'Black Shit' ili 'White Man Can't Jump'

Neven Anđelić RSS / 23.10.2007. u 00:33

James Watson, nobelovac, dio tima koji nam je priblizio gene i DNA, slavan naucnik, ekscentrik, krenuo je na turneju predavanja po Britaniji i na samom pocetku otkazao je i vratio se u Sjedinjene drzave. Londonski ‘Science Museum' otkazao mu je zakazano predavanje zbog izjave u intervjuu Sunday Timesu da su crnci prirodno manje inteligentni od bjelaca.

Moj problem je da laicki smatram takvo razmisljanje gluposcu ali ovaj covjek je ‘slobodni mislilac' i sebe vidi kao osobu koja ce mozda sokirati javnost ali istovremeno je i nagnati na dodatno razmisljanje iz kojeg ce nesto pozitivno izaci. Kazu da je takav bio tokom citave karijere. Opet laicki mislim da je u redu iznijeti misljenje i potkrijepiti ga nekim cinjenicama. Do vraga i politicka korektnost.

Kada je prije petnaestak godina snimljen film ‘White man can't jump' ponajvise mi se svidio naslov. Ne znam kako je preveden ali za rijetke nepoznavaoce engleskog jezika poruka i naslova filma je da su bijeli ljudi inferiorni u odnosu na crnce kada je kosarka u pitanju. I tacno je. Medjutim, holivudska industrija je u rukama bjelaca. Mislim da se nikada neki film ne bi imenovao ‘Crnci ne znaju plivati dovoljno brzo' Odmah bi se pojavili argumenti o rasizmu. Ko d komicara prica viceve o Ircima? Samo irski komicari. Isti je slucaj i s jevrejskim salama. Opet politicka korektnost. Ali cinjenica je da postoje neke objektivne razlike koje ja ne znam objasniti ali ocito postoje.

Svojedobno je UEFA digla galamu zbog ispada Sinise Mihajlovica jer je nazvao Patricka Viieru ‘crno govno' (Black Shit). Pri tome nije problem bio u shit vec u black iako je Viera ocito crn a da li je govno ili nije, to je za diskusiju i tu bi trebala biti povreda a ne u cinjenici da je necija koza tamnija ili svjetlija. Sport je upravo polje gdje se rasne razlike ocituju ali nije u redu o njima govoriti. Svi pricaju o olimpijskim igrama u Berlinu kada je navodno Hitler napustio stadion da se ne bi rukovao sa Ovensom sto zapravo nije tacno. Stadion je napustio zbog prethodnog atletskog pobjednika koji je takodjer bio Amerikanac (mislim i crn) ali ipak nije zbog Ovensa. Tako je dobro bilo za kasniju pricu i mit. Mit je i da smo jednaki.

No cinjenica je da u stolnom tenisu dominiraju azijski sportasi, plivanje je bijeli sport, kosarka crni. Treba li spominjati skijanje. Znam, znam, najbolji golfer svijeta je crn. Takodjer je i velika rap zvijezda bijelac ali zaboravimo na iznimke jer one nam govore i potvrdjuju da smo jednaki sto ja volim i zelim. Stvarnost mi se, medjutim, cini da nismo.

Svojedobno sam s uzitkom obrazlagao teoriju poznaniku iz Gane te ustvrdio da postoji rasna osnova i za razlike u kvaliteti fudbalera. Pomislio je da ce cuti neku bijelu glupost o supremaciji ali moja teorija je zapravo dijelila Afrikance. Istocna Afrika ne zna igrati fudbal. Oni ne mogu brzo trcati ali su izdrzljivi i mrsavi. Abebe Bikila... Etiopija, Kenija, srednjeprugasi i maratonci. Zapadna Afrika je koljevka modernog kvalitetnog fudbalera. Nigerija, Kamerun, Gana, Obala Slonovace, Mali, Togo,.... Hajdemo dalje do robovlasnistva i trgovine robljem pa potrazimo korijene brazilskim crncima. Zapadna Afrika ponovno ispada izvor najboljih fudbalera svijeta.

Medjutim takvo sta nije uputno iskazati u modernom svijetu gdje se lazno naglasavaju jednakosti.

Svakodnevni zivot precutno ukazuje na suprotno. U Londonu je skuplje sisanje ukoliko imate afro-frizuru jer je kosa deblja i teza za oblikovati. Tony i Guy naplatili su zeni 55 funti za frizuru umjesto 48 sto ju je podstaklo na istrazivanje koje je bilo porazno. Uobicajena praksa o kojoj se ne govori.

Laik sam ali pokusavam se vratiti na pocetni skandal koji me je i naveo na sva ova podsjecanja. Mozda ima nesto u toj ideji. Mozda smo trazliciti i u polju inteligencije. Ne svidja mi se to ali zasto ne razmisljati i o tome. Kada mogu odgovorno ustvrditi da Kinezi i Korejanci, barem oni koji zive u Californiji ne znaju voziti aute (oni misle da znaju i imaju dozvole ali zapravo su opasnost na cesti) da li mogu iskazati i ozbiljnije tvrdnje. Cak sam na sekundu bio pomislio da imam naucni dokaz ovoj tvrdnji kada sam pretrazivao nesto sajt evropske komisije i nasao dva projekta pod naslovima ‘Asian Drivers...' i mislio ‘evo ga, nisam jedini. Ljudi iz nauke znaju...' samo da bih ubrzo ustanovio da se radi o ekonomskim studijama o podsticajima u svjetskoj ekonomiji. Londonski taksisti ce vam vjerovatno slicno obrazlagati teoriju o jevrejima koji voze stara Volvo vozila ali samo ako otkriju da se moze ‘otvorenije' pricati. Ukoliko vam ne otkriju akcenat cak ce i protiv stranaca pricati. Obicno se takva voznja izvinjavanjem zavrsava ali to je vec druga prica.  



Komentari (144)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 00:48 23.10.2007

Evo liste najboljih skakaca u vis

od 2.35m do 2.45m

Osim Sotomayor-a koji je crni Kubanac, ostali su druge, ne crne, rase..


High Jump
WR 2.45 Javier Sotomayor CUB Salamanca, 27 07 1993
Updated as at: 18/09/2007
Mark Wind Athlete Nat Birth Pos Venue Date
2.45 Javier Sotomayor CUB 13 10 1967 1 Salamanca 27 07 1993
2.44 Javier Sotomayor 1 San Juan, PUR 29 07 1989
2.43 Javier Sotomayor 1 Salamanca 08 09 1988
2.42 Patrik Sjöberg SWE 05 01 1965 1 Stockholm 30 06 1987
2.42 Javier Sotomayor 1 Sevilla 05 06 1994
2.41 Igor Paklin URS 15 06 1963 1 Kobe 04 09 1985
2.41 Javier Sotomayor 1 La Habana 25 06 1994
2.41 Javier Sotomayor 1 London 15 07 1994
2.40 Rudolf Povarnitsyn URS 13 06 1962 1 Donetsk 11 08 1985
2.40 Javier Sotomayor 1 La Habana 12 03 1989
2.40 Patrik Sjöberg 1 Bruxelles 05 08 1989
2.40 Javier Sotomayor 1 Bogotá 13 08 1989
2.40 Sorin Matei ROM 06 07 1963 1 Bratislava 20 06 1990
2.40 Javier Sotomayor 1 Paris Saint-Denis 19 07 1991
2.40 Charles Austin USA 19 12 1967 1 Zürich 07 08 1991
2.40 Javier Sotomayor 1 La Habana 22 05 1993
2.40 Javier Sotomayor 1 London 23 07 1993
2.40 Javier Sotomayor 1 Stuttgart 22 08 1993
2.40 Javier Sotomayor 1 Eberstadt 10 07 1994
2.40 Javier Sotomayor 1 Nice 18 07 1994
2.40 Javier Sotomayor 1 Sankt-Peterburg 29 07 1994
2.40 Javier Sotomayor 1 London 11 09 1994
2.40 Javier Sotomayor 1 Mar del Plata 25 03 1995
2.40 Vyacheslav Voronin RUS 05 04 1974 1 London 05 08 2000
2.39 Jianhua Zhu CHN 29 05 1963 1 Eberstadt 10 06 1984
2.39 Patrik Sjöberg 1 Göteborg 27 06 1987
2.39 Hollis Conway USA 08 01 1967 1 Norman, OK 30 07 1989
2.39 Javier Sotomayor 1 Pau 26 06 1993
2.39 Charles Austin 1 Atlanta, GA 28 07 1996
2.38 Jianhua Zhu 1 Shanghai 22 09 1983
2.38 Patrik Sjöberg 1 Eberstadt 16 06 1985
2.38 Igor Paklin 1 Rieti 07 09 1986
2.38 Patrik Sjöberg 1 Roma 06 09 1987
2.38 Gennadiy Avdeyenko UKR 04 11 1963 2= Roma 06 09 1987
2.38 Igor Paklin 2= Roma 06 09 1987
2.38 Gennadiy Avdeyenko 1 Seoul 02 10 1987
2.38 Javier Sotomayor 1 Kvarnsveden 19 06 1988
2.38 Sergey Malchenko URS 02 11 1963 1 Banská Bystrica 04 09 1988
2.38 Gennadiy Avdeyenko 1 Seoul 25 09 1988
2.38 A Hollis Conway 1 Provo, UT 03 06 1989
2.38 Javier Sotomayor 1 Paris Saint-Denis 23 06 1989
2.38 Hollis Conway 1 Malmö 07 08 1990
2.38 Hollis Conway 1 Bruxelles 10 08 1990
2.38 Charles Austin 1 Tokyo 01 09 1991
2.38 Hollis Conway 1 Eberstadt 03 07 1993
2.38 Dragutin Topic SCG 12 03 1971 1 Beograd 01 08 1993
2.38 Javier Sotomayor 1 Rhede 06 08 1993
2.38 Troy Kemp BAH 18 06 1966 1 Nice 12 07 1995
2.38 Artur Partyka POL 25 07 1969 1 Eberstadt 18 08 1996
2.38 Jacques Freitag RSA 11 06 1982 1 Oudtshoorn 05 03 2005
2.38 Andriy Sokolovskyy UKR 16 07 1978 1 Roma 08 07 2005
2.37 Jianhua Zhu 1 Beijing 11 06 1983
2.37 Valeriy Sereda URS 30 06 1959 1 Rieti 02 09 1984
2.37 Carlo Thränhardt GER 05 07 1957 2 Rieti 02 09 1984
2.37 Igor Paklin 1 Köln 17 08 1986
2.37 Javier Sotomayor 1 Athína 20 06 1987
2.37 Tom McCants USA 27 11 1962 1 Columbus, OH 08 05 1988
2.37 Jerome Carter USA 25 03 1963 2 Columbus, OH 08 05 1988
2.37 Sorin Matei 1 Bucuresti 11 06 1988
2.37 Patrik Sjöberg 1 Nice 10 07 1988
2.37 Javier Sotomayor 1 Bratislava 14 06 1989
2.37 Javier Sotomayor 1 Oslo 01 07 1989
2.37 Javier Sotomayor 1 Stockholm 03 07 1989
2.37 Gennadiy Avdeyenko 2 Stockholm 03 07 1989
2.37 Patrik Sjöberg 1 New York, NY 22 07 1989
2.37 Hollis Conway 1 Helsinki 27 06 1990
2.37 Dragutin Topic 1 Plovdiv 12 08 1990
2.37 Hollis Conway 1 Zürich 15 08 1990
2.37 Sorin Matei 2 Zürich 15 08 1990
2.37 Sergii Dymchenko URS 23 08 1967 1 Kyiv 16 09 1990
2.37 Hollis Conway 1 Sheffield 25 07 1991
2.37 Steve Smith GBR 29 03 1973 1 Seoul 20 09 1992
2.37 Troy Kemp 2 Pau 26 06 1993
2.37 Artur Partyka 2 Stuttgart 22 08 1993
2.37 Steve Smith 3 Stuttgart 22 08 1993
2.37 Javier Sotomayor 1 Roma 08 06 1994
2.37 Javier Sotomayor 1 Lausanne 06 07 1994
2.37 Javier Sotomayor 1 Madrid 06 09 1994
2.37 Javier Sotomayor 1 Eberstadt 09 07 1995
2.37 Troy Kemp 2 Eberstadt 09 07 1995
2.37 Javier Sotomayor 1 Salamanca 18 07 1995
2.37 Troy Kemp 1 Göteborg 08 08 1995
2.37 Javier Sotomayor 2 Göteborg 08 08 1995
2.37 Charles Austin 1 San Marcos, TX 20 04 1996
2.37 Artur Partyka 2 Atlanta, GA 28 07 1996
2.37 Javier Sotomayor 1 Athína 06 08 1997
2.37 Javier Sotomayor 1 Maracaibo 20 08 1998
2.37 Vyacheslav Voronin 1 Sevilla 23 08 1999
2.37 Vyacheslav Voronin 1 Eberstadt 19 08 2001
2.37 Jacques Freitag 1 Durban 23 03 2002
2.37 Andrey Silnov RUS 09 09 1984 1 Monaco 20 08 2006
2.36 Gerd Wessig GDR 16 07 1959 1 Moskva 01 08 1980
2.36 Sergey Zasimovich URS 06 09 1962 1 Tashkent 05 05 1984
2.36 Dietmar Mögenburg FRG 15 08 1961 3 Eberstadt 10 06 1984
2.36 Eddy Annys BEL 15 12 1958 1 Gent 26 05 1985
2.36 Jim Howard USA 11 09 1959 1 Rehlingen 08 06 1987
2.36 Ján Zvara TCH 12 02 1963 1 Praha 23 08 1987
2.36 Clarence Saunders BER 14 09 1963 1 Auckland 01 02 1990
2.36 Doug Nordquist USA 20 12 1958 2 Norwalk, CA 15 06 1990
2.36 Georgi Dakov BUL 21 10 1967 2 Bruxelles 10 08 1990
2.36 Dalton Grant GBR 08 04 1966 4 Tokyo 01 09 1991
2.36 Lábros Papakóstas GRE 20 10 1969 1 Athína 21 06 1992
2.36 Tim Forsyth AUS 17 08 1973 1 Melbourne 02 03 1997
2.36 Steinar Hoen NOR 08 02 1971 1 Oslo 01 07 1997
2.36 Sergey Klyugin RUS 24 03 1974 1 Zürich 12 08 1998
2.36 Konstantin Matusevich ISR 25 02 1971 1 Perth 05 02 2000
2.36 Martin Buss GER 07 04 1976 1 Edmonton 08 08 2001
2.36 Aleksander Walerianczyk POL 01 09 1982 1 Bydgoszcz 20 07 2003
2.36 Stefan Holm SWE 25 05 1976 1 Eberstadt 18 07 2004
2.36 Michal Bieniek POL 17 05 1984 1 Biala Podlaska 28 05 2005
2.36 Jaroslav Bába CZE 02 09 1984 2 Roma 08 07 2005
2.35 Jacek Wszola POL 30 12 1956 1 Eberstadt 25 05 1980
2.35 Gerd Nagel FRG 22 10 1957 1 Forbach 07 08 1988
2.35 Darrin Plab USA 26 09 1970 2 New Orleans, LA 28 06 1992
2.35 Mark Boswell CAN 28 07 1977 2 Sevilla 23 08 1999
2.35 Nathan Leeper USA 13 06 1977 1 Sacramento, CA 21 05 2000
2.35 A Charles Clinger USA 28 12 1976 1 Pocatello, ID 19 05 2001
2.35 Víctor Moya CUB 24 10 1982 1 Monaco 10 09 2005
2.35 Donald Thomas BAH 01 07 1984 1 Salamanca 04 07 2007
2.35 Yaroslav Rybakov RUS 22 11 1980 2 Osaka 29 08 2007
2.35 Kyriakos Ioannou CYP 26 07 1984 3 Osaka 29 08 2007
stevie stevie 03:08 23.10.2007

Re: Evo liste najboljih skakaca u vis

pretpostavljam da si ovim komentarom hteo da opljunes predrasude, ali "white men can't jump" nema veze sa skakanjem u vis, dalj, prepone i sl.
vise se misli na nesto poput ovoga - spike lee-jev miljenik nate, visina 1m75:

Doctor Wu Doctor Wu 06:40 23.10.2007

Šarski, ima li neka

slična za sprintere? Ne mora pobednika, može i samo finalista na Olimpijskim igrama.
nsarski nsarski 12:46 23.10.2007

Re: Šarski, ima li neka

Ima sigurno, nego me mrzi da trazim. Ali verujem da na njoj dominiraju crnci:)
Doctor Wu Doctor Wu 12:56 23.10.2007

Ne, samo sam

hteo napisati da je argumentacija "crnci brže trče, skaču više, itd" pogrešna. Kad se pogleda lista sprintera, pobednika Olimpijskih igara, ili NBA basketaša onda se vidi da oni skoro svi potiču iz zapadne Afrike i to pretežno iz uskog dela, uz Ekvator. Šta to govori? Da nije bitan elemenat boja kože već uslovi odrastanja (nijedan crnac iz Etiopije, Somalije ili Kenije nikada nije pobedio u sprintu). Šta se dalje želi reći? Da postoji sklonost da se boja kože vidi i tamo gde je nema, tj da je rasizam, ipak, in the eye of the beholder...

Iako jedna Madeleine Peyroux nikad ne može biti ništa više od blede kopije Billie Holiday, .

Re: Ne, samo sam

Iako jedna Madeleine Peyroux nikad ne može biti ništa više od blede kopije Billie Holiday, .

Jedna moja drugarica ima teoriju da je to sa pevanjem jazz/blues definisano obimom grudi.
Bigger the bossom, bigger the voice.
Nego mozda je jos rano za takvu vrstu rasprave...
Boris_Treci Boris_Treci 13:33 23.10.2007

Re: Evo liste najboljih skakaca u vis

Mislim da je Charles Austin crnac...
pnbb pnbb 15:04 23.10.2007

Re: Ne, samo sam

Iako jedna Madeleine Peyroux nikad ne može biti ništa više od blede kopije Billie Holiday


bleda je prava rec, hehe
lady mid-day?
ugly ugly 20:17 23.10.2007

Re: Ne, samo sam

Jedna moja drugarica ima teoriju da je to sa pevanjem jazz/blues definisano obimom grudi.
Bigger the bossom, bigger the voice.

Pozdravio te Nat King Cole...
Gonzo Gonzo 00:49 23.10.2007

inteligencija

Moj problem je da laicki smatram takvo razmisljanje gluposcu


Pa to nije nikakva glupost, to je empirijsko pitanje, da li jhe jedna grupa u proseku inteligentnija od druge. Sve sto treba da se uradi je da se sprovede testiranje. Naravno, problemi postoje da se pravilno definise IQ, (odnosno, mozda je moguce napraviti dva testa, u jednom pobede belci a u drugom oni drugi).
Ono sto je problematicno je zasto postoje razlike, i najvise od svega, zloupotreba rezultata. Iliti, to sto su (ako su, a izlgeda da jesu) crnci manje pametni od belaca, se ne sme koristiti kao izgovor za diskriminaciju.
spindle spindle 02:16 23.10.2007

Re: inteligencija

jevreji i azijati (japanci, koreanci) imaju za 15 IQ poena vecu inteligenciju od evropljana. poznato je istrazivanje na tu temu, cuvena knjiga "bell curve". da li su uzroci geneski ili ne, drugo je pitanje, ali je ovo naprosto cinjenica
AlexDunja AlexDunja 02:19 23.10.2007

Re: inteligencija

alo?
da li bi moglo pojasnjenje?
ko su jevreji? ko su azijati? etc....
nsarski nsarski 02:22 23.10.2007

Re: inteligencija

Hernstajn? Sa Harvarda? Autoritet, nema sta. Kao i Dershowitz - cim je sa Harvarda ne moze da omane.

Jel si pratio Rushton-a? Jos eksplicitniji. Slucajno znam gospodina licno. Man of the people!

da li su uzroci geneski ili ne, drugo je pitanje, ali je ovo naprosto cinjenica
Takve "cinjenice" je ekstremno tesko dokazati, trust me.


spindle spindle 02:31 23.10.2007

Re: inteligencija

askenazi jevreji, evo i clanka na tu temu.

http://homepage.mac.com/harpend/.Public/AshkenaziIQ.jbiosocsci.pdf

spekulise se da je specifican nacin zivota doveo do selekcije vezane za inteligenciju, te da zbog toga askenazi imaju najveci prosecan IQ od svih etnickih grupacija, prosek 118.
AlexDunja AlexDunja 02:40 23.10.2007

Re: inteligencija

spindle
askenazi jevreji, evo i clanka na tu temu.
.

al' ipak zavisi od toga sta pod inteligencijom podrazumevas, ne?
nsarski nsarski 02:41 23.10.2007

Re: inteligencija

I americki crnci imaju cesce rak prostate nego druge rase. Dokazano mnogo puta. Kakve to veze ima sa inteligencijom?

U tvom gornjem komentaru
spekulise se da je specifican nacin zivota doveo do selekcije vezane za inteligenciju,

kljucna rec je spekulise. Ima li stogod solidnije?
AlexDunja AlexDunja 02:47 23.10.2007

Re: inteligencija

nsarski
I americki crnci imaju cesce rak prostate nego druge rase. Dokazano mnogo puta. Kakve to veze ima sa inteligencijom?

U tvom gornjem komentaru
spekulise se da je specifican nacin zivota doveo do selekcije vezane za inteligenciju,

kljucna rec je spekulise. Ima li stogod solidnije?


nema
DejanOz DejanOz 03:36 23.10.2007

Re: inteligencija

Gonzo
Naravno, problemi postoje da se pravilno definise IQ, (odnosno, mozda je moguce napraviti dva testa, u jednom pobede belci a u drugom oni drugi).

Jos malo veci problem je da se dokaze da (bioloski, ne kulturno) postoji takvo nesto kao sto su "crnci" i "belci". Mi tu govorimo o mikroskopskim razlikama kojima u stvari nasa kultura pridaje ogromnu vaznost, dok su te razlike bioloski nevidljive. Tako da ovo jeste velika brljotina od strane Watsona - ni veliki naucnici nisu nepogresivi.

Problemi sa inteligencijom

Takve izjave o inteligenciji treba uzeti sa rezervom iz prostog razloga sto testovi za IQ favorizuju one koji su odgajani, vaspitavani i obrazovani po odredjenom sistemu vrednosti koji se oslikava i u IQ testovima.
Posle se takve izjave interpretiraju i zloupotrebljavaju da bi se opravdali odredjeni stavovi.
Ja prihvatam da smo razliciti, neki od nas su bolji u odredjenim sportovima, neki darovitiji za umetnost, neki bolji analiticari... To ne znaci da je onaj koji je bolji analiticar superiorniji kao covek od onog koji je bolji sportista.
Sa danasnjim migracijama stanovistva, i mesanjem tesko da je neko od nas genetski ono sto se izjasnjava da je po nacionalnosti.
Gonzo Gonzo 22:12 23.10.2007

Re: inteligencija

DejanOz

Jos malo veci problem je da se dokaze da (bioloski, ne kulturno) postoji takvo nesto kao sto su "crnci" i "belci". Mi tu govorimo o mikroskopskim razlikama kojima u stvari nasa kultura pridaje ogromnu vaznost, dok su te razlike bioloski nevidljive. Tako da ovo jeste velika brljotina od strane Watsona - ni veliki naucnici nisu nepogresivi.


Nebitno je koliko su te razlike bioloski vidljive ili ne, koliko znam ovde se radi o podeli ljudi po boji koze (onako kako je mi vidimo) i razlikama u IQ izmedju te dve grupe ljudi.
DejanOz DejanOz 05:49 24.10.2007

Re: inteligencija

Gonzo
koliko znam ovde se radi o podeli ljudi po boji koze (onako kako je mi vidimo) i razlikama u IQ izmedju te dve grupe ljudi.

Ja upravo i govorim da se radi o arbitrarnoj podeli koja nema nikakav teoretski osnov u nauci (ima samo socijalni, tj kulturni). To jednostavno nije nacin na koji se izvodi naucno istrazivanje.
Gonzo Gonzo 19:12 24.10.2007

Re: inteligencija

Jeste. Podelili smo ljude po odredjenom kriterijumu, bilo kakvom (u ovom slucaju, po koeficijentu apsorpcije elektromagnetnih talasa u opsegu 360nm do 720nm) i istrazujemo razlike u IQ, i da li postoji korelacija i sta je uzrok te korelacije.
hercule poirot hercule poirot 01:32 23.10.2007

Cena sisanja u Londonu

U Londonu je skuplje sisanje ukoliko imate afro-frizuru jer je kosa deblja i teza za oblikovati.


O kakvom je sisanju ovde reč?
Neven Anđelić Neven Anđelić 09:13 23.10.2007

Re: Cena sisanja u Londonu

Obicno skracivanje kose. Zena odvela cerku i to joj se desilo. Tvrde da moraju duze provesti vremena sisajuci da bi napravili lijepu frizuru. Neki saloni navode da posebno obuceni stajlisti koji su iskusniji rade takve frizure pa se skuplje naplacuje. Jucerasnji londonski Guardian je donio tekst o tome.
hercule poirot hercule poirot 10:06 23.10.2007

Re: Cena sisanja u Londonu

dakle, šišanje ko šišanje. Razjašnjeno.
Ana Elhelweh Ana Elhelweh 19:35 23.10.2007

Re: Cena sisanja u Londonu

Jedan od poznatih beogradskih frizera je zamolio moju drugaricu da kada sledeci put bude zakazivala shishanje, naglasi da ima gustu kosu da bi oni rezervisali dva termina, jer im je prvi put totalno poremetila dan sa neocekicvanim 2.5h shishanjem. Sledeci put da kaze "Marija sa jako gustom kosom". Ona se nije uvredila i sve je delovalo smesno, ali razumno. Cena je bila ista. A drugarica je bela ;-)
Ako vreme kod Tony&Guy ucestvuje u formiranju cene - mozda reakcija ima smisla i mozda nema nikakve veze sa diskriminacijom...
Meni bi, recimo, mogli da "prodaju" pricu sa gustinom kose i vremenom ;-) Ne bih se odmah ljutila ;-)
Doctor Wu Doctor Wu 19:38 23.10.2007

Sisanje k'o

Saca.
andjelija andjelija 19:42 23.10.2007

Re: Cena sisanja u Londonu

mene moj frizer sada zna...ali je isto tako bilo na pocetku. a sta da vam pricam kada su me vracali sa vrata kada sam htela satiranje. niko nece da se bakce. osim onih sto me po dzepu lepo oderu pa se stvarno posle osecam kao ovca.

Dejan Stanković Dejan Stanković 21:35 23.10.2007

Re: Sisanje k'o

Molim?!
milmax milmax 23:33 23.10.2007

Re: Cena sisanja u Londonu

osim onih sto me po dzepu lepo oderu pa se stvarno posle osecam kao ovca.



A koliko te to oderu, ako se sme znati?



inspekcija inspekcija 00:00 24.10.2007

Re: Cena sisanja u Londonu

andjelija
... a sta da vam pricam kada su me vracali sa vrata kada sam htela satiranje. niko nece da se bakce. osim onih sto me po dzepu lepo oderu pa se stvarno posle osecam kao ovca.


Prvo sisanje, a sad satiranje... Sta vam to rade na tom trulom Zapadu?
:)))))))
andjelija andjelija 01:52 24.10.2007

Re: Cena sisanja u Londonu

inspekcija
andjelija
... a sta da vam pricam kada su me vracali sa vrata kada sam htela satiranje. niko nece da se bakce. osim onih sto me po dzepu lepo oderu pa se stvarno posle osecam kao ovca.


Prvo sisanje, a sad satiranje... Sta vam to rade na tom trulom Zapadu?
:)))))))


pa jesmo mi devojchice ili ne? :))))

svako ko radi shatiranje bi trebao da posle uradi i sisanje bar su mene tako moji frizeri ucili kako bi kosa bila svezija i manje ostecena od hemikalija....


shatiranje me je kostalo u proseku 250$, sisanje oko 40$ plus sto ostavim oko $100 tip, i sto je najgore za mene nestrpljivu provedem jedno 4 sata na stolici


ali sada :)))) imam super frizera za 40$ plus tip $30 :))))) ..i max 2.5 sata.

btw, nije engleska nego amerika.ona druga devojka je iz engleske.
Indiana Indiana 01:44 23.10.2007

Kakav tekst....

zaboravimo na iznimke jer one nam govore i potvrdjuju da smo jednaki sto ja volim i zelim

Jesi li ti siguran da ti bas to 'volis i zelis'?
Sve mi se cini da te samo muci griza savest sto osecas klice rasizma u sebi:
Cak sam na sekundu bio pomislio da imam naucni dokaz ovoj tvrdnji kada sam pretrazivao nesto sajt evropske komisije i nasao dva projekta pod naslovima ‘Asian Drivers...' i mislio ‘evo ga, nisam jedini.

Ovakvo razbacivanje sa licnim stavovima koji se navode kao cinjenice ne vodi kvalitetnoj diskusiji.
Kada mogu odgovorno ustvrditi da Kinezi i Korejanci, barem oni koji zive u Californiji ne znaju voziti aute

Otkud znas da su Kinezi i Koreanci? Otkud znas da nisu Tajvanci i Japanci?
O kojoj to generaciji imigranata pricas? Onima koji su se tek doselili? Ili imas dokaze da druga i potonje generacije isto ne znaju da voze?

Temerin Temerin 02:13 23.10.2007

Re: Kakav tekst....

a hrvati su 15 centimetara vislji i imaju veci mozak (od srba)... poznata izjava popularna u hrvatskoj... osnova za jasenovac, oluju, hrvatsku ideologiju trojnog genocida (trecinu pobiti, trecinu proterati a ostatak asimilirati) koji je temeljno sproveden u 20 veku.

verovatno bi autor nasao neke znanstvene potpore i za ovu tezu.
Neven Anđelić Neven Anđelić 09:11 23.10.2007

Re: Kakav tekst....

Ova mi reakcija izgleda malo zlonamjerna. Prvo blog je iskazivanje nekih razmisljanja i ne zahtjeva ozbiljnost novinarskog ili naucnog teksta. Razmjena misljenja, ideja, stavova... Nisam do sada primijetio "klice rasizma u sebi" vec razmisljam da li smo razliciti u smislu da je neka grupa uspjesnija u jednoj oblasti, a druga u drugoj. Uostalom to su ostale dobronamjernije diskusije pokazale. Asian Drivers su spomenuti upravo da pokazu koliko je uskogrudost stetna za ozibljno razmisljanje. Na sopstveni racun sam iznio zabludu koje sam bio zrtva. Nadam se sam oda ste usamljeni sa stavom da je to sprijecilo kvalitetnu diskusiju.
Kinezi i Korejanci fizicki se razlikuju od Japanaca te ih je moguce diferencirati. Konacno, dok sam zivio tamo u lokalnoj zajednici vecinu su predstavljali Korejanci, druga grupa po brojnosti su biloi Kinezi,.... Kao sto neke ljude zna nervirati kako zene voze. "Znao sam da je ONA za volanom" je nesto sto ste vjerovatno culi, tako i u Californiji imaju stavove i viceve o kinsekim vozacima. Da li je opravdano ili ne, tesko je dokazati ali mene su cesto nervirali vozaci za koje se ispostavilo da su Korejanci ili Kinezi. Mozda u njihovoj zajednici kruzi legenda o napasnom bijelom vozacu koji galami na nekom nerazmiljivom jeziku.
Nadam se da smo popravili volju za diskusiju ako je potrebna.
igipop igipop 02:35 23.10.2007

Moze da bidne ne mora da znaci

ali ono sto sam prilicno siguran jeste da se ne mogu porediti prosecan stanovnik afrike koji veroavtno ne zna ni da pise od prosecnog stanovnika evrope.

Prosto inteligencija je u tom sam siguran jako stvar treninga.

E sad ima li nesto i u genima ne znam

Dva brata pa ne mogu sve isto.

Cisto sumljam da se u genu koji odredjuje boju koze nalazi i gen za koeficijent inteligenicije

nsarski nsarski 02:50 23.10.2007

Re: Moze da bidne ne mora da znaci

gen za koeficijent inteligenicije


Prijatelju, "gen za koeficijent inteligencije" postoji koliko i "gen za popravljanje karburatora". Nemoj da se brukas, molim te.
igipop igipop 02:54 23.10.2007

:)

neces verovati ali
u monetu kada sam otkucao pomislim
sad ce nsarski da odlepi sto mu diram u profesiju
Ne brini profesore
toliko sam pismen
Odrazajno sredstvo
andjelija andjelija 02:55 23.10.2007

Re: Moze da bidne ne mora da znaci

bas vala...mogu da iskopam cak i neke dokumentarce ako te interesuje da vidis presek IQ dece koja su (ako bi se gledalo IQ njihovih roditelja) igrom slucaja bila odrasla u drugacijim uslovima.

IQ se moze povecavati i smanjivati u zavisnosti od razvoja tog deteta...kasnije coveka.

eto 'cinjenica', meni se cini da sam iz godine u godinu sve gluplja :)
nsarski nsarski 03:10 23.10.2007

Re: :)

Igi, druze, pazi ovo:

ali ono sto sam prilicno siguran jeste da se ne mogu porediti prosecan stanovnik afrike koji veroavtno ne zna ni da pise od prosecnog stanovnika evrope.


Pre 5000 godina je prosecan stanovnik Afrike pravio piramide, a prosecan stanovnik Evrope ziveo u sojenicama i ponekoj pecini. Mislis da evolucija funkcionise na tako kratkim vremenskim skalama da se ovo izvrne?

I ne "diras mi u profesiju" - nemam ja nikakvo ekskluzivo pravo na njeno tumacenje, za to ne brini. Osnovna stvar je u tome da se "inteligencija" definise onako kako definisacu odgovara. Osim par generalnih umnih sposobnosti, sve ostalo je stvar kulturoloskog nasledja i okolnosti.

Dalje, meriti inteligenciju jednim brojem je potpuno apsurdna ideja. Da ti dam primer: zamisli da neko kaze za neku osobu da je talentovana za "sport". OK. Koji sport? Kuglanje, atletiku, plivanje, boks, pingpong? Eto, ta jednostavna fizicka aktivnost ima mnogo parametara, i ne moze se opisati jednim brojem.


A sada se nadje neko i kaze: "Njegova inteligencija je 118". Wow. Cega?
Moj omiljeni bloger ovde, Chupakabra, ima univerzalni odgovor: 42!!! (Iz Hitchiker's guide)

Pozz.
NS.

igipop igipop 04:13 23.10.2007

Re: :)

imam utisak da me nisi razumeo

ovo

"ali ono sto sam prilicno siguran jeste da se ne mogu porediti prosecan stanovnik afrike koji veroavtno ne zna ni da pise od prosecnog stanovnika evrope"

je trebalo da znaci da ne mozes ocekivati iste rezulatae na testu inteligencije od nekoga ko ne zna ni da pise i nekoga ko zna.

Prosto ti testovi ako ista pokazuju potecnijal ( barem ja tako razumu izraz inteligenica ) ne pokazuju.

Dakle ne mislim da je razlika na nivou potencijala. Ili ako (ipak da se ogradim jer kao sto rekoh ne znam) postoji onda je zanemarljivo mala, da kazem beznacajna.

Po meni sustinska razlika , ne izmedju crnaca belaca nego uopste je na nivou kulture, naucenog.

I kad smo vec tu

jedan drugar ima 10 godina s vremena na vreme napali se da ode u mensu i da uradi onaj njihov test. Pominjao to s vremena na vrema, onako uz pivo i prestao. proslo par meseci ja se setih i pitam ga je li bio.
On me pogleda , ucinio mi se da bi voleo da ga nisam pitao pa rece

al enmoj nikom da kazes.

Boze sta li je bilo ?

aj reci necu ( pa dobro dosta sam cutao 10 godina obecanje zastarelo) pricaj sta je bilo? koji ti je iq?

pogleda me i tuznim glasom mi rece 152.

????

Pa decko ti si genije sto ne pricas umesto da se malo hvalises ti tako.

Ma sta cu pricati o tome

Jos je samo jednom rekao nemoj nikoe da pricas ja naravno da necu i eto tako do danas.





nsarski nsarski 04:27 23.10.2007

Re: :)

je trebalo da znaci da ne mozes ocekivati iste rezulatae na testu inteligencije od nekoga ko ne zna ni da pise i nekoga ko zna.


OK, sasvim se slazem, ali ovo znaci da taj test ne "meri" inteligenciju nego pismenost.

U svakom slucaju, psihometrija kao "nauka" stoji na veoma klimavim nogama. U nedostatku boljeg, ona se delimicno koristi, ali ne treba polagati posebno poverenje njenim rezultatima.
Uzgred, prilikom prijema u USA krajem 19. veka, emigranti su polagali testove inteligencije. Najgore su prolazili Jevreji iz Rusije, Poljaci, itd. To je, naravno, bilo zato sto nisu znali jezik. Nemci su mogli jos i da nabodu poneku rec, ili Francuzi, ali ovi nikako. I ispadose najgluplji.
Covek u belom Covek u belom 12:43 23.10.2007

Re: :)

nsarski pretera ga malo. Primeri ti nisu na mestu i previse banalizujes stvari.
nsarski
Pre 5000 godina je prosecan stanovnik Afrike pravio piramide, a prosecan stanovnik Evrope ziveo u sojenicama i ponekoj pecini. Mislis da evolucija funkcionise na tako kratkim vremenskim skalama da se ovo izvrne?
A ti kao znas strukturu stanovnistva u Evropi i Africi pre 5000 godina, pa mozes da definises prosecnog stanovnika Afrike i Evrope. Ova ti je izjava u rangu "U 60-im je prosecan stanovnik Kajp Kanaverela leteo na mesec."

Dalje, meriti inteligenciju jednim brojem je potpuno apsurdna ideja. Da ti dam primer: zamisli da neko kaze za neku osobu da je talentovana za "sport". OK. Koji sport? Kuglanje, atletiku, plivanje, boks, pingpong? Eto, ta jednostavna fizicka aktivnost ima mnogo parametara, i ne moze se opisati jednim brojem.
Kada se zbog kompleksnosti naka pojava ne moze sagledati u celini, prave se modeli nizeg reda ne bi li se pojava ipak nekako kvantitativno opisala. Najvisi nivo apstrakcije je samo jedan broj. Vecina statisticki zasnovanih modela su upravo takvi i to nsarski vrlo dobro znas, kao sto znas da je 118 osim sto je broj, takodje i odredjena statisticka kategorija.

A propos "gena za karburator", istovetno pojednostavljivanje se moze izvesti apsolutno za svaku pojavu koja nema direktnu telesno/organsku manifestaciju. Uticaj genetike na datu pojavu je ekvivalentan uticaju "gena za karburator".
No ti imas isto toliko dokaza da tvrdis da nema gena za karburator, kao sto neko tvrdi da ga ima. Evolucija tu nije nikakav protivargument.
Losa ti je logika koja ide otprilike ovako, evolucija je dug proces, karburatora nije u starom Egiptu, znaci gen za karburator nije imao prilike da se razvije, dakle nema ga.
E pa nisi u pravu. Popravka karburatora je slozena operacija koja zahteva odredjene motoricke i kognitivne sposobnosti. Za logicno je pretpostaviti da postoje neke druge operacije koje su ljudi obavljali tokom svoje evolucije koje zahtevaju slicne ili iste motoricne i kognitivne sposobnosti. U tome je lepota asocijativnog misljenja.
U tom smislu ne mozes aposlutno da tvrdis da ne postoji nekakva genetska predodredjenost kod nekih ljudi koja im omogucava da lakse popravljaju karburatore. Nazvati tu genetsku predodredjenost genom za karburator je banalizacija, ali to i dalje ne znaci da ne postoji nikakva veza.
dragan7557 dragan7557 15:26 23.10.2007

Re: :)


U svakom slucaju, psihometrija kao "nauka" stoji na veoma klimavim nogama


Što lepo ne napišeš da sve nauke stoje na klimavim nogama "autoriteta" i da se nezna ni kraj ni početak istih.
Početak se nekakao da i definisati ali da " nauke" stoje na autoritetu nekog ili neke ideologije koja u datom momentu 'odgovara' "pametnim i odgovornim" čitaj aktuelna vlast je po meni jedna od retkih istina.

Posle 4 decenije bavljenja religijom zvanom nauka istu smatram opijumom za slobodan i nezavisan um.
7557
Hromi Daba Hromi Daba 16:03 23.10.2007

Re: :)

nsarski
... Da ti dam primer: zamisli da neko kaze za neku osobu da je talentovana za "sport". OK. Koji sport? Kuglanje, atletiku, plivanje, boks, pingpong? Eto, ta jednostavna fizicka aktivnost ima mnogo parametara, i ne moze se opisati jednim brojem.


Verovatno moze. Iz primera mog skolskog druga znam da se "talentovan za sport" odnosi na sve sportove. Evo skracene liste sportova u kojima je covek bio najbolji u skoli: skakanje u vis, skakanje u dalj, 100m, 800m, basket, odbojka, pingpong, plivanje... sve to bez dana aktivnog treniranja icega. Covek je bio sirova snaga, uz natprosecnu koordinaciju pokreta i osecaj za ravnotezu.
ivana23 ivana23 16:43 23.10.2007

Re: :)

nsarski
Da ti dam primer: zamisli da neko kaze za neku osobu da je talentovana za "sport". OK. Koji sport? Kuglanje, atletiku, plivanje, boks, pingpong? Eto, ta jednostavna fizicka aktivnost ima mnogo parametara, i ne moze se opisati jednim brojem.

Talenat:

Cak i laik bi primetio.
nsarski nsarski 18:35 23.10.2007

Re: :)

Wow, koliko komentara! Hvala svima. Probacu da odgovorim koliko umem.

"Gen za popravku karburatora" je izraz koji sam pozajmio od Pinkera. On se upotrebaljavao u siutuacijama kada se pojave tvrdnje da za skoro svaku ljudsku aktivnost postoji odvojen gen. To, naravno, nije tacno i bilo veoma neprakticno kada bi organizmi zaista tako funkcionisali.
"Gen za koeficijent inteligencije" me je podsetio na to. Koeficijent inteligencije je mera (ili rezultat, ili ocena) koju neko dobije nakon popunjenog testa. Taj test meri, navodno, sposobnosti ljudi da manipulisu recima, brojevima, vizuelnim predstavama, konceprima opste/pojedinacno, prostornim odnosima, itd., veliki broj stvari. I kad se ceo rezultat sabere dobije se keofeicijent inteligencije K.I., neki broj. Koristeci standardni jezik biologije, inteligencija bi onda bila neki fenotip koji se moze izraziti odredjenim brojem (kao na primer covekova visina, ili krvni pritisak, itd.) Ako bi postojao gen za koeficijent inteligencije, onda bi svi morali da ga imamo - s tim sto bi neki imali jednu verijantu, drugi drugu, itd. Pa, kad imas odredjenu alelu ovog gena onda ti je inteligencija "visoka", recimo, kad imas drugu onda je "niska", ili "srednja" itd. Dakle, taj komplesni fenotip kao sto je inteligencija (koje kao sto znamo ima vise vrsta - vizuelna, verbalna, socijalna, itd.) je zapravo odredjen jednim jedinim genom - genom za koeficijent inteligencije! Ja u to jednostavno ne verujem.
Zna se, na primer, pouzdano da je povisen krvni pritisak fenotip koji ima genetsku komponentu, ali za njega nije odgovoran jedan gen.
Za mnoge mentalne poremecaje se zna da su uzrokovani dejstvom vise razlicitih gena.
Generalno, veoma je mali broj oboljenja i poremecaja za ciju je pojavu odgovoran samo jedan gen.
Iz ovih razloga, ja ne verujem da je jedan gen odgovoran za inteligenciju (kakogod je definisali), i to je misljenje koje je danas generalno prihvaceno.

Da li je nauka opijum za slobodan i nezavisan um - to je, rekao bih, stvar uverenja. Ja to uverenje ne delim.

Ja sam pomenuo piramide prosto zato sto je tadasnji centar umetnosti, arhitekture, poljoprivrede, navigacije bio u Africi. Danas je taj centar na drugom mesti, ali to nam ne govori nista o "inteligenciji" ljudi koji zive u Africi, odnosno Evropi/Americi, itd. Primer sam naveo da bih istakao kao jedna "nazadna" sredina u tehnoloskom smislu ne mora uvek da je bila "nazadna". Ja sam licno ubedjen da Pigmeji imaju podjednako dobre kapacitete da postanu, na primer, naucnici zapadnog tipa kao sto to imaju i Svedjani. Isto tako, jedan Svedjanin ima sve predispozicije da postane dobar lovac na antilope. Sta ce od ova dva biti je samo stvar okoline u kojoj raste, i to sa inteligencijom nema veza. Tako ja mislim.

ugly ugly 20:19 23.10.2007

Re: :)

Da li je nauka opijum za slobodan i nezavisan um - to je, rekao bih, stvar uverenja.

Takva uverenja su odraza nerazumevanja definicije nauke i naucnog postupka. Najbolje odslikano u kreacionistickoj anti-naucnoj histeriji.
andjelija andjelija 02:47 23.10.2007

a jel rece

on koji crnci? ipak ih ima raznih podvrsta.

isto pitanje moze da se postavi i za fizicke predispozicije. jes da do skora nismo imali crnca u bazenu, ali cim su naucili da plivaju poceli su da obaraju rekorde belaca (pricam za ove u americi). isto njihovi misici su vise vretenasti nego kod belaca i zato u nekim sportovima ce uvek biti (generalno) dominantniji od svih ostalih rasa.

ja se ne bih uvredila da mi je rekao da su japanci pametniji od svih. ili srbi :)
oldtajmer oldtajmer 02:54 23.10.2007

White Man Can't Jump

. Ne znam kako je preveden ali za rijetke nepoznavaoce engleskog jezika poruka i naslova filma je da su bijeli ljudi inferiorni u odnosu na crnce kada je kosarka u pitanju. I tacno je.


zapravo se radi o jos preciznijem kosarkaskom stereotipu, a to je da su crni igraci superijorni u fizickim aspektima kosarke (skok i zakucavanje, kao i brzina), a beli igraci bolji suteri. Sto je i dalje tacno :)

Chris Rock je imao stos koji ide otprilike ovako: Stvari su otisle u p.m. kada je najbolji golf igrac crnac, najbolji reper belac, najvisi centar u NBA kinez, a dva najmocnija coveka u SAD se zovu Dick i Bush (ostavicu poznavaocima engleksog jezika da prevedu ovo poslednje)
nsarski nsarski 03:13 23.10.2007

Re: White Man Can't Jump

Yep,
i svi menadzeri uspesnih kosarkaskih klubova su belci. Smart, eh? Racist?
andjelija andjelija 03:18 23.10.2007

da li je lose

kada se kaze za nesto da je stereotip? ja mislim da stereotip postoji (to sto zovem kao 'generalno') ali to ne dozivljavam kao nesto pogrdno nego kao nesto sto je jednostavno tako...kao kad se vadi prosek iz necega.
nsarski nsarski 03:22 23.10.2007

Re: da li je lose

kao kad se vadi prosek iz necega.

Haaaaahaaaaaaaahaaaa:))))))
Izvadi mi prosek iz paradajza, please:)))))
andjelija andjelija 03:27 23.10.2007

Re: da li je lose

nsarski
kao kad se vadi prosek iz necega.

Haaaaahaaaaaaaahaaaa:))))))
Izvadi mi prosek iz paradajza, please:)))))


pa nisam ja matematicar valjda je 1 :)

ali ako uzmemo tu grupu...evo na primer americke induse, pa cime se oni bave....ako ne bi izaslo da su pumpadzije prosek! ... mozda videh waspovca na pumpi jedino u wisconsinu.

ili na primer koja nacija, rasa je najcesce vlasnik hemijskog ciscenja?

mene interesuje da li je koristiti stereotip nepristojno? rude?
nsarski nsarski 03:35 23.10.2007

Re: da li je lose

Prosek se ne "vadi". Vadi se zub, na primer:)))
Smatra se da je stereotyping najefikasniji nacin diskvalifikacije bez razmisljanja. "Sve Istocno evropske zene imaju dlakave noge". "Svi su Nemci ustogljeni". "Svi su Bosanci glupi". "Svi su Crnogorci lenji", itd. Da li ovo zvuci pristojno?
andjelija andjelija 03:57 23.10.2007

Re: da li je lose

a-ha. pa dobro...tako malo zvuci kao vic sto jes'.... merci :)

meni je steretip znacenje jedne karakteristike odredjene grupe sto ne znaci svi, nego nesto naglaseno sto se izdvaja u odnosu na druge grupe po cemu se razlikuju.

a nemci su ustogljeni dok ne popiju :))
nsarski nsarski 04:03 23.10.2007

Re: da li je lose

Stereotip je najlaksi nacin da "objektivno uvredis coveka".
"Vi Balkanci ste *&^%$%^, to je poznato".
oldtajmer oldtajmer 15:51 23.10.2007

Re: White Man Can't Jump

Yep,
i svi menadzeri uspesnih kosarkaskih klubova su belci. Smart, eh? Racist?


Jel ovo ozbiljno pitas? Nisu bas svi, mislim da ih ima slicno kao i proporcija crnaca u generalnoj populaciji (oko 10%), sto bi trebalo da je OK, ali je malo cudno kad se uzme u obzir ogromnu disproporciju crnaca u kosarci, barem medju igracima.

P.S. Predpostavio sam da pod "menadzeri" misils na trenere, a ne vlasnike ili "generlne menadzere"?
marta l marta l 15:59 23.10.2007

Re: White Man Can't Jump

Stvari su otisle u p.m. kada je najbolji golf igrac crnac

"......Tiger Woods has Thai, African, Chinese, American Indian and European blood....."
a sta cemo sa avlijanerima"
bronx bronx 03:14 23.10.2007

empiriJsko pitanje

ipak, mislim da ljudi koji se bave bas ovim pitanjem,treba da se "malo' prOispitaju. jel'tako.
'siroti' watson (koga li je ispalio ovoga puta:) hocu da kazem sumnjiva mi je ta njegova 'obelova.
a sto se tice liste skakaca,pa sta mu sad to znaci? znam coveka koji je sigurno preskocio svetski rekord (ni beo ni crn:) to, sto mi se stvarno svidelo kod njega sto nikad nije zeleo da njegovo ime bude vezano za taj rekord...
nsarski nsarski 03:19 23.10.2007

Re: empiriJsko pitanje

znam coveka koji je sigurno preskocio svetski rekord

Yogi letac?

Rec je bila o tome da belci ne mogu dobro da skacu, pa sam ponudio listu:))
bronx bronx 03:45 23.10.2007

Re: empiriJsko pitanje

jeste, jogi letac.pa sta?
a da , ta lista:) ja nevidim kakve to ima veze; je' to neki doaz?
odake ti ta 'empijska lista' lebati,pa jos tako dugacka...da nisi nekoga izostavio?
nsarski nsarski 03:50 23.10.2007

Re: empiriJsko pitanje

Pa, ovo je zvanicna lista rekordera. Nisam je ja izmislio:)
Izvini, nisam mislio nista uvredljivo, ni za yogi letace ili bilo koga. Samo sam naveo listu da se vidi da ta tvrdnja kako belci ne umeju da skacu nije tacna. Barem po zvanicnim rezultatima.
E, sad, za nezvanicne ne znam. Mozda ih ima koji levitiraju, lete, i slicno, ali za zvanicne podatke te vrste ne znam. Mislim, i Petar Pan je mogao da leti, ali to se ne racuna:)))
bronx bronx 03:59 23.10.2007

Re: empiriJsko pitanje

nisam ja rekla yogi letac nego ti. ista ti tu vidis uvredljivo? meni su tu neke stvari pomalo smesne i nista vise:)
nsarski nsarski 04:06 23.10.2007

Re: empiriJsko pitanje

Ja nisam samo rekao nego pitao (ima znak pitanja na kraju). Ti si pomenula nekoga ko je preskocio nad-rekordnu visinu ali nece da se njegovo (njeno) ime vezuje za to, pa sam se malo iznenadio. Nista vise:)))
Posto nisam cuo za dostignuce, onda sam pitao to o yogi letacu.
bronx bronx 04:20 23.10.2007

Re: empiriJsko pitanje

pa sta da ti kazem,bilo je to davno, na jednom od mojiih putovanja ....... mislim da vise uopste nije bitno.
kad bi ti rekla ime ne bi ti nista znacilo .taj skok nije imao za cilj svetski rekored:)
Soylent Green Soylent Green 03:21 23.10.2007

kad PC preraste u religiju pa u fasizam

Ako neko smatra da IQ pada sa neba i da nije proizvod neurona, axona, glialnih celija i environmenta, onda je to jedna vrsta diskusije.

Van toga, ako se slozimo da neka rasa ima karakteristicnu kolicinu melanina ili velicinu penisa ili otpornost na diabetis, nema apsolutno nikakvih razloga da nema i karakteristicnu distribuciju IQ-a, razlicitu od drugih rasa, pa i prosecan IQ moze da bude razlicit (sto naravno ne znaci da nema mnogo crnaca koji su pametniji od vecine belaca - rec je o distribuciji a ne apsolutnim vrednostima).

Ovde je osnovno pitanje - sta je to sto definise coveka (kao homo sapiensa)? Potpuno je pogresno da se uzme da je to inteligencija (ili, u boljim vremenima, velicina penisa), pa se onda pravi pozoriste oko diskriminacije i anti-diskriminacije, odnosno vestacka podela se koristi za politicku dobit (na obe strane.) Ako su crnci gluplji od belaca, onda crnci, jel, nisu ljudi ili su manje ljudi? Pogresno, a evo zasto: zamislite osobu ometenu u razvoju, u familiji ili medju drustvom u kome se krecete, recimo da ima IQ 60 (a ne radi u vladi.) Da li je, po vama, u redu takvu osobu koristiti za medicinske eksperimente (slozili smo se da nije politicar!)? Vecina misli da nije. E, to zbog cega nije cini tu osobu Covekom. I to sa inteligencijom nema veze.

Tvrdnja da su sve rase podjednako inteligentne je u stvari najstrasniji rasizam, posto se time definise sta u stvari cini coveka - IQ, a vrlo je mali korak odatle to nacistickog eugenic (WTF is serbian word?) inzenjeringa. Tvrditi da sve rase imaju isti IQ je isto kao tvrditi da nema pedera u nekoj grupi (Jagodina?). Ili da ima samo jedan "bog". To je preduslov za progon.

Uzgred, ja mislim da su mnogo znacajnije razlike u IQ-u, koje niko ne meri, posto je tek to PC jeres, izmedju kasti u istom narodu/plemenu. Svi vrlo dobro znaju da se pripadnici visih staleza retko jebu i imaju decu sa pripadnicima najnizih staleza. U bilo kojoj zemlji na svetu, ljudi u lepim kucama u urbanim sredinama su u proseku lepsi, visi, i jebljiviji od onih iz istog naroda i rase koji generacijama zive po slum-ovima. Da li tu dolazi do nepovratne segregacije, izmedju ostalog, i po IQ-u? Ja mislim da da, i da je ta segregacija, odnosno stvaranje glupljih podvrsta, najveca opasnost za civilizaciju - zato sto i oni glasaju.
nsarski nsarski 04:00 23.10.2007

Re: kad PC preraste u religiju pa u fasiza

Jesus F. Christ, ovo je uncharted territory! Ni Kolumbo se nije iznenadio ovoliko koliko ja sada.

Tvrditi da sve rase imaju isti IQ je isto kao tvrditi da sve rase imaju jetru. Sta je tu problem? Ali, to je manje bitno.

Mene zanima ovaj iskaz:

Svi vrlo dobro znaju da se pripadnici visih staleza retko jebu i imaju decu sa pripadnicima najnizih staleza. U bilo kojoj zemlji na svetu, ljudi u lepim kucama u urbanim sredinama su u proseku lepsi, visi, i jebljiviji od onih iz istog naroda i rase koji generacijama zive po slum-ovima. Da li tu dolazi do nepovratne segregacije, izmedju ostalog, i po IQ-u? Ja mislim da da, i da je ta segregacija, odnosno stvaranje glupljih podvrsta, najveca opasnost za civilizaciju - zato sto i oni glasaju.


Ili sto rece ona Viktorijanska dama, da nizim klasama valja ograniciti seks jer je on "much too good for them".
Soylent Green Soylent Green 04:09 23.10.2007

Re: kad PC preraste u religiju pa u fasiza

Tvrditi da sve rase imaju isti IQ je isto kao tvrditi da sve rase imaju jetru. Sta je tu problem?


Ne, nije isto. Tvrditi da imaju isti IQ je slicno kao tvrditi da imaju istu jetru. A nemaju. Posedovanje je binarna stvar, a kvantifikacija posedovanog ima siri dijapazon.

Ili sto rece ona Viktorijanska dama, da nizim klasama valja ograniciti seks jer je on "much too good for them".


Koja je veza izmedju seksa unutar grupe sa seksom izmedju grupa?

Zgodno je obratiti paznju na predloge, nekad su bitni za semantiku.

A i dokazali smo da ni svi blogeri nemaju isti IQ, a ne da neki nemaju IQ.
nsarski nsarski 04:43 23.10.2007

Re: kad PC preraste u religiju pa u fasiza

OK. Predajem se.
Ti svakako znas nesto sto ja tek treba da naucim.
Razumem boju koze (neki su tamniji drugi svetliji) - kolicina pigmenta po jedinici povrsine koze.
Razumem visinu (neki nizi drugi visi) - izrazava se u metrima.
Razumem rasporedjenost krvne grupe - stvar drevnih migracija.
Itd.
Ne razumem inteligenciju - sposobnost da se uspesno polozi test koji su pisali belci.

Hvala na razgovoru:)
Covek u belom Covek u belom 13:15 23.10.2007

Re: kad PC preraste u religiju pa u fasiza

nsarski
sposobnost da se uspesno polozi test koji su pisali belci.
Evo sad si se odao, prikriveni rasizam , mada sumnjam da ti je to bila namera. Pa kakve veze ima sto su ga pisali belci. Da li test po definiciji diskriminisuci za crnce ako su ga pisali belci.
Ili hoces da kazes da belci koji su pisali test dovoljno poznaju neke kognitivne osobine crnaca da mogu da naprave test na kome ce ovi izgledati gluplji???

Tvrditi da sve rase imaju isti IQ je isto kao tvrditi da sve rase imaju jetru.
Opet padas na testu logike. Tvrdis da je IQ samo broj koji apsurdan i nema nikakvog smisla. Ako je tako onda je podjednako apsurdno tvrditi da je taj broj isti za sve rase, kao i da nije. Na stranu mesanje binarne i kontinualne raspodele .
nsarski nsarski 13:25 23.10.2007

Re: kad PC preraste u religiju pa u fasiza

Evo sad si se odao, prikriveni rasizam.

Bravo Cvorovicu! Ja taj rasizam krujem duboko u sebi, ali, jbg, nekad i on prodre u javnost. Jace od mene, ne vredi.

"Belci" u smislu Evropsko/Americke kulture koja je dominantno "bela" sticajem istorijskih i drugih okolnostil, a koja je prva pocela da pravi te testove (Binet-Simon i slicno).

Kako rece "Ana..itd" gore:
testovi za IQ favorizuju one koji su odgajani, vaspitavani i obrazovani po odredjenom sistemu vrednosti koji se oslikava i u IQ testovima.
Covek u belom Covek u belom 13:33 23.10.2007

Re: kad PC preraste u religiju pa u fasiza

nsarski
"Belci" u smislu Evropsko/Americke kulture koja je dominantno "bela" sticajem istorijskih i drugih okolnostil, a koja je prva pocela da pravi te testove (Binet-Simon i slicno).

Kako rece "Ana..itd" gore:
testovi za IQ favorizuju one koji su odgajani, vaspitavani i obrazovani po odredjenom sistemu vrednosti koji se oslikava i u IQ testovima.
A jel imas ti neki dokaz za ovu tvrdnju od Ane sto je citiras, osim vec toliko prezvakanog Binet-Simona???
Ajd samo mi pojasni koje to vrednosti odgoja, vaspitanja i obrazovanja favorizuju belce u odnosu na crnce u npr. domino testu??? Ili patern matching testu???
dragan7557 dragan7557 15:38 23.10.2007

Re: kad PC preraste u religiju pa u fasiza

Ne razumem inteligenciju - sposobnost da se uspesno polozi test koji su pisali belci.


Da su test pisali crnci(?) belci bi bili diskriminirani itd. Ako pogledaš kinesku reč gajin.... ili Japance za koje su svi stranci........ Savetujem čitanje Michael Behe Biohemija i Brian Sykes Genetika.
stevie stevie 03:24 23.10.2007

?

crnci prirodno manje inteligentni od bjelaca.

ovo je ipak krajnje neprimerena i neozbiljna izjava u 21. veku, pa ma kakve pozitivne implikacije za svet crnih i belih i svih nas raznih donela.
oko politicke korektnosti se ne uzbudjujem, prilicno mi je iritantna pojava. generalisanje, mrznju, agresivnost i superiorni stvar, medjutim, mrzim jos vise.
cudan mi je ceo post.
ili je samo jako kasno za rovarenje po mracnim stranama nasih licnosti i istorije?
Soylent Green Soylent Green 03:31 23.10.2007

Re: ?

stevie


crnci prirodno manje inteligentni od bjelaca.


ovo je ipak krajnje neprimerena i neozbiljna izjava u 21. veku, pa ma kakve pozitivne implikacije za svet crnih i belih i svih nas raznih donela.



Ako su merljive cinjenice i istina neprimerne, to znaci da je drustvo zasnovano na lazima. Implikacije za drustvo zasnovano na lazima (ravna Zemlja, raj, pakao, nebeski narod) su strasnije od bilo kojih implikacija tvrdnje da su crnci u proseku gluplji. I nema dobrih i losih lazi.
DejanOz DejanOz 04:25 23.10.2007

Kakva "istina"?

Otkad je rezultat naucnog rada "istina"? Bice da si pobrkao nesto. Ovo je u najboljem slucaju hipoteza, a nije zrelo ni da se takvim nazove. I kao takva ima tek da bude podvrgnuta testiranju, pa da vidimo kako ce i koliko da stoji. Biblijski proroci saopstavaju "istine", a ne naucnici.
Soylent Green Soylent Green 04:34 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

DejanOz
Otkad je rezultat naucnog rada "istina"? Bice da si pobrkao nesto. Ovo je u najboljem slucaju hipoteza, a nije zrelo ni da se takvim nazove. I kao takva ima tek da bude podvrgnuta testiranju, pa da vidimo kako ce i koliko da stoji. Biblijski proroci saopstavaju "istine", a ne naucnici.


"Istinu" sam upotrebio kao sinonim za merljive cinjenice a ne u smislu kultne literature. Razlika u IQ distribuciji izmedju rasa je utvrdjena, u okviru definicije IQ-a, koliko i gravitaciona konstanta. Spore je samo politicari i "aktivisti" koji sa naukom nisu bas u prisnoj vezi. To je "hipoteza" koliko je i darvinizam hipoteza. Zene su u stvari napravljene od muskog pupka.

Ali ovo strastveno negiranje razlicitosti prosecnog IQ-a je najbolja ilustracija za ono sto sam napisao - da se IQ rasisticki izjednacava sa humanoscu, sto je vrlo opasno - neko moze da testira da li ste covek ili niste, sa svim posledicama koje iz toga proizilaze. Ko sme da se podvrgne Voight-Kampff testu? Meni ne pada napamet.
DejanOz DejanOz 04:48 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Soylent Green
Razlika u IQ distribuciji izmedju rasa je utvrdjena, u okviru definicije IQ-a, koliko i gravitaciona konstanta. Spore je samo politicari i "aktivisti" koji sa naukom nisu bas u prisnoj vezi.
Zanima me samo da li smatras da je Stephen J Gould bio politicar, ili "aktivista" ne bas u prisnoj vezi sa naukom?
Soylent Green Soylent Green 05:02 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

DejanOz
Zanima me samo da li smatras da je Stephen J Gould bio politicar, ili "aktivista" ne bas u prisnoj vezi sa naukom?


Kao sto Steven Pinker rece, "Gould and other opponents of evolutionary psychology are 'radical scientists,' whose stance on human nature is influenced by politics rather than science"
DejanOz DejanOz 06:14 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Soylent Green
"Gould and other opponents of evolutionary psychology are 'radical scientists,' whose stance on human nature is influenced by politics rather than science"

Onda, pretpostavljam da je Philip Kitcher, "radikalni filozof", posto on smatra da je ovakva vrsta istrazivanja u nauci uopste - nemoralna. I ja se slazem sa njim, po istom osnovu po kome bih rekao da je nemoralno dozvoliti da se prodaje novopronadjeni lek za koji nije sa dovoljno velikom sigurnoscu ustanovljeno da nema stetne posledice.

Ja sam, inace, pristalica evolucione psihologije i prilican postovalac Dawkinsa, ali ovo konkretno sto je tema ovde je zasnovano na problematicnoj metodologiji (sta je to sto se u stvari meri ovim testovima, a sto oni zovu "inteligencijom"?), dalje, radi se o "mikroskopskim" razlikama, pre svega od znacaja sa stanovista kulture, a ne biologije (a ni evolucione biologije, posto je adaptivna vrednost mikroskopskih razlika u IQ u najmanju ruku neispitana, da ne kazem, beznacajna).
Soylent Green Soylent Green 06:59 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

DejanOz
... ali ovo konkretno sto je tema ovde je zasnovano na problematicnoj metodologiji (sta je to sto se u stvari meri ovim testovima, a sto oni zovu "inteligencijom"?), dalje, radi se o "mikroskopskim" razlikama, pre svega od znacaja sa stanovista kulture, a ne biologije ...


Imam da kazem tri stvari:

Prvo da ponovim po treci put, mozda neko procita:

Soylent Green ...
strastveno negiranje razlicitosti prosecnog IQ-a je najbolja ilustracija za ono sto sam napisao - da se IQ rasisticki izjednacava sa humanoscu, sto je vrlo opasno - neko moze da testira da li ste covek ili niste, sa svim posledicama koje iz toga proizilaze. Ko sme da se podvrgne Voight-Kampff testu?


Zasto je tema zapaljiva? Zato sto se postavlja znak jednakosti izmedju IQ-a i definicije Coveka. Negiranje razlicitosti IQ-a je rasizam, posto vestacko izjednacavanje imputira da IQ definise koliko je neka rasa "humana". Zbog cega nema toliko zuci u diskusijama o razlicitom obliku eritrocita kod crnaca i belaca?

Drugo, recimo da testovi koji su Zli Belci smislili ne mere IQ nego neki atribut ZZ, na kome mucenicki crnci redovno, u proseku, prolaze drugacije od belaca. Ili ce mozda neko i ovo da negira, da takav test zlih belaca ne postoji ili da su rezultati masovno falsifikovani? Znaci da postoji test, koji kroz mentalni proces (ne meri se duzina penisa ili koncetracija melanina) moze da razlikuje crnce od belaca.

Ovde imate dve opcije - (1) da tvrdite postojanje konspiracije i masovnog laganja o efektivnosti ZZ testa ili (2) da prihvatite postojanje testa koji kroz intelektualni (mentalni, ne-mehanicki) postupak moze da razlikuje crnce od belaca.

Ako prihvatite (2), onda, da bi crnci i belci bili identicno pametni, mora da postoje dve vrste visih mentalnih procesa - ZZ koji je detektovan testom i na koga genetika utice, i IQ na koga genetika ne utice i koji je na 6-tu decimalu jednak u proseku za crnce i belce. Ovakva tvrdnja vas dovodi na teren mistike i religije, o cemu nema rasprave.

Trece, histericno insistiranje na jednakom IQ-u i indoktrinacija u vezi toga dolazi prvenstveno od aparata vlasti, koji zavisi od glasacke/proizvodne masine i koji ne sme da dozvoli da se ista oseti nejednakom. Ja ne vidim ni jedan drugi razlog. Ja licno, a i vecina ljudi koje znam, ne smatra one malo sporije nizim bicima niti misli da takvi automatski zasluzuju nize mesto u drustvenoj hijerarhiji. Ali ako se pokaze da drustveni sistem proizvodi takvu segregaciju da bi se aparat vlasti odrzao, to je vec druga stvar, i onda ne sme da se prizna postojanje razlicitog IQ-a. I tu je rasna razlika daleko manje interesantna nego razlike izmedju socioekonomskih slojeva, sto je ono od cega se vlast najvise plasi.
Doctor Wu Doctor Wu 07:00 23.10.2007

Dawkins o Watsonu (i o celom rowu)

Professor Richard Dawkins, who was due to conduct a public interview with Dr Watson next week in Oxford, said that if Dr Watson is wrong he will be wrong scientifically, not ethically, and it is a scientific argument, not an ethical one, that will demonstrate his error.

"What is ethically wrong is the hounding, by what can only be described as an illiberal and intolerant 'thought police', of one of the most distinguished scientists of our time, out of the Science Museum, and maybe even out of the laboratory that [he] has devoted much of his life to building up a world-class reputation," Professor Dawkins said.

Ali, da li činjenica da je neko "posvetio značajan deo života laboratoriji" daje istom pravo da iznosi moralno problematične, pa i nenaučne stavove. I, da li su nauka i naučnici, zaista, toliko "sveti" da se mogu staviti iznad društva, morala, normi na kojima počiva (ili treba da počiva) svet? Lako mogu zamisliti situaciju u kojoj bi neki beli novinar mogao biti i uhapšen kada bi, na primer, u SA napisao ovo što je izjavio Watson.
DejanOz DejanOz 07:09 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Soylent Green
Imam da kazem tri stvari

Ja nigde nisam "strastveno insistirao", a pogotovo ne "histerisao". Koriscenje takvog recnika te razotkriva kao osobu koja sama ima politicku agendu (a za sta optuzuje druge).
Soylent Green Soylent Green 07:21 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

DejanOz
Soylent Green
Imam da kazem tri stvari

Ja nigde nisam "strastveno insistirao", a pogotovo ne "histerisao". Koriscenje takvog recnika te razotkriva kao osobu koja sama ima politicku agendu (a za sta optuzuje druge).


Nisam imao nameru nikoga konkretno da uvredim, vec samo da podvucem koliko je, za mnoge, jedan merljiv atribut daleko bitniji bitniji od svih drugih, i da tolika razlika u znacaju moze da dodje samo od indoktrinacije, tj neke vrste lazi.

Niko se ne uzbudjuje sto indo-kineska populacija moze da vidi krace talasne duzine plavog (vise u ultravioletnom spektru) od ostalih naroda pa se za stampu koriste nesto drugaciji pigmenti. To je OK.

Nacisti su istrebljivali crnpuraste i obrezane.

Kad god se neki atribut uzdigne na presto definicije covecnosti, odmah diskusija o tome postane zucna, a sledeci korak su gasne komore. Ovih dana je to IQ.

milosib milosib 09:37 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Kad god se neki atribut uzdigne na presto definicije covecnosti, odmah diskusija o tome postane zucna, a sledeci korak su gasne komore. Ovih dana je to IQ

Potpisujem vam ovo.
Ono sto mene zaista interesuje je da li prednost u odredjivanju covecnosti ima prakticna ili duhovna inteligencija. Moram da priznam da imam problem u terminoloskim odrednicama, no hajde. Ono sto nas je odvojilo od ostalih vrsta, zahvaljujuci cemu covek vlada svetom, je inteligencija koja se pokusava izmeriti IQ-om. Sa druge strane sve ostalo sto smatramo vaznim u nasim zivotima se dozivljava duhom i bez toga bi bili samo najpametnije zivotinje. E sad, mozda postoji i bliska povezanost obe.
silver bullet silver bullet 10:09 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Radjeni su ti testovi inteligencije i Busmanima u Africi, pa je ispalo da imaju IQ oko 80. Mislite da su gluplji od nas? Ako bismo stavili belca i Busmana naspram lava, sasvim je izvesno da bi belac bio pojeden, dok bi Busman ispekao lava na vatrici. Sta nam to govori? Testovi inteligencije su prilagodjeni savremenom nacinu zivota i u 80% slucajeva zavise od obrazovanja, a dobar deo njih se bazira na poznavanju matematike i geometrije. Zato se danas uveliko radi na sastavljanju testova inteligencije koji ne bi zavisili od ovih parametara, vec bi mogli univerzalno da se primene na sve rase i narode. Nazalost, taj projekat je jos u povoju.
DeMarti DeMarti 10:26 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

A sta je IQ test?

Da li je to ovo?
To je test koji je osmislio beli covek, a za cilj ima da "meri" koliko je neki drugi covek sposoban da resava probleme za koje beli covek veruje da su oslobodjeni kulturoloskih uticaja. Daleko bilo da je ovo definicija ali to je nesto najblize sto meni pada na pamet kao definicija IQ testa.
Posto sam ovako nesto napisao, postavljam sebi pitanje,

Sta je sposobnost resavanja problema?

Sta god ponudio kao odgovor ne mogu iz njega ukloniti kulturoloskski uticaj, ne mogu cak ni da ga smanjim.

Ako pokusam da imenujem ono sto bi svim ljudima bez razlike na pol, rasu, obrazovanje, fizicke karakteristike ... je zajednicko, onda bi to bilo sposobnost prezivljavanja.
Sposobnost prezivljavanja - preziveti u sredini u kojoj zivsi, stvoriti potomstvo, omoguciti potomstvu ne losije uslove nego sto su vlastiti.

Ako bih sa IQ merio sposobnost prezivljavanaj kako sam je opisao u prethodnom pasusus, onda Busmani, Eskimi, Anuiti, Indijanci iz sliva Amazona, (da spomenem samo ovo grupe) imaju IQ nemerljivo veci od pripadniak bele rase (a i svih onih koji su prihvatili njihov kulturoloski model). Valjda ne moram ovo da obrazlazem?

Da li nam je merenje IQ ovako kako sam ga predlozio od koristi? Da li je neki drugi pristup bolji?

Zapravo najbolje je reci istinu.
IQ su smislili belci za merenje intelektualnih sposobnosti belaca koji citav zivot zive po kulturnim obrascima koju su izgradili belci za pripadnike bele rase.
milosib milosib 11:34 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Ima samo jedan problem sa Busmanom i ostalima. Belac je mozda ipak pametniji jer ce se pred lavom naci sa nekom puskom velikog kalibra i eto ugrozene zivotinjske vrste.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 11:37 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Da, ali Tarzan je savladao lava bez vatrenog oruzja:)
milosib milosib 11:50 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Bojan Zdravic
Da, ali Tarzan je savladao lava bez vatrenog oruzja:)

Poenta i jeste da inteligencija coveku omogucava prezivljavanje, hajde da ne idemo do eventualne samodestrukcije. Za mene je inteligentan onaj ko sebe ne dovede u takvu opasnost. Hocu reci, moze umesto puske da bude tenk ili borbeni avion. E sad je problem sto su to pronalasci belaca, pa se moze reci da su belci u proseku pametniji. Neko ce to reci i za Jevreje jer su u proseku bogatiji, a to je u modernom svetu izgleda jako bitno.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 12:10 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

milosib
Hocu reci, moze umesto puske da bude tenk ili borbeni avion.

Potpuno se slazem, pa i Mirko je znao da upotrebi jedan takav borbeni avion - iako je bio dete sa sela:)))

Izvini, nesto mi doslo da se zezam, nista licno, ok:))

Pozdrav
milosib milosib 12:21 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Ma nasmej'o sam se grohotom.
Pozdrav.
DejanOz DejanOz 13:10 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Soylent Green

Razlika u IQ distribuciji izmedju rasa je utvrdjena, u okviru definicije IQ-a, koliko i gravitaciona konstanta. Spore je samo politicari i "aktivisti" koji sa naukom nisu bas u prisnoj vezi.

Dodaj tom spisku i samog Watsona... "...there is no scientific basis for such a belief. " (James Watson)
silver bullet silver bullet 15:16 23.10.2007

Re: Poenta i jeste da inteligencija...

You're missing the point! Inteligencija se meri u datim okolnostima. A to je okruzenje Busmana. Tamo nema pusaka. Pa hajde snadji se, pokazi koliko si pametan. Kladim se da bi oni za nas rekli: "Jesu visi od nas, al pamet im nije jaca strana." No dobro, i duhovitost je pokazatelj inteligencije.
dragan7557 dragan7557 16:48 23.10.2007

Re: ?

Ako su merljive cinjenice i istina neprimerne, to znaci da je drustvo zasnovano na lazima. Implikacije za drustvo zasnovano na lazima (ravna Zemlja, raj, pakao, nebeski narod) su strasnije od bilo kojih implikacija tvrdnje da su crnci u proseku gluplji. I nema dobrih i losih lazi.


Laži koje navodiš su iz prošlosti,navedi aktuelne pa ćeš shvatiti da je ovo planeta laži i obmana.
Svakodnevne lažurije su stvarnost od reklamnih spotova u kojima vas svak bezočno laže pa do rekla kazala novina i ostalih medija, Osim laži i obmane čovečanstvo se ničim normalnim i ne bavi.
pnbb pnbb 17:06 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Ako bih sa IQ merio sposobnost prezivljavanaj kako sam je opisao u prethodnom pasusus, onda Busmani, Eskimi, Anuiti, Indijanci iz sliva Amazona, (da spomenem samo ovo grupe) imaju IQ nemerljivo veci od pripadniak bele rase (a i svih onih koji su prihvatili njihov kulturoloski model). Valjda ne moram ovo da obrazlazem?

sposobnost prezivlajvanja gde?

stavi ih negde u sred grada, izginuli bi ko hejsel za dva dana... pola od saobracaja, pola od struje, pola od raznih virusa, pola od sifilisa, tripera i ostalih drustvenih priznanja
Godzila Godzila 18:07 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

znanje i IQ nisu isto. tako ce i busman pre da pogine da ulicama NY. zato sto ne zna da prelazi ulicu, ne prepoznaje semafor itd. iq testovi bi trebalo da mere prepoznavanje veza i koliko brzo ce busman nauciti kako da predje ulicu u ny u poredjenju sa koliko ce trebati belcu da nauci da ulovi lava.
Godzila Godzila 18:30 23.10.2007

Re: Kakva "istina"?

Mislim da si sjano predstavio problem sa velicanjem IQ kao ultimatnog dara i problem odredjivanja cene coveka (verovatno dolazi od trenutne posasti velicanja efikasnosti kako procesa tako i ljudi). Ima jedna stvar koja me zbunjuje: ne secam gde ali cini mi se da su primetili standardan rast IQ sa vremenom tj. deca su sve "pametnija" bar po merenom IQ. Ako je tacno, po meni to dokazuje uticaj sredine i "treninga" sto mi je i logicno ali ako tolike razlike (mislim oko +10 poena na svaku novu generaciju) poticu od treninga, to bi i moglo da objasni losije rezultate nekih rasa. Jel znas stagod o tom porastu IQa?

I jos nesto, niko nije pomenuo da razlike izmedju rasa nisu toliko velike kao distribucija unutar svake od grupa. Ako primenis iste parametre "pameni" na svoju sopstvenu populaciju ode ti skoro pola stanovnistva. Besmisleno.
DejanOz DejanOz 05:54 24.10.2007

Re: Kakva "istina"? attn Soylent Green

Soylent Green
Razlika u IQ distribuciji izmedju rasa je utvrdjena, u okviru definicije IQ-a, koliko i gravitaciona konstanta.
Ja moram ponovo da se vratim na ovo, posto ti to tako decidirano tvrdis, da je "kao gravitacija". To nije tacno. Jedan od najpoznatijih geneticara na svetu misli sasvim suprotno i ponavlja gotovo od reci do reci ono sto sam ja pre njega pisao po internetu (;-)):

"There is no scientific basis for what Watson was saying. Race is a social concept, it's not a scientific one, there's no evidence in our genetic code that would indicate there to be a clear demarcation that would separate humans into different race categories. It is absolutely clear to me that even the association of skin colour with medicine, the so-called race based medicine, is clearly misguided, and when you go to race based intelligence it just racist talk. It has no scientific basis whatsoever."

Dr Craig Venter, covek koji je prvi publikovao svoj celokupni genetski kod, za BBC

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana