Društvo| Kultura| Ljudska prava| Mediji| Muzika| Nostalgija| Umetnost| Zabava| Život| Životni stil

Go-go!

Bili Piton RSS / 03.10.2009. u 18:56

obojeniprogram.jpg

 

Obojeni program je bend koji kao da poslednjih meseci dozivljava svoju drugu mladost. Posle "Aviona" u novom ruhu, koji su se proletos posteno izvrteli na talasima manje-vise svih relevantnih radio stanica u Srbiji, prosle nedelje je njihov odlican novi snimak, Go-go, debitovao kao novitet na osmom mestu domace liste Diskomera Studija B, radijskog outleta koji je svih ovih godina i decenija zadrzao titulu najbrizljivije negovanog rasadnika ugrozenih pop-rok vrsta na domacem terenu. Samu pesmu mozete cuti klikom na odgovarajuci link na toj stranici. Vasoj paznji bih svakako preporucio citav top ten.

Pazljivim pratiocima medija nije promaklo ni to da je Obojeni program nedavno ponovo bio u zizi interesovanja i po jednom drugom osnovu. Naime, preneseno je da je frontmen benda i jedini njegov clan iz originalne 1980 postave, Branislav Bebic Kebra, uz glumca Nikolu Djuricka, jedna od onih hrabrih i nezavisno-mislecih licnosti iz kulturnog zivota zemlje koje danas dozivljavaju neprijatnosti zbog svoje skorasnje principijelne podrske Povorci ponosa. U svetlu toga, pitanje iz kljucnog stiha nove pesme Obojenog programa - kako to da nikoga ta pojava ne zanima - mozda nije neumesno postaviti i ovde.

 

Obojeni program official website

Obojeni program My Space  



Komentari (266)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shumska shumska 01:24 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

da nam presudi


(Makso, mogao si samo neku sekiru da ostaviš, ja sam vizuelni tip, neću spavati noćas od ove "pojave" )
Presing,
i ne bi bilo fer ne pomenuti Robnu kuću (Darko Dzambasov)....
Kanda, Kodza i Nebojša...i da ne smaram više:)
edit : Braća Left
(na žalost, ono što je pojelo EKV pojelo je i većinu scene - žuto, ali dobro, država je morala da se "snalazi " za oružje
mirelarado mirelarado 01:24 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Bili Piton

Kad nisam crko na Pitralon sinoc


Такође. Сироти Пеђица, мора да се саблазнио.
Bili Piton Bili Piton 01:35 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

shumska

E - play su jako talentovane dame, recimo...


Sramota je jedna od najboljih stvari ove godine, to je opasno uradjeno....

edit - za Vucka - veliki pozdrav gdji Vuckovic od Bilija a ti dobrodosao na blog
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:42 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

shumska
Kojot mi je poklonio disk nedavno, muziku koju je radio zajedno sa jednim raga - mafin likom, to je recimo vrlo zanimljivo.

Слушао. С Којотом сам на чудан начин повезан, и биће да смо попили које пиво заједно. (Не брините се сви, ја сам пио виски.)
myredneckself myredneckself 01:44 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Sve mi se čini da ne mislimo na istu Lunu. Ova o kojoj ja pišem je novosadski bend iz 1981., 82. godine. Tišma, Firči je lupao bubnjeve, ako se ne varam...


pridružujem se čestitkama Bili
edit: odgledati do kraja, zbog kompletne ondašnje postave
bookbinder bookbinder 01:54 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

E ljudi, a niko ne pomenu Jarbole?! Meni (uz Azru) najomiljeniji ex-Yu bend. Mada, bilo je tu jos puno dobrog, vecina je vec pomenuta. I jos uvek ima...

A sto se tice Novosadista, mislim da bi trebalo pomenuti Lovehunters. Pogotovu mi je sjajan onaj njihov unplugged album.
Bili Piton Bili Piton 01:57 04.10.2009

Re: E, a šta je sa



Hvaaaala (da, to je ta Luna)

Sampanjac para todos



shumska shumska 02:04 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Zaboravismo Bjesove ( meni je ova njihova pravoslavna faza zanimljivija od one prvobitne, mada je malo smešno tražiti od duhovnika starog 90 godina blagoslov za album, no dobro - nek' su živi i zdravi )
p.s. Bili, sad i zvanična čestitka za naslovnu stranu iako sam bila ubedjena da si ti oduvek tu (da li se kod tebe otvaraju svi ovi linkovi? )
shumska shumska 02:21 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Kraka (Presing gitarista i frontman koji je išao sa mnom u srednju školu) je emigrirao, i ... buć.

eno Krake gore na Bežaniskoj kosi, još svira i ....taaako
shumska shumska 02:23 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

i još jedna zanimljiva pojava, s kraja '90 : Holivud Robotnik, valjda
totalno ludilo

gde se njih seti, svaka ti čast!!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:26 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

shumska
... pravoslavna faza...

Ух, помагајте, сад сам се сетио да је био неки православни-рок-пројекат, сигурно знам да су Курве учествовале, али било је и много познатијих имена. Музико-продуценто-учитељ том пројекату биће да је био Сава Јањић, понекад звани и cyber monk.
Unfuckable Unfuckable 02:26 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

gde se njih seti, svaka ti čast!!

staros' je čudo : ništa se ne sećaš od juče - prekjuče, a sve preko decenije gledaš k'o na filmu.
Milina jedna
bookbinder bookbinder 02:27 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Ah da, sad sam se setio! Rec je o dvehiljaditim, ali sami pocetak. Onaj period kada smo se jos uvek osecali da zivimo u devedesetim. A onda su nam misli odlutale, pa smo svasta nesto lepo pomislili...

Dakle, Virvel je negde dvehiljadite (ako me secanje ne vara) objavio svoj prvi album, meni sjajan.

A 2001. je bend Splins objavio album, jel ih slusao neko? Meni su bili OK, ali sem tog albuma, nista o njima nisam cuo...

Ni Popecitelji nisu losi (kada su poceli? ne secam se da sam za njih cuo devedesetih, ali mi se nesto cini da su jos tada radili, valjda su originalno iz Prizrena... u svakom slucaju s Kosova). Slusao sam ih pre dve-tri godine u Lagumu (tako se zovu one pecine podno Zelenjaka?), bili su dobri. I Virvel sam slusao tu, negde u to vreme. Jel to bio jedan koncert ili dva?

U svakom slucaju, uvek se obradujem kad se podsetim nasih bendova. I, uvek iznova sebi potvrdim da su devedesete zapravo bile jako dobre. Za mene najbolje... sta cu, kad sam "dete devedesetih"
Unfuckable Unfuckable 02:31 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Ух, помагајте, сад сам се сетио да је био неки православни-рок-пројекат,

ako nisu Partibrejkersi, onda ložiš, Brajoviću
bookbinder bookbinder 02:32 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Predrag Brajovic

Ух, помагајте, сад сам се сетио да је био неки православни-рок-пројекат, сигурно знам...


Jel to ono kada su izdali CD sa pesmama na stihove... vladike Nikolaja, ili koga vec? I Brejkersi su tu bili, cini mi se... Ali se ne secam imena projekta
shumska shumska 02:32 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

357 http://www.youtube.com/watch?v=H8tym9kQovU(Nikola Haddzi Nikolić je sad u jednom tv šou )i Darkwood dub (da, da, i oni ), Revolt, i Arhangel, Partibrejkersi , Kurve....svi su obradili pesme vladike Nikolaja, uglazbili ih, bolje rečeno...:)
nije bio Sava Dzej Janjić, već još ludji monah Jovan Ćulibrk, iz cetinjskog manastira, veliki fan Joy Division, jedan od naših najobrazovanijih jeromonaha koji danas živi u Jerusalimu i predaje na Hebrejskom univerzitetu
p.s. "projekat" se zvanično zvao Pesme iznad istoka i zapada ... (i Arhangel je tamo razbio ex - Mizar i Anastasia - makedonci )
Unfuckable Unfuckable 02:33 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

e, pa prisetimo se i Aćinovog BAAL-a
stalno se vrtelo na tv Policika
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:35 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Браво, Шумо наша, све ја као што кажеш!!!

Сад си ми прочистила ону ганглију, и свега се присетих.

Веровали или не, било је ту сјајних нумера.
Је л' може неко да ископа, мислим не Билија, сувише је дугачак, већ музику?
bookbinder bookbinder 02:38 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

shumska
...već još ludji monah Jovan Ćulibrk, iz cetinjskog manastira, veliki fan Joy Division,...


Jel on imao neku emisiju na radiju (ili je bio urednik cele stanice) gde je pustao (pretezno) nas rok? Bio jedan, u Crnoj Gori, ali se imena ne secam...
crossover crossover 02:41 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Unfuckable
staros' je čudo : ništa se ne sećaš od juče - prekjuče, a sve preko decenije gledaš k'o na filmu.
Milina jedna

Да, и уопште се не сећа да је још колико јуче обећао Несаломиве :)))
shumska shumska 02:42 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

i dan danas on ima sjajnu emisiju na Radio Svetigori - bavi se supkulturnim fenomenima, recenzijama filmova....holokaustom...erudita jednom rečju...
Веровали или не, било је ту сјајних нумера.
Је л' може неко да ископа, мислим не Билија, сувише је дугачак, већ музику?

eno par linkova gore -
(valjda se otvaraju)
evo još jedne pesme sa te kompilacije
(žao mi je što nema tehno verzije baš ove pesme od Arhangela)
Шумо наша,

Unfuckable Unfuckable 02:44 04.10.2009

Re: Predrage, stipso !

e, hvala na centaršutu dragi Krose :
ja odavno sumljam da ovaj Brajović ima nekoliko dodatnih a sasma tajnih funkcija na ovoj virtualnoj plaTformi , s obzirom da se brine oko tih nekih kopirajta k'o Supermod, pa i više jbt!!!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:49 04.10.2009

Re: Predrage, stipso !

Хвала, Крошњице ;-)

Кросе, не стај ми на муку, вечерас сам био приморан да слушам ремиксе, има 11 ствари, биће ту хитова за маторце, али има још да се ради, већ је требало да буде готово.

А што је Кум одсвирао пар ствари, Бог га погледао...

ЕДИТ за Унфа:
Мене никада нећете ухватити!!! ©
Bili Piton Bili Piton 02:51 04.10.2009

Re: Predrage, stipso !



Meni se otvaraju svi linkovi, neki od njih narocito.

Nikad nisam cuo za ovaj projekat, deluje mi dosta bizarno, a tako i zvuci...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:57 04.10.2009

Re: Predrage, stipso !

Bili Piton
Nikad nisam cuo za ovaj projekat, deluje mi dosta bizarno, a tako i zvuci...

Бре, Били, Cure у православној везији, има ли шта лепше!
shumska shumska 02:59 04.10.2009

Re: Predrage, stipso !

Meni se otvaraju svi linkovi, neki od njih narocito.

mislila sam i na one linkove sa prethodne strane - u žurbi sam i klikćem jer su nam najavili isključenje struje za jedno sat vremena uklljučujući i ceo sutrašnji dan - pa samo klikćem jer mi se uskoro sve gasi
hvala ti Bili na strpljenju, i prostoru i temi eto - neki od nas se baš zaneli
gordanac gordanac 03:01 04.10.2009

:))))

maksa83
Pssst Makso, nemoj da te čuje Gordana(c)

Ma znam, ona mi sve vreme na pameti, ali računam da će moderacija uviđavno da obriše komentar pre nego što ga ona vidi.

Idi, bre, makso! :))))
i..
you wish...

πάθος ti je kraljica emocija, š`atije, pathos sells, allways
(skoro da bih imala, kad bih umela, čitav esej na temu patetike, njene popularnosti i razloga istoj )

Evo jedna lepa, mudra, sjajna pesmica na sličnu temu.

Zanimljiva stvar sa muzikom devedesetih i osamdesetih (BGD ili Vojvodina, svejedno) je da deca rođena s početka devedesetih em što nemaju svoj generacijski muzički izraz, em kao da "preskaču" devedesete, em kao da smatraju da im sopstveni izraz nije ni potreban, em im treba posebno okruženje da bi im (recimo) muzički izraz osmadesetih bio - ponuđen, I čini mi se da ga tada "prihvataju" kao "svoj", radije nego onaj devedesetih.

I kad god sam imala patetičnu ideju da negde nešto nekako pokušam sa ubeđivanjem da muzički urednici raznih medija "bace težište" na dobru svirku, nema veze od kada i "od gde", svaki put bi mi padala na pamet čuvena "borba protiv šunda" iz sedamdesetih i osamdesetih i to koliko je bila neuspešna, ustvari.
Generacija ili ima svoj muzički izraz ili - nema. Kad god nema pravog, istinskog (iz ko zna kojih i kakvih razloga) u taj prazan prostor "uleti nešto preterano". I tako dobiješ - kič, ili "šund" kako ga se nekad zvalo.
(I još jedna zanimljivost - meni omiljeni film "Pulp Fiction", preveden na slovenački glasi "Šund" )
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:03 04.10.2009

Re: Predrage, stipso !

Шумска, у сетинзима блога имаш да подесиш да на једној страни излази 200 коментара. Овде су све старе куке, а крос и Унф имају по 400 коментара на страни, захваљујући Макс Д Визард компанији.

ЕДИТ:
Идеш у Izmeni moj profil, па на дно наслова Sistemska podešavanja, и ту имаш Podesi broj komentara na stranici. Стави ту 200, а за 400 мораш да биднеш мангуп.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:07 04.10.2009

Re: :))))

gordanac
(I još jedna zanimljivost - meni omiljeni film "Pulp Fiction", preveden na slovenački glasi "Šund" )
Тај превод је тачан, али ужи него оригинал.

П.С.
Значи ни ја нисам надрљао, кад је Макса добио опросницу.
gordanac gordanac 03:15 04.10.2009

e, sad...

...objasni mi šta (u prevodilačkom svetu) ova tvoja rečenica stvarno znači:
(ozbiljno pitam, već sam je čula, ali - ne razumem)
Тај превод је тачан, али ужи него оригинал.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:26 04.10.2009

Re: e, sad...

gordanac
...objasni mi šta (u prevodilačkom svetu) ova tvoja rečenica stvarno znači:
(ozbiljno pitam, već sam je čula, ali - ne razumem)
Тај превод је тачан, али ужи него оригинал.


Онако како сам ја горе написао не значи ништа:


Требало је да пише шири, јер тако стоје ствари. Наиме, не поклапају се значењска поља два појма. Ми ћемо рећи и шунд-музика, Енглези неће на то написати pulp music. Итд.

Ствар може да буде и обрнута, значи да и оно ужи важи.

gordanac gordanac 03:30 04.10.2009

Re: e, sad...

Енглези неће на то написати pulp music

a zašto su onda rekli "pulp fiction" ?
shumska shumska 03:36 04.10.2009

Re: Predrage, stipso !

у сетинзима блога имаш да подесиш да на једној страни излази 200 коментара

wow, sad je puno komfornije - preglednije, thx :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:44 04.10.2009

Re: e, sad...

gordanac
a zašto su onda rekli "pulp fiction" ?

Много ме питаш. Или можда је на разумем питање. Како је настао израз: можда асоцира на згњечене странице лоше литературе натопљене сузицама? Pulp је каша, кашасто, згњечено; негде далеко сигурно има и значење нечег лошег.

Ја не знам да ће Енглези за шунд-музику рећи pulp music, што не значи да сам у праву.

WIKI: The name "pulp" comes from the cheap wood pulp paper on which such magazines were printed.
crossover crossover 03:48 04.10.2009

Re: e, sad...

gordanac
a zašto su onda rekli "pulp fiction" ?

Зато да бих ја могао да окачим овај клип за Максу: знам да обожава Kool & the Gang :)))
Bili Piton Bili Piton 03:52 04.10.2009

Re: e, sad...

Predrag Brajovic


Ја не знам да ће Енглези за шунд-музику рећи pulp music, што не значи да сам у праву


Nisam nikoga cuo da to kaze ali da se procita u nekom clanku recimo bilo bi istog casa jasno na sta se misli. U stvari bi bilo dosta zgodno receno.
mirelarado mirelarado 03:55 04.10.2009

Re: e, sad...

Predrag Brajovic
gordanac
a zašto su onda rekli "pulp fiction" ?

Много ме питаш. Или можда је на разумем питање. Како је настао израз: можда асоцира на згњечене странице лоше литературе натопљене сузицама? Pulp је каша, кашасто, згњечено; негде далеко сигурно има и значење нечег лошег.

Ја не знам да ће Енглези за шунд-музику рећи pulp music, што не значи да сам у праву.

WIKI: The name "pulp" comes from the cheap wood pulp paper on which such magazines were printed.


Ако смем да се умешам, то је израз везан искључиво за лаку литературу. Тако и ми кажемо петпарачка литература (роман, прича) а нећемо рећи петпарачка музика.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:58 04.10.2009

Re: e, sad...

Добро, је л' спава неко овде!!!

У ствари, прави превод на словеначки требало је да гласи: Петопарац.

Хвала на мешању.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:03 04.10.2009

Re: e, sad...

а нећемо рећи петпарачка музика.

о, рећи ћемо. све може да буде петпарачко. могуће је, свакако, да је почело од петпарачких романа (pulp fiction), али се израз проширио на све и свашта. жив језик, мрда.
gordanac gordanac 04:05 04.10.2009

Re: e, sad...

Predrag Brajovic
Добро, је л' спава неко овде!!!

У ствари, прави превод на словеначки требало је да гласи: Петопарац.

Хвала на мешању.

Opet je Brajović prvi počeo...
Taman sam htela da napišem "e, izvini, neću više" (za dosađivanje s pitanjima), a on krenuo da svira povečerje...
Nema spavanja...
Kafa, duvan, motam najlon...

I - čitam, pa ne verujem:
Petoparac
Ha!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 04:05 04.10.2009

Re: e, sad...

marco_de.manccini
о, рећи ћемо. све може да буде петпарачко. могуће је, свакако, да је почело од петпарачких романа (pulp fiction), али се израз проширио на све и свашта. жив језик, мрда.

Значи Били није у праву?

Него, дедер, преведи ти мени оно fiction, ту бар нема проблема...
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:10 04.10.2009

Re: e, sad...

не, не, ја нисам говорио о енглеском језику и о изразу pulp fiction. ја сам говорио о петпарачком.
mirelarado mirelarado 04:11 04.10.2009

Re: e, sad...

Добро, ја ћу за све остало сумњивог квалитета рећи да је јефтино, ако је везано за уметност, рећи ћу да је шунд, у неким случајевима и кич, али онај петопарац односи се на новинске додатке, на негдашње фељтоне, стога ћу сачувати ту значењску нијансу.
gordanac gordanac 04:12 04.10.2009

Re: e, sad...

Predrag Brajovic
marco_de.manccini
о, рећи ћемо. све може да буде петпарачко. могуће је, свакако, да је почело од петпарачких романа (pulp fiction), али се израз проширио на све и свашта. жив језик, мрда.

Значи Били није у праву?

Него, дедер, преведи ти мени оно fiction, ту бар нема проблема...

el mogu ja?
reality
(to je s engleskog na engleski, a na originalni jezik je - stvarnost)
može?
e, sad da sve to uglazbimo i - bogdanasvidi!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 04:22 04.10.2009

Re: e, sad...

marco_de.manccini
не, не, ја нисам говорио о енглеском језику и о изразу pulp fiction. ја сам говорио о петпарачком.

Али pulp не означава петпарачко, то је оно. Израз потиче од лошег, неквалитетног папира на којем су једнако лоша дела штампана. Слепоочнице нису слепе очи, већ део лобање. (Асоцијација је јасна.) Суштина значења је промењена у другачијем контексту. Тако је и онај неквалитетни папир претрчао у другу област, и отишао ван граница папирности.

Ма ја сам збуњен већ и за fiction, само ми је још pulp fiction недостајао.

ЕДИТ за Горданца:
Баш контра од стварности. Све оно што може бити fucking испричано. Поља значења речи у језицима се само привидно поклапају: bread=хлеб. Али тај привид омогућава да се разумемо.
marco_de.manccini marco_de.manccini 04:36 04.10.2009

Re: e, sad...

па и ја кажем да изрази прерастају своја оригинална значења. понекад их и заборављају.
mirelarado mirelarado 04:38 04.10.2009

Re: e, sad...

Predrag Brajovic
Али pulp не означава петпарачко, то је оно. Израз потиче од лошег, неквалитетног папира на којем су једнако лоша дела штампана. Слепоочнице нису слепе очи, већ део лобање. (Асоцијација је јасна.) Суштина значења је промењена у другачијем контексту. Тако је и онај неквалитетни папир претрчао у другу област, и отишао ван граница папирности.


Али и петпарачко потиче од јефтиних новинских додатака у којима је таква литература штампана, од Диме па надаље.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 04:42 04.10.2009

Re: e, sad...

marco_de.manccini
па и ја кажем да изрази прерастају своја оригинална значења. понекад их и заборављају.

Наравно. А овај израз се толико отуђио да мораш познавати технолошки процес штампе и њену историју да би наслутио како он и шта то ради на другом месту. Зато и кажем да се "исте речи" само привидно подударају из језика у језик, неки онакав процес оне се већ прошле, и ми смо на њега заборавили. Како нога од стола може бити исто што и људска нога!? Нема шансе!
mirelarado mirelarado 04:43 04.10.2009

Re: e, sad...

marco_de.manccini
па и ја кажем да изрази прерастају своја оригинална значења. понекад их и заборављају.


Тачно, али не увек. За шта би ти конкретно рекао да је петпарачко осим литературе?
Bili Piton Bili Piton 04:45 04.10.2009

Re: e, sad...

mirelarado

Али, и петпарачко потиче од јефтиних новинских додатака у којима је таква литература штампана, од Диме па надаље.


Meni se cini da petparacko samo po sebi podrazumeva nesto jeftino. A jeftino moze biti svasta, pa i muzika (sve vise zapravo). Otud muzika moze biti petparacka, i kad bi se reklo pulp music znacenje bi bilo tacno to, meni bar. "Pulp" je kao rec postalo nesto sto necemu daje stilsko obelezje, slicno kao kemp - tako mi se cini.
mirelarado mirelarado 05:08 04.10.2009

Re: e, sad...

Bili Piton
mirelarado

Али, и петпарачко потиче од јефтиних новинских додатака у којима је таква литература штампана, од Диме па надаље.


Meni se cini da petparacko samo po sebi podrazumeva nesto jeftino. A jeftino moze biti svasta, pa i muzika (sve vise zapravo). Otud muzika moze biti petparacka, i kad bi se reklo pulp music znacenje bi bilo tacno to, meni bar. "Pulp" je kao rec postalo nesto sto necemu daje stilsko obelezje, slicno kao kemp - tako mi se cini.


Суштина неспоразума је у томе што ви говорите о разумевању значења речи pulp и петпарачко, а ја о увреженим изразима у којима се користе. То је Горданац на почетку, и питала.

ЕДИТ: За Предрага: сад ћу се скупити к'о петопарац и нећу се више мешати у разговоре о превођењу.


gordanac gordanac 05:08 04.10.2009

Re: e, sad...

Али тај привид омогућава да се разумемо.

:))
Brajoviću, isto sam to rekla, ustvari.
Stvarnost razumemo kroz naše privide.
(i jedni druge, usput da rečem)

I (čekaujići prve naznake stvarnosti izlazećeg sunca koji označava naš privid da je svuda dan...), da rečem i dodam još malko nešto kad je o prevođenju "Pulp Fiction" reč

Meni je tu "legala" reč "površnost", možda zato što mislim da je sve ono što mi zovemo "šundom", "kičem", "petparačkim", "jeftinim", upotrebljeno u raznim kontekstima, ustvari uvek jedno isto - površnost, "manjak" prave, istinske, proživljene, kreativne emocije , pa time lako za "konzumaciju" ama baš svima. Nekima taj "manjak" emocija ne smeta, nekima smeta (vrlo).
Nemci imaju izraz "schlampig" ("šlamperaj" na originalnom jeziku) kojim se dobro opisuje način koji skoro pa da je "weltanschauung" (na originalnom jeziku - svetonazor) i kad se sve to zajedno poklopi - dobiješ "umetničke izraze" koji su "šund", "kič", "petparački", "jeftini"...
Lako za konzumaciju, zbog plitkih i površnih emocija - lako za zaboravljanje. Ali ponekad teško podnošljivo dok traje, onima kojima smeta plitkost i površnost.
Pojmaroši prave površno, znalci prave - umetnost, čak i od površnosti, tako ja mislim.

I mislim da će nam se dobra muzika tek desiti, u povratku onih "koji nisu rekli svoju poslednju reč" ili u pojavi sasvim novih, mislim da je neminovno da se pojave.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 05:25 04.10.2009

Re: e, sad...

mirelarado
marco_de.manccini
па и ја кажем да изрази прерастају своја оригинална значења. понекад их и заборављају.
Тачно, али не увек. За шта би ти конкретно рекао да је петпарачко осим литературе?

Ствар је још гора. Оно што сам за кратко време успео разумети јесте да pulp није уопште био одредница квалитета. То је технички термин у процесу добијања папира. Он сам не прецизира квалитет. У ствари, оно cheap (wood заборавите ако бога знате) pulp које сам горе навео уноси одређење квалитета оним cheap. Cheap се похабало од употребе, па на крају нестало. И остало нам је pulp, које благе везе нема са одређивањем квалитета, али је због оног cheap ту функцију попримило. Али, да ли оно што је јефтино нужно мора да буде неквалитетно? Не!!! У ствари, тек сад се види и да оно првобитно cheap не значи само јефтин већ и лош. И то лош из cheap-a остаде pulp-у које се пришљамчило fiction-у. И тако добисмо pulp fiction, што на нашем звучи, у "много природнијим" изразу, петпарачка литература. Ми смо много директније дошли до вредносног суда о таквој литератури: мало кошта, па, хеби га, мора да мало и вреди. ( Моја књига на Интернету не кошта ништа; да ли то значи и да заиста ништа не вреди?!) Закључак: опет је Србин победио.

Молим Модератора да побрише све коментаре у којима се спомиње реч pulp.
Bili Piton Bili Piton 05:34 04.10.2009

Re: e, sad...


Neee! Ulazem veto....

Ja sam upravo obisao jedan slucajan duplikat Anfakijev i to je to sto se brisanja tice

(morao sam da opipam ove nove komande koje imam)
micika92 micika92 08:07 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Moje devedesete su obelezili Block out i Bjesovi
mirelarado mirelarado 09:34 04.10.2009

Re: Није било узалуд

Да није било овог ноћашњег, тј. јутрошњег разговора, можда никада не бисмо сазнали заиста занимљиву причу о настанку инкриминисаног енглеског израза.

Хвала.

Goran Vučković Goran Vučković 12:42 04.10.2009

Re: e, sad...

gordanac
Енглези неће на то написати pulp music

a zašto su onda rekli "pulp fiction" ?

Ne vidim da je neko odgovorio na ovo (bar ne značenje termina) - zar ovo nije uobičajena podela knjiga na engleskom jeziku (npr. nazivi polica u knjižari ili odeljaka u biblioteci) - knjige bazirane na stvarnim događajima (non-fiction) i knjige koje nisu bazirane na stvarnim događajima (fiction)


cult cult 14:29 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Plejboj su isto bili ok, ali je trebalo neko malo da obuzda onog Perovića i sve te "vidi me kako sviram gitaru" - ego tripove


Plejboji su zvucali mnogo prijatnije i, narocito, istinitije kad su bili Euforija. Razni neki uticaji tokom ranih devedesetih ih odvedoše u onaj zvuk. I. Perović se nije ložio na "vidi me kako..." nego mu je to, jbg, u to vreme bila ideja kako pesma treba da zvuci. Tekstovi bledi zahvaljujuci Romanu G.
Sveusvemu, oni su bili tu samo zbog riba. Sto i nije tako losa ideja.


Mislim da su Vampiri (da,da - ježite se) imali zanimljiv koncepAt, ali ne i istrajnost.


Vampiri su jedan covek - Era. Ostali nisu mogli biti istrajni u koncepatu zbog slatkoće i mekoće njegovog glasića zbog kojeg se vazduh u okolini lepio. A i smore vremenom ti prepevi na srpski. Tako da se ekipa nakon svakog albuma menjala.
Familija je nastala kao pobuna protiv Era-Vampira ("mala, mala, mala, grupa pedera, dugo nam je vala smetala..." ), jeste malo mediokritetsko, ali iz cega je nastalo, dobro je ispalo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:23 04.10.2009

Re: e, sad...

mirelarado
marco_de.manccini
па и ја кажем да изрази прерастају своја оригинална значења. понекад их и заборављају.

Тачно, али не увек. За шта би ти конкретно рекао да је петпарачко осим литературе?

Па ево. Мирела, изгуглај "petparacki" и добићеш на хиљаде погодака са много различитих употреба. Дух је изашао из боце, не може се вратити.

Мени се израз свиђа јер је прецизнији од јефтино. Јефтино може и да буде и ”није скупо”, а ”петпарачко” је увек јефтино.
mirelarado mirelarado 18:15 04.10.2009

Re: e, sad...

marco_de.manccini
Па ево. Мирела, изгуглај "petparacki" и добићеш на хиљаде погодака са много различитих употреба. Дух је изашао из боце, не може се вратити.
Мени се израз свиђа јер је прецизнији од јефтино. Јефтино може и да буде и ”није скупо”, а ”петпарачко” је увек јефтино.


У праву си, Марко. Људи су слободни да поједине речи употребљавају по властитом нахођењу, поимању и избору. Тако се језик и развија. Да не тролујемо више.
maksa83 maksa83 18:25 04.10.2009

Re: e, sad...

У праву си, Марко. Људи су слободни да поједине речи употребљавају по властитом нахођењу, поимању и избору. Тако се језик и развија. Да не тролујемо више.

"When I use a word," Humpty Dumpty said, in rather a scornful tone, "it means just what I choose it to mean—neither more nor less." (Alisa u Zemlji Iza Ogledala)

Humpty Dumpty Language
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:33 04.10.2009

Re: e, sad...

Да не тролујемо више.

Важи. Извини Мирела, извини Били. Понела ме атмосфера, честитке, дискусије о музици, језику, ...

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:50 04.10.2009

Re: e, sad...

pitanje iz kljucnog stiha nove pesme Obojenog programa - kako to da nikoga ta pojava ne zanima - mozda nije neumesno postaviti i ovde.

Bili trolovanje ne-to-le-ri-še.
p.s.
Humpty Dumpty Language

Podseti me na ovo
Bili Piton Bili Piton 18:59 04.10.2009

Re: e, sad...

dobrosavljevic_m

Bili trolovanje ne-to-le-ri-še.


Vidis, od kad mi je ponudjena autorska opcija (znaci, od prekjuce) ja razmisljam o tome sta bih pisao, o cemu, kako i koliko na blogu. To da neko ima autorsku opciju dozivljavam kao da mu je, recimo, dat na staranje jedan prazan izlozbeni prostor, od koga on nesto treba da napravi. Pa onda on tu i tamo okaci po zidovima neke svoje misli i pitanja. Onda dodju posetioci izlozbe koji zagore i muvaju se, pa tako zastanu pred nekim eksponatom koji im privuce paznju, pa onda i komentarisu, pa se izlegne debata o necemu. Neki eksponati izazivaju manju paznju, neki vecu, na to domacin galerije ne moze da utice osim da se popne na sto i vikne "ama pogledajte ovo!" - sto bi bilo neuljudno i neukusno u finom drustvu.

Prema tome, opusteno sto se trolovanja i palpovanja tice

maksa83 maksa83 19:02 04.10.2009

Re: e, sad...

Onda dodju posetioci izlozbe koji zagore i muvaju se


Pa, vidi - da nisu zagoreli - ne bi se muvali...


(Hvala domatjine za još jedan prilog zbirci "koristite dijakritike, bez suvišnog "zašto?"
Goran Vučković Goran Vučković 19:09 04.10.2009

Re: e, sad...

(Hvala domatjine za još jedan prilog zbirci "koristite dijakritike, bez suvišnog "zašto?"

Najgori su oni što nabijaju na kolač...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:11 04.10.2009

Re: e, sad...

Pa, vidi - da nisu zagoreli - ne bi se muvali...

A uz muvanje ide i pipanje, tj. palpacija.
Verujem da je na to Bili mislio sa ovim
opusteno sto se trolovanja i palpovanja tice

Dakle, opušteno
Bili Piton Bili Piton 19:13 04.10.2009

Re: e, sad...

maksa83
Onda dodju posetioci izlozbe koji zagore i muvaju se


Pa, vidi - da nisu zagoreli - ne bi se muvali...


(Hvala domatjine za još jedan prilog zbirci "koristite dijakritike, bez suvišnog "zašto?"


A pazi kad sam naucio da kucam na latinicnoj pisacoj masini koja je uredno imala tipke za svako kriticno slovo. I to sam znao da kucam pre nego sto sam naucio da pisem. I opet sam se odvikao od toga, cista lenjost zapravo, imas pravo
mirelarado mirelarado 20:00 04.10.2009

Re: e, sad...

marco_de.manccini
Да не тролујемо више.

Важи. Извини Мирела, извини Били. Понела ме атмосфера, честитке, дискусије о музици, језику, ...


И мене, Марко. Стога се извињавам и теби и свима осталима.
4krofnica 4krofnica 20:17 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

Overdose, Svarog, Daydream, Discord, Eyesburn

'fala shumska sto si se setila i podrzala...eto na njih sam mislila!
mozak malo zaribao a i sve to nekako bilo kroz votku, pivo, maglu...

pevač objavljivao poeziju
-presing auuuuu, kakav smeker bese, sad cisti kafice posle fajronta za pivo..

aman gde mi ode komentar...
shumska shumska 21:34 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

4krofnica
Overdose, Svarog, Daydream, Discord, Eyesburn

'fala shumska sto si se setila i podrzala...eto na njih sam mislila!
mozak malo zaribao a i sve to nekako bilo kroz votku, pivo, maglu...

pevač objavljivao poeziju
-presing auuuuu, kakav smeker bese, sad cisti kafice posle fajronta za pivo..

aman gde mi ode komentar...

heh, sećaš se onog početka naše komunikacije ovde na blogu - hc od mene uvek zaslužuje preporuku
trebalo je da vidiš kako je meni jedared zaribao mozak kada sam pisala o hrvatskim bendovima - preskočila sve žive i zadržala se samo na Majkama, dešava se...
a što se letenja komentara tiče - sinoć su baš svi leteli kojekude (ko zna gde će ovaj otići) - meni se desilo da su mi replike na komentare na potpuno različitim mestima odletele i složili se komentari jedan ispod drugog, tri u nizu - blam živi
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:37 04.10.2009

Re: e, sad...

mirelarado
marco_de.manccini
Да не тролујемо више.

Важи. Извини Мирела, извини Били. Понела ме атмосфера, честитке, дискусије о музици, језику, ...


И мене, Марко. Стога се извињавам и теби и свима осталима.

Ево, и ја да се извинЕм небу под облаке, јер од мене је све можда и почело, и свечано обећавам да до следећег пута нећу такво што радити.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:51 04.10.2009

Re: e, sad...

Bili Piton Bili Piton 22:13 04.10.2009

Re: e, sad...



A ja ovo.....neverovatno kako me uvek uzbudi ova stvar do te mere da se zagrcnem, bas je sjajna, sjajna....krivo mi je sto je onaj ko je pravio video otkinuo poslednji deo pesme, kodu, kadencu i poentu, ovako je nazalost okrnjena....

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:42 04.10.2009

Re: e, sad...

Aaaaa...internet mi se ponaša, ne mogu da...uf!
Bili Piton Bili Piton 22:46 04.10.2009

Re: e, sad...



"Evergrin" Eve Braun je u pitanju. Ima tako snaznog nekog zakovanog ocaja u toj pesmi, iako je na prvi pogled tra-la-la, strasno, strasno mi se svidja kako im je ispala ta stvar, cista petica ko suza
4krofnica 4krofnica 23:06 04.10.2009

Re: E, a šta je sa

hc od mene uvek zaslužuje preporuku
gde ja zaribah, ti produzi...
videh da su me nadglasali 'mladici', pa se pecnula za misa i odustala...a 90tih sam stvarno isla po tim haustorima gde su svirali jaku muziku ali nema ih nigde vise...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:12 04.10.2009

Re: e, sad...

Bili Piton
Evа Braun

Шта је данас с њима?

У ствари, сада нешто размишљам и дођох до уверења да право тржиште за овакве и сличне бендове не постоји.Отуда и њихова спорадична активност и кратковеко трајање (док не ишчили почетни ентузијазам).
Unfuckable Unfuckable 05:50 05.10.2009

Re: e, sad...

Шта је данас с њима?

"Sada već kultni bečejski sastav Eva Braun nastupiće takođe u subotu, 19. septembra na festivalu Jelen Pivo Live . Posle višegodišnje pauze, grupa Eva Braun ponovo nastupa u sastavu Goran Vasović, Milan Glavaški i Petar Dolinka. Krajem 2007. godine, dvanaest godina nakon prvobitnog objavljivanja albuma "Pop Music", B92 je objavio remasterovano reizdanje ovog nesumnjivog klasika domaćeg gitarskog popa, prošireno sa devet do sada neobjavljenih numera iz perioda 1991. do 1995. godine. Bend je 2008. godine za izdavačku kuću Label Star na Internetu objavio izdanje retkih i neobjavljenih snimaka iz perioda od 1997. do 2006. godine pod nazivom „Off The Record’, dok se do kraja godine očekuje objavljivanje novog studijskog izdanja...."
odavde
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:33 05.10.2009

Re: e, sad...

"Evergrin" Eve Braun

Preslušah, konačno! Ovo ću danas da pevam
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:54 03.10.2009

čestitke

za naslovnu!

mali poklončić za ovu priliku - Jean Arp



hvala ti za ove linkove ulepšao si mi ovo popodne
Bili Piton Bili Piton 22:06 03.10.2009

Re: čestitke


Hvala i tebi Njanjo, za De Mancinijeve na ovom blogu uvek cuvamo predsednicki apartman "La Gioconda"
miloradkakmar miloradkakmar 00:27 04.10.2009

Re: čestitke

njanja_de.manccini


ulepšao si mi ovo popodne
21:54

Uživam u podsećanju.
Za to i tvoje pojavljivanje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:14 04.10.2009

Re: čestitke

milorade pa kod mene bilo popodne
7 sati razlike nije malo.


@ Bili a La Giacondu smo zaslužili zbog one epizode na Milanskim skalama jel? hvala veliko.
Giaconda je cool!
Bili Piton Bili Piton 02:21 04.10.2009

Re: čestitke

njanja_de.manccini



@ Bili a La Giacondu smo zaslužili zbog one epizode na Milanskim skalama jel? hvala veliko.


Ma tako se samo zove apartman. Uvek imaju te zvucne nazive
mirelarado mirelarado 02:24 04.10.2009

Re: čestitke

njanja_de.manccini
Giaconda je cool!


У то име бесрамни трол за тебе. ;-)
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:22 03.10.2009

Go, Bili

Volim sve sto je obojeno.
Bili Piton Bili Piton 22:37 03.10.2009

Re: Go, Bili



Oooo evo nam i Pizona, dobrodosao.....uvek si rado vidjen gost

(any resemblance to lyrics living or dead is purely coincidental and unintentional)
crossover crossover 00:16 04.10.2009

ОП

Тамо, негде, почетком 90-их у неком наступу лудила, заебем се па одем са неком екипом на Академију, као да видимо како то изгледа после много година. Не би успели да ме наговоре да ми нису рекли да свира Обојени програм, чуо сам их на радију па реко’ да чујемо и уживо. Никад, до тада, нисам био на лошијој свирци, а гледао сам, у свом тешком животу, Лемија и Моторхед у Загребу. ОП су звучали као да су први пут узели инструменте у руке, после три песме смо побегли и никад се више нисам вратио у Рупу. Наравно, Обојени програм није лош бенд, имају ок ствари, али не бих дао паре за диск. Слушао сам их касније још једном уживо и тај концерт је био пристојно добар.

Уствари, Били, обрадовао сам се кад сам видео да си написао блог, свеједно која је тема. Честитке за насловну.

Ови клинци из Бечеја нису лоши.
Bili Piton Bili Piton 00:32 04.10.2009

Re: ОП



Da, cuo sam jos nesto od SSK, verovatno bas na diskomeru, sad, ovih meseci - isto je bilo super simpa, kao i ovo

De si Cross, join the casbah
crossover crossover 00:53 04.10.2009

Re: ОП

De si Cross, join the casbah

Пази, уопште немам дилеме где може да буде најбољи музички провод на блогу :))

Још мало Војвођанског звука. (за нас маторце и млађаног Wu-a)
maksa83 maksa83 01:01 04.10.2009

Re: ОП

crossover
De si Cross, join the casbah

Пази, уопште немам дилеме где може да буде најбољи музички провод на блогу :))

Још мало Војвођанског звука. (за нас маторце и млађаног Wu-a)

E, za te (Bili, Wu) pečalbare koji se možda pitaju "šta je posle Boya producirao Koja?" (hehe, vid' rime), ovo je iz 2003.

Meni se svidelo, ja kupio CD, i desilo se ono što se retko dešava - svidela mi se svaka pesma, čak i pod stare dane bio na promotivnom koncertu u onoj memljivoj donjoj sali SKC-a. Minimalizam još minimalniji od Morphine - akustična gitara, ženski glas i ritam mašina. Meni super.

Bo:
Bili Piton Bili Piton 01:20 04.10.2009

Re: ОП



Maxo, najbolja nasa stvar koju sam cuo ove godine (mozda nije iz ove, ali sam je ove cuo) je Bicikl. To je taaaaaako pametna pesmica, u celo je ljubim

Evo sad vidim iz prosle je godine, ne ove....mega....
crossover crossover 01:27 04.10.2009

Re: ОП

maksa83
Meni se svidelo, ja kupio CD, i desilo se ono što se retko dešava - svidela mi se svaka pesma, čak i pod stare dane bio na promotivnom koncertu u onoj memljivoj donjoj sali SKC-a. Minimalizam još minimalniji od Morphine - akustična gitara, ženski glas i ritam mašina. Meni super.

Bo:

Е, прошло ми ово кроз уши, пошто никад не гасим радио (поздрав домаћинима) али тек сад сам обратио пажњу. Уопште није лоше, може лепо да се слуша и по кући. Пази кад сам се после другог слушања слудео начисто, мени ова жена нешто позната. Ко је она?
loader loader 01:28 04.10.2009

Re: ОП

Bo - Wudu vrač ..
Hej... super!
Meni je ovo pravo zvučno osveženje !
myredneckself myredneckself 01:52 04.10.2009

Re: ОП

Још мало Војвођанског звука. (за нас маторце и млађаног Wu-a)



he,he,he..
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 12:01 04.10.2009

Re: ОП

Још мало Војвођанског звука. (за нас маторце и млађаног Wu-a)

I još malo
loader loader 00:44 04.10.2009

Retro-elektro-pop

Ovo je opaka, opaka stvar..! Čujte i počujte.. :

loader loader 00:55 04.10.2009

Re: Retro-elektro-pop

A i ova:

Bili Piton Bili Piton 01:05 04.10.2009

Re: Retro-elektro-pop


RE: Beograd - jeste, toliko da je cak zavredela i obradu (ima gore, okacio sam).

Mada je meni njihov TV najdrazi. I demo verzija Kontrolora, to je neuporedivo bolje nego verzija koju su radili za album, neuporedivo. Habic je pogresio sto je tu uzeo da menja stvari, trebalo je samo da preslika demo verziju u boljem studiju, ili, jos bolje, da na album pusti demo verziju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana