Gradjanske inicijative| Zdravlje

Strategije, ludom radovanje

Krugolina Borup RSS / 12.09.2009. u 10:52

suprug_porodjaj.jpgBeše to u februaru ove godine.

Donese naša vlada Nacionalnu strategiju za poboljšanje položaja žena i unapređenje rodne ravnopravnosti za period 2009-2015. godina.

Tačka 4.4. te strategije nosi naziv: Poboljšanje zdravlja žena i unapređivanje rodne ravnopravnosti u zdravstvenoj politici.

Pojedinačni cilj br. 3 u toj tački glasi: Unapređivanje reproduktivnog zdravlja žena.

Kao 4. aktivnost za postizanje tog cilja sročena je sledeća aktivnost: Promovisanje humanijeg pristupa porođaju i obezbeđivanje sigurnog materinstva, a potom je i detaljnije objašnjena:

Uvoditi nove savremene metode i tehnike u postupak porođaja, sa ciljem eliminisanja zastarelih bolničkih protokola i razvojem zdravstvenih ustanova prijateljski orijentisanih prema majci i bebama, smeštajem novorođenčeta pored majke tokom boravka u bolnici. Dati mogućnost za prisustvo partnera na porođaju, razvijati alternativne pristupe porođaju kao što su ambulantni porođaj i porođaj kod kuće, organizovati vežbe za bezbolni porođaj. Formulisati programe za edukaciju majki i očeva i staratelja o adekvatnim načinima brige i staranja o deci.

Kao nosioci ove, ali i preostalih pet aktivnosti u ovom pojedinačnom cilju, navedeni su:

- Ministarstvo rada i socijalne politike
- Ministarstvo za ljudska i manjinska prava
- Ministarstvo zdravlja
- Ministarstvo omladine i sporta
- Pokrajinski organi
- Organi jedinica lokalne samouprave
- Udruženja

Kao nosilac aktivnosti nosiocu aktivnosti, GI "Majka Hrabrost" ovom prilikom poziva Ministarstvo zdravlja da svim porodilištima u kojima je prisustvo oca porođaju trenutno dozvoljeno, HITNO i NEODLOŽNO zabrani naplaćivanje njegovog prisustva.

Istovremeno, GI "Majka Hrabrost" poziva Ministarstvo zdravlja da naglasi menadžmentu porodilišta da se ukidanjem plaćanja prisustva oca porođaju ne sme ukidati i mogućnost njegovog prisustva.

Ako uslovi za prisustvo oca porođaju postoje ukoliko se ono plati, svakako postoje i ako se ne plati!

GI "Majka Hrabrost" podseća na izjavu ministra zdravlja, prof. dr Tomice Milosavljevića, da je prisustvo oca porođaju "civilizacijsko dostignuće kome treba da težimo kao nečemu što je standard i dostupno svima".

Ministre, kada ćemo da pređemo s reči na dela?

Ministre, kako se ovaj fiskalni račun uklapa u ideju "solidarnog zdravstva"?

Ministre, zar vas nije blam da slika ovog fiskalnog računa već danima kruži internetom?

Mene, kao građanke ove države, blam, ministre.

Evo me gde crvenim i za vas.

 



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fenster fenster 11:03 12.09.2009

Užas

Sramota, pa ne naplacuju biosopsku projekciju,bezobraznici !
maca22 maca22 11:14 12.09.2009

Re: Užas

Ako uslovi za prisustvo oca porođaju postoje ukoliko se ono plati, svakako postoje i ako se ne plati!

Pa možda šuškama oblepe ona stakla i time obezbede privatnost?

Strašno.
Možda im bubašvabe imaju bris? Itd. Koliko sramnih laži...
Ali sramota je nekoliko stotina evra za epidural. I za sestru iz laktacije da bi radila svoj posao. Sve je to strašno...
maca22 maca22 11:33 12.09.2009

Re: Užas

fenster
Sramota, pa ne naplacuju biosopsku projekciju,bezobraznici !

Sad im dade ideju.
fenster fenster 12:03 12.09.2009

Re: Užas

Nema smisla da tu ideju ne naplatim kostace 17.700
anastasija.p anastasija.p 18:16 12.09.2009

Re: Užas

Dodaj u te zahteve i da zene koje pripadaju porodilistu koje NE DOZVOLJAVA prisustvo oca na porodjaju MOGU (ako zele) da dobiju NjV UPUT za drugu bolnicu gde je to moguce.
Ovako imamo diskriminaciju po mestu prebivalista.
roseblue roseblue 18:11 13.09.2009

Re: Užas

Bar daju racun, ne stavljaju pare u dzep !

Mozda imaju i vise varijanti, prisustvo supruga, babe, drugarice, komsinice .....

Inace, drugar i ja se zatekli u kaficu, a tu bila i proslava rodjenja deteta. Otac sav iscepan, menja vec ko zna koju kosulju, svi pijani i tako to. Ja pitam mog dugara gde je bio kad mu se zena poradjala,a on me belo pogleda, pa rece:"Pa, sa zenom svojom!" inace, zivi u Nemackoj.
mrvicak mrvicak 13:10 14.09.2009

Re: Užas

anastasija.p
Dodaj u te zahteve i da zene koje pripadaju porodilistu koje NE DOZVOLJAVA prisustvo oca na porodjaju MOGU (ako zele) da dobiju NjV UPUT za drugu bolnicu gde je to moguce.
Ovako imamo diskriminaciju po mestu prebivalista.


Da, u solidarnom zdravstvu imamo višestruke diskriminacije:
- gde si prijavljen tu se porađaj pa šta ti zapadne
- a od količine šuški pak zavisi koliko će da vas boli, hoćete li biti same (i često, zaboravljene) na stolu, hoće li otac deteta imati pravo da prisustvuje njegovom rađanju, hoćete li deliti kupatilo sa par ili par desetina žena itd.

Slažem se da dodatni komfor treba naplatiti, ali ono što je standardna usluga mora biti dostojno čoveka i poštovati prava tog čoveka porodiljskog tj. standard mora da se digne - i ujednači...

Meni pre neki dan baš ova sličica stigla od drugarice mejlom...i prosto mi se slošilo kad sam to videla, mislim, jest bolje kad je otvoreno, bolje račun nego ispod žita, ali dobro nije nikako - šta tu košta 200 jurića, leba im? I zašto to išta košta uopšte?
gagas77 gagas77 11:04 12.09.2009

cak

i 18% pdv..axa!!!
chobanica chobanica 11:06 12.09.2009

Re: cak

Pa mora i drzava da se ugradi...
deandrej deandrej 11:05 12.09.2009

opet

I mene blam a jos sam i
maca22 maca22 11:18 12.09.2009

Re: opet

Eno ga pun Fejsbuk toga, a na mejl sam se naprimala ove slike onoliko.
Krugolina Borup Krugolina Borup 11:25 12.09.2009

Re: opet

a na mejl sam se naprimala ove slike onoliko


A tek ja....
karalejla.superbljuh karalejla.superbljuh 11:30 12.09.2009

Hm

Možda je ovom suprugu pozlilo pa se ispovraćao na doktorove nove klompe i onesvestio uništivši pritom deo medicinske opreme + troškovi njegovog zbrinjavanja (šećer+voda).
Šteta. Ja sam mislila da je prisustvo supruga poželjno i da doktori njima plaćaju da prisustvuju porođaju.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 11:46 12.09.2009

.

meni je upala u oci jos jedna stvar. na racunu pise 'prisustvo supruga porodjaju'. krugolina govori o partneru. da li to znaci da odbijaju nevencane i lezbejske parove?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:17 12.09.2009

Re: .

anonymous_alcoholic
meni je upala u oci jos jedna stvar. na racunu pise 'prisustvo supruga porodjaju'. krugolina govori o partneru. da li to znaci da odbijaju nevencane i lezbejske parove?

Neko nam se napio, izgleda. Kakav lezbejski par, kakve oni veze imaju sa porodilistem?
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 13:24 12.09.2009

Re: .

Neko nam se napio, izgleda. Kakav lezbejski par, kakve oni veze imaju sa porodilistem?

kakve veze ima bilo koja zena sa porodilistem? valjda idu da se porode. na primer, ako ne mozes da shvatis, da ti na crtam: poznata glumica, dvostruka oskarovka, jodie foster i njena bivsa partnerka cydney bernard, imaju dvoje deca. obe su prisustvovale rodjenju svoje dece. jel mozes to da zamislis ili da trazim sliku?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:27 12.09.2009

Re: .

anonymous_alcoholic
Neko nam se napio, izgleda. Kakav lezbejski par, kakve oni veze imaju sa porodilistem?

kakve veze ima bilo koja zena sa porodilistem? valjda idu da se porode. na primer, ako ne mozes da shvatis, da ti na crtam: poznata glumica, dvostruka oskarovka, jodie foster i njena bivsa partnerka cydney bernard, imaju dvoje deca. obe su prisustvovale rodjenju svoje dece. jel mozes to da zamislis ili da trazim sliku?

Bože me sačuvaj i sakloni takvih porođaja kod nas. Kako one mogu da imaju dvoje dece?
Što se mene tiče daleko im lepa kuća.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 13:32 12.09.2009

Re: .

Bože me sačuvaj i sakloni takvih porođaja kod nas. Kako one mogu da imaju dvoje dece?
Što se mene tiče daleko im lepa kuća.

u pravu si, svi mi treba da rukovodimo svojim zivotima iskljucivo onako kako ti odobravas. povlacim sve sto sam rekla. jebo ljudska prava, ako kralj majmuna ne odobrava.
maca22 maca22 13:36 12.09.2009

Re: .

Žena u svetu može da pozove da prisustvuje NJENOM porođaju KOGA GOD ona hoće. Pa bila to mama, drugarica, muž, dula... A može i više njih.
vishnja92 vishnja92 13:42 12.09.2009

Re: .

ako vas dvoje imate nameru da obesmislite besmisao fiskalnog racuna, ne ide vam lose.

medjutim:

izmedju zene koja je sama na porodjaju i ponosnih lezbejskih parova sa Dzodi Foster na celu, u Srbiji postoji mnogo hiljada usamljenih i uplasenih zena koje zele blisko (ili bar prijateljsko) lice pored sebe.


zarad toga, molim vas da prekinete s tim - oboje.
anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 13:50 12.09.2009

Re: .

zarada toga, molim vas da prekinete s tim - oboje.

izvini, ali o cemu ti lupetas? pa upravo je to i meni poenta. na fiskalnnom racunu pise suprug, a ja bas kazem da treba svako da ima pravo da ima koga zeli pored tebe.

mislim da kralj majmuna mnogo uzima sebi za pravo da meni odredjuje koga cu ja pozvati na porodjaj, i s time sam ja zavrsila sta sam htela da kazem. a ti si ta koja je nastavila.

zato ja tebe molim, prekini da lupetas i prekini da se blamiras.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:13 12.09.2009

Re: Džodi

vishnja92
ako vas dvoje imate nameru da obesmislite besmisao fiskalnog racuna, ne ide vam lose.medjutim:izmedju zene koja je sama na porodjaju i ponosnih lezbejskih parova sa Dzodi Foster na celu, u Srbiji postoji mnogo hiljada usamljenih i uplasenih zena koje zele blisko (ili bar prijateljsko) lice pored sebe.zarada toga, molim vas da prekinete s tim - oboje.

Sasvim lepo receno.
Mada moram da dodam: i pre tih samih uplašenih žena ima u Srbiji mnoštvo žena koje se poradjaju malo dalje od GAK-a i Beograda. I one su daleko od prava prisustva muževa (ili očeva) milion svetlosnih godina. Pre toga im fali malo tople vode, higijene, pažnje i medicinskih pomagala ulključujući i elementarne lekove.
Ali kad se u ovu temu (a podržavam skoro sve što radi Krugolina Borup) ubace prava lezbejki (ili se to kaže partnerki) onda se u Srbiji (a mi živimo u Srbiji a ne u otadžbini Džodi Foster) ovakva dobra akcija obesmisli i napravi kontra efekat. Što se mene tiče idite u Bujanovac, Surdulicu, Babušnicu, Tutin,... (ovo nisu mesta u USA koju mnogi ovde bolje poznaju nego Srbiju) i tamo pokušajte da pomenete da bi trebalo da LBGT partneri prisustvuju porođaju. Šta se mene tiče s kojom životinjom i ili osobom se druži Džodi Foster? Šta to nas sve briga ovde?
vishnja92 vishnja92 14:14 12.09.2009

Re: .

ali o cemu ti lupetas? pa upravo je to i meni poenta

ne, nije.
mislim da kralj majmuna mnogo uzima sebi za pravo da meni odredjuje koga cu ja pozvati na porodjaj, i s time sam ja zavrsila sta sam htela da kazem. a ti si ta koja je nastavila.

Kralj Majmuna jako dobro zna o cemu govori, za razliku od tebe - i bilo je potpuno jasno da ces se javiti ti a ne on, jer je, za razliku od tebe, on spreman na razgovor.

zasto ne napises blog o pravima lbgt populacije na porodjaju, ako mislis da je sve drugo sasvim fajn? meni se, iskreno, od tvog proklamovanog aktivizma povraca - a takodje mi se povraca od "moras je/ga razumeti " strategije. jer znas - uopste ne moram :)

ako je Kru izdejstvovala ovo bar kao temu, budi konstruktivna/an pa se slepaj kad je istera do kraja pa posle ucestvuj u detaljima. ovo ti je parazitska strategija skroz.

anonymous_alcoholic anonymous_alcoholic 14:17 12.09.2009

Re: .

ako je Kru izdejstvovala ovo bar kao temu, budi konstruktivna/an pa se slepaj kad je istera do kraja pa posle ucestvuj u detaljima. ovo ti je parazitska strategija skroz.

opet lupas. nema sta da neko "izdejstvuje" kao temu. svako je slobodan da pise i komentarise sta hoce. a, ako si ti vlasnik nika "krugolina borup" ili moderator b92 imas cak i prava da druge sprecavas da pisu sta hoce. sto se mene tice, ti si meni na IGNORE, pa mi se dzaba obracas.
vishnja92 vishnja92 14:21 12.09.2009

Re: .

vidim :)))))))
chobanica chobanica 14:25 12.09.2009

Re: .

Mislim da Kralj i Visnja nezgrapno pokusavaju da kazu da kada neko radi nesto tako grubo nekorektno kao sto je naplacivanje prisustva supruga porodjaju, onda se od takve sirovine ne moze ocekivati da ima sluha za finiju korektnost, kao sto je postovanje prava manjinskih grupa.
vishnja92 vishnja92 14:27 12.09.2009

a o anonimnim alkoholicarima

vs. raznih krugolina borup
se takodje da sta reci, apropo ovoga
nema sta da neko "izdejstvuje" kao temu. svako je slobodan da pise i komentarise sta hoce.

svakako. zato tutanj usvojumalurupu, na slobodu :)
vishnja92 vishnja92 14:29 12.09.2009

Re: .

chobanica


koliko god da je nezgrapno, bilo je prilike da se shvati
(sa malo dobre namere i cista srca)
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:29 12.09.2009

Re: Džodi

i pre tih samih uplašenih žena ima u Srbiji mnoštvo žena koje se poradjaju malo dalje od GAK-a i Beograda. I one su daleko od prava prisustva muževa (ili očeva) milion svetlosnih godina. Pre toga im fali malo tople vode, higijene, pažnje i medicinskih pomagala ulključujući i elementarne lekove.


Lekova ima svuda, to više nije problem.
Ni oprema nije problem.
Higijena i topla voda još uvek jesu problem na pojedinim mestima.

A što se tiče toga koliko su žene izvan Beograda blizu ili daleko od prisustva oca porođaju, moram da kažem da smo juče bili u Rumi - u takozvanom "vanbolničkom porodilištu", što skoro da mu dođe kao "kuća za porađanje". Tamo uz ženu može da bude prisutan ko god hoće, bio partner, majka, suprug, sestra, drugarica...

A dotukla me kuvarica kad sam je pitala ima li primerak nekog tipičnog jelovnika.
Kaže žena: "Pravo da vam kažem, ja njih pitam šta bi one htele da im skuvam za sutra, pa tako i kuvam."

Ali, više o svemu tome u posebnom blogu...

Ovim samo hoću da kažem da se problem prisustva oca porođaju izgleda prilično vezuje uz termin "bolnica". Čim je nešto "vanbolničko", stvari stoje mnogo drugačije.

Ko je naše lekare naučio da je "bolnica" isto što i "zatvor", ne znam.
Ali neko očigledno jesto.
maca22 maca22 14:35 12.09.2009

Re: Džodi

Krugolina Borup
A što se tiče toga koliko su žene izvan Beograda blizu ili daleko od prisustva oca porođaju, moram da kažem da smo juče bili u Rumi - u takozvanom "vanbolničkom porodilištu", što skoro da mu dođe kao "kuća za porađanje". Tamo uz ženu može da bude prisutan ko god hoće, bio partner, majka, suprug, sestra, drugarica...

A dotukla me kuvarica kad sam je pitala ima li primerak nekog tipičnog jelovnika.
Kaže žena: "Pravo da vam kažem, ja njih pitam šta bi one htele da im skuvam za sutra, pa tako i kuvam."




Krugolina Borup
Ko je naše lekare naučio da je "bolnica" isto što i "zatvor", ne znam.
Ali neko očigledno jesto.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:54 12.09.2009

Re: Džodi

Lekova ima svuda, to više nije problem.
Ni oprema nije problem.

Ja moram da se oštro suprotstavim Kru, ne možeš se oslanjati samo na pisma žena (pimenih žena). Izvini, neću više da se mešam.
Krugolina Borup Krugolina Borup 15:02 12.09.2009

Re: Džodi

Kru, ne možeš se oslanjati samo na pisma žena (pimenih žena)


Pa, ne oslanjam se na njih.
Oslanjam se na ono što nam načelnici porodilišta govore.
Kad ih pitamo "Imate li sve potrebne lekove i opremu", gledaju nas belo, kao, otkud nam to pada na pamet da pitamo? To odavno nije problem. Njima je problem manjak osoblja, ali ne i lekova i opreme.
Doctor Wu Doctor Wu 15:17 12.09.2009

Re: .

Mislim da Kralj i Visnja nezgrapno pokusavaju da kazu da kada neko radi nesto tako grubo

ono, doduše,
Bože me sačuvaj i sakloni takvih porođaja kod nas. Kako one mogu da imaju dvoje dece?
Što se mene tiče daleko im lepa kuća.

bi moglo da zazvuči i kao homofobija, ali štono kažu the beauty is in the eye of the be(er)holder. Da ne kvarimo idilu...
vishnja92 vishnja92 15:57 12.09.2009

Re: .

ok wu - ako mislis da svaka aktivisticki nastrojena i lenja budaletina moze da se naklatari i da jednim idiotskim komentarom spinuje temu, i to nekome ko se mesecima polomio da postigne to sto je postignuto - onda ok.

ja ne mislim tako.

ili - ako je to opsti trend - ajde da pricamo o karlicnim porodjajima i kontroli nad istim, ili tako nesto
(mislim, bas me zgodno naslo, sad kad je Kru poznata)
scabies scabies 16:58 12.09.2009

Re: .

ako mislis da svaka aktivisticki nastrojena i lenja budaletina moze da se naklatari i da jednim idiotskim komentarom spinuje temu, i to nekome ko se mesecima polomio da postigne to sto je postignuto - onda ok.
Meni se čini da Krugolina ima načina da to spreči ako joj smeta. Kao što ima načina da spreči vređanje na svom blogu. Očigledno da joj ne smeta ni jedno ni drugo, pa ne moramo onda ni ti ni ja da joj se mešamo u uređivačq politiq.
Nemoj se ljutiš
maca22 maca22 17:07 12.09.2009

Re: .

scabies
[Meni se čini da Krugolina ima načina da to spreči ako joj smeta.

Slažem se sa tobom Scabi. I nema lepšeg načina nego da se sama izjasni, kao što i jeste. To ukida dalje mlaćenje prazne slame.
odpocetka odpocetka 17:08 12.09.2009

:)

Slabo to ide sa stidom i sramotom... nego, ko bese nacelnik tog porodilista, ako je njima ostavljeno na pravo da naplacuju "esktra usluge"? Inventivnost ministarstva finansija da pri klasifikaciji "robe i usluge" odredi da je prisutvo porodjaju luksuz i ubire 18% poreza je

Krugolina Borup
... u Rumi - u takozvanom "vanbolničkom porodilištu", što skoro da mu dođe kao "kuća za porađanje". Tamo uz ženu može da bude prisutan ko god hoće, bio partner, majka, suprug, sestra, drugarica...

A dotukla me kuvarica kad sam je pitala ima li primerak nekog tipičnog jelovnika.
Kaže žena: "Pravo da vam kažem, ja njih pitam šta bi one htele da im skuvam za sutra, pa tako i kuvam."


Ko je naše lekare naučio da je "bolnica" isto što i "zatvor", ne znam.


Za Rumu uopste i gospodju kuvaricu posebno,

A javlja mi se da lekare niko nije dodatno ucio o slicnosti bolnica i zatvora, to oni sami osacovali, jer ni u zatvorima se cuvareva/uniformi ne porice, pa po slicnosti...
vishnja92 vishnja92 17:23 12.09.2009

Re: .

Slažem se sa tobom Scabi.



eto i uzroka ovakvoj posecenosti - dezurni po imenu "ko nije sa nama, taj je protiv nas" nikada ne spavaju :)

medjutim - ozbiljnost teme, drage moje dame, unekoliko prevezilazi vasu zelju za prekracivanjem vremena, akomerazumete. selektivna citiranja, svrstavanja, cak i potpuno beznadezna ( i nadasve zabavna) postrojavanja blogera culta, kad vam se namesti - sve je to ok, ali nema nikakvog znacaja.


ako postoji fiskalni racun kojim se naplacuje prisustvo bilo koga na porodjaju, a narocito najpovlascenije kategorije - imate li da kazete i predlozite nesto po tom pitanju, s obzirom na visemesecno ordiniranje po kru blogovima? ili ne?
scabies scabies 17:25 12.09.2009

Re: .

imate li da kazete i predlozite nesto po tom pitanju, s obzirom na visemesecno ordiniranje po kru blogovima? ili ne?
Nisam shvatila...mene pitaš?
Hansel Hansel 17:29 12.09.2009

Re: :)

Ne znam za poređenje zatvor-bolnica, ali ovde može da padne (opšte omiljeno) poređenje kasarna-porodilište:
ŠTO MANJA KASARNA / MANJE PORODILIŠTE, TO NORMALNIJA ATMOSFERA!
scabies scabies 18:23 12.09.2009

Višnja

Obzirom da nisi odgovorila da li je pitanje meni bilo upućeno, konačno shvatih da jeste i da je to od onih pitannja koja ne očeqju odgovor, već koja služe da postave na mesto komentatora.
Ne ljutim se. Možda si i u pravu da ne shvatam ozbiljnost priče, i stvarno nemam problem da je to istina. Valjda ima mesta pod kapom nebeskom (pa i na bloguB92) i za nas što ne shvatamo ozbiljnost teme?
Ne znam ni da li je ono "prekraćivanje vremena" trebalo da bude neka upakovana uvreda. Sasvim moguće da jeste sa tom namerom pisano, ali mi se više sviđa da verujem da je to stvarno tvoj utisak.
Mislim da nema razloga da se ljutiš. Samo sam rekla da meni smeta kad vidim uvrede lične prirode na blogu, naročito neupakovane. Nisam imala nameru da to deluje lično, isto bih rekla ko god da je potpisnik komentara.
vishnja92 vishnja92 19:12 12.09.2009

Re: Višnja

pa recimo - pre maci22, posto je ne vidjam nigde drugde na blogu osim ovde, na poziciji bezrezervne podrske.

ali i tebi, naravno.
kad krecemo u ad hominem obracanja - sto za vip stranu nije ni umesno, ni preporucljivo, ni brat bratu - pristojno: ako se pobrojavaju neadekvatni izrazi, hajde da idemo od pocetka - ili nemojmo uopste. "lupetanje", "lupetaranje", "blamiranje" isl mogu proisteci iz licne ovisnicke krize, sto ih ne cini manje uvredljivim nego sto je, naprimer, termin "dokona budala" (ili sta vec bese).

i da - deo komentara koji si izostavila, a ja ga smatram kljucnim:
eto i uzroka ovakvoj posecenosti - dezurni po imenu "ko nije sa nama, taj je protiv nas" nikada ne spavaju :)

za ovo su, po meni, jednako odgovorni Krugolina i njeni komentatori.
Unfuckable Unfuckable 21:05 12.09.2009

Re: .

Meni se čini da Krugolina ima načina da to spreči ako joj smeta. Kao što ima načina da spreči vređanje na svom blogu. Očigledno da joj ne smeta ni jedno ni drugo, pa ne moramo onda ni ti ni ja da joj se mešamo u uređivačq politiq.
Nemoj se ljutiš

ok, mene jako zanima ovaj stav, baš me jako i vrlo zanima :
"nemoj se ljutiš"
zezaš se, je l' da ?
Neko brani temu i autora, a onda malo popije po pevalici od nepismene napaljene budale i zguta par uvreda u nizu, i onda će svi koji su redovniji ovde nego na svojim blogovima, što bi značilo da jako poštuju i mesto i autorku - da kažu
"nemoj se ljutiš"
to je odgovor na vređanje ?
I još će da svale autorki bloga, lahko a u prolazu, da joj je takva "uređivačka politika" tj da toleriše ničim izazvano vređanje, pa onda šta ima da se mi brinemo i sečemo, to ?
Ok ako "vi" koji ordinirate ovde 0-24 nećete, jer nebezbedno je mešati se, valjda (a tako je slatko prozivati udaljene targete, jel...) evo ja ću da kažem autorki bloga da meni smeta nereagovanje na ovakve - ponoviću : ničim izazvane - salve uvreda.
Ili, hajde da se dogovorimo - pa ako se vređamo, da se, brale - vređamo ?
Doctor Wu Doctor Wu 22:02 12.09.2009

Re: .

Koliko ja vidim thread je počeo jednom vrlo legitimnom temom, jakom predrasudom u odnosu na lezbejske parove, a ista je jako u vezi sa temom bloga (možda Krugolina to nije inicijalno htela, ali neki komentatori, očito, jesu). Nakon toga su počeli uvrede, homofobični ispadi ili nezgrapnosti, u zavisnosti od pogleda, da bi se sve završilo proper bitch ili cat fightom. Ili sam nešto propustio?

Na stranu što ne shvatam zašto je pitanje "jel si ti pijan?" manje uvreda od "lupetaš" moram priznati da ne bih voleo da blog postane politički korektan, a još manje gramatička laboratorija braće Vranešević (ili sestara Gall).
scabies scabies 22:11 12.09.2009

Re: .

Neko brani temu i autora, a onda malo popije po pevalici od nepismene napaljene budale i zguta par uvreda u nizu
Pretpostavljam da ni ti ne očeqješ odgovor, ali 'ajde neće da se baci...
Vidiš, ja sam samo rekla da mislim da nije bitno šta Višnja i ja mislimo kako treba da izgledaju komentari na Krugolininom blogu. I da je i meni zasmetalo to "lenja budaletina", kao što je njoj zasmetalo to što se komentari nisu konstruktivni i za temu vezani ili šta već. Takođe, ako ne praviš razliq: lupetati se odnosi na sadržaj koji je neko rekao/napisao i u mom kordinatnom sistemu je drastično drugačije od ličnih diskvalifikacija koje imaju elemente neprimerene javnoj komunikaciji i naslovnoj strani na koju se Višnja pozivala.Kapiraš? Ne? Nema veze.
Drugo, uopšte ne branim autora/autorq komentara, samo primenjujem standard koji koristim i očeqjem od sagovornika u komunikaciji. Više puta sam na Krugolininom blogu popila izjave da pričam gluposti, ali jedini put (čini mi se) sam se bunila kad su u pitanju bile uvrede lične prirode.

da kažu
"nemoj se ljutiš"
to je odgovor na vređanje ?
Ne znam da li si razumeo-to je značilo da ne želim da se Višnja ljuti na mene.
onda će svi koji su redovniji ovde nego na svojim blogovima

"vi" koji ordinirate ovde 0-24 nećete
Ne razumem ovo drugo lice množine, to je neka pristojnost, mora biti, ipak smo na Naslovnoj? Ali kad već polažem račune, da bar idem do kraja: jasno mi je da je moja sveprisutnost ovde očigledna, ali mi nije jasno zašto toliko smeta? Nije nikakav problem da se ja sklonim, verovao ili ne.
A ovde sam više nego na drugim mestima jer nemam dovoljno vremena ni da čitam sve textove, a još manje da pratim više blogova u isto vreme. A i, da ti pravo kažem, nisam od onih koji misle da se razumeju u baš sve od atomske fizike, preko spoljne politike pa do svetske književnosti, i od onih koji misle da je njihovo mišljenje na baš sve te teme bitno.

evo ja ću da kažem autorki bloga da meni smeta nereagovanje na ovakve - ponoviću : ničim izazvane - salve uvreda.
Pogubila sam se u ovom drugom licu množine, pa nisam sigurna da li je zaključak da sam ja nekoga vređala?
scabies scabies 22:28 12.09.2009

Re: Višnja

i da - deo komentara koji si izostavila, a ja ga smatram kljucnim:

eto i uzroka ovakvoj posecenosti - dezurni po imenu "ko nije sa nama, taj je protiv nas" nikada ne spavaju :)


za ovo su, po meni, jednako odgovorni Krugolina i njeni komentatori.
Iskreno, taj deo komentara sam izostavila jer ga nisam razumela. Nemam neki poseban utisak o posećenosti ovog bloga. Misliš da je velika ili mala?
Još manje sam shvatila kakve bi to veze moglo imati sa mnom. Vidim da si pratila Krugoliline blogove, ali nisi izgleda primetila da sam ja ovde retko na na većinskoj strani. O postrojavanju blogera Culta da i ne govorim.
Unfuckable Unfuckable 22:31 12.09.2009

Re: .

vidljivo je da si se pogubila
(sada možemo da svičujemo na "obično" ili "vređanje", je l' ? )
dakle, jedan padež je kada se Wu, ja i još neki seciramo negde i to radimo onako kako radimo, bez ikakvog grča na licu uz manje ili potpuno razumevanje autora tog nekog bloga
a, potpuno drugo je kada - a ti mi kaži da li grešim - ljudi koji su redovno prisutni ne nečijem blogu (što nigde nisam naveo kao nepovoljnost, ali vidim da je tako lakše za čitanje)
dakle - na blogu koji ima svoju temu, lajtmotiv, senzibilitet i ritmiku komentara - tolerišu ili se prave ludi na jedno eksplicitno baljezganje koje je moglo (ako je u pitanju samo suprotstavljen stav) da se kaže daleko suptilnije, drugačije pa i - inteligentnije.
I ti me sada ubedi da je tvoj komentar na sve to : " pa ok ako Kru ne smeta ...." baš ono što želiš da kažeš i misliš - ok ako je tako, ali to je krajnje bezlično i bedno, baš ako dolazi od nekoga ko je dosta vremena tu, i ko bi trebalo (shodno tome) da voli i poštuje taj blog na kome se oseća kao kod kuće

Ako pogledaš malo bolje - tj ako uspeš od "pogubljenosti", a ne vidim zašto bi ti sada to uspelo kada već par sati ranije nije - sled komentara, biće ti jasno zašto ovo što pišeš smatram malo licemernim , tj jasno će ti biti kada je došla lenja budaletina a kada lupetanje
Nagledao se ja selektivnosti i od moderacije i od autora i od komentatora, pa nekako umem da prepoznam, eto.
Protiv oštrih reči u diskusiji nemam ništa, ali imam protiv licemerja i selektivnosti
zna to dobro i Wu i mnogi drugi.

scabies scabies 22:54 12.09.2009

Re: .

Ako nisi primetio ja nikada nikome nisam rekla da lupeta, a svakakve gluposti sam ovde imala priliq da pročitam. Kvalifikacije tipa budala/budaletina/idiot/debil/imbecil takođe ne koristim. I uvek primetim kad drugi to rade. Na nekom prethodnom blogu sam rekla Topcat da nema potrebe da vređa nemogusesetitikoga. Na ovom sam reagovala kad sam primetila uvredu, onako kako sam umela i smatrala za prigodno, obzirom da blog nije moj i da se ne osećam ni kao Krugolinin advokat ni savetnik. Ni bilo čiji.
Drugo, stvarno već rekoh pravim razliq izmedju uvrede na račun komentara i uvrede na račun komentatora. (Kao što ti meni upravo reče da mi je postupak bedan i bezličan, a meni je to drastično drugačije nego da si rekao da sam ja bedna i bezlična. Pretpostavljam da tebi nije, ali to sad nije bitno.) Da je blog moj, reagovala bih i na "lupetanje", ali Krugolina je to i do sada tolerisala, koliko znam.
I, zamolila bih te, (kao što si primetio malo sam pogubljena) da li je tvoj problem u tome što Krugolina i moderacija nisu reagovali ili što ja nisam reagovala? Ako je ovo drugo, ili ti ili ja smo promašili mesto.
I konačno da pojasnim, moj komentar za koji si se uhvatio nije značio: "ok Višnja što su te izvređali, sad ne treba da se ljutiš, kad već Krugolini ne smeta." Značio je: "Višnja, da se ja pitam tvoj komentar bi bio izbrisan, ali Krugolini ne smeta." Licemerno, ali istinito.
chobanica chobanica 23:53 12.09.2009

Re: .

Koliko ja vidim thread je počeo jednom vrlo legitimnom temom, jakom predrasudom u odnosu na lezbejske parove, a ista je jako u vezi sa temom bloga (možda Krugolina to nije inicijalno htela, ali neki komentatori, očito, jesu). Nakon toga su počeli uvrede, homofobični ispadi ili nezgrapnosti, u zavisnosti od pogleda, da bi se sve završilo proper bitch ili cat fightom. Ili sam nešto propustio?


Tako nekako, i sve bespotrebno! Krugolina vec radi na tome da se prisustvo na porodjaju omoguci osobi po zeninom izboru, ma ko to bio i kog pola i seksualnog opredeljenja. Da je ovaj racun skandalozan na vise nacina, to stoji, ali i ne cudi. Bizarnije a mozda i vise zastrasujuce bi bilo da neko naplacuje prisustvo na porodjaju, a koristi politicki korektnu terminologiju
Doctor Wu Doctor Wu 00:10 13.09.2009

Re: .

Da je ovaj racun skandalozan na vise nacina, to stoji, ali i ne cudi.

Nekako mi se čini da je to nečuđenje osnovni problem u Srbiji. Decenije komunizma su potpuno uništile građansku svest u Srbiji, i ljudima je potpuno prirodno da ih neki Tomica Milosavljević zajebava i globi zbog svakojakih gluposti (kako je taj čovek ne ministar nego još uvek na slobodi stvarno, što kažu Englezi, beggars belief). Dok građani ne ustanu i kažu: Stani, bate, ovo više ne može ovako, nastavljaće da se dešavaju ovakve kafkijanske scene.

Zbog toga i obožavam i podržavam ovo što Krugolina radi. Malo je ironično i smešno da građansku emancipaciju Srba sprovodi žena astrolog, koleginica pok. Milje Vujanović, ali ta žena (mislim, Krugolina) očito ima muda da iznese neku priču i ljudi joj (pre svega žene) masovno veruju. Prvi pravi grassroot pokret u Srbiji. Zato navijam za Krugolinu i spreman sam da previđam male glupe gafove koje pravi tu i tamo.
Hansel Hansel 00:40 13.09.2009

Re: .

Šta napaste scabies, ljudi? Tj. Unf? Šta znači biti na blogu 0-24? Šta znači biti na Blogu 0-24? Kakva to prava i obaveze donosi, ljudi moji? Valjda je osnovno pravilo biti pristojan, pa onda ne trolovati (hm, previše)? Zašto neko, sve i da jeste 0-24 tu, mora da ima stav o svemu što se tu dešava? Ja sam, na primer, tu zbog teme, a još više zbog Krugolininog aktivizma koji cenim, tamo gde smo zaključili da se razilazimo više se ne "guram" - isto rekoh - tvoja inicijativa, tvoj izbor (mada smo se dogovorili da popričamo šta to ne razumem, samo ću morati da se podsetim šta to beše tačno načelno, naravno, znam), ali se neko (inače uglavnom cenjen, mislim s moje strane) našao bio, da i to komentariše. Šta ono beše, optužba za (povređenu) sujetu? A ovde jeste bez veze da se ovaj blog skroz razvodnio i ako mu je funkcija podrška akciji, to deluje malo propalo, a ako ja smem išta da sugerišem Krugolini, možda toliku slobodu ne bi trebalo da dozvoli na blogu ako je njegov cilj "čuvanje vatre" inicijative.

Ništa više o tome (ne, Unf, što me ne zanima, veš što poštujem pravo izbora autora da uređuje svoj blog, baš kao i scabies, mislim), a konflikte oko pristupa ili ne-pristupa partnerke bih razrešio kao što bih razrešio i prava nasleđivanja bez poreza i prisustva u ne-daj-bože šok-sobama istopolnih ili kojih već partnera - pravom svake osobe da izabere osobu/e za svaki od ovih slučajeva, bez obzira da li je njen rođak, prijatelj, ljubavni, životni partner, šta god bio-la. Što se mene tiče, ko nije time zadovoljan - .....! (popunite sami )
cult cult 01:42 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Kao najpostrojavaniji bloger (ma sta to znacilo) od strane KruKluxKlana mogu da kazem da ste prekrsili osnovno pravilo za citanje Krugolininog bloga, a to je ne unositi se lično. Iz nekih razloga, u koje mi ne pada na pamet da zalazim, ovde je jako cesto mnogo negativne energije i najmanja varnica je dovoljna da izazove orange crush. A kamoli ludost izrazavanja drugacijeg misljenja od blog mainstreama što meni, na nesreću, nije nikakav problem.

Ne znam kako se Scabies nasla u centru uragana, tim pre sto jedan od najkorektnijih blogera ovde. Ovaj "greh" koji je napravila je nebitna stvar u odnosu na ono sta se sve ovde moze doziveti od uvek spremnih ljutih evetefendija. Nikad ranije nisam video ikog da reaguje. Ni iz bezbedne daljine. A kamoli da bude spreman za princip doci i na strasnom mestu postojati.

Ocekivati od krugoline moderaciju komentara ili bar pozivanje ljudi na korektnije ophodjenje prema neistomisljenicima je naivno jer joj je stil razgovora takav da generise takav ton kod ostalih. Tako da- ili citas i ne unosis se licno, ignorises ad hominem forice, ili bratesestro dignes ruke i ne citas vise.
Unfuckable Unfuckable 02:28 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

ti mora da si jako mlad ili jako slep ili jako wannabe ili jako sve zajedno kada sebe predstavljaš najpostrojavanijim blogerom od strane KruKluxClana
a baš upravo taj image, koji ti (rekoh li ti već ) tako olako prisvajaš - daje mi za pravo da i scabby
(koju ne treba braniti od mene tako često koliko je treba braniti od nje same) i Krugolini kažem ono što sam rekao
Dakle, mani se 'eftinih poena, u ovoj maloj priči ih nema, naročito ne za vaćaroše koji bi da ućare malo neznamnijačega preko ove male rasprave među prijateljima, a koju bi ti - o hvala do neba na nepotrebnom komplimentu, vapim - da nazoveš uraganom, što samo mnogo više govori o tvojoj percepciji ovog mesta i aktera nego što bi želeo.
A tek za princip "doći i na strašnom mestu postojati" mi je jasno koliko nemaš pojma šta pričaš (primetiti da još uvek nisam upotrebio termin "lupetaš", a nije da nisam mogao)

Ocekivati od krugoline moderaciju komentara ili bar pozivanje ljudi na korektnije ophodjenje prema neistomisljenicima je naivno jer joj je stil razgovora takav da generise takav ton kod ostalih.


Ovde tek briljiraš, ali - da ne dužim, a kako i scabby preporučih : pogledaj malo sled komentara pa reci na kojoj tački je počelo vređanje, ako umeš da raspoznaš - a čini mi se da nisi ni pročitao nego se samo malo zatrčao...'eftino je čudan lepak
Moderacija komentara je nešto krajnje neophodno, za tvoju informaciju.
Ako već pokušavaš da budeš nešto i neko ovde, pa makar i na ovako jeftin i površan način - bar se upoznaj sa osnovnim principima funkcionisanja ovog mesta, bilo bi korektnije od ovako paušalnog ....ispoljavanja (primetiti reč koju opet nisam upotrebio)
maca22 maca22 02:38 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

...retrogradni merkur?
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:18 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

retrogradni merkur?


E, uze mi reč iz usta.
Doctor Wu Doctor Wu 08:50 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Kao najpostrojavaniji bloger (ma sta to znacilo) od strane KruKluxKlana

Tomice?! Ti li si?
Krugolina Borup Krugolina Borup 08:52 13.09.2009

Re: .

Zato navijam za Krugolinu i spreman sam da previđam male glupe gafove koje pravi tu i tamo.



Ebeš život bez gafova. Gafovati je ljudski.
Znaš kako se ja tešim? (A moram povremeno, kad mi dodje iz dupeta u glavu u šta sam se, u stvari, uvalila.)
"Ako može Velja da bude ministar, možeš i ti da budeš Majka Hrabrost!"
skener92 skener92 09:41 13.09.2009

Re: Džodi



Ko je naše lekare naučio da je "bolnica" isto što i "zatvor", ne znam.
Ali neko očigledno jesto.
bauer. bauer. 09:46 13.09.2009

Re: .

mešamo u uređivačq politiq.

skabi, kada bi samo prestala da koristiš to 'q' u kontekstu u kome ga koristiš, život bi bio daleko podnošljiviji. ne znam kako izgleda drugima ali meni izgleda strahovito rogobatno. mislim, razumem foru, ali... čemu... je ponavljati?
Hansel Hansel 10:00 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Krugolina Borup
retrogradni merkur?
E, uze mi reč iz usta.
Sad kapiram magiju horoskopa...
Uvek možeš da okriviš planete i NJIHOVO "ponašanje" umesto...

Je l' retrogradni Merkur kriv kada neki blogeri imaju očiglednu tendenciju da b/Blog smatraju svojom prćijom? (Izvin'te, ne znam da li je ovo neka nepristojna reč, uvek mi je zvučala adekvatno u tako nekim slučajevima)

Je l' isti takav i isti taj kriv i kad se neko "žali" što je napadan od većine, a on baš voli da "gurne prst u oko" pa posle iz tih očekivanih reakcija izvlači zaključak da je sigurno u pravu kada je naišao na takve reakcije?

I, je l' ista nam planeta (pagansko božanstvo u podtekstu možda) kriva što ljudi tako vole da se svrstavaju, pa, ruku na srce, i na ovom blogu. I tako lako postanu nekritični. A sve je valjda zbog istine koju je izrekao Cult (mada u drugom kontekstu) - da se učešće shvata lično. Čemu to, vol'o bi' da znam, a da ne pretpostavim da neko nema prostora da se u realnom životu postavi lično? Evo, ja u realnom životu nemam s kim da pričam na teme o kojima ovde pričam, pa sam zato na nekim blogovima!

P.S. Pretpostavlajm da ovo viđenje horoskopa nije primereno većini diskutanata koji su manje-više propagatori horoskopa, ovo samo primećujem nit koja se vrlo često provlači kad se mnogi (inače) dohvate astrologije...
Hansel Hansel 10:29 13.09.2009

Re: .

Doctor Wu
Da je ovaj racun skandalozan na vise nacina, to stoji, ali i ne cudi.Nekako mi se čini da je to nečuđenje osnovni problem u Srbiji. Decenije komunizma su potpuno uništile građansku svest u Srbiji, i ljudima je potpuno prirodno da ih neki Tomica Milosavljević zajebava i globi zbog svakojakih gluposti (kako je taj čovek ne ministar nego još uvek na slobodi stvarno, što kažu Englezi, beggars belief). Dok građani ne ustanu i kažu: Stani, bate, ovo više ne može ovako, nastavljaće da se dešavaju ovakve kafkijanske scene.Zbog toga i obožavam i podržavam ovo što Krugolina radi. Malo je ironično i smešno da građansku emancipaciju Srba sprovodi žena astrolog, koleginica pok. Milje Vujanović, ali ta žena (mislim, Krugolina) očito ima muda da iznese neku priču i ljudi joj (pre svega žene) masovno veruju. Prvi pravi grassroot pokret u Srbiji. Zato navijam za Krugolinu i spreman sam da previđam male glupe gafove koje pravi tu i tamo.
S malim zakašnjenjem dajem komentar - kao neko ko je (možda premalo) živeo u (već raspadajućem) komunizmu, pa još u unutrašnjosti, ne bih rekao da je ubijenost u pojam, bar u smislu percepcije, bila u tom periodu tako velika kao danas. Na baznu činjenicu da si nekad i mogao da se buniš zbog nečega i nešto uradiš (ali samo ako ne dovodiš vlast u pitanje i ako neki probelmi nisu predstavljeni kao opšta datost - a činjenica je da mnogi nisu), nadovezao se Milošević s potpunim ubijanjem u pojam koje se do bombardovanja manifestovalo kroz rezon "samo da ne bude gore", da bi u poslednjih devet godina nastupila nova faza, opštepoznata, ispiranja mozga na preostale medijske i svakodnevne načine. Pisao je lepo i libkonz na jednom svom blogu o tome - ova vlast (ili ove vlasti) uspele su (dalje su moje formulacije) da dovrše ono famozno "kuvanje žabe". Da ja sada ovde ne razglabam, ali suština jeste u bacanju "koske", i to ne jedne, baš kao što je upravo na ovom blogu bačena koska i osnovna inicijativa time zamagljena. Neću da kažem da je neko to ovde (na blogu) s namerom uradio, mislim da nije, ali efekat je taj, i Ministarstvo, ministar i dr Stanojević mogu da budu sasvim zadovoljni, ako mene pitate. A vlast generalno jer su uspeli u nameri da se "svaki građanin brine o sebi" - drugim rečima - da nema snage da se s njima bori. Hoću da kažem da je sve duboka istina što je drWu rekao, s tim što msilim da je istorija "utuplčjivanja" ovog naroda duža od trajanja komunizma.

Evo jedan možda i u ovoj diskusiji upotrebljiv grafit (mural?) koji sam nedavno uslikao u Zaječaru, zanimljiv na više načina:



Inače, Krugolina, i ja sam ti na "London Calling" nešto odgovorio, a povodom najsvežijeg "gafa" koji ti je zamerio drWu.
Unfuckable Unfuckable 10:37 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

hajde da se ne pravimo ludi :
mene samo malo zanima, što sam i pitao, kako to da niko ne primećuje ovo i ovo, kada su već svi tako agilni i brzi u reagovanju (sa nekoliko sati zadrške) i naknadnoj pameti sa par kilograma spina i nekoliko kvadrata etiketiranja upućenih onome ko reaguje na to,što samo neupućene može da začudi
(grehota propustiti prilku, je l' ? )
tako da to nema nikakve veze sa svrstavanjem, "istinama koje je izrekao cult" i sličnim papazjanijama koje se ovde valjaju, nego samo sa - logikom
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:37 13.09.2009

Re: .

Inače, Krugolina, i ja sam ti na "London Calling" nešto odgovorio, a povodom najsvežijeg "gafa" koji ti je zamerio drWu


I pravo si rekao.
A gosn. ambasador potpuno promašio temu prilikom odgovora.
Ja u gajde (diskriminaciju po osnovu pasoša) on u tamburu (nepušačka politika).
Ali, bar je odgovorio, što je samo po sebi više nego pohvalno.
I dao konkretne informacije o mogućnosti ukidanja viza za UK, umesto da mi nagađamo i oslanjamo se na glasine i tračeve.
cult cult 10:58 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Unfckbl, preskočiću sve ove lične nivoe i pokusaje "uvreda", shvatio si već da te doskočice na mene ne deluju, (mada moram da priznam da si vrlo talentovan ili iskustvom izverziran), ali shvatam da je to zarad publike, što je, naravno, krajnje legitimno. Isto tako jasno ti je da bih i ja mogao da se spustim na taj lični nivo, ne tako iskusno kao ti, ali sigurno da bih, medjutim, čemu?

Najpostrojavaniji je termin koji su upotrebile Višnja i Scabies, bio mi simpatičan, te ga preuzeh od njih.
Doci i na strasnom mestu postojati - ne verujem ti da ne prepoznajes pozajmljenu pesnicku sliku, opet si pravio doskocicu zarad poblike.
Mešam se u svadju medju prijateljima - maestralno izvodjnenje sagovornka na čistinu, kontra nas "malo posvadjanih prijatelja", te postrojavanje "prijatelja" na svoju stranu, vrlo iskusno, sećam se tog manira nekih drugara iz osnovne škole.

Megjutoa, blagu ideju nemam ko je od vas prijatelj, ko ne. Moram da priznam da me vaši privatni blogodnosi uopšte ne zanimaju. Hoću reći branim princip, a ne čoveka.

Ako posmatramo sled komentara, ovo je prvo diskutabilno mesto:

zarad toga, molim vas da prekinete s tim - oboje.


A to reče Višnja.
Anonimna alkoholičarka joj odgovorila u svom standarnom nepristojnom stilu "ne lupetaj". Ona to radi uvek i svima i bez ikakvog razloga. A reći njoj da "prekine" hmmmm. Too much.

Tako da, unfckbl, nema tu "nevinih". Samo je pitanje da li ces da se stavljas na stranu prijatelja i da biraš kritičnu tačku iz tog sleda komentara kako prijatelju odgovara, ili se nećeš mešati uopšte.
Moja malenkost sigurno ne bi reagovala ni na Višnjino "prekini", a mnogo puta već nije reagovala na alkoholičarkino "ne lupetaj", ali kad se isuviše uneseš svaka stvar se može tretirati kao lična uvreda i eto problema.

"Malo jefitnih poena" - zaista misliš da svi ljudi ovde nešto govore zbog nekakvih poena? Mislim, kakvih? Jel to broj preporuka komentara? Ili...? Izvini, ja zaista ne znam šta bih radio s tim imaginarnim poenima, niti sa brojem preporuka u komentaru. Zacudjen sam bio tako uraganskim, zajedljivim, ad hominem reagovanjem na Scabies "greh", obzirom da osecam i vidim koliko je korektan lik na blogu. Verovao ili ne - to je sve.
Unfuckable Unfuckable 11:23 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

ok bratko - džaba prepričavamo i prežvakavamo nešto što se vrlo jasno vidi i iz aviona, i džaba to filujemo uzgrednim opaskama o iskustvu, "odnosima" i broju preporuka
(taj "broj preporuka" je upravo jedna jako magična i čudnovata stvar, zar ne : neke primećujemo a neke - ne, ali jako je uputno praviti se malo nevešt)
uz crtanje scabbynog lika i dijela - što tek nalazim kao bespotrebno "uvlačenje u prolazu"
pošto je upravo scabby deo tog imagea sasvim legitimno i časno izgradila bespoštedno se držeći za moj grkljan po Kru blogovima na sijaset tema
(ok, ok : obostrano je to bilo, da se ne lažemo - i svi živi )
tako da zaista nema potrebe da je tako nevešto braniš - od mene - da ne spominjem sada tvoj biser koji ide
da li ces da se stavljas na stranu prijatelja i da biraš kritičnu tačku iz tog sleda komentara kako prijatelju odgovara, ili se nećeš mešati uopšte.
-
dakle, baš zbog svega toga što je iza nas ali jeste deo neke naše relacije
(znam da ti smeta izraz, ali nema boljeg : hteo to ili ne, vremenom se ovde izgrađuju relacije)
daje mi slobodu, prostor i kredit da ukažem na nelogičnost stava, bez da pitam za dozvolu ili mišljenje svako dokono puvalo koje sedi negde okolo grickajući kokice i čekajući svojih 5 minuta pameti (naknadne, naravno)
zilikaka zilikaka 11:31 13.09.2009

Re: .

a konflikte oko pristupa ili ne-pristupa partnerke bih razrešio kao što bih razrešio i prava nasleđivanja bez poreza i prisustva u ne-daj-bože šok-sobama istopolnih ili kojih već partnera - pravom svake osobe da izabere osobu/e za svaki od ovih slučajeva, bez obzira da li je njen rođak, prijatelj, ljubavni, životni partner, šta god bio-la. Što se mene tiče, ko nije time zadovoljan - .....! (popunite sami )

Samo bih dodala da smatram da to KO je prisutan na porodjaju, tj. u kakvoj je on/ona vezi sa porodiljom, predstavlja isto tako važan parametar kao što je i boja njegovih čarapa u trenutku ulaska u bolnicu. I sto toliko bi trebalo da opterećuje sve druge.
cult cult 11:42 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Nemoj ovo da shvatas licno.
Nikad ne idem ad hominem.
Samo primecujem:

Ne znam da li mozes da zamislis kako objektivno izgleda neko ko misli da je sam razgovor s njim prikupljanje poena, prilika na koju se cekalo i sl.

Kad bi uspeo da predjes, a znam da mozes, tu tesku tranziciju iz subjektivnosti u objektivnost, shvatio bi da je logicno da oni koji sebe tako dozivljavaju, zaista misle i da je broj preporuka bitan, da taj broj "selektivno uocavaju" i sta si to vec napisao.
Isto tako, tom tipu licnosti svaki komentar predstavlja borbu za naklonost drugih, a u tezim varijantama - "uvlacenje u prolazu".

Meni je potpuno svejedno da li ces uloziti napor i pokusati da shvatis, ali kao tema za razmisljanje - ne postoji nijedan jedini razlog zbog kojeg bih se borio za naklonost publike en general, svakog ponaosob, niti imam poriv da se bilo kome u realnom, a kamoli u ovom virtuelnom svetu uvlacim u prolazu ili na dnevnoj bazi.

Ne bih da se ponavljam, ali ponekad je potrebno - vasa prijateljstva, relacije, istorije, su mi krajnje nezanimljive i moj komentar je potpuno lisen tog konteksta.

Naknadna pamet - do 02:42 kad sam komentar ostavio, bavio sam se nekim drugim stvarima nevezanim za virtuelni svet. Can u believe it?!
bocvena bocvena 19:19 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?



Cvexkeks, greškom.
lucidalina lucidalina 19:24 13.09.2009

kako se brise svoj komentar?

nista
lucidalina lucidalina 19:26 13.09.2009

a kad se predomislis

pa hoces umesto da menjas svoj komentar, je l postoji samo opcija da ga menjas ili mozes da ga brises? help? anyone?
Hansel Hansel 21:03 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Lucidalina, mi ne možemo da brišemo svoje komentare, samo možemo da ih menjamo; da ih briše može samo moderacija i valjda domaćin bloga.
Unfuckable
...kada su već svi tako agilni i brzi u reagovanju (sa nekoliko sati zadrške)...
Izvini, treba nam vremena da smislimo odgovor!
Ma, čoveče, nismo baš intravenski priključeni na blog, treba nekad malo udahnuti i svežeg vazduha!
4krofnica 4krofnica 21:14 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Lucidalina, pazi -moras biti brza, jer Supermod i Unfuck. sve registruju.
znaci njih izostavi iz komentara i nemas problema..niko nece ni primetiti promenu...

evo menjam, pises edit, mada si kliknula na izmeni...ma nema veze, postuj pravila!
znaci edit: zaboravila sam smajlice
maca22 maca22 21:22 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Hansel
Krugolina Borup
retrogradni merkur?
E, uze mi reč iz usta.
Sad kapiram magiju horoskopa...
Uvek možeš da okriviš planete i NJIHOVO "ponašanje" umesto...

Je l' retrogradni Merkur kriv kada neki blogeri imaju očiglednu tendenciju da b/Blog smatraju svojom prćijom? (Izvin'te, ne znam da li je ovo neka nepristojna reč, uvek mi je zvučala adekvatno u tako nekim slučajevima)

Je l' isti takav i isti taj kriv i kad se neko "žali" što je napadan od većine, a on baš voli da "gurne prst u oko" pa posle iz tih očekivanih reakcija izvlači zaključak da je sigurno u pravu kada je naišao na takve reakcije?

I, je l' ista nam planeta (pagansko božanstvo u podtekstu možda) kriva što ljudi tako vole da se svrstavaju, pa, ruku na srce, i na ovom blogu. I tako lako postanu nekritični. A sve je valjda zbog istine koju je izrekao Cult (mada u drugom kontekstu) - da se učešće shvata lično. Čemu to, vol'o bi' da znam, a da ne pretpostavim da neko nema prostora da se u realnom životu postavi lično? Evo, ja u realnom životu nemam s kim da pričam na teme o kojima ovde pričam, pa sam zato na nekim blogovima!

P.S. Pretpostavlajm da ovo viđenje horoskopa nije primereno većini diskutanata koji su manje-više propagatori horoskopa, ovo samo primećujem nit koja se vrlo često provlači kad se mnogi (inače) dohvate astrologije...

"retrogradni merkur" je metafora.
Hansel Hansel 21:32 13.09.2009

Re: .

Dobro, mogu to da shvatim, ali nisam do sada nailazio na slučaj da neko izrekne metaforu, a drugi kaže "uze mi reč iz usta"... ne znam. Ali, nije bitno, ja nisam ni komentarisao konkretno te replike, iako sam se na njih vezao i "primenio" tu vezu na aktuelni konflikt, prosto sam dao svoju asocijaciju kako mnogi gledaju na horoskop, ne vi, misilim da sam to i napisao, možda ne baš dovoljno jasno.

Ali, hm, kad bolje razmislim, zar se zapravo i horoskop ne svodi na - metaforu-e?

Inače, koristim priliku ne da pozdravim Žiku, nego da se zikikiki (ima li ovo veze s Žikom, Žikić?!) zahvalim na onim ovacijama - retko ih dobijam!
shumska shumska 21:34 13.09.2009

Re: .

skabi, kada bi samo prestala da koristiš to 'q' u kontekstu u kome ga koristiš, život bi bio daleko podnošljiviji.

koje preterivanje
Hansel Hansel 21:38 13.09.2009

Re: .

Hehe, izgleda da je Scabby ovih dana na tapetu... Planete joj se loše postrojile!
Krugolina Borup
Inače, Krugolina, i ja sam ti na "London Calling" nešto odgovorio, a povodom najsvežijeg "gafa" koji ti je zamerio drWu
I pravo si rekao.A gosn. ambasador potpuno promašio temu prilikom odgovora.Ja u gajde (diskriminaciju po osnovu pasoša) on u tamburu (nepušačka politika).Ali, bar je odgovorio, što je samo po sebi više nego pohvalno.I dao konkretne informacije o mogućnosti ukidanja viza za UK, umesto da mi nagađamo i oslanjamo se na glasine i tračeve.
Naravno, razumela si da sam se delom šalio, ali zaista je taj propis sumanut za sve redom, i ako ima bilo kakve šanse da se to promeni, treba nastupati sa pozicija svih, ne samo pušača. A i ja se slažem sa ambasadorom, iako sam protivnik pušenja, da se s tim otišlo predaleko, ali to je druga tema...
scabies scabies 22:29 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Ovaj "greh" koji je napravila
Verovala sam da je jutro pametnije od večeri, ali evo ni posle 24h mi nije jasno šta se dogodilo. Možda bi bilo jasnije da su hrabri ljudi imali hrabrosti da ono što su rekli na PPu kažu ovde. Ovako, još uvek mi nije jasno koji je moj greh? Naravno pored toga što ovde ordiniram 0-24. Problem je što nisam reagovala na "lupetati" ili što sam reagovala (a ja sam to smatrala za reakciju, u domenu mojih mogućnosti) na "lenja budaletina"? Ili je ipak problem što nije reagovala moderacija i Autorka? Ili što niko nije reagovao? Ili šta?
Unfuckable, naš razgovor (bar meni) nije bio prijateljski, nemojmo biti licemerni. Kao što postoji arhiva tih blogova koji pokazuju ko se kome i zašto držao za grkljan, a ako si zaboravio počelo je tako što si ti (kao i Višnja sad) poqšao da mene "usmeriš na suštinu" i objaswniš mi da "ne maglim" i da budem konstruktivna ili da ćutim. I pored tih par oštrijih rasprava sa mnom ja se ne sećam da se tebi bilo ko suprostavljao, a još manje da te je neko "razapinjao i postrojavao". Moguće je da se to dešavalo pre mog dolaska na blog, za to ne mogu da tvrdim.
Cult, ja znam da ti stao u odbranu principa, a ne u moju odbranu. Iznad svega poštujem ljude koji su spremni da brane princip, bez obzira na to koga će tim zaštiti ili optužiti. I kao i sve vrednosti koje poštujem, istu se trudim da primenjujem.

Blog je za mene do sada, šta god da se na njemu dešavalo, i koliko god da je bilo nesporazuma, oštrih disqsija, pa čak i teških reči i uvreda, bio jedno dobro mesto gde sam provodila neko kvalitetno vreme i smatrala da imam koristi od njega. Smatrala sam da je moje pravo da kažem ono što mislim, a da je moja obaveza da budem pristojna i poštujem sagovornike. Veća prava nisam tražla i na veće obaveze nisam bila spremna. Sada mi se čini da je isplivalo toliko toga ličnog, čemu nije mesto ovde i u čemu ne želim da učestvujem.

Hansel Hansel 22:47 13.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Scabby, mislim da ne treba ni pokušavati shvatiti, jer nema šta da se shvati.
Unfuckable Unfuckable 08:24 14.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

dakle, druga culta ćemo, u već oprobanom i viđenom maniru, da slušamo samo polovično - tj kada "brani princip" ali ne i kada savetuje da se ne shvata lično ili prebrojavaju preporuke
(mada ćemo princip malko preskočiti kada treba drugome da dozvolimo "pravo da kaže ono što misli" i reaguje )

- baš onako kao što polovično tj selektivno filtrujemo komentare, pa negde imamo "domen mogućnosti" a negde smo nemoćni i samouvezanih ruku odjednom - nevešti k'o dete, baš zanimljivo, mada malo bedno izgleda kada to rade inteligentni ljudi, sa sve biblijskim žalopojkama o Grehu, Iskušenju, Kazni i Žrtvi kada im na tu nelogičnost ukažeš

Mislio sam da ne komentaraišem više na ovu temu tj događaj - ali grehota kada vidim koliko je masovan (mada malo jednoličan) odziv
Pravoverni Borci Protiv Čoporativnih Nastupa neka se ne osećaju prozvanima i neka samo nastave da broje preporuke uz neki prigodan klip - principijelno - naravno, a kako bi.
roland_h roland_h 09:26 14.09.2009

Re: .

maca22
Žena u svetu može da pozove da prisustvuje NJENOM porođaju KOGA GOD ona hoće. Pa bila to mama, drugarica, muž, dula... A može i više njih.

jel za svaku osobu po 17000?

što se mene tiče pravo na slobodan odabir ljudi koji će prisustvovati porodjaju nije ništa manje bitno od prava da to isto prisustvo bude besplatno.
lucidalina lucidalina 09:34 14.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

@hansel & krofnica

hvala, to za editovanje sam videla i sve mi je jasno, samo sam htela da obrisem (prvi put u zivotu, ne znam sta mi bi) i ne moze. svasta.

ali thx na reagovanju na moje trabunjanje
4krofnica 4krofnica 09:45 14.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Kao objektivni posmatrac primecujem da su gore navedeni komentari nepotrebni, u delovima netolerantni, skloni priklanjanju (nikad mi nece biti jasno-KOME?cemu?). I sta ima da se suruje na pp-u? Nit' te ko vidi, niti zna ko si...(pritom nemislim na scabies.)
Novom blogeru bi sve ovo bilo -u najmanju ruku-nerazumljivo i ko zna da li ce se zainteresovati za njene napore...(Kru)
mozda sebi na stetu, ipak- volim sto Kru nebrise nista.

*nadam se da sam doprinela raznovrsnosti.
Hansel Hansel 13:01 14.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

Ja samo da preciziram - nisam ni ja za brisanje i za represiju, bilo bi idealno kada bi blog mogao da ima margine, pa da se na marginama razvijaju digresije nevezane za teme... to je izvodljivo (ne moraju da to budu margine koje fizički tako izgledaju), ali teško da bi taj moj predlog neko usvojio ... U nedostatku toga, možda nije loše neka vešta moderacija, ali, kao što rekoh, o tome odlučuje autor.
maca22 maca22 18:14 14.09.2009

Re: Dobra borba, zar ne?

NNN NNN 11:50 12.09.2009

Lova samo kaplje

a deca se sve manje rađaju
maca22 maca22 13:42 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

Treba to isfinansirati. Počev od eventualne veštačke oplodnje sa očajnom uspešnošću, pa preko pregleda, oni koji nisu potrebni često, i onih koji jesu potrebni, ali vam za njih niko ne kaže, pa sve do ovakvih stvari na porođaju.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:51 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

NNN
a deca se sve manje rađaju

...ali zato imamo parade ponosa. Koga briga za decu.
maca22 maca22 14:54 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

E sad svi koji su se borili da shvate Kralja Majmuna kako ne truje blog, nek još jednom razmisle.
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:58 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

...ali zato imamo parade ponosa. Koga briga za decu.


Imamo, i ja sam ponosna što je imamo, i pošto me je briga za decu, ponosna sam što će moje dete rasti u državi koja se menja i koja će biti sve tolerantnija prema različitostima. I mnogo me raduje što su silne javne ličnosti JAVNO dale podršku Paradi ponosa. Svaka im čast! (Uzgred: zna li neko ko mu dođe onaj Kebra?)

Eto, kad me vučeš za jezik na blogu koji uopšte Povorku ponosa nema za temu.
Ali, što se mene tiče, može da ima, a vidim da i tebi zapelo da ima, tako da - izvolte, slobodno, što se mene tiče - može i to da bude tema. Ili da napišem poseban blog?

ps: i uz ženu koja se porađa treba da može da bude njen partner ili partnerKA.
antioksidant antioksidant 15:28 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

Uzgred: zna li neko ko mu dođe onaj Kebra?

Krugolina Borup Krugolina Borup 15:32 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

Eto ti vidiš.
Omatorila.
Pregazilo me vreme skroz...
antioksidant antioksidant 15:39 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

Ili da napišem poseban blog?

ako ces da pozoves tomicu da zajedno sa kebrom podrzi paradu ponosa...
on je evropski covek sirokih shvatanja, siguran sam u njegovu reakciju

edit: ocekujem odgovor u stilu: moze partnerka porodilje da prisustvuje porodjaju ali a se jasno definise sta je vanstardandna usluga i da se izda fiskalni racun (pa ako cena bude drugacija nego za partnera - mozemo da vicemo - diskriminacija)

maca22 maca22 15:44 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

U "Sex i grad" (uuuu, i ovo može da inicira flejm) Keri je sa ulice, tačnije iz kočija sa konjem (koji nije imao bris) utrčala u porodilište, da pruža podršku drugarici Mirandi. Između ostalog jer porodiljin dečko i otac, Stiv, je mnogo plačevan.

uros_vozdovac uros_vozdovac 15:45 12.09.2009

Re: Lova samo kaplje

Krugolina Borup

ps: i uz ženu koja se porađa treba da može da bude njen partner ili partnerKA.


Prosto se nisam nadao drugačijem odgovoru. Bravo.

Kad će izveštaj, da spremim kokice i sokove, uspavamo bebca, pa da čitamo....
escherichije_colic escherichije_colic 12:48 12.09.2009

blam

Ministre, zar vas nije blam da slika ovog fiskalnog računa već danima kruži internetom?


Blam je apstraktna kategorija za osobu koja ne poseduje osećaj stida.
vishnja92 vishnja92 12:53 12.09.2009

"hvala na poseti"

hit :)))))))))

pa ovu zajebanciju neko treba da plati prekvalifikacijom, bre.
nista manje od toga.
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 13:03 12.09.2009

?

Pa gde mi zivimo?
Zasto bi nasi ginekolozi poslusali i jedan medjunarodni protokol koji je utvrdjen na osnovu sistematizovanih i statisticki obradjenih studija i obuhvatao stotine porodjaja ljudi kad oni mogu da se oslone na licno iskustvo i jos zarade 17'700 din.
maca22 maca22 13:58 12.09.2009

Re: ?

NeuroRadoznalost
Pa gde mi zivimo?
Zasto bi nasi ginekolozi poslusali i jedan medjunarodni protokol koji je utvrdjen na osnovu sistematizovanih i statisticki obradjenih studija i obuhvatao stotine porodjaja ljudi kad oni mogu da se oslone na licno iskustvo i jos zarade 17'700 din.
Preporuka.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:22 12.09.2009

Presipanje

Ja predlažem da odmah ukinu Agenciju za ravnpravnost žena i slične organe, da odmah ukinu finansiranje projekata koji imaju veze sa rodnom ravnopravnošću žena u jeziku, i ostale budalaštine koje troše oooogromne pare. Imaće onda para da plaćaju očevima sapune, zaštitne maske i drugu dodatnu opremu i još će da pretekne da mogu da se kupe kafe i pića medicinskom osoblju.
maca22 maca22 14:15 12.09.2009

Only people involved are allowed in here.

- Who are you?
- I'm the father.
- I am sorry, only people involved are allowed in here.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana