"Ne umem da kažem ono što umem da plačem"

ines08 RSS / 12.08.2009. u 14:48

...rekao je Duško Radović.

tears.jpgA vi dragi moji blogokolege (posebno blogokoleginice)?
Da li plačete i kako to radite?
Tiho, bezglasno, prigušeno, sa grimasom na licu i nepravilnim disanjem ili bez grimase na licu, kada samo suze teku.
Ili su to suze radosnice, kada se smešite, pa čak i smejete dok plačete.
Možda ipak plačete jako i glasno.
Neki ljudi plaču bez razloga, ili iz razloga koji za druge ljude nije pravi razlog.
Deca često plaču samo da bi nešto dobila.
Plače se zbog nečega što je davno bilo, ili što se nedavno desilo. Zbog nečega što se sada dešava, ili što će se tek desiti.
Plače se gorko, tužno, teško, a neki se i «siti isplaču».
Postoji različita ponašanja koje se nazivaju plakanjem.

Da li vam je neprijatno kad vas vide da plačete?
Da li vam je moć samokontrole do te mere razvijena da ne dozvoljavate sebi da plačete, još manje da vas drugi vide dok to radite, da ne ispadnete slabići?
Ili se ipak rasplačete dok čitate neku dobru knjigu, gledate neki film koji vas dirne i dotakne, čitate neki stih ili slušate neku muziku.
Da li se tada u vama pokrene neki godinama skrivani bol i tuga, ili jednostavno suze same teku bez ikakvog razloga od nekad.

Pre neki dan htedoh da ostavim komentar na blogu kod VP-a. Prisećajući se detinjstva i nekih stvari za koje sam bila vezana setih se slikovnice "Devojčica sa žižicama" (jedna blogerka je takođe to pomenula). Ta mi je priča bila noćna mora iz detinjstva. Toliko sam plakala i ridala gledajući slike prelepe devojčice koja pali poslednju žižicu i smrzava se u snegu, sama, dok svi ostali u toplim domovima uz prepune trpeze, novogodišnju jelku i poklone slave Božić. Nisam još uvek znala da čitam, tako da je mama izmislila nastavak priče - došli su joj roditelji, naravno sa Deda Mrazom i poklonima, i šta je sve dobila i tako to, i odveli je kući... Ali toga nije bilo na slikama, tako da je bila slaba uteha. Obilazile smo knjižaru tražeći taj drugi deo koji se nikad nije pojavio - nisu ga štampali.

To me je i podstaklo da napišem ovaj blog. I evo, priznajem da često plačem. Ne ono da baš volim, ali događa se. Iz raznoraznih razloga. I ne samo od tuge. Dešava mi se da me preplavi neko osećanje radosti, topline i zadovoljstva i da suze same krenu. Ne, nije to ono ridanje od koga se kasnije javljaju oni duboki uzdasi. To je više kao neko "pražnjenje nagomilanih emocija". I pozitivnih i negativnih. Na primer kada:
- slušam Đoletovu Provinicijalku
- gledam film Notebook
- pobede naši u košarci, vaterpolu, tenisu, plivanju, streljaštvu...
- čitam blogove - dalijeve, eizove, natasine, bocvenine...

Ali reći ću i ovo - ne vidi se na prvi pogled da sam plači.... (nastavite sami, kako god), umem vešto da nabacim masku jake, hladne i suzdržane osobe pune samokontrole. Iz jednostavnog razloga što u svetu u kome živimo plakanje je samo potvrda naše slabosti i kukavičluka. Šalje poruku, iliti upozorenje da sa vama nešto nije u redu, i obično među vašim poznanicima pokreće pravu lavinu nagađanja i teorija. Tu ne mislim na one prave i iskrene prijatelje, pred kojima plačem bez ustezanja.

Plakanje predstavlja jedan od načina na koji ljudska vrsta izražava emocije.
Bol, strah, gubitak, razočarenje, neuspeh i još mnoštvo drugih emocija, svoj prirodan način ispoljavanja doživljavaju putem plakanja. Plakanje na prirodan način čisti većinu nagomilanih i zaostalih negativnih emocija, predstavlja siguran znak da naš energetski sistem funkcioniše odlično i govori o tome da smo sposobni i voljni da osetimo širok spektar životnih energija. Plakanje je naš prijatelj.

Ko najviše plače? Bebe, naravno. Kako bi drugačije dale do znanja da su gladne, mokre, da žele da ih mazite, ljljuškate, da im pevate i pričate. A nemoćne su da na neki drugi način izraze svoje potrebe i želje. Možda otud i poimanje da je plakanje odraz nemoći i slabosti. No, nebitno. Ali bebe rastu, i vrlo brzo skapiraju da plakanjem mogu na lak način da dobiju mnogo toga. E tu dolazimo do zloupotrebe plakanja, koje vrlo često koriste i odrasle osobe - teško mi je da to kažem, ali uglavnom to rade žene.

U periodu odrastanja roditelji, a i okolina, ubeđivali su nas kako je ružno plakati, kritikovali nas kad to radimo, a sećam se da se dešavalo da me izlemaju i još mi zabrane da plačem. Da se to dešava sada, i da živimo u Americi, moji roditelji bili u zatvoru. He, he, he.

Školski dani donose nove kriterijume po pitanju plakanja. Nikada nisam plakala zbog ocena - fuj, kad se samo setim onih koji su na plakanje dobijali petice, ali sam znala da ridam do besvesti ako moja ekipa izgubi u nekom beznačajnom rukometu ili odbojci, a bili smo bolji, a sudija je navijao za njih. To nije bilo plakanje u ćošku, nego suze u žaru rasprave i dokazivanja. Srećom, nisu me zbog toga prozvali plačko.
Muškarcima je bilo mnogo teže po pitanju plakanja - gde smeju da plaču, odmah im sleduje nadimak "devojčica".

Moje suze zbog ljubavi niko nikada nije video. One su samo moje, skrivene od očiju posmatrača, moja intima koju ne delim sa drugima.

Postoje naravno situacije gde se plakanje toleriše, odnosno gde je posve normalno - velike porodične tragedije, bolesti, nesrećne sudbine. U takvim situacijama, čak, ako ne plačete rizikujete da vas proglase za ljude bez emocija, empatije. Tada se zaboravlja da nisu svi pravljeni od istog materijala, te da postoje i oni koji bol i patnju ne iskazuju i ne pokazuju suzama...

Oni koji se bave proučavanjem fenomena plakanja rekli bi da, ukoliko potiskujete potrebu za plakanjem, ne pokazujući emocije i ne oslobađajući ih se putem plakanja, sav taj bol, bes, ljutnju, strah i ko zna šta još sve, koji ste vremenom gomilali i nakupljali u sebi, stvara u vama strahovit unutrašnji pritisak i bol. Ne znajući za drugi način, dešava se da se tog bola oslobađate svađama, alkoholizmom, kockanjem, tučama, porodičnim zlostavljanjem, bolešću i na hiljadu drugih načina. Što znači - iskoristili ste sve pogrešne načine, kako ne bi koristili jedini ispravan - plakanje. Dugogodišnje intenzivno programiranje od strane društva bilo je toliko jako i uspešno, da ste bili spremni da uništite i svoj i život svoje porodice, ali ne i da zaplačete. Vi ne. Niste vi devojčica.

Dakle, plakanje može pomoći da se oslobodite unutrašnjeg bola i pritiska, i da omogući da uspostavite sopstveni mir i jasnije doživite ljubav i bolje opšte zdravstveno stanje. Naravno, ako u tome ne preterujete.

Još nešto jako bitno. Pošto uvek mora da postoji ravnoteža - posle plakanja mnogo ćete se više smejati - iskrenije, lakše, spontanije. Neki će čak reći - manje se piški. ;)

Zanimljiv tekst o psihološkom aspektu plakanja iz ugla stručnjaka možete pročitati na ovoj adresi.

I za kraj, završiću onako kako sam i počela - Duškom Radovićem:

"Skromni ljudi stidljivo plaču, znaju meru i u plakanju. Mali ljudi ne plaču, već cmizdre, oni nemaju ni pravih muka, ni pravih suza. Lako plaču samo zaboravni. Ima onih koji nikada ne plaču, koji čuvaju suze za svaki slučaj. Malo je života za mnogo plakanja, mnogo je plakanja za malo života".

 



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gera92 gera92 14:50 12.08.2009

crying time


Pravi muskarci placu, ne stide se svoje osecajnosti jer znaju ko su.
Oni drugi se plase da ce ih emocije razotkriti…

ines08 ines08 18:00 12.08.2009

Re: crying time

gera92
Pravi muskarci placu, ne stide se svoje osecajnosti jer znaju ko su.
Oni drugi se plase da ce ih emocije razotkriti…

Javno ili tajno, pitanje je sad?
No svejedno, drago mi je čuti da se ne stide

dragoljub92 dragoljub92 15:05 12.08.2009

ne

ne plačem,neumem i neću da umem.
ružno izgleda kad muško plače,neukusno.
dve stvari muškarac ne sme da radi --da plače i piša sedeći--
sve ostalo mož da bide al ne mora da znači
ivana23 ivana23 15:18 12.08.2009

Re: ne

dragoljub92
ne plačem,neumem i neću da umem.
ružno izgleda kad muško plače,neukusno.
dve stvari muškarac ne sme da radi --da plače i piša sedeći--
sve ostalo mož da bide al ne mora da znači


dragoljub92 dragoljub92 15:37 12.08.2009

Re: ne

ivana23
dragoljub92



ja tako mislim i osećam i niko ne može da me ubedi drugačije.
dunja73 dunja73 16:47 12.08.2009

Re: ne

ružno izgleda kad muško plače,neukusno.

ne bih se u potpunosti slozila sa tobom , po
pitanju muskih suzica , evo naprimer . mogla bih se zakleti da bi Nekima plakanje
dobro ,da ne kazem odlicno godilo , jer bi onda manje ....
dragoljub92 dragoljub92 17:56 12.08.2009

Re: ne

bašme briga
ines08 ines08 18:05 12.08.2009

Re: ne

dragoljub92
ne plačem,neumem i neću da umem.ružno izgleda kad muško plače,neukusno.dve stvari muškarac ne sme da radi --da plače i piša sedeći--sve ostalo mož da bide al ne mora da znači


Ne verujem ti, da znaš .

Sigurno se zavučeš u neko ćoše, okreneš leđa kao ovaj tvoj omiljeni lik s kacigom, i isplačeš se slatko, pa se posle praviš važan kako si cool i ne umeš i nećeš
reanimator reanimator 18:13 12.08.2009

Re: ne

ines08

Sigurno se zavučeš u neko ćoše, okreneš leđa kao ovaj tvoj omiljeni lik s kacigom, i isplačeš se slatko, pa se posle praviš važan kako si cool i ne umeš i nećeš

Ne..udje u wc, sedne da piški i isplače se ko čovek :)
dragoljub92 dragoljub92 18:26 12.08.2009

Re: ne

meni uopšte nije jasna ta ženska upornost da od muškaraca prave plačipizde.tčemu.
elvama lepo da plačete svaki čas,lepo.ocket plačite.nama nije.tčemu to.
ines08 ines08 18:29 12.08.2009

Re: ne

reanimator
ines08
Sigurno se zavučeš u neko ćoše, okreneš leđa kao ovaj tvoj omiljeni lik s kacigom, i isplačeš se slatko, pa se posle praviš važan kako si cool i ne umeš i nećeš

Ne..udje u wc, sedne da piški i isplače se ko čovek :)


ines08 ines08 18:33 12.08.2009

Re: ne

dragoljub92
meni uopšte nije jasna ta ženska upornost da od muškaraca prave plačipizde.tčemu.elvama lepo da plačete svaki čas,lepo.ocket plačite.nama nije.tčemu to.


Dragoljube, bre, pa emoUšn su u pitanju, kako tčemu?
dragoljub92 dragoljub92 18:42 12.08.2009

Re: ne

ines08
dragoljub92
meni uopšte nije jasna ta ženska upornost da od muškaraca prave plačipizde.tčemu.elvama lepo da plačete svaki čas,lepo.ocket plačite.nama nije.tčemu to.


Dragoljube, bre, pa emoUšn su u pitanju, kako tčemu?

emocije ,pa šta,što bi ja plakao zbog tamo nekih emocija.emocije tčemu?
ines08 ines08 19:06 12.08.2009

Re: ne

dragoljub92

ines08

dragoljub92meni uopšte nije jasna ta ženska upornost da od muškaraca prave plačipizde.tčemu.elvama lepo da plačete svaki čas,lepo.ocket plačite.nama nije.tčemu to.Dragoljube, bre, pa emoUšn su u pitanju, kako tčemu? emocije ,pa šta,što bi ja plakao zbog tamo nekih emocija.emocije tčemu?

E sad tčemu, pa tčemu. Otkud znam tčemu, pitaj Vladimira Petrovića.

I dobo de, suze su za devojčice, a muškarci ne plaču (osim Gere, koji zasigurno nije devojčica, a jedini priznao da i muškarci plaču).
topcat topcat 22:58 12.08.2009

Re: ne

dragoljub92






Jel mu netko rekao koliko je ovo slatko?

dragoljub92 dragoljub92 23:14 12.08.2009

Re: ne

topcat
dragoljub92






Jel mu netko rekao koliko je ovo slatko?


hvala
ines08 ines08 00:00 13.08.2009

Re: ne

topcat
dragoljub92

Jel mu netko rekao koliko je ovo slatko?


I da nije, već ga po tome prepoznajemo.

Baš je slatko i originalno.
debora debora 15:05 12.08.2009

Placem.

Bilo je perioda kada sam plakala vise i onih kada sam plakala manje.

Ima malih prica o dobrim ljudima u novinama od kojih mi krenu suze i velikih porodicnih problema od kojih zanemim i plakala bih, a placa i suza nigde.

dunja73 dunja73 15:24 12.08.2009

Re: Placem.

Da .Uz tuzne filmove , knjige , na rastancima ..
Uz potresne zivotne price i pogotovu na nepravdu
prema deci (rat ,Afrika..)
Secanja na one koji nisu medju zivima .
I nekoliko puta sam imala zadovoljstvo ,da od "srece zaplacem"
ines08 ines08 00:04 13.08.2009

Re: Placem.

dunja73
Da .Uz tuzne filmove , knjige , na rastancima ..
Uz potresne zivotne price i pogotovu na nepravdu
prema deci (rat ,Afrika..)
Secanja na one koji nisu medju zivima .
I nekoliko puta sam imala zadovoljstvo ,da od "srece zaplacem"

Tipično "ženski", što bi neki rekli.
Da ne pominjemo PMS
ines08 ines08 00:21 13.08.2009

Re: Placem.

debora
Bilo je perioda kada sam plakala vise i onih kada sam plakala manje.
Ima malih prica o dobrim ljudima u novinama od kojih mi krenu suze i velikih porodicnih problema od kojih zanemim i plakala bih, a placa i suza nigde.


Suze se kao lek pojavljuju samo onda kada su stvoreni svi uslovi za to.
One se neće pojaviti ako je ugrožavajuća draž preslaba.
Neće se pojaviti ni ako je ugroženost prejaka.
Neće se pojaviti ni ako je osoba u sebi i oko sebe u tom trenutku vrlo podržana ili obuzeta nekim drugim poslom.
Neće se pojaviti ni ako je osoba vrlo iscrpljena, slomljena, okružena vrlo neprijatnom i pretećom sredinom.

Ali, kada se sve okolnosti usklade i uravnoteže, suze će se pojaviti.
antonacci antonacci 15:25 12.08.2009

Fado

Jako retko.

Spadam u one ljudi koji bi plakali, ali retko kad imaju suza.

Ja prosto - budem tužan.
Blade Runner Blade Runner 15:47 12.08.2009

Re: Fado

shumska shumska 16:58 12.08.2009

sve manje

poslednjih godina, ali zaplačem kad me prodje bes, uglavnom zbog raznijeh nepravdi koje te spopadnu nenadano
ines08 ines08 18:56 12.08.2009

Re: Fado

antonacci
Jako retko.
Spadam u one ljudi koji bi plakali, ali retko kad imaju suza.
Ja prosto - budem tužan.

Nismo svi od istog materijala pravljeni, tako da nije ništa čudno.

Neki se isplaču i suze odnesu tugu, neki tuguju dugo, dugo i bez suza.
Blade Runner
Ja prosto - budem tužan.

Blade, opet tvoj link neće, ali ovaj 'oće.

p.s. Ja izgleda živim u zabludi da i muškarci plaču, samo kad ih niko ne vidi...
ines08 ines08 19:28 12.08.2009

Re: sve manje

shumska
poslednjih godina, ali zaplačem kad me prodje bes, uglavnom zbog raznijeh nepravdi koje te spopadnu nenadano


Da, kad prođe bes krenu suze (krokodilske). Razumem te, draga, u potpunosti
Blade Runner Blade Runner 19:57 12.08.2009

Re: Fado

ali ovaj 'oće.

Taj
Ne znam zašto mi linkovi ne rade kod tebe. Obično se niko ne žali.
ines08 ines08 00:26 13.08.2009

Re: Fado

Blade Runner
ali ovaj 'oće.

Taj
Ne znam zašto mi linkovi ne rade kod tebe. Obično se niko ne žali.

Ma ima tu nešto sumnjivo
Ništa nije slučajno...
antonacci antonacci 13:54 13.08.2009

Re: Fado

muškarci plaču, samo kad ih niko ne vidi...


Znam ih nekoliko koji plaču i pred prijateljima i na sred ulice. I u knjižari i u bioskopu. I u kafiću.

U stvari, to je veoma lepo, zdravo.
niccolo niccolo 17:21 12.08.2009

Ako se dobro sećam

zadnji put kad mi je umrla maltezerka...ima tome skoro četiri godine...
ines08 ines08 18:47 12.08.2009

Re: Ako se dobro sećam

niccolo
zadnji put kad mi je umrla maltezerka...ima tome skoro četiri godine...

4 godine nisi suzu pustio?!?

Mora da si mnogo... hm... piškio
Blade Runner Blade Runner 19:59 12.08.2009

Re: Ako se dobro sećam

Mora da si mnogo... hm... piškio

Vicko

devojka: kako to da imaš tako duge trepavice?
momak: kad sam bio mali plakao sam, plakao ...
devojka: bolje da si piškio, piškio ...
ines08 ines08 20:14 12.08.2009

Re: Ako se dobro sećam

Blade Runner
Mora da si mnogo... hm... piškio Vickodevojka: kako to da imaš tako duge trepavice?momak: kad sam bio mali plakao sam, plakao ...devojka: bolje da si piškio, piškio ...

niccolo niccolo 22:26 12.08.2009

Re: Ako se dobro sećam

4 godine nisi suzu pustio?!?

Pa dobro, verovatno nekad kad mi je sunce jako išlo u oči...
ines08 ines08 00:49 13.08.2009

Re: Ako se dobro sećam

niccolo
4 godine nisi suzu pustio?!?
Pa dobro, verovatno nekad kad mi je sunce jako išlo u oči...

A da seckaš luk, ponekad, čisto da pustiš još koju suzicu... Zbog radi zdravlja
natasavb natasavb 15:36 13.08.2009

Re: Ako se dobro sećam

niccolo
zadnji put kad mi je umrla maltezerka...ima tome skoro četiri godine...

Boys Don't Cry ?
miloradkakmar miloradkakmar 17:31 12.08.2009

Ne volim

kada iko plače, pogotovo deca.
Ja plačem unutra.
Kažu da je zdravo plakati?!

trener92 trener92 19:10 12.08.2009

Re: Ne volim

Milorade živećeš duže od mene, tako se kaže kad ti neko uzme reč iz usta.
Ja plačem kada sečem crni luk .I sit se isplačem i peče.

trener92 trener92 19:13 12.08.2009

Re: Ne volim

Dva komentara , da smislim još nešto .....

ines08 ines08 19:25 12.08.2009

Re: Ne volim

miloradkakmar
kada iko plače, pogotovo deca.Ja plačem unutra.Kažu da je zdravo plakati?!

trener92
Milorade živećeš duže od mene, tako se kaže kad ti neko uzme reč iz usta.Ja plačem kada sečem crni luk .I sit se isplačem i peče.


Plačite bre ljudi, zdravo je, naučno dokazano.

Od tog plakanja unutra može čovek da se razboli, samo da znate

trener92
Dva komentara , da smislim još nešto .....


Lepo, treneru, i prvi i drugi
miloradkakmar miloradkakmar 21:05 12.08.2009

Re: Ne volim


trener92

Milorade živećeš duže od mene, tako se kaže kad ti neko uzme reč iz usta.

Koju reč ? Da je vratim i krenemo ponovo .
miloradkakmar miloradkakmar 21:10 12.08.2009

Re: Ne volim


ines08

Od tog plakanja unutra može čovek da se razboli, samo da znate

Samo oni koji se do sada nisu razboleli..
Rekoh da je plakanje zdravo.
dragoljub92 dragoljub92 23:16 12.08.2009

Re: Ne volim

Plačite bre ljudi, zdravo je, naučno dokazano.

za žene da za muške ne
ines08 ines08 15:30 13.08.2009

Re: Ne volim

dragoljub92
Plačite bre ljudi, zdravo je, naučno dokazano.
za žene da za muške ne


NNN NNN 22:35 12.08.2009

Plačem

a ne volim
bocvena bocvena 22:52 12.08.2009

naravno da plačem

od tuge, od sreće, od besa, iz nemoći, iz straha, zbog sebe, zbog drugih, iz čista mira, namerno...
ok, plačipi... sam
ok, ljudsko biće sam
(jbt, sad ispadoh Bobić Mojsilović!)
natasavb natasavb 23:02 12.08.2009

Re: naravno da plačem

(jbt, sad ispadoh Bobić Mojsilović!)

cek, nisi rekla "suze su ok" .
ines08 ines08 00:37 13.08.2009

Re: naravno da plačem

Ženama je potreban samo mali znak, nagoveštaj, jedan mig, nevidljivi detalj, sitan povod, a zatim sve rade same: vole, pate, nadaju se, maštaju i plaču.
D. R.

Za vas dve što su vam suze ok: Don't you cry tonight

I da mi se ne bunite, da vam ne pustim Enriketa.
natasavb natasavb 23:44 12.08.2009

...i smijem se,

smijem, smijem. suze mi teku od smijeha. ako prestenem da se smijem, ostace samo suze. m. selimovic, tvrdjava
a kad ostanu samo suze i ja volim da ostanem sama.
mikimedic mikimedic 02:07 13.08.2009

Uvek placem

kada sanjam

ovo

i nije me sram.
ines08 ines08 11:34 13.08.2009

Re: Uvek placem

mikimedic
kada sanjam ovo i nije me sram.


Rekoh ja, Balašević je pravi majstor da izmami suze...
mikimedic mikimedic 14:52 13.08.2009

Re: Uvek placem

pricace ti o plovidbi, ti sto nisu sidro digli...
libkonz libkonz 12:42 13.08.2009

Kada sam plakao

pre nepune tri godine, vodili smo dete na jedan od vrlo važnih pregleda u Beograd. Pisaću o tome od jeseni. Doktorka ju je pogledala i rekla: "Čekajte da vam stignu laboratorijski rezultati, ali ničem dobrom se nemojte nadati". Suzdržao sam se, pozdravio se sa ženom i detetom, koje su ostale kod ženine familije u Beogradu, a ja sam krenuo kući. I onda... Jurio sam auto putem prema Novom Sadu i negde na pola puta sam počeo, od suza nisam ništa video. Bogu hvala što se nisam negde slupao usput.
A rezultati? Bili su dobri. I doktori greše.
ines08 ines08 15:39 13.08.2009

Re: Kada sam plakao

libkonz
pre nepune tri godine, vodili smo dete na jedan od vrlo važnih pregleda u Beograd. Pisaću o tome od jeseni. Doktorka ju je pogledala i rekla: "Čekajte da vam stignu laboratorijski rezultati, ali ničem dobrom se nemojte nadati". Suzdržao sam se, pozdravio se sa ženom i detetom, koje su ostale kod ženine familije u Beogradu, a ja sam krenuo kući. I onda... Jurio sam auto putem prema Novom Sadu i negde na pola puta sam počeo, od suza nisam ništa video. Bogu hvala što se nisam negde slupao usput.A rezultati? Bili su dobri. I doktori greše.

Kad se sve dobro završi lako se zaborave prolivene suze.
Ove iz tvoje priče su normalna reakcija, ništa čudno i neočekivano.
rapunzel rapunzel 14:08 13.08.2009

naslovna

strana nekog "Zabavnika" od pre 20-tak godina:
"Ko ne plače - živi kraće"!

a ja plačem, i plačem i kišu isplačem
od tuge, od besa, od bola, od sreće,
i svako plakanje mi drugačije.
retko plačem pred drugima,
ali me žmu uvek provali.
najviše se zarozam kada je srećan završetak filma!!!
ines08 ines08 15:23 13.08.2009

Re: naslovna

rapunzel
strana nekog "Zabavnika" od pre 20-tak godina:
"Ko ne plače - živi kraće"!

A ko se smeje - živi duže.

Ko više plače, mora više i da se smeje - zbog ravnoteže, zar ne?

Ih, prosto ko pasulj!

najviše se zarozam kada je srećan završetak filma!!!

Me too
A okolina me posmatra sa izrazom čuđenja na licu, ono plakanje, čemu?!

Rapunzel, za tebe
rapunzel rapunzel 15:26 13.08.2009

Re: naslovna

A okolina me posmatra sa izrazom čuđenja na licu, ono plakanje, čemu?

e baš tako!
i tebi ineska
bocvena bocvena 16:51 13.08.2009

Re: naslovna

najviše se zarozam kada je srećan završetak filma!!!

Najtužniji film koji sam gledala je o nekim nesrećnim kravama koje su zbog loše hrane dobile neku užasnu bolest...i onda su iskopali neku ogromnu rupu, saterali krave i odozgo ih skidali snajperima!
Kad je prešao 50-u godinu moj otac nije mogao da gleda nijednu emisiju o deci, a da mu se oči ne napune suzama. Meni to tada bilo smešno, sada više nije.
Najgori mi je osećaj nemoći da rešim problem, jer ništa ne zavisi od mene. Onda čak ni ne plačem. A bilo bi bolje da plačem.
ines08 ines08 17:21 13.08.2009

Re: naslovna

Moje skorašnje emotivno pražnjenje putem plakanja je bilo kad sam čitala jedan tekst, ovde na blogu (nije onaj tvoj boc), koji uopste nije tužan, niti ima neki happy end. Verovatno mi bio takav horoskop tih dana... A bilo je tu svega - i muzike, i priče, i prošlosti, i sadašnjosti, i neka duboka, duboka emocija.
Kakav čovek, kakva priča... Uh, i sad mi se plače.
Biljana 77 Biljana 77 17:30 13.08.2009

Re: naslovna


Kakav čovek, kakva priča...

Mislim da znam koji tekst je u pitanju...
ines08 ines08 18:14 13.08.2009

Re: naslovna

Biljana 77
Kakav čovek, kakva priča...

Mislim da znam koji tekst je u pitanju...


Biljana 77 Biljana 77 16:20 13.08.2009

Počela sam da kucam

.. pa sam shvatila da ću se rasplakati..
Zbog prestravljenog pogleda devojčice koju teraju u prošnju, zbog psa kojem su slomili zadnje noge i ostavili ga.. da živi ili umre; zbog one malene devojčice koja na Adi skuplja staklene flaše i nosi ih na leđima u kesi koja se cepa i koja je teža od nje; zbog mog Pegija koji je otišao jednog dana da umre negde van domašaja naših očiju; zbog filma Forest Gump; zbog osećaja apsolutne praznine kada sam se probudila posle carskog reza, a moja Sreća nije bila tu...

ines08 ines08 16:48 13.08.2009

Re: Počela sam da kucam

Biljana 77
.. pa sam shvatila da ću se rasplakati..Zbog prestravljenog pogleda devojčice koju teraju u prošnju, zbog psa kojem su slomili zadnje noge i ostavili ga.. da živi ili umre; zbog one malene devojčice koja na Adi skuplja staklene flaše i nosi ih na leđima u kesi koja se cepa i koja je teža od nje; zbog mog Pegija koji je otišao jednog dana da umre negde van domašaja naših očiju; zbog filma Forest Gump; zbog osećaja apsolutne praznine kada sam se probudila posle carskog reza, a moja Sreća nije bila tu...

Kad otvorim novi kometar obično prvo pročitam pa onda pogledam od koga je.
Ovaj put sam odmah posle prve rečenice znala da je Biljana 77.
Prošao mi pripravnički, ili će proći kad drugi tako budu prepoznavali moje komentare?

Da, ako zagrebeš po sećanju izroni mnogo toga, oživi tuga, patnja, bol.
Zato ne treba to često činiti - preživljeno, otplakano, idemo dalje... Mora se

I ne znam šta reći više, evo
Biljana 77 Biljana 77 16:51 13.08.2009

Re: Počela sam da kucam

Prošao mi pripravnički,

Ili je to ili sam počela da se ponavljam..
mashha mashha 17:21 13.08.2009

Uh...

Ne plačem često, ali kad mi dođe da se iskukam (a to nikad ne biva pred drugim ljudima) onda sam u stanju da napravim pravu seansu... plejlista ("ubica" ), prigušeno svetlo, ne javljam se na telefon, ne postojim za svet barem nekoliko sati... i onda opet kao nova
A uz ovu pesmu mogu i od sreće i od tuge....
ines08 ines08 21:15 13.08.2009

Re: Uh...

mashha
Ne plačem često, ali kad mi dođe da se iskukam (a to nikad ne biva pred drugim ljudima) onda sam u stanju da napravim pravu seansu... plejlista ("ubica" ), prigušeno svetlo, ne javljam se na telefon, ne postojim za svet barem nekoliko sati... i onda opet kao nova A uz ovu pesmu mogu i od sreće i od tuge....


I ja isto tako, kad plačem zbog onih razloga (ima gore u tekstu).
Strogo diskretno i bez posmatrača.
ines08 ines08 18:29 13.08.2009

... što umem da plačem

za sve večite dečake, koji kažu "naravno da plačem..."

gera92 gera92 20:30 13.08.2009

Re: ... što umem da plačem

ines08
za sve večite dečake, koji kažu "naravno da plačem..."



OTIŠAO JE JACQUES
9. X 1978.

Nekom to nije ništa
a za me loš predznak
dan deveti listopada
kad je otišao Jacques

Što je to bilo - svejedno je
užas, alkohol, rak
svjetlost šiklja na Cmroku
dok odlazi moj Jacques

Šumeće, nisko krilo
fini, gospodski sumrak
baš me pogodilo
što je otišao Jacques

Prva godina faksa
pobjeći će mi vlak
koliko posto mene
odvojio je Jacques

Jer ja sam bio oduvijek
njegov najgori đak
sve što sam izmislio
već je rekao Jacques

Groznica, nježna ludost
Kapetan Patatrak
ovo smeće od posla
otrovat će me, Jacques

Nekom to nije ništa
a mene ubija čak
dan deveti listopada
kad je otišao Jacques

ARSEN DEDIĆ
ines08 ines08 21:10 13.08.2009

Re: ... što umem da plačem

gera92
...
ARSEN DEDIĆ


Kad smo već kod Arsena Dedića...



(ovo u naslovu djevAojka nisam ja napisala, tek da znaš...)
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:20 13.08.2009

Bolje je bez plakanja

Nije dobro plakati.
E sad, s obzirom da postoje mnoge vrste plakanja, u nekim situacijama mi zasuze oči, ali se ne sećam kada sam poslednji put istinski plakao, sa ridanjem. Srećom, nije trebalo.
Sećam se, kao dete, umeo sam da se zaplačem kada bih video majku da plače. Nisam shvatao zašto ona plače već su mi suze tekle zbog toga što ona plače... Kasnije, izbegavao sam.

Ne verujem u teoriju da je "dobro plakati", kao ni u teoriju da je "dobro - smejati se". A ako može da se bira, uvek sam za smejanje, ali ne do suza. Obično smejanje, ako postoje razlozi. (Ne volim smejanje bez razloga kao što ne volim ni plakanje bez razloga).

Ali da umem da budem tužan, veoma tužan - to da.
Ines
Da li vam je neprijatno kad vas vide da plačete?

Da. Mislim da čoveku treba da bude neprijatno, čak i kada mu suze podju od - radosti.
Jer, plakanje bi moralo biti ekstremna reakcija.
Prema tome, ne treba da se stidimo samo plakanja kod ekstremnih situacija (gubitak nekog dragog, bolest, dakle nešto što je baš vezano za život i smrt).

Plakati zbog ljubavi? Ma ne! Nije mi se to dogodilo. A da sam bivao tužan i potišten, to da.

U literaturi se neretko pominje plakanje, naročito "u posebnim situacijama", kao kod Šekspira:
To weep is to make less the depth of grief. ~William Shakespeare, King Henry the Sixth
Da li ima zloupotreba plakanja? Izgleda da ima, jer neke osobe suviše lako potežu plakanje, kako s razlogom tako i bez razloga:
A woman wears her tears like jewelry. ~Author Unknown
Nije zezanje da neke osobe dobijaju NEŠTO na plakanje. To ne volim, mada razumem, ili se pravim da razumem.
Medjutim, slušam pesme na temu plakanja, jer ih ima dosta. Postoji jedna stara, na italijanskom ( "Una lacrima sul viso"....), koja ovde u komentarima nije do sad pomenuta, čini mi se.


Vidim dole pesmu "Crying Time" sa dragom Barbrom Streisend. Sam naslov govori da nešto nije u redu, čim se plače. Više volim "Laughing Times".
dragoljub92 dragoljub92 02:27 14.08.2009

Re: Bolje je bez plakanja

Nije dobro plakati.

sve si reko,meeeemam zamerki
ines08 ines08 11:06 14.08.2009

Re: Bolje je bez plakanja

Vladimire, kad kažeš "nije dobro plakati" sa ovakvim obrazloženjem, ja se, evo priznajem, postidim što plačem, iz ovih ili onih razloga.
vladimir petrovic
Sećam se, kao dete, umeo sam da se zaplačem kada bih video majku da plače. Nisam shvatao zašto ona plače već su mi suze tekle zbog toga što ona plače... Kasnije, izbegavao sam.

Sećam se da sam i ja plakala kad vidim da mama plače. Ali isto tako se sećam da moja majka nikada, ali nikada nije plakala bez "stvarnog" razloga. Nisam je videla da briše suze ili cmizdri zbog nekog filma, pesme ili onako, da joj dođe da plače. Možda je to radila tamo negde gde je niko ne vidi, ne znam.
Ne verujem u teoriju da je "dobro plakati", kao ni u teoriju da je "dobro - smejati se".
Ali da umem da budem tužan, veoma tužan - to da.

Ja verujem. Isprobano. Kad se dobro isplačem ili dobro nasmejem, osećam se bolje.
A kad sam tužna, veoma tužna suze su mi najbolja prijateljica.
Možda je i to jedna od onih razlika između muškaraca i žena, o kojima se priča na tvom blogu?

Bez obzira o kakvim suzama se radi, nije prijatno kad vidite nekog kako plače.
Šta reći, šta učiniti, kako ga utešiti?
Rečima, zagrljajem, plakati zajedno...
Zato je najbolje, ako i plačemo, da plačemo kad nas niko ne vidi.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:39 14.08.2009

Re: Bolje je bez plakanja

Ines
Zato je najbolje, ako i plačemo, da plačemo kad nas niko ne vidi.

Izgleda da je tako.

S tim u vezi, ukazujem na jednu veoma popularnu ličnost širom sveta - na tenisera Rodžera Federera.
Čovek je već dugo prvak sveta (zanemarimo kratak period kada je bio uskočio R. Nadal), izuzetan, skoro genijalan sportista. Izgleda muževno i stameno. A lako zaplače (uglavnom od radosti).

I to mu mnogi zameraju.

Pogledaj na postovima koje postavlja Niccolo, uz dobru asistenciju Ivane. Malo, malo pa neko pokaže animozitet prema Federeru, nazivajući ga baš - plačkom, ili kako bi Dragoljub rekao - plačkopičkom.
A to veoma sporadično Federerovo plakanje ne bi smelo da se tretira kao njegova glavna odlika. U pitanju je zdrav i ispravan čovek, nedavno je postao i otac, izgleda da je dobar muž - prosto nema šta da mu se zameri.
A eto, mnogi ga ne vole zato što iskazuje svoje emocije baš na taj način - suzama (jer u drugim emocijama je tvrdji, retko likuje rukama i nogama kada odigra dobar potez, kada pobedjuje, retko lomi reket kada mu ne ide, itd).

Nije to samo u pitanju da se muškarcima manje toleriše plakanje. Ne verujem da bi se imalo razumevanje ni za plakanje braće (pardon, sestara) Vilijems ili Dinare Safine.

Od velikih se ne očekuje da plaču na javnim mestima. (A kada su sami u kupatilu, mogu da pevaju iako nisu muzikalni, kao i mogu da plaču ako im se plače).

Ili se to meni, bezdušniku jednom, samo tako čini?
ines08 ines08 22:47 14.08.2009

Re: Bolje je bez plakanja

vladimir petrovic
Od velikih se ne očekuje da plaču na javnim mestima.
(A kada su sami u kupatilu, mogu da pevaju iako nisu muzikalni, kao i mogu da plaču ako im se plače).


U pravu si za Federera. Baš izgleda bljak kad se razmizdri.

Takođe se slažem i sa ovim što sam citirala.
Ne treba svaku svoju emociju pokazivati javno, posebno kad si poznata faca, tj javna ličnost.

Nego, to plakanje mogu i da tolerišem, ali kad se raspevaju oni što misle da znaju a pojma nemaju, to već ne mogu da podnesem.


ines08 ines08 16:35 14.08.2009

Pošto nema nikoga,

mogu da stavim ovo, bez straha da ću rasterati goste

cassiopeia cassiopeia 18:56 14.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,


Mogu da priznam da plačem retko ali kad me dohvati reke suza teku. Ne volim kad plačem pred muškarcima jer to većinu, bar one koje ja poznajem ili sam poznavala, nervira. Tako stavljam sebe u poziciju da se pravdam zbog suza a ono zbog čega su potekle ispari.

Teško mi je kad vidim nekoga da plače jer se sva spetljam i ne znam šta bih. Verujem da je, za početak, jedan zagrljaj dovoljan.

PMS neću ni da spominjem jer tih dana mogu da plačem i za vrapcem što se smrzava napolju i to ovako
ines08 ines08 22:50 14.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

cassiopeia
PMS neću ni da spominjem jer tih dana mogu da plačem i za vrapcem što se smrzava napolju


Eto zašto muškarci manje plaču: nemaju PMS
builderka builderka 19:30 15.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

mogu da stavim ovo, bez straha da ću rasterati goste

psst, ako su svi otišli može ovo?

ines08 ines08 20:01 15.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

builderka
psst, ako su svi otišli može ovo?


Nema nikog, ne brini

Ajde i ja još malo da se ponašam

niccolo niccolo 20:43 15.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

Nema nikog, ne brini

Ne znam baš, uvek neko gleda...
builderka builderka 20:47 15.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

Nema nikog, ne brini
huh, dobro je

Ajde i ja još malo da se ponašam



edit:
Ne znam baš, uvek neko gleda...

mi nismo sami
ines08 ines08 21:21 15.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

niccolo
Ne znam baš, uvek neko gleda...

E, Nik, tu si

builderka
...mi nismo sami

Nismo, evo pojavio se niccolo

niccolo niccolo 21:24 15.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

Hm, Gabrijelu je pre sto godina stavljala na svoj blog j.bre...ali se više ne sećam o čemu je tačno bio blog...
ines08 ines08 21:47 15.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

niccolo
Hm, Gabrijelu je pre sto godina stavljala na svoj blog j.bre...ali se više ne sećam o čemu je tačno bio blog...


J.bre objavila blog, što me i podsetilo na Sweet about me
j.bre j.bre 10:27 19.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

niccolo
Hm, Gabrijelu je pre sto godina stavljala na svoj blog j.bre...ali se više ne sećam o čemu je tačno bio blog...

Pa... O meni
j.bre j.bre 10:29 19.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

ines08
J.bre objavila blog, što me i podsetilo na Sweet about me

Sem suzama, cime jos treba da platim ovo linkovanje?
ines08 ines08 11:16 19.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

j.bre
ines08
J.bre objavila blog, što me i podsetilo na Sweet about me

Sem suzama, cime jos treba da platim ovo linkovanje?


Vidiš kako ja to radim, bez i da te obavestim, a kamoli naplatim.
Duševna, šta da ti pričam, a ne ko neki
niccolo niccolo 11:59 19.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

Pa... O meni

A, jeste, jeste, tačno...šta ćeš, godine, više ne pamtim kao nekada...
j.bre j.bre 12:47 19.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

ines08
Vidiš kako ja to radim, bez i da te obavestim, a kamoli naplatim.
Duševna, šta da ti pričam, a ne ko neki

Sta da kazem... I'm touched
Nego me strah kad dodjes na naslovnu, dal ce slava da ti udari u glavu, pa krenes da nas deres s tarifama
j.bre j.bre 12:52 19.08.2009

Re: Pošto nema nikoga,

niccolo
A, jeste, jeste, tačno...šta ćeš, godine, više ne pamtim kao nekada...

A ja, ovako matora, pamtim i tvoj prvi komentar na tom blogu!
C c c c... sta li ce tek s tobom da bude za par godina?!


P.S. Ne vredi vise da te zovem Pilence :(
siddhartha siddhartha 21:41 14.08.2009

ne mogu nazvati plakanjem, ali...

... u poslednje dve nedelj mi se dva puta dogodilo da sam morao zadrzavati suze da ne krenu. Prvi od dva puta dogodio se dok sam citao Branka Miljkovica a drugi na projekciji filma `kao da je bilo nekad`, i ako sam ga vec pre toga gledao, ovog puta mi je zaista bilo tesko....
ines08 ines08 22:52 14.08.2009

Re: ne mogu nazvati plakanjem, ali...

siddhartha
... u poslednje dve nedelj mi se dva puta dogodilo da sam morao zadrzavati suze da ne krenu. Prvi od dva puta dogodio se dok sam citao Branka Miljkovica a drugi na projekciji filma `kao da je bilo nekad`, i ako sam ga vec pre toga gledao, ovog puta mi je zaista bilo tesko....


Rekoh li ja već negde da sam te odmah prepoznala da si pravi romantičar...
mladen.mladen mladen.mladen 15:59 18.08.2009

ma bolje da placem nego da napisem nesto

suze se osuse a napisano me bruka dok sam ziv,)

ne mogu da uradim copy paste pa vidi samo prvu stranu..
http://www.scribd.com/doc/4744654/ponosni
ines08 ines08 16:28 18.08.2009

Re: ma bolje da placem nego da napisem nesto

Mladene,

nemam reči, ali suza još koliko.

Sve si rekao. HVALA TI.
j.bre j.bre 10:42 19.08.2009

Dakle, plakanje...

U poslednje vreme, 'omiljena' mi tema :)

Nekada sam ismejavala ovakve kakva sam i sama postala. Suzu sam retko pustala i to retko pred drugima. I tako je to bilo dugo, dugo...
A onda mi se zivot iz korena promenio. Sve je pocelo s drugim stanjem. Tada sam se tesila pricama kako su sve trudnice takve, preosetljive, cmizdrave i histericne. Rodio se Lole, a ja sam i dalje plakala. Gledala bih film u kome su teroristi oteli avion i zamisljala kako jedan od njih u rukama drzi mog bebana i raspadala se od ridanja. Cudna su to stanja bila... Ono, you can't help it, znas da opasno tripujes, ali to te ne sprecava da se raspadnes od suza.
I tako je vreme prolazilo, a meni su se pojavljivali neki novi razlozi za plakanje. Evo, sve do danas.
Logicno bi bilo da vise placem oko konkretnih, zaista ozbiljnih problema, ali vidim da me i dalje lakse rascmizdre neke druge stvari.

Sta cu, bice da sam najzad postala prava zena
ines08 ines08 11:24 19.08.2009

Re: Dakle, plakanje...

Jaka, a slaba - prava žena

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana