Društvo| Mediji

Da li je moguće?

Hansel RSS / 16.09.2009. u 22:55

Nešto sam se isključio poslednjih nedelja iz pomnog praćenja događaja, maločas pročitah da je emisija (rubrika) "Retrovizor" Ljube Živkova ukinuta i da je to obrazloženo ekonomskom krizom. Eto, baš Ljuba Živkov ispade tehnološki višak!

To je bilo prvo "Da li je moguće?".

Drugo: da li je moguće da je na delu cenzura?

Ako jeste, da li je moguće da neko misli da time štiti lik i delo predsednika (Demokratske stranke i cele Srbije, kako je Ljuba Živkov to duhovito formulisao)? Da li je moguće da on ne zna za ovo? Ako zna, da li je moguće da se složio? Da li je moguće da je to sâm inicirao? Da li je u jednom od ta dva slučaja moguće da je protiv civilizovane slobodne reči? Da li je moguće da ne zna, makar kao psiholog, da je takav potez kontraproduktivan?

Ili je ovo inicirao - inicijator izmena Zakona o informisanju, koji je možda Živkova pomešao s nekim prekobrojnim državnim službenikom, ovu kuću s državnom ustanovom a sebe s državom? Ili je to sve pomešao neko iz prethodnog pasusa?

Da li je moguće da je ovo proračunato urađeno baš sada, kada je medijska dimna zavesa dovoljno gusta?

Konačno, da li je moguće da niko od viđenih blogera za ovo ne zna? Ili, ako zna, da li je moguće da se ustručavaju da na slobodnom(?) mediju diskutuju njegovu uređivačku politiku? Da li je moguće da taj medij možda uskraćuje takvu diskusiju? Da, pošto je on vlasnik svog prostora, on to može, ali - ako je ipak tako - da li je išta od sloboda koje propagira - autentično?

EDIT: Evo i linka na izvor: Čistka se nastavlja: Pao i Retrovizor! Naglašavam da ne znam šta je tačno, u tom smislu se ograđujem od teksta (možda stvar nije potekla od DS-a, možda od G17, ne znam zašto to gore uvijeno napisah, verovatno zato što baš - ne znam, a DS se pominje u originalnom tekstu, a i prosto ne znam ko ima veći uticaj na "poslodavca"), ali osnovna informacija je, pretpostavljam, istinita.



Komentari (34)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 23:07 16.09.2009

Najpre,

nisam imala pojma, ne gledam tv osim ES i Fox Life-a.
Da, mora da je ta autorska emisija 'Retrovizor' mnooogo skupa, a LJŽ nezasiti bogatun, pa traži milione za svoj honorar.
A zašto nikog nije briga? Pa... svako ima neka preča posla, kakva god...
Hansel Hansel 08:06 17.09.2009

Re: Najpre,

Ja to pročitah u e-Novinama koje takođe inače ne čitam, a tekst linkovali neki prijatelji na Facebook-u koji inače ne posećujem! Šalim se, ali sve je zaista skoro tako, zaista slučajno. Čak ni Retrovizor nisam redovno pratio, izgubio sam volju da čak i neke relativno omiljene sadržaje tražim u šizofrenim, stalno menjajućim "šemama" televizija...

Da, to mi je još jedna nepoznanica - da li ih stvarno nije briga, da li ni oni nečim slučajem nisu čuli, ili radi neka autocenzura?

Hvala na poseti, opet sam iznenađen!

E, da, ako ima neka greška u tekstu, izvinjavajte, to sam sinoć impuls(iv)no pisao...
antioksidant antioksidant 09:19 17.09.2009

Re: Najpre,

mora da je ta autorska emisija 'Retrovizor' mnooogo skupa

pa nije bas ni jeftina - zivkov sve vreme vozi automobil... mos misliti troskove za benzin
margos margos 08:46 20.09.2009

Re: Najpre,

pa nije bas ni jeftina - zivkov sve vreme vozi automobil... mos misliti troskove za benzin

Au, AO! Što s' ti neki naivan... pa to je samo špica, provoz'o jedared i tol'ko.

Bruka! Ne za tebe i tvoju naivu, već za b92!
Blade Runner Blade Runner 04:15 17.09.2009

Ne znam koja je to emisija

da je to obrazloženo ekonomskom krizom

ali ovo je vrlo zgodan razlog u zadnje vreme da se oslobode onih koji im smetaju.
Hansel Hansel 08:08 17.09.2009

Re: Ne znam koja je to emisija

Da, za neke stvari kriza je došla kao naručena, samo me čudi da se nisu ranije dosetili...

Hvala i tebi za posetu i komentar!
rapunzel rapunzel 09:12 17.09.2009

Re: Ne znam koja je to emisija

"Da li je moguće?".

a izgleda da je moguće.
koliko čitam izgleda ga je tužila s.l.
[url=http://www.zokster.net/drupal/node/2709][/url]
margos margos 09:30 17.09.2009

Re: Ne znam koja je to emisija

Hvala za info... znači da nije slučajno postao tehnološki višak.:(
rapunzel rapunzel 09:38 17.09.2009

Re: Ne znam koja je to emisija

e margos, slučajnost u srbiji ne postoji:(.
Hansel Hansel 10:36 17.09.2009

Re: Ne znam koja je to emisija

Užas... Hvala i od mene za link.

Zasta pomišljam da isključiva politika vladanja ovde postaje, ako već odavno nije: nešto malo hleba i mnogo, i previše igara... uz moto - što više površnijih sloboda, to manje suštinskih...
antioksidant antioksidant 11:31 17.09.2009

Re: Ne znam koja je to emisija

rapunzel
"Da li je moguće?".

a izgleda da je moguće.
koliko čitam izgleda ga je tužila s.l.
[url=http://www.zokster.net/drupal/node/2709][/url]

sonja liht ga je tuzila davno

znas, nije ona vise isto kao pre - sad je predsednik upravnog odbora

druge su to relacije
rapunzel rapunzel 13:49 17.09.2009

Re: Ne znam koja je to emisija

druge su to relacije


AlexDunja AlexDunja 13:40 17.09.2009

e,

ipak je dobro sto si
rekao ovo i na naslovnoj...

ni ja nisam imala pojma!
tv ne gledam odavno...
a retrovizor sam pratila na sajtu.

samo, znas...mene vise nista ne cudi
kada su srpski "mediji" u pitanju.

nikome izgleda ne treba
ni pamet ni duh ni znanje...
(to je bas smor...a i kriza je:)
Hansel Hansel 14:39 17.09.2009

Re: e,

Šta ćeš, zadnja vremena došla, toliki mediji, toliki internet, a mi od uva do uva treba da se informišemo, k'o u nekoj ilegali da smo...
Hansel Hansel 15:01 17.09.2009

LINK

Obaveštenje eventualno za one koji su već čitali blog, a nisu videli originalni tekst iz E-Novina - ubacio sam link ispod bloga...

A evo i Retrovizora (koji je dostupan u video arhivi B92):

AlexDunja AlexDunja 19:13 17.09.2009

Re: LINK

Hansel Hansel 21:16 17.09.2009

Re: LINK

Ooooo, nisam!

Hvala ti!

A pomišljao i ja da priupitam da li bi nastavili da emituju ako nađemo sponzora za rubriku? Kako da to nije palo na pamet menadžmentu? Da li je menadžment možda sebi malo smanjio plate? Nisam nešto čuo (naprotiv)? Možda i nemam prava da to pitam s obzirom da je kuća u privatnom valsništvu, ali s obzirom na javno proklamovanu ulogu i vrednosti za koje se zalaže...

Ali, ovo je ipak nešto i drago mi je da je B92 ipak, makar kako, progovorio o tome, voleo bih da umislim da sam i ja malo tome doprineo...

Citat iz komentara na vest:
U poslednjem pasusu saopstenja B92 odstampana je LAZ: pise kako mi je televizija ponudila da radim pro bono. Naprotiv! Sutradan nakon nesporazumnog raskida ugovora pozvao sam Sandu Savic i rekao joj (dakle JA sam rekao NJOJ): Razmisljao sam nocas, ja bih za vas da radim besplatno.
Sanda je rekla: Nemojte molim vas, sad mi je neprijatno...
Ja sam i hteo da joj bude par sekundi neprijatno... Bila je to moja sala koja me sada udara u glavu kao bumerang.
NIJE dakle meni ponudjeno da radim besplatno dok kuca ne stane na zdravu nogu, nego sam to JA rekao, pri cemu nisam mislio ozbiljno.
Suzdrzavao sam se da kazem mislim li ja da je saradnja prekinuta zbog novca ili zbog mojih neumiljatih stavova, i sad se suzdrzavam, nemam nikakve insajdere u B92, niti je to moj problem. Nista ja javnosti ne mogu o svom slucaju reci sto javnost ne bi i bez mene mogla da pretpostavlja.
Cutacu dakle i dalje o tome sta su motivi mog dojucerasnjeg poslodavca, ali cu o onome gde sam ja ucesnik, kao sto sam bio u razgovoru o besplatnoj saradnji, uvek biti spreman da se suocim sa svakim ko ospori moje reci. Ljubomir Zivkov
(Ljubomir Zivkov, 17. septembar 2009 16:37)
Jelena Gall Jelena Gall 20:39 19.09.2009

Re: LINK

odlicno, hansel & alex!

i sramota za b92.
ecce-florian ecce-florian 23:17 19.09.2009

Re: LINK

Od svega me ipak najviše fascinira bezobrazluk oličen u ponudi da nadalje radi "pro bono" a što bi bio dokaz demokratičnosti medija.
Što ne bi npr Veran radio "pro bono"
Hansel Hansel 09:43 20.09.2009

Re: LINK

Baš tako! A vidiš da je čak on to iz zezanja predložio, čak ih nije blam da to predstave kao svoj predlog, a on, eto, neće da radi pro bono...

Jelena, hvala!
NNN NNN 22:53 17.09.2009

Moja žena

baš voli Živkova

Hvala na informacijama.
Hansel Hansel 23:00 17.09.2009

Re: Moja žena

Nema na čemu, kamo sreće da su neke lepe...
selica_nena selica_nena 23:41 17.09.2009

Re: Moja žena

Nisam NNNova žena, al'volim ga i ja. Mislim Ljubu. I sad se baš nerviram što ga ukinuše
cicmika cicmika 01:48 18.09.2009

cula sam

danas na B92 da se iz finansijskih razloga ukida "Retrovizor".Kazu da je zbog krize.
Naravno,odbrojavaju se dani do pocetka ispiranja mozga-Velikog Brata.
Ako je postojo neko ko je u tako kratkoj formi,od nekoliko minuta, uspevao da prozove na inteligentan nacin sve redom onda je to bio Ljuba Zivkov u "Retrovizoru".
Lepo si primetio da niko o tome ne pise.Mislim da je vest izbacena u pravo vreme kada svi misle na Paradu Ponosa i samo o njoj pisu.
Ovo je gusenje slobode govora,kritike,konstruktivne kritike.Kako iko moze da napreduje ako ne vidi sta se desava oko njega?Sta treba da popravi kod sebe.Uzas!Ovo je jos jedan poraz nasag drustva i NAS,jos jedan u nizu.
Hansel Hansel 08:17 18.09.2009

Re: cula sam

Nemam ništa da dodam. :(
meandmyself meandmyself 15:32 18.09.2009

Re: cula sam

Baš sam i ja htela da dam primer Velikog brata.
Jadno, stvarno...
shumska shumska 19:46 18.09.2009

Re: cula sam

kakva tuga, odbaciti ovakvog autora...
a kao da nisu svesni koliko malo autora imaju
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 17:56 19.09.2009

Re: cula sam

odvratno, jer sve vise koristim ovu recenicu:"BEZ KOMENTARA"
miloradkakmar miloradkakmar 00:19 20.09.2009

Svojevrstan

osvrt, sažetak nedelje. Šteta. Novinarski izraz koji razbija monotoniju , uvek vas drži u nadolazećem smehu, ali nikako da se nasmejete.
Hansel Hansel 09:40 20.09.2009

Re: Svojevrstan

Upravo tako, mada sam se ja i smejao, jer je njegova veština "pakovanja" svog sarkastičnog čuđenja nad realnošću neverovatno duhovita, a tek u kombinaciji s njegovom intonacijom, dikcijom. Sada treba lepo da napravi sajt, uvede pretplatu i s jednim evrom po gledanju (pa čak i s pola) imao bi verovatno veći honorar nego do sada (nemam pojma koliki je bio, ali veći od hiljadarke teško, i ovo u najoptimističnijoj varijanti)!
miloradkakmar miloradkakmar 10:34 20.09.2009

Re: Svojevrstan

Hansel
Upravo tako, mada sam se ja i smejao, jer je njegova veština "pakovanja" svog sarkastičnog čuđenja nad realnošću neverovatno duhovita, a tek u kombinaciji s njegovom intonacijom, dikcijom. Sada treba lepo da napravi sajt, uvede pretplatu i s jednim evrom po gledanju (pa čak i s pola) imao bi verovatno veći honorar nego do sada (nemam pojma koliki je bio, ali veći od hiljadarke teško, i ovo u najoptimističnijoj varijanti)!

Ljuba Živkov piše zanimljive tekstove ovde.
Hansel Hansel 10:50 20.09.2009

Re: Svojevrstan

Hvala! Ja se ipak zalažem za Retrovizor u audio-vizuelnom obliku, ipak je to nezamenljivo!
cicmika cicmika 20:14 20.09.2009

Re: Svojevrstan

miloradkakmar
Hansel
Upravo tako, mada sam se ja i smejao, jer je njegova veština "pakovanja" svog sarkastičnog čuđenja nad realnošću neverovatno duhovita, a tek u kombinaciji s njegovom intonacijom, dikcijom. Sada treba lepo da napravi sajt, uvede pretplatu i s jednim evrom po gledanju (pa čak i s pola) imao bi verovatno veći honorar nego do sada (nemam pojma koliki je bio, ali veći od hiljadarke teško, i ovo u najoptimističnijoj varijanti)!

Ljuba Živkov piše zanimljive tekstove ovde.

Hvala za link.
Dobar i tuzan naziv-MARGINALAC.
Hansel Hansel 17:21 20.09.2009

Još jedan tekst o Retrovizoru

Branislav Kovačević Cole - Čuvajte retrovizor, trebaće nam

i jedan prilog s YouTube-a:

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana