Budućnost| Društvo| Literatura

Huxley v. Orwell - mrtva trka

myredneckself RSS / 15.08.2009. u 01:13

A danas nešto  provokativno i izazovno. Pogledajte ove crteže, grafičku adaptaciju vizija dva velika pisca Huxley-a i Orwell-a, viđene okom Stuarta Mcmillen-a, kao reminder o tome šta su oni mislili i predviđali o budućnosti društva.hollow.jpg

Haxley je napisao Vrli novi svet, Orwell1984. U svojim antiutopijskim romanima oni nisu prorekli istu budućnost sveta. Orwell je upozoravao da ćemo biti pobeđeni spolja nametnutim nasiljem, dok je Huxley pisao o tome da nam ne treba nikakav Big Brother da ostanemo bez sopstvene autonomnosti, razvoja i istorije.m84_2.jpg On je to više video kao ljubav čoveka prema onome što ga ugrožava, kao obožavanje plodova veoma razvijene tehnologije, koja razara čovekove kapacitete da misli, tj. video nas je kao hedonistički rasturenu "boobish" ekipu.

A sve to začinjeno rečima iz knjige Neil-a Postmana "Amusing ourselves to death - in the age of show business". Evo odlomka iz uvoda ove knjige pisane u pre-internetsko vreme:

"What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one. Orwell feared those who would deprive us of information. Huxley feared those who would give us so much that we would be reduced to passivity and egoism. Orwell feared that the truth would be concealed from us. Huxley feared the truth would be drowned in a sea of irrelevance. Orwell feared we would become a captive culture. Huxley feared we would become a trivial culture, preoccupied with some equivalent of the feelies, the orgy porgy, and the centrifugal bumblepuppy. As Huxley remarked in Brave New World Revisited, the civil libertarians and rationalists who are ever on the alert to oppose tyranny "failed to take into account man's almost infinite appetite for distractions". In 1984, Huxley added, people are controlled by inflicting pain. In Brave New World, they are controlled by inflicting pleasure. In short, Orwell feared that what we hate will ruin us. Huxley feared that what we love will ruin us.

This book is about the possibility that Huxley, not Orwell, was right."

I još malo "Peek-a-boo" sveta, i reči pametnog čoveka...

"It is my object in the rest of this book to make the epistemology of television visible again. I will try to demonstrate by concrete example ... that television's conversations promote incoherence and triviality ... and that television speaks in only one persistent voice — the voice of entertainment. Beyond that, I will try to demonstrate that to enter the great television conversation, one American cultural institution after another is learning to speak its terms. Television, in other words, is transforming our culture into one vast arena for show business. It is entirely possible, of course, that in the end we shall find that delightful, and decide we like it just fine. This is exactly what Aldous Huxley feared was coming, fifty years ago."

Pogledajte molim vas crteže i tekst, pa nešto kažite, makar između dva bloka reklama ! m1708.gif

 People are strange, by The Doors



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 14:05 19.08.2009

Re: ...

Ok ok... Ja samo uvek reagujem kada ljudi generalno oduvaju sve vezano za savremenu tehnologiju - a znači nam i koristi. Problem je kad mi postanemo njihove sluge, kao što je svako od nas imao frku u početku da ljubazno i fino odgovara i piše pravopisno ispravno kad god nas neko cimne preko mesindžera sa 'Hi, hello, ćao, ili Zdravo''- a posle skontaš da ima puno budala i da ne znaju šta će od duga vremena. Ja i dalje odgovaram ''izvini, pričam' ili 'izvini, nemam sad vremena' I toliko.

Sad 'ladno mogu da sedim i ručam dok zvone telefoni - javiću se posle - ne moram svaki ručak da prekidam. Ne moram da reagujem na svaki stimulans spolja - ja valjda o tome odlučujem, a ne mašina.
myredneckself myredneckself 17:54 19.08.2009

Re: Pozdravljam ...

Hvala ti
edit> Sada sam gledao, udavio sam te i sa onim Morisonom, nadam se da ne zameraš . ali ti si kriva , imaš neki opasan" talenat" za asocijacije, (pa sve i da neću , moram )
A i lepo mi je kod tebe , pa eto tako.
Neću više , obećavam

nisi udavio, i svaka "slučajna asocijacija" nije slučajna
hvala treneru
myredneckself myredneckself 18:13 19.08.2009

Re: ...

s upadljivim deficitom empatije,

ovo me najviše pogađa j.bre
myredneckself myredneckself 18:14 19.08.2009

Re: ...

Dubina i iskrenost naše komunikacije ne zavisi od sredstva, nego od nas.

margos, ovo si lepo rekla
margos margos 18:35 19.08.2009

Re: ...

I ćorava koka ubode zrno ...

Ma volim bre komp, net, msn, skajp, a mejlovi su mi najlakši vid konsultacija sa klijentima. Pišu kad imaju potrebu, a ja odgovaram kad sam koncentrisana + imaju napismeno ono što obično u živom razgovoru ode u vetar. Fenomenalno!
myredneckself myredneckself 18:36 19.08.2009

Re: ...

Govorila sam o situacijama u kojima imamo izbor, a pribegavamo ovim, manje licnim nacinima. Da ne kazem - skrivamo se iza istih. Pa onda i tu postoji izbor. Radije cu ti cuti glas, nego primiti od tebe sms. Naravno, sve to pod uslovom da mi znacis.

tu se slažem s tobom, ako uspostavim prijateljstvo s nekim, virtuelno, i ako skontam da je osoba ok, pokušaću da je čujem i vidim, džaba bilo virtualiteta.
dosad se nisam razočarala, ali nije ni bilo više od dve - tri osobe s kojima sam se u živo srela,
zapravo nisam osetila potrebu da se srećem s drugima, sem sa tih nekoliko
s jednom ženom imam početak divnog prijateljstva, neki dan sam bila u BG, na njenom rođendanu gde me je upoznala sa svojom rodbinom i "pravim" prijateljima
i ona je bila kod mene u NS i upoznala moje
da nije bilo interneta, verovatno se nikada ne bismo srele
takođe imam dogovoren sastanak sa Antonijom iz Kalifornije, koja je dolazila na moj blog na mom ličnom domenu, a pošto je iz Hrvatske, razumele smo se odlično, iako ona malo arhaično govori, jer se i rodila u USA
ako sve bude u redu(ovo stvarno ne zavisi od mene, viša je sila u pitanju) i odem tamo za Thanksgiving, biću i na njenoj proslavi kad završi doktorat iz engleskog.
pa evo, i s tobom imam dogovoreno za 2010. znaš već kada
bocvena bocvena 11:22 16.08.2009

vizionari

Meni su Orvel i Haksli kao dve strane istog novčića. Tamo gde prestaje jedan, nastavlja se drugi. A obojicu ih opasno prepoznajem svaki put kada uključim TV.

A evo ga i jedan zanimljiv savremeni antiutopijski roman - Margaret Atvud - Antilopa i Kosac
myredneckself myredneckself 15:31 16.08.2009

Re: vizionari

Meni su Orvel i Haksli kao dve strane istog novčića. Tamo gde prestaje jedan, nastavlja se drugi. A obojicu ih opasno prepoznajem svaki put kada uključim TV.

da danas je to evidentno, samo su možda stvari kojih se plašio Huxley malo "rasprostranjenije", od Orwell-ovih zabrinutosti
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:56 16.08.2009

Re: vizionari


da danas je to evidentno, samo su možda stvari kojih se plašio Huxley malo "rasprostranjenije", od Orwell-ovih zabrinutosti

Rekao bih samo očiglednije, po prirodi stvari...
Zanimljivo o NSA (dobrim delom zaduženi za orvelovske zabrinutosti, zanimljivo gledanje/slušanje ili čitanje kako kome odgovara)...

i odgovarajuća muzika

myredneckself myredneckself 02:16 17.08.2009

Re: vizionari

Rekao bih samo očiglednije, po prirodi stvari...
Zanimljivo o NSA (dobrim delom zaduženi za orvelovske zabrinutosti, zanimljivo gledanje/slušanje ili čitanje kako kome odgovara)...

i odgovarajuća muzika

hvala za stinga i polis, intervju je poduži treba mi više vremena, zanimljiv je vidim već na početku, došla sam do edrien i njenog prigovora zbog slušanja pillow talk-a, he,he,...
linkovaću ovaj članak nekim ljudima na FB i Tweeteru

edit:
a propo fb
idem da te frendujem
margos margos 22:14 17.08.2009

Re: vizionari

A obojicu ih opasno prepoznajem svaki put kada uključim TV.

Misliš, setiš ih se? To je dobro, zar ne? To znači da nam televizori nisu zavladali sivim ćelijama. :)
bocvena bocvena 00:09 18.08.2009

Re: vizionari

Misliš, setiš ih se? To je dobro, zar ne? To znači da nam televizori nisu zavladali sivim ćelijama. :)

Nadam se:)
polarno_prase polarno_prase 00:10 17.08.2009

Hm

Oduvek sam smatrao da je pogrešno shvatati Brave New World kao antiutopiju (bez obzira na Hakslijeve namere). Mislim da je ključna greška što ljudi gledaju na taj Vrli novi svet kroz prizmu današnjeg sistema vrednosti.
myredneckself myredneckself 01:56 17.08.2009

Re: Hm

Oduvek sam smatrao da je pogrešno shvatati Brave New World kao antiutopiju (bez obzira na Hakslijeve namere). Mislim da je ključna greška što ljudi gledaju na taj Vrli novi svet kroz prizmu današnjeg sistema vrednosti.

polarno prase, dobrodošao
kako misliš? objasni mi
polarno_prase polarno_prase 10:58 17.08.2009

Re: Hm

Pa hoću da kažem da ljudi kad čitaju taj roman zamišljaju sebe u tom svetu i ocenjuju ga sa platforme danas prihvaćenog morala i sistema vrednosti (a znamo koliko su to relativne i promenljive stvari). Zato se olako postavljaju negativno prema njemu. I ja sam tako činio na prvo čitanje; međutim, kada sam kasnije razmišljao o svemu, skapirao sam da može da postoji i drugi ugao gledanja, koji, čini mi se, bolje ''stoji''.
Postoji jedna ključna razlika između sveta u 1984 i Vrlog Novog; ljudi u vrlom novom svetu su srećni, u '84. nisu (što se može reći za Orvelov svet iako nigde nije eksplicitno navedeno). Mislim da Vrli novi svet ima svrhu da postavi pitanje, pre nego da samo zgrozi ljude i upozori ih na ''kuda ide čovečanstvo''. A pitanje je: šta je bitnije? biti slobodan ili biti srećan? A to nas vodi do: da li je čovek slobodan ako nije svestan da mu je sloboda ograničena?
Kazezoze Kazezoze 16:46 17.08.2009

Re: Hm

A pitanje je: šta je bitnije? biti slobodan ili biti srećan? A to nas vodi do: da li je čovek slobodan ako nije svestan da mu je sloboda ograničena?

a vodi nas i do: da li je chovek srecan ako nije svestan da je sreca samo iluzija?
myredneckself myredneckself 17:19 17.08.2009

Re: Hm

skapirao sam da može da postoji i drugi ugao gledanja, koji, čini mi se, bolje ''stoji''.

uvek su interesantni drugi uglovi gledanja
Postoji jedna ključna razlika između sveta u 1984 i Vrlog Novog; ljudi u vrlom novom svetu su srećni, u '84. nisu (što se može reći za Orvelov svet iako nigde nije eksplicitno navedeno).

nesrećni su i u jednom i u drugom
kad bi se uspostavio autoritarni, totalitarni sistem po orwellu, ne bi se sigurno promenio, ni sišao s trona stotinama godina
a hedonistička masa po haxley-u takođe nema šanse
"Sve dok se, na kraju, detinja svest ne poistoveti sa onim čemu ih učimo, a zbir naučenog ne postane detinja svest. I ne samo detinja. U odraslih takođe - i to doživotno. Svest koja rasuđuje, želi, odlučuje - sazdana od ovih ideja!" Ali te ideje su naše ideje! Direktor je gotovo vikao u svom likovanju. "Ideje koje određuje Država." On udari pesnicom po najbližem stolu. "Iz čega proizilazi..."
Glasovi ga nateraše da se okrene.
"Forde gospode!" reče on izmenjenim tonom, "eto probudio sam decu."

šta je bitnije? biti slobodan ili biti srećan?

posle svega, meni uvek biti slobodan


myredneckself myredneckself 17:26 17.08.2009

Re: Hm

a vodi nas i do: da li je chovek srecan ako nije svestan da je sreca samo iluzija?

heeej, kaz, pa gde si, dugo te nije bilo?
ja se slažem s onim što neko reče...
sreća nije ništa više nego dobro zdravlje i loša memorija

Kazezoze Kazezoze 17:43 17.08.2009

Re: Hm

jednom sam napisao recept za slatki butanski lonac, poshto je butan jedina drzhava na ovoj planeti koja umesto bruto nacionalnog proizvoda ima bruto nacionalnu srecu. znachi sreca mozhe, ali samo ako nije uslovljena materijalnim.
ovako ide taj chuveni kazov recept:

slatki butanski lonac

za ovaj recept potrebno je:

- 5 dkg najkvalitetnijih ideja komunizma
- 2 - 3 manje glavice kapitalizma
- 3 vece glavice srece
- 1/2 l ljubavi
- veca chasha budizma
- supena kashika tehnologije
- slatkih osmeha po zhelji

nachin pripreme:

komunizam i kapitalizam iseckati na kockice i proprzhiti dok ne puste boju. proprzheni kapitalizam i komunizam ubaciti u lonac sa 1/2 l ljubavi i na jakoj vatri kuhati dok ljubav ne prokljucha. dodati sitno seckanu srecu i supenu kashiku tehnologije i sve zaliti sa vecom chashom budizma. sve zajedno nastaviti da kuhate na laganoj vatri 2 - 3 godine. kada komunizam i kapitalizam potpuno omekshaju, dodati slatkih osmeha po zhelji.
servirati u cvetu lokvanja.
prijatno!



myredneckself myredneckself 17:48 17.08.2009

Re: Hm

fenomenalno!
evo ja sada mislim da sam srećna, ili mi se priviđa ?!
Kazezoze Kazezoze 18:16 17.08.2009

Re: Hm

myredneckself
fenomenalno!
evo ja sada mislim da sam srećna, ili mi se priviđa ?!

he, he, he, kako bi se nasmejao pizhon, prividja ti se
polarno_prase polarno_prase 18:32 17.08.2009

Re: Hm

Ne, uopšte se ne slažem da su nesrećni (u VNS). Samo je poenta u tome da su, kako to uvek biva, platili neku cenu za tu sreću. Ali pošto njima ta cena ne smeta (čak je nisu ni svesni), ostajemo samo mi, sa strane, da dajemo svoj sud. A mi to, opet, radimo stojeći u svom svetu i razmišljajući na način našeg sveta.

posle svega, meni uvek biti slobodan

Eh... Nećeš me ubediti da ti je stalo do slobode radi nje same (kao nekakvog apstraktnog kosmičkog principa). Stalo ti je do nje kao do jednog od preduslova za sreću. Znam da je teško zamisliti kako je moguće biti neslobodan a srećan u isto vreme, ali ljudi u VNS žive upravo tako.
Međutim, ako malo razmisliš, primetićeš da ti je i sada sloboda ograničena, a da ti to uopšte ne smeta da se osećaš srećnom.

a vodi nas i do: da li je chovek srecan ako nije svestan da je sreca samo iluzija?

Iluzijom nazivamo raskorak između stvarnosti i subjektivnog doživljaja. A sreća jeste samo subjektivni doživljaj, tako da ne može biti iluzija.
myredneckself myredneckself 21:06 17.08.2009

Re: Hm

Međutim, ako malo razmisliš, primetićeš da ti je i sada sloboda ograničena, a da ti to uopšte ne smeta da se osećaš srećnom.

upravo je o tom i govorio aldos haksli - volećemo ono što nas direktno ugrožava, smanjuje mogućnost i kapacitet ljudi da zdravo razmišljaju o svojoj ugroženosti, tehnologija, hedonizam i mašine će nas polako
malo je bez veze da žrtva voli dželata, ali i Buda, i Isus, i Šekspir, i Spinoza...i mnogi dr. su kazali da ne možemo pobeći od sebe, a pošto njih nema među nama moraćemo se s tim sami izboriti, bez njih
već smo počeli da pričamo s mašinama i to ćemo raditi sve više i više, bojim se da ne poludimo, jer mi se čini da nam se to sve više sviđa od razgovora s ljudima
mi smo adaptabilna bića, naviknemo se na ratove, ubistva, nasilje svih vrsta, navićićemo se i na sve više mašina
ok, samo kako ostati zdrav, kako ne poludeti?
neću više, mogla bih još bezbroj pitanja pokrenuti
hvala na učešću u razgovoru o ovoj temi
margos margos 22:21 17.08.2009

Re: Hm

već smo počeli da pričamo s mašinama i to ćemo raditi sve više i više,

Pa čuj - i mašine nam odgovaraju. Ima interakcije, a ta interakcija ih na neki način oživljava. I to je zabavno.:)
myredneckself myredneckself 00:50 18.08.2009

Re: Hm

Pa čuj - i mašine nam odgovaraju. Ima interakcije, a ta interakcija ih na neki način oživljava. I to je zabavno.:)

da, kako smo sve luđi, preferiraćemo razgovor s tosterom, usisivačem i frižiderom, naspram pića i ćaskanja s prijateljima u kafanici na ćošku
margos margos 09:33 18.08.2009

Re: Hm

Ko nam je kriv kad se ponašamo kao da nemamo izbora? Kao da na svaki poziv moram da odgovorim? Najveći broj nas tripuje da će planeta stati ako zaboravimo mobilni ili se isprazni baterija... A kad se sa nekim nađem na piću i krene da vadi dva tri telefona - i da regularno na svaki odgovara - presedne mi piće.
myredneckself myredneckself 12:13 18.08.2009

Re: Hm

A kad se sa nekim nađem na piću i krene da vadi dva tri telefona - i da regularno na svaki odgovara - presedne mi piće.


ovo je odlično, da li je moguće? ne mogu da verujem da na svaki dobija tako važne informacije, bez kojih ne može
kugla dalje da se okreće
ima dosta nouvelle riche pripadnika sa tim telefonima, pa kad čuju s druge strane - evo me na rodosu, recimo,
sofort prekidaju uz psovku-uf, u romingu sam
drug.clan drug.clan 14:21 18.08.2009

Re: Hm


polarno_prase
Pa hoću da kažem da ljudi kad čitaju taj roman zamišljaju sebe u tom svetu i ocenjuju ga sa platforme danas prihvaćenog morala i sistema vrednosti (a znamo koliko su to relativne i promenljive stvari). Zato se olako postavljaju negativno prema njemu. I ja sam tako činio na prvo čitanje; međutim, kada sam kasnije razmišljao o svemu, skapirao sam da može da postoji i drugi ugao gledanja, koji, čini mi se, bolje ''stoji''.
Postoji jedna ključna razlika između sveta u 1984 i Vrlog Novog; ljudi u vrlom novom svetu su srećni, u '84. nisu (što se može reći za Orvelov svet iako nigde nije eksplicitno navedeno). Mislim da Vrli novi svet ima svrhu da postavi pitanje, pre nego da samo zgrozi ljude i upozori ih na ''kuda ide čovečanstvo''. A pitanje je: šta je bitnije? biti slobodan ili biti srećan? A to nas vodi do: da li je čovek slobodan ako nije svestan da mu je sloboda ograničena?



I orvelovski i hakslijev svet su se kroz istoriju vec smenjivali, svaki je u svom vremenu bio drugaciji ali je dozivljavan veoma slicno od ljudi koji su u njemu ziveli i u njemu ucestvovali.

Razlika u odnosu na danasnje orvelovske i hasklijevove svetove je u tome sto je popravljanje egzistencijalnog standarda i tehnologija (pre svega na zapadu) omogucila skoro svima da budu deo tih svetova. Danas skoro svako ima ulaznicu za te svetove dok je kroz istoriju veci deo stanovnistva bio toliko obespravljen i nemocan da je smatran potpuno nebitnim cak toliko ne bitnim da se cak ni totalitarni rezimi (bilo orvelovskog ili hasklijevskog tipa) nisu njima bavili.

Istorija se neumitno ponavlja ali mi ljudi opet nista iz nje nismo naucili.

PS. Probajte npr. da procitate istoriju rimskog carstva tako sto cete traziti vremenske paralele u drugim epohama i u danasnjici.
PPS. Ne morate ici tako daleko procitajte na netu neke novine od pre 30-tak godina (npr NYT in 1979) i uporedite ga sa nekim brojem iz 2008. (finansijska kriza, naftna kriza, teroristi, iran pravi probleme, kineska ekonomija, solarna energija, global cooling...)
myredneckself myredneckself 20:00 18.08.2009

Re: Hm

Razlika u odnosu na danasnje orvelovske i hasklijevove svetove je u tome sto je popravljanje egzistencijalnog standarda i tehnologija (pre svega na zapadu) omogucila skoro svima da budu deo tih svetova. Danas skoro svako ima ulaznicu za te svetove dok je kroz istoriju veci deo stanovnistva bio toliko obespravljen i nemocan da je smatran potpuno nebitnim cak toliko ne bitnim da se cak ni totalitarni rezimi (bilo orvelovskog ili hasklijevskog tipa) nisu njima bavili.

da budu deo tih svetova...hm, da, i imaju ulaznicu!? iz nekog ugla gledano, možda
kome najviše koristi razvoj visokih tehnologija? pa raznim celebritijima, starovima, muzičkim ikonama, korporacijskim direktorima, ostalim menadžerima i upravljačkim slojevima, uglavnom bogatom svetu. običnom svetu ređe, generalno gledano.( i u americi velik procenat ljudi nema ni pristup internetu, a kamoli nešto veće). dakle, kome visoke tehnologije koriste, a ko ih proizvodi, za bedne plate?
čini se da to nije isti svet !
koja je svrha visokih tehnologija koje koštaju basnoslovno!? to je kao ona priča( da se našalimo) u americi iz predavanja prof. akademika Nila Postmana. na pitanje koja je svrha proizvodnje super soničnog aviona na relaciji NYC-LA koji je vrtoglavo skup?(imaju ga neki evropljani, pa moraju i oni) pa, kažu, stići ćemo do LA za tri sata umesto za šest sati boingom 747! dakle uštedeli smo tri sata! i šta ćemo s tih 3 sata? pa, na pr. gledaćemo TV ! pa, ubacite TV u boing koji već imate, i gledajte do mile volje, i uštedite silan novac. a koliko se drugih stvari moglo rešiti tim novcem!? no, to je njihov problem
drug.clan drug.clan 19:21 17.08.2009

rezultat

Realnost vs. Orwell: 1:0
Realnost vs. Huxley 1:0

bili su na dobrom putu ali ih je ralnost zasenila
myredneckself myredneckself 21:10 17.08.2009

Re: rezultat

Realnost vs. Orwell: 1:0
Realnost vs. Huxley 1:0

bili su na dobrom putu ali ih je ralnost zasenila

surovo istinit kao uvek,
teško mi da priznam, ali izgleda da je tako, sve se opasno ubrzava
darkonduty darkonduty 23:00 17.08.2009

Vrhunski izbor teme

S ovim se teško može promašiti, aktualnost nikad ne jenjava, štoviše konstantno raste.
Drago mi je što si u naslovu naznačila bit cijele usporedbe - mrtva trka jerbo drugačije nikako ne može biti.

U analizi društveno-socijalnog napretka ( ili nazadovanja) i ostvarenja globalne političke nadmoći njihove pretpostavke pokazale su se nepogrešivo točnima.
Zato je jako bitno postaviti pitanje zašto su dvije tako naizgled oprečne teorije u praksi zaživjele, odnosno doživjele potpuno ostvarenje ?!

Teško da u pluralističnim društvima može postojati isključivo jedan scenariji razvoja događaja, pored različitih društvenih interesa i faktora, pa time i različitog shvaćanja političkog djelovanja te (samo)upravljanja da bi se sve političke akcije istovjetno usmjerile ka jednom cilju - sveukupnoj kontroli čovječanstva.

Također, iako je Huxleyjevu viziju budućnosti lakše povezati sa liberalnim, a Orwellovsku bez ikakvog problema sa totalitarnim režimima, danas su one isprepletene, a prisutnost jedne ili druge, u većoj ili manjoj mjeri, ovisi isključivo o pojedinom političkom podneblju tj. stupnju demokratičnosti društva( bez obzira na proces globalizacije).
myredneckself myredneckself 01:38 18.08.2009

Re: Vrhunski izbor teme

U analizi društveno-socijalnog napretka ( ili nazadovanja) i ostvarenja globalne političke nadmoći njihove pretpostavke pokazale su se nepogrešivo točnima.
Zato je jako bitno postaviti pitanje zašto su dvije tako naizgled oprečne teorije u praksi zaživjele, odnosno doživjele potpuno ostvarenje ?!

i svakako pitanje - kakvo je rešenje moguće?
mislim da ova jednostavna grafika koja oslikava dve ideje ne jednu nasuprot drugoj, nego jednu do druge može da natera da misli i onu gomilu izbombardovanu medijima
hvala ti na javljanju i razgovoru
kad ćemo te čitati?
darkonduty darkonduty 14:30 18.08.2009

Re: Vrhunski izbor teme

kad ćemo te čitati?

Kad se najmanje budete nadali .
myredneckself myredneckself 20:02 18.08.2009

Re: Vrhunski izbor teme

Kad se najmanje budete nadali .

što si mi
Biljana 77 Biljana 77 14:50 18.08.2009

Dugo mi je trebalo

... ali mislim da Huxley bio bliži istini.. mada opet mnogi ljudi žive u orvelovskim državama.. Dakle, lokalno deluje Orwell, globalno mislim Huxley..
myredneckself myredneckself 20:14 18.08.2009

Re: Dugo mi je trebalo

da, ove dve ideje se ne takmiče
one kao ideje stoje jedna pored druge i opominju
biljo, priznaj da su te isprovocirale da razmišljaš na temu, gde je rešenje i kako ga naći
mirelarado mirelarado 12:28 21.08.2009

Re: Dugo mi je trebalo

myredneckself
da, ove dve ideje se ne takmiče
one kao ideje stoje jedna pored druge i opominju.


Заиста се не такмиче, негативне утопије се готово увек, барем делимично, и остваре.
Коментатори су већ све рекли, па ћу само споменути и Курта Вонегата.

Овако је видео могућни крај нашег света, оваквог какав је данас:



П.С. Знам да касним, МРНС, али овакви су постови су разлог што ми Блог недостаје кад нисам при Интернету.
myredneckself myredneckself 14:33 21.08.2009

Re: Dugo mi je trebalo

П.С. Знам да касним, МРНС, али овакви су постови су разлог што ми Блог недостаје кад нисам при Интернету.

ах, вратила се миреларадо! кад год дошла, добродошла си мирела
хвала ти на овом Вонегату, твоји коментари су за мене прајслес

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana