Nauka

Dobrodošli u posthumani svet totalne kontrole

myredneckself RSS / 29.09.2009. u 22:41

Penelope: "Pedro, volim te!"

Pedro: "Koji bre , Pedro? Imam kompjutersku

evidenciju da to nisam ja!"                                                                          


 

Još u decembru 2008 g. američki naučni časopis "Neuron", objavio je rezultate veoma interesantnih istraživanja Japan’s ATR Computational Neuroscience Laboratories. Dakle, reč je o visokoj tehnologiji koja toliko napreduje i od koje se nekad možete uplašiti, čak i ako ste hi-tech fan kao ja.

Istraživači i naučnici sa ovog Instituta su usavršili nove tehnologije za osetljive analize moždanih funkcija, koje mogu da rekonstruišu slike unutar ljudskog uma i da ih lepo prikažu na monitoru kompjutera. Za sada ovaj novi sistem može da prikaže slike samo u crno beloj tehnici, ali Dr. Kang Cheng smatra da će se usavršavanjem cele stvari i tačnosti merenja, uskoro moći dobiti i slike u koloru. Dalje, prema istraživačima, opsežniji razvoj ove nove visoke tehnologije može omogućiti i da vidimo snove ljudi dok spavaju.neuron.jpg

Posebno mi je interesantno što istraživači ovog čuda sugerišu i buduću verziju ove tehnologije, koja će moći da se primeni na polju umetnosti i dizajna - posebno ako bude moguće da brzo i tačno "skidaju" slike koje se nalaze u glavi umetnika. (sic!) Oni kažu da se ove tehnologije  mogu primeniti u psihijatriji, novim pristupima u lečenju halucinacija i drugih disorder-a, i yadda, yadda, yadda....sećam se!

Glavnokomandujući ovog tima Yukiyasu Kamitani kaže :

“This technology can also be applied to senses other than vision. In the future, it may also become possible to read feelings and complicated emotional states.” Detaljnije o ovome čitajte ako vas zanima na ovom interesantnom sajtu.

Ne znam šta mislite o ovome, nadam se da ćete reći u komentarima, ali kao što sam rekla na početku, mene plaši jer me podseća  na svet totalne kontrole iz 1984. i mislim da je opasno i po slobodu i kreativnost. Znam da se ljudi plaše svega novog i o čemu malo znaju, ali to prođe. Plašili su se i aviona kad su ga smislili, pa kad su skontali kako je dobra stvar, verujem da su bili oduševljeni. Ko je od njih tada mislio da će avioni biti glavno oružje u ratovima, koje seje bombe i smrt? Eto, odavno nisam pročitala nešto više zastrašujuće od ovoga. Ali od svakog zla i nešto dobro, pa da se našalim. Ako je ovo prava istina i jednog dana postane stvarnost, aj' da mi imenujemo neku ekipu i damo joj mandat, da prvo političarima koji odlučuju u naše ime dobro pročešljamo mozgove. Ah, da... kad bi moglo...prvo da vidimo kakve slike i misli u svojim glavama kriju Dr Čeng i ovaj Kamitani. I odakle su oni uopšte? Mislim... sa zemlje nisu!

 



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 23:04 29.09.2009

Орвеловски?

МРНС, радујем се што си опет са нама.

Овако на прву лопту могу рећи да ме више радују она истраживања која се баве непознаницама у функционисању мозга, од завиривања у мисли и снове. Не умем да сагледам позитивне последице таквих сазнања, али сам сигурна да би тајне службе биле одушевљене.
myredneckself myredneckself 23:15 29.09.2009

Re: Орвеловски?

хвала, мирела, мора се!
линк сам погледала, хвала и на њему, прелетела сам, али знам да ћу га подробније прочитати, чим ухватим мало више времена. не видим ни ја као лаик у овоме неке посебне позитивне последице, али ако се оствари неће бити више тајни. то би ме јако растужило. али надам се да неће ферцерати на женама. ко докучи наше мисли... алал вера!
Biljana 77 Biljana 77 00:19 30.09.2009

Re: Орвеловски?

Не умем да сагледам позитивне последице таквих сазнања, али сам сигурна да би тајне службе биле одушевљене.

Sve u f-ji službi&vojne mašinerije.. malo toga u službi medicine i humanosti..
myredneckself myredneckself 07:47 30.09.2009

Re: Орвеловски?

Sve u f-ji službi&vojne mašinerije.. malo toga u službi medicine i humanosti..

biljana,
а znaš ono, ili zamisli..."dobro, preskačemo ispitivanje, i prelazimo na torturu, имидијетли!"
margos margos 23:14 29.09.2009

:) dobrodošla...

Fascinantno je, a ja i dalje želim da verujem da će pomoći u lečenju - ili makar razumevanju nekih procesa i disfunkcija. O ostalom, kontroli, manipulaciji, strahovima od iste - ne mogu ni da mislim u ovaj pozni sat.
Ima neki vic o Muji, gde on na kraju kaže 'ćuti, jebi, i prolazi' - e tako često zamislim nas u budućnosti - nećemo imati kome da se žalimo... :)
myredneckself myredneckself 23:18 29.09.2009

Re: :) dobrodošla...

Fascinantno je, a ja i dalje želim da verujem da će pomoći u lečenju - ili makar razumevanju nekih procesa i disfunkcija. O ostalom, kontroli, manipulaciji, strahovima od iste - ne mogu ni da mislim u ovaj pozni sat.
Ima neki vic o Muji, gde on na kraju kaže 'ćuti, jebi, i prolazi' - e tako često zamislim nas u budućnosti - nećemo imati kome da se žalimo... :)

ok, margos, malo si me smirila i nasmejala, aj' da kažem ovako...vidimo se za sto godina! sigurno je sve mnogo skupo.
ali , kad su nam dozvolili sada da o ovome znamo, ja mislim da bar 10-15 god. rade na ovome
myredneckself myredneckself 23:23 29.09.2009

Re: :) dobrodošla...

eh, da vam je da vidite moje slike iz glave koje sam danas imala u poreskoj službi i socijalnom u NS !
margos margos 23:26 29.09.2009

Re: :) dobrodošla...

Jesu l' imale neke sexualne konotacije, a? K'o Mujo ili aktivnije? :)))
mirelarado mirelarado 23:29 29.09.2009

Re: :) dobrodošla...

Мора да су обухватале ближу и даљу родбину. :))) Барем се мени увек неке такве мисли роје при посети сличним установама.
myredneckself myredneckself 23:42 29.09.2009

Re: :) dobrodošla...

Jesu l' imale neke sexualne konotacije, a? K'o Mujo ili aktivnije? :)))

Мора да су обухватале ближу и даљу родбину. :))) Барем се мени увек неке такве мисли роје при посети сличним установама.


ha, ha, ha...Ne, stvarno ne želite da vidite te slike!
dragan7557 dragan7557 08:33 30.09.2009

Re: :) dobrodošla...

Fascinantno je, a ja i dalje želim da verujem da će pomoći u lečenju -

Pre će pomoći u još goroj indoktrinaciji od postojeće nego u medicini.

Uostalom krugovi koji nalažu i finansiraju ove vrste istraživanja nisu filatelističke organizacije.

dragan7557 cerski
myredneckself myredneckself 13:44 30.09.2009

Re: :) dobrodošla...

Pre će pomoći u još goroj indoktrinaciji od postojeće nego u medicini.

Uostalom krugovi koji nalažu i finansiraju ove vrste istraživanja nisu filatelističke organizacije.

hm, dragane 7557, baš me zanima taj odnos: naučnici - naručioci, finansijeri
dragan7557 dragan7557 15:38 30.09.2009

Re: :) dobrodošla...

myredneckself
Pre će pomoći u još goroj indoktrinaciji od postojeće nego u medicini.

Uostalom krugovi koji nalažu i finansiraju ove vrste istraživanja nisu filatelističke organizacije.

hm, dragane 7557, baš me zanima taj odnos: naučnici - naručioci, finansijeri


Nije mi jasno šta te zanima pošto je navedena relacija naučnici - naručioci, finansijer veoma prosta kao što je i na svakoj drugom tržištu (tajanstveni "zaverenički" naziv za pijacu) na jednoj strani je ponuda a na drugoj strani potražnja. I to je odprilike sve. Ja tebi robu ti meni univerzalno sredstvo razmene (nekada) sada Kapital odnosno novac.
Učesnici - kupci: države, korporacije, državne službe, firme itd.
Učesnici prodavci: svi koji poseduju znanje i opremu za proizvodnju test modela, pilot projekata i sl.

Učesnici prodavci su često granski grupisani preko Univerziteta (fakulteti) i Istraživačkih Instituta, koji su u posedu naučno tehnološke infrastrukture potrebne za realizaciju projekta i njiho broj je ograničen i vrlo usko specijalizovan, što je i logično jer kovači ne prodaju krofne a pekari se ne razumeju u potkivanje konja.

Učesnici kupci su malo delikatnija kategorija koja se vrlo često krije iza zavesa državnih tajni raznih nivoa jer državne admininistracije ne udaraju u doboše koje produkte hoće da kupe, kao i zbog čega su im isti potrebni, a često i zbog eventualne ilegalnosti posla jer raspolažu sa fondovskim sredstvima koja su u krajnjoj liniji bar na papiru u vlasništvu građana i pod kontrolom javnosti (?!) koja o celom projektu ne zna ama baš ništa.

To je od prilike shema ove trgovine, uz podatak da neke od naučnih grana treba izuzeti iz nje kao što je recimo farmaka industrija, koja u zapadnom svetu predstavlja posebno polje zanimanja i raznih organa gonjenja.
Naravno treba spomenuti i duvanske mešetare koji za razliku od farmaka kompleksa spadaju u polukriminalne delatnosti zbog izuzetno visokih akciznih nameta na ovu industrijsku granu u zadnjih nekoliko desetina godina.

Treba naglasiti da sami naučnici imaju mali udeo u komercijalnom delu posla (osim ako zbog izuzetnih ličnih znanja - unikatnog karaktera) pošto su u pitanju organizacione strukture (na obe strane) komercijalnog karaktera.

U ovim poslovima su retkost soll player -i iz razumljivih razloga.

dragan7557 cerski
myredneckself myredneckself 00:03 01.10.2009

Re: :) dobrodošla...

Učesnici prodavci su često granski grupisani preko Univerziteta (fakulteti) i Istraživačkih Instituta, koji su u posedu naučno tehnološke infrastrukture potrebne za realizaciju projekta i njiho broj je ograničen i vrlo usko specijalizovan, što je i logično jer kovači ne prodaju krofne a pekari se ne razumeju u potkivanje konja.

Učesnici kupci su malo delikatnija kategorija koja se vrlo često krije iza zavesa državnih tajni raznih nivoa jer državne admininistracije ne udaraju u doboše koje produkte hoće da kupe, kao i zbog čega su im isti potrebni, a često i zbog eventualne ilegalnosti posla jer raspolažu sa fondovskim sredstvima koja su u krajnjoj liniji bar na papiru u vlasništvu građana i pod kontrolom javnosti (?!) koja o celom projektu ne zna ama baš ništa.

hvala na odgovoru, mislila sam ( prilično je naivno priznajem), i o etičkoj strani raznih trgovina
istina, svet funkcioniše drukčije, a moglo bi bolje
dragan7557 dragan7557 05:58 01.10.2009

Re: :) dobrodošla...


hvala na odgovoru, mislila sam ( prilično je naivno priznajem), i o etičkoj strani raznih trgovina
istina, svet funkcioniše drukčije, a moglo bi bolje

Romantizam i naivitet su pratioci sadašnjeg čovečanstva i tako će biti još jedan broj godina, ali vreme trajanja ovog relikta (može i arhaizma) se neminovno bliži svom neizbežnom kraju.

Uzroci ove pojave su u samim ljudima koji uglavnom žive u prošlosti i bez updejtovanja svakodnevnih znanja o pravom izgledu svoje okoline u real time.
Jedna od pravih knjiga (i one će u bliskoj budućnosti biti iseljene iz ljudskih života) koje su najavile promene planetarne važnosti, izazvala je popriličan šok početkom sedamdesetih :

Alvin Toffler

Future Shock

bavi se upravo (unazad gledajući na skoro detinjast način) budućim promenama i bila je jedan od razloga velikih promena u tzv. Zapadnom Društvu.

Etika o kojoj pričaš se svodi na (moglo bi se reći) njene korene koji se nalaze na vremenskoj udaljenosti od nekoliko hiljada godina (hrišćanska etika) i koja se striktno gledano ne može (i pored romantično naivnih predstava) nazvati pozitivnom, je još uvek dominantna u slojevima društva koji nisu u real time-u, a ovaj deo društva su skoro svi ljudi ispod nivoa CEO funkcionera, uključujuči tu i političare koji spadaju po svojoj ulozi zajedno sa administracijom (državnom i korporativnom) u najnepismeniji deo društva.

dragan7557 cerski
dragan7557 dragan7557 06:22 01.10.2009

Re: :) dobrodošla...

svet funkcioniše drukčije, a moglo bi bolje

Prvi deo rečenice je potpuno tačan kao i drugi i predstavlja dva usko povezana stava koji nažalost nisu uzročno posledično vezani.

Lično, ne bih tvrdio da svet funkcioniše bez detaljizovanja argumentacije koja bi taj stav trebala da potvrdi.
Ja smatram da se svet nalazi u strašnoj disfunkcionalnosti jer da nije tako ne bi imali ratove, ekonomske krize i slične idiotske pojave protiv koji su skoro svi normalni ljudi, a ipak se ti procesi dešavaju svakodnevno oko nas.

a moglo bi bolje

naznačava stav najvećeg dela čovečanstva već hiljadama godina i ovog smo nažalost skoro svi svesni i pored stalnog naglašavanja da je bolji svet ostvariv dolaskom božijeg kraljevstva (Mesijanizam) produkt korumpirane hrišćanske crkve i dr., ili nedostižan Utopija veštački oponent zdravoj pameti proizvod najnakaradnijih "ideologija"
podgrevanih, usmeravanih i održavanih od strane takođe korumpiranih privilegovanih slojeva društva, koji bi priznanje da je Utopija (kako je opisana u originalnom delu) ne samo moguća već i jedina budućnost koja ječovečanstvu (ako isto želi svoj dalji opstanak) ostala.

Ukratko Utopija , hteli mi to ili ne, je bez alternative ako hoćemo da nastavimo svoje postojanje jer u drugom slučaju će evolutivni procesi stvoriti posthumanizam bez ljudskih bića ili će ista biti prilagođena novim pravilima igre i prestati da budu primarni nosioci inteligencije.

Na kraju da prepravim tvoju rečenicu u :

"svet funkcioniše drukčije, a može i gore,"
Na nama je da ga menjamo u bilo kom od ova dva opozitna pravca.

Ah da, preporuka za temu.

dragan7557 cerski
myredneckself myredneckself 12:45 01.10.2009

Re: :) dobrodošla...

u drugom slučaju će evolutivni procesi stvoriti posthumanizam bez ljudskih bića ili će ista biti prilagođena novim pravilima igre i prestati da budu primarni nosioci inteligencije.

dragane 7557, hvala opet na podrobnosti, ostajem u temi za sad SF, i ovome ne mogu da odolim...
nešto veštačka inteligencija, kašlje, kao da se zaglupila, nešto ne može da okonča psihoze i let do meseca, još manje do jupitera, i danas predstavlja izazov, taman kao kad je apolo 11 sletao pre 40-ak god. na mesec.
iako su se kjubrik i klark radovali sve vreme(i dali su svoj doprinos HAL-om9000 i prikazali nam na filmu kako zamišljaju putovanje u kosmos), ali sve na tu temu odjekuje i danas, ne pomera se. Ona Hal-ova pobuna u filmu, odiseji, opominje nasine administratore čini se još uvek, tako da kad dođe vreme, a ne sumnjam da će doći, uzmu u obzir ulogu tih autonomnih sistema u putovanjima s posadom na neke sledeće destinacije
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:53 29.09.2009

pa naravno da nisu sa Zemlje

oni su iz Japana to je na mesecu!

meni je ovo super


cesto kada radim neku muziku, pa sam opterecena, ili radim nesto sasvim drugo pa nemam vremena da se koncentrisem na muziku, onda je sanjam. nekad se setim kako je to zvucalo, nekad samo koji je ansambl, nekad melodije/motive, nekad samo atmosfere, nekad ja sedim na koncertu a svira se moja nova muzika...tako da bi mi ovo koristilo onoliko.

a verujem da bi ubrzao proces psihoanalize, ako bi psihoanaliticaru bilo dozvoljeno da pogleda snove pacijenta. verovatno bi moglo da se koristi i kod "citanja misli", sto bi nekada bilo neprocenjivo. mogucnost zloupotrebe jeste zastrasujuca i cini mi se da cim se ovo usavrsi, idemo na obrnutu varijantu: ucitavanja onoga cega nije nikada bilo, dogadjaja koji se nisu desili, manipulacija secanjima...skeri
myredneckself myredneckself 00:11 30.09.2009

Re: pa naravno da nisu sa Zemlje

cesto kada radim neku muziku, pa sam opterecena, ili radim nesto sasvim drugo pa nemam vremena da se koncentrisem na muziku, onda je sanjam. nekad se setim kako je to zvucalo, nekad samo koji je ansambl, nekad melodije/motive, nekad samo atmosfere, nekad ja sedim na koncertu a svira se moja nova muzika...tako da bi mi ovo koristilo onoliko.

a verujem da bi ubrzao proces psihoanalize, ako bi psihoanaliticaru bilo dozvoljeno da pogleda snove pacijenta. verovatno bi moglo da se koristi i kod "citanja misli", sto bi nekada bilo neprocenjivo. mogucnost zloupotrebe jeste zastrasujuca i cini mi se da cim se ovo usavrsi, idemo na obrnutu varijantu: ucitavanja onoga cega nije nikada bilo, dogadjaja koji se nisu desili, manipulacija secanjima...skeri

BOL, nedavno smo se moj muž i ja ubili od prisećanja na jednu pesmu od Depeche Mode, i setili se konačno evocirajući kompletnu atmosferu večeri, polako, i može, može...
da, zloupotrebe se bojim. i atomska bomba, i još mnogo štošta je bilo naučno dostignuće
bojim se pogrešnih ruku, i onda je skeri
a šta ćemo sa nekim tajnama koje recimo zna samo Predsednik države itakoto...baš mogu biti nasty posledice
sinergija92 sinergija92 01:23 30.09.2009

Re: pa naravno da nisu sa Zemlje

A sta je sa industrijskom spijunazom? Taman se probudis, kad ono sutra vec neko drugi zakazao koncert s tvojom muzikom...


p.s. Uzgred... dess Bebo nema te sto godina....

p.p.s. za domacicu uz i preporuka, naravno
myredneckself myredneckself 08:00 30.09.2009

Re: pa naravno da nisu sa Zemlje

A sta je sa industrijskom spijunazom? Taman se probudis, kad ono sutra vec neko drugi zakazao koncert s tvojom muzikom...

ćao, sinergijo92
nasmejala sam se zbog ovog tvog emotikona i komentara, hvala za cvetić i preporuku
to je samo moje filtriranje sadržaja sa interneta, nešto što odaberem i smatram interesantnim ( pošto sam stara šunjalica i svašta nađem )
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:20 30.09.2009

Re: pa naravno da nisu sa Zemlje

Taman se probudis, kad ono sutra vec neko drugi zakazao koncert s tvojom muzikom...



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:21 30.09.2009

Re: pa naravno da nisu sa Zemlje

a šta ćemo sa nekim tajnama koje recimo zna samo Predsednik države itakoto...baš mogu biti nasty posledice

da, u buducnosti ti niko nece hakerisati comp, vec mozak...
miloradkakmar miloradkakmar 00:10 30.09.2009

Slike

Istraživači i naučnici sa ovog Instituta su usavršili nove tehnologije za osetljive analize moždanih funkcija, koje mogu da rekonstruišu slike unutar ljudskog uma i da ih lepo prikažu na monitoru kompjutera.

Znači , umetnici više neće morati da umaraju ruke kada slikaju. Prikopčaju se na računar i slike same izleću!?
Da li ljudi razmišljaju samo u slikama?
myredneckself myredneckself 00:23 30.09.2009

Re: Slike

Znači , umetnici više neće morati da umaraju ruke kada slikaju. Prikopčaju se na računar i slike same izleću!?
Da li ljudi razmišljaju samo u slikama?

milorade ne znam, ali mi je interesantna tvoja opaska
ali ja mislim da umetnici ne znaju uvek kako će na kraju ispasti njihovo delo dok rade na njemu
ja sam neki dan čekala goste na večeri, a nije mi uspela gustina fila za krempitu(pored svog mog umeća i milionitog pravljenja iste - nije mi bio dan, kao uostalom većina ovih dana). okrenula sam kompletno celu stvar i ispao je divan krem sa voćnim garnirungom, kore za krempitu sam ostavila za neki drugi put, a gosti su bili oduševljeni dezertom. mislili su da je to moj izbor za to veče, zamisli da su mogli da mi pročitaju misli...brooka!!!
topcat topcat 01:41 30.09.2009

...

Ne znam šta mislite o ovome, nadam se da ćete reći u komentarima, ali kao što sam rekla na početku, mene plaši jer me podseća na svet totalne kontrole iz 1984. i mislim da je opasno i po slobodu i kreativnost.


Tehnološki napredak sam po sebi me ne plaši (ovo dostiguće me zapravo fascinira), ali se naravno plašim zloupotrebe.
"Šta netko ima ulaziti u moj um"!

Welcome back MRNS!
myredneckself myredneckself 08:15 30.09.2009

Re: ...

Tehnološki napredak sam po sebi me ne plaši (ovo dostiguće me zapravo fascinira), ali se naravno plašim zloupotrebe.
"Šta netko ima ulaziti u moj um"!

da top, šta ima da mi vršlja po jedino mom i privatnom ? onda ne bih imala stvarno ništa svoje, ali...
mislim, da će to pričekati, a morala bi se imati i dozvola i pristanak pojedinca ili nekog ko ga zastupa za takve eksperimente, ako pričamo najpre, o lečenju i dobrobitima
ne, ni ja stvarno nisam protiv tehnologije, ovi japs su fenomenalni tipovi za sve te stvari i uvek me fasciniraju, a da sumnjam da su sa zemlje? to je pozitivna konotacija, ja uvek mislim da će елијенс samo da nam pomognu i samo da se čude koječemu prilikom susreta treće vrste. mislim da će nas možda dugo morati proučavati
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:56 30.09.2009

Re: ...

"Šta netko ima ulaziti u moj um"!

well, thats a whole point, i'm afraid...
omega68 omega68 18:03 03.10.2009

Re: ...

"Šta netko ima ulaziti u moj um"!


Mada,
zlonamerni bi rekli da bi se kod mene neprijatno iznenadili
ko bi ušao
myredneckself myredneckself 19:29 03.10.2009

Re: ...

Mada,
zlonamerni bi rekli da bi se kod mene neprijatno iznenadili
ko bi ušao

omega68 dobrodošao
šta podstanari prave nered? i kod mene nekad prave haos, kad se malo "raspuste"
Blade Runner Blade Runner 02:10 30.09.2009

Fascinantna naprava

Kao i uvek najvažnije je ko će da je (zlo)upotrebljava.
Jednom kad je usavrše i slika na kompjuteru bude ista kao i slika u glavi, biće samo pitanje trenutka da se slika sa kompjutera pošalje u glavu (a nešto ne verijem da će primarna upotreba biti lakše učenje )
MRNS
myredneckself myredneckself 08:28 30.09.2009

Re: Fascinantna naprava

Kao i uvek najvažnije je ko će da je (zlo)upotrebljava.
Jednom kad je usavrše i slika na kompjuteru bude ista kao i slika u glavi, biće samo pitanje trenutka da se slika sa kompjutera pošalje u glavu (a nešto ne verijem da će primarna upotreba biti lakše učenje )
MRNS

Blade, hvala na cvetiću
znaš ko? mafije, yakuzi, trijade, teroristi...bad guys, a možda i oni koji pretenduju da nam ovladaju mislima, seksualnim opredeljenjima itd. ("... to read feelings and complicated emotional states".) ja se uvek narogušim kad samo naslutim da neko može da uzurpira to malo slobode.
хат, наше је да ..боритјемо!
Kazezoze Kazezoze 10:01 30.09.2009

Re: Fascinantna naprava

pa, ako gledamo to iz malo drugachijeg ugla, oni su vec dugo u nashim glavama i manipulishu nashim umovima raznoraznim metodama. mi smo se uvek zavaravali da je nash um nash jedini izvor slobode, ali i to zavaravanje je deo kontrole uma. subliminalne poruke su jedan od nachina kontrole. ali, uvek postoji to ali...nash mozak se sastoji iz dve polovice i leva strana mozga je ona koja nam dekodira nashu stvarnost, odnosno sve shto nasha chula registruju se dekodira u levoj strani mozga koji nam pravi hologramsku 3D sliku i mi to zovemo stvarnost. slika ljudi koji dozhive slabiji mozhdani udar (u levoj strani mozga) je slichna onoj kodnoj slici u matrixu kad se poremete kodovi...



u desnoj strani mozga je smeshtena nasha kreativnost, mashta, pazhnja kao i sve ono shto nam se dogadja u snu. desna strana mozga je nashe nesvesno ja i od kolichine upotrebljivosti se ochitava nasha kreativnost.ona je najcheshce u zardjalom stanju i aktivira se jedino kroz snove. oni ljudi koji uspevaju da balansiraju sa svojom levom i desnom stranom mozga, ustvari su doveli svoju svest na jedan vishi nivo. predatorima je najvazhnije da kontrolishu i po mogucnosti manipulishu nashu desnu stranu mozga. ako to postignu, a sa ovom novom tehnologijom pokushavaju, moci ce da kontrolishu i samim tim manipulishu chak i onaj najnesvesniji deo nas, deo koji tek treba da otkrijemo...
jbg, vishe nam nece biti potrebni sveshtenici i politichari da manipulishu s nama, nauchnici ce ih bash lepo zameniti u tome i sve podici na jedan vishi nivo manipulacije.
myredneckself myredneckself 13:39 30.09.2009

Re: Fascinantna naprava

moci ce da kontrolishu i samim tim manipulishu chak i onaj najnesvesniji deo nas, deo koji tek treba da otkrijemo...
jbg, vishe nam nece biti potrebni sveshtenici i politichari da manipulishu s nama, nauchnici ce ih bash lepo zameniti u tome i sve podici na jedan vishi nivo manipulacije.

...recimo da sugerišu sve i svašta, od političke do seksualne opredeljenosti?! a nećemo moći da sakrijemo ništa, the ultimate truth machine ruuulz. Kaz, volim što si svratio da putujemo maštom na matrix style
marco_de.manccini marco_de.manccini 06:49 30.09.2009

а може ли

та машина да обрише мало меморије? накупило се глупости (добро, добро, нема ничег до глупости) у мојој глави.

унапред захвалан,
marco
myredneckself myredneckself 08:35 30.09.2009

Re: а може ли

та машина да обрише мало меморије? накупило се глупости (добро, добро, нема ничег до глупости) у мојој глави.

унапред захвалан,
marco

професоре, што тек мени треба ресет !
ај' заједно да се пријавимо...шта сам оно тела да кажем?
gordanac gordanac 07:20 30.09.2009

kada i ako...

..ikada napravimo mašinu koja ume da razume, da reprodukuje i "naslika" ovo:



..tada ću možda reći, tada ću možda poverovati da smo zaista zaboravili sve i da je počelo "posthumano" doba...(koje može možda da bude samo u neku ruku bolje od ovog kao, ponekad i retko - "humanog", u kom ipak vredi večnosti svaki takav "redak i ponekad" human trenutak, tako ja mislim)

Dotle - radujem se svakoj, ali baš svakoj IT inovaciji.
myredneckself myredneckself 09:22 30.09.2009

Re: kada i ako...

..ikada napravimo mašinu koja ume da razume, da reprodukuje i "naslika" ovo:

gordanac, ti umeš da me vratiš iz mojih bespuća
hvala za klip i emotivnost
debela.hladovina debela.hladovina 09:06 30.09.2009

Until the End of the World

Tog filma sam se setio posle, ne znam ni sam koliko, godina...
myredneckself myredneckself 09:25 30.09.2009

Re: Until the End of the World

Tog filma sam se setio posle, ne znam ni sam koliko, godina...

jel beše Venders? aha, treba da pogledam, ako si to mislio?
dobrodošao
edit: imam dosta da čitam kod tebe, a nisam ni znala
debela.hladovina debela.hladovina 10:11 30.09.2009

Re: Until the End of the World

Hvala na dobrodošlici :)

Venders je, u pravu si...
rapunzel rapunzel 14:17 30.09.2009

Re: Until the End of the World

myredneckself myredneckself 14:23 30.09.2009

Re: Until the End of the World

rapunzel

hej, rapunzel, gde si?
štagod da si pustila od Cave-a, bilo bi melem za dušu
a ovo će me požuriti da gledam film što pre - predivna pesma!
rapunzel rapunzel 14:32 30.09.2009

Re: Until the End of the World

evo me draga, ne postizavam

inače ovaj film ima predivnu muziku:))))
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:56 30.09.2009

Re: Until the End of the World

rapunzel
evo me draga, ne postizavam

inače ovaj film ima predivnu muziku:))))


I jos stosta predivno.

"I am searching...".
myredneckself myredneckself 00:07 01.10.2009

Re: Until the End of the World

evo me draga, ne postizavam

inače ovaj film ima predivnu muziku:))))

a jel možda znaš gde je reanimator, nema ga danima?
myredneckself myredneckself 00:11 01.10.2009

Re: Until the End of the World

I jos stosta predivno.

"I am searching...".

srdjane.pajic šta, šta? nisam gledala, kaži šta tražiš?
mirelarado mirelarado 00:20 01.10.2009

Re: Until the End of the World

myredneckself
a jel možda znaš gde je reanimator, nema ga danima?


Знам ја, МРНС. Ре ужива негде на мору, благо њему. :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:18 01.10.2009

Re: Until the End of the World

inače ovaj film ima predivnu muziku:))))

мени је још боља на "the end of violence".

waits, eels, spain, cooder, ...
myredneckself myredneckself 22:08 01.10.2009

Re: Until the End of the World

Знам ја, МРНС. Ре ужива негде на мору, благо њему. :)

знала сам, радничке спортске игре! е, нека ужива, мирела
myredneckself myredneckself 22:10 01.10.2009

Re: Until the End of the World

мени је још боља на "the end of violence".

waits, eels, spain, cooder, ...

ух, колико ја филмова нисам видела, значи и овај иде на мој најновији списак са овог поста
mirelarado mirelarado 22:33 01.10.2009

Re: Until the End of the World

myredneckself
Знам ја, МРНС. Ре ужива негде на мору, благо њему. :)

знала сам, радничке спортске игре! е, нека ужива, мирела


Вратио се, изгледа.

Ни ја нисам гледала овај филм, а баш делује занимљиво. У ствари, кад имам пуно да радим, онда ме све друго неодољиво привлачи.
myredneckself myredneckself 23:23 01.10.2009

Re: Until the End of the World

Ни ја нисам гледала овај филм, а баш делује занимљиво. У ствари, кад имам пуно да радим, онда ме све друго неодољиво привлачи.

мирела, види шта ја сада читам?

хоћеш да ти пошаљем чим завршим?
(само што још нико није превео на српски, али може се...)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:17 02.10.2009

Re: Until the End of the World

ala kasnim ovde bogte, al nikako da postignem da blogu posvetim pažnju koju zaslužuje.
mora da vidite taj film. ne znam dal može kod vas da se vidi na hulu???
javite šta je bilo
sinergija92 sinergija92 02:20 02.10.2009

Re: Until the End of the World

Ne moze van SAD-a...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:25 02.10.2009

Re: Until the End of the World

ne znam kako sam uopšte i pomislila da će da može.
jbg
sigurno ga ima na nekom drugom mestu, al sad ne mogu da tražim moram decu da spakujem u krevet
myredneckself myredneckself 02:25 02.10.2009

Re: Until the End of the World

ala kasnim ovde bogte, al nikako da postignem da blogu posvetim pažnju koju zaslužuje.
mora da vidite taj film. ne znam dal može kod vas da se vidi na hulu???
javite šta je bilo

gde si njanjo, jel prošo grip?
nemam vremena trenutno za filmove, pravila sam ajvar
eh da probaš kakav je odmah bi ozdravila (malo bi te preznojio)
myredneckself myredneckself 02:29 02.10.2009

Re: Until the End of the World

Ne moze van SAD-a...

dobro, snaćićemo se već
myredneckself myredneckself 02:30 02.10.2009

Re: Until the End of the World

sigurno ga ima na nekom drugom mestu, al sad ne mogu da tražim moram decu da spakujem u krevet

šta rade klinci, jel ima hitova?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:03 02.10.2009

Re: Until the End of the World

e hitova kolko hoćeš al evo ti nešto što me onako baš prijatno iznenadilo. nerviram se ja nešto na telefonu jer sam zvala neki customer service i poludela sam od onih pritisni 1 ako hoćeš na engeskom, pritisni 2 ako hoćeš na španskom, pritisni 3 ako hoćeš this, 4 ako hoćeš that i tako dalje i dok slušam muziku šetam po kući nervozno i onda dodje moj sin i kaže mi mommy just breath in and breath out and you'll be fine. eto ti on zna sa svojih 5 godina to, a ja ne znam. propast za mene šta da ti kažem.
mirelarado mirelarado 07:09 02.10.2009

Re: Until the End of the World

myredneckself
nemam vremena trenutno za filmove, pravila sam ajvar


myredneckself myredneckself 09:36 02.10.2009

Re: Until the End of the World

njanja_de.manccini
e hitova kolko hoćeš al evo ti nešto što me onako baš prijatno iznenadilo. nerviram se ja nešto na telefonu jer sam zvala neki customer service i poludela sam od onih pritisni 1 ako hožeš na engeskom, pritisni 2 ako hoćeš na španskom, pritisni 3 ako hoćeš this, 4 ako hoćeš that i tako dalje i dok slušam muziku šetam po kući nervozno i onda dodje moj sin i kaže mi mommy just breath in and breath out and you'll be fine. eto ti on zna sa svojih 5 godina to, a ja ne znam. propast za mene šta da ti kažem.

obožavam da slušam klince
myredneckself myredneckself 09:37 02.10.2009

Re: Until the End of the World

mirelarado
myredneckself
nemam vremena trenutno za filmove, pravila sam ajvar





Milena Mitic Milena Mitic 11:12 30.09.2009

wuuuhuuu!

I'm still waiting for my internet enabled goggles connected directly to may brain. :)
a oe ce morati da koriste tehnologiju koja omogucava 'citanje' mozdanih impulsa...

ovu recenicu nisam shvatila:

Plašili su se i aviona kad su ga smislili, pa kad su skontali kako je dobra stvar, verujem da su bili oduševljeni. Ko je od njih tada mislio da će avioni biti glavno oružje u ratovima, koje seje bombe i smrt?

pa zar treba ukinuti avione??? uvek ce se nove tehnologije koristiti za nova oruzja, ali to nije do tehnologija, vec do ljudi...pa ako samo sebe unnistimo, to nece biti zbog tehnologije vec zbog nedostatka pameti...
myredneckself myredneckself 13:19 30.09.2009

Re: wuuuhuuu!

pa zar treba ukinuti avione??? uvek ce se nove tehnologije koristiti za nova oruzja, ali to nije do tehnologija, vec do ljudi...pa ako samo sebe unnistimo, to nece biti zbog tehnologije vec zbog nedostatka pameti...

pre svega, dobrodošla Milena Mitić
Milena ovaj topic sam pokrenula da o njemu pričamo i naravno očekivala i pro i contra stavove, on pokazuje koliko smo tehnološki uznapredovali i koliko to tek možemo, sve brže i brže. to me veseli, jer se uvek nadamo najboljem, a plašim se samo tih "wrong hands" i lude pameti, s razlogom. nemoj me molim te terati da pomislim da si shvatila da volim da živim u šumi, bez struje, premda ne odričem pravo nikome na takav način života.( nisam još u toj fazi ) ja volim ovaj internet i high tech stvarčice, it's a brave new world, my dear
myredneckself myredneckself 14:41 30.09.2009

Re: wuuuhuuu!

I'm still waiting for my internet enabled goggles connected directly to may brain. :)
a oe ce morati da koriste tehnologiju koja omogucava 'citanje' mozdanih impulsa...

zamisli neki proces... transferujemo svo iskustvo i učenje od nekih ljudi u mozgove drugih, dok spavaju...
divota! svi pametni (i isti?!), a na radost decama - više nam ne trebaju učitelji i škole
Milena Mitic Milena Mitic 01:20 01.10.2009

Re: wuuuhuuu!

myredneckself

zamisli neki proces... transferujemo svo iskustvo i učenje od nekih ljudi u mozgove drugih, dok spavaju...
divota! svi pametni (i isti?!), a na radost decama - više nam ne trebaju učitelji i škole

pa tesko da bi bas bili isti, za to je potrebno vise od downloada necijeg iskustva. underlying physiological differences of our brains, determined by genetic factors bi se ipak isprecile tom poistovecivanju...
zatim, jedna stvar koju ovde izgleda svi zaboravljaju - dok god se razvijaju oruzja, razvijace se i protivoruzja (nacini da se oruzje unisti ili da se od njega zastiti), i to naravno, ne iz cistog altruizma vec iz straha da oruzje moze da ode drugoj strani... i sad, pre ili kasnije sve procuri, ima mnogo pametnih ljudi na ovom svetu, hakovace se to samo tako...
s druge strane, zamisli prednosti takvog nacina sticanja znanja, koji preskace ogranicenja koja imamo danas - umesto multidiscplinarnih timova mogli bi da imamo multidiscplinarne strucnjake...(naravno, vec vidim kako se neki bune da i oni mogu biti iskorisceni u lose svrhe, ali bez nekog osnovnog poverenja u ljude i ovu vrstu, sto se mene tice, mozemo da propadnemo odmah...)
nemoj me molim te terati da pomislim da si shvatila da volim da živim u šumi, bez struje, premda ne odričem pravo nikome na takav način života.( nisam još u toj fazi ) ja volim ovaj internet i high tech stvarčice, it's a brave new world, my dear

ma nisam, samo sam osetljiva na avione
ja za nasu buducnost vidim samo dve alternative - ili cemo tehnoloski napredovati i naci nacin da se ne samounistimo, ili cemo tehnoloski napredovati i necemo naci taj nacin. opcije bez tehnoloskog napretka nema, jednostavno broj ljudi koji imamo danas je neodrziv bez tehnoloske civilizacije.
napredak nauke i tehnologije me ne brine ni priblizno (naprotiv, mislim da treba jos vise ulagati u isti, of course sa pravim ciljevima) koliko ono sto smo mi u stanju da ucinimo drugom coveku, bez ikakve tehnologije, samo zato to je po necemu drugaciji...
jednostavno - kraj sveta kakav danas postoji, ja ne vidim ako nesto automatski lose (posto vec znamo da ovakav ne funkcionise dovoljno dobro).

moj omiljeni citat na ovu temu je Sinclair, iz Babylon 5, na pitanje o istrazivanju svemira:

"Mary Ann Cramer: Is it worth it? Should we just pull back? Forget the whole thing as a bad idea, and take care of our own problems, at home.
Sinclair: No. We have to stay here. And there's a simple reason why. Ask ten different scientists about the environment, population control, genetics, and you'll get ten different answers, but there's one thing every scientist on the planet agrees on. Whether it happens in a hundred years or a thousand years or a million years, eventually our Sun will grow cold and go out. When that happens, it won't just take us. It'll take Marilyn Monroe, and Lao-Tzu, and Einstein, and Morobuto, and Buddy Holly, and Aristophanes…[and] all of this…all of this…was for nothing. Unless we go to the stars."
myredneckself myredneckself 02:29 01.10.2009

Re: wuuuhuuu!

jednostavno - kraj sveta kakav danas postoji, ja ne vidim ako nesto automatski lose (posto vec znamo da ovakav ne funkcionise dovoljno dobro).

ma ja sam nepopravljivi optimista, još ne vidim da smo stigli u tu tačku iz koje nam nema povratka, i da nam rok trajanja ističe. imam još ponešto da uradim.
seriju nisam gledala, ali ove Sinclair-ove reči su mi stvarno prelepe, zbog dobrog društva koje preporučuje na putu do zvezda
Whether it happens in a hundred years or a thousand years or a million years, eventually our Sun will grow cold and go out.

a ponekad pomislim i ako naše sunce napravi totalni makeover i preraste jednom u nekog crvenog džina i povuče za sobom svoju bližu i dalju okolinu, neki tamo ljudi će ga zameniti nekim drugim, ne isplati se to popravljati
Milena Mitic Milena Mitic 23:27 01.10.2009

Re: wuuuhuuu!

myredneckself

ma ja sam nepopravljivi optimista, još ne vidim da smo stigli u tu tačku iz koje nam nema povratka, i da nam rok trajanja ističe. imam još ponešto da uradim.

pa ko kaze da sam ja pod 'krajem sveta kakav je danas' mislila na istrebljenje ljudi?
myredneckself myredneckself 01:55 02.10.2009

Re: wuuuhuuu!

pa ko kaze da sam ja pod 'krajem sveta kakav je danas' mislila na istrebljenje ljudi?

hmmm, a ko smatra da je automatski loše ako nastane "kraj" sveta kakav je danas i koji ne funkcioniše dovoljno dobro?
pričale smo o visokim tehnologijama, pa sam pomislila i na oružje i protivoružje, pa sve to u pogrešnim rukama,
to bi nam moglo fest nauditi, i omesti nas u poslovima, ha?
onda ni šumu ne bismo imali

sinergija92 sinergija92 02:05 02.10.2009

Re: wuuuhuuu!

Mislim da mnogi nesporazumi nastaju zato sto se ne shvata koliko smo mi mali u odnosu na univerzum i koliko je jedan ljudski vek kratak, nasa generacija je kap u moru koja ne moze da promeni nista, ili se barem malo toga moze primetiti....da pojasnim ovu moju recenicu jednim (poznatim) primerom:

Naime, ako bi smo celokupan period ljudske civilizacije uporedili sa jednim satom, (60 minuta), onda bi 55 minuta naseg postojanja bilo u starijem kamenom dobu, preostalih 5 minuta bi bilo mladje kameno doba, a vreme u kojem se voze automobili, avioni, koriste struja i telefoni, televizija, "odnelo" bi svega par sekundi....

Toliko o relativnosti i shvatanju da ce promene biti takve da ce ih moci doziveti samo jedna generacija ...
myredneckself myredneckself 09:51 02.10.2009

Re: wuuuhuuu!

Naime, ako bi smo celokupan period ljudske civilizacije uporedili sa jednim satom, (60 minuta), onda bi 55 minuta naseg postojanja bilo u starijem kamenom dobu, preostalih 5 minuta bi bilo mladje kameno doba, a vreme u kojem se voze automobili, avioni, koriste struja i telefoni, televizija, "odnelo" bi svega par sekundi....

Toliko o relativnosti i shvatanju da ce promene biti takve da ce ih moci doziveti samo jedna generacija ...

hmmm, da...relativnost, sinergijo
nego možeš li tamo negde u poslednjim nano sekundama da vidiš mene kako vatam poslednji voz za debele crvene paprike i patlidžane, i u poslednjem momentu pravim ajvar?
(a i da nisam stigla ove godine, ništa naročito, čuvam ja recept za sledeće generacije)
sinergija92 sinergija92 03:50 03.10.2009

Re: wuuuhuuu!

myredneckself
Naime, ako bi smo celokupan period ljudske civilizacije uporedili sa jednim satom, (60 minuta), onda bi 55 minuta naseg postojanja bilo u starijem kamenom dobu, preostalih 5 minuta bi bilo mladje kameno doba, a vreme u kojem se voze automobili, avioni, koriste struja i telefoni, televizija, "odnelo" bi svega par sekundi....

Toliko o relativnosti i shvatanju da ce promene biti takve da ce ih moci doziveti samo jedna generacija ...

hmmm, da...relativnost, sinergijo
nego možeš li tamo negde u poslednjim nano sekundama da vidiš mene kako vatam poslednji voz za debele crvene paprike i patlidžane, i u poslednjem momentu pravim ajvar?
(a i da nisam stigla ove godine, ništa naročito, čuvam ja recept za sledeće generacije)


U poslednjim nanosekundama mi se "javilo" da si stigla da napravis ajvar, nesto je malo vise ljutkast, ali zato je i ukusniji... ...a recept....da, recept je najbitniji za pokolenja...
mrdax mrdax 12:17 30.09.2009

Dvomisao

Pocnite na vreme da vezbate dvomisao. Vec vidim na intervjuima za posao, na aerodromima, na prijemnim ispitima kako odredjeni kontrolori mogu da citaju misli za 'opste' dobro.
myredneckself myredneckself 13:25 30.09.2009

Re: Dvomisao

Pocnite na vreme da vezbate dvomisao. Vec vidim na intervjuima za posao, na aerodromima, na prijemnim ispitima kako odredjeni kontrolori mogu da citaju misli za 'opste' dobro.

mrdax dobrodošao/la

odoh ja da vežbam i otvorim prvu stranicu mog dream journal-a
edit: ah, i kod tebe nisam bila i čitala, baš je dobro što si došao/la
mrdax mrdax 13:45 30.09.2009

Re: Dvomisao


Mr Dax, musko, hehehehe
myredneckself myredneckself 13:51 30.09.2009

Re: Dvomisao

Mr Dax, musko, hehehehe

oh, mister, osobito mi je zadovoljstvo
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:37 30.09.2009

Večni sjaj besprekornog uma

Džoel (Keri) otkriva da se njegova bivša devojka Klementina (Vinslet), sa kojom je bio u vezi dugo godina, podvrgla psihijatrijskom eksperimentu u kome se briše njeno sećanje na Džoela. Frustriran idejom da se njegova bivša devojka ne seća vremena koje su proveli zajedno, Džoel se prepušta istom procesu kod doktora Hauarda Mercvejka (Tom Vilkinson) kako bi našao način da povrati njenu memoriju.

Pošto je u pitanju proces koji evoluira, veći deo filma odigrava se unutar Džoelovog uma i njegovog sećanja na prve dane njihove strasti. Dok doktor i njegovi saradnici (Kirsten Danst, Mark Rufalo, Elajdža Vud) prolaze kroz lavirinte Džoelovog uma, on shvata da ne želi da zaboravi Klementinu i namerava da napusti proces.


myredneckself myredneckself 13:49 30.09.2009

Re: Večni sjaj besprekornog uma

Vojislav Stojković
Džoel (Keri) otkriva da se njegova bivša devojka Klementina (Vinslet), sa kojom je bio u vezi dugo godina, podvrgla psihijatrijskom eksperimentu u kome se briše njeno sećanje na Džoela. Frustriran idejom da se njegova bivša devojka ne seća vremena koje su proveli zajedno, Džoel se prepušta istom procesu kod doktora Hauarda Mercvejka (Tom Vilkinson) kako bi našao način da povrati njenu memoriju.

Pošto je u pitanju proces koji evoluira, veći deo filma odigrava se unutar Džoelovog uma i njegovog sećanja na prve dane njihove strasti. Dok doktor i njegovi saradnici (Kirsten Danst, Mark Rufalo, Elajdža Vud) prolaze kroz lavirinte Džoelovog uma, on shvata da ne želi da zaboravi Klementinu i namerava da napusti proces.



Vojislave, dobrodošao
hvala na ovom kratkom pregledu, posle tvog i predloga debele.hladovine, ja ovaj film moram pogledati.
(a ovih teških dana za mene, uljuljkivala sam se i tešila filmovima nouvelle vague perioda i starom dobrom evropom, posebno parizom)
edit: moram dva filma pogledati
mariopan mariopan 14:44 30.09.2009

Re: Večni sjaj besprekornog uma

Nekako verujem da će to najviše koristi doneti medicini i lečenju ljudi, onih koji ne mogu da se sete šta im je bilo u glavi i odkale im neke strašne misli..pa onda da ih leče.

Lakše mi je da mislim pozitivno, da će sve to nečemu dobrom da vodi, nego recimo, da pomislim kakve se zloupotrebe mogu napraviti.

Eto, pade mi na pamet, ako bi mogli da vide šta imamo u glavi, šta ih sprečava da nam obrnutim procesom u glavu usađuju neke loše misli? Da nas nahuškaju jedne na druge, da počnu opet neke svoje ratove a mi da im budemo nevoljna ali nesvesna vojska? Ratovi su veliki biznis a već znamo kako bedušno se vode upravo radi profita.

I barut je izmišljen da bi se pravio vatromet pa vidi šta su posle uradili sa njim.
myredneckself myredneckself 15:12 30.09.2009

Re: Večni sjaj besprekornog uma

mariopan
Nekako verujem da će to najviše koristi doneti medicini i lečenju ljudi, onih koji ne mogu da se sete šta im je bilo u glavi i odkale im neke strašne misli..pa onda da ih leče.

Lakše mi je da mislim pozitivno, da će sve to nečemu dobrom da vodi, nego recimo, da pomislim kakve se zloupotrebe mogu napraviti.

Eto, pade mi na pamet, ako bi mogli da vide šta imamo u glavi, šta ih sprečava da nam obrnutim procesom u glavu usađuju neke loše misli? Da nas nahuškaju jedne na druge, da počnu opet neke svoje ratove a mi da im budemo nevoljna ali nesvesna vojska? Ratovi su veliki biznis a već znamo kako bedušno se vode upravo radi profita.

I barut je izmišljen da bi se pravio vatromet pa vidi šta su posle uradili sa njim.

ćao, mariopan, duuugo te nije bilo, čini mi se od mog drugog, trećeg posta ovde
ni ja ne smem da pustim mašti na volju šta bi sve moglo biti od svega toga, neću da kvarim dan
misliću pozitivno, evo volela bih kad bih znala može li se isto primeniti i na životinje. baš me zanima šta ovog časa misli moj dragi pas, Mala...opisaću ti sliku, sedim i kuckam na laptopu, a ona sedi na podu do mene, sa glavom na mojoj nozi i drema. šta li sanja?!
mariopan mariopan 18:26 30.09.2009

Re: Večni sjaj besprekornog uma

, Mala...opisaću ti sliku, sedim i kuckam na laptopu, a ona sedi na podu do mene, sa glavom na mojoj nozi i drema. šta li sanja?!
*novo 

Moj pas mi sedi u krilu
Drema i valjda sanja da ga nisam ostavila jer me ne ispušta iz vida otkad sam došla sa odmora.
Kladim se da moj Mali sanja tvoju Malu ili bar neku slatku devojčicu.
myredneckself myredneckself 00:16 01.10.2009

Re: Večni sjaj besprekornog uma

Moj pas mi sedi u krilu
Drema i valjda sanja da ga nisam ostavila jer me ne ispušta iz vida otkad sam došla sa odmora.
Kladim se da moj Mali sanja tvoju Malu ili bar neku slatku devojčicu.

znači i on je emotivac i maza? sigurno sanjaju nešto slatko, šmekeri jedni
jasnaz jasnaz 16:32 30.09.2009

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



ajde da im verujemo da je neophodno..... dok ono što je potrebno čeka da prođe preko praga human(itarn)og......

...... таргети, nema šta

____________

lepo je što si tu
myredneckself myredneckself 00:19 01.10.2009

Re: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

ajde da im verujemo da je neophodno..... dok ono što je potrebno čeka da prođe preko praga human(itarn)og......

...... таргети, nema šta

____________

lepo je što si tu

jasnaz, hvala na slici uz dobar komentar, i na lepim rečima !
myredneckself myredneckself 00:21 01.10.2009

Re: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

šta čekate, trolujte, jel ima nešto novo nije me bilo jedno vreme!?
crossover crossover 00:35 01.10.2009

Re: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

myredneckself
šta čekate, trolujte, jel ima nešto novo nije me bilo jedno vreme!?

Ево шта раде гикови кад им је досадно.

Ћао Мрнс
myredneckself myredneckself 00:54 01.10.2009

Re: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Ево шта раде гикови кад им је досадно.

Ћао Мрнс

ха, ха, ха...крос, баш је страва!
само да знаш, у суботу сам била у Ср. Карловцима на грожђенбалу и лудовале ја и моја друга на нечем сличном
Hansel Hansel 08:17 02.10.2009

Zanimljivo

Pokušao sam na brzinu da nešto detaljnije pročitam, ali mi, tako - na brzinu, ne uspeva. Svima s rezervama zbog totalitarizma kojem bi ovo moglo da bude oruđe (a i ja mislim da nam se totalitarizam sprema, a kad će da se skuva i kad će da nas skroz skuva, nemam predstavu) mogu samo da kažem nešto što možda previđaju - da ovo ipak radi na žice (?!), i da ne može tek tako da na nekom bude primenjeno, sve i da postane upotrebljivo - slike dobiju bolju razlučivost, pa i boju. Drugim rečima - čovek mora dobrovoljno da pristane ili da ga se natera na snimanje. Drugo, koliko se može videti, ovde su elektrode vezane na deo mozga zadužen za vid. Mentalne slike nisu kod većine tako intenzivne (u pravu si, Milorade, čovek ne razmišlja samo u slikama), očekivalo bi se i da je njihova neuralna osnova slabija, pa samim tim i teža za ispravnu detekciju.

Nije još nešto jasno iz ovog teksta, a rekoh - preciznije ništa ne pronađoh, da li su slike koje se prezentuju subjektima u eksperimentu već u kompjuterskoj bazi, tj. da li je to npr. samo abeceda pisana određenim fontom, s jakim kontrastom, naravno. Drugim rečima, kompjuter možda može da prepozna neke karakteristične promene za određeno slovo, ali - može li da prepozna neki oblik koji nije u bazi? Itd.

Razne druge zanimljivosti ovde: Kamitani
myredneckself myredneckself 09:32 02.10.2009

Re: Zanimljivo

Hansel
Pokušao sam na brzinu da nešto detaljnije pročitam, ali mi, tako - na brzinu, ne uspeva. Svima s rezervama zbog totalitarizma kojem bi ovo moglo da bude oruđe (a i ja mislim da nam se totalitarizam sprema, a kad će da se skuva i kad će da nas skroz skuva, nemam predstavu) mogu samo da kažem nešto što možda previđaju - da ovo ipak radi na žice (?!), i da ne može tek tako da na nekom bude primenjeno, sve i da postane upotrebljivo - slike dobiju bolju razlučivost, pa i boju. Drugim rečima - čovek mora dobrovoljno da pristane ili da ga se natera na snimanje. Drugo, koliko se može videti, ovde su elektrode vezane na deo mozga zadužen za vid. Mentalne slike nisu kod većine tako intenzivne (u pravu si, Milorade, čovek ne razmišlja samo u slikama), očekivalo bi se i da je njihova neuralna osnova slabija, pa samim tim i teža za ispravnu detekciju.

Nije još nešto jasno iz ovog teksta, a rekoh - preciznije ništa ne pronađoh, da li su slike koje se prezentuju subjektima u eksperimentu već u kompjuterskoj bazi, tj. da li je to npr. samo abeceda pisana određenim fontom, s jakim kontrastom, naravno. Drugim rečima, kompjuter možda može da prepozna neke karakteristične promene za određeno slovo, ali - može li da prepozna neki oblik koji nije u bazi? Itd.

Razne druge zanimljivosti ovde: Kamitani

Hansel, dobrodošao
probaj malo ovde
Hansel Hansel 16:05 02.10.2009

Re: Zanimljivo

Hvala, bolje te našao!

Ako ja ovo dobro razumem, izgleda da nisam bio daleko, osim što nema žica (u kontaktu s čovekom), pošto se radi funkcionalnom magnetnom rezonancom, a ne EEG-om, kako je meni bilo logičnije - ali nisam znao da fMRI može biti toliko precizna... Svejedno, još nema neke MR koja dijagnostikuje na daljinu, ili nekakve potabl MR... a i baza bi trebalo da bude povelika...

Sve u svemu, uopšte nismo blizu, bar u nekom ljudskom poimanju, scenarija o čitanju misli, bar ne ovim putem... Za sada im je jednostavnije da čitaju mejlove... i blogove!
myredneckself myredneckself 18:04 02.10.2009

Re: Zanimljivo

Sve u svemu, uopšte nismo blizu, bar u nekom ljudskom poimanju, scenarija o čitanju misli, bar ne ovim putem... Za sada im je jednostavnije da čitaju mejlove... i blogove!

...uz malu pomoć facebook-a
Hansel Hansel 18:48 02.10.2009

Re: Zanimljivo

Pa, da! Ja sam tamo samo eksperimentalno a već mi FB nudi prijatelje s kojima sam u kontaktu na Gmail-u, iako sam strogo vodio računa da im ne dam svoj password kako bi ga importovali (imenik)... Pomišljam da nisu bili tako oprezni ti neki drugi, to je jedino normalno objašnjenje, d ane pomišljam da su svejedno ušli u Gmail nalog! Da preciziram - s tim ljudima nemam "zajedničke prijatelje", nisam komunicirao na FB s njima niti bilo šta slično... Eto, tol'ko!
sinergija92 sinergija92 03:43 03.10.2009

Re: Zanimljivo

I meni se "desilo" slicno zapazanje, u mom slucaju u pitanju je yahoo....Mislim da je problem u tome sto dobar deo ljudi koristi istu lozinku i za svoj mail i za logovanje na sajtove gde se kao korisnicko ime zapravo upotrebljava sopstveni e-mail, tako da sajtovi imaju i mail i lozinku i "upadaju" u imenike, koriste kontakte i ko zna sta jos...

Znaci, jednostavno je....neopreznost
Hansel Hansel 13:10 03.10.2009

Re: Zanimljivo

Ne, u mom slučaju nije to u pitanju, svuda su mi lozinke različite, ali možda te druge osobe nisu vodile računa... Ali, to što je neko to iskoristio - dovoljno govori...

Da ne pričamo o reklamama na Gmail-u koje se biraju po rečima iz teksta mejla - slučajno sam jednom primetio, uradio nekoliko testova... i potvrdio pretpostavku o "neslučajnosti"... A nigde me niko nije pitao da li na to pristajem...
gordanac gordanac 09:48 02.10.2009

CCTV...

..i tehnologije već iskorištene za "nadgledanje spolja", a skoro pa i "iznutra"

CCTV

(nadam se da će i drugima ovi snimci biti I zabava...osim što se zaista i događa.

Od jednog znalca sistema kontrole i bezbednosti, čula sam (pre nekog vremena, kada su se u VB "ozakonjivali" propisi o uzimanju otisaka prstiju tokom saobraćajne kontrole), dakle, rekao mi je sledeće (otprilike) "decenijama smo, skoro sa žaljenjem, govorili o strogom nadzoru i ugrožavanju sloboda u diktaturama, a sada imamo sistem nadzora o kojem je bilo koja diktatrura mogla - samo da sanja...". Složili smo se da je taj paradoks lako otklonjiv demokratskim mehanizmima kojima se svaki "nadzor" - kontroliše, jasno i glasno.
Pitanje je - da li ljudi hoće takvu kontrolu...



The Love Police: Not to be Sniffed at



Tako se, duhovito i neobavezno, ustvari - tematizuje jedan prilično ozbiljan problem, stanje i pitanje u nekom društvu, kad se ima znanja, volje i veštine za - dijalog, kad se odoli predrasudama i stereotipima, kad se nauči da netrpeljivost nikada nije - kritika, samo je emocionalni izraz.. Neće proći dugo, a sistem "javnog bezbednosnog nadzora" biće - institucionalna tema u tim društvima, ozbiljna.

myredneckself myredneckself 10:12 02.10.2009

Re: CCTV...

Tako se, duhovito i neobavezno, ustvari - tematizuje jedan prilično ozbiljan problem, stanje i pitanje u nekom društvu, kad se ima znanja, volje i veštine za - dijalog, kad se odoli predrasudama i stereotipima, kad se nauči da netrpeljivost nikada nije - kritika, samo je emocionalni izraz.. Neće proći dugo, a sistem "javnog bezbednosnog nadzora" biće - institucionalna tema u tim društvima, ozbiljna.

kako bi ti rekla, fantastikuš ("because when you die, you'll regret you didn't work more." )



brisač je zakon
Blade Runner Blade Runner 15:04 02.10.2009

Re: CCTV...

Hansel Hansel 15:33 02.10.2009

Re: CCTV...

Pitanje je - da li ljudi hoće takvu kontrolu...
Pitanje je i hoće li ih (nas) pitati... ali: zaista pitati.
Blade Runner Blade Runner 16:09 02.10.2009

Re: CCTV...

Pitanje je i hoće li ih (nas) pitati... ali: zaista pitati.

Kako da ne. Kao i za sve drugo

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana