Gastronauti| Zdravlje| Život

Male tajne malih majstora ...

njanja_de.manccini RSS / 17.08.2009. u 15:07

 

Ja sam naucila da kuvam u svojoj tridesetoj godini. Sramota jel? Sta da radim tako mi se zalomilo. Sto je najbolje ja jos uvek ucim taj zanat. Tako nespremna ja sam se udala i tri nedelje nakon vencanja dosla zajedno sa Marcom preko bare u New York drzavi, ja po prvi put a Marco već po ne znam koji. Tata je bio siguran da ce Marco da me posalje natrag istog momenta kad ukapira da ne znam da kuvam a Boga mi i peglam.

Sreća nasa je bila sto je Marco znao da kuva neka egzoticna jela jer je imao cimere iz Spanije i Thailand-a tako da je na pocetku on spremao dosta cesto (kad je tata ovo cuo umalo se nije onesvestio). Ja sam se trudila iz sve snage da radim na usavrsavanju svojih kulinarskih vestina, tako da je svaki dan bio dozivljaj. Na pocetku sam htela da spremam nasa jela. Htela sam da pravim sarmu na primer ali nigde nisam mogla da nadjem kiseli kupus, a u stanu nisu nam dozvoljavali da to cuvamo. Zbog prelepog mu mirisa valjda. Tako je bilo sa većinom jela iz nasih krajeva jer nikako nisam uspevala da nadjem potrebne namirnice. Cak i da ih nadjem sve je nekako mirisalo drugacije, izgledalo drugacije i tako se mi odlucili da spremamo jela na koja nismo navikli jer tako ne znamo sta da ocekujemo.

Bez hleba se nije moglo i prica o njegovom spremanju sledi. Nisam mogla da verujem da je hleb po prodavnicama u USA u najmanju ruku grozan. Da bi imao kakav takav dobar hleb treba ti $4 po komadu po malim pekarama, a mi studenti pa nismo mogli da priustimo to svaki dan. Ocigledno je bilo da moram da naucim da pravim hleb. Zovem svoju majku i pitam kako se pravi hleb. Ona meni da uputstva ali nikako potpuna jer meni hleb svaki put izadje tvrd da mogu da ubijem nekog njime. Zovem opet i pitam pa dobro meni hleb izaso jako tvrd i mirise na kvasac strasno. Ona kaze pa mozda si stavila puno kvasca. Dobro stavim ja manje kvasca al hleb opet ispadne grozan. I tako desetak puta. Al ja se ne predajem nikako. Takva sam. Tako jednog dana u momentu kad sam stavljala hleb u rerni (al nisam stigla da ukljuchim istu) zvoni neko na vrata. Nashi prijatelji iz Meksika svratili na kafu. Sedeli oni tako jedno 3 sata i kad su krenuli kući ja se setim da sam hleb ostavila na pecenje. Kad otvorim ima sta da vidim: hleb je narasto toliko da je okupirao skoro celu unutrasnjost. I tad meni sine lampica da je u tom grmu zec. Treba da se saceka da naraste pre nego shto se ukljuci da se pece. Kakvo olaksanje za mene je to bilo nemate pojma. O Marcu da ne pricam jer vise nije morao da glumi kako je hleb dobar kroz stisnute zube. Hvala mu na strpljenju i pozitivnim vibracijama tokom tog meseca. Javim majci da mi je uspelo i kazem pa zasto mi nisi rekla da treba da sacekam da naraste a ona meni kazhe pa to je opste poznato i nisam znala da ti ne znas osnovne stvari. Eto sramota.

roastred-garlic-bread.jpg 

Da vam ne pricam kako ona meni daje recepte putem telefona. Sve ide otprilike ovako: znas uzmes solju mleka, malu solju ulja, malo sećera i kad ja pitam izvini a kolko mleka stane u toj solji a kolko ulja u toj maloj solji ona se naljuti kako je prekidam. Ili jos bolje kad diktira recept i dodje tamo skoro pred kraj i kaze: dodati predhodno pripremljenu smesu...koju predhodno pripremljenu smesu jbt??? Nije je ni pomenula a sad je ona predhodno pripremljena. Vi nemate pojma kakve recepte ja dobijam od svoje majke. Najbolje mi kad ne primetim u toku diktiranja da je pomenula cuvenu predhodno pripremljenu smesu nego kad krenem da spremam recimo tortu i ja tako lepo idem korak po korak kad odjednom treba da dodam u toj vreloj smesi predhodno skuvanu ohladjenu smesu! Poludim nacisto. Kad sam jednom spremala "brze kiflice"po njenom receptu doslo mi da pobacam sve serpe jer sam ja bila u kuhinji 4 sata a te kiflice nikako da se umese. A brze su!

Kad smo resili pitanje hleba doslo je vreme da se resi i pitanje ostalog jelovnika. Ova iskustva nisu praćena tolikim neuspesima. Pocela sam sa kuvanjem onih spanskih jela jer me naucio Marco i to mi krenulo dosta dobro. Onda ona tajlandska i kineska jela su dosla na red. Tad sam naucila da kad kuvas povrće moras dodati malo sećera da ostane u lepom obliku i da ne promeni boju. To je zato jer toplota smanjuje ćelije od povrća (i voća) i transformise molecule u zidovima ćelija u pectin koji se rastvara. Kad dodas secer on omogućava da lepak koji postoji medju ćelijama ostane na svom mestu. Isto vazi i za pasulj (sve vrste). Ako dodash sećer pri kuvanju pasulja taj sećer absorbira vodu usporavajući raspad zrna pasulja a kalcijumovi molekuli ojacavaju zidove ćelija tako sto se vezuju sa pectinom.

Druga fora je kad oćesh da proprzis morske raciće obavezno treba da ih dodas na vrelom ulju jer neces da se oni kuvaju u povrsini posude nego na povrsini posude. Isto vazi za sva jela kuvana ovako, al ja nisam znala pa sam bacala raciće u posudu dok ulje josh nije bilo vruće. Na greskama se uci. Jel tako? Tako je.

Kad se pece ćurka ili patka obavezno treba se premazati medom jer prema hemijskoj reakciji koju je opisao Louis-Camille Maillard, na visokoj temperaturi fruktoza i glukoza koje se nalaze u medu reguju sa amino kiselinama u patki proizvideći paletu novih molekula koji dodaju na ukusu I boji.

Za ribu sam naucila od prijateljice japanke da moram da je umocim u vino od pirinca nekoliko minuta pa tek posle marinirati po zelji. Objasnjenje je bilo da je tako bolje. To sam prihvatila jer je stvarno razlika velika u ukusu jer se nekako ukus ribe prenese na sos intenzivnije. Slicna prica sa dodavanjem vodke u sos od paradajza gde dolazi do toga da neki sastojak iz paradajza se lepo rastvori pomocu vodke i doprinese jacem ukusu sosa. Ali na primer vino se koristi u pripremi ribe iz sasvim drugog razloga a to je da opere jaki ukus ribe. Ja kad sam koristila vino za kuvanje ribe nisam znala da to radim.

Moram da vam kazem da moj najomiljniji recept za pripremu lososa je onaj gde prvo lososa umocim u vino od pirinca pa onda mariniram sa sokom od narandze, malo morske soli i bibera. Onda ga ili pecem tako ili na rostilju na tihoj vatri polozen na dasku od kedrovine (Marco radi ovaj deo). Ja ne umem da vam opisem ukus. To je lepota, to je umetnicko delo, to je retko savrsenstvo. Mogla bih ja jos o ovome al dosta je ...

29465491.JPG 


Znaci sta sam htela da kazem: ja dajem potpunije recepte nego moja mama.



Komentari (432)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:23 18.08.2009

Re: Pogaca

Imamo i Whole Foods i Trader Joe's i jednu rusku prodavnicu ali nemamo auto.

ti si pravi kandidat za Parthenon foods.
sedni i klikci

Hemičarka Hemičarka 16:30 18.08.2009

Re: Pogaca

ti si pravi kandidat za Parthenon foods.
sedni i klikci


Kupovala sam ranije od njih i od Balkan Buy, uglavnom oblande i plazmu.
bauer. bauer. 20:02 18.08.2009

Re: Pogaca

Imamo i Whole Foods i Trader Joe's i jednu rusku prodavnicu ali nemamo auto.

pa vi hemicari ste nas do ovoga i doveli. a kako zivite bez auta ? to je nemoguce u americi
radojicic92 radojicic92 03:40 20.08.2009

Re: Pogaca

Solja za belu kafu = 250 ml

e pa to je onaj stari problem
kilo gvozdja i kilo perja... isto
solja bbona i solja brasna... nije isto
solja brasna je 125 grama brasna
ja bi ovde i jos malko kisele

evo jos jedan na brzaka (kod poslednje sanse)

solja i po brasna
solja vode
kasicica soli
kasicica praska za pecivo

umutis necim (bice gnjeca)
bacis na tiganj vruc sa maslinovim ko palacinku
sipas malo sasvim vode po ivicama
poklopis
10 minuta
okrenes jos 5 poklopljeno isto
gotovo
ko porazaka babina zamalo
moze i varijante, naprimer duvan cvarke uturis

ronio s ajkulama juce pa zaspo przen na maslinovom bez belog luka tako da kucam nosem sad

super blog Njanjo
hrana je veca umetnost od muzike, ako nije ono bar ista... u gramima



jacHa. jacHa. 10:32 20.08.2009

Re: Pogaca

dok sam se setila copy/paste...
naviklo to da piše rukom recopise...
fala ivana, floriane i njanjo!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:06 20.08.2009

Re: Pogaca

hrana je veca umetnost od muzike, ako nije ono bar ista... u gramima

pa gde si do sad crni radojcicu?
bas te marco hvalio kako si dobar profa po ovom predmetu.
hvala za recept i bas mi krivo sto mi nisi javio da ces da ronis sa ajkulama da te opomenem da ne izgoris.

@jacHa

u ime svih nas,
nema na cemu.
nemoj nikom da kazes da sam ja onaj recept sa socivom tipkala umesto da ga copy/pejstujem ovde
natasavb natasavb 18:07 17.08.2009

a otprilike ?

pored srednje gusto , to otprilike me uvek bacalo u ocaj.
najlepse recepete mi je dao kum koji je kuvar. em jednostavni, em precizni i jos ih on sa takvim uzitkom kazuje, da mi voda na usta krene.
hleb, a i sve ostalo ( osim paste , to i pre znala) naucila da pravim silom prilika , kad je poceo rat , a sestre i ja da same zivimo.
to je trebalo videti i probati.
sada svaki dan posle dobro jutro, sledi prarvljenje hleba , ali bezglutenskog. ti su mi recepti bas bili problem u pocetku, ali vremenom sam ih usavrsila, pa cak pocela i sama neke da smisljam.
onaj hleb sa slike je tvojih ruku delo?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:09 17.08.2009

Re: a otprilike ?

onaj hleb sa slike je tvojih ruku delo?

nije al je blizu.
moj je lepsi
iris.davidovich iris.davidovich 18:28 17.08.2009

Ovo je blog o meni!

Samo sto moj muz nije znao tako ko marko da pravi svasta, nego samo palacinke. Ja dosla sa 3 dzepna kuvara - sumadijski, italijanski i supe i corbe. Sizela sam totalno, jer kaze "peci na umerenoj vatri dok ne porumeni"! umerena vatra? nema tog znaka na mom sporetu! koliko dugo? sta ona smatra rumenim? ili "peci na obrnutom plehu", wtf?!
al ne predajem se, napredujem polako...
leba i dalje kupujem, sem za bozic'n'uskrs.
hvala za ove premaze. kako se kaze to pirincano vino? kolko soka? kog? kolko dugo? vidi se da si se izucila, pocela si da dajes objasnjenja ko mama
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:30 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

Samo da znash. Nishta ne meri vishe. Samo pljas u lonac.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:41 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

hvala za ove premaze. kako se kaze to pirincano vino? kolko soka? kog? kolko dugo? vidi se da si se izucila, pocela si da dajes objasnjenja ko mama

eto ti sad!
rice wine imas da kupis u svim supermarketima. ja kupujem od firme EDEN. narandza sok ja koristim tropicanu ili simply orange i stavis da skroz prelijes ribu. dva sata je idealno da odstoji u frizideru tako prelivena sa sokom od narandze.
dragoljub92 dragoljub92 18:45 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

rice wine imas da kupis u svim supermarketima

nema be njanjo ja išo da proverim ai ove trgovkinje me nešto belo gledale.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:47 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

dragoljube, ne izmotavaj se, iris je naša.
dragoljub92 dragoljub92 18:49 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

marco_de.manccini
dragoljube, ne izmotavaj se, iris je naša.

avie našinci liste
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:08 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

bolje naši nego vaši.

ЕДИТ: да ме не би погрешно разумео,

сви смо наши и немамо ваши
Hemičarka Hemičarka 19:56 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

eto ti sad!
rice wine imas da kupis u svim supermarketima. ja kupujem od firme EDEN. narandza sok ja koristim tropicanu ili simply orange i stavis da skroz prelijes ribu. dva sata je idealno da odstoji u frizideru tako prelivena sa sokom od narandze.


Moraću ovo da probam, samo ću da pečem na šporetu. Mi smo još uvek studenti, u iznajmljenom stanu u zgradi, pa nemamo gde da pečemo roštilj.
iris.davidovich iris.davidovich 22:44 17.08.2009

Re: Ovo je blog o meni!

nema be njanjo ja išo da proverim ai ove trgovkinje me nešto belo gledale.

dragoljube, nije to zbog vina (he, he, he )
Unfuckable Unfuckable 18:34 17.08.2009

hehehe

genijalno
a je l' se seća neko onog čuvenog recepta (333) za najjednostavnije kolače na svetu :
čini mi se da ide 3 male šolje brašna, 3 jaja i 3 šećera, 1 ulja, 1 kiselo mleko, 1 prašak za pecivo i 1 vanilin šećer, pa se sve to zbuljeka i svali u plek, pa se onda u to poubada voće tipa višnje ili oceđene jagode da se ne bi razgnjeckalo i - onda u rernu.
I to je to
selica_nena selica_nena 18:40 17.08.2009

Re: hehehe

Unfuckable
genijalno
a je l' se seća neko onog čuvenog recepta (333) za najjednostavnije kolače na svetu :
čini mi se da ide 3 male šolje brašna, 3 jaja i 3 šećera, 1 ulja, 1 kiselo mleko, 1 prašak za pecivo i 1 vanilin šećer, pa se sve to zbuljeka i svali u plek, pa se onda u to poubada voće tipa višnje ili oceđene jagode da se ne bi razgnjeckalo i - onda u rernu.
I to je to


Moja deca baš vole taj kolač. I UVEK uspeva
crossover crossover 18:44 17.08.2009

Re: hehehe

Unfuckable
a je l' se seća neko onog čuvenog recepta (333) za najjednostavnije kolače na svetu :

Их, чувене 3 шоље, ја то жуто тесто и данас обожавам.
Нарочито верзију са вишњама.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:45 17.08.2009

Re: hehehe

a je l' se seća neko onog čuvenog recepta (333) za najjednostavnije kolače na svetu :

kako da se ne secam - zbog tih malih solja brasna nije mi uspeo kolac iz prve!
Unfuckable Unfuckable 18:53 17.08.2009

Re: hehehe

to je dragoceno za klinca, da skapira da to nije neka velika mudros'. i da je opuštanje krajnje poželjno..posle sam odmakao u glupostima pa sam jedne zime 'ladno napravio proju od pšeničnog brašna (jbg, kukuruznog mi usfalilo) ali sam je zato popunio čvarcima i sirom (mislim : zima)
e, to je bilo nešto
Biljana 77 Biljana 77 18:45 17.08.2009

Pegla je precenjena

Tata je bio siguran da ce Marco da me posalje natrag istog momenta kad ukapira da ne znam da kuvam a Boga mi i peglam.
Ja i dalje odbijam da peglam.. sve to može da se ispravi prilikom sušenja.. a i Žmu ne nosi tu "ozbiljnu" garderobu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:51 17.08.2009

Re: Pegla je precenjena

pa znas kako kad smo jos uvek bili siromasni studenti i pored toga sto smo imali peglu (pojma nemam odakle nam???) mi smo se oblacili samo u pamucne majce koje kad ih osusis u onim susarama ko da si ih ispeglao. problem je nastao kad je marco postao ozbiljni profa pa kupio kosulje. e od tad mora da se pegla drug profa al za srecu to rade kirk's cleaners. tu je tata doziveo jos jedan shok.
antioksidant antioksidant 18:50 17.08.2009

.

Ja sam naucila da kuvam u svojoj tridesetoj godini


ako hoces da vezbas, tu sam

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:54 17.08.2009

Re: .

pazi ovog omlaTinca!
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:55 17.08.2009

Re: .

ma uvezhbano, kazhem ti.

jedno vreme su je terali ljudi ovde da otvori restoran.
Unfuckable Unfuckable 19:06 17.08.2009

Re: .

e hajd' samo pojasni to oko šećera i povrća, i kako bre pasulj da šećerim dok se kuva, pa na šta će to da izađe ?
Čorbas' pasulj treba da vuče malo i na ljutkasto (u mom koordinatnom sistemu, bar) - kako bre da mu se posle ubije ta slatkoća ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:10 17.08.2009

Re: .

Стварно си неискусан.

Хоћеш онај укус бећар паприкаша, додај му кашичицу шећера...
Хоћеш онај укус сомуна, пица теста, додај при замешивању кашичицу шећера...

Тајна се преноси са колена на колено; мени је један професионалац одао.
antioksidant antioksidant 19:11 17.08.2009

Re: .

i kako bre pasulj da šećerim dok se kuva, pa na šta će to da izađe ?

na lep pasulj...

njanjo, nema vezbanja na ovima sto sumnjaju!
antioksidant antioksidant 19:12 17.08.2009

Re: .

ma uvezhbano, kazhem ti.

verujem. zato se i nudim
Unfuckable Unfuckable 19:16 17.08.2009

Re: .

e to za testa sam znao, obaška što šećer voli da "reaguje" s kvascom, šta se sad tu Vas dva pravite Baje ?
Moj stari pravi najbolji dressing za zelenu salatu - on je jedini koji je uspeo nas klince da navuče da je jedu, a bez upotrebe pirotehnike i pantomime : senf, šećer, ulje, zejtin, malo soli
- a ja sam tek u askari prestao da šećerim paradajz čorbu, valjda zato što je nije ni bilo tamo
Ali bećarac ili pasulj, pa - šećer ...hm ? Tu po meni već ima itekako i celuloze i skroba i ...svega slatkastog
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:17 17.08.2009

Re: .

unfe ozbiljno povrce koje se tako kuva sa malo secera izgleda fenomenalno i na oko a za ukus da ne pricam. isto vazi i z apasulj jer zrna ostanu cela a pasulj skroz skuvan. ja takav pasulj posle koristim i za salatu sa rotkvicama, mladog luka, malo sirca i maslinovog ulja na primer.
evo ti objasnjenje za tu Maillard reakciju
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:20 17.08.2009

Re: .

Maillard reakciju

rekoh ja, engineering approach.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:22 17.08.2009

Re: .

Moj stari pravi najbolji dressing za zelenu salatu - on je jedini koji je uspeo nas klince da navuče da je jedu, a bez upotrebe pirotehnike i pantomime : senf, šećer, ulje, zejtin, malo soli

e to je moj omiljeni dressing za salate al ja sam to naucila od jednog marcovog kolege koji je inace francuz i super kuva. bas mi fali covek i njegovi recepti. jbg ostade on u ny state.
Unfuckable Unfuckable 19:32 17.08.2009

Re: .

taj mora da je negde upoznao mog starca, nema šanse da je to sam smislio
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:34 17.08.2009

Re: .

pa mozda su se sreli na nekoj konferenciji i lepo razmenili recepKe.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:35 17.08.2009

Re: .

maznuo sam stotku. bez senfa.
Blade Runner Blade Runner 19:08 17.08.2009

Praktična hemija i fizika

A koliko je ono "malo" šećera što treba da se doda u povrće u gramima, kašičicama ili nekoj od poznatih mera?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:08 17.08.2009

Re: Praktična hemija i fizika

pa "po potrebi".
Blade Runner Blade Runner 19:10 17.08.2009

Re: Praktična hemija i fizika

marco_de.manccini
pa "po potrebi".

Aaaa... Znači na vrh kašičice
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:19 17.08.2009

Re: Praktična hemija i fizika

Aaaa... Znači na vrh kašičice

e bas tako!
crossover crossover 20:41 17.08.2009

Re: Praktična hemija i fizika

Blade Runner
A koliko je ono "malo" šećera što treba da se doda u povrće u gramima, kašičicama ili nekoj od poznatih mera?

A pinch of sugar.
Што би рекли овде - прстохват :))
Blade Runner Blade Runner 20:47 17.08.2009

Re: Praktična hemija i fizika

прстохват

to je reč koja mi je falila
loader loader 19:10 17.08.2009

Nja...

Njanja,

njam - njam ... :))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:20 17.08.2009

Re: Nja...

znate sta odo ja kuci da spremam onog lososa. moja sestricina nije nikad to probala. ima bas da se obraduje (nadam se???)
loader loader 01:33 18.08.2009

Re: Nja...

Kad se vratite od kuće,
javite se,
da vidimo šta je bilo :))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:37 18.08.2009

Re: Nja...

mi pojeli sve i već potrošili kalorije na plivanje.
sestričina dala znake odobravanja. valjda nije glumila.
loader loader 11:50 18.08.2009

Re: Nja...

Savršen uspeh, Njanja.. :) Čestitam :)
antioksidant antioksidant 19:16 17.08.2009

.

Objasnjenje je bilo da je tako bolje.

jedino objasnjenje koje sam zapamtio
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:28 17.08.2009

Re: .

jedino objasnjenje koje sam zapamtio

ma sta ti drugo treba. dovoljno.



sad ce unfu da pozli od morske hrane
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:31 17.08.2009

Re: .

njanja_de.manccini
sad ce unfu da pozli od morske hrane

Њањо, не знам како Анф, али ја не могу да се одвојим од овог блога. Једва чекам шта ће ново да искочи у следећем коментару, право као из рерне.

Иначе, фали нам професор нсарски; он је у области кувања професор, а не никаква математика или физика ;-)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:31 17.08.2009

Re: .

hej anti sta mislis oce li ova kecelja da ti pasuje?

marco_de.manccini marco_de.manccini 19:33 17.08.2009

Re: .

Иначе, фали нам професор нсарски; он је у области кувања професор,

da ti samo znaš kakav profesor je Radojičic!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:35 17.08.2009

Re: .

marco_de.manccini
Иначе, фали нам професор нсарски; он је у области кувања професор,

da ti samo znaš kakav profesor je Radojičic!

Ма, чуло се и за њега, довде... Мислим да су били организовали, професори, њих двојица, некакав окршај. Ех, где не бих публика...
Unfuckable Unfuckable 19:39 17.08.2009

Re: .

kaj vam je ovo na slici ?
neke iznutrice od nekakvih bolesnih stvorenja, ne ?
Lososa uopšte ne kapiram kao morsku hranu - za mene je samo bitno da se ne maltretiram sa koščicama ili sa sluzavim sadržajima sumnjive kakvoće i hemijskog sastava
antioksidant antioksidant 19:50 17.08.2009

Re: .

njanja_de.manccini
hej anti sta mislis oce li ova kecelja da ti pasuje?


neeeee (uvredjeni smajli)

tata ovde super kuva

(jedino sto trosim neuobicajeno velike gomile sudova)
ecce-florian ecce-florian 20:10 17.08.2009

Re: .

kaj vam je ovo na slici ?

vongoli ako se ne varam

idu i na špagete bez greške
njanja daj potvrdu
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:14 17.08.2009

Re: .

vongoli ako se ne varam

idu i na špagete bez greške
njanja daj potvrdu

yes, yes, yes

ecce-florian ecce-florian 20:24 17.08.2009

Re: .

to njano
libkonz libkonz 19:35 17.08.2009

Konačno da te Marko linkuje!

Ljubomoran, kad su ti bolji tekstovi od njegovih.
A ovaj gurmanski, kao da si pisala za mene
Čudo jedno kako nisam jedini koji to kaže.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:37 17.08.2009

Re: Konačno da te Marko linkuje!

Ma cuti, moj najbolji tekst ikada (onaj o GMO) je, u principu, ona napisala.
libkonz libkonz 20:38 17.08.2009

Re: Konačno da te Marko linkuje!

Nisam ni sumnjao. Nego sam razmišljao da tužim ovaj blog u Strazbur, zbog šovinizma. Njanja i Biljana ne mogu da dobiju autorske zato što ih imaju njihovi muževi. Uaaaa blog!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:29 17.08.2009

Re: Konačno da te Marko linkuje!

libkonz
Nisam ni sumnjao. Nego sam razmišljao da tužim ovaj blog u Strazbur, zbog šovinizma. Njanja i Biljana ne mogu da dobiju autorske zato što ih imaju njihovi muževi. Uaaaa blog!



Ote mi tekst iz tastature, htedoh to odmah napisati, a ko velim da procitam komentare...
ecce-florian ecce-florian 19:37 17.08.2009

ne mogu da izdrzim da citam komentare

tekst sam procitao
molim dodatne informacije za
prvo lososa umocim u vino od pirinca pa onda mariniram sa sokom od narandze, malo morske soli i bibera. prvo lososa umocim u vino od pirinca pa onda mariniram sa sokom od narandze, malo morske soli i bibera. Onda ga ili pecem tako ili na rostilju na tihoj vatri polozen na dasku od kedrovine (Marco radi ovaj deo).

pitanje se odnosi na
Onda ga ili pecem tako ili na rostilju na tihoj vatri polozen na dasku od kedrovine (Marco radi ovaj deo).[

vas verni citalac
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:38 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

Ne znam kako da objasnim. Njanjo imamo li dasku pa da danas uradimo i uslikamo?
Unfuckable Unfuckable 19:41 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

a je l' može ona palica za kriket ako usfali kedrova ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:41 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

marco_de.manccini
Ne znam kako da objasnim. Njanjo imamo li dasku pa da danas uradimo i uslikamo?

Das isst eine Perversion?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:43 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

kuku predrazhe, ja te onde stavio na chelo novog talasa lepo vaspitanih blogera, a ti ovako.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:48 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

Па видиш да сам фин. Знам стране језике.

Шта ћеш, понело ме. Такви смо ми Брајовићи кад је реч о храни. Рецимо, мој син, док је био коју годину млађи, кад би се по његовом укусу најео, спонтано би почео да пева.

Једва смо га одвикли да пева у гостима. Сад је фино васпитан момак.

Анфак би написао: мислим, кедровина, лосос итајрад...

Почетак обећава.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:48 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

Ne znam kako da objasnim. Njanjo imamo li dasku pa da danas uradimo i uslikamo?

pa ti si kuci vidi dal imamo ako nema javi da svratim u kupim.

inace cvele kad nemam dasku od kedrovine ja pecem lososa u rerni isto tako pripremljnog. al nije isto jer nema taj miris koji mu daje kedrovina. u pravu si nisam bila jasna u tom delu. al eto sad se nadma da je jasnije.
ecce-florian ecce-florian 19:57 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

u pravu si nisam bila jasna u tom delu. al eto sad se nadma da je jasnije.

nadmaj se nadmaj
Ne znam kako da objasnim. Njanjo imamo li dasku pa da danas uradimo i uslikamo?

mnogo
ljude, u ameriku drvo metju na skaru a ne ispod
eve daska eve i slika

a ovi usvojili pa nam proturaju. Jos malo pa ce reci da se i daske jedu


apcalutno se slažem s kolezu Brajovića

Das isst eine Perversion?

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:59 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

nadmaj se nadmaj

i sad kako da popravim svoj komentar kad je ostalo zapisano u istoriji kod tebe u komentaru?

a to je to - na dasku mislim na slici
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:00 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

Eee, super, sad ne moram da pravim i slikam. A i fali nam daska u momentu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:01 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

ecce-florian
a ovi usvojili pa nam proturaju. Jos malo pa ce reci da se i daske jedu
apcalutno se slažem s kolezu Brajovića

Ма да, блесави ти Американци, а и ове наше су покварили.

Тамо сигурно ни она српска песма не важи: Танка дрва одоздо, а дебела одозго...
antioksidant antioksidant 20:07 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

a to je to - na dasku mislim na slici

a sta je ovo na dasku?
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:14 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

zar nije jastog?
ecce-florian ecce-florian 20:16 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

a sta je ovo na dasku?

ma nisam na brzinu naso lososa pa sam kacio jastoga
apošto si picajzla potrudio sam se i
eve tigana
losos na suvu kedrovinu by njana&marco
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:17 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

eto ga losos!
hvala cvele
antioksidant antioksidant 20:19 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

zar nije jastog?

bemli ga lici, samo nisam imao bas toliko prilika da ga i na monitoru prepoznajem...

digresija: ima neka emisija na tvju gde dolaze |poznati| pa kuvaju. dodje gorica popovic pa sprema musaku i taj rad. onda dodje neka klinkica, manekenka i pocne kao da sprema vepra u saftu od kupina (kao ja to jedem svaki dan).... vrh

(a bio voja nedeljkovic i spremao sendvice - parce hleba, pasteta, sunka, list kackavalja i .... prijatno)
ecce-florian ecce-florian 20:28 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

onda dodje neka klinkica, manekenka i pocne kao da sprema vepra u saftu od kupina (kao ja to jedem svaki dan).... vrh

da da da
beli bubrezi na divljački način
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:30 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

a bio voja nedeljkovic i spremao sendvice - parce hleba, pasteta, sunka, list kackavalja i .... prijatno

pa daj bre recept.
antioksidant antioksidant 20:33 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

pa daj bre recept.

nisam stigao da zapisem ali ispao je ovako otprilike

marco_de.manccini marco_de.manccini 20:37 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

onaj sloj skroz gore, sa mocarelom i paprikama, izgleda odlichno.
ecce-florian ecce-florian 20:47 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

onaj sloj skroz gore, sa mocarelom i paprikama, izgleda odlichno.

kako znaš da je mocarela?
jedino mislim da je travka rukola a ostalo pojma nemam
Goran Vučković Goran Vučković 21:37 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

onaj sloj skroz gore, sa mocarelom i paprikama, izgleda odlichno.

Interesantan je i onaj ananas sa sirom, moram da priznam, nikad tu kombinaciju nisam probao... a jesu li ovo račići u nekom sosu ispod avokada? Ono što visi izgleda kao da je meso od račića - ali je nešto mnogo belo...
Goran Vučković Goran Vučković 21:41 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

kako znaš da je mocarela?

Seče se na specifičan način zbog mekoće, plus oblik iz koga je sečeno, plus boja....
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:15 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

jesu li ovo račići u nekom sosu ispod avokada?

мени се учинило да је то испод авокада нека паста салата
ecce-florian ecce-florian 22:44 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

Seče se na specifičan način zbog mekoće, plus oblik iz koga je sečeno, plus boja..

al ono gore je cetvrtasto a ovo tvoje dole je okruglo
ps.
pita moja žena dal' bi vi da jedete ili da blogujete u 12 notju po ovdašnjem vremenu.
Ajd za šporet na kompjukteru je teško napraviti hranu. Od vašeg bloga joj cure sline i sad će kao i svi vi da završi u frižideru a već je 23h43min

psps
moram da se skinem nakratko da joj odnesem džćemper da ne nazebe kad udje u refrigator, treba da idemo na put krajem nedelje pa da joj ne kuvam čajove
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:46 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

ti pozdravi ženu i reci joj da nema ništa loše od kuvanja ispred kompjutera. dijetalno je to.
a tu mocarelu zavisi kako pakuju - može i okruglo može i kockasto i pravougaonasto itd.
Goran Vučković Goran Vučković 23:10 17.08.2009

Re: ne mogu da izdrzim da citam komentare

al ono gore je cetvrtasto a ovo tvoje dole je okruglo

Loptice mocarele umeju da budu malo spljoštene, pa u sredini ispadne kao zaobljeni pravougaonik - kao ono na slici. Ali je boja i ivica prilično indikativna...

pita moja žena dal' bi vi da jedete ili da blogujete u 12 notju po ovdašnjem vremenu.

Verovao ili ne, ja sam prao roštilj do pre 15 minuta. Jednu ovakvu zvrčkicu:



Večeras sam jednu malu turu spremio - pa mora i taj (ne toliko prijatan) deo da se uradi u jednom trenutku...
rapunzel rapunzel 19:46 17.08.2009

samo

da predlozim shtipsku pastrmaliju,
ako vas skoro put nanese u Makedoniju

recept sam zaturila, al cu ga naci i uskoro pravim.
jedan od nacina kako sam osvojila muza je mamina makedonska kuhinja!
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:50 17.08.2009

Re: samo

=o
_|\_
O-O

ovako smo, jureci, sa vetrom u kosi, jednom preshli 100 km samo da bi otishli na pastrmaliju.
antioksidant antioksidant 19:52 17.08.2009

Re: samo

recept sam zaturila, al cu ga naci i uskoro pravim.

ja cu da probam pre nego sto budes pravila za neke vaznije goste

(mislim, nisi davno spremala pa da uvezbas malo)
rapunzel rapunzel 19:52 17.08.2009

Re: samo

ma samo da naranim decu,
ima da napishem i recept
rapunzel rapunzel 19:54 17.08.2009

Re: samo

ja cu da probam pre nego sto budes pravila za neke vaznije goste

ma pravim ja to, al zimi.
a inache gledam u recept i za palachinke (navika)
antioksidant antioksidant 20:10 17.08.2009

Re: samo

a inache gledam u recept i za palachinke (navika)


ja spremam jela na "osecaj"

izmisljam recepte, kombinujem po raspolozenju i muzici (uvek kuvam uz glasnu muziku)...

ako ne uspe....

ne znam, do sad je uspevalo
rapunzel rapunzel 08:59 18.08.2009

Re: samo

evo recept za pastmalije:

1 kg. brašna
20 gr. kvasca
malo soli, crvena mlevena paprika (ljuta)
800 gr. svinjskog mesa
malo svinjske masti

Meso prethodnog dana iseckate na kockice, posolite , stavite mlevenu papriku i ostavite ga u frizideru.
Zamesite testo sa kvascem, malo soli i tople vode i stavite ga da se udvostruči.
Podelite testo na 8 loptica.
Svaku malo oklagijom, malo rukama formirajte da izgleda duguljasto i zadebljano na krajevima.
Na testo poređate već spremljeno meso i malo svinjske masti
Peče se oko pola sata najviše, zavisi od rerne od 180-220 stepeni.
Kada je izvadite prekrijte sa krpom i ostavite je da se odmori.

Ima verzija i da se umute jaja i da se prelije meso jajima desetak minuta pre nego je gotovo.

Prijatno!
margos margos 10:19 18.08.2009

Re: samo

ja spremam jela na "osecaj"

Isto... vidim nešto naoko, pomislim da bi to moglo da bude to i to - pa eksperimentišem. Uopšte nemam strpljenja da čitam, zapisujem, pamtim detalje - a i zašto bih, kad ću svakako nešto da promenim i pridodam.

Jednom prilikom nutka muž goste da nešto obavezno probaju - a oni već prepukli od ića i pića, kažu 'drugi put', a on im lepo kaže 'nema drugi put, ona to dvaput samo sprema - jednom u glavi i jednom stvarno, i nikad više'. A stvarno, to je bio neki namaz od pasulja koji sam tad izmislila .

Inače, drugarica koja je bila luda za kuvanjem, stalno kupovala neke knjige recepata i tako kupi neki ''Internacionalni kuvar'' koji nam je služio u svim teškim životnim prilikama - da nas nasmeje.
Ide recept otprilike ovako:
Na početku nabrojani svi potrebni sastojci i onda 'dve manje ili jedna veća tikvica se iseče na kockice i proprži na jakom ulju da porumene, izvadi se iz posude i stavi u cediljku ili na salvetu da se iscedi ulje'.
Potom ide svašta nešto što se kuva, dinsta i štatijaznam - i nigde se više one kockice tikvica ne pominju. Valjda ih baciš posle, ko zna?

Ili drugi recept za gulaš: idu najpre sastojci pa zatim ''sprema se kao i svaki drugi mađarski gulaš'' - a u celoj knjizi nema niti jednog recepta za mađarski gulaš.

Ili, počinje ovako: ''Uzmete bečke kifle...''

Vera Johnson Vera Johnson 20:00 17.08.2009

domacice,

"tema topika" ti odlicna, sta vise, vrlo ukusna imas ogromnu preporuku od mene.

sarma u americi moze da se napravi i bez kiselog kupusa. u glavicama. naucila me tetka cim sam dosla.

nego, natasa pomenu bezglutenski hleb. bilo bi lepo kad bi podelila recept s nama. imam priju, koja jako voli moju cerku, a alergicna je na gluten. sve sto kuvam uspela sam da prilagodim. cak sam i hleb pravila, ali nisam zadovoljna kako je ispao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana