Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika

Porodična šetnja i Povorka ponosa 2009.

Srecko Sekeljic RSS / 12.09.2009. u 18:37

Ove godine, udarne javne manifestacije onoga što neki nazivaju „Prvom" i „Drugom" Srbijom deli samo nedelju dana razlike. Da li to znači da su se konačno približile jedna drugoj? Fraza o ideološkoj, kulturološkoj, vrednosnoj i kakvoj-sve-ne podeli na dve Srbije je već uveliko izlizana, ali izgleda da je jednako aktuelna. Mada mi se isprva nije tako činilo.

Zaista sam se obradovao kada sam čuo da desničarke organizacije Dveri i Srpska mreža kao odgovor na organizovanje Povorke ponosa pozivaju na uzdržavanje od fizičkog, pa i verbalnog nasilja. Za razliku od destruktivnog i ofanzivnog načina suočavanja sa neistomišljenicima, kako je to bilo 2001. godine, ove organizacije su ponudile drugačiji i odgovoran model nastupa u javnosti - odlučili su da se ne bave pukom negacijom ideja neistomišljenika, već da nastupe sa pozitivnom promocijom sopstvenog svetonazora. Pomislih, eto naznaka rađanja slobodne države: da niko nikom ne psuje mater, ne poziva na linč, na progon, na smrt, na zatiranje semena i plemena... Nego različite društvene grupe sprovode svoje političke agende i organizuju podršku društva za ostvrivanje ideala u koje veruju. Jedni organizuju Porodičnu šetnju, drugi Povorku ponosa, treći štrajkove solidarnosti itd. Čak sam mislio da se pojavim na toj Porodičnoj šetnji, da podržim ovakav pristojan način zastupanja stavova, bez ulaženja u rasprave na relaciji tradicija-progres, porodica-pojedinac, nacionalno-mundijalno, sveto-profano... Izgradnja političke kulture pre svega znači izgradnju odgovarajuće forme političkog i društvenog delovanja, gde se spor svodi na sučeljavanje mišljenja, a ne psovki i kamenica. 

Međutim, onda sam video saopštenje i izjave organizatora u kojima se navodi da nije poželjan dolazak pripadnika LGBT populacije, jer se to smatra provokacijom... Ali šta bi onda značio moj odlazak tamo?

Kada bih otišao na ovu šetnju, ne bih se razlikovao od onih belaca koji su ulazili u „whites only" restorane, niti bih se razlikovao od onih Evropljana koji su mirno gledali žigosanje Jevreja i Roma tokom nacističke okupacije. S druge strane, paradoksalno, organizatori ove šetnje bi se (s punim pravom) bunili kada bi se na nekom javnom skupu reklo nešto kao: „skrećemo pažnju pravoslavcima da ne provociraju svojom pojavom".

Pomenuto saopštenje Organizacionong odbora Porodične šetnje je načelno lepo sročeno, poziva se na odsustvo nasilja, skandiranja, vređanja i bilo koje vrste nedoličnog ponašanja, navodeći da agresija „nije deo tradicionalnih vrednosti". Međutim, onda dolazi rečenica: „Posebno je jasno kakve vrednosti promovišemo Porodičnom šetnjom i zato skrećemo pažnju pripadnicima LGBT populacije da ne dolaze i ne nastavljaju sa svojim provokacijama u tom kontekstu, jer ni mi ne želimo da provociramo".

Dakle, dve Srbije ipak postoje. Deli ih više od sedam dana razlike između njihovih skupova. Za mene su osnovne ideje oba skupa nesporne: ulaganje u razvoj porodice i ostvarivanje univerzalnih ljudskih prava (da ne ulazimo sad u njihovu razradu). Forma zastupanja dvaju osnovnih ideja je takođe vredna podrške: miran skup, bez napadanja neistomišljenika. Ali vrag leži u siticama, a one život znače. Tako se potkrala jedna „sitnica", koja je na čitavu Porodičnu šetnju bacila sasvim drugačije svetlo. Ozbiljno reći za pripadnike određene nacije, vere, seksualne orijentacije ili rase da je njihovo prisustvo nepoželjno, samo zato što su pripadnici date grupe, predstavlja čin stvarne segregacije. Segregacija je više od pukog odsustva dijaloga između dvaju grupa, a u ovom konkretnom slučaju, ona je pokazatelj jaza koji deli takozvane „Prvu" od „Druge" Srbije.

porodicnasetnja500x288.jpg

Meni je i dalje drago što se Porodična šetnja održava, čime ujedno daje model nenasilnog zastupanja sopstvenog pogleda na svet i predstavlja prvi ozbiljan pokušaj kanalisanja destruktivne energije i nasilničkog diskursa raznih ekstremističkih grupa koje se pritom kunu u tradicionalne vrednosti, krst časni i slobodu zlatnu. Pripreme šetnje su se ticale rada na programskoj sadržini skupa, izgledu dugačke maršrute, promociji u javnosti, a nije bilo problema u prikupljanju podrški javnih ličnosti. Najosetljiviji deo priprema je bio prevencija moguće politizacije skupa, koja bi odgovarala nekim strankama. Dok pišem ove redove, Porodična šetnja uveliko traje. Od Hrama Sv. Save će stići do Kalemegdana, gde će deca učesnika šetnje moći da posete Zoološki vrt Vuka Bojovića, tinejdžeri će gledati predstavu o dilemama vezanim za abortus „Srećan ti 18. rođendan mama!", a svi će imati priliku da se druže sa pesnicima kod crkve Ružica. Čvrsto verujem da će šetnja proći u mirnoj atmosferi, bez napada na njene učesnike nasilnim uzvicima, a kamo li kamenicama i bakljama. Oko njih neće biti potrebe za kordonima oklopnika. Uveče će mirno doći kući i posle večere gledati na vestima kako je njihov skup protekao dostojanstveno i civilizovano. Nevidevši pritom nikakav paradoks u naglašenoj napomeni organizatora da je prisustvo građana drugačije seksualne orijentacije nepoželjno i da se smatra provokacijom.

Belgrade_Pride_2009.jpg 

U nedelju 20. septembra će u 11h početi Povorka ponosa na Platou ispred Filozofskog fakulteta. Dalja maršruta šetnje se ne objavljuje u javnosti, što je mera predostrožnosti tokom ozbiljnog planiranja bezbednosti skupa. Povorka će biti zaštićena kordonima oklopljene policije koja u potpunosti sarađuje sa organizatorima, a posebna pažnja se posvećuje bezbednom odlasku učesnika nakon završetka marša. Sigurnost učesnika čini najvažniji deo planiranja Povorke ponosa 2009. Prof. dr Zoran Dragišić je izradio Studiju bezbednosti, ministar Ivica Dačić je preuzeo odgovornost za obezbeđivanje skupa, portparol tužilaštva Tomo Zorić je najavio da će goniti izgrednike, ministar Svetozar Čiplić, državni sekretar Marko Karadžić i zaštitnik građana Saša Janković su svojim savesnim zalaganjem u velikoj meri doprineli da sve tehničke pripreme proteknu u savršenom redu i da država napokon stane u zaštitu svojih građana. Prvenstveni ciljevi ovogodišnje Povorke ponosa su da se održi, da se održi bezbedno i da država prihvati sve svoje građane bez obzira na njihovu seksualnu orijentaciju, ili kakvu drugu različitost. Dakle, ovo će biti politički skup par excellence, koji zaista podseća na prvi LGBT Pride koji je održan pre čitavih 40 godina, a ne na redovno veselo slavljenje različitosti u današnjim svetskim prestonicama, od kojih se razlikujemo. Ovde baš i nema razloga za slavlje ili paradu, zato se i zove Povorka. A na skup su dobrodošli svi, bez obzira na rasu, nacionalnost, veroispovest, zdravstveno stanje, pol ili seksualnu orijentaciju, pod uslovom da ne stoje s motkama i uzvicima mržnje s druge strane kordona.

Razlika u praktikovanju sloboda je ključna razlika između Povorke ponosa i Porodične šetnje, a dramatičnost oko pripreme Povorke ponosa je ključni razlog zbog kog Belgrade Pride treba da se održi i podrži. Do sada je pređen dalek put. Neki novi vinovnici „Prve" Srbije čine ozbiljne korake u formulisanju i ostvarivanju odgovornije političke agende, čime se udaljava od huliganskih grupa i ekstremnih organizacija. Na taj način za svoje istomišljenike izgrađuje novu paradigmu nastupa u javnosti, a „Druga" Srbija bi ove napore trebalo da prepozna i konstruktivno podrži. Međutim, izgleda da je potrebno još vremena. Tek potpuno odsustvo segregacije, drugih vidova diskriminacije i diskursa nasilja, čini preduslov za isceljenje ove famozne shizme koja drma Srbiju.

Nadam se da će sledeće godine u ovo vreme organizacija i atmosfera Porodične šetnje biti takva da i ja poželim da dođem na nju. Takođe, nadam se da će društvene prilike biti takve da Povorka ponosa ima kulturno-umetnički, a ne prevashodno politički sadržaj. Na kraju, želim da verujem da će to biti indikatori mogućnosti izgradnje jedne nove, drugačije, „Treće" Srbije, u kojoj je moguć bezbedan i argumentovan dijalog neistomišljenika, bez obzira na njihovu pripadnost, poreklo i lična opredeljenja.



Komentari (126)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vladimir Maričić Vladimir Maričić 21:52 14.09.2009

Re: Moj stav

Kad se istutnje biće manje agresivni (nadam se...).


Pripremite se za dug put bez kraja.

Predstoji mnogo fajntjuninga dok Srbija ne stigne Ameriku i Englesku.

-legalizacija građanskog partnerstva

-legalizacija istopolnih brakova,

-pa usvajanje dece

-rukopoloženje gej popova i episkopa

....

Dug je put Srbije putuje u "Evropu"
angie01 angie01 23:18 14.09.2009

Re: Moj stav

Prosvetlite me!


moj komentar je upucen istj publici kao i tvoj- samo sa boljom porukom, jer u sebi nosi dalekoseznije i svrsishodnije posledice.
d_sandic d_sandic 07:54 15.09.2009

Re: Moj stav

moj komentar je upucen istj publici kao i tvoj- samo sa boljom porukom, jer u sebi nosi dalekoseznije i svrsishodnije posledice.



Nisam sitničav, ali mislim da svako na svoj komentar gleda kao i vi na svoj.
angie01 angie01 11:21 15.09.2009

Re: Moj stav

Nisam sitničav, ali mislim da svako na svoj komentar gleda kao i vi na svoj.
*novo


ne radi se o sitnichavosti,...ti dajesh krtkorochno reshenje za jedan dan, sa porukom ignorisanja, koja ne reshava problem na duze vreme, a ja rekoh, nije losha ideja, al u adekvatnijoj razradi!
d_sandic d_sandic 11:53 15.09.2009

Re: Moj stav

ne radi se o sitnichavosti,...ti dajesh krtkorochno reshenje za jedan dan, sa porukom ignorisanja, koja ne reshava problem na duze vreme, a ja rekoh, nije losha ideja, al u adekvatnijoj razradi!


Stvar je jednostavna. Normalan svet nikada neće praviti probleme bilo kome. Pa ni gej populaciji. Za budale je parada ponosa samo izazov. Rukavica u lice! Pa, oni i na stadione idu da se biju. Ne da gledaju fudbal....
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:03 14.09.2009

PP ili Pu, pu

Nešto sam skuckao na ovu temu.

Smeta mi unisonost, prosto mi je neprijatno što mislim drugačije od mnogih blogera.
Ovo što dole pišem nije popularno na Blogu B92, ali ipak mi se pruža mogućnost da iznesem svoj stav. Možda ga nisam baš najsrećnije formulisao, ali se nazire poenta.

Evo.

U USA se na ulici pije iz flaše ali flaša mora biti sakrivena u kesi a u sobi radi šta god hoćeš sa flašom. U Srbiji je to dozvoljeno (čak poželjno)
Hju Grant je kažnjen zbog onoga što mu je u kolima radila prostitutka ili je to bila žena policajac a kad bi to radio u svojoj garaži ili sobi ne bi mu falila dlaka sa glave. Mada znam da mu fali daska u glavi.
U Srbiji i mnoštvu evropskih i vanevropskih zemalja ne može žena izaći na ulicu golih grudi, a u tim zemljama i njihovim zakonima ne piše ekspicitno da se to ne sme nego se to svrstavi pod javni moral, remećenje javnog reda i mira ili nešto slično. Isto važi i za muškaraca u gaćama ili muškaraca bez gaća na ulicama.
U Srbiji (izvinjavam se što pominjem ovu reč toliko) ne smeš da pišaš u parku, čak ni u slivnik kanalizacije. To se smatra za kršenje javnog reda i mira i spada pod nekakv moralni i običajni okvir zabrana.
Ne bih podržao npr. Paradu ljudi koji ne žele da imaju decu ali sam se zgražavao kako su vređani politačari koji nemaju decu ili nisu venčani (ni sam ne znam kako se ovo »pravilno« kaže).
Ne bih podržao npr. ni Paradu ljubitelja izbora za Mis mokre majice iako je to nekada vrlo prijatan prizor.
Ne bih podržao npr. ni Paradu ljubitelja seksa sa ovcama, a znam da ih ima i da mi baš ništa ne smetaju. Svako ima pravo da iznosi svoje...
Podrška javnih ličnosti održavanju PP? Uglavnom su to ličnosti iz sveta estrade, umetnosti, kulture, medija. Dobro, uz dodatak da bi većina njih podržala i mnoge druge akcije, npr. legalizaciju droge, lake ili teške.
Moj problem, i ne samo moj, je da ne podržavam održavanje Parade ponosa, a još manje podržavam razne blesave naci ili nacionalističke organizacije.
Nije mi najlogičnije da se kaže da LBGT treba da budu izjednačeni u pravima sa »normalnim« ljudima. Postoje granice koje ne treba prelaziti. Ovo normalno sam namerno napisao, mada je možda bolje reći sa ljudima sa prirodnim sklonostima. Dakle, LBGT nije prirodno. Ne kažem ništa više. A ne bih nikoga diskriminisao što je LBGT. Ne branim da rade to u sobama i kupatilima (da znate šta sve ja radim u sobi!!!), ali mi se ne sviđa da se LBGT osobe produciraju, izlaze na ulice i demonstriraju, ne sviđa mi se da iz inostranstva dolaze da ih podržavaju. Naravno da mi se ne sviđa što stav kao moj imaju i mnoge organizacije koje su mi gadne i opasne, ali šta da radim. Mora da se kaže da postoji neki opšti moralni okvir, nepisani.
A, da. Da li je LBGT neka vrsta bolesti ili sindroma? Hm, hm. Znam de ima i genetike, znam da se može steći, znam šta kažu lekari i organizacije iz belog sveta. Bivao sam u kontaktu sa LBGT osobama. Ništa im ne fali. Vrlo kulturni, načitani-bar moj uzorak. Ali nije im padalo na pamet da se popnu na kamion i da idu ulicama odvratno obučeni i našminkani.
A izjednačavati tzv. LBGT sa nacionalnim manjinama – to mi je baš nekorektno .
U skorašnjoj diskusiji sa mojim muškim prijateljima rezultat je ovakav:
2 podržavaju PP, 1 (tj. ja) ne podržava, 1 je neutralan. Šahovski rečeno 2,5 : 1,5 za PP. Ali u diskusiji sa poznanicima, kolegama sa posla, komšilukom (izorak je reprezentativniji) rezultat je 98% protiv PP. Fudbalski rečeno 49:1 protiv PP.
Kad bi mi došao na razgovor neko ko konkuriše za posao u mojoj firmi i prva rečenica mu bude: "ja sam LBGT" odmah ću ga eliminisati. Ne zato što je LBGT (baš me briga, nisam ti ja za to kriv) nego zato što mislim da je blesavo to što kaže. Kao što bih eliminisao odmah ženu koja mi dođe u super mini suknji i dekolteu do pupka ili helankama da joj se vide svi organi. Moguće je da su oboje sjajni stručnjaci ali malo verovatno. Toliko o jednakim pravima.
Ovo je moj stav. Ako neko ima drugačiji stav - neka ga iznese, pristojno. Nemojte me tući.
Ako sam ovim tekstom nekoga uvredio – apsolutno nije bilo namere.
Ako neko bez mozga iz ovog teksta izvuče pouku Ubij pedera – opet se izvinjavam.
Izvinjavam se na dužini komentara.
leeanna leeanna 19:12 14.09.2009

Re: PP ili Pu, pu

Ne bih podržao npr. ni Paradu ljubitelja seksa sa ovcama, a znam da ih ima i da mi baš ništa ne smetaju.

Ako sam ovim tekstom nekoga uvredio – apsolutno nije bilo namere.

mislim da si uvredio ovce, zato što normalan seks podrazumeva da su obe strane saglasne. ne znam za slučaj da je ovca prišla čoveku sa željom da sa njim ima seks.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:18 14.09.2009

Re: PP ili Pu, pu

leeanna
Ne bih podržao npr. ni Paradu ljubitelja seksa sa ovcama, a znam da ih ima i da mi baš ništa ne smetaju.
Ako sam ovim tekstom nekoga uvredio – apsolutno nije bilo namere. mislim da si uvredio ovce, zato što normalan seks podrazumeva da su obe strane saglasne. ne znam za slučaj da je ovca prišla čoveku sa željom da sa njim ima seks.

Normalan seks podrazumeva da muže hoće a ženu ko pita. Tako da u Srbiji saglasnost znači On je saglasan sam sa sobom.
leeanna leeanna 19:23 14.09.2009

Re: PP ili Pu, pu

KRALJMAJMUNA
leeanna
Ne bih podržao npr. ni Paradu ljubitelja seksa sa ovcama, a znam da ih ima i da mi baš ništa ne smetaju.
Ako sam ovim tekstom nekoga uvredio – apsolutno nije bilo namere. mislim da si uvredio ovce, zato što normalan seks podrazumeva da su obe strane saglasne. ne znam za slučaj da je ovca prišla čoveku sa željom da sa njim ima seks.

Normalan seks podrazumeva da muže hoće a ženu ko pita. Tako da u Srbiji saglasnost znači On je saglasan sam sa sobom.

pa tako reci..
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 20:38 14.09.2009

Re: PP ili Pu, pu

kralju majmuna, blow job za Hju Granta nema nikakve veze sa gej paradom u Beogradu, iz prostog razoga sto ona ne moze da bude karneval LGBT osoba kao u Sao Paolu, ili Berlinu, ili Amsterdamu, zurka i orgijanje, ali moze da lici na demonstriranje LGBT ljudi od pre 40 godina u Americi i Evropi, kad su nosili transparetne i borili se za pravo na vidljivost i da ne budu diskriminisani.

znaci, no frk, tesko da ce ovdasnji homoseksualci da se usude da zakace dildo na celo i provrckaju gradom, pa javni moral jos koju deceniju nece biti narusen na taj nacin, niti ce "granice da budu predjene", a sta ko radi u svojoj spavacoj sobi, sam si rekao, njegova stvar.

a to sto bi ti otkacio nekog ko dolazi na razgovor za posao, pa mu uvodna recenica bude ja sam LGBT persona, a lokacija nije red lajt, kao ni posao, sasvim je u redu. ali nije u redu sto, d'izvines, malo izvrces stvari. Fora je u tome sto ce u Srbiji poslodavac da otkaci LGBT osobu i ne da joj posao postara, kuvara, ili sta god, zato sto je posumnjao, cuo, ukapirao, naslutio da posao iska gej. znas, ovde sem par izuzetaka, gejevi se kriju, sta mislis zasto? zato sto vole? jok. zato da prezive.

e zbog toga je dobro da se desavaju gej parade. da se ljudi sviknu i nauce da gledaju svoja posla.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:09 15.09.2009

Re: PP ili Pu, pu

Vesna Knežević Ćosić 21:38 14.09.2009
Shvatio sam šta kažeš.
Upoznao sam takve osobe pre trideset četrdeset godina. Jedan sam od retkih koji nije prelazio na batine i koji je sa njima normalno razgovarao. Bio sam popularan među njima
I dalje mislim da ne treba da se drže PP kod nas. A, kao što rekoh, ne bi mi prijale i mnoge druge parade. Neću se navikavati da gledam svoja posla.
Sad mi padaju na pamet primeri za razne zemlje, kad bi im savetovali: naviknite se na nešto-bilo bi mrtvih. I dalje mislim da ne postoji recept za sve i da svaka zemlja ili kultura ili religija ima svoje specifičnosti koje se moraju poštovati.
Goran Vučković Goran Vučković 10:28 15.09.2009

Predlog

I dalje mislim da ne postoji recept za sve i da svaka zemlja ili kultura ili religija ima svoje specifičnosti koje se moraju poštovati.

Slažem se, Vaše Veličanstvo - i imam predlog.

Ja predlažem poštovanje Ustava republike Srbije (konkretno članovi 21, 23, 25, 46, 54) i Antidiskriminacionog zakona. To su pravni akti doneti većinom narodnih predstavnika u parlamentu republike Srbije i ako postoji nešto što je najpreče poštovati u jednoj državi, onda su to njeni pravni akti.

Tuđe kulture i religije možemo da poštujemo ili nepoštujemo - to je stvar obrazovanja, vaspitanja, ukusa i ličnih preferenci. Ali nečije pravo na život, fizički integritet, slobodu i bezbednost, dostojanstvo i slobodu javnog okupljanja - moramo da poštujemo. Jer to je zakon. Ono što nas čini ili državom ili ruljom.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:53 15.09.2009

Re: Predlog

Ali nečije pravo na život, fizički integritet, slobodu i bezbednost, dostojanstvo i slobodu javnog okupljanja - moramo da poštujemo. Jer to je zakon. Ono što nas čini ili državom ili ruljom.


Slažem se. I opet ne bih dozvolio PP. Sve u okviru zakona. Zabranjuju se i mnogo pametnniji skupovi, Ustav i Zakoni su dovoljno rastegljivo napravljeni.
Za razbijene glave i za užasne slike koje se budu desile (nadam se da neće) optužiću ravnopravno i organizatore PP-a i onu rulju koja bude napala PP. Izvinite, znam da ovo zvuči bogohulno na ovom mestu.
Istini za volju, za onako formulisan Antidiskriminacioni zakon ne bih glasao. Ali šta je tu je.
A rulje imamo i u okviru Ustava i van okvira Ustava. To gledamo svakodnevno. A Ustav i Zakoni se kod nas poštuje i ne poštuje, kako kome dune. Oduvek. Sada pogotovo.
Da se još malo zakopam: apsolutno sam protiv istopolnih brakova, protiv usvajanja dece od strane istopolnih parova. Opet ću da ponovim: bačena nam je koska, koju ne treba da prihvatimo. Treba nam meso. I treba da se prvo uredimo na hiljade važnijih stvari.
Ej, bre Gorane, danas sam prošao Zelenim vencom u radno vreme. Ne pamtim kad sam to uradio. Zgranuo sam se. Puni trotoari (ne podzemni prolaz, nego trotoari, ne možeš izaći iz autobusa)) Cigana koji prodaju bofl i sve je prljavo. Porezi, higijena, kultura, ...prekršeno hiljade zakona. A to je sam centar Beograda! Rulja? Prioriteti? O čemu mi pričamo?
Da li poštuju Ustav i Zakone oni koji ih donose i koji treba da kontrolišu da li se primenjuju? Ne vuci me za jezik da ti ne bih istresao hiljade drastičnih primera kršenja svih mogućih zakona i Ustava. I ti sad kažeš da baš kod LBGT PP treba da se držimo Zakona i Ustava!? Da zanemarimo trenutno da li LBGT aktivnosti treba iznositi na videlo preko PP ili prekoTV PP ili preko drugih medija. Ja samo znam da ogromna većina ljudi u Srbiji to smatra za greh, bolest, manu, sindrom, ... baš kao što se u nekoj islamskoj zemlji smatra za svetogrđe jesti svinjetinu ili u drugoj ubiti kravu. Menjajmo narod?! A ja ću prvi da branim ljude koji su različiti. I to sam radio kad se mnoga deca koja organizuju PP (a ko je iza njih ne znam) nisu ni rodila. Ali nemoj da mi to nameću kao obavezu, da mi nameću da sam JA nenormalan što ne podržavam produciranje na kamionima ( a tako se to završava ), da me bude sramota što mi deca nisu LBGT. Ustav i zakon se moraju poštovati od glave. Ako smo sad jadni i bedni i ekonomski i vojno i kulturno i higijenski i ekonomski i na to dodaš LBGT PP dobićeš haos koji neće pomeriti ovu zemlju ka boljitku, baciće je korak nazad. A ubeđen sam da to neko i želi. A onima koji to ne žele i imaju samo dobre namere - da ponovimo da dobra namera nije dovoljna. Treba još nešto.



Goran Vučković Goran Vučković 13:06 15.09.2009

Re: Predlog


Da li poštuju Ustav i Zakone oni koji ih donose i koji treba da kontrolišu da li se primenjuju? Ne vuci me za jezik da ti ne bih istresao hiljade drastičnih primera kršenja svih mogućih zakona i Ustava. I ti sad kažeš da baš kod LBGT PP treba da se držimo Zakona i Ustava!? Da zanemarimo trenutno da li LBGT aktivnosti treba iznositi na videlo preko PP ili prekoTV PP ili preko drugih medija. Ja samo znam da ogromna većina ljudi u Srbiji to smatra za greh, bolest, manu, sindrom, ... baš kao što se u nekoj islamskoj zemlji smatra za svetogrđe jesti svinjetinu ili u drugoj ubiti kravu. Menjajmo narod?! A ja ću prvi da branim ljude koji su različiti. I to sam radio kad se mnoga deca koja organizuju PP (a ko je iza njih ne znam) nisu ni rodila. Ali nemoj da mi to nameću kao obavezu, da mi nameću da sam JA nenormalan što ne podržavam produciranje na kamionima ( a tako se to završava ), da me bude sramota što mi deca nisu LBGT. Ustav i zakon se moraju poštovati od glave. Ako smo sad jadni i bedni i ekonomski i vojno i kulturno i higijenski i ekonomski i na to dodaš LBGT PP dobićeš haos koji neće pomeriti ovu zemlju ka boljitku, baciće je korak nazad. A ubeđen sam da to neko i želi. A onima koji to ne žele i imaju samo dobre namere - da ponovimo da dobra namera nije dovoljna. Treba još nešto.

Niko od tebe ne traži da poštuješ nekoga zato što je LGBT ili da te bude sramota zato što ti to deca nisu. Niko ni ne kaže da si nenormalan zato što nisi LGBT. Traži samo ti ili bilo ko drugi ne upotrebljavaš silu protiv nekoga ko se ponaša po zakonu. Ostalo je u zakonskim odredbama u vezi nasilništva, izazivanja javne opasnosti, napada na službeno lice u toku vršenja službene dužnosti itd.

U nedelju policija neće braniti LGBT populaciju, nego ustavni poredak i pravo svakog od nas da živi bez straha od kriminalnih bandi koje bi htele da uređuju pravni sistem i državu van skupštine Srbije.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:36 15.09.2009

Re: Predlog

Niko od tebe ne traži da poštuješ nekoga zato što je LGBT ili da te bude sramota zato što ti to deca nisu. Niko ni ne kaže da si nenormalan zato što nisi LGBT. Traži samo ti ili bilo ko drugi ne upotrebljavaš silu protiv nekoga ko se ponaša po zakonu. Ostalo je u zakonskim odredbama u vezi nasilništva, izazivanja javne opasnosti, napada na službeno lice u toku vršenja službene dužnosti itd.

U nedelju policija neće braniti LGBT populaciju, nego ustavni poredak i pravo svakog od nas da živi bez straha od kriminalnih bandi koje bi htele da uređuju pravni sistem i državu van skupštine Srbije.


Recimo da ovo nije sporno. I ne bih upotrebljavao silu. I ne bih štitio one koji upotrebljavaju silu.
Ali mi se čini da se svi ovde prave mutavi. I da svi osećaju o čemu se radi ali neće da priznaju jer je pritisak iz inostranstva i od nekih medija veliki.
Takav pritisak se vrši sa određenih medija da meni jeste neprijatno što imam drugačije mišljenje. Ali nije to interesantno. Ono o zakonima i Ustavu je zanimljivo. Upravo se pojavila vest o JUKOMU (pazite JUKOM je Komitet pravnika za ljudska prava!!!) o tome kako se ne treba držati zakona kao pijan plota.
I sad neko meni kaže da ne treba da budemo rulja!!!! Kaži njima!

PS Zanimljivo da su upotrebili izraz organizacija branitelja ljudskih prava Ja sam siguran da ih svi razumemo i da bi ih svi razumeli da su rekli branilaca ljudskih prava, što je u ovim krajevima uobičajenije.
Goran Vučković Goran Vučković 13:53 15.09.2009

Re: Predlog

Upravo se pojavila vest o JUKOMU (pazite JUKOM je Komitet pravnika za ljudska prava!!!) o tome kako se ne treba držati zakona kao pijan plota.
I sad neko meni kaže da ne treba da budemo rulja!!!! Kaži njima!

JUKOM je udruženje pravnika i ja nemam potrebu da ih branim uopšte kada odluče da ne poštuju odluku suda. Siguran sam da su oni svesni koje su im opcije na raspolaganju i koliko koja "košta". Što se tiče dijalekta koji je upotrebljen - mislim da on ne utiče na razumljivost poruke. Da ne kopam članove ustava o upotrebi jezika :)

Ovo da se vrši pritisak iz inostranstva i sa medija - nije da se pravim mutav, zaista - ali može li neki primer?
Bili Piton Bili Piton 13:59 15.09.2009

Re: Predlog



Vucko bas ti zavidim na energiji i stamini (tako i treba, mladji si).

Meni presusila usta posle onog jednog bloga.
Goran Vučković Goran Vučković 14:04 15.09.2009

Re: Predlog


Vucko bas ti zavidim na energiji i stamini (tako i treba, mladji si).

Meni presusila usta posle onog jednog bloga.

Meni zaista nije žao energije pošto mi je Njegovo Veličanstvo drag lik, iako se u ponečemu ne slažemo - neke jezičke finese srpskog jezika, npr - ali sam zaista ubeđen da se u nedelju dešava stvar koja je mnogo šira od borbe LGBT populacije za svoja prava (koju takođe podržavam).
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:35 15.09.2009

Re: Predlog

Goran Vučković
Upravo se pojavila vest o JUKOMU (pazite JUKOM je Komitet pravnika za ljudska prava!!!) o tome kako se ne treba držati zakona kao pijan plota.I sad neko meni kaže da ne treba da budemo rulja!!!! Kaži njima! JUKOM je udruženje pravnika i ja nemam potrebu da ih branim uopšte kada odluče da ne poštuju odluku suda. Siguran sam da su oni svesni koje su im opcije na raspolaganju i koliko koja "košta". Što se tiče dijalekta koji je upotrebljen - mislim da on ne utiče na razumljivost poruke. Da ne kopam članove ustava o upotrebi jezika :)Ovo da se vrši pritisak iz inostranstva i sa medija - nije da se pravim mutav, zaista - ali može li neki primer?

Ne može primer. Eto. sad sam ja mutav.
A u vezi sa jezikom. Ja smatram da je JEZIK SHBC jedan jezik ili metasistem. Sa varijantama. Ali ako neko iz čista mira, ničim izazvan, upotrebi reč branitelj, a hoće da bude jasan, precizan, konzistentan, itd... ja samo mogu da kažem da ili šalje poruku (npr. srpski mi je tak seljački jezik) ili mu se omaklo (a ne sme da mu se omakne jer pravnički jezik traži preciznosti i doslednost). Nemoj neko da mi kaže da sam alergičan na hrvatski jezik, zaista je to najgluplji mogući zaključak..Ja mogu u svom komentaru da se igram rečima i varijantama ali pravnički organ u svojim saopštenjima ne mere (ili ne može). I ne radi se o razumljivosti ili nerazumljivosti. Ja izvanredno dobro govorim (aktivno) sve naše dijalekte. Mogli su da kažu i na engleskom i na ruskom. opet bih razumeo. Ali nije bilo razloga. Ponjimaješ?

Da se vartim na poentu: ako neko ko sebi uzima za pravo da insistira na poštovanju zakona i poštovanju prava LBGT kaže ko jebe zakon (ne zovite moderatora, na Blogu se psuje sve u 16) ja onda mogu da zaključim da nije fer da mi Goran nabacuje krivicu da podržavam rulju. Ajde da krenemo od vrha, od važnih stvari, od baze (F.Engels). A LBGT su nam bacili, kao kosku besnim psima. I mi smo se već poklali a tek ćemo u nedelju.
E,da. Ako neko povede svoju maloletnu decu na skup viskog rizika ja mogu samo da kažem da zloputrebljava decu i da skuplja poene, da ....e, ovde ću da stanem, inače bih zaslužio banovanje kao vrata.

Za kraj: ako neko ko je branitelj ljudskih prava, i branitelj Ustava i branitelj zakona ( a možda je i branilac svojih velikih prihoda) onako nešto kaže i ako taj isti ili sličan kaže Kosovo i Srbija su susedne zemlje - ja mogu samo da ostanem bez teksta i mogu da kažem da je tvoja strela Pozivanja na poštovanje Ustava i zakona potpuno pogrešila adresu ili metu. Tamo gađaj, Gorane. A ne u mene. Ja sam najbolja opcija koja može da se desi nekom pripadniku LBGT populacije.
Goran Vučković Goran Vučković 14:57 15.09.2009

Re: Predlog

Za kraj: ako neko ko je branitelj ljudskih prava, i branitelj Ustava i branitelj zakona ( a možda je i branilac svojih velikih prihoda) onako nešto kaže i ako taj isti ili sličan kaže Kosovo i Srbija su susedne zemlje - ja mogu samo da ostanem bez teksta i mogu da kažem da je tvoja strela Pozivanja na poštovanje Ustava i zakona potpuno pogrešila adresu ili metu. Tamo gađaj, Gorane. A ne u mene. Ja sam najbolja opcija koja može da se desi nekom pripadniku LBGT populacije.

Sve mi je koliko-toliko jasno, ali ne vidim zašto povezuješ prava naših sugrađana na ustavom i zakonima garantovanu slobodu i ravnopravnost sa delovanjem bilo koje društvene organizacije, da ne kažem NVO.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:31 15.09.2009

Re: Predlog

Goran Vučković
Za kraj: ako neko ko je branitelj ljudskih prava, i branitelj Ustava i branitelj zakona ( a možda je i branilac svojih velikih prihoda) onako nešto kaže i ako taj isti ili sličan kaže Kosovo i Srbija su susedne zemlje - ja mogu samo da ostanem bez teksta i mogu da kažem da je tvoja strela Pozivanja na poštovanje Ustava i zakona potpuno pogrešila adresu ili metu. Tamo gađaj, Gorane. A ne u mene. Ja sam najbolja opcija koja može da se desi nekom pripadniku LBGT populacije. Sve mi je koliko-toliko jasno, ali ne vidim zašto povezuješ prava naših sugrađana na ustavom i zakonima garantovanu slobodu i ravnopravnost sa delovanjem bilo koje društvene organizacije, da ne kažem NVO.

Pa ti si mi rekao da se za početak držimo Zakona i Ustava. Pa ja rek'o da odredimo prioritete. I po mojoj list prioriteta LBGT PP dolazi negde na 182. mesto. Pa sam naveo primer idealno definisane organizacije, najstručnije za poštovanje ljudskih prava (a podršku svakakvu ima odande odakle nam i dolazi PP). Najstručnija posle Ustavnog suda, recimo. A kršioci ili kršitelji Ustava su poznati - znaš njihove adrese pa njima reci - Ajde da se za početak držimo Ustava i zakona.
A da ponovim, ne bih dozvolio PP i ne bih prekršio ni zakon ni Ustav. Bezbednost je ugrožena. Ne želim da nastradaju naša deca, pre svega. Ne želim da nastrada niko. Jedino mi je svejedno ako nastrada neko ko dolazi iz inostranstva i želi da nam na PP pokaže šta su ljudska prava. Ne želim da moja zemlja ode korak nazad. Ne želim da rejting partija koje mi se gade poraste. Eto. Mnogo smo odužili. Ima toliko važnijih i lepših tema.
topcat topcat 02:47 16.09.2009

Re: Predlog

Bili Piton

Meni presusila usta posle onog jednog bloga.


Ciao Bili, šta ima?
Kako se tema prebacila iz opće u lokalnu, tako sam se i ja prebacila s terena na tribine.
Nego, čitam malo po novinama kakva je atmosfera...i to...i naiđem na ovo:

Да ли ће СПЦ одговорити на јавну молбу Геј лезбијског инфоцентра да позове своје вернике да се суздрже од насиља, јуче се није могло сазнати, као ни то да ли је тачна информација да ће у недељу, за када је најављено одржавање „Параде поноса”, улицама престонице кренути и црквена литија.

Prvo šetnja s porodicom, a sad prijeti procesija.
Totalni šou!


E, sad ozbiljno - jače je od mene - moram istaknuti ovu hvale vrijednu rečenicu by KM:
Ako neko povede svoju maloletnu decu na skup viskog rizika ja mogu samo da kažem da zloputrebljava decu i da skuplja poene, da ....e, ovde ću da stanem, inače bih zaslužio banovanje kao vrata.

i momentalno se vraćam na svoje - slušati muziku i piti kavu sa slučajnim prolaznicima. ; ))
Bili Piton Bili Piton 07:00 17.09.2009

Re: Predlog

topcat


Ciao Bili, šta ima?


Cao Top, kako vidim nema mnogo toga novog, ali hvala na pitanju

edit - fascinantno je to da sam sasvim slucajno zavirio na temu na koju uopste nisam mislio da se ponovo vracam, ali, eto, kao da sam osetio da si me zazvala. Blek medzik, reko bi covek. Koliko god to neverovatno zvucalo, siguran sam da neka tajna veza medju nama definitivno postoji
green_thumb green_thumb 23:53 14.09.2009

:)

Kad pročitam komentare sa 'ja nemam ništa protiv toga, ali...' odmah se setim jedne Pračetove rečenice iz 'Malih bogova':

There are hardly any excesses of the most crazed psychopath that cannot easily be duplicated by a normal kindly family man who just comes in to work every day and has a job to do.

-- (Terry Pratchett, Small Gods)
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 03:07 15.09.2009

Re: :)

There are hardly any excesses of the most crazed psychopath that cannot easily be duplicated by a normal kindly family man who just comes in to work every day and has a job to do.

A zamisli sad da taj "normalan, ljubazan porodični čovek" svakog dana dolazi na posao u redakciju "Politike" i radi tamo kao novinar: da, da, dobrodošli u rubriku "Hronika"
sybil sybil 15:15 15.09.2009

sama cinjenica

da se porodicna setnja desava kao odgovor na pride, dovoljno govori koliko smo mi primitivno i netolerantno drustvo. nije njima iz cista mira palo na pamet da porodicno setaju, ta setnja - odgovor ima jasnu poruku- necete se vi ovde siriti, idite u anonimnost. i na vrhu ledenog brega, porodicnim setacima drzava organizuje zabavni program.
uvek se iznova uverim koliko smo mi pogano drustvo, bez trunke saosecanja i ljudskosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana