Demokratija je promašila cilj

Nebojša Spaić RSS / 11.09.2009. u 10:16

Uspeh poduhvata je potvrđen: u oblastima liberalne vlasti - mastrihtska Evropa svakako im pripada - izdavaštvo i štampa služe istu bljutavu čorbicu; političari na vlasti, svejedno da li levičari ili desničari, brane isti program uz lažne razlike usklađene radi predstave; vladajuća misao slavi misao vladara; tržište je zakon u svim oblastima - obrazovanju, zdravstvu, kulturi, naravno, ali i u vojsci i policiji; stranke, sindikati i skupštine učestvuju u oligarhiji i tako reprodukuju društveno kao istovetno; omalovažava se javna upotreba kritičkog uma u korist iracionalnih logika komunikacije - koje finansijski konzorcijumi u monopolističkom položaju vešto pretvaraju u pozorište i za njih pripremaju scenografiju; dolazi do svakodnevne manipulacije masama koju kanališe televizija; onemogućava se svaki malo jači stvaralački poduhvat u korist religije potrošnje, itd...

...Liberalni protivnik dobija iako nije ni vodio bitku. Ishod tog hladnog rata? Pobednik rešen da sovjetsku bedu zameni liberalnom bedom. Nestanak logora, naravno, otvaranje tržišta, svakako, ali takođe, i pre svega, širenje prostitucije, nepodeljeno carstvo prljavog novca, vladavina mafije, pojava gladi, masovno prosjačenje, ograničavanje potrošnje samo na elite koje je stvorilo tržište, potrošačka logika, međunarodna trgovina nuklearnim materijama, etnički ratovi, surovo gušeni terorizam, na vlasti, smenjivanje stručnjaka za tajne službe, vojna pitanja i druge policijske specijalnosti. Marks je smatran za planetarnu kugu, Tokvil je postao univerzalna kolera.

Liberalizam je naizgled neprevaziđeni horizont našeg vremena. Kao i nekad, u vreme procvata sovjetskih uspeha, raspolaže intelektualcima, psima-čuvarima pod nadnicom i korisnim idiotima. Među takozvanim medijskim misliocima više se ne može prebrojati silna podrška Americi, čak i kad ova krši međunarodno pravo, izvrgava ruglu ratno pravo, gazi ljudska prava, nipodaštava planetarne pravne dogovore, po celom svetu naplaćuje kazne uz pomoć vrhovnog suda, podržava režime koje osuđuju udruženja za prava čoveka.

S one strane Atlantika, neki čak najavljuju kraj Istorije! Ništa manje... Kakve ima potrebe zamišljati nekakvo posle pored planetarne pobede američkog liberalizma? Svet je postao Jedan, nema više nijedne uverljive političke alternative koja bi od pobednika zatražila da položi račune. Kad ostvarenje Istorije zaustavi Istoriju, ostaje samo poštovanje pobednika, dizanje hramova, slavopojke, i kolaboracija.

A ipak, a ipak... Došao je 11. septembar kao dokaz da se Istorija nastavlja. Poput Diogenovog odgovora Zenonu - koračanja kao dokaza o ništavnosti teze koja poriče postojanje kretanja - razaranje jednog simbola - Svetskog trgovinskog centra - potvrđuje to nastavljanje. I te kakvo nastavljanje! Ubrzo je shvaćeno kako se Istorija produžava s jasno ocrtanom slikom novog protivnika liberalnog Zapada: političkim islamom koji na svoj način okuplja žrtve nadmenosti zapadnog tržišta. S takvim neprijateljem, koji ima Boga u bisagama i veruje da svaka pogibija u borbi smesta otvara vrata šećernog i mednog konačnog Raja, najavljuje se teška bitka.

Evropa je odavno izabrala svoje polje. Socijalistička levica na vlasti ideološki je suzbila redove liberalnog pobednika, pretvarajući se da je nadmena kako bi sakrila da na delu sarađuje a na rečima se opire, navodno držeći se načelnog stava. Desnici nije nimalo teško da se raduje svojoj prirodnoj teritoriji. Demokratija je promašila cilj. I u Francuskoj i u Evropi, nalazimo samo oligarhiju u prvobitnom značenju te reči: to je moć manjine, levice i desnice zajedno, koje se jednodušno klanjaju istim dogmama slobodnog tržišta i njegovom liberalnom veličanstvu. Tako sadašnja Evropa predstavlja korisnu kariku u lancu buduće planetarne vlade...

Mišel Onfre, Moć postojanja - hedonistički manifest



Komentari (31)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 10:45 11.09.2009

još jedna predstava

Ubrzo je shvaćeno kako se Istorija produžava s jasno ocrtanom slikom novog protivnika liberalnog Zapada: političkim islamom koji na svoj način okuplja žrtve nadmenosti zapadnog tržišta.
Samo još jedna podvala koja ometa i onemogućuje artikulaciju stvarne i ozbiljne opozicije nadmenom liberalizmu.
I koja, uostalom, omogućuje dalju hiperplaziju njegove militarističke komponente.
Da se nije dogodio, 9/11 bi valjalo izmisliti...
Sepulturero Sepulturero 11:00 11.09.2009

Re: još jedna predstava

Мислим да ислам није подвала и да би требало добро проучити његову политичку и етичку димензију. У Србији се, нажалост, на њега гледа прилично црно-бело. Зашто се, например, не угледамо на Русију која себе сматра и муслиманском земљом и као таква учествује на конференцијама муслиманског света?

Или још револуционарније, да по угледу на ислам, забранимо коцкарнице, лихварство, проституцију и слично што нам је донео западни либерализам. Верујем да ни СПЦ не би имала ништа против иако се до сада баш нису нешто прославили борбом против ових порока.

Крајње је време да Срби почну неконвенционално да размишљају и понашају се. Како се на енглеском каже thinkig outside the box.

Да додам, када би се потпуно отворили према муслиманском свету и религији, у смислу сарадње, онда би можда било могуће трајно помирење са Србима муслиманске вере.
sentinel26 sentinel26 11:13 11.09.2009

Gospodo hedonisti

i njima slični ljubitelji i teoretičari,
tog 11.09. je
poginulo više od 2700 ljudi.

Imajte to na umu na mjestu br, 1, za sva vremena ! ! !
ed_novipazar ed_novipazar 11:59 11.09.2009

Dosao je 11. septembar

A ipak, a ipak... Došao je 11. septembar kao dokaz da se Istorija nastavlja.

Na pitanje zasto je dosao 11. septembar neki ce odgovor vidjeti u nekom drugom 11. septembru koji nas podsjeca da neciji liberalizam podrazumijeva i oduzimanje zivota i slobode nekome drugom.
ivana23 ivana23 13:16 11.09.2009

***

Kazezoze Kazezoze 15:57 11.09.2009

Re: ***

ivana23

ovo je direktna optuzhba sheena da iza napada stoji americhka vlada...
prva takva javno iznesena, sa konkretnim trazhenjem odgovora, od svetskih poznatih amera.
bash me interesuje da li ce ga obmana udostojiti bilo kakvog odgovora.
drug.clan drug.clan 16:07 11.09.2009

Re: ***

Kazezoze
ivana23

ovo je direktna optuzhba sheena da iza napada stoji americhka vlada...
prva takva javno iznesena, sa konkretnim trazhenjem odgovora, od svetskih poznatih amera.
bash me interesuje da li ce ga obmana udostojiti bilo kakvog odgovora.



vec su ga proglasili za luneteka, ludaka koji veruje u teorije zavera i tako zavrsili diskusiju na temu


u danasnjem drustvu smes da kazes ta hoces ali te niko ne slusa pa nema svrhe pricati - novi vrli svet
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 17:00 11.09.2009

Re: ***

ivana23

neka pita precednika bartleta da mu pomogne.
drug.clan drug.clan 13:20 11.09.2009

dijagnoza

Tiranija novog tipa koja je trijumfalno pobedila sve neprijatelje izmislja nove u cilju onesposobljavanja stvaranja svake stvarne opozicije.

Kriticka misao se sa kritike ideja pretvorila u kritiku pojedinaca sa ciljem zauzimanja istih pozicija.

Stanje:
Na zapadu nista novo. "Levica" je postala simbol "borbe" za gay i kereca prava i borbu protiv virtuelnog neprijatelja zvaonog CO2 koji iako bezopasan igra odlicnu ulogu strasnog neprijatelja koji primorava sirotinju da zbiju redove, stegne kais i strpi se do konacne pobede. Elita vlada slobodnije i bezbriznije nego ikada, a demokratija je postala folklor cije je uloga ista kao i u slucaju dodolskih pesama - da pruzi nadu bez potrebe sa delovanjem i resavanju problema. Ljudi zive u iluziji dobra, mediji odredjuju kada pocinje i zavrsava se kriza iako ona za ogromnu vecinu traje js od zavrsetka konacne pobede, mediji odredjuju kada su ljudi srecni i mediji ljudima olaksavaju patnju objavama kako su i neki bogati "stradali" u krizi pa im je sada ostalo "samo" onoliko koliko su nekada posedovali najbogatiji svetski vladari. Narod se pod uticajem medija raduje uspehu "svojih" vladara, ponosni su na one koji na berzi "posteno" zaradjuju milijarde nesvesni da sve ide iz njihovih dzepova. Ne zele da dobiju osnovna ljudska prava poput zdravstva i penzije jer misle da im bas to stavlja dug na ledja potpuno nesvesni da u svakoj varijanti oni placaju bas i potpuno sve. Nema vise borbe vladajucih elita protiv sirotinje koja trazi prava vec sada imamo borbu svi zajedno protiv virtuelnog neprijatelja gde sirotinja placa ukupnu cenu borbe.

Kod nas jos gore, videci samo reklamu dobra za zapada nasi ljudi hrle da zgrabe telefon i naruce najnovije teleshop proizvode. Spremni su da svoje zdravlje, svoju buducnost kada ne budu mogli da rade, buducnost svoje dece stave u ruke najbogatijih na cije postupke nikako ne mogu da uticu iz ruku mrske drzave koja ma kakva bila moze makar silom da se menja i kontrolise. Svi su spremni i bili bi jako srecni da svoju isudbinu i sudbinu svoje dece odmah predaju u ruke kapitalista koji cak i zvanicno imaju cilj da ih iskoriste. (Pogledajte samo ona orgijanja na blogu kod "uspesnog" Radulovica)

Istorija na srecu nije stala ali ce na zalost neke generacija ispastati dok ne prodje potrebno vreme da pamet iz dupeta gde je sada smestena dodje u glavu gde bi trebala biti. Uspesnim radom unistavanju obrazovanja za glavu i na promovisanju obrazovanja za dupe tirani produzavaju to vreme a ljudi opet aplaudiraju, cak i placaju kako bi dobili manje. Drzava se pod izgovorom slobode polako uklanja sa funkcije regulatora trzista i tu ulogu veoma uspesno zauzimaju mehanizmi ispiranja pameti, fizicke osobine i prirodni zakoni su svoju ulogu merila kvaliteta predali brendovima i zastitnim znakovima a potrosnja je postala teska droga koja olaksava zivot ugnjetanoj sirotinji i kao i kod svake druge sto vise kosta to je bolja.

Ako neko ima sta da kaze a to nije u skladu sa vladajucom liberalnom ideologijom biva medju smrtnicima proglasen za ludaka, anarhistu, kovaca teorije zavere ili "nevernika", stavlja mu se pecat na glavu i potom tako diskreditovan pusta da radi protiv samog sebe. Ljudi vise ne misle jer nemaju vremena za to izmedju rada i uzimanja lekova (u zavisnosti od dijagnoze shopinga, alkohola, pravih lekova), deca nisu buntovnici koji se bore vec fenseri koji misle uglavnom medjunozjem i uzivaju u fikciji strasti koja im se nudi na svakom koraku ili emo-i koji su apaticni, zatvoreni i spremni u svakom momemntu da se ubiju kako ne bi narusili "harmoniju" sveta u kome zive. "Pametni" su se povukli u svoje u podrume gde se zatvaraju u svoje male svetove kako bi makar na trenutak bili slobodni.


Jedini preziveli "neprijatelji" liberalizma su samo drugacija vidjenja liberalizma.

U bespostednoj borbi izmedju orvelovskog i novog vrlog sveta pobedio je nazalost novi vrli. Nazalost jer u njemu ne postoji ni svest o njegovom postojanju stoga je svaka borba protiv njega nemoguca i svaka nada nepostojeca. I ma kako iznenadjujuce bilo nada dolazi jedino sa malih izolovanih "ostrva" gde jos uvek opstaje orvelovski svet u kome ljudi imaju svest i zelju za promenama.
vishnja92 vishnja92 13:52 11.09.2009

Re: dijagnoza

I ma kako iznenadjujuce bilo nada dolazi jedino sa malih izolovanih "ostrva" gde jos uvek opstaje orvelovski svet u kome ljudi imaju svest i zelju za promenama.

"Ostrvo" je napisao Haksli :)
drug.clan drug.clan 14:12 11.09.2009

Re: dijagnoza

vishnja92
I ma kako iznenadjujuce bilo nada dolazi jedino sa malih izolovanih "ostrva" gde jos uvek opstaje orvelovski svet u kome ljudi imaju svest i zelju za promenama.

"Ostrvo" je napisao Haksli :)


"irony" a?
mrdax mrdax 19:46 11.09.2009

Re: dijagnoza

......i borbu protiv virtuelnog neprijatelja zvaonog CO2 [b][/b]......

Ma da, gomila zaverenika se dogovorila da podvali narodu kako bi ostvarila svoje zaverenicke namere.
drug.clan drug.clan 20:31 11.09.2009

Re: dijagnoza

mrdax
......i borbu protiv virtuelnog neprijatelja zvaonog CO2 [b][/b]......

Ma da, gomila zaverenika se dogovorila da podvali narodu kako bi ostvarila svoje zaverenicke namere.



naravno kome bi jos palo na pamet da gas koji je osnov zivota proglasi za "zagadjivac" i pocne da naplacuje disanje
dragan7557 dragan7557 10:04 12.09.2009

Re: dijagnoza

mrdax
......i borbu protiv virtuelnog neprijatelja zvaonog CO2 ......

Ma da, gomila zaverenika se dogovorila da podvali narodu kako bi ostvarila svoje zaverenicke namere.

Valjad, za skupe pare prodala, što se već čini.

dragan7557 cerski
vishnja92 vishnja92 12:18 12.09.2009

Re: dijagnoza

"irony" a?

jok bre, sta ti je

nego mi se cinilo da sam otpratila poslednji pasus kako treba, a onda me pomelo ovo "sa malih izolovanih "ostrva" gde jos uvek opstaje orvelovski svet". sve se ispreplelo.


mislim, Haksli jeste napisao i "Ostrvo" - roman o utopiji, neodrzivoj (kako se pokazalo). pa mi je nastala zbrka u glavi :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:16 11.09.2009

KARTONGRAFIJA BEDE

Sjajni film MILIONER IZ BLATA pokazao je domete modernih vremena, kao i svojevremeno film Čarlija Čaplina. Moderni konc logori u formi karton sitija bujaju širom sveta. KARTONGRAFIJA BEDE je naša slika i prilika.

Ili kako to lepo reče Majkl Mur pre neki dan: "Није ни на уметницима, музичарима, филмским ствараоцима, да усмеравају масу, већ је на људима да траже од политичара промене, да траже истину о цени коју треба да плате за живот у систему у којем само неки имају све, а сви други ништа."
zipo_64 zipo_64 17:01 11.09.2009

Re: KARTONGRAFIJA BEDE

Preporuka ko vrata za tekst i celu diskusiju.

filvas filvas 19:02 11.09.2009

Na koga mislite kad kazete korisni idiot?

Ja danas mislim na Cedomira Jovanovica cija je izjava o tome da "zemlji kao sto je Srbija" treba policajac u vidu MMFa presla svaku meru kolicine gluposti i bezobrazluka koja moze da se javno izgovori bez posledica.
mrdax mrdax 19:52 11.09.2009

Re: Na koga mislite kad kazete korisni idiot?

A ja uz svo duzno postovanje mislim da Srbija koja ima uglavnom lopove u svakoj opstini dobro sto jos ima bilo koje posete ukljucujuci i MMF. Ne mozete se ponasati kao lopovcine i krasti pare na sve strane a onda govoriti kako imate problema sa ekonomijom, jer ne zivite na ostrvu vec u Evropi. Dovoljan vam je primer kako su Japanci morali da naglase i stave kao uslov da se gradski autobusi u BG, inace poklon naroda Japana, moraju prati ! , inace odose nazad.
ninasimone ninasimone 20:30 11.09.2009

cilj promasen

Spaicu, molim malo pojasnjenja, ako moze, jer mi nije jasan tvoj stav u odnosu na citiran tekst. Jel il' ?
Kako ti, s obzirom da se bavis PR i komunikacijama a i JAT je upravo angazovao tvoju firmu da im radi kampanju, tumacis:
omalovažava se javna upotreba kritičkog uma u korist iracionalnih logika komunikacije - koje finansijski konzorcijumi u monopolističkom položaju vešto pretvaraju u pozorište i za njih pripremaju scenografiju



Nebojša Spaić Nebojša Spaić 20:57 12.09.2009

Re: cilj promasen

ninasimone
Spaicu, molim malo pojasnjenja, ako moze,




Ne moze
ninasimone ninasimone 18:10 13.09.2009

Re: cilj promasen

Nebojša Spaić
ninasimone
Spaicu, molim malo pojasnjenja, ako moze,




Ne moze

u pravu si, demokratija je stvarno promasila cilj
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:46 11.09.2009

Hmmm

Sad kad si promenio naslov naveo si me da komentarišem (jeste, privlačniji je). Promenjen naslov me je podsetio, od svih stvari, na Ahmedinedžatovo pismo Dž.W. Bušu u kome on izlaže tezu kako liberalna demokratija nije ispunila cilj. Evo citata: Liberalizam i demokratija zapadnog stila nisu doprinele ostvarenju humanističkih ideala i te dve ideje su danas mrtve. Oni koji to uviđaju, već čuju zvuke lomljavine i rušenja ideologije i misli liberalnih demokratskih sistema...

Sad mojih pet groša i zašto mislim da su teze o promašaju demokratije pogrešne. Pa iz sličnog razloga iz koga je ideja socijalizma "poražena" krajem hladnog rata. Naime, svakog ko veruje da se to desilo bih pitao, a gde je to pa bilo socijalizma da bi uopšte mogao biti poražen? To što su komunistički autokrati tzv. istočnog bloka svoj nakaradani sistem nazivali socijalizmom (pa čak i komunizmom), nije baš pouzdan dokaz da je ta nakarada to i bila.

Naime, baš kao što to lepo Čomski primećuje (naglašavanje moje, mrzi me da prevodim):
One notable doctrine of Soviet propaganda is that the elimination by Lenin and Trotsky of any vestige of control over production by producers and of popular involvement in determining social policy constitutes a triumph of socialism. The purpose of this exercise in Newspeak is to exploit the moral appeal of the ideals that were being successfully demolished. Western propaganda leaped to the same opportunity, identifying the dismantling of socialist forms as the establishment of socialism, so as to undermine left-libertarian ideals by associating them with the practices of the grim Red bureaucracy. To this day, both systems of propaganda adopt the terminology, for their different purposes. When both major world systems of propaganda are in accord, it is unusually difficult for the individual to escape their tentacles. The blow to freedom and democracy throughout the world has been immense. (Necessary Illusions, Thought Control in Democratic Societies, str. 67)

Eeeee sad, po mom mišljenju uz male izmene slično se može reći za demokratiju. Naravno, ne tako uniformno kao za socijalizam, jer različite zemlje imaju različite stepene demokratije (mada smo imali i različite oblike 'socijalizma'). Međutim, po onoj "ko o čemu, kurva o poštenju" upravo one kojima su puna usta demokratije je imaju najmanje, odnosno ona se svela na ritual (što bi rekao comrade član folklor) izbora, dok se političke elite nimalo ne osećaju obavezne da slušaju izborno telo. To se perfektno vidi ako se prate merenja javnog mnjenja po skoro svim pitanjima. Jedini zaključak posle tako nečeg je da apsolutno nema veze šta to telo misli/želi. (Naravno, postoji uspešni spin da se politika ne može voditi prema željama "mase", jer su njene (masine) želje veoma nestabilne. Nemoj!?) Drugim rečima eliminisano je svako učešće većine u političkom procesu. Dakle, da zaključim, da bi demokratija mogla da promaši morala bi negde i da postoji. (i jopet se radi o dva sistema propagande koji označavaju jedan nakaradni sistem imenom koje ne zaslužuje)

P.S. Kad se fundamentalni ateista "nađe" na istim pozicijama sa predsednikom teokratske zemlje, ja (agnostik) se krstim levom nogom.

P.P.S. I ćorava kvočka pogodi u ovom slučaju pola zrna. Omnipotentni lumen NYT Tomas Fridman objašnjava u kolumni prednosti jednopartijske autokratije (Kina) u odnosu na jednopartijsku demokratiju(sic) SAD. Ono šo propušta da vidi da je to korporatokratija.
dragan7557 dragan7557 10:38 12.09.2009

Re: Hmmm

Dakle, da zaključim, da bi demokratija mogla da promaši morala bi negde i da postoji. (i jopet se radi o dva sistema propagande koji označavaju jedan nakaradni sistem imenom koje ne zaslužuje)

Meni je naslov pogrešan jer da bi neko ili nešto promašilo cilj taj cilj mora da postoji a demokratija taj cilj nema jer forme nisu tu zbog ciljeva pošto su cilj same sebi.

Demokratija nije ideologija već forma vlasti u kojoj manjina na vlasti (Elita, Avangarda i dr.) obmanjuje obezvlašćenu većinu da je vlast u rukama obezvlašćene većine. Nesuvislost ove izuzetno tupave obmane je prosta i idealna tako da većina i ne shvata da je bez skrupula izlagana i obmanjena.

dragan7557 cerski
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:16 12.09.2009

Re: Hmmm

dragan7557
Dakle, da zaključim, da bi demokratija mogla da promaši morala bi negde i da postoji. (i jopet se radi o dva sistema propagande koji označavaju jedan nakaradni sistem imenom koje ne zaslužuje)

Meni je naslov pogrešan jer da bi neko ili nešto promašilo cilj taj cilj mora da postoji a demokratija taj cilj nema jer forme nisu tu zbog ciljeva pošto su cilj same sebi.

Demokratija nije ideologija već forma vlasti u kojoj manjina na vlasti (Elita, Avangarda i dr.) obmanjuje obezvlašćenu većinu da je vlast u rukama obezvlašćene većine. Nesuvislost ove izuzetno tupave obmane je prosta i idealna tako da većina i ne shvata da je bez skrupula izlagana i obmanjena.

dragan7557 cerski

Da, slažem se. Zapravo je naslov dvostruki promašaj, niti postoji demokratija kao vladavina većine niti ista ima cilj. Naravno, da je demokraija forma vladavine, ali mislim da je upravo u takvom definisanju (koje je tačno, ali mi se čini nedovoljno) na neki način "zez". Hoću da kažem o demokratiji se govori kao o nečemu što se postiže jednokratnim potezom -- prelazom iz nekog oblika autokratije -- osvajanjem sistema slobodnih izbora i sl, pa je onda to statično. Kao, imaš ili nemaš. (evo, koincidencija, sad upravo slušam neku budalu na Al Džaziri koja kaže da je Avganistan napravio značajan ka demokratiji) To da demokratija, između ostalog, ali najvežnije, zahteva angažovanog građanina je potpuno izgubljeno/zaboravljeno/potisnuto.

Moram da primetim da me sve te tlapnje o neefikasnosti/promašajima i sl. demokratije (OK dogovorili smo se da je zapravo nema) prilično brinu, jer kako god okrenemo demokratija kao forma pruža teorijske šanse obespravljenoj većini (u Latinskoj Americi čak možemo videti taj fenomen, slično nešto se desilo i u zemlji u kojoj živim).
vishnja92 vishnja92 12:22 12.09.2009

Re: Hmmm

To da demokratija, između ostalog, ali najvažnije, zahteva angažovanog građanina je potpuno izgubljeno/zaboravljeno/potisnuto.

ninasimone ninasimone 18:23 12.09.2009

Re: Hmmm

Bojan Budimac
To da demokratija, između ostalog, ali najvežnije, zahteva angažovanog građanina je potpuno izgubljeno/zaboravljeno/potisnuto.

to je sustina, uslov broj jedan
Moram da primetim da me sve te tlapnje o neefikasnosti/promašajima i sl. demokratije (OK dogovorili smo se da je zapravo nema) prilično brinu...

Tlapnje se serviraju zato da bi se bavili nekim besmislenim kokoska/jaje pitanjima, dal' da se umijem il' da se ubijem dilemama, umesto da resavamo konkretne stvari. Eto, na primer, domacin ovog bloga nam baci kosku i nestane. Ne moze cak ni da nas udostoji da kaze sta misli o 'tlapnji' koju je servirao a kamoli da objasni svoju (javnu i znacajnu) ulogu u odrzavanju i propagiranju upravo svega toga sto postavljeni tekst oznacava kao negativno.
gorran2 gorran2 21:10 12.09.2009

Re: Hmmm

Kurva o poštenju, političar o demokratiji...
Najbolji argument protiv demokratije je 5 minuta razgovora sa prosečnim biračem, kaže Čerčil.
Ipak, on smatra da je demokratija, ma koliko loša, ipak najmanje loš sistem.

Što ne znači da ne može postajati sve gora.
Da neće postajati sve gora.
Bojan Budimac Bojan Budimac 08:16 13.09.2009

Re: Hmmm

gorran2
Kurva o poštenju, političar o demokratiji...
Najbolji argument protiv demokratije je 5 minuta razgovora sa prosečnim biračem, kaže Čerčil.
Ipak, on smatra da je demokratija, ma koliko loša, ipak najmanje loš sistem.

Što ne znači da ne može postajati sve gora.
Da neće postajati sve gora.

Pa da ne trolujem sa rasističkim izjavama narečenog navešću samo ovu:
“There is nothing to show that the waste of such a body [non-elite civil servant] in an adventurous career could be made good from a lower stratum of the people.”

Naravno, uvek može gore. Trenutno je na vrhovnom sudu SAD slučaj Public Citizen v.s. FEC (Federal Election Comission). Kako je sud postavio slučaj (totalna travestija procesa s obzirom na to kako je slučaj došao do suda) odluka koja će pasti negde početkom sledeće godine može da otkloni sva ograničenja glede korporacijskog finansiranja izbornih kampanja. Gle čuda, u mejnstrim (korporacijskim) medijima ni reči o tom procesu čiji je značaj teško preceniti.
gorran2 gorran2 11:27 13.09.2009

Re: Hmmm

Naravno, uvek može gore. Trenutno je na vrhovnom sudu SAD slučaj Public Citizen v.s. FEC (Federal Election Comission). Kako je sud postavio slučaj (totalna travestija procesa s obzirom na to kako je slučaj došao do suda) odluka koja će pasti negde početkom sledeće godine može da otkloni sva ograničenja glede korporacijskog finansiranja izbornih kampanja. Gle čuda, u mejnstrim (korporacijskim) medijima ni reči o tom procesu čiji je značaj teško preceniti.
Izgleda da se dilema sastojala u tome - ideološki ili korporacijski mediji.
Ideološka ili korporacijska "istina"?
Ona "ideološka" je, nasuprot Orvelovim vizijama, izgubila. Pobedila je korporacijska.
Što ne znači da i ona nije ideološka.

Na primeru Jugoslavije prisustvovali smo jednom takvom eksperimentu medijske proizvodnje istine, stvarnosti i istorije. Rezultat: 200.000 mrtvih, milioni izbeglih, nastanak neutvrđenog broja mentalno pogubljenih državica i kvazi-državica.

Biće zanimljivo videti eksperiment na svetskom nivou.
miriamkassowitz miriamkassowitz 04:11 13.09.2009

hmmm

nisam sigurna da ste u pravu, nebojsa

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana