na danasnji dan

antioksidant RSS / 01.09.2009. u 12:47

01. septembra 1939. godine poceo je drugi svetski rat

 

pobedili su saveznici

 

Red_army_soldiers_raising_the_soviet_flag_on_the_roof_of_the_reichstag_berlin_germany.jpg



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragoljub92 dragoljub92 12:49 01.09.2009

pobedili su antifašisti

antioksidant antioksidant 12:53 01.09.2009

Re: pobedili su antifašist

da

nije zgoreg podsetiti na to. ima ih koji zaboravljaju
ivana23 ivana23 12:53 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

vishnja92 vishnja92 13:20 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

svaka cast, ao.

background noise background noise 14:37 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

Jesu li?
dragoljub92 dragoljub92 14:40 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

background noise
Jesu li?

jesu do skoro,sad fašistički revizionisti pobeđuju dranjem i arlaukanjem i
background noise background noise 14:45 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

Meni se cini da je fasisticki revizionizam poceo mnogo ranije, samo sto je kod nas bio ucutkan ( i to je bolje doduse ) Zato je tako glasno arlauknuo kad se oslobodio stege.

Takodje mislim da je retrogradnost prirodjena svim drustvima u vecem delu njihovog postojanja, pozitivne tekovine civilizacije su iznedrile povremene erupcije napretka.

Dok se srpski "anitfasisti" i dalje bore sa "cetnicima" fasistoidnost nakaradne vlasti ostaje netaknuta.

dragoljub92 dragoljub92 14:54 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

fasistoidnost nakaradne vlasti ostaje netaknuta.

oni bez podrške vlasti ne bi ni mogli da arlauču.od koštunicinog vakta vlas ove zemlje je izbegavala da se pojavi na bilo kom obeležavanju antifašističke pobede ato čini i ova borisova.po tom pitanju sjašio murta da uzjaše kurta.
antioksidant antioksidant 15:12 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

Nemoj tako Dragoljube. Centralno obeležavanje godišnjice je u Gdanjsku i tamo je Cvetković koliko znam. A u Beogradu je Djilas obeležio godišnjicu zajedno sa poljskim ambasadorom (čini mi se).
Tadić je službeno u Libiji (godišnjica revolucije). Mediji su možda zakazali, možda i ne - nisam pri TV-u. Videćemo
mirelarado mirelarado 17:07 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

У сваком случају треба подсећати на чињеницу да су у најкрвавијем светском сукобу у 20. веку победили антифашисти. Не треба се заваравати, људи лако заборављају, а погубне неофашистичке и неонацистичке идеологије показују се као пријемчиве, нарочито за младе људе, што сматрам веома опасним.

background noise background noise 21:19 01.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

Ipak mislim da je kao posledica dotad, hvala Bogu i nadalje do sad a nadam se i ubuduce nevidjenih zrtava i razaranja, ratovanje u WWII pre svega borba prtiv Nemaca, Japanac, Italijana i njihovi saveznika.

Zbog toga je, po mom skromnom mišljenju sa kojim niko ne mora da se složi, teza o antifašizmu kao dominanti WWII posleratna propaganda.

To što se ja lično divim do kraja hrabrosti onih koji su se borili protiv fašizma i kojima je to bila jasan cilj, onima koji fašizam nisu mogli da trpe ne utiče na stav o WWII uopšteno.

To što se ja lično stalno nešto koprcam da se protivim fašističkom nasleđu, i svemu što je sa fašizmom srodno, opet ne menja ništa.

Takodje smatram da je u redovima "antifašista" bilo i idalje je mnogo fašista po načinu mišljenja.

I još je pitanje da li se sve snage koje su u ratu učestvovale mogu kvalifikovati po svojim karakteristikama na nivou celog WWII ili se mora voditi računa i kompleksnosti WWII i posmatrati šta je ko bio u određenom periodu.

I kada bi se izmakli iz Srbije i prostora Jugoslavije pa se premestili u Grčku, našli bi mnogo sličnosti i lako doveli u pitanje pobedu, pobednike, poraz i poražene.

Spava mi se, rano sam ustao a sutra nešto putujem, ko razume - shvatiće.

wukadin wukadin 07:40 02.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

Sad smetaju Kinezi, Dragoljube...
Dobro je. Dobro je dok kukate. Kada vam bude Srbija po volji, zabrinuću se.
Dr M Dr M 08:02 02.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

Dobro je. Dobro je dok kukate. Kada vam bude Srbija po volji, zabrinuću se


Nazalost, jos dugo neces imati razloga za brigu...
dragoljub92 dragoljub92 16:52 02.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

wukadin
Sad smetaju Kinezi, Dragoljube...
Dobro je. Dobro je dok kukate. Kada vam bude Srbija po volji, zabrinuću se.

e kad se najedeš bunike nemoj da se javljaš na blog.gde ovde vidiš kineze .i šta ti znaš o tome kakav ja odnos imam prema kini,pročitaj još jednom šta sam napisao
dragoljub92
fasistoidnost nakaradne vlasti ostaje netaknuta.

oni bez podrške vlasti ne bi ni mogli da arlauču.od koštunicinog vakta vlas ove zemlje je izbegavala da se pojavi na bilo kom obeležavanju antifašističke pobede ato čini i ova borisova.po tom pitanju sjašio murta da uzjaše kurta.


koji ti se kinezi ovde priviđaju,ti si umišljaš nešto,a?ovаko možda...
wukadin wukadin 10:12 03.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

Pa ne znam koje pismo ovaj klinac lepi na ekran
Izvinjavam se ako te mnogo pogodilo, samo sam čekao kuknjavu prozapadnih povodom Kine i Libije, a ti blogeri su kasnili. U međuvremenu sam dobio priliku...
(Na osnovu floskula o fašizaciji Srbije zaključujem da si i ti iz Peščanik-ekipe)
dragoljub92 dragoljub92 12:44 03.09.2009

Re: pobedili su antifašisti

(Na osnovu floskula o fašizaciji Srbije zaključujem da si i ti iz Peščanik-ekipe)
*novo

aha,a ne čitaš dole što tomaz potvrđuje moje reči
uostalom pošto si izjavio ovo
Ako misliš na ideologiju, onda ni Hitler nije fašista.

onda ili si toliko glup da je svaki razgovor sa tobom gubljenje vremena ili si pak ,što je verovatnije,licemer,što opet znači da je gubljenje vremena razgovarati sa tobom.
i još nešto ,pošto si smestio svoje dupe na sigurno,na taj zapad koji imaš obraza da napadaš i opanjkavaš a istovremeno koristiš sve pogodnosti koje on daje a nama ovde trtomudiš nešto o ponosu i svačemu još,što em je licemerje em urođeni bezobrazluk,sam sebe si svrstao u grupu bezobličnih krpa koje ovde trtomude i daju tuđu krv za svoje nazadnjačke ideje.ako ti se tera inat sa celim svetom,ako si nesposoban da živiš u skladu sa svetskim normama,a ta tvoja kina i rusija itekako žive u skladu sa novim svetskim poretkom i poštuju ga,samo si ti slep kod očiju pa to ne vidiš ili si budala koja to neće da vidi,neznam šta si od ova dva ti to bolje znaš.
bilo kako bilo ja sa licemernim krpama ne vodim dijalog,zbogom i srećno ti bilo u tvojoj samodovoljnoj tuposti.
margos margos 13:21 01.09.2009

....

Znam da se nećeš ljutiti ako linkujem fendera.

Mene ovaj dan podseti uvek na pokojnog ujaka koji je stradao 41. od posledica nekog 'cijepljenja' koje su Nemci sproveli nad decom - a setim ga se jer je danas i prvi dan škole, a to 'vakcinisanje' se desilo u školi. Zatim slede slike Jevrejskog geta, stradanja, Ane Frank... i onda zalutam u slikama i sećanjima....
stopalo stopalo 13:38 01.09.2009

mozda je malo off

ali kada sam pre nekog vremena bio na tari i zlatiboru (i setao malo zabitijim predelima od one pijace u centru partizanskih voda), iskreno sam bio fasciniran svim ljudima koji su 41 kada se cinilo da fasizam nista ne moze da zaustavi, otisli u sumu da se bore.

moje duboko postovanje
Biljana 77 Biljana 77 14:25 01.09.2009

Re: mozda je malo off

...svim ljudima koji su 41 kada se cinilo da fasizam nista ne moze da zaustavi, otisli u sumu da se bore.

moje duboko postovanje

Nemam šta da dodam!
background noise background noise 14:50 01.09.2009

Re: mozda je malo off

Ponekad razmisljam o kolicini jada i ocaja koju je taj rat doneo sa sobom da je iznedrio tako snazne pokrete otpora.

Kakva je strasna teskoba terala da ljude da iskacu iz svoje koze i odu u sumu.

Svaka cast!
matityahu matityahu 19:12 01.09.2009

Re: mozda je malo off

Nemam šta da dodam!

ni ja
wukadin wukadin 13:39 01.09.2009

Klipovi

Ako slika govori kao hiljadu reči, šta tek reći za klip.


A evo govora Jurija Levitana. Ovo bi trebalo dati onima na "javnom servisu" da uče dikciju.
Istini za volju, nema više takvih "prezentera vesti", osim na severnokorejskoj državnoj.



A na kraju ne sme se zaboraviti da je fašizam poslednji stupanj imperijalizma (ako fašizam gledamo u širem smislu, u užem smislu je to italijanska ideologija i Hitler takođe nije fašista).
Stoga nešto o savrmenijem heroju borbe protiv američkog fašizma - balada o Ho Ši Minu.

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 13:43 01.09.2009

falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Rusi i Poljaci, i pomalo Srbi (doduse kroz komentare, ko zeli da ih cita )
reanimator reanimator 14:21 01.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Aleksandar Stosic
Rusi i Poljaci, i pomalo Srbi (doduse kroz komentare, ko zeli da ih cita )

Dobore bre Stošiću, je l' si ti emigrirao da malo olabaviš od svih balkanskih nenormalnosti? Ima u toj irskoj nešto zanimljivije od bistrenja Politike? Mislim..ono..engleski fudbal, pabovi, ribe, muzika, zezanje...
I još čitaš komentare na Politikine članke?? To bre ne čitamo ni mi koji smo ostali
Ima ti bude žao kad u sedamdesetoj napraviš rekapitulaciju, pa shvatiš da si blagodeti života u Evropi podredio online osvešćivanju matice :)

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:26 01.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Dobore bre Stošiću, je l' si ti emigrirao da malo olabaviš od svih balkanskih nenormalnosti? Ima u toj irskoj nešto zanimljivije od bistrenja Politike? Mislim..ono..engleski fudbal, pabovi, ribe, muzika, zezanje...
I još čitaš komentare na Politikine članke?? To bre ne čitamo ni mi koji smo ostali
Ima ti bude žao kad u sedamdesetoj napraviš rekapitulaciju, pa shvatiš da si blagodeti života u Evropi podredio online osvešćivanju matice :)

Da znas da si u pravu, osim sto mi je posao da to radim - da cesljam sve domace medije i da citam komentare.Usud
antioksidant antioksidant 14:29 01.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Mislim..ono..engleski fudbal, pabovi, ribe, muzika, zezanje...

ne pratis na casu re..

pisao je i o tome.

ovo ovde ispadne jos mirnije.
wukadin wukadin 14:44 01.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Ima ti bude žao kad u sedamdesetoj napraviš rekapitulaciju, pa shvatiš da si blagodeti života u Evropi podredio online osvešćivanju matice :)



Pa kad je Biljana Srbljanović najzad mogla da se posveti šetanju kučića po obali Sene...
reanimator reanimator 14:49 01.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Aleksandar Stosic
Da znas da si u pravu, osim sto mi je posao da to radim - da cesljam sve domace medije i da citam komentare.Usud

Uh..sućut
Nego..uz'o te pos'o pod svoje...vidiš da te opseda i kad se opuštaš na blogu. Ako se ne odupreš na vreme, ima skroz da te uzme, pa će ribe da te ostavljaju zbog citiranja Vukadinovića tjekom predigre :)
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:50 01.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Pa kad je Biljana Srbljanović najzad mogla da se posveti šetanju kučića po obali Sene...

ala ti nisi updateovan, druze
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:30 01.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

wukadin
Ima ti bude žao kad u sedamdesetoj napraviš rekapitulaciju, pa shvatiš da si blagodeti života u Evropi podredio online osvešćivanju matice :)



Pa kad je Biljana Srbljanović najzad mogla da se posveti šetanju kučića po obali Sene...


Pa i tebi ne bi bilo lose da se bacis na domine i sah sa penzosima u parkicima. Mislim, vec zvaces dobro tu njihovu zvaku. Mada ne sumnjam da se sa njima najbolje razumes "u cutanju".
wukadin wukadin 07:42 02.09.2009

Re: falsifikovanje istorije?hm, zanimljivo

Koje šifre... penzosi, žvaka, ćutanje...
A u suštini sam moderniji od svih vas. Vi ne gledate dalje od Evrope i Zapada, a ja vidim da je ovo vek Azije
wukadin wukadin 14:08 01.09.2009

Rezervišem mestu za diskusiju

Glede uloge Rusije, saveza Ribentrop-Molotov, Poljske, pa čak i držanja Italije (Musolinija).
Nemam sad vremena da obrazlažem celu tezu. Inspiraciju sam dobio ne ovim tekstom, nego jednim drugim gde Medvedev kaže da nije Rusija jedini krivac kako neki predstavljaju, te da nije (samo) taj pakt prouzrokovao rat.

Ukratko: Staljin i Musolini su imali ideoloških razloga da budu podozrivi prema demokratijama, takođe da ih smatraju slabim. Ponašanje demokratija prema njima (posebno prema Musoliniju), odnosno nesposobnost da se čvrsto drži određeni kurs potvrdili su ovo drugo. Ponašanje zapadnih demokratija prema samom Hitleru uverili su Musolinija i Staljina u obe stvari - da im ne veruju i da ih smatraju slabim. Sa druge strane, Italija a posebno Rusija imali su geopolitičkih razloga da strahuju od Nemačke, posebno je Rusija imala da strahuje. Ruski komunisti imali su i ideoloških razloga za strah.
Međutim, nespremnost zapadnih saveznika da zaustave Hitlera pre rata, recimo da zaštite Čehoslovačku, naterala je Staljina da potpiše pakt sa Hitlerom, makar da bi odložio rat i produbio svoju odbranu - Moskva je tima bila 200 milja dalje od granica Rajha. Prema tome, to je bilo razumno postupanje, alternativa bi bio rat za koji Rusija nije bila spremna, a Engleska i Francuska nisu mogli (a pre Čerčila ni hteli) da joj pomognu u održavanju fronta. Ergo, u tom slučaju bi Rusi ginuli za druge, a to oni baš nisu hteli...
gorran2 gorran2 14:15 01.09.2009

Jedna povezana godišnjica

Na današnji dan, 1.IX 1944, veliki rat je hrupio na Balkan, granajući se u čitavu mrežu složenih a međusobno povezanih zbivanja. Ovaj zaplet sa bezbroj činilaca imao je međutim jasan i jednoznačan rasplet, krajnje nepovoljan po Hitlera, koji je direktno doveo do sloma Hitlerove "evropske tvrđave".

Na današnji dan 1944. Hitler je naredio Armijskoj grupi "E" iz Grčke da evakuiše Grčku i angažuje se na teritoriji Jugoslavije.

Istog dana Mihailović je proglasio opštu mobilizaciju koja je odvela u smrt preko 20.000 mladića iz Srbije. I to ratujući na strani Nemaca.

Takođe 1. IX 1944. stupila je na snagu tzv. "septembarska amnestija" koju je proglasio maršal Tito i koja je ohrabrila desetine hiljada domobrana i četnika koji nisu bili neposredno odgovorni za zločine da stupe u NOVJ.

Rumunija i Bugarska napustile su Hitlera i formalno prešle na stranu saveznika. Iako Crvena armija nije bila pripremljena za ovaj brzi razvoj, njene prednje kolone krenule su preko Rumunije i Bugarske nastojeći da eksploatišu pogodnost.
Snage NOVJ pokrenule su ofanzivu iz Sandžaka i istočne Bosne.
Nemci su nastupili iz Grčke.
Sva ova nastupanja koncentrisala su se na jedan glavni cilj: moravsko-vardarsku komunikaciju, kao glavnu arteriju Balkana.

Koga zanima nešto više o lokalnim i svetskim aspektima ovih složenih zbivanja, napisao sam kraći tekst koji ću u toku dana kad budem imao vremena opremiti mapama, podacima i analizama.
grol grol 14:36 01.09.2009

Fasisti i komunisti zajedno

Zajednicka parada fasista i komunista 22. septembra 1939.



wukadin wukadin 07:44 02.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

A je li grole, fašizam nikada nije sarađivao sa liberalnim demokratijama kapitalizma?!
deset_slukom deset_slukom 09:31 02.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

grol
Zajednicka parada fasista i komunista 22. septembra 1939.


I olimpijada u Berlinu je bila parada.
grol grol 16:28 02.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

wukadin
A je li grole, fašizam nikada nije sarađivao sa liberalnim demokratijama kapitalizma?!

Koja je to zemlja liberalne demokratije zajedno sa fasistima okupirala neku drzavu?



Molotov-Ribbentrop pakt je izmedju ostalog bio i sporazum o podeli Poljske izmedju Nemacke i SSSR-a.
drug.clan drug.clan 16:39 02.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

Koja je to zemlja liberalne demokratije zajedno sa fasistima okupirala neku drzavu?


wukadin wukadin 10:16 03.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

Koja je to zemlja liberalne demokratije zajedno sa fasistima okupirala neku drzavu?


Drug Član ti je već odgovorio slikom na sliku...
Ima mnogo primera. Mada je pitanje šta nazivaš fašizmom (inače zanimljivo pitanje).
Ako misliš na ideologiju, onda ni Hitler nije fašista. Ako misliš u širem smislu, da li je fašizam bio u El Salvadoru i Čileu? A tamo su ga doveli Amerikanci...
grol grol 11:12 03.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

drug.clan

I gde su fasisti?
wukadin
Drug Član ti je već odgovorio slikom na sliku...Ima mnogo primera. Mada je pitanje šta nazivaš fašizmom (inače zanimljivo pitanje).Ako misliš na ideologiju, onda ni Hitler nije fašista. Ako misliš u širem smislu, da li je fašizam bio u El Salvadoru i Čileu? A tamo su ga doveli Amerikanci...

Hitler je bio fasista. El Salvador i Čile nisu imali fasizam.
drug.clan drug.clan 14:59 03.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

grol
drug.clan

I gde su fasisti?
wukadin
Drug Član ti je već odgovorio slikom na sliku...Ima mnogo primera. Mada je pitanje šta nazivaš fašizmom (inače zanimljivo pitanje).Ako misliš na ideologiju, onda ni Hitler nije fašista. Ako misliš u širem smislu, da li je fašizam bio u El Salvadoru i Čileu? A tamo su ga doveli Amerikanci...

Hitler je bio fasista. El Salvador i Čile nisu imali fasizam.


za tvoju informaciju tako strogo gledajuci samo je Musolini (od cuvenijih) bio fasista cak ni Hitler nije. Ako definiciju olabavis dovoljno da pod nju podpadne i Hitler odjednom se pojavi ogromna gomila likova od kojih mnoge podrzavas!
grol grol 16:57 04.09.2009

Re: Fasisti i komunisti zajedno

drug.clan
Ako definiciju olabavis dovoljno da pod nju podpadne i Hitler odjednom se pojavi ogromna gomila likova od kojih mnoge podrzavas!

Na primer?
miloradkakmar miloradkakmar 14:59 01.09.2009

Spomenik

herojima Vasterplatea u Poljskoj.

alselone alselone 15:32 01.09.2009

Volgograd



The Battle of Stalingrad lasted from August 21, 1942 to February 2, 1943, where 1.7 million to 2 million Axis and Soviet soldiers were killed, wounded or captured, in addition to over 40,000 civilians killed.
escherichije_colic escherichije_colic 15:37 01.09.2009

na Berlin

Imao sam tu čast da se više puta popnem na zgradu Vermahta i ispalim pobednički rafal iz mog Špagina.



Preporučio bih ovo svim ljudima željnim pucnjave i obračuna sa fašistima.
drug.clan drug.clan 15:39 01.09.2009

po sirotinji

primer poljske je primer kako sirotinja kao i uvek kroz istoriju naje... zato sto se nasla na pogresnom mestu u pogresno vreme na putu nekom velikom vladaru ili biznismenu. Poljake su ubijali i iskoriscavali skoro svi koji su mogli.

Setimo se samo par primera :kako su ih britanci izdajnicki iskoristili u Monte Cassin-u ili Staljinove cistke posle "oslobadjanja" Poljske.
matityahu matityahu 19:14 01.09.2009

Re: po sirotinji

mer poljske je primer kako sirotinja kao i uvek kroz istoriju naje... zato sto se nasla na pogresnom mestu u pogresno vreme na putu nekom velikom vladaru ili biznismenu. Poljake su ubijali i iskoriscavali skoro svi koji su mogli.

Setimo se samo par primera :kako su ih britanci izdajnicki iskoristili u Monte Cassin-u ili Staljinove cistke posle "oslobadjanja" Poljske.

tacno
wukadin wukadin 07:47 02.09.2009

Re: po sirotinji

Nije baš tako, ako se ima u vidu 1920, i ranije istorija. U jednom momentu su Poljaci postavili čak garnizon sa jezuitima u sred Moskve. Bila je to 1611, ako se ne varam. Pobuna kozaka je izbila zbog poljske želje da ih ukmete.

Ali da su u DSR nahebali, jesu
stasava stasava 16:36 01.09.2009

proslost

Imala sam srecu ili nesrecu da zivim u jednoj dalekoj prekookeanskoj zemlji i da upoznam nasu staru srpsku emigraciju koja jos uvek zivi cetrdesete. Ljudi moji, vremenske li i svakojake dezorjentisanosti. Jos uvek se krve oko Ljotica, Nedica, Draze. Za Nedicevce Ljoticevci su fasisticka fukara, za cetnike, Nedicevci su izdajnici, za Ljoticevce i jedni i drugi su krivi za zrtve.....
dragoljub92 dragoljub92 17:23 01.09.2009

Re: proslost

stasava
Imala sam srecu ili nesrecu da zivim u jednoj dalekoj prekookeanskoj zemlji i da upoznam nasu staru srpsku emigraciju koja jos uvek zivi cetrdesete. Ljudi moji, vremenske li i svakojake dezorjentisanosti. Jos uvek se krve oko Ljotica, Nedica, Draze. Za Nedicevce Ljoticevci su fasisticka fukara, za cetnike, Nedicevci su izdajnici, za Ljoticevce i jedni i drugi su krivi za zrtve.....

изгубљени у простору и времену
stasava stasava 18:47 01.09.2009

Re: proslost

Albahari lepo pise o stranstvovanju.
Blade Runner Blade Runner 19:44 01.09.2009

Re: proslost

Albahari lepo pise o stranstvovanju.

Dobrovoljnom izgnanstvu...
wukadin wukadin 07:52 02.09.2009

Re: proslost

изгубљени у простору и времену


Ajde da se ne lažemo.
Antifašizam koji se zadržava na onome od pre 70 godina, koji nije antiglobalizam istovremeno (i kad treba antiamerikanizam), takođe je izgubljen u vremenu
dragoljub92 dragoljub92 17:13 02.09.2009

Re: proslost

wukadin
изгубљени у простору и времену


Ajde da se ne lažemo.
Antifašizam koji se zadržava na onome od pre 70 godina, koji nije antiglobalizam istovremeno (i kad treba antiamerikanizam), takođe je izgubljen u vremenu

druže в(б)укадине пошто видим да си сирома интелигенција(мислем класно) ево да тепомогнем да се снађеш у времену и простору са једним малим ,али вредним поклоном
+
asparagus asparagus 19:13 01.09.2009

Tuzno, tuzno

Zvanican podatak je da je oko 100 hiljada stanovnica Berlina silovano od strane pripadnika Crvene armije u danima po oslobodjenju Berlina...

dragoljub92 dragoljub92 19:21 01.09.2009

Re: Tuzno, tuzno

asparagus
Zvanican podatak je da je oko 100 hiljada stanovnica Berlina silovano od strane pripadnika Crvene armije u danima po oslobodjenju Berlina...


и шта сад.то умањује фашистичке злочине у русији,колико су немци побили руса свих узраста знаш ли то.
ivana23 ivana23 20:07 01.09.2009

Re: Tuzno, tuzno

asparagus
Zvanican podatak je da je oko 100 hiljada stanovnica Berlina silovano od strane pripadnika Crvene armije u danima po oslobodjenju Berlina...

Kada za nesto kazes - zvanican podatak - onda se ovde na blogu podrazumeva da das i link za tu tvrdnju.
asparagus asparagus 23:14 01.09.2009

Re: Tuzno, tuzno

Ne, to samo pokazuje apsurdnost situacije. Da li fasisticki zlocini pre toga dozvoljavaju Rusima da siluju? I tako u krug...

Znas ono sloboda ocigledno nije umela da peva... Bar za neke...

A i volim da kvarim euforiju, sta cu... Proglasite me nacistom zbog ovoga.


@Ivana

http://www.justfuckinggoogleit.com/
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:38 01.09.2009

Re: Tuzno, tuzno

onda se ovde na blogu podrazumeva da das i link za tu tvrdnju.

a link podrazumeva da se radi o zvanicnom podatku. Necu da cepidlacim, ali ne podrazumeva se....
bene_geserit bene_geserit 02:58 02.09.2009

Re: Tuzno, tuzno

asparagus
Zvanican podatak je da je oko 100 hiljada stanovnica Berlina silovano od strane pripadnika Crvene armije u danima po oslobodjenju Berlina...


Zvanican je podatak da de je vise od 100 hiljada civilnog stanovnistva Tokija ubijeno (ne silovano) za samo jednu noc bombardovanja Tokija konvencionalnim oruzjem (i to po americkim izvorima, znate ono Mcnamara "Fog of war". A bombardovanje je trajalo i trajalo i to svih vecih japanskih gradova. Pri tome su ameri svetili valjda sa Perl Harburg a rusi za koju desetijnu miliona ubijenoh, no dobro.

Takodje ako neko misli da su npr. englezi bili cvecke prema nemcima je saljivdzija.

To izdvajanje "a rusi su silovali toliko stanovnica Berlina" je jadno.

U ratu ne pobedjuju dobri momci a gube losi nego pobednici pisu istoriju.
A kad se pobednici medjusobno zakrve onda krece revizija iste koja na povrsinu baca ovakve stvari vezane za jedne od pobednika.
asparagus asparagus 13:27 02.09.2009

Re: Tuzno, tuzno

U pravu ste, potpuno revizionisticki i izmisljen podatak.
Blade Runner Blade Runner 19:46 01.09.2009

...

mirelarado mirelarado 20:01 01.09.2009

Re: ...

antioksidant antioksidant 20:05 01.09.2009

Re: ...



antioksidant antioksidant 20:06 01.09.2009

Re: ...

antioksidant antioksidant 20:06 01.09.2009

Re: ...

antioksidant antioksidant 20:07 01.09.2009

Re: ...

antioksidant antioksidant 20:08 01.09.2009

Re: ...

ovo je lepa muzika ali nisu samo rusi pobedili
dragoljub92 dragoljub92 20:16 01.09.2009

Re: ...

antioksidant
ovo je lepa muzika ali nisu samo rusi pobedili

па само неко тотално заслепљен може да мисли тако,не мислим на тебе,да амери нису ушли у рат на време ,ко зна шта би било.
ivana23 ivana23 20:26 01.09.2009

Re: ...

dragoljub92

antioksidantovo je lepa muzika ali nisu samo rusi pobediliпа само неко тотално заслепљен може да мисли тако,не мислим на тебе,да амери нису ушли у рат на време ,ко зна шта би било.

Mislis, da ih nisu Japanci napali na vreme...
mirelarado mirelarado 20:29 01.09.2009

Re: ...

antioksidant
ovo je lepa muzika ali nisu samo rusi pobedili


antioksidant antioksidant 20:32 01.09.2009

Re: ...

Mislis, da ih nisu Japanci napali na vreme...

mislis da ih amerikanci nisu pustili da ih napadnu na vreme

dragoljub92 dragoljub92 20:38 01.09.2009

Re: ...

ivana23
dragoljub92

antioksidantovo je lepa muzika ali nisu samo rusi pobediliпа само неко тотално заслепљен може да мисли тако,не мислим на тебе,да амери нису ушли у рат на време ,ко зна шта би било.

Mislis, da ih nisu Japanci napali na vreme...

пребацио сам се на први рат,али они нису тели ни у други да уђу тако да испада да су нам јапанци учинили услугу.
antioksidant antioksidant 20:45 01.09.2009

Re: ...

koliko se ja secam japanci bas nesto nisu bili voljni da ispunjavaju obaveze prema hitleru i da napadnu ruse sa istoka... rat u evropi je poceo jos 39-te, rusi su napadnuti 41. u junu. perl harbur je bio tek u decembru 41.

da su rusi bili uhvaceni u klinc (nemacka sa zapada, japan sa istoka) ne verujem da bi sada neko pevao bandiera rossa...

ali naci ce se mozda neki istoricar (ili istoricarka) sa boljim objasnjenjima
Blade Runner Blade Runner 20:59 01.09.2009

Re: ...

ovo je lepa muzika ali nisu samo rusi pobedili




margos margos 21:09 01.09.2009

Re: ...

Mama je okupaciju provela u Mostaru koji je bio pod Italijanima i vojnici, borbeni Italijani, su pevali ovu pesmu, te sam je još kao dete zavolela, iako je bila na drugoj strani od Bandiera Rossa.

antioksidant antioksidant 21:14 01.09.2009

prvi put emitovana iz beograda za ...

antioksidant antioksidant 21:15 01.09.2009

...pustinsku lisicu.svidela se i englezima

nukethew0rld nukethew0rld 22:38 01.09.2009

Re: ...

da su rusi bili uhvaceni u klinc (nemacka sa zapada, japan sa istoka) ne verujem da bi sada neko pevao bandiera rossa...

Mozda ne bi bilo bas toliko strasno, s obzirom da je Staljin (nasuprot uveravanju obavestajaca) cvrsto verovao da ce Japan napasti. Zbog toga je i drzao dobar deo vojske na dalekom istoku, a prebacio ih je na zapad tek kasnije (mislim u vreme staljingradske bitke).
wukadin wukadin 08:03 02.09.2009

Re: ...

Pošto volite ŠBB

Da se Amerikanci nisu mešali...
A povodom teze kako su Amerikanci spasili Evropu od tiranije, pa onda treba da se uvek mešaju.
Da li onda ruski dorpinos pobedi nad fašizmom opravdava njihove kasnije intervencije u istočnoj/srednjoj Evropi?!?
sybil sybil 11:56 02.09.2009

Re: ...

bella ciao

gorran2 gorran2 22:18 01.09.2009

Bez reči



Borci 25. i 27. srpske brigade 46. divizije ulaze u oslobođenom Vranju.
gorran2 gorran2 22:21 01.09.2009

Beograd je slobodan

gorran2 gorran2 22:23 01.09.2009

Sarajevo je slobodno

gorran2 gorran2 22:26 01.09.2009

Trst je slobodan?

gorran2 gorran2 22:29 01.09.2009

Pula nekad



i sad

topcat topcat 22:43 01.09.2009

Re: Pula nekad

Izvini, kakve veze imaju ove dvije fotke "nekad i sad"?
gorran2 gorran2 22:48 01.09.2009

Re: Pula nekad

Nemam pojma, Jesam li proevideo neku eventualnu nepriličnu asocijaciju?
topcat topcat 22:51 01.09.2009

Re: Pula nekad

gorran2
Nemam pojma, Jesam li proevideo neku eventualnu nepriličnu asocijaciju?

Ne, nego ne vidim vezu...osim što je donja maketa dosta bliz arene...
Zato pitam.
gorran2 gorran2 22:57 01.09.2009

Re: Pula nekad

Ne, nego ne vidim vezu...osim što je donja maketa dosta bliz arene...
Meni se sviđa. Lepota, opuštenost, uživancija, deca se igraju - to mi je nekako asocijacija na pobedu nad fašizmom. A i nešto mi došlo da presečem niz crno-belih jednom šarenom. Ok?
topcat topcat 23:13 01.09.2009

Re: Pula nekad

ma sve 5...
gorran2 gorran2 22:46 01.09.2009

Fašizam - krah ljudskosti

Dahau



Ovo je blizu. Sajmište.

milisav68 milisav68 22:58 01.09.2009

na danasnji dan

....je oslobodjeno Vranje , Beograd , Sarajevo , Trst , Pula , Dahau i Sajmište
gorran2 gorran2 22:59 01.09.2009

Re: na danasnji dan

ne, ali je počeo WW2. To su njegovi aspekti. A domaćin je stavio sliku pobede iz 30. IV 1945.
darko54 darko54 00:14 02.09.2009

Nikada više ni crno ni crveno

Nikada više ni crno ni crveno.
Na isti način dolaze na vlast, na isti način vladaju i na isti način mogu jedino otići sa vlasti.
Dvadeseti vek je potrošen zbog njih.
antioksidant antioksidant 08:13 02.09.2009

Re: na danasnji dan

A domaćin je stavio sliku pobede iz 30. IV 1945.

znam da je wwii trajao do septembra 1945. godine ali meni je fotografija na vrhu savrseno odslikala pobedu (hrabrost pojedinaca i surovost koja se vidi u razrusenom berlinu u pozadini). wwii je bio borba na zivot i smrt. milosti nije bilo. ne opravdavam samo pominjem.
70 miliona ljudi je ubijeno.
70 miliona za 6 godina

a saveznici su pobedili. istoriju pisu pobednici to je cinjenica i mnoga zverstva pobednika sakrivena su i ignorisana u udzbenicima ali ja verujem (mozda sam i pogresno naucen - nije ni bitno) da je bolje sto su saveznici pobedili. jer da nisu zaboravili bi smo mi do sad i sta je demokratija (ili bar njena iluzika) i sta su slobodni izbori (bar prividno) i sta znaci biti individua...
sssr takakv kakav je bio tad nije se bas zalagao ze gore pomenuto (da ostanem ori blazim formulacijama) ali je bio na pobednickoj strani,odneo je odlucujucu prevagu, podneo najvece zrtve i takaka kakav je sacuvao ovoj planeti i demokratiju i slobodne izbore i pojam individue ...

velika je to borba bila sa mnogo tuznih i mnogo fantasticno lepih i hrabrih ljudskih prica..
radojicic92 radojicic92 19:34 02.09.2009

Re: na danasnji dan

A domaćin je stavio sliku pobede iz 30. IV 1945.

jedna zanimljivost uz ovu fotku, napravljenu inace 2og maja, jer originalno postavljanje zastave 30. IV 1945 nije fotografisano. Ovo majsko postavljanje je organizovano upravo zbog fotografisanja i od par fotografa koji su snimali izabrana je upravo ova, ruskog Kape, Yevgeny Khaldei-ja. No potkrala se greska, kasnije retusirana. Naime vojnik koji pridrzava ovog koji postavlja zastavu ima sat na obe ruke (looting) te su kasnije nastale verzije, bez satova, sa jednim satom, sa mnogo vise dima i na kraju je i zastava menjana da bi sve izgledalo dramaticnije.



Khaldei je odmah posle rata zbog porasta antisemitizma pao u nemilost i hvala Bogu poziveo dugo da doceka izlozbu negde 90ih u Berlinu gde mu je dodeljena nagrada, a on srecan brze bolje kupio Roleiflexa jer po njegovim recima takvu kameru nikad nije imao.

Ova pobednicka je uslikana Lajkom

grol grol 10:55 02.09.2009

Desimir Tošić je bio protivnik partizana

"Bio sam idejno protiv partizanskog pokreta. Bio sam na strani londonske vlade, i kao čovek i kao član Demokratske stranke od 1938. godine. Na Univerzitetu, Pravnom fakultetu, upoznao sam ljude iz Komunističke partije Jugoslavije. Bili su borci i nosili ideju socijalne revolucije, ali bih, posmatrajući ih, mogao da kažem kao Prudon Marksu - da parafraziram: plašim se za slobodu kad komunisti dođu na vlast. Oni su pokazivali već tada, kao studenti, jednu opštu tendenciju i ka fizičkoj represiji, i to na Univerzitetu, protiv svojih političkih protivnika.
Međutim, ja sam sa petoricom svojih drugova bio uhapšen od Gestapoa februara 1943, transportovan potom u logor na Starom sajmištu i najzad na prinudni rad u ondašnju nacističku Nemačku, u stvari u Austriju. Sad se pitam da li ja pripadam "antifašističkom" frontu ili sam saradnik okupatora, s obzirom da sam bio protivnik partizana?
"

Desimir Tošić, Republika, 1-28. februar 2006.
gorran2 gorran2 15:30 02.09.2009

Re: Desimir Tošić je bio protivnik partizana

Sad se pitam da li ja pripadam "antifašističkom" frontu ili sam saradnik okupatora, s obzirom da sam bio protivnik partizana?"
Jedna stvar je "biti" protiv partizana, a sasvim druga ratovati protiv njih - jer su oni bili uključeni u savezničku koaliciju i saveznički ratni napor.
Iluzija je ubeđenje koje se kod nas promoviše da je tokom WW2 bilo moguće voditi neki svoj rat po svojim pravilima - npr. kao Nemci mi se ne sviđaju, ali Italini mi se sviđaju, ako da ću ja da izbegavam Nemce, a sarađujem sa Italijanima, iako su oni saveznici.

Nije problem npr. Mihailovića u tome što je bio antikomunista, ni u tome što je voleo kralja a nije voleo partizane. Njegov problem je u tome što je ratovao na strani Nemaca, a protiv Saveznika.
Npr.
ovako
i
ovako.

Dakle, svako bi trebalo da ima pravo na sopstvene političke stavove. Ali to mu u WW2 nije davalo za pravo da ratuje protiv savezničke koalicije.
grol grol 16:12 02.09.2009

Re: Desimir Tošić je bio protivnik partizana

gorran2
Jedna stvar je "biti" protiv partizana, a sasvim druga ratovati protiv njih - jer su oni bili uključeni u savezničku koaliciju i saveznički ratni napor.Iluzija je ubeđenje koje se kod nas promoviše da je tokom WW2 bilo moguće voditi neki svoj rat po svojim pravilima - npr. kao Nemci mi se ne sviđaju, ali Italini mi se sviđaju, ako da ću ja da izbegavam Nemce, a sarađujem sa Italijanima, iako su oni saveznici.Nije problem npr. Mihailovića u tome što je bio antikomunista, ni u tome što je voleo kralja a nije voleo partizane. Njegov problem je u tome što je ratovao na strani Nemaca, a protiv Saveznika. Npr.ovakoiovako.Dakle, svako bi trebalo da ima pravo na sopstvene političke stavove. Ali to mu u WW2 nije davalo za pravo da ratuje protiv savezničke koalicije.


"Dragoljub Mihailovic
Yugoslavian resistance leader
"

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/381916/Dragoljub-Mihailovic

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana