Društvo

Zapadne vrednosti, anyone?

Bojan Budimac RSS / 15.09.2009. u 11:16

U stvari naslov je pogrešan, barem iz ugla mog pogleda na svet. Međutim, s obzirom da ta podela, Istok – Zapad, postoji nezavisno od mene, te da jedan segment društva uzdiže te vrednosti na pijedastal poželjnosti, jednostavnu vrednost odgovaranja na e-poštu nazivam "zapadnom".

Možda se sve ovo nekom može učiniti trivijalnim i nevažnim, ali nekako mislim da mnogo promena počinje upravo nevažnim i trivijalnim stvarima, baš kao što put od 1000 kilometara počinje prvim korakom.

Prošle nedelje iz velke želje da postanem plaćenik – da neko i plati nešto što napišem – poslao sam mejl jednom od onoga što se računa ozbiljnim političkim magazinom (onom prozapadnijem) u kome im nudim članak o istanbulskim poplavama koji bi istovremeno pokrio i današnju tursku političku stvarnost. Naime, kroz priču o poplavama i političkom prepucavanju koje je počelo koliko odmah ta se priča može lepo upakovati u jedan tekst. Izričita molba je bila da mi se pošalje odgovor bez obzira da li ih takav tekst zanima ili ne zanima. Kao što ste vi videli odgovor tako sam ga i ja video.

To, naravno, nije ni prvi, a sigurno ni poslednji put da budem ignorisan. Međutim, gorak ukus u ustima je još gorčiji kad to dolazi od onih kojima su puna usta EU i zapadnih vrednosti.

Kada se svojevremeno jedna od Peščanik Ceca (ja ih ne razlikujem, sorry) propisno uneredila (izvinjavam se jezički preosetljivima) u uvodniku emisije (sedmi pasus) veličajući imbecilnom analogijom tursko pravosuđe zato što je stavilo vladajuću partiju na optuženičku klupu, zašiljio sam tastaturu da toj ekipi objasnim "zez". Naravno, nikakvog odgovora.

Kad smo već kod Turske ne mogu da ne digresiram u vezi gorenapisanog. Jooooj kako voleeem što mi i letimičan prelet preko svežeg izveštaja Nezavisne komisije o Turskoj (Indipendent Comission on Turkey) pokaže da je moje čitanje političke stvarnosti ove zemlje blisko onom iz tog izveštaja koji je produkt šoroševaca i Britiš kaunsela i.e. organizacija u koje bi se Cece, pretpostavljam, klele na neviđeno. Pa kaže: ...Ovo (usporavanje EU integracija – prim. prev.) je isprovocirano unutrašnje političkim teškoćama u kojima se vladajuća Partija Pravde i Razvoja (AKP) našla pod ozbiljnim pritiscima ohrabrenih turskih Evro-skeptika koji su, delimično pod maskom odbrane sekularizma protiv pretpostavljenog napretka islamizma, pokušali da odlože političke i socijalne reforme potrebne za EU članstvo. (str 7, naglašavanje moje)

No, ajde da odbacim moje ronzanje i pokušaje da krstim prdeće, kao nebitne i nešto što ne zavređuje njihovih 3 minuta nenadoknadivog vremena potrebnog da se otkuca 2-3 suvisle rečenice. Mnogo ozbiljnije su stvari kad reakcija na emaila nekom može promeniti karijeru/život. Godine 2001. prijatelj i njegov bend su bili pozvani na Womex, najznačajniju manifestaciju takozvane world music u Roterdam. Međutim, jedan član benda nije dobio vizu. Naravno, sve moguće intervencije su probane, a ja sam svoj manje nego skromni doprinos dao poslavši emaila tadašnjem ministru kuture Branislavu Lečiću. Odgovor? Zaboravi...

U stvari ovo i pišem ne toliko ljut na ozbiljni politički magazin (jedan od dva u kojima bi Brajović voleo da vidi moje tekstove), koliko zato što sam danas, žaleći se zetu na tu nelogičnost neodgovaranja na emaile, saznao da je on prošle godine dobio poziv za ovogodišnji Firentinski bijenale. Selektori su ga pronašli preko interneta i kontaktirali emailom. Kad je odgovorio da je (naravno) zainteresovan na analognu adresu su mu stigle propozicije (20-tak kucanih stranica) iz kojih saznaje da mu treba (jebi ga, takve su propozicije) podrška domovine mu. Pogađate... ni na jedan mejl, dopis itd. nije dobio odgovor, a obratio gradu i državi (ministrstvo za kulturu).

Nije baš sve tako crno. Dva (2) puta sam dobio odgovor, kada sam se obratio organizacijama/zvaničnicima u zemlji Srbiji elektronskom poštom. Koincidencija(?) sva dva slučaja su vezana za "slučaj Trivunac". Prvo, da bih uopšte napisao taj blog trebala mi je presuda. Anarhisti su mi je poslali u roku odmah (to sam i prokomentarisao u beleškama na margini). Onda sam po uzoru na Nuneta poslao email zaštitniku građana. E dobio sam odgovor. Zaštitnik građana je dobio emaila 21. maja. Odgovorio je 29. juna. Pa dobro... bolje ikad nego nikad...

*************

Beleške na margini

U praskozorje interneta, kad su se veb pejdžovi još mogli izbrojati razumljivim brojem i kada je Bela kuća napravila svoj, prijatelj, novinar N. Arpad, iz čiste radoznalosti posla emaila predsedniku SAD. Bilo je to neko zezanje koje je počinjalo sa "Hi Bill". Na njegovo (i moje) oduševljenje odgovor je promptno stigao i bio je nešto na liniji "za Vas predsednik Sjedinjenih Američkih Država nije Bil..."

***

Eeee sad, ne balansa nego istine radi moram reći da u jednom (1) od x slučajeva mi Zapadnjak nije odgovorio na mejl. Bilo je to dosta veliko razočaranje, doduše ublaženo saznanjem da moje pismo nije išlo u njegovo lično poštansko sanduče, nego je trebalo da prođe filter nekog ko mu održava sajt (radi se o novinaru Džonu Pildžeru).

***

Tako propade jedan moj pokušaj da se "prodam".



Komentari (108)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 11:19 15.09.2009

Čudo

je u ovoj zemlji da iko ikad odgovori.

A o sadržaju, korisnisti informacija, pismenosti itd. da i ne govorimo
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:01 15.09.2009

Re: Čudo

Beznadežan slučaj.

"Proevropljani" - kakva opsena
gorran2 gorran2 11:31 15.09.2009

No answer

is an answer, too.
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:34 15.09.2009

Re: No answer

gorran2
is an answer, too.

pa nije kada izričito moliš za bilo kakav, onda je samo neljubaznost.
gorran2 gorran2 11:39 15.09.2009

Re: No answer

Da parafraziram McLuhana, neljubaznost je poruka. U prevodu glasi:

"O vii bedni crvi što gmižete oko mojih nogu, i što dolazite da me molite, upamtite sledeće: Vi postojite ako i samo ako vas JA primetim, i kad vas primetim. A sad vas nisam primetio!"
albicilla albicilla 11:40 15.09.2009

Re: No answer

onda je samo neljubaznost.


i nevaspitanje, i nedostak poslovne etike, najosnovnije

jos pamtim pojedine (prve) odgovore zapadnih urednika

oni britanski su toliko prednjacili poslovnom pristojnoscu i uljudnoscu, da mi gotovo nije ni smetalo sto sam bivao odbijen
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:58 15.09.2009

Re: No answer

oni britanski su toliko prednjacili poslovnom pristojnoscu i uljudnoscu, da mi gotovo nije ni smetalo sto sam bivao odbijen

Potpuno razumem, kao i ovo što je Gorran napisao.
dragan7557 dragan7557 12:57 15.09.2009

Re: No answer

onda je samo neljubaznost.

AROGANCIJA je bolji izraz.

Uzgred za odgovaranje je potrebno znati u kucati, što zahteva osim psihomotorike i funkcionalnu pismenost.
Kod 'naših' je ista pismenost tek u razvoju.

Predlog:

Kako bi se izbego vreme potrebno za nabadanje slova na tastaturi svakom u vlasti dodeliti, džabe se podrazumeva,Tablet PC posle objašnjenja (usmenog i pismenog) da ista sprava nije za oralnu upotrebu i nije lek.

Bojane preporuka,

dragan7557 cerski

Re: No answer

A ja mislila to se samo meni desava...
Kolega ministar za zdravlje, njegov partparol, kolega bloger ambasador jedne od mojih drzava (jedini primer sa zapada u mojoj praksi), porodicni prijatelj na sluzbi u srpskoj ambasadi u Londonu, cak i prijatelji koji su u "guzvi"...
Misim da je u pitanju neozbiljno shvatanje korespodencije, narocito sluzbene, sto je fascinantno (u negativnom smislu), a onda i email-a kao razonode za one koji imaju visak slobodnog vremena.
mladen.mladen mladen.mladen 11:38 15.09.2009

...

Prestao sam da pisem zvanicne mailove, i poslovno i privatno, onima u Srbiji (osim kad vec nemam potpisan ugovor iza sebe).

Hosting za sajt.. odgovor na mail je trajao 5 dana uz obrazlozenje da je u medjuvremenu bio vikend! Na internetu vikend! Nije nas mrzelo da primetimo kako tu nema ni Nove godine jer je vremenska razlika bezmalo 24 sata.. damn man!
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:58 15.09.2009

Re: ...

Na internetu vikend!

dragan7557 dragan7557 12:59 15.09.2009

Re: ...

mladen.mladen
Prestao sam da pisem zvanicne mailove, i poslovno i privatno, onima u Srbiji (osim kad vec nemam potpisan ugovor iza sebe).

Hosting za sajt.. odgovor na mail je trajao 5 dana uz obrazlozenje da je u medjuvremenu bio vikend! Na internetu vikend! Nije nas mrzelo da primetimo kako tu nema ni Nove godine jer je vremenska razlika bezmalo 24 sata.. damn man!

A, ti izgleda zaboravio da se na Crveno Slovo NE RADI?

dragan7557 cerski
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:05 15.09.2009

Re: ...

A, ti izgleda zaboravio da se na Crveno Slovo NE RADI?

mladen.mladen mladen.mladen 13:13 15.09.2009

Re: ...

A, ti izgleda zaboravio da se na Crveno Slovo NE RADI?

hehe.. ma samo se vi zebavajte al ja sam bio ozbiljno potreshen ovakvim obrazlozenjem.. al nisam pisao blog jer cekam jednog posebnog, pa sve po.. imenu i prezimenu..
background noise background noise 22:12 15.09.2009

Re: ...

Ja sam jednom dobio odgovor od Uprave Sobracajne Policije. Odgovor je bio ljubazan u meri u kojoj to omogucuje stilska zaokruzenost sluzbenika iste, ali je namera ljubaznosti probijala iza koprene uvezbane uzdrzanosti.

Ali je objasnjenje gde sme a gde ne sme da se pretice bilo tako nerazumljivo da smo ortak i ja ( opklada oko preticanja na autoputu ) umirali od smeha. Shvatili smo na kraju da iz odgovora ne mozemo da izvucemo suvisle zakljucke. Posto smo se kladili u klopu u lokalnom restoranu u kome umeju da sluze vino i da onaj ko izgubi vodi i drugara koji se slucajno zatekao, otisli smo tri puta na klopu. Jednom sam vodio ja, onda on jer niko nije dobio opkladu a posle i taj treci drugar zakljucio da se dobro porvodimo pa vodio i on.

Dakle, ako hocete da najedete i napijete vina, pisite Upravi Saobracajne Policije.

A pre toga ima jos nesto, stali smo na izlazu sa auto-puta kod Mladenovca i pitali saobracajnog policajca. Njegovo objasnjenje je trebalo snimiti. Ne znas da l da vozis levom ili desnom a mozda i zaustavnom.

Ma sta je bre ovo?

Jel' ovo post o saobracaju.

Jel' guzva u Turskoj?
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:35 15.09.2009

Re: ...

Jel' guzva u Turskoj?

Kad jeste onda baš jeste, a kad nije onda i nije
Eto nade! Uprava Saobraćajne Policije odgovara na emaliove, skroz prihvatiše zapadne vrednosti. Alal vera!
background noise background noise 18:04 16.09.2009

Re: ...

Aj' zivota ti napisi nesto o ovom Izraelcu sa lutajucim ocima ( njihov ministar inostranih poslova) ti ih sve tamo po Levantu znas.

Jel neko gledao ovog Jeremića kako se klati na konferenciji za stampu k'o Elvis dok peva Suspicious Minds?

Kakav bolid?!
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:50 16.09.2009

Re: ...

Aj' zivota ti napisi nesto o ovom Izraelcu sa lutajucim ocima ( njihov ministar inostranih poslova) ti ih sve tamo po Levantu znas.

Mr Avigdor The kontroverzni (otkad je kontroverzni eufemizam za ultra-nacionalistu? što je inače za Libermana takođe eufemizam)? Pa... to je vrlo koloritan lik u najmanju ruku. Znaš kako, pisati o tom delu Levanta ovde na blogu zahteva posebne psihofizičke pripreme. Meni je jako žao što ima ljudi koji tamo žive, ali im je lakše da odande pljuckaju po Srbiji (umesto da to ostave onima koji su na licu mesta) nego da napišu koju o nadasve zanimljivoj političkoj stvarnosti tog mesta. Drago mi je da ukinute vize.
mladen.mladen mladen.mladen 02:01 17.09.2009

Re: ...

otkad je kontroverzni eufemizam za ultra-nacionalistu?

ahahhahah da stvarno ovo je ozbiljna tema!
mladen.mladen mladen.mladen 02:05 17.09.2009

Re: ...

Dakle, ako hocete da najedete i napijete vina, pisite Upravi Saobracajne Policije.

joj ovo u najavi zvuci kao dobro zezanje!
niccolo niccolo 12:00 15.09.2009

Mislim da je to zato

što nikome od tih koji se nisu udostojili da odgovore ne zavisi nikakav novac od odgovaranja pa onda smatraju da nema potrebe da se zamaraju nepotrebnim stvarima...e sad to što je stvar pristojnosti da nekome odgovoriš na poslat mail, to je druga stvar, ne mogu svi biti lepo vaspitani...
pointofview_gun pointofview_gun 12:01 15.09.2009

loše si ga sročio

Prvo se izabere odgovarajuća adresa sa koje se šalje. Mora da bude pompezna i sa mirisom novca. Sadržaj mora biti sročen tako da se onaj kome si se obratio oseti počastvovanim što si mu se uopšte obratio. Kroz tekst treba da provejava tvoja veličina i potencijali (veličina brda para i potencijali prenošenja na njihove račune, ili makar potencijal sticanja bogatstva preko tvojih poznanstava).
Tada možeš da im napišeš i recept iz kuvara, sa zadovoljstvom će ga objaviti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:12 15.09.2009

?

Prošle nedelje iz velke želje da postanem plaćenik – da neko i plati nešto što napišem – poslao sam mejl jednom od onoga što se računa ozbiljnim političkim magazinom (onom prozapadnijem).

Znam da nećeš da imenijuš magazin, ali je li to onaj što ga uređuje izvesni D.Ž.?
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:17 15.09.2009

Re: ?

Znam da nećeš da imenijuš magazin, ali je li to onaj što ga uređuje izvesni D.Ž?

Otkud znaš?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:04 15.09.2009

Re: ?

Ukazalo mi se, odnekud.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:42 15.09.2009

Re: ?

Znam da nećeš da imenijuš magazin, ali je li to onaj što ga uređuje izvesni D.Ž.?

Otkud znaš?

Pa jel vi to bijete po Vremenu?
Prosto ne mogu da poverujem, jer kažu da tamo radi samo fini, edukovani svet, jevropskog profila...

P. S.
Svako ko nešto nekome pošalje ima pravo da očekuje odgovor.
Nažalost, u mojoj maloj dosadašnjoj praksi komuniciranja sa nekim listovima i izdavačima - skor je skroz negativan.
Jednom veoma poznatom izdavaču sam bio poslao rukopis od 300 strana, sa uverenjem da vredi. Molio sam odgovor. Jok, nikad nije stigao. A kada sam se okuražio i naknadno tražio odgovor, ili bar neka mi vrate rukopis - napravili su me magarcem. Smejali su mi se.

Vraćajući se kući, setio sam se ovoga na šta Gorran gore ukaza
No answer is an answer, too.
te ubedjivao sebe da je problem u - meni, da je rukopis bio verovatno nedostojan odgovora. Svako ima svoj hod po mukama.
antioksidant antioksidant 19:43 15.09.2009

Re: ?

Prosto ne mogu da poverujem, jer kažu da tamo radi samo fini, edukovani svet, jevropskog profila..

a to su oni koje placaju...

ovi nefini, nedoedukovani, jevropskog anfasa slabo tamo zalaze
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:54 15.09.2009

Re: ?

Pa jel vi to bijete po Vremenu?
Prosto ne mogu da poverujem, jer kažu da tamo radi samo fini, edukovani svet, jevropskog profila..

Ma otkud ti ta ideja da bijemo? Ja sam generalno protiv nasilja. Samo ne znam kako se zove ona pojava kada pričaš jedno, a radiš drugo (apropo jevropskih vrednosti)?
ninasimone ninasimone 20:53 15.09.2009

Re: ?

Bojan Budimac
Pa jel vi to bijete po Vremenu?
Prosto ne mogu da poverujem, jer kažu da tamo radi samo fini, edukovani svet, jevropskog profila..

Ma otkud ti ta ideja da bijemo? Ja sam generalno protiv nasilja. Samo ne znam kako se zove ona pojava kada pričaš jedno, a radiš drugo (apropo jevropskih vrednosti)?

ja im jednom slala email da im ukazem paznju na neku kardinalnu gresku, nit odgovora, nit ispravke. Ne secam se tacno sta je bilo u pitanju. Znam da je neki 'eksperat' pisao o americkoj politici, iz prve ruku, duboko i siroko, a nesto je lupio po redu velicine 'Amerika ima 57 drzava' ili tako nesto.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:05 15.09.2009

Re: ?

ja im jednom slala email da im ukazem paznju na neku kardinalnu gresku, nit odgovora, nit ispravke. Ne secam se tacno sta je bilo u pitanju. Znam da je neki 'eksperat' pisao o americkoj politici, iz prve ruku, duboko i siroko, a nesto je lupio po redu velicine 'Amerika ima 57 drzava' ili tako nesto.

Čekam Brajovića da me podseti na ovo i kaže mi da posle istog nema šanse da me objave (pa još i plate). No, nada umire poslednja.
ninasimone ninasimone 21:19 15.09.2009

Re: ?

za mene je Vreme umrlo zajedno sa Cerovicem, nek' mu je laka zemlja, drzo mi je bio sanity level na pozitivnoj nuli.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:35 15.09.2009

Re: ?

ninasimone
za mene je Vreme umrlo zajedno sa Cerovicem, nek' mu je laka zemlja, drzo mi je bio sanity level na pozitivnoj nuli.


Ovo ne radim jako često -- link na tekst sa privatnog bloga...
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:35 15.09.2009

Prvi pasus u prvom tekstu


Čekam Brajovića da me podseti na ovo i kaže mi da posle istog
nema šanse da me obajve (pa još i plate). No, nada umire poslednja.



Sad sam se sjetio prvog pasusa u tvom prvom
tekstu na blogu
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:11 15.09.2009

Re: Prvi pasus u prvom tekstu

Sad sam se sjetio prvog pasusa u tvom prvom
tekstu na blogu

Pa šta da kažem osim da stojim iza svojih reči
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:44 15.09.2009

Re: ?

Bojan Budimac
Čekam Brajovića da me podseti na ovo i kaže mi da posle istog nema šanse da me objave (pa još i plate). No, nada umire poslednja.

Слава би те ионако искварила, Бојане. Боље сачувати душу, него зарад тридесет сребрњака хонорара пасти у искушење да се с њом растанеш.

Што се тиче твог зета, који никакве одговоре од Министарства културе није добио, моје искуство с њима је сасвим супротно. Наиме, када смо моји пријатељи и ја правили неку научну конференцију са певањем и пуцањем (заиста је и тога било, била је то мало другачија академска представа), будући да смо им упутили писани допис на конкурс за суфинансирање све са поштанском повратницом, љубазно смо обавештени да наш Пројекат није од шире важности за нашу културну сцену, те се нећемо огребати ни за кафу од државних пара.

'Ајде, добро. Вероватно нико од комисијски задужених није случајно приметио да од двадесет најбољих светских стручњака за дату област њих најмање десет долази овом ванинституциналном подузетношћу у Београд. Вероватно, такође, да нико тада превидом није разумео да су већина учесника некакви Ph.D., гр, мр, др на најпознатијим светским универзитетима и институтима. Може бити, исто тако, да нико од надлежних није био случајем свестан да ти водећи инострани професори и истраживачи јесу од великог утицаја на ширем, европском и светском нивоу, те да је могуће да неколико садашњих српских постдипломаца и доктораната од контаката са њима, путем стипендија, консултација и менторства, имају сасвим непосредну корист. Сасвим је могућно да је неко тада и помислио како један живахан, помало неконвенционалан научно-културни једнонедељни програм Србијици и није баш неопходан поред свих њених рана које мора да вида.

У ствари, могућно је да они који су требали да одлучују о ономе о чему су одлучивали ама баш ништа нису знали? Не знам, можда је стварно тако било, још увек ми није јасно?

После су ми, наивном, покушали да објасне неке ствари, али нисам успео да разумем. Зашто би, рецимо, морао да неко ургира ако је подухват од очигледне и недвојбене важности? Да ли је то неопходно? Може ли се, бар неки пут, ствари погурати само на основу чистог квалитета? Блесав какав јесам, само што сузицу због разочарања у министарства-културну-Србијицу нисам пустио. Само ме моја мушка снага од тога одвратила.

Биће да ме та сузица још увек негде прогони, кад и данас тиме тролујем твој блог? Или пак све ово са твојим текстом ипак има некакве везе?
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:28 16.09.2009

Re: ?

VP
Prosto ne mogu da poverujem, jer kažu da tamo radi samo fini, edukovani svet, jevropskog profila..

AO
... a to su oni koje placaju...

Jesi pronicljiv, AO!

Da se razumemo. Ja nisam protivnik "stranih plaćenika".
Razne investicije stranih faktora stižu u ovu zemlju, od onih tzv. "greenfield" (o njima najviše sanjaju u Indjiji, kao i u Surdulici) do nekih šoroševski sofisticiranijih (u prestonici, Novom Sadu i drugim većim gradovima). Neka ih bude svih!
Goran Vučković Goran Vučković 12:13 15.09.2009

Email? Nije to ništa :)

Vidi ovo:

Transaction ID: 181539653
Time & Date: 01:18 CET, 07/09/2009
Transaction status: processed *

* A processed transaction indicates that the funds sent have already reached the beneficiary Moneybookers account. All questions regarding the subject of the payment you have instructed should be referred to the recipient of the funds. All processed Send Money transactions are considered final.

Subject: Podrška
Notes: Računam da vam je ovaj način podrške trenutno najpotrebniji...

Pozdrav,

Vučko

Ovo nije email, nego nešto drugo. Poslato jednom elektronskom mediju koji gaji "zapadne vrednosti" a trenutno je u finansijskim problemima. Od tada ni pisma ni razglednice. Moram da priznam da sam ostao u čudu.
pointofview_gun pointofview_gun 12:18 15.09.2009

Re: Email? Nije to ništa :)

Nije bilo dovoljno.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:21 15.09.2009

Re: Email? Nije to ništa :)

Ovo nije email, nego nešto drugo. Poslato jednom elektronskom mediju koji gaji "zapadne vrednosti" a trenutno je u finansijskim problemima. Od tada ni pisma ni razglednice. Moram da priznam da sam ostao u čudu.

Kako reče Gorran gore -- no answer is answer too. Nemaš pojma koliko cenim tvoj čin i ako ti nešto znači ja sam ti zahvalan na njemu, ali zaista (s obzirom da nemam ništa s njima) ne mogu da to budem u njihovo ime.
dragan7557 dragan7557 13:13 15.09.2009

Re: Email? Nije to ništa :)

Oni koji gaje tzv, zapadne vrdnosti
koji gaji "zapadne vrednosti"

često zaboravljaju zalivanje kao jednu od obaveznih radnji prilikom gajenja od kojih zavisi uspeh gajenja.

dtsgsn7557 cerski
gorran2 gorran2 17:17 15.09.2009

Re: Email? Nije to ništa :)

Goran Vučković
Vidi ovo:
Transaction ID: 181539653
Time & Date: 01:18 CET, 07/09/2009
Transaction status: processed *
* A processed transaction indicates that the funds sent have already reached the beneficiary Moneybookers account. All questions regarding the subject of the payment you have instructed should be referred to the recipient of the funds. All processed Send Money transactions are considered final.
Subject: Podrška
Notes: Računam da vam je ovaj način podrške trenutno najpotrebniji...
Pozdrav,
Vučko

Ovo nije email, nego nešto drugo. Poslato jednom elektronskom mediju koji gaji "zapadne vrednosti" a trenutno je u finansijskim problemima. Od tada ni pisma ni razglednice. Moram da priznam da sam ostao u čudu.
Meni bogami skuvali kaficu. Baš dobru kaficu. I to direktor lično
Goran Vučković Goran Vučković 17:21 15.09.2009

Re: Email? Nije to ništa :)

Meni bogami skuvali kaficu. Baš dobru kaficu. I to direktor lično

Možda ne umeju sa tim modernim elektronskim sistemima plaćanja, elektronskom poštom...
Goran Vučković Goran Vučković 12:38 16.09.2009

Srećan kraj

Evo, probudili se iz zimskog sna (uz par šutki ispod stola) - javio mi se jedan naš drugar ovde iz vremena starog bloga koji je tamo neki funkcioner emailom i zahvalio :)

Nadam se da su zatekli još neku kintu tamo, kad su konačno pogledali stanje
vishnja92 vishnja92 12:40 16.09.2009

Re: Srećan kraj

(uz par šutki ispod stola)

mislis tajni znak?

(totalno van konteksta, al me podsetilo pa se kliberim :))
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:56 16.09.2009

Re: Srećan kraj

Voleeem hepi endove
Jelena Gall Jelena Gall 12:18 15.09.2009

cuj njega,

nije dobio odgovor. ih, pa to se podrazumeva, da ne dobijes odgovor. ne podrazumeva se, ipak, da ti tekst nece biti objavljen. mozda i hoce. podrazumeva se da te o tome niko nece obavestiti, to jedino ti sam mozes da odradis (obavestis se).
a honorar - ti bi da se prodas? hehe. a vidis valjda da je kriza. mislim, kriza je oduvek, bila je jos u sfrj kriza kad su honorari u pitanju, seti se. najbolje (mislim, redovno) placala studentska zajednica, ili vec kako su se zvali, odsek "prevedi kako znas i umes". a danas --- e, brajo moj, pa nema ni primalac emaila sta da jede, a ti bi lovu za svoj rad.

evo da te jos malo iznerviram. napisala svojevremeno tekst na nemackom. ponudila ga ovdasnjim (svajcarskim) novinama. dobila odgovor u roku od dana, sve sa obavestenjem kada i u kojoj rubrici ce tekst biti objavljen. o honoraru ni reci, ja cutim, ne znam kako to ovde ide, mora li i ovde da se istuce urednik ili direktor, preti, svadja, padne u depresiju, zaboravi... reko, da sacekam ja. izadje tekst ujutro. u podne me zove neka zena, trazi moj broj racuna. sutradan mi legnu pare.

ali, to sam stvarno napisala samo da te jos malo iznerviram. :) i ovde, na vrelu zapadnih vrednosti, ume da se dogodi da ne vidis pare za tekst. mada nije pravilo, priznajem. a sto se emaila tice, priznajem da sam sigurno cesce ja zaboravila da napisem odgovor, nego sto ga od nekoga nisam dobila...
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:27 15.09.2009

Re: cuj njega,

a honorar - ti bi da se prodas? hehe. a vidis valjda da je kriza. mislim, kriza je oduvek, bila je jos u sfrj kriza kad su honorari u pitanju, seti se.

E sad pazi, ja sam bio plaćenik u ta strašna crna vremena (82-83 možda nešto duže) sam sasvim pristojne honorare dobijao, sedi da ne padneš, od Glasa Omladine (organa SSOV -- za mlađe Savez socijalističke omladine Vojvodine). Bez da sam ih morao posebno ganjati.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:29 15.09.2009

Re: cuj njega,

Glede honorara za literarne radove u Srbiji, a prema mom skromnom iskustvu:
Knjževne novine, za objavljeni prilog, u mom slučaju priča, pošalju primerak u kome je ista objavljena,
Književni list, za isto, šestomesečnu pretplatu.

U mom slučaju to je OK: vredim, kao pisac, koliko me plate.
antioksidant antioksidant 12:41 15.09.2009

Re: cuj njega,

Knjževne novine, za objavljeni prilog, u mom slučaju priča, pošalju primerak u kome je ista objavljena,

mogli su bar 2-3 primerka da se podeli rodbini
Jelena Gall Jelena Gall 12:47 15.09.2009

Re: cuj njega,

hahaha, pa ne mislis valjda da se ne secam glasa omaldine :) ipak sam i ja nekakva novosadjanka, majku mu staru!
da, bas u to vreme, u stvari negde do 87-88. sam i ja prevodila preko te studentske zadruge/zajednice, vec kako se zvala organizacija. para bila sitna i stizala sporo - al dostizno. :)
ali se 88-89. osetio lom. a posle... pa, sta da ti kazem, isto proevropsko glasilo (vidim sad gore inicijale) jeste par mojih tekstova objavilo, ali se honorar izgubio negde u vidu lastinog repa. tad se, devedesetih, ustalilo ono sto je, cini mi se, i sad na snazi: gleda se da bude neki stek za redovne saradnike, a ovi sto tu i tamo nesto objave uglavnom ostanu kratkih rukava.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:56 15.09.2009

Re: cuj njega,

gleda se da bude neki stek za redovne saradnike, a ovi sto tu i tamo nesto objave uglavnom ostanu kratkih rukava.

aaaaaa, sad mi je tek jasan pojam tržišne privrede
shumska shumska 03:12 16.09.2009

Re: cuj njega,

mene je drug iz inostranstva, u vreme kada mi je odštampana prva knjiga, upitao 'kako sam zadovoljna cifrom na čeku izdavačke kuće?' a ja se vratila kući sa polovinom primeraka kao "honorarom".
znam da sam sa onom ogromnom torbom, punom knjiga izgledala kao današnji kineski švercer (poreklom iz predgradja šangaja) a naseljen u sedamdesetom bloku. da baš kao neki od njih sam izgledala.
tom drugaru, kao zapadnjaku to bilo nepojmljivo, kako to pa mogu da ne plate.
antioksidant antioksidant 12:39 15.09.2009

.

Tako propade jedan moj pokušaj da se "prodam".



e bojane, sacekaj da dodjes do pregovora oko placanja... tu ce se tek videti "univerzalne vrednosti".

mislim da nije problem u e-mail kimunikaciji, tj nekulturi nereagovanja na nju specificno. imam utisak da se ili odgovara na pisma (kako god stigla) ili ne odgovara uopste.
Alava Alava 14:02 15.09.2009

Re: .

imam utisak da se ili odgovara na pisma

Iz iskustva znam da državnim institucijama (ministarstvima, narodnim kancelarijama, itd) treba slati samo obična pisma, dakle ništa elektronski, iako te institucije koje sam kontaktirala imaju svoje sajtove. Jok, ništa, morala sam da zovem telefonom, e da bi me obavestili na koju adresu da im pošaljem pismo. I tako svaki put.
Goran Vučković Goran Vučković 14:07 15.09.2009

Re: .


Iz iskustva znam da državnim institucijama (ministarstvima, narodnim kancelarijama, itd) treba slati samo obična pisma, dakle ništa elektronski, iako te institucije koje sam kontaktirala imaju svoje sajtove. Jok, ništa, morala sam da zovem telefonom, e da bi me obavestili na koju adresu da im pošaljem pismo. I tako svaki put.

Verovatno zato što imaju obavezu da ih zavode (beleže u formalni protokol komunikacije), što je, za razliku od e-pošte, sasvim validan dokaz u slučaju kasnije žalbe/tužbe.
eizo eizo 14:46 15.09.2009

...

Kakva su vremena dosla kad ni strani placenik ne moze da se proda
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:05 15.09.2009

Re: ...

eizo
Kakva su vremena dosla kad ni strani placenik ne moze da se proda

I pajz iz perspektive mnogih ovde dvostruko strani
marta l marta l 15:09 15.09.2009

cc

Cc je kljuc ako hoces da dobijes odgovor, posebno na zapadu, a jos vise na istoku ... e, sad od koga bi ti tvoji cvikali pa da ga stavis u CC, bas i ne znam....
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:20 15.09.2009

Re: cc

ja bih rekla da bi CC sluzio da se posle zajedno sprdaju covekom. salim se

istina cc jos nekog i povecaces svoje sanse za odgovor.
Biljana 77 Biljana 77 15:35 15.09.2009

Neodgovaranje

i nejavljanje nakon obavljenog eventualnog razgovora uobičajeni je manir poslodavaca u Srbiji. To deluje jako ohrabrujuće na one koji traže posao.
iris.davidovich iris.davidovich 15:48 15.09.2009

Re: Neodgovaranje

da. nejavljanje, neodgovranje...
najbolje fore su one sa "pitajte, odgovoricemo vam" prozorcicima, na koje ja glupaca uvek nasednem
niko nikada. never ever

budimac, stvarno si naivan, postajes gori od mene po tom pitanju
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:04 15.09.2009

Re: Neodgovaranje

budimac, stvarno si naivan, postajes gori od mene po tom pitanju

U pravu si, skroz. Zapravo je greška u meni
iris.davidovich iris.davidovich 18:05 15.09.2009

Re: Neodgovaranje

Znam da nećeš da imenijuš magazin, ali je li to onaj što ga uređuje izvesni D.Ž.?

aaa, pa sad znam!
dakle, prepravka, pocinjem komentar sa "pajz da ti kaem"
mozda je to bio problem, nisi se obratio adekvatnim recnikom
Blade Runner Blade Runner 16:26 15.09.2009

Postoje tri moguća objašnjenja

1. Toliko emailova dobijaju da ne postizavaju da odgovore
2. Niko ne čita emailove
3. Neko to čita uz viceve i zezalice koje mu šalju prijatelji

1 i 2 su malo verovatni (mada je 2 moguće). 3 je najverovatnje ali tu odgovor nije obavezan
markonio92 markonio92 16:36 15.09.2009

Re: Postoje tri moguća objašnjenja

Blade Runner
1. Toliko emailova dobijaju da ne postizavaju da odgovore
2. Niko ne čita emailove
3. Neko to čita uz viceve i zezalice koje mu šalju prijatelji

1 i 2 su malo verovatni (mada je 2 moguće). 3 je najverovatnje ali tu odgovor nije obavezan


Ili varijanta 2+3:
Pročitaju samo zezalice i viceve (uz obavezno forwardovanje chain letters-a), zatim "Select unread" i jedno elegantno "Delete".
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:54 15.09.2009

Re: Postoje tri moguća objašnjenja

Pročitaju samo zezalice i viceve (uz obavezno forwardovanje chain letters-a), zatim "Select unread" i jedno elegantno "Delete".



P.S. šta se ja tog đubreta nadobijam sa sve zvaničnih adresa...
gorran2 gorran2 17:19 15.09.2009

Re: Postoje tri moguća objašnjenja

Bojan Budimac
Pročitaju samo zezalice i viceve (uz obavezno forwardovanje chain letters-a), zatim "Select unread" i jedno elegantno "Delete".

P.S. šta se ja tog đubreta nadobijam sa sve zvaničnih adresa...
Meni stalno nude penis enlargement. Da mi je samo znati ko me ofirao da mi je mali
topcat topcat 00:19 16.09.2009

Re: Postoje tri moguća objašnjenja

Blade Runner
1. Toliko emailova dobijaju da ne postizavaju da odgovore


A možda je mail otišao u spam. To je dosta dobar izgovor kad nemaš šta odgovoriti...
Isto kao i kad se kasni sa plaćanjem, pa bojažljivim glasom nazoveš da se ispričaš jer se ček vratio...
talicni talicni 17:08 15.09.2009

Hm

Kontaktiraj novu srpsku fasisticku misao.

Oni ce svakako biti odusevljeni tvojim anti-amerckim pisanijama.
Blade Runner Blade Runner 17:16 15.09.2009

Re: Hm

Oni ce svakako biti odusevljeni tvojim anti-amerckim pisanijama.

Nisi primetio da je članak koji im je nudio o poplavama u Istambulu? Verovatno bi tako pažljivo odgovorio i na email.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:16 15.09.2009

Re: Hm

talicni
Kontaktiraj novu srpsku fasisticku misao.

Oni ce svakako biti odusevljeni tvojim anti-amerckim pisanijama.

talicni talicni 18:57 15.09.2009

Re: Hm

Blade Runner
Oni ce svakako biti odusevljeni tvojim anti-amerckim pisanijama.

Nisi primetio da je članak koji im je nudio o poplavama u Istambulu? Verovatno bi tako pažljivo odgovorio i na email.

Koga jos interesuju poplave u Turskoj? Dok su anti-americka naklapanja na blogu jako popularna.
Unfuckable Unfuckable 19:01 15.09.2009

Re: Hm

dobro bre talicni što si tako gnevan, ošašavile ih elementarne nepogode redom, a velika zemlja, to bi trebalo da je vest
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:09 15.09.2009

Re: Hm

talicni
Blade Runner
Oni ce svakako biti odusevljeni tvojim anti-amerckim pisanijama.

Nisi primetio da je članak koji im je nudio o poplavama u Istambulu? Verovatno bi tako pažljivo odgovorio i na email.

Koga jos interesuju poplave u Turskoj? Dok su anti-americka naklapanja na blogu jako popularna.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:12 15.09.2009

Re: Hm

mnogo ti lepo ovo balkonce bre budimac.
vishnja92 vishnja92 19:29 15.09.2009

Re: Hm

za pljunuti pod isti, idealno :)

nego kako ide onaj blog "brateblozegospoDZo" ili nesto slicno?
opet se dogadja neka propast , cak je i EL sirota utrnula. nije ni lepo ni covecanski.
Blade Runner Blade Runner 19:58 15.09.2009

Re: Hm

Koga jos interesuju poplave u Turskoj? Dok su anti-americka naklapanja na blogu jako popularna.

Da ne radiš ti za neki politički magazin?
Черевићан Черевићан 17:58 15.09.2009

сама

ми се некако наметнула ова ГЕТЕ- ова мисао

- Nije budala onaj koji ne zna čitati,nego onaj koji misli da je sve što pročita istina.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:00 15.09.2009

Re: сама

"If you believe everything you read, don't read"
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:07 15.09.2009

Re: сама

Njanja de.manccini
"If you believe everything you read, don't read"

Ali kada je, u smislu ovoga što kažeš, citiram Sartra "da vredimo onoliko koliko osporavamo", dakle ne uzimamo zdravo za gotovo, tvoj Marko kaže da Sartr nema pravo... I ubije me u pojam, he, he, he...
mirelarado mirelarado 18:06 15.09.2009

Плаћање?

Bojan Budimac
Prošle nedelje iz velke želje da postanem plaćenik – da neko i plati nešto što napišem – poslao sam mejl jednom od onoga što se računa ozbiljnim političkim magazinom (onom prozapadnijem) u kome im nudim članak o istanbulskim poplavama koji bi istovremeno pokrio i današnju tursku političku stvarnost. Naime, kroz priču o poplavama i političkom prepucavanju koje je počelo koliko odmah ta se priča može lepo upakovati u jedan tekst.


Једно случајно искуство с цењеним политичком магазином говори ми да би, можда, објавили твој текст, да су случајно имали празног простора за то. Али, немој мислити да би ти и платили, јер тек после тога ти се више никада не би јавили. Ваљда за човека треба да је част да му се чланак ту појави. А ти очекујеш да ти одговоре на мејл, ц-ц-ц.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:17 15.09.2009

Re: Плаћање?

Ваљда за човека треба да је част да му се чланак ту појави.

Pa u tom slučaju mi kao pametnija opcija ostaje da blogujem za dž, na nečije zadovoljstvo i nečiji živac (zezam se, nikad neću ostaviti blogovanje zarad sitnosopstveničkih razloga)
Unfuckable Unfuckable 18:28 15.09.2009

Re: Плаћање?

А ти очекујеш да ти одговоре на мејл,

tačnije, na "elektronsku poštu" za koju još polovina njih nije baš sigurna da li će ih struja udariti ako nešto s njom rade, pa zato najčešće - ništa ni ne rade.
Ekšli, Budimac - mislim da si ti malo razmažen :
ti bi sada još i da ti pišu (trošeći svoje krvavo plaćene i remitendom opterećene dajalapove)
i još da ti plate (a kamo gi kinta za njih tamo, još nekome da daju, pa ne pada im na pamet, mislim : vidiš kakva je kriza u pisanim medijima. I to nije kriza tekstova, a-a, ma jok - samo je kriza kinte u pitanju)
Dosta tih likova koji sede i blenu u taj inbox tamo, imam neki dojam, malo brkaju "odgovoriti" sa "odgovornost" i "pristojnost" sa "gnjavaža" - mada, rekoh : 'ladno mogu da zamislim Lika koji s apetitom dilituje taj tvoj mail, uz užasnuti grć samoodržanja na licu ("još i Tebi da plate ? No way!"
mirelarado mirelarado 18:28 15.09.2009

Re: Плаћање?

Bojan Budimac
Pa u tom slučaju mi kao pametnija opcija ostaje da blogujem za dž, na nečije zadovoljstvo i nečiji živac (zezam se, nikad neću ostaviti blogovanje zarad sitnosopstveničkih razloga)


Твоји чланци би свакако требало да ти обезбеде статус страног дописника, али, изгледа да овде квалитетни спољнополитички текстови никоме не недостају. Канда смо, хммм, самодовољни...
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:37 15.09.2009

Re: Плаћање?

Ekšli, Budimac - mislim da si ti malo razmažen

Upravo to kapiram i sad to polako seda u moj mali razmaženi um. Viš' ti šta ti je ljudska priroda i gramzivost. Šest godina to radim za dž bez da imam pojma da li ko to čita. Onda u godinu dana ovde apetiti narastu. U stvari sad ću da idem u ćošak i da se stidim jedno pola sata .
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:39 15.09.2009

Re: Плаћање?

квалитетни спољнополитички текстови никоме не недостају. Канда смо, хммм, самодовољни...

Da, spoljnopolitičke koliko vidim (čast povremenim izuzecima) su hmmm pa ne baš kvalitetne...
Unfuckable Unfuckable 18:42 15.09.2009

Re: Novine kao socijalna ustanova

Šest godina to radim za dž

pa taj Istok te načisto pokvario, pričam ja ljudima odavno
I - šta se bre buniš ?
Kad si mogao 6 godina, mo'š još 66, ima volumena koji nemaju tu fantastičnu moć preživljavanja pa ponekad moraju i da im plate, no matter šta i kako pisali....ljudi smo, bre
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:46 15.09.2009

Re: Novine kao socijalna ustanova

volumena

Definitivno moj novi omiljeni izraz
ninasimone ninasimone 20:59 15.09.2009

Re: Плаћање?

Unfuckable
А ти очекујеш да ти одговоре на мејл,

tačnije, na "elektronsku poštu" za koju još polovina njih nije baš sigurna da li će ih struja udariti ako nešto s njom rade, pa zato najčešće - ništa ni ne rade.

gorran2 gorran2 21:01 15.09.2009

Re: Плаћање?

Bojan Budimac
квалитетни спољнополитички текстови никоме не недостају. Канда смо, хммм, самодовољни...

Da, spoljnopolitičke koliko vidim (čast povremenim izuzecima) su hmmm pa ne baš kvalitetne...
Kod nas ti je svako ekspert za te kineze, irance i ostale japance...
Mnogo smo pametan narod. Pametni smo u pičku materinu. Pa mnogo jaka konkurencija.
fenster fenster 18:42 15.09.2009

!

Ma dok oni nekom odgovore mailom covek moze da ostari. Mozda im treba poslati mail koji pocinje onom frazom koju najcesce deca koriste kad pisu nekom casopisu dakle " Draga institucio, pisem Vam u nadi da cete moje pismo procitati i da ono nece zavrsiti u korpi za otpatke (posto se pismo salje mailom može se reci da moje pismo nece biti delete-ovano ", na tako debilni početak maila možda i obrate pre pažnju pa nešto i odgovore!
Doctor Wu Doctor Wu 19:00 15.09.2009

Eh, gde su lepa stara

vremena Miroslava Radojčića, Jurija Gustinčiča, Boška Jakšića (čuveno pismo pičkici)... Gajbica plaćena, jedan tekst nedeljno, eventualno se pisne nešto za NIN, i zabole te uvo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:19 15.09.2009

Re: Eh, gde su lepa stara

Doctor Wu
vremena Miroslava Radojčića, Jurija Gustinčiča, Boška Jakšića (čuveno pismo pičkici)... Gajbica plaćena, jedan tekst nedeljno, eventualno se pisne nešto za NIN, i zabole te uvo.

Da, interesantno da u uslovima tržišne privrede u belom svetu još uvek ima toga... i pored krize štampanih medija. Nekako ne mogu da zamislim da Indipendent šutne Fiska.

No, da se razumemo ja ne tražim ništa slično (niti se smatram u rangu sa narečenom gospodom)...
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 19:23 15.09.2009

Re: Eh, gde su lepa stara

Dr. Wu

I am listening.
Doctor Wu Doctor Wu 20:01 15.09.2009

Re: Eh, gde su lepa stara

Da, interesantno da u uslovima tržišne privrede u belom svetu još uvek ima toga... i pored krize štampanih medija. Nekako ne mogu da zamislim da Indipendent šutne Fiska.

Pa Independent nije više u poziciji da šutne ikoga jer, koliko razumem, akcije su im za poslednje 2.5 godine pale 30x. Internet killed the newspaper star.
Vladimir Maričić Vladimir Maričić 21:05 15.09.2009

Re: Eh, gde su lepa stara

Dr Wu
Mislim na to famozno pismo??



Fisk, Juda i ostali takodje rade tezge na univerzitetima sirom sveta.

Monday, October 26th

The Harriman Institute/East Central European Center & the Wilson Center, Washington, DC, present



Brussels and the Western Balkans: Next Steps for the EU Integration Process

Kellogg Conference Center

International Affairs Building

420 West 118th Street (corner of Amsterdam Avenue)



Since the EU committed to enlarge to the Western Balkans at its 2003 Thessaloniki Summit, the countries of the region have made little progress in their efforts to join the European Union. This Harriman Institute/East Central European Center-Wilson Center conference will address the following questions:

1) Can the Western Balkan countries fulfill EU accession requirements as they now stand?

2) If not, does the EU need to come up with a new accession mechanism for the Western Balkan countries (and can it do so)?

3) If it is not realistic for the EU to come up with a new accession mechanism for the Western Balkans, what alternatives are there for accelerating the Western Balkans' accession process?



Participants:



Marie-Janine Calic, Ludwig-Maximilians University, Munich

Milica Delevic, Director, European Union Integration Office, Belgrade

Vladmir Drobnjak, Chief Negotiator for Accession Negotiations with the EU, Zagreb

Venelin Ganev, Miami University of Ohio

Nida Gelazis, Wilson Center, Washington, DC

Tim Judah, Balkans correspondent, The Economist


Erion Veliaj, Mjaft, Tirana


--------------------------------------------------------------------------------------


Usput, evo i ostatka informacije o dogadjajima u New Yorku






Balkan Studies Program




Schedule of Events, Fall 2009



Tuesday, September 15th

12-1:30pm

PLEASE NOTE ROOM: 1510 IAB



"Complicity and Community: Preserving Multiculturalism in World War II Sarajevo"

Emily Greble Balic

City College, New York



How can multicultural societies persist through times of war, extreme nationalism, and ethnic cleansing? This is the central question of this talk, which examines how Sarajevo—a city shared by Muslims, Catholics, Orthodox Serbs, and Jews—retained its multicultural character through the most devastating chapter of twentieth-century European history, the Second World War. Taking on conventional wisdom about the pervasiveness of nationalism and political ideologies in wartime Europe, Balic focuses instead on other kinds of identities that shaped local decision-making during the war. In particular, she examines how religious identity and urban solidarity--or a "city consciousness"--influenced genocidal policies in the town."

Emily Greble Balic is Assistant Professor of History at The City College of New York. A specialist on the modern Balkans, particularly the countries of the former Yugoslavia, her research and teaching focuses on questions of nationalism, civil war and genocide, social transformation in twentieth century Europe, and Islam and the West. She is currently completing a book manuscript on the multicultural city of Sarajevo during the Second World War. Professor Balic received her MA and Ph.D. in East European History from Stanford University in 2007. She received a B.A. in history from the College of William and Mary in 1999. Prior to starting at City College, she held fellowships at the Remarque Institute at New York University and the Belfer Center for Science and International Affairs, Kennedy School of Government, Harvard University. In 2004-2005, she was a Fulbright-Hayes and IREX fellow in Bosnia and Croatia.


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Thursday, September 24th

12-1:30pm

1219 IAB



“Update from Pristina: Kosovo after Independence”



Engjellushe Morina

Kosovar Stability Initiative, Pristina



Kosovo declared its independence a year and a half ago and is presently recognized by 62 U.N. member states, yet, the new country remains ‘conditionally supervised.’ In this lecture, Engjellushe Morina of the Kosovar Stability Initiative (IKS) will argue that many of Kosovo’s current difficulties stem for its muddled governance by myriad competing authorities – UNMIK, ICO, EULEX, the Government of Kosovo and parallel Serbian institutions. Two simple, yet difficult questions arise: Who is the real boss of independent Kosovo, and when is Kosovo likely to begin to fulfill its inspirations to join the EU? Morina will take a critical look at the international governing structures set up to supervise Kosovo’s independence, such as the International Civilian Office and the EULEX Mission, discuss the democratic deficits of Kosovo’s international governance structure, the capacity of the Kosovo Government to take sole control over most areas of life (i.e. economic development), and argue for the need to take a more proactive stance on these issues, especially since the Kosovo government in particular has been extremely cautious in criticizing any aspects of the post-status settlement, the Ahtisaari Agreement or the EU successor mission for fear of alienating its international partners. Lastly, Morina will discuss the issue of whether the EU is ready to take responsibility for the Kosovo issue, given the contradictory position on Kosovo independence EU member states have. What does the EU perspective for Kosovo mean in practical terms? Will Kosovo residents of all ethnicities be trapped in a visa ghetto? And what are the implications of this situation, not only for Kosovo, but also for the entire Western Balkans and for EU interests in the region?



Engjellushe Morina is the Executive Director of the Kosovar Stability Initiative (IKS) in Pristina. Prior to her joining IKS she was responsible for the Higher Education portfolio at the Public Diplomacy Section, U.S. Embassy, Prishtina. During the Kosovo final status negotiating process, Mr. Morina served as expert and consultant in the Cultural Heritage group within the Unity Team. Her input focused in particular on the protection of Cultural and Religious Heritage in Kosovo.

Mr. Morina’s gained her BA (Hons.) from the Institute of Archaeology at University College London (UCL), UK. Ms. Morina received a graduate degree in diplomatic studies at the University of Oxford, Somerville College.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *


Friday, October 2nd,

NOTE TIME: 6:30-8:30pm

1219 IAB
"The Imidgology and Ideology of 'Humanitarian Interventions' in Yugoslavia and Serbia"
Svetozar Stojanovic

Center for National Strategy, Belgrade




* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Tuesday, October 6th

12-1:30pm

1219 IAB



“Beyond Dayton in Bosnia: Challenges of International Withdrawal”

Sophia Sebastian

London School of Economics and FRIDE, Madrid

On May 14th a new crisis emerged in Bosnia when SNSD Leader Milorad Dodik managed to pass a resolution in the Republika Srpska National Assembly designed to undermine some of the key accomplishments of the state building process that had been in place since the end of the war in 1995. Although the crisis was eventually averted on June 20, it demonstrated, yet again, the highly volatile nature of Bosnian politics and the inherent challenges faced by an international community that has grown impatient, frustrated, and is oblivious as to how to resolve the Bosnian quagmire. The country continues to show no clear signs of political reconciliation and there is a lack of commitment to the process of EU accession.

Pressure from the international community for the reform of Dayton has increased in the past few years in the belief that a simpler institutional arrangement will give the state the required institutional capacity to comply with the EU accession process. All of the external efforts on constitutional reform, however, have failed thus far; mostly as a result of local ethnic power games. In this presentation Sofia Sebastian will discuss the recent dynamics involved in constitutional reform in Bosnia and explore the degree to which constitutional changes may serve as the means to resolve the political deadlock in this multi-ethnic country.

Sofia Sebastian is a non-resident Associate Fellow at the Madrid-based think tank FRIDE. She has recently received her doctorate from the London School of Economics with a dissertation entitled, State Building in Deeply Divided Societies: Beyond Dayton in Bosnia.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

selica_nena selica_nena 21:28 15.09.2009

...

Juče sam se naterala da pročitam kolumnu jedne izvikane umetnice. Ne bi ja, majke mi, nego se oteglo neko čekanje, pa iz dosade čitala sve od reda, čak i sastav redakcije.
Ali to parče teksta, ta kolumna koja izlazi ponedeljkom... Ljudi moji, da l' je moguće da to neko plaća?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:31 15.09.2009

Ako mi

nešto krati živce, to je neodgovaranje na emajlove...kao da nekom kažeš "Dobar dan", a on prođe pored tebe. Pa, da li je baš tako teško odgovoriti sa makar dva slova ili osmehom od dva znaka?! O PRovkama i pripadnicama tog esnafskog harema da ne govorim. Uprkos tome što im je to u opisu radnog mesta, štede na emajlovima i slovima k'o da su sapun...I, ako je Slovenija zapad, onda je što se majlova tiče na istoku istoka.
nikola721 nikola721 02:31 16.09.2009

Kako to...?

Cudi me da imas problema da se prodas....da zivih ovde u Srbiji, ne bi imao ni malo problema u tome...znam mnoge koji su se vrlo lako i jednostavno prodali...ocigledno zivis na pogresnom mestu...
crossover crossover 12:57 16.09.2009

Breaking news

from Tikrit, northern Iraq, via satellite link.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana