Eksperimenti u blogovanju| Putovanja

A da nađeš sebi neki drugi problem? Recimo, kupovina makaza

marco_de.manccini RSS / 01.09.2009. u 08:17

Stižem na aerodrom sat vremena pre leta. Trebalo bi da je dovoljno. Aerodrom je mali i nema mnogo letova. 

Po ulasku u zgradu shvatam da radi samo jedan šalter za čekiranje oko koga je neopisiv nered i gužva. Ne postoji mesto gde mogu da stanem u red, odnosno red je u svim pravcima ka šalteru. Stajem slučajno bilo gde. Red, onakav kakav je, ide neopisivo sporo. Veliki broj putnika se dugo i srčano ubeđuje sa službenikom, koji nimalo ne žuri i vaspitava putnike nekim svojim lekcijama o pravilnom radu i još pravilnijem pristupu. 

- Ne nemam previše prtljaga, ...

- zašto nisi skinuo nalepnice sa prošlog leta, ...

- ne dete nije starije od 12 godina, ...

- znaš li da ti tako prtljag može zalutati, 

- ne rezervacija mi nije za sutra, ...

- uvek moraš skinuti stare nalepnice, ...

- ne pasoš mi nije istekao, ... 

- znaš li da ti se tako može desiti da ti pošalju prtljag nazad ovde, ... 

Ubrzo postaje nepodnošljivo zagušljivo. Znojim se u gomili. Jedna žena posustaje i pada među kufere i torbe. Prskaju je malo vodom da dođe sebi. 

Uopšte nisam vičan i jako sporo prilazim šalteru. Veštiji ljudi gurnu kufer ispred mene, a zatim se i sami uguraju. Dok sam stigao na red moj let je već zatvoren. Sutra, dođi sutra, kaže mi službenik, ali proveri prvo u agenciji da li će biti voljni da ti preprave kartu. Slabo ga razumem u onoj gužvi i galami.  

Odlazim do bifea da popijem kafu i kiselu vodu i da se saberem malo. Posle posle pola sata je sva gužva raščišćena. Prilazim da se natenane raspitam i da razumem ono oko agencije. Na korak od šaltera jedan čovek mi seče put i uskoro počinje da se živo raspravlja sa službenikom. 

- Nije tačno! Kako to misliš da sam zakasnio? Ma nemoj da me zajebavaš, let je u devet, ima još pet minuta. Eno aviona, vidim ga, eno, još je tu, a, što se praviš lud? 

* * *

Sutradan stižem na aerodrom dva sata pre leta. Nema nikoga na šalteru. Stajem uz šalter i čekam. Posle nekog vremena se skuplja ogromna gužva oko šaltera i uskoro sam malo odgurnut u stranu, ali ipak ne veoma daleko. Oko sat i deset pre leta dolazi službenica na šalter i počinje da otaljava svoj posao. Gleda u moju kartu. 

- Ovo ne može ovako. Vi letite za Milano, a na karti vam je dozvoljeno da čekirate dve velike torbe. Ovo ne može ovako. Ovo vam je neko uradio preko veze. Vi ne letite preko okeana. Ovo ne može ovako. Za Evropu samo jedna torba. Ovo vam je neko uradio preko veze. 

Pokušavam da objasnim da je tačno da danas letim samo za Milano, ali i da za par dana produžavam za Ameriku i da se verovatno sve računa kao jedan put, pa mi je valjda zato i karta takva. 

- Ne, ne, ne, ne može ovako, ovo vam je neko uradio preko veze, morate da platite za drugu torbu do Milana. 

U tom trenutku prolazi iza šaltera stariji gospodin. Službenica se okreće ka njemu i sa ponosom prijavljuje slučaj.  

- Vidite šefe koliko su bezobrazni ovi iz agencije, preko veze su mu označili na karti da mu je dozvoljeno da čekira dve velike torbe, a leti samo za Milano. 

Čovek staje, baca letimičan pogled, i samo odmahne rukom. 

- Ako na karti piše dve torbe, onda su dve torbe. 

Pogled joj je leden dok mi čekira obe torbe. Nadam se do Milana. 

 

= = = = beleške = = = =  

 su u prvom komentaru  



Komentari (228)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

marco_de.manccini marco_de.manccini 08:18 01.09.2009

белешке

Meni je veoma interesantan ovaj poriv ljudi da rade punom dušom na stvarima koje nisu u njihovom domenu, a da po svaku cenu zanemaruju one koje jesu.

Ja sam onu kartu kupio preko telefona u Americi i ne znam više ni ime agencije a kamo li nekoga u njoj. Karta kao karta, tražio sam šta mi je trebalo, presedanja, prekidi, komplikovana ruta, ali sam na kraju to dobio i platio.

I zar sad treba da se pravdam sumnjičavoj službenici i ispovedam joj razloge zašto mi je trebala takva komplikovana ruta? Nisu me ni u agenciji pitali, samo su mi rekli cenu.

Podseća me malo na situaciju od pre pet-šest godina kad smo kupovali kartu Njanjnoj mami da dođe da nas poseti. Zvali ove naše, i rekli treba nam let tad i tad, tamo i tamo, i još da se obezbedi kolica prilikom presedanja, jer se radi o starijoj osobi. A koja je dijagnoza? A šta tebe boli uvo koja je dijagnoza, ne tražimo ti da je lečiš već da upišeš tamo u sistem da je čeka neko s kolicima u Frankfurtu i da je preveze s jednog aviona na drugi. Da ne dužim, na kraju smo ipak kupili kartu odavde. Bez veza i bez glupih pitanja.

A kad bi samo taj žar i interes za finese svog posla bili upotrebljeni na pravom mestu. Recimo da se neko seti da predloži šefu da se kupe makaze i da se iste čuvaju na čekiranju pa kad dođu ljudi sa nalepnicama sa starih letova da službenik iste skine rečenim makazama za sekund, bez gunđanja i nadmenih predavanja. Jeste da je problem mali i nedostojan i da rešenje ne zahteva ništa mudro ni spektakularno, ali bih ipak voleo da su se zaposleni uhvatili za tu krivu Drinu umesto za ove ostale, jer bih tako verovatno stigao na let još prvog dana.
myredneckself myredneckself 08:27 01.09.2009

Re: белешке

а што не бих и ја?
прва сам коначно, домаћин се не рачуна
читам после и враћам се
myredneckself myredneckself 08:27 01.09.2009

Re: белешке

а што не бих и ја?
прва сам коначно, домаћин се не рачуна
читам после и враћам се
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:28 01.09.2009

Re: белешке

домаћин се не рачуна

па јесте, домаћин је неурачунљив.
loader loader 08:32 01.09.2009

Re: белешке

прва сам коначно, домаћин се не рачуна

ON JE BLOG ZATO I NAPISAO - DA BI KONAČNO BIO ZIHER PRVI !!! .. :)))
myredneckself myredneckself 08:33 01.09.2009

Re: белешке

мало ми смета што није онако глат, чисто и јасно прво место
баш ме брига, није то ни фелпсу сметало
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:34 01.09.2009

Re: белешке

па јесте, домаћин је и зихераш.

(ово изгледа да је недеља измотавања са ауторима, ако, ако, ... доћићеш и ти на насловну)
antioksidant antioksidant 08:35 01.09.2009

Re: белешке

domacine,

kakav ces kvalitet usluge dobiti na salteru direktno zavisi od salterskog sluzbenika, nikako od predvidjenih procedura. neces verovati ali sa mog kofera su skidali nalepnice sa starih letova. nisam ni pomislio da je to nesto cudno i (ispada tako) licna inicijativa zene koja je sedela na salteru.

hajde nesto lepo oko aerodroma - skorije smo se avionom vracali sa mora. posto smo sa klincima posli smo dosta ranije i stigli smo kada je aerodrom bio skoro prazan. salterska sluzbenica je pocela da se osmehje nasoj maloj druzini jos kada smo presli klizna vrata. kada smo prisli salteru, osmeh je postao veci i rekla je "pa dobro dosao nam..." i nazvala decaka po imenu.

procitala je sa spiska putnika, zakljucila ko smo po kombinaciji godina i prezimena... odjedanput je hladna salterska atmosfera postala topla i prjateljska....

mnogo zavisi od ljudi.
gordanac gordanac 08:35 01.09.2009

:))

Meni je veoma interesantan ovaj poriv ljudi da rade punom dušom na stvarima koje nisu u njihovom domenu, a da po svaku cenu zanemaruju one koje jesu. - u nihovom domenu (dopisala ja, da ne bude zabune i da se podvuče "a da se malo stvarno radi svoj pos`o, ha? msleeeeeeem, ne može da škodi, garant!)


A kad bi samo taj žar i interes za finese svog posla bili upotrebljeni na pravom mestu. Recimo da se neko seti da predloži šefu da se kupe makaze i da se iste čuvaju na čekiranju pa kad dođu ljudi sa nalepnicama sa starih letova da službenik iste skine rečenim makazama za sekund, bez gunđanja i nadmenih predavanja. Jeste da je problem mali i nedostojan i da rešenje ne zahteva ništa mudro ni spektakularno, ali bih ipak voleo da su se zaposleni uhvatili za tu krivu Drinu umesto za ove ostale, jer bih tako verovatno stigao na let još prvog dana.


marco_de.manccini, ti bi `leba mog`o jesti u najmanje još jednoj oblasti osim one koja te trenutno `lebom `rani (kojagoddaje)

Srećna okolnost je da nije tako retka stvar "naleteti" na takve...

Prva asocijacija na čitanje gore citiranog mi je bila: "e, siroma` Černiševski, da je im`o prilike ovo pročitati ne bi mor`o pisati onoliku knjigu sa naslovom "Что делать ?". Prosto - "To (это) делать !". Kupi makaze! :))))
antioksidant antioksidant 08:36 01.09.2009

Re: белешке

ово изгледа да је недеља измотавања са ауторима

pa sto ne kazes..
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:41 01.09.2009

Re: белешке

odjedanput je hladna salterska atmosfera postala topla i prjateljska....

Дешава се, АО, свакако се дешава и то.

Није све ни у процедурама, слажем се. На пример, људи који само прате процедуре и не показују никакав дубљи интерес за свој посао не могу да се снађу у несвакидашњим ситуацијама. Нисам ја против тога да људи размишљају на свом радном месту. Напротив.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:45 01.09.2009

Re: белешке

"Что делать ?". Prosto - "To делать !".

Леп наслов. Волим лепе наслове. Све јасно.

ЕДИТ. Аааа, нисам укапирао, наслов је само ”Что делать?”, оно си остало ти одговорила на питање. Добро, да преформулишем онда. Леп одговор. Волим лепе одговоре. Све јасно. Купити маказе.
antioksidant antioksidant 09:02 01.09.2009

Re: белешке

Нисам ја против тога да људи размишљају на свом радном месту. Напротив.

nisam ni ja. dok ne pocnu da razmisljaju o poslu. tad moze nastati problem
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:07 01.09.2009

Re: белешке

изгледа да сам већи оптимиста од тебе. ја верујем да људи могу да мисле. само лако губе фокус.
libkonz libkonz 09:11 01.09.2009

Re: белешке

само лако губе фокус.

hteo si da kažeš: "Samo lako postaju fikus"
gordanac gordanac 09:11 01.09.2009

Re: белешке

marco_de.manccini
изгледа да сам већи оптимиста од тебе. ја верујем да људи могу да мисле. само лако губе фокус.

bingo
ili (možda) tačnije:
ne mogu nikako izbeći "spoznajni nesklad", pa "brkaju" ŠTA im je ustvari - fokus
ume da bude prilično "obnevidujuća & zaslepljujuća" stvar (a kažu - nesvesno)
antioksidant antioksidant 09:23 01.09.2009

Re: белешке

изгледа да сам већи оптимиста од тебе. ја верујем да људи могу да мисле. само лако губе фокус.

ne pricamo o istim stvarima. ja se bojim da se razmisljanjem nesto ne desi njima koji razmisljaju.

moje iskustvo:

mislio sam o jednom poslu - dobio otkaz
mislio sam o drugom poslu - dao sam otkaz
mislio sam o trecem - upao sam u depresiju

bolje je pustiti mozak na otavu. i onako uvek bude dovoljno njih koji su spremni da uniste svaku mogucnost pojave pozitivnih posledica razmisljanja. ima ih inace mnogo koji vole da teoretisu. pozitivnih posledica ima malo. omda - zasto teoretisati?
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:24 01.09.2009

Re: белешке

За МРНС Фелпс. You are number 1.


marco_de.manccini marco_de.manccini 09:27 01.09.2009

Re: белешке

zasto teoretisati?

ма какво теоретисање. говоримо о куповини маказа. веома просто и конкретно. и ради.
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:28 01.09.2009

Re: белешке

pa "brkaju" ŠTA im je ustvari - fokus

ма нисам ни ја имун. некако је лакше уочити га код других. иначе не би био спознајни несклад.
antioksidant antioksidant 09:37 01.09.2009

Re: белешке

ма какво теоретисање. говоримо о куповини маказа. веома просто и конкретно. и ради

domacine,

mene si ubedio.

kada se budem zaposlio kao salterski slubenik na cekiranju prtljaga ne nekom (bilo kom) aerodromu svaki dan cu na posao nositi makaze

to je prakticno resenje.

ovo gore sto sam ja tupio - to je teoretisanje
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:46 01.09.2009

Re: белешке

ма чини ми се да разумем и о чему ти причаш. да понекад као да постоји институционални отпор размишљању и бољим решењима. и то не због било чега конкретног, већ само као некаква урођена (а можда и стечена, не знам) конзервативна реакција великог организма.
maksa83 maksa83 09:50 01.09.2009

Re: белешке

kakav ces kvalitet usluge dobiti na salteru direktno zavisi od salterskog sluzbenika, nikako od predvidjenih procedura.

Zavisi mislim i od tzv. company culture tj. i od onog direktno iznad njega (čije ponašanje u dobroj meri zavisi od onog iznad njega, itd.), u smislu - ako je u pitanju neka tzv. blaming organization u kojoj je jedino bitno da tvoje dupe bude pokriveno ("radio sam kao što piše" ), onda ćeš dobiti krutu nefleksibilnu "uslugu" i službenik neće rešavati tvoj problem, nego svoj (koji se sastoji u tome da izbegne da mu nadređeni se*e po glavi ako nešto krene naopako, i otud taj "ovako piše za evropske letove, tačka" pristup). Tzv. "butt covering" strategija. Ali to je stvar šire kulture, npr. ako firma uspostavi neki program za merenje "zadovoljnih mušterija" pa kroz duže vreme gleda šta se dešava i objasni zaposlenima šta je zapravo važno i šta je njihov posao, onda nešto bude od svega. Opet, ako je na vrhu neko ko se loži na dosledno sprovođenje pisane procedure - tough luck, lančano to ide na dole do najnižeg nivoa. Zato i jeste neophodna oštra konkurencija, pošto je količina arogancije službenika često srazmerna "neizbežnosti i nezamenjivosti te firme u tvom životu" . Meni je npr. zanimljivo da gledam kako se menja ponašanje high tech firmi za čije sam proizvode vezan u zavisnosti od promena njihovih pozicija na tržištu. Mada - ništa nije uvek, i sve je ponekad.

antioksidant antioksidant 10:10 01.09.2009

Re: белешке

Ali to je stvar šire kulture

Српски национални спорт је тенис. И то не због Јелене Јанковић већ зато што је поента тениса - убацити лопту противнику. Пребацивање одговорности.

А рекао си кључну реч - тржиште

Meni je npr. zanimljivo da gledam kako se menja ponašanje high tech firmi za čije sam proizvode vezan u zavisnosti od promena njihovih pozicija na tržištu.


Ако ти зависиш од позиције на тржишту а твоја позиција на тржишту зависи од твог понашања - има шанси.

Нама је остао тенис и теоретисање
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:13 01.09.2009

Re: белешке

максо, све си ово лепо саставио. да, понекад постоји и та заштита дупета у једначини.

али видиш овде је управо поента да се службеница није држала писаног (на карти пише 2 торбе) већ измишљала неке своје ветрењаче.

али добро, на другом месту пише да се не може с две торбе за милано. и то је већ ”озбиљан” проблем.

срећом, онај њен шеф је био много прагматичнији, а вероватно и искуснији, и није видео никакав, а камо ли озбиљан проблем.

али могуће је и да му је само досадило и неће да се бакће (оно, сад си нашла да ме замајаваш, па ја имам само десет година до пензије).

= = = = = = =

све што кажем је да човек треба да зна који му проблеми припадају.
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:21 01.09.2009

Re: белешке

hteo si da kažeš: "Samo lako postaju fikus"

либконз, читај пажљивије. фикусирај се, молићу лепо.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:45 01.09.2009

Re: белешке

maksa83

Претпостављам (можда погрешно), Максо, да твоја фирма-принципал расте и да се заједно са тим усложњавају процедуре и папирологија које треба примењивати? Ако је тако, то је уобичајени одговор сваке компанијe на већи број упосленика и потребе за контролисањем све обимнијег система.

Неки пут ове процедуре досежу перверзне размере. Тако најјача мултинационална компанија у Србији кретање својих радника на терену прати ЏиПиЕс системом, такође им је прописана тачна норма и време за обилазак сваког објекта, рецимо од 12:00-12:20, и немогуће је извршити поруџбину у 12:21. Чак и ако им уплатите, грешком, 100 динара више него што гласи фактура, ваш рачун код њих је блокиран и немогуће је направити нову наруџбину најмање 7 дана, док се ствар не разреши на "вишим инстанцaма".

Мени су драге оне компаније од 50-70 запослених, где се "врх" и "база" још увек лично познају (Италијани их имају тушта и тма), па сам доживео да ме директор и власник једне од њих води кроз погоне и лично се поздравља са магационерима и радницима.
maksa83 maksa83 11:11 01.09.2009

Re: белешке

Претпостављам (можда погрешно), Максо, да твоја фирма-принципал расте и да се заједно са тим усложњавају процедуре и папирологија које треба примењивати? Ако је тако, то је уобичајени одговор сваке компанија на већи број упосленика и потребе за контролисањем све већег система.

Naravno, nemala nauka je u pitanju kada firme rastu, i postoje razni pristupi na tu temu. Recimo, jedan od uzroka sunovrata Netscapea je što je firma za godinu dana (jednu godinu, ponavljam) porasla sa 2 (dva) čoveka na 2000 (dve hiljade), bez adekvatnog prestrojavanja. Tom brzinom je praktično nemoguće napumpati firmu, to prosto ne šljaka, tako da to jeste stvar organizacije, ali ta "birokratizacija" je takođe nešto što mora da se stavi pod kontrolu inače se sve parališe.

Historijski primer - izvesni IBM je do otpr. polovine osamdesetih suvereno vladao (uz još par giganata, ali je ipak bio neprikosnoven). Vremena se promenila, došli brži i gladniji, provukli se kroz rupe i tanke prolaze i ovaj se odjednom nađe skroz opkoljen i ugrožen. Kažu da je ključni momnat corporate samospoznaje bio kada je jedan tip tamo utvrdio da im je potrebno 8 (osam) meseci da na tržište izbace - praznu kutiju u kojoj nema ničeg. Toliko treba vremena dok jedno ništa prođe sve komiteje i odobrenja, a za pravi proizvod je još grđe. Dinosaurus shvatio da je okoštao i da će d'umre, pribrao se i prestrojio u hodu i izbegao katastrofu.

Drugi relativno svež primer - tip koji je u MS-u bio zadužen za messaging infrastrukturu (ono što mi vidimo kao MSN messenger) je u jednom trenutku popi*deo i prešao u Google, pošto se ispostavlja da za glupavi chat client (a MSN messenger je upravo glupavi chat client čiju rudimentarnu potpuno funkcionalnu verziju jedan iole kompetentan tip može sam da slupa za nekoliko nedejla u vr' glave (klijent + server), dakle da za tu stvar postoji 22 (dvadeset dva) kojekakva menadžera - project manager, program manager, ovaj manager, onaj manager, manager za ovo, za ono, za to, za nešto treće. Pazi, to je 22 čoveka koji nešto kao menadžuju, bez ljudi koji to stvarno prave. Ras-pad.

Мени су драге оне компаније од 50-70 запослених, где се "врх" и "база" још увек лично познају (Италијани их имају тушта и тма), па сам доживео да ме директор и власник једне од њих води кроз погоне и лично се поздравља са магационерима и радницима.

Čitao sam negde da je neki od tih većih američkih industrijalaca uspostavio sistem da ne da da radna jedinica poraste preko 120 ljudi nego odmah pravi novu na drugom mestu, pošto je to otpr. broj ljudi koje možeš a prepoznaješ i sa kojima možeš efektivno da kontaktiraš.
margos margos 11:22 01.09.2009

Re: белешке

Мени су драге оне компаније од 50-70 запослених, где се "врх" и "база" још увек лично познају (Италијани их имају тушта и тма), па сам доживео да ме директор и власник једне од њих води кроз погоне и лично се поздравља са магационерима и радницима.

Moje iskustvo kao radnika u malom i velikom sistemu je isto - ako doneseš makaze i fokusiraš se na posao, ubrzo postaješ trn u oku (i kako mi jednom rekoše ''izazivate odijum vaših kolega'') jer pomeraš 'normu' te vrlo brzo odlaziš svojom ili tuđom voljom.

Tvoj tekst doživljavam kao 'bilo bi lepo da...' No, osim makaza, tu toliko mesta za zamerke ima - od kasnog otvaranja šaltera (to je valjda tako po njihovoj proceduri), nepostojanja reda (opet u njihovom domenu je da to urede), preko guranja putnika .. S jedne strane - radi žena svoj posao i drži se procedura... pita šefa kad iskrsne problem... sluša šefa - i u njenom opisu posla nema 'skidanje nalepnica'. S druge strane, bilo bi lepo da...
antioksidant antioksidant 12:09 01.09.2009

Re: белешке

vidim ja da nisam jedini koji razmislja o poslu...

lepo kazem - ne valja to
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:12 01.09.2009

Re: белешке

Tvoj tekst doživljavam kao 'bilo bi lepo da...'

Па наравно да је такав текст. Било би лепо.

Свиђају ми се ови Максини примери који казују да измишљање погрешног, па чак и контрапродуктивног, посла себи уопште није изум оне тете са аеродрома. Мени је она само послужила као мала илустрација.

А по тим великим корпорацијама, човек никако не може заборавити један од Марфијевих закона, по коме свако напредује тачно до тачке своје неспособности. Све док је добар у свом послу он добија унапређења. Кад коначно стигне до позиције с којом не може да се носи, он ту стане и онда ту ”ради” довека.
pnbb pnbb 14:47 01.09.2009

Re: белешке

Čitao sam negde da je neki od tih većih američkih industrijalaca uspostavio sistem da ne da da radna jedinica poraste preko 120 ljudi nego odmah pravi novu na drugom mestu, pošto je to otpr. broj ljudi koje možeš a prepoznaješ i sa kojima možeš efektivno da kontaktiraš.

ne znam dal je to njegovo objasnjenje za javnost, ali pravi razlog je sigurno u porezu... satro laksi menadzment..
ovaj vlasnik firme gde ja radim ima jedno 30 registrovanih.. ne moz da povatas ko je ciji vlasnik a ko je trustee...

a da, taj tvoj tip je najverovatnije jesa... oni su maheri
myredneckself myredneckself 14:52 01.09.2009

Re: белешке

За МРНС Фелпс. You are number 1.

ја сам се већ убедила и имам тај славодобитни осећај који ми испуњава душу,
а још кад ти марко кажеш да је тако
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:31 01.09.2009

Re: белешке

Ali to je stvar šire kulture

tu smo u teskom deficitu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:30 03.09.2009

Re: белешке

а види ову наопаку културу, ц-ц-ц.

niccolo niccolo 08:45 01.09.2009

Vidiš

ja nikada nisam imao takvih problema na aerodromima, uvek su službenici bili korektni (ako izuzmemo što su mi u Berlinu iza leđa polomili onu ručku na koferu što se izvlači i uredno mi stavili u kofer potvrdu da su izvršili pregledanje i da je sve u redu i da ništa nije oštećeno prilikom pregleda)...
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:49 01.09.2009

Re: Vidiš

николо, с обзиром колико путујем, кад тад ми се мора нешто десити.

нисам ни хтео да се бавим кукњвом о аеродромима и њиховим службеницима, већ ми је интересантан тај став према свом послу (све радим да не радим свој посао).
niccolo niccolo 09:10 01.09.2009

Re: Vidiš

кад тад ми се мора нешто десити.

Pa dobro, statistički gledano da...
већ ми је интересантан тај став према свом послу (све радим да не радим свој посао).

Ali meni se čini da takvi ljudi imaju predstavu da to u stvari i jeste njihov posao. Siguran sam da ta žena misli da je njeno da gleda koliko torbi piše...doduše nisam siguran da bi umela da objasni a zašto se to tiče nje, ali doživljava to pitanje kao nešto o čemu se ona ima brinuti...
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:13 01.09.2009

Re: Vidiš

па она и јесте тамо да гледа колико торби пише. ако пише једна а ја имам две, онда ми наплати другу. ако пише две а имам две, онда купи маказе. просто. увек има шта да се ради.
reanimator reanimator 09:30 01.09.2009

Re: Vidiš

niccolo
Ali meni se čini da takvi ljudi imaju predstavu da to u stvari i jeste njihov posao.

Naravno! Ona je poslednji bastion odbrane reda i poretka. Da nema nje, ceo svet bi zakrčili dodatni koferi sa viškom nalepnica...više niko ne bi znao gde je krenuo...bande izgubljenih putnika harale bi gradovima tražeći svoje kofere..sa deponija nalepnica širile bi se bolesti...
A sve samo zato što je gospodina mrzelo da odvoji 6 sekundi i kod kuće secne staru nalepnicu???
Kakvi smo bre to ljudi...
marco_de.manccini marco_de.manccini 09:34 01.09.2009

како беше она поштена реклама?

Летите нашим авионима. Доручак у Лондону, ручак у Вашингтону.

(Пртљаг у Сингапуру)
niccolo niccolo 10:09 01.09.2009

Re: Vidiš

Naravno! Ona je poslednji bastion odbrane reda i poretka. Da nema nje, ceo svet bi zakrčili dodatni koferi sa viškom nalepnica...više niko ne bi znao gde je krenuo...bande izgubljenih putnika harale bi gradovima tražeći svoje kofere..sa deponija nalepnica širile bi se bolesti...
A sve samo zato što je gospodina mrzelo da odvoji 6 sekundi i kod kuće secne staru nalepnicu???
Kakvi smo bre to ljudi...

To i ja govorim sve vreme

Летите нашим авионима.

Ovo mi zvuči kao ono "Jedite kod Džoa"...
sentinel26 sentinel26 10:12 01.09.2009

Re: како беше она поштена реклама?

marco_de.manccini
Летите нашим авионима. Доручак у Лондону, ручак у Вашингтону.
(Пртљаг у Сингапуру)

Naslušao sam se priča o nestanku prtljaga i nagledao svega i svačega. Nalepnice skidam sam kod kuće.
Jednom su mi uzeli noktorez iz ručnog prtljaga i to je sve (do sada ) za moje letačke memoare.

Ostalo mi je u pamćenju (od prije 30 godina ) prisustvo pilota ruskog aviona kompletnom čekiranju putnika u Varšavi, što je ostaviilo "umjetnički dojam" na moje kolege saputnike.
Bilo nas je trojica smo znali prave razloge tog njegovog postupka.

Preporuka za odličan tekst.
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:31 01.09.2009

Re: како беше она поштена реклама?

Bilo nas je trojica smo znali prave razloge tog njegovog postupka.

Звучи занимљиво. Може ли се знати који су то разлози?
sentinel26 sentinel26 10:47 01.09.2009

Re: како беше она поштена реклама?

marco_de.manccini
Bilo nas je trojica smo znali prave razloge tog njegovog postupka.
Звучи занимљиво. Може ли се знати који су то разлози?
U to vrijeme bilo je unosno nositi farmerice i još koješta u Rusiju i za jedne prodate farmerice provedeš nedjelju dana tamo.

On je formalno vršio "pozitivan" uticaj na službenice koje vrše čekiranje, ali je ispod oka merio svakog putnika (1979.g. je u pitanju ) naravno po "zadatku".
Pa u to vrijeme je u svim boljim (i većim ) hotelima u Rusiji na svakom spratu sedjela po jedna tetkica koja je bilježila tačno vrijeme izlaska i ulaska gostiju iz soba.



marta l marta l 12:58 01.09.2009

Re: како беше она поштена реклама?

Летите нашим авионима. Доручак у Лондону, ручак у Вашингтону.
(Пртљаг у Сингапуру)

greska, prtljag bi bio u Singapuru da je sir u Londonu video moju komp torbu navucenu na onu drugu na tockicima kao jedno celo. ovako me je naterao da naknadno cekiram deo na tockovima i izgubim ga, trajno.
sreca da nije imao makaze u mom vidokrugu...ne bi imao ni jedan problem vise
Biljana 77 Biljana 77 13:18 01.09.2009

Re: Vidiš

Naravno! Ona je poslednji bastion odbrane reda i poretka. Da nema nje, ceo svet bi zakrčili dodatni koferi sa viškom nalepnica...više niko ne bi znao gde je krenuo...bande izgubljenih putnika harale bi gradovima tražeći svoje kofere..sa deponija nalepnica širile bi se bolesti...

Pun je ovaj svet tih umišljenih bastiona reda. (Radila sam s jednim. )
Jedan nedavni primer revnosne birokratije: koleginica s posla ide za Grčku sa mužem i ćerkom. Muž, zbog prirode posla i stalnih putovanja, već ima šengen; maloletna ćerka upisana je u njen pasoš. Ona traži vizu za sebe i naravno za ćerku. Neko se dosetio da ona mora da dobije potvrdu od supruga (overena sa dva svedoka i štatijaznam) da dete može da putuje sa njom iako i on ide sa njima, istim autom, uplaćen isti aranžman...
mikimedic mikimedic 14:20 01.09.2009

Re: Vidiš

Jedan nedavni primer revnosne birokratije: koleginica s posla ide za Grčku sa mužem i ćerkom. Muž, zbog prirode posla i stalnih putovanja, već ima šengen; maloletna ćerka upisana je u njen pasoš. Ona traži vizu za sebe i naravno za ćerku. Neko se dosetio da ona mora da dobije potvrdu od supruga (overena sa dva svedoka i štatijaznam) da dete može da putuje sa njom iako i on ide sa njima, istim autom, uplaćen isti aranžman...


biljo -- ovde nisi u pravu. saglasnost oba roditelja je neophodna za bilo koje putovanje maloletne dece preko granice, upravo da bi se sprecile otmice. Ako bi ona imala vizu za putovanje bez saglasnosti drugog roditelja bez problema bi mogli da otputuju i drugim kolima, na neku drugu stranu...

ne kazem u konkretnom slucaju, samo dajem primer

marco_de.manccini marco_de.manccini 14:22 01.09.2009

Re: Vidiš

Свет је тако комплексно и збуњујуће место. Можда зато изазива чудне реакције код неких људи. Оно да морају да бар нешто доведу у савршен ред, по било коју цену. То понекад и изађе на добро, кад људи себи нађу неки хоби или тако нешто што им испуни ту потребу.
Biljana 77 Biljana 77 14:39 01.09.2009

Re: Vidiš

da otputuju i drugim kolima, na neku drugu stranu...

Ne bi mogli.. koliko se sećam svih onih zahebancija koje se popunjavaju na obrascu upisuju se svi podaci o putnicima, autu... uključujući i granični prelaz... Možda i nisam u pravu..
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:47 01.09.2009

Re: Vidiš

sreca da nije imao makaze u mom vidokrugu...

ето, има антиоксидант право, може човек да помисли да је нашао једноставно решење, али ко зна зашто то није добро.
pnbb pnbb 14:53 01.09.2009

Re: Vidiš

ceo svet bi zakrčili dodatni koferi sa viškom nalepnica...više niko ne bi znao gde je krenuo...bande izgubljenih putnika harale bi gradovima tražeći svoje kofere..sa deponija nalepnica širile bi se bolesti...

welcome to the world of al italia
drug.clan drug.clan 14:54 01.09.2009

Re: Vidiš

mikimedic
Jedan nedavni primer revnosne birokratije: koleginica s posla ide za Grčku sa mužem i ćerkom. Muž, zbog prirode posla i stalnih putovanja, već ima šengen; maloletna ćerka upisana je u njen pasoš. Ona traži vizu za sebe i naravno za ćerku. Neko se dosetio da ona mora da dobije potvrdu od supruga (overena sa dva svedoka i štatijaznam) da dete može da putuje sa njom iako i on ide sa njima, istim autom, uplaćen isti aranžman...


biljo -- ovde nisi u pravu. saglasnost oba roditelja je neophodna za bilo koje putovanje maloletne dece preko granice, upravo da bi se sprecile otmice. Ako bi ona imala vizu za putovanje bez saglasnosti drugog roditelja bez problema bi mogli da otputuju i drugim kolima, na neku drugu stranu...

ne kazem u konkretnom slucaju, samo dajem primer



ako vec dete mora da putuje sa jednim roditeljom jer je u majcinom pasosu kako ce takva potvrda overa ojacati sprecavanje otmice? Da li samovoljno odvodjenje deteta na more (bez znanja oca) bilo smatrano otmicom? Majka otela sopstveno dete?
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:58 01.09.2009

Re: Vidiš

welcome to the world of al italia

јесте, непревазиђени су. усавршили су све стандардне методе губљења пртљага, па су сад прешли на импорвизацију.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:09 01.09.2009

Re: Vidiš

Da li samovoljno odvodjenje deteta na more (bez znanja oca) bilo smatrano otmicom? Majka otela sopstveno dete?

ja nikad nisam imala problema sa decom kad ih nosam tamo vamo po svetu. niko me nije pitao za dokument kojim marco meni dozvoljava da ih ja setam tamo vamo. jednino mi se desilo ovde u americi za letove preko okeana da pokazem njihov izvod (birth certificate) kako bi utvrdili da sam ja njihova majka jer imam razlicito prezime. to je sve.
mikimedic mikimedic 15:42 01.09.2009

Re: Vidiš

Ne bi mogli.. koliko se sećam svih onih zahebancija koje se popunjavaju na obrascu upisuju se svi podaci o putnicima, autu... uključujući i granični prelaz... Možda i nisam u pravu..


jednom kad imas vizu u pasosu moz' ti sa njom kuda god hoces... a i sa detetom.
bez obzira sta si upisala na obrazac.... zato se i trazi saglasnost.
mirelarado mirelarado 15:43 01.09.2009

Re: како беше она поштена реклама?

marco_de.manccini
Летите нашим авионима. Доручак у Лондону, ручак у Вашингтону.

(Пртљаг у Сингапуру)


Arrived Late In Turin And Laggage In Australia.
drug.clan drug.clan 15:43 01.09.2009

Re: Vidiš

njanja_de.manccini
Da li samovoljno odvodjenje deteta na more (bez znanja oca) bilo smatrano otmicom? Majka otela sopstveno dete?

ja nikad nisam imala problema sa decom kad ih nosam tamo vamo po svetu. niko me nije pitao za dokument kojim marco meni dozvoljava da ih ja setam tamo vamo. jednino mi se desilo ovde u americi za letove preko okeana da pokazem njihov izvod (birth certificate) kako bi utvrdili da sam ja njihova majka jer imam razlicito prezime. to je sve.


ma naravno da normalni ljudi to ne traze

mojim prijateljima su u Srbiji trazili overenu izjavu od majke da bi otac mogao deci izvaditi novi pasos

Kakve gluposti nece jos smisliti?!
mikimedic mikimedic 15:44 01.09.2009

Re: Vidiš

ako vec dete mora da putuje sa jednim roditeljom jer je u majcinom pasosu kako ce takva potvrda overa ojacati sprecavanje otmice? Da li samovoljno odvodjenje deteta na more (bez znanja oca) bilo smatrano otmicom? Majka otela sopstveno dete?


da, vrlo moguce, ako nema saglasnosti drugog roditelja ili staratelja.

pri izdavanju pasosa je zato obavezna saglasnost oba roditelja/staratelja i po defoltu bi trebalo da bude dovoljno. e sad sto pojedine ambasade ocigledno to ne smatraju za dovoljno pa i oni traze saglasnost je vec druga prica...
mikimedic mikimedic 15:45 01.09.2009

Re: Vidiš

a nikad nisam imala problema sa decom kad ih nosam tamo vamo po svetu. niko me nije pitao za dokument kojim marco meni dozvoljava da ih ja setam tamo vamo. jednino mi se desilo ovde u americi za letove preko okeana da pokazem njihov izvod (birth certificate) kako bi utvrdili da sam ja njihova majka jer imam razlicito prezime. to je sve.


njanjo -- vidi sta sam napisao drugu clanu.
mikimedic mikimedic 15:47 01.09.2009

Re: Vidiš

ma naravno da normalni ljudi to ne traze
mojim prijateljima su u Srbiji trazili overenu izjavu od majke da bi otac mogao deci izvaditi novi pasos
Kakve gluposti nece jos smisliti?!


druze clan, da se ne ponavljamo, siguran sam da u vecini drzava nije moguce izvaditi pasos detetu bez saglasnosti roditelja/staratelja.
pnbb pnbb 15:48 01.09.2009

Re: Vidiš

па су сад прешли на импорвизацију.

a, tesko... mora da postoji metod u tom ludilu.. bar okvirna pravila

npr kad mu ga onaj baja sto vozi kamioncic s prtljagom da u krivini, ispadaju samo po 2 kofera po krivini... bar sam ih ja tako vidjao po pisti , u grupama po 2... a iz suprotnog pravca ide drugi baja , skuplja gomilice, i vozi ih sve u zadnji parkiran na poslednjem gejtu...
jebote pa tu mora da postoji neka raspodela.. ako izracunas broj krivina, a znas red letenja u prozoru od 3 sata... samo ti ostaje da brojis koji si po redu na cekingu, i u 80% ubadas sektor gde ce torba da zavrsi...

daj ovo da patentiram
drug.clan drug.clan 16:01 01.09.2009

Re: Vidiš

mikimedic
ma naravno da normalni ljudi to ne traze
mojim prijateljima su u Srbiji trazili overenu izjavu od majke da bi otac mogao deci izvaditi novi pasos
Kakve gluposti nece jos smisliti?!


druze clan, da se ne ponavljamo, siguran sam da u vecini drzava nije moguce izvaditi pasos detetu bez saglasnosti roditelja/staratelja.


potpis oba roditelja u mnogim drzavama treba, overena izjava ili licno prisustvo oba roditelja uglavnom ne treba

da, vrlo moguce, ako nema saglasnosti drugog roditelja ili staratelja.


Majka (ili otac svejedno) koja je roditelj i staratelj ne moze oteti sopstveno dete nigde osim u svetu pravnika i advokata
mikimedic mikimedic 16:06 01.09.2009

Re: Vidiš

potpis oba roditelja u mnogim drzavama treba, overena izjava ili licno prisustvo oba roditelja uglavnom ne treba


potpis jeste overena izjava.

osim u svetu pravnika i advokata


mislis u svetu zakona?

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:07 01.09.2009

Re: Vidiš

a, tesko... mora da postoji metod u tom ludilu.. bar okvirna pravila

разне фирме развијају разне методе. једном сам пресео и бечу из београда за лондон за 20 минута. куфер је стигао с истим авионом. аустриан.

не видим други начин осим да су знали унапред да имају таквог путника и да су послали неког са оним читачем кодова да сачека мој лет, одмах нађе мој кофер и однесе га на следећи лет. е то су маказе.
pnbb pnbb 17:28 01.09.2009

Re: Vidiš

разне фирме развијају разне методе. једном сам пресео и бечу из београда за лондон за 20 минута. куфер је стигао с истим авионом. аустриан.

pa to ti kazem... verovatno je taj dan bila sema da 1 putnika gadno zajebu i sibnu mu prtljag u london expresno, a on covek ostaje u becu... pa se zajebali i pogodili bas tvoj...

//sad bez zajebancije - jednu moju bivsu devojku su BA sacekali ispred aviona s kombijem, i odpelali pravo na terminal 5 da ne propusti let za toronto... prtljak naravno stigao ok...

a u atlanti su nam iz Uniteda otvorili posebnu liniju za stvari... jer smo s medjunarodne isli na lokalnu.. pa da ne trcimo kroz carinu s torbama...

naravno ovo su svetli primeri, a sad kad bi poceo s onim drugim.....
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:36 01.09.2009

Re: Vidiš

a u atlanti su nam iz Uniteda otvorili posebnu liniju za stvari... jer smo s medjunarodne isli na lokalnu.. pa da ne trcimo kroz carinu s torbama...

Чини ми се да ово сви раде ако мењаш у САД с међународног на домаћи лет. Одмах после обављене царине је прозор или тако неко место где само бациш своје ствари за даљи домаћи лет (ионако су већ чекиране и имају оне налепнице, једино си морао да их лично пронесеш кроз царину)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:38 01.09.2009

Re: Vidiš

a u atlanti su nam iz Uniteda otvorili posebnu liniju za stvari... jer smo s medjunarodne isli na lokalnu.. pa da ne trcimo kroz carinu s torbama...

pa ovo je mislim standard ovde u americi. trebaju ti koferi za carinu i onda kad prodjes odma ih bacis na traku za dugi let. tako je i u washingtonu, chicagu i u new yorku.

edit: eto marco reko skoro istu stvar. sta se pa ja zalecem kad nije moj blog
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:53 01.09.2009

Re: Vidiš

marco_de.manccini
a u atlanti su nam iz Uniteda otvorili posebnu liniju za stvari... jer smo s medjunarodne isli na lokalnu.. pa da ne trcimo kroz carinu s torbama...

Чини ми се да ово сви раде ако мењаш у САД с међународног на домаћи лет. Одмах после обављене царине је прозор или тако неко место где само бациш своје ствари за даљи домаћи лет (ионако су већ чекиране и имају оне налепнице, једино си морао да их лично пронесеш кроз царину)

njanja_de.manccini
a u atlanti su nam iz Uniteda otvorili posebnu liniju za stvari... jer smo s medjunarodne isli na lokalnu.. pa da ne trcimo kroz carinu s torbama...

pa ovo je mislim standard ovde u americi. trebaju ti koferi za carinu i onda kad prodjes odma ih bacis na traku za dugi let. tako je i u washingtonu, chicagu i u new yorku.

edit: eto marco reko skoro istu stvar. sta se pa ja zalecem kad nije moj blog

Каква хармонија код вас, мАнчини', влада: коришћења истог цитата, у одговору једнак ток мисли, слична лексика, незнатно различита брзина одзива... И све то у туђинској земљи. То би тек, код куће, још израженије било...
mirelarado mirelarado 17:56 01.09.2009

Re: Vidiš

Знају авиокомпаније и пријатно да изненаде. Мој пријатељ је тако путем Интернета пријављивао две колегинице за попуст на основу пређених миља. У упитнику само што није тражена ДНК анализа. Када је дошао до питања о начину исхране, рекао је: "Ма ово сигурно нико не чита, само гомилају бесмислена питања!" Тако је за једну попунио да је на будистичком, а за другу на вегетаријанском режиму исхране. Немало су се изненадиле када их је у авиону стјуардеса прозвала да провери тачност тих података. Ако се изузму погледи зачуђених путника, упућени пре свега "будисткињи", колегинице кажу да су биле на добитку: јело је било неупоредиво укусније од редовних оброка те компаније.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:56 01.09.2009

Re: Vidiš

незнатно различита брзина одзива...

to je zato sto ja dok blogujem i radim.
a da ne radim......
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:59 01.09.2009

Re: Vidiš

Каква хармонија код вас, мАнчини

ћути, још мало па ће нам се и циклуси усагласити.
pnbb pnbb 19:13 01.09.2009

Re: Vidiš

odma ih bacis na traku za dugi let. t

ma jok bre neki likovi nas cekali odma na vratima i potrpali kofere na ona kolica i pravac pista.. opasno smo kasnili ali posto je bilo 10ljudi a zadnji let, resili su da sacekaju... carinik je bio kooperativan provuko nas za minut sa sve srpskim pasosem komada 1
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:20 01.09.2009

Re: Vidiš

а па то је онда скроз преко везе.
niccolo niccolo 19:30 01.09.2009

Re: Vidiš

Majka (ili otac svejedno) koja je roditelj i staratelj ne moze oteti sopstveno dete nigde osim u svetu pravnika i advokata

Mislim da ne shvataš dobro poentu. Ne radi se ovde o otmici u smislu krivičnog prava već odvođenju deteta od drugog roditelja bez njegove saglasnosti, što po pravilu onemogućava da ovaj drugi vrši roditeljska prava. Upravo je u tome suština, da se spreči da jedan roditelj onemogući drugog, bez odgovarajuće odluke organa, u staranju o detetu.
mikimedic mikimedic 19:43 01.09.2009

Re: Vidiš

Чини ми се да ово сви раде ако мењаш у САД с међународног на домаћи лет. Одмах после обављене царине је прозор или тако неко место где само бациш своје ствари за даљи домаћи лет (ионако су већ чекиране и имају оне налепнице, једино си морао да их лично пронесеш кроз царину)


aj sad meni neka neko objasni ovo:

kad iz non-sengena letis u sengen i unutar sengena prelazis na drugi unutar sengen let.

npr. iz beograda letis za milano, iz milana u madrid.

u beogradu si cekirao prtljag do madrida, a u sengen si usao u milanu, prosavsi i pandure i carinu samo sa rucnim prtljagom.

tvoji koferi ulaze u sengen bez tebe, i putuju do madrida bez tebe.

u madridu ne prolazis ni pandure ni carinu, jerbo si stigao sa domaceg leta.

what's the catch?

mikimedic mikimedic 19:47 01.09.2009

Re: Vidiš

Mislim da ne shvataš dobro poentu. Ne radi se ovde o otmici u smislu krivičnog prava već odvođenju deteta od drugog roditelja bez njegove saglasnosti, što po pravilu onemogućava da ovaj drugi vrši roditeljska prava. Upravo je u tome suština, da se spreči da jedan roditelj onemogući drugog, bez odgovarajuće odluke organa, u staranju o detetu.


thanks niccolo, upravo tako, malo sam nespretno upotrebio rec otmica, u brzini.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:53 01.09.2009

Re: Vidiš

Ово ти се неће догодити у САД ни случајно. Све иде из авиона иако је чекирано до крајње дестинације, налазиш и узимаш све своје кофере на оној траци, проносиш их лично кроз царину, па их бациш кроз онај прозор за домаћи лет. После их опет чекаш на траци, по други пут.

А тих компликованих ситуација по Европи има кол’ко волиш. Док Швајцарска није била у Шенген зони, могао си да купиш карту из Женеве за Њу Јорк преко Париза. Кад одеш на аеродром схватиш да је део аеродрома у Француској и да се летови Женева - Париз рачнају као домаћи за Шенген. Једини проблем је што не можеш ући на те летове јер немаш Шенген визу.
antioksidant antioksidant 21:18 01.09.2009

Re: Vidiš

ето, има антиоксидант право,

Антиоксидант увек има право

(чак и кад прича о себи у трећем лицу)
mikimedic mikimedic 23:26 01.09.2009

Re: Vidiš

Ово ти се неће догодити у САД ни случајно. Све иде из авиона иако је чекирано до крајње дестинације, налазиш и узимаш све своје кофере на оној траци, проносиш их лично кроз царину, па их бациш кроз онај прозор за домаћи лет. После их опет чекаш на траци, по други пут.

А тих компликованих ситуација по Европи има кол’ко волиш. Док Швајцарска није била у Шенген зони, могао си да купиш карту из Женеве за Њу Јорк преко Париза. Кад одеш на аеродром схватиш да је део аеродрома у Француској и да се летови Женева - Париз рачнају као домаћи за Шенген. Једини проблем је што не можеш ући на те летове јер немаш Шенген визу.


da, ovo za zenevu znam vrlo dobro:) takav je i bazel ako se ne varam (ch+de).

i jasno mi je da se ona prica u us nece dogoditi nikad, ali mi ne ide u glavu security arrangement u eu....
ili... nije im palo na pamet da moze nesto da se svercuje? da ne kazem da se prenese nesto mnogo ozbiljnije...

i u toj eu koja nema alternativu mozes svasta da vidis.







escherichije_colic escherichije_colic 09:59 01.09.2009

same ol same ol

Na šalterima uglavnom rade takvi ljudi - sposobni da obavljaju jednu ili prosti niz jednostavnih radnji. Ništa izvan toga ne postoji, kreativno razmišljanje je zabranjeno (čak i kad je u pitanju takva sitnica kao što su makaze za skidanje starih nalepnica) Što je šalterski posao jednostavniji, to se više pokušava dati sebi na značaju tobožnjom revnošću u sprovođenju procedure. Pošto je i je šef bio prisutan, onda me ponašanje službenice manje čudi.
Skoro sam imao iskustvo u poreskoj službi jedne beogradske opštine - čekao sam rešenje predmeta tri meseca (zakonski rok je 2 a uglavnom se završi za mesec dana u opštinama koje normalno funkcionišu) Negde po isteku drugog meseca, ne bude meni mrsko i povežem se sa nekim ljudima koji rade u dotičnoj opštini, čisto da "iznutra" saznam šta se dešava u vezi mog predmeta. Rečeno mi je da "fali neki papir" (što mi btw nije rečeno kad su predmet primili) da donesem "taj papir" u ponedeljak i da oni odmah kucaju rešenje. Uradim ja sve kako treba, odnesem "papir" i inspektor koji vodi moj predmet kaže mi da očekujem poziv u narednih par dana. Prođe nedelja, niko se ne javi. Opet mi ne bude mrsko i odem tamo pre početka radnog vremena, da vidim o čemu se radi. Primi me inspektor, kaže "sve je u redu, samo što nema nikoga u kancelariji ko bi mogao da otkuca to rešenje, pošto su svi na odmoru". Rešenja su inače tipska, samo se promene podaci (generalije, iznosi suma, datumi itd) E sad meni nije jasno, pored toliko birokrata i knjiških moljaca, niko ne zna da otvori fajl, prepravi ga i odštampa. Ajde što ih ima 350.000, ali mogli bi barem da nauče koristiti jbne računare. Da skratim priču, čekao sam još 3 nedelje da se moj "čovek iz opštine" vrati sa odmora, pa je on intervenisao kod načelnika poreske. Morao sam i ja da se pojavim kao "nezadovoljna stranka", da bi 2 sata kasnije moje rešenje bilo odneto na potpis, bukvalno na silu. I ja sav srećan, jer nemam pojma koliko bi me još zavlačili. Taj lik što mi je pomogao mi kaže "da nisi došao, ne bi završio". U prevodu - bukvalno moraš da odeš i nateraš ih da rade svoj posao (za koji su skoro duplo prekoračili rok) I još stoji napolju neki broj da tobože "Đilasu lično" prijaviš ako si nezadovoljan radom službenika. Mislim se ...
Uglavnom, tako je to. Nervirao se par dana i pomirio se sa činjenicom da je to naša realnost.
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:27 01.09.2009

Re: same ol same ol

имаш право, могли би о шалтерима и месец два овде гуслати. али би нам од тога не било боље.

у сваком случају, ја бих пробао, бар забаве ради, да се јавим ђиласу.
escherichije_colic escherichije_colic 10:49 01.09.2009

Re: same ol same ol

у сваком случају, ја бих пробао, бар забаве ради, да се јавим ђиласу.


Ne sumnjam da je sa Đidom super zezanje. Ne znam samo da li bi nas primio u ekipu?
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:39 01.09.2009

Re: same ol same ol

Не зна се док не пробаш. Стварно би било интересантно чути шта се деси кас се позове такав телефон.
escherichije_colic escherichije_colic 15:31 01.09.2009

Re: same ol same ol

Стварно би било интересантно чути шта се деси кас се позове такав телефон.


Automatska sekretarica i čekanje dok ti ne dosadi (kladio bih se u 100e)
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:40 01.09.2009

пре него одем да спавам

да поменем да потпуно разумем да нису увек и за све криви запослени на чекирању. путници умеју јако да извољевају, измишљају, праве се невештима и покушавају да зајебу систем. уосталом, има примера у тексту.

али запослени на чекирању неће оправити путнике, ма колико предавања им држали.

маказе, с друге стране, раде нешто корисно. ту треба усмерити енергију.
sentinel26 sentinel26 11:01 01.09.2009

Re: пре него одем да спавам

marco_de.manccini
да поменем да потпуно разумем да нису увек и за све криви запослени на чекирању. путници умеју јако да извољевају, измишљају, праве се невештима и покушавају да зајебу систем. уосталом, има примера у тексту.
али запослени на чекирању неће оправити путнике, ма колико предавања им држали.
маказе, с друге стране, раде нешто корисно. ту треба усмерити енергију.
Prisustvovao sam (skoro ) sceni, na aerodromu u Njemačkoj, kada jedan Talijan pokušava da unese pribor za brijanje u ručnom prtljagu u avion. Talijan tvrdi da mu u Milanu nijesu branili da to nosi sa sobom, kažu mu otvoreno da laže i pitaju ga da li želi da odnese taj pribor i preda na šalteru za čekiranje. Pošto je rekao da neće i da će ih tužiti, pribor su mu bacili u korpu za smeće.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:38 01.09.2009

Re: пре него одем да спавам

хмм, мислио сам да је дозвољено носити прибор за бријање. носим стално. наравно, све је у детаљима. не може се носити онај старомодни берберски бријач, али могу ови модерни gillette, bic и слично. не може се носити гел за бријање изнад 100 милилитра, али ја и не користим ништа такво па ми то и не смета.
sentinel26 sentinel26 15:59 01.09.2009

Re: пре него одем да спавам

marco_de.manccini
хмм, мислио сам да је дозвољено носити прибор за бријање. носим стално. наравно, све је у детаљима. не може се носити онај старомодни берберски бријач, али могу ови модерни gillette, bic и слично. не може се носити гел за бријање изнад 100 милилитра, али ја и не користим ништа такво па ми то и не смета.
Ja imam pozitivna iskustva sa svih letova.
1990. pilot JAT-a je čitavih 70 minuta odbijao da poleti sa aerodroma u Bangkoku dok ne stignu jugosi - putnici, sa obrazloženjem "... hoću da saznam šta se sa njima desilo, inače ne mrdam... "
A nama se pokvario autobus pa smo narednih 150 km navrat nanos pregurali sa nekoliko vrsta prevoza. Posljednji prevoz do aerodroma bio na karoseriji kamiona !
Onda smo opet njegovom zaslugom dobili još cijeli sat da se presvučemo i prepakujemo prtljage.
Probajte da zamislite danas sličnu situaciju.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:29 01.09.2009

Re: пре него одем да спавам

Ја сам летео једном 1985. на домаћем ЈУ лету.

Мало сам закаснио (скоро као онај главоња што је пет минута пре лета стигао на аеродром и мислио да је то на време), тетка и сестра од тетке мало задржавали време, и кад нам је тета на шалтеру љубазно рекла да је касно окренули смо се налево круг и вратили код тетке.

Следећег дана дођемо на време а она тета ”па где си ти јуче, ја видела да си војник па се забринула, па јавила да зауставе све и поново отворе лет, па те звала разгласом по аеродрому, пола сата авион каснио, а тебе нема”.

А ја нисам ни био војник. Само имао кратку косу. И био леп.
reanimator reanimator 12:36 02.09.2009

Re: пре него одем да спавам

marco_de.manccini
”па где си ти јуче, ја видела да си војник па се забринула, па јавила да зауставе све и поново отворе лет, па те звала разгласом по аеродрому, пола сата авион каснио, а тебе нема”. А ја нисам ни био војник. Само имао кратку косу. И био леп.

Garantovano si je odmeravao ko vojnik??! :))
Hajde priznaj..davno je bilo..neće njanja da se ljuti :)
Dr M Dr M 13:16 02.09.2009

Re: пре него одем да спавам

Garantovano si je odmeravao ko vojnik??! :))


Verovatno joj je proucavao topografiju i razmisljao o desantu
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:47 02.09.2009

Re: пре него одем да спавам

ех, дечаци, па ја сам тад журио да стигнем на колоквујум из физике, тог другог дана сам с коферима са аеродрома морао ићи право тамо.

хоћу да кажем ја сам тад био студент, нису ми свакакве ствари падале на памет.

(исправка: ради се ипак о 1986.)
miloradkakmar miloradkakmar 10:48 01.09.2009

Setih se

jednog dijaloga.

" Ja poznajem direktora hotela !"
" Ja poznajem konobara ."
" Jaka veza !? "
Dok je prvi došao do direktora, ovaj drugi se smestio , istuširao, ručao i vratio iz šetnje.
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:34 01.09.2009

Re: Setih se

има и оно кад улеће пуковник у спаваону и почиње да се дере ””узбуна, узбуна”, а гуштер притрчи и каже ”ћути, будало једна, зар не видиш да десетар спава, најебаћеш гадно ако га пробудиш”.
ivana23 ivana23 11:05 01.09.2009

Evo makaza!

mimi09 mimi09 12:15 01.09.2009

Re: Evo makaza!

a za dame - chatelaine - zenski survival kit, odlican za aerodrome, a i sire

sentinel26 sentinel26 12:22 01.09.2009

Re: Evo makaza!

Ove su bolje i sigurnije.

mimi09 mimi09 12:31 01.09.2009

Re: Evo makaza!

Te su proste, evo ti ove

marco_de.manccini marco_de.manccini 16:52 01.09.2009

Re: Evo makaza!

hvala momci i devojke za makaze. poneo bih ih u surčin kad putujem sledeći put, ali nije dozvoljeno unošenje makaza u avion. moraćete to vi tamo direktno da sredite.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana