Život

Poplave u Istanbulu

Bojan Budimac RSS / 09.09.2009. u 11:53

flood-in-istanbul-23.8788.jpgZvaničan broj poginulih u sinoćnoj poplavi u Istanbulu je trenutno "više od 20", a deset lica se vodi kao nestalo. Nezvanično je cifra oko osamdeset. U toku noći na Istanbul je palo u proseku 90 kilograma kiše po kvadratnom metru. Najteže su pogođena predgrađa na evropskoj strani Ikiteli, Čataldža (370 kg po m² kiše za 48 sati), Silivri (150 kg kiše po m² za 48 sata), Bakirkoj i Jenibosna.

flood-in-istanbul-Silivri.8784.jpg

 

 

 

 

 

Vode dva potoka su nabujale takvom brzinom, kažu očevici, da nije bilo vremena za evakuaciju. Za sada je štetu nemoguće proceniti, mnogo je oštećenih građevina, a automobila ne zna se (mnogi su pljusnuti u Mramorno more). Na najnižim delovima voda je preko visoka preko metra. Glavni put za aerodrom je zatvoren, ali se do njega sada može doći putem koji vodi uz Mramorno more.

Istanbulske vlasti su proglasile vanredno stanje. Svi raspoloživi resursi uključujući i vojsku su uključeni u akcije spasavanja i čišćenja. Trenutno u Istanbulu ne pada kiša, ali se očekuje u toku dana.

***

Beleške na margini

Gađanje krivicom za tragediju je, naravno, već počelo. Rezidencijalni delovi koji su najviše štete pretrpeli su istovremeno i najsiromašniji delovi, puni onog što se ovde naziva gedžekondua. Gedžekondu je kovanica od reči gece (gedže) – noć i kondu – postaviti, a odnosi se na bespravno podignute kuće (preko noći). Sedamdesetih i osamdesetih ogromna naselja ovakvih favela su nikla na obodima Istanbula, tada se dnevni priliv (da, dnevni!) u Istanbul procenjivao na 1000 (hiljadu) ljudi. Većina tih naselja nema nikakvu infrastrukturu poput kanalizacije i sl, a često su građena na mestima na kojima bi samo malouman gradio (recimo, direktno pregrađujući kanale koji se napune tek prilikom ovakvih provala oblaka). Logično, pokušaji da se nešto od toga sredi je osetljivo političko pitanje.

Međutim, nisu to jedina bespravno izgrađena naselja. Istanbul je u pomenutim decenijama ostao bez stotina (ako ne i hiljada) hektara šuma, paljenih da bi na njihovom mestu nikla veoma moderna i luksuzna naselja. Katastarski gledano to su još uvek šume. Ova vlada je probala odmah po dolasku na vlast (došla je posle ekonomske krize najteže u 30 godina) da napuni budžet predlogom da se knjige dovedu u sklad sa realnošću i da vlasnici stambenih jedinica legalizuju status istih i plate neke doprinose i takse. Uuuuu, kako se digla kuka i motika, a najsmehotresniji su bili "zeleni" i "ekolozi" koji su demonstrirali okolo sa transparentima "ne damo naše šume", sve braneći te džungle na asfaltu.

Ah da, skoro da zaboravim, drugo suđenje Ergenekon grupi je odloženo zbog ovih poplava – zatvor i sudnica se nalaze u predgrađu Silivri. (Dok jednom ne smrke drugom ne svane) Prva slika sa automobilima i čamcima je iz Silivrija.

flood-in-istanbul-01.8785.jpg

flood-in-istanbul-09.8786.jpg 

Atačmenti



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mostarac mostarac 12:10 09.09.2009

Au...

...brate, ni New Orleans nije ovako nastradao.
drug.clan drug.clan 12:18 09.09.2009

Re: Au...

mostarac
...brate, ni New Orleans nije ovako nastradao.


ovo bas izgleda strasno
Goran Vučković Goran Vučković 13:48 09.09.2009

Re: Au...

Užas - kako li je samo izgledalo dok je nosilo ove kamione i kola

margos margos 15:54 09.09.2009

Re: Au...

Goran Vučković
Užas - kako li je samo izgledalo dok je nosilo ove kamione i kola

Mene na čudan način uplaši i zadivi ta silina i moć prirode.
Ostavlja me bez reči.
Al' smo sićušni...
mirelarado mirelarado 17:28 09.09.2009

Re: Au...

Застрашујући призори. Стихија која немилице уништава све на шта наиђе. Жао ми је због настрадалих.

Bojan Budimac
Većina tih naselja nema nikakvu infrastrukturu poput kanalizacije i sl, a često su građena na mestima na kojima bi samo malouman gradio (recimo, direktno pregrađujući kanale koji se napune tek prilikom ovakvih provala oblaka). Logično, pokušaji da se nešto od toga sredi je osetljivo političko pitanje.


A тако је, чини се, свуда на овој нашој планети, од Њу Орлеанса до Истанбула.
drug.clan drug.clan 18:06 09.09.2009

Re: Au...

mirelarado
Застрашујући призори. Стихија која немилице уништава све на шта наиђе. Жао ми је због настрадалих.

Bojan Budimac
Većina tih naselja nema nikakvu infrastrukturu poput kanalizacije i sl, a često su građena na mestima na kojima bi samo malouman gradio (recimo, direktno pregrađujući kanale koji se napune tek prilikom ovakvih provala oblaka). Logično, pokušaji da se nešto od toga sredi je osetljivo političko pitanje.


A тако је, чини се, свуда на овој нашој планети, од Њу Орлеанса до Истанбула.


од Њу Орлеанса до Истанбула stvari jos najbolje stoje, treba krenuti istocnije i juznije da bi se video horor u svoj svojoj raskosi
bauer. bauer. 20:59 09.09.2009

Re: Au...

од Њу Орлеанса до Истанбула stvari jos najbolje stoje, treba krenuti istocnije i juznije da bi se video horor u svoj svojoj raskosi

Pa to je mirela i mislila, krenes juzno od nju orleansa pa okrenes na zapad do istambula. nisi je razumeo :)
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:18 09.09.2009

Re: Au...

Užas - kako li je samo izgledalo dok je nosilo ove kamione i kola

Nema footage-a (logično) dok se dešavalo, ali sad gledam snimke iz Jenibosne i Bakirkoja (to su dobrim delovima industrijska predgrađa), parking drumskih krstarica izgleda kao da je neko derište razacalo Matchbox modelčiće, neverovatno.
d_sandic d_sandic 12:20 09.09.2009

degutantan trol

ali moram....

Mislim da ce samo mercedesova 123 da upali kad je izvuku iz vode

Edit:
Toliko smo oguglali na razne vesti o ratovima, katastrofama...
Biljana 77 Biljana 77 12:51 09.09.2009

Isti smo

direktno pregrađujući kanale koji se napune tek prilikom ovakvih provala oblaka
Poplava (neuporedivo manjih razmera, obzirom na veličinu grada i logično) zadesila je mojre rodno mesto 1999. Napominjala sam u svom prethodnom blogu da se za glavne "krivce", osim nezapamćene kiše i podivljale reke, smatraju ljudi iz naselja uz reku (takođe izgrađenog, khmm, na sumnjivom zemljištu, i pravno i po kvalitetu) koji su bedeme koji reku opasuju bušili i rušili ne bi li lakše izvlačili vodu za zalivanje bašti..

S druge strane u ovakvim situacijama pomislim samo kako smo sićušni pred hirovima prirode sa svim svojim autićima, kućicama, zidovima, raketama.
Iskreno se nadam da se broj žrtava neće uvećavati.
leopold_lady leopold_lady 15:10 09.09.2009

Strašno ....

zaista strašno .....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:27 09.09.2009

Re: Strašno ....

leopold_lady
zaista strašno .....

leopold_lady leopold_lady 20:25 09.09.2009

Re: Strašno ....

Predrag Brajovic
leopold_lady
zaista strašno .....



I ??? To je sve što ti imaš da kažeš - da kopiraš mene ..... I još dobiješ za kopiju mene - pohvalu.... Prosto divno....
Unfuckable Unfuckable 21:03 09.09.2009

Re: Strašno ....

Brajoviću, ne plagiraj
LL evo tebi od mene preporuka za ovo zapažanje
bauer. bauer. 21:38 09.09.2009

Re: Strašno ....

E BraJovicu, jesi Djavo
crossover crossover 22:36 09.09.2009

Re: Strašno ....

Брајовићу, не вири... сад ћу да те пријавим Будимцу.

Blade Runner Blade Runner 16:35 09.09.2009

Strašne slike

Ima li tamo često poplava ili je ovo zbog klimatskih promena?
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:14 09.09.2009

Re: Strašne slike

Ima li tamo često poplava ili je ovo zbog klimatskih promena?

Reljef grada i manjak infrastrukture su takvi da torrential rains (ne znam ovo na srpskom) uvek naprave neko sranje, ali ovo je bila kiša koja nije zabeležena u poslednjih 100 godina.
bauer. bauer. 21:26 09.09.2009

Re: Strašne slike

torrential rains

Pomoc prijatelja:
Torrent je (najpribliznije ovom slucaju) bujica, znaci, kise koje izazivaju bujice ili bujicne kise?
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:51 09.09.2009

Re: Strašne slike

bujicne kise

Brajoviću pomagaj!!!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:04 09.09.2009

Re: Strašne slike

Обилне кише/падавине?

П.С.
Гледам Ђоковића, па се нерррвирррам...
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:31 10.09.2009

Re: Strašne slike

Bujične kiše/Обилне кише/падавине

Provale oblaka
po narodski
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:40 09.09.2009

*****

Bio odsutan jer imam goste iz Budimpešte. Za jedno sat-dva ću biti online, a i apdejtovaću se novim informacijama.
miloradkakmar miloradkakmar 19:01 09.09.2009

Sumorne

slike i prilike.
Rezidencijalni delovi koji su najviše štete pretrpeli su istovremeno i najsiromašniji delovi,

Gde će nego na sirotinju ?!
zeks92 zeks92 19:05 09.09.2009

ima i kod nas ...

... gradnje "betonskih sojenica" uz Savu i put do Ostruzhnichkog mosta. Kubikazha gradjevinskog materijala nanetog ispred nasipa , ne samo da kvari vidik, vec i smanjuje sposobnost odbrane od poplave. Ali ovakve nashe, rugobne gradjevine, ne grade se iz nuzhde i sirotinje, vec zbog obesnog, malogradjanskog kicha koji vlada putevima novca ...
Unfuckable Unfuckable 19:39 09.09.2009

pazi kad

je javio i RTS, negde pri kraju, naravno
dakle : desilo se
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:22 09.09.2009

Apdejt

Zvaničan broj 31 poginulih i devet koji se vode kao nestali. Upravo gledam jezivi snimak apravljen mobilnim kako čoveka koji se (kasnije ustanovljeno udavio) nosi prljava bujica.
margos margos 23:59 09.09.2009

Re: Apdejt

Užas...
Hvala ti što nas informišeš.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:26 09.09.2009

A sada

gledam marodiranje, iliti masovne krađe iz kamiona i fabričkih kugova (pomenuh tamo gore, Jenibosna i Bakirkoj su dobrim delom idustrijska predgrađa). Reporter veselo intervjuiše masu koja nosi do čega god dođe.
Unfuckable Unfuckable 22:12 09.09.2009

Re: A sada

Reporter veselo intervjuiše masu koja nosi do čega god dođe.

Harlem, brate !
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:18 09.09.2009

Re: A sada

Unfuckable
Reporter veselo intervjuiše masu koja nosi do čega god dođe.

Harlem, brate !

A onda su došle uniformisane kvariigre i prekinule žurku.
Blade Runner Blade Runner 22:28 09.09.2009

Re: A sada

Harlem

Harem?
vishnja92 vishnja92 05:52 10.09.2009

Re: A sada

Harlem, brate !

i Beograd, onomad
tyson tyson 15:24 11.09.2009

Re: A sada

Bojan Budimac
gledam marodiranje, iliti masovne krađe iz kamiona i fabričkih kugova (pomenuh tamo gore, Jenibosna i Bakirkoj su dobrim delom idustrijska predgrađa). Reporter veselo intervjuiše masu koja nosi do čega god dođe.
Takoje to kad u Turskoj nema Blackwatera da osiguraju mir i red kao onomad posle Katrine




Bojan Budimac Bojan Budimac 15:38 11.09.2009

Re: A sada

Takoje to kad u Turskoj nema Blackwatera da osiguraju mir i red kao onomad posle Katrine

A najveselije je što je predsednik istanbulske vlade, sve dok su direktni prenosi išli na skoro pa svakom kanalu, oštro demantovao "glasine" o masovnim krađama, skoro istovremeno dok je guverner Istanbula sa žaljenjem konstatovao da se to dešava.
drug.clan drug.clan 16:00 11.09.2009

Re: A sada

Bojan Budimac
Takoje to kad u Turskoj nema Blackwatera da osiguraju mir i red kao onomad posle Katrine

A najveselije je što je predsednik istanbulske vlade, sve dok su direktni prenosi išli na skoro pa svakom kanalu, oštro demantovao "glasine" o masovnim krađama, skoro istovremeno dok je guverner Istanbula sa žaljenjem konstatovao da se to dešava.


"blago" stanovnicima istambula imaju dvojicu koji ih jasu i guvernera i gradonacelnika

njima stvarno nije trebala ova kisa
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:23 11.09.2009

Re: A sada

"blago" stanovnicima istambula imaju dvojicu koji ih jasu i guvernera i gradonacelnika

Eeeee nije to tako jednostavno comrade ipak je to megalopolis sa zvanično 12 miliona stanovnika (što je čista glupost s obzirom da istambulskoj izbornoj jedinici glasa 10 miliona ljudi). Guverner je zapravo ono što bismo zvali gradonačelnikom i on se bira direktnim izborima. No, Istanbul ima i nešto što se najlakše opisuje kao vlada, predsednika vlade postavlja gradonačelnik/guverner. Tu su naravno i x predsednika opština koji se takođe biraju direktno na lokalnim izborima, tako da imaš delove koji "tradicionalno" pripadaju nekim partijama.Naravno, na tom najlokalnijem nivou je korupcija najveća.

Današnji premijer Turske je bio gradonačelnik tokom Erbakanove vlade (sklonjena postmodernim pučem 1997.). Od stranaca i objektivnih Turaka sam čuo da je za vreme svoje vladavine (koja je prekinuta naglo i proveo je 4 meseca u zatvoru jer je u jednom govoru citirao pesmu koja se inače nalazi u svakoj čitanci -- jbga kad ju je on izgovorio tužilac je procenio da se radi o izazivanju verske netrpeljivosti), dakle za vreme svoje vladavine sredio je 3 stvari.
1. Kad otvoriš česmu povezanu sa gradskim vodovodom poteče voda, a ne braon sluz.
2. Odnošenje đubreta
3. Uveo brze gradse katamarane na najopterećenijim linijama gradskih brodova.
Nije ni tako loše za dve godine.
mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 02:12 10.09.2009

Evropska strana Istanbula???

E na ovim nasim vestima ja razumela da je poplavljen samo azijski deo??? Sve pogresno shvatila a ono sa ove strane -sva ona predgradja koja se vide od aerodroma do starog grada? Pa to je bas mnogo uf... Uzas
Bojan Budimac Bojan Budimac 06:33 10.09.2009

Re: Evropska strana Istanbula???

mirjana_kovacevic
E na ovim nasim vestima ja razumela da je poplavljen samo azijski deo??? Sve pogresno shvatila a ono sa ove strane -sva ona predgradja koja se vide od aerodroma do starog grada? Pa to je bas mnogo uf... Uzas

Azijski deo je znatno urednije građen od evropskog, pa se poplave ne dešavaju tako često kao u evropskom.











Goran Vučković Goran Vučković 09:24 10.09.2009

Re: Evropska strana Istanbula???

Odnelo celu ulicu
vishnja92 vishnja92 09:29 10.09.2009

Re: Evropska strana Istanbula???

je li, Budimac, kako Istambul stoji s vodom? odakle ce da je dovlace svim tim ljudima? ovde sva infrastruktura otisla u propast, majkomila.
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:37 10.09.2009

Re: Evropska strana Istanbula???

Goran Vučković
Odnelo celu ulicu

Biće pravo čudo ako broj žrtava ostane u desetinama, s obzirom na prizore. No, osim pomenutih favela najpogođenija su industrijska predgrađa (ponavljam se). Od (za sada) zvanične 31 žrtve deset su vozači kamiona koji su spavali u njima na jednom TIR parkingu.

Nedžmetin Erbakan, bivši premijer, sklonjen s vlasti postmodernim pučem 1997, je prokomentarisao da Mimar Sinanov most star preko 400 godina i dalje stoji neoštećen, dok su mnogi nadvožnjaci i sl. pali.
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:47 10.09.2009

Re: Evropska strana Istanbula???

je li, Budimac, kako Istambul stoji s vodom? odakle ce da je dovlace svim tim ljudima? ovde sva infrastruktura otisla u propast, majkomila.

Evropski deo sa istih jezera koje su još Vizantinci koristili 20-km od starog jezgra. Koliko kapiram snabdevanje vodom (tamo gde infrastruktura nije oštećena) nije ugroženo.

Evo statistike o poplavama, dosta porazno deluje, doduše to je na nivou zemlje
vishnja92 vishnja92 09:57 10.09.2009

Re: Evropska strana Istanbula???

dosta porazno deluje

deluje jezivo
mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 12:15 10.09.2009

Re: Evropska strana Istanbula???

Deluje neverovatno da se to desava u Istanbulu... Nema pola ulice!!! Strasno
Kazezoze Kazezoze 14:18 10.09.2009

strashno !

turska bash nema srece sa vremenskim nepogodama. nikako da ih izbegne. svake godine ih neshto strefi; ili pozhari ili zemljotresi ili poplave, a nekad i po dve nepogode u istoj godini. ove slike su jezive, a sva tehnologija, koju tako uzdizhemo, deluje mizerno mala i nemocna kad se priroda naljuti...

ps. pade mi na pamet da pitam jel' postoji podatak o broju nastradalih zhivotinja u toj poplavi?
kada je bio onaj cunami, nijedna zhivotinja nije nastradala.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:49 10.09.2009

Re: strashno !

ps. pade mi na pamet da pitam jel' postoji podatak o broju nastradalih zhivotinja u toj poplavi?

Ne postoji, ali ima snimaka pasa koji su zarobljeni na nekim višim delovima u fabričkim dvorištima (gomilama robe ili viljuškarskih paleta). Fu je baš pre par sati rekla da ko zna koliko ih je nastradalo jer su ti fabrički psi obično na lancu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:36 10.09.2009

Užas

Kakva nerevovatna nesreća. Ko bi rekao?

Podseti me na kraj u kome sam živeo. U Šumicama, moja ulica se najpre zvala Duboki potok (kasnije preimenovana u RImsku, kada je obišao Italijanski predsednik, valjda Pertini). Njen gornji deo vodi pored "Precizne mehanike" ka "Kluzu", kroz jednu neveliku i široku jarugu. Danas se taj kraj zove Denkova bašta. Tom jarugom je išao potok. Ima ga i dalje, ali je ispod zemlje. E, taj potok je šezdesetih godina, od malog toka u kome ni žabe nisu mogle da se pošteno okupaju, tokom jedne kiše narastao toliko da je odneo most!

Voda je čudo. Priroda je čudo.
mirelarado mirelarado 22:02 10.09.2009

Re: Užas

Voda je čudo. Priroda je čudo.


Варезе, јул 2009.



Град где му место није, вечито под водом: Венеција, април 2009.

mirjana_kovacevic mirjana_kovacevic 00:48 12.09.2009

Re: Užas

Uh, nisam znala da zivim iznad potoka!
Bojan Budimac Bojan Budimac 07:16 11.09.2009

*

Danas i sutra se očekuju jake kiše u Istanbulu.

Juče u popodnevnim časovima autoput TEM (Istanbul - Jedrene) i E-5 su otvoreni.
Osugaravajuća društva procenjuju štetu na 70-150 miliona dolara. Vladine prve procene su ova druga cifra, ali u evrima.

Profesor sa meteorološkog odseka Tehničkog univerziteta Istanbula, Mithat Kadiolu, kaže da se broj meteoroloških nepogoda povećao devet puta u poslednjih 40 godina.

Kao što je Višnja gore pravilno pretpostavila, vodovod u ugroženim delovima je oštećen i izdaju se upozorenja da se ne koristi za piće jer postoji opasnost od zaraze.
vishnja92 vishnja92 08:43 11.09.2009

Re: *

Danas i sutra se očekuju jake kiše u Istanbulu.



Bojan Budimac Bojan Budimac 09:10 11.09.2009

Re: *

Kaz je pitao za životinje. Upravo gledam prilog o jednom azilu za pse. Od 250 pasa u kavezima se udavilo 150. Dobrovoljci društava za zaštitu životinja ih evakuišu u sigurniji azil.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:18 11.09.2009

Misleeem

Na severu poplave u centru zemljotresi. Sinoć je Konja bila potresena sa dva zemljotresa 4.5 i 4.7 Rihterove skale. Srećom, nema poginulih, ali je u bolnice primljeno 422 povređene osobe. Većina povreda je rezultat panike -- skakanja sa prozora i balkona.
mirelarado mirelarado 11:33 11.09.2009

Re: Misleeem

Ужас!
Подсети ме на онај земљотрес код нас, за време бомбардовања.
mariopan mariopan 11:48 11.09.2009

Re: Misleeem

Užas, stvarno.

A ja sam molila Boga da takva kiša padne na Atinu dok su besneli požari koje niko nije mogao da ugasi. Na jednom mestu gori na drugom se dave u poplavama..........imam utisak da nam planeta uzvaraća udarac. Da hoće da nas strese sa sebe kao nezahvalnu decu koja su razrušila kuću u kojoj žive. Za zemljotrese znam da se Turska nalazi na raselini koja kači i Grčku pa su zato česti potresi, ali poplave i požari su mislim osveta prirode..
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:01 11.09.2009

Re: Misleeem

ali poplave i požari su mislim osveta prirode..

Uz našu nesebičnu pomoć.

Ovde se blame game za poplave baš onako razbuktala. Deniz Bajkal lider opozicione CH (republikanske narodne) partije verovatno nije bio svestan autogola koji zabija u sopstvenu mrežu kada je juče okružen kamerama, tokom obilaska tog nesrećnog kamionskog parkinga, držao vakelu vlastima, sve pitajući se ko je izdao dozvolu za izgradnju na tom mestu. Danas mu je guverner Istanbula, Kadir Topbaš, član vladajuće partije, ljubazno odgovorio tokom konferencije za štampu -- dozvolu je izdala tadašnja CHP vlast.
mariopan mariopan 12:30 11.09.2009

Re: Misleeem

Uvek je bilo toga da političari pokušavaju da ućare nešto iz svake nesreće, a to je bedno.Samo je smešno što se sapleo o sopstvene greške ( svoje stranke).

Pitam se gde će im duša?

Ovde se prikazuje na TV jedna smešna emisija i epizoda kada ministar javno i vrlo odlučno (i ljutito!) govori da svi moraju da prijave svoje radnike i da za njih plate poreze državi......... a onda kako njemu kažu da prvo on lično prijavi svoju kućnu poslugu koja tu ilegalno radi ...onda on objašnjava kako su to njegovi prijatelji a ne posluga....(pa mu spremaju kuću i peru veš zato da mu se oduže za gostoprimstvo) ....mislim stvarno.!Možda nije dobar primer ali kako oni znaju da se svuda uguraju sa svojim "jakim" rečima onda mi je lepo kada dobiju po nosu.

Bojan Budimac Bojan Budimac 12:44 11.09.2009

Re: Misleeem

Uvek je bilo toga da političari pokušavaju da ućare nešto iz svake nesreće, a to je bedno.

Da, to im je "prirodni instinkt", rekao bih, a ovde to ide (uz svu tragediju) do burleske.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:27 11.09.2009

Poplava ima i na istoku

Sada su javili da je u poplavi u Doubejazitu (Doğubeyazıt), grad blizu granice sa Jermenijom,, poginula jedna osoba.
margos margos 14:25 11.09.2009

Re: Poplava ima i na istoku

Opet samo mogu reći - hvala ti što nas izveštavaš... o stvarnosti i dešavanjima, nemam reči.:(((
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:40 11.09.2009

Re: Poplava ima i na istoku

Služim blogu, Margita , a da je baš svašta udarilo na ovaj deo sveta udarilo je...

P.S. Počela je kiša (vrlo umerena) i kod nas, ako me nema online znači da nemamo struje (uobičajeno dok se elektrodistribucija ne prešaltuje na kišovito vreme )
fenster fenster 16:34 11.09.2009

hvala

hvala na obavestenju,takve stvari poput poplava se jednostavno ne mogu izbeci
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:48 11.09.2009

Re: hvala

takve stvari poput poplava se jednostavno ne mogu izbeci

Kada se pregrađuju prirodni putevi vode i previše betonira bez pravilne regulacije voda i kanalizacije onda su šanse mnoooogo veće, a upravo je to slučaj u mnogim delovima Istanbula.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:53 11.09.2009

Požar

misleem stvaaaarno ima li šta se neće desiti (čak sam propustio da vas obavestim o bombi koja je eksplodirala sinoć u jednom đubretarskom kamionu, verovatno je bila u kontejneru, no nije nikog ni povredila).
Elem u Tuzli, to je južno (azijska strana) predgrađe Istanbula, u jednoj fabrici ambalaže je izbio veliki požar. Za sada nema puno informacija, do malo pre je pogrešno izveštavano da se radi o fabrici parfema.
niccolo niccolo 19:47 11.09.2009

Re: Požar

E zaista, sad i požar! Mislim koliko ima šanse da u poplavljenom gradu u kome pada kiša izbije požar...
vishnja92 vishnja92 20:18 11.09.2009

Re: Požar

mislim - vise sansi nego pod normalnim okolnostima, ali ne bih se kladila u svu svoju imovinu.
samo u otprilike 40%.
bauer. bauer. 20:33 11.09.2009

Re: Požar

E zaista, sad i požar! Mislim koliko ima šanse da u poplavljenom gradu u kome pada kiša izbije požar...

Pozar je verovatno izbio unutar fabricke hale, sto i ne mora da ima veze sa kisom, a i moze da ima veze ako su bujice na primer pokidale gasne instalacije, pa neko pripalio cigaretu i...
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:54 11.09.2009

Re: Požar

Pozar je verovatno izbio unutar fabricke hale, sto i ne mora da ima veze sa kisom

Bingo! Tačno tako i taj deo grada nije poplavljen. Još ga nisu ugasili, mislim, sad je to već satima....
niccolo niccolo 09:40 12.09.2009

Re: Požar

aaaa......ovi tehničari...ubiću se....Pa nisam ja ni mislio bukvalno da je požar izbio na otvorenom prostoru koje je u isto vreme poplavljeno i po kome u tom trenutku pada kiša To je bio više filozofsko/religijski komentar u smislu - šta će još usud da priredi stanovnicima tog grada...
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:30 12.09.2009

Re: Požar

niccolo
aaaa......ovi tehničari...ubiću se....Pa nisam ja ni mislio bukvalno da je požar izbio na otvorenom prostoru koje je u isto vreme poplavljeno i po kome u tom trenutku pada kiša To je bio više filozofsko/religijski komentar u smislu - šta će još usud da priredi stanovnicima tog grada...

vishnja92 vishnja92 13:20 12.09.2009

Re: Požar

aaaa......ovi tehničari...ubiću se....Pa nisam ja ni mislio bukvalno da je požar izbio na otvorenom prostoru koje je u isto vreme poplavljeno i po kome u tom trenutku pada kiša

pa niko i nije mislio da si mislio, drustvenjace jedan operisan od logike!
ali si mislio da je slucajnost (pokazalo se da kao jeste, mada se ne bih kladila u to)

kuca funkcionise kao jedinstven organizam, a grad jos vise. poremeti mu bitno jednu funkciju i dobices domino efekat - ako zelis, mogu da ti dam ilustraciju...

advokati
niccolo niccolo 15:27 12.09.2009

Re: Požar

A da probaš da pročitaš komentar do kraja!
Ja i govorim da uopšte nisam hteo da kažem da to nije logično ili da nije još očekivanije u ovakvim sutacijama da jedna nesreća prati drugu...Pošto vidim da me se ne čita do kraja da ponovim - To je bio više filozofsko/religijski komentar u smislu - šta će još usud da priredi stanovnicima tog grada...
vishnja92 vishnja92 16:14 12.09.2009

Re: Požar

pa o tome ti i govorim, a ti prestani da se dernjas :)
nema pojedinacnog usuda.

niccolo niccolo 16:15 12.09.2009

Re: Požar

Uh, dobro je da smo se objasnili, već sam se zabrinuo da se ne razumemo
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:34 12.09.2009

Re: Požar

Mnogo ste mi slatki, po cvetić svakome

Kiša je lila sinoć u Istanbulu, međutim ne javlaju da se išta bitno na već ugroženim delovima pogoršalo. Bostandži, to azijska strana (nekih 10-km južnije od našeg kraja) na obali mora, je zatvoren za saobraćaj (tuda vodi jedna od saobraćajnih arterija niz obalu. Požar ugašen. Turci pobedili Špance u basketu 62:60.
niccolo niccolo 16:53 12.09.2009

Re: Požar

Turci pobedili Špance u basketu 62:60.

Zar nije 63:60?

P.S. Cvetić i tebi
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:07 12.09.2009

Re: Požar

niccolo
Turci pobedili Špance u basketu 62:60.

Zar nije 63:60?

P.S. Cvetić i tebi

Ниси, Ваљда, Николо, очекивао да ови наочарци прате спорт и о њему нешто знају?

П.С.
Видим да је ово низ за свађање, па рекох да се придружим.
niccolo niccolo 17:12 12.09.2009

Re: Požar

Predrag Brajovic
niccolo
Turci pobedili Špance u basketu 62:60.

Zar nije 63:60?

P.S. Cvetić i tebi

Ниси, Ваљда, Николо, очекивао да ови наочарци прате спорт и о њему нешто знају?

П.С.
Видим да је ово низ за свађање, па рекох да се придружим.



P.S. Ali nije samo za svađanje već i za deljenje cvetića, pa eto i tebi jedan...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:25 12.09.2009

Re: Požar

niccolo
P.S. Ali nije samo za svađanje već i za deljenje cvetića, pa eto i tebi jedan...

Bojan Budimac Bojan Budimac 17:34 12.09.2009

Re: Požar

Zar nije 63:60?

Jeste, moja greška. Evo slušam talking heads-e na TV-u kako se oštre za utakmicu protiv Srbije u ponedeljak.
vishnja92 vishnja92 19:25 12.09.2009

Re: Požar

ja vise nista ne razumem
mirelarado mirelarado 19:45 12.09.2009

Re: Požar

vishnja92
ja vise nista ne razumem


Битно је да се ситуација у Истанбулу не погоршава. Ако сам добро схватила Бојана.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:53 12.09.2009

Re: Požar

Да, the ship is safe and sound, а и свет с њим.
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:09 12.09.2009

Re: Požar

Битно је да се ситуација у Истанбулу не погоршава. Ако сам добро схватила Бојана.

Jesi. Uglavnom je tako. "Samo" dva novopoplavljena dela od noćašnje kiše. Pomenuti Bostandži na azijskoj strani i Sarijer na evropskoj (istočnoj) strani grada (Sarijer je na Bosforu, bliži Crnom Moru). No, ništa dramatično poput onog haosa utorak/sreda. Poplavljene kuće evakuisane na vreme.
Unfuckable Unfuckable 11:50 13.09.2009

Re: Požar

Битно је да се ситуација у Истанбулу не погоршава

i pored nepogode biblijskih razmera, sa radošću primećujem da vaskoliki Turčin ne gubi smisao za biznis pa i - crni humor
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:54 13.09.2009

Re: Požar

Unfuckable
Битно је да се ситуација у Истанбулу не погоршава

i pored nepogode biblijskih razmera, sa radošću primećujem da vaskoliki Turčin ne gubi smisao za biznis pa i - crni humor

Da, da nije poplave verovatno bi ovdašnji mediji prežvakivali taj slučaj ad nauseam. Ovako su samo pokrili. Poslednja rečenica polaznice e-školice nije tačna, naime znaju se ljudi iza toga (identitet nije objavljen, samo ime njihovog advokata). Pošto je sve išlo preko jednog web sajta*, eto još jedan dokaz da nema anonimnosti na internetu.

* Ovo na sajtu sada je demantij gosn advokata, link "Siteye giriş" je ono enter site. Čudo jedno kako su sudovi brzi kad treba da skinu sajtove (pa i YouTube) koji "vređaju" ćaću, turkstvo ilištajaznam, a nekako ne reaguju kad je kriminal u pitanju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:17 13.09.2009

Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од тамо

Unfuckable
Битно је да се ситуација у Истанбулу не погоршава

i pored nepogode biblijskih razmera, sa radošću primećujem da vaskoliki Turčin ne gubi smisao za biznis pa i - crni humor

Unfuckable Unfuckable 13:20 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од тамо

si vid'o, a ?
umemo i mi Srbi da budemo gospoda
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:44 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

Био сам запрепашћен!!!

Само, ниси у праву. Без комуникације и његов ће блог да потоне.
Unfuckable Unfuckable 13:51 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

pa ok, meni je prijatno iznenađenje da je ipak odgovorio, on def neće moći da izdrži uobičajenu ritmiku, ali toga bi trebalo i blogeri da budu svesni i da se odrede prema tome.
Mislim da nije realno da Lik bude tako često online, jbg - ali neću da ga sa'ranjujem zbog toga, mislim da je dovoljno knedli progutao za debut
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:57 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

Ма не тражим ни ја да буде блоговски Алија Сиротановић, к'о неки, и ја сам за то да се мало прилагодимо и ми њему ('есил' вид'о, тамо сам писао латиницом, да угодим аутору ?), али мора да одвоји једно вече па да искомуницира са народом који се јавља. Сутрадан већ то инкогнито, у његово име, може да одради и трећи секретар амбасаде (или други, никако да научим ту хијарархију, ко ја када за шта задужен, углавном не онај секретар што навраћа у мотел Шарић на печење са умировљеним генералима).
Unfuckable Unfuckable 14:26 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

мотел Шарић

je l' tamo beše kao deo usluge dobijaš i gratis kesu na glavu ?
vishnja92 vishnja92 16:23 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

e sad kad sam videla vas dvojicu sa kravatama, sad mogu i dumrem
bilo je zadovoljstvo citati vas tamo, gospodo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:40 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

e sad kad sam videla vas dvojicu sa kravatama, sad mogu i dumrem
bilo je zadovoljstvo citati vas tamo, gospodo.


Nemo' umirati, ali zaista je bilo priceless
niccolo niccolo 16:45 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

Bojan Budimac
e sad kad sam videla vas dvojicu sa kravatama, sad mogu i dumrem
bilo je zadovoljstvo citati vas tamo, gospodo.


Nemo' umirati, ali zaista je bilo priceless

Slažem se, baš su bili slatki
mirelarado mirelarado 16:45 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

Поштовани Вишња и Будимац,
дозволите ми да изразим своју пуну сагласност с вашим цењеним утиском.

Unfuckable Unfuckable 16:57 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

Brajoviću, čitaš li ti ovo ???
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:06 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

дозволите ми да изразим своју пуну сагласност с вашим цењеним утиском.

Cenjena Mirela, Vaša saglasnost je više nego dobrodošla
Unfuckable Unfuckable 17:24 13.09.2009

Re: Трол: Узвраћам на енглеску финоћу од т

stotka



he he he

ps :
poštovane kolezinice und kolege blogeri :
drago nam je da prepoznajemo iste vrednosti i raduje nas poboljšanje saradnje u nastupajućem periodu. Izazovi nastupajuće epohe dostižni su kroz zajedničku viziju, duboko verujemo u to.
Budite slobodni pa nas kontaktirajte za sve buduće detalje

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana