B92 Blog    Članovi    Milutin Milošević    Fudbal ili veliki brat

Milutin Milošević
19:02
NED
13
SEP

Fudbal ili veliki brat

Italijanski fudbal podseća na loš holivudski film, otprilike: mnogo velikih imena, moćan pi-ar, uvek isti scenario i isti dosadni sadržaj

Koliko, recimo, ljudi (žena) samo gleda fudbal zato što želi da vidi Kristijana Ronalda („Bred Pit efekat”), da li Bekam ima novu frizuru ili tetovažu, ili da li će se Gatuzo potući sa nekim.

Teško može da se govori o nekoj većoj razlici između Toma Kruza, Ronaldinja, Hi mena ili Paje Patka. 

5848_1096943339351_1099625165_30249738_8126825_n.jpg

Pre neki dan, sa zadovoljstvom (a i malim iznenađenjem) pročitao sam članak "Poželjan je ubilački instikt" koji je u Politici objavio nekadašnji naš reprezentativac Ivan Ergić (do skora kapiten Bazela a sada fudbaler Burse). Tekst mi je dao vrlo zaniljiv ugao na neke od pojava u mojoj organizaciji. Tragajući po Netu, naišao sam na ceo niz tekstova koje je Ivan napisao. Svi oni bacaju specifilčno svetlo na sport, ono što ga prati i šta on izaziva, iz ugla jednog razboritog i pametnog "insajdera" koji nema dlake na jeziku. Prenosim ovde jedan njegov tekst i preporučujem da pročitate i njega i ostale Ivanove priloge.

 

Fudbal kao rijaliti šou

Sport je izgubio snagu da sam sebi bude svrha, izgubio je šarm i nadahnuće, a time i mogućnost da se uživa u igri

Pre otprilike dve decenije američko rvanje je stiglo na TV programe i brzopostalo popularno zahvaljujući preteranoj inscenaciji, međutim teško je reći da li se tada radilo o neutažljivoj želji za najobičnijom zabavom, namernom srozavanju ukusa publike, ili pak samo o odrazu društva u kome dominira teatralno.

U svakom slučaju u sportu se prepliću medijske komponente, karakteristike filma i umetničkog, rijaliti šoua i cirkusa. On, ne samo svojom ambijetalnošću već gotovo i suštinom, čini neku vrstu performativne umetnosti, tako da kao celina može da se sagleda kroz medijske teorijske prizme, rečnik umetnosti, ili pak da se žanrovski odredi.

Menoti je jednom prilikom rekao da ga italijanski fudbal podseća na loš holivudski film, otprilike: mnogo velikih imena, moćan pi-ar, uvek isti scenario i isti dosadni sadržaj. Sport je, pošto je deo popularne kulture i industrije zabave, morao da se prilagodi, da postane običan i vulgaran da bi bio široko razumljiv i prihvaćen. Isto tako, moderan fudbal je morao da se estetski uprosti, da bude vrhunski šou i tako postane prijemčiv masovnom auditorijumu. Kao spektakl on najefikasnije mobiliše emocije i ne mora da bude dramaturški sadržajan da bi osvojio publiku. Doživljaj sportske predstave mora da bude intenzivan, da zaintrigira, da sadrži dovoljno pompe, svetlosnih i drugih efekata, nasilja, da drži gledaoca pod konstantnim nabojem kao neki akcioni film.

Sportski meč na TV može da se uporedi sa rijaliti emisijama, telenovelama ili holivudskim klišeima kojima producentske kuće osvajaju tržišta. Koliko recimo ljudi (žena) samo gleda fudbal zato što želi da vidi Kristijana Ronalda („Bred Pit efekat”), da li Bekam ima novu frizuru ili tetovažu, ili da li će se Gatuzo potući sa nekim.

Sportisti kao medijski konstrukti

Uprave klubova i ne kriju da žele svoj klub da pretvore u uspešan entertainment koncern. Oni, zajedno sa Fifom i Uefom kao holdingom, preuzimaju ulogu producenata vrhunskih spektakla, bilo Lige šampiona bilo svetskih i evropskih prvenstava. Sam sadržaj igre postaje sekundaran (iskreno, da li se neko više seća nekog meča sa poslednje Olimpijade ili same ceremonije otvaranja, koja je bila impresivnija nego ikad). Važnije je ono što se dešava van terena, važnije su reference o privatnim životima, farsične konferencija za štampu, važan je prikaz priredbe - scenografija, kostimi, režija, položaj kamera i, naravno, aura sportske zvezde kao pop zvezde. Vođeno holivudskom logikom, duboko se mistifikuju glavni likovi, njihov privatan život, medijskim tehnikama se uzdižu njihove sposobnosti i daje oreol privlačnosti. Sportista postaje fikcionalizovan, dobija distancu koja ga odvaja od običnog sveta, tako da između fudbalera, kojeg je danas moguće videti samo na bilbordima, televiziji, časopisima, ili grafički dizajniranog na kompjuterskoj igrici, i nekog fiktivnog Diznijevog junaka gotovo da i nema razlike.

Granica između realnog i virtuelnog toliko je tanka da ovo drugo ima čak veću ontološku snagu, tako da teško može da se govori o nekoj većoj razlici između Toma Kruza, Ronaldinja, Hi mena ili Paje patka. Svi su oni popularno-medijski konstrukti. Tako navijač, gledalac, konzument ne stupa u odnos sa autentičnim čovekom, već samo sa njegovom medijskom slikom.

Poslednjih nekoliko godina, mnoge TV stanice uvele su tzv. konferencijski prenos, pa utakmice koje se igraju istovremeno prenose simultano uključujući sliku sa stadiona na kom se trenutno nešto interesantno dešava. Tako ceo doživljaj postaje još intenzivniji i deluje kao nekakva infuzija nepovezanih slika, koje nemaju veze sa celinom jedne utakmice na koju istinski fudbalski obožavalac može da se usredsredi.

Koliko se kinematografskim sredstvima i tehnologijama snimanja od fudbalskog takmičenja može da napravi vrhunski šou najbolje pokazuje engleska Premijer liga u produkciji „Skaj sporta”. To je jedan od glavnih razloga zašto se mnogim ljubiteljima fudbala čini da se tamo igra najzanimljiviji i najuzbudljiviji fudbal. Tu je efekat klasičnog engleskog stadiona čije su tribine udaljene samo par koraka od terena, dakle perfektna scenografija, vrhunska akustika i prepoznatljivi huk publike, položaj i švenkovi kamere (pogotovo pri postizanju gola), izuzetna naracija dobro obučenih komentatora...

Ivan u dresu reprezentacije
Ivan u dresu reprezentacije
Rivalstvo sa Velikim bratom

Istini za volju, engleski fudbal i ima nešto posebno, sa svojom razuzdanošću i dinamikom, van taktičko-dramaturških šema. On naliči „šturm und drang” obrascu i zato u njemu ima najviše romantičarskog, jer ne robuje toliko racionalizaciji, čvrstim šemama i proračunatosti. Ipak, ono što je zajedničko svakom fenomenu šou biznisa je naglašena dramatičnost. Postoji nezajažljiva potreba za dramom, tako da nije ni malo čudno što je ta matrica najizraženija u sadržajima koji bi trebalo da popune čovekovo slobodno vreme i razveju dosadu. Nije dramatizovan samo svaki tok-šou, dramatizovana je i politička scena, radno mesto, roba koju kupujemo, odnosiporodici, gotovo sve... I, to je otprilike ono o čemu govore teoretičari postmoderne. Poetika i kritička distanca je istrebljena.

Na taj način se najbolje reafirmiše „načelo drame”. Nema ni potrebe isticati koliki je deficit „lirskog načela” i koliko je osećaj za lepo i poetično potisnut. Te osećajnosti bi moglo biti čak i u modernom sportu, pogotovo u plesu, gimnastici, umetničkom klizanju pa zašto ne i u drugim sportovima, da nije izrazitih takmičarskih i dramaturških imperativa. Nadalje, u modernom i komercijalizovanom sportu jako je izraženo i „epsko načelo”. On je pun mitogene građe, njihovi akteri su zamenili drevne junake i arhetipove (nikada se legende nisu lakše stvarale), pa mnogima svet modernog sportiste liči na bajku. Svetska prvenstva, Olimpijske igre i slična takmičenja su epopeje u kojima je sadržano sve što je potrebno: odlazak na put, borba za zemlju, poraz ili slavlje, i na kraju odisejski povratak junaka i doček… Međutim, epos nije i etos.

Nešto što je degradiralo u puku zabavu možda i ne priliči opisivati jezikom filozofije i umetnosti, ali tako se najbolje može prikazati ogroman jaz između onog što jeste i onog što bi moglo i trebalo da bude. Sport je izgubio snagu da sam sebi bude svrha, izgubio je šarm i nadahnuće, a time i mogućnost da se uživa u igri (nešto slično konceptu larpurlartizma), a da ne govorimo o pedagoškoj dimenziji ili moralnom aspektu, koji postoje u drugim „žanrovima”. Pošto profi sport nije dovoljno svestan sebe, nije ni svestan da u sebi, ipak, ima jaku ideološku komponentu i tu je još jedna paralela sa drugim oblicima društvenog stvaralaštva i umetnošću. On je, naime, svojom suštinom agitprop takmičarske logike i uspeha kao vrhovnih vrednosti doba u kom živimo.

Danas je utakmica na televiziji, po svojim karakteristikama i sadržaju koji nudi, mnogo bliža recimo Velikom bratu nego bilo čemu drugom, i na medijskom tržištu mu je gotovo konkurencija (Da li je možda zato B92 prenosio i VB i Ligu šampiona? - primedba MM). Očigledno je da su sportisti svesni da su pred kamerama i da ih hiljade očiju posmatra, tako da sve više dolazi do poznatog fenomena veštačkog ponašanja ili ponašanja „prema očekivanjima drugih”. Gubi se autentičnost igre i ličnosti, a razvija egzibicionizam. Međutim, to je sveprisutno u današnjem „društvu spektakla”  u kojem je izbrisana granica između fikcije i realnosti, gde skoro svako nekog (mora da) glumi i nije u stanju da ispolji svoje autentično Ja.

 

***

Preporučujem i sledeće Ivanove tekstove:

Tabloid, serijski ubica ljudskog duha

O gubitku fudbalskog „ja” i kultu „desetke”

Linkove do ostalih tekstova naći ćete dnu svake od ovih strana

Atačmenti
Ergic 2.jpg 56.21 KB image/jpeg




Komentari (59)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorstak92  19:08 13.09.2009
Preporuka: 2

First!!!

#Link  Replika: 3
Jeah!
Odbranjena titula prvog komentatora.
Preporuka, naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  19:10 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: First!!!

Hvala, hvala. Sad sačekaj pauzu u tenisu pa pročitaj
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Blade Runner  01:14 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: First!!!

Ja samo da preporučim
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mirelarado  01:28 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: First!!!

Blade Runner
Ja samo da preporučim


И ја. Одлични чланци.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusanovaiivanovamama  19:15 13.09.2009
Preporuka: 1

cuj malim

#Link  Replika: 8
" ...pre neki dan, sa zadovoljstvom ( a i ne malim iznenadjenjem)..."


Procitah tada i ja, a navika da fudbaleri, znaju pesme samo narodnih pevaca, je ucinila da se stvarno iznenadim, isto onoliko kada sam osamdesetih cula da je Dule Savic zavrsio Pravni fakultet.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  19:23 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

Mene je tada iznenadio veseli Bungulac. Njegov slučaj je više nego zanimljiv, iz ovog ugla.

Bio je i jedan sjajan igrač Hajduka, negde krajem sedamdesetih, tada i predsednik Zajednice igrača. Probaću da se setim kako se zvao
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  19:26 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

isto onoliko kada sam osamdesetih cula da je Dule Savic zavrsio Pravni fakultet.

Da nije ipak Zoran Filipović?
Rječiti Crnogorac.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusanovaiivanovamama  19:28 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

Milutin Milošević
Mene je tada iznenadio veseli Bungulac. Njegov slučaj je više nego zanimljiv, iz ovog ugla.

Bio je i jedan sjajan igrač Hajduka, negde krajem sedamdesetih, tada i predsednik Zajednice igrača. Probaću da se setim kako se zvao



Znam za Zorana, igraca Zvezde
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dusanovaiivanovamama  19:29 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

Doctor Wu
isto onoliko kada sam osamdesetih cula da je Dule Savic zavrsio Pravni fakultet.

Da nije ipak Zoran Filipović?
Rječiti Crnogorac.



NE, veruj mi da mislim na Duleta Savica.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mostarac  20:19 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

Bio je i jedan sjajan igrač Hajduka, negde krajem sedamdesetih, tada i predsednik Zajednice igrača. Probaću da se setim kako se zvao

Mislim da se zvao Sime Luketin.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  20:23 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

Ne znam, ne bih rekao
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  06:03 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

da nije Gudelj ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  08:40 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: cuj malim

Nije, ne staj mi na muku. Mislio sam u trenutku da je Boro Primorac, ali izgleda da nije ni on
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  19:18 13.09.2009
Preporuka: 2

Jel moguće da je ovo

#Link  Replika: 3
napisao fudbaler? Dobro, ima nategnutih analogija, ali ove lirsko-epsko-medijske reference (samo fale citati McLuhana) su stvarno svaka čast. Da nije platio nekom novinaru da mu malo ghost writeuje? Znam da Rooney jeste kad je onomad pisao autobiografiju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  19:24 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Jel moguće da je ovo

E, i ja sam pomislio isto nakon teksta u novinama. Ali kada sam video da piše redovno, shvatio sam da mali izgleda nije tipičan
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  19:30 13.09.2009
Preporuka: 1

Re: Jel moguće da je ovo

Al pazi, priča mu uopšte nije onaj Ducijev komunjarski ranting, nego je sve u slavu (ili bolje reći odbranu) fudbala. Biće opak agent kad završi karijeru.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  06:03 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Jel moguće da je ovo

. Da nije platio nekom novinaru da mu malo ghost writeuje?

misliš, k'o Praja što je dao Tijaniću ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KRALJMAJMUNA  19:28 13.09.2009
Preporuka: 0

Simonović?

#Link  Replika: 8
To već mesecima izlazi u POLITICI. Ali osim mene POLITIKU niko ne čita.
Ergića znam iz priča kolege koji je sa njim igrao fudbal u Švajcarskoj. I sve je tačno. Zaista on piše, takav je.
Ne znam ko ga trpi Mislim da je dobro odigrao par mečeva u reprezentaciji, ali se bojim da je takvim pisanjem smetao ostalima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
escherichije_colic  19:30 13.09.2009
Preporuka: 1

Re: Simonović?

Inteligencija se ne prašta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  19:35 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Simonović?

Inteligencija se ne prašta.

Tipično za fudbal; ma za sport uglavnom. Čak su i neki sportopvi koji su oduvek bili "akademski" (najpre košarka, a najviše vaterpolo) postali uzgajališta rasnih grla.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
spartanka_afrodita  20:42 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Simonović?

Ali osim mene POLITIKU niko ne čita.

Ja citam . Doduse ne svakodnevno, ali iskreno NIJEDNE NOVINE ne citam svakodnevno. U prethodnom periodu sam se prezasitila citanja novina, pa ih sad citam dozirano i samo neke od njih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  23:31 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Simonović?

spartanka_afrodita
Ali osim mene POLITIKU niko ne čita.

Ja citam . Doduse ne svakodnevno, ali iskreno NIJEDNE NOVINE ne citam svakodnevno. U prethodnom periodu sam se prezasitila citanja novina, pa ih sad citam dozirano i samo neke od njih.

Do pre meseca dana čitao sam " Politiku " 30 -ak godina.
Ergić , za ovdašnje poimanje fudbala, ima neobičan, u novinarskom smislu , prilaz fudbalu, sportu i onome šta se događa oko njih. Rado sam ga čitao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  23:40 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Simonović?

Kad sam u Beogradu, obavezno je čitam nedeljom. Međutim, moram da kažem da mi nekako sve više orodje kroz ruke a da ne znam šta sam unutra pročitao
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  23:50 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Simonović?

obavezno je čitam nedeljom.

i meni obavezno štivo. Ali od kad ima taj novi dizajn, više mi to nije to. Naročito to nedeljno izdanje. Imam utisak da bi bile mnogo bolje da nemaju tog magazina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KRALJMAJMUNA  08:55 14.09.2009
Preporuka: 1

Re: Simonović?

POLITIKA ima izvanredne poslednje strane sa čituljama. To ne preskačem. Uvek nađem nekoga poznatog, nekoga značajnog za mene, nekoga sa zanimljivim imenom ili prezimenom. A posebno pratim kad se pojavi gomila čitulja: iz potpisa, veličine i broja čitulja možeš svašta da zaključiš i naučiš .
Šahovska rubrika, po tradiciji odlična. Rubrika Među nama ima "tradiciju" i ovakvu i onakvu. Možeš da nađeš i profesora Glišina i dokonog penzionera kome smeta komšija što nadograđuje bedna tri sprata.
Rubrilka Pogledi luta od desnog do levog, od besmislenog do mudrog, od populizma do elitizma. Stanko Stojiljković uređuje Nauku pa mu se omakne neki dobar prevedeni tekst.
Subotnji Kulturni dodatak dobar. Nedeljni dodatak Magazin vrlo popularan. A mislim da od svih dnevnih novina ima najviše tekstova (najviše "mesa". Druge novine pročitam dok si rekao keks.
Ergićevi tekstovi su bili u okviru sportskih strana što je bilo pravo iznenađenje s obzirom na renome sportskih novinara i njihovih urednika.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  09:08 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Simonović?

Ergićevi tekstovi su bili u okviru sportskih strana što je bilo pravo iznenađenje s obzirom na renome sportskih novinara i njihovih urednika.

Nekada (ne baš tako davno) se Politika odlikovala medjunarodnom, kulturnom i sportskom rubrikom. Danas, sport baš nema veze (osim kad, ovako, "uvezu" nekoga)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
escherichije_colic  19:29 13.09.2009
Preporuka: 1

Neverovatno

#Link  Replika: 4
Prosto nezamislivo da je jedan fudbaler napisao ovakav tekst. Ovaj dečko bi odmah mogao da bude predsednik FSS, verujem da je obrazovaniji od bilo koga tamo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  19:36 13.09.2009
Preporuka: 2

Re: Neverovatno

Mene najviše iznenadjuje način na koji smešta sve pojave u sportu u širi društveni kontekst i kako povezuje stvari. Sjajno!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
KRALJMAJMUNA  19:39 13.09.2009
Preporuka: 2

Re: Neverovatno

predsednik FSS, verujem da je obrazovaniji od bilo koga tamo.

Nikad on neće biti ni kurir u FSS-u.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
spartanka_afrodita  20:35 13.09.2009
Preporuka: 1

Re: Neverovatno

Mene najviše iznenadjuje način na koji smešta sve pojave u sportu u širi društveni kontekst i kako povezuje stvari. Sjajno!

Sjajan tekst Milutine, hvala sto si Ivana Egica na ovaj nacin doveo na blog! Ja sam njega slucajno otkrila pre 9-10 meseci kad sam naletela na tekst "Fudbal kao muska stvar". Nisam mogla da verujem da je jedan takav tekst mogao da napise muskarac, a posebno muskarac Balkanac ponikao iz Srbije, i jos na sve fudbaler. U jednom cugu porusio je sve moje predrasude (za koje do tad nisam ni znala da ih imam! Poslednji put sam se tako osecala kad sam 2001. posetila Tiranu) i razbio sve stereotipe. Izuzetan lik!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  21:12 13.09.2009
Preporuka: 1

Re: Neverovatno

Mene najviše iznenadjuje način na koji smešta sve pojave u sportu u širi društveni kontekst i kako povezuje stvari. Sjajno!


Morao sam dva puta da procitam tekst da bih poverovao.Sjajno, svakako!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorstak92  19:37 13.09.2009
Preporuka: 3

Stvarno štrči

#Link  Replika: 2
Među fudbalerima.

Tačno zamišljam kako elokventno pojašnjava svome saigraču da mu doda loptu ili kad krene argumentovano da ubeđuje sudiju da situacija nije bila za penal

Među vaterpolistima se ne bi nešto naročito istakao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  19:52 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Stvarno štrči

gorstak92
.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  21:14 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Stvarno štrči

Među vaterpolistima se ne bi nešto naročito istakao.


Vidi, nisam vise ni u to siguran.Momak je stvarno pametan.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  19:51 13.09.2009
Preporuka: 0

Tu i tamo...

#Link  Replika: 3
(iskreno, da li se neko više seća nekog meča sa poslednje Olimpijade ili same ceremonije otvaranja, koja je bila impresivnija nego ikad)

Kako se ne sećamo, pa to je turnir na koji je reprezentaciju vodio Đukić, bilo je frke oko toga ko će da ide a koga treba pustiti jer je Partizan po ko zna koji put neuspešno pokušavao da se plasira u kakvo evropsko takmičenje, a naši su u prvoj utakmici igrali 1:1 sa Australijom i time izgubili svaku šansu za bilo šta. Onda su nas u drugoj utakmici pretrčali i dobili igrači Obale Slonovače, a protiv Argentine niko nije ni očekivao da možemo bilo šta drugo da uradimo osim da izgubimo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
shumska  20:39 13.09.2009
Preporuka: 0

~

Ergić je sjajan dečko. sećam se svog šoka kad sam pročitala prvih par tekstova - shvatih da imam žestoke stereotipe o fuzbalerima, šta ću.
ali evo gde je Ergićeva priča vrlo intresantna: nakon neke povrede dugo nije mogao da igra i ubrzo pada u veliku depresiju. javno je govorio o tome pokušavajući da ukaže na činjenicu da je depresija ozbiljna bolest i da nikako ljudi ne bi trebalo da se stide ako su zapali u nju, ili pak sa druge strane da pokušajvau da je minimiziraju.
lećio se i izlečio.
meni je intresantan onaj tekst gde supruge fudbalera naziva modernim Penelopama, sportiste gladijatorima a sportske terene arenom.
emancipovan sportista, nema šta:)
p.s. kao što reče dr Wu, i meni se prvo učinilo da je u pitanju ghost writing, odnosno da mu neko drugi piše tekstove, ali nakon nekoliko njegovih tv nastupa kada uživo govori - dileme nestanu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
hogubadagri  20:50 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Tu i tamo...

To sto nisu pustili igrace na olimpijadu je jedna od retko pametnih i ozbiljnih stvari u nasem fudbalu. Zapravo jedina koje ja mogu trenutno da se setim.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
spartanka_afrodita  21:14 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: ~

meni je intresantan onaj tekst gde supruge fudbalera naziva modernim Penelopama, sportiste gladijatorima a sportske terene arenom.

I meni je taj tekst zapao za oko. Zato dajem link za ostale koji bi mozda zeleli da ga procitaju O fudbalerima i njihovim "Penelopama"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  21:02 13.09.2009
Preporuka: 0

Bolje bi mu bilo da više trenira

#Link  Replika: 0
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  21:26 13.09.2009
Preporuka: 0

Ergić

#Link  Replika: 7
Priča se da je napustio reprezentaciju jer nije imao sa kim da razgovara tamo, jer su svi drugi igrači bili iz nekog drugog sveta. Selektori su pokušavali da ga vrate, ali nisu uspevali.
Slažem se da je fudbal postao estrada i mnogo me iritira Bekamizacija fudbala. Bio sam jako radostan kada je otišao u SAD. Takođe me je radovao prelazak onog baletana iz Mančestera u Madrid, jer je Premier liga jedina koju gledam. Pored nje gledam samo reprezentacije. Englezi jesu najveći svetski majstori zabave (iliti starosrpski entertejnmenta), ali volim tu njihovu ligu zbog dinamike, golova, napadačkog fudbala, koji van ostrva forsira Barsa.
Odlična tema, gazda Milutine !
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
die hard  21:38 13.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ergić

i mnogo me iritira Bekamizacija fudbala.


Ma ima u tome istine, ali Bekam je odlican fudbaler pored svega toga.




Englezi jesu najveći svetski majstori zabave (iliti starosrpski entertejnmenta), ali volim tu njihovu ligu zbog dinamike, golova, napadačkog fudbala, koji van ostrva forsira Barsa.



A ovo potpisujem 100 posto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
reanimator  08:35 14.09.2009
Preporuka: 2

Re: Ergić

libkonz
jer je Premier liga jedina koju gledam. Pored nje gledam samo reprezentacije. Englezi jesu najveći svetski majstori zabave (iliti starosrpski entertejnmenta), ali volim tu njihovu ligu zbog dinamike, golova, napadačkog fudbala, koji van ostrva forsira Barsa. Odlična tema, gazda Milutine !

Ne gledaš Bundes Ligu???
Odgovorno tvrdim da Nemci godinama unazad imaju najjaču i najpošteniju ligu, gde nema onih fora da je Man Utd (Inter, Juventus, Real, Barca, Lion...) obezbedio titulu 16 kola pre kraja, zvanično, a nezvanično tamo negde u šestom kolu. Ovde bre svako svakoga uredno dobija i poslednjih par godina u zadnja dva kola ulaze tako da nekih 6 timova konkuriše za titulu (a mogu i da izduvaju za Evropu), a bar isto toliko timova juri Evropu, koju ako ne stignu, mogu i da ispadnu iz lige.
Plus, stadioni su uredno krcati, bilo kad igraju Bayern - Dortmund ili Hanover - Kotbus. Jedine zamerke koje imam tiču se samih navijača, koji su nepopravljivo NBAizovani (hot dog, igre na poluvremenu, niko da zapali baklju). Da ne pominjem da su pioniri jedne od glupljih stadionskih fora (možda najgluplje posle meksičkih talasa)...ono..kad padne gol voditelj krene preko razglasa ime, a navijački hor prezime. Pa tako tri puta. Dno.
E, kad se sve navedeno zanemari i kad se zanemari da će mi, šta god da bude, prva asocijacija na prosečnog navijača Bayerna uvek biti crveni dresić i teksas prsluk sa prišivenim etiketama i amblemima, imaš odličan fudbal, brdo golova i dramatiku takmičenja koja se zasniva na simboličnim bodovnim razlikama, a ne na tetovažama i sl. Uzgred, kad smo kod toga, fudbalerima bih ultimativno zabranio pravo na imidž. Mislim, pola planete su klasični šabanjerosi sa CR firzurama. Ladno sam nostalgičan za vremenom Roberta Badja i repića.
i da završim izlaganje na ovu temu ponudom za opkladu. Ko sme u 50 eur da je CR počeo sam onim poziranjem prilikom izvodjenja slobodnih udaraca (raširene noge, ruke na bokovima) po nalogu ovih iz NIKEa, što će rezultirati pojavom linije npr patika sa tom prepoznatljivom siluetom, kao što je svojevremeno zaštitni znak bio silueta Jordana u letu?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  09:07 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ergić

Raspravljali smo na tu temu i mnogi poznavaoci fudbala (Re inkluded) mi kažu gledaj nemačku ligu. Ali tu stupa na snagu ono što je Ergić napisao: Engleski smisao za šou! I kao drugo, nemam pojma koja tv emituje bundes ligu. Gledanje premijer lige za mene je doživljaj. Ni ligu šampiona više ne gledam, sem u posebnim prilikama.
Ali ako mi javiš gde nemce mogu da gledam, pa da probam. Ko zna, možda mi se svidi.
CR može da osvoji sve moguće titule (mada mislim da neće ni jednu, naročito mu reprezentacija tanka), ali za mene će uvek biti baletan, a ne fudbaler. A ljudi iz najki znaju posao, naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
niccolo  09:32 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ergić

nemam pojma koja tv emituje bundes ligu.

Eurosport 2
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  10:05 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ergić

Eurosport 2

A i Sport klub, i to odavno
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ludvig92  10:21 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ergić

Man Utd (Inter, Juventus, Real, Barca, Lion...) obezbedio titulu 16 kola pre kraja, zvanično, a nezvanično tamo negde u šestom kolu.




a ako ne daj bože plan negde zapne, rajli dobije da im sudi dve važne utakmice i sve se vrati na svoje mesto:)))
slažem se za bundes...tamo niko ne odustaje od igre za gol više...odbrana praktično ni nema pa naš subotić još ispade igrač u toj konkurenciji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  10:31 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ergić

Bekamizacija fudbala
Ja bih ovde na njegovom (Beksovom) mestu išao još dalje...npr. kad padne, na teren utrčavaju frizer i šminker, pa mu malo srede izgled, pa mu pokažu ogledalo i ako je zadovoljan nastavlja utakmicu.

Edit:
Bundes liga je zakon!
Ove godine za Uskrs nisam pratio par dana fudbal (u BL odigrali redovno i venredno kolo) i kad sam pogledao tabelu Herta koja je bila "ubedljivo" prva, pala na 4. a Wolfsburg...Uvek puni stadioni (jeftine karte), obožavam da pratim St. Pauli (imam i prijatelja iz Hamburga, koji...) i nema veze koja su liga uvek je krcat stadion. A one fore sa uzvikivanjem su ok (zamisli cela marakana 3 puta na spikerovo Rean uzvikuje IMATOR!!!... to je sladak zalogaj i za najveće egomanijake ), doduše mnogo je bolje ono kad spiker kaže Bajern 3 - Borusija a bar 50 hiljada drekne NULAA!!, malo podseća na ono naše "je l' jedan? Nije!..."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorstak92  10:45 14.09.2009
Preporuka: 2

German vs. Greece

#Link  Replika: 1
Oba tima su zaista dobra, ali Ergić bi im shebo logiku.






Mislim da bi odabrao dobro provereni stil kapitena Sokrata, ali služeći se citatima Heideggera.
Povezao bi on te stilove nekako i sve ih nadmudrio viknuvši Eureka!!!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  11:07 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: German vs. Greece

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana 77  16:05 14.09.2009
Preporuka: 0

Odlično

#Link  Replika: 7
.. i nisam iznenađena. Predrasude prema sportistima u smislu inteligencije, obrazovanja, a posebno kulture komunikacije trebalo bi da su već stvar prošlosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  17:05 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Odlično

Biljana 77
.. i nisam iznenađena. Predrasude prema sportistima u smislu inteligencije, obrazovanja, a posebno kulture komunikacije trebalo bi da su već stvar prošlosti.
Jeste, žena će da nam kaže
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  17:46 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Odlično

Izgleda ti to slabo peglaš
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorstak92  17:55 14.09.2009
Preporuka: 1

Re: Odlično

Biljana 77
.. i nisam iznenađena. Predrasude prema sportistima u smislu inteligencije, obrazovanja, a posebno kulture komunikacije trebalo bi da su već stvar prošlosti.


Evo šta kaže istraživanje - U ovim teškim vremenima veoma je teško naći vremena, naći prostora za pročitat neku dobru knjigu, neko dobro ššštivo:




I još nešto bih hteo da kažem, a vezano je za onog drugog elokventnog fudbalera što ne može niko da se seti kako se zove.

MEHO BAŽDAREVIĆ!!!


Začetnik škole lepog ponašanja u fuzbalu

Od mene toliko.


A kad možemo da počnemo da trolujemo?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  18:15 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Odlično

A kad možemo da počnemo da trolujemo?

Sam piči. Ko je pročito, pročito
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
libkonz  18:39 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Odlično

MEHO BAŽDAREVIĆ!!!

njega i Hadžibegića neki od nas ne žele da se sete
Bili su inventar u reprezentaciji, niko da ukapira čemu su služili.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorstak92  19:05 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Odlično

Milutin Milošević
A kad možemo da počnemo da trolujemo?

Sam piči. Ko je pročito, pročito

Jeeee!!!

Neki filozofi amateri:
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  19:05 14.09.2009
Preporuka: 0

Re: Odlično

libkonz
MEHO BAŽDAREVIĆ!!!

njega i Hadžibegića neki od nas ne žele da se sete
Bili su inventar u reprezentaciji, niko da ukapira čemu su služili.
Ne slažem se, za Meha.
Meho je znao da igra, a i igrao je srcem (pa je i kažnjem zbog viška emocija), seti se samo one njegove golčine u Danskoj!
I još nešto, bio neki intervju posle utakmice naše reprezentacije i ne znam koga (a nije BiH) i on svaki put govorio za nas naša reprezentacija...car
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorstak92  18:51 18.09.2009
Preporuka: 0

Komentar bez smisla!

#Link  Replika: 1
Mislim, nemam šta da kažem, a fora mi da se zacrveni ono rss za novi komentar:)))

Da li sam uzeo titulu poslednjeg komentara?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milutin Milošević  20:08 18.09.2009
Preporuka: 0

Re: Komentar bez smisla!

Izgleda da jesi, sto i nije tesko obzirom na moju frekvenciju pisanja. Ovaj blog su odavno svi zaboravili
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA