BIG PROJECT Namibija I

dragan7557 RSS / 26.08.2009. u 11:22

Krajem godine se završava eksperiment u jednom gradiću u Namibiji koji po svojoj važnosti ima pravo da konkuriše za istorijski presedan u ponašanju i navikama ljudi.

BIG je skraćenica od Basic Income Grant i predstavlja inicijativu da se svakom građaninu obezbedi - bez obzira na njegovo materijalno stanje garantovani minimalni mesečni dohodak.

I pored dosta kandidata za projekt ovakve vrste posle raznih diskusija ostala je samo Namibija jer su druga dva Brazil i Južna Afrika otpale, te je samo u Namibiji ovaj projekt po prvi put u istoriji čovečanstava implementiran i započet januara2008.

Projekt je podržan od strane UN developement Programme u sastavu redistribucije blagostanja pošto Namibija ima ekstremno visok nivo dohodovne nejednakosti (income inequality).

Gradić Otjivero se nalazi oko 150 kilometara istočno od Windhoek-a (glavni grad Namibije)  ranije je manje više  bio poznat samo po svom siromaštvu, u januaru 2008 je postao mesto jednog od prvih svetskih projekata Basic Income Grant (BIG) i sada ima šanse da postane internacionalni presedan i trendseter u borbi protiv siromaštva u svetu.

Svaki građanin dobija mesečni dohodak od N$ 100 što je ujedno i prosečna mesečna plata u Namibiji uključujući i decu. Znači svi stanovnici Otjivera su od momenta počinjanja BIG Projekta materijalno obezbeđeni za ceo tok trajanja prjekta i svi dobijaju istu sumu u novcu bez obzira na druge uticajne faktore.

Važnost ovog projekta je nesaglediva po čovečanstvo, jer je isto po prvi put u svojoj istoriji smoglo dovoljno hrabrosti i pameti da radvoji egzistencijalne potrebe jedinke ili veće grupe ljudi od milosti ili nemilosti samozvanih poslodavaca ili samog novca kojim ljudska jedinka raspolaže. Po prvi put u istoriji se ljudska jedinka (u ovom projektu) nalazi pred životom oslobođena straha od sutrašnje eventualne gladi, golotinje ili žeđi, pa je za život dovoljno biti samo čovek, deo ljudskog društva, dok je sve ostalo stvar ličnog izbora ili sporedna potpuno nevažna stvar.

Vekovni san da sutra ne bude gladi ovim je po prvi put realizovan uprkos uhodanom idiotizmu da čovek MORA da radi kako bi živeo.

Ogromna promena u načinu mišljenja, normama i moralnim vrednostima koja vekovima bukvalno truju humanost celog čovečanstva, je na teškom ispitu kroz koji će svakako proći.

Vekovna obmana, ljudima prodavana od robovlasnika,feudalaca, kapitalista, socijalista, komunista i fašista da je rad stvorio čoveka ovim projektom koji se krajem godine završava će (nadam se) pokazati da je prljava laž vekovima prodavana kao istina, samo puka obamana vladajućih slojeva nehumanog sistema koji je prema rečima E. Bellamija*, i dr. udaljio ljude od samih sebe, i pretvorio naše živote u marionetsku služinčad bogatih, kreirajući životne uslove nedostojne i životinja a kamo li čoveka, koji sebe smatra intelektualnim bićem.

Da su promoteri starog dobro oprobanog sistema zloupotrebe ljudi u svoje lične potrebe, protiv ovog projekta je jasno, jer čovek oslobođen od obaveze najamnog rada za iste bogataše (tako je i u Srbiji) predstavlja za njih monstruma koji se protivi svim njihovim zloupotrebama dok oduzimanjem potrebe za najamnim radom gube i osnovu za svoju prljavu ucenu kojom se služe, sadržanu u obaveznoj prinudi na rad sadržanoj u osnovama robno (najamne)-novčane privrede.

Skoro dve godine eksperimenta je pokazalo iznenađujuće rezultate.

Ljudi u ovom gradiću nisu prestali da rade, naprotiv oslobođeni od svakodnevne teške borbe za hleb su počeli da se veoma inventivno ponašaju i da svesrdno misle na svoju budućnost koja je oslobođena brige od sutrašnjice. Deca koja ranije nisu išla u školu zbog nedostatka novca, sada su redovni, čisti, siti i solidno odeveni đačići kojima je glavna briga bolja sutrašnjica a ne gladni stomačići i bose nožice.

Razne političke struje u Evropi su već pre nekoliko godina lansirale ove ideje kao osnovu svog budućeg programa za novo, bolje i humanije ljudsko društvo.

dragan7557 cerski

* Edward Bellamy (Economic) Equality ; "Looking Backward"

sajt projekta : www.bignam.org



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gul_Dukat Gul_Dukat 11:47 26.08.2009

Možda ćemo i šreživeti kao civilizacija...

Ova vest je nešto najlepše što sam čuo u poslednje vreme.
Ono što me posebno raduje je svest ljudi koji primaju ovu nadoknadu da i dalje treba da rade (ovoga puta za dobrobit čovečanstva), a ne da prosto samo troše pare koje dobijaju.
Za sve one StarTrek fanove ovo je već dobro poznata ideja - ljudi će ubudućnosti živeti (a i raditi) za opšte dobro, neće morati da brinu da li će ih prokleti gazda iz sebi svojstvenog hira otpustiti i uskratiti im mogućnost uživanja u životu, a imaće sve što im je neophodno i po mom skromnom mišljenu zagarantovano kao osnovno ljudsko pravo
dragan7557 dragan7557 12:11 26.08.2009

Re: Možda ćemo i šreživeti kao civilizacija...

Ono što me posebno raduje je svest ljudi koji primaju ovu nadoknadu da i dalje treba da rade (ovoga puta za dobrobit čovečanstva), a ne da prosto samo troše pare koje dobijaju.

Pa, rad je ljudima kako potreba tako i prirodna osobina, u to niko i ne sumnja, ali je ova prirodna osobina najamnim radom pretvorena u monstruma koji je ranije ozbiljno ugrožavao čovečanstvo, dok u zadnje vreme preti i istrebljenjem čovečanstva.

Osobito oni koji se zalažu za održavanje suludog sistema egzistencijalne zavisnosti od najamnog rada (žestoko privatizovanog) su najgori protivnici ideje da svi ljudi imaju neotuđivo pravo na život dostojan čoveka, znači bez straha za sutrašnjicu.

dragan7557 cerski
gorran2 gorran2 12:17 26.08.2009

*

*
gorran2 gorran2 12:19 26.08.2009

*

*
dragan7557 dragan7557 12:23 26.08.2009

Re: Gde sam to već video?

gorran2
Vekovna obmana, ljudima prodavana od robovlasnika,feudalaca, kapitalista, socijalista, komunista i fašista da je rad stvorio čoveka ovim projektom koji se krajem godine završava će (nadam se) pokazati da je prljava laž vekovima prodavana kao istina,
Čekaj, zar nije sličan projekt već rađen u jednoj balkanskoj zemlji?
Onoj u kojoj u ustavu piše: "Rad je stvorio čoeka - rad će ga i uništiti".
I u kojoj su u skladu sa civilizacijskim stavom "nema ljepše plate od penzije" na putu da penzionišu celokupno stanovništvo?

Ovo je veoma ozbiljna tema te ako nemaš šta pametnije da priložiš diskusiji, onda nemoj u njoj ni učestvovati. Provokaicje ja ili brišem ili pak posle opomene banujem ponosnog provokatora.

dragan7557 cerski
gorran2 gorran2 12:26 26.08.2009

Re: Gde sam to već video?

Sori, u pravu si. Obriši pliz.
pnbb pnbb 13:16 26.08.2009

Re: Gde sam to već video?

Ovo je veoma ozbiljna tema te ako nemaš šta pametnije da priložiš diskusiji,

Vekovna obmana, ljudima prodavana od robovlasnika,feudalaca, kapitalista, socijalista, komunista i fašista da je rad stvorio čoveka]

e izvini ali ako je veoma ozbiljna tema kakve veze ima s njom recenica ' rad je stvorio coveka' ?

il si mozda mislio da kazes kako nije potrebno raditi, da bi se imalo sredstava za osnovne zivotne potrebe?

jer je isto po prvi put u svojoj istoriji smoglo dovoljno hrabrosti i pameti da radvoji egzistencijalne potrebe jedinke ili veće grupe ljudi od milosti ili nemilosti samozvanih poslodavaca ili samog novca kojim ljudska jedinka raspolaže


a sta bi onda bila socijalna pomoc, koju dobijaju materijalno ugrozeni u... verovatno vecini zemalja u evropi?

Svaki građanin dobija mesečni dohodak od N$ 100 što je ujedno i prosečna mesečna plata u Namibiji uključujući i decu.


kako ocekujes da bi se organizovala raspodela PROSECNOG mesecnog ld svim stanovnicima, u, recimo, aj da ne uzmemo bas srbiju, nego u hrvatskoj? od koga ce se namiriti te pare? mislim, neko mora i da ih zaradi, ne?

Ljudi u ovom gradiću nisu prestali da rade, naprotiv oslobođeni od svakodnevne teške borbe za hleb su počeli da se veoma inventivno ponašaju i da svesrdno misle na svoju budućnost koja je oslobođena brige od sutrašnjice.

svi su postali privatnio preduzetnici, i rade sami za sebe, nikog ne zaposljavajuci?
dragan7557 dragan7557 13:52 26.08.2009

Re: upravo to i kažem


il si mozda mislio da kazes kako nije potrebno raditi, da bi se imalo sredstava za osnovne zivotne potrebe?

Najamni rad nije vezan za egzistencijalne potrebe ni u prirodi, a ni kod životinja i biljaka ne postoji najamni rad.

Ako ti to nije jasno onda se pitam iz kog istorijskog vremena potičeš?

Ako je još uvek nejasno onda se upitaj da li postoji vo koji traži gazdu, ili moli poslodavca =gazdu da ga podjarmi, da bi mu život bio lepši ili da bi imao šta da jede.


dragan7557 cerski
sentinel26 sentinel26 12:21 26.08.2009

E pa sad

ćeš morati i te rezultate da nam predstaviš.
Taj grad je vjerovatnpo blizu granice sa Botswanom, kraj same pustinje Kalahari..

dragan7557 dragan7557 13:07 26.08.2009

Re: E pa sad




Prijatelju,

malo je u ovom postu važno mesto u kome je projekt, ono što je bitno je sam Projekt sa velikim P jer je prvi put u Istoriji ovako nešto u praksi pokušano. Otjivero ima oko 1.000 stanovnika i u namibijskim uslovima (država spada u najnenaseljenije na svetu) je još uvek samo mestašce.

Ono što je bitno je pristup problemu siromaštva (za detalje u Srbiji videti sajt vlade o siromaštvu i samohvalu iste)
na jednoj strani i na drugoj, što je u stvari i bit projekta - menjanje nametnutih "normi i vrednosti" sadržanim u najamnom radu kao pokretaču nejednakosti (materijalne) i osnovi sukoba među ljudima.

Dosadašnje rezultate projekta (koji smatram za najvažnijim projektom čiji sam savremenik) ću izložiti u sledećem postu.

dragan7557 cerski
4krofnica 4krofnica 21:55 28.08.2009

Re: E pa sad

koji smatram za najvažnijim projektom čiji sam savremenik

kad sam procitala ovu pricu, mislim na to sve vreme. neverovatan pokusaj i nadam se prekretnica u drzavnom i drustvenom uredjenju. mislim da si u pravu- Projekat! - Koji ce nas izbaviti i postaviti da budemo ljudi. Sto i zasluzujemo.
sentinel26 sentinel26 12:41 26.08.2009

Rang

Negdje sam pročitao da je Namibija u nekim privrednim granama u rangu Kine.
Ima li tu kakve istine ?

dragan7557 dragan7557 13:18 26.08.2009

Re: Rang

sentinel26
Ngdje sam pročitao da je Namibija u nekim privrednim granama u rangu Kine.
Ima li tu kakve istine ?


O tome mi podatci nisu poznati. Država je veoma dobro uređena (Windhoek je sto puta čistiji od mnogih varoši u Evropi),
a mene su tamo najviše interesovali Bušmani sa svojim specifičnim načinom života, medicinom i međuljudskim odnosima.

Namibija je veličanstveno lepa zemlja u koju vredi otići ali u vlastitoj režiji. Za medicinsko osoblje postoji posebna vrsta četvoronedeljnih aranžmana sa boravkom među Bušmanima i studijama njihove medicine. Negativno je skupoća avionskih letova za Windhoek, pa je najbolje koristiti jevtine letove iz Evrope za Južnu Afriku i posle koristiti lokalni prevoz..

Stopa kriminaliteta je iszuzetno niska a ljudi neiskvareni i gostoljubivi. I ovde važi pravilo što siromašniji to gostoljubljviji.

dragan7557 cerski
sentinel26 sentinel26 13:52 26.08.2009

Re: Rang

dragan7557
sentinel26
Ngdje sam pročitao da je Namibija u nekim privrednim granama u rangu Kine.Ima li tu kakve istine ?
O tome mi podatci nisu poznati. Država je veoma dobro uređena (Windhoek je sto puta čistiji od mnogih varoši u Evropi),
a mene su tamo najviše interesovali Bušmani sa svojim specifičnim načinom života, medicinom i međuljudskim odnosima.
Namibija je veličanstveno lepa zemlja u koju vredi otići ali u vlastitoj režiji. Za medicinsko osoblje postoji posebna vrsta četvoronedeljnih aranžmana sa boravkom među Bušmanima i studijama njihove medicine. Negativno je skupoća avionskih letova za Windhoek, pa je najbolje koristiti jevtine letove iz Evrope za Južnu Afriku i posle koristiti lokalni prevoz..
Stopa kriminaliteta je iszuzetno niska a ljudi neiskvareni i gostoljubivi. I ovde važi pravilo što siromašniji to gostoljubljviji. dragan7557 cerski

Mislim da se radi o tekstilu (ne po količini ), nijesam baš siguran.
Windhoek (na slici gore ) je stvarno lijep na svim slikama a ima ih na netu mnogo, primorskih gradova mnogo manje, dok sa ovima u unutrašnjosti situacija je skroz nepovoljna.. Teško je naći bilo koji.

Naravno preporuka za tekst se podrazumijeva.
albicilla albicilla 13:55 26.08.2009

Re: Rang

Namibija je veličanstveno lepa zemlja u koju vredi otići ali u vlastitoj režiji.


namibija kopa dijamante, pravi odlican windhoek light lager (na koji cu se osvrnuti u narednom blogu) i kotira se u onu sacicu zemalja koje bih ozbiljno razmatrao kao konacno resenje, ako mi svadje u nasem parlamentu i vlada koju nazalost, imamo, jos malo dopizdi
markonio92 markonio92 16:09 26.08.2009

Re: Rang

albicilla
kotira se u onu sacicu zemalja koje bih ozbiljno razmatrao kao konacno resenje.

Potpisujem.
dragan7557 dragan7557 04:32 27.08.2009

Re: Rang

ako mi svadje u nasem parlamentu i vlada koju nazalost, imamo, jos malo dopizdi

Pošto ne sumnjam da će se navedeno desiti onda bih na prvom mestu započeo pripreme za:

sacicu zemalja koje bih ozbiljno razmatrao kao konacno resenje,


Sam takođe tražim zemlju u kojoj čovek na miru oslobođen sumanutosti trke za novcem i ćemerenjem potpuno nepotrebnih dobara nepotrebnih za normalan život, može da se posveti životu samom i samom sebi.

Takvih zemalja ima kao što si rekao šačica a postoji i alternativa života na vodi koja je takođe privlačna, mada zahteva osim dosta ulaganja i određena prilagođavanja.

I naravno preporučujem ti da se ni malo ne osvrćeš na promotere razne pametnjakoviće koji po ovom blogu prodaju svetinju novac, kapital i sulude ljudske odnose u kojima jači pobeđuje, a život predstavlja borbu za karijeru, novac, uspeh, ugled, status i sl. jer su isti obični hodajući mrtvaci koji do kraja života čak i ne započnu da žive. Misli o Diogenu a ne o, "raditi raditi i samo raditi..." najsumanutiju krilaticu svih vremena.

Čovek je rođen slobodan i stvoren da živi srećno i zadovoljno a ne kao sluga tuđih interesa, ili za postizanje tuđih ciljeva, pa ma oni bili, bilo šta od gore nabrojanog.

Ukratko život može da se dostojno sebe živi i bez opterećenosti sa novcem.

dragan7557 cerski
albicilla albicilla 07:06 27.08.2009

Re: Rang

Sam takođe tražim zemlju u kojoj čovek na miru oslobođen sumanutosti trke za novcem i ćemerenjem potpuno nepotrebnih dobara nepotrebnih za normalan život, može da se posveti životu samom i samom sebi.


ma, o prvom svetu i ne razmisljam, mene vuce treci svet, vedro nebo, toplo sunce i sarene ptice - vidi danasnji post
dragan7557 dragan7557 09:04 27.08.2009

Re: Rang

albicilla
Sam takođe tražim zemlju u kojoj čovek na miru oslobođen sumanutosti trke za novcem i ćemerenjem potpuno nepotrebnih dobara nepotrebnih za normalan život, može da se posveti životu samom i samom sebi.


ma, o prvom svetu i ne razmisljam, mene vuce treci svet, vedro nebo, toplo sunce i sarene ptice - vidi danasnji post

Iz njega smo i došli.

dragan7557cerski
drug.clan drug.clan 14:12 26.08.2009

<

Odlican blog.

Mislim da ce eksperiment dati pozitivne rezultate ali i da ce istovremeno biti ignorisan kako od strane medija tako i od strane korumpirane i ucenjene nauke.
Kao sto si vec rekao uspesnost ovakvog projekta dovodi u pitanje sve osnove na kome je ljudsko drustvo trenutno (i tokom veceg dela istorije) bazirano i ono sto je najgore po trenutne vlastodrsce obara sve njihove argumente straha zasto je idealno drustvo nemoguce. Argumente o ljudskoj pokvarenoj prirodi, o manjku motiva u ne kapitalistickim odnosima...


PS. U Namibiji sam boravio u periodu kada je bila deo Juzne Afrike u vreme tiranije aparthejda i gerilskog rata za nezavisnost. Divni ljudi koji su i u to za njih grozno vreme bele ljude docekivali kao clanove porodice.
dragan7557 dragan7557 09:36 27.08.2009

Re: Thomas Moore nije bio komunista

Mislim da ce eksperiment dati pozitivne rezultate

Pilot projekt se završava krajem godine a eksperiment je već dao rezultate.

Evo i prve rečenice iz dole navedenog artikla nemačkog Spigla:

It sounds like communist utopia, but a basic income program pioneered by German aid workers has helped alleviate poverty in a Namibian village. Crime is down and children can finaly attend school. Only white farmers are unhappy. ..........

Pitanje koje se samo nameće je zašto nemački socijalci nisu pilot projekt smestili u samu Nemačku ?, u kojoj se jaz između bogatih i sirotinje produbljuje i proširuje skoro svaki sat, a više od milion građana je na narodnim kuhinjama koje su u bogatoj EU 21 veka prava pravcata sramota.

Distribucija nacionalnog dohotka je katastrofalna i svakodnevno postaje sve gora. Više od milion dece u Nemačkoj živi u potpunom siromaštvu (nemam volje da tražim prave cifre), dok su milioni na ivici siromaštva.

Zašto je projekt ovakvog magnituda po pitanju budućnost i opstanka čovečanstva umesto Evrope smešten u Namibiju od strane nemačkih a samim tim i EU Aid workers ? Zato što je euro put zacrtan za svagda?, ili zato što moderna EU nije raspoložena da finansira ovako "opasne" ideje na sopstvenom tlu, i pored raspoloženosti pojedinih političkih partija? Koje snage opstruišu eksperiment ovog tipa u Evropi?

Nebrojena pitanja se sama nameću, a ne tako progresivni Der Spiegel (uzgred renomiran časopis) započinje komentar sa rečima komunistička utopija.

Niti je utopija proizvod komunističke ideologije niti komunističkih ideologa koji su umesto nje proizveli Avangardu sa sve pravom i obavezom na Diktaturu i Nomenklaturu kao nastavak teškog i surovog kapitalističkog sistema iz 19 veka, koje stanje je nastavilo da još gore eksploatiše ljudsku jedinku u ime kolektivizma a u korist Avangarde i nomenklature a život običnig ljudi pretvorile u Gulag bez kraja, pa je neoliberalizam narod doživeo kao oslobođenje iz okova feudalizma i prvobitnog kapitalizma, zajedno.

dragan7557 cerski
drug.clan drug.clan 15:44 27.08.2009

Re: Thomas Moore nije bio komunista

dragan7557
Mislim da ce eksperiment dati pozitivne rezultate

Pilot projekt se završava krajem godine a eksperiment je već dao rezultate.

Evo i prve rečenice iz dole navedenog artikla nemačkog Spigla:

It sounds like communist utopia, but a basic income program pioneered by German aid workers has helped alleviate poverty in a Namibian village. Crime is down and children can finaly attend school. Only white farmers are unhappy. ..........

Pitanje koje se samo nameće je zašto nemački socijalci nisu pilot projekt smestili u samu Nemačku ?, u kojoj se jaz između bogatih i sirotinje produbljuje i proširuje skoro svaki sat, a više od milion građana je na narodnim kuhinjama koje su u bogatoj EU 21 veka prava pravcata sramota.

Distribucija nacionalnog dohotka je katastrofalna i svakodnevno postaje sve gora. Više od milion dece u Nemačkoj živi u potpunom siromaštvu (nemam volje da tražim prave cifre), dok su milioni na ivici siromaštva.

Zašto je projekt ovakvog magnituda po pitanju budućnost i opstanka čovečanstva umesto Evrope smešten u Namibiju od strane nemačkih a samim tim i EU Aid workers ? Zato što je euro put zacrtan za svagda?, ili zato što moderna EU nije raspoložena da finansira ovako "opasne" ideje na sopstvenom tlu, i pored raspoloženosti pojedinih političkih partija? Koje snage opstruišu eksperiment ovog tipa u Evropi?
dragan7557 cerski


Mislim da su od evrope i amerike vec digli ruke, za njih je namenjena neka druga sudbina, nazalost ne tako svetla.

Ideja na kojoj je osmisnjen ovaj experiment je cisto utopisticka i mora doziveti promenu koja ce omoguciti realizaciju na large scale (pre svega na primenu u velikim neprirodnim zajednicama poput velikih gradova) i to je glavni problem koji sa kojim se suocava realizacija. Ukoliko je cilj projekta bio samo da demonstrira mogucnost primene na malu izolovanu zajednicu, postigli su upravo suprotno jer ce protivnici rezultate uzeti ako argument diskvalifikaciju ideje proglasavajuci je utopistickom i neprimenjivom.

Sama ideja jeste inherentno komunisticka ali ce nacin njene primene ovaj put zahtevati vise morala i maste kako be bi prosla kao raniji pokusaji. Ne bi se iznadio da se kao resenje large scale primene pojavi neka vrsta samoupravljanja ne samo nad sredstvima za proizvodnju sto je bila velika falinka radnickog samoupravljanja vec neka vrsta samoupravljanja na svakom nivou - u stvari vrsta direktne demokratske uprave. Opet kazem neprirodne ljudske zajednice poput gradova ce biti glavni problem.
NNN NNN 17:37 26.08.2009

Sličan eksperiment

se već duže vreme sprovodi npr. u Švedskoj gde je socijalna pomoć za sve nezaposlene oko 8000 kruna (oko 800 evra), i Šveџаni se trude da i dalje rade, a mnogi Jugosi kad odu tamo ništa ne radU.
dragan7557 dragan7557 05:53 27.08.2009

Re: Sličan eksperiment

NNN
se već duže vreme sprovodi npr. u Švedskoj gde je socijalna pomoć za sve nezaposlene oko 8000 kruna (oko 800 evra), i Šveџаni se trude da i dalje rade, a mnogi Jugosi kad odu tamo ništa ne radU.

Odmah da se razumemo, socijalna davanja su čista kapitalističko - komunističko- socijalistička obmana predstavljena kao lažna briga o svom bližnjem i koreni iste pored ideoloških su i u crkvenoj dogmi papskoj encikliki iz predprošlog veka :
"Rerum Novarum", kojom lažnom brigom Elita ili Avangarda kupuje socijalni mir i smanjuje vlastitu ugroženost od strane obespravljenih masa koje bez ove socijalne pomoći ne bi bile u stanju da prežive.

Računi pokazuju u teoriji (Holandija, Nemačka, Švedska, i dr.) da se prelaskom na novi način Base Income Grant ne povećavaju znatnije izdatci po liniji tzv. socijalnih davanja (penzije, dečiji dodatci i sl) već je ovo povećanje na godišnjoj bazi zanemarljivo. Iscrpne studije koje su državne institucije radile u Holandiji i dr. po nalogu Partije zelenih pokazuju da se ovim načinom postiže samo dobrobit za društvo a da usvajanjem novog načina mišljenja, sagledanja i managementa problematike koja prati ovaj društveni projekt društvo dobija novi tip individue koja je daleko motivisanija, socijalnija, inventivnija itd.

Da je društvo zrelo za ove promene je prošle godine pokazano u Nemačkoj kada je ideja BIG za samo nekoliko dana od lansiranja na Internetu dobila 50.000 potpisa što je bilo dovoljno za otvaranje parlamentarne diskusije, i stavljanje fokusa interesovanja na isto od strane državnih televizija ZDF i ARD.

Ove javne televizijske debate su pokazale pored složenosti i problematike političko raspoloženje raznih političara koji su u javnu televizijsku diskusiju bili uključeni. Nepotrebno je reći da su levi političari bili protiv a da je mali broj uključenih političara shvatio dubinu ideje i njene prednosti.

Nasuprot tome menadžeri-vlasnici velikih porodičnih firmi su odmah i bez rezerve podržali samu koncepciju budućeg društva jer su više socijalno angažovani i drukčije se odnose prema motivaciji svojih zaposlenih.

Tzv.Korporativna Sreća pod imenom "pursuit of happiness" koja se može i na ovom blogu sresti kod poznatih promotera iste (praznoglavosti) je takođe neoliberalna obmana kojom se umesto individualizma nudi nova porodica korporativne sreće odnosno stari komunistički koncept kolektivizma, sada pod maskom i uokvirenjem zvanim Korporativna Sreća ili "Pursuit of Happinesssssss"

Novi kolektivizam demokrata, socijalista i liberala (neo) nije ništa novo do vuk kolektivizma sada odeven u jagnjeće ruho nove generacije sitnih diktatorčića korporativne milosti kapitala, gde je posedovanje akcija korporacije garancija srećnog Novog Doba a veliki diktatori etatističko državnog tipa, zamenjeni, nikom i ničem odgovarajućim primitivnim diktatorčićima čitaj vlasnicima ili menadžerima korporacija, u kojima je bivši Inokosni Organ komunista zamenjen svemoćnim Privatnim Vlasnikom Korporacije liberala.

Da sve ovo neodoljivo predstavlja novu kolhoznu ili seljačko zadrugarsku strukturu, sad odevenu u odeću korporacije kao zadruge srećnih akcionera nije ni potrebno dokazivati. Kolektivizam na novi način brendiran ili markiran već po izboru srećnih korporativaca, dok umesto starog "svi u zadruge" sada se promoviše "svi u korporacije"

Za uspeh garantuje Korporativna Država koja po sili već više od sto godina vladajućih zakona NE ODUMIRE a kad će lipsati nije poznato.
Ukratko stari kapitalistički trik sada u neoliberalnom Brendu ili Marka stila Života.

U programu srpskih liberala je ovo očigledno osobito kod koncepta penzijskog osiguranja gde je za buduću srećnu korporativnu Srpčad predviđena za ove potrebe iz Istorije izvučena Bizmarkova koncepcija penzija (odavno zaboravljena pa kao takva ispada Nova) koja je kolektivizam par ekselans ili seljačko zadrugarstvo na privatan korporativan način. Da bi ova liberalna čorba dobila Novi Miris pardon, Impuls novi Začin C je nađen u dodatnom privatnom penzijskom osiguranju za one koji 'oće više penzijske sreće
Za penzije naravno Garantuje Privatna Penzijska Korporacija koja ovim kolektivistima nadomešta omraženu državu koja ima nezgodnu naviku da nije (još) privatna prćija, a i osobinu da je za istu garantovala država za koju se znalo da odumire.

Umesto SRZ = Seljačka Radna Zadruga, ili Kolhoz, imamo Brend Incorporated Ltd, što izgleda u ušima novo komponovanog kolektivizma lepše zvuči Zadruge Seljačina, iz prostog razloga što mnogi ljudi i ne znaju šta pojam brend označava pa im deluje trendi.

dragan7557 cerski
slobodan1511 slobodan1511 00:18 27.08.2009

jako lep projekat

Mnogo mi je drago da cujem da se negde neko na ova nacin bavi problematikom siromastva, a pogotovo da su rezultati projekta vrlo zanimljivi. Zanima me sta ce se desiti kada istekne vreme trajanja projekta?
dragan7557 dragan7557 05:55 27.08.2009

Re: jako lep projekat

Zanima me sta ce se desiti kada istekne vreme trajanja projekta?

Isto pitanje je postavio i nemački Der Spiegel u elektronskom izdanju pa predlažem da ga pogledate.
Der Spiegel Online 08/10/2009
A New Approach to Aid
How Basic Income Program Saved a Namibian Village

by Dialika Krahe in Otjivero, Namibia

dragan7557 cerski
dragan7557 dragan7557 08:42 27.08.2009

Re: jako lep projekat

funkofil
http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,642310,00.html

Funkofile, hvala na linkovanju.

dragan7557 cerski
mladen.mladen mladen.mladen 11:25 28.08.2009

...

Ave! preporuka..
markonio92 markonio92 12:54 29.08.2009

Preporuka...

... kao vrata.
Nije mi samo jasna mala posećenost ovako interesantne teme?!
dragan7557 dragan7557 16:59 29.08.2009

Re: Preporuka...

markonio92
... kao vrata.
Nije mi samo jasna mala posećenost ovako interesantne teme?!

Nije ni meni, valjda Srbi još nisu zreli za ozbiljne stvari od životne važnosti.

Interesantnije su kojekave gole babe pevaljke i slično.

dragan7557 cerski
markonio92 markonio92 19:57 29.08.2009

Re: Preporuka...

dragan7557
markonio92
... kao vrata.
Nije mi samo jasna mala posećenost ovako interesantne teme?!

Nije ni meni, valjda Srbi još nisu zreli za ozbiljne stvari od životne važnosti.

Interesantnije su kojekave gole babe pevaljke i slično.

dragan7557 cerski


Ne bih se ograničio samo na Srbe, verujem da je takva situacija svuda u svetu. Ljudi k'o ljudi, svuda su isti.

Btw, eksperiment se čini izuzetno zanimljivim, interesuje me samo kako bi se razvijala situacija da eksperiment malo duže traje, recimo nekih 10-ak godina? Da li bi se desilo da se pojave neki "lideri" koji bi ostalima proturili ideju o nacionalnom i etničkom preporodu, o ugroženosti raznih sloboda, itd., pa da se ceo sistem sruši?
Dawngreeter Dawngreeter 00:59 31.08.2009

Uf.

Nazalost sa zakasnjenjem sam primetio ovaj tekst a bilo bi strasno da sam ga propustio jer za ovaj projekat nisam cuo do sada. Sto je stvarno depresivno jer bi za ovako nesto svako morao da zna, previse je vazno da prodje neprimeceno.

Samo bih jednu malo ispravku ubacio povodom ovog dela:
Po prvi put u istoriji se ljudska jedinka (u ovom projektu) nalazi pred životom oslobođena straha od sutrašnje eventualne gladi, golotinje ili žeđi

Nije bas prvi put u istoriji. Na veliku zalost moderne civilizacije i potpuno besmislenog obozavanja oskudice, ovakav zivot je bio standardna pojava u hunter-gatherer drustvima i ostaje netaknut medju narodima koji i u modernom svetu odabiraju da nastave takav zivot. Naravno, sada su u mnogo gorem polozaju zbog cestih relokacija jer "naprednom svetu" treba teritorija i resursi i sta sve ne. Ali obozavanje oskudice je toliko uhvatilo maha da mnogi ozbiljni tekstovi o nomadskim lovcima i sakupljacima govore kao ljudiam koji su bili prinudjeni da zive na ivici opstanka jer modernom coveku nije moguce da zamisli "ne-ekonomicnog" coveka u drugacijim uslovima.

No, to je ipak prilicno sporedna prica za ovaj projekat. Nadam se da je ovo pocetak udaljavanja modernog coveka od monetarne ekonomije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana