Eksperimenti u blogovanju| Kultura| Literatura| Ljubav| Muzika| Nostalgija| Reč i slika| Umetnost

Blues for lost days

trener92 RSS / 03.10.2009. u 16:15

 

Teško se izdižemo iznad svojih istinskih ili uobraženih bolova,

mlako se borimo protiv svojih opravdanih i neopravdanih neraspoloženja,

često i lako zaboravljamo da se izvan uskog i sumračnog kruga naše svesti

nalazi sva naša zemlja

sa mnoštvom nama sličnih ljudi i bogatstvom svetova

o kojima ništa ne znamo i ne trudimo se da saznamo.

 ***

„Što je čoveku budnija i življa duša, to su njegovo robovanje fizičkim potrebama i njegova zavisnost od materijalnih uslova života slabiji i manji.

To je stara i oduvek poznata istina, ali zanimljivo je posmatrati njenu savršenu tačnost i strogu primenu u životima ljudi oko nas.

Ljudi podležu materiji, robuju joj i pate od nje tačno onoliko koliko je duša u njima uspavana, uzeta ili mrtva.

To je istina , ma koliko da ima oko nas živih primera koji prividno govore protivno.

Često vidite ljude koje poznajete kao vrlo umne i savesne kako pate od materijalnih nedaća u raznim oblicima i u tolikoj meri da to izgleda kao teška nepravda i bolan izuzetaka od gornjeg pravila.Isto tako srećete druge ljude koji ne izgledaju ni duševni ni obdareni oštrim umom i dobrim ukusom a koji su slobodni od materijalnih beda i prohteva, i uopšte prolaze kroz ovaj svet kao biblijski mladići kroz ognjenu peć.

To je ono što može da nas zbuni i navede da posumnjamo u tačnost gornjeg pravila.

Ali znajte da je vaša sumnja neosnovana, da su vaši utisci površni, vaša saznanja nepotpuna.

Kad biste mogli dublje pogledati i bolje shvatili, vi biste videli da onaj prvi čovek mora da ima ranjavo ili

zamrzlo mesto na duši, zbog kojeg trajno pati u okovima materije, a ovaj drugi da nosi u sebi

savršenstvo koje se ne vidi, a koje ga čini slobodnim i nezavisnim od svega.


Ukratko da je prvi zasluženo kažnjen, a drugi pravedno nagrađen, ma koliko našem nesavršenom pogledu izgledalo da nije tako.

I još nešto.

U postojanju toga zakona ja ne tražim čuda i ne vidim sujeverje, nego naslućujem svemoćni i večni

automatizam jednog poretka u kome sve činjenice same dejstvuju težinom svoga sopstvenog

postojanja"

Ivo Andrić

 

46083a.jpg

 

 

 

 


Grešio sam mnogo, i sad mi je žao
i što nisam više, i što nisam luđe
jer, samo će gresi, kada budem pao
biti samo moji - sve je drugo tuđe.

Grešio sam mnogo, učio da stradam
leteo sam iznad vaše mere stroge
grešio sam, jesam, i još ću, bar se nadam
svojim divnim greshom da usrećim mnoge.

Grešio sam, priznajem, nisam bio cveće
grešio i za vas, koji niste smeli,
pa sad deo moga greha niko neće
a ne bih ga dao - ni kad biste hteli

 

Duško Trifunović

 

 

napomena : kako ima izvesnih problema sa YouTube, ostavljam ovako muziku ,pa ko ima mogućnosti, i želi , možda će pronaći nešto što mu se dopadne


 



Komentari (87)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 16:19 03.10.2009

...

Hop?

edit:
he, he, he...

Ivo Andrić je po mom skromnom sudu jedan od najvećih umova s ovih prostora. Ma šta s ovih prostora - jedan od najvećih. Točka. Obožavam ga! ; ))

edit2:
Moram ovo izdvojiti:
Ljudi podležu materiji, robuju joj i pate od nje tačno onoliko koliko je duša u njima uspavana, uzeta ili mrtva.
trener92 trener92 18:33 03.10.2009

Re: ...

topcat
Hop?

edit:
he, he, he...

Ivo Andrić je po mom skromnom sudu jedan od najvećih umova s ovih prostora. Ma šta s ovih prostora - jedan od najvećih. Točka. Obožavam ga! ; ))

edit2:
Moram ovo izdvojiti:
Ljudi podležu materiji, robuju joj i pate od nje tačno onoliko koliko je duša u njima uspavana, uzeta ili mrtva.


Hop!
Andrić je bio jedinstven, toliko je toga pametnog napisao , a da znaš samo , nisu ga voleli , bez obzira koliko su o njemu hvalospeva pisali, Mnogi su se pronalazili u njegovim opisima, bili su ljuti što je znao da im ogoli misli, kao da im piše na čelu . A trebalo ga je samo čitatati , pokušati da se razume šta poručuje , ali nažalost ,...
A ima i onih koji nisu ni čitali , a vole da pametuju o njegovim rečima , eh....
mnoge stvari bile drugačije da , ali zašto ja to tebi pišem, valjda smo ovde da slušamo mjuz ..

Have you heard ?



edit: pazi ovo !

YouTube is down for maintenance and will be back shortly.
Zaista .... šta reći ?
karalejla.superbljuh karalejla.superbljuh 16:37 03.10.2009

__

trener92 trener92 18:55 03.10.2009

Re: __

karalejla.superbljuh


Zahvaljujem na lepoj pesmi , postaviću ti nešto , samo da se oporavi ovaj `tube!
Pametovaćemo malo za to vreme ...

"Ja bih , ustvari hteo, da imam od ovog sveta sve što imaju i ostali ljudi, često i više, ali da uživam u isto vreme i manastirsku tišinu i bezbrižnost boema. I zato se ne treba čuditi što nailazim samo na patnje i protivrečnosti."

Needle in your eye
miluli miluli 22:03 04.10.2009

Re: __

"Ja bih , ustvari hteo, da imam od ovog sveta sve što imaju i ostali ljudi, često i više, ali da uživam u isto vreme i manastirsku tišinu i bezbrižnost boema

I ja bih i ja bih...ali pošto je savremena boemština često alibi za lenjost,banalnost i infantilnost (a ne mladost duha) - najčešće završim kao posmatrač sa manastirskom tišinom u glavi...
trener92 trener92 00:06 05.10.2009

Re: __

miluli
"Ja bih , ustvari hteo, da imam od ovog sveta sve što imaju i ostali ljudi, često i više, ali da uživam u isto vreme i manastirsku tišinu i bezbrižnost boema

I ja bih i ja bih...ali pošto je savremena boemština često alibi za lenjost,banalnost i infantilnost (a ne mladost duha) - najčešće završim kao posmatrač sa manastirskom tišinom u glavi...


Interesantno , iako se ne bi složio sa izrazom "savremeni boem", ukoliko znamo da je "boemština" kako si nazvala, izraz ili stav nekog pojedinca koji izražava prema stanju u društvu , ustaljenom i po boemima naizgled " zaparloženom" načinu života, mišljenja , ili bunt prema ustaljenim formama građanskog društva ,a kako su to obično umetnici , neprestano traganje za novim progresivnim , odnosno " borba " za slobodom umetničkog izražavanja tj novim umetničkim formama,
A kako boemi većinom žive životom koji je ,često, u suprotnosti sa moralnim društvenim normama , često biraju "izgnanstvo" iz društvenog života , i sami postaju marginalci il i bolje rečeno,su marginalizovani, čak izopšteni i nepoželjni, (iako nekima interesantni,)
a taj stav se opravdava (osuđuje ili bolje karakteriše) od strane drugih opisom života kojim žive, a koji se definiše kao
neregularan, iako se zalaže za kreativnost, promene, progres, a ne stagnaciju društva, ali na često neprihvatljiv način po mišljenju većine , ekstravagantan, ekscentričan, većini ljudi nerazuman , kritikovan,a samim tim i označeno kao gubitak osećanja odgovornosti , po ustaljenim shvatanjima, a što dovodi do osećanja , beznađa, lenjosti infantilnosti, samo što to ne bi okarakterisao kao alibi , možda pre kao posledicu odnosa samim tim i shvatanja ,koji većina ima prema njima.
Pomenula si mladost duha, to je ono što je najvažnije .
A boem nekada i sada , nema razlike, to je moje mišljenje.
adam weisphaut adam weisphaut 16:52 03.10.2009

The Backdoor Man

Grešio sam mnogo, i sad mi je žao
i što nisam više, i što nisam luđe
jer, samo će gresi, kada budem pao
biti samo moji - sve je drugo tuđe.

trener92 trener92 18:58 03.10.2009

Re: The Backdoor Man

adam weisphaut
Grešio sam mnogo, i sad mi je žao
i što nisam više, i što nisam luđe
jer, samo će gresi, kada budem pao
biti samo moji - sve je drugo tuđe.



"Mogu slobodno da kažem : sve što sam imao od života skupo sam platio, a najskuplje ono što nisam imao tj. što sam imao samo u želji i mašti."

born under a bad sign
Time Bandit Time Bandit 02:42 05.10.2009

Re: The Backdoor Man

trener92 trener92 03:33 05.10.2009

Re: The Backdoor Man

Time Bandit


"Naš je život čik; bio je jedamput cigara... I tinja... Sav je žut, ižvakan, zaslinjen... I to je moja duša! Već godine i godine autoanalize: utežem, sišem, gnječim, griskam, palim i pripaljujem... Ko strastveni pušač. I pljuckam, jer je ostao samo nikotin i kiselica... Kako je dosadno i gorko! I sve je otišlo u dim; i pepeo: dim se je izgubio u zraku, pepeo je raznio vjetar širom svijeta. Kod mene je ostao čik, da se baci u – smetište."

Crni Vitez Psovke
Time Bandit Time Bandit 20:04 05.10.2009

Re: The Backdoor Man

Kako je dosadno i gorko!


bindu bindu 16:57 03.10.2009

.

trener92 trener92 19:01 03.10.2009

Re: .

bindu
mighty surf


"Zašto smo prema živom čoveku tako svirepi? A prema pokojnicima tako širokogrudi, puni obzira, spremni da sve razumemo i darežljivi u hvalama.Možda stoga što mrtvi ne zauzimaju mesta i ne traže zalogaj."

Slash
g.radicevic g.radicevic 17:07 03.10.2009

el to jedan..

od onih dana

pozdrav

trener92 trener92 19:02 03.10.2009

Re: el to jedan..

g.radicevic
od onih dana

pozdrav



"Čovek koji je prema ljudima uvek jednak, a međutim u njemu su velika kolebanja i talasanja, podizanja i padanja u mislima i raspoloženjima.
Da, uvek jednak, ali celu ne malu „ uniferenciju“ između spoljne ujednačenosti i unutarnjih padanja i dizanja podmiruje on od svoje gotovine.I niko ne zna koliko ga to staje."

Perfect Waves
g.radicevic g.radicevic 23:53 03.10.2009

Re: el to jedan..

Da, uvek jednak, ali celu ne malu „ uniferenciju“ između spoljne ujednačenosti i unutarnjih padanja i dizanja podmiruje on od svoje gotovine.I niko ne zna koliko ga to staje."


onda probaj neshto jache
manje boli "troshak"
miluli miluli 22:22 04.10.2009

Re: el to jedan..

"Čovek koji je prema ljudima uvek jednak, a međutim u njemu su velika kolebanja i talasanja, podizanja i padanja u mislima i raspoloženjima.
Da, uvek jednak, ali celu ne malu „ uniferenciju“ između spoljne ujednačenosti i unutarnjih padanja i dizanja podmiruje on od svoje gotovine.I niko ne zna koliko ga to staje."

Ne znamo ni mi sami koliko nas to staje sve dok ne popucamo po svim šavovima , a tzv.opušteni ,emotivni vampiri i dečje ekspresivni ne počnu da paniče i besne što im izmiče tačka oslonca...
trener92 trener92 01:07 05.10.2009

Re: el to jedan..

g.radicevic
Da, uvek jednak, ali celu ne malu „ uniferenciju“ između spoljne ujednačenosti i unutarnjih padanja i dizanja podmiruje on od svoje gotovine.I niko ne zna koliko ga to staje."


onda probaj neshto jache
manje boli "troshak"


Ovako je bolje
trener92 trener92 01:38 05.10.2009

Re: el to jedan..

miluli
"Čovek koji je prema ljudima uvek jednak, a međutim u njemu su velika kolebanja i talasanja, podizanja i padanja u mislima i raspoloženjima.
Da, uvek jednak, ali celu ne malu „ uniferenciju“ između spoljne ujednačenosti i unutarnjih padanja i dizanja podmiruje on od svoje gotovine.I niko ne zna koliko ga to staje."

Ne znamo ni mi sami koliko nas to staje sve dok ne popucamo po svim šavovima , a tzv.opušteni ,emotivni vampiri i dečje ekspresivni ne počnu da paniče i besne što im izmiče tačka oslonca...


“Da čovek sa godinama ne biva fizički jači ni lepši, to je razumljivo, iako se ni sa tom prirodnom činjenicom čovek ne može nikad pravo da pomiri ni da je u celosti sagleda i prizna.Ali, mnogo je teža i teže uočljiva činjenica da čovek stareći počinje i moralno da ružnja.Javljaju se ne samo govorljivost i pohlepa, sebičnost i strah od života, nego i moralna ravnodušnost , preterana osetljivost i samoljublje u smešnim i ne razumnim oblicima.
Treba mnogo pažnje, napora i snage da bi čovek mogao da prati te svoje lagane i opasne promene i da ih na dostojan i pristojan način suzbija i pokriva. I tada tek vidi šta je one ljude koji su umeli lepo da ostare stajalo odricanja i napora njihov mudri mir i njihovo staračko dostojanstvo”…

( One more...
gagas77 gagas77 17:45 03.10.2009

samo da javnem se..

trener92 trener92 19:17 03.10.2009

Re: samo da javnem se..

gagas77

"Bila mi je okrenuta leđima. Naslućivalo se da je u jednom od onih položaja koji su neobični i u kojima se čovek ne zadržava dugo. Po njenom stavu i držanju činilo mi se da nekom tamo hoće da dovikne još nešto ili da glasno pozdravi nekog u dalini, ali joj ni tada glasa nisam čuo, kao nikad pre ni posle. Ma šta da je bilo, izgledala mi je veličanstvena tako raskrilena u prostoru, sa telom koje se pokorava nekoj meni nepoznatoj potrebi, i koje je celo predano usrdnom naporu da nekom ko odlazi, a koga, zagledan u nju, ne vidim, dade još nešto od sebe, da od njega zadrži nešto, ma i najmanje, koliko noć i daljina dopuštaju.
Sve sam to video u jednom magnovenju, kako može da se vidi kroz sumrak i senku olistalog drveća, iz kola koja jure širokom i slobodnom ulicom. Nisam ni pomislio da kočim ili da zaustavim. Naprotiv, istrgnuo sam, onako u prolazu, ceo vidokrug tog sutonskog trenutka: olistala kruna velikog drveta, pločnik, ugašeno lice bele kuće, a preko svega toga razgranat topal, letnji lik žene koja se nesvesno i nepoštedno predaje nečem u daljini i tami - i odjurio sa njim, pritišćući gas, kao otmičar."

UP WHERE WE BELONG
Blade Runner Blade Runner 17:56 03.10.2009

...

trener92 trener92 19:05 03.10.2009

Re: ...

Blade Runner

"Stoji čovek , trepće očima, ili čak uspeva da vas gleda pravo i netremice.Stoji i gleda i govori čak, ali šta vredi kad ne može da vas uveri da je živ."
Za tebe
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:47 03.10.2009

Jedino bozanstvo = lova

Grozim se ovog svog naslova.

„Što je čoveku budnija i življa duša, to su njegovo robovanje fizičkim potrebama i njegova zavisnost od materijalnih uslova života slabiji i manji."
trener92 trener92 19:04 03.10.2009

Re: Jedino bozanstvo = lova

Jelena Pavlović
Grozim se ovog svog naslova.

„Što je čoveku budnija i življa duša, to su njegovo robovanje fizičkim potrebama i njegova zavisnost od materijalnih uslova života slabiji i manji."


"Posmatrao sam ljude između kojih postoje sukobi interesa ili nepodudarnost temperamenta ili netrpeljivost zbog razlike u mišljenjima.Nepodnošljivost između njih raste i pretvara se vrlo često u duboku mržnju. I kada nisu zajedno, oni misle jedni na druge, isto kao i oni koji se vole.Samo što kod njih misli idu u obrnutom pravcu.
Svaka misao dodaje protivniku jednu crtu koja je dostojna mržnje ili prezira ili pojačava već postojeću.
Zbog toga takvi ljudi, kada se sastanu ( a moraju se sastavljati iz društvenih razloga), osećaju se nelagodno i drže neprirodno. Ne gledaju jedan drugog pravo u oči, a u govoru zamuckuju, jer ( opet iz društvenog razloga) ne mogu da kažu ni stoti deo onoga što su jedan drugom u mislima govorili sto puta."

Blues for Blue
AlexDunja AlexDunja 18:55 03.10.2009

...

Ma šta činio, ja se bola svoga osloboditi ne mogu,
tu nema bijega i nema povratka, jer on je uvijek podamnom kao beskrajan
okean pod umornom pticom.

ex ponto
i. andrić
trener92 trener92 19:14 03.10.2009

Re: ...

AlexDunja
Ma šta činio, ja se bola svoga osloboditi ne mogu,
tu nema bijega i nema povratka, jer on je uvijek podamnom kao beskrajan
okean pod umornom pticom.

ex ponto
i. andrić


Nije slučajno, da ti uvek razumeš !

"Telo koje je nadživelo duh i čast i kreće se još neko vreme, obilazi mesta i stanove, viđa ljude, smeje se , razgovara. Sve to po navici, a bez potrebe, smisla i opravdanja. Telo živi poklonjene dane, telo misli i oseća onako i onoliko koliko može, otprilike kao što miriše još neko vreme kutija u kojoj je bila zatvorena flašica sa mirisom. I svakoga dana i svake noći, , i svake sekunde gotovo, telo je bilo svesno da to ne može dugo trajati. Tako mu je svaki trenutak bio poslednji."
AlexDunja AlexDunja 19:43 03.10.2009

Re: ...

Nije slučajno, da ti uvek razumeš !

nece ovaj jutjub:)))
imam pjesmicu za tebe....
trener92 trener92 19:51 03.10.2009

Re: ...

AlexDunja
Nije slučajno, da ti uvek razumeš !

nece ovaj jutjub:)))
imam pjesmicu za tebe....


Neće , napisao sam gore, u prvom komentaru, a što kažu samo da se ne oduži , sada ću smisliti nešto!

Bring
on the Night/ When the world is running down you make the best of what`s still around
AlexDunja AlexDunja 20:13 03.10.2009

Re: ...



Neće , napisao sam gore, u prvom komentaru, a što kažu samo da se ne oduži , sada ću smisliti nešto!

Bring
on the Night/ When the world is running down you make the best of what`s still around
ides ti korak napred:)
allli ja vracam...
trener92 trener92 20:27 03.10.2009

Re: ...

AlexDunja


Neće , napisao sam gore, u prvom komentaru, a što kažu samo da se ne oduži , sada ću smisliti nešto!

Bring
on the Night/ When the world is running down you make the best of what`s still around
ides ti korak napred:)
allli ja vracam...


....sad sam zaboravio sve što sam hteo da napišem i postavim
AlexDunja AlexDunja 20:40 03.10.2009

Re: ...



....sad sam zaboravio sve što sam hteo da napišem i postavim

opet nece:)))
a imam stvar:)))
trener92 trener92 21:35 03.10.2009

Re: ...

AlexDunja


....sad sam zaboravio sve što sam hteo da napišem i postavim

opet nece:)))
a imam stvar:)))


Imam i ja nešto
maricacarica maricacarica 19:14 03.10.2009

Love i lova

Ragibu se zaglavio prst u bankomatu, pa se uznemiro, ne zna šta da radi. Zove Fatu na mobitel: Fato, zaglavio mi se prst u bakomatu, šta da radim?
- Pa ostavi prst, uzmi pare i dolazi.
trener92 trener92 19:35 03.10.2009

Re: Love i lova

maricacarica
Ragibu se zaglavio prst u bankomatu, pa se uznemiro, ne zna šta da radi. Zove Fatu na mobitel: Fato, zaglavio mi se prst u bakomatu, šta da radim?
- Pa ostavi prst, uzmi pare i dolazi.




Spanish

"Osvetićemo!
Šta znači toliko voleti tako prolazne stvari?
Uplašićemo se za trenutak sopstvene hrabrosti.
Ali odmah ćemo osetiti gordost zbog te svoje ljubavi i uvideti da je i prolaznost prividna"
ivana23 ivana23 19:14 03.10.2009

***

Trazeci ono sto mi treba, a ono sto ni sam ne znam tacno sta
je, isao sam od coveka do coveka, i video da svi zajedno imaju manje
nego sto imam ja koji nista nemam, i da sam kod svakoga ostavio
ponesto od onoga sto nemam i sto trazim.


I.A.
trener92 trener92 19:19 03.10.2009

Re: ***

ivana23
Trazeci ono sto mi treba, a ono sto ni sam ne znam tacno sta
je, isao sam od coveka do coveka, i video da svi zajedno imaju manje
nego sto imam ja koji nista nemam, i da sam kod svakoga ostavio
ponesto od onoga sto nemam i sto trazim.


I.A.


"Izgleda kao da u ovoj zemlji nema dovoljno ne samo hleba, ni dobara nego ni mira ni sreće ni dostojanstva za sve.
I kad su jedni siti i zbrinuti, mirni i poštovani, drugi moraju nužno da budu nezadovoljni, oskudni, odbačeni i uniženi.
I tako sva novija istorija našeg društva izgleda kao ružno i bolno natezanje toga suviše kratkog gubera, praćena vikom i žalbama i pretnjama onih koji ostaju nepokriveni"

A minor
mirelarado mirelarado 19:58 03.10.2009

Re: ***

"Живећи међу људима, ја сам се питао стално зашто је све што је духовно и мисаоно у нашем животу тако немоћно, без одбране и неповезано у себи, тако зазорно друштву свих времена и тако страно већини људи. И дошао сам до овог закључка. Овај свет је царство материјалних закона и анималног живота, без смисла и циља, са смрћу као завршетком свега. Све што је духовно и мисаоно у њему, нашло се ту неким случајем. (...) Зато све наше идеје носе чудан и трагичан карактер предмета који су спасени из бродолома. Оне носе на себи и знаке заборављеног другог света из кога смо некад кренули, катастрофе која нас је довде довела, и сталне, узалудне тежње да се новом свету прилагоде. (...) Отуд је свака велика и племенита мисао странац и патник. Отуд неизбежна туга у уметности и песимизам у науци." (И. Андрић, Разговор са Гојом)

trener92 trener92 20:19 03.10.2009

Re: ***

mirelarado
"Живећи међу људима, ја сам се питао стално зашто је све што је духовно и мисаоно у нашем животу тако немоћно, без одбране и неповезано у себи, тако зазорно друштву свих времена и тако страно већини људи. И дошао сам до овог закључка. Овај свет је царство материјалних закона и анималног живота, без смисла и циља, са смрћу као завршетком свега. Све што је духовно и мисаоно у њему, нашло се ту неким случајем. (...) Зато све наше идеје носе чудан и трагичан карактер предмета који су спасени из бродолома. Оне носе на себи и знаке заборављеног другог света из кога смо некад кренули, катастрофе која нас је довде довела, и сталне, узалудне тежње да се новом свету прилагоде. (...) Отуд је свака велика и племенита мисао странац и патник. Отуд неизбежна туга у уметности и песимизам у науци." (И. Андрић, Разговор са Гојом


Mirelarado, samo za tebe




mirelarado mirelarado 23:36 03.10.2009

Re: ***

trener92


Дивно, Тренеру, као и увек.

И да, нема изгубљених дана док има овакве музике, довољни су Савршени таласи. :)
trener92 trener92 23:42 03.10.2009

Re: ***

mirelarado
trener92


Дивно, Тренеру, као и увек.

И да, нема изгубљених дана док има овакве музике, довољни су Савршени таласи. :)

Nešto sam ti pripremio ( u međuvremenu , možda je trebalo ovo da ide i na novi blog ali nije važno)

Vi kažete das mo pritvorni i podmukli.To je istina, ali kakva? I zašto?
Istina na prvi pogled. To je formalna i estetska ocena jedne činjenice koja sa estetikom i pitanjem forme nema gotovo nikakve veze.
Kako malo mudrosti i oštroumlja treba da se dođe do poluistine, u kojoj je jedna polovina lažna , a ona druga, ona „istinita“ , polovina samo prividno istina.Kad to kažete isto je kao kada biste pregladnelom čoveku zamerali što ne može da se drži pravo i čvrsto kao sit, i ozeblom što drhti.To je nečovečna istina koja bi se pri najpovršnijem ispitivanju pokazala kao – laž, i to svirepa laž.
Na primer.
Vi vidite da čovek rajetin dvoliči i uvija i obara pogled dok govori.. I to vam se ne sviđa.
A zar mislite da se njemu sviđa?.Vi biste hteli da vidite pred sobom, kao predstavnika raje vitezove bez strahai mane.Vama se više sviđaju bogovi koji se pravo drže, smelo gledaju sabesednika u oči, malo govore i uvek – istinu.A niste se nikad upitali zašto su jedni i drugi takvi kakvi jesu , kad su jedni i drugi stanovnici iste zemlje, iste krvi i porekla, podanici istog vladara. Pa otkud onda tolika i takva razlika u karakterui držanju?
Ali to se vi ne pitate, vas mrzi da ispitujete ,a bez toga vaša „istina „ nema ništa od istine, ali ima mnogo od nepravde i uvrede prema onom koji je već potišten i uvređen vekovnom nepravdom svog društvenog položaja.
Vi biuste hteli da nas vidite kao prave i dosledne ljude od reči i časti, kao što su naizgled naši gospodari.
KO to ne bi hteo da bude?Pa kad ste tako velikodušni, zašto nam ne pomognete da izmenimo teške i nečovečne životne uslove koji su nas ovakvim napravili?
Ili bar zašto ne uočite te uslove i ne priznate njihovo postojanje?
Prav, istinoljubiv, otmen, naočit, ko to ne bi hteo da bude?
Ali vi ne pomišljate da u samosvesnom i gospodstvenom držanju naših tlačitelja ima mnogo našeg truda i znoja.Vi gubite iz vida da se čovek rajetin može samo jednom ispraviti pred svojim gospodarima i samo jednom reći istinu u lice.
Ako to učini danas , on sutrašnjeg sunca neće videti.
Jewr mi životom plaćamo svoju istinu i svoj ponosan stav, a naši gosodari žive od svoje „istinoljubivosti“ i svog gospodstva.A čovek ima, gospodo, samo jedan život i čuva ga i održava kako najbolje može i ume.. Samo što raju. Iako živi bedno i nedostojno, njen život staje strahovito mnogo, a naše begove- ništa, treba da se samo potrude i da dođu na svet. Sve ostalo, ugled, gospodstvo i lepota, i ta hrabrost i iskrenost kojima se vi toliko divite , dolazi im sama od sebe.
Tako učeni i vešti, vi niste sposobni da uvidite prostu istinu da je svako po držanju i karakteru onakav kakvim su ga učinili uslovi pod kojima živi, a naše uslove života ne stvaramo mi , nego naši tlačitelji.A to je bar nedvosmisleno jasno i nepobitno istinito.
Ako ste se udostojili da me saslušate do kraja i potrudili da o tom imalo razmislite, vi ćete morati uvideti da je ovo istina, jedina i prava istina koja služi na sramotu onima koji vladaju nad nama, a ne služi na čast nikom ko ne ume da je vidi ili se pravi da je ne vidi, a govori i sudi o nama i našim gospodarima.



miloradkakmar miloradkakmar 20:04 03.10.2009

Duško Trifunović

je jednom prilikom rekao da su na njegovim pesmama svi zarađivali novac sem njega, ali ipak da je bogatiji od njih. Oni novac potroše a njegove pesme traju.
Poslednjih godina njegovog života malo ko ga se setio.
Grešio sam, priznajem, nisam bio cveće
grešio i za vas, koji niste smeli,
pa sad deo moga greha niko neće
a ne bih ga dao - ni kad biste hteli
trener92 trener92 20:35 03.10.2009

Re: Duško Trifunović

miloradkakmar
je jednom prilikom rekao da su na njegovim pesmama svi zarađivali novac sem njega, ali ipak da je bogatiji od njih. Oni novac potroše a njegove pesme traju.
Poslednjih godina njegovog života malo ko ga se setio.
Grešio sam, priznajem, nisam bio cveće
grešio i za vas, koji niste smeli,
pa sad deo moga greha niko neće
a ne bih ga dao - ni kad biste hteli


Gledao sam dokumentarni film pre nekog vremena , govorio je mnogo toga ... Da u pravu si , njegove pesme traju

"Задње вести

Са мном је готово било онога трена
кад сам рекао
Немој

А ти си хтела хтела

А ја сам питао
Зашто

А ти си рекла
Зато зато и зато
јер тако чини жена

Ти си најбоља од свих
којима сам желео да кажем
то што говорим теби

Сувише знам о себи и о свему
већ сам прешао границу грешну
где ништа није свето
и ништа није срамота
Сав сам на другој страни
а иза мене гори ко вечни пламен
једино твоја лепота

Ти си најбоља од свих
којима сам желео да кажем
то што говорим теби

ал сад је касно
ово су задње вести
Више се нећемо срести
осим у неком тешком сну."

Da... Pristao sam biću sve što hoće
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:25 03.10.2009

Re: Duško Trifunović

te reci su mi fenomenalne, a ta pesma deo odrastanja i sazrevanja. Zdravko Colic, Goran Bregovic, Jadranka Stojakovic, a narocito ona raja iz Sarajeva ima veliku mrlju na nacin kako su se poneli prema njemu dok je bio ziv. Puno se posvetio deci iz Sremskih Karlovaca kad je dosao devedesetih u Novi Sad. Drago mi je da se povede prica o njemu, hvala vam obojici


trener92 trener92 21:55 03.10.2009

Re: Duško Trifunović

dusanovaiivanovamama
te reci su mi fenomenalne, a ta pesma deo odrastanja i sazrevanja. Zdravko Colic, Goran Baregovic, Jadranka Stojakovic, a narocito ona raja iz Sarajeva ima veliku mrlju na nacin kako su se poneli prema njemu dok je bio ziv. Puno se posvetio deci iz Sremskih Karlovaca kad je dosao devedesetih u Novi Sad. Drago mi je da se povede prica o njemu, hvala vam obojici


Hvala dusanovaiivanovamama, Duško je zaista bio jedan izuzetan čovek , a kako je pisao , evo njegovih reči iz jednog intervjua:

"To je u stvari jedna tužna priča. Zove me čovek iz Zagreba i kaže da je napravio film, polaže ispit, ali da mu je profesor rekao da u njemu mora biti muzike. Zvao je on prvo Gorana, a ovaj mu obećao da će mu napisati muziku ako mu ja napišem tekst. Pitam ja tog čoveka o čemu je film. O Tahiru, ne znaš ti njega. Pa kako ću napisati: Oj Tahire, Tahire. Kaže li Tahir nešto. Evo, kaže čovek iz Zagreba, ispričaću ti jednu scenu. Tahir skine sat sa ruke, stavi na jednu dasku i pere ruke. Ja ga pitam: Tahire, kako si. On kaže: Jebeno. Što? Pa, kaže Tahir, neko ubije čoveka ilž ženu, ode jal deset jal petnes godina na robiju, ja ostao dvadeset. Šta si radio? Bio čuvar zatvora. Taj iz Zagreba još kaže: to je tajna veza između njega i života. Odmah napišem: "Ima neka tajna veza, za sve ljude zakon krut, sidro koje lađu čuva da ne bude buri plen, tone skupa sa tom lađom jer je on deo njen." Jer, taj čuvar je pristao na takav život."

Ima neka tajna veza
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:13 03.10.2009

Re: Duško Trifunović

i ovu je on napisao




Vodio je Dusko i jednu od najlepsih emisija za decu sa imenom:"Sta deca znaju o zavicaju?"i.
bindu bindu 20:36 03.10.2009

here we go again

trener92 trener92 22:00 03.10.2009

Re: here we go again

bindu bindu 02:11 04.10.2009

Re: here we go again

Us and them



trener92 trener92 01:03 05.10.2009

Re: here we go again

bindu
Us and them





Welcome To The Machine
cicmika cicmika 20:41 03.10.2009

O prici i pricanju-Ivo Andric

"Бити човек, рођен без свог знање и без своје воље, бачен у океан постојања. Морати пливати. Постојати. Носити идентитет. Издржати атмосферски притисак свега око себе, све сударе, непредвидљиве и непредвиђене поступке своје и туђе, који понајчешће нису по мери наших снага. А поврх свега, треба још издржати своју мисао о свему томе. Укратко: бити човек."


trener92 trener92 21:29 03.10.2009

Re: O prici i pricanju-Ivo Andric

cicmika
"Бити човек, рођен без свог знање и без своје воље, бачен у океан постојања. Морати пливати. Постојати. Носити идентитет. Издржати атмосферски притисак свега око себе, све сударе, непредвидљиве и непредвиђене поступке своје и туђе, који понајчешће нису по мери наших снага. А поврх свега, треба још издржати своју мисао о свему томе. Укратко: бити човек."



O "nekom našem čoveku" , mnogi bi se mogli prepoznati

"Oni i ne priznaju stvari kao takve , nego samo razna i protivrečna mišljenja o stvarima, njima je ono što se o jednoj stvari može reći mnogo važnije, nego stvar sama i njena vrednost i pravo značenje.
Kao što ne dišu celim plućuma nego samo sa dve trećine ili čak sa polovinom pluća , isto tako ne koriste svoj razum u punoj meri , često ni za pedeset od sto.
Oni pretaču i rastežu razna površna mišljenja o stvarima ( a i ta "mišljenja " nisu rezultatmišljenja, nego plod afekta i duhovne tromosti, u isto vreme , i potrebe za ličnim isticanjem) , menjaju ih, ublažavaju ili pooštravaju, dodajući im zvučne, ali prazne reči. U stvari ne žive i ne misle nego vegetiraju i govore"

Slow Blues
bindu bindu 01:54 04.10.2009

.

eh da, kadsmo vec kod cipela ove su "one" .....

trener92 trener92 01:34 05.10.2009

Re: .

bindu
eh da, kadsmo vec kod cipela ove su "one" .....



I'm Walking
ines08 ines08 10:27 04.10.2009

* * *

trener92 trener92 01:27 05.10.2009

Re: * * *

ines08
Lepša duša dublje jeca...

Ne znam da li sam spavao, ali znam da sam sanjao.



"...Ali kad počne da se skraćuje sunčeva staza i lišće da biva ređe, a na jasnoj kori drveta ukaže se munjevita veverica koja već menja dlaku, priviđenje počinje da se gubi i bledi. Sve su reči oni sitni šumovi koje sam navikao da čujem iza sebe u sobi, potpuno nestanu šale za koje znaju samo bezbrižnost mladosti i večiti svet snova. Nevidljiva žena počinje da se utkiva u moju senku. Nestaje i umire kao što nestaju aveti i priseni, bez znaka i oproštaja. Nikad nije postojala. Sad je nema.
Poučen svojim dugim iskustvom, ja znam da ona spava u mojoj senci kao u čudesnom logu iz kog ustaje i javlja mi se neredovno i neočekivano, po zakonima kojima je teško uhvatiti kraj. Vidljivo i nepredvidljivo, kako se samo može očekivati od stvorenja koje je i žena i avet. I potpuno isto kao sa ženom od krvi i mesa, i sa njom dolaze na mahove u moj život
sumnja i nemir i tuga, bez leka i objašnjenja."



ines08 ines08 10:32 05.10.2009

Re: * * *

trener92
"... dolaze na mahove u moj život sumnja i nemir i tuga, bez leka i objašnjenja."



"Ćutanje je teško samo onima koji ne misle."

Ipak, poželim neko pismo...
trener92 trener92 20:51 05.10.2009

Re: * * *

ines08
trener92
"... dolaze na mahove u moj život sumnja i nemir i tuga, bez leka i objašnjenja."



"Ćutanje je teško samo onima koji ne misle."

Ipak, poželim neko pismo...


" Kome se nije dešavalo, i kome se ne dešava da, na povratku, stupajući u polumračno predsoblje svoga stana, baci nemiran pogled put stolića na kojem pismonoša ostavla poštu? Jer, mnogi od nas je mnogo puta mislio o nepoznatom ili zaboravlenom prijatelju u daljini i njegovom neočekivanom pismu sa dobrim, srdačnim porukama koje bi mogle uneti više smisla i svetlosti u naš život. To je jedna od onih neodređenih ljudskih željanada koje mnogog od nas prate godinama i koje se ne ostvaruju nikad, samo čine život podnošljivijim"

ines08 ines08 18:00 06.10.2009

Re: * * *

Hvala Treneru...
C'est la vie nisam čula čitavu večnost, uh...
mirakulus mirakulus 10:38 04.10.2009

Velikani


trener92 trener92 00:58 05.10.2009

Re: Velikani

mirakulus



John Mayall & His Bluesbreakers - All Your Love

Vlatko

Organizam blues

" Sva iskušenja, sva ispaštanja i sve patnje u životu mogu se meriti snagom i dužinom nesanica koje ih prate. Jer dan nije njihovo pravo područje. Dan je samo bela hartija na kojoj se sve beleži i ispisuje, a račun se plaća noću, na velikim, mračnim i vrelim poljima nesanice. Ali tu se i sve rešava i briše, konačno i nepovratno. Svaka preboljena patnja nestaje tu kao reka ponornica, ili sagori bez traga i spomena."
trener92 trener92 01:45 05.10.2009

Re: Velikani

mirakulus


Zahvaljujem na foografijama i tebi, i pozdravljam te, pošto si prvi put ovde, koliko sam uspeo da zapamtim,
mirakulus mirakulus 04:16 05.10.2009

Re: Velikani

Nema na cemu.


Stari majstor u Beogradu.

Point blank.
Da li ima netko nesto od Zore Vitas?
trener92 trener92 08:21 05.10.2009

Re: Velikani

mirakulus
Nema na cemu.


Stari majstor u Beogradu.

Point blank.
Da li ima netko nesto od Zore Vitas?


P B

Možda neko i pronađe nešto

angie01 angie01 12:25 04.10.2009

....

Hiljade čuda

U svetu ovom sa hiljadu čuda
svaki čovek živi svoje drame
I moja pesma neka pođe tuda
u svemu tome ima nešto za me.

I baš me briga i sve me se tiče
jer pesma koja dolazi iz tame
i reči njene na molitvu liče
u zvuku njenom ima nešto za me.

U ruci koja maše ili preti
u noći kad su zvezde tužno same
u suncu koje nikad neće umreti
u svemu tome ima nešto za me


angie01 angie01 12:27 04.10.2009

Re: ....

Velike vatre

Prvo sam znao ko sam
A onda krenuo svuda
Gde ima i gde nema
Što usamljeni traže

Od svega digao ruke
Kroz zverka na oprezu
Kroz pojas mrtve straze
Krenuo u tu jezu

Što god sam goreo duže
Manje sam grejao zna se
Velike vatre služe
Da male vatre gase

d.t.

myredneckself myredneckself 15:56 04.10.2009

Re: ....

"Kad nisam očajan, ja sam bezvredan"
uz muziku je sve lepše i lakše
stari memphis slim i klavir
miluli miluli 22:48 04.10.2009

Re: ....

Za nas devojčice, devojke , žene ...
trener92 trener92 00:34 05.10.2009

Re: ....

angie01




"Povlačim se u samoću
tamo gde su ljudi moga kova
tamo gde se teško živi noću
od tišine i opasnih snova

Digao sam ruke od skandala
od prošlosti i pogrešnih želja
od lepote izvora svih zala
od ljubavi i od prijatelja

Povlačim se a ostavljam ljude
u njihovoj zabludi od zlata
da me nađu kad i njima bude
zakucala samoća na vrata"

Duško Trifunović
trener92 trener92 00:40 05.10.2009

Re: ....

angie01


"Hiljade čuda

U svetu ovom sa hiljadu čuda
svaki čovek živi svoje drame
I moja pesma neka pođe tuda
u svemu tome ima nešto za me.

I baš me briga i sve me se tiče
jer pesma koja dolazi iz tame
i reči njene na molitvu liče
u zvuku njenom ima nešto za me.

U ruci koja maše ili preti
u noći kad su zvezde tužno same
u suncu koje nikad neće umreti
u svemu tome ima nešto za me."

Duško Trifunović
trener92 trener92 00:47 05.10.2009

Re: ....

miluli
Za nas devojčice, devojke , žene ...


"Ima nešto

Ima nešto u tom što me nećeš
ostavljaš mi vremena za druge
vidim kako veselo oblećeš
kao leptir oko moje tuge.

Ima nešto u tom što me nećeš
nesto čemu ni sam ne znaš ime
sve što kažeš na šalu okrećeš
a sve znači - ne zaboravi me.

Ima nešto u tom što me nećeš
od te laži načisto umreću...

Ima nešto u tom što me nećeš
i u tome što ja tebe neću..."

Duško Trifunović
trener92 trener92 00:52 05.10.2009

Re: ....

myredneckself
"Kad nisam očajan, ja sam bezvredan"
uz muziku je sve lepše i lakše
stari memphis slim i klavir


"Čudno je kako je malo potrebno da budemo srećni

i još čudnije kako često nam baš to malo nedostaje˝"
Ivo Andrić


HOOKER & JOHN HAMMOND ; Ride Ride Ride
trener92 trener92 01:42 05.10.2009

Re: ....

miluli


Kako si prvi put ovde , da ti poželim dobrodošlicu, kao što je red i hvala na prilozima!
miluli miluli 17:21 05.10.2009

Re: ....

Hvala , a kasnije kada me dete ne bude "vraćalo u stvarnost" , pokušaću da obrazložim svoj doživljaj boemštine kojom sam okružena...
trener92 trener92 18:04 05.10.2009

Re: ....

miluli
Hvala , a kasnije kada me dete ne bude "vraćalo u stvarnost" , pokušaću da obrazložim svoj doživljaj boemštine kojom sam okružena...


Nadam se da će biti tako , samo izvoli...i samo polako .

nistagmus nistagmus 08:52 05.10.2009

I LOVE THE LIFE I LIVE


I see you watchin' me just like a hawk
I don't mind the way you talk
But if you touch me something's got to give
I live the life I love and I love the life I live

My diamond ring and my money too
Tomorrow night they could belong to you
The girl move me at their will
I live the life I love and I love the life I live

I may lay a hundred on a bet this time
Tomorrow night can't cover your dime
Next week I could be over the hill
I'm just tryin' to tell you people how I feel

You see me rockin' as I pass you by
Don't talk about me cause I could be high
Just forgive me if you will
I live the life I love and I love the life I live

Well, I may lay a hundred on a bet this time
Tomorrow night can't cover your dime
Next week I could be over the hill
I'm just tryin' to tell you people how I feel

You see me rockin' as I pass you by
Don't talk about me cause I could be high
Just forgive me if you will
I live the life I love and I love the life I live

written by Willie Dixon
trener92 trener92 09:18 05.10.2009

Re: I LOVE THE LIFE I LIVE

bravar92 bravar92 10:21 05.10.2009

bez naslova

- Kažu da postoji negde mesto pravog suda i pune istine. Tu se saznaje i
objavljuje sve što je među ljudima bilo skriveno i tajno, kazuje sve što
je ostalo prećutano i nerečeno, ispravlja sve što je ikad bilo naopako i
krivo, vraća sve što je utajeno ili oteto, dosipa onom kome je zakinuto,
odasipa tamo gde se presipalo. Tu se pitanje ljudskog postojanja pravo
postavlja i - ukoliko to zavisi od čoveka - do kraja rešava. To je mesto
gde istina sja kao sunce koje ne zalazi, gde pravda caruje.

-Ah, pa to je lepše od svih snivanih rajeva i utopija! Može li biti da
takvo mesto zaista postoji? Ako postoji, može li se znati gde je i kako se
dolazi do njega?

-Može. Ono je među nama, ovde gde sada stojimo.

-?!?

- Da! Budi hrabar, iskren i postojan, čovekoljubiv, razuman i pravedan - i
ono će biti svuda gde tvoja noga stupi i tvoja reč odjekne.

"Znakovi pored puta" I. Andric




A bez muzike ne zivimo... zar ne:)
trener92 trener92 13:04 05.10.2009

Re: bez naslova


"Peva vojnik, ležeći na travi; dug dan, a on je sam, desnom rukom čupka travu pred sobom, oči uprte u daljinu, obrve sastavljene.
"Ljubi joj lice i grudi...""....
Velika stvarnost.
Pesma o onome što nigde nije bilo i nikad nije moglo biti. Najveća istina sna.
Slušam i gledam i sa prostom pesmom i ja sav zvučim, kao žica, ne, još manje, kao zvuk nepoznatog porekla.
Pevam, i sa pesmom iz mene se diže slutnja da se nikad neće ljubiti ni lice ni grudi, da ih neću ni videti.
Pesma o ljubljenju digla je tu slutnju u meni.
Sve velike i lepe stvari su ugrožene u svetu, pa i naša ljubav.
Od čega? Od vas? Od mene? Od svega što nas okružuje?..."



Fiat iustitia et pereat mundus

Kazezoze Kazezoze 14:24 05.10.2009

ne znam...

da li je vec neko citirao andricev ex ponto - epilog:

"Mnogo samujesh i dugo cutish, sine moj,
zastravljen si sa snovima, izmoren putevima duha.
Lik ti je pognut i lice bledo,
spushtene vedje i glas kao shkripa tamnichkih vrata.
Izadji u letnji dan, sine moj !
- Shta si video u letnji dan, sine moj ?
Video sam da je zemlja jaka i nebo vechno,
a chovek slab i kratkovek.
- Shta si video u letnji dan, sine moj ?
Video sam da je ljubav kratka, a glad vechna.
- Shta si video u letnji dan, sine moj ?
Video sam da je ovaj zhivot stvar muchna
koja se sastoji u nepravilnoj smeni greha i nesrece,
da zhiveti znachi slagati varku na varku.
- Hocesh da usnish, sine moj ?
Ne, oche, idem da zhivim."

trener92 trener92 18:35 05.10.2009

Re: ne znam...

da li je vec neko citirao andricev ex ponto - epilog:


Nije Kaz , hvala ti...

" Vi , kad kažete za nas da smo kulturni ljudi, mislite da poznajemo vašu umetnost i da smo prodrli u sve njene finese i tančine.
A šta to konkretno znači za nas?
Znači: da živimo vašim snovima,
jer vi druge ne znate i ne priznajete, a svojim životom, jer mi drugog nemamo;
bolje i jasnije rečeno:
da u tuđim snovima tražimo pribežište od svog ubogog , oporog i često neljudskog života,
umesto da se sa njim borimo i da ga borbom i radom
menjamo"



bravar92 bravar92 19:13 05.10.2009

Re: bez naslova

Dozvoli magli
da nas umije
pusti dugu
da se razlije
i pruzi ruku,
uroni je
u san...
Od čega? Od vas? Od mene? Od svega što nas okružuje?...


(: kliknaslik :)



bravar92 bravar92 19:32 05.10.2009

Re: ne znam...

Bilo je pitanje ili - ili :)
Ali... znala sam da ce vec neko i to citirati:)
Drago mi da si bas Ti:)

Jos malo iz Znakova pored puta

Ne znam da li sam spavao, ali znam da sam sanjao.


(: kliknaslik :)
trener92 trener92 19:38 05.10.2009

Re: bez naslova

bravar92
Dozvoli magli
da nas umije
pusti dugu
da se razlije
i pruzi ruku,
uroni je
u san...
Od čega? Od vas? Od mene? Od svega što nas okružuje?...


(: kliknaslik :)






trener92 trener92 20:16 05.10.2009

Re: ne znam...

bravar92
Bilo je pitanje ili - ili :)
Ali... znala sam da ce vec neko i to citirati:)
Drago mi da si bas Ti:)

Jos malo iz Znakova pored puta

Ne znam da li sam spavao, ali znam da sam sanjao.


()


"Kako je malen i zbrkan svet opipljivih stvari prema vrelim, nedoglednim regionima nesanice! "

leopold_lady leopold_lady 16:50 05.10.2009

Samo da znaš ....

nisam te zaboravila .... .....

trener92 trener92 18:19 05.10.2009

Re: Samo da znaš ....

leopold_lady
nisam te zaboravila .... .....


Hvala ti.

"
"Ja nisam knjiga koja godinama stoji na polici
pa kad je otvorite na istoj strani, ona kazuje isto.
Zato ne tražite od mene takvu mehaničku doslednost,
nego ispitajte ima liili nema nekog napretka
i doslednosti u mom celokupnom razvitku,
pa me po tome sudite."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana