Kućica u smeću

loader RSS / 23.08.2009. u 18:03

 

Planeta Zemlja se davi, u toploj supi otrova. Pored globalnog zagrevanja, katastrofične posledice ostavlja i zagađenje otpadom, hemijskim izlučevinama... Priča je, uglavnom, već skoro svima poznata. Tlo, vazduh, voda - sve se postepeno truje. Čak i okeani, koji zbog svojih džinovskih razmera deluju nepovredivo, pokazuju nam svoje rane, otkrivajući stanje na koralnim grebenima, vrste koje nestaju...

Ovaj delić planete, koji je virtuelno definisan granicama Srbije, deo na kome obitavamo mi, danas je gotovo na svakom koraku zatrpan smećem, plastičnim kesama, delovima izanđalih tehničkih uređaja... Potoci i reke su na mnogim mestima puni plastičnih boca, vrzine i njive su ukrašene zarđalim veš-mašinama, ili školjkama automobila... Kese donesene vetrom sablasno vijore po krošnjama, suljaju ulicama i vire iz oranica. Stanje je iz dana u dan sve gore.

Lutajući kroz gluvu sliku nedeljnog prepodneva naišao sam na ovu scenu:

smetlisteikucica.jpg 

 

Lako mi je da se prekopčam na drugi mod, pa da na slici vidim samo pozitivne aspekte: veliko staro drvo sa prelepom krošnjom, divnu oronulu kućicu koja je poput spomenika arhitektonske negdašnjosti, komade svetla koji propadaju kroz rupe na krošnji i prianjaju po tlu kao nekakve nepravilne zlatne pokrivke, zelenilo koje je ideal optičke relaksacije, kontraste i nebrojene skrivene oblike, desetine i desetine uglova podesnih za umetničku fotografiju, čak i smeće koje u likovnom smislu daje raskoš čitavoj sceni, božanstven cvrkut ptica (koji se čuo dok sam pravio ovaj snimak) itd.

Ali, u kontekstu one šire brige, nemam pravo samo na taj „mod". Ovde se radi o urbanom strašilu, o civilizacijskoj samodestrukciji, o bolesti koja se razvija i širi do neslućenih razmera... - proždirući jedan kutak sveta koji je po svojoj lepoti, blagosti i plodnosti maltene bez premca. Ovu scenu su otpadom zatrpali ljudi, ovdašnji, kojima je priroda jedan deo sebe poverila na čuvanje. Nesvesni štete, nemilosrdni, nervozni, needukovani, odsutni, neodgovorni... - kakvi god sve bili u svojoj masovnoj strukturi - bacači plastike i drugog otpada čine štetu koja će veoma teško biti popravljena.

Najveći deo ovog smeća - koje će da se razlaže sporo, ali neumitno - završiće sa tim svojim fatalnim iscurevinama, na kraju, u vodotokovima. Mi ćemo, sa svojom decom, tu vodu piti. I bukvalno, i simbolično.



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cassiopeia cassiopeia 18:59 23.08.2009

Ljudska glupost je nemerljiva kategorija


Ja lepo upitam kad naiđem na nekog ko baca smeće tamo gde mu mesto nije : "Jel' vi to tako i u svojoj kući?" A znaš šta dobijem kao odgovor? Toliko je nepristojno da ga ovde ne bih citirala ali dovoljno je da kažem da mi spomenu i užu i širu familiju.

Kod mene u kraju je nedavno otvoren park i sad da prođete videćete da je već krenulo uništavanje. Pokvarene klackalice, polomljene ručke, smeća ima svuda a najmanje u kanti. Mnogo su ljudi nemarni prema svojoj okolini. Kako očekivati od dece da budu bolja od nas ako svakodnevno viđam majke kako otvaraju paklicu cigareta i nonštalantno pred detetom bacaju celofan na trotoar.

loader loader 19:15 23.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija

Cass,
Pomislih da sam ja napisao ovaj komentar... - pa se prenuh, jer videh vaše ime gore, iznad naslova .. :)
cassiopeia cassiopeia 19:32 23.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija


Mr. Loader jel' vidite kako se mi ovde lepo složismo :)... da je do nas livada bi na ovoj slici bila zelena.





Nego šta uraditi da i drugi požele čistu prirodu. Mada sad se nešto mislim možda druge tome i ne možemo naučiti, na želju mislim, ali možemo kažnjavati one koji prljaju.
loader loader 20:36 23.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija

Cassiopeia: " ... šta uraditi ... "
To je sada već borba protiv ekološke anarhije. Edukovati, apelovati, kažnjavati, davati nagrade za "ekološki pozitivno ponašanje" ... :) Sistem poteza mora da se primeni, i to u jednom dugom nizu godina... To je da se više ne baca. E, sad, naredno pitanje je - Šta sa ovim što je već bačeno i uveliko truje ..?!
cassiopeia cassiopeia 20:40 23.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija

E, sad, naredno pitanje je - Šta sa ovim što je već bačeno i uveliko truje ..?!


Ili nagradno pitanje

Pa evo kod mene u kraju se s vremena na vreme sami stanovnici naselja organizuju pa očiste zelene površine od smeća i operu ulice ali uvek se nađe onaj ko će sve to da pokvari.
Možda je komunalna policija koju planiraju da uvedu jedno od rešenja.
loader loader 00:23 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija

Možda je komunalna policija koju planiraju da uvedu jedno od rešenja.
Ja bih bez tog možda. Siguran sam da jeste rešenje. Tj. jedno od.

Ali, stvar je u tome da se što veći broj ljudi uzbuni, da se učini svesnim onoga što se dešava. Jer, ako se 80-90 % građana prema tom pitanju odnosi indiferentno, nikakva akcija ne može pomoći
mirelarado mirelarado 01:02 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija

loader
Šta sa ovim što je već bačeno i uveliko truje ..?!


То је право питање. Безбројне су овакве, мање или веће, дивље депоније смећа у Србији. Мислим да у њихово уклањање треба да се укључе и локалне самоуправе, и еколошка удружења, и грађани.

А када је реч о онима који то смеће бацају, високе новчане казне су најделотворније. У праву сте, mr Loader, треба подизати и свест људи, али кад несавесне ударите по џепу, некако им и свест порасте :)
loader loader 08:23 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija

али кад несавесне ударите по џепу, некако им и свест порасте :)

Nego, setih se da su nekada škole organizovale đake, pa se išlo u akcije uklanjanja papirića, ili prikupljanja boca...
Time Bandit Time Bandit 20:14 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

Nego, setih se da su nekada škole organizovale đake, pa se išlo u akcije uklanjanja papirića, ili prikupljanja boca...


Tačno je gospođo sve što kažete kao i Vaš osnovni tekst koji ukazuje na preslik mentaliteta i kulture ljudi koji žive u dobačaju ove jadne trošne kućice.
loader loader 22:29 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

:) Rečenica u citatu je moja. A ne osećam se baš kao gospođa :) Protiv gospođa naravno nemam ništa, ali se pre osećam kao ona suprotna polna sorta :)
Time Bandit Time Bandit 23:04 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

moguće da je onaj komentar od pre neki dan "nisu bitni ti detalji" usmerio ovo pogrešno oslovljavanje i tako me doveo u vrlo neprijatnu situaciju da me podsećate kako se osećate - kao ona suprotna sorta. Izvinjavam se Vama kao i onoj gospođi iz Oakville-a za koju sam nesmotreno mislio da ste Vi.

Još jednom preporuka za kratak i upozoravajući tekst o prljavštini, pozdravljam i AD u ulozi Vašeg stalnog rezidenta. A za nešto više peporučio bih usluge Tajnog Urednika (i nije baš tako tajni, ali koga on linkuje...) koji je pokazao dosta smisla u uspešnom promovisanju autora iz potpalublja koji imaju šta da kažu...
loader loader 23:12 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

Uh... ne treba, zaista, da se izvinjavate. Ja sam to potegao više u smislu polušaljivih opservacija na datu temu, nego što je uopšte bitno da vam tu sad nešti ukazujem na pogrešno oslovljavanje. Posebno što je tako očito da kod vas nije bilo nekakve "podle namere" :)

Hvala na finijem rečima.
Oh, moja bi karijera bez AD bila daleko mukotrpnija, i bez dnevnog svetla :)
"Tajni urednik"? Hm... Nisam spazio takav nickname među ovdašnjim autorima...
Time Bandit Time Bandit 23:22 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

"Tajni urednik"? Hm... Nisam spazio takav nickname među ovdašnjim autorima...


Ovaj radi posao i više je dopisni nego stalni, u ovom slučaju uspešno promovisao miloradkuram, a pre toga par ženskih likova...
loader loader 23:52 24.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

Ah, pa... znam momka... Slučajno mi je na vip listi :) Kasno je sada - čovek sigurno spava. Glupo je da ga zivkamo, zar ne? :)

Drugo, sad nisam pri evrićima. Ne mogu pred tako uticajnu facu bez kovertirane poruke. Bilo bi neozbiljno. I neprofesionalno, gledajući naše društvene običaje i kodekse :)
Pošto evrića nemam, AD mi je praktičnija : ja od nje tražim da mi bude svetleća reklama, a ona od mene za uzvrat traži da pišem što bolje postove :)
A tu mi je i Angie :) Prvi put, uzela je jedan moj tekst i linkovala ga. Bez pitanja. Mislim, ona mene ništa nije pitala. Ja nisam hteo da se zavađam... i tako ... :)

PS: Za bukvalne (ne mislim na vas, Time) moram da naglasim - Ovo sa evrićima je naravno shala. Bolje da naglasim, nego da ne naglasim, jerbo sa shalama imam i vrlo nezgodna iskustva.

Time Bandit Time Bandit 00:20 25.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

Kasno je sada - čovek sigurno spava.

Neka spava...Nadam se da neće zameriti za ono - Tajanstveni Urednik. Jednom sam ga tako zamenio sa Čerom, iako Svetu znam (kasnije su se oni tapšali po ramenima beli dan do podne, a ja se izvinjavao za nesmotrenost).

A tu mi je i Angie :) Prvi put, uzela je jedan moj tekst i linkovala ga. Bez pitanja.


Nishta bez Angie, videlo to srodnu dushu

naravno shala


Pozdrav i želje za uspešan rad na budućim postovima koji će opravdati AD optimistička očekivanja

ja od nje tražim da mi bude svetleća reklama


i štedite struju
loader loader 00:26 25.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategori

i štedite struju
Nema frke - AD je solarna :)
Nishta bez Angie, videlo to srodnu dushu
Ma, pustite je... opasna je :)
kasnije su se oni tapšali po ramenima beli dan do podne, a ja se izvinjavao za nesmotrenost
Nije mi nepoznata situacija :)
112358oo 112358oo 09:14 26.08.2009

Re: Ljudska glupost je nemerljiva kategorija

Šta sa ovim što je već bačeno i uveliko truje ..?!


to nije moje
topcat topcat 20:22 23.08.2009

'bemti

Lutajući kroz gluvu sliku nedeljnog prepodneva naišao sam na ovu scenu:

Šta je ovo?
loader loader 20:31 23.08.2009

Re: 'bemti

Šta je ovo?
E, takav je i moj izraz bio kad sam ugledao ...
topcat topcat 20:34 23.08.2009

Re: 'bemti

Mislim...nije netko samo prošao pa ostavio 2 kese.
Treba neko vrijema da se OVO napravi...
loader loader 20:37 23.08.2009

Re: 'bemti

Svakako. To znači da u međuvremenu niko nije reagovao, ukazivao, batinao ... :)
zeks92 zeks92 20:46 23.08.2009

kucica u smecu,

djubre po drvecu,
od toga umrecu ...
AlexDunja AlexDunja 21:13 23.08.2009

...

loader loader 21:16 23.08.2009

Re: ...

Slike od kojih mnoge postaju bivše... (:

Inače, ima i OVO !
Черевићан Черевићан 22:43 23.08.2009

упс

где год нађеш чисто место
ти направи стрв у својем крају
па да браћа ђубретари радом
неку кинту у џепа стрпају
loader loader 23:21 23.08.2009

Re: упс

Черевићан :
" где год нађеш чисто место
ти направи стрв у својем крају
па да браћа ђубретари радом
неку кинту у џепа стрпају
Al naiđe Kraljeviću Marko,
pola baca, pola kanti daje.
Ukori ga crni Arapine
koji smećem dukat zarađuje:
Ej, bre, bato, što to radiš tako,
Nit ga bacaš, niti ga odlažeš?!
No, besedi Kraljeviću Marko:
Ne zbunjuj se crni Arapine,
kanta mi je moja verna druga,
ona me je u boju pratila.
Ne mogu je gladnu ostaviti.
Pola njojzi, a pola po travi,
da se i ti možeš ovajditi,
još po neki dukat zaraditi !


miloradkakmar miloradkakmar 23:28 23.08.2009

U

toku je ekološka akcije " Očistimo Srbiju ". Ko je zaobišao " Kućicu... "?
Počinioci tog nedela ne znaju da zatrpavaju sebe.
loader loader 23:34 23.08.2009

Re: U

Pa, da - "grana na kojoj sedimo" zove se planeta Zemlja. Njeno narušavanje znači dirigovan problem za nas, za generacije koje stižu...
jesen92 jesen92 00:43 24.08.2009

Re: U

...pre dve godine na Ovcarskom jezeru(potez medjuvrsje-ovcar banja) je znatno opao nivo vode zbog susne godine....rezultat je bilo cudo od djubreta koje je isplivalo na povrsinu...voda se takoreci nije ni videla od pet ambalaze, kesa ....i sl.. ljudi na nekim splavovima, odmaraju na putu za more ili zlatibor, neki svratili na rucak....a oko njih plovi djubre...kelner kaze "mi cistimo ali stalno stize".....Zastiti zivotne sredine se kod nas ne posvecuje nikakva paznja u smislu da se zaista pokrenu neke institucije koje mogu strucno da resavaju probleme...Kod nas je ekologija termin za novinarske clanke, izvidjace, mlade istrazivace, nvo i sl....sve je to ok ali svi nabrojani mogu samo da rade na "osvescivanju" gradjanstva da ne baca djubre gde ne treba.....medjutim, to je nedovoljno da se bilo sta pokrene sa mrtve tacke kada je u pitanju zastita zivotne sredine...bacanje djubreta u kante samo je prvi korak a taj korak ima veze vise sa kulturom nego ekologijom...
loader loader 00:50 24.08.2009

Re: U

Jeseni, svaka vam je na mestu. Slažem se. Problem je što armija građana baca, svuda. Mora se raditi na povećanju broja onih koji su svesni kakva se šteta upravo dešava. Srbija je pretrpana smećem. Treba iz dana u dan raditi na prosvećivanju. Bez toga, sve ove druge akcije (inače takođe neophodne) potpuno su besmislene.
jesen92 jesen92 02:07 24.08.2009

Re: U

Treba iz dana u dan raditi na prosvećivanju. Bez toga, sve ove druge akcije (inače takođe neophodne) potpuno su besmislene
..slazem se ali u okviru tog prosvecivanja nesvesni gradjani moraju da vide nesto konkretno a to su kante za djubre...sto vise kanti, korpi isl....ako vi u nekom parku imate na svakih 20 metara korpu ipak ce vecina da se zamisli pre nego sto baci nesto iz dzepa na travu ili na stazu....ako u naseljima ima dovoljno kanti i ako se one redovne prazne bice manje djubreta pored kanti....itd....znam da ima i onih sto bacaju djubre sa prozora, ali to su vec tezi slucajevi....Ako pogledamo prigradska naselja i uporedimo broj kanti i broj stanovnika videcemo da to ne pije vodu bez obzira na svest gradjana...Verujte da u Srbiji ne postoji jos uvek ni jedna deponija izgradjena po evropskim standardima...neke su kkao u izgradnji....E sad, na postojecim deponijama je cudo...tamo treba da se nalazi samo komunalni otpad ali nas komunalni otpad je istovremeno i opasan otpad posto se u njemu nalaze i hemikalije i baterije i lekovi....deo industrijskog otpada takodje ide na deponije......itd.... sve to ide u zemlju...pa u podvodne vode....pa u povrsinske......pa tako redom......Sto se tice zivotne sredine, ide nam u prilog sto nam je privreda slaba a mi siromasni...ali predpostavljam da bi se i svest promenila da smo na nekom drugom stepenu razvoja....sve to ide u paketu...
loader loader 08:32 24.08.2009

Re: U

Da, da, da... Jedino ovo oko broja kanti za smeće može da se doradi, jer nedovoljna blizina kante za smeće nije opravdanje da se zatruje zelena površina, ulica, potok... Treba povećati broj kanti. Ali, šta dok se to ne desi?

Mora se ljudima postaviti pitanje: ako nemate kantu na 10 ili 20 metara, pa onda uhvatite i bacite smeće već na drugom ili trećem koraku - kome se zapravo svetite?!

jesen92 jesen92 11:32 24.08.2009

Re: U

Mora se ljudima postaviti pitanje: ako nemate kantu na 10 ili 20 metara, pa onda uhvatite i bacite smeće već na drugom ili trećem koraku - kome se zapravo svetite?!
...ma to je ok, ne branim ja gradjane koji se tako ponasaju, narocito one koji djubre liferuju kroz prozor....medjutim, vi mozete imati kantu ispered kuce ili zgrade a da ista bude nonstop prepunjena i sta onda da radite nego da stavite svoju kesu pored kante...to je verovatno slucaj i u Napulju koji je Jelica pokazala...ljudi nemaju gde da odloze svoje djubre....Kod mene, na primer, svako vece izmedju 21 i 23h se kante prazne tako da su ujutru spremne za novo djubre...medjutim postoje delovi grada u kojima to nije slucaj......
loader loader 17:03 24.08.2009

Re: U

Ja uvek govorim o sistemu mera. I skoro nikad "ili - ili " , već gotovo uvek " i - i " ... Dakle, i prosvećenje građana, i rad institucija koje se ovim pitanjima bave profesionalno i izvršno. Samo obe stvari daju rezultat. Primat ima prosvećenje građana, naravno. zamislite da je na primer 80% građana ekološki prosvećeno. Ovi koji izvršavaju odluke ne bi mogli da žive od zahteva, protesta, ... I stvar bi radila neuporedivo bolje nego sada
jesen92 jesen92 17:12 24.08.2009

Re: U

Ovi koji izvršavaju odluke ne bi mogli da žive od zahteva, protesta, ... I stvar bi radila neuporedivo bolje nego sada
...imalo bi uticaja nije da ne bi...medjutim, moguci odgovor bi bio da se nema para......a da su potrebne pare, jesu....ma drzava je vise kriva od gradjana, kad vam kazem...
loader loader 22:26 24.08.2009

Re: U

Država i građani nisu dve stvari. Državu čine njeni građani i određuju joj kvalitet. Ništa drugo je ne određuje. Kao što otpaci onde nisu "se stvorili", već ih je neko bacio. Bacili građani. Većina građana baca. Kad je tako, naravno da je slaba opšta javna volja da se izgrade institucije sa kojima neće biti dileme da li će posao biti obavljen. Da je ubedljiva većina građana naložena da ovaj problem tretira na pravi način - em bi sve bilo počišćeno bez ikakve dileme, em bi se bacalo višestruko manje nego sada. Sve zavisi od nas i naših dela. Kad većina nešto hoće, ona to i sprovede. Ovde na žalost nema većine koje se tiče očuvanje nama bliske prirode. Većina, naprotiv, zagađuje. Zato je stanje ovakvo, zato su slike ovakve.
jesen92 jesen92 09:28 25.08.2009

Re: U

Sve zavisi od nas i naših dela. Kad većina nešto hoće, ona to i sprovede. Ovde na žalost nema većine koje se tiče očuvanje nama bliske prirode. Većina, naprotiv, zagađuje. Zato je stanje ovakvo, zato su slike ovakve
...dok vecina u Srbiji shvati sta znaci "sacuvati zivotnu sredinu" potrebno je mnoooogooo vremena....Zato, sa edukacijom treba krenuti od obdanista i samo tako moze da se kod vecine, jednog dana, promeni svest...Za sada je dovoljno, da vecina nauci gde treba da baca svoje djubre a posto vecini to ucenje tesko ide jedini nacin je udaranje po dzepu....e sad dolazimo opet do "drzave" tj zakona, propisa, uredbi i njihovog sprovodjenja u delo....i to udaranje po dzepu treba neko da radi, da li ce to biti pravi policajac ili komunalni jos uvek se ne zna...cula sam da vec ima problema oko toga sta ko treba da radi tj da se policija zali da ce im komunalci uzeti deo posla.....itd......
btw....nocas, setajuci tv kanalima naletim na izbor mis univerzum i kad se to zavrsilo poce "menjam zenu"...nisam imala pojma da jos ide taj "sou".....mis'im... mr loader, pomislila sam na vas i na ekolosku svest u trenutku kada je ceo ekran zauzeo jedan tip koji menja zenu, u treger majci, istetoviran skroz na skroz...niko od ucesnika nije upotrebio ni jednu prosto-prosirenu recenicu...koriste samo par reci "super"..."extra"... "prezadovoljna sam".."prelepo".....i tako.....
loader loader 11:18 25.08.2009

Re: U

Jesen: " ...dok vecina u Srbiji shvati sta znaci "sacuvati zivotnu sredinu" potrebno je mnoooogooo vremena....Zato, sa edukacijom treba krenuti od obdanista i samo tako moze da se kod vecine, jednog dana, promeni svest...Za sada je dovoljno, da vecina nauci gde treba da baca svoje djubre a posto vecini to ucenje tesko ide jedini nacin je udaranje po dzepu....e sad dolazimo opet do "drzave" tj zakona, propisa, uredbi i njihovog sprovodjenja u delo....
Sve se slažemo. Naprosto, treba raditi u svim aspektima kako bi se stvari micale na bolje (nikako samo u nekim aspektima, ili ne daj bože samo u jednom, jer tada je neuspeh zagarantovan). Ali početak svega je u broju i energiji ljudi koji žele da menjaju. Ako ih ima dovoljno, delovaće se na svim poljima i to je to. U ovom trenutku, samo jedna ubedljiva procentualna manjina, u koju spadamo i mi ovde, koji komentarišemo, ulaže sebe u tom, pozitivnom smeru. Biće nas sve više. No, pitanje je da li će nas, u projekciji, jednog dana, biti dovoljno umnoženo da stignemo na ekološku scenu pre no što Srbija, odnosno planeta bude totalno i beznadežno zatrovana.


loader loader 11:41 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Jesen:
".....mis'im... mr loader, pomislila sam na vas i na ekolosku svest u trenutku kada je ceo ekran zauzeo jedan tip koji menja zenu, u treger majci, istetoviran skroz na skroz... "
:)) Pojavio se istetovirani etno-majmun i pomislili ste na mene?!! :))) Ha...!!! :))) Kao da pogađate da sam sav istetoviran i nosim šajkaču, i slušam elektro-stupido-islamo-folk muziku !! :))

A kad smo već kod tetovaže (koja mi je inače oduvek bila krajnje odbojna) evo vam jednog primerka, koji po celoj glavi ima kombinaciju tetovaže, pirsinga i boja za kolače:



Tako, kao faca ovog lika, otprilike, izgleda Srbija salepljena i izbušena otpadom metalnim, plastičnim..., sva izmenjena, zatrovana i poružnela !
cassiopeia cassiopeia 14:17 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

A kad smo već kod tetovaže (koja mi je inače oduvek bila krajnje odbojna) evo vam jednog primerka, koji po celoj glavi ima kombinaciju tetovaže, pirsinga i boja za kolače:



Od čega li on beži ovako maskiran?
loader loader 16:15 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

cassiopeia:
" Od čega li on beži ovako maskiran? "

Nagađajmo:

1. Beži od žene.

2. Ne beži ni od čega, nego se savio unapred, gurnuo glavu u zemlju i na trenutak je umočio u gornji deo nebeskog svoda pakla, koji se nalazi tik ispod površine tla.
cassiopeia cassiopeia 18:05 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Nagađajmo:

1. Beži od žene.

2. Ne beži ni od čega, nego se savio unapred, gurnuo glavu u zemlju i na trenutak je umočio u gornji deo nebeskog svoda pakla, koji se nalazi tik ispod površine tla.



Kad se ovako nagrdio biće da od sebe beži.
loader loader 18:15 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Ok, ubeležićemo pod tri.

Hm, ne bih voleo da ga sretnem ni 4 sata pred spavanje.
cassiopeia cassiopeia 18:21 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Ok, ubeležićemo pod tri.




Hm, ne bih voleo da ga sretnem ni 4 sata pred spavanje.



Bolje reći nikada
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:30 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Hm, ne bih voleo da ga sretnem ni 4 sata pred spavanje.

domacine evo ti slicka za smirenje

loader loader 23:00 25.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Njanja, slika je stvarno za smirenje. Divotna je.
Zato jedno veliko
i u adekvatnoj boji -
jesen92 jesen92 00:34 26.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

..uh mr loader, gde ovoga iskopaste...od njega mi se povraca..bio jednom na naslovnoj bloga, nisam smela da upalim racunar zbog njega , cekala sam da ga zamene novi blogovi.. ...
.btw..nisam se ja vas setila zato sto mi palo na pamet da licite na tipa iz "menjam zenu" vec zato sto mi je taj tip izgledao daleko od bilo kakve "svesti"...pa sam ga zamislila na nekoj ekoloskoj radionici a vi kao drzite predavanje o opstanku planete.......
.P.S.. ako mozete sklonite ovog gore, da mi mogli da nastavimo pricu....
loader loader 00:51 26.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Da sam znao da je tip već korišćen negde na naslovnoj bloga, ne bih ga stavljao. Uzeo bih neko drugo čudo. No, sad je malo glupo da ga "povlačim iz prometa", jer su se i komentari pomalo uvezali oko njega... Eno, Njanja je postavila jednu fotku za opuštanje. Usredsredite se na nju i stvar je rešena :)

A za ovo oko "ličenja na tipa iz..." Samo sam se šalio. Shvatio sam na šta ste mislili... :) Teško da bih mogao baš da držim predavanje iz ekologije. No, dovoljne su i ovakve, male, blog akcije. Svakko ponešto i biće valjda neke koristi.

jesen92 jesen92 08:48 26.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

Samo sam se šalio. Shvatio sam na šta ste mislili
..ma i ja sam shvatila da se vi salite.....a bio zaista blog o "cudovistima" tj sta ziv covek od sebe moze da napravi a ovaj "vas" bio prvi....A sad nesto u vezi kanti...moj sin, za vikend, nesto rasciscavao po kuci i otisao da baci djubre ali nije imao gde posto su kante bile vec pretrpane...u tom naselju djubretari dolaze samo utorkom...i morao sve da vrati i tek juce bacio...nije da hvalim dete, ali mnogi bi to sve ostavili pored....Naselje veliko a odnosenje djubreta jednom nedeljno...nije ok...Neko bi iz inata ostavio, na primer.......Nego, zadnja dva dana u mom gradu se desava nesto slicno kao sto je bila borba za 5 parkic.....Zaststa zivotne sredine podrazumeva i sirenje i odrzavanje zelenih oaza u gradovima...mali parkovi i zelena igralista su samo deo toga...Medjutim, nasa lokalna vlast, koja je u svojoj sustini narodnjacka, pocela da prica o urbanizaciji bez zelenila i da ljude koji se bore za zelen grad proglasavaju rularnim stanovnistvom koje treba da se vrati u zavicaj da ne bi ometali razvoj grada...nevidjeni bezobrazluk, posebno sto su ih bas ti "rularni" ljudi i doveli na vlast ....Radi se o zelenoj povrsini u naselju Centralna Radionica(pitaj boga zasto se tako zove) na kojoj je igraliste za decu i slicni sadrzaji a oni poceli da kopaju i da prave neki superhipermarket u kome ce biti zaposleno 150 ljudi..oni obezbeduju posao za 150 ljudi a neki gradjani brane neku travu...
..procitajte OVO..
....izjave u vezi urbanizacije daje ovaj lik..

a evo ga u kampanji...
loader loader 09:48 26.08.2009

Re: U - tetovaža, pirsing - ludilo !! :)

To je maltene tipičan problem. Ima ga i na drugim mestima. Radi se o lošoj izbalansiranosti momentalnih, profitabilnih potreba grada i potrebe da se održi ili napravi što više zelenih površina, parkova, šetališta... Ovo drugo mnogima ne deluje kao nešto što je neophodno, ali - jeste, izuzetno je neophodno.

Naravno, stvari opet zavise od generalne svesti o tome. Ako je ona slaba, slabi su i pozitivni državni mehanizmi, pošto je nedovoljan javni pritisak, nedovoljne su građanske inicijative.., a i sami državni činovnici potiču iz baze i imaju sve njene osobine. Onda opet moramo da se vratimo na priču o sveobuhvatnoj akciji, od dna, do vrha, od edukacije i podizanja svesti, do preuređenja institucija.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:47 23.08.2009

Nema gazde u kuci

Nesvesni štete, nemilosrdni, nervozni, needukovani, odsutni, neodgovorni..
loader loader 08:34 24.08.2009

Re: Nema gazde u kuci

NNN NNN 01:26 24.08.2009

Nigde ne mogu da nađem

svoju fotku (), kad se povukla poplava (tj. spustio vodostaj za oko 2,5 m, na svoj normalan nivo) u Savskom rukavcu (gde je marina) bilo je hiljade plastičnih flaša
loader loader 08:39 24.08.2009

Re: Nigde ne mogu da nađem

Gde god da sam mrdnuo levo-desno, po Srbiji, viđao sam upravo takve scene u potocima i rečicama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:06 24.08.2009

Đubar

Najveći deo ovog smeća - koje će da se razlaže sporo, ali neumitno - završiće sa tim svojim fatalnim iscurevinama, na kraju, u vodotokovima. Mi ćemo, sa svojom decom, tu vodu piti. I bukvalno, i simboli


Ne da ćemo je piti, nego je već pijemo.

Napulj
loader loader 10:10 24.08.2009

Re: Đubar

Napulj
Haos! Šta je ovo?

Ahaaa .. - akcija prikupljanja smeća koju su naši onamošnji gastarbajteri organizovali kako bi Žabarima pokazali kako se to radi ? .. :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:09 24.08.2009

Re: Đubar

To je glavna napuljska tema već neko vreme - đubar.





Izreka "Vidi Napulj pa umri" je tada dobila sasvim drugo značenje.
jesen92 jesen92 11:12 24.08.2009

Re: Đubar

Napulj
..ne verujem da se ovo moze videti u Nemackoj....a to znaci da mentalitet i kultura igraju vaznu ulogu u celoj prici...u tom smislu permanentna edukacija stanovnistva je veoma vazna ali nista ne vredi bez kvalitenog i organizovanog rada komunalnih sluzbi, razvijenog sistema deponija.....itd...
jesen92 jesen92 11:21 24.08.2009

Re: Đubar

..hvala Jelice za ove fotke....ovo je za ne verovati.....napuljski komunalci ocigledno ne postoje ili ne rade svoj posao ili su sve postojece deponije zatrpane pa vise nema gde da nose to djubre.....nekulturni gradjani su samo mala karika u tom lancu kada se problem posmatra globalno.......drzava ili region tj njihov stepen razvijenosti je mnogo znacajniji faktor....ne verujem da se ovo moze videti ni u severnoj Italiji....
antioksidant antioksidant 12:32 24.08.2009

Re: Đubar

.....napuljski komunalci ocigledno ne postoje ili ne rade svoj posao ili su sve postojece deponije zatrpane pa vise nema gde da nose to djubre.....

komunalne sluzbe su pod kontrolom mafije...

ovo su (cini mi se) slike od prosle godine kada je bila neka vrsta strajka ...

jesen92 jesen92 13:08 24.08.2009

Re: Đubar

komunalne sluzbe su pod kontrolom mafije...
ovo su (cini mi se) slike od prosle godine kada je bila neka vrsta strajka
...predpostavljam da postoji neki ozbiljan razlog koji nije vezan samo za nesavesnost gradjana....
shumska shumska 13:45 24.08.2009

Re: Đubar

Kamora - napuljska mafija koja se izmedju ostalog, bavi i smećem, zaradjujući velike novce.
Robert Savijano i njegov film Gomorra, govore upravo o ovom problemu
topcat topcat 16:08 24.08.2009

Re: Đubar

Jelica Greganović


Napulj


Je li to ono bella Napoli?

Mada, u NY isto tako smeće stoji nasred ceste. Postoji neki raspored kad prolaze kamioni i tada se kao izbacuje. Ljeti kad se zapeče na vrućini..au...
pnbb pnbb 19:57 25.08.2009

Re: Đubar

Izreka "Vidi Napulj pa umri" počinje da dobija sasvim drugo značenje.

ovo nije fer od jednog profesionalnog novinara

ne verujem da ne znas da su slike od prosle godine kad je trajao obracun s kamorom

obecano je da ce se resiti problem smeca(berluskoni?) i resen je...
napulj je divan grad
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:44 27.08.2009

Re: Đubar

ovo nije fer od jednog profesionalnog novinara


A zašto nije fer? Zato što su slike od pre godinu dana? Moja greška je možda samo to što nisam sačekala moguće odgovore i pitanja nakon što sam okačila komentar, već sam otišla za drugim poslom, pretpostavljajući da i drugi znaju za tu aferu od pre godinu dana, jer su te slike preplavile svetske medije.
Ali, one i dalje i posle godinu dana pokazuju kako se Napulj našao zatrpan đubretom, jer nisu mogli da se izbore sa svojom mafijom? Problem jeste rešen za sada, ali ove slike ostaju, da pokažu šta može da se desi kada neke stvari zakažu i kada oni koje si izabrao dozvole da mafija u ruke uzme naizgled tako nebitnu stvar kao što je đubre. Naravno ne za džabe.
I ona kućica gore je divna, kao i Napulj, ali đubre oko nje je đubre.

http://www.genspot.com/video-42531/smeti.aspx
talicni talicni 16:22 24.08.2009

Toronto



Kod nas je nedavno okoncan strajk dubretara koji trajao 39 dana.

Umal se ne udavismo u smecu.
loader loader 00:13 25.08.2009

Re: Toronto

Kod nas je nedavno okoncan strajk dubretara koji trajao 39 dana.
Pa... kako se to okončalo? Jel im njihova vlada obećala da će da im poveže radni staž? :)
Biljana 77 Biljana 77 17:57 24.08.2009

Svakog dana,

a posebno vikendom kad ljudi odu sa Ade šetamo se.. među gomilama đubreta, uglavnom plastike.. Užas! Kud god sa prođete Šumadijom pored lokalnih puteva malo malo pa ćete naići na neku mini deponiju. Krvica je do ljudi, ali treba znati da do skoro velika većina sela nije imala (ili još uvek nema) organizovan način i sistem odnošenja đubreta, tako da ni vlasti (lokalne, a i državna) ne treba da budu amnestirane od zgražavanja. Naravno ključno je da svako do nas uradi ono što je do njega:
1. da ne bacamo đubre gde mu mesto nije
2. da ukažemo onima oko sebe da to ne rade.
Ako generacija sadašnjih roditelja bude svesnija od prethodnih, možemo da se nadamo da će naša deca biti svesnija i "čistija".
loader loader 22:31 24.08.2009

Re: Svakog dana,

Biljana, potpisujem komentar :) Pozdrav
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:44 24.08.2009

ljudi su cudna bica

ko da nije njihova ova Zemlja.
ko da je ne ostavljaju svojoj deci.
ko da prkose necemu.
a lako je resiti problem.
po dzepu.

Earth is Green
loader loader 22:34 24.08.2009

Re: ljudi su cudna bica

njanja_de.manccini:
" ... ko da prkose necemu... "
Aj da ponovim deo iz posta: "...Ovu scenu su otpadom zatrpali ljudi, ovdašnji, kojima je priroda jedan deo sebe poverila na čuvanje. Nesvesni štete, nemilosrdni, nervozni, needukovani, odsutni, neodgovorni... "
angie01 angie01 22:01 24.08.2009

ovo je Zemlja za nas,

ovo je kuca za svu nashu decu!
loader loader 22:52 24.08.2009

Re: ovo je Zemlja za nas,

Kako gorko zvučite, Angie ...

A gorko i jeste. Ukus nagorele plastike, ili suncem zagrejane boce... - uh!!
Stvarno - mi smo sebi, i ne znajući, zgotovili to za doručak i svakog dana kusamo: pereca od nagorele plastike, i čaj od skuvane plastične boce.... Efekti takvog doručka su .. wauh ...
angie01 angie01 23:02 24.08.2009

Re: ovo je Zemlja za nas,

Kako gorko zvučite,


ma ne, nego..


loader loader 23:19 24.08.2009

Re: ovo je Zemlja za nas,

ma ne, nego..
Znači, pogrešno sam komentarisao, ispalio se, zastranio, maltretirao tastaturu zalud..!? .. :)
Dobro, ako je EKV u pitanju,
samo ću da se prepustim

angie01 angie01 23:48 24.08.2009

Re: ovo je Zemlja za nas,

ispalio se, zastranio, maltretirao tastaturu zalud..!?


pa nije,..oni izdvojeni stihovi iz prvog komentara stoje!

da treba da chuvamo kucu nashe dece!
loader loader 00:02 25.08.2009

Re: ovo je Zemlja za nas,

E, pa, dobro, sad mi je laknulo :)

Nego, danas me putevi navedoše tamo-amo, pa sam prošao kraj neke paljevine. Još su mi disajni putevi zatrovani. Na periferiji, gde su pretežno kuće sa dvorištima, neki prikupljaju na gomilu travu, lom, granje i otpatke među kojima su plastika i guma - i pale. Onda to ume da tinja po čitav dan, crnim otrovnim dimom satirući čitavu okolinu! Neshvatljivo!
nikvet pn nikvet pn 09:25 25.08.2009

ima i drugo

Pre šest godina jednoga vrelog letnjeg dana posle intervencije u planini rutinski skrenem prema svojoj vikendici. Sa ledenim podrumskim pivom pred očima. Usput pored planinske rečice vidim neku omladinu kako se brčka i gaca po vodi i nešto iznosi ... Plastiku ! Lepo trpaju u džakove i iznose đubre na obalu ! Očima svojim ne verujem. Priđem oduševljeno a najbliži dečko me nešto belo gleda. Šta je sad ? Prilazi jedna devojka i kaže : Ne razume vas on, Holanđanin je ... a ova devojka je iz Francuske, onaj eno Poljak ... Ja u čudu - usred Južnog Kučaja u izletničkom naselju deca iz sveta čiste reku !
Objasni mi devojka da je to Eko-kamp, evropska organizacija kao izviđači npr, ona je lider ovogodišnji ovdašnji. Objavim im pauzu, potrpam ih 6-7 u kola i odvedem do vikendice na pivo i sokove. Dogovorimo feštu za naredno veče i pogostim ih iz sača i grneta. Opšte oduševljenje, fešta vasionska.
Naša deca da bacaju đubre a strana da skupljaju - sramota do neba; ajde malo da popravim stvar. Najviše me je začudilo što je rezultat njihovog čišćenja bio tako moćan. I bogami trajao sve do Prvog maja koji je dan D protiv Prirode. Dotle bi reka sijala lepotom, a posle plastikom.
Narednih godina su dolazili redovno i jedno veče je bilo rezervisano kod mene da ih dočekam. Sve do prošle godine kad su opštinari ukinuli podršku. I ta sitna lova nekome se dopala više od čiste reke. Grozno.
loader loader 11:53 25.08.2009

Re: ima i drugo

Oduševljen sam sadržajem iz prvog dela teksta i nisam iznenađen navodima s kraja teksta. Iskreno.

E, sad, pošto je vaša pripovest izuzetna u onom svom pozitivnom toku i alarmantna u ovom poslednjem delu - zašto ne pokušate da u svojoj sredini, odakle god da ste, pronađete saradnike i entuzijaste koji će udariti na sva zvona, organizovati se i reanimirati akciju čišćenja? To uvek uspeva ako se istraje. Uostalom, dajte raznoraznim ekološkim aktivistima naziv mesta, imena aktera... - pa neka krenu u kampanju. Možemo vinovnike ukidanja ekološkog kampa "oglasiti" i ovde po blogu, i gde god treba. Moćan medij je i Facebook... Lepićemo ih i po traktorima, šoferšajbnama...

Primer je velelepan i ne sme se dozvoliti da trajno zamre, a upravo nam treba što više (i) takvih stvari kako bismo, možda, spasli ovu predivnu, blagu zemlju od definitivnog uništenja !!
nikvet pn nikvet pn 13:12 25.08.2009

Re: ima i drugo

Posle opštinskog otkaza eko-kampa nas nekoliko vikendaša očas se organizovalo da decu dočekamo i smestimo po vikendicama. To bar ne košta ništa. A za klopu desetak dana 10-12 kampera nije nerešivo, naprotiv. Problem je bio što taj način kampovanja nije zvaničan, oficijelan i njihova centrala ne prihvata takvu organizaciju nego samo uz blagoslov lokalne samouprave. Što je u redu jer ko bi normalan svoje dete slao preko sveta na divljaka. A baš to nemamo jer je u lokalnom međustranačkom potkusurivanju ta sitna kinta ladno precrtala ekologe.
loader loader 16:07 25.08.2009

Re: ima i drugo

Onda, to ne zvuči nerešivo. Neka lokalna samouprava, recimo, da oficijelni blagoslov, u kakvoj god on formi treba da bude, a projekat neka se finansira ne iz lokalnog budžeta, već na neki od drugih načina, tj. donacija. Tako će projekat biti faktički izvodljiv, a i institucionalno utemeljen, što je bitno za roditelje mladih ekologa iz inostranstva.
nikvet pn nikvet pn 19:18 25.08.2009

Re: ima i drugo

Jooooj, pa ti očigledno ne živiš u Srbiji !
Možemo vinovnike ukidanja ekološkog kampa "oglasiti"

I onda da čekam osvetu čaršijsku : recimo npr. da je njegova bratanica učiteljica mome sestriću; znači dete može slobodno da se ispiše. Zvuči neverovatno ?
Neka lokalna samouprava, recimo, da oficijelni blagoslov ... projekat neka se finansira ne iz lokalnog budžeta,

Da li bi se iznenadio ako bi mi za to tražili ... protivuslugu, najmanje ? Zato što je u mozgu našeg političara jasno da ako se ja oko tog eko-kampa trtim znači da se nešto talim, pa kad je već tako ... Njihov mozak ne prima da se nešto može raditi od srca, od dobre volje, volonterski; bez ikakve želje za zaradom već iz želje da se pogledam u ogledalo i da sebi kažem - ej, danas si nešto dobro učinio. I da se zbog toga dobro osećam. Takvih među njima nema i to je naš usud.
loader loader 22:40 25.08.2009

Re: ima i drugo

Baš poznajući Srbiju i pišem ono što pišem.

Ok, opet ima rešenje, Ne mora se ići protiv nekoga (ko je onemogućio da se projekat održava i dalje), već treba ići za, za to da se projekat nastavi. Ako ima dovoljno upornosti i dovoljno ljudi raspoloženih za to, stvar ne može da ne uspe. A ako samo dvojica, ili trojica entuzijasta rade na tome, šanse za uspeh su minimalne. U situacijama kad toliki procenat ljudi ne želi dobro, to dobro je gotovo neostvarivo, makar u nekom bliskom vremenskom periodu.

Takođe, ako je vera u lošu politiku jača od vere u neki pozitivan projekat, rezultata opet ne može da bude.

Protivuslugu bi možda tražili, a možda ne. Pre sam sklon proceni da ne, jer to nije oblast za neki tal (kako ga vi zovete). Čak, moglo bi se desiti da neki skorojević, koji voli da se pita, zaleči svoju taštinu tako što će javno pokazati kako je baš on pomogao (dozvolio) da se uradi nešto što zvuči kao opšte dobro. Računajte ozbiljno na tu mogućnost.

Da narod ne baca djubre svuda, i da od naroda izabrani političari nisu po mentalitetu isti kao većina onih koji su ih izabrali, mi ovde ne bismo ni pričali o Srbiji zatrpanoj smećem. Em se ne bi toliko bacalo, em bi se brzo i odgovorno sakupljalo ono što se baci. Živimo u svetu ovakvom, kakav jeste. Takav svet zahteva borbu. Bez nas se ništa neće desiti. No, stvari nikad nisu crno-bele. Recimo, vi ste već puno učinili ugostivši mlade ekologe. A i tako što ste došli ovde i napisali komentar. Dajmo i drugima priliku da ponešto preduzmu u pozitivnom pravcu.

nikvet pn nikvet pn 09:53 26.08.2009

Re: ima i drugo

Još zanimljivosti u vezi Eko-kampera. Normalno je pomisliti da su ti studenti poreklom iz nižih socijalnih slojeva koji nisu imali kintu za ozbiljno letovanje nego ovako za dž pa makar i đubre po Srbiji skupljali. Upravo je suprotno. Tako npr. Italijanov otac je upravnik čuvenog pozorišta, Ukrajinkin kardiohirurg, Španjolkin je vlasnik trgovinskog lanca itd. Deca koja su odmalena letovala na egzotičnim destinacijama. Deca koja u posetu manastiru Ravanici idu potkovana najsitnijim podacima. Kaluđerice koje ih ledeno dočekaju ( oni su nas bombardovali ) kad vide masan prilog na oltaru ispraćaju ih ko vladiku. Koji su čuli za čuveni srpski pasulj pa traže restoran da probaju. Ali nikako ih nije blam da satima gaze ledenu reku i iznose naš šljam da bi se uveče zezali, smejali i pevali.
Utoliko je veći naš sram što smo dozvolili da to zgasne.
Vredi se potruditi da ih povratimo.
jesen92 jesen92 18:21 26.08.2009

Re: ima i drugo

Deca koja su odmalena letovala na egzotičnim destinacijama.
...mozda im i nase djubre lici na egzotiku...
loader loader 21:31 26.08.2009

Re: ima i drugo

Vredi se potruditi da ih povratimo.
Naravno. I da njih povratimo, i da druge, slične, prizovemo, na druge lokacije. Jesen će vam sve objasniti :) Ona je em dobronamerna, em naučena da meri iz svih uglova :)
vishnja92 vishnja92 10:54 27.08.2009

ja kupila

dva platnena cegera :)
ne primam vise kese na kasi... moj mali doprinos.

ps - dobar dan, mr Loaderu
loader loader 16:36 27.08.2009

Re: ja kupila

Hej... Višnja :)
I ja... Već poodavno odbijam da uzmem plastičnu kesu na kasi, i gotovo uvek kažem kasirkama: "Ah... ne... Već smo dovoljno zatrpali Srbiju plastikom, smećem na skoro svakom koraku..!"
Reakcija je, obično, najpre jedan trenutak iznenađenosti zbog takvog trola, a zatim odobravanje.
Smatram, čak i tako malena porukica nešto vredi.

ps - Dobar dan.. Drago mi je da se videsmo :)


pointofview_gun pointofview_gun 12:16 27.08.2009

selekcija otpada

Ja priznajem. Svaki put iz prodavnice donesem gomilu kesa. Kad izvadim stvari, kese ubacim u kantu koju mi je ljubazno obezbedio grad (plavu). Imam i zelenu, ta je za druge svrhe. Ko zivi u inostranstvu, zna. E, od tog trenutka sudbina mog otpada moze da bude i ovakva (nije tako svaki put):
Ne postoje utvrdjeni dani kad se koji otpad odnosi. Dolaze po njega kad im padne na pamet. Desava se da isti dan pokupe obe kante. Normalno, smece prebace u isti kamion.
Nekad ne dodju po 15 dana. Posto se u medjuvremenu nakupi vise smeca nego sto moze da stane u kantu, ja ga ubacim u crnu kesu koju naslonim na kantu. Dodju po kantu i ne uzmu crnu kesu. Tako sam prinudjena da tu kesu ubacim u kantu, koja je tako do pola puna, pa opet imam isti problem sledeci put.
Mozda u teoriji i postoji dan kad se odnosi glomazni otpad. U praksi, stoji pored kontejnera dok ga ne raznesu psi ili ako nesto vredi, odnesu Romi.
loader loader 16:38 27.08.2009

Re: selekcija otpada

Joj, kako mi sve to poznato .. ! ..
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:53 27.08.2009

Re: selekcija otpada

U Sloveniji jeste bitno čistije i više se vodi računa, ali to i dalje ne znači da ne mogu da se vide i ovakvi prizori:





loader loader 22:55 27.08.2009

Re: selekcija otpada

U Sloveniji jeste bitno čistije i više se vodi računa, ali to i dalje ne znači da ne mogu da se vide i ovakvi prizori:
Hm... Znači da ima još Srba u Deželi :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana