Literatura

Maska

mirelarado RSS / 05.08.2009. u 12:31

     Ne sećam se imena tog reditelja. Nisam upamtila ni kako se zvao njegov film, koji se prikazivao na FEST-u te godine, u okviru nekog alternativnog programa, između ostalog, i na Fakultetu dramskih umetnosti. Posle te projekcije reditelj se obratio gledaocima, bili su to mahom studenti, profesori, novinari. Izašli smo na podijum i seli za nekakav sto: on da govori o svom filmu a ja da prevodim. Dali su nam jedan mikrofon, onaj starinski, sa gajtanom. Rekao je: „U mom filmu junaci često izgovaraju reči kao što su..." i pružio mi mikrofon. Prevela sam to, a kroz glavu mi je proletelo da ćemo tim tempom završiti narednoga dana. On je nastavio: „...cazzo, fica, vaffanculo." I opet mi je pružio mikrofon.

maschera2.jpg

Изговорила сам, гласно и разговетно: „...ку..ц, пи..а, иди у д.пе." У том делићу секунде подијум се отворио и пропала сам кроз тај процеп. Док сам пропадала у бездан, земља се измицала да је не би упрљала та простакуша што бесрамно понавља туђе псовке а слушају је и вршњаци и они који би јој могли бити очеви и дедови. Зауставила сам се тек у самом средишту Земље, на дну Пакла, у утешној тмини Луциферових чељусти. Још увек сам тамо док ово пишем. Мој нестанак нико није опазио, на мом месту спокојно је седела нека мени налик безизражајна сенка, празна љуштура, маска иза које се није скривао нико. Сала је одјекивала од заглушујућег смеха, аплауза, повремених звиждука одушевљења. Чим се публика мало утишала, редитељ је наставио своју причу, а онај аутомат за превођење, лишен мисли и осећања, понављао је за њим. Он је уобразио да се нису смејали гледајући његов филм зато што псовке нису преведене. Студенти су му објаснили да им није било смешно што псују малолетници из Дома за незбринуту децу јер је то сасвим очекивано, да та тема за нас није ни нова ни провокативна, да је један наш редитељ већ поодавно снимио сличан филм, само бољи... Када се све завршило, редитељ је почео да се извињава: „Знаш, нисам ја крив, тако су ми рекли..." Маска га је прекинула усред речи, пожелела му лаку ноћ и све најбоље, окренула се и отишла.

     Епилог

     Дешавало ми се и доцније у животу да морам да говорим док ме слуша мноштво људи. Никада нисам имала трему. А и зашто бих? То ионако нисам ја, већ она бездушна маска. Мени је сасвим угодно у мом мрачном уточишту. Друштво ми прави Брут, који ме повремено изненађено запита: „Tu quoque mea filia?" Насмешим му се и климнем главом.

***

     Ова прича је можда истинита, а можда и није. Једно је сигурно: написала сам је уместо поучног приказа Пиранделовог романа Један, ниједан и сто хиљада. Због овог одломка:
     „Када сте тако поступили? Јуче, данас, малочас? А сада? Аха, сада сте и сами спремни да признате да бисте можда поступили другачије. А зашто? О Боже, пребледели сте. Можда сада и сами схватате да сте малочас ви били неко други?

     Тако је, него шта, драги мој, добро размислите: малочас, пре него што вам се то и то десило, ви сте били неко други, и не само то, већ сте били и стотину других, сто хиљада других. И верујте ми, то уопште не треба да вас чуди. Боље размислите да ли можете да будете сасвим сигурни да ћете и сутра бити овај који претпостављате да данас јесте."



Komentari (158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 12:33 05.08.2009

: )

prvi
ahm : dakle, podnaslov bi mogao biti "Da li sam to Ja - ili odraz moga gašenja?"
sjajno.
Najbolje od svega je što se dosta često dogodi da samo mi skapiramo dubinu ponora tog svog Pakla u koji propadamo dok okolini to sve ispadne krajnje bezazleno pa i simpatično
margos margos 13:47 05.08.2009

Re: : )

Najbolje od svega je što se dosta često dogodi da samo mi skapiramo dubinu ponora tog svog Pakla u koji propadamo dok okolini to sve ispadne krajnje bezazleno pa i simpatično

Možda sam ja odlepila - ali trenutak kad sam shvatila da mogu biti bilo šta - da mogu biti i na Pigalu (kao zaposlena devojka) ili u manastiru - da je to iznad svega stvar moje odluke i spremnosti na konsekvence te odluke - za mene je bio totalno oslobađajući. Otada su upoznavanja tih hiljada sopstvenih lica za mene postali jedina prava i života vredna avantura.

I da... gde god da propadnem, opet padnem na neku sebe.
selica_nena selica_nena 14:13 05.08.2009

Re: : )


Мој нестанак нико није опазио, на мом месту спокојно је седела нека мени налик безизражајна сенка, празна љуштура, маска иза које се није скривао нико.


I uvek da nekome ugodim. A gde sam tu ja?

I da... gde god da propadnem, opet padnem na neku sebe.


Heh, kako ti je ova dobra!

mirelarado mirelarado 14:14 05.08.2009

Re: : )

Unfuckable
Najbolje od svega je što se dosta često dogodi da samo mi skapiramo dubinu ponora tog svog Pakla u koji propadamo dok okolini to sve ispadne krajnje bezazleno pa i simpatično


Добар поднаслов, Анфе :) Када се тако нешто деси, човек, тј. оно што је до тог тренутка био, заправо умре, док остали исто умиру... само од смеха. Што и није тако лоше, лакше се огугла.
mirelarado mirelarado 14:34 05.08.2009

Re: : )

margos
Možda sam ja odlepila - ali trenutak kad sam shvatila da mogu biti bilo šta - da mogu biti i na Pigalu (kao zaposlena devojka) ili u manastiru - da je to iznad svega stvar moje odluke i spremnosti na konsekvence te odluke - za mene je bio totalno oslobađajući. Otada su upoznavanja tih hiljada sopstvenih lica za mene postali jedina prava i života vredna avantura.
I da... gde god da propadnem, opet padnem na neku sebe.


Тако је, ваљда, једино и могућно живети.
И ниси одлепила, напротив. Пиранделови ликови непрестано и узалудно трагају за властитим идентитетом и не препознају се у свим оним маскама, зато губе разум.

margos margos 14:45 05.08.2009

Re: : )

Тако је, ваљда, једино и могућно живети.
И ниси одлепила, напротив. Пиранделови ликови непрестано и узалудно трагају за властитим идентитетом и не препознају се у свим оним маскама, зато губе разум.

Dobro je... već se uplaših. Ja se obradujem i kad se prepoznam u masci koja nije lepa - pa zastanem - hoću da je sačuvam/neću da je sačuvam.... Nekad mi bez neke bude hladno i neprijatno.... pa je povremeno skidam dok ne očvrsnem, pa je onda tek odbacim.

Sećam se, pre dva leta, studirala sam telesnu psihoterapiju - uvodna godina koja podrazumeva rad na sebi - dešavalo mi se da posle nekog 'rada' dođem kući pa gasim sijalicu jer me je pekla toplota, imala sam osećaj kao da mi se koža s lica istanjila... znak da sam još jednu masku skinula.


vishnja92 vishnja92 12:49 05.08.2009

ostala

bez teksta (i ja i moja maska)

x 10 000 :)
reanimator reanimator 12:54 05.08.2009

Re: ostala

vishnja92
bez teksta (i ja i moja maska) x 10 000 :)

- II -
I sad ti reci višnja, zar ova mirela nije apsolutno fantastična? :)
vishnja92 vishnja92 12:58 05.08.2009

Re: ostala

apsolutno.
mirelarado mirelarado 14:36 05.08.2009

Re: ostala

Хвала, Вишња и Ре.
Bili Piton Bili Piton 04:05 06.08.2009

Re: ostala

vishnja92
bez teksta (i ja i moja maska)


vala baš, kako dobro rečeno.

Mireli poseban kompliment - kad čitam, strašno mi odgovara ritam rečenica, njihov oblik i sled (skoro u muzičkom smislu, jer jezik je i to izmedju ostalog) - baš mi paše.

I, naravno, cestike tamo gde spadaju
vishnja92 vishnja92 10:24 06.08.2009

Re: ostala

da, njen jezik je predivan, potpuno kao muzika. najlepsi na blogu :)
i Predrageov je tu negde - malo drugacije obojen, ali od jednako blagorodne vrste.
mirelarado mirelarado 15:24 06.08.2009

Re: ostala

За Вишњу и Билија, ево још мало Пирандела:
"Зар ви мислите да се само куће граде? Ја непрестано градим и себе и вас, а и ви чините то исто. Грађевина траје док се не окруни материјал наших осећања и док их држи везиво наше воље. Шта мислите, зашто се чврстина воље и постојаност осећања толико величају? Па довољно је да нам се воља само мало поколеба и да нам се осећања само неприметно измене или незнатно одступе од пређашњих, већ смо рекли збогом нашој реалности! Одмах ћемо опазити да то и није била реалност, већ пука обмана.
Значи, треба нам чврста воља. Постојаност осећања. Не дајте се, не дајте се, да се не бисте суновратили у тај бездан, да не бисте доживели та непријатна изненађења.
Какве су само невероватне грађевине људи кадри да створе!"
vishnja92 vishnja92 15:26 06.08.2009

Re: ostala

, hvala :)
crossover crossover 15:32 06.08.2009

Re: ostala

vishnja92
da, njen jezik je predivan, potpuno kao muzika. najlepsi na blogu :)

Не могу да одолим, ово морам да поновим: Мирелин језик је најлепши и најмелодичнији српски језик који сам читао последњих година. Не сећам се да сам толико размишљао о језику док нешто читам, још од времена када сам први пут читао "Код Хиперборејаца"...
mirelarado mirelarado 19:42 06.08.2009

Re: ostala

По мом, општепознатом, мишљењу, језик Предрага Брајовића је ненадмашан и неупоредив.
vishnja92 vishnja92 19:51 06.08.2009

Re: ostala

... sto znaci da sam ovde ja pobedila, jer moje misljenje obuhvata stavove dva jezikoznalca pb i mr :)

molim sladoled.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:56 06.08.2009

Re: ostala

pa dobro sad trka za prvo mesto je veoma uzbudljiva moram da priznam.
mirela hvala ti za ovaj tekst...neznam kolko puta sam vec procitala. bozanstvena muzika!

mirelarado mirelarado 20:14 06.08.2009

Re: ostala

vishnja92
molim sladoled.


Стиже (корнет с мангом):


mirelarado mirelarado 20:33 06.08.2009

Re: ostala

njanja_de.manccini
pa dobro sad trka za prvo mesto je veoma uzbudljiva moram da priznam.!


Њањо,

Мало старе музике
reanimator reanimator 13:12 05.08.2009

tangentni trol

to sam ja, to sam ja, to sam ja,
u rupi bez dna,
mokar sam od tebe,
mokar od praštanja,
ona zna, ona zna, ona zna,
ona uvek zna,
oblik mojih ruku,
oblik mojih pitanja,
i svaki put kad krenem...
loader loader 13:18 05.08.2009

Dve strane ...

Ima samo dve grupe ljudi:

Jednoj grupi pripadaju oni koji u času proviđenja postanu svesni da su, pred očima ljubopitljive a ravnodušne publike, propali u sopstveni ponor,

dok drugoj grupi pripadaju oni koji svog propadanja uopšte nisu svesni, a u bezizraznosti publike vide svesrdno prijateljstvo i saosećanje...
mirelarado mirelarado 14:19 05.08.2009

Re: Dve strane ...

Само је понор неминован. А саосећајна публика не постоји, за то мора истински да се умре. Дотле ће и маске послужити.
antioksidant antioksidant 15:31 05.08.2009

Re: Dve strane ...

Ima samo dve grupe ljudi:

ima samo 10 grupa ljudi

(prevov na binarni kod - ostalo je razumljivo i bez prevoda)

mirela
dragoljub92 dragoljub92 00:26 06.08.2009

Re: Dve strane ...

antioksidant
Ima samo dve grupe ljudi:

ima samo 10 grupa ljudi

(prevov na binarni kod - ostalo je razumljivo i bez prevoda)

mirela

nema ljudisamo grupe
mirelarado mirelarado 23:11 06.08.2009

Re: Dve strane ...


dragoljub92

nema ljudisamo grupe


Било би много боље да нема група, а да има само људи.
ivana23 ivana23 13:22 05.08.2009

Pad andjela

mirelarado mirelarado 16:10 05.08.2009

Re: Pad andjela

Твоје илустрације су увек пун погодак, Ивана.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:36 05.08.2009

Писмо

Драга С.,

Са ове даљине не личиш више на себе. То што сам веровао да умем да те препознам привид је који носе магле са мора и наш плитки одраз у води. Чујем да те сада зову другим именима и да говориш туђе језике. Нећу још дуго моћи да те пронађем на сликама; линије твога лица мењају се брже него године које пролазе. Кажу ми да ни ја нисам више исти. Стога ти шаљем своју слику: памти ме онаквог каквог ме неки путујући фотограф, необичног и страног презимена – Херберт, затекао једног августа, не сећам се више које године, пре него што су ме његове речи претвориле у катедралу.

И сад пишем, из њене сенке, неверујући у лаж да смо увек једно и исто.

Твој М.

ФОТОГРАФИЈА

С тим дечаком правим као елејска стрела
дечаком у високој трави немам ничег заједничког
сем датума рођења и папиларне линије

ту фотографију је снимио мој отац пред други персијски рат
по лишћу и облацима закључујем да је био август
певале су птице зрикавци мирис жита мирис изобиља

доле је река што на римским картама носи назив Хипанис
предео вода и блиски гром саветовали су да се склонимо код Грка
њихове поморске колоније нису биле превише далеко

дечак се поверљиво смеши једина сенка за коју зна
јесте сенка сламнатог шешира сенка бора сенка куће
а ако црвенило онда црвенило сунчева зрака

мој мали мој Исаче погни главу
то је само тренутак бола а потом ћеш бити
што год пожелиш – ластавица пољски љиљан

значи морам да пролијем твоју крв мој мали
да би остао невин при летњој муњи
већ занавек безбедан као инсекат у ћилибару
леп као катедрала папрати сачувана у угљу
vishnja92 vishnja92 14:13 05.08.2009

Re: Писмо

пре него што су ме његове речи претвориле у катедралу.

:)
mirelarado mirelarado 14:49 05.08.2009

Re: Писмо

Дивно, Предраже.
:)
crossover crossover 17:47 05.08.2009

Re: Писмо

Predrag Brajovic

Драги П.,

Пишеш лепа писма. Срећа је, да су и штампана.

Поздрав А.
g.radicevic g.radicevic 13:54 05.08.2009

o maskama i maskaradi

Nije toliko loše nositi masku.
Ono što je loše je ne znati da nosiš masku.

recimo
mirelarado mirelarado 16:16 05.08.2009

Re: o maskama i maskaradi

g.radicevic
Nije toliko loše nositi masku.
Ono što je loše je ne znati da nosiš masku.recimo


:) Сазна се то кад-тад.
sybil sybil 13:58 05.08.2009

postoji

filozofija povlacenja. okolina, religija, kultura, sve nas to tera na povlacenje. i tako smo mi prinudjeni da napustimo svoju licnost, nase najbolje ideje ostaju bez uticaja i prinudjeni smo da stalno nosimo masku- sto je gorca solja, to je sladji izraz.
rapunzel rapunzel 14:03 05.08.2009

da

citiram vajtu:

život je maskembal
svako se krije
ako u sebe
siguran nije
život je maskembal
ljudi su krivi
sa tuđom maskom
lakše se živi

mirela
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:20 05.08.2009

ко је то тамо?

Што се тиче слоја који ми је близак и који мислим да разумем, људи са ставом ”ма то је само маска на сцени” пролазе боље и дају бољу представу од људи ”ох, па то сам ја на сцени”.

(Митски сој ”која сцена?” изостављам јер га слабо срећем, ако и уопште.)

EDIT. Да не буде забуне, говорим о јавним наступима.
mirelarado mirelarado 15:20 05.08.2009

Re: ко је то тамо?

marco_de.manccini
Што се тиче слоја који ми је близак и који мислим да разумем, људи са ставом ”ма то је само маска на сцени” пролазе боље и дају бољу представу од људи ”ох, па то сам ја на сцени”.
(Митски сој ”која сцена?” изостављам јер га слабо срећем, ако и уопште.)
EDIT. Да не буде забуне, говорим о јавним наступима.


Нема забуне, Марко. С практичне стране гледано, то је професионалан став. Неко то никад не савлада...
antioksidant antioksidant 15:33 05.08.2009

Re: ко је то тамо?

Неко то никад не савлада...

kilometraza cuda cini
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:08 05.08.2009

Re: ко је то тамо?

о да, непобитно.
mirelarado mirelarado 16:18 05.08.2009

Re: ко је то тамо?

antioksidant
Неко то никад не савлада...

kilometraza cuda cini


Тачно, штета што се притом и гориво троши. :)
AlexDunja AlexDunja 18:41 05.08.2009

Re: ко је то тамо?

Тачно, штета што се притом и гориво троши. :)

imam utisak da je ostalima pomalo
tesko da postoje ljudi koji trose sopstvenu
supstancu...radeci nesto

(mislim, prvenstveno, na glumce,
ostale umetnike...i jos poneke)

note, sjajna si!
moj vip si odavno.
vec sam cestitala.
hug!
mirelarado mirelarado 21:52 05.08.2009

Re: ко је то тамо?

postoje ljudi koji trose sopstvenu
supstancu...radeci nesto


Мора се тако, па колико потраје...
Хвала, АД.
miloradkakmar miloradkakmar 15:08 05.08.2009

Javni nastup

Posle dugo , dugo vremena , pre tri godine imao sam " prvi javni nastup " - ništa nisam video , ništa čuo ...trema neviđena , iako imam veliko iskustvo u " javnom nastupu " , ali me niko ne vidi. Prvo je zadovoljstvo , drugo posao.Možda se tu krije tajna.Blama je bilo i u jednom i drugom, snažniji je u prvom slučaju , zadovoljstva. Danas sam nešto smireniji, ali je nelagodnost i dalje prisutna u javnom nastupanju.
Ni ovde na blogu ne mogu da foliram .
mirelarado mirelarado 15:26 05.08.2009

Re: Javni nastup

miloradkakmar
Posle dugo , dugo vremena , pre tri godine imao sam " prvi javni nastup " - ništa nisam video , ništa čuo ...trema neviđena , iako imam veliko iskustvo u " javnom nastupu " , ali me niko ne vidi. Prvo je zadovoljstvo , drugo posao.Možda se tu krije tajna.Blama je bilo i u jednom i drugom, snažniji je u prvom slučaju , zadovoljstva. Danas sam nešto smireniji, ali je nelagodnost i dalje prisutna u javnom nastupanju.
Ni ovde na blogu ne mogu da foliram .


Неки људи имају трему, а неки не. Концентрација је најбољи лек против треме. Усредсредиш пажњу на неку безначајну ствар и не мислиш на оно чега се плашиш.
Biljana 77 Biljana 77 15:11 05.08.2009

I maske imaju dušu :)

Дешавало ми се и доцније у животу да морам да говорим док ме слуша мноштво људи. Никада нисам имала трему. А и зашто бих? То ионако нисам ја, већ она бездушна маска.
Možda je to najbolji način. Nesvesno si odabrala ulogu za te situacije.. ili pre, uloga je odabrala tebe.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:24 05.08.2009

kako ces sad

na naslovnoj sa VIP statusom - sa ili bez maske?
scabies scabies 15:28 05.08.2009

uhvatila sam taj trenutak :)

Kad sam videla text bio je medju BLOGERI, kad sam osvezila naslovnu-VIP!
Cestitke i preporuka
vishnja92 vishnja92 15:29 05.08.2009

Re: uhvatila sam taj trenutak :)

!!!!!!!

,
Unfuckable Unfuckable 15:34 05.08.2009

Re: uhvatila sam taj trenutak :)

čestitam !
ivana23 ivana23 15:39 05.08.2009

Cestitam, zasluzen VIP

mirelarado mirelarado 16:05 05.08.2009

Re: Cestitam, zasluzen VIP

Хвала вам свима. Време је да маска падне и да признам. Да није вас, сигурно не бих написала ни овај ни претходне текстове. Хвала вам што читате.

Стиже и пиће и клопа:



Blade Runner Blade Runner 16:11 05.08.2009

Re: Cestitam, zasluzen VIP

jedna od boljih odluka vaspitačice

miloradkakmar miloradkakmar 16:18 05.08.2009

Re: Cestitam, zasluzen VIP

Čestitka za VIP !

margos margos 16:29 05.08.2009

Re: Cestitam, zasluzen VIP

Dobra maska:

omega68 omega68 16:28 06.08.2009

Re: Cestitam, zasluzen VIP

Čestitka za VIP !

Biljana 77 Biljana 77 15:49 05.08.2009

Kriza identiteta

Pridružujem se čestitkama za VIP! Baš po mom ukusu ovih dana. .. Da ne znam ko sam, mislila bih da sam ja tajanstvena urednica. Dobro, de ... onda bih i mužu dala VIP status.. Na blogu! Šta ste sad pomsilil?
antioksidant antioksidant 15:59 05.08.2009

Re: Kriza identiteta

Šta ste sad pomsilil?

ja sam mislio da bi mu sredila popust za pivo na adi ali ako kazes vip - neka bude vip...
mirelarado mirelarado 16:35 05.08.2009

Re: Kriza identiteta

Biljana 77
Da ne znam ko sam, mislila bih da sam ja tajanstvena urednica. Dobro, de ... onda bih i mužu dala VIP status.. Na blogu! Šta ste sad pomsilil?


Хммм, а можда му ниси дала ВИП статус да ми не бисмо посумњали...
А и троши много на то пиво, што каже АО.
topcat topcat 16:00 05.08.2009

Hej,

pa ti si VIP!

Čestitam!

Можда сада и сами схватате да сте малочас ви били неко други?


Nezgodno je masi izložiti emocije. I ne treba. Neka neke ostanu samo tvoje...
Moje iskustvo je da te što si iskreniji i drugi bolje prihvaćaju. Lakše je biti TI nego glumiti.
Maska...heh...maska...
Ja to zovem kontrola.
Kad bi iz mene izletilo sve to što u trenutku pomislim ili osjetim...mnogi s druge strane ne bi izdržali.

U mom VIP-u si odavno...ali ovo je drugačije.
Čestitke još jednom.
Javi kad pijemo.
mirelarado mirelarado 16:29 05.08.2009

Re: Hej,

topcat

Nezgodno je masi izložiti emocije. I ne treba. Neka neke ostanu samo tvoje...
Moje iskustvo je da te što si iskreniji i drugi bolje prihvaćaju. Lakše je biti TI nego glumiti.
Maska...heh...maska...
Ja to zovem kontrola.
Kad bi iz mene izletilo sve to što u trenutku pomislim ili osjetim...mnogi s druge strane ne bi izdržali.
Javi kad pijemo.


Разуме се да је искреност врлина, а за некога ко се бави музиком, као ти, неопходна је.
Пије се већ горе, али ово је само за нас две , МРНС, а и за све друге винопије:
Kazezoze Kazezoze 17:09 05.08.2009

Re: Hej,

topcat

Nezgodno je masi izložiti emocije. I ne treba. Neka neke ostanu samo tvoje...
Moje iskustvo je da te što si iskreniji i drugi bolje prihvaćaju. Lakše je biti TI nego glumiti.
Maska...heh...maska...
Ja to zovem kontrola.
Kad bi iz mene izletilo sve to što u trenutku pomislim ili osjetim...mnogi s druge strane ne bi izdržali.
Javi kad pijemo.

moje iskustvo je da mi, barem vecina nas, nema svoje jedinstveno Ja, nego mnogo razlichitih Ja (maski) koje po potrebi koristi. po potrebi navuchesh masku brizhnog roditelj, masku dobrog druga, masku prevodioca, inzhinjera (ili koja ti je vec profesija), masku ljubavnika itd. chovek je nauchio da se indentifikuje sa trenutnom situacijom kako bi se dopao drugima i zbog toga navlachi maske.
jedini trenutak kad chovek sa sebe skine sve svoje civilizacijske maske je kada utone u san.
tad, po pravilu, prestane i da lazhe, kako sebe tako i druge.

____________

mirela, chestitka za status VIP blogera.

mirelarado mirelarado 17:19 05.08.2009

Re: Hej,

То је и Пирандела мучило, Каз: што тог сневача без маски никада не упознамо. А и то што смо ми ипак и свака од тих дневних маски. За дете јесмо брижни родитељ, за колегу инжењер и тако у бескрај...

Хвала
topcat topcat 17:55 05.08.2009

Re: Hej,

Kazezoze

moje iskustvo je da mi, barem vecina nas, nema svoje jedinstveno Ja, nego mnogo razlichitih Ja (maski) koje po potrebi koristi. po potrebi navuchesh masku brizhnog roditelj, masku dobrog druga, masku prevodioca, inzhinjera (ili koja ti je vec profesija), masku ljubavnika itd. chovek je nauchio da se indentifikuje sa trenutnom situacijom kako bi se dopao drugima i zbog toga navlachi maske.
jedini trenutak kad chovek sa sebe skine sve svoje civilizacijske maske je kada utone u san.
tad, po pravilu, prestane i da lazhe, kako sebe tako i druge.


Zanimljivo. Ja mislim da to ne moraju biti maske nego je sve to dio našeg Ja.
Šta me briga tko sam kad spavam...mislim...vjerojatno je onom do mene lakše...ali...

Može se ne lagati sebe. Treba malo truda...ali može se.
Čekanje sna može biti i bijeg. ; ))
topcat topcat 18:03 05.08.2009

Re: Hej,

mirelarado

Разуме се да је искреност врлина

Ne znam ja ništa...
Puno me puta ukopala...ali i izvukla.

Iskrena sam čak i kad me zaustavi policija:
- je li tako da ste se vezali tek kad ste me vidjeli?
- je
- znate li koje je ograničenje?
- ne
- gdje vam je retrovizor?
- bratova žena iščupala u naletu bijesa.

Mislim...pili smo fino vino i pod palubom...pa da nastavimo tradiciju sad "kad se vidi"




Kazezoze Kazezoze 18:38 05.08.2009

Re: Hej,

Zanimljivo. Ja mislim da to ne moraju biti maske nego je sve to dio našeg Ja.

to je deo nashe lichnosti, a lichnost je ono shto stichemo preko vanjskih uticaja: preko shkole, crkve, roditelja ili imitacijom.
lichnost kaotakva se ispoljava preko svojih raznih nauchenih Ja i stvara nam lazhnu sliku o nama.
lichnost je nashe lazhno Ja i svojim razvojem uspavljuje nashe pravo Ja, koje smo stekli rodjenjem.
svaki pokushaj budjenja nasheg pravog Ja biva osujecen blokadama koje nam servira nasha lichnost preko svojih lazhnih Ja. zato se nashe pravo Ja ispoljava veoma retko i kratko traje, npr u seksualnom chinu prilikom orgazma.
ljudi koji su uspeli da razviju svoje pravo Ja uporedo sa razvojem lichnosti nam se chine jako chudnim jer ne podpadaju pod pravila civilizacijskih normi. civilizacijske norme i pravila su i stvorili nashu lichnost, a prirodu, uglavnom, dozhivljavamo preko cveca u saksijama na nashim balkonima.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:11 05.08.2009

*****

Treba mnogo truda, borbe, pa i bola i suza da bi se iskusio jednostavan odgovor na pitanje 'ko sam ja?' – 'ja sam ja i to sam uvek bio i to ću uvek biti, ni manje ni više'. Iako traje samo trenutak i novi slojevi maski se formiraju još dok uživanje u njemu traje, a te nove maske bezobrazno prisvajaju iskustvo koje je produkt upravo pada onih prethodnih, to jednostavno saznanje, kada se sve promeni, a ništa se s mesta pomerilo nije, onaj kome se desi pamti celog života.

Najiskrenije čestitke na VIP statusu
mirelarado mirelarado 16:31 05.08.2009

Re: *****

Bojan Budimac
Treba mnogo truda, borbe, pa i bola i suza da bi se iskusio jednostavan odgovor na pitanje 'ko sam ja?' – 'ja sam ja i to sam uvek bio i to ću uvek biti, ni manje ni više'. Iako traje samo trenutak i novi slojevi maski se formiraju još dok uživanje u njemu traje, a te nove maske bezobrazno prisvajaju iskustvo koje je produkt upravo pada onih prethodnih, to jednostavno saznanje, kada se sve promeni, a ništa se s mesta pomerilo nije, onaj kome se desi pamti celog života.
Najiskrenije čestitke na VIP statusu


Нема се шта додати. Хвала, Бојане.
Biljana 77 Biljana 77 16:19 05.08.2009

Kakva anticipacija :)))

Тако је, него шта, драги мој, добро размислите: малочас, пре него што вам се то и то десило, ви сте били неко други
Bloger?
vishnja92 vishnja92 16:21 05.08.2009

Re: Kakva anticipacija :)))

isto sam pomislila :)
assabah assabah 17:01 05.08.2009

hmmm

covek moze imati jedno, tri, deset ili hiljadu maski/lica... samo nikada dva...

svaka cast za tekst
Blade Runner Blade Runner 17:05 05.08.2009

Od sebe samih ne možemo pobeći

sve ostalo su maske

mirelarado mirelarado 22:00 05.08.2009

Re: Od sebe samih ne možemo pobeći

crossover crossover 17:38 05.08.2009

Моја омиљена маска

Класичне строфе

Био би ми потребан размак од сто лета
Да сазнам каквим сам страхотама савременик био.
Шта је пропаст Микене под којом лимун цвета,
Пад Троје и рушење Пергама,
Иза чијих се зидина крвави Данајац крио?
Не прокуните ме ако ме видите сама
Где ходам далеко од људи
Друмовима уз које глогови процветаше!
И нека вас ништа не зачуди
Видите ли ме загледаност у звездано небо
С ове црне земље наше!

О боље, боље уопште да се нисам родио
Пре но што светом мину зли ветрови људске крви!
Био бих тако срећник први
Који се од своје судбине сакрио
У ватрену вољу богова који се јављају само
Кад желе до у бескрај да открију своја чуда.
Али ко зна од нас зашто се рађамо и куда лутамо.
У највећем болу света, неми као Буда?

Раде Драинац
myredneckself myredneckself 20:15 05.08.2009

Моја омиљена ВИП блогерка

„Када сте тако поступили? Јуче, данас, малочас? А сада? Аха, сада сте и сами спремни да признате да бисте можда поступили другачије. А зашто? О Боже, пребледели сте. Можда сада и сами схватате да сте малочас ви били неко други?

Мирела, хвала ти за овај пост, и за овог истраживача идентитета и њихових мистерија! А о познаваоцу црног хумора, да и не говорим!
У посту сам нашла и велику помоћ за себе. Живела!..због алузија, путоказа, намигивања, а понешто си ми и приде дошапнула... по твом обичају, (тако ја то доживех)

ај, живела ти мени...за твој ВИП!!!! освежила си ми дан, и коначно пробудила жељу да и ја нешто напишем на блогу, после вишедневне обамрлости...сад се трудим да будем у "процесу уметничке креације", иако је у питању блог-пост, и ваљда ћу наћи "писца", вечерас, у тој гомили маски
mirelarado mirelarado 21:16 05.08.2009

Re: Моја омиљена ВИП блогерка


myredneckself
освежила си ми дан, и коначно пробудила жељу да и ја нешто напишем на блогу, после вишедневне обамрлости...сад се трудим да будем у "процесу уметничке креације", иако је у питању блог-пост, и ваљда ћу наћи "писца", вечерас, у тој гомили маски


Живела ти мени, МРНС! И пост ћеш сигурно написати, обамрлост дође и прође...
Пази само да те не опседну оних Пиранделових шест лица, прави су напасници.
mirelarado mirelarado 21:39 05.08.2009

Re: Моја омиљена маска

Љубавни пустолов

Далеко, за мном као бела пруга, остали су снови;
Ништа више љубав победити неће:
Обале, облаци или пејзажи нови...
Мрачан морепловац цео Зодијак окреће
Око заборава и сна.
На белом путу архипелага као птица
Диже се плава молитва са морског дна.
....
Раде Драинац
bocvena bocvena 19:53 05.08.2009

kad padnu maske...


Ko nije, neka pogleda film V for Vendetta.
A za čitanje - Milan Kundera - Smešne ljubavi - priča Autostoper (nema na netu, morate u biblioteku!)
Za Mirelu, ovaj blog i VIP -
myredneckself myredneckself 20:30 05.08.2009

шест лица траже писца...



Manicomio!
reanimator reanimator 20:48 05.08.2009

Re: kad padnu maske...

bocvena

A za čitanje - Milan Kundera

Ima jedna njegova knjiga..nemam pojma kako se zove..počinje tako što je glavni junak u nekoj banji, odmara pored bazena i posmatra prisutne. I sad, posmatra neku stariju gospodju, koja se izvlači iz vode, prolazi pored nekih mladića, koji joj udeljuju neke komplimente..kako je lepa i sl. Naravno, niti su oni zlonamerni, niti ona jeste lepa, a zajedno igraju igru krajnje benignog flertovanja, koja im očigledno prija.
Elem, ovaj što ih posmatra hvata jedan njen izraz lica i provokativni osmeh, praćene odmahivanjem rukom u pravcu ovih mladića (kao odbija ih) i u tom trenutku u njoj prepoznaje suštinu njene ženstvenosti..taj neki najlepši deo nje, duboko sakriven pod maskama godina, situacija, statusa, dilema...
Maske padaju, kad se pažljivije gleda :)
AlexDunja AlexDunja 21:01 05.08.2009

Re: kad padnu maske...

Maske padaju, kad se pažljivije gleda :)

:))
maske padaju:)
inace.
builderka builderka 21:24 05.08.2009

Re: kad padnu maske...

reanimator

Ima jedna njegova knjiga..nemam pojma kako se zove..


Poslednji valcer se dešava u banji,
mada se te scene ne sećam
(onaj ginekolog i njegov metod borbe protiv mediokriteta je ostavio jači utisak na mene )
mirelarado mirelarado 21:27 05.08.2009

Re: kad padnu maske...

bocvena

Ko nije, neka pogleda film V for Vendetta.
A za čitanje - Milan Kundera - Smešne ljubavi - priča Autostoper (nema na netu, morate u biblioteku!)


Чули сте Боцвену, ко није прочитао, правац најближа библиотека! Само не она Омегина, не држе Кундеру.
reanimator reanimator 22:13 05.08.2009

Re: kad padnu maske...

builderka

Poslednji valcer se dešava u banji,
mada se te scene ne sećam
(onaj ginekolog i njegov metod borbe protiv mediokriteta je ostavio jači utisak na mene )

Veri posibl :) Uopšte ne pamtim naslove. Inače, scena koju sam navodio je najuvodnija moguća. Ono..na prvoj strani :)
builderka builderka 22:37 05.08.2009

Re: kad padnu maske...

Uopšte ne pamtim prve strane : )
a, knjigu nemam pa ne mogu da proverim
omega68 omega68 16:51 06.08.2009

Re: kad padnu maske...

Чули сте Боцвену, ко није прочитао, правац најближа библиотека! Само не она Омегина, не држе Кундеру.

Hehe, pa nemaju baš Kunderu jer je bio drukara, ali drže npr. Johnny Šetača - eminentnog, post-modernog mladog pisca koji obećava...
A na zidovima vise platna, nedovoljno poznatog, renesansnog slikara koji se zove Curvoazije
mirelarado mirelarado 19:23 06.08.2009

Re: kad padnu maske...

omega68
Чули сте Боцвену, ко није прочитао, правац најближа библиотека! Само не она Омегина, не држе Кундеру.

Hehe, pa nemaju baš Kunderu jer je bio drukara, ali drže npr. Johnny Šetača - eminentnog, post-modernog mladog pisca koji obećava...
A na zidovima vise platna, nedovoljno poznatog, renesansnog slikara koji se zove Curvoazije


Изузетно богата библиотека, као што знамо.
niccolo niccolo 07:34 07.08.2009

Re: kad padnu maske...

morate u biblioteku!

Pa dobro, ako baš moramo...
Само не она Омегина, не држе Кундеру.

Vidi sad ovo! A kako ti znaš da ne drže Kunderu, trebalo bi to komisijski utvrditi
pa nemaju baš Kunderu jer je bio drukara

Vidi stvarno nemaju...pa dobro, naći će se već nešto da se pročita...

P.S. za VIP
mirelarado mirelarado 09:43 07.08.2009

Re: kad padnu maske...

niccolo
pa dobro, naći će se već nešto da se pročita...


Имају сигурно нешто од господе Шардонеа, Туборга и Бадвајзера ;-)
Черевићан Черевићан 20:16 05.08.2009

уја поглед

овде гдесам острвљен , у смештају, имам једно огледало заостало из времена поодавних.необичност му је у томе што се тешком барокном раму не налази стакло него углачан камен - опсидијан, црн и без сјаја, па кад се нађем пред њим, оно не одражава моју сенку него праву слику мојега бића.избегавам га .. . . . кад год могу.

статус насловне блогостранице је ту, браво. сад треба истрајати. ТО Вам желим, драга мрс mirelarado
myredneckself myredneckself 21:17 05.08.2009

Magritte



човек један, бива и ниједан, али и умногостручен у стотине хиљада
можда ћу доживети јутро када лице, које гледам, неће бити исто као оно од дана пре
mirelarado mirelarado 21:20 05.08.2009

Re: уја поглед

Као што кажете, не смемо баш све сагледати, гос'н Чер.
Хвала Вам на лепим речима.
mirelarado mirelarado 21:22 05.08.2009

Re: Magritte

myredneckself


човек један, бива и ниједан, али и умногостручен у стотине хиљада
можда ћу доживети јутро када лице, које гледам, неће бити исто као оно од дана пре


Шта мислиш, тко је бирао илустрацију за корице? :))
myredneckself myredneckself 22:02 05.08.2009

Re: Magritte

Шта мислиш, тко је бирао илустрацију за корице? :))

хе, хе... чини ми се да знам, преводилац?!
ех, да, још ово да не заборавим!
малкице ти завидим што можеш Пирандела да читаш на италијанском, који је музика сам по себи
ето искрена сам, па макар... drop dead
reanimator reanimator 22:11 05.08.2009

Re: Magritte

mirelarado

Шта мислиш, тко је бирао илустрацију за корице? :))

Mirela, pa ti si multimedijalni umetnik??
Evo i on je :
mimi09 mimi09 22:23 05.08.2009

Re: ***



cestitam od srca VIP, zasluzila si
natasavb natasavb 22:55 05.08.2009

Re: ***

...ima stvari koje nam izmicu i desavaju se sa druge strane ociju.

hvala za lep tekst i
cestitam VIP
Dr M Dr M 22:11 05.08.2009

Negro


Maske su kao Negro bombone - lakse se dise...

Maske su kao Negro bombone- ljutog ukusa...



Cestittam Urednistvu na najlepsem biseru u VIP ogrlici.

Zahvaljujem mireli sto nas poji dobrim vinom i napaja divnim tekstovima..
mirelarado mirelarado 23:15 05.08.2009

Re: Negro

Dr M

Maske su kao Negro bombone - lakse se dise...
Maske su kao Negro bombone- ljutog ukusa...
Zahvaljujem mireli sto nas poji dobrim vinom..


Вино нам и треба да ублажимо љутину...
Хвала на читању, Др М.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:33 05.08.2009

Maska naša nasušna

Zanimljiva tema. Kao što se obično kaže «svako nosi svoj krst», može se reći da «svako nosi svoju masku».


Povodom tvog pominjanja reči..."cazzo, fica, vaffanculo." pada mi na pamet da je Paolo Madjeli, pozorišni reditelj (sa hrvatskom putovnicom) jednom izjavio:

«Заслугом мушкараца, фалус је постао псовка, синоним за неспособност, често се може чути: «Ниси ни за к...ц «, «Ти си један к...ц «; за такву врсту деградације заслужни су управо мушкарци јер су с кратким изузећем у египатској цивилизацији у задње 4.ооо година уништавали овај свијет. Не говоримо о сексуалном репресивном ставу него о политичком, јер мушкарци имају силну власт и одговорност за судбину свијета».

Poznato je i da, shodno grčkom korenu reči za ptica, u mnogim jezicima falus asocira na pticu. Tako u slovenačkom se za falus kaže (i) «ptič», a ponekad i u hrvatskom se koristi reč «patak». Čini mi se da i Italijani koriste reč «uccello»?

Naravno, iskrene čestitke za VIP status.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana