B92 Blog    Članovi    gordanac    Navika, odvika, slatka muka...

gordanac
08:19
SRE
26
AVG

Navika, odvika, slatka muka...

imgSizer.aspx?img=58364&w=300&h=0Kažu mudri ljudi da nas naše navike čine onakvim kakvi smo, ustvari. Mislim još da nas naši izbori čine takvim kakvi smo, da nas umeće korišćenja slobode izbora (raznih) koji su pred nama - najbolje objašnjava i opisuje. Ali i za pravljenje izbora treba nekako i negde izgraditi - NAVIKU - da se ta veština stekne i neguje. Izgleda lako, ali samo na prvi pogled.

 Navike često, svesno ili nesvesno, delimo u grupi kojoj pripadamo, ne čine nas takvim kakvi smo samo naše male, privatne, individualne navike, već živeći u društvu usvajamo, prihvatamo i navike koje to društvo čiji smo deo, smatra poželjnim i prihvatljivim, često tako da uopšte i ne mislimo o tome ŽELIMO li za sebe takve "opšteprihvaćene" društvene navike. Kao da duboko u sebi osećamo nekakav strah da, ako ih ne usvojimo, može lako doći do toga da nas naša grupa odbaci, da nas etiketira, da i sve naše druge navike smatra - neprihvatljivim, jer se po "društvenim navikama" nekako "ne uklapamo" u sliku koju nekakva većina ima o tome ŠTA su poželjne navike. Tako obično počinju "morality plays", proces kojim se (a bez pravog prava i razloga) "osuđuje", "procenjuje", "morališe", "vrednuje" nečiji karakter i nečiji postupci bez obzira što taj/ta o kome je reč ne čini ništa nezakonito, samo se ponaša (ili postupa) shodno nekim svojim - navikama.

 

Tanke su linije između navika, rituala, mentaliteta i karaktera, bilo da gledamo SVE TO   imgSizer.aspx?img=58366&w=300&h=0na samo jednom ljudskom biću ili da gledamo neko društvo, u celini.

Dug spisak postoji, raznih "navika" (radne, kulturne, komunikacione, saobraćajne, jezičke, navike ishrane, kupovine, štednje, dnevne, poslovne, ...) koje (pomalo licemerno) većina nas smatra "lošim", ali manjina nešto i radi da dođe do "odvike" od tih loših navika, ili tačnije rečeno - proces "odvikavanja" od kog bi društvo u celini imalo koristi sticanjem "novih, dobrih navika"  teče naizgled - baš sporo.

 Da li?

Koliko je lako ili teško - menjati sopstvene navike?

Koliko je zahtevno i naporno sam doneti odluku o "menjanju navika" i koliko otpora ima u nama ako nam neko drugi (ko god) pokaže, zahteva, "naredi", obaveže nas na - menjanje navika?

O odvikavanju se na raznim mestima mogu naći razni dobri saveti. Definicije se mogu sasvim lako naći o tome ŠTA su ustvari naše navike kao pomoć ako donosimo odluke o tome da ih se - oslobađamo, da ih menjamo, da sami sebe naučimo drugačijem ritmu i načinu života. Stephen Covey ima (već odavno čuvenu) knjigu o "7 dobrih navika efikasnih ljudi" (i kako ih steći) koja se (mahom) odnosi na naše poslovne neuspehe i uspehe, na našu "radnu efikasnost", ali je primenjiva i za naše male privatne navike, takođe.

Ponekad naše navike "prelaze" u zavisnosti, u skoro opsesivno ponašanje koje nikako ne možemo kontrolisati, te navike umeju da smetaju našoj okolini, umeju da "prozvode" probleme koji bi trebalo da su otklonjivi, jer proističu IZ NAS, iz naših stečenih navika koje ne želimo da menjamo, a - možemo, sasvim sigurno je da možemo, ako našu volju suprotstavimo korenu svog tog nesvesnog koje učestvuje u stvaranju naših navika. Na takvoj "listi" su poznate "loše navike" poput pušenja (kažu ljudi da je tako, ja naravno - ne verujem :)), alkohola, upotrebe bilo kakvih "narkotika", prekomernog, "utešnog" jedenja svega i svačega, nemara o sebi, aljkavosti, sitnih, malih, ružnih navika kojima umemo da zagorčavamo život i sebi i drugima.

 Slično je, neverovatno slično i sa društvima u celini, bez obzira na zakone, na propise, na moralne vrednosti koje su (kao) prihvaćene, bez obzira na bilo koja i bilo kakva pravila koja bi trebalo da podstiču odvikavanje od loših i stvaranje - dobrih navika u celom društvu.

habit21.gif Da bi se proces "odvikavanja" eventualno ubrzao, mora se imati znanje o tome ŠTA i ZAŠTO od navika menjati, mora se imati ŽELJA da se to učini i moraju se razviti VEŠTINE kojima se proces odvikavanja čini - uspešnim.

 Izgleda jednostavno i - jeste jednostavno. I - retko se dešava. Ljudi će pronaći milione razloga zašto je tako jednostavan proces - nemoguć. Kad god se ŽELI promena traži se NAČIN, kad god se promena ustvari NE ŽELI, za to se traži - RAZLOG.

 I tako sve naše loše navike opstojavaju mnogo duže nego što bi trebalo...jer niko nas tako dobro ne može sprečiti da se menjamo kao - mi sami.

Posebna tema su navike između prijatelja, u brakovima, među ljudima koji su "dobrovoljno vezani" bilo kakvim vezama. Naše male, ružne navike koje odjednom "počinju" da se "primećuju" da postaju "teme, dileme i sredstva" besmislenih razgovora ni o čemu, koje umeju da "tope i kopne" i prijateljstva i ljubavi, kakve god. I koje se, najčešće, teško ili nikako - menjaju.

Mesecima me već zasmejava, serija "Californication" i način na koji se u ovoj seriji "pričaju i slikaju" opštepoznate "loše" navike. Ko god da piše dijaloge u ovoj seriji - radi izvanredan posao.

David Duchovny kao Hank Moody u seriji "Californication". radi izvanredan glumački posao, tako da je sve to zajedno razlog da duh Hank Moody-ija preporučim bez rezerve, ako bilo ko traži zabavno parče vremena tokom svoje navike gledanja TV ili DVD.

Nije baš skroz kao meni omiljeni Georg Carlin ili Eric Bogosian, koji se takođe bave navikama koje ljudi imaju, ali to je kao kad bih birala šta je najbolje od tri potpuno različite vrste ljudi koji me zasmejavaju, ma koliko ličilo da se njih trojica bave sličnim ili identičnim poslom.

 Olakšavaju i ulepšavaju one neophodne trenutke kad se, s voljom i dobroćudno, podsmevamo sami sebi zbog sopstvenih loših procena, loših navika ili odsustva volje za odvikavanje, svoje naivnosti, zabluda, tlapnji, "belih laži" koje ponekad "gutamo" ne trepnuvši...Trenutke kad u svemu ozbiljnom tražimo one najsmešnije strane, jer znamo da postoje ili baš zato što postoje...To mi je oduvek ličilo na najbolji početak za menjanje bilo kojih i bilo čijih loših, ometajućih, ružnih, nikom potrebnih - navika...

 

 

 

 





Komentari (138)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

4krofnica  08:40 26.08.2009
Preporuka: 0

.

#Link  Replika: 32
opsesivno kompulzivna!
ta sam!
jedne te iste radnje bez resenja kako da ih se resim. uz povremene tikove
samo veliki dogadaji tipa zesca rasprava, bolest itd ih ponekad otklanja. teze snagom volje
jedino me vadi sto sam optimista i ubedjena sam da ce se sve resiti nekako (ako nepoludim u medjuvremenu)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  08:52 26.08.2009
Preporuka: 0

:))

4krofnica
opsesivno kompulzivna!
ta sam!
jedne te iste radnje bez resenja kako da ih se resim. uz povremene tikove
samo veliki dogadaji tipa zesca rasprava, bolest itd ih ponekad otklanja. teze snagom volje
jedino me vadi sto sam optimista i ubedjena sam da ce se sve resiti nekako (ako nepoludim u medjuvremenu)

Znaš šta ne valja - odličan početak! :))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  09:12 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: .

Kažu mudri ljudi da nas naše navike čine onakvim kakvi smo, ustvari.

Ako se u gornjoj rečenici "naše" zameni sa nametnute dobija se prava slika konformizma ljudskih individua.
Mislim još da nas naši izbori čine takvim kakvi smo, da nas umeće korišćenja slobode izbora (raznih) koji su pred nama - najbolje objašnjava i opisuje.

Pitanje je da li obična jedinka uopšte ima izbor. Samo izuzetno snažni duhovi su u stanju da se sukobe sa od strane okoline nametnutim modusima ponašanja i da menjaju nešto od tradicionalno usvojeni idiotizama i ludosti grupe c.q.
da ne padnu pod uticaj sindroma čopora ili stada.
često tako da uopšte i ne mislimo o tome ŽELIMO li za sebe takve "opšteprihvaćene" društvene navike.

Ako se neko kritično postavlja u odnosu na društvo (većinu čopora) onda:
duboko u sebi osećamo nekakav strah da, ako ih ne usvojimo, može lako doći do toga da nas naša grupa odbaci,

Grupe prdestavljaju čopor koji je u stanju da žestoko sankcioniše nekomformizam a mnogo slučajeva pokazuje da je ubistvo individue "jedini" način da se ovo reši.
Spaljivanje na lomači je bio jedan od (Đordano Bruno), a i razna druga ubistva.
"Autoritet" grupa zasniva na opšte prihvaćenom sudu (neistina) da svakog ko se u potpunosti ne uklapa u zajednicu (koja to uopšte nije) jednostavno ućutka ili još efektivnije uništi.
Uzgred sve vrste serija iz Holivuda pa i kalnifornikaciju smatram idiotizmom holivudske produkcije i propagande potuno strane kako Evropi tako i Srbiji.

dragan7557 cerski
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  10:29 26.08.2009
Preporuka: 4

Re: .

opsesivno kompulzivna!
ta sam!
jedne te iste radnje bez resenja kako da ih se resim. uz povremene tikove
samo veliki dogadaji tipa zesca rasprava, bolest itd ih ponekad otklanja. teze snagom volje
jedino me vadi sto sam optimista i ubedjena sam da ce se sve resiti nekako (ako nepoludim u medjuvremenu)

Slican slucaj, opsesivan, kompulsivan, toliki optimista da ovi oko mene ponekad proplacu od ocaja.

Ono sto je najsmesnije, sto je covek veci optimista to se, izgleda, stvari stvarno cesce srede same od sebe
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  11:03 26.08.2009
Preporuka: 4

Re: .

Ono sto je najsmesnije, sto je covek veci optimista to se, izgleda, stvari stvarno cesce srede same od sebe


Ponekad je tanka linija između onog što smatramo sopstvenim optimizmom i između Self-fulfilling prophecy :))

Jedna od najboljih i najzdravijih navika, čini mi se, je steći veštinu stvaranja da sve što želiš - postane moguće.
I pri tome, negovanjem pozitivnog stava, pokušati da stekneš naviku "traženja smešnih strana neuspeha" u tom procesu.

I inače smatram da su uputstva tipa "kako do uspeha" relativno - nekorisna. Jedno vreme sam se bavila mišlju da napravim tekst o tome "šta treba da radite da bi doživeli - neuspeh" (i nisam još odustala )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  13:17 26.08.2009
Preporuka: 6

Re: .

šta treba da radite da bi doživeli - neuspeh

ништа лакше. поставите га себи као циљ.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  13:39 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

marco_de.manccini
šta treba da radite da bi doživeli - neuspeh

ништа лакше. поставите га себи као циљ.

wrong!
Promašaj, marco_de.manccini, čist promašaj :))
To su matrice za "kako doživeti uspeh" i - neprimenljive su za taj drugi "ugao gledanja", potpuno neprimenljive.
Suviše "navika i kalupa" u "pursuit for happines" čini da se "izgube" čula za taj drugi ugao gledanja, zato je i - zanimljivo.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  14:04 26.08.2009
Preporuka: 5

Re: .

ма нема промашаја.

или вам успе да доживите неуспех или вам не успе.

неуспех гарантован.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  14:13 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: .

marco_de.manccini
ма нема промашаја.

или вам успе да доживите неуспех или вам не успе.

неуспех гарантован.

wrong again!
ti ne izlaziš iz priče "kako doživeti uspeh"
navika, dobra verovatno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  14:18 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: .

gordanac
marco_de.manccini
ма нема промашаја.

или вам успе да доживите неуспех или вам не успе.

неуспех гарантован.

wrong again!
ti ne izlaziš iz priče "kako doživeti uspeh"
navika, dobra verovatno


Ne znam za ovaj put ka uspehu (u stvari znam ali ne mogu sada da pisem, lenj sam)

ali znam kako sigurno izbeci neuspeh - ne pokusavati nista!

Ionako nas (covecanstvo) je beskonacna ambicija redovno zavijala u crno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  14:48 26.08.2009
Preporuka: 6

Re: .

marco_de.manccini
ма нема промашаја.

или вам успе да доживите неуспех или вам не успе.

неуспех гарантован.

Ово је класична win-win ситуација, елегантно изведена.

Професоре Марко од Манчини', да нисте издали какав уџбеник? У овом свету жељном успеха твој приступ је освежавајући. Ако ниси, дај да се организујемо и издамо штиво под насловом: Како да будете успешно неуспешни у 5 кратких ненапорних лекција.

Био би то бестселер.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  15:19 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: .

ма пусти књиге и уџбенике, коме то треба.

него, ја сам мало размишљао на тему навика, промашаја и неуспеха. ево ја сам јутрос направио два промашаја и пре него што сам попио прву кафу. размишљајући и анализирајући помно, схватио сам где је срж проблема и како да ово спречим. одлучио сам да променим неке своје навике и кафу убудуће пијем мало раније.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  15:40 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

marco_de.manccini
ма пусти књиге и уџбенике, коме то треба.

него ја сам мало размишљао на тему навика, промашаја и неуспеха. ево ја сам јутрос направио два промашаја и пре него што сам попио прву кафу. размишљајући и анализирајући помно, схватио сам где је срж проблема и како да ово спречим. одлучио да променим неке своје навике и кафу убудуће пијем мало раније.

:))))
Knjiga i udžbenika svima treba, a najviše onima koji nemaju naviku da čitaju knjige ili tragaju za dobrim udžbenicima.
A (skoro) sve već negde piše...

Šta ti treba za neuspehe?
(evo nekih predloga za listu)

Neznanje.
Loše navike.
Odsustvo volje da bilo šta i bilo gde - menjaš.
Mrzovolja.
Prezir prema "malim uspesima".
Prezir prema sopstvenom vremenu.
Neproduktivne emocije.
-----
Imaš sve to ? Neuspeh - garantovan! :))))
(za razliku od onih "recepata za uspeh" koji su uspešni samo davaocima tih recepata )

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  16:12 26.08.2009
Preporuka: 4

Re: .

има и онај лепи хомеров савет

ако ти не успе из прве, откажи се.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
drug.clan  16:36 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

Knjiga i udžbenika svima treba, a najviše onima koji nemaju naviku da čitaju knjige ili tragaju za dobrim udžbenicima.


pa sta ce njima knjige kada ne citaju



Profesore popite Vi kafu jos uvece pa sigurno pre prve kafe necete moci da napravite ni jedan promasaj
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  17:07 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: .

ма ми се ту шалимо, али понешто и погађамо.

михаил громов, један од најистакнутијих и најинтересантнијих математичара данашњице рекао је нешто у стилу ”математичар који никада није погрешио није никада постигао изванредне резултате.” дакле навика да се буде непогрешив је непродуктивна.

наравно, овај феномен је познат и применљив у свим сферама живота.

(само за вишњу: примети једну реч у претходној реченици. шифра: не треба ми поновити много пута)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  17:12 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

marco_de.manccini
ма ми се ту шалимо, али понешто и погађамо.

михаил громов, један од најистакнутијих и најинтересантнијих математичара данашњице рекао је нешто у стилу ”математичар који никада није погрешио није никада постигао изванредне резултате.” дакле навика да се буде непогрешив је непродуктивна.

наравно, овај феномен је познат и применљив у свим сферама живота.

Bingo.
I ta je navika zato uzrok mnogih neuspeha u "planovima za uspehe".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  17:20 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

вишња, ено моје грешке, цитирала горданац пре него што сам се сетио и поправио.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  17:25 26.08.2009
Preporuka: 4

Re: .

marco_de.manccini
вишња, ено моје грешке, цитирала горданац пре него што сам се сетио и поправио.

тзвртз!
greška?
koja greška?
tzvrtz!

jedna od dobrih navika - popravljaj greške, stalno, i svoje i tuđe, neće da škodi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  17:52 26.08.2009
Preporuka: 5

Re: .

Сад, за разлику од Драгољуба за кога цео блог зна да је неписмет, само вас две знате да сам и ја.

Нема везе, прво нисам ни знао, после нисам примећивао, а сад сам у фази у којој примећујем накнадно. Израчунао сам да ћу овим темпом за једно хиљаду и двеста година бити савршен. Вреди покушати.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  18:06 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: .

marco_de.manccini
михаил громов, један од најистакнутијих и најинтересантнијих математичара данашњице рекао је нешто у стилу ”математичар који никада није погрешио није никада постигао изванредне резултате.” дакле навика да се буде непогрешив је непродуктивна.

наравно, овај феномен је познат и применљив у свим сферама живота.

Слажем се са колегом блогером, писцем-будућих-бестселера Марком. Једном смо, код dottorea nsarskog, у тексту Нарушена симетрија, разглабали о томе да је без тих грешака живот немогућ. Да после Великог праска, у појединим деловима његовог простирања, није дошло до малих "грешака", нарушавања очекиване симетрије, не би настале нама тако потребне елементарне честице и цео свет. Или, како је то dottore грађевинарски поетично рекао:
Na početku je svet bio savršeno simetričan u svakom smislu. Onda je došlo do Velikog praska, kosmos je počeo da se širi i hladi. Tokom hladjenja u kosmosu su počele da se kondenzuju čestice, simetrija je sistematski narušavana, i iz tog kondenzata su postepeno nastajale planete i galaksije i Mesec i Sunce i zvezde što sjaje na nebu.

А један други аутор сличну ствар је овако забележио:

У Библији нигде не пише како су настале поједине незнатне врсте. Божански наум поименце не спомиње стварање вукова, коња или, не дај боже, паукова. Велики мајстори раде у великим замасима. Првобитне несигурности и недоумице код њих се, касније, увек указују као део већег плана. Потом је тешко не признати ствараоцу чудесну далековидост и снагу. А сваки најмањи потез добија свој смисао.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragoljub92  22:56 26.08.2009
Preporuka: 4

Re: .

Сад, за разлику од Драгољуба за кога цео блог зна да је неписмет, само вас две знате да сам и ја.

natko me imentovao,xm
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  01:44 27.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

А један други аутор сличну ствар је овако забележио:

У Библији нигде не пише како су настале поједине незнатне врсте. Божански наум поименце не спомиње стварање вукова, коња или, не дај боже, паукова. Велики мајстори раде у великим замасима. Првобитне несигурности и недоумице код њих се, касније, увек указују као део већег плана. Потом је тешко не признати ствараоцу чудесну далековидост и снагу. А сваки најмањи потез добија свој смисао.

A "Privatnu istoriju" je pisao jedan drugi autor?
preskromno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mara92  02:40 27.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

natko me imentovao,xm


Добар ти овај шлемић...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  07:06 27.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

shumska
A "Privatnu istoriju" je pisao jedan drugi autor?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  09:42 27.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

тзвртз!
greška?
koja greška?
tzvrtz!

:)))

Lorde moj, ko ti kriv kad se istrcavas :)))

(ovaj smajli je upao u sredinu greskom, ali ne stoji mu lose pa cu ga ostaviti tako)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  09:55 27.08.2009
Preporuka: 3

Re: .

vishnja92
тзвртз!
greška?
koja greška?
tzvrtz!

:)))

Lorde moj, ko ti kriv kad se istrcavas :)))

(ovaj smajli je upao u sredinu greskom, ali ne stoji mu lose pa cu ga ostaviti tako)


U pravu si.
Neke greške ne treba popravljati.
Te su - najlepše.

Recimo, uradiš nešto instinktivno, mimo sopstvenih pravila i navika, vidiš da je greška, ali - lepo je...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  11:01 27.08.2009
Preporuka: 3

Re: .

Neke greške ne treba popravljati.

Ne popravljaj ako nije pokvareno --> ako je grešno ne mora da znači da je pokvareno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  02:15 28.08.2009
Preporuka: 2

Re: .

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  11:47 28.08.2009
Preporuka: 0

Re: .

неуспех гарантован

Garantovan i uspeh :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  13:32 28.08.2009
Preporuka: 1

Re: .

баш сам мислио ко ће први указати на ову нуспојаву.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  15:41 28.08.2009
Preporuka: 2

Re: .

marco_de.manccini
баш сам мислио ко ће први указати на ову нуспојаву.

Uspeh kao nus pojava neuspeha - zvuči poznato, cela evolucija tako "radi" :)

Mi smo, izgleda, sa sivom masom postali i siva eminencija evolucije, ja sigurno :)

Posle nekog vremena svakom programeru se desi da mu deo coda lepo radi, iako pažljivija analiza nalaže da ne bi trebalo tako da bude. Za to imam i specijalan prefix u komentarima da posle mogu da se vratim i popravim to što lepo radi.

Kad se sa klijentima posle potpisanog ugovora našalim kako nikad ne bih leteo u avionu za koji sam ja pisao softver svi se zbune na nekoliko sekundi pre nego što se nasmeju (ako ne počnu da se smeju posle 5 sekundi kažem da je to srpski humor :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
maksa83  07:48 29.08.2009
Preporuka: 3

Re: .

Kad se sa klijentima posle potpisanog ugovora našalim kako nikad ne bih leteo u avionu za koji sam ja pisao softver svi se zbune na nekoliko sekundi pre nego što se nasmeju (ako ne počnu da se smeju posle 5 sekundi kažem da je to srpski humor :)

Ima ona urbana legenda/anegdota sa nekog seminara o softverskim metodologijama:

Pita predavač polaznike:
- Zamislite da vaša firma umesto softvera pravi avione tako kako pravi softver. Nek' dignu ruke gore oni koji bi se usudili da sednu u taj avion.
Svi ćute, niko ne diže ruku, osim jednog tipa negde koji je spremno digao visoko u vazduh.
Predavač: Aha! Dakle vaša firma ima kontrolisan i predvidljiv proces, kontrolu kvaliteta i sve ostalo neophpodno, pa bi ste se usudili da sednete u taj avion.
Polaznik (sa rukom u vazduhu) - Zapravo ne, seo bih bez straha u taj avion pošto kada bi moja firma pravila avione kao što pravi softver taj avion nikad ne bi ni poleteo.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Черевићан  08:46 26.08.2009
Preporuka: 3

док унама крчка

#Link  Replika: 1
навике нас свикле
сви сличимо сада
незнам јел то добро
дал постоји нада

да нисмо баш Бееје
заједничког тора
себи припаднемо
имамо избора

јер гени су чудо
( вредни су помена)
крчају у нама
жељни су промена
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  08:57 26.08.2009
Preporuka: 0

док унама крчка...

...лепо, Сремац, баш лепо
Мислила сам да допискарам нешто малко о томе како нам се "навике" претварају у "обичаје" и каква је сличност и разлика, а све као последица једног сјајног разговора који недавно водих на - Андревљу. На које имам навику - да одем јер је прелепо.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  08:51 26.08.2009
Preporuka: 4

dobar tekst...

#Link  Replika: 0
...preporučujem
mara
Едвард "Тед" Кенеди

...porodica koja je razvila naviku da - obeleži epohu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  09:05 26.08.2009
Preporuka: 1

ja I ti I mi I oni

#Link  Replika: 2
-- Posebna tema su navike između prijatelja, u brakovima, među ljudima koji su "dobrovoljno vezani" bilo kakvim vezama. Naše male, ružne navike koje odjednom "počinju" da se "primećuju" da postaju "teme, dileme i sredstva" besmislenih razgovora ni o čemu, koje umeju da "tope i kopne" i prijateljstva i ljubavi, kakve god. I koje se, najčešće, teško ili nikako - menjaju.

Posebna tema je prenošenje navika: nešto što je razvijeno u jednom odnosu, što su ukrajale dve osobe: iz svojih potreba: suživeći – teško se (ili nikako) može živeti sa drugom osobom. A ima takvih ideja! Tj. ima nemanja svesti o različitosti, posebno u detaljima (čitaj: potrebama-željama-navikama –– stilu!).

-- Ja ne volim duge-šetnje-pored....! I ne stoji mi roze....


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  05:31 28.08.2009
Preporuka: 0

ja I ti I mi I oni

Posebna tema je prenošenje navika: nešto što je razvijeno u jednom odnosu, što su ukrajale dve osobe: iz svojih potreba: suživeći – teško se (ili nikako) može živeti sa drugom osobom. A ima takvih ideja! Tj. ima nemanja svesti o različitosti, posebno u detaljima (čitaj: potrebama-željama-navikama –– stilu!).

Yep, tamantako.
Ljudi imaju jednu sasvim neobičnu naviku, čini mi se:
- skloni su da sumnjaju, da se preispituju, da proveravaju, da većenznamštarade, da "testiraju" da li su stvarno srećni, da li je to sve stvarno tako, u nekom trenutku kad sve liči da - jeste, dočim, nemaju skoro nikakvu naviku (ili vrlo retko) da sumnjaju, da se preispituju da proveravaju, da većneznamšta, da "testiraju" da li su stvarno - nesrećni..
A nema razloga da navika sumnjičenja za jedno stanje postoji, a za drugo - ne.
Osim našeg slobodnog izbora da tako bude.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
jasnaz  09:22 28.08.2009
Preporuka: 4

takoStvarno


Eee:
- neki bi se razočarali otkrićem da nisu nesrećni koliko su namislili
- neki, opet, uplašili: videvši koliko jesu
- neki su učeni da je sreća nešto što treba kriti i što uvek nekako dovede do suza, pa je zagledaju da joj obezbede senku
- drugi ne veruju da im pripada – sreća
- treći: da im pripada – nesreća
a ja volim jedne koji su bili dovoljno pametni i uporni da savladaju naviku sumnjičenja: osvajanjem navike prihvatanja*!

*otvorenih očiju


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  09:23 26.08.2009
Preporuka: 5

Nije navika

#Link  Replika: 3

Preporucivanje Tvojih postova, meni, nije navika nego potreba
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  12:31 26.08.2009
Preporuka: 3

---

Dr M
Nije navika
Preporucivanje Tvojih postova, meni, nije navika nego potreba

Lepo, fala! :))

I kad si već spomenuo vezu između navike i potrebe, evo jednog zgodnog grafika "spirale naših navika" (s leva na desno, pa u beskonačno...ili dok ne odlučimo da je prekinemo...):



Nesvesna spirala navike: okidač - potreba - zamisao - osećanje - impuls - akcija - (pa sve ponovo...)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  18:34 26.08.2009
Preporuka: 5

Re: ---

ili dok ne odlučimo da je prekinemo...):


Kod mene prekid, obicno, nastupi na segmentu izmedju Impulse i Action.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mara92  02:41 27.08.2009
Preporuka: 0

Re: ---

Dr M
ili dok ne odlučimo da je prekinemo...):


Kod mene prekid, obicno, nastupi na segmentu izmedju Impulse i Action.

ХАХАХАХАХАХА...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  09:23 26.08.2009
Preporuka: 7

u zdravom telu zdrav duh

#Link  Replika: 9
Ne budem lenj (meni inače svojstvena navika) i uzmem da sledim link na vikipediji na temu čačkanju nosa. Uglavnom, svaka četvrta osoba redovna čačka nos, oko 4 puta dnevno. No najluđe su ostavili za kraj: doktor specijalista, neki austrijanac, smatra da je čačkanje nosa zdravstveno korisno, ali samo ukoliko ono što isčačkamo i pojedemo: osnažava imuni sistem. Pa posle trošite pare na vitamine i obogaćene jogurte, a jeftino rešenje je na dohvat ruke.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  09:29 26.08.2009
Preporuka: 0

nosne navike...

pape92
Ne budem lenj (meni inače svojstvena navika) i uzmem da sledim link na vikipediji na temu čačkanju nosa. Uglavnom, svaka četvrta osoba redovna čačka nos, oko 4 puta dnevno. No najluđe su ostavili za kraj: doktor specijalista, neki austrijanac, smatra da je čačkanje nosa zdravstveno korisno, ali samo ukoliko ono što isčačkamo i pojedemo: osnažava imuni sistem. Pa posle trošite pare na vitamine i obogaćene jogurte, a jeftino rešenje je na dohvat ruke.

:)))))))))))))))))
Samo sam čekala pravog radoznalca!
Ima još svaštaikoješta - smešna strana navika čitanjem zagarantovana.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  09:48 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: čačkanje nosa je potreba

Ne budem lenj (meni inače svojstvena navika) i uzmem da sledim link na vikipediji na temu čačkanju nosa. Uglavnom, svaka četvrta osoba redovna čačka nos, oko 4 puta dnevno.

Ako bi ova tvrdnja bila tačna , to bi značilo da tri od četiri osobe svoj nos prepustaju prljavštini sa svim posledicama istog.
Ne postoje ljudi koji ne čačkaju svoje noseve, dok bi posledice ne održavanja higijene nosa bile štetne po zdravlje.
Kao što perete evoje ruke kada su prljave, isto tako treba i svoje nosine osloboditi prljavštine bilo pranjem ili pak kratkim čišćenjem na brzaka, koje se naziva čačkanjem.

Uostalom zamislite bilo koga ko ne održava higijenu svoje nosine koja je ranije bila multifunkcionalni organ a sada se svodi na predmet sprdanja.

Čistu njušku/icu volimo i kod životinja a kod ljudi? Čist nos je i funkcionalan nos jer kroz njega može da se diše, suprotno tome zamislite prljav u kome više nema mesta kroz koje vazduh može da prođe?

dragan7557 cerski

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pape92  10:09 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: čačkanje nosa je potreba

Preporučujem vatirane štapiće. Nezamenjivi su kod čišćenja od smoga i čađi (što nam je prljav grad...). Mada, lepo piše, izvesni lekari savetuju prst jer je osetljiviji i nežniji. Mnogi će se složiti. Drugi opet ipak prednost daju maramicama u strahu od infekcije. Luda kuća!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  14:22 26.08.2009
Preporuka: 4

Re: u zdravom telu zdrav duh

pape92
smatra da je čačkanje nosa zdravstveno korisno, ali samo ukoliko ono što isčačkamo i pojedemo: osnažava imuni sistem.

Kad smo već odvratni, da budemo odvratni do kraja...čitao u Vivi da cerumen iz uveta ne treba bacati, nego skupljati na gomilicu, pa istim tertirati eventualnu pojavu herpesa.
A ako se nekom pomešaju ove korisne "uradi sam" informacije sa bloga, pa pokuša da ojača imuni sistem cerumenom, da nam obavezno javi šta se desilo :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mara92  15:41 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: u zdravom telu zdrav duh

...шта ли вам је? Аман, јутро је...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
iris.davidovich  16:10 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: u zdravom telu zdrav duh

doktor specijalista, neki austrijanac, smatra da je čačkanje nosa zdravstveno korisno, ali samo ukoliko ono što isčačkamo i pojedemo: osnažava imuni sistem.

tako se u moje vreme snazilo ispred zgrade. a i moja malecka pokusava da lizne slinac (jos ne zna da cacka nos)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  16:39 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: u zdravom telu zdrav duh

mara92
...шта ли вам је? Аман, јутро је...

E...možeš da protestuješ do sutra, ali ako treba da budem degutantan da bih pomogao nekom detetu sa herpesom..nema problema..biću degutantan
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mara92  18:56 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: u zdravom telu zdrav duh

треба тебе бановати, да ти кажем
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
njanja_de.manccini  18:58 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: u zdravom telu zdrav duh

треба тебе бановати, да ти кажем

Re gotov si!
mara je ocarana svim onim dugmicima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  09:57 26.08.2009
Preporuka: 1

Našla si me,

#Link  Replika: 6
sestro po metli

Trenutke kad u svemu ozbiljnom tražimo one najsmešnije strane, jer znamo da postoje ili baš zato što postoje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  10:01 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: Našla si me,

sestro po metli

Valjda usisivaču.

dragan7557 cerski
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  10:09 26.08.2009
Preporuka: 0

:))

Jelica Greganović
Našla si me...
sestro po metli

Trenutke kad u svemu ozbiljnom tražimo one najsmešnije strane, jer znamo da postoje ili baš zato što postoje.

Si vid`la ?

Msleeeeeeem, BEZ takve potrage - ko bi umeo preživeti "navike koje se stvaraju u i sa decama po kući", ha?
Najbolje sam volela da slušam didaktike o tome "kako se kod dece razvijaju radne i druge navike, strogošću..., pa još o tome kako su dobre navike poslušnosti i pokornosti autoritetima". Ilitakoneštoitomeslično na šta samo možeš da tražiš - smešne strane celog procesa. I srećom - uvek ih ima.

I - čuvena rečenica "moraš steći tu naviku, to je za tvoje dobro". Jes`, paz` da je neće steći tako.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  10:15 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: Našla si me,

Usisivačem u samo posebnim prilikama...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  10:16 26.08.2009
Preporuka: 5

Re: :))

Jeste, kako da ne..."batina je iz raja izašla", samo još nije priznala zašto joj se tamo nije dopalo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dragan7557  11:29 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: Našla si me,

Jelica Greganović
Usisivačem u samo posebnim prilikama...

Valjda Prazničnim.

dragan7557 cerski
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  13:08 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: Našla si me,

Ne, nego kad se pravi generalka...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mrdax  10:34 26.08.2009
Preporuka: 7

Habits

#Link  Replika: 1
Veoma dobar tekst.
Svidja mi se kako ste navikama prisli kao jednom mehanizmu koji se uspostavlja i koji nas gura u pravom smeru. Pre 2 godine sam ima oko 105 kila i zavrsavao fax, jednostavno bio sam bas zadebljao. I tada sam poceo da razmisljam o snazi volje i sta se sve moze uraditi malim svakodnevnim naporom. Pre tog uzasnog debljanja nikada nisam bio debeo i osecao sam se kao da me je nko prevario. A onda sam lepo razmislio i zakljucio da sam imao veeeliki problem u navikama. Ukratko: dan je propao ako se malo gaziranog soka ne popjije, slatkisi sa devojkom svaki drugi dan (da se otera stres od ucenja), jedenje oko 1 AM (nisam stigao ranije) , fizicka aktivnost je sedenje za racunarom i odlazenje do wc-a. Kada sam se uverio da sam se sam prevario odlucio sam da okrenem tocak na drugu stranu. I poceo sam, kao da radim na projektu deo po deo i obecao sam sebi da mi nije cilj da smrsam nego da promenim stetne navike kako bih bio siguran da se nikada vise necu vratiti u istu poziciju.
U pocetku je malo i bolelo, trebalo je navici se na voznju sobnog bicikla, jedan sklek je bio podvig..... Ali , kada sam se 'usetao' i kada mi je to ponasanje postalo drugo ja, kilogrami su 'sami' spali a mene to vise nije ni interesovalo jer sam poceo maltene da se takmicim sam sa sobom u vezbanju pa sam i zaboravio zbog cega sam poceo. Ljudi su se krstili kada su me gledali i pitali za tajnu. Naravno da mi pola njih nije verovalo da je samo malo pojacana aktivnost i pazljiva ishrana bila ta 'tajna'.Proslo je dve godine od TOG dana a ja vec idem i u teretanu i zavrsio sam i fax i nasao posao i...... i imam 79 kila (vecina misici )
Tada sam maltene doziveo epifaniju kada sam shvatio da svakodnevne male promene mogu da ucine cudo ako ih se pridrzavamo . A kako lakse to postici nego dobrim navikama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  11:06 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: Habits

...kada sam shvatio da svakodnevne male promene mogu da ucine cudo ako ih se pridrzavamo . A kako lakse to postici nego dobrim navikama.

Bingo.
I - bravo za volju za promenama.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  10:42 26.08.2009
Preporuka: 1

Bad habits

#Link  Replika: 1
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
iris.davidovich  16:14 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: Bad habits

ovo je neprikladan naslov za slicku
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  10:45 26.08.2009
Preporuka: 3

Odande...

#Link  Replika: 2
I postoji jedna sjajna navika, koju preporučujem za "sticanje" - navika da se veruje u čuda, u uvek moguće magično što možemo opaziti, pronaći, doživeti, osetiti tako da se u dubinu i istinitost emocije koja nas pri tom preplavi ne može uneti ama baš nikakva sumnja.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  11:12 26.08.2009
Preporuka: 0

Odande...

ivana23
I postoji jedna sjajna navika, koju preporučujem za "sticanje" - navika da se veruje u čuda, u uvek moguće magično što možemo opaziti, pronaći, doživeti, osetiti tako da se u dubinu i istinitost emocije koja nas pri tom preplavi ne može uneti ama baš nikakva sumnja.



:))))
hvala za čitanje "odande"!

Verujem u trista čuda, patotije...
S decom (i malom i većom) je i o tome lako razgovarati, ne zato što verujemo, već zbog jasne i prisutne otvorenosti da je moguće, uvek, da je svaštanešto moguće, ako se potrudimo da tako bude...
Tako, valjda, ide i sa "navikama" i "odvikama", mislim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dr M  18:30 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: Odande...

Verujem u trista čuda


Ne veruj u cuda, racunaj na njih! Murphy
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
maksa83  11:51 26.08.2009
Preporuka: 3

Hank Moody

#Link  Replika: 4
Mesecima me već zasmejava, serija "Californication" i način na koji se u ovoj seriji "pričaju i slikaju" opštepoznate "loše" navike. Ko god da piše dijaloge u ovoj seriji - radi izvanredan posao.

David Duchovny kao Hank Moody u seriji "Californication". radi izvanredan glumački posao, tako da je sve to zajedno razlog da duh Hank Moody-ija preporučim bez rezerve, ako bilo ko traži zabavno parče vremena tokom svoje navike gledanja TV ili DVD.


Znao sam da će još neko skapirati svu veličinu Hanka Moodyja!

Ona Milićka ništa ne kapira.

You can't snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it's not gentlemanly.

Ili zapravo najbitniji Hank Moody quote: it's not whether you win or lose, it's how you play the game.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  12:02 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: Hank Moody

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  12:09 26.08.2009
Preporuka: 0

Hank Moody :))

it's not whether you win or lose, it's how you play the game.


Zen dijalozi, a iz LA!
Msleeeeeem, kako da ne zapazim takvo šta, ha?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
marco_de.manccini  13:10 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: Hank Moody :))

makso, ne odlgovori ti meni da li si veliki poznavalac zena.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  16:27 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: Hank Moody

Ili zapravo najbitniji Hank Moody quote: it's not whether you win or lose, it's how you play the game.

Ili što kažu mudri: ''Nije bitno da li ćete cilj postići, već šta ćete postati postižići cilj.''
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  13:02 26.08.2009
Preporuka: 1

:)

#Link  Replika: 23
nije lepo:
maxo, gordanac i i23:
mamite me da se vratim
losoj navici gledanja tv-a...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  14:24 26.08.2009
Preporuka: 5

Re: :)

gordanac
Olakšavaju i ulepšavaju one neophodne trenutke kad se, s voljom i dobroćudno, podsmevamo sami sebi [...] kad u svemu ozbiljnom tražimo one najsmešnije strane, jer znamo da postoje ili baš zato što postoje...To mi je oduvek ličilo na najbolji početak za menjanje bilo kojih i bilo čijih loših, ometajućih, ružnih, nikom potrebnih - navika...


То је прави начин да се отарасимо лоших навика. Међу такве спада и робовање мобилним телефонима, уместо да буде обрнуто. Овако је то видео хумориста Стефано Бени:

Стратешки позив

Нерио, Антонио овде, ако чујеш ову поруку на секретарици мобилног, остави поруку на мојој кућној секретарици јер сад идем до сауне а тамо мобилни не ради, али зваћу те кад изађем и ако твој мобилни буде искључен, оставићу ти поруку код куће да ти кажем да ли путујем возом, тако да можеш да ме зовеш од пола девет до девет јер после почињу тунели, а могу и ја да зовем и оставим поруку на твојој секретарици и да ти кажем у ком ћу хотелу бити, или ако ми се истроши картица, зови ти мене на кућу а ја ћу покушати да укључим преусмеравање позива, па ако не успем, оставићу ти на секретарици број на који ћеш моћи да ми пошаљеш поруку у колико сати ти је мобилни укључен, па да те зовем.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  15:23 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: :)

То је прави начин да се отарасимо лоших навика. Међу такве спада и робовање мобилним телефонима, уместо да буде обрнуто

:))))
Interesantno je to sa navikom na brzinu komunikacije koju nam je priuštila tehnologija.
S vremena na vreme mi se čini da uopšte nismo "uštedeli" na vremenu za komunciranje, samo smo eksponencijalno uvećali broj potpuno nekorisnih i nepotrebnih informacija.

Zato volEm pisma, prava.
(mada i to može da ispadne - loša navika)

p.s.
nehotice, tokom skitnje uz Dunav čujem razgovor dvojice mladića (dečaka, momaka, ti sama odredi godište na osnovu dijaloga :)):

- E, el znaš kad je izmišljen mobilni?
- Pojma nemam, odavno, sigurno. Š`o pitaš?
- Skrlj`o sam svoj, na servisu je, e gari k`o go sam ceo dan! Da poludim...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  17:11 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: :)

gordanac
nehotice, tokom skitnje uz Dunav čujem razgovor dvojice mladića (dečaka, momaka, ti sama odredi godište na osnovu dijaloga :)):
- E, el znaš kad je izmišljen mobilni?
- Pojma nemam, odavno, sigurno. Š`o pitaš?
- Skrlj`o sam svoj, na servisu je, e gari k`o go sam ceo dan! Da poludim...


:))))) Препознајем отприлике узраст. Типичне су и сцене у кафићима: изађу да би се видели и попричали, а време проведу тако што свако нешто типка по свом мобилном. И у праву си: гомилају се непотребне информације, а смањује се способност за брз и ефикасан договор. Цео дан се "цимају" и шаљу поруке да би на крају отишли у неки једносатни провод.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  17:36 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: :)

mirelarado
gordanac
nehotice, tokom skitnje uz Dunav čujem razgovor dvojice mladića (dečaka, momaka, ti sama odredi godište na osnovu dijaloga :)):
- E, el znaš kad je izmišljen mobilni?
- Pojma nemam, odavno, sigurno. Š`o pitaš?
- Skrlj`o sam svoj, na servisu je, e gari k`o go sam ceo dan! Da poludim...


:))))) Препознајем отприлике узраст. Типичне су и сцене у кафићима: изађу да би се видели и попричали, а време проведу тако што свако нешто типка по свом мобилном. И у праву си: гомилају се непотребне информације, а смањује се способност за брз и ефикасан договор. Цео дан се "цимају" и шаљу поруке да би на крају отишли у неки једносатни провод.

Благословен је овај свет у којем си, због мобилних телефона, увек доступан. Надам се да ће ускоро неки произвођач избацити модел који ће омугућавати везу и на оном свету.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  17:43 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: :)

Благословен је овај свет у којем си, због мобилних телефона, увек доступан. Надам се да ће ускоро неки произвођач избацити модел који ће омугућавати везу и на оном свету.


:))))))))))
Možda baš i ne bi trebalo da mi bude smešno - ali kad jeste, šta ću!
Svedočila sam priči o sahranjivanju osobe sa njegovim mobilnim telefonom, zbog toga "što on bez njega nije mogao na ovom svetu, neka bude uz njega i na onom..."
Novi rituali?
Umesto posuda od žada ili glinene vojske - omiljeni predmeti novih tehnologija, zato jer su tako "strasna navika" ?
Msleeeeeem
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
selica_nena  17:56 26.08.2009
Preporuka: 6

Re: :)

Надам се да ће ускоро неки произвођач избацити модел који ће омугућавати везу и на оном свету.


Priča mi onomad tetka u Bučju (planinsko selo, nema fiksne telefonije) - Imala neku komšinicu (starija žena) koja je imala običaj da 'oda po komšiluku, pa joj deca kupila mobilni, prosto da ne strepe da li joj se nešto desilo. Ih, baba bila sva punovažna, nije se odvajala od mobilnog ni u štalu kad pođe. I sahranili je s njim. Kaže tetka:
- A ja je sutradan nazvala?
- I?
- Jbg, nije dostupna!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  18:01 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: :)


Predrag Brajovic
Благословен је овај свет у којем си, због мобилних телефона, увек доступан. Надам се да ће ускоро неки произвођач избацити модел који ће омугућавати везу и на оном свету.


:))))))))))))))))) Дабоме, остварен је вековни човеков сан да, за живота, увек и на сваком месту, буде свима доступан. Можда баш због везе са оним светом није реткост да се попу, усред опела, однекуд из мантије огласи мобилни каквом раздраганом кан-кан мелодијом.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
margos  18:19 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: :)

- Jbg, nije dostupna!!!

Aj reci kako da se ne smejem???
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  20:11 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: :)

Svedočila sam priči o sahranjivanju osobe sa njegovim mobilnim telefonom, zbog toga "što on bez njega nije mogao na ovom svetu, neka bude uz njega i na onom..."

a kako će da ga puni ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  20:19 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: :)

Unfuckable
Svedočila sam priči o sahranjivanju osobe sa njegovim mobilnim telefonom, zbog toga "što on bez njega nije mogao na ovom svetu, neka bude uz njega i na onom..."

a kako će da ga puni ?

E, ne`š verovat` - i ja sam to pitala
A onda su me pogledali "zgranuto i sa zgražavanjem" - kao "kakvo mi je to pitanje?!"
Kao - da ga sahraniš sa mobilnim je "normalnoskroz", a da mu "doturiš i punjač" je za - čuđenje
Jes`, paz` da nije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  20:30 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: :)

gordanac
Kao - da ga sahraniš sa mobilnim je "normalnoskroz", a da mu "doturiš i punjač" je za - čuđenje
Jes`, paz` da nije.

Правилно... Зна се, тамо горе, струје има. Свети је Илија обезбедио конекцију.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  20:45 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: :)

Свети је Илија обезбедио конекцију.

a dopune ?
pripejd, postpejd ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  20:50 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: :)

Predrag Brajovic
gordanac
Kao - da ga sahraniš sa mobilnim je "normalnoskroz", a da mu "doturiš i punjač" je za - čuđenje
Jes`, paz` da nije.

Правилно... Зна се, тамо горе, струје има. Свети је Илија обезбедио конекцију.


:))))
Ma, brzo sam zaćutala, setih se novčića koji se ostavljao da se plati čamdžiji prevoz preko Aheronta, ovaj će sad da ga pozove na neki broj ili da mu pošalje SMS. Mislim - navika (ritual) je ista, samo je sredstvo drugačije...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  20:53 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: :)

Unfuckable
Свети је Илија обезбедио конекцију.

a dopune ?
pripejd, postpejd ?

pro bono, Hawkeye, pro bono
Tamo gde "svih vremena razlike ćute..." - cene da je "free of charge"
Logično, moraš priznati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  20:57 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: :)

gordanac
Predrag Brajovic
gordanac
Kao - da ga sahraniš sa mobilnim je "normalnoskroz", a da mu "doturiš i punjač" je za - čuđenje
Jes`, paz` da nije.

Правилно... Зна се, тамо горе, струје има. Свети је Илија обезбедио конекцију.


:))))
Ma, brzo sam zaćutala, setih se novčića koji se ostavljao da se plati čamdžiji prevoz preko Aheronta, ovaj će sad da ga pozove na neki broj ili da mu pošalje SMS. Mislim - navika (ritual) je ista, samo je sredstvo drugačije...

Ми, Срби, пролазимо јефтиније. Наиме, уместо новчића обичај је да груменом земље свако од нас појединачно плати "милост" покојника. Идеја овог ритуала јесте да се покојникова душа, то јест покојник, пошаље на други свет тако што цела заједница, сви окупљени на сахрани, оним груменом у томе учествују, те је кривица подељена/скривена у целој заједници. Душа стога не зна коме да се свети.

Ова навика и данас постоји, а сви смо заборавили њено првобитно ритуално значење. Колективна одговорност...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  21:03 26.08.2009
Preporuka: 2

Re: :)

ok
a koja je Mreža ?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:10 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: :)

Predrag Brajovic
gordanac
Predrag Brajovic
gordanac
Kao - da ga sahraniš sa mobilnim je "normalnoskroz", a da mu "doturiš i punjač" je za - čuđenje
Jes`, paz` da nije.

Правилно... Зна се, тамо горе, струје има. Свети је Илија обезбедио конекцију.


:))))
Ma, brzo sam zaćutala, setih se novčića koji se ostavljao da se plati čamdžiji prevoz preko Aheronta, ovaj će sad da ga pozove na neki broj ili da mu pošalje SMS. Mislim - navika (ritual) je ista, samo je sredstvo drugačije...

Ми, Срби, пролазимо јефтиније. Наиме, уместо новчића обичај је да груменом земље свако од нас појединачно плати "милост" покојника. Идеја овог ритуала јесте да се покојникова душа, то јест покојник, пошаље на други свет тако што цела заједница, сви окупљени на сахрани, оним груменом у томе учествују, те је кривица подељена/скривена у целој заједници. Душа стога не зна коме да се свети.

Ова навика и данас постоји, а сви смо заборавили њено првобитно ритуално значење. Колективна одговорност...

Znam.
Napisah sasvim malo o tankoj liniji između navika, rituala, mentaliteta, i mislim da je ta linija toliko tanka da je ponekad sasvim nevidljiva i neuhvatljiva. Učestvujemo, navikama, u ritualima kojima većina nas odavno ne zna "značenje", jer se mitološki narativ nekako usput "izgubio", ali je navika, ritual - ostala.
Nešto slično kao "fantomski ekstremiteti" kulture koju više i ne poznajemo, ali kad bi nas nekako "gledalo" sa strane, naši se pokreti ili reči ne bi nikako razlikovali od onih koji su celom procesu znali smisao i značenje, onih koji su "početku narativa" bili dovoljno vremenski "blizu" u odnosu na nas.
Ili se, ponekad, radi samo o "iskidanim" delovima navika i rituala na koje mi sami "dograđujemo" narativ onako kako je nama jasan.
Neverovatno je koliko stvari možeš naučiti o svemu i svačemu pažljivim gledanjem samo jednog ljudskog bića, a o grupi i da ne govorim. prosto neverovatno kakvo obilje podataka ti nude kroz - svoje navike. Ili rituale.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:19 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: :)

Unfuckable
ok
a koja je Mreža ?



:)))))
Ej, pa na tom linku ima i Srbija!

Heaven Phone Card & Heaven Calling Card

country..............................................per min
SERBIA -----------------------$0.00 $0.262 38 126
SERBIA, BELGRADE $0.00 $0.262 38 126
SERBIA, MOBILE --------$0.00 $0.420 24 79
SERBIA, MOBILE ------------ $0.00 $0.420 24 79
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  21:20 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: :)

gordanac
Znam.

Знао сам... Да знаш.

Него, искрено верујем да је српско друштво несклоно да се лако реши неких својих навика. Несклоније од других? Не знам, требало би имати неки прецизан навикометар да би се то установило, и податке које се тичу других народа. Како би то отприлике рекао Марко, много је лакше не мењати се него мењати се. Стаје мање труда.

И, да... Промене навика на друштвеном нивоу увек изазивају отпор непропорционално већи него код појединца. Да би њих 100 увезаних у друштвену целину применило неку своју навику, потребно је 114 пута већи напор него да је у питању појединац, док код њих 1000 уложени напор је 1264 пута већи. (Барем тако кажу последња истраживања ;-)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  21:24 26.08.2009
Preporuka: 1

Re: :)

Ej, pa na tom linku ima i Srbija!

pa kako narod nebeski da ne bude omniprisutan u takvim relacijama ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  21:38 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: :)

Predrag Brajovic
gordanac
Znam.

Знао сам... Да знаш.

Него, искрено верујем да је српско друштво несклоно да се лако реши неких своји навика. Несклоније од других? Не знам, требало би имати неки прецизан навикометар да би се то установило, и податке које се тичу других народа. Како би то отприлике рекао Марко, много је лакше не мењати се него мењати се. Стаје мање труда.

И да... Промене навика на друштвеном нивоу увек изазивају отпор непропорционално већи него код појединца. Да би њих 100 увезаних у друштвену целину применило неку своју навику, потребно је 114 пута већи напор него да је у питању појединац, док код њих 1000 уложени напор је 1264 пута већи. (Барем тако кажу последња истраживања ;-)

Brajoviću, ovo sa brojkama i istraživanjima si mi sad nešto izmislio nabrzaka i naprevaru - garant!

A Marko je svojom tvrdnjom - sasvim u pravu.
Mogu samo da dodam:
- ljudi ne vole promene, ljudi ne vole da im "naturiš" menjanje navika, pa ma koliko to dobra po njih same proizvodilo, uvek će prvo - pružati otpor, kakav god.
- neizvesnost koju svaka promena sobom nosi (pa tako i ispunjen zahtev za promenom navika) - Unfuckable je pisao o radnim navikama, ja sam navela neke (kulturne navike su sjajne za primere), ta neizvesnost per se proizvodi strah pa otpor, jer je nepoznato ono što novim navikama treba da stvorimo, a opet - i uzbudljivo je, primamljivo, izazovno taman tako i toliko da do promena na kraju ipak neminovno dolazi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Predrag Brajovic  21:42 26.08.2009
Preporuka: 3

Re: :)

gordanac
Brajoviću, ovo sa brojkama i istraživanjima si mi sad nešto izmislio nabrzaka i naprevaru - garant!

Јок, ти си... Знам с ким имам посла.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gordanac  08:33 29.08.2009
Preporuka: 2

Re: :)

Знам с ким имам посла


wanna bet?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
centaura  13:38 26.08.2009
Preporuka: 0

Kad smo kod navika...

#Link  Replika: 2
Unapred se izvinjavam autorki...ali kad smo kod navika - rituala, mentaliteta i karaktera pa kad ih pomnozimo sa medijima (RTS-om 1) i sa onim "spoticima" iz 2000-te/2001 - "NIJE TESKO BITI FIN" - dobijemo civilizacijski skok!!!

Kako da ne postavim pitanje - na osnovu cijeg odobrenja urednistvo RTS-a uporno vrti - "Selo gori a baba se ceslja" i sve ostale serije sa "seljackim" prefiksom?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
corn mouth  14:22 26.08.2009
Preporuka: 4

Re: Kad smo kod navika...

centaura
Unapred se izvinjavam autorki...ali kad smo kod navika - rituala, mentaliteta i karaktera pa kad ih pomnozimo sa medijima (RTS-om 1) i sa onim "spoticima" iz 2000-te/2001 - "NIJE TESKO BITI FIN" - dobijemo civilizacijski skok!!!

Kako da ne postavim pitanje - na osnovu cijeg odobrenja urednistvo RTS-a uporno vrti - "Selo gori a baba se ceslja" i sve ostale serije sa "seljackim" prefiksom?

ako sam dobro shvatio, ovo zvuci tako "gradjanski" da je na ivici da bude malogradjanski

zar etiketiranje neceg kao "seljackog" nije nepotrebna navika?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
centaura  14:37 26.08.2009
Preporuka: 0

Re: Kad smo kod navika...


ovo zvuci taaako "gradjanski" da je na ivici da bude malogradjanski.
zar etiketiranje neceg kao "seljackog" nije nepotrebna navika?


Etiketiranje da , ja sam stavila pod znake navoda.
Ja sam ,inace , iz malog grada -original malogradjanaka...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja92  13:52 26.08.2009
Preporuka: 3

uja

#Link  Replika: 2
Kad god se ŽELI promena traži se NAČIN, kad god se promena ustvari NE ŽELI, za to se traži - RAZLOG.

amen.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Prethodna
Sledeća idi na stranu Idi

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA