Gastronauti| Zdravlje| Život

Male tajne malih majstora ...

njanja_de.manccini RSS / 17.08.2009. u 15:07

 

Ja sam naucila da kuvam u svojoj tridesetoj godini. Sramota jel? Sta da radim tako mi se zalomilo. Sto je najbolje ja jos uvek ucim taj zanat. Tako nespremna ja sam se udala i tri nedelje nakon vencanja dosla zajedno sa Marcom preko bare u New York drzavi, ja po prvi put a Marco već po ne znam koji. Tata je bio siguran da ce Marco da me posalje natrag istog momenta kad ukapira da ne znam da kuvam a Boga mi i peglam.

Sreća nasa je bila sto je Marco znao da kuva neka egzoticna jela jer je imao cimere iz Spanije i Thailand-a tako da je na pocetku on spremao dosta cesto (kad je tata ovo cuo umalo se nije onesvestio). Ja sam se trudila iz sve snage da radim na usavrsavanju svojih kulinarskih vestina, tako da je svaki dan bio dozivljaj. Na pocetku sam htela da spremam nasa jela. Htela sam da pravim sarmu na primer ali nigde nisam mogla da nadjem kiseli kupus, a u stanu nisu nam dozvoljavali da to cuvamo. Zbog prelepog mu mirisa valjda. Tako je bilo sa većinom jela iz nasih krajeva jer nikako nisam uspevala da nadjem potrebne namirnice. Cak i da ih nadjem sve je nekako mirisalo drugacije, izgledalo drugacije i tako se mi odlucili da spremamo jela na koja nismo navikli jer tako ne znamo sta da ocekujemo.

Bez hleba se nije moglo i prica o njegovom spremanju sledi. Nisam mogla da verujem da je hleb po prodavnicama u USA u najmanju ruku grozan. Da bi imao kakav takav dobar hleb treba ti $4 po komadu po malim pekarama, a mi studenti pa nismo mogli da priustimo to svaki dan. Ocigledno je bilo da moram da naucim da pravim hleb. Zovem svoju majku i pitam kako se pravi hleb. Ona meni da uputstva ali nikako potpuna jer meni hleb svaki put izadje tvrd da mogu da ubijem nekog njime. Zovem opet i pitam pa dobro meni hleb izaso jako tvrd i mirise na kvasac strasno. Ona kaze pa mozda si stavila puno kvasca. Dobro stavim ja manje kvasca al hleb opet ispadne grozan. I tako desetak puta. Al ja se ne predajem nikako. Takva sam. Tako jednog dana u momentu kad sam stavljala hleb u rerni (al nisam stigla da ukljuchim istu) zvoni neko na vrata. Nashi prijatelji iz Meksika svratili na kafu. Sedeli oni tako jedno 3 sata i kad su krenuli kući ja se setim da sam hleb ostavila na pecenje. Kad otvorim ima sta da vidim: hleb je narasto toliko da je okupirao skoro celu unutrasnjost. I tad meni sine lampica da je u tom grmu zec. Treba da se saceka da naraste pre nego shto se ukljuci da se pece. Kakvo olaksanje za mene je to bilo nemate pojma. O Marcu da ne pricam jer vise nije morao da glumi kako je hleb dobar kroz stisnute zube. Hvala mu na strpljenju i pozitivnim vibracijama tokom tog meseca. Javim majci da mi je uspelo i kazem pa zasto mi nisi rekla da treba da sacekam da naraste a ona meni kazhe pa to je opste poznato i nisam znala da ti ne znas osnovne stvari. Eto sramota.

roastred-garlic-bread.jpg 

Da vam ne pricam kako ona meni daje recepte putem telefona. Sve ide otprilike ovako: znas uzmes solju mleka, malu solju ulja, malo sećera i kad ja pitam izvini a kolko mleka stane u toj solji a kolko ulja u toj maloj solji ona se naljuti kako je prekidam. Ili jos bolje kad diktira recept i dodje tamo skoro pred kraj i kaze: dodati predhodno pripremljenu smesu...koju predhodno pripremljenu smesu jbt??? Nije je ni pomenula a sad je ona predhodno pripremljena. Vi nemate pojma kakve recepte ja dobijam od svoje majke. Najbolje mi kad ne primetim u toku diktiranja da je pomenula cuvenu predhodno pripremljenu smesu nego kad krenem da spremam recimo tortu i ja tako lepo idem korak po korak kad odjednom treba da dodam u toj vreloj smesi predhodno skuvanu ohladjenu smesu! Poludim nacisto. Kad sam jednom spremala "brze kiflice"po njenom receptu doslo mi da pobacam sve serpe jer sam ja bila u kuhinji 4 sata a te kiflice nikako da se umese. A brze su!

Kad smo resili pitanje hleba doslo je vreme da se resi i pitanje ostalog jelovnika. Ova iskustva nisu praćena tolikim neuspesima. Pocela sam sa kuvanjem onih spanskih jela jer me naucio Marco i to mi krenulo dosta dobro. Onda ona tajlandska i kineska jela su dosla na red. Tad sam naucila da kad kuvas povrće moras dodati malo sećera da ostane u lepom obliku i da ne promeni boju. To je zato jer toplota smanjuje ćelije od povrća (i voća) i transformise molecule u zidovima ćelija u pectin koji se rastvara. Kad dodas secer on omogućava da lepak koji postoji medju ćelijama ostane na svom mestu. Isto vazi i za pasulj (sve vrste). Ako dodash sećer pri kuvanju pasulja taj sećer absorbira vodu usporavajući raspad zrna pasulja a kalcijumovi molekuli ojacavaju zidove ćelija tako sto se vezuju sa pectinom.

Druga fora je kad oćesh da proprzis morske raciće obavezno treba da ih dodas na vrelom ulju jer neces da se oni kuvaju u povrsini posude nego na povrsini posude. Isto vazi za sva jela kuvana ovako, al ja nisam znala pa sam bacala raciće u posudu dok ulje josh nije bilo vruće. Na greskama se uci. Jel tako? Tako je.

Kad se pece ćurka ili patka obavezno treba se premazati medom jer prema hemijskoj reakciji koju je opisao Louis-Camille Maillard, na visokoj temperaturi fruktoza i glukoza koje se nalaze u medu reguju sa amino kiselinama u patki proizvideći paletu novih molekula koji dodaju na ukusu I boji.

Za ribu sam naucila od prijateljice japanke da moram da je umocim u vino od pirinca nekoliko minuta pa tek posle marinirati po zelji. Objasnjenje je bilo da je tako bolje. To sam prihvatila jer je stvarno razlika velika u ukusu jer se nekako ukus ribe prenese na sos intenzivnije. Slicna prica sa dodavanjem vodke u sos od paradajza gde dolazi do toga da neki sastojak iz paradajza se lepo rastvori pomocu vodke i doprinese jacem ukusu sosa. Ali na primer vino se koristi u pripremi ribe iz sasvim drugog razloga a to je da opere jaki ukus ribe. Ja kad sam koristila vino za kuvanje ribe nisam znala da to radim.

Moram da vam kazem da moj najomiljniji recept za pripremu lososa je onaj gde prvo lososa umocim u vino od pirinca pa onda mariniram sa sokom od narandze, malo morske soli i bibera. Onda ga ili pecem tako ili na rostilju na tihoj vatri polozen na dasku od kedrovine (Marco radi ovaj deo). Ja ne umem da vam opisem ukus. To je lepota, to je umetnicko delo, to je retko savrsenstvo. Mogla bih ja jos o ovome al dosta je ...

29465491.JPG 


Znaci sta sam htela da kazem: ja dajem potpunije recepte nego moja mama.



Komentari (432)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:05 17.08.2009

Re: domacice,

"tema topika" ti odlicna, sta vise, vrlo ukusna imas ogromnu preporuku od mene.

hvala na lepim recima.

sarma u americi moze da se napravi i bez kiselog kupusa. u glavicama. naucila me tetka cim sam dosla.

ja sam se na kraju snasla tako sto narucujem online sa sajta parthenon foods listove kupusa, listove od grozdja i pravim sarmu od toga. a moze i bez sarme da se zivi, napunis plavi paradajz ili tikvice i super.

natasa ce verovatno da napise taj recpet cim vidi tvoj apel u to sam sigurna.
Vera Johnson Vera Johnson 20:16 17.08.2009

Re: domacice,

u pravu si. moja tetka je to ovako radila:

kupi svez kupus, stavi ga u vrucu vodu da se bari. u medjuvremenu pomesa meso i zacine. cim gornji listovi svezeg kupusa pocnu da meksaju, odvoji ih i zavije sarme. onda redja: red sarmi, red suvog mesa i suve slaninice (najbolji su od amisa). onda red kiselog ribanca iz obicne, najobicnnije samoposluge i tako dalje. sve ostalo je kao i "kod kuce".

bez sarme, naravno, moze da se zivi al' nije za moranje. sto se listova grozdja tice, to uberem u svojoj basti. punjeni plavi paradajz, tikvice i paprike, ako pitas mog zeta, bez toga ne moze da se zivi
Hemičarka Hemičarka 20:07 17.08.2009

I ja, i ja...

I ja sam se pronašla u ovom blogu (kao i mnogi drugi ovde). Mi smo došli u Pittsburgh pre tri godine, odmah po diplomiranju. Kako u Studenjaku nismo imali kuhinju, a pre toga me kuvanje nije interesovalo, ja nisam ništa umela da spremam. Sad baš uživam u kuvanju, mada slabo imam vremena (damn grad school!), uglavnom nedeljom. Kuvam i naša jela (recepti moje i Filipove mame), a volim i da eksperimentišem. Do sada sam naučila ponešto, a i mama je naučila da piše recepte detaljno. Uglavnom ih otkuca i pošalje mejlom, ne diktira telefonom. Ali nije uvek bilo tako...

Prvi put kad sam kuvala pasulj zagorela mi je zaprška (malo propržiti brašno na 2 kašike vrelog ulja, kako da ne...), ali ja sam mislila da to tako treba da izgleda pa sam dodala u čorbu. Nije lepo ni mirisalo ni izgledalo, ali su i Filip i cimer jeli i hvalili, a meni suze lile niz lice (valjda im bilo žao). I meso mi je bilo problem, uvek prepečem jer se plašim da ne ostane živo u sredini.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:11 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

I meso mi je bilo problem, uvek prepečem jer se plašim da ne ostane živo u sredini.

za meso kad pecem ja uvek dolivam vode i crnog vina (ili neki drugi sos- volim one thai sosove) i nema sanse da bude suvo i prepeceno (na greskama se uci).
ja nikad ne pravim zaprsku.
Vera Johnson Vera Johnson 20:27 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

ju, njanjo! zasto nikad ne pravis zaprsku?

secam se doba kad su deca bila mala. kisa pada, ne mogu da se igraju napolju. prijatelji mog muza sa decom u gostima. 'bi ga, deca negde moraju da se igraju.

spremam nedeljni rucak: pecem jagnjetinu, kromprice, pravim mladi grasak i mesanu salatu. u ponedeljak idem da radim pa uz put kuvam corbast pasulj. slag na torti za corbast pasulj je zaprska: malo, malo ulja, jos manje brasna i puno belog luka. kad to zamirise, svi se probude.

znas li ti koliko puta mi se desilo da su momci u nedelju za rucak jeli pasulj umesto jagnjetine i ostalih djakonija?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:38 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

ju, njanjo! zasto nikad ne pravis zaprsku?

rekla mi mama da nije dobro za zdravlje, tako da ja umesto zaprske stavim sitno iseckan krompir ili onu francusku lecu (jel se tako kaze na srpskom???). to se skuva super i corbica postane gusta ko da ima zaprsku. veruj mi vrlo je ukusno. ja volim takve corbice sa lecom i raznim povrcem pa onda kad se to skuva ja stavim u blender i napravim kremastu supu. uglavnom volim supe koje su kremaste i skoro sve ih blendiram (tako uvalim deci sve sto hocu). najbolja supa je od jedne vrste tikve - butternut squash koji prvo presecem ovako na pola ko na toj slici stavim tanke parcice putera i zacinim sa malo soli i bibera. kad se to ispece stavim da se kuva sa malo vode, belog luka i persuna i onda blendiram pa kad je gotovo vratim na vatru jos 5 minuta i dodam morski orascic. serviram sa pavlakom.

marco_de.manccini marco_de.manccini 20:43 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

ta supa je strava. ja obozhavam supu.

a moja rodbina misli da ja supu uopshte ne jedem. to neshto govori, ali necu da kazhem shta.
crossover crossover 20:47 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

njanja_de.manccini
ja nikad ne pravim zaprsku.

Искусно. :))

Ја не стављам ни зејтин кад нешто (нпр. месо) пржим, флаша нам траје по пола године. Наравно посуда мора да буде од ростфраја, па се храна припрема у сопственим "соковима".
Hemičarka Hemičarka 20:51 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

za meso kad pecem ja uvek dolivam vode i crnog vina (ili neki drugi sos- volim one thai sosove) i nema sanse da bude suvo i prepeceno (na greskama se uci).
ja nikad ne pravim zaprsku.


I ja sad tako radim, sa vodom ili vinom, ako imam. I mnogo volim da premažem bilo koje meso senfom pre pečenja. U Pensilvaniji inače ne može nikakav alkohol (ni vino ni pivo) da se kupi u samoposluzi, samo Wines&Spirits ima dozvolu za prodaju, a oni ne rade nedeljom. Tako nekad počnem da spremam ručak, a zafali vino, pa onda moram vodom. Ne verujem ni da ima vino od pirinča u samoposluzi, moraću da potražim na drugim mestima pa da probam tog vašeg lososa.
crossover crossover 20:55 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

francusku lecu (jel se tako kaze na srpskom???)

Сочиво.
То може да буде и главно јело, када се добро спреми уме да буде укусније и од пасуља.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:58 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

crossover
francusku lecu (jel se tako kaze na srpskom???)

Сочиво.
То може да буде и главно јело, када се добро спреми уме да буде укусније и од пасуља.

e hvala. ja da ti kazem volim to socivo opasno. kako se spremaju jela od sociva me ucio taj francuz kog sam vec pomenula.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:01 17.08.2009

Re: I ja, i ja...

E Njanjo, umalo da se iskompleksiram od tvog kuvanja. Ali kad pročitah da ne stavljaš zapršku, nego umesto toga krompir..obradovah se ! Ja za sebe mislim da odlično kuvam, posebno što to jako volim da radim. Malo stavim svačega i nikada zapršku, a bez ljubavi je svako jelo bljutavo. Eto, odala sam tajnu..verujem da je i tvoja!
arianna arianna 22:23 18.08.2009

Re: I ja, i ja...

njanja_de.manccini

То може да буде и главно јело, када се добро спреми уме да буде укусније и од пасуља.
e hvala. ja da ti kazem volim to socivo opasno. kako se spremaju jela od sociva me ucio taj francuz kog sam vec pomenula.


moji obožavaju sočivo sa dimnjenim mesom, spremnjeno kao prebranac, malo proljuto. Ako imaš taj francuski recept pri ruci za spremanje sočiva, molim te napiši ga ovde na blog, pa da ga za neki dan isprobam



u isćekivanju recepta uredno prepisujem postojeće sa bloga

pozdrav i prepruka za blog
ecce-florian ecce-florian 22:46 18.08.2009

Re: I ja, i ja...

u isćekivanju recepta

eve al klot
arianna arianna 22:53 18.08.2009

Re: I ja, i ja...

ecce-florian
u isćekivanju recepta
eve al klot


ma koji klot?!
Ja bi francuski recepis za sočivo, tzv la frket
ecce-florian ecce-florian 22:55 18.08.2009

Re: I ja, i ja...

ma koji klot?!

najo meso
ustvari eve ti ga
al iz Peštu
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:03 18.08.2009

Re: I ja, i ja...

evo jedan sa jagnjetinom:
potrebno:
# 4 individualna parceta jagnjetine
# 3 to 4 kašika maslinovog ulja
# 1 svežanj sveže majčine dušice
# 150gr sočiva
# 1 šargarepa
# 1/2 glave od celera
# 1 praziluk
# 2 kašike iseckanog peršuna
# 30 gr sirće (vinegrette
# morska so i biber

meso marinirati sa pola od onog ulja i celu količinu majčine dušice i čuvati u frižideru. skuvati sočivo u slanoj vodi oko 15 minuta. povrće iseckati i onda propržiti oko 7 minuta na preostaloj količini ulja. dodaj sočivo u to i pola količine peršuna i na kraju dodaj sirće i ostavi na strani. meso očisti od lišća majčine dušice i proprži na vrelom ulju oko 10 minuta (svaka strana). serviraj sočivo po sredini tanjira i stavi meso odozgo pa prelij deglazurom iz tiganja gde se meso pržilo tako što sipaš sirće na tiganju i tu tečnost staviš preko mesa i sočiva.

super ispada uvek,
prijatno
arianna arianna 23:12 18.08.2009

Re: I ja, i ja...

ecce-florian
ma koji klot?!
najo meso
ustvari eve ti ga
al iz Peštu


a pa , blagodarim za recepis
Italjanski recept iz Pešte sa slaninicom kao sastojak, probaći ga, obećavam
Već pomisleh da će neko da nalepi recepAt za sočivo sa umeboshi šjivama i nori algama

slaninica je ok
arianna arianna 23:15 18.08.2009

Re: I ja, i ja...

njanja_de.manccini
evo jedan sa jagnjetinom:
potrebno:
# 4 individualna parceta jagnjetine
# 3 to 4 kašika maslinovog ulja
# 1 svežanj sveže majčine dušice
# 150gr sočiva
# 1 šargarepa
# 1/2 glave od celera
# 1 praziluk
# 2 kašike iseckanog peršuna
# 30 gr sirće (vinegrette
# morska so i biber

meso marinirati sa pola od onog ulja i celu količinu majčine dušice i čuvati u frižideru. skuvati sočivo u slanoj vodi oko 15 minuta. povrće iseckati i onda propržiti oko 7 minuta na preostaloj količini ulja. dodaj sočivo u to i pola količine peršuna i na kraju dodaj sirće i ostavi na strani. meso očisti od lišća majčine dušice i proprži na vrelom ulju oko 10 minuta (svaka strana). serviraj sočivo po sredini tanjira i stavi meso odozgo pa prelij deglazurom iz tiganja gde se meso pržilo tako što sipaš sirće na tiganju i tu tečnost staviš preko mesa i sočiva.

super ispada uvek,
prijatno


hvala , nego njanjo gde da nađem 4 individualna parceta jagnjetine, znaš li kakva je ovde oskudacija?


šalim se , naravno

hvala za recept
scabies scabies 20:23 17.08.2009

Preporuka

Tvoje qvanje je prava nauka :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:26 17.08.2009

Re: Preporuka

gde je eksperiment jedini merodavni metod.
Vera Johnson Vera Johnson 20:29 17.08.2009

Re: Preporuka

marco_de.manccini
gde je eksperiment jedini merodavni metod.


sushta istina. sta vise, mislim da oni koji se bave drustvenim naukama ne umeju da kuvaju kao inzinjerija
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:47 17.08.2009

Re: Preporuka

Tvoje qvanje je prava nauka :)

hvala scabies
nikad nije kasno da se ljubi strasno. eto vidis za mene ova ljubav pocela kasno al zato traje.
scabies scabies 20:55 17.08.2009

Re: Preporuka

Ja qvam sa uživanjem i bez bilo kakvih pisanih recepata. Mislim da se u tome što ne qvam po receptima (tačnije, jako jaaako retko) krije tajna tog uživanja.
A uzrok je verovatno taj što je moja majka davala uputstva na sličan način kao tvoja Samo sam ja u startu odustala od namere da mi hrana bude baš kao njena. Ja volim da spremam za druge, a idalje najviše volim da jedem kod majke
libkonz libkonz 20:44 17.08.2009

A ja što sam dobio

dobar recept od jedne blogerke. Za tople sendviče
Sad sam glavni baja.
Nataša, jel smem da kažem od koga sam ga dobio?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:49 17.08.2009

Re: A ja što sam dobio

pa sto je pitas za dozvolu? nije valjda ona neko
pevaj!
libkonz libkonz 20:50 17.08.2009

Re: A ja što sam dobio

ma zezam se, od Nataše sam dobio recept. I baš je hit, mogu ti reći.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:52 17.08.2009

Re: A ja što sam dobio

ma znam bre
nego od natase sam ja dobila recept za jednu tortu koju spremis za 10 minuta. jos uvek pricaaju o toj torti gosti sa rodjendana nase cerke. nema natase da peva malo ovde.
libkonz libkonz 20:56 17.08.2009

Re: A ja što sam dobio

dobio sam ja i za neko pečenje. Ali mnogo mi to bilo komplikovano. Ionako sam se sa sendvičima proslavio. Sem toga baratam sa paprikašima i roštiljem, ostalo ne dotičem.
ivana23 ivana23 09:07 18.08.2009

Re: A ja što sam dobio

njanja_de.manccini
ma znam brenego od natase sam ja dobila recept za jednu tortu koju spremis za 10 minuta. jos uvek pricaaju o toj torti gosti sa rodjendana nase cerke. nema natase da peva malo ovde.


Bilo bi lepo da nam das recept.
natasavb natasavb 09:15 18.08.2009

Re: A ja što sam dobio

ivana23
njanja_de.manccini
ma znam brenego od natase sam ja dobila recept za jednu tortu koju spremis za 10 minuta. jos uvek pricaaju o toj torti gosti sa rodjendana nase cerke. nema natase da peva malo ovde.


Bilo bi lepo da nam das recept.


hajde kad sam vec krenula sa receptima

Sarina torta ( mi joj tako dali ime, nemam pojma kako se zove) :

3 velike kutije piskota
6 kiselih pavlaka ( one sa vise masnoce )
na svaku pavlaku 2,5 - 3 kasike secera
800-900 g smrznutih malina
3 slaga
pavlaku umutiti sa secereom , mikserom.
keks izlomiti i ubaciti u umucenu pavlaku, kao i smrznute maline. sve izmesati ( rukom, ne mikserom) i oblikovati. odozgo staviti slag.
potrebno vreme - 10 min

rapunzel rapunzel 09:27 18.08.2009

Re: A ja što sam dobio

Sarina torta ( mi joj tako dali ime, nemam pojma kako se zove) :

kod mene je Slavicina torta, jer mi ona dala recept.
ovo je super ukusno, a brzo.
Unfuckable Unfuckable 11:08 18.08.2009

Re: A ja što sam dobio

hajde kad sam vec krenula sa receptima

dobro, a koja je to fora sa toplim senGvičima što neko spomenu ?
natasavb natasavb 12:30 18.08.2009

Re: A ja što sam dobio

Unfuckable
hajde kad sam vec krenula sa receptima

dobro, a koja je to fora sa toplim senGvičima što neko spomenu ?

pocinjem da se osecam kao stevo karakondzula .

topli sendvici :

8 kriski hleba
150 g kackavalja
150 g sunke
3 jaja
1/2 pavlake
malo soli
mleko
umutiti jaja i u to dodati izrendan ili iseckan sir, seckanu sunku i pavlaku. svaku krisku hleba umociti u mleko i slagati u podmazan pleh. na svaku krisku staviti 2-3 kasike smese i staviti u vruci rernu da se pece dok ne porumeni.
travke dozvoljene, ako re nije u blizini. :)

p.s. unf, moraces malo da obnovis konverzaciju. videh negde da si napisao dIJEvojke, a onaj re je i onako neozbiljan. <_<
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:08 18.08.2009

Re: A ja što sam dobio

kod mene je Slavicina torta, jer mi ona dala recept.

kod mene je Natasina torta pa sad vi vidite kad uporedjujemo recepte za koju godinu sta ce to da bude.
libkonz libkonz 13:09 18.08.2009

Re: A ja što sam dobio

pazi, važno je pleh dobro podmazati, da se sendviči ne lepe. Umesto šunke slobodno stavi salamu, dobro ispadne. Ja dodam kečap i origano. Kažem ti, hit !
Hvala Nataša još jednom (recept sam dobio da iznenadim gospođu i uspelo je)
bocvena bocvena 21:07 17.08.2009

recepis

Ovaj recepis mi dala Albicilina žena još pre 15 godina i nikad me nije izneverio!
Treba vam budjav lebac (čitaj bajati), pa ga lepo iseckate na kockice i stavite u vatrostalnu posudu. Razbacate ga umetnički. Izgnječite beli sir (najobičniji, ni tvrd ni mek) i pomešate sa jajima (broj jaja zavisi od veličine posude, obično 2), a onda dodate neku travku, origano ili bosiljak i prelijete preko hleba. Onda odozgo, opet umetnički, ali nekako simetrično, nabacate kolutove kobasice ili šunke ili viršle ako nema baš ništa drugo. I ubacite u rernu da se zapeče na ne znam koliko stepeni, ali da se sir stvrdne, kobasice zamirišu, a gosti poližu prste.
Neki vole odozgo da stavljaju kečap, jer mu ovo dodje ko srpska pica.
Prijatno!
margos margos 10:25 18.08.2009

Re: recepis


Uuu, Bocvena, podseti me na + svekrvu - ona je to spremala. Prošle godine se setim kako je za Badnje veče spremala makarone sa prezlom i šećerom, pa sam i to obnovila na jelovniku i mimo posnih dana.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:09 18.08.2009

Re: recepis

ovo je pravila moja baka ako slucajno ostane nesto od onog hleba iz furune. ovo mogu i ja da probam da napravim nece da bude nikakva steta.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:13 17.08.2009

Misleeem stvarno...

kakav je ovo kulinarski blog, na kome niko, ama niko nije spomenuo beli luk, a poznato je da isti ne ide samo u neke vrste kolača. Duboko ste me razočarali
crossover crossover 21:27 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

Bojan Budimac
kakav je ovo kulinarski blog, na kome niko, ama niko nije spomenuo beli luk, a poznato je da isti ne ide samo u neke vrste kolača.

Истина.
ivana23 ivana23 21:41 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:49 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...


Bojan Budimac
kakav je ovo kulinarski blog, na kome niko, ama niko nije spomenuo beli luk, a poznato je da isti ne ide samo u neke vrste kolača. Duboko ste me razočarali

a nemoj da grešiš dušu eto ja sam pomenula
Hemičarka Hemičarka 21:51 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

Kad smo kod belog luka (i maslina, Budimac ) ja sam nedavno pronašla sledeći recept za ribu, veoma je ukusno ispalo, spremala sam već i za neke goste i svima se sviđa. Dakle, potrebno je:

- 4 fileta neke bele ribe (ja uglavnom spremam tilapiju)
-1 velika ili dve srednje glavice crnog ili crvenog luka
- 5-6 češnjeva belog luka
- 4 supene kašike bosiljka (ja koristim suvi, svežeg obično treba duplo manje)
- 4 supene kašike sitno seckanih maslina (ja koristim kalamata masline)
- 2 paradajza
- maslinovo ulje, puter

Luk se iseče na velike kolutove i proprži na teflonu sa malo maslinovog ulja oko 2-3 minuta sa svake strane da malo omekša. Vatrostalna činija se premaže sa malo putera, pa se onda poređaju kolutovi luka. Odozgo se poslaže riba, prethodno oprana, prosušena i začinjena sa malo soli i bibera po ukusu. Na ribu se stavi sitno seckani beli luk, masline i bosiljak i odozgo se potpuno prekrije kolutovima paradajza. Peče se u rerni na 180 °C (350 °F) oko 20 minuta dok riba ne bude potpuno meka kad se probode viljuškom. Prijatno!

P.S. Moraću ovo da probam tako što ću ribu prvo da potopim u ovo njanjino vino od pirinča.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:58 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...


a nemoj da grešiš dušu eto ja sam pomenula

mlad, a ne beli
ssvetlana92 ssvetlana92 22:05 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

Bojan Budimac
kakav je ovo kulinarski blog, na kome niko, ama niko nije spomenuo beli luk, a poznato je da isti ne ide samo u neke vrste kolača. Duboko ste me razočarali

Haha..istina! Beli luk u ogromnim količinama, ..a ostalo po potrebi! Ja imam utisak da se to podrazumeva!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:09 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...


ssvetlana92
Bojan Budimac
kakav je ovo kulinarski blog, na kome niko, ama niko nije spomenuo beli luk, a poznato je da isti ne ide samo u neke vrste kolača. Duboko ste me razočarali

Haha..istina! Beli luk u ogromnim količinama, ..a ostalo po potrebi! Ja imam utisak da se to podrazumeva!

i ja isto!
Budimac mojne sad ti mladi, stari, beli, crni...pun si zamerki!
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:11 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

бели лук је одличан зачин, увек добродошао, али црни је основа око које се гради.

у оно време док сам био бољи кувар од њање, свака наша кулинарска авантура са цимером шпанцем је почињала тако што бацимо црни лук на тигањ да се мало пропржи док смислимо шта ћемо даље.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:14 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

i ja isto!
Budimac mojne sad ti mladi, stari, beli, crni...


odlično si se izvukla tz tz tz...

P.S. Ovaj blog ide u favorite, (i pored skorašnjeg nedostatka belog luka ) ima puno korisnih stvari.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:16 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

marco_de.manccini
бели лук је одличан зачин, увек добродошао, али црни је основа око које се гради.

у оно време док сам био бољи кувар од њање, свака наша кулинарска авантура са цимером шпанцем је почињала тако што бацимо црни лук на тигањ да се мало пропржи док смислимо шта ћемо даље.

Ovo je blog za majstore, ne za početnike. I crni luk se podrazumeva!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:22 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

Ispecite u rerni plavi patlidzan, npr. dva veca komada, i kao kad se pravi ajvar, kad se ohladi,ocedi i ocisti,{sve na o } samleti u masini za meso, dodati pola kg, feta sira izrendanog, sto sitnije, dve glavice sitno iseckanog belog luka, malo sirceta, ili sok od limuna i malo maslinovog ujla. Moze biti prilog uz neko meso, a moze se i namazati na hleb, a najlepse je uz proju Prijatno onome ko voli beli lukac, a onome ko ga ne podnosi je jako neprijatno.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:29 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

Ja iseckani beli luk i peršun stavim u mnoga kuvana jela, na kraju, kada sklonim šerpu sa ringle. Daje miris i ukus, ali se nikako ne može reći da smrdi. Još niko mi nije vratio pun tanjir!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:33 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...


dusanovaiivanovamama
Ispecite u rerni plavi patlidzan, npr. dva veca komada, i kao kad se pravi ajvar, kad se ohladi,ocedi i ocisti,{sve na o } samleti u masini za meso, dodati pola kg, feta sira izrendanog, sto sitnije, dve glavice sitno iseckanog belog luka, malo sirceta, ili sok od limuna i malo maslinovog ujla. Moze biti prilog uz neko meso, a moze se i namazati na hleb, a najlepse je uz proju Prijatno onome ko voli beli lukac, a onome ko ga ne podnosi je jako neprijatno.

ovo je malidzano!!!
obožavam ga!
iris.davidovich iris.davidovich 22:39 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

Ispecite u rerni plavi patlidzan, npr. dva veca komada, i kao kad se pravi ajvar, kad se ohladi,ocedi i ocisti,{sve na o } samleti u masini za meso, dodati pola kg, feta sira izrendanog, sto sitnije, dve glavice sitno iseckanog belog luka, malo sirceta, ili sok od limuna i malo maslinovog ujla. Moze biti prilog uz neko meso, a moze se i namazati na hleb, a najlepse je uz proju Prijatno onome ko voli beli lukac, a onome ko ga ne podnosi je jako neprijatno.
*novo

ovo je malidzano!!!

cek bre, el ovo nije kao baba ganush?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:43 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

nije baš. u baba ganoush dodaješ leblebiju i tahini
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:46 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

iris.davidovich

ovo je malidzano!!!

cek bre, el ovo nije kao baba ganush?



Kucni nam naziv, pasteta od plavog patlidzana.
iris.davidovich iris.davidovich 22:49 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

Peče se u rerni na 350 °C oko 20 minuta

na 350 celzija? da nije farenhajta, to je mnogo jako za ribu? nameravam da probam, a ne bi' da sprzim kucu
iris.davidovich iris.davidovich 22:58 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

nije baš. u baba ganoush dodaješ leblebiju i tahini

pa jes, naravno da ti sve znas.
samo nemoj da se cudis ako dobijes one privatne poruke, a da ti trazim neki recept. sama si kriva.
ecce-florian ecce-florian 23:00 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

a kad smo već kod belog luka letnji pristup, malo lakši od tog vašeg plavog patliđana
pesto đenoveze

al sam već kod Vlaste reko da vam trebaju sveže pinjole ,a to trenutno ima negde izmedju Poreča Lim Fjorda i Rovinja ( bilo komentara da ih ipak malo treba baciti na vatru tek da opuste malo)
kad ga napravite po volji vam šta ćete s njega. na testo , na leba....
Hemičarka Hemičarka 23:15 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

na 350 celzija? da nije farenhajta, to je mnogo jako za ribu? nameravam da probam, a ne bi' da sprzim kucu


Ups, izvinjavam se, sad ću da ispravim.

P.S. Javi kako ti se svidelo ako probaš.
crossover crossover 23:43 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

njanja_de.manccini

dusanovaiivanovamama
Ispecite u rerni plavi patlidzan, npr. dva veca komada, i kao kad se pravi ajvar, kad se ohladi,ocedi i ocisti,{sve na o } samleti u masini za meso, dodati pola kg, feta sira izrendanog, sto sitnije, dve glavice sitno iseckanog belog luka, malo sirceta, ili sok od limuna i malo maslinovog ujla. Moze biti prilog uz neko meso, a moze se i namazati na hleb, a najlepse je uz proju Prijatno onome ko voli beli lukac, a onome ko ga ne podnosi je jako neprijatno.

ovo je malidzano!!!
obožavam ga!

Колико ја успевам да се сетим у малидзано не иде сир
А све остало је исто као малидзано.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:47 17.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

ne znam u moj recept ide i feta sir i orasi lepo izrendani.
Unfuckable Unfuckable 05:39 18.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

тако што бацимо црни лук на тигањ да се мало пропржи док смислимо шта ћемо даље.

vidim da Brajović ne reaguje pa moram ja :
kada se isecka sav taj luk, treba odmah na njega baciti malo vegete ili soli - svejedno, samo da je slano, jer mu "izvlači" sok - pa onda ostaviti desetak minuta, pa tek onda krenuti u prženje, ovo je štos koji ne koristim samo ja već i Džejmi O.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:14 18.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

a kad smo već kod belog luka letnji pristup, malo lakši od tog vašeg plavog patliđana
pesto đenoveze

al sam već kod Vlaste reko da vam trebaju sveže pinjole ,a to trenutno ima negde izmedju Poreča Lim Fjorda i Rovinja ( bilo komentara da ih ipak malo treba baciti na vatru tek da opuste malo)
kad ga napravite po volji vam šta ćete s njega. na testo , na leba....

cvetko ja sa tim pinjolama (pine nuts) pravim super super salatu sa spanacem i suvim grozdjem i naravno belim lukom. a jos jedna super salata sa pinjolama je vrlo jednostavna. skuvani pasulj, beli luk i pinjole koje su prvo samo malo bacene na vatru (ja ovo radim u rerni na BROIL samo 2 minuta). pomesaj sve i dodaj malo majoneza. kako ovo ide fantasticno uz neko crveno meso to nije normalno.
ecce-florian ecce-florian 21:39 18.08.2009

Re: Misleeem stvarno...

nuts)

to smo obradili gore pod beli bubrezi , zar ne
miloradkakmar miloradkakmar 21:15 17.08.2009

Žena

i ja učili smo da kuvamo od mene. Prisećao sam se kako moja mama kuva paprikaš, pasulj , sarmu ... prvih 20 -ak puta nije uspevalo , ali posle toga bilo je sve bolje. Kao već iskusni kuvari , nakon dve -tri godine , pozovemo prtijatelje na patku. Pače bilo kilo i po - dve , sveže , a kada smo ga izvadili iz rerne malo veće od osrednje, moje , muške šake. Naravno , ništa mi nije preostalo nego da iz kafane donesem pečene prasetine.
O, sada nam i ćerka kuva. Bolje od nas , ima više mašte.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:15 17.08.2009

Re: Žena

ma timski rad je najbolji rad, kad vam kažem - tako mene učili.
jasnaz jasnaz 21:19 17.08.2009

njanjanj



živeli! (Tikveš belo no1: Tamjanika)

___________
u pasulj, uz sav-onaj-luk-i-meso, obavezno: šargarepa+paprika+lorber+soda bikarbona

ivana23 ivana23 21:33 17.08.2009

Re: njanjanj

jasnaz
u pasulj, uz sav-onaj-luk-i-meso, obavezno: šargarepa+paprika+lorber+soda bikarbona

Soda bikarbona sprecava stvaranje gasova u stomaku.
jasnaz jasnaz 21:37 17.08.2009

Re: njanjanj

ivana23

Soda bikarbona sprecava stvaranje gasova u stomaku.


Prijatnije!
Goran Vučković Goran Vučković 21:43 17.08.2009

Re: njanjanj

Soda bikarbona sprecava stvaranje gasova u stomaku.

Postoji i ona magijska radnja - takoreći sujeverje - bacanje prve vode
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:50 17.08.2009

Re: njanjanj

Goran Vučković
Soda bikarbona sprecava stvaranje gasova u stomaku.

Postoji i ona magijska radnja - takoreći sujeverje - bacanje prve vode

i ja bacam prvu vodu
jasnaz jasnaz 21:58 17.08.2009

Re: njanjanj

njanja_de.manccini

Goran Vučković
Soda bikarbona sprecava stvaranje gasova u stomaku. Postoji i ona magijska radnja - takoreći sujeverje - bacanje prve vode i ja bacam prvu vodu


!(klan bacača I vode)!
ivana23 ivana23 22:11 17.08.2009

Re: njanjanj

Goran Vučković
Postoji i ona magijska radnja - takoreći sujeverje - bacanje prve vode

Nije sujeverje, uopste...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:11 17.08.2009

Re: njanjanj

!(klan bacača I vode)!

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:26 17.08.2009

Re: njanjanj

+soda bikarbona

ili jos bolje - listici nane.
iris.davidovich iris.davidovich 22:40 17.08.2009

Re: njanjanj

i ja bacam prvu vodu

isto. i to preko levog ramena
ssvetlana92 ssvetlana92 22:44 17.08.2009

Re: njanjanj

iris.davidovich
i ja bacam prvu vodu

isto. i to preko levog ramena

I ja. Do sada sam preko desnog, da me ubiješ ne znam zašto..a logično je preko levog
omega68 omega68 00:25 19.08.2009

Re: njanjanj

Soda bikarbona sprecava stvaranje gasova u stomaku.

Ali baš u tome je čar
ja još nisam naučio da kuvam ( osim jaja i kafe )
doktore da li za mene ima nade
ecce-florian ecce-florian 00:54 19.08.2009

Re: njanjanj

( osim jaja i kafe )

ako kuhaš jaja u čaju ( ne u kahfi) tako što ih prethodno skuhaš u vodi, a nakon toga razbiješ ljusku ,ali je ne odstraniš već turiš jaja u čaj, Nakon ljuštenja dobiješ izgled kao strogodišnja mramorna jaja ( koja se polažu u pepeo pa im šalitra belanc pretvori u delomično prozrnu tvar)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:57 19.08.2009

Re: njanjanj

omega kad mogu ja može svako!
samo malo ljubavi je potrebno.
osim toga zar nisi čuo da:

ssvetlana92 ssvetlana92 22:18 17.08.2009

Sad sam na mukama!

Gde da nadjem u Beogradu, dasku od kedrovine!??????
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:24 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

e to ne znam. ja sam se i ovde cudila gde da nadjem dok mi nije tip koji mi je dao recept reko da se to nadje u home depot prodavnicu koje ima svuda po americi. inace oni prodaju svasta nesto sto ti treba da sam uradis po kuci. eto, nikad mi ne bi palo na pamet da odem na takvo mesto.
mozda neko zna???
hello, ima li koga???
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:29 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

hello, ima li koga???

pa kapiram da ima na nekim drvnim stovaristima ili kod onih veliki proizvodjaca i tih drvenih/ivericnih ploca...
ssvetlana92 ssvetlana92 22:31 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

Nadam se da će se naći neko sa informacijom! Ako ne, eto razloga da odem u Ameriku! :)
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:32 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

pa kapiram da ima na nekim drvnim stovaristima ili kod onih veliki proizvodjaca i tih drvenih/ivericnih ploca...


dajte mi dve kedrove fosne, ali lepo iztranžirane
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:34 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

ја сам управо пре сат времена био послат по даску. више ми не фали.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:35 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

pa kapiram da ima na nekim drvnim stovaristima ili kod onih veliki proizvodjaca i tih drvenih/ivericnih ploca...

Kedrovo drvo, koliko se ja razumem ima specifičan miris. Poznate su kedrove šume u Rusiji, tačnije Sibiru...ali ima ga i na drugim mestima. Veliko je pitanje, da li su naši uopšte čuli za tu vrstu drveta...pa još i daska za pečenje! Misslllliiim
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:36 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

dajte mi dve kedrove fosne, ali lepo iztranžirane

па отприлике тако, узео сам једну даску и затражио да је исеку на сваких пола метра. изашло седам комада и ено сад управо упропаштавам једну на тихој ватри.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:36 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

ја сам управо пре сат времена био послат по даску. више ми не фали.

Što će reći, da meni fali jedna daska...
iris.davidovich iris.davidovich 22:51 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

mozda neko zna???

mislim da je kod nas (u srbiji) to podosta retko i skupo. znam de ima drveca, pa da odes nocu i poseces?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:57 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

ssvetlana92
Gde da nadjem u Beogradu, dasku od kedrovine!??????

Тешко да ћеш је наћи. Кедар одбија да расте у Србији.

Може ти Будимац помоћи: турски кедар је познат у свету.

Док ти не стигне та пошиљка, имаш два начина да се снађеш: кедар је, наиме, познат као дрво са префињеним мирисом али и по способности да, обрађен, увлачи вишак влаге и мириса из ваздуха, али и да их испушта кад се прекомерно накупе. Стога се ово дрво користи у изради хјумидора, дрвене кутије у којој се чувају цигаре:
Значи набавиш један хјумидор, пажљиво га исцепкаш, и – voilà.

Нешто јефтиније би те дошло да набавиш ову справу:
И она се најчешће прави од кедровине, из сличних разлога као и хјумидор. Поступак је исти као у претходном случају, али ципелко није једнако издашан.

Пуно среће.
ecce-florian ecce-florian 23:03 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

ssvetlana92Gde da nadjem u Beogradu, dasku od kedrovine!??????

kod Miškovića al minimalna količina 1 m3
na šleper popust, akciooooooo
ssvetlana92 ssvetlana92 23:04 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!


Vidim da i za "običnu" dasku moram da se snalazim. No dobro, pošto imam nekoliko ovih spravica za cipele..poslužiće. Gosti ionako vole moju kuhinju pa neće praviti pitanje da li je kedrovina iz Italije, ili iz Srbije!
ssvetlana92 ssvetlana92 23:06 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

kod Miškovića al minimalna količina 1 m3
na šleper popust, akciooooooo

Hvala ti ko bratu! :)))
ssvetlana92 ssvetlana92 23:10 17.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

znam de ima drveca, pa da odes nocu i poseces?

Nisam ni nameravala danju!
myredneckself myredneckself 21:30 18.08.2009

Re: Sad sam na mukama!

Gde da nadjem u Beogradu, dasku od kedrovine!??????

Тешко да ћеш је наћи. Кедар одбија да расте у Србији.

Може ти Будимац помоћи: турски кедар је познат у свету


a zaboravili ste na šajkaše, tu malo gore blizu vas


Sagradiću šajku
od suvoga kedra,
katarku ću od šimšira,
a svilena jedra.

marko, daj molim te naspi malo tog njanjinog šardonea, da ih lakše podsetim




BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:19 17.08.2009

!

pa zasto mi nisi rekla da treba da sacekam da naraste a ona meni kazhe pa to je opste poznato i nisam znala da ti ne znas osnovne stvari

tako sam ja prvi (i zadnji) put pravila snenokle. sve umutila belanca, skuvala ih u mleku...i sad kad treba ono zumance u to isto mleko da se napravi ono zuto slatko kao puding, ja zumanca onako neraspuknuta i neumucena tresnem u vrelo mleko i ona se skuvaju na tvrdo posle pitala mamu isto to sto si i ti, i dobila isti odgovor. mislim, da li znanje pada s neba?! a iskustvo?
a najvise si me izludjivali odgovori: "pa to ti je isti fil kao i za reformu"....a-ha, bas mi je sad sve jasno.
nego, to oko ulja koje se prvo zagreje: dzejmi oliver ne stavlja ulje u posudu, vec meso (ako je meso) namaze uljem te tako izbegne da visak ulja u tiganju gori i dimi se. zgodno, a?
nerviraju me mere na gram, volim ono tri kasike ili kasicice...mislim, sta je to 15gr?! pojma nemam! kazu 5gr ulja... super.
ja ucila uz sestru kad smo zivele same u stanu, ona kuva super i ja pored nje. uglavnom sam nju i pitala za savete i jednu stariju drugaricu koja je jedno vreme (pajzsad!) citala kuvare kao beletristiku kuva, izmislja recepte...nemozdasvatis! nedostizna mi je za tri zivota.

inace, volim da kuvam (volim i da perem sudove i da peglam ali nemoj nikom da kazes, pls, svasta ce da misle...).

Znaci sta sam htela da kazem: ja dajem potpunije recepte nego moja mama.

bocvena bocvena 22:26 17.08.2009

Re: !

volim da kuvam (volim i da perem sudove i da peglam

Ti si žena mog života!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:31 17.08.2009

Re: !

boc umalo i ja to isto ne napisah!
bebo to oko peglanja naročito me se svidelo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana