Društvo| Tehnologija

Tišina oko polica

njanja_de.manccini RSS / 31.08.2009. u 16:13

 

trinity-college-library-dub.jpg

Živimo u svetu u kome se kreacija i pristup informacijama drastično menja zbog raznovrsnog tehnološkog napretka čiji smo savremenici. Generacija koja je porasla uz internet ceni konsumaciju informacija, distribuciju i kreaciju istih na način koji je u direktnoj suprotnosti sa tradicionalnim visoko obrazovnim gledanjem na proces učenja. Po velikim univerzitetskim bibliotekama se sve više ide prema tome da se štampana izdanja sele van kampusa u neke prostorije specijalno izgradjene za tu svrhu. Obično se dogovore nekoliko regionalnih biblioteka da zajedno izgrade taj prostor i onda ga dele. Postojeće zgrade biblioteka se tako oslabadjaju "nepotrebnih" izdanja i prave prostor za udobne fotelje, stolove, kompjuterske stanice, učionice i kafiće. Stariji i malo konzervativniji korisnici se bune jer kažu biblioteka je mesto gde treba biti tiho i gde ljudi dolaze da čitaju u miru. Ne, to se sve promenilo. Biblioteke jednostavno moraju da okrenu naglavačke svoju funkciju ako žele ostati na mapi bilo kog univerziteta. Kod nas na primer su pravili upitnik za studente od kojeg su se izveli zaključci da i naši studenti vole sve što voli Net generacija: kafu i sendvič uz dobru knjigu dostupnu na laptop- u, da vole učionice izolirane gde mogu da uče u tišini, da hoće pristup većim ušionicama gde sa svojim timom mogu da spremaju grupni projekat i tako dalje.

 

Biblioteke su shvatile da one treba da obezbede prostor i resurse koji doprinose podsticanju socijalne interakcije u fiziškim i virtuelnim prostorima za učenje. Već nekoliko godina unazad biblioteke širom razvijenih zemalja se redizajniraju kako bi postale bliže svojim korisnicima, kako bi njima bilo sto udobnije, jer Net generacija ceni zaokupljanje kroz interaktivni timski rad. Ta ista Net generacija misli da je učenje društveni/social proces. Redizajniranje biblioteka u nešto što ovde zovu learning commons dovodi ljude oko zajedničkog zadatka. Scott Bennett (Yale University Librarian Emeritus) u svom clanku "Libraries designed for learning" kaže da ovakvi prostori u bibliotekama moraju biti svojina onih koji ih koriste, da taj prostor mora da bude fleksibilan i brzo prilagodljiv različitim zadacima koje korisnici postavljaju sami sebi.

 

Primer kako treba da izgleda moderna biblioteka u kojoj glavni resursi su dostupni na vašem lap-top-u ili desktop-u je Princeton's Science Lewis Library. Dizajnirao je poznati arhitekta Frank Gehry koji je dizajnirao Gugenheim muzej u Spaniji, Disney Center u Los Angeles-u, Museum of Tolerance u Jerusalimu (to name a few što bi rekli ovde).

 

Štampana kolekcija se ne vidi kao i da ne postoji. Skladirana je u podrumu u specijalnim uslovima gde su police na šinama za pomeranje po potrebi. Opravdanje je da nam informacija danas pretežno dolazi elektronskim putem, tako da to što ne vidimo knjige svuda po policama ne znaci da ne možemo da im pristupimo. Ostali deo je izvanredan prostor koji prosto mami studente i ostale korisnike da odu tamo i koriste taj prostor za svoja istraživanja, učenje ili za diskusiju sa kolegama uz kafu ili poneki zalogaj. Nova Science biblioteka na Prinstonu ima HDTV broadcast video studio dizajnirano od strane Acentech koji omogućava i rad na post-produkciji, audio studio, 10 novih hig-tech ucionica, dve prostorije za predavanja, multi image, IP bazirani Access Grid videoconferencing prostor, ultra visoka rezolucija 140cm projector, 3D immersive visualization lab i jos svašta nešto.

 

Samo mala kolekcija referens knjiga može se naći na samom ulazu biblioteke gde bibiotekari sede iza pulta čekajuci korisnike koje imaju pitanja kako da pronadju ono što im treba ( a bogami i kako da povezu svoj lap-top na bežični internet). Sav referens material je dostupan online tako da i nema potrebe od štampanog izdanja. Za neke kolege ovde kod mene je bio potpuni šok kad su preselili referens kolekciju što po tim prostorijama van grada što po policama u podrumu. Al' kažu podaci da je porasla poseta studenata kao i upotreba online resursa iz biblioteke i naravno od kuće ili već gde se nalazi taj naš korisnik. Sve što mu treba da dodje do materijala koji su mu potrebni je njegov login ID i šifra. Nema veze gde se nalazi na Zemljinoj kugli. Moram da kažem da podaci, ne samo iz naše biblioteke nego i svuda u Americi, pokazuju da korisnici iz prirodnonaučnih oblasti, inžinjerstva i medicine koriste online resurse mnogo više nego društveni smerovi.

 

Da se vratim Prinstonu i Gehry-ju. Gehry je dizajnirao i MIT Strata center al' su ga oni tužili jer je krov na neka mesta počeo da curi. I pored ove "mrlje" na njegovom rezimeu Prinston ga je ipak unajmio i oni su veoma zadovoljni konačnim "proizvodom".

 

Počelo je sa skicom:

23ARTSNJ.LARGE.jpg

 

Galerija slika

lewissciencelibraryatpriu6.jpg

 

Picture%20012%20pbe_2.jpg

 

Princeton University Science Library Tour

 

LewisTreehouse.jpg

 

I tako, napravili su kafić od biblioteke. To isto sprema i naša biblioteka. Živi bili pa videli!



Komentari (247)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

omega68 omega68 16:24 31.08.2009

vidim ja

da ćemo danas da čestitamo još jednu autorsku
( ako ima Boga i pravde )
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:36 31.08.2009

Re: vidim ja

kome, kome, pricaj???
miloradkakmar miloradkakmar 17:03 31.08.2009

Re: vidim ja

Omega!
Šta ćemo onda sa ovako dobrim tekstom ?
Ako te je On čuo, onda će biti slavnjenička atmosfera.

Njanjo, ova bibiloteka je k'o vasionski brod !?
Ovde kod mene tek od skora počeli da vode knjige računarima.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:08 31.08.2009

Re: vidim ja

milorade kad sam ja videla prvu universitetsku biblioteku ovde pala sam u nesvest. uopste ne lice na nase biblioteke. meni je bilo uzasno smesno kad sam u skoplju u universitetskoj biblioteci trebala da trazim knjigu od bibliotekara koji je znao i da kaze a to ne moze da izvadimo jer je mnogo zamuvano. ovde su Open Stacks sto bi znacilo da se slobodno setas izmedju polica uzimas knjige i citas, iznajmis, kopiras sta god. a sad je eto dosla druga moda. prazne se police od svega onoga sto imamo pristup online. sav taj slobodan prostor postaje mesto gde se okupljaju studenti i rade na domacim zadacima ili jednostavno spavaju na udobnim kaucima.
Biljana 77 Biljana 77 16:25 31.08.2009

Knjige...

Volim papir, i okretanje strana, i onaj specifičan miris koji imaju nove knjige, kada ih prvi put otvoriš .. Teško da će mi internet ikad zameniti knjigu u tom smislu. Ali sam svakako fascinirana ovakvim bibliotekama, mora da je divno biti student tamo negde..

EDIT: Podržavam Omegin predlog u potpunosti...
mirelarado mirelarado 16:40 31.08.2009

Re: Knjige...

Изванредан пост, Њањо! Убеђена сам да будућност књиге лежи у њеном Интернет станишту. Не кажем да се књиге неће и даље штампати, али њихова електронска верзија постепено преузима примат. Мислим да је то добро: књиге постају неупоредиво доступније и јефтиније.

Својим изгледом и опремљеношћу америчке универзитетске библиотеке одавде гледано личе на научну фантастику и могу само да се дивим...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:40 31.08.2009

Re: Knjige...

Biljo postala je situacija takva da neki rad sto ti treba iz nekog journala nadjes u online katalogu i lepo napravis download i isprinats i gotovo. bez da se pokrenes do biblioteke. a knjige...to je vec drugo, to jednostavno moras da drzis u rukama (ili u svom Kindle-u)
niccolo niccolo 16:43 31.08.2009

Re: Knjige...

Volim papir, i okretanje strana, i onaj specifičan miris koji imaju nove knjige, kada ih prvi put otvoriš ..

I ja isto. Mada, moram da priznam da mi je bilo lakše da učim iz pdf knjige na faksu, lakše se vratiš da se podsetiš nekog ranijeg dela (odeš samo na find, a ne moraš peške da tražiš gde si to pročitao) itd.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:44 31.08.2009

Re: Knjige...

Својим изгледом и опремљеношћу америчке универзитетске библиотеке одавде гледано личе на научну фантастику и могу само да се дивим...

mirela u pravu si - naucna fantastika

Biljana 77 Biljana 77 16:47 31.08.2009

Re: Knjige...

Još od studija razlikujem literaturu i knjige..
antioksidant antioksidant 17:47 31.08.2009

Re: Knjige...

ili u svom Kindle-u

jos jednom li pomenes da imas ovo znajuci da ga ja ne posedujem.....
vishnja92 vishnja92 20:41 31.08.2009

Re: Knjige...

Убеђена сам да будућност књиге лежи у њеном Интернет станишту.



knjiga je knjiga. kakve to veze ima jedno s drugim? jedno je 'era vodolije', brz i povrsan protok informacija, tralalaitakoto, a drugo je: knjiga.
jednom sam sa Budimcem pricala o zaspivanju uvece, i dosli smo na to da oboje citamo pred spavanje, i oboje mozemo da zaspimo odmah ili da nas uvuce do pred zoru - s tom razlikom sto on cita 'publicistiku' (tako reko - to je ona njegova potkovanost ciji se tragovi tek magle na blogu) a ja - pa knjige, sta god to znacilo.

i mislim da bolje spavam.

i mislim da knjiga treba da ima korice i izdavaca i slog. to je stvar estetike, da oci i prsti ne trpe :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:55 31.08.2009

Re: Knjige...

Вишња, и ја волим књигу у рукама више него ’леба да једем, али волим и то што кад одем било где на свету и размишљам о нечему и сетим да се ми је потребан информација из неког рада могу да се улогујем у нашу библиотеку и добијем копију рада. Онда могу и да вирнем на минут или да одштампам ако хоћу па читам натенане, шврљам по маргини, ...

Дакле за књиге ми је лепо штампано, али за радове волим електронски приступ милион пута више.
vishnja92 vishnja92 20:58 31.08.2009

Re: Knjige...

pa da, jasno.
mirelarado mirelarado 21:12 31.08.2009

Re: Knjige...

vishnja92
jednom sam sa Budimcem pricala o zaspivanju uvece, i dosli smo na to da oboje citamo pred spavanje, i oboje mozemo da zaspimo odmah ili da nas uvuce do pred zoru - s tom razlikom sto on cita 'publicistiku' (tako reko - to je ona njegova potkovanost ciji se tragovi tek magle na blogu) a ja - pa knjige, sta god to znacilo.
i mislim da bolje spavam.
i mislim da knjiga treba da ima korice i izdavaca i slog. to je stvar estetike, da oci i prsti ne trpe :)


Звучиш као истински библиофил. :) Волим и ја штампане књиге, нарочито због жврљања по маргинама (сад ће Марко опет да ми натрља нос!) али ми се чини да време не ради за њих. Хартија подразумева сечу шума, а и бездрвна је скупа. Чињеница је да се књиге штампају у све мањим тиражима управо због Интернета... Можда тако гледам на ствари зато што је мени у књигама најважнији текст, а он је исти и у електронској форми.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:10 31.08.2009

Re: Knjige...

нарочито због жврљања по маргинама


reanimator reanimator 16:46 31.08.2009

...

Šteta što na blogu nemamo bibliotekare
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:49 31.08.2009

Re: ...

Šteta
Biljana 77 Biljana 77 16:49 31.08.2009

Re: ...

reanimator
Šteta što na blogu nemamo bibliotekare
Ili bibliotekarke... Ali možda neku namamimo ovim pričama...


omega68 omega68 17:01 31.08.2009

Re: ...

reanimator
Šteta što na blogu nemamo bibliotekare

Šteta

Je l se važe članovi U.O.?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:09 31.08.2009

Re: ...

Je l se važe članovi U.O.?

naravno!
reanimator reanimator 17:12 31.08.2009

Re: ...

omega68
reanimator
Šteta što na blogu nemamo bibliotekare

Šteta

Je l se važe članovi U.O.?

DOLE FOTELJAŠI!!!
omega68 omega68 14:42 01.09.2009

Re: ...

Je l se važe članovi U.O.?


DOLE FOTELJAŠI!!!

E dabogda i ti bio takav foteljaš
nula ( 0 ) dinara nadoknade
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:01 01.09.2009

Re: ...

lepa kletva moram da priznam.
to bi ovde bilo bas unosan posao - board of regents!!!
budes clan tog odbora u svim bitnijim korporacijama ko donald rumsfeld . gde ce kraj da ti bude.
jednino sto cu da te mrzim.
a ovako te volim
omega68 omega68 22:46 03.09.2009

Re: ...

.
omega68 omega68 22:53 03.09.2009

Re: ...

šta me ovo zeza, 3 komentara
omega68 omega68 22:57 03.09.2009

Re: ...

a ovako te volim

Ma volim i ja Vas a onom gore bi bilo bolje da mi se ne pojavljuje na oči nekoliko dana
Nego , čudna je ta mržnja - a po broju preporuka tom komentaru primećuje se opšta tendencija kod blogera, prema političarima koji se trude da urade nešto dobro i korisno.
Da li je bolje da na takvom mestu bude neko ko ne voli knjige ili neko ko je slabo pismen , ali voli knjige.
Kakvi su kriterijumi u Americi za takva mesta, ako ih ima?
Jbg, idem da dam ostavku da bi se neko zadovoljio.Što da se mučim i da slušam ( džabe ) kakvi su problemi u kulturi i u bibliotekama?Najbolje da pecam i da se igram sa decom , a posle iz nekog budžaka da kritikujem svakoga ( bez argimenata jer neću znati o čemu pričam ) i da se pravim čistunac.
crossover crossover 23:02 03.09.2009

Re: ...

Омега, шта те је спопало, леба ти?
Притисни Alt+F4 па онда Enter, затим понови ову процедуру још једном и биће све у реду.
crossover crossover 23:14 03.09.2009

Re: ...

Ало брате Омега, јеси жив, јави се. Реци нешто.
И склони пиво са Enter-a.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:40 03.09.2009

Re: ...

Омега, РЕ се зеза, као и обично. Зна он врло добро да је буџет те библиотеке где ти жариш и палиш једнак плати за запослене и плус остане за две спајалице. Управо зато је смешно рећи ”доле фотељаши” у тој ситуацији и управо зато то РЕ не пропушта.
crossover crossover 00:05 04.09.2009

Re: ...

Ма зеза се и Омега, него штанцује коментаре у великом тиражу.
Мало се наслонио на тастатуру :))
omega68 omega68 00:49 04.09.2009

Re: ...

Ало брате Омега, јеси жив, јави се. Реци нешто.
И склони пиво са Enter-a.

Ma strucnjak pokusavao SAM da ubaci neki antivirus pa mu sve skarabudzilo
crossover crossover 01:16 04.09.2009

Re: ...

Недај се Омега!
Ја против вируса користим врућу, ал’ са мало шећера. Проверено ради.
Мислим... шећер ионако не утиче на вирусе уопште, од њега само после боли глава.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:40 04.09.2009

Re: ...

sto se slučilo tuka?
dobar li e kompjukterot?
vo pravo e cross, ne se bloguva so pivo na tastatura.
samo za cross i omega

crossover crossover 16:10 04.09.2009

Re: ...

njanja_de.manccini
sto se slučilo tuka?
dobar li e kompjukterot?

Све је ок, добар је компјутер.
Само повремено јавља неки чудан ексепшн.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:25 04.09.2009

Re: ...

ne znam meni ovakav prozorcic izaso

margos margos 16:54 31.08.2009

.....

Dok mi smislimo da napravimo biblioteke nalik na američke - Amerikanci prave biblikoteke u kombinaciji spejs-šatl i kafić. Čudesna je biblioteka na prvoj slici - impozantna, ali je ovo novo što si opisala - uz čuvanje štampanih knjiga na sigurnijim i nedostupnijim mestima uz korišćenje interneta daleko praktičnije i svrsishodnije.

Imam utisak da je za učenje sve neophodniji ovaj novi pristup, dok, kad pričamo o uživanju, i dalje se većina opredeljuje za knjigu i papir. Ja barem tako više volim. Imam dosta knjiga u kompu, snabdeva me jedan slepi prijatelj, ali je isprintam, pa pročitam.

PS Muzej tolerancije deluje nestvarno:)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:04 31.08.2009

Re: .....

to je to nova moda jer bi biblioteke htele da ostanu u korak sa vremenom. jednostavno se namece takvo resenje. studenti se ovde pitaju sta bi hteli od biblioteke da dobiju. odgovor izmedju ostalog sadrzi primedbe na malo prostora za sedenje i caskanje, zamerke sto je pice zabranjeno, za jelo i da ne pricamo. al sve se to menja. kod nas pocinje rekonstrukcija uskoro gde je akcent na prosirenje prvog sprata time sto ce sve knjige da odu u remote storage a njihovo mesto ce da zauzmu stolovi i kompjuter stanice u sklopu jednog kafica koji ce da sluzi i hranu.

PS Muzej tolerancije deluje nestvarno:)

jeste margos, bas tako nestvarno

margos margos 17:21 31.08.2009

Re: .....

Savršeno, stimulativno, prirodno.:)
Tek u takvim okolnostima čovek shvati koliko je učenje prirodan proces i kakva je to avantura.
Nadam se da ćeš nam postaviti slike vaše biblioteke posle rekonstrukcije - sa sve živom atmosferom. Kad je sestričina moje drugarice otišla na koledž, prve fotke koje mi je slala - bile su upravo školska biblioteka, jer je njome bila oduševljena.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:34 31.08.2009

Re: .....

obavezno kacim slike to se razume.

za sad evo jedna spoljasna

topcat topcat 17:05 31.08.2009

...

je li to preventivno ako nas FM izbaci?

Slike su sjajne, odoh da čitam...; )
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:08 31.08.2009

Re: ...

je li to preventivno ako nas FM izbaci?

sta ti ovo znaci???
ivana23 ivana23 17:15 31.08.2009

Re: ...

topcat topcat 17:23 31.08.2009

Re: ...

ma Filip je proglasio kraj.
Ne bi se čudila da sve skupa zaključa.

Mala šala, obzirom na tajming.

Evo ja pročitala odličan blog. I preporučila.
Ako već nisi na naslovnici, apeliram da se to promijeni.

Biblioteke državnih univerziteta su stvarno ludilo. Razmazilo me što uvijek sve mogu naći ili bar saznati gdje da dalje tražim. Od nas je to...daleko. Bar ono što sam imala prilike obilaziti doma. Tek tu i tamo u kakvom muzeju ili centru te i te osobe nađeš na sređen materijal - češće te dočeka prašnjavi kupus.

Nedavno su blizu mog posla otvorili kafić kao dio biblioteke. Moraš doduše čekirati knjigu ako je misliš tamo čitati, a možeš sjediti i bez knjige.
Sviđa mi se ideja da učiš "usput" - ležernije, kroz razgovor, u ugodnoj atmosferi.
Sviđa mi se i model kafića tipa Starbucks - ne zbog kvalitete kave, već zato što mogu naručiti piće i na miru raditi ako neplanirano ostanem u gradu.

Što se tiče net vs. papir situacije...
Bilo što ozbiljnije da radim - ionako printam.
Naučena sam na svoje črčkarije oko teksta i volim što mogu po njima čeprkati gdje god da jesam.
Što net nikad neće priuštiti je osjećaj kada otvaraš prvo izdanje neke knjige ili rukopis autora.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:29 31.08.2009

Re: ...

uh bre ja sam mislila da ce FM 92 da nas izbaci!!!
kad ono ti mislila na borca protiv anonimnosti.

sto se tice biblioteka moram da vam kazem da kad je marco dosao na doktorske studije ovde mislio je da ce da se vrati opet tamo na balkanu, samo da doktorira...kad ono sacekale ga ovakve biblioteke i promenio misljenje.
mirelarado mirelarado 17:34 31.08.2009

Re: ...

njanja_de.manccini
jkod nas pocinje rekonstrukcija uskoro gde je akcent na prosirenje prvog sprata time sto ce sve knjige da odu u remote storage a njihovo mesto ce da zauzmu stolovi i kompjuter stanice u sklopu jednog kafica koji ce da sluzi i hranu.


Ово би се и нашим студентима сигурно допало: да се читаонице претворе у кафиће. Једино се прибојавам да би ту слабо било читања. :))
Шалим се, и психолози кажу да се људи у традиционалним библиотекама осећају нелагодно и да, уколико желимо да их привучемо, амбијент мора да се мења. Све то изискује и новац, наравно...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:38 31.08.2009

Re: ...

Све то изискује и новац, наравно...

to je tacno i bez toga ne moze. kod slucaja Prinston pare su dali privatno donori. kod nas veliki procenat ide od privatnih donora koji su obicno bivsi studenti - uspeli u zivotu. e sad kod nas tamo na balkanu ne znam kolko uspesnih bogatasa ima zavrseno fakultete...
mirelarado mirelarado 17:40 31.08.2009

Re: ...

njanja_de.manccini
sto se tice biblioteka moram da vam kazem da kad je marco dosao na doktorske studije ovde mislio je da ce da se vrati opet tamo na balkanu, samo da doktorira...kad ono sacekale ga ovakve biblioteke i promenio misljenje.


И она секретарица је ту допринела...
mirelarado mirelarado 17:42 31.08.2009

Re: ...

e sad kod nas tamo na balkanu ne znam kolko uspesnih bogatasa ima zavrseno fakultete...


Наши богаташи отварају приватне факултете како би још више зарадили. Какве су им библиотеке, не знам...
reanimator reanimator 17:44 31.08.2009

Re: ...

mirelarado

Наши богаташи отварају приватне факултете како би још више зарадили, какве су им библиотеке не знам...

Kakvi su nam bibliotekari, super su nam biblioteke
reanimatortheprovokator
mirelarado mirelarado 17:51 31.08.2009

Re: ...

reanimator

mirelaradoНаши богаташи отварају приватне факултете како би још више зарадили, какве су им библиотеке не знам...Kakvi su nam bibliotekari, super su nam biblioteke reanimatortheprovokator


Према свецу и тропар, Ре. ;-)
У нади да ће провокација упалити...
topcat topcat 18:24 31.08.2009

Re: ...

njanja_de.manccini
bivsi studenti - uspeli u zivotu


Ja tu moram pitati šta to znači - uspeli u životu?
Imaju "karijeru" - stalan posao i bijesnu plaću?
Čime se mjeri uspjeh?
Debljinom novčanika?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:35 31.08.2009

Re: ...

Čime se mjeri uspjeh?
Debljinom novčanika?

uspeh se meri time kolko si voljan da das nesto u dobrotvorne svrhe, makar malo, kolko imas i kolko mozes da odvojis.
reanimator reanimator 18:44 31.08.2009

Re: ...

njanja_de.manccini

uspeh se meri time kolko si voljan da das nesto u dobrotvorne svrhe, makar malo, kolko imas i kolko mozes da odvojis.

Pazi ovu humanistkinju :)
Ne slušaj je topcat, evo, ovo je formula uspeha :
dragoljub92 dragoljub92 18:46 31.08.2009

Re: ...

topcat
njanja_de.manccini
bivsi studenti - uspeli u zivotu


Ja tu moram pitati šta to znači - uspeli u životu?
Imaju "karijeru" - stalan posao i bijesnu plaću?
Čime se mjeri uspjeh?
Debljinom novčanika?

да,да то се назива успехом у животу.професионалном и јавном.
не може да се каже да је успео у животу онај вилиониста који свира пред полупразном салом и за малу кинту.
свако руго тврђење је саму покушај утехе и покушај мирења са судбином
ines08 ines08 19:17 31.08.2009

Re: ...

dragoljub92
topcat
njanja_de.manccini
bivsi studenti - uspeli u zivotu


Ja tu moram pitati šta to znači - uspeli u životu?
Imaju "karijeru" - stalan posao i bijesnu plaću?
Čime se mjeri uspjeh?
Debljinom novčanika?

да,да то се назива успехом у животу.професионалном и јавном.
не може да се каже да је успео у животу онај вилиониста који свира пред полупразном салом и за малу кинту.
свако руго тврђење је саму покушај утехе и покушај мирења са судбином

Dragoljube, svaka ti je zlatna
Raditi posao u kome uživaš i imati besnu platu, tj debeo novčanik - nije li uspeh?
dragoljub92 dragoljub92 19:42 31.08.2009

Re: ...

Dragoljube, svaka ti je zlatna

златна не златна то је реалност.мерило за успех је одувек новац и моћ да се врши утицај на друге.
самозадовљство не значи успех.
може неко да мисли да је ван гог успео у животу али он то није мислио кад је пуцао у себе.ел неко овде мисли да он није желео да продаје слике и да буде славан.
topcat topcat 19:50 31.08.2009

Re: ...

Valjda se "uspjeh" - profesionalni ili kakav - mjeri po tome šta si napravio obzirom na uvjete koje si imao.
Mnogi ti "uspješnici" sa Princetona ili Harvarda su već n-ta generacija koja se tamo našla.
Moglo se i podrazumijevalo se. Ne umanjujem rad ili profesionalnost...ali...
Biti na listi donatora konkretnog sveučilišta je i stvar prestiža, a da ne govorimo da je donacija isto tako porezna olakšica, a da porezi oko Princetona ili drugih mjesta gdje su se ti "uspješnici" mogli (ili opet morali - prestiža radi) naseliti nisu mali. Umjesto da daje državi - donira u biblioteku i ispadne humanitarac.
Računica je jasna i odavno je kliše.
(vjerujem da ima izuzetaka - poznajem nekoliko tzv. naivčina, ali su u debeloj manjini)

reanimator

Ne slušaj je topcat, evo, ovo je formula uspeha :



Re, prijatelju, sve ti vjerujem!
Odo' da se napijem.
Dr M Dr M 21:26 31.08.2009

Re: ...

Čime se mjeri uspjeh?


Nedostatkom dokaza...
dunja73 dunja73 21:56 31.08.2009

Re: ...

uspeh se meri time kolko si voljan da das nesto u dobrotvorne svrhe, makar malo, kolko imas i kolko mozes da odvojis


Uspeh lezi samo u raspodeli slobodnog vremena i nacinu na koji se trosi ...
vishnja92 vishnja92 22:15 31.08.2009

Re: ...

uspeh se meri kolicinom nemerljivog, skroz prosto
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:01 01.09.2009

Re: ...

Dr M
Čime se mjeri uspjeh?


Nedostatkom dokaza...

Dotore ovo super definicija moram da priznam. a ima i logike.
shumska shumska 01:41 01.09.2009

Re: ...

uspeh se meri time kolko si voljan da das nesto u dobrotvorne svrhe, makar malo, kolko imas i kolko mozes da odvojis.

po ovoj logici - većina poštenog sveta u Srbiji je neuspešna
ovde su donatori samo sumnjivi tipovi a ktitori su ratni profiteri - sve sam uspešan svet
humanizam i renesansa
ines08 ines08 17:29 31.08.2009

wow!

Kakve biblioteke!

Odličan tekst i prelepe slike.

Nemerljiv je značaj elektronskih biblioteka za one koji se bave naučno-istraživačkim radom.
Međutim, elektronsku knjigu ne možeš držati u ruci, listati stranice, ređati ih na policama...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:43 31.08.2009

Re: wow!

bas tako Kakve Biblioteke!

nego pogledajte ovaj link sa fotkama najlepsih biblioteka sveta
topcat topcat 18:14 31.08.2009

Re: wow!

njanja_de.manccini

nego pogledajte ovaj link sa fotkama najlepsih biblioteka sveta

Ovo su muzeji! Gledaj i ne diraj!

antioksidant antioksidant 17:45 31.08.2009

...

I tako napravili su kafic od biblioteke. To isto sprema i nasa biblioteka.


nije bas finansijski odrzivo zato cekam da zaradim dovoljno kinte koju mogu da izgubim pa da isfinansiram kafic koji ce biti biblioteka i cvecara

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:49 31.08.2009

Re: ...

Ao kad to sredis pogledaj kakve sve biblioteke se grade



The Czech Government is building a new modernistic library (above) designed by Jan Kaplický.
ivana23 ivana23 17:51 31.08.2009

Idealan kutak za citanje

antioksidant antioksidant 18:03 31.08.2009

Re: Idealan kutak za citanje

svaki kutak je idealan gde ti niko ne skace po glavi

(mada je moguce i tada citati ali ne volim - ja volim da sam aktivan u skakanju)

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:06 31.08.2009

Re: Idealan kutak za citanje

ova ti je slicka super - sreca!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:47 31.08.2009

Re: Idealan kutak za citanje

ivana23
Idealan kutak za citanje

Ivana ti kao da imas neku skrivenu kameru u nasoj kuci. ovako slicno lici nas dnevni boravak. juce si slikala nas frizider a sad dnevni boravak....Big Sister is Watching us!
reanimator reanimator 19:49 31.08.2009

Re: Idealan kutak za citanje

njanja_de.manccini
ivana23
Idealan kutak za citanje

Ivana ti kao da imas neku skrivenu kameru u nasoj kuci. ovako slicno lici nas dnevni boravak. juce si slikala nas frizider a sad dnevni boravak....Big Sister is Watching us!

Kakvi ste štreberi, ne bi me iznenadilo i da...

ivana23 ivana23 20:04 31.08.2009

Re: Idealan kutak za citanje

njanja_de.manccini

ivana23
Idealan kutak za citanje
Ivana ti kao da imas neku skrivenu kameru u nasoj kuci. ovako slicno lici nas dnevni boravak. juce si slikala nas frizider a sad dnevni boravak....Big Sister is Watching us!

To znaci da imamo slican ukus i slicno uredjene stanove (vi kucu koliko sam shvatila)
dragoljub92 dragoljub92 18:18 31.08.2009

прочитао

што се тиче архитектуре,да кад имаш паре лако је да купиш лепоту.
време књига је прошло и сад ми књишки мољци можемо само са летуцкамо около и кукамо над судбином ,
нисам у поседу никаквог читача књига али ако обезбеђује удобност да могу да се завалим док читам оцк,не жалим за папиром ич
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:23 31.08.2009

Re: прочитао

pa imaju pare donatori po cijim imenima se posle krsti ta biblioteka. eto ova u Prinstonu se zove Lewis Science Library bas po coveku Peter Lewis( '55 - znaci zavrsio Prinston 1955 godine) koji je donirao najveci deo sredstava.
i kod nas bi moglo, samo sto jos nije bogatasima na pameti da time cine dobro delo.
antioksidant antioksidant 18:26 31.08.2009

Re: прочитао

i kod nas bi moglo, samo sto jos nije bogatasima na pameti da time cine dobro delo.

nemojte biti nepravedni. kod nas je obicaj da se ostavlja po umiranju (kao kolarac). vec sam skorije napisao - mozda za par decenije budemo imali sasvim drugacije misljenje o
mirelarado mirelarado 18:31 31.08.2009

Re: прочитао

nemojte biti nepravedni. kod nas je obicaj da se ostavlja po umiranju (kao kolarac). vec sam skorije napisao - mozda za par decenije budemo imali sasvim drugacije misljenje o


Више ми личи да ће бити попут овога.
112358oo 112358oo 18:29 31.08.2009

Virtuelne biblioteke

su možda i najvažniji korak da Distance education i E-Learning dobiju još više na značaju. Nekima možda izgleda kako će biblioteke na ovaj način izgubiti dušu, ali da nije ovakvih praktičnih rešenja, bilo bi sve teže razlikovati biblioteku od nekog muzeja... Najvažnije je da informacije cirkulišu, vremenom će se formirati sve više čvorišta znanja, što više znanja to će porasti i nivo svesti, a onda ćemo se baviti mnogo važnijim pitanjima nego što to činimo danas...

Ako je trebalo da prođe skoro 1.000 godina od prvih sistema štampe (Bi Sheng, Kina), plus još oko 400 godina da i Evropa usvoji ovaj sistem (Johannes Gutenberg), do Interneta i elektronskog zapisa, vredelo je čekati. Možda ja ne gledam na stvari kao što to većina radi, ali znam da sam u poslednjih nekoliko godina pročitao mnogo više nego za sve godine pre toga zajedno, a da to nisu bile knjige od papira. :))

Edit: Please consider the environment before printing.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:34 31.08.2009

Re: Virtuelne biblioteke

Možda ja ne gledam na stvari kao što to većina radi, ali znam da sam u poslednjih nekoliko godina pročitao mnogo više nego za sve godine pre toga zajedno, a da to nisu bile knjige od papira. :))

upravo tako, to vazi i za mene. ja sam mislila da sam citala dosta i ranije, al sad vidim da to nije tako. sad je jednostavno lakse doci do materijala dali u vezi posla (naucni radovi) ili pak cista beletristika.
rapunzel rapunzel 18:58 31.08.2009

njanjo

ovo kad vidi moja najlepsha polovina ima da odlepi .
on ima svoju malu biblioteku od par desetina giga fizike i na moju
kuknjavu, aman, choveche dokle vishe, samo me je pogledao i reko:
nemash poima shta sve imam.
ove biblioteke deluju totalno segamagichne.
a shto se Reove provokacije tiche, sve bibliotekarke koje znam su fenomenalne!!!
reanimator reanimator 18:59 31.08.2009

Re: njano

rapunzel

a shto se Reove provokacije tiche, sve bibliotekarke koje znam su fenomenalne!!!

Definitivno ne znamo iste
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:13 31.08.2009

Re: njanjo

sve bibliotekarke koje znam su fenomenalne!!!

evo ova bibliotekarka je moja mentorka



dali se secate jedne vesti koju je mara objavila na nekom blogu o tome kako su bibliotekarke iz texasa slikale svoje tattoo's za kalendar. eto ovo je moja omiljena bibliotekarka.
niccolo niccolo 19:30 31.08.2009

Re: njanjo

dali se secate jedne vesti koju je mara objavila na nekom blogu o tome kako su bibliotekarke iz texasa slikale svoje tattoo's za kalendar.

To se kod nas nikada ne dešava...
crossover crossover 20:11 31.08.2009

Re: njanjo

njanja_de.manccini
dali se secate jedne vesti koju je mara objavila na nekom blogu o tome kako su bibliotekarke iz texasa slikale svoje tattoo's za kalendar.

О Texase, земљо мојих снова!
Код нас су библиотекарке обично истетовиране флекама од зимнице. И ко онда да их слика такве уфлекане.

Уствари, знам једну ултра-мега-супер-библиотекарку, има опасан контра-алт и бије по глави кад неко слуша сељоберску музику. Али она се наљутила и отишла у Киншасу.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:24 31.08.2009

Re: njanjo

Уствари, знам једну ултра-мега-супер-библиотекарку, има опасан контра-алт и бије по глави кад неко слуша сељоберску музику. Али она се наљутила и отишла у Киншасу.

ja se ne brinem, vratice se ona sigurno

nego evo ti jos jedna bibliotekarka

miloradkakmar miloradkakmar 21:09 31.08.2009

Re: njanjo

njanja_de.manccini
Уствари, знам једну ултра-мега-супер-библиотекарку, има опасан контра-алт и бије по глави кад неко слуша сељоберску музику. Али она се наљутила и отишла у Киншасу.

ja se ne brinem, vratice se ona sigurno

nego evo ti jos jedna bibliotekarka


Da li tetoviraju knjige !?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:11 31.08.2009

Re: njanjo

Da li tetoviraju knjige !?

naravno, utisnemo im znak pripadnosti, bar code i umetnemo magnetne trake kako bi one vriskale na izlazu.
crossover crossover 22:40 31.08.2009

Re: njanjo

njanja_de.manccini
naravno, utisnemo im znak pripadnosti, bar code i umetnemo magnetne trake kako bi one vriskale na izlazu.

Студенти краду књиге!?!? Безобразници!
Ту не помаже никаква врхунска технологија, са таквима треба само оштро.
vishnja92 vishnja92 22:51 31.08.2009

Re: njanjo

Студенти краду књиге!?!?

knjiga i jabuka ne mogu se ukrasti.

de si bre kros, nema te citavu vecnost :)))
mirelarado mirelarado 23:09 31.08.2009

Re: njanjo

vishnja92
de si bre kros, nema te citavu vecnost :)))


И кад ћеш да напишеш пост?
Знам да ово и Њању занима. :)
crossover crossover 23:27 31.08.2009

Re: njanjo

Ту сам бре, ’де би’ био. Мене само хируршким путем могу да одвоје од вас :))

Да, стварно, што каже Мирела, кад ћеш Вишња нешто да напишеш?
vishnja92 vishnja92 23:37 31.08.2009

Re: njanjo

Snjavi prolazi kroz krizu identiteta i ne veruje da o tome zelite da citate
(ovo sam sad kao oni sto u svojim profilima pisu u trecem licu)

nemoj da opet vadim onog navijaca spartaka u nedostatku boljeg. aj ti pisi, a ja cu sedam dana kasnije - evo, obecavam, odistinski i zaozbiljski.
imam jedno 12-15 tema na lageru...

hej cross, i :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:39 31.08.2009

Re: njanjo

ovo sam sad kao oni sto u svojim profilima pisu u trecem licu

мене ово обара с ногу.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:20 01.09.2009

Re: njanjo

vishnja92
(ovo sam sad kao oni sto u svojim profilima pisu u trecem licu)

Куку! Није ваљда и тебе снашло:



Не бој се, и то је пролазно...
mirelarado mirelarado 00:39 01.09.2009

Re: njanjo

'Ајде што је у трећем лицу, Предраже, ал' што си се опширно представио! :))))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:41 01.09.2009

Re: njanjo

ma on je sad prepravio profil, garant. nije bilo tako... pamtim ja
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:59 01.09.2009

Re: njanjo

Ево, сад ћу мало опширније да изнесем своју Приватну историју.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:02 01.09.2009

Re: njanjo

Predrag Brajovic
Ево, сад ћу мало опширније да изнесем своју Приватну историју.

Brajovću svaka čast! dostupno online free!
Kapa dole

mirelarado mirelarado 01:04 01.09.2009

Re: njanjo

Predrag Brajovic
Ево, сад ћу мало опширније да изнесем своју Приватну историју.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana