Kako sam postao malograđanin!?

Queeria RSS / 28.10.2007. u 13:48

Piše: Boban Stojanović  

1304.jpg

 

Ovo je jedan veoma, veoma intimni tekst.

Ako se zgražavate ličnih ispovesti raznoraznih ličnosti po glamuroznim nedeljnicima, u TV emisijama ili preko pikantnih (auto)biografija, onda je bolje da nastavak ovog teksta ne čitate.

Ne znam, da sam na vašem mestu ne bih... sada, kako god...

U malograđanštini postoji određeni šarm!

Posebno ako je dozirana sa merom, ako je koketna i ako dolazi sa neke, nazovimo to, bezazlene strane.

Moja baba, poreklom iz stare zaječarske porodice, volela je da sedi sa svojim drugaricama zaječarkim, na zaječarskom Skveru i posmatra prolaznike. Imale su sasvim malorađanski nevine i gotovo po Nušiću krojene komentare:

- Eno ga doktor Risitć – prvo za sebe, a potom naglas – Dobar dan doktore! – pa opet za sebe – E, mogla je žena da te opegla malo. –

Taj šarm provincijskih baka na kome sam odrastao, koji se gasio tokom devedestih, ovih, nultih godina, od petooktobarske revolucije pa na ovamo, ogrubeo je, otupeo i počeo da vređa.

Elem, iako je to tema za kulturologe, sociologe i ostale analitičare društvenih kretanja, biću slobodan da primetim da je nušićevska malograđanština nestala, da je nema, da nema njenog šarma niti njenog ironičnog naboja... Niko od nas, ili hajde da kažem većina, nije lišena tog oslobađajućeg osećanja zavirivanja pod tuđe bunde ili eksponiranja svojih, ali, sve dok je to na granici dorog ukusa.

Apsolvirali smo Sveto Trojstvo: Koka-kolaMarlboroSuzuki, silikone, avione, besna kola, zlatne lance sa krstovima da ubiješ konja, šanersku robu, nameštaj mesing-staklo, prvi redovi na modnim revijama Verice Rakočević,šetanje modnih časopisa najvišeg ranga – tek da budemo viđeni!

Sve te površne pojave spakovali smo odavno u zaborav, složili se da je to, naprosto, strašno.

Sada smo malograđani jer se zgražavamo nad tim, i onda postajemo novi anti-malograđani koji postaju postaju najrazornija sila ovog već razorenog društva.

Evo, jedne slike u prilog tome.

Avgust u Beogradu. Knez Mihailova se dinsta na 35 stepeni Celzijusa. Ispred mene lagano korača par. Ona u teget kostimu, On, naravno, u skupoj garderobi, skupim cipelama, oboje sa ekstra skupim naočarama.

No, detalj – njena Versace torba. Povelika torba, u formi nesesera, boje onog-belog-od-eurokrema. Svaka ivica okovana je metalom u boji zlata. Ne znam za gde je ta torba, ali Njoj je bila za pokazivanje i dokazivanje moći.

Dakle, On, Ona i njena tobra hodaju Knezom. Ona je nosi na koliko je to god moguće dalje od sebe, kako bi zauzela što veći prostor, kako bi pokazala svoju Versace torbu. Nema nikakve radosti u tom nošenju, kao što verujem nema radosti ni u kupovini te iste torbe, ona je tu da nam pokaže kako je njena vlasnica ima.

Svaki fancy izlog je bio njihov, što me je dodatno smaralo na već pomenutih 35 stepeni, te sam se zaputio do omiljene mi knjižare (ova je konstatacija na ivici da bude malograđanska, ali je zaista bilo tako). Kroz minut dva u istu knjižaru, gde na ljubazno pita je prodavačice šta traže, On kroz zube, i gledajući je kroz sunčane naočare sa zlatnim drškama procedi: Hana Arent, Ajhman u Jerusalimu. Prodavačica pogleda, kaže da je knjiga rasprodata, našta On, pogleda Nju: ’Ajde idemo!

Ona kaže: Sačekaj! – blaženo odloži svoju Versace torbu na knjige, kroz prste propusti neku knjigu o arapskoj princezi, vrati knjigu, prenaglašeno uze svoju Versace torbu i zajedno sa Njim izađe iz knjižare.

Na to, prodavačice se upitaše, poluglasno: Ko li su ovi!

E, ti OVI su oni koji su uspeli da se putem starih obrazaca (koje redovno pljuju jer pripadaju komunizmu), preko svih svojih kanala i kanalčića (demokratskih), infiltriraju u sve što može da nosi naziv demokratsko, građansko, moderno, urbano...

To je neki čudan demokratski sloj koji zahvaljujući svojoj demokratičnosti i partijskoj poslovnosti uspeva da održi svoje pozicije, bilo na privatnim ili državnim funkcijama.

To je neki polupismeni sloj stanovništva koji ne ide u svoje selo, jer toliko ne može da prihvati svoje korenje.

To su je onaj odveć regrutovani sloj koji obeležava svoju teritoriju slaveći slave, Božić, čitajući knjige Ljiljane Habjanović Đurović, kojima je Brana Crčević super...

To su oni koji se smeju svemu što neki ministar kaže, čak i kada nije smešno, ministarsko dupe lepo miriše, i što smerno celivaju ruke popovima na Sajmu Knjiga, Narodnoj biblioteci, na svim ostalim važnim, sekularnim skupovima.

To je, nažalost, vodeća društvena elita, upakovana u morbidnu tabloidnost svojih malih života, elementarne nepismenosti i upakovanosti u konformizam.

Još je veća žalost, što ta, takva elita nema odnos ni prema čemu. Ona zna sve floskule o demokratiji i ljudskim pravima, ali je ne interesuje narastajući fašizam, ni istina o Srebrenici, ni siromašni oko njih.

Gore pomenuta Hana Arent bi se u grobu prevrnula da može da čuje kakvi saučesnici u neodgovornosti društva kupuju traže njene knjige, da bi ih stavili na policu uz večno obrazloženje: Evo, baš čitam Hanu Arent!. Tako se izoluju od svakog potraživanja komentara, od bilo kakve diskusije.

Imati stav o nečemu, psovati, imenovati nekoga ili izreći neku tzv. nepristojnu reč, nije malograđnaski. Malograđanski je nemati objašnjenja zašto ne psujemo.

Ili, kao što je to lepo primetila jedna ovdašnja operska diva, koja kaže da opera ima posetioce, ali da nema publiku, da više ne dobija cveće nakon nastupa, kao i da u prvim redovima uglavnom vidi one koje gleda na TV i u novinama dok se bore za očuvanje svog (ne)legalno stečenog bogatstva.

Boban Stojanović

www.queeriacentar.org

Fotografije: KRIJN VAN NOORDWIJK

Atačmenti



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nestorijanac nestorijanac 14:06 28.10.2007

Vrabac u ruci

Cestitam !
Vasi "skokovi" u razmisljanju o ovoj ozbiljnoj drustvenoj temi - ne-Nusiceva, a srpska malogradjanstina, nisu bez osnova. Zar ne ?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:16 28.10.2007

Re: Vrabac u ruci

Bobane, bravo za tekst!!!!!!!!!!!!

Dok sam citala opis drugarice gospodje sa Versace torbicom od 100kg. pitala sam se da nije gospodja u teget kostimu nosila veliki sesir pod kojim je krila duzi nos.
marumi marumi 22:55 28.10.2007

Re: Vrabac u ruci

da nije gospodja u teget kostimu nosila veliki sesir pod kojim je krila duzi nos.

Hahahaha... mislis na strikacicu sa BK teleziivije?
Spadalo Spadalo 14:46 28.10.2007

Malogradjanstina

"Nedavno je otkriveno da medju stanovnicima Nove Gvineje jos ima ljudi koji zive u kamenom dobu. Jedino smo, dakle, za njih sigurni da nisu malogradjani. Malogradjanstvo je s kulturom korelativan pojam. Javlja se tamo gde je kultura teorijski moguca, a shvaca se pogresno gde je lazna - sto znaci samo u civiliziranim zemljama. U primitivnim sredinama samo su izuzetni pojedinci malogradjani, u civiliziranim obratno, nemalogradjani su retkost."

Ivan Focht, TAJNA UMETNOSTI, Skolska knjiga, Zagreb, 1976. god. str. 172





Olivera Vujnović Olivera Vujnović 15:34 28.10.2007

Ima i nesto dobro u tome

Neko njihovo dete ce naici na Hanu Arent na polici u dnevnoj sobi. I procitace je. Mozda sasvim iskreno i poverovati. Ima sanse za spas u sledecoj generaciji
Jaril Jaril 16:09 28.10.2007

Re: Ima i nesto dobro u tome

Neko njihovo dete ce naici na Hanu Arent na polici u dnevnoj sobi. I procitace je. Mozda sasvim iskreno i poverovati. Ima sanse za spas u sledecoj generaciji


А онда ће му родитељи купити нешто скупо и научити како то "да носи". И оде мас' у пропас'. :))
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:17 28.10.2007

Mene je

vazda fascinirala ekipa, koja besplatno reklamira brendove tipa dior, d&g, versace...u stvari čak i ne besplatno, oni zveknu teže pare, da hodaju kao ljudi-sendviči sa gigamega natpisima na sebi, pa to još u feleričnim dijamantima, zlatu, srebru i ostalim sjajećim pojavama. Em rade za dž, em su srećni, jer pored staklića i zlata na njima, ispod u zagradi sija, iz malog mozga, sa tri uskličnika, ponos :"Vidi me, konačno imam pare".
matakovic matakovic 08:31 29.10.2007

Re: Mene je

Ja zbog tih primeraka ovdasnje elite sve vise razmisljam o tome da kupim neko seosko gazdinstvo ili salas i da se osamim u nekom virtuelnom svetu normalnosti.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:06 28.10.2007

...

odlican text i prikaz stanja stvari.
bar smo u trendu: tasna je simbol prestiza kod seleba...nedavno sam videla u nemackom Instajlu suprugu tome kruza sa belom tasnom od krokodila, od 20.000€...da li ti je jasno da ce je jednom prikazati svetu i nikada vise, a ubila je krokodila zbog iste?! sorry na trolu ali samo da pomenem dokle to ide.
ovo za operu, nije tako strasno. mi nemamo tradiciju te vrste i ako ce mladji svet da ide u operu samo da bi video prvi red, ne bunim se. mozda ce se bar nekom nesto i dopasti pa ce da dodje opet, zavoli i tera decu u istu...ja tu mogo veci problem imam sto je opera-u-nas u tako *ebeno katastrofalnom stanju.
Queeria Queeria 18:39 28.10.2007

Re: ...

tasna je simbol prestiza kod seleba


Draga,
ova pomenuta, da ne kazem sporna tasna je bila poput ove na slici, ne znam, zaista, mozda sam modno nepismen, ali ovo mi ne izgleda da je za +35, malo je robusno, zar ne?

Love,
Boban

angie angie 19:04 28.10.2007

Re: ...

ovo je torba za lance, bicheve i lisisce!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:27 28.10.2007

The Tašna

od 20.000€...

vucko vucko 21:40 28.10.2007

Re: The Tašna

BebaOdLonchara
od 20.000€...

Ne bih dao više od €20
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:30 28.10.2007

Što si fin - robusno?

Odvratna je.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:33 28.10.2007

Re: Što si fin - robusno?

tasna je fuj ali se Zna koliko kosta a o Tome pricamo... ;-)
matakovic matakovic 08:34 29.10.2007

Re: Što si fin - robusno?

Ja kupio planinarski ranac za 2 'iljade na rasprodaji pre dve godine i jos me sluzi. Mislite o tome.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:12 29.10.2007

Naravno draga,

a sve zato što te torbe i sl. u cenu imaju uključene i troškove testa inteligencije.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:29 29.10.2007

Re: The Tašna

Zvezde su pokretne reklame. Dobijaju brandiranu robu na pozajmicu da je pokazu. Da li je ikada, iko video bilo koju od slavnih, holivudskik arbitera i arbiterkinja:) da se pojavio u jednom istom kompletu (cipele, haljine/odela, tasne....)?
oldtajmer oldtajmer 18:43 29.10.2007

Re: Što si fin - robusno?

BebaOdLonchara
tasna je fuj ali se Zna koliko kosta a o Tome pricamo... ;-)


Sto ne bi onda samo prodavali sa etiketom, ili jos bolje ugraviranom cenom? pa da skratimo pricu... :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:37 29.10.2007

Re: Što si fin - robusno?

ih bre, pa nemas stila upste sta bi onda fešn novinari radili po ceo dan kad bi im seleb skratio posao i tresnuo etiketu na lice tašne?
Spiridon Spiridon 20:37 28.10.2007

Evo, jedne slike u prilog tome.

vucko vucko 21:46 28.10.2007

Slatka,

(da te oslovim prigodno temi :))

znaš li ti ove ljude, pa si ih ovako isprojektovao fino sa svim ovim detaljima, ili si to sve zaključio samo na bazi oblačenja?

Mislim - ovaj tandem Brane Crnčevića i Hane Arendt baš zvuči kao ona Vukadinovićeva američka zastavica...

Vlasta Vlasta 22:08 28.10.2007

Ja se uvek nadam

da torba ne govori sve. Ili cvikeri. Ali govore. I razmišljala sam da li bih kupovala sebi markirane naočare i torbe da imam extra kinte? Bih, sigurno. Ne bih zlatne, ali bi pala kožura, tu boga nema. Najskuplje oficirke koje imaju i crni dugačak kožni mantil. I naočare extra skupe, možda nešto u fazonu 6o-tih...i 150 parfema. I kola...I otišla bih ODMAH na Bora Boru, a onda u NY. U avionu ne bih knjigu čitala. Pocrnela u koži slećem na Kenedi. Ghrrr....Eto, priznala sam.
Bad, bad girl.
Ali, imam i plan kako bi po povratku dragima kupovala gajbe, kola, otvarala nešto privatno. Kada o tome mislim zamišljam ih kako plaču od sreće, pa se onda rasplačem...Joj odo, prokišnjava mi u spavaćoj...
BTW, super tekst, respect, preporuka i tako to...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:30 28.10.2007

Što ja

obožavam cvikere sa zlatnim goblenima sa strana...
Dax Dax 22:46 28.10.2007

Elita

Ja sam bas pre neki dan prisustvovao promociji filma jednog decka koji je putovao sirom sveta(kao mladi naucnik i stipendista) i odlucio da to prikaze.Umalo nisam odustao kada sam video KO i STA sve pre samog autora ima da izjavi.Te mi smo pomogli novcano (samim tim smo i mi valjda nekakvi naucnici?),te mi smo uvek razumevali potrebe mladih i tako to....Naravno da je to sve iskrivljena istina ili u nekim slucajevima i lazi.Neverovatna je ta potreba da se prica o necemu o cemu nemamo pojma.
Da ne pricam o knjizevnom govoru,upotrebi plusvamperfekta kao da smo na otvaranju pruge u XIX veku.Ja to jednostavno ne razumem.Taj decko je krv propisao da bi otisao kao stipendista jedne strane drzave u naucno istrazivanje.Skoro sve je uradio sam,uz pomoc po kojeg profesora.Na kraju su dosli RAZNI koji su dali po koji dinar i ponasali se kao da su Nikola Tesla sami.
Knežević R. M. Knežević R. M. 15:52 29.10.2007

Re: Elita

Pa da tako i Đokovića svojataju... Sad je Novak postao to što je postao samo zahvaljujući mnogima koji bi da se očešu o njega...
oldtajmer oldtajmer 18:47 29.10.2007

cvikeri

ja kupujem kineske kopije firmiranih, i SUPER su! :) uopste ne zaostaju u kvalitetu, uostalom verovatno su istoj fabrici u Kini napravljene! A kad se pojavim u takvo nekom drustvu, jedva cekam da me neko pitaj - jaaao, jel to gucci - kazem jeste, pravo iz chinatowna znas kako se razbeze od mene :))
ElectricDreams ElectricDreams 22:41 28.10.2007

'93

U prevodu - 1993. i dalje traje... I to ne samo u glavama ljudi, nego se opet u modu vraćaju upasane trenerke, AirMax 2 i ostale gadosti...
Mozaik Mozaik 23:11 28.10.2007

Za tri godine outdated

Majstore, svaka cast na tekstu!

Nedavno mi je jedna dama (Kineskinja, zivi u Singapuru, velika je gazdarica u jos vecoj firmi) objasnila u cemu je njen problem sa brendiranim stvarima (tom prilikom je nosila prada tasnu, sat frank muller i jos par sitnica na slicnom nivou): Znas, mi platimo te stvari, to je jako skupo, a posle tri godine smo outdated. Proizvodjaci uopste ne razmisljaju o tome! (na tom mestu je malo falilo da se rasplacem!)

marumi marumi 23:30 28.10.2007

Pregovori u Rambujeu

Da li se neko seca pregovora u Rambujeu gde je se jedna dama u sastavu srpske delegacije pojavila u crnoj bundi koja se vukla po zemlji i visokim stigklama dok je Olbrajtova dosla u obicnom mantilu sa kapuljacom i basket kacketom na glavi. Jbg. Amerikanka a - mantil sa kapuljacom i basket kacket. :)))
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 03:31 29.10.2007

tjah,

najgora sam, ja te prada cipele versace torbe i ostale dzizdabidze zapazam samo na glamuroznoj fotografiji, na ulici jok. skoro sam gledala patike za sina i vidim neka exstra ruzne cipele, al bas odvratne, a cena neopevana. ja mislila da je greska, pitam prodavacicu u cemu je fora da ta greska za noge kosta toliko, ona sirotica me pogleda zbunjeno, kaze, iju, pa to je paciotti. haha, davno nisam videla nesto tako ruzno i neudobno, al zato cena ko da su ih patuljci sili rucno:) jednom sam razocarala i jednog tipa, a bas mi se svidjao, elem, imao je neki ekstra grozan sat na ruci, sve ostalo je bilo manjevise ok, elem, kazem mu ja, jao bre, mnogo ti ruzan taj sat, bljak fuj, covek me pogleda s nerazumevanjem, kaze, to je rado, sto ti se ne svidja, kazem, nemam pojma, odvratan je.... posle ukapiram da kosta taman da cetvoroclana familija zivi lepo godinu dana.

ne smeta meni kad neko juri brend i uostalom, svako ima pravo da trosi svoje pare kako mu se svidja, al mi jadno kad neko bez da procita marku ne kapira dal nesto valja ili jok, ne razlikuje pamuk od najlona, srebro od gvozdja, staklo od plastike.



snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:43 29.10.2007

...

elita
hm, možda bobane da ovo "p" iz naslova ode u zagradu?
a može i da mu se izmiksa "o"
varijacije: (p)ostao, (op)stao...
sve u svemu, i dok se kreću - stoje, ostaju, postaju i opstaju
a kada su kretanja u društvu nalik ovim iz pomenute ulice, na pomenutih nekol'ko stepeni, knjige se kupuju (novo kretanje: od uklapanja po boji/dužini police, do uklapanja u milieu), ali ih niko (ili slabo ko) čita - možda je jezik problem, pismo, font, veličina, korice, tema-forma-stil?)...publika, kao da se topi od sreće pod blagodetima letnjeg sunca, stapajući se tako sa vrelim asfaltom od kog bi samo...da pobegne (kao)

videla svojim očima (četir komada) i čula svojim izoštrenim ušima (sled iz prve zagrade), kako u galeriji nekoj potraživač vidno oduševljen slikom (i hvaleći istu), očajava zbog rama...ponudjač, uz osmeh izlazi u susret - perfect match - simetrija

imati stav se ne ogleda samo u praćenju koraka do prve krivine, već se iskazuje intimi svakog od nas (u tišini) - moj lični izbor, moj pečat na meni, moj odgovor - to kretanje je živo, čak i kad se ne vidi i kad se ne čuje (i tu su varijacije: pokreće, okreće, zaokret, okret...kretanje)
Knežević R. M. Knežević R. M. 16:02 29.10.2007

Re: ...

snezana mihajlovic
knjige se kupuju (novo kretanje: od uklapanja po boji/dužini police, do uklapanja u milieu), ali ih niko (ili slabo ko) čita - možda je jezik problem, pismo, font, veličina, korice, tema-forma-stil?)...

Pa pametni ljudi, a ne kao mi koji čitamo i kupujemo te knjige po tome što želimo da pročitamo i pri tom ne vodimo računa o samom izgledu, veličini i boji knjige pa imamo gadnih problema kada treba da iste složimo u policu za knjige. I stalno neki nesklad i nered, feng šui zaboravi kad štrči na sve strane. Eh bre muke. Treba kupovati na metar... bre.

knjige na metar

U LAu postoji osoba koja se bavi obezbedjivanjem knjiga na metar i vrol je ponosna na svoj posao. Ona odabira lazne biblioteke za snimanje filmova. Radi svoj posao posveceno i sa ljubavlju. Bitrala je biblioteku za Indijana Dzonsa, Hari Potera, i jos sto sta. Stvar je u tome da je ona sve te knjige procitala pa bira lazne korice da oslikavaju licnost iz filma i vreme u kom on zivi.
Mogli bi neki domaci miliunasi da se dosete pa za lepo plate da zena izabere sve ono sto zele da njihova biblioteka o njima govori.
rayzippo rayzippo 08:31 29.10.2007

putujes li ti !?

U svakoj drzavi ovoga sveta mozes da vidis ljude koji se oblace slicno ovim dvoma iz tvoje price,i ne vidim sta je tu problematicno.Ljudi imaju para,vole da se pokazu i ako je to njima ok i meni je(ne zagledam po tudjim tasnama,cipelama i naocalama);pa svi ti belosvetski dizajneri prave robu bas za takve ljude.E sad sto ti vidis u svemu tome fasizam i druge neregularne pojave u ovome drustvu to je vec druga stvar.Priznaj da si ljubomoran na tetkin ceger pa mozda ti i oprostimo...
Queeria Queeria 08:57 29.10.2007

Re: putujes li ti !?

Priznaj da si ljubomoran na tetkin ceger pa mozda ti i oprostimo...


Ili bi tetka mogla da bude ljubomorna na moju kolekciju cegera :)
Nije problem u tome što neko ima para i kupuje nešto. Ako nešto nosi Paris Hilton, mene to zaista ne opterećuje, jer njene estetske i etičke norme ne moraju da budu niti mogu da budu usklađene.
Ja se samo plašim ovih polupismenih intelektualaca, posebno onih javnih, koji sada imaju sposobnost da kreiraju naše živote.
Kao što mi je bilo neumesno da se u doba Miloševića žena jednog visokog funkcionera hvali kako voli da nosi stvari sa potpisom Prada, kao što su neke modne revije bile odraz morbidnog prekrivanja istine u kojoj se živi, tako mi je sada ogavno da gledam te novopečene snobove.
Prosto, ako je estetski nivo jedne osobe koja se bavi ili se bar interesuje za nešto što se zove ratni zločin jednak estradno-estetskom nivou Cece Ražnatović, onda ja imam mali problem. Postoje određeni simboli koji su veoma indikativni, ali to je sasvim druga priča.
I Crkva i neke feministkinje su bili protiv Sajma erotike.
I civilni sektor i najgori nacionalisti su protiv ulaska Srbije u NATO.
Ipak, razlozi su sasvim drugačiji.
Luv,
Boban
nsarski nsarski 12:08 29.10.2007

Re: putujes li ti !?

U svakoj drzavi ovoga sveta mozes da vidis ljude koji se oblace slicno ovim dvoma iz tvoje price,i ne vidim sta je tu problematicno


Evo, na primer, jedan simpatican par. Ona radi, a on je slobodni umetnik, po ugovoru/dogovoru. Ima da se vidi u svakom vecem gradu:



Ne znam da li su kod nas stapovi usli u modu - kao sto drzi ovaj u levoj ruci i vidi mu se samo drska - ali ne sumnjam da ce ako nisu.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 11:22 29.10.2007

molim te da obnoviš gradivo

kaže se VERSEJZ
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:25 29.10.2007

I ne kaže se slobodni umetnik,

nego umetnik na slobodi.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 12:32 29.10.2007

Re: I ne kaže se slobodni umetnik,

Jelica Greganović
nego umetnik na slobodi.

takoreći "poštena inteligencija"
nsarski nsarski 12:35 29.10.2007

Re: I ne kaže se slobodni umetnik,

Istina, ovaj nije bas vernik - njegova dijamantska kajla ima znak dolara, negde u visini zanata zapisanog na kosulji..
rayzippo rayzippo 13:04 29.10.2007

Re: I ne kaže se slobodni umetnik,

pa lepo pise na US dollar-u: In God We Trust....sad covek malo "karikirao" te dve religije
zvoca76 zvoca76 14:49 29.10.2007

obelezavanje teritorije

e, sad, kao nekoga cija je baka Zajecarka nekoliko kolena i cije je porodicno stablo pocela da pise cucuk stana, strasno me je dirnuo komentar o slavi kao teritoriji etc. Naime, ta moja divna zajecarska baka koja me je naucila da se knjiga voli naucila me je i da je porodicna slava nesto sto je sveto i sto se slavi svim popovima militaristima uprkos i da nema veze sa teritorijom i pomodarstvom, vec sa tradicijom, ali onom pravom. Zato me i vredja kad vidim torbe koje setaju gradom i krstace koje mlataraju sa retrovizora i zadriglih vratova, kad se putnici gsp-a triput prekrize kad prodju pored crkve, a najvise me vredja kad me ti pomodari i novopeecni vlasnici krstova i skupih torbi opominjuce pogledaju kad kazem da poticem iz tradicionalne porodice ali da sam srecna jer je moj brat od tetke srecan sa svojim deckom vec 10 godina. vredja me kad ih vidim kako naseljavaju moj grad. frapirala sam se kad sam u BOSS-u videla gospodjicu sa pudlom na uzici koja nekim neartikulisanim akcentom INSISTIRA da joj kaput od 130 ooo dinara daju na rate. frapiram se kad cujem da pridoslice IZ VRACARA veceras izlaze na PARTIJU (valjda misle na party) u andergraund. frapiram se kad shvatim da je umrla tradicija lepog ponasanja, a da je event vazniji od pozorisne predstave.
mozda su me pogresno ucili, ko li ce ga znati...
antioksidant antioksidant 15:19 29.10.2007

Re: obelezavanje teritorije

komentar o slavi kao teritoriji etc

nevezano za zvocin tekst (kacim se samo na citiranu recenicu - deo recenice). cuh negde (ili procitah) da je striptizerka branka black rose, na pitanje da li odbija neki posao, odgovorila da odbija slave!!!!!
nije rekla koliko puta su je pozvali da uvelica takvu svecanost, ali odgovorila je u mnozini.
dakle - ako hocete branku za slavu - ne moze - odbija
Kazezoze Kazezoze 16:04 29.10.2007

samo markirano, jarane!

Samo „Brajtling“, nishta „kinez“,

„Koko shanel“ shirok kez,

Sada samo svaki hajvan,

Na frknjoku metn'o „rejban“

Skupe tole „Huga Bosa“,

A shulja je "Pal Zeleri“,

Tako skupa, daj, ne seri.

Na treninge samo „najke“,

Za folove, zna se, „starke“,

Otkud tebi takva lova,

Stari ti je neka fora,

Ili krimos, brza noga,

Il se shverca neka droga,

I josh velish fajcak „zipo“,

Idi, bjezhi, moj te pipo./Edo Majka(?)

Jelena Pavlović Jelena Pavlović 16:50 29.10.2007

Re: samo markirano, jarane!

Eda Majku sam prvi put slusala uzivo i odusevila se, letos pred koncert dugo najavljivanih velikih zvezda u Indjiji.
Kazezoze Kazezoze 17:26 29.10.2007

Re: samo markirano, jarane!

stavio sam (?) iza potpisa jer tip koji je napisao ovu pesmu pishe pod pseudonimom (tajni agent ), ali mu stil pisanja jako poseca na Edu Majku... mislim da je jednom i pitao svoje chitaoce shta misle, da li je on Edo Majka?
ja ga nazhalost nisam gledao, ali imam njegova 2 CD-a, i nije losh;-)

Re: samo markirano, jarane!

Je l' to autor pesme "Bleja, bleja, teretana"?
Kazezoze Kazezoze 18:31 30.10.2007

Re: samo markirano, jarane!

Je l' to autor pesme "Bleja, bleja, teretana"?

ne znam, nisam chuo tu pesmu;-)
blogat blogat 19:27 29.10.2007

...

mudro zboris bobane

hajde ubuduce ovako malo "opstih" tekstova,
da ne bude stalno o gejevima
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:41 29.10.2007

Re: ...

pa Q pisu najvise o SPC...ako je to To o gayevima sto kazes, malo sam zbunjena...? akomoz'nekodamiobNJasni?
Zurg Zurg 23:21 29.10.2007

Re: ...

Ne, to je o pederima.
blogat blogat 23:50 29.10.2007

Re: ...

BebaOdLonchara
pa Q pisu najvise o SPC...ako je to To o gayevima sto kazes, malo sam zbunjena...? akomoz'nekodamiobNJasni?


pisu o SPC zato sto SPC njih ne prihvata bez obzira na vlast, srebrenicu, kisu, sneg i itd
to je srz njihove opsesije SPC-om
nsarski nsarski 23:40 29.10.2007

Moze li neko

za mene da prokomentarise ovu damu:



Now, is this fancy, or is this fancy?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:55 29.10.2007

Re: Moze li neko

It is fancy:) A ko je dama? Onaj gospodin sa predhodne slicice koju si postavio, a koji na kosulji ima istampana slova , u bundi, je Howard Stern, jel tako?
nsarski nsarski 23:59 29.10.2007

Re: Moze li neko

Ne, onaj "gospodin" je neki regular pimp sa stripa u Las Vegasu. Howard Stern je monogooo veci dzukac:)
Ova dama je nocas izabrana za predsednicu Argentine - Christina Fernandez de Kirchner, supruga trenutnog predsednika
maqdalena maqdalena 00:09 30.10.2007

reanimacija

Gde se denu taj sirovi smisao za humor da bar jednoj takvoj torbi sune zasluzeni komentar?
Kad god sretnem neku takvu torbu ja... Pogledom propratim, besno odcutim. Da mi je samo na cetvrt minuta da osetim kako ima smisla izgovoriti ono sto mi izvrce creva na postavu, pa makar i sebi u bradu.
Ne vredi. Taj su mi palanacki talenat iscupali jos odavno, a znam da je takva neka klica bila tu, samo ne mogu da je nadjem. Prati me taj osecaj od kad sam o gore spomenutim zajecarskim klupama citala kod cika Aleksandra Blatnika u "Kraljevici".
Pa eto ako bi jos neko da reanimira svoju klicu palanacku...
Toplo preporucujem.
http://www.blatnik.co.yu/cartoons.html#
nsarski nsarski 00:47 30.10.2007

Pitanje za Q.:

Zbog cega si postavio na naslovnoj strani necije d*** da nas gleda? Iz postovanja prema citaocima, ili da prenes ljude iz blazenog neznanja? Nesto trece?
NS The Radoznao
(Riki Tiki dugujem ti royalty:))
Queeria Queeria 01:00 30.10.2007

Re: Pitanje za Q.:

Pa, recimo da i odnos prema dupetu moze da bude pitanje malogradjanskog mentaliteta.
Eto, dovoljno je intrigantno da si pitao.
Love
Boban
nsarski nsarski 01:17 30.10.2007

Re: Pitanje za Q.:

OK, znaci shok za malogradjane.
Jedino, meni se cini da je lice mnogo izrazajnije nego dupe (tako se bar veruje u biologiji), ali svako ima svoju interpretaciju.
All the best,
N.
Stalker Stalker 03:14 30.10.2007

Re: Pitanje za Q.:

nsarski
meni se cini da je lice mnogo izrazajnije nego dupe.
to ti se čini jer si u onih 5% plebsa.
Nego, senhori Kirchner onaj blejzer stoji kao da ga je maznula komšinici sa žice. Nešto mi deluje kratak. Ili je to možda posledica kiselih kiša...
nsarski nsarski 04:08 30.10.2007

Re: Pitanje za Q.:

Nego, senhori Kirchner onaj blejzer stoji kao da ga je maznula komšinici sa žice. Nešto mi deluje kratak. Ili je to možda posledica kiselih kiša...

Dobro, ovo su pitanja mode - "stajanja" - na primer, o tome samo mogu da slusam.

A za 5% plebsa, well, neko je uvek u nekih 5%. Ako se recimo zove "Milan", ili preferira hobitnicu za dorucak, ili nesto slicno. Nije to nista cime se automatski treba preterano hvaliti.
Stalker Stalker 11:24 30.10.2007

Re: Pitanje za Q.:

Ma kakvi hvaliti. 5% se u većini slučajeva vrlo lepo pretapa u 95%. Istorijske činjenice.
Nego blejzer joj ipak "stoji" :))) a i ono čudo oko struka... Problem je u proporcionalnosti, kratkim rukavina i kiselim kišama. Inače, vrlo lepa žena.
Smorock Smorock 02:41 26.11.2007

Boban na krstashkom pohodu

Kuku lele ti bi da narod naucis kako da zivi bez malogradjanstine?? Pa nije ni cudo sto toliko larmate protiv SPC kad se zalazete za unistavanje svih nasih tradicionalnih/novopecenih/novoverskih vrednosti i prava :):)

Alal ti ceger :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana