Sandzak 22 oktobar 2007

Jasmina Tesanovic RSS / 24.10.2007. u 23:24

„I mi danas  ne samo pamtimo nego i tražimo odgovornost za zločine počinjene u Sandžaku – počinjene nad ljudima samo zato što su bili drugačijeg imena, drugačije etničke i verske pripadnosti: Sjeverin, Štrpce, Priboj, Pljevlja, Bukovica, Kukurovići, Milanovići, Voskovina, Rajičevići, Zabrđe, Živinice, Rančići, Prelac, Sastavci, Slavotići, Sočice, Strmac, Valovlje, Zaostro.“

(Staša Zajović)

 

Na današnji dan, dana 22. oktobra 1992. pre petnaest godina, dogodio se zločin u Sjeverinu; iz autobusa je oteto i ubijeno 16. Bošnjaka. Održan je minut ćutanja u znak sećanja na žrtve ovog zločina, u znak poštovanja dostojanstva žrtava. Porodice žrtava Sjeverinskog zločina bile su sa nama. A sa njima je u selu Mioče, tamo gde je izvršen zločin, bila beskompromisna braniteljka ljudskih prava, žena koja brine o žrtvama, naša drugarica Nataša Kandić. Mi smo danas u Novom Pazaru jer pamtimo zločin. Ovde smo takođe i kao građanke i građani, na mirovnom skupu, na kome se čuo ženski glas, glas žena, onih drugih.

Čule su se himne angažovane protestne mirovne muzike: Džona Lenona, Džoan Baez, Bob Dilana, Pety Smith.

Marija Perković, aktivistkinja Žena u crnom iz Vrbasa, obratila se okupljenim građankama i građanima:

Zašto organizujemo ovu građansku akciju?

- zato što smo zabrinute nedavnim dešavanjima u Sandžaku;

- zato što kao odgovorne građanke imamo obavezu i pravo da reagujemo na narušavanje mira koji nije samo odsustvo rata, već je mir odsustvo straha, mržnje, bede, nepravde;  

- zato što kao aktivistkinje civilnog društva imamo i pravo i obavezu da vršimo nenasilan pritisak na državne institucije, pre svega Vladu Srbije, da prekinu sa izazivanjem sukoba,

- Ovo organizujemo i zato što podržavamo i ohrabrujemo slobodno misleće građanke i građane Sandžaka i cele Srbije da izađu iz ćutanja, i osećanja bespomoćnosti, Jer ćutanje nikog neće zaštititi, jer je građanska solidarnoist jača od mračnih i pogubnih politika,

- zato što se kao odgovorne građanke zalažemo za građanske vrednosti: mir, nenasilje,  socijalnu pravdu, ljudska prava, ženska ljudska prava. A jedna od najvažnijih građanskih vrlina jeste solidarnost, i zato je važno što ovu akciju organizujemo zajedno – civilno društvo iz Sandžaka i iz Beograda, i drugih gradova Srbije. Jer su ovde sa nama aktivistinje i aktivisti iz Niša, Leskovca, Kraljeva, Velike Plane, Vrbasa, Kruševca, Novog Sada...

- zato što se kao slobodno misleće osobe zalažemo za jedan od temeljnih principa demokratije - a to je sekularna država. To znači potpunu odvojenost crkve od države, nemešanje verskih zajednica u državne poslove, ali i nemešanje države u religijska pitanja.      

- Zato što smo kao žene – aktivistkinje za mir, braniteljke ljudskih i ženskih prava – od početka ratova na prostoru bivše Jugoslavije pokrenule najveći broj antiratnih inicijativa. Mi, žene, smo bile najaktivnije i najmasovnije u smeni totalitarnog Miloševićevog režima, a  nakon pada tog režima najaktivinije zahtevamo raskid sa zločinačkom prošlošću.

Prva se skupu obratila Aida Ćorović, hrabra građanka, neumorna aktivistkinja civilnog društva, neposlušna svim nametnutim identitetima, žena kosmopolitskog duha i prakse. Potom je govorila Zibija Dervišhalitović Šarenkapić, osnivačica kulturnog centra Damad. A onda se obratila Dženeta Agović, aktivistkinja Impulsa iz Tutina. Na skupu se obratila i žena koja potvrđuje stav Amnesti Internešenela: 'Mnoge žene žrtve nasilja zato što su jake, zato što su liderke, zato štoneprestano zahtevaju poštovanje ljudskih prava', Biljana Kovačević Vučo. U poremećenom vrednosnom sistemu žene koje traže raskid sa zločinačkom prošlošću izložene su i javnim pozivima na linč. Jedna od najozloglešenijih za srpske patriote, tzv. nacionalne radnike, srpske tabloide je BKV. Međutim, time se nije dala uplašiti ova hrabra, ljutita žena, britkog uma a još oštrijeg jezika. Ona i dalje obelodanjuje legalizam Vlade V. Koštunice kao pokriće za nastavak politike Miloševićevog režima. Još jedna hrabra žena, obratila se ljudima, Staša Zajović, žena sa dubokim  moralnim i političkim integritetom  čiji se višedecenijski angažman  oslikava u iskazu „Ne dajmo se od svojih prevariti!“  Ovaj moto,  zahvaljujući upravo Staši koja ga je artikulisala kao temeljni princip svog političkog angažmana,  obeležio je karakter mirovnog ženskog pokreta u Srbiji, ali i karakter međunarodnog mirovnog pokreta.  Staša je žena čije je dežurstvo u solidarnsoti svih ovih godina bilo vidljivo jednako u njenom terenskom radu,  kao i u  tesktovima koje pisala. Staša je takođe odredila feminsitičku etiku i praksu, danas već čuvenom izjavom „biram da brinem o žrtvama zločina počinjenih u moje ime“. Skupu se obratila i Maja Stojanović iz Inicijative mladih za ljudska prava. Maja je imala samo 15 godina kad je izvršen genocid u Srebrenici. Kao odgovorna građanka i aktivistkinja traži odgovornost za zločine počinjene u naše ime, zna da nema budućnosti dok ne budu kažnjeni svi koji su počinili zločine. U znak građanske neposlušnosti letos je nju Sud u Nišu  kaznio jer je lepila plakate 'Traži se – Ratko Mladić ,počinilac genocida', i ona je odbila da plati jer kako je tada kazala „ne želi da plaća poricanje genocida“. Maja i svi mladi kao Maja je dokaz da je drugačija Srbija moguća, da je drugačiji svet moguć.

Na kraju, pošto je sa sobom dovela i porodice žrtava Sjeverinskog zločina, skupu se obratila neustrašiva aktivistkinja za ljudska prava, Nataša Kandić koja je jednom prilikom rekla: „Ja se osećam potpuno sigurnom u ono što radim , mislim i zastupam. To ću raditi po svaku cenu, a i rećiću ono što mislim takođe po svaku cenu.“

( preuzeto iz scenarija koji je priredila Marija Perković)

Akciji je prisustvovalo pedesetak aktivistkinja i aktivista iz nekoliko gradova Srbije: Beograda, Vrbasa, Vršca, Kraljeva, Kruševca, Leskovca, Velike Plane, Niša.

Tod dana, ulicama Novog Pazara prošla je mirovna povorka koja je nosila platna na kojima beše ispisano: „Pamtimo zločine u Sandžaku“, „Sjeverin, 22. oktobar 1992.- 22. oktobar 2007.“, „Žene u crnom protiv kršenja ljudskih prava.“ Nošena su i platna u raznim bojama: „Žene su snaga žena“, „Ženskom solidarnošću protiv rata“, „Feminizam je naš izbor“, „Za drugačiju Srbiju“. Nošene su i PACE zastave za mir u Sandžaku.

Neki od utisaka, nekih od aktivistkinja koje smo međusobno razmenile jeste da je na skupu na žalost bilo jako malo žena, bilo je vidljivo više muškaraca. Očigledno je strah taj koji ih drži zarobljenima i koji ih kontroliše. I ovog puta smo bile svedokinje odsustva žena iz javnih prostora, njihovog nepostojanja u prostorima gde bi mogle da javno iskažu svoja mišljenja; da kažu da su protiv fundamentalizma zajednice iz koje dolaze. Iskreno se nadamo da ćemo izaći iz nevidljivosti fundamentalističkog mraka, i jasno i glasno reći da želimo da se pobunimo!

Staša Zajović

Ne u naše ime! Ili Ne dajmo se od svojih prevariti:

Feministička etika mi nalaže da uvek imam na umu odakle dolazim, iz koje emotivne, moralne i političke tačke se obraćam. Dolazim iz glavnog grada države - naslednice agresorskog zločinačkog režima, iz glavnog grada u kojem se danas i dalje glorifikuju i poriču zločini počinjeni u naše ime.

Odluka da se tome suprotstavljam neprestano i javno, sastavni je deo moje feminističke etike. Moja odluka je da znam i da tražim  odgovornost za bezbrojne zločine počinjene u moje/naše ime.

I mi danas  ne samo pamtimo nego i tražimo odgovornost za zločine počinjene u Sandžaku – počinjene nad ljudima samo zato što su bili drugačijeg imena, drugačije etničke i verske pripadnosti: Sjeverin, Štrpce, Priboj, Pljevlja, Bukovica, Kukurovići, Milanovići, Voskovina, Rajičevići, Zabrđe, Živinice, Rančići, Prelac, Sastavci, Slavotići, Sočice, Strmac, Valovlje, Zaostro.

 

Legalizam V. Koštunice nastavak je politike S. Miloševića i jedini način održanja na vlasti jeste stalna proizvodnja sukoba i haosa i to sa našim novcem! I zato im ovom prilikom poručujemo: Ne u naše ime, ne sa našim novcem!   

Režim S. Miloševića instrumentalizirao je i naciju i crkvu i tzv. nacionalni interesi služili su mu isključivo kao pokriće za zločinačku politiku: eskadrone smrti, etničko čišćenje, pljačke, sve oblike nasilja.

Bogomoljačka vlada V. Koštunice u Srbiji ubrzano teokratizuje državu, kršeći tako jedan od osnovnih principa demokratije – odvojenost crkve od države. Srpska pravoslavna crkva (SPC) vodi državnu politiku, kako po vlastitoj želji tako i po zahtevu sadašnje vlade.

Mi, kao slobodno misleće građanke im poručujemo: vi kršite Ustav zemlje, slobodu veroispovesti, zloupotrebljavate religiju u političke svrhe.

Koštuničin ministar Velimir Ilić kaže: „Za mene je reč Sv. Sinoda i patrijarha svetinja. Posle patrijarha se ne govori.“

Međutim, za mene, kao slobodno misleću građanku i reči i ponašanje patrijarha Pavla su itekako podložni svakoj evaluaciji.

Pitam: kako to da patrijarh Pavle nije ustao jasno i nedvosmisleno svih ovih godina protiv ugrožavanja mira kao najviše duhovne i etičke vrednosti?

Kako to da nije ustao protiv svojih visokih sveštenika, koji blagosiljaju ubice, promovišu zločince u svece, štite pedofile, ne plaćaju nikakve poreze, propagiraju mržnju prema drugim nacijama i verama? A sem toga, zar članovi bogomoljačke vlade i državni funkcioneri ne znaju da je nepristojno isticati svoju religioznost javno, da je to protivno samoj smernosti vere,  da je to sasvim privatna stvar!   

U Srbiji se u svakom trenutku gradi 200 crkava, dok 40% škola nema tekuću vodu, 25% nema klozet, dok je nezaposleno više od milion ljudi...zar to nije moralni cinizam onih koji se navodno najviše zalažu za moral i duhovnost!

Nažalost, tendencije SPC pogodovale su bujanju sličnih tendencija i u drugim verskim zajednicama u Srbiji, ali moj građanski i feministički princip mi nalaže da prvo očistim svoje dvorište da se ne dam prevariti od svojih... jer jedino tako stičem moralni legitimitet da to tražim i od drugih.

 

Zato se zalažem svim nenasilnim sredstvima za:

-       sekularizam kao potpunu odvojenost crkve od države, nemešanje države u religijska pitanja, ali i nemešanje verskih zajednica u državne poslove;

-       za sekularno društvo  i za slobodu veroispovesti – a to znači da je religija privatna stvar svake individue, a da sloboda veroispovesti podrazumijeva jednak tretman verujućih i neverujućih. To je posebno važno danas, jer je u Srbiji netrpeljivost prema nereligioznima, prema ateistima/kinjama skoro veća nego netrpeljivost prema pripadnicima drugih veroispovesti.

 

Zato se zalažem svim nenasilnim sredstvima za građansku i žensku solidarnost:

  • i odbijam svaki vid etničke i verske homogenizacije: jer jedino tako verujem da djelujem u korist mira;
  • i odbijam svođenja identiteta na versku i etničku dimenziju – jer mi smo ono što sami odaberemo a ne ono što nam nameću nacionalni i verski lideri;
  • i odbijam da moj ženski identitet bude sveden na patrijarhalne ulogu majke i supruge, na  ulogu čuvarke nacije, vere – jer je neposlušnost patrijarhatu garancija moje ženske i građanske slobode;
  • odbijam da poštujem sve razlike, sve tradicije i sve kulturne običaje  –   i dalje ću poštovati samo one razlike koje ne ugrožavaju ljudska prava i slobode. Jer je povreda ljudskih prava u ime verske ili etničke tradicije u suprotnosti sa univerzalnim građanskim vrednostima i sloboda. A najveći deo naših običaja i tradicije su protiv ženskih ljudskih prava, i zato ću se protiv njih i dalje nenasilno boriti;
  • i dalje ću zajedno negovati vrednosti aktivne građanske solidarnosti, preskakati sve zidove, izvan i iznad svih državnih, etničkih, verskih granica i podela, i dalje ćemo zajedno graditi pravedan mir, solidarnost, dručačiji građanski Sandžak, za građansku Srbiju

 

(govor je održan na skupu Sačuvajmo mir u Sandžaku, u Novom Pazaru, 22. oktobra 2007.)

 

 

 

 

 

     

 

 



Komentari (27)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

marumi marumi 23:57 24.10.2007

The best man

is woman!
marumi marumi 23:58 24.10.2007

Re: The best man

Najbolji COVEK je - ZENA!
nsarski nsarski 00:09 25.10.2007

Yasmina, svaka vam cast,

ali ne mogu da odolim a da ne pitam. Da li stvarno mislis da je optimalno resenje u Sandzaku, pred tim ljudima, pustati:
Čule su se himne angažovane protestne mirovne muzike: Džona Lenona, Džoan Baez, Bob Dilana, Pety Smith.

Pa, ti ljudi ce misliti da su dosli na Woodstock a ne na mesto opomene za pocinjena nedela.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 01:58 25.10.2007

Re: Yasmina, svaka vam cast,

Nenade, anfgazovani su zato sto su otvoreno ustajali protiv besmislenih ratova i sto su se otvoreno borili protiv ubilackih rezima. I dan danas to rade, aktivno i Pati Smit i Dzoan Baez. . Znamo kako je i zbog cega Lenon proganjan.
A jedna od Dilanovih, svakako najboljih protestnih pesama je "A hard rain..."Za sva vremena i protiv svih nepravdi.

http://www.youtube.com/watch?v=ReIEDHMu0Zw
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 02:00 25.10.2007

Re: Yasmina, svaka vam cast,

; Oh, where have you been, my blue-eyed son?
Oh, where have you been, my darling young one?
Ive stumbled on the side of twelve misty mountains,
Ive walked and Ive crawled on six crooked highways,
Ive stepped in the middle of seven sad forests,
Ive been out in front of a dozen dead oceans,
Ive been ten thousand miles in the mouth of a graveyard,
And its a hard, and its a hard, its a hard, and its a hard,
And its a hard rains a-gonna fall.

Oh, what did you see, my blue-eyed son?
Oh, what did you see, my darling young one?
I saw a newborn baby with wild wolves all around it
I saw a highway of diamonds with nobody on it,
I saw a black branch with blood that kept drippin,
I saw a room full of men with their hammers a-bleedin,
I saw a white ladder all covered with water,
I saw ten thousand talkers whose tongues were all broken,
I saw guns and sharp swords in the hands of young children,
And its a hard, and its a hard, its a hard, its a hard,
And its a hard rains a-gonna fall.

And what did you hear, my blue-eyed son?
And what did you hear, my darling young one?
I heard the sound of a thunder, it roared out a warnin,
Heard the roar of a wave that could drown the whole world,
Heard one hundred drummers whose hands were a-blazin,
Heard ten thousand whisperin and nobody listenin,
Heard one person starve, I heard many people laughin,
Heard the song of a poet who died in the gutter,
Heard the sound of a clown who cried in the alley,
And its a hard, and its a hard, its a hard, its a hard,
And its a hard rains a-gonna fall.

Oh, who did you meet, my blue-eyed son?
Who did you meet, my darling young one?
I met a young child beside a dead pony,
I met a white man who walked a black dog,
I met a young woman whose body was burning,
I met a young girl, she gave me a rainbow,
I met one man who was wounded in love,
I met another man who was wounded with hatred,
And its a hard, its a hard, its a hard, its a hard,
Its a hard rains a-gonna fall.

Oh, whatll you do now, my blue-eyed son?
Oh, whatll you do now, my darling young one?
Im a-goin back out fore the rain starts a-fallin,
Ill walk to the depths of the deepest black forest,
Where the people are many and their hands are all empty,
Where the pellets of poison are flooding their waters,
Where the home in the valley meets the damp dirty prison,
Where the executioners face is always well hidden,
Where hunger is ugly, where souls are forgotten,
Where black is the color, where none is the number,
And Ill tell it and think it and speak it and breathe it,
And reflect it from the mountain so all souls can see it,
Then Ill stand on the ocean until I start sinkin,
But Ill know my song well before I start singin,
And its a hard, its a hard, its a hard, its a hard,
Its a hard rains a-gonna fall.

nsarski nsarski 02:01 25.10.2007

Re: Yasmina, svaka vam cast,

Ma, znam ja to. Naravno da je u pitanju "angazovana" muzika, i nemam nista protiv. Ali, moje pitanje se odnosi na adekvatnost takve koreografije u tom okruzenju.
Tako isto su mogli da urade i "Elektru" u izvodjenju avangardnog teatra iz Bronx-a. Hocu da kazem, ovo su obicni ljudi sa teskom "down to earth" mukom, a ti im pustas muziku na jeziku koji najveci broj njih ne razume, u ritmu koji im nije blizak.
Doctor Wu Doctor Wu 07:02 25.10.2007

Re: Yasmina, svaka vam cast,

Da, i meni se čini da je izbor muzike bliži nekoj otkačenoj hen night u Brooklynu ili downtown Manhattanu (možda je smotan i neki joint čisto, onako, u slavu slobode) nego parastosu u Sandžaku, ali valjda ŽuC znaju šta rade. Ipak rade to što rade već 16-17 godina.
adam weisphaut adam weisphaut 07:08 25.10.2007

Re: Yasmina, svaka vam cast,

Doctor Mu
Da, i meni se čini da je izbor muzike bliži nekoj otkačenoj hen night u Brooklynu ili downtown Manhattanu (možda je smotan i neki joint čisto, onako, u slavu slobode) nego parastosu u Sandžaku, ali valjda ŽuC znaju šta rade. Ipak rade to što rade već 16-17 godina.

Pa veovatno ti mislis da bi bilo prigodnije da su pustili Jasara Ahmetovskog kao pasoirani ljubielj
adam weisphaut adam weisphaut 07:13 25.10.2007

Re: Yasmina, svaka vam cast,

nsarski
ali ne mogu da odolim a da ne pitam. Da li stvarno mislis da je optimalno resenje u Sandzaku, pred tim ljudima, pustati:
Čule su se himne angažovane protestne mirovne muzike: Džona Lenona, Džoan Baez, Bob Dilana, Pety Smith.Pa, ti ljudi ce misliti da su dosli na Woodstock a ne na mesto opomene za pocinjena nedela.

Pa Nsarsky, da li je mozda vise vredno paznje da niko iz aktuelne vlasti nije bio da obelezi zlocin u Sjeverinu?
Doctor Wu Doctor Wu 07:21 25.10.2007

Jašar je više

za neke hen nights u Tetovu ili Kičevu. Ne znam da li ŽuC drže sesije i tamo ali ti si, rekao bih, bliže centrali, pa, eto, predloži.
nsarski nsarski 09:25 25.10.2007

Re: Yasmina, svaka vam cast,

Pa Nsarsky, da li je mozda vise vredno paznje da niko iz aktuelne vlasti nije bio da obelezi zlocin u Sjeverinu?


Pa, rekao bih da moj odgovor nije potreban. Ti to bolje znas:)
Dragan Vujanović Dragan Vujanović 01:35 25.10.2007

Podrška izlazećeg sunca

Evo, i mlade Japanke podržavaju dobru muziku na skupu... Naravno, svesne su potrebe da se zločini ne zaborave i počinioci kazne, da se država ne meša u ambicije crkve, da treba isticati kako su žene uvek bile protiv rata, da škole treba graditi sa toaletima a ne bez njih.., da treba graditi svet oblepljen cvetićima...

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 11:28 25.10.2007

Re: Podrška izlazećeg sunca

Ne znam zasto me ovo sa svetom oblepljenim cveticima navodi na pomisao da devojcice sa slike svakako nisu na skolskom odmoru.
anonimni anonimni 11:12 25.10.2007

bez komentara

"prastajte svete seni sto vam kosti potresam,
prastajte sto vam imena pominjem ,
jer cu ih samo po dobru pomenuti....."

...Dok vas deca, majke, najmiliji oplakuju , dok pate svoj bol, zavijeni u crno, pitaju sebe i boga sta ste zgresili, proklinju zlocince i njihove krvave ruke, traze pravdu i kaznu ....neko tetralno seta, nosi transparente, larma ulicama u ime svojih ideja i licnih ciljeva....laznim suzama zalivaju vase grobove, licemernim recima tese najmilije....ako nema boga sve je dozvoljeno, i zlocin i greh nad mrtvima...verujem u boga ....nadam se pravdi...svakom po zasluzi...

neka vasi najmiliji i klanjaju i pale svece za pokoj vase duse
neka vam je laka zemlja
Kasper Kasper 12:06 25.10.2007

Druga strana medalje

Drzava Srbija treba da napravi opseznu istragu o svojim gradjanima sa prostora Sandzaka , koji su kao pripadnici Armije BiH pocinili niz zlocina nad srpskim zivljem na prostorima Bosne i Hrvatske. Mi gradjani, poreski obveznici to ocekujemo.
pufna pufna 12:08 25.10.2007

Re: Druga strana medalje

neki isto tako ocekuju da se paranoicni ludaci stave u bolnice na lecenje i da drzava saradjuje vise sa zemljama koje bi donirale taj projekat!
Kasper Kasper 12:10 25.10.2007

Re: Druga strana medalje

neki isto tako ocekuju da se paranoicni ludaci stave u bolnice na lecenje i da drzava saradjuje vise sa zemljama koje bi donirale taj projekat!


Zaista ne razumem. Pojasnite.
Kasper Kasper 12:14 25.10.2007

Re: Pufni

Znaci, za Vas gradjanin koji zahteva da se istraze zlocini koje su pocinili njegovi sudrzavljani je opasan bolesnik?

Zdravo razmisljanje, nema sta! Mozda za vas zlocini nad Srbima nisu zlocini , ali Vas zbog toga necu upucivati na lecenje. Porodicno vaspitanje mi to ne dozvoljava. a< nisam ni lekar.

Pozdrav
enes_gigo enes_gigo 12:18 25.10.2007

Re: Druga strana medalje

Kasperu, niko ne kaze da se ne kazne svi zlocinci, nebitno odakle su. Ja sam iz Sandzaka, ali ti moras da znas da u BIH zivi i zivelo je pre rata veoma velik broj Sandzaklija, tako nemoj da te buni to sto su bili u redove BIH armije. A koje zlocinac taj nije ni Srbin ni Bosnjak, ni .....chovek.
Nas sada interesuje nasa avlija.
Veliki pozdrav za Jasminu Tesanovic,
Enes Muratovic
Tutin
Kasper Kasper 12:23 25.10.2007

Re: Enese

Kao ucesnik tog rata odlicno znam koliko dobrovoljaca je stizalo iz Sandzaka. Bio sam sa svojom jedinicom na "alahovom putu" ( koridor kojim su stizali do Sarajeva). Isao sam za njihovim tragom, gledao njihovih ruku dela. Opravdavas?
enes_gigo enes_gigo 12:32 25.10.2007

Re: Enese

Ne opravdavam, lijepo sam vam napisao da zlocinac nemoze imati nacionalni i verski prefiks, tako da vi ne pomislite da se sad daje podrska Sandzaklijama, a ima se bilo sta protiv Srbije ili ti Srba. I nemam ja pravo da mrzim i kritikujem ljude ali dela da.
Nadam se da je to jasna stvar.
I oko tog odlaska u Bosnu, stvarno meni . za Tutin govorim, da mi nije poznato da se to islo u BIH.
Kasper Kasper 12:51 25.10.2007

Re: Enese

I oko tog odlaska u Bosnu, stvarno meni . za Tutin govorim, da mi nije poznato da se to islo u BIH.


www.sandzak24.net
dobronamjeran dobronamjeran 16:55 25.10.2007

Jasmina svaki respekt

Za vas i vas rad.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:38 25.10.2007

Jasmina, odgovorite mi, please!

Ja pokusavam da shvatim sta Jasmina hoce da kaze, ali ne uspevam. Ako je njen zadatak da kaze da su Srbi cinili zlocine u devedesetim godinama nad Hrvatima i Muslimanima, mnogo i cesto, ja sam voljan da to prihvatim cinjenicu da je bilo zlocina koje su vrsili Srbi u RH i u BiH, kao sto ih ima u svakom ratnom sukobu. Istovremeno, tvrdim da nisu Srbi u Bosni izveli zlocin u Srebrenici u MOJE IME, koji nisam imao nikakve veze s tim ratnim sukobima, dakle u ime svih Srba, pa da ja treba da se perem dok sam ziv zbog toga, da to predje in a moju decu, skoro kao sto hriscanstvo zagovara da smo svi gresni zato sto je Eva i Adam u raju zgresili… Verovatno su ti koji su izvrsili te zlocine u datom momentu verovali da rade nesto sto se radi u ratu – ubija ko koga stigne.
Medjutim, iza Jasmine stoji NGO po cijim instrukcijama Jasmina radi, uporno i sistematski, bacajuci stalno ljagu na Srbe. I vidim da neki blogeri pljeskaju Jasmini, na hrabrosti (sic!) i ne znam vec na cemu.
Ja se pitam, ozbiljno, bez lose namere, da li postoje ogranci te NVO kojoj Jasmina pripada (Zene u crnom) u Hrvatskoj i u Bih koje imaju jedini zadatak da kukaju nad zlocinima koje su Hrvati i Muslimani (iliti Bosnjaci) izvrsili nad Srbima, sto bi trebalo da bude pandan ovome sto Jasmina uporno i bez obraza radi u Srbiji. Ako ima takvih NVO u RH. i BiH, voleo bih da ih malo citam, da vidim da li su iskrene i tako uporne u osudi zlocina izvrsenih nad Srbima (a niko normalan nece reci da Srbi nisu zlocinacki ubijani u tim poslednjim ratnim turbulencijama). Na kraju, ne mogu a da se ne setim da su nas u skoli ucili o zlocinima koje su Hrvati vrsili nad Srbima u II svetskom ratu. Strasno velik broj Srba i Jevreja je stradao u Jasenovcu, a Tudjman, kada postao predsednik RH, minimizirao broj zrtava, skoro da tvrdio da ih nije ni bilo, dok se broj zrtava od Jasmine i njoj slicnih, kod Srebrenice, stalno povecava. Nista ne razumem…. Neka me neko prosvetli. Hvala.
By the way, ja sam vec trazio misljenje Jasmine o zlocinima ustasa nad Srbima u II sv. Ratu, u postojbini njenog oca i predaka, a ona cuti i o tome ne zeli da govore, premda te stvari ne smeju da zastare. Uostalom, evo sada se poteze genocid nad Jermenima iz I sv. Rata (1915), sto znaci da nikad nije kasno…Hoce li Jasmina ikada da pokrene to pitanje?
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 00:32 26.10.2007

Re: Jasmina, odgovorite mi, please!

ne odgovaram na insinuacije, uvrede
nisam placenica
nemam instrukcije
verujem u to sto radim, pisem
sto i vama zelim velika je blogosfera
ne moramo da se sudaramo
bronx bronx 15:29 26.10.2007

Re: Jasmina, odgovorite mi, please!

a sto mislite da jasmina treba da pokrene I TO pitanje? a sto ga vi ne pokrenete. recimo vi i jos neki .......
evo vam ovaj link organizacije (u americi-i ljudi naseg porekla (i kojima treba pomoc i podrska) :)koja se bavi bas tim problemom. mislim da su tuzili vatikan negde u americi za nesto u vezi sa jasenovcem a to cete naci sve na ovom linku te organizacije. mozda zaista nema dovoljno ljudi koji se bave jasenovcem. koliko mi je poznato; samo malo prezivelih zrtava za koje se zna da postojej i oni su ukljuceni u jasenovac. org:) mozda kad bi se l potomci nastradalih u jas-cu zainteresovali
ta cela stvar bi dobila veci znacaj u svetu

http://http://www.jasenovac.org/
lilit lilit 21:53 26.10.2007

Re: Jasmina, odgovorite mi, please!

bronx
a sto mislite da jasmina treba da pokrene I TO pitanje? a sto ga vi ne pokrenete. recimo vi i jos neki .......evo vam ovaj link organizacije (u americi-i ljudi naseg porekla (i kojima treba pomoc i podrska) :)koja se bavi bas tim problemom. mislim da su tuzili vatikan negde u americi za nesto u vezi sa jasenovcem a to cete naci sve na ovom linku te organizacije. mozda zaista nema dovoljno ljudi koji se bave jasenovcem. koliko mi je poznato; samo malo prezivelih zrtava za koje se zna da postojej i oni su ukljuceni u jasenovac. org:) mozda kad bi se l potomci nastradalih u jas-cu zainteresovalita cela stvar bi dobila veci znacaj u svetu http://http://www.jasenovac.org/


Ja sam radila fotografsku izlozbu o 19.432 pobijene dece u Jasenovcu proletos u Milanu.
Izlozbu je uradio Muzej zrtava genocida iz Beograda, prilicno je dobar odabir fotografija. izlozbu imaju na cd-u.
Takodje je radjena u Bariju, Trstu, Napulju.
Dakle, ako zelite, mozete da napisete projekat i trazite finansiranje. Izlozba nije skupa, sa sve relatorima iz Beograda i Barija nas je kostala 5 hiljada eura i finansirao ju je Okrug grada Milana.
Obratite se Muzeju u Beogradu, ili, ako zelite detaljnije informacije meni.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana