Mi smo Čičini, Čiča je naš

gorran2 RSS / 16.09.2009. u 22:16

1--Draza-foto-XXXX.jpgMoj prijatelj za svoj ofis svakog jutra nabavlja sve dnevne novine. Juče sam svratio kod njega na kafu, i uzeo da listam "najstariji dnevni list na Balkanu". Posle pet minuta, shvatio sam da nešto nije u redu.

"Druže, dobio si defektan primerak Politike - ne mogu da nađem čiča-Dražinu sliku", rekao sam mu.

Pogleda i on - stvarno nema! Ali čudo nije dugo trajalo - eto našeg mapeta danas na naslovnoj :-)

Negde ovih dana biće valjda godišnjica od kako traje ova kampanja, i od kako nas mila njuška "prvog gerilca" gleda sa naslovnih strana, zaskače iz televizora na dnevnoj bazi, od kako nam institucije minuciozno režiraju napetu dramu:

Konačno pojavljivanje čiča-Draže!

Čiča-Draža po drugi put među Srbima!

Godinica od kako nam je čiča-Draža najekskluzivnija vest, rame uz rame sa svetskom krizom. Šta rame uz rame - za tri dužine konja šije radnička nezadovoljstva, ležanje po prugama, sečenje prstiju, pljačke gradskog građevinskog zemljišta... Jedno vreme mu je svinjski grip opasno zapretio, ali grip - kako došao, tako i otišao - a Čiča is here to stay.

U čemu je tajna Čičine magnetne privlačnosti? Šta to on ima pa drži opčinjenom našu javnost, medije, vladu, tužilaštvo?

Pa, izgleda da smo u njemu našli svoj najadekvatniji izraz i najprikladniji simbol.

Brljali smo nešto po drugom svetskom ratu, posle naišao vihor istorijskih okolnosti i na silu nas proglasili pobednicima.

Pa smo onda taj imidž pobednika - džentlmena prvom prilikom, čim su nas pustili, trampili za imidž uvređenog pijanca kojem je ceo svet kriv i kome svi podmeću nogu.

Pa je onda došlo vreme da se moraju zavrnuti rukavi, i graditi. Mi naravno uhvatili da rušimo. I to ne samo kod sebe. Uhvatili da rušimo svuda unaokolo. Navalili da oslobađamo Srbe dok ne ostane ni jednog, i da unapređujemo imidž našeg naroda dok ga i poslednji prijatelj ne napusti.

Zaista, niko ne može sve ovo bolje i jezgrovitije da simbolizuje od čiča-Draže.

Prema unutra samozavaravanje, laž, licemerje, bahatost, osionost, pljačka.

Prema vani nepoverenje, pritvornost, osionost, ubeđenje da možemo prevariti svakoga, brutalnost prema slabijima.

Genocid.

Lepo je primetio naš narod o samom sebi: čega se pametan stidi, time se budala ponosi.



Komentari (25)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 23:02 16.09.2009

Čiča-Draža i genocid

Šta ćemo, braćo?

"da stvore i organizuju homogenu Srbiju koja ima da obuhvati celo etničko područje na kome Srbi žive"... "Na istoku i jugoistoku (Srbija i Južna Srbija - tj. Makedonija)"... "Na jugu (Crna Gora i Hercegovina)"... "severni deo Albanije"... "Šibenik... Zadar... Gospić... Osijek... Pečuj... Temišvar..." (Stevan Moljević) (Zaboravio Tokio i Milvoki!?!)

"omeđiti »defakto« srpske zemlje i učiniti da u njima ostane samo srpski živalj;" (Draža himself svojoj vladi septembra 1941.)

"Stvoriti veliku Jugoslaviju i u njoj veliku Srbiju, etnički čistu u granicama Srbije — Crne Gore — Bosne i Hercegovine — Srema — Banata i Bačke"... "Čišćenje državne teritorije od svih narodnih manjina i nenacionalnih elemenata."... "Stvoriti neposredne zajedničke granice između Srbije i Crne Gore, kao i Srbije i Slovenačke čišćenjem Sandžaka od Muslimanskog življa i Bosne od Muslimanskog i Hrvatskog življa." (Draža himself Pavlu Đurišiću decembra 1941.)

Kako ćemo, braćo?

"brzo i radikalno čišćenje gradova i njihovo popunjenje svežim srpskim elementom"
"čišćenje ili pomeranje seoskog stanovništva sa ciljem homogenosti srpske državne zajednice"
"kao naročito težak problem uzeti pitanje muslimana i po mogućnosti rešiti ga u ovoj fazi"... (Draža himself svojoj vladi septembra 1941.)

"potrebno zaposednuti teritoriju odmah, i pre nego se iko pribere iščistiti od stranog elementa, mislim da nam ovo pitanje ne mora zadavati mnogo brige. Pamtim vrlo dobro stanje u kome se Evropa nalazila posle prošlog rata. Ratujuće države bile su toliko zauzete svojim brigama, da ni jedna, tako reći, nije mogla voditi računa šta druge u svojim granicama rade i preduzimaju. U prvoj godini posle prošlog rata mogao se prosto istrebiti jedan dobar deo svega neželjenog stanovništva, da niko radi toga i ne okrene glavu." (Dragiša Vasić čiča-Draži aprila 1942)

Uf, mnogo posla... A šta ćemo sa okupatorima?

"za sada, do daljeg, ne ulaziti u neposredne borbe" (Draža himself svojoj vladi septembra 1941. Naravno, kod toliko posla ko još da obraća pažnju na njih.)

"Mi se nećemo boriti protiv vas čak ni ako budemo napadnuti" (Draža Nemcima u Divcima 11. XI 1941.)

Pa, kako uspeva?

"Operacije su izvedne tačno po naređenju i izdatoj zapovesti... Sva muslimanska sela u tri pomenuta sreza su potpuno spaljena tako, da nijedan njihov dom nije ostao čitav... Naše ukupne žrtve su bile 22 mrtva od kojih 2 nesretnim slučajem i 32 ranjena. Kod muslimana oko 1200 boraca i do 8.000 ostalih žrtava: žena, staraca i dece... Moral: kod naših jedinica bio je u svakom pogledu izvrstan i na veoma visokom stupnju. Herojski poduhvati svakog pojedinca i čitavih jedinica... " Pavle Đurišić 8. II 1943.

Za to vreme čiča-Draža je u svom štabu u Gornjem Lipovu (55 km od mesta operacije) pažljivo na dnevnoj bazi pratio "operaciju" i hvalisavo prenosio Petru Baćoviću (koga su Italijani sa vojskom prevezli na Dinaru da se tamo zajedno s njima - bori protiv fašizma (ako ne verujete, pitajte Kostu Nikolića)):

"1. II: Pavle krenuo u pravcu Branka i usput čisti sve pred sobom. Naša akcija ima zamah čišćenja cele Bosne

2. II: Preko Ostojića upućene su snage koje moraju sada preko Sandžaka. One usput čiste teren i idu ka Ostojiću. Naravno čisteći turke u Sandžaku moraju ići ilegalno a ne kako smo predviđali. Stićiće na vreme za definitivno čišćenje Bosne od komunista.

8. II: Što se tiče Turaka Pavle izveštava da Turci skoro nedaju nikakav otpor. Tetkići mole i preklinju da se prestane

18. II: Ja sam Pavlu bio naredio da posle Čajniča odmah produži ka Vama. Izgleda da su zemljaci morali da odnesu stvari kući, (kakvo dirljivo razumevanje od strane komandanta) i da u tome leži izgovor za jedan kratak odmor kućama. "
gorran2 gorran2 23:34 16.09.2009

Re: Čiča-Draža i genocid

tri pomenuta sreza
Jedan od njih je Pljevaljski. Postojale su tri seoske zajednice u kojima su Muslimani bili većinsko stanovništvo:
Bukovica
Boljanići
Meljak
Rezultati "operacije" od 4. do 7. februara 1943:
Ukupno žrtava u ova tri mesta: 1495
od toga ženskog pola: 758 (50,71%)
do 7 godina: 479 (32,04%)
do 14 godina: 753 (50,37%)
preko 50 godina: 193 (12,90 %).

Najviše su stradala godišta 1937 (68 ubijenih), 1938 (79 ubijenih), 1939 (64 ubijenih), i 1940 (78 ubijenih). Dakle, dvogodišnjaci/ dvogodišnjakinje i četvorogodišnjaci/četvorogodišnjakinje...

Zaista "herojski poduhvati svakog pojedinca i čitavih jedinica"...

Ovde možete pogledati kakav je etnički sastav tih mesta danas. Primetno je da su mnoga seoca izbrisana sa karte, a i ona koja su opstala, sasvim su izmenjena. Na primer, u zaseoku Prehari, gde je 1943. zaklano 19 Muslimana, danas živi 21 stanovnik: 12 Srba i 9 Crnogoraca.

Milan Karagaća Milan Karagaća 23:16 16.09.2009

Poziv na linč

Objavljivanje slika i imena ljudi koji su učestvovali u hvatanju Draže, uz medijsku halabuku i ponavljanje kako je osuđen na "montiranom procesu", nije ništa drugo nego pozivanje na linč ovih ljudi i njihovih potomaka.
gorran2 gorran2 23:36 16.09.2009

Re: Poziv na linč

Pri tom, bez bilo kakvog zakonskog osnova. Tužilac Radovanović jednostavno "poziva ljude na razgovor", a pri tom ne postoji sudski proces za koje su ove informacije od značaja.
Na stranu važeća sudska odluka, koja je svuda u svetu civilizacijska norma, da se ratnim zločincima ne dižu spomenici i ne obeležavaju grobovi.
vanja.t vanja.t 08:00 17.09.2009

Re: Poziv na linč

da, da i uznemiravaju onako finog i suptilnog gospodina pukovnika ozne jova kapičića - koji nije navikao na tako sureve metode i tehnike kao što su poziv na razgovor (u njegovo vreme se to lepše radilo)

nemojte da preterujete nikakvog uznemiravanja, a pogotovo poziva na linč ovde nema
libkonz libkonz 08:56 18.09.2009

Re: Poziv na linč

Objavljivanje slika i imena ljudi koji su učestvovali u hvatanju Draže, uz medijsku halabuku i ponavljanje kako je osuđen na "montiranom procesu", nije ništa drugo nego pozivanje na linč ovih ljudi i njihovih potomaka.

kakve su ovo teorije zavere!!!
ovo je za crtani film !
gorran2 gorran2 04:38 17.09.2009

Draža je poruka

Srbima: Poraz je pobeda, oslobođenje je okupacija.

Hrvatima i Bošnjacima: Mrzimo vas. Ako ne smemo da slavimo zločince iz devedesetih, mi imamo iste takve iz četrdesetih, za koje ne postoji međunarodni sud.

Jednima i drugima: Bratstvo i jedinstvo je bilo je laž. Istina je sukob do istrebljenja.

Evropskoj civilizaciji: Antifašizam je farsa. Ne verujemo u principe, nego u etničke interese.
vanja.t vanja.t 08:11 17.09.2009

Re: Draža je poruka

Srbima: Poraz je pobeda, oslobođenje je okupacija.

kad su srbi u pitanju ovo je potpuno tačno, '45. godine, pobeda je bila poraz, a oslobođenje okupacija
gorran2 gorran2 08:17 17.09.2009

Re: Draža je poruka

Naravno. Došli pa ubijali ljude po Beogradu samo zato što su pismeni. Rekao Goran Marković.
Počeli od Ive Andrića.
libkonz libkonz 08:58 18.09.2009

Re: Draža je poruka

Došli pa ubijali ljude po Beogradu samo zato što su pismeni.

previše si gledao "Otpisane".
gorran2 gorran2 04:51 17.09.2009

Ima ko smatra da je to najnormalnija stvar

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:45 17.09.2009

Re: Ima ko smatra da je to najnormalnija stvar

gorran2 gorran2 05:12 17.09.2009

Suđenje

Čiča-Draža na suđenju:




Svedoci (nešto su se mnogo pipkali po vratu):





Strani novinari:



Proces je direktno prenošen preko radija i preko uličnog razglasa:

adam weisphaut adam weisphaut 07:50 17.09.2009

Re: Suđenje

Svedoci (nešto su se mnogo pipkali po vratu):

Sve je to zapravo bila prvoaprilska šala kao na onoj slici što smo je onomad komentarisali na blogu, četmnici svakako nisu bili koljače, da jesu ne bi se ex otporaš Homen lomio toliko oko njihove rehabilitacije...
adam weisphaut adam weisphaut 07:53 17.09.2009

Čiča je uzor mnogima i u smrti

shumska shumska 11:37 17.09.2009

Re: Čiča je uzor mnogima i u smrti

malo mi je bez veze što ste ostrašćeni
(sad razmišljam koliko je taj izraz uopšte adekvatan, ali u nedostatku boljeg...)

edit - odnosi se na domaćina bloga, da ne bude nesporazuma
gorran2 gorran2 11:44 17.09.2009

Re: Čiča je uzor mnogima i u smrti

Hm, izgleda da patim od alergije na genocid.
shumska shumska 13:22 17.09.2009

Re: Čiča je uzor mnogima i u smrti

ma ne - da me ne razumete pogrešno, čitam šta postirate i znam da se bavite drugim svetskim ratom, samo ne razumem onaj cinizam sa početka - Draža nas "napada" iz Politike svakodnevno itd. u čemu je problem sa pronalaženjem njegovog groba? zar je pogrešna ta akcija?
gorran2 gorran2 14:31 17.09.2009

Re: Čiča je uzor mnogima i u smrti

u čemu je problem sa pronalaženjem njegovog groba? zar je pogrešna ta akcija?
Po mom osećaju veoma je pogrešna. Mihailović je osuđen za masovna ubistva i mučenja, za ratne zločine i izdaju, i prema tadašnjem pravu, zabranjeno je otkrivanje i obeležavanje njegovog groba.
Nije to nikakav izuzetak - naprotiv. Na primer, zločinci koji su osuđeni u Nirnbergu su nakon pogubljenja kremirani, a njihov pepeo je razvejan na nepoznatom mestu u južnoj Nemačkoj.
Ne želim da stavljam njih i Mihailovića u isti rang, ali Mihailović je takođe monstrum svoje vrste, kriv za masovna ubistva beba isključivo po osnovu njihove etničke pripadnosti, ili političke sumnjivosti rodbine.
Ovakav postupak, ma kako okrutno izgledao, sadrži jednu razumnu osnovu: smatralo se, a i dalje se smatra za mnoge zločince, da bi postojala verovatnoća da njihova obeležja postanu kultna mesta za razne njihove nastavljače i fanove, što bi bilo uvredljivo za žrtve, protivno izrečenoj sankciji, i nezdravo za društvo.
Nikad ne bih imao ništa protiv toga da čovek ima svoj grob, gde će mu porodica odavati poštu kao ljudskom biću.
Međutim, očigledno je da se ne radi o humanom, ličnom i porodičnom aspektu, nego političkom, ideološkom i državnom.
Što je, da ponovim, ne samo pogrešno, nego i uvredljivo i skaredno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:08 17.09.2009

Poruka

Đeneralova ćerka poručuje: Ostavite kosti mog oca na miru, bar tako pišu današnje Večernje novosti.
gorran2 gorran2 14:48 17.09.2009

Draža kao simbol

Draža je simbol još jedne razvijene osobine u Srba:

Sposobnosti maratnoskog ignorisanja realnosti. Sposobnosti dugoprugaškog plivanja protiv razuma i činjenica.

To je takozvana "srpska istina". Nije to naš ekskluzivni specijalitet, ali smo je tokom devedesetih usavršili do virtuoznosti. Dok je čitav svet muku mučio sa 700.000 proteranih i pola miliona izbeglih iz BiH 92/93, mi smo bili u stanju da to ne primećujemo, i da se čudimo nesklonosti svetske štampe.
Zavera, pa to ti je. Nema drugog objašnjenja.
Dok je čitav svet gledao na televiziji kako padaju granate po građanima Sarajeva koji pokušavaju da izađu iz kuća u kojima nema struje, da nabave koju flašu vode.
Samo mi smo uspevali da vidimo pobešnjele mudžahedine koji iz Sarajeva besomučno napadaju srpski Trebević i okolna brda obrasla vekovnom šumom i artiljerijom.

Isto tako sa Dražom. Čitav svet zna, pa i mi uostalom znamo, da je "njegovu" "antifašističku" vojsku opremala, naoružavala, oblačila, hranila i plaćala fašistička Italija. Svi znamo da ih je narod nazivao "makarondžijama".

Ali, to nama ni najmanje ne smeta da ih zovemo antifašistima.

Takođe je opštepoznato i nesporno da je čiča-Draža ličnom intervencijom krajem oktobra 1941. zabranio napade na Nemce. Da su njegovi glavni komandanti u Srbiji tokom jeseni 1943. sklopili sa Nemcima ugovore. Da su njegove glavne snage zajedno sa Nemcima ratovale protiv NOVJ tokom 1944, imajući pri štabovima nemačke oficire za vezu. Da se glavnina njegovih snaga probijala 44/45. zajedno sa nemačkom Armijskom grupom "E" kroz Sandžak i Bosnu.

Ni to nas ne sprečava da ih zovemo antifašistima.

Široko je poznato da je čiča-Dražina ravnogorska ideologija predviđala etničko čišćenje i uništenje višemilionske nesrpske populacije. I da je, u skladu sa svojim trenutnim mogućnostima, čiča-Draža rukovodio operacijama čišćenja u kojima su masovno masakrirane i bebe u kolevkama.

Ni to nas ne sprečava da ih zovemo antifašistima.

U stvari, kad malo razmislim, biće da upravo to i jeste razlog vađenja Čiče iz naftalina i oživljavanja njegovog kulta.
shumska shumska 15:34 17.09.2009

Re: Draža kao simbol

žao mi je gorrane, ali ja sam generacija koja je išla u školu u vreme kada je trajao rat, i već je istorija počela sa se prekraja i prepravlja.
časovi istorije nisu Dražu pokazivali kao krvnika. već kao osobu prema kojoj je učinjena istorijska nepravda (ne mislim na Dražu već konkretno na četnički pokret). zaista su nam tako govorili.
ovde nisam imala nameru da sa vama polemišem ko je antifašista ili oslobodilac, a ko nije - toliko znam, jedino me zanimalo u čemu je problem po vašem mišljenju sa tom akcijom pronalaska groba, i to ste mi objasnili. sasvim lepo
sad odoh na sajt novosti da vidim i mišljenje dražine ćerke
libkonz libkonz 09:00 18.09.2009

Ne mogu da verujem

da mi nisi hteo javiti da si napisao ovaj tekst. Sad si u VIP listi, nećeš se više izvući !
odoh sad na jutjub da slušam gedžu, nisam odavno!
gorran2 gorran2 10:14 18.09.2009

Re: Ne mogu da verujem

libkonz libkonz 11:33 18.09.2009

Re: Ne mogu da verujem

bolje filmske muzike nema. A to je prvi srpski SF serijal, pa i to nešto znači.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana