Društvo| Ekonomija| Politika| Zdravlje

Vremejedi - Parojedi

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 09.09.2009. u 11:45

 

Posle nekog vremena ponovo sam pocela da citam vesti iz Srbijice. Inspirisalo me letovanje u susednoj Kroaciji. Konkretno - Jutarnji list i Slobodna Dalmacija. Bilo je vrlo zabavno citati kako to komsije rade: red politike, red borbe za sekularizaciju, red jutranje propovjedi, pa slag od Dolores Lambase (anagram:"losa drama, bleso") ... Posebno su me zabavljale ceste, neocekivano eksplicitne izjave u ozbiljnim clancima... Ali avaj! Domace vesti se dugacije dozivljavaju.

Cini mi se da bi sve politicke aktivnosti u Majcici mogle da se opisu jednom recju - DEFANZIVNOST. Glavni akteri skoro sa ponosom izjavljuju kako su uspeli da napabirce dovoljno parica kako ne bi morali da vrse bilo kakvu reformu, pa to onda upakuju u celofan blagostanja - nece biti otpustanja zaposlednih u drzavnim sluzbama. Ja to citam kao: „I dalje cemo besomucno rasipati vase pare, ali to je, verujte, sve za vase dobro."

Zadrzacu se na svojoj oblasti - zdravstvu i clanku: "Novac, zdravlje i socijalizam", u kom direktorka Republickog fonda za zdravstveno osiguranje, objasnjava zbog cega je nemoguce smanjiti troskove u zdravstvu. Nikad mi nece biti jasno kako neko moze da radi svoj posao ako ne veruje da je sposoban da bilo sta uradi. Nisam mogla da odolim a da ne predlozim neke od nacina na koje sitaucija moze da se poboljsa. Kopiram:

Kao neko ko je radio u KCS, a sada radi za NHS UK, za mene je ocigledno rasipnistvo koje vlada u srpskom zdravstvu uprkos skromnim sredstvima koja mu stoje na raspolaganju: KCS zaposljava nekoliko inzenjera hortikulture, postoje najmanje 3 laboratorije za DNK analizu sa punim timom zaposlenih iako su potrebe za ovakvom vrstom analize minimalne, na platnim spiskovima i dalje postoje ljudi koji ne dolaze na posao, oni koji ucestvuju u nastavi dobijaju 2 plate za jedno radno vreme za koje nisu 100% dostupni za pruzanje zdravstvenih usluga korisnicima fonda... Ne smem ni da zamislim sta se desava po unutrasnjosti ciji se osiguranici vrlo cesto lece od relativno cestih zdravstvenih problema u Beogradu jer nema uslova (kompetencije) za to u regionalnim centrima.

Za pocetak, trebalo bi ustanoviti koliko svaka usluga, analiza i procedura kosta, sakupiti podatke o broju izvrsenih u svakoj ustanovi, ishodima, komplikacijama i na osnovu toga na godisnjem nivou dodeliti ustanovi sredstva kojima moze da raspolaze prema potrebama. Pretpostavljam da direktori ustanova treba da imaju sira ovlascenja kad je otpustanje radnika u pitanju, sto bi trebalo zakonski regulisati.

Kako bi bilo da se krene od konkretnih potreba: incidence i prevalence za svaku bolest, troskova za analize, procedure, lekove i broj zdravstvenih radnika neophodnih za pruzanje tih usluga za svaku bolest (u zemljama Zapadne Evrope ti indeksi vec postoje i mogu se koristiti kao osnova za domace planiranje) i na osnovu toga ustanoviti koliko je novca potrebno obezbediti godisnje za konkretne zdravstvene usluge? Tu cifru bi trebalo uporediti sredstvima koja se trenutno izdvajaju iz budzeta. Onda bi postalo jasno i koliko novca se trosi na pratece usluge odrzavanja, ciscenja, administracije i sl. Odnos izmedju novca potrosenog za konkretne usluge i onog koji je potrosen na pratece aktivnosti takodje moze da se uporedi sa odnosom u drugim evropskim zemljama.
Sigurma sam da bi ovaj proracun obezbedio bolji uvid u konkretne probleme domaceg sistema na koje se treba fokusirati.

Direktorka Fonda je nekima odgovarala na komentare. Uglavnom je objasnjavala zasto su njihovi predlozi neostvarivi. Volela bih da i meni odgovori. Ili da ne odgovori, samo da nesto od napisanog prihvati kao sugestiju.



Komentari (81)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorstak92 gorstak92 12:05 09.09.2009

Dugo te nije bilo

Pozdrav iz Suncem okupanog BG-a


Daj nam nešto više od Dolores!

Ili šta nam radi Angelina J. sa suprugom Bredom i šestoro (?) dece.

Kakvo je vreme tamo kod vas i kuka li naglas Ser Alex Ferguson što mu nema Ronalda?

To su bre bitne stvari.


Ovo što pišeš za zdravstvo su lepe želje, ali nerealne.

dolores

Evo, npr., kako je Dolores pocela da ceni unutrasnje vrednosti u muskarcima:
Prvi decko - Vedean Jaksic

Najnoviji decko- Dikan


Sir Alex mi je daleko manje zabavan.
Pozdrav iz neverovatno suncanog Manchestera. Ipak, sunce tudjeg neba nije kao domace . Docicu i ja u BG da se ogrejem.
gorstak92 gorstak92 12:46 09.09.2009

Re: dolores

AnaWAFNTHTP
Najnoviji decko- Dikan

Zašto li je Dikanov šorc toliko dugačak?
A zašto ga zovu Dikan?

Je li Dolores njiova pevaljka?
Ili se samo bavi extremnim sportovima?

Beograd je danas baš lep za vožnju bajsom, rolerima...

A tamo kod vas? Ladno, ali standard

Re: dolores

ona je glumica. google-uj za vise informacija. ne znam zasto dikana tako zovu, ali navodno vazi za velikog dzentlmena. ena begovic mu je bila (treca) zena.
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:31 09.09.2009

Re: dolores

Najnoviji decko- Dikan

Gde mu se izgubi ono "L"?
Milan Novković Milan Novković 14:28 09.09.2009

Re: dolores

Najnoviji decko

Vidim da dame sve više cene muški rad na trbušnim mišićima - lepo, lepo
ecce-florian ecce-florian 15:26 09.09.2009

Re: dolores

ne znam zasto dikana tako zovu

opaaaa, pala mala iz Politikinog Zabavnika. Ništa koleginice, vidimo se u sledećem roku

d_sandic d_sandic 12:25 09.09.2009

Don't touch

, pa slag od Dolores Lambase (anagram:"losa drama, bleso" ...

Dolores ne diraj!!!!

srbenda
loader loader 10:15 10.09.2009

Re: Don't touch

Ali ... Dolores dira nas !!

Re: Don't touch

loader
Ali ... Dolores dira nas !!

svi smo mi dikan! :)))))
gorstak92 gorstak92 11:38 10.09.2009

Re: Don't touch

svi smo mi dikan! :)))))


Pravda za Dikana!
Jeste da je ponuda bila nepristojna i jeste da je Frano zapao u dužničko ropstvo, ali oni su isplanirali zaveru!!!
Uzeće mu sve pare.

Pusti Dikana!

I nemoj bre da pušiš na čamcu.
Vidiš li znak za zabranjeno pušenje?

Exlusive zapisnik presretnutog telefonskog razgovora:

Dikan: Bok zlato moje...
nn osoba: Danas sam bila u vrtiću i naučila sam da skačem na jednoj nozi
Dikan: Bravo srećo moja, kak si ti samo pametna. Kaj da ti kupim?
nn osoba: Hoću, hoću biciklu, ali odmah!
Dikan: Pa ne mogu ljubavi odmah. Moram da radim i zaradim za biciklo. Doći ću sutra.
nn osoba: tutu, tutu, tutu

Dikan besno baci mobitel (?) i ukori Dolores: Kaj vi stvarno ne znate da kad kažem da moram da radim to znači to!
I besno baci Dolores u vodu.
Bajs ti Gospe!

To be continued

Re: Don't touch

ti si se bas posvetio , cuvaj se poroka
4krofnica 4krofnica 12:25 09.09.2009

*

samo da nesto od napisanog prihvati kao sugestiju.

slazem se.
jer-predlog je odlican i razuman. izracunavanje tacnih troskova i poredba sa 'zdravijim' sistemom je najnormalniji pocetak resavanja problema.
i to-danas

Re: *

Cini se da je problem u tome sto se krece, ne od pocetka, nego od kraja - kako zadrzati status quo
4krofnica 4krofnica 12:58 09.09.2009

Re: *

kod nas su retki ljudi koji zasuku rukave i krenu da resavaju velike probleme, ne znam zasto-placeni su za to, a i nevolimo promene- volimo ustaljen redosled stvari iako nista nefunkcionise..
mi smo pankerska drzava (sa vrlo losom muzikom........)
gorstak92 gorstak92 12:59 09.09.2009

Re: *

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Cini se da je problem u tome sto se krece, ne od pocetka, nego od kraja - kako zadrzati status quo


Ovde mi nekako dođe zgodno da se uozbiljim.

Slažem se da bi stvari trebale da se postave na pravo mesto, a tamo gore napisah da mi se čini nerealnim jer:

Problem je u tome što uzrok problema treba da reši problem.
Bez dobre motivacije (mala soba tri sa tri i mali prozor sa rešetkice tri) uzroku problema ne pada na pamet da prekine dosadašnju praksu.

Ovo o što ti predlažeš o uštedi su ooOOOoogromne pare i mnogo njih su priključeni na tu ,,sisu".
Ne može se to tek tako prekinuti u stilu ,,neću više da se igram, dosta sam se nakrao".

A sad ću stvarno da završim.

I šta kažeš Anđelija i Bred se nisu posvađali?!?
Ili ipak jesu?

Re: *

I šta kažeš Anđelija i Bred se nisu posvađali?!?
Ili ipak jesu?

nemam pojma. oni vise nisu kontroverzni, samim tim, ni estradno zanimljivi

*****
ali zato u hrvatskoj...severina proziva jadranku kosor da "nema m..." posto nista ne cini da promeni los zakon o vestackoj oplodnji. zamisli kad bi se npr. ceca bavila razmisljanjima na tu takve teme...
gorstak92 gorstak92 15:45 09.09.2009

Re: *

ali zato u hrvatskoj...severina proziva jadranku kosor da "nema m..." posto nista ne cini da promeni los zakon o vestackoj oplodnji. zamisli kad bi se npr. ceca bavila razmisljanjima na tu takve teme...


Ovo mi je super zanimljivo!

EDIT:
Odoh na googlanje da ne trolujem više.

Sad vidim da si mi odgovorila na pitanje za Sevin stav. Hvala.

Re: *

u sve 3 zemlje zakon postoji. sustinki - koliko para toliko muzike, ali u hrvatskoj je procedura komplikovanija nego igde.
seve je s pravom kritikovala zakon koji zahteva obezbedjivanje gotovo nemogucih potvrda da bi se na listu cekanja za ivf dospelo. evo detalja iz jutarnjeg
gordanac gordanac 22:13 09.09.2009

veštačka oplodnja...

..sličnosti i razlike - Slovenija, Hrvatska, Srbija...
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
u sve 3 zemlje zakon postoji. sustinki - koliko para toliko muzike, ali u hrvatskoj je procedura komplikovanija nego igde.
seve je s pravom kritikovala zakon koji zahteva obezbedjivanje gotovo nemogucih potvrda da bi se na listu cekanja za ivf dospelo. evo detalja iz jutarnjeg

Ključni razlog protesta (i upućivanja ovog zakona Ustavnom sudu Hrvatske) je, kao i kod Slovenije - zabrana da žena sama ima pravo na proceduru veštačkog oplođivanja, kad su iscrpljeni svi drugi metodi lečenja.
U Sloveniji je (mislim) o tome bio čak organizovan i referendum na kojem je odbijeno pravo žene da sama ima pristup i pravo procesu veštačkog oplođivanja (u obe zemlje obavezno je da to budu - partneri)
Dočim, u Srbiji - može, uz saglasnost dva ministarstva.
Iznosi u budžetima za te namene su naravno, povoljniji u Hrvatskoj i Sloveniji nego u Srbiji (za sada, jer je zakon u Srbiji netom donet).

Inače, mislim da je "Mladina", kao svoj odgovor kampanji za poricanje prava da se bude "samohrana, veštački oplođena majka" imala naslovnu stranu sa slikom sa Devicom Marijom i njenom bebom....

I evo dva linka (možda pomogne)

Doneti zakoni (mora "download", a zakoni iz oblasti zdravlja su "od gore brojano" 16 - 20)

Zakoni....

..i sve kontakt informacije na jednom mestu:

INFORMATOR

Re: veštačka oplodnja...

Hvala, Gordanac. Vrlo korisne informacije.

Koliko shvatam hrvatskom novom zakonu o "umjetnoj i asistiranoj oplodnji" to sto zena sama ne nema pravo na IVF nije jedina zamerka. Takodje je problematicno sto donacija jajnih celija i spermatozoida ne moze vise da bude anonimna, sto se podaci licne prirode o donoru otkrivaju kad dete napuni 18 godina, sto se zabranjuje zamrzavanje embriona (sto je ranije rutinski radjeno), sto se dokaz o zajednicom domacinstvu za partnere koji nisu u bracnoj zajednici vadi u opstini, tako da ljudi moraju da se registruju 3 godine pre prijave za IVF, inace nista, sto se trazi misljenje 2 lekara iz 2 nezavisne institucije da potvrde da je prirodno zacece nemoguce...
gorstak92 gorstak92 10:09 10.09.2009

Bela kuga

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Hvala, Gordanac. Vrlo korisne informacije.

Koliko shvatam hrvatskom novom zakonu o "umjetnoj i asistiranoj oplodnji" to sto zena sama ne nema pravo na IVF nije jedina zamerka. Takodje je problematicno sto donacija jajnih celija i spermatozoida ne moze vise da bude anonimna, sto se podaci licne prirode o donoru otkrivaju kad dete napuni 18 godina, sto se zabranjuje zamrzavanje embriona (sto je ranije rutinski radjeno), sto se dokaz o zajednicom domacinstvu za partnere koji nisu u bracnoj zajednici vadi u opstini, tako da ljudi moraju da se registruju 3 godine pre prijave za IVF, inace nista, sto se trazi misljenje 2 lekara iz 2 nezavisne institucije da potvrde da je prirodno zacece nemoguce...

Auuu bre... od silnih formulara, uslova, preduslova... ljudi ima da počnu da se porađaju od muke.
Možda je to bila ideja?

Pojma nemam kako je Gordana uspela da odgovori na moje pitanje koje sam editovao = obrisao skoro pa odmah

Krivo mi da trolujem doktorkin comeback, a tema je više nego interesantna i aktuelna.

Dokumenta koja je linkovala Gordana (hvala!) ću odmah proslediti drugarima koji jesu zainteresovani za ICSY, pardon IVF, ovaj BPMO

Svaka sličnost sa VMRO je slučajna!

Re: Bela kuga

Ne znam nikog ko je u Srbiji imao ivf na racun drzavnog zdravstvenog osiguranja. (ali znam dosta ljudi koji su isli na svoj racun, tj privatno)
Sto je cekanje duze i majka starija, uspesnost je manja, pa samim tim narusava rejting tima, do kog se mnogo drzi. Ljudi danas kasnije pocinju da razmisljaju o deci, dok shvate da se prirodnim putem nista nedesava, pa dok ispune uslove o duzini vremena koje pokusavaju da imaju decu, ode voz.
shumska shumska 14:55 10.09.2009

Re: *

ali zato u hrvatskoj...severina proziva jadranku kosor da "nema m..." posto nista ne cini da promeni los zakon o vestackoj oplodnji. zamisli kad bi se npr. ceca bavila razmisljanjima na tu takve teme...

i jeste se bavila razmišljanjem na te teme, pošto je jedno dete i rodila na taj način
+javno govorila o tome dajući podršku i drugim ženama klip - ceca o veštačkoj oplodnji
[/url] stvarno nisam cecin fan božemeoprosti, nego eto, zanimljive su mi predrasude

Re: *

izvini, ali to nije isto.
ceca se ni na koji nacin nije angazovala da pomogne drugim zenama da i one dobiju dete na ovaj nacin. a verovatno sama o tome ne bi ni pricala da se njoj samoj nije desilo.

njen intervju mogao bi se svesti na:
imala sam problem a imala i para, pa platila da se resi.
ako vi imate isti problem (nije se ni zamilila da li prosecan stanovnik srbijice ima kintu za takvu avanturu i kakva je regularna procedura za IVF u drzavnoj ustanovi) i vi se ne ustrucavajte oko toga sta ce drugi reci, nego (platite pa) resite problem
shumska shumska 08:47 11.09.2009

Re: *

Ana, ja ne znam puno o ovoj temi. tvoj tekst sam pročitala sa velikim intresovanjem
ceca R. me ne zanima više od lanjskog snega, više je gledam kao fenomen jednog vremena (valjda prošlog, hmmm), a ovde sam se samo nadovezala - kao što sam već rekla zbog one tvoje rečenice "kada bi se ona bavila razmišljanjem na tu temu"....
ispostavlja se, ne samo da je razmišljala na tu temu - već je i prošla kroz to iskustvo
a o nekom njenom "emancipovanom" društvenom angažmanu ne bih ni pokušavala razmišljati.
cenim da smo se razumele

Re: *

naravno
mariopan mariopan 13:54 11.09.2009

Re: *

Problem je u tome što uzrok problema treba da reši problem

Ovo je poenta.

Inače odlični predlozi, ali ovde će prvo da ti objasne zašto to sve ne može! Od toga " ne može" oni jako dobro žive, debelo su plaćeni i ti bi sve to da im pokvariš? E, to stvarno ne može!
malasneki malasneki 13:00 09.09.2009

Hej Anci

Stvarno dugo te nije bilo, pa gde si nam ti :)
Bas sam ovih dana razmisljala o tebi. Bila i ja do drage nam Dalmacije :)

Pozdrav!

Re: Hej Anci

Na starom sam mestu sa malo vise obaveza.
p.s. uzivala u lokalnom dijalektu, na kom se sada i pise u SD, gde se na kraju reci umesto "M" stavlja"N".
cult cult 13:02 09.09.2009

najs tu si ja agen

nikad ti nece odgovoriti zasto profesori i asistenti imaju dve plate.
prosto neverovatno.
tim pre sto stalno eskiviraju klinicki rad pravdajuci se nastavno-naucnim.
Potpuno nelogicno da za isti broj sati budes duplo vise placen od onog koji rmbači s pacijentima
umesto tebe.
loader loader 10:21 10.09.2009

Re: najs tu si ja agen

Hm... Da vratimo socijalizam ? .. :) .. ... pa da opet svi budu jednaki ..? :) ..
loader loader 10:22 10.09.2009

Re: najs tu si ja agen

Veoma bi me iznenadio odgovor:
"Šta je s tobom?! Pa, socijalizam još uvek traje !!! "
cult cult 12:31 10.09.2009

Re: najs tu si ja agen

: )
daleko sam ja od te vrste jednakosti.
dakle, imamo asistenta koji je istovremeno klinicki lekar.
Kao klincki lekar primao je x dinara za osam sati rada.
Kad je postao asistent pirma 2x dinara za istih tih osam sati rada, pri cemu vise ne radi kao klinicki lekar jer je, zaboga, asistent..
Zasto covek prima obe plate a radi samo jedan posao, nikako mi ne ide u glavu.
Takodje, u najvecem broju slucajeva pocinje i eskiviranje dezurstava jer, zaboga, sad sam asistent, imam studente.

Tako da ne znam otkud sad socijalizam u celoj prici

Re: najs tu si ja agen

cult-e,
da dopunim o dezurstvu.
ljudi mogu da ne dezuraju iz izbora, zdravstvenih razloga itd, ali se zna sta su posledice toga. pored gubitka platnog dodatka na dezurstvo, ako neko ne dezura u urgentnom i ne radi ambulantu za npr internu medicinu vec samo subspecijalisticke poslove, ne moze da zadrzi akreditaciju iz interne medicine jer nema dovoljno iskustva. samim tim ne moze ni da drzi studentske vezbe iz interne medicine jer nema verifikaciju da su njegovo znanje i vesine iz te oblasti na adekvatnom nivou.
u uk su to min 100 pacijenata u ambulanti godisnje i dezurstvo min 2 puta u mesec dana za one koji rade puno radno vreme. napomena, intenzitet dezurstava (koji je najcesce preko 2 u mesec dana) odredjuje bolnica u kojoj je lekar zaposlen.
cult cult 16:48 10.09.2009

Re: najs tu si ja agen

da.
pa, ambulante rade. To se mora.
Ali dezurstva klinicka retko.
Na urgentnom - nikad.
Previse stresno.
nukethew0rld nukethew0rld 18:44 10.09.2009

Re: najs tu si ja agen

Samo bih dodao da profesori/docenti/asistenti imaju pravo da rade kao konsultanti na privatnim klinikama, tako da mu to dodje kao treca plata. Za njih ne vazi uslov da rade samo u drzavnoj ili privatnoj klinici ili da dele radno vreme. Valjda zato sto se vode kao prosvetni radnici ili sta vec.
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:28 09.09.2009

Dobrodošla nazad



Lep je ovaj trend povratnika.

Inspirisalo me letovanje u susednoj Kroaciji. Konkretno - Jutarnji list
I ja sam bio i čitao - vrlo inspirativno (da ne pišem više, banovaće me)

Re: Dobrodošla nazad

Milutin Milošević
Lep je ovaj trend povratnika.
Inspirisalo me letovanje u susednoj Kroaciji. Konkretno - Jutarnji listI ja sam bio i čitao - vrlo inspirativno (da ne pišem više, banovaće me)

sto bi te banovali zbog pianja o tome?
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:11 09.09.2009

Re: Dobrodošla nazad

sto bi te banovali zbog pianja o tome?

Nemam neko sjajno mišljenje, pa verujem da ono ne bi bilo prihvatljivo za strogo oko moderacije
antioksidant antioksidant 13:53 09.09.2009

Ћао

Ана,

Нема те дуго...
Везано за тему... Читао сам тај интервју пре пар дана без уношења... али ми је сад привукло пажњу следеће

Direktorka Fonda je nekima odgovarala na komentare.


Прелепо.. За Светлану због комуникације.
О осталом кад нађем времена (биће у следећих 7 дана обећавам)

И још једном, добродошла, недостајала си

hvala

milutine i ao na dobrodoslici. izostajala sam zato sto je i blog vremejed i parojed
gorstak92 gorstak92 14:06 09.09.2009

Re: hvala

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
izostajala sam zato sto je i blog vremejed i parojed


Isto
antioksidant antioksidant 14:26 09.09.2009

Re: hvala

izostajala sam zato sto je i blog vremejed i parojed

ne moras se opravdavati. samo kazem da si nedostajala...

Re: hvala

prilicno redovno sam citala tvoje tekstove :-P
antioksidant antioksidant 22:21 09.09.2009

Re: hvala

prilicno redovno sam citala tvoje tekstove

: ))
iris.davidovich iris.davidovich 15:06 09.09.2009

Helou,

Ana itd. , nema te, nema
virujeN da ti gospodja nece odgovoriti na komentar. takvi predlozi poput tvog su apsolutno nepozeljni, jer, naravno, oni nece da seku granu na kojoj sede.
(malo sam se iznervirala, pa ne mogu da smislim pametniji komentar. vazno da sam ti se javila, ''zdravstvuj' )

Re: Helou,

dobrodosla
topcat topcat 15:07 09.09.2009

...

Bilo je vrlo zabavno citati kako to komsije rade: red politike, red borbe za sekularizaciju, red jutranje propovjedi, pa slag od Dolores Lambase (anagram:"losa drama, bleso" ..


Ne bih se ja nešto zanosila:
Puno mi je zabavnije čitati vaše vijesti nego jutarnji ili večernji.
Zaista potpuno drugačije izgledaju - kao da se kod vas nešto događa...a mi se brćkamo u blatu...
Vjerojatno stvar percepcije i činjenica da si prema domaćem puno kritičniji.

Welcome back, dugo te nismo čitali.

Re: ...

slazem se da je stvar perspektive. ali da te utesim, infrastrukrura u hrvatskoj je decenijama ispred srpske i zemlja vam je barem vizuelno (i olfaktorno) mnogo prijatnija od nase.
uprkos svemu, cini se da se hrvatska hvata u kostac sa izazovima (manje ili vise uspesno), a srbija se uporno trudi da "ozivi mrtvaca".
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:30 09.09.2009

Re: Long time no see

Lepo je čitati te ponovo.
Ovo je zanimljiva konstatacija
uprkos svemu, cini se da se hrvatska hvata u kostac sa izazovima (manje ili vise uspesno), a srbija se uporno trudi da "ozivi mrtvaca".

a ne znam koliko stoji. Stoji umnogome, verovatno, ali i ovi ovde kod nas se svojski trude da se hvataju u koštac sa izazovima... Teško je biti pametan.
Ima se dojam, s druge strane, da upravo sada RH prolazi kroz grozne trenutke, gospodarska situacija im je odvratna, pad BDP preko 6 posto (kod nas za sada 4 posto, čini mi se, premda je i to loše)
U svakom slučaju, welcome back
antioksidant antioksidant 19:07 09.09.2009

Re: Long time no see

ma se dojam, s druge strane, da upravo sada RH prolazi kroz grozne trenutke, gospodarska situacija im je odvratna, pad BDP preko 6 posto (kod nas za sada 4 posto, čini mi se, premda je i to loše)

i vrlo brzo resice se hdz-a a dok je hdz bio na vlasti vodio ga sanader

mi se setamo od kostunice do tadica od tadica do nikolica sa vecitim dinkicem a opozicija nam jovanovic

krs

Re: Long time no see

vladimir petrovic
Lepo je čitati te ponovo.
Ovo je zanimljiva konstatacija
uprkos svemu, cini se da se hrvatska hvata u kostac sa izazovima (manje ili vise uspesno), a srbija se uporno trudi da "ozivi mrtvaca".

a ne znam koliko stoji. Stoji umnogome, verovatno, ali i ovi ovde kod nas se svojski trude da se hvataju u koštac sa izazovima... Teško je biti pametan.
Ima se dojam, s druge strane, da upravo sada RH prolazi kroz grozne trenutke, gospodarska situacija im je odvratna, pad BDP preko 6 posto (kod nas za sada 4 posto, čini mi se, premda je i to loše)
U svakom slučaju, welcome back

ja ne mislim na trenutnu politicku situaciju u hrvatskoj ili srbiji, vec na trend od uspostavljanja dveju nezavisnih drzava.
u hrvatskoj je npr. reforma zdravstvenog sistema odavno izvrsena.
tvoja impresija da se u srbiji "trude da se uhvate u kostac sa izazovima", je prilicno obazriva i kao takva donekle tacna, ali koja se konkretno reforma na nivou drzave desila u srbiji?
scabies scabies 18:11 09.09.2009

samo da te pozdravim

Lepo je videti te ponovo ovde

Re: samo da te pozdravim

'de si, scabies, neumorna pratiljo doktora tek te sada ugledah. izvinjavam se na zakasnjenju.
Doctor Wu Doctor Wu 19:10 09.09.2009

Ana, jedno pitanje

vezano za prvu rečenicu tvoje poruke direktorki Fonda a koja mi nije bila najjasnija. Da li ti to smatraš da u NHS-u nema rasipništva, odnosno misliš li da je to efikasan sistem zdravstvenog osiguranja koji bi Srbiji trebalo da služi za ugled?

Joker pitanje: kakav je tvoj komentar na, po meni potpuno opravdane, reakcije Amerikanaca na pokušaj NHS-izacije američkog sistema zdravstvenog osiguranja?
Goran Vučković Goran Vučković 19:18 09.09.2009

Re: Ana, jedno pitanje

Joker pitanje: kakav je tvoj komentar na, po meni potpuno opravdane, reakcije Amerikanaca na pokušaj NHS-izacije američkog sistema zdravstvenog osiguranja?

Ko je rekao "drug.clan"?

(ćao Ana, dobrodošla nazad! )
Doctor Wu Doctor Wu 20:23 09.09.2009

Re: Ana, jedno pitanje

Ko je rekao "drug.clan"?

Podrazumevam da ga je Ana banovala. Inače, ako počne, najebali smoga.
Ne, ali ozbiljno, ovo
trebalo bi ustanoviti koliko svaka usluga, analiza i procedura kosta, sakupiti podatke o broju izvrsenih u svakoj ustanovi, ishodima, komplikacijama i na osnovu toga na godisnjem nivou dodeliti ustanovi sredstva kojima moze da raspolaze prema potrebama.

mi mnogo vuče na tu new labour, socijalističko liberalnu doktrinu NHS-a, u principu nedojeban sistem, ni liberalan ni socijalistički. Oni imaju sve moguće statistike, sve moguće podatke a usluga katastrofalna. Negde sam čitao da je u ovim novim PFI bolnicama imaju popunjenost postelja oko 90% i da sistem jednostavno ne može da funkcioniše sa tako malom redundancom. Sve je problem, i birokratija, i MRSA i nedovoljno stručnog osoblja i preplaćeno osoblje (zubari, kojih nema, plaćeni 200K funti godišnje).

U sine, razbiše Englezi Hrvate. 20. minut, već 2:0.
Goran Vučković Goran Vučković 20:33 09.09.2009

Re: Ana, jedno pitanje

mi mnogo vuče na tu new labour, socijalističko liberalnu doktrinu NHS-a, u principu nedojeban sistem, ni liberalan ni socijalistički.

Nije problem skupljanje statistika u new labor quango šemi (bar po meni), nego ta poprečna centralizacija - izvlačenje ovlašćenja iz lokala i dodeljivanje ovlašćenja kvazi-samostalnim predstavnicima centralne vlasti. Sećaš se one priče o nagradnoj igri za glasače na lokalnim izborima? Koga još briga ko će biti opštinski odbornik kad i onako ti koji se izaberu ne mogu ništa pametno da urade...
Doctor Wu Doctor Wu 20:37 09.09.2009

Re: Ana, jedno pitanje

izvlačenje ovlašćenja iz lokala i dodeljivanje ovlašćenja kvazi-samostalnim predstavnicima centralne vlasti.

Pa to je bio prvi korak ka privatizaciji NHS-a koji je pokušao Blair. Ideja je da se, slično putevima, i bolnice subcontractuju i da onda lokalni NHS-ovi plaćaju privatnim firmama. Neka vrsta koncesije nad bolnicama. Ima par bolnica po Kentu koje su napravljene na tu šemu, a ideja im je bila da istu stvar rade i sa školama. To je taj deo Brownove opsesije private equityjima koji je Peston lepo opisao u Who runs Britain, ako si čitao.
Goran Vučković Goran Vučković 20:39 09.09.2009

Re: Ana, jedno pitanje

To je taj deo Brownove opsesije private equityjima koji je Peston lepo opisao u Who runs Britain, ako si čitao.

Da, simpatična knjižica :)

Samo što smo napravili ceo krug - čini mi se - pričali normalizaciji i statistikama, pa spoljnim kontrolama, a sad o podugovaračima :)

Re: Ana, jedno pitanje

Doctor Wu
vezano za prvu rečenicu tvoje poruke direktorki Fonda a koja mi nije bila najjasnija. Da li ti to smatraš da u NHS-u nema rasipništva, odnosno misliš li da je to efikasan sistem zdravstvenog osiguranja koji bi Srbiji trebalo da služi za ugled?

Joker pitanje: kakav je tvoj komentar na, po meni potpuno opravdane, reakcije Amerikanaca na pokušaj NHS-izacije američkog sistema zdravstvenog osiguranja?


Blerizacija UK je dovela do gomilanja birokratije u svim oblastima zivota u UK i do gomilanja onih koji komforno zive na racun drzave, i ukljucujuci u to i "pun pansion" u bolnici za socijalne slucajeve, vrlo cesto iz iskljucivo socijalnih, a ne zdravstvenih razloga. Ali, tesko da bi nekog u Srbiji zanimalo da procita sta ne valja u NHSu.

Srbiji za primer treba da posluzi ono sto sto Englezi zovu accountability, da se u svakom trenutku zna koliko sta kosta, sto se u NHS ne moze osporiti.

Sto se USA tice, tamo se buni srednja klasa koja za svoj novac, dok novca ima, ima verovatno bolju zdravstvenu uslugu od iste klase koja se leci u NHSu. Medjutim, kada se gleda nivo citavog drustva, u Americi kadbih se samo setila koliko miliona (edit, proverila, 40 miliona) nema nikakvu zdravstvenu zastitu i moze da umre na ulici od bolesti koje su u 21. veku vrlo izlecive.

Je l' sad jasnije, doktore?

Re: Ana, jedno pitanje

Goran Vučković
Joker pitanje: kakav je tvoj komentar na, po meni potpuno opravdane, reakcije Amerikanaca na pokušaj NHS-izacije američkog sistema zdravstvenog osiguranja?

Ko je rekao "drug.clan"?

(ćao Ana, dobrodošla nazad! )

hvala. ja sam prilicno tolerantna (kad je sloboda pisanja u pitanju). jos nikoga do sada nisam banovala.
Doctor Wu Doctor Wu 21:04 09.09.2009

Re: Ana, jedno pitanje

Srbiji za primer treba da posluzi ono sto sto Englezi zovu accountability, da se u svakom trenutku zna koliko sta kosta, sto se u NHS ne moze osporiti.

Bojim se da se time može manipulisati.

Po meni, u Srbiji i u zdravstvu a i drugde postoji problem upravljanja i organizovanja. Potrebno je postaviti neke ciljeve i onda meriti učinak u odnosu na postizanje tih ciljeva, kao neke Key Performance Indicators (ključne pokazatelje poslovanja). Ako ministar, direktor fonda ili direktor bolnice ne zadovolji te indikatore, sledi otpuštanje. Tako ja shvatam značenje reči accountability. Te ciljeve ne može da postavlja ministar, direktor fonda ili direktor bolnice nego Predsednik vlade jer on odgovara parlamentu i glasačima. Uh bre, gde ode ja...

Re: Ana, jedno pitanje

Doctor Wu
Srbiji za primer treba da posluzi ono sto sto Englezi zovu accountability, da se u svakom trenutku zna koliko sta kosta, sto se u NHS ne moze osporiti.

Bojim se da se time može manipulisati.

Po meni, u Srbiji i u zdravstvu a i drugde postoji problem upravljanja i organizovanja. Potrebno je postaviti neke ciljeve i onda meriti učinak u odnosu na postizanje tih ciljeva, kao neke Key Performance Indicators (ključne pokazatelje poslovanja). Ako ministar, direktor fonda ili direktor bolnice ne zadovolji te indikatore, sledi otpuštanje. Tako ja shvatam značenje reči accountability. Te ciljeve ne može da postavlja ministar, direktor fonda ili direktor bolnice nego Predsednik vlade jer on odgovara parlamentu i glasačima. Uh bre, gde ode ja...

Slazem se. Ja sam za slucaj da zalutali domaci menadzeri procitaju ono sto sam napisala, KPI konkretizovala.

Ako se samo fokusiramo na ostvarivanje KPI, onda bi mogni da zamislimo da je cilj predsednika vlade odrzavanje postojeceg stanja (vlasti) i zakljucimo da svako odlicno obavlja svoj posao.
antioksidant antioksidant 22:19 09.09.2009

Re: Ana, jedno pitanje

Uh bre, gde ode ja...

poceo si da razradjujes semu u kojoj je moguce smeniti tomicu...
drugm recima, poceo si da sanjas
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 11:18 10.09.2009

+

+čekali smo i dočekali.

Re: +

sta, vestacku oplodnju?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:58 10.09.2009

Re: +

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
sta, vestacku oplodnju?

Ma, tebe smo čekali. Ovaj plusić je u čast tvog povratka.
shumska shumska 14:59 10.09.2009

Re: +

nisam sigurna da je link gornji dobar - evo ga i ovde
p.s. i seve i ceca, da da
je l' ovo iznenadjenje?
" posto nista ne cini da promeni los zakon o vestackoj oplodnji. zamisli kad bi se npr. ceca bavila razmisljanjima na tu takve teme...

Re: +

nije nikakvo iznenadjenje kao sto napiah gore. nisam upucena u cecin licni zivot, ali ona ovde govori o svom licnom zivotu i iskustvu i ni na koji nacin ne koristi svoju popularnost da pomogne drugima koji nemaju decu da svoje zelje za potomstvom ostvare.
ps obrati paznju, za razliku od seve, ceca insistira kako "...jedan od supruznika, bez obzira na sve, ne moze da prodje sam kroz to..." cime osporava pravo zena bez partnera na potomstvo putem ivfa
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 17:20 11.09.2009

E pa fino,

evo nam i Ane

Re: E pa fino,

e, sad priznaj! kako si to izveo kad se tvoj komentar pojavio na neko vreme kao prvi?
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 20:02 11.09.2009

:)

e, sad priznaj! kako si to izveo kad se tvoj komentar pojavio na neko vreme kao prvi?

Imam ovde na blogu određene khm... konekcije...

Kapiram da se to često dešava. Kasnije se popravi
[komentar dođe na svoju pravu poziciju].

albicilla albicilla 18:42 11.09.2009

Vremejedi - Parojedi...

....zivotojedi.....

Re: Vremejedi - Parojedi...

istina
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:52 12.09.2009

tu si!

Re: tu si!

ovde sam
blau.punkt blau.punkt 18:51 12.09.2009

Q

vesti iz Srbijice


prosecan stanovnik srbijice


jel boldirano deminutiv od milja il je pezorativ od zajebancie

A:

Re: Q

viseznacno je. i draga mi je, i zao mi je, i mala je...
antioksidant antioksidant 07:32 15.09.2009

Re: Q

ona nosi majcice a leti dolazi u majcicu.
ja sam vecito zbunjen oko toga

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana