B92 Blog    Članovi    Jelica Greganović    Pustilo Biljanu

Jelica Greganović
20:49
UTO
15
SEP

Pustilo Biljanu

b_oluja_kolona_izbeglice.jpgNema me jer ne postizavam, radim ko mravac crni. Al' o tome drugi put...ovaj blog je posvećen mojoj radosti neviđenih razmera, izazvanoj vešću da će Presednica Biljana Plavšić biti puštena iz haške banje na slobodu. Što je to predivno nešto, sve su me žmarci podišli kad sam čula. Odslužila dve trećine kazne, sve lepo se vladajući i sa'će da je puste. Čarobno. Em što je s'vatila i pokajala se. Ima li išta lepše od s'vatanja.

 

Da se razumemo, znam ja da može živ čovek da pogreši. Pogrešila je i Biljana. Samo što su Biljanine greške ljudi životom plaćali. Mnogo skupo, mnogo. Može čovek i da shvati svoju grešku, što je lepo i poželjno i da se za istu izvini (mada nešto se ne sećam da se ona izvinjavala), al' izvinjenje kod mene radi ako išta može da popravi. A, ako je greška takva da se popraviti ne da, džaba izvinjavanje. Šta od tog izvinjenja imaju oni što su decu zbog nje sahranili. Što im se ceo život srušio u blato i jad.  

Takvim mi se čini i Biljanino shvatanje. I lepo ponašanje...šta god to značilo. Pretpostavljam da se radi o tome da u apsu nije pokušavala da izvrši etničko čišćenje. Nije skakutala i smejala se oko glave đeneralima, koje sad ni bog otac onako hrabre ne mož' da nađe ni dobar dan da im nazove, a kamoli da ih priupita za junačko zdravlje.

Nemam baš mnogo o ovome da kažem, džaba reči. Samo me zanima 'oće li joj se organizovati neko simbolično vraćanje na traktoru? Bilo bi zgodno. Još ako pada kiša, pa da se navuče neka cirada, a njoj da se da crni muški kišobran u ruke, da joj se sliva za vrat voda ledena. Još ako bi na isti moglo da se natovari bar desetak osoba, gladnih i uplašenih, to bi bilo baš taman. Pa da od Švedske, poznate po neljudskim uslovima u zatvorima, presednica Biljana, dokotrlja do rodne grude, sve spavajući na raspadnutim dušecima u nekadašnjim salama za fizičko...ne bude li kraj pre'sedavanja mašila za par sto kilometara južnije, gde bi nostalgija mogla da je muči u gradskijim i stabilnijim uslovima.

Mada...nemam ja ništa protiv da se Biljana pusti iz tamnice ljute strave i nakon samo osam godina i kusur, ali pod uslovom da ostatak slobode proživi u nekom od krajeva kojima je predsedavala. Da bude onoliko slobodna koliko je život slobode ostavio onima čijim se životima igrala.





Komentari (70)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

asparagus  21:02 15.09.2009
Preporuka: 3

Pa tako to ide

#Link  Replika: 5
Jedne uhvate, malo ih sklone na par godina, osude ih, jos malo ih sklone i na kraju ih puste.
Druge nikad ni ne uhvate ni ne osude. Ili ih uhvate pa ih onda puste.
Napise se zvanicna verzija istorije i to vam je otprilike to.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:23 15.09.2009
Preporuka: 1

Re: Pa tako to ide

Samo mi žao što nije dobila i neki aranžman za egzotične krajeve, baš bi joj prijalo...ta Švedska je vrlo neprijatna klimaCki...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
asparagus  21:29 15.09.2009
Preporuka: 1

Re: Pa tako to ide

Mozda dobije i docek na aerodromu, k'o Slobin bivsi telohranitelj...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:39 15.09.2009
Preporuka: 1

Re: Pa tako to ide

Je l samo ja imam problem sa otvaranjem...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sesili  08:43 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Pa tako to ide

Imam i ja , ali kad to pomenem, kritikuju me blogeri. A u stanu do mene imam divnu komšinicu iz zapadne Slavonije. Sa dve maloletne devojčice, učenice, bez muža koji je poginuo. Mnooogo joj je teže nego nekima u zatvoru. Jer, ona iz podstanarskog stana nema gde. A ima dve kuće u Slavoniji, imanja...Nikada ih neće videti, a o povratku ostaju samo priče, bez srećnog završetka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  11:05 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Pa tako to ide

Sesil, o tome i pričam, ko će tim ljudima da da poštedu od života koje im je upropastila, zbog dobrog vladanja?!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola721  21:02 15.09.2009
Preporuka: 2

Pa sta je tu cudno...

#Link  Replika: 3
Pa sta je tu cudno....pojam pravde ima rastegljiv i svakojaki oblik ...kao i oblaci na nebu....Neki koji su trebali da odsluze te velikim zlocinom zasluzene kazne, bili su pusteni, neki cak nisu ni pozvani na bilo kakvu odgovornost (Stipe Mesic na primer, cak se i knjigom pohvalio da je obavio zadatak u rasturanju Jugoslavije, Vuk Draskovic i ko zna ko jos. iz zemlje i inostranstva..), a neki su mozda dobili i prestroge kazne...setimo se sjajnog filma Rasomon (ijada)....Bese, i O.J.Simpsona oslobodise svake krivice, a ode u zatvor na svoju glupost, zbog kradje....i ko zna ko je sve u istoriji covecanstva izmakao suocavanje sa pravdom ili je bio nezasluzeno kaznjen....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:26 15.09.2009
Preporuka: 1

Re: Pa sta je tu cudno...

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola721  21:31 15.09.2009
Preporuka: 1

Re: Pa sta je tu cudno...

Sto se pravde i "pravde" tice, ne mogu a da se ne setim price o jednom coveku koji je u vreme Informbiroa bio mornar na jednom recnom brodu koji je plovio "lepim, plavim" Dunavom...u nekoj oliji i nevremenu, on upade u opasne Dunavske vode....kao sto bi i svaki drugu potencijalni davljenik uradio, odplivao je do BLIZE obale...na njegovu nesrecu, to je bila Rumunska obala...uhapsen je , i bio optuzen kao Jugoslovenski spijun na 20 godina zatvora....sta je sa njim dalje bilo, ne znam,....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola721  21:47 15.09.2009
Preporuka: 4

Re: Pa sta je tu cudno...

A koliko ljudi je na ovim surovim i tesko shvatljivim prostorima, na prostoru bivse YU, dozivelo raznorazne nesrece, zlocine, nepravde...biti istinski srecan i zadovoljan na ovim prostorima je endemska pojava...zato, kada nas kojim slucajem dodirne sreca, treba je cuvati, negovati i paziti kao novorodjence koje dobijemo u poznim 40-tiim...mislite o tome
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  21:22 15.09.2009
Preporuka: 4

Pustilo Biljanu

#Link  Replika: 8
Al zato će Ratibor, Tadej i Ivan da gule... Jedan ili dva genocida su sitnica u pogledu društvene opasnosti - zaigrala se teta - u odnosu na ogaravljen kamen na ćošku grčke ambasade.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  23:38 15.09.2009
Preporuka: 7

Re: Pustilo Biljanu

Ratibor, Tadej i Ivan da gule
Da, jadni oni, a samo su palili tamo neku ambasadicu
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  23:41 15.09.2009
Preporuka: 0

Re: Pustilo Biljanu

Zato je trebalo herojima suditi u zemlji, mislim i u njihovoj zemlji...al kad su sudovi bili kakvi su bili...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  00:00 16.09.2009
Preporuka: 1

Re: Pustilo Biljanu

NNN
Ratibor, Tadej i Ivan da gule
Da, jadni oni, a samo su palili tamo neku ambasadicu
Ako to uopšte ima veze sa njima. Naravno, to je kudikamo opakije nego teta-Biljana što se bavila biologijom "prirodnog procesa nestajanja Muslimana".
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NNN  01:45 16.09.2009
Preporuka: 4

Re: Pustilo Biljanu

Ako to uopšte ima veze sa njima.
To se slažem.

a ovo:
to je kudikamo opakije nego teta-Biljana što se bavila biologijom "prirodnog procesa nestajanja Muslimana".
Zvuči kao kad bi (neko) rekao: Ok, XY je napravio genocid, onda WZ može slobodno da koljne par njih, to je sitnica

da nacrtam: To što je neko napravio sranje (izvini zbog rečnika Jelice), nije izgovor/opravdanje da i neko drugi pravi sranje (sorry, again) iliti ako su trojica nabrojanih palila ambasadu treba da budu u apsu (i to nema apsolutno nikakve veze s Plavšićkom).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  08:19 16.09.2009
Preporuka: 1

Re: Pustilo Biljanu

To što je neko napravio sranje (izvini zbog rečnika Jelice), nije izgovor/opravdanje da i neko drugi pravi sranje (sorry, again) iliti ako su trojica nabrojanih palila ambasadu treba da budu u apsu (i to nema apsolutno nikakve veze s Plavšićkom).


Rečnik je potpuno primeran dešavanju koje opisuje, a i sa ostalim se slažem, jedno sranje ni malo ne opravdava drugo sranje, u ovim slučajevima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Bojan Budimac  09:07 16.09.2009
Preporuka: 4

Ja bih ipak bio oprezniji s rečima


Jelica Greganović
To što je neko napravio sranje (izvini zbog rečnika Jelice), nije izgovor/opravdanje da i neko drugi pravi sranje (sorry, again) iliti ako su trojica nabrojanih palila ambasadu treba da budu u apsu (i to nema apsolutno nikakve veze s Plavšićkom).


Rečnik je potpuno primeran dešavanju koje opisuje, a i sa ostalim se slažem, jedno sranje ni malo ne opravdava drugo sranje, u ovim slučajevima.

Upotrebiti reč "sranje" kao zajednički imenitelj za čin vandalizma (valjda je to prava kvalifikacija sranja glede grčke ambahade) i bivanje faktora odlučivanja u ratu koji je odneo 100 i kusur hiljada života i proizveo milione izbeglica je meni neprihvatljivo. Sranje je suviše širok pojam, evo malopre napravih sranje prosuvši kafu, da bi ga upotrebljavali kao pomenuti zajednički imenitelj. To možemo samo ako se držimo "one Maove" -- sve je sranje osim pišanja. Naravno da jedno sranje ne opravdava drugo, ali volumeni se ipak moraju uzeti u obzir (ili da napravimo uravnilovku u kaznenoj politici -- napraviš sranje ideš doživotno da guliš. Evo Fu se slaže i ja samo na sranjima sa kafom imam x doživotnih (doduše kućnog pritvora)).

----

Uvek je bilo, a kako stvari stoje sa ovim blentavim čovečanstvom, uvek će biti ljudi spremnih da se za neku stvar bore do poslednje kapi tuđe krvi, kao što ima/će biti dovoljno (i previše) budala da im veruju. Plavšićka je perfektan primer ove prve kategorije. Nije mi drago što će biti puštena.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  09:18 16.09.2009
Preporuka: 4

Re: Pustilo Biljanu

jedno sranje ni malo ne opravdava drugo sranje
Jedno sranje ne opravdava drugo sranje, ali zaprećene kazne stavljaju ova dva "sranja" na isti nivo.
E, to je tek sranje!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  11:07 16.09.2009
Preporuka: 2

Re: Ja bih ipak bio oprezniji s rečima

Slažem se Budimac,
mada je i
sve je sranje osim pišanja.
, ali je i pišanje sranje, ako se piša uz vetar... Jeste reč sranje mnogo nežna za sranja koja je gospodža napravila, ali ja sam samo htela NNN da kažem da ta reč nije ni malo gruba za ovu temu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran2  21:22 15.09.2009
Preporuka: 0

*

#Link  Replika: 7
*
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  21:51 15.09.2009
Preporuka: 0

Re: *

Dakle, živce pogubih pokušavajući da se pripojavim na sopstvenom blogu...neće da se otvori ili me zeza slanje komentara...sad vidim da su se sve duplirali, a ja nisam ni videla da mi je uspelo da ih uopšte pošaljem...
Hm...ovo oko dva genocida i ogaravljeni ćišak...vidi, da ti je neko stradao u takvoj priči, sumnjam da bi tako nešto rekao, slažem se ja oko društvenih opasnosti, ali genocid i jeste društvena opasnost.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola721  22:10 15.09.2009
Preporuka: 3

Re: *

A opet, kada vidimo da nijedan Americki predsednik nije odgovarao za ni jedan od brojnih zlocina, mozemo cak i biti zadovoljni....Biljana je ipak omirisala zatvor...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  22:14 15.09.2009
Preporuka: 1

Re: *

Ma, to me ič ne teši. Naravno da ih ima gomila koji su umesto apsa nagrade dobijali, al opet...kako može neko okrivljen za genocid da bude pušten zbog dobrog vladanja? Contradictio in adiecto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
asparagus  22:29 15.09.2009
Preporuka: 0

Re: *

Kao sto rekoh, vec vidjeno.
Eto pogledajte sudjenja nacistima kao primer...
99% osudjenih u Nirnbergu, ali i na manjim sudjenjima u Dahau-u i slicno* je pusteno posle par godina ili osudjeno na vreme koje su vec odsluzili. Zato sto poenta nije kazniti pocinioce, vec napisati istoriju (bila ona original ili falsifikat) i psiholoski delovati na narode/nacije koji su ucestvovali u stvaranju te istorije. Dakle cista kolektivna vaspitna metoda.

Ne racunam sudjenja koja su odrzana u istocnom bloku, tamo je svako ko je salutir'o zig hajl isao pred streljacki vod...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  23:21 15.09.2009
Preporuka: 0

Re: *

... s tim što su oni mahom streljali boraniju, oni bitniji su već bili u različitim zapadnim i američkim službama...
Mada, što se mene tiče, jedini način da takva suđenja imaju poruku je pre svega da se ne vuku godinama, zarad nesposobnog tužilaštva, a i da se kazne ne ublažavaju. Kod takvih zločina dobrog vladanja nema, ono je potrošeno za još tri reinkarnacije bića koje je u takvim zlodelima učestvovalo. Čuj, dobro vladanje...stvarno apsurd.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
sentinel26  00:21 16.09.2009
Preporuka: 5

Re: *

Jelica Greganović
... s tim što su oni mahom streljali boraniju, oni bitniji su već bili u različitim zapadnim i američkim službama...
Mada, što se mene tiče, jedini način da takva suđenja imaju poruku je pre svega da se ne vuku godinama, zarad nesposobnog tužilaštva, a i da se kazne ne ublažavaju. Kod takvih zločina dobrog vladanja nema, ono je potrošeno za još tri reinkarnacije bića koje je u takvim zlodelima učestvovalo. Čuj, dobro vladanje...stvarno apsurd.
Jelice, ja nemam nikakvih simpatija ni za jednog od optuženih pred Haškim tribunalom.

Ima jedna Biljanina izjava koja je mnogo više osudjena izvan Srbije no od Srba i same Srbije. Negde na početku rata u BiH ona je rekla nešto u smislu, " .. Ako i pogine toliko, ostaće još 6 miliona Srba..! ".

Ipak ne smijemo (radi istine i radi budućnosti ) smetnuti s uma da je Biljana dobrovoljno otišla u Hag i da je tada bila maksimalno satanizovana u Srbiji, nazivana svakojakim pogrdnim imenima, služba DB je pokušala da je hapsi.. (zadržavanje na aerodromu na putu za Beč ) itd.
Pred sudom je priznala krivicu i izrazila kajanje i bukvalno je dala jedan zamah tom tribunalu, jer poslije njenog priznanja stvari su počele da se ubrzavaju.

Sud je odmerio jednu kaznu (13 godina - čini mi se ) stavljajući na visoku stepenicu to njeno priznanje zbog narednih procesa.
Ako se ne varam, kada je po pravosnažnosti presude prebačena u Švedsku, svi su očekivali da će po njihovim zakonima biti puštena na slobodu čim napuni odredjeni broj godina (r. 1930.g. ) života, ali to se nije desilo jer Haški tribunal nije dao saglasnost.

Priča o "dobrom vladanju" je obavezna za sve osudjenike, to je jako potrebno svakom društvu.
Drugo je pitanje žala za poginulima i emocije koje navru čim se pomene neko od optuženih i(li ) osudjenih.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  08:28 16.09.2009
Preporuka: 3

Re: *

Ipak ne smijemo (radi istine i radi budućnosti ) smetnuti s uma da je Biljana dobrovoljno otišla u Hag i da je tada bila maksimalno satanizovana u Srbiji, nazivana svakojakim pogrdnim imenima, služba DB je pokušala da je hapsi.. (zadržavanje na aerodromu na putu za Beč ) itd.


Vidi, senti, što je sama otišla ne umanjuje njenu krivicu za počinjeno, niti je vredno, što se mene tiče ranijeg puštanja, možda je moglo da utiče na dužinu kazne, da je tako sud ocenio, ali dobrovoljni odlazak i lepo ponašanje u apsu ne može da ispravi zlo koje je silnim ljudima nanela. Za ubistvo jednog čoveka dobiješ 20-30 godina, a zbog nje je toliko ljudi ubijeno i ojađeno da bi joj i doživotna bila malo.
Što se tiče vređanja, pravo da ti kažem, ni tu me srce ne boli, šta bi dali oni mrtvi i njihovi rođaci da je i ona svoje akcije svela samo na vređanje. Dok je ona živa, a oni mrtvi, vređanje je samo kozmetika i najmanje što joj sleduje.
To što je priznala krivicu, ni to je ne pere od zla koje je nanela, a to što je time dala zamah tribunalu govori više o nesposobnosti tužilaštva tog suda, a najmanje o njoj.

Priča o "dobrom vladanju" je obavezna za sve osudjenike, to je jako potrebno svakom društvu.


Sve je to ok, ali kada neko krene da deo tog društva ubija i proteruje, jer isto ispunjava njegova izopačena merila i političke ambicije, onda je dobro vladanje apsurd svoje vrste.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  02:23 16.09.2009
Preporuka: 1

Znao sam!

#Link  Replika: 7
Znaci ipak je bilo neke nagodbe u Hagu, ovo oslobadjanje to potvrdjuje!
Ne znam sta da mislim o Plavsicki, ona je danas prezrena od svih. Jedni je mrze zbog ponasanja tokom rata, neki zbog ponasanja tokom sudjenja. Sve u svemu, jedna prilicno promasena biografija...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  05:48 16.09.2009
Preporuka: 2

Re: Znao sam!

Sve u svemu, jedna prilicno promasena biografija...

heh - što ti je život (da ne kažem - mediji) : a devedeseth je ta ista biografija izgledala baaaš - dično
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  13:48 16.09.2009
Preporuka: 2

Re: Znao sam!

Pa, kako kome!

Uzgred, da pomenem samo jednu formalnu stvar - biti okrivljen za nešto ne znači biti osuđen za nešto...
Preko video veze sa Tribunalom u Hagu, 2. oktobra 2002. Plavšić je priznala krivicu po tački optužnice koja je tereti za zločin protiv čovečnosti tokom rata u BiH, a Tužilaštvo je povuklo preostalih sedam tačaka optužnice, među kojima i onu za genocid.
Cela je ta priča (ne samo s njom u vezi), od početka divljanja do nekakvog (a nadasve neubedljivog) epiloga tako odvratna da je pitanje ima li se smisla njome baviti ako (i kada) to bavljenje nema nikakvog efekta. Ako kažeš nešto u smislu - nezadovoljan sam selektivnošću haške pravde, ispašće da relativizuješ stvari (kao da one već nisu relativizovane); ako se buniš samo u vezi s nekim nepravednim odlukama, ispašće da si pristrasan (u jednom od smerova) itd.

Ipak, ako kaznu i sadašnje oslobađanje dovodimo u odnos s optužnicom protiv nje, prvo se moramo upitati u kakvom je odnosu sama kazna sa optužnicom - prilično je blaga, zar ne? A kad posle tog čuđenja pređemo na razmatranje najnovije odluke, koja se uz to očekivala (u smislu: bila je izvesna - pričalo se posle izricanja presude o puštanju na slobodu posle ne znam koje navršene godine života, doduše - to se nije desilo, sećam se nekih vesti) - pitam se - otkud novo čuđenje, otkud revolt?

Tako da ostaje pitanje zašto se Tužilaštvo nagodilo. Da ne nagađam, premalo znam, ali možda ima neko ko zna više.

U slučaju BP i navedenog citata o milionima preživelih, pamtim javne istupe npr. Radivoja Lole Đukića (od kojih jedan, ako nešto nisam pomešao, čak i u ondašnjoj Politici, u rubrici "Među nama" ) koji je govorio o monstruoznosti takve izjave. Treba pamtiti ljude koji su se suprotstavljali!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  16:32 16.09.2009
Preporuka: 3

Re: Znao sam!

Ukratko, ono što bih ja sigurno mogla otvoreno da kažem, pa nek mi zameri ko god hoće je da je haško tužilaštvo katastrofa i da ni slučajno ne zarađuju plate koje dobijaju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  19:35 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Znao sam!

Slažem se skroz! Btw, i ja mogu sve otvoreno da kažem, samo je problem što se neke stavri previše zatvoreno tumače!

Nego, Jelice, mislim da Tvoje prisustvo nedostaje na jednom drugom blogu: Duša na kredencu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  22:13 16.09.2009
Preporuka: 0

Hansele,

u pravu si, već sam se okačila na kredenac
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Inner Party  16:14 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: Znao sam!

Jelica Greganović
Ukratko, ono što bih ja sigurno mogla otvoreno da kažem, pa nek mi zameri ko god hoće je da je haško tužilaštvo katastrofa i da ni slučajno ne zarađuju plate koje dobijaju.


Samo tuzilastvo?! Pa u tom sudu su dva coveka pocinila samoubistvo a jedan je tamo umro! Da se to desilo bilo gde na svetu taj sud bi bio zatvoren!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  12:09 18.09.2009
Preporuka: 0

Re: Znao sam!

Slažem se, ali za većinu stvari koje se u tom sudu dešavaju, odnosno ne dešavaju, počevši od svrhe njegovog postojanja, krivo je nesposobno tužilaštvo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milivojeee  07:01 16.09.2009
Preporuka: 3

Ispravna odluka !

#Link  Replika: 6
Biljana Plavšić se borila za svoj narod kao i drugi nacionalni političari za svoj.
Da su ti drugi narodi bili ( iako su zajednički kidisali na Srbe ) jači od Srba, Srbi bi prošli kao u drugom svetskom ratu. Na sreću pa nisu, pa su gubici u ljudstvu i proteranima uglavnom proporcionalni kod svih naroda.
To što agitprop ( strani i lokalni ) piše o 800 hiljada pobijenih Albanaca ( itd... ) nije validno.
Druga stvar je što je Plavšićka bila kooperativna, te prebacivala sve na svoje saradnike --- sa tim će ona morati da umre.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
krkar  07:27 16.09.2009
Preporuka: 6

Re: Ispravna odluka !

milivojeee
Biljana Plavšić se borila za svoj narod kao i drugi nacionalni političari za svoj.Da su ti drugi narodi bili ( iako su zajednički kidisali na Srbe ) jači od Srba, Srbi bi prošli kao u drugom svetskom ratu. Na sreću pa nisu, pa su gubici u ljudstvu i proteranima uglavnom proporcionalni kod svih naroda.


Na osnovu ovih stavova ja tebi lično želim jedan sasvim opravdani nacionalni rat u kojem ćeš da budeš proteran, malo sediš u logoru gde ti jaja priključe na indukcioni telefon i zovu-li-zovu, pa onda da te puste da ideš kroz minsko polje i na kraju u civilki pogineš od snajpera.

Ništa lično, naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Unfuckable  07:36 16.09.2009
Preporuka: 4

Re: Ispravna odluka !

. Na sreću pa nisu, pa su gubici u ljudstvu i proteranima uglavnom proporcionalni kod svih naroda.

auh, kakav misaoni tok
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  08:31 16.09.2009
Preporuka: 4

Re: Ispravna odluka !

Biljana Plavšić se borila za svoj narod kao i drugi nacionalni političari za svoj.


Zato tima koji su se kao ona "borili za svoj narod" treba da sleduje isto što i njoj - aps.

Druga stvar je što je Plavšićka bila kooperativna, te prebacivala sve na svoje saradnike --- sa tim će ona morati da umre.


Sumnjam da će je to mnogo opterećivati, ako može da spava i živi posle sveg zla koje je nanela, poživeće i sa tužibabarenjem nekako.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
asparagus  09:14 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ispravna odluka !

Ajde bar da se borila, pa da covek kaze... pun mi kufer ovih "nasih" kiparskih prvoboraca i prevaranata koji su igrali tablic u teritorije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pavinho  11:02 16.09.2009
Preporuka: 2

Re: Ispravna odluka !

milivojeee
Biljana Plavšić se borila za svoj narod kao i drugi nacionalni političari za svoj.Da su ti drugi narodi bili ( iako su zajednički kidisali na Srbe ) jači od Srba, Srbi bi prošli kao u drugom svetskom ratu. Na sreću pa nisu, pa su gubici u ljudstvu i proteranima uglavnom proporcionalni kod svih naroda. To što agitprop ( strani i lokalni ) piše o 800 hiljada pobijenih Albanaca ( itd... ) nije validno.Druga stvar je što je Plavšićka bila kooperativna, te prebacivala sve na svoje saradnike --- sa tim će ona morati da umre.


Andrija jesi li to ti???
Da Borila se ona,otprilike isto ko i Pavelic za svoj narod,malo genocida usput al jbg,teska je borba bila,rovovska.
i dobro kazes,sreca samo da su srbi eto bili malo jaci u ovoj borbi,pa su zabili gol u gostima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  11:09 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Ispravna odluka !

Na sreću pa nisu, pa su gubici u ljudstvu i proteranima uglavnom proporcionalni kod svih naroda.


Em tok, em sreća...kako li bi tek bilo da nije bilo te sreće
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Черевићан  07:38 16.09.2009
Preporuka: 7

и даље у игри

#Link  Replika: 1
у поводу Вашег поста гђо Greganović присетих се афоризма г. А. Баљка

- Пошто ми више ништа није јасно, на све сам почео да гледам филозофски.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  08:32 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: и даље у игри

Dobrodošli gazda Čer, tačno tako...iz jednih livade niču, drugi filozofiraju...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Branislav Kovačević Cole  08:17 16.09.2009
Preporuka: 3

Naravno tema od koje...

#Link  Replika: 3
podilaze zmarci, kada se prisetimo svih ONIH godina...Utvrdjivanja pravde skoro da nema u ovom svetu , a posebno je nema za one koji su necije politicke zablude ili sta god drugo platili gubitkom najdrazih...Kazu da vreme leci sve, pa i krivicu, u ovom slucaju Biljane Plavsic...Ako bi se njena krivica uporedila sa drugima, opet se nece pronaci mera ...jer ako se uporedi sa mnogima, koji zatvor nisu ni omirisali, ona je odsluzila svoje, ali ako se uporedi sa tezinom i posledicama njenih odluka, pa i grljenja sa Arkanom...onda je uprkos svojih godina, za nju parce plavog neba moralo da ostane do kraja zivota, samo pogled iz zatvorske celije..
.Ali, ima li smisla sve ovo komentarisati, ako se iz svega nisu izvukle pouke?
DA SE NE PONOVI !
Iskustvo i istorija nas uce, da se dogadjaji i tragedije, uprkos svemu, ponavljaju..pa onda je zatvor do kraja zivota jedino resenje.
Veciti problem , ove nase planete je , sto je vaznije ko je sa koje strane bio, a ne ko je cinio ili cini zlocine...
Ne sumnjam da ce se i dalje guslati o onima koje bih najradije da zaboravim/o!
bkc
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  08:34 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Naravno tema od koje...

Potpuno se slažem zemljače, zato i jeste ova vest tako razočaravajuća. Što bi rekao Balašević "preživeli su taoci košmara"...a mere za zločin nema, krv se ne meri na kaplje i litre i jedan ubijen čovek je previše.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
muaddib92  22:38 16.09.2009
Preporuka: 1

Re: Naravno tema od koje...

Овакве теме тешко ми падају, Лелице, буде као оно: 'не, нисам то јео - али сам једном угазио..' Али добро је подсећање: неки , мени драги људи су тада живели у Српској и објашњавали како народ Плавшићеву од милоште зове Баба - изгледа да се она пред крај нешто била покарабасила са осталим херојима који су се до тада ваљда сморили од гранатирања Сарајева и окренули се стицању кинте насушне: углавном народ је био научио да разликује некакву обичну полицију која их је тркељисала онако гребања ради, од тзв. Бабине полиције.
Ратни злочини не застаревају, али изгледа да то не важи и за казне. Надам се да она не спава мирно. Мада, ту је др. Дабић да прискочи стручним саветом и терапијом - ратни су то другови, ни та пријатељства не застаревају: ено како се тамо у бајбоку лепо друже, баш по принципу није ништа лично то је само бизнис
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  07:27 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: Naravno tema od koje...

Da, muade...zanimljivo kako su oni u Hagu svi postali fini ljudi i obaška tolerantni i prema svim ostalim prisutnim nacijama u dotičnoj banji...pa, na slave jedni drugima idu, rođendane slave...lepota jedna od ponašanja...što doduše ne znači da ih treba puštati prevremeno, čak suprotno - treba da ostanu tamo onoliko koliko im je razrezano, da utvrde gradivo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tompinchns  09:32 16.09.2009
Preporuka: 3

Rat, hrabri generali i propaganda

#Link  Replika: 6
...đeneralima, koje sad ni bog otac onako hrabre ne mož' da nađe ni dobar dan da im nazove, a kamoli da ih priupita za junačko zdravlje.


Vala baš!!! U tog, koji se tako hrabro krije po kasarnskim podrumima ili gde već, i ona se sama klela, pa joj sve nije bilo jasno kako to da se sam nije prijavio, a tako častan čovek! Ja slušala kako to govori iz neljudskog kazamata u Švedskoj!
A moj muž ne može da joj oprosti što je onako lako, pa sve javno, ma nije ni trepnula, IZJAVLJIVALA kako Davorin Popović ima logor za Srbe u Sarajevu!!! Hej! Ni manje ni više! Ne znam da li mu se ikada izvinila, ma da li je i pomislila da mu se izvini, da li je makar u sebi rekla: Ups, jebi ga! Mada, naspram sudbine prognanih i onih kojima je neko ubijen ili poginuo, to se čini beznačajnim. Ali NIJE!!! Svako od nas ima jedan život, a takvi poput nje unistili su ih na hiljade, na ovaj ili na onaj način.
Ja bih predložila da joj se po povratku pruži prilika da se prošeta po Sarajevu, sama, onako dok je još lepo vreme. Može i do Srebrenice da skokne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  11:11 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Rat, hrabri generali i propaganda

Ja bih predložila da joj se po povratku pruži prilika da se prošeta po Sarajevu, sama, onako dok je još lepo vreme. Može i do Srebrenice da skokne.


Ja to i rekoh, pustila bih je zbog dobrog vladanja, ali samo pod uslovom da ostatak života provede tamo gde je predsednikovala, pa da lično i na sopstvenoj koži oseti posledice svoje politike, dobrog vladanja i kasnijeg svatanja...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  13:53 16.09.2009
Preporuka: 2

Re: Rat, hrabri generali i propaganda

Ja sam maštao o sličnoj nekoj takvoj doživotnoj kazni za bivši vladarski par, al' džaba... izvukoše se...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola721  21:51 16.09.2009
Preporuka: 2

Re: Rat, hrabri generali i propaganda

Moze da obidje i Glavasa i Nasera Orica u Bosni , pa da zajedno uzivaju u slobodi i da se siti ispricaju i prisete lepih uspomena....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
De Selby  00:48 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: Rat, hrabri generali i propaganda

nikola721
Moze da obidje i Glavasa i Nasera Orica u Bosni , pa da zajedno uzivaju u slobodi i da se siti ispricaju i prisete lepih uspomena....


Ne bih se ni malo iznenadio kad bi se tako nešto zaista i desilo.
evo već mogu da ih zamislim kako ushićeno ćaskaju o svojim "projektima"

Uostalom, zar nije Toma Fila ili već neko drugi posvedočio "kako se oni tamo svi lepo druže, bez obzira na kojoj su strani bili u ratu"
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Hansel  08:57 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: Rat, hrabri generali i propaganda

Kad je Tuđman umro, Milošević je poslao telegram saučešća porodici. A nedugo zatim je u Tuđmanovom kabinetu pronađen telefon za zaštićenu komunikaciju - (i) s Miloševićem. Evo jednog od tekstova o tome: Otkrića: Vruća linija Beograd-Zagreb.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  12:21 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: Rat, hrabri generali i propaganda

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Spiridon  10:37 16.09.2009
Preporuka: 9

Pustilo Biljanu

#Link  Replika: 0

kako si me samo presekla sa ovim naslovom ...

pade mi kamen sa srca kad sam video da se o Plavsicki radi =]
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Biljana 77  15:40 16.09.2009
Preporuka: 0

Poetic justice

#Link  Replika: 1
Da bude onoliko slobodna koliko je život slobode ostavio onima čijim se životima igrala.
Kad bi se pri onome što rade ljudi suočavali sa posledicom ravnom po značenju i značaju delima koja čine, više bi promišljali pa bi svet bio bolje mesto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  16:48 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: Poetic justice

Sigurno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leopold_lady  16:46 16.09.2009
Preporuka: 1

Sećam se priča o njoj....

#Link  Replika: 1
kao i o Leki Buvici (Aleksa Buha) .... i ostaloj kompaniji..... Mislim da su mnogi mnogo više stradali od nje - koji su bili na manjim funkcijama i koji nisu odlučivali o politici koja se u BIH tj Republici Srpskoj vodila.... Mnogi "gule" kazne i po 40 godina u Hagu ..... A ona će na slobodu.....

Pitanje - koga je sve izdala,prodala i šta je sve uradila - da svoj cilj ostvari ??? Znam da nema odgovora..... Hipotetički pitam....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  16:49 16.09.2009
Preporuka: 1

Re: Sećam se priča o njoj....

Ma, takvi kao ona su sopstvenu dušu i obraz izdali, šta je za njih malo tužakanja...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
snezana mihajlovic  18:09 16.09.2009
Preporuka: 2

e,

#Link  Replika: 3
pa kad su te podišli žmarci,
je l' sme da se citira ovdi?
ajd pa kud puklo da puklo:
"Ja bih najviše volela da istočnu Bosnu očistimo od Muslimana. Kad kažem očistimo, nemojte da me niko uhvati za riječ, pa da misli da govorimo o etničkom čišćenju. Oni su nam jednu sasvim prirodnu pojavu podmetnuli pod taj naziv etničko čišćenje i okvalifikovali to kao ratni zločin."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  22:15 16.09.2009
Preporuka: 0

Re: e,

Sme, jašta...to nije u suprotnosti sa lepim vladanjem. Fala, izvolite, dobar dan, rukoljub gospođi mami, samo moliću citirajte, da se ne zaboravi, kratak je metar za sećanje i tuđu patnju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  12:02 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: e,

Samo da ti mahnem.

Bila, pročitala...ali gadim se od te žene pa ne mogu ništa da napišem.


Pozdrav
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  12:22 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: e,

Pozdrav mariopan, hvala
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
BebaOdLonchara  13:39 17.09.2009
Preporuka: 2

mislim

#Link  Replika: 2
da bi adekvatniji naslov bio Propustilo Biljanu ili Popustilo Biljani...
ne mogu reci da nisam bila prijatno iznenadjena sto je ona jedina priznala da je kriva, jos jedina zena medju srBskim i okolnim komsijskim velikoherojima. opet, to ni za milimilivećčega ne umanjuje njenu odgovornost. opet, njen postupak priznanja je bio toliko osvezenje u tom sudu da je morao biti nagradjeno, za primer. tako mi se cini.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  13:58 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: mislim

Pravo da ti kažem, meni to ič nije za nagradu, ona je i priznala i svedočila u drugim slučajevima sigurno motivisana isključivo time da će joj se to odbrojati od kazne.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
BebaOdLonchara  19:10 17.09.2009
Preporuka: 0

Re: mislim

Pravo da ti kažem, meni to ič nije za nagradu, ona je i priznala i svedočila u drugim slučajevima sigurno motivisana isključivo time da će joj se to odbrojati od kazne.

pa to svi rade. i najsitniji i najkrupniji kriminalci, olajavaju druzinu zarad nize sto nize kazne. ne bih joj ni ja smanjila kaznu, da se razumemo...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
baka Evdokija i unuka Djina  17:37 17.09.2009
Preporuka: 0

Kasnim....

#Link  Replika: 0
A bolje da ovo i nisam pročitala...
Setim se Oluje, 95te, Sarajeva, mojih nestalih poznanika....
Brrrr....
Sasvim si, Jelice u pravu, ne sme da se zaboravi, ne sme da se oprosti i zabašuri i ....

Uh!
Teška tema
Djina
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
miloradkakmar  23:42 17.09.2009
Preporuka: 0

Pročitao

#Link  Replika: 1
sam post odmah po objavljivanju, ali ne mogu ni sada , kao ni pre dva dana da razmišljam o njoj.
Mislio sam da je veselija tema. Iskreno po naslovu prvo pomislih na Biljanu sa Ohrida. Eto gde su moje misli.
Jelice, trebalo je ovo napisati.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelica Greganović  12:10 18.09.2009
Preporuka: 0

Re: Pročitao

Inače baš ne trošim na blogu političke teme, prosto ne bih i u slobodno vreme da se bavim svojim poslom, ali ovo sam morala, prosto je pretiho cela stvar prošla...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  

Autorove teme
Najnovije - VIP blogeri
Najnovije - blogeri
Najčitanije (48h)

INFO

SPORT

KULTURA

BIZ

ENGLISH NEWS

AUTOMOBILI

ZIVOT

PUTOVANJA