Društvo| Ljudska prava| Politika

Bris Taton žrtva homofoba

Predrag Azdejković RSS / 02.10.2009. u 18:42
srbija.9007.jpg

U intervjuu za francuski list „La Dépêche du Midi", koji izlazi u Tuluzu, roditelji ubijenog Brisa Tatona izjavili su da je njihov sin bio žrtva militantnih nacionalista koji su nameravali da terorišu učesnike gej parade:

„Među 11 osoba uhapšenih posle agresije su jedan arhitekta, studenti prava, sinovi iz dobrih kuća. Prema informacijama koje smo dobili na licu mesta, reč je o militantnim nacionalistima koji su nameravali da terorišu učesnike gej parade, koja je otkazana. Ti divljaci, politički izmanipulisali od ekstremista koji se protive ulasku Srbije u Evropsku uniju, krenuli su zato u lov na drugi plen, po mogućstvu na strance", rekli su roditelji Brisa Tatona.

Juče je u Beogradu održana „Šetnja protiv nasilja" koja je prošla istom rutom kojom je trebala da prođe zabranjena Povorka ponosa. Iako je događaj inicijalno organizovan kao odgovor na nasilje zbog Povorke ponosa i napade na strance u svim medijskim izveštajima nema ni reči o tome, već je događaj okarakterisan samo kao šetnja zbog ubistva Brisa Tatona. Današnji medijski izveštaji o događaju "Odgovor građana na nasilje", koji je takođe inicijalno organizovan kao odgovor na nasilje zbog Povorke ponosa i napade na strance ne spominju homofobiju i anti-gej nasilje. Nije više interesantno jer smo posle jednog svetskog skandala dobili drugi, ali retko ko spominje da je prvi uzrokovao ovaj drugi.

Fini i dobri beogradski sinovi iz poštenih kuća krenuli su ulicama Beograda da traže pedere i da ih mlate. Pošto pedere nisu našli, zadovoljili su se Brisom i njegovim drugarima. Kako pojedini očevici govore, dok su ih tukli upućivali su im homofobične psovke i uvrede. Homofobi su ubili Brisa Tatona i šta će država povodom toga da učini? Ubice će završiti u zatvoru, a opšta društvena homofobija će ostati da traži svoju sledeću žrtvu.

Ubistvo Brisa Tatona pokazuje da je homofobija opšte društveni problem, svih građana Srbije, jer sledeći put će žrtva biti vaš brat jer je nosio roze majicu, a to je tako sumnjivo gej, vaša ćerka jer nosi kratku kosu, a to je tako sumnjivo lezbejski, vaš drug jer je nosio uske pantalone, vaša sestra jer je izašla u gej klub... Osim toga mržnja prema pederima i lezbejkama je loša samim tim što je mržnja, ali su retki političari koji će javno da osude mržnju, jer i sami mrze i intimno misle da je ubiti pedere u redu. A to misli i većina u ovoj državi.

Ovih dana gledam ovaj cirkus u Beogradu i razmišljam koliko bi ljudi izašlo da je Bris Taton bio crnac iz Francuske, koliko bi ljudi izašlo da je Albanac, ili možda Rom, Musliman ili gej? Negde mi se čini da ove šetnje nisu toliko šetnje protiv nasilja koliko su pranje pred svetom što je naša bruka isplivala na površinu. Osam hiljada ljudi je juče izašlo na ulice Beograda jer je ubijen jedan Francuz. Kada je reč o osam hiljada ubijenih Muslimana na ulice izađu samo Žene u crnom. Bilo je potrebno nekoliko godina da ubijeni glumac Dragan Maksimović dobije spomen ploču, a već se priča o ulici Brisa Tatona. Dušana Jovanovića smo već odavno zaboravili. Meni je to licemerno i u tom cirkusu ne želim da učestvujem. Šminkajte groznu realnost bez mene. Možda smo ovim šetnjama postigli da će nasilnici prvo proveravati da li je žrtva strani državljanin, ali će nas svakako nastaviti da tuku, maltretiraju i ubijaju.

Predrag M. Azdejković
www.azdejkovic.com



Komentari (164)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

markonio92 markonio92 18:55 02.10.2009

No spin!

Da je sve bilo organizovano potvrđuje i sagovornik "Politike" koji tvrdi da su se navijači Partizana dogovorili da pronađu navijače Tuluza i obračunaju se sa njima.
Vest


Uzdrži se od spinovanja dok se ne utvrdi ko je koga tu jurio. Ne sporim da su i navijači-huligani velikim delom imali za metu učesnike parade, ali bar se uzdrži od korišćenja smrti Brisa Tatona u bilo koje svrhe, jer u tom slučaju nikako neće delovati kao da
tom cirkusu ne želim da učestvujem
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:03 02.10.2009

Re: No spin!

Hoćeš da kažeš da njegovi roditelji isto spinuju?
markonio92 markonio92 19:15 02.10.2009

Re: No spin!

Predrag Azdejković
Hoćeš da kažeš da njegovi roditelji isto spinuju?

Ne.
asparagus asparagus 19:35 02.10.2009

Re: No spin!

Realno njegovi roditelji su samo ispricali ono sto su culi ovde od policije, medija itd.

Znaci definitivno spin.
Jelena Gall Jelena Gall 20:14 02.10.2009

Re: No spin!

asparagus
Realno njegovi roditelji su samo ispricali ono sto su culi ovde od policije, medija itd.

Znaci definitivno spin.

ovde neko trazi dokaze, merodavne izjave o MOTIVIMA? i veruje da su policija i mediji smislili zvaku o homofobima, valjda zato da se stranci ne bi dosetili da su one siledzije u stvari ksenofobi?
nekome treba dokaz da oba cveta rastu u istoj basti?
pa da covek ne poveruje sta sve ovde moze da se procita!

nekome treba teorija konspiracije i spinovanja da bi zamaglio vezu zabranjivanja gej parade i ubijanja stranca? nekome smeta sto pedja navodno nema pijetata prema sramnoj cinjenici tatonove smrti? gde to pise? ja ne vidim. vidim samo da je pedja odlicno provalio mehanizam koji ocigledno vec deluje - mehanizam zaborava. sta to bese gej parada? pre koliko vekova? ko se ono sve nervirao sto je zabranjena, pardon, otkazana? ah, ko bi danas jos i na to mislio...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:34 02.10.2009

Re: No spin!

E zato je Jelena moja drugarica na Facebooku
gagonini gagonini 22:28 02.10.2009

Re: No spin!

jebi ga,
htedoooo
i ja nešto da kažem,
ali krug je zatvoren
posebno za one koji ne misle jednobrazno..
što bi reko pesnik,
joj ala smo se skupili bećari...
JJ Beba JJ Beba 13:19 03.10.2009

Partizan - Toulouse

Uzdrži se od spinovanja dok se ne utvrdi ko je koga tu jurio. Ne sporim da su i navijači-huligani velikim delom imali za metu učesnike parade, ali bar se uzdrži od korišćenja smrti Brisa Tatona u bilo koje svrhe, jer u tom slučaju nikako neće delovati kao da



detalj sa utakmice Partizan - Toulouse
leverkin leverkin 13:19 03.10.2009

Re: No spin!

Pa bez obzira sto se ja generalno slazem sa Azdejkovicem, u pravu je i Markonio: da bi se rekla grozna istina, treba se uzdrzati od manipulisanja Brisovom smrcu. Decko je mrtav, i to je mrtav zato sto je bio stranac, i za njega samoga nema nikakvog olaksanja sto nije bio Albanac, ili zrtva iz Srebrenice. Ne treba relativizovati smrt tog decka tako sto ce se komentarisati :eto mi ga zalimo zato sto je Francuz, a da je gej ili Albanac, ne bi ga zalili. Na tom decku su se slomila kola, i ne treba se preko njega raskusuravati sa nasim licemerjem i mimikrijom

Mi svi pretpostavljamo da ne bi bilo ovakve osude huligana, da je Bris bio Albanac, ili Rom. Ali to je samo spekulacija, jer se to nikad ne zna. Mediji su uzasno mocni u takvim situacijama. Da su mediji i politicari tri dana insitirali na zaljenju za Albancem, Romom ili cak i gej momkom, da je Ivica Dacic primio njegove roditelje, i organizovao dan zalosti, da su sve stranke osudile tu smrt, i nas svet bi odjednom poceo da zali tog Albanca, Roma ili geja. Jer ljudi u Srbiji su prosto takvi. Priklanjaju se sili i moci, a nekih narocitih uverenja i principa bas i nemaju.

Azdejkovicu, sve se slazem sa tobom, ljudi su odjednom poceli da zale Brisa, i pokusavaju da iznegiraju da su to bile batine namenjene gej paradi. Ali smrt je smrt , nasilje je nasilje. a fobija je fobija Ono nece biti smanjeno tako sto cemo "rangirati" sta je grozna, a sta jos groznija istina.

Sta je, po meni, ono sto treba raditi? U javnosti , zaista, stalno treba ponavljati i podsecati da su smrt Tatona i mrznja protiv gej parade ista stvar, i stalno ubedjivati ljude u to. Ako ista moze da bude pouka iz te smrti je da u Srbiji ama bas svako ko je u manjini moze da bude na meti linca. Ovo je prilika da javnost nasluti da su gejevi na meti ne zato sto su neko "satansko seme", vec prosto zato sto su manjina, kao sto je i Bris bio u manjini, i da se ekstremisti u Beogradu uvek izivljavaju na manjinama, na slabijima. Ovo je prilika da se natukne javnosti da su mrzitelji gej parade u Srbiji sramne kukavice koje jurisaju na goloruke i nezasticene, i da to nije nikava "zdrava srpska omladina", vec sociopate od kojih se treba distancirati. Mozda ne verujes, ali ljudima u Srbiji to stvarno treba reci, kao maloj deci - uopste ne preterujem. Pa mozda jednog dana i nas vrli predsednik to shvati, da i on treba to da kaze.
NNN NNN 19:28 02.10.2009

stvarno

reč je o militantnim nacionalistima koji su nameravali da terorišu učesnike gej parade, koja je otkazana. Ti divljaci, politički izmanipulisali od ekstremista koji se protive ulasku Srbije u Evropsku uniju, krenuli su zato u lov na drugi plen, po mogućstvu na strance
Bris je pretučen 2 dana pre otkazivanja gej parade.
niki m niki m 19:33 02.10.2009

Re: stvarno

Bris je pretučen 2 dana pre otkazivanja gej parade.


Mislim da nije toliko bitno sto se to desilo dva dana pre otkazivanja parade jer su tenzije u Beogradu bile prisutne pre svega zbog parade. Mislim da zato postoji veza izmedju parade i ubistva ovog nesrecnika iz Tuluza.
neverovatnimiki neverovatnimiki 20:06 02.10.2009

Kad je tesko Covic(ili danasnji zamenik)

Tenzije su postojale zbog reci i nastupa drzavnih cinovnika,pre svega DRagana Djilasa,koji se nedeljama pre Parade protivio odrzavnju,zatim je rekao da on nece da stane na celo kolone,jer je 'nedelja dan koji provodi sa svojim decom',zatim j eu vise navrata davao 'uputstva' huliganima gde i kada da napadaju ucesnika Parade,obavestavao huligane da policija ne moze da obezbedi skup,a na kraju pokazao zabrinutost za eventualno polomljene izloge u Beogradu,a za razbijene glave ga bas briga.Krv nije na budzetu.
Eto,ni jedan izlog nije polomljen,Djilasov budzet ce da ostane neokrnjen.Ne znam sta je onda trazio na jucerasnjem skupu i sta je zalio?
Zato je ona krvavocrvena ruza u njegovim rukama delovala morbidno?
adam weisphaut adam weisphaut 20:17 02.10.2009

Re: stvarno

Mislim da nije toliko bitno sto se to desilo dva dana pre otkazivanja parade jer su tenzije u Beogradu bile prisutne pre svega zbog parade. Mislim da zato postoji veza izmedju parade i ubistva ovog nesrecnika iz Tuluza.

Evo i spone:
„drvo koje ne rađa siječe i u vatru baca"
ili bolje rečeno sotone...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:00 02.10.2009

Re: stvarno

Evo i spone:
„drvo koje ne rađa siječe i u vatru baca"
ili bolje rečeno sotone...

E, to je to Adame...
Danas sam bio na skupu protiv nasilja...ovom što je najmanje režiran...A režiran je i taj..Jer je polovina govornika bila iz vlasti..I to od onih koji drže punu vlast..Znate ono.."Ja kao predsednik"... I neka su bili. Znači da su zabrinuti.
I bilo nas par stotina.Kao i uvek kad je gusto. Neki od govornika su namerno ili nenamerno pričali kako nas u problem dovodi neka militantna manjina..neki podivljali navijači..Inače, da nije njih mi bi bili sasvim lepi...
Eto sreće da je tako...Srbiju, društvo u Srbiji u problem dovodi većina, na žalost...ksenofobična i nekritična..
Ali, stvar se, kamo god krenuli ipak po malo bistri. Jasno je, belodano je jasno u čemu je problem...I prostora za Tadićeve, Ljajićeve, Đelićeve, Jeremićeve lagarije se sužava. Srbija jeste poslednja rupa Evrope, ali moraće iz rupe u Evropu....pa šta košta da se plati...
Ovi sa Zapada mogu lako "popizdeti" i saopštiti šapatom Tadiću da im više nije favorit. Recimo, mogu kazati, evo Toma nam se nudi kao konstruktivni faktor. Možda bi on to obavio brže i bolje nego ti...I moguće je da Tadićevim dvorjanima to bude sasvim dovoljno da se pokrenu i smisle neke malo kreativnije slogane i delatniju praksu od one "Kosovo je Srbija"...Dok god to bude vodeći slogan Srbija nema kud nego u najprimitivniji nacionalizam.Recimo da porade na redefiniciji "patriotizma"...Jer, svaka čast Rusima, naplatili su zaštitu Kosoiva,Kinezima,Gadafiju i drugim stubovima, ali bez zapada ode sve u "helać".....

shumska shumska 22:17 02.10.2009

Re: stvarno

.I prostora za Tadićeve, Ljajićeve, Đelićeve, Jeremićeve lagarije se sužava.

zabravili ste još nekoliko ljudi da spomenete i uvrstite ovde. Čede Jovanovićva lagarije, Nikolićeve, Šutanovčeve, Koraćeve, Dačićeve, Dinkićeve lagarije....Ne valja biti selektivan, čak i kada je u pitanju nabrajanje onih koji govore lagarije
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:22 02.10.2009

Re: stvarno

shumska
.I prostora za Tadićeve, Ljajićeve, Đelićeve, Jeremićeve lagarije se sužava.

zabravili ste još nekoliko ljudi da spomenete i uvrstite ovde. Čede Jovanovićva lagarije, Nikolićeve, Šutanovčeve, Koraćeve, Dačićeve, Dinkićeve lagarije....Ne valja biti selektivan, čak i kada je u pitanju nabrajanje onih koji govore lagarije

Eh, pa sad, trebalo je stotinjak imena da nabrojim..Slažem se...No, ovaj put ne pominjem Čedu i Nikolića jer nisu vlast...a da lažu, lažu, nemam ja oko toga rezervi..
Dinkića ne pominjem jer je postao margina....iako nanosi silnu štetu..
P.S. Izvini a gde te je to slagao Korać...
baroniknez baroniknez 23:02 02.10.2009

Re: stvarno


Drago Kovacevic
shumska
.I prostora za Tadićeve, Ljajićeve, Đelićeve, Jeremićeve lagarije se sužava.

zabravili ste još nekoliko ljudi da spomenete i uvrstite ovde. Čede Jovanovićva lagarije, Nikolićeve, Šutanovčeve, Koraćeve, Dačićeve, Dinkićeve lagarije....Ne valja biti selektivan, čak i kada je u pitanju nabrajanje onih koji govore lagarije

Eh, pa sad, trebalo je stotinjak imena da nabrojim..Slažem se...No, ovaj put ne pominjem Čedu i Nikolića jer nisu vlast...a da lažu, lažu, nemam ja oko toga rezervi..
Dinkića ne pominjem jer je postao margina....iako nanosi silnu štetu..
P.S. Izvini a gde te je to slagao Korać...


a gde nije, pa on je bio visoki cinovnik u vladi u vreme prve parade, pa smo videli kako je prosla. a da ne govorim o radu komisije koja je analizirala odredjene okolnosti vezane za ubistvo djindjica a koja je neuspeno zavrsila svoj posao. i naravno on je deo vlasti u beogradu, a ne vidim da se izdvaja od svojih kolega...
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:39 02.10.2009

Re: stvarno

a gde nije, pa on je bio visoki cinovnik u vladi u vreme prve parade, pa smo videli kako je prosla.

vidimo i dalje. tada su polupali prostorije sdu-a.
a da ne govorim o radu komisije koja je analizirala odredjene okolnosti vezane za ubistvo djindjica a koja je neuspeno zavrsila svoj posao.

neuspešno?
neuspešno je završen proces.
radovanović, ovaj glavni tužilac, obećao je javno da će da otvori istragu o pozadini ubistva premijera.
neće valjda korać to da radi. komisija je uradila analizu. ostalo je za tužilaštvo i sud. pa šta ćeš dalje kad sud nije hteo da pozove koštunicu da svedoči. šta je on? beli medved? zaštićen zakonom?
i naravno on je deo vlasti u beogradu, a ne vidim da se izdvaja od svojih kolega...

razlikuje se vrlo.
recimo, nije glasao za zakon o informisanju.
treba ga slušati i čitati šta je govorio od početka 90-tih. i isto govori i danas.
al nema ko da čuje.
bio i ostao u manjini.

p.s. nikad nije dobio gajbu.
nije imao telohranitelje ni kad je bio potpredsednik vlade.
vozi se sam svojim kolima.
nemaš pojma šta su mu radili.
vadili su na ulici pištolj na njega.
pretili mu telefonom...
Goran Vučković Goran Vučković 23:43 02.10.2009

Re: stvarno

treba ga slušati i čitati šta je govorio od početka 90-tih. i isto govori i danas.

Takoreći dosadan političar - priča stalno jedno te isto
cbronson cbronson 11:21 03.10.2009

Re: stvarno

Goran Vučković
treba ga slušati i čitati šta je govorio od početka 90-tih. i isto govori i danas.

Takoreći dosadan političar - priča stalno jedno te isto

... a i ne radi nista

Goran Vučković Goran Vučković 11:30 03.10.2009

Re: stvarno

... a i ne radi nista

Ne pratiš, Čato - pričamo o jednom finom gospodinu.
cbronson cbronson 11:55 03.10.2009

Re: stvarno

Goran Vučković
... a i ne radi nista

Ne pratiš, Čato - pričamo o jednom finom gospodinu.

eh, sada vidim, brzo potezem...
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:38 04.10.2009

Re: stvarno

Ne pratiš, Čato - pričamo o jednom finom gospodinu.

opsednut!
cbronson cbronson 15:25 05.10.2009

Re: stvarno

Goran Vučković
... a i ne radi nista

Ne pratiš, Čato - pričamo o jednom finom gospodinu.

harmonica, ako nemate nista protiv
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:30 02.10.2009

Cveće zla

Zlo je imanentno čoveku, ne svima i ne u jednakim količinama, ali jeste prisutno. Mržnja i destrukcija su oblici ispoljavanja zla.

Da nije bilo reči o Paradi ponosa, da u Srbiji ne postoji ni jedan gej, da nije bilo utakmice i nesrećnog Tatona, zloćudna agresija ispoljila bi se na bilo kome drugom, našla bi drugi cilj.
Destruktivni ljudi moraju se sprečiti silom ili kao pretnjom, ili fizičkom silom, oštrim kaznama i izolacijom.

Srbija je slaba država, javno mnenje i uticaj javnosti na organe vlasti gotovo nikakvo. U takvom socijalnom ambijentu kriminal i destrukcija cvetaju.

Insistiranjem na Paradi ponosa, u takvom društveno miljeu, organizatori su izložili sebe, sebi slične i sve druge koji ih javno podržavaju velikoj opasnosti.
Većinski deo srpskog društva nije spreman da prihvati i podrži parade pedera i lezbijki, a njegova država još uvek nema snage da ih zaštiti od militatne, agresivne i zle manjine.
To je realnost u kojoj živimo, a podrazumeva se da se moramo izboriti za bolju.

Indirektnu vezu između Parade ponosa i smrti Brisa Tatona nije bilo teško uočiti.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:34 02.10.2009

Re: Cveće zla

Većinski deo srpskog društva nije spremno da prihvati i podrži parade pedera i lezbijki, a njegova država još uvek nema snage da ih zaštiti od militatne, agresivne i zle manjine.


Zato što ta militantna, agresivna i zla manjina ima podršku većine.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:38 02.10.2009

Re: Cveće zla

Pa, rekao sam da većinski deo još uvek nije spreman da prihvati i podrži tu vrstu ispoljavanja različitosti, a to militantna manjina itekako dobro zna.

Dakle, nije reč o eksplicitnoj podršci.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:43 02.10.2009

Re: Cveće zla

Pa ne znam baš... Mislim da većina misli da pedere i lezbejke treba pobiti, ali ne bi da prlja ruke... a ovima nije problem da prljaju ruke...
gorran2 gorran2 19:44 02.10.2009

Re: Cveće zla

Zlo je imanentno čoveku
Čovek je imanentan zlu...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:45 02.10.2009

Re:Cveće zla

.
gorran2
Zlo je imanentno čoveku
Čovek je imanentan zlu...

Zlo ne postoji samo po sebi i mimo čoveka.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:46 02.10.2009

Re: Cveće zla

Predrag Azdejković
Pa ne znam baš... Mislim da većina misli da pedere i lezbejke treba pobiti, ali ne bi da prlja ruke... a ovima nije problem da prljaju ruke...

Mislim da grešiš.
Jelena Gall Jelena Gall 20:22 02.10.2009

Re: Cveće zla

Vojislav Stojković
Predrag Azdejković
Pa ne znam baš... Mislim da većina misli da pedere i lezbejke treba pobiti, ali ne bi da prlja ruke... a ovima nije problem da prljaju ruke...

Mislim da grešiš.

i ja.
postoji razlika izmedju ravnodusnosti i misljenja da vas treba pobiti.
a ravnodusnoscu manipulisu ljudi na odlucujucim pozicijama u politici, obrazovanju i crkvi.
ovi sto mlate i ubijaju nisu u stanju da ukapiraju da je najbezbednije biti ravnodusan. da ne nabrajam sad razloge, jasno je zasto.
i jasno je zasto je kljuc u obrazovanju, bas kao sto je jasno da ono uz ovakve politicare i ovakvu SPC moze biti samo takvo kakvo jeste.
chobanica chobanica 20:53 02.10.2009

Re: Cveće zla

Ravnodusnost je jedna stvar, ali oni koji su bili protiv parade nisu ravnodusni, a takvi su u vecini. Ravnodusnima bi bilo svejedno.

I meni je zasmetalo kada su gradjani pozvani na setnju da "pokazu da mi nismo takvi". "Mi" smo upravo "takvi".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:19 02.10.2009

Re: Cveće zla

Jelena Gall
... jasno je zasto je kljuc u obrazovanju...

Мање је реч образовању, више је реч о културном (цивилизацијском, друштвеном?) образцу.
Doctor Wu Doctor Wu 21:21 02.10.2009

Re: Cveće zla

образцу.

Je l' nije обрасцу?
Jelena Gall Jelena Gall 21:23 02.10.2009

Re: Cveće zla

Doctor Wu
образцу.

Je l' nije обрасцу?

brajo, odbrani se. ja citam igru recima, ali ajde da ne tvrdim. :)
Doctor Wu Doctor Wu 21:32 02.10.2009

Evo i za tebe nešto, čisto da se zabavljaš

a ravnodusnoscu manipulisu ljudi na odlucujucim pozicijama u politici, obrazovanju i crkvi.

Možeš li da mi navedeš i jednu državu, i jedno društvo na svetu, gde to nije slučaj?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:44 02.10.2009

Re: Cveće zla

Doctor Wu
образцу.

Je l' nije обрасцу?

Pravilno je Obrazu.

Kontaš, Doctore?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:45 02.10.2009

Re: Cveće zla

Doctor Wu
образцу.

Je l' nije обрасцу?

Него шта је...
Прерасли детету прстићи.
А може бити и да не знам?
Doctor Wu Doctor Wu 21:48 02.10.2009

Re: Cveće zla

Kontaš, Doctore?

Ok, Stojkoviću, bez vatriranja, zajebancija je bila u pitanju.
Moguće loša, moguće neduhovita, ali, svejedno, zajebancija.
Brajović mi je jedan od najcenjenijih ako ne i najcenjeniji bloger.
Jelena Gall Jelena Gall 21:52 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabavljaš

Doctor Wu
a ravnodusnoscu manipulisu ljudi na odlucujucim pozicijama u politici, obrazovanju i crkvi.

Možeš li da mi navedeš i jednu državu, i jedno društvo na svetu, gde to nije slučaj?

mogu da ti navedem sijaset zemalja u kojima je obrazovanje kvalitetnije, jer je bolje kotirano kod gradjana, pa samim tim i politicara (to mozes da procitas i kao visi stepen kontrole vlasti od strane gradjana, ne menja na stvari), i jer je upliv crkvava jednostavno manji. s obzirom da, ako dobro razumem, i sam radis u jednoj od naucnoobrazovnih institucija u engleskoj (ispravi me ako gresim, nisam ni najmanje cinicna), ne sumnjam da odlicno razumes o cemu govorim.
nema razloga ovde posezati za relativizujucim analogijama. konkretno, svetu - ili svetovima, svejedno - u kojem/kojima zivimo ti i ja, i pored povremenih eskalacija nasilja i postojanja desnicarskih partija, nisu strani ni homoseksualci ni stranci. ovi prvi cak uglavnom vise nisu ni tema, drugi jos jesu (da ne zalazimo sada u potencijalni trol), ali je sve predmet edukacije. o tome govorim.
Jelena Gall Jelena Gall 21:54 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabavljaš

i jednu državu, i jedno društvo

p.s. vec kad smo gore kod pravopisa, treba: ijednu drzavu, ijedno drustvo.
odvojeno samo ako kazes npr. "i jedno i drugo".
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:55 02.10.2009

Re: Cveće zla

.
Doctor Wu
Kontaš, Doctore?

Ok, Stojkoviću, bez vatriranja, zajebancija je bila u pitanju.
Moguće loša, moguće neduhovita, ali, svejedno, zajebancija.
Brajović mi je jedan od najcenjenijih ako ne i najcenjeniji bloger.


Dobro, neću više vatreno da ga branim.

Opušteno, samo opušteno, doctore..
antioksidant antioksidant 21:56 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

Možeš li da mi navedeš i jednu državu, i jedno društvo na svetu, gde to nije slučaj?

vatikan

tamo nema ravnodusnih
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:01 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

Peace, Докторе, peace, наравно. ;-)

Peace и свим другим људима добре воље.
Doctor Wu Doctor Wu 22:11 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

nema razloga ovde posezati za relativizujucim analogijama. konkretno, svetu - ili svetovima, svejedno - u kojem/kojima zivimo ti i ja, i pored povremenih eskalacija nasilja i postojanja desnicarskih partija, nisu strani ni homoseksualci ni stranci.

Moram priznati da imam problema sa razumevanjem ove rečenice, ali pretpostavljam da misliš na proganjanje. To, u velikoj meri, zavisi od sredine ali i od vremena. Baš sam juče slušao neki izveštaj u kome se reklo da je u Londonu, koji je, gay najfriendliji grad u UK, porast "violent attacks" (šta god to značilo) na pedere 13%, a neka od gay alijansi je izašla sa podatkom da je u proteklih 5 godina 20% pedera bilo žrtva "violent attacks", samo u Londonu. Policija kaže da se mnogi napadi ni prijavljuju, a ovaj trend objašnjava time da su ljudi, zaboga, više upset zbog toga što vide pedere koji se drže za ruke ili ljube na ulici. Uprkos takvom stanju duhova, policija zahteva od pedera da prijavljuju sve napade, i obećava akciju.

Znači, red se ne zavodi nikakvom edukacijom i prozivanjem kanterberijskog archbishopa/patrijarha nego pendrekom (no pun intended).
ovi prvi cak uglavnom vise nisu ni tema, drugi jos jesu (da ne zalazimo sada u potencijalni trol), ali je sve predmet edukacije. o tome govorim

Nekad mi se čini da je edukacija precenjen koncept.
Goran Vučković Goran Vučković 22:14 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

Nekad mi se čini da je edukacija precenjen koncept.

Jelena Gall Jelena Gall 22:15 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

Nekad mi se čini da je edukacija precenjen koncept.

JAKO se nadam da nije, iako mi je jasno da nije carobni stapic, nije dovoljna. znam.
Milan Novković Milan Novković 22:36 02.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

no pun intended

Which one?
filantrop filantrop 03:21 03.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

Moram priznati da imam problema sa razumevanjem ove rečenice, ali pretpostavljam da misliš na proganjanje. To, u velikoj meri, zavisi od sredine ali i od vremena. Baš sam juče slušao neki izveštaj u kome se reklo da je u Londonu, koji je, gay najfriendliji grad u UK, porast "violent attacks" (šta god to značilo) na pedere 13%, a neka od gay alijansi je izašla sa podatkom da je u proteklih 5 godina 20% pedera bilo žrtva "violent attacks", samo u Londonu. Policija kaže da se mnogi napadi ni prijavljuju, a ovaj trend objašnjava time da su ljudi, zaboga, više upset zbog toga što vide pedere koji se drže za ruke ili ljube na ulici. Uprkos takvom stanju duhova, policija zahteva od pedera da prijavljuju sve napade, i obećava akciju.

Jel ovo onaj isti doktor od letos?


Nije samo to. Podrška pederima je direktan napad na tradicionalnu porodicu kao stožera nekog, aj da kažemo građanskog društva. Zbog toga su u prošlosti pederima podršku davali revolucionari, komunisti, borce za ljudska prava i antitradicionalisti. "Konzervativci", čuvari tradicionalnih vrednosti su, naravno, uvek bili sa druge strane barikade.

Doctor Wu Doctor Wu 07:19 03.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

filantrop
Moram priznati da imam problema sa razumevanjem ove rečenice, ali pretpostavljam da misliš na proganjanje. To, u velikoj meri, zavisi od sredine ali i od vremena. Baš sam juče slušao neki izveštaj u kome se reklo da je u Londonu, koji je, gay najfriendliji grad u UK, porast "violent attacks" (šta god to značilo) na pedere 13%, a neka od gay alijansi je izašla sa podatkom da je u proteklih 5 godina 20% pedera bilo žrtva "violent attacks", samo u Londonu. Policija kaže da se mnogi napadi ni prijavljuju, a ovaj trend objašnjava time da su ljudi, zaboga, više upset zbog toga što vide pedere koji se drže za ruke ili ljube na ulici. Uprkos takvom stanju duhova, policija zahteva od pedera da prijavljuju sve napade, i obećava akciju.

Jel ovo onaj isti doktor od letos?


Nije samo to. Podrška pederima je direktan napad na tradicionalnu porodicu kao stožera nekog, aj da kažemo građanskog društva. Zbog toga su u prošlosti pederima podršku davali revolucionari, komunisti, borce za ljudska prava i antitradicionalisti. "Konzervativci", čuvari tradicionalnih vrednosti su, naravno, uvek bili sa druge strane barikade...

De si, filantrop? Pa dobro si počeo, što si stao?
Poslednjih godina se situacija unekoliko usložnila jer sada imaš situaciju u kojoj oni koji su klasno, materijalno, pa i rasno ugroženi (konkretno, crnci u Americi i Evropi) dobili priliku za otvorenije propagiranje svojih tradicionalnih vrednosti, a te vrednosti su, kao što gore rekoh vrlo mačo orijentisane. Sada su oni, koji su dugo bili objekat podrške "levičara", postali protivnici pedera, a desničari i tradicionalisti su polako počeli da preuzimaju primat u zaštiti pedera jer to vide kao način perfidne borbe kojom se dokazuje inferiornost stavova obojene manjine (imaš slučajeve onih holandskih naci-pedera). To je novi trend jer pre 90-tih nije bilo tako masovne afričke imigracije u Evropu.

Šta ti nije jasno? Hoćeš i ti da napišeš neku? Ili ćeš, ipak, da nastaviš, tako uneređen, da ćutiš u mraku?
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 11:38 03.10.2009

Re: Evo i za tebe nešto, čisto da se zabav

Doctor Wu

Nekad mi se čini da je edukacija precenjen koncept.

Kako me to nekako ne cudi...
leeanna leeanna 19:30 02.10.2009

.

Negde mi se čini da ove šetnje nisu toliko šetnje protiv nasilja koliko su pranje pred svetom što je naša bruka isplivala na površinu.

margos margos 20:54 02.10.2009

Re: .

Negde mi se čini da ove šetnje nisu toliko šetnje protiv nasilja koliko su pranje pred svetom što je naša bruka isplivala na površinu.

Bila sam na oba skupa i nemam pojma šta su organizatori planirali - ali ljudi koje sam tamo srela su upravo bili tu da pokažu da im je nasilja, svakog vida nasilja - dosta.
leeanna leeanna 21:10 02.10.2009

Re: .

Bila sam na oba skupa i nemam pojma šta su organizatori planirali - ali ljudi koje sam tamo srela su upravo bili tu da pokažu da im je nasilja, svakog vida nasilja - dosta.

Naravno, uopste ne sumnjam u tvoje i motive ljudi koje si tamo srela. Kao ni u motive ostalih plemenitih ljudi koji su mozda bili na tom skupu.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 19:44 02.10.2009

LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

U sledećem pasusu bih primetio jedan paradoks:
„Među 11 osoba uhapšenih posle agresije su jedan arhitekta, studenti prava, sinovi iz dobrih kuća. Prema informacijama koje smo dobili na licu mesta, reč je o militantnim nacionalistima koji su nameravali da terorišu učesnike gej parade, koja je otkazana. Ti divljaci, politički izmanipulisali od ekstremista koji se protive ulasku Srbije u Evropsku uniju, krenuli su zato u lov na drugi plen, po mogućstvu na strance", rekli su roditelji Brisa Tatona."
Prvo kaže se da su uhapšeni " jedan arhitekta, studenti prava, sinovi iz dobrih kuća" a potom potpuna oprečnost da je reč o "militantnim nacionalistima koji su nameravali da terorišu učesnike gej parade, koja je otkazana " kao i da su "Ti divljaci, politički izmanipulisali od ekstremista koji se protive ulasku Srbije u Evropsku uniju, krenuli su zato u lov na drugi plen, po mogućstvu na strance." Svako normalan će reći da svako ko propagira ili učestvuje u svakom vidu nasilja jeste izmanipulisani divljak ili huligan. A niko od njih ni u kom slučaju na može biti iz dobre kuće, što je sam Peđa u ironičnom smislu pomenuo kasnije u tekstu, sa čim se potpuno slažem.
Iskreno žao mi je Brisa Tatona koji je nastradao ni kriv ni dužan. I drago mi je što Peđa pomenuo pokojnog glumca Dragana Maksimovića i Duška Jovanovića koji su stradali od istog huliganskog i homofobičnog mentalnog sklopa ličnosti. I ako je tačno da se priča o tome kako treba Brisu Tatonu dati jednu ulicu, mišljenja sam da se to ne bi radilo da nisu u pitanju EU i "Beli Šengen". A zašto nije data po jedna ulica Draganu Maksimoviću i Dušku Jovanoviću? Jednostavno, oni nisu bili državljani Francuske od čijeg glasa zavisi odobravanje "Belog Šengena" i pristupanje Srbije EU.
ivana23 ivana23 19:50 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Jednostavno, oni nisu bili državljani Francuske od čijeg glasa zavisi odobravanje "Belog Šengena" i pristupanje Srbije EU.

17:30
БИЛТ: ТАЛАС НАСИЉА НЕМА УТИЦАЈА НА ОДНОСЕ СРБИЈЕ И ЕУ

БРИСЕЛ – Карл Билт, шеф дипломатије Шведске, председавајуће Европске уније, изјавио је данас да смрт француског младића Бриса Татона, кога је у Београду претукла група хулигана, нема утицаја на односе Србије и ЕУ.

„Нажалост, такве ствари се повремено догађају и у другим европским земљама. Али све док власти у Србији енергично реагују на тако нешто - то нема утицаја на односе Србије и ЕУ”, рекао је Билт за немачки радио Дојче веле.

„Ми можемо само да изразимо наше велико жаљење”, изјавио је шеф шведске дипломатије.



Танјуг
- i -
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 19:53 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Huligani su ubili i prebili mnogo ljudi u Srbiji i mislim da se to neće promeniti, jer se takvo ponašanje pospešuje vrednostima na kojima ovo društvo funkcioniše.
Jelena Gall Jelena Gall 20:25 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Али све док власти у Србији енергично реагују на тако нешто - то нема утицаја на односе Србије и ЕУ

ovim nista, ali BAS NISTA nije receno o tome kako ce energicnost srpske vlasti biti procenjena u EU narednih nedelja i meseci. to je samo jedna briljantna diplomatska izjava.
gorio92 gorio92 20:27 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Карл Билт, шеф дипломатије Шведске, председавајуће Европске уније, изјавио је данас да смрт француског младића Бриса Татона, кога је у Београду претукла група хулигана, нема утицаја на односе Србије и ЕУ.


I šta sada?
Sada je kao sve u redu, šteta je manja od očekivane?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:09 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

šta sada?
Sada je kao sve u redu, šteta je manja od očekivane?

Ma ne..Ivana samo čuva vlast...i brine o šteti..
Naravno da će to reći Bilt...Ali je pitanje šta će im u četiri oka reći...
Ja mislim da je Tadić tamo izgubio kredibilitet..Potpuno...
ivana23 ivana23 22:12 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Drago Kovacevic
Ma ne..Ivana samo čuva vlast...i kontroliše štetu...Naravno da će to reći Bilt...Ali je pitanje šta će im u četiri oka reći...Ja mislim da je Tadić tamo izgubio kredibilitet..Potpuno...

Luka Ivanišević Luka Ivanišević 22:23 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

ivana23
Jednostavno, oni nisu bili državljani Francuske od čijeg glasa zavisi odobravanje "Belog Šengena" i pristupanje Srbije EU.

17:30
БИЛТ: ТАЛАС НАСИЉА НЕМА УТИЦАЈА НА ОДНОСЕ СРБИЈЕ И ЕУ

БРИСЕЛ – Карл Билт, шеф дипломатије Шведске, председавајуће Европске уније, изјавио је данас да смрт француског младића Бриса Татона, кога је у Београду претукла група хулигана, нема утицаја на односе Србије и ЕУ.

„Нажалост, такве ствари се повремено догађају и у другим европским земљама. Али све док власти у Србији енергично реагују на тако нешто - то нема утицаја на односе Србије и ЕУ”, рекао је Билт за немачки радио Дојче веле.

„Ми можемо само да изразимо наше велико жаљење”, изјавио је шеф шведске дипломатије.


Po ovoj vesti ispade da je pojeo vuk magarca...


Танјуг
- i -

ivana23 ivana23 22:26 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Po ovoj vesti ispade da je pojeo vuk magarca...

Otkud ova recenica u citatu agencijske vesti?
Goran Vučković Goran Vučković 22:28 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Otkud ova recenica u citatu agencijske vesti?

Javio Tanjug - šta da se radi
ivana23 ivana23 22:36 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Goran Vučković
Otkud ova recenica u citatu agencijske vesti?
Javio Tanjug - šta da se radi

Zaustavite Rojters, pardon... Tanjug.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 22:38 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Rečenica je slučajno upala tu. Moj lapsus.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 22:48 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Drago Kovacevic
šta sada?
Sada je kao sve u redu, šteta je manja od očekivane?

Ma ne..Ivana samo čuva vlast...i brine o šteti..
Naravno da će to reći Bilt...Ali je pitanje šta će im u četiri oka reći...
Ja mislim da je Tadić tamo izgubio kredibilitet..Potpuno...

S lapsusom il' bez njega, ovde smo svi izgubili i kredibilitet i moralitet čim smo pustili da se nasilje na ulicama dešava.
mariopan mariopan 23:58 02.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

ivana23
Drago Kovacevic
Ma ne..Ivana samo čuva vlast...i kontroliše štetu...Naravno da će to reći Bilt...Ali je pitanje šta će im u četiri oka reći...Ja mislim da je Tadić tamo izgubio kredibilitet..Potpuno...


A ti li si ta što ih čuva?
vishnja92 vishnja92 08:42 03.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Prvo kaže se da su uhapšeni " jedan arhitekta, studenti prava, sinovi iz dobrih kuća" a potom potpuna oprečnost da je reč o "militantnim nacionalistima koji su nameravali da terorišu učesnike gej parade, koja je otkazana "

gde je ta "oprecnost"? hoces da kazes da formalno obrazovanje moze nekoga da uljudi, i da iz "dobrih kuca" ne izlaze barabe?

i da se notira, meni je potpuno zanimljiv naslov teksta i objasnjenje koje proistice iz njega, mislila sam da se to podrazumeva i da nema potrebe objasnjavati.

i jos da se notira, nisam bila ni na jednom skupu - od jucerasnjeg sam odustala kad sam shvatila da je trazena dozvola policije, sto ga je po meni potpuno obesmislilo.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 18:52 03.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Draga Višnja,
Možda za tebe nema oprečnosti, ali ako su " jedan arhitekta, studenti prava, sinovi iz dobrih kuća" uhapšeni i optuženi za ubistvo Brisa Tatona i ako su učestvovali u nasilju tj. prebijanju francuskih navijača oni nikako ne mogu da budu iz finih kuća. Ne možeš u jednoj izjavi reći i + i - u isto vreme.
Ako želiš da znaš meni lično je nespojiva činjenica da huligani potiču iz dobrih kuća, baš kao što mi je nespojivo da siledžija Miladin Kovačević koji je pretukao Brajana Štajnhauera,državljanina SAD-a na njegovoj teritoriji, hoće da bude pravnik(advokat, tužilac šta li već....) i pošten čovek i što njega tretiraju kao dečka "iz dobre kuće". Možda ne vidiš vezu, ali priča sa Miladinom i sa ovim pohapšenim likovima sa BG univerziteta je ista: i oni su učestvovali u nasilju, ali je umesto Štajhauera bio Taton žrtva. Zlo je zlo: a da li neko ubio Amerikanca, Francuza, Australijanca nebitno. Efekat je isti.
vishnja92 vishnja92 19:34 03.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

anenene, cek malo.

nesporazum je, po svoj prilici, u terminu "dobre kuce" jer, bicu iskrena - za mene takvo nesto na nivou kategorije ne postoji. nemam pojma sta je "dobra kuca" zapravo :)

nefine fine kuce i fine nefine kuce su toliko deplasirana tema u ovoj zemlji (za mene - i u svim drugim, al ajd), tako da bi razrada te teme ovde bila cist trol, a meni se, ako vec mora, radije troluje na temu Novkovicevih fotki - tu bar ima o cemu da se prica.
takodje, postoji citav podskup floskula koje pocinju sa "arhitekte, pravnici, lekari... " od kog mi se, po pravilu, kosa digne, usi preklope, nos oklembesi i spontano krenem da radim pranajamu.
poznajem mnogo vise od nekoliko arhitekata koji su vulgarne i nadmene neznalice bez slifa, duha, obrazovanja i (neretko) licnog integriteta. ovaj opis ovde - da li ti on lici na nekoga ko bi uradio to sto je uradjeno? (poznanstava sa advokatima sam, hvala bogu, postedjena. makar nesto)

efekat je uvek isti, to da. i umesto davanja naziva ulicama vise bih volela da je odrzan istinski protest, bez uplitanja drzave i policije u ono sto bi trebalo da ih se tice samo kao opomena, a nikako kao upit. da ljudi izadju na ulice sami i da pokazu da im niko nista na toj ulici ne moze, sto i treba da bude konacna i krajnja istina, posle svega.


Luka Ivanišević Luka Ivanišević 11:43 04.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

vishnja92
anenene, cek malo.

nesporazum je, po svoj prilici, u terminu "dobre kuce" jer, bicu iskrena - za mene takvo nesto na nivou kategorije ne postoji. nemam pojma sta je "dobra kuca" zapravo :)

nefine fine kuce i fine nefine kuce su toliko deplasirana tema u ovoj zemlji (za mene - i u svim drugim, al ajd), tako da bi razrada te teme ovde bila cist trol, a meni se, ako vec mora, radije troluje na temu Novkovicevih fotki - tu bar ima o cemu da se prica.
takodje, postoji citav podskup floskula koje pocinju sa "arhitekte, pravnici, lekari... " od kog mi se, po pravilu, kosa digne, usi preklope, nos oklembesi i spontano krenem da radim pranajamu.
poznajem mnogo vise od nekoliko arhitekata koji su vulgarne i nadmene neznalice bez slifa, duha, obrazovanja i (neretko) licnog integriteta. ovaj opis ovde - da li ti on lici na nekoga ko bi uradio to sto je uradjeno? (poznanstava sa advokatima sam, hvala bogu, postedjena. makar nesto)

efekat je uvek isti, to da. i umesto davanja naziva ulicama vise bih volela da je odrzan istinski protest, bez uplitanja drzave i policije u ono sto bi trebalo da ih se tice samo kao opomena, a nikako kao upit. da ljudi izadju na ulice sami i da pokazu da im niko nista na toj ulici ne moze, sto i treba da bude konacna i krajnja istina, posle svega.




Okej ako je došlo do nesporazuma, onda je u redu da ga razrešimo...Nema problema. Po nekom normalnom pravilu kad se za nekog kaže da potiče iz dobe kuće to znači da su pripadnici te jedne porodice ili više porodica ljudi sa pedigreom(malo slobodan izraz): u intelektualnom smislu i u smislu visokih moralnih normi su daleko iznad "niskih strasti" kao što su nasilje, ksenofobija,homofobija, rasizam. Takvi ljudi nikad neće da učiniti drugom zlo bez obzira da li je on Francuz, Amerikanac, Australijanac ili je homoseksualac....Mogu oni da misle da je npr. homoseksualnost neprirodna pojava i da je gej parada suvišna ili da im je neki Francuz, Amerikanac, Australijanac manje simpatičan, ako imaju tri čuke u glavi oni se neće uplitati u sve to niti će sprovoditi nasilje prema drugoj osobi koja ih nimalo nije ugrozila. A sad ako za nekog kažeš da je iz dobre kuće o sprovodi nasilje nad drugom osobom, on ne može to nikako da bude. U tom smislu sam napisao komentar i u tom smislu vidim oprečnost i paradoks u izjavi.... A budući da su u ovoj zemlji čuda na brdovitom Balkanu tokom devedesetih pojmovi poštenje, patriotizam,intelektualac i čovek iz dobre kuće izvitopereni i podrazumvaju: kriminalce, nestručne stručnjake, huligane, okorele materijaliste,pseudosveštenike, jednom rečju najgore primitivce, onda su ovi poslednji ukaljali sve što je normalno i njih danas kažu da su iz dobrih kuća, što je i paradoks i apsurd. Eto, u tom smeru sam ja išao i nikako drukčije......Uzmi samo primer Miladina Kovačevića koji je iz čiste obesti pretukao Brajana Štajnhaura i on se tretira kao da je iz "dobre kuće".
Nadam se da sam bio jasan. I upravo od svih takvih nadmenih kvazistručnjaka koje si i ti pomenula, i meni se diže kosa na glavi i pripadne mi muka...Tako da te razumem...
Goran Vučković Goran Vučković 11:46 04.10.2009

Dobre kuće

Po nekom normalnom pravilu kad se za nekog kaže da potiče iz dobe kuće to znači da su pripadnici te jedne porodice ili više porodica ljudi sa pedigreom(malo slobodan izraz): u intelektualnom smislu i u smislu visokih moralnih normi su daleko iznad "niskih strasti"

A ja mislio da "iz dobre kuće" znači bogati ili moćni (takoreći eufemizam) - svakog dana ponešto naučiš.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 12:08 04.10.2009

Re: Dobre kuće

A ja mislio da "iz dobre kuće" znači bogati ili moćni (takoreći eufemizam) - svakog dana ponešto naučiš

I njih računam u tu kategoriju koju sam pomenuo, ali pogotovu danas je veliko pitanje kako je neko stekao to bogatstvo....Razna muljanja, pronevere...Nažalost je to daleko od onog što sam pomenuo i što normalna situacija nalaže u zemlji Srbiji....
leeanna leeanna 12:28 04.10.2009

Re: Dobre kuće

Ja razumela "dobre kuće" - uslovno, u smislu viša srednja klasa. E sad, to ne mora da znači dobar i pošten, ali trebalo bi da podrazumeva da nije bio gladan, žedan i bos. Takođe da mu je bilo dostupno da se informiše (čita, putuje i upoznaje različitosti). Mislim da ako ovako odredimo nečije socijalno poreklo, iz ovoga proizilaze određeni potencijali - nije se elementarno frustrirao, da bi sad mrzeo građansku sređenost i funkcionisanje kroz sistem. Mogućnost informisanja dala mu je velike šanse da ne bude ksenofob ili inifob. Znači pričamo uslovno, mnoge druge okolnosti utiču na formiranje ličnosti. Mada su manje šanse (iz nabrojanih i ostalih razloga), nije isključeno da iz "dobre kuće" ipak proizađe frustrirani, primitivni cokulaš koji bi, onako besan, samo da razbija. Štagod.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 15:01 04.10.2009

Re: Dobre kuće

leeanna
Ja razumela "dobre kuće" - uslovno, u smislu viša srednja klasa. E sad, to ne mora da znači dobar i pošten, ali trebalo bi da podrazumeva da nije bio gladan, žedan i bos. Takođe da mu je bilo dostupno da se informiše (čita, putuje i upoznaje različitosti). Mislim da ako ovako odredimo nečije socijalno poreklo, iz ovoga proizilaze određeni potencijali - nije se elementarno frustrirao, da bi sad mrzeo građansku sređenost i funkcionisanje kroz sistem. Mogućnost informisanja dala mu je velike šanse da ne bude ksenofob ili inifob. Znači pričamo uslovno, mnoge druge okolnosti utiču na formiranje ličnosti. Mada su manje šanse (iz nabrojanih i ostalih razloga), nije isključeno da iz "dobre kuće" ipak proizađe frustrirani, primitivni cokulaš koji bi, onako besan, samo da razbija. Štagod.


Apsolutno. Da zaključimo priču o "dobrim kućama": huligani, nasilnici i sl. nikako ne mogu biti iz dobrih kuća, kako god da okrenemo stvar. Da je, recimo, bilo ko od nas ubio Brisa Tatona ili premlatio Brajana Štajnhauera, da li će se reći da je iz dobre? Ne. Bez jake veze bili bismo kriminalci,ubice,huligani, a nikako iz dobrih kuća. A kako je ovo zemlja čuda, sve je dozvoljeno i s tim se moramo pomiriti. I ovde stavljam tačku na priču o DOBRIM KUĆAMA i huliganima proisteklim iz njih.

KRAJ SERIJE
Milan Novković Milan Novković 16:12 04.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

...takodje, postoji citav podskup floskula koje pocinju sa ....

A kad se krene od bestijalnih zločina onda se često upuštamo u nepotrebnu analitiku koja nikuda ne vodi.

Te zločine prečesto možemo da osudimo samo verbalno dok bi ovom prilikom bilo kriminalno da pohvatani zločinci ne dobiju dugogodišnju robiju, kako su i zaslužili.

Ja mislim da bi učinak pravednih kazni, pod svim ovim medijskim svetlom, bio mnogo veći nego što neki komentatori misle i da se u komentarima pomalo odmiče od onog osnovnog, značajnog koraka koji sad može da se napravi.

lako je biti ratnik onima koji su ubeđeni da ne moraju da se plaše pravde. Ako bi im se "nasmešio" zatvor od deceniju ili dve većina njih bi se pokazali kao velike kukavice. Zato i idu u grupama. Malo ih je koji pojedninačno prilaze stolu sa nepoznatim ljudima tražeći kavgu.

Ovog puta je grupa uhapšena i ako dobiju zaslužene kazne mnogi će "ratnici" sledeći put ostati kod kuće. Ono životinjsko će im biti pobeđeno. Intelektualno nisu nikad ni imali - časni ljudi ne napadaju u grupama slabije od sebe.

Značajan potencijal je i da začarana petlja siledžija i policajaca počne da se vrti u drugom smeru, ili bar uspori ovo poražavajuće okretanje u pelji gde sve više zločinaca čini sve težim pokušaje pojedinačnih policajaca na ulicama da razreše konflikte, što zločince onda još više "ohrabruje".
leeanna leeanna 16:32 04.10.2009

Re: Dobre kuće

KRAJ SERIJE

Uh, Luka izvini, nisam valjda ja (moj komentar) doprinela ovako rezolutnom kraju ?
Ili je trebalo da vidim da je tema već iscrpljena? Evo neću više nikada
vishnja92 vishnja92 17:14 04.10.2009

Re: LUDILO JEDNO NEVIĐENO!

Milan Novković

ma ok, meni je nesto zaskripalo pa sam reagovala, treci dan zivota bloga to trpi :)

Značajan potencijal je i da začarana petlja siledžija i policajaca počne da se vrti u drugom smeru, ili bar uspori ovo poražavajuće okretanje u petlji gde sve više zločinaca čini sve težim pokušaje pojedinačnih policajaca na ulicama da razreše konflikte, što zločince onda još više "ohrabruje".


tu valjda i jeste kljuc, ali inercija je - cudo

Luka Ivanišević Luka Ivanišević 20:33 04.10.2009

Re: Dobre kuće

leeanna
KRAJ SERIJE

Uh, Luka izvini, nisam valjda ja (moj komentar) doprinela ovako rezolutnom kraju ?
Ili je trebalo da vidim da je tema već iscrpljena? Evo neću više nikada


Nije problem u tvom komentaru nego sam samo stavio KRAJ SERIJE u smislu da je svaki vid nesporazuma oko pojma DOBRA KUĆA rešen. Tvoj komentar nema veze sa tim-
vishnja92 vishnja92 20:51 04.10.2009

Re: Dobre kuće

nista, deco - samo da jos neko na naslovnoj objavi svoj prepametni tok misli pa ovo ode na drugu stranu, opustencija. ni pedja vise ne zalazi ovde :)

a tema nije iscrpljena dok komentatori nisu, eto tuznih vesti za sve koji ne znaju
leeanna leeanna 08:29 05.10.2009

Re: Dobre kuće

vishnja92
nista, deco - samo da jos neko na naslovnoj objavi svoj prepametni tok misli pa ovo ode na drugu stranu, opustencija. ni pedja vise ne zalazi ovde :)

a tema nije iscrpljena dok komentatori nisu, eto tuznih vesti za sve koji ne znaju






Višnja
neverovatnimiki neverovatnimiki 20:08 02.10.2009

Djilas,znaci,Dragan!

Mene zanima da li je Dragan Djilas navijac Zvezde ili Partizana?
shumska shumska 20:44 02.10.2009

kasno podmladak vlasti inicijativu uze

i meni je palo na pamet da li bi sve bilo isto da je mučki ubijen tamnoputi mladić recimo arapskog porekla a iz francuske....
kada je spomenuta mogućnost da neka ulica dobije njegovo ime - setim se one malene ploče na stepeništu u prolazu zelenog venca koja je posvećena Draganu Maksimoviću....pa čoveka je zadesila istovetna sudbina kao i Brisa Tatona - a niko nije predložio da neka ulica ponese njegovo ime....tuga.
trebaće nam jedno čitavo naselje da bi svaka žrtva dobila svoju ulicu - koliko se ova epidemija širi...
imam utisak da je ova šetnja došla prekasno.
a tek ovaj šizoidni momenat - oni koji organizuju šetnju poručuju vlastima da bi trebalo da urade to to i to a i sami su deo te iste vlasti...
čini mi se da je šetnja nemušti pokušaj vadjenja fleka (hmm, fleka krvi)
i još ovo - nikada bolji tekst nisi napisao ('bem ti ove duple negacije)
tandasasa tandasasa 20:22 02.10.2009

bris taton

glup, ruzan, prljav i zao sam!time se dicim!!!!
1389, obraz srbi!
baroniknez baroniknez 20:36 02.10.2009

!

Ovih dana gledam ovaj cirkus u Beogradu i razmišljam koliko bi ljudi izašlo da je Bris Taton bio crnac iz Francuske, koliko bi ljudi izašlo da je Albanac, ili možda Rom, Musliman ili gej?


dobro azdejkovicu, jesu li svi bas ovde nasilni osim tebe?

preporucujem:

http://blog.b92.net/blog/99213/baroniknez/
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:40 02.10.2009

Re: !

Ko kaže da sam ja nenasilan? Svakog dana sam sve nasilniji...

Pa hajde realno da gledamo društvo u kome živimo... Ubijen Bris Taton, Albanac iz Tirane, koji je došao u Beograd...

Ili... Ubijen Bris Taton, gej aktivista iz Francuske koji je došao u Beograd na Povorku ponosa...

Koliko bi ljudi izašlo da mu zapale sveću?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:42 02.10.2009

Re: !

Koliko bi ljudi izašlo da mu zapale sveću?

Verovatno oko 8 hiljada.
baroniknez baroniknez 20:43 02.10.2009

Re: !

a hajmo ovako: prebijen bris taton, nisu se prikazali snimci iz bolnice, nije drzava stala iza ovih protesta protiv nasilja... koliko bi ljudi reagovalo?
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 20:45 02.10.2009

Re: !

koliko bi ljudi reagovalo?

Osmoro (ovde na blogu) ?
BigBadWolf BigBadWolf 15:14 03.10.2009

Re: !

Ninoslav Randjelovic
Koliko bi ljudi izašlo da mu zapale sveću?
Verovatno oko 8 hiljada.


Aha...a onda bi mrmot zamotao cokoladu u foliju.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:44 02.10.2009

cirkus ...

razmišljam koliko bi ljudi izašlo da je Bris Taton bio crnac iz Francuske, koliko bi ljudi izašlo da je Albanac, ili možda Rom, Musliman ili gej?

to je već danas rekla i vesna rakić vodinelić na peščaniku.
i rekla je jedna učesnica tribine.
i naravno da ima nas još koji o tome razmišljamo.
to jest, znamo da ne bi bilo dana žalosti.

sledstveno tome i onaj paragraf gde govoriš o svakom 11. u mesecu, ja dolazim al mnoge ne viđam.
da ne kažem da ni tebe nisam videla.
možda smo bili u suprotnim smenama.
u tom slučaju, izvini.
ali ne verujem da sam propustila više od dva stajanja.

žalosna je bila jućerašnja šetnja. jer tamo je vlast (ds, g17) protestvovala protiv sebe.
ja tamo nisam bila, ne mogu sa đilasom da me ubiješ.

današnje okupljanje je bilo nešto drugo.
to je međunarodni dan borbe protiv
nasilja i nije bila nikakva komemoracija.
valjda znaš.

nisu svi govornici bili na nekom naročitom nivou.
i nije svima bilo mesto tamo.
jer ih nismo viđali prethodnih godina, mislim na odrasle.
sad će neka godišnjica kada je nas oko 1.000 bilo na istom
mestu u parku u znak protesta protiv bombardovanja dubrovnika.
taj broj se smanjio pet puta.
ali je zato kokan mladenović bio veličanstven.

šteta što nisi bio nego prenosiš iz medija.
jer i ja sam gledala sve vesti na 4 televizije.
i niko nije pustio kokana mladenovića, sem poslednje rečenice.

da, i pročitala sam i kurir.
mislim da nema smisla da citiram.
znaš o čemu pričam.

p.s. kad god sam izašla na ulicu, izašla sam zbog sebe.
nikad da se pridružim da hor bude veći.
da je danas 91. ja ne bih sigurno bila ovde.
svaka čast onima koji su otišli i koji su imali bolju procenu.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:51 02.10.2009

Re: cirkus ...

da, i pročitala sam i kurir.
mislim da nema smisla da citiram.
znaš o čemu pričam.


Kuku, koliko ljudi čita Kurir
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:57 02.10.2009

Re: cirkus ...

Predrag Azdejković
da, i pročitala sam i kurir.
mislim da nema smisla da citiram.
znaš o čemu pričam.


Kuku, koliko ljudi čita Kurir

si vido!
al na ostalo nemaš komentar?
što li?
Goran Vučković Goran Vučković 21:31 02.10.2009

Re: cirkus ...

al na ostalo nemaš komentar?

Izbor fotografije govori o Kuriru, ali inače je zaista interesantno posmatrati Peđino repozicioniranje. Nije ga BS džaba zvala "najinteligentniji bloger na b92 blogu" (ili tako nešto, negde u vreme starog bloga - do duše ne znam kako ga zove sada)
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 22:44 02.10.2009

Re: cirkus ...

do duše ne znam kako ga zove sada


Ne zove me uopšte... totalno me ignoriše... a samo sam tražio da mi izradi jedno francusko državljanstvo
rastinjak rastinjak 21:10 02.10.2009

Da li su baš ''izašli''

Osam hiljada ljudi je juče izašlo na ulice Beograda jer je ubijen jedan Francuz


E moj Pedja, nisu oni ''izašli'', njih su izveli. Da stranke nisu organizovale izlazak bilo bi ih kao što je bilo danas, ukoliko bi uopšte izašli.
To je ono što me boli danas.
Mislio sam da ima nade za nas, kažu da nada umire poslednja, izgleda da su svi pomrli
margos margos 22:03 02.10.2009

Re: Da li su baš ''izašli''

nisu oni ''izašli'', njih su izveli.

Evo, ja nisam bila izvedena - briši me sa spiska:)

Edit:
Mi ne možemo da se dogovorimo ni šta je nasilje, ni šta je nenasilje.
Niti ko ima pravo da se zalaže za nenasilje, ni ko ima pravo da osudi zločin.
Tužno.
mariopan mariopan 00:22 03.10.2009

Re: Da li su baš ''izašli''

margos
nisu oni ''izašli'', njih su izveli.

Evo, ja nisam bila izvedena - briši me sa spiska:)

Edit:
Mi ne možemo da se dogovorimo ni šta je nasilje, ni šta je nenasilje.
Niti ko ima pravo da se zalaže za nenasilje, ni ko ima pravo da osudi zločin.
Tužno.

Došlo bi više ljudi ali ne žive svi u Beogradu. Ne bi trebao niko da nas vodi i izvodi.

Cela zemlja je zgrožena tim zločinom i samo o tome se priča, svuda, ne samo u Beogradu.

Ne znači da se samo ti učesnici ne slažu sa terorom, ne slažu se i mnogi drugi koji na te skupove nisu mogli da dođu.

Margos,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana