Literatura

Rani Eros, čemu?

vladimir petrovic RSS / 07.08.2009. u 10:41

Pokušavah da odgonetnem drugu zemlju

i ne mogoh.

Pokušavah da odgonetnem drugo nebo

i ne mogoh. (Česlav Miloš)

 

 

Da li se sećate da ste se, u ranom detinjstvu, a potom i u daljem odrastanju, zaljubljivali, s najvećom ozbiljnošću, u neku igračku, sliku ili knjigu?

Makoliko ovo pitanje izgledalo naivno, ne mora da bude tako. To u šta smo se zaljubljivali u najranijim periodima našeg života, tvrde neki psiholozi, otkrivalo je naša osećanja prema nečemu ili nekome na način koji će nas kasnije, u daljem životu, umnogome obeležiti. Do dana današnjeg. Jer, sve što jesmo i što imamo izvlačimo iz - detinjstva. Stoga bi svako od nas, dragovoljno, trebalo da malo zagrebe po svojoj memoriji, u ovim dugim, letnjim danima.

Naravno, rana erotska osećanja na koja ja aludiram nemaju, ili ne moraju imati, nečeg zajedničkog sa onim osećanjima koja se ponekad forsirana kod dece od strane odraslih, kada ih, recimo, pola u šali pola u zbilji, naglašeno usmeravaju na suprotan pol kao na nešto što je jedino važno u životu (u stilu «Boy meets Girl»/«Girl meets Boy»). Svi se verovatno sećamo tetaka koje su nas gnjavile pitanjem da li imamo devojčicu (odnosno da li devojčica ima svog dečka) još dok smo bili u - kindergartenu. Zašto su odrasli, ponekad, tako grubi i nametljivi u obraćanju deci?

Sve ovo mi pada na pamet zato što upravo čitam jednu izuzetnu knjigu Česlava Miloša (Czesław Miłosz, 1911-2004), poljskog pesnika i pisca, jednog od najvećih svetskih pesnika XX veka,  dobitnika Nobelove nagrade za književnost, 1980. godine, koji je veliki deo svog života proveo izvan Poljske (najpre u Francuskoj, a zatim i SAD). U pitanju je «Zemlja Ulro» (Ziemia Ulro), u kojoj autor govori, pored ostalog, i o trima svojim prvim ljubavima, od kojih su se prve dve dogodile u ranom detinjstvu, a treća u mladićstvu, s tim što je ova treća ostala da živi u njemu do kraja života.

Prva njegova ljubav bila je, naravno, jedna igračka:

Bilo mi je šest godina i mama mi je kupila na pijaci drvenu vevericu. Životinjica, ili tačnije njen plosnati simbol, bila je izrezana od šperploče i obojena mrko-crvenom bojom. Jevtina igračka. I eto, zahvaljujući njoj dato mi je bilo da upoznam moć Erosa, tako da, nikad kasnije nisam gledao lice lepe žene, mrvljen, raspinjan iznutra ne zna se čak kakvom željom i da li željom... Ili zaljubio sam se, i moje osećanje je bilo tako vatreno, da se sad prema njemu odnosim s najvećom ozbiljnošću, i ni na pamet mi ne pada da se šalim samo zato što je bilo usmereno na smešni predmet... 

Biti zaljubljen u drvenu vevericu! A zar kasnije nisam bio zaljubljen u ilustraciju, u pticu, u pesnika, u reči jednog retka vezane ritmom? Usudiću se čak da tvrdim kako je moj Eros bio ljubomoran, i nije voleo kada sam svoju ljubav usmeravao na ljudska bića, jer je hteo da me vaspita za aspolutnog slugu, koji bi bio zaljubljen u svaku stvar koja postoji, svaku za sebe i sve zajedno, kao što je, na primer, bio zaljubljen «slikar modernosti» Konstantin Gis, koga je opevao Bodler.

Druga njegova ljubav bila je jedna slika:

Jednom kasnije, u litvanskom molitveniku koji je pripadao možda ključarki Barbari, možda kuvarici Anusji, našao sam založene svete sličice, i jedna od njih me je probila strelom ljubavnog ushita. Predstavljala je Bogorodicu u plavoj odeći sa mnoštvom zlata (zlatne zvezde) i toplih tonova boje rdje.

Tako su jedna igračka i jedna slika umnogome obeležile pesnikovo detinjstvo.

Treća Miloševa ljubav bio je jedan engleski pesnik i slikar, koji je po nekima bio "daleko najbolji umetnik koga je Britanija ikada imala":

Nastavak nije usledio brzo, već negde «na polovini vremena». Naučio sam tada u ratnoj Varšavi engleski, slabo, ali već sam bio počeo da čitam pesnike. U jednoj antologogiji našao sam malo pesama Vilijema Blejka, i prepoznao sam ih: govorile su tačno ono što i ona sveta sličica, ili bile su gotovo identično s njom u harmoniji boja. Nikakve Blejkove slike tada još nisam bi upoznao i nisam ih ni mogao videti, jer su ih počeli reprodukovati kasnije. Danas, kad gledam reprodukcije, moram da priznam tačnost svoje intuicije. Blejk me je tada, u scenama ove zemlje koje slabo pogoduju detinje obožavanoj čudesnosti, vraćao mojim ranim prozrenjima, možda mome pravom ljubavnom pozivu.  

Blejka sam tada primio emocionalno, ostavljajući pri tom da razumem kada sam počinjao da se pitam šta zapravo i pesme i pojedini stihovi znače, ali ta zagonetnost, potpuno drugačija nego u poeziji mojih savremenika, predstavljala je deo čari. Kasnije sam nekoliko puta pokušavao da ga razgrizem, ali predano se njima bavim tek poslednjih nekoliko godina.... Detinji Eros me je doveo k njemu, ali povodi mog intelektualnog interesovanja za njega su tako principijelni, da više volim da ih zasad prećutim....

Vilijem Blejk (William Blake, 1757-1827) bio je engleski književnik, slikar, grafičar i mističar.  Ovaj svestrani (samouki) umetnik i vizionar važio je za "plahovitog branioca apsolutnog preimućstva Mašte". U slikarstvu se oduševljavao Mikelandjelom, Rafaelom i Direrom. Pravio je ilustracije starozavetne "Knjige o Jovu" i dela Džona Miltona; naročito uspešne bile su njegove božanstvene ilustracije engleskog prevoda  Danteove "Božanstvene komedije". Pisao je velike religiozne i filozofske poeme, ali je literarnu slavu stekao, i to uglavnom nakon smrti, lakim i neposrednim lirskim pesmama kao što su "Pesme iskustva" i "Pesme nevinosti", kao i grafikama.

Za života, čak i pola veka posle, Vilijam Blejk je smatran čudnim i ekscentričnim, pa čak i ludakom. Svoj svet pretežno je gradio na lektiri Biblije i na delima Emanuela Svedenborga, "proroka Severa". Registrovano je da je tvrdio kako je "video andjele na drvetu jabuke", te da je bio veliki protivnik Isaku Njutnu (Isaac Newton), jer je pronalazača nove fizike smatrao "zaverenikom koji pričinjava duhovni greh".

Zašto ja pišem o ranim zaljubljivanjima Česlava Miloša? Po strani to što mi je on izuzetno zanimljiv kao književni stvaralac, njegova prisećanja su mi bliska, jer mi je mila veverica kao igračka, Bogorodica kao slika i Blejk kao pesnik, graver i mističar, makoliko su moja rana iskustva sa Erosom bila drugačija.

Vremena su se prilično promenila od vremena u kojima je odrastao Česlav Miloš.

Kao i druga deca druge polovine XX veka, ja sam imao obilje igračaka, i teško mi je da izdvojim neku za koju sam bio vezan u meri u kojoj je Česlav Miloš bio vezan za svoju drvenu vevericu, mada volim veverice.

Nisam posebno bio oduševljen ni slikom Bogorodice. Medjutim, primećivao sam da su mi se svidjale neke Bogorodice, iz mnoštva umetničkih radova na tu temu, ali to je uglavnom bila Bogorodica sa detetom - malim Isusom

Vilijema Blejka nisam upoznao tako rano, te su me drugi pesnici više "drmali". Ali veoma me je zaintrigirala vezanost Česlava Miloša za Vilijema Blejka, koja je trajala do njegove smrti.

Da rezimiram još jednom. U skromnom izobilju igračaka koje sam imao, sećam se (a ja se uvek sećam slikovno) jedne figure Indijanca sa tomahavkom. Verovatno je bio plastičan, sada to shvatam jer mi tada nije bilo važno, ali sam se dugo družio sa njim. I još se sećam svoje ožalošćenosti kada bi mi se neka omiljena igračka polomila - ispao točkić sa auta (obično to nije bivao bilo kakav autić, već Porše), skrhala se opruga ili zdrobio materijal tamo gde je trebala biti - duša igračke. Tuge li velike! S druge strane, moja prva video igrica daleko najviše me je uzbudjivala.

Što se tiče slikovnica i lepih slika, postojala su divna raznolika grafička prikazivanja za decu i odrasle, uključujući i stripove, mangu i slično. Iako su mnogi veliki umetnici pravili slike na temu Bogorodice, ona  koju je voleo Česlav Miloš verovatno je bila solo slika Deve Marije. Kako mene privlači Bogorodica sa detetom, to me je najviše bila uzbudjivala predivna slika Bogorodice Odigitrije, iz manastira Hilandara.

Uvek kada bih pogledao u nju rekao sam sebi: "Zbilja je lepa, izuzetno lepa". I osetio sam da izuzetna lepota u meni pobudjuje poštovanje, poštovanje koje se izrazi kroz ćutanje i kontemplaciju. Nekako nesvesno verovao sam i osećao da je u pitanju "lepota višeg reda".

Treće, prvi pesnici koji su me istinski oduševljavali bili su Jesenjin i Lorka. Upoznao sam ih oko trinaeste godine i o tome sam već pisao u blogu "Poezija, čemu?". Tu je svakako bilo evidentnog uticaja ranog Erosa, jer sam se mnogima u mom okruženju bio "penjao na glavu" sa pesmama te dvojice. Istovremeno, tada sam počeo shvatati da postoje drugi mladići koji su bili gluvi i slepi za velika dela poezije, dobre romane, veliku umetnost, mada oni nisu nikako bili glupi; iz današnjeg ugla posmatranja, pre bi se moglo reći da su se bili koncentrisali na racionalno, konkretno, osvarivo, unovčivo. Čuće oni za Vilijema Blejka, za Albera Kamija, za Jukija Mišimu, za Tomasa Mana, jer će prilike zahtevati da ne ispadaju ignoranti u društvu, ali će oni pored dela navedenih prolaziti kao pored - turskog groblja. Ona ih nikada neće dodirivati.

Elem, nešto kasnije upoznao sam se sa Alberom Kamijem (Albert Camus), Jukijom Mišimom (Yukio Mishima) i naravno - Tomasom Manom (Thomas Mann). To je već imalo "ozbiljne posledice".

Sećam se kako i kada je sve počelo. Za svoj sedamnaesti rodjendan dobio sam Kamijevog "Stranca" (L'Etranger), jednostavnu, iako neobičnu povest koja objašnjava apsurdnost života. "Stranac" me je toliko oduševio da sam uskoro nakon toga nabavio francuski original, a zatim i prevode na engleski (The Stranger), španski (El extranjero), italijanski (Lo Straniero) i holandski (De vreemdeling). Tu sam stao. Još ih čuvam na vidnom mestu moje police sa knjigama. A za sledeći rodjendan bio sam dobio prvenac Jukija Mišime "Ispovest maske", knjigu "brutalnog lirizma, bez dvoličnosti i preterivanja". Isto, odnosno nešto veće uzbudjenje nego sa Kamijevim "Strancem". A pre svoje dvadesete godine upoznao sam i neka dela velikog Tomasa Mana (uključujući Tonija Kregera). I sa njima, a naročito sa Manom, nosim se i sada.

Koje su bile vaše prve ljubavi medju igračkama, slikama i književnim stvaraocima?

Ili vam se dogadjalo da se u detinjstvu rasplačete - od muzike (kažu da se to dogadja muzički nadarenoj deci)? Naime, za one preosetljive, svaka muzika je manje-više tužna, te može da uzbudi do plakanja.

Ili nešto posve drugo, ali sa prvim Erosovim uzbudjenjima?

Ili ništa.

Atačmenti



Komentari (323)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 10:53 07.08.2009

prerafaeliti,hmm

super su,
adolescentsko zaljubljivanjene sećam se,davno bilo.al stvarno ,pokušah i ništa
scabies scabies 11:09 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

Koje su bile vaše prve ljubavi medju igračkama, slikama i književnim stvaraocima?
Eto, bas si me naterao da kopam po svojim secanjima... Ili sam bila neko cudno dete (ili naprotiv-obicno) ili samo ne mogu da prodrem do kraja u sopstvena secanja, ali umesto igracaka, secam se prvih ljubavi prema drugarima u predskolskom periodu, umesto slika-dedinih fotografija iz perioda pre Drugog svetskog rata kojima sam bila opcinjena, umesto knjizevnih stvaralaca-pamtim ljubav prema nekim knjizevnim junacima...
mirelarado mirelarado 11:43 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

Занимљив текст, Владимире, и добра ти је садашња лектира. (Мислим на Чеслава Милоша, разуме се.)
А што се тиче првих љубави по угледу на овог песника, никада се нисам претерано везивала за ствари, стога се не сећам ни неке изузетно драге играчке. Волела сам један акварел непознатог уметника на зиду своје собе.
Са књигама је другачије: читала сам много и све што би ми допало шака. Сећам се да сам у трећем основне водила дуге расправе са другом да ли је бољи Ћопић (Орлови...) или Сјенкјевич (Кроз пустињу и прашуму). Прерано, негде у четрнаестој, опсели су ме и Руси (Достојевски, Чехов, Толстој), Браћа Карамазови пре свега. Књиге су ми, у ствари, биле најважније. Људе сам приметила тек доцније ;-)

Е да, и била сам (и остала) заљубљена у море. Сутра опет путујем тамо.
topcat topcat 11:46 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

Mirela, jesi ti sigurna da nismo rod?

mirelarado mirelarado 11:54 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

topcat
Mirela, jesi ti sigurna da nismo rod?


У тим стварима никад ништа није сигурно :))
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:57 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

Mirelarado
Е да, и била сам (и остала) заљубљена у море. Сутра опет путујем тамо.

More može biti, zaista, velika ljubav. Tu Eros mnogo radi.

Imaj se lepo, Mirela, na moru.
Ne preteruj u sunčanju, u drugome možeš preterivati, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:21 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

Dragoljub
Prerafaeliti, super su,

Jesu. Treba to osetiti, a valjda i tu Eros (onaj najplatonskiji) ima svoje prste...

Dragoljub
ne sećam se,davno bilo.al stvarno ,pokušah i ništa


Ovo me podseti na Oldosa Hakslija (Aldous Huxley), koji se nije sećao nekih godina svog detinjstva, pa je dragovoljno počeo uzimati LSD i neke druge droge, da bi regenerisao memoriju... O tome je napisao posebnu knjigu (Vrata percepcije).

Možda bi i jedna dobra rakija pomogla, a Dragoljube?
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:22 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

Scabies
...umesto slika-dedinih fotografija iz perioda pre Drugog svetskog rata kojima sam bila opcinjena,

Da, slažem se, stare fotografije mogu da neverovatno uzbude.
dragoljub92 dragoljub92 13:26 07.08.2009

Re: prerafaeliti,hmm

Možda bi i jedna dobra rakija pomogla, a Dragoljube?

ma za raćiju uvek,nego ja sam ta vrata odavno zaključao i bacio ključ.ovako mi lakše.jes neslano al...
topcat topcat 11:05 07.08.2009

...

Koje su bile vaše prve ljubavi medju igračkama, slikama i književnim stvaraocima?

Ili vam se dogadjalo da se u detinjstvu rasplačete - od muzike (kažu da se to dogadja muzički nadarenoj deci)? Naime, za one preosetljive, svaka muzika je manje-više tužna, te može da uzbudi do plakanja.


Aj da počnemo sa igračkama.
Svaka je imala ime.

Velika ljubav bile su dječje knjige i crtani. Uglavnom oni na Talijanima ( i jedan od razloga što razumijem talijanski).
Najdraže knjige su se mijenjale...od Šegrta Hlapića, Pirga, Koka u svim mogućim akcijama, Junaka Pavlove ulice, Ništa bez Božene, Orlova, do Krilićevih anegdota od kojih neke još uvijek znama napamet.

"Prave ljubavi" su se ipak odnosile na dečke iz razreda.
Prvi mi je dizao suknju, a ja crvenjela...ali ga nisam prijavila nastavnici...
Drugi je bio "fatalan" i već je opisan na jednom starom blogu kod dunje73 (o pionirima). ; )

U vezi muzike - ima jedan potok u Sloveniji, gdje su mi uvijek pjevali "Zeko i potočić" i valjda testirali da li sam i koliko odrasla - jer bi se redovito rasplakala. Pitanje bi li i sad izdržala.



Lijepo te vidjeti, Pižone.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:51 07.08.2009

Re: ...

topcat
U vezi muzike - ima jedan potok u Sloveniji, gdje su mi uvijek pjevali "Zeko i potočić" i valjda testirali da li sam i koliko odrasla - jer bi se redovito rasplakala. Pitanje bi li i sad izdržala.

Невероватно!!! Тај Зеко и поточић изгледа да су нека интернационална појава ;-) Мој син је сузе исплакао над оним "поточићем" што је некуд нестао... До краја песме обавезно се расплаче. А сад, што смо му ми то певали, ђаво би га знао: да пре одрасте?!
Unfuckable Unfuckable 11:57 07.08.2009

Re: ...

da, da ...Zeko
a fuckin' Bambi ?
hteo sam da riknem u onom Domu Sindikata od cmizdrenja !
topcat topcat 11:58 07.08.2009

Re: ...

Predrag Brajovic
над оним "поточићем" што је некуд нестао...


Nije takav problem što je potok nestao...veći je problem što je zeko jadan i tumara šumom u suzama.

Taj moj potok je bio negjde u Sloveniji bliže Zagrebu. Do Kopra su mi objašnjavali da će se potok odlediti i zeko će ga pronaći kad dođe proljeće.
Uzalud.
Unfuckable Unfuckable 12:05 07.08.2009

Re: odma' troll

a da drmnemo mi po jednu na ovu sparinu ?
jes' podne ali...valja se

Bili Piton Bili Piton 12:09 07.08.2009

Re: ...

Unfuckable
hteo sam da riknem u onom Domu Sindikata od cmizdrenja !


Jao ne pominji. Major trauma.
mirelarado mirelarado 12:09 07.08.2009

Re: odma' troll

Да ли ме очи варају или ово није пиво, Анфе?
dragoljub92 dragoljub92 12:09 07.08.2009

Re: odma' troll

Unfuckable
a da drmnemo mi po jednu na ovu sparinu ?
jes' podne ali...valja se


topcat topcat 12:10 07.08.2009

Re: ...

Unfuckable
da, da ...Zeko
a fuckin' Bambi ?
hteo sam da riknem u onom Domu Sindikata od cmizdrenja !


Problematičan je bio Pirgo.
Uh...kad su mu stavili onu cedulju ne zaboravi me nahraniti.
Potop.




Unfuckable Unfuckable 12:12 07.08.2009

Re: ...

pa nije pivo, ja sam tolerantan prema različitostima
i - prema manjinama
topcat topcat 12:13 07.08.2009

Re: odma' troll

dragoljub92


Dragoljub je pametan...a ja budala čekam domaćina koji je negdje nestao...
Da ga nije blog asocirao na "još nešto".
sybil sybil 12:15 07.08.2009

Re: odma' troll

nemojte da trolujete, ovo je ozbiljan erotski blog.
antioksidant antioksidant 12:16 07.08.2009

Re: ...

a fuckin' Bambi ?

nista za ovo

gledate na sopstvenu odgovornost. ja sam linkovao zatvorenih ociju. jednostavno nemam snage...
mirelarado mirelarado 12:17 07.08.2009

Re: ...

Unfuckable
pa nije pivo, ja sam tolerantan prema različitostima
i - prema manjinama


Видиш шта чини време, још мало па ти постаде политички коректан, а ономад си другомишљеницима претио декапитацијом.

topcat topcat 12:17 07.08.2009

Re: odma' troll

sybil
nemojte da trolujete, ovo je ozbiljan erotski blog.

Sybil, pa gdje si ti?
Vrlo si neozbiljna sa svojim odsudstvima.
sybil sybil 12:20 07.08.2009

Re: odma' troll

topcat

sybilnemojte da trolujete, ovo je ozbiljan erotski blog. Sybil, pa gdje si ti?Vrlo si neozbiljna sa svojim odsudstvima.

znas kako je moja topcat tezak zivot gastarbajterski.
Unfuckable Unfuckable 12:24 07.08.2009

Re: ...

још мало па ти постаде политички коректан,

još malo
e, da setih se - tu će mi pomoći i Predrageova gospodža sigurno, pošto se Onaj ionako ničega osim fuckin' Zeke ne seća :
bio je neki film o nekoj lavici Elzi, igrani
tu sam se isto....uneredio(ha, Supermode, ha ?) od plača kada su je pustili ljudi da ide u divljinu "da se uda i ima decu"
dragoljub92 dragoljub92 12:26 07.08.2009

Re: ...

antioksidant
a fuckin' Bambi ?

nista za ovo

gledate na sopstvenu odgovornost. ja sam linkovao zatvorenih ociju. jednostavno nemam snage...

ha mi konjari išli ćoporativno da gledamo taj film samo zato što je tip radio kao štalar i mogli da gledamo njiove štale i konjove
topcat topcat 12:33 07.08.2009

Re: odma' troll

sybil

znas kako je moja topcat tezak zivot gastarbajterski.

Nemam pojma.
Ovi u NY misle da se cijelo ljeto zezam po Evropi, a ovi u Evropi misle da se ostatak godine zezam po NY.
mirelarado mirelarado 12:41 07.08.2009

Re: ...

bio je neki film o nekoj lavici Elzi, igrani


Едитовано: Born free

Unfuckable Unfuckable 12:44 07.08.2009

Re: ...

ne radi mi to !!!!
evo linka
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:01 07.08.2009

Re: odma' troll

Topcat
... čekam domaćina koji je negdje nestao...
Da ga nije blog asocirao na "još nešto".


Hm. Morao sam (nevoljno) da odsustvujem. Baš sam žurio da se što pre vratim.
Topcat
Lijepo te vidjeti, Pižone


Još je lepše naći vas sve!
topcat topcat 13:19 07.08.2009

Re: odma' troll

A ja mislila Pižon se još nečega sjetio.
Tko mi je kriv kad polazim od sebe:
Imali smo doma "mini kino" - projektor, platno i crtiće.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:26 07.08.2009

Re: ...

Unf
hteo sam da riknem u onom Domu Sindikata od cmizdrenja !


Ti si baš umeo da se uzbudjuješ!
Sećaj se toga sa setom i ljubavlju, jer cmizdrenje u detinjstvu, pogotovu ako je inicirano muzikom, pomaže da se bolje shvati život. I još po nešto.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:30 07.08.2009

Re: odma' troll

Unf
a da drmnemo mi po jednu na ovu sparinu ?
jes' podne ali...valja se

Ja ovde nemam fotku, već samo kvadratić sa iksom?
Ne znam na šta si mislio.

Ne bih reagovao da nema onog "valja se", jer to cenim, he, he, he...

EDIT:
Sada je već bolje, pojavila se fotka! Imaš pravo (as usual).
Unfuckable Unfuckable 13:32 07.08.2009

Re: odma' troll

pa kad ti je prso IE
evo linka
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:36 07.08.2009

Re: odma' troll

Sybil
...nemojte da trolujete, ovo je ozbiljan erotski blog


I jeste, Sybil.
Od uvek sam bio opčinjen Erosom, premda ovom prilikom govorim o onom bezazlenom (ranom) liku Erosa. Čak mi se i samo ime svidjalo više od imena drugih bogova.
I, naravno, voleo sam i volim sve što je u vezi sa Erosom.
Nisam od onih sitnih duša koje cepidlače pa traže crtu razgraničenja izmedju erotike i pornografije. Čemu?
Ja volim sve.
Dok se ne umorim. Odnosno zasitim (jer, nisam nezasitna duša). Pa, posle nekog vremena, ponovo....
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:41 07.08.2009

Re: ...

AO
nista za ovo
gledate na sopstvenu odgovornost. ja sam linkovao zatvorenih ociju. jednostavno nemam snage...


Dobro si se ovoga setio.
Velika može biti patnja detinja, do neba!
dragoljub92 dragoljub92 13:42 07.08.2009

Re: odma' troll

Nisam od onih sitnih duša koje cepidlače pa traže crtu razgraničenja izmedju erotike i pornografije. Čemu?

moj tjčovek
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:53 07.08.2009

Re: odma' troll

Topcat
A ja mislila Pižon se još nečega sjetio.

Ne provociraj me. Puna mi je glava svega i svačega nakon mog dvonedeljnog odsustvovanja. Počeo sam sa ovim bezazlenim Erosom... biće još drugih stvari...
maksa83 maksa83 14:00 07.08.2009

Re: odma' troll

nemojte da trolujete, ovo je ozbiljan erotski blog.

E, sybil, moram da trolujem i da ti se zahvalim & pohvalim (i istovremeno padnem pod Unfuckov čekić).
Naime zadnjih par dana smanjujem kafu a pošto mi treba nešto da mi radi ostatak nervnog sistema mimo vegetativnog to sam zamenio zelenim čajem (ono, napravim ujutru koncentrat koji tokom dana iscevčim u 2l vode). Super je!
sybil sybil 14:30 07.08.2009

Re: odma' troll

maksa83
nemojte da trolujete, ovo je ozbiljan erotski blog. E, sybil, moram da trolujem i da ti se zahvalim & pohvalim (i istovremeno padnem pod Unfuckov čekić).Naime zadnjih par dana smanjjem kafu a pošto mi treba nešto da mi radi ostatak nervnog sistema mimo vegetativnog to sam zamenio zelenim čajem (ono, napravim ujutru koncentrat koji tokom dana iscevčim u 2l vode). Super je!

oooo bas mi je drago da je tako , samo da nas ne cuje unfuck.

bilo bi bolje da se pije najvise do 1 sat posle pripreme, tada ima najvise aktivnih katehina.

dragoljub92 dragoljub92 14:34 07.08.2009

Re: odma' troll

najvise aktivnih katehina.

i tonu tanina koji je sAMO EUFEMIZAM ZA KOFEIN
sybil sybil 14:35 07.08.2009

Re: odma' troll

crtu razgraničenja izmedju erotike i pornografije.

kada otklonim sve slojeve, racionalizujem i zavirim iza zavese, erotika je lepa i bezazlena. pornografija je zla rabota, npr. film "boogie nights" je radjen po istinitoj prici.
sybil sybil 14:40 07.08.2009

Re: odma' troll

dragoljub92
najvise aktivnih katehina. i tonu tanina koji je sAMO EUFEMIZAM ZA KOFEIN

dragoljupce, ima kofeina ali daleko manje od kafe, tako da nema problema.
scabies scabies 14:42 07.08.2009

Re: odma' troll

ima kofeina ali daleko manje od kafe, tako da nema problema.
Jeste, ali ja ne znam nikoga ko popije 2 litra kafe dnevno!
dragoljub92 dragoljub92 14:44 07.08.2009

Re: odma' troll

sybil
dragoljub92
najvise aktivnih katehina. i tonu tanina koji je sAMO EUFEMIZAM ZA KOFEIN

dragoljupce, ima kofeina ali daleko manje od kafe, tako da nema problema.

netačno,čitao skoro o tome ,pošto se plaćao,valjda neki porez na kofein oni ,trgovci ,se dosetili pa rekli ne kod nas nema kofein samo tanin,izmislili ime i tako .šio mi ga đura fazon
vishnja92 vishnja92 14:48 07.08.2009

Re: odma' troll

zeleni caj opasno snizava pritisak, mene u jednom periodu totalno poremetio pa sam prestala
(sad pijem crni, al on nije ni upola toliko lep, a ni zdrav)
sybil sybil 14:50 07.08.2009

Re: odma' troll

Other Beverages
8-ounce Beverage milligrams

Coffee, Drip 115-175
Coffee, Brewed 80-135
Coffee, Espresso (2 ounces) 100
Coffee, Instant 65-100
Tea, iced 47
Tea, brewed, imported brands (avg.) 60
Tea, brewed, U.S. brands (avg.) 40
Tea, instant 30
Tea, green 15
Hot cocoa 14
Coffee, Decaf, brewed 3-4
Coffee, Decaf, instant 2-3
dragoljub92 dragoljub92 14:56 07.08.2009

Re: odma' troll

vishnja92
zeleni caj opasno snizava pritisak, mene u jednom periodu totalno poremetio pa sam prestala
(sad pijem crni, al on nije ni upola toliko lep, a ni zdrav)

meni ova naša počela da smeta&biva neukusna dik mi nes baš onako legne fino do par desetina komata((zezam se dva tri komata dnevno)stari se polako pa se mora odriče nekih strasti.
topcat topcat 14:59 07.08.2009

Re: odma' troll

sybil

bilo bi bolje da se pije najvise do 1 sat posle pripreme, tada ima najvise aktivnih katehina.


A šta je s onim prahom od zelenog čaja?
dunja73 dunja73 15:01 07.08.2009

Re: odma' troll

meni ova naša počela da smeta&biva

Samo za tebe , Dragi Drakce ..

maksa83 maksa83 15:04 07.08.2009

Re: odma' troll

Jeste, ali ja ne znam nikoga ko popije 2 litra kafe dnevno!

Ja u jednom periodu tukao 5 šolja dnevno od po 2 dl.

Bošsačuvaj da pijem 2l čaja dnevno - pijem bar 2l vode ali sam od pre neki dan počeo u nju da dodajem zeleni čaj (normalna količina čaja sve zajedno).

Pijte ljudi vodu, voda je dobra.
dragoljub92 dragoljub92 15:06 07.08.2009

Re: odma' troll

ja,kako neke drage stvari vremenom izgube draž
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:06 07.08.2009

Re: odma' troll

Sybil
...Other Beverages


Jesu li ovo nekakvi afrodizijaci?
Mislim, pošto je ovo blog o (ranom) Erosu, he, he, he...
dragoljub92 dragoljub92 15:07 07.08.2009

Re: odma' troll

voda je dobra.

za izbegavanje,pranje nogu ,ruku ,zapiranje svašta nešto
sybil sybil 15:12 07.08.2009

Re: odma' troll

Jesu li ovo nekakvi afrodizijaci?
Mislim, pošto je ovo blog o (ranom) Erosu, he, he, he...

zeleni caj je afrodizijak, naucno dokazano.
vishnja92 vishnja92 15:13 07.08.2009

Re: odma' troll

ja pijem izmedju 3 i 4 litra vode dnevno
a moja deca tek malo manje, al nocu nadoknade "mamaaa donesimimolimtevodeeeeee"
topcat topcat 15:14 07.08.2009

Re: odma' troll

vishnja92
ja pijem izmedju 3 i 4 litra vode dnevno

wow. a ja mislila da sam faca s 2.
maksa83 maksa83 15:17 07.08.2009

Re: odma' troll

zeleni caj je afrodizijak, naucno dokazano.

A zaaaaaato me svi izbegavaju po kancelariji.
Unfuckable Unfuckable 15:18 07.08.2009

Re: odma' troll

Pižone, banuj sve ovo, k'o sekta su
sybil sybil 15:19 07.08.2009

Re: odma' troll

maksa83
zeleni caj je afrodizijak, naucno dokazano. A zaaaaaato me svi izbegavaju po kancelariji.

dragoljub92 dragoljub92 15:19 07.08.2009

Re: odma' troll

Unfuckable
Pižone, banuj sve ovo, k'o sekta su

vodoničari nijedni
maksa83 maksa83 15:21 07.08.2009

Re: odma' troll

Pižone, banuj sve ovo, k'o sekta su

Kam maj san, džojn d dark sajd.

dragoljub92 dragoljub92 15:22 07.08.2009

Re: odma' troll

maksa83
Pižone, banuj sve ovo, k'o sekta su

Kam maj san, džojn d dark sajd.


ћирилица,махо,ћирилица
sybil sybil 15:23 07.08.2009

Re: odma' troll

Unfuckable
Pižone, banuj sve ovo, k'o sekta su

nemoj ti tu da se izvlacis nego kazi kada ces da pocnes da pijes zeleni caj.
maksa83 maksa83 15:24 07.08.2009

Re: odma' troll

dragoljub92
maksa83
Pižone, banuj sve ovo, k'o sekta su

Kam maj san, džojn d dark sajd.


ћирилица,махо,ћирилица


прийти моего сына, присоединиться к темной стороне
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:29 07.08.2009

Re: odma' troll

Maksa
...A zaaaaaato me svi izbegavaju po kancelariji

Pa ti nudi zeleni čaj njima, tako da ne bude beganja već - sudaranja!
Pa ko ostane čitav, neka priča, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:32 07.08.2009

Re: odma' troll

Nasmejao me ovaj grafiti:

GOSPODJE, NE VODITE PSE, VODITE LJUBAV!
natasavb natasavb 15:43 07.08.2009

Re: odma' troll

scabies
Jeste, ali ja ne znam nikoga ko popije 2 litra kafe dnevno!

hej scabies, evo sad znas.
pokusavam i sa bancha i zelenim, ali ne ide mi.
pritisak mi nizak.
sta ima zdravo, a da dize pritisak?
vishnja92 vishnja92 15:48 07.08.2009

Re: odma' troll

crni caj

edit - ali nije toliko zdrav kao zeleni.
dragoljub92 dragoljub92 15:49 07.08.2009

Re: odma' troll

natasavb
scabies
Jeste, ali ja ne znam nikoga ko popije 2 litra kafe dnevno!

hej scabies, evo sad znas.
pokusavam i sa bancha i zelenim, ali ne ide mi.
pritisak mi nizak.
sta ima zdravo, a da dize pritisak?

ништа,све што прија или је неморално или нетдраво
natasavb natasavb 15:56 07.08.2009

Re: odma' troll

dragoljub92
ништа,све што прија или је неморално или нетдраво

Moral je relativan, jer nije isti u svim društvenim grupama i istorijskim periodima.
dragoljub92 dragoljub92 15:58 07.08.2009

Re: odma' troll

natasavb
dragoljub92
ништа,све што прија или је неморално или нетдраво

Moral je relativan, jer nije isti u svim društvenim grupama i istorijskim periodima.

ово нашта ја мислим је неморално у свим облицима
maksa83 maksa83 16:11 07.08.2009

Re: odma' troll

Pa ti nudi zeleni čaj njima, tako da ne bude beganja već - sudaranja!
Pa ko ostane čitav, neka priča, he, he, he...

Ne bi to na dobro izašlo, izgledalo bi kao srednjovekovni turnir pošto nas je 6 muških.
antioksidant antioksidant 16:12 07.08.2009

Re: odma' troll

Jeste, ali ja ne znam nikoga ko popije 2 litra kafe dnevno!

ja sam ao, drago mi je.
antioksidant antioksidant 16:15 07.08.2009

Re: odma' troll

sta ima zdravo, a da dize pritisak?

moj komsiluk
Bili Piton Bili Piton 16:49 07.08.2009

Re: odma' troll

maksa83
Pijte ljudi vodu, voda je dobra.


Poslednjih godina sam se navukao na "pravisu", to mi nekako odgovara, isto do 2L dnevno, nosim u rancu sa sobom uvek gde god idem. Ne mogu ipak praznu vodu....
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:31 07.08.2009

Re: odma' troll

AO
moj komsiluk

Blago tebi, neces nikada pozeleti da se odselis...
scabies scabies 19:30 07.08.2009

Re: odma' troll

hej scabies, evo sad znas.
Dva litra kafe pijes dnevno??? Pa kako postizes?
pritisak mi nizak.
A postane li normalan od kafe?
sta ima zdravo, a da dize pritisak?
He, he, zavisi koji su ti kriterijumi zdravog... Za to bolje da se obratis Sybil, to je njen resor
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:20 07.08.2009

Re: ...

Unfuckable
e, da setih se - tu će mi pomoći i Predrageova gospodža sigurno, pošto se Onaj ionako ničega osim fuckin' Zeke ne seća :

Свемогуча госпоџа се се филма не сећа, али спомиње лавицу Елзу, мајмуницу Џуди, лава Кларенса, а све у серијалу који се звао Дактари? На то ли си мислио, винска мушице, или стварно на онај филм?
Unfuckable Unfuckable 21:49 07.08.2009

Re: ...

nešto mi se Elza ne uklapa sa Klarensom, to su dva geografska pojma
a po opisu bih rekao (ali...krhko je pamćenje!) da je to baš onaj film koji je linkovan
bauer. bauer. 22:13 07.08.2009

Re: ...

Дактари?

Daktari, negde u Africi, Land Roveri ofarbani kao zebre? Jel' to bese to?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:19 07.08.2009

Re: ...

bauer.
Дактари?

Daktari, negde u Africi, Land Roveri ofarbani kao zebre? Jel' to bese to?

Непогрешиво, Џече!
bauer. bauer. 22:25 07.08.2009

Re: ...

Mnogo sam voleo tu seriju Al' vidis da sam ipak pogresio, nisu Land Roveri nego Krajslerovi Dzipovi.
vishnja92 vishnja92 11:11 07.08.2009

dobar dan :)

Ili vam se dogadjalo da se u detinjstvu rasplačete - od muzike

naravno :)
i tada, u ranom detinjstvu, i sad u ovom srednjem.
dragoljub92 dragoljub92 11:15 07.08.2009

Re: dobar dan :)

vishnja92
Ili vam se dogadjalo da se u detinjstvu rasplačete - od muzike

naravno :)
i tada, u ranom detinjstvu, i sad u ovom srednjem.

ja nitkad ne plačem
Bili Piton Bili Piton 12:17 07.08.2009

Re: dobar dan :)

vishnja92
i tada, u ranom detinjstvu, i sad u ovom srednjem.


Ili pak, juce.

Slusajuci ovo, sto me uvek uzbudi, a juce iz nekog razloga - bukvalno do suza.

Godine....
GajaR GajaR 11:22 07.08.2009

čemu???

svi mi znamo da si ti inteligentan nad super ...
Ipak, pitamo se...kako si skapirao da napraviš teme koje izazivaju oluju na blogu...one zadiru dno dna (duše)

Čemu?
Inače preporuka
antioksidant antioksidant 11:26 07.08.2009

.

Zašto su odrasli, ponekad, tako grubi i nametljivi u obraćanju deci?

cista ljubomora
sybil sybil 12:01 07.08.2009

ljubavi

Koje su bile vaše prve ljubavi medju igračkama, slikama i književnim stvaraocima?


ja bih rekla da sam imala puno razlicitih opsesija.
u ranom detinjstvu 5 ili 6 bila sam opsednuta slikovnicom koja se zvala "devojcica sa zigicama", satima sam citala i gledala u devojcicu koja drzi upaljenu sibicu u ulici punoj snega. kasnije, negde oko 10-te sam na skolskom odmoru ugledala prelepo lice jednog 3 godine starijeg decaka i postala opsednuta, kada ga vidim pocrvenim, zivela sam za to da prodjemo istom ulicom. oko 12-13 sam bila opsednuta flashdancom, satima sam trcala u mestu i gladovala da bi licila na jenifer bills. u 13 - 14 sam htela da izgledam kao cindy loper, i to zato sto je moj voljeni hteo da izgleda kao joe strummer, cindy mi je izgledala kao njegov muski antipod, sminkala sam se kao ona i naterala moje da mi kupe haljinu sa nitnama i rupicaste rukavice u balkanskoj ulici. nije cudno sto sam u to vreme bila fascinirana betty blue koja je iskopala svoje oko zbog ljubavi i cristianne f. - heroin zbog ljubavi. knjige koje su mi u kasnijoj mirnoj fazi puberteta delovale katarzicno su "ponizeni i uvredjeni" i "braca karamazovi" . citanje me odvojilo od ovozemaljskog zivota, gusila sam se u suzama. da ja ni sa 20 -22 nisam odrasla dokazuje to sto me je ljubav iz u tog vremena pitala- kako to da ne slusas klasicnu muziku, to je prava muzika, probaj, odusevices se. tako je i bilo. satima, satima, opsesija, suze zbog mozarta, 40. i 25. simfonija su dokaz da bog postoji.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:49 07.08.2009

Re: ljubavi

Sybil
...tako je i bilo. satima, satima, opsesija, suze zbog mozarta, 40. i 25. simfonija su dokaz da bog postoji.

Da, muzika može da nam umnogome pomogne da shvatimo značaj Natprirodnog.
dragoljub92 dragoljub92 13:54 07.08.2009

Re: ljubavi

0. i 25. simfonija su dokaz da bog postoji.

neki bi rekli dragoljub92 je dokaz da bog ne postoji
Bili Piton Bili Piton 12:05 07.08.2009

Sve bilo je

..muzika.

Za mene. I drago mi je da je Vlada identifikovao u svom tekstu i tu mogucnost.

Kazu mi da je u mom slucaju vec sa dve tri godine bilo kristalno jasno da cu se njome baviti ceo zivot, stavise, da cu se njome ozeniti. Sreca moja (i to stvarno sreca!) da mi starci nisu bili od onih "ma kakva muzika, ti ces lepo medicinu ili prava da studiras" i sl.

Da, mislim da su prve ploce i gramofon bile moje prvo svesno zaljubljivanje u nekoga ili nesto. Gramofon posebno - i dan danas prema tim spravama osecam neverovatnu neznost.
Unfuckable Unfuckable 12:25 07.08.2009

Re: Sve bilo je

Da, mislim da su prve ploce i gramofon bile moje prvo svesno zaljubljivanje u nekoga ili nesto

uf, blam me izjede kad se setim šta smo sve sister i ja radili sa plojkama i gramofonom....a nije da nismo voleli muziku !
vishnja92 vishnja92 12:32 07.08.2009

Re: Sve bilo je

a Muzika miliona?... ja pravila sebi baletske suknje od slepljenih A4 formata pa plesala po namestaju i svuda naokolo
pustili me na gramofon sa cetiri godine
ali i ja sam svoju decu na komp pa mirna Backa :)
Bili Piton Bili Piton 13:11 07.08.2009

Re: Sve bilo je

vishnja92
a Muzika miliona?... ja pravila sebi baletske suknje od slepljenih A4 formata pa plesala po namestaju i svuda naokolo





pustili me na gramofon sa cetiri godine


Ufff, kasno je to, kasno....do tad sam svoj prvi mandjadiski (identican ovakav) vec verovatno i rasturio i presao na ozbiljniju Tosku.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:16 07.08.2009

Re: Sve bilo je

..Bili Piton
Sve bilo je... muzika.
Za mene. I drago mi je da je Vlada identifikovao u svom tekstu i tu mogucnost.


Topcat
... U vezi muzike - ima jedan potok u Sloveniji, gdje su mi uvijek pjevali "Zeko i potočić" i valjda testirali da li sam i koliko odrasla - jer bi se redovito rasplakala. Pitanje bi li i sad izdržala.

Višnja
Ili vam se dogadjalo da se u detinjstvu rasplačete - od muzike
naravno :)
i tada, u ranom detinjstvu, i sad u ovom srednjem.


Namerno sam pomenuo muziku, s dobrim razlogom, pored ostalih finih umetnosti.
Mora da priznam da sam ja lično u muzici najtanji. Pored književnosti, slikarstvo mi je mnogo bliže.
Ali, naravno, volim muziku, a ponekad mi se muzičari čine kao "posebna, nekako egzotična bića".
I što neko ovde na blogu nedavno reče (neka mi se oprosti ako poredjenje nije baš primereno, ali je slikovito), on ne voli samo pse već i ljude koji vole pse...
Tako i ja, volim i ljude koji vole muziku.

Da ne trolujem previše na sopstvenom blogu, ali ne mogu a da ne pomenem starog, dobrog Tolstoja. U njegovim Dnevnicima on je jednom zabeležio samo jednu jedinu rečenicu, i to na francuskokm: "Que me veut cette musique"! (Šta hoće ova muzika od mene!). Naime, slušao je nekog izvrsnog muzičara koji je svirao u njegovoj kući, na njegovom klaviru, pa je ustao, otišao u svoju sobu i, sa suzama u očima, zapisao tu famoznu rečenicu, pitajući se zašto ga muzika toliko uzbudjuje i muči, odnosno tera na plakanje.

Da, da, volim one koji duboko uzdrhte od dobre muzike... Živeo Eros!
Bili Piton Bili Piton 13:24 07.08.2009

Re: Sve bilo je



Welcome tebi back, Vlado, prvo i osnovno - i mogu ti reci da sam juce prekjuce bas pomislio da nam falis na pojedinim blogovima.
Bili Piton Bili Piton 14:06 07.08.2009

Re: Sve bilo je

vladimir petrovic
a ponekad mi se muzičari čine kao posebna, nekako egzotična bića


Pre bih rekao da smo ozbiljno opaljeni negde al nek bude i "egzotika", nemam ništa sproću.
vishnja92 vishnja92 15:29 07.08.2009

Re: Sve bilo je

do tad sam svoj prvi mandjadiski (identican ovakav)

ovo gramofon? gramofon?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana