Gotovi smo!?

Ivan Marović RSS / 05.10.2009. u 18:40

otpor.jpgPostoje neke stvari o kojima čovek teško može da smireno razgovara ili čak razmišlja. Odmah počne da se žesti ili upadne u najgoru patetiku. Ne mislim na Kosovo, nego na peti oktobar. Meni je jako teško da ostanem hladan i razuman kada se pomene Otpor, bager, Sloba...Kako čovek da se postavi prema tim događajima nakon sedam godina? Da li je bilo dosta valjanja u starom blatu, što bi rekao Cane? Ili postoji nekakav petooktobarski zavet?

Šta je uopšte peti oktobar za nas koji se Tita sećamo kroz maglu, ako ga se uopšte sećamo, koji smo Slobu zaradili još u osnovnoj i koji smo te dvehiljadite bili studenti, a sad smo omatorili. Mislim, prešli tridesetu.

Za razliku od nekih drugih datuma - Gazimestana naprimer, pominjanje petog oktobra ne izaziva onu vrstu preispitivanja, pitanja tipa šta nam je to trebalo, da li smo mogli da učinimo nešto drugo, pa onda ide konstruisanje paralelne istorije, kao što obično radimo kada razimšljamo o raspadu bivše Jugoeslavije ‘ da se nismo raspali sad bi bili u EU. Kod petog oktobra nema tog "da nismo oborili Slobu sad bi...". Mi smo morali da ga oborimo, to jednostavno bila prava stvar, o tome nema dileme. Što se toga tiče, peti oktobar je jasan i nedvosmislen datum, dan kada su građani Srbije uradili pravu stvar.

Pa jel' možemo onda opušteno da ga proslavljamo? E cvrc, ne možemo. Peti oktobar je nezgodan datum. Za razliku od nekih drugih datuma koji su dušu dali za samosažaljenje, da sednemo i kukamo koja smo rikverc zemlja, koliko nemamo sreće, glupi smo šta li... e pa peti oktobar je drugačiji, to nije dan koji nam se desio, to je dan koji smo mi napravili. To što smo uradili onda, i danas nam stoji nad glavom da nas podseća kako mi možemo, samo kad hoćemo. Drugim rečima, peti oktobar još nije gotov, gotovi smo mi.

Hiljade stranica su napisane u poslednjih nekoliko godina o iznevernim očekivanjima građana. Teza izgleda otprilike ovako: život je bio bezveze pod Slobom, onda je on pao, građani su previše očekivali, pa je normalno da su sada razočarani. Ima i varijacija ove teze u kojoj građani nisu previše očekivali, nego su ih političari zeznuli, pa su sad razočarani.

Bez obzira na ove varijacije, suština ove teze je da građani sede i čekaju, a samim tim i očekuju, dok neko tamo gore radi, pa onda ispuni ili ne ispuni očekivanja. Kao da su građani petog oktobra sedeli na klupicama u pionirskom parku i gledali Koštunicu kako baca molotovljeve koktele i Tadića kako vozi bager, pa su sad razočarani.

Petog oktobra smo uzeli stvari u svoje ruke, pa ako danas treba da budemo razočarani, onda treba da budemo razočarani u sebe. Gde je danas inicijativa, gde je akcija? Nema. Tu apatija nije dobar izgovor, jer je još veća apatija bila krajem devedeset osme, kad smo pravili Otpor, kad na je bilo svega desetak. Neka mi neko ne kaže da danas ne može da se okupi desetak ljudi i da napravi nešto, ma koliko sitno.
Ma može, samo je pitanje ko. Odmah da se izjasnim, ne ja, ustvari niko od nas koji smo onomad "jurišali na barikadama". Nema više Miloševića, a reciklirana sećanja ne pomažu u današnje vreme. Ovde mora da se pojavi neko novi.

Jedan od razloga Otporovog uspeha je što nas Milošević nije uvrstio u svoje analize i predviđanja. Mi smo sve radili drugačije od ostalih i bili smo nepoznati. Novi. Što bi bilo dobro kad bi se danas neka ekipica pojavila, onako iz vedra neba, čisto da zatalasa, a oni gore da kažu "ko su sad ovi?"

To je ono zbog čega je peti oktobar tako važan dan, tog dana se vlast debelo uplašila građana. I to s razlogom. Danas, neka druga vlast, prilično je opuštena, straha nema, neki su čak i preterali u svojoj bahatosti, jer se ne plaše ni ovolicno. A vlast nije teško uplašiti, pogledajte Burmu - čuvena vojna hunta, koja je na vlasti već decenijama, ovih dana se poprilično uplašila.

Ne kažem ja da nama danas treba peti oktobar, ne kažem ni da nam ne treba. Ipak mislim da je jako dobro kad se vlast plaši svojih građana, makar malo. A mi smo pre sedam godina pokazali da da umemo da budemo strašni. Samo kad hoćemo. Peti oktobar bi mogao da bude nešto kao Noć Veštica.

(objavljeno petog oktobra 2007. u časopisu Evropa)



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

da prenesem impresije

kolege fiksera
vishnja92 vishnja92 19:34 05.10.2009

Re: da prenesem impresije

a njemu uvek treba svita za prenasanje tamo-amo, ili ti to samoinicijativno?

edit - nije na njegov racun, valjda je jasno.
na tvoj je.

Re: da prenesem impresije

samoinicijativno, je l' nesto smeta?
vishnja92 vishnja92 21:38 05.10.2009

Re: da prenesem impresije

ne, pitam. cisto fenomenoloski.

edit - necu Marovicu da zagadjujem blog, ne odgovaram na dalje replike.
mogu da doeditujem ovaj com ako bude potrebe.
ecce-florian ecce-florian 22:59 05.10.2009

Re: da prenesem impresije

mogu da doeditujem ovaj com ako bude potrebe.

imam potrebu
biometeorološke prilike su se popravile ali je ipak noć punog meseca?

Re: da prenesem impresije

vishnja92
ne, pitam. cisto fenomenoloski.edit - necu Marovicu da zagadjujem blog, ne odgovaram na dalje replike.mogu da doeditujem ovaj com ako bude potrebe.


pa, hajde, bas me zanima sto ti smeta sto sam prenela fikserovu pesmicu za koju sam smatrala da je prikladna?
periicnik periicnik 18:49 05.10.2009

Mislim,

da ste i vi iz "vrha" otpora veoma dobro profitirali...............
Manje više svi su postali neki "polu-funkcionerčići" a neki i "prilično uspešni "biznismeni"...........i sve to iz starki i martinki u z kojih su "vodili".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:53 05.10.2009

Re: Mislim,

periicnik
da ste i vi iz "vrha" otpora veoma dobro profitirali...............
Manje više svi su postali neki "polu-funkcionerčići" a neki i "prilično uspešni "biznismeni"...........i sve to iz starki i martinki u z kojih su "vodili".

Није тако редак случај да способни и паметни људи профитирају.
Ivan Marović Ivan Marović 18:53 05.10.2009

Re: Mislim,

periicnik
da ste i vi iz "vrha" otpora veoma dobro profitirali...
Ne pričaj svašta. To što sam ja profitirao (ako sam profitirao) je moja stvar, ako ti se ne dopadaju moje video igrice ti nemoj da ih kupuješ, pa neću ni ja profitirati
periicnik periicnik 19:10 05.10.2009

Re: Mislim,

Ne pričaj svašta. To što sam ja profitirao (ako sam profitirao) je moja stvar, ako ti se ne dopadaju moje video igrice ti nemoj da ih kupuješ, pa neću ni ja profitirati


Otpor je od jedne zaista pozitivne, revolucionarne organizacije vremenom prerastao u nešto potpuno neprepoznatljivo.............baš kao što je to (mnogo ozbiljnije) uradio i G17+.
Čak su pokušali i ozbiljno bavljenje politikom............na kraju se sve raspalo a pojedini liderčići su svoje veze veoma dobro iskoristili za sopstvenu korist.
P.S.
OTPOR je bio jedna fantastična organizacija koja je odigrala veoma lepu ulogu u svrgavanju Miloševića ali se kasnije pretvorila u neke nove SKOJevce i pokušala da se nametne kao neka vrsta vrhovne savesti u Srbiji a i šire.......na kraju smo doživeli da nam otporaše deportuju iz raznih zemalja (Gruzija, Ukrajna, Belorusija...)
gde su za nečiji interes ( i verovatno lepu nedoknadu) rovarili protiv lokalnih vlasti.

Koloiko mogu da primetim i dan danas niko od lidera otpora nema baš nekih finansijskih poteškoća ya razliku od velikog broja njihovih sledbenika
Ivan Marović Ivan Marović 19:17 05.10.2009

Re: Mislim,

Kažem ja lepo da pričaš svašta - kakve sad to veze ima? Jel to što ja danas radim utiče retroaktivno na ono što sam uradio u Otporu? Naravno da ne utiče - ja tada nisam pravio video igre, nego se borio protiv Miloševića da bih danas na miru mogao da pravim video igre. A ako ti misliš da sam trebao da se borim za nešto drugo, a ti lepo onda budi ja pa se bori za to drugo. I nemoj više da kupuješ moje video igre da ne bih ja slučajno od toga profitirao.
periicnik periicnik 19:23 05.10.2009

Re: Mislim,

Kažem ja lepo da pričaš svašta - kakve sad to veze ima? Jel to što ja danas radim utiče retroaktivno na ono što sam uradio u Otporu? Naravno da ne utiče - ja tada nisam pravio video igre, nego se borio protiv Miloševića da bih danas na miru mogao da pravim video igre. A ako ti misliš da sam trebao da se borim za nešto drugo, a ti lepo onda budi ja pa se bori za to drugo. I nemoj više da kupuješ moje video igre da ne bih ja slučajno od toga profitirao.


Ukoliko malo pažljivije pročitaš šta sam napisao, primetićeš da piše "pojedini liderčići".
Ja zaista ne znam da li si se ti tu prepoznao.
Ivan Marović Ivan Marović 19:29 05.10.2009

Re: Mislim,

periicnik
Ja zaista ne znam da li si se ti tu prepoznao.
Ma navian si ti kao sobarica.
periicnik periicnik 19:34 05.10.2009

Re: Mislim,

Ma navian si ti kao sobarica.

naivan ili ne, na tebe nisam mislio već na neke koji su preko noći postali "uspešni biznismeni"
da li je i to za "nečiji interes" kao što je bilo u Gruziji ili Belorusiji"?
angie01 angie01 19:39 05.10.2009

Re: Mislim,

naivan ili ne, na tebe nisam mislio već na neke koji su preko noći postali "uspešni biznismeni"


e , onda je u redu!
Ivan Marović Ivan Marović 19:40 05.10.2009

Re: Mislim,

periicnik
naivan ili ne, na tebe nisam mislio već na neke...
Pa ako si mislio na nekog drugog, nisi bio jasan. Rekao si:
periicnik
...da ste i vi iz "vrha" otpora veoma dobro profitirali...
Ne bih te više zadržavao.
antioksidant antioksidant 20:07 05.10.2009

Re: Mislim,

Није тако редак случај да способни и паметни људи профитирају.

даће бог
periicnik periicnik 20:15 05.10.2009

Re: Mislim,

Није тако редак случај да способни и паметни људи профитирају.


Naravno................ali često sposobni i pametni (i pošteni) ostanu kratkih rukava a šljam pokupi kajmak.
panzerfaust panzerfaust 20:17 05.10.2009

Re: Mislim,

batice provociras ih ovde se bas i ne tolerise opozicija
drug Mraks je predvidio da opozicija, netreba da ima opoziciju
Manje više svi su postali neki "polu-funkcionerčići" a neki i "prilično uspešni "biznismeni"...........i sve to iz starki i martinki
samo,... jos su neki iz svojih poderanih starki uskocili u najskuplje dzipove
maksa83 maksa83 23:37 05.10.2009

Re: Mislim,

.i sve to iz starki i martinki

Allllo bre, slušam te i slušam i slušam, ali brattte - dosta više sa opanjkavanjem martinki, udahni malo.

PRAVDA ZA PLITKE MARTINKE!!!

vishnja92 vishnja92 23:43 05.10.2009

Re: Mislim,

pajz ovog selektivnog
maksa83 maksa83 03:47 06.10.2009

Re: Mislim,

vishnja92
pajz ovog selektivnog

Duboke umeju same da se brane.
antioksidant antioksidant 10:50 06.10.2009

Re: Mislim,

Duboke umeju same da se brane.



nisu ni plitke lose
dragan7557 dragan7557 11:28 06.10.2009

Re: Mislim,

periicnik
...da ste i vi iz "vrha" otpora veoma dobro profitirali...

Ne bih te više zadržavao.

Elegantno nema šta.

dragan7557 cerski
gorio92 gorio92 16:51 06.10.2009

Re: Mislim,

Mislim,da ste i vi iz "vrha" otpora veoma dobro profitirali

Ne znam šta ste vi radili ali mislim da ste od ovih iz Otpora, više profitirali!
Unfuckable Unfuckable 18:53 05.10.2009

samo da podvučem

Mi smo morali da ga oborimo, to jednostavno bila prava stvar, o tome nema dileme. Što se toga tiče, peti oktobar je jasan i nedvosmislen datum, dan kada su građani Srbije uradili pravu stvar.


...pošto ovih dana ima dosta "brkanja pojmova" i zamene teza oko toga.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:04 05.10.2009

Re: samo da podvučem

Tačno tako druže Unf.
mariopan mariopan 19:05 05.10.2009

Re: samo da podvučem

Unfuckable
Mi smo morali da ga oborimo, to jednostavno bila prava stvar, o tome nema dileme. Što se toga tiče, peti oktobar je jasan i nedvosmislen datum, dan kada su građani Srbije uradili pravu stvar.


...pošto ovih dana ima dosta "brkanja pojmova" i zamene teza oko toga.

Hvala Bogu da je neko to rekao jasno i glasno "građani Srbije su uradili pravu stvar"..e sada idemo dalje sa zaključcima :

Mogu da zaključim da građani Srbije mogu, kada im dođe do grla, da menjaju svoju političku garnituru? Rekla bih iz cuga " Pa šta čekamo" samo kada bih znala unapred u šta će se oni promeniti čim dođu na vlast?

A datum jeste za pamćenje i čestitanje, ali narodu a ne "zaslužnim" , jer bez naroda ništa ne bi bilo.
Doctor Wu Doctor Wu 19:28 05.10.2009

Re: samo da podvučem

Unfuckable
Mi smo morali da ga oborimo, to jednostavno bila prava stvar, o tome nema dileme. Što se toga tiče, peti oktobar je jasan i nedvosmislen datum, dan kada su građani Srbije uradili pravu stvar.


...pošto ovih dana ima dosta "brkanja pojmova" i zamene teza oko toga.

Da, ni meni nije jasno ovo "prevara", "izdaja". Lično nisam nikome verovao, niti me bolelo uvo ni za Otpor, ni za Đinđića, ni za GSS, još manje Koštunicu. Nisam ni slušao njihove proglase jer sam sve to smatrao za isprazna lupetanja (posle Đinđićeve podrške Slobi 1994., kad mu je "pozajmio" Beka i Radulovića i trgovinom šetnjama 1997. nisam imao iluzija ni o kome). Samo sam hteo da vidim leđa skotu. 5. oktobar je dan obaranja Slobe, ništa manje ali ni više od toga.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:32 05.10.2009

Re: samo da podvučem

Samo sam hteo da vidim leđa skotu. 5. oktobar je dan obaranja Slobe, ništa manje ali ni više od toga

Tačno tako.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:41 06.10.2009

Re: samo da podvučem

dragan7557 dragan7557 11:33 06.10.2009

Re: samo da podvučem


Hvala Bogu da je neko to rekao jasno i glasno "građani Srbije su uradili pravu stvar".

Rezultati pokazuju kvalitet "urađene stvari", ako je uopšte šta urađeno osim promene jednog aktera i zadržavanja ostalih. Samo hvalisanje je zaguljena prava stvar.

I ako je već urađena prava stvar otkud ovoliki nezadovoljni.
Malo samokritike i istine o "Otporu" ne bi škodilo bar da "samo (VAS)gledamo."

dragan7557 cerski
mikimedic mikimedic 18:56 05.10.2009

Ovo danas neka trka?

sa blogovima o petom oktobru?
Ivan Marović Ivan Marović 20:26 05.10.2009

Re: Ovo danas neka trka?

Malo
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 18:59 05.10.2009

Kako Toma kaže :)

Ako niste znali Otpor je isto što i Obraz
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:04 05.10.2009

Re: Kako Toma kaže :)

Otkad se Toma išta pita o Otporu? Izem mu smatranje...
Ivan Marović Ivan Marović 19:32 05.10.2009

Re: Kako Toma kaže :)

Predrag Azdejković
Ako niste znali Otpor je isto što i Obraz
Što kaže Vuk Drašković - don't mix grandmothers and frogs :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:19 05.10.2009

A gde je

Branko Ilić, Onaj Vukašin iz PRESS-a? Gde je Cobe (u šta se pretvorio), gde je Sloba MIlivojević? A u šta se Srđan pretvorio... Gde je Ivan Turina, Saša Pešić? A gde si ti Ivane? I šta bi sa ovim
Ivan Marović Ivan Marović 19:31 05.10.2009

Re: A gde je

Ja sam u Americi i, igrom slučaja, Vukašin je moj komšija, živi 100 metara od mene :)
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:35 05.10.2009

Re: A gde je

Ivan Marović
Ja sam u Americi i, igrom slučaja, Vukašin je moj komšija, živi 100 metara od mene :)


Puno pozdrava za obojicu od pijatelja sa Voždovca.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 10:30 06.10.2009

Re: A gde je

Ivan Marović
Ja sam u Americi i, igrom slučaja, Vukašin je moj komšija, živi 100 metara od mene :)

mnogo vas je bilo pametnih i sposobnih, a? bar da je jedan ostao ovde...
dragan7557 dragan7557 11:38 06.10.2009

Re: A gde je

I šta bi sa ovim

Ovaj je zaključio:

Borio sam se džabe
Srbijom opet vladaju barabe.

dragan7557 cerski
dragan7557 dragan7557 11:42 06.10.2009

Re: A gde je

mnogo vas je bilo pametnih i sposobnih, a? bar da je jedan ostao ovde...

Et recimo Ekselencija državni sekretar Pravde,
pa
Ekselencija minister Inostranih, ima još Otporaša, svi zdravi i dobro udomljeni u Armani uniforme.
pa
................. itd.
dragan7557 cerski
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:44 06.10.2009

Re: A gde je

Ekselencija minister Inostranih


Šta je i gospodin bio član? Potpisao regrutnicu? Kunem se svime ja ga nigde video nisam...
dragan7557 dragan7557 13:17 06.10.2009

Re: A gde je

uros_vozdovac
Ekselencija minister Inostranih


Šta je i gospodin bio član? Potpisao regrutnicu? Kunem se svime ja ga nigde video nisam...

Pa sada ga vidiš a otporašio iz Londona čini mi se pogledaj web.

dragan7557 cerski
Ivan Marović Ivan Marović 14:26 06.10.2009

Re: A gde je

uros_vozdovac
Šta je i gospodin bio član? Potpisao regrutnicu? Kunem se svime ja ga nigde video nisam...
Ni ja se nešto ne sećam.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:20 06.10.2009

Re: A gde je

ali ja sam mislila na pametne i sposobne, ne na random ex-otporaše
noboole noboole 19:20 05.10.2009

Ali

ova vlada je plasljiva. Vidis kako se trgnu na "sacicu" gradjana koji izrazavaju svoj bes i bunt protiv idiota. Odmah se prica o zabranama, Nikolic i Vucic cute sakrili se u neku rupu, Voja je odavno nestao i ceka da onaj zestoko natalozeni smrad ispari ( a mozda se i odmara od napornoga rada). Peti je ipak postavio neke granice, i ona naj-naj gora drskost moze lako da se obije o glavu.
zipo_64 zipo_64 19:20 05.10.2009

Igrice

Peuvelicavate svoju ulogu. Bez navijaca i jos nekih, policiskih "velikana" Slobodan bi jahao jos neko vreme.
A da ste se snasli ko "prvoborci" Jeste
Igrice prodajete, svako na svoj nacin. Neko i u skupstini
Ivan Marović Ivan Marović 19:29 05.10.2009

Re: Igrice

zipo_64
Bez navijaca i jos nekih, policiskih "velikana" Slobodan bi jahao jos neko vreme.
Pa što nije Sloba pao '91. ili '92. ili '93. ili '94. ili '95. ili '96. ili '97. ili '98. ili '99? I tad je bilo navijača i policijskih "velikana".
periicnik periicnik 19:36 05.10.2009

Re: Igrice

Pa što nije Sloba pao '91. ili '92. ili '93. ili '94. ili '95. ili '96. ili '97. ili '98. ili '99? I tad je bilo navijača i policijskih "velikana".


Nije bilo para
Ivan Marović Ivan Marović 19:37 05.10.2009

Re: Igrice

periicnik
Nije bilo para
I ti pričaš nekome o profitiranju? Samo o parama misliš. Ccc...
periicnik periicnik 19:43 05.10.2009

Re: Igrice

I ti pričaš nekome o profitiranju? Samo o parama misliš. Ccc...




Čović juče rekao u "Utisku Nedelje".
Možda laže?

A i u jednim današnjim novinama doslovce kaže.
"Tokom priprema 5. oktobra stiglo je dosta para iz sveta.
Da li se neko od tih para obogatio?
Verovatno jeste....

To su reči petooktobarskog čoveka broj 2
Ivan Marović Ivan Marović 19:46 05.10.2009

Re: Igrice

periicnik
Da li se neko od tih para obogatio?
Obogatili se štampari. Ajde ne lupaj, molim te.
vishnja92 vishnja92 19:46 05.10.2009

Re: Igrice


A i u jednim današnjim novinama

i moja mama cita novine :)))
hit

i sta ako se obogatio? aj da pretpostavimo da jeste. koja je tvoja sledeca zamerka?
periicnik periicnik 19:49 05.10.2009

Re: Igrice

Obogatili se štampari. Ajde ne lupaj, molim te.


dakle broj 2 laže????????
Oprosti ali on je ipak bio nešto bitniji faktor od tebe i sigurno poseduje više informacija......

periicnik periicnik 19:49 05.10.2009

Re: Igrice

koja je tvoja sledeca zamerka?

Da su pojedinci sve radili iz ličnog interesa.
Ivan Marović Ivan Marović 19:53 05.10.2009

Re: Igrice

periicnik
dakle broj 2 laže????????
Pa ako je on primio pare za peti oktobar, ti pitaj njega na šta ih je potrošio. I prekini da pričaš svašta, nikakvih para nije bilo za peti oktobar, pare su potrošene na izbornu kampanju, dakle otišle su štamparima.
vishnja92 vishnja92 19:56 05.10.2009

Re: Igrice

Da su pojedinci sve radili iz ličnog interesa.

ne, to je prethodna, pokusaj da razmisljas logicno i povezano.

na koji nacin bi 5.10. bio drugaciji da, recimo, nisu radili iz licnog interesa (posto sad razradjujemo tezu da jesu)?
periicnik periicnik 19:58 05.10.2009

Re: Igrice

Pa ako je on primio pare, ti pitaj njega na šta ih je potrošio. I prekini da pričaš svašta, nikakvih para nije bilo za peti oktobar, pare su potrošene na izbornu kampanju, dakle otišle su štamparima.


.....a onda se Snežana probudila......


Mnogo para je "dobilo noge" zato što je bilo isuviše likova koji su radili isključivo iz lične koristi.
Zato se danas i nalazimo tu gde se nalaizmo, i imamo vladu u kojoj se nalazi povampireni SPS uz punu podršku bivših "revolucionara" iz redova DS, G17+, LDP............



periicnik periicnik 20:02 05.10.2009

Re: Igrice

na koji nacin bi 5.10. bio drugaciji da, recimo, nisu radili iz licnog interesa (posto sad razradjujemo tezu da jesu)?

5. oktobar bi bio isti ali bi se dogodio i 6. oktobar i danas Dačić ne bi sedeo u vladi uy kadrove DS i G17 i uz podršku LDP


Raščistili bi smo sa šljamom i možda ne bi bilo trulih kompromisa i dilova sa Miloševićevim poltronima.
vishnja92 vishnja92 20:04 05.10.2009

Re: Igrice

.....a onda se Snežana probudila......

... a onda je Snezana ponovo zaspala, prilicno osamucena od nebuloza...

aj se ispovezuj, jos jednom te molim - ovo je tesko za pratiti, narocito za priproste tehnicki obrazovane umove. nesto si hTeo i to je tvoje legitimno pravo, al mi bismo da ucestvujemo u tome - ako moze?
Ivan Marović Ivan Marović 20:04 05.10.2009

Re: Igrice

periicnik
Mnogo para je "dobilo noge" zato što je bilo isuviše likova koji su radili isključivo iz lične koristi.
Razlog zašto smo uspeli je što pare nisu dobile noge, pričaš otprilike, nemaš pojma, gore si mene optužio da sam profitirao, onda kažeš "dobro, nisi ti, ali su neki", sad optužuješ Čovića, nemaš pojma o čemu pričaš, ali te to nimalo ne obeshrabruje da lupaš kao Maksim po diviziji.
periicnik periicnik 20:06 05.10.2009

Re: Igrice

ako moze?

samo ukoliko te ne mrzi da sve pročitaš iz početka
Unfuckable Unfuckable 20:07 05.10.2009

Re: Igrice

Raščistili bi smo sa šljamom i možda ne bi bilo trulih kompromisa i dilova sa Miloševićevim poltronima.

znači : trebalo je sve povešati 5. uveče (iako nisu bili baš - dostupni), ofarbati malo zidove i trotoare krvlju... - ili ipak pričaš o nekom danu posle 5. oktobra, tj - malo brkaš pojmove ?
vishnja92 vishnja92 20:09 05.10.2009

Re: Igrice

Raščistili bi smo

e.

sjajno.

sta te je sprecilo? posto, vidim, pises u kondicionalu, a i u prvom licu mnozine.
rascistili biste VI nesto sto niste rascistili zbog - ?
ili bi rascistio neko drugi, da je bio - ?

ako govoris o sebi, objasni zasto to nije uradjeno. ako govoris o drugima, imaj malo postovanja ili bar rezerve, ili obicne ljudske zahvalnosti, od one pristojne vrste.
periicnik periicnik 20:09 05.10.2009

Re: Igrice

Razlog zašto smo uspeli je što pare nisu dobile noge, pričaš otprilike, nemaš pojma, gore si mene optužio da sam profitirao, onda kažeš "dobro, nisi ti, ali su neki", sad optužuješ Čovića, nemaš pojma o čemu pričaš, ali te to nimalo ne obeshrabruje da lupaš kao Maksim po diviziji.


Niko tebe nije optužio i ako si to tako shvatio- žao mi je.
A Čovića nisam optužio već citirao njegove reči pošto smatram da on veoma dobro zna šta se dogadjalo.......maksime..........prvo pročitaj pa onda budi neprijatan
antioksidant antioksidant 20:11 05.10.2009

Re: Igrice

Da su pojedinci sve radili iz ličnog interesa.

радио и ја

био ми интерес да скинемо скота
periicnik periicnik 20:11 05.10.2009

Re: Igrice

znači : trebalo je sve povešati 5. uveče (iako nisu bili baš - dostupni), ofarbati malo zidove i trotoare krvlju... - ili ipak pričaš o nekom danu posle 5. oktobra, tj - malo brkaš pojmove ?


Pričam o zakonskom obračunu sa Miloševićevim režimom............o nečemu što se nikada nije dogodilo zato što du pojedinci radili isključivo iz ličnih interesa
periicnik periicnik 20:12 05.10.2009

Re: Igrice

радио и ја

био ми интерес да скинемо скота

I meni ali je nekom interes bila lova.............tako bar kaže Čović
antioksidant antioksidant 20:12 05.10.2009

Re: Igrice

uy kadrove DS

нема више дс-а

али о томе можемо сутра

сад славимо што слоба није на власти
periicnik periicnik 20:14 05.10.2009

Re: Igrice

сад славимо што слоба није на власти



Ok
antioksidant antioksidant 20:15 05.10.2009

Re: Igrice

I meni ali je nekom interes bila lova...

ја сад имам више лове него што бих имао да је слоба остао на власти...

значи, и мени интерес био у парама
Ivan Marović Ivan Marović 20:16 05.10.2009

Re: Igrice

periicnik
Niko tebe nije optužio... prvo pročitaj pa onda budi neprijatan
Ajd' da pročitam još jednom.
periicnik
Mislim da ste i vi iz "vrha" otpora veoma dobro profitirali...
Jel' mogu sad da budem neprijatan?
Unfuckable Unfuckable 20:18 05.10.2009

Re: Igrice

Pričam o zakonskom obračunu sa Miloševićevim režimom............o nečemu što se nikada nije dogodilo zato što du pojedinci radili isključivo iz ličnih interesa

sori, a je l' moglo to o čemu pričaš da se uradi na dan 5. oktobra 2000. ?
Kao što predpostavih : brkaš pojmove,
I datume
sentinel26 sentinel26 20:22 05.10.2009

Re: Igrice

periicnik
сад славимо што слоба није на власти
Ok


Vračarac ---->>> peericnik ---->>> periicnik ---->>> hajde na pauzu i spremaj novi nick i ne kvari čovjeku blog...

Uzmi svoju baklju i idi nadji svoje društvo, čekaju te neki u Padinburgu da ih posjetiš i da im doneseš cigare...

vishnja92 vishnja92 20:29 05.10.2009

Re: Igrice

brkaš pojmove,
I datume

totalno. to je to, prosta istina u par reci.

laku noc, Snezana


(i ne znam zasto, al sve vreme tripujem da smo u pogresnoj bajci)
Pulse Pulse 06:47 06.10.2009

Re: Igrice

periicnik
koja je tvoja sledeca zamerka?Da su pojedinci sve radili iz ličnog interesa.



akt skidanja diktatora sa vlasti je uvek iz licnog interesa - taj diktator je ugrozavao nas zivot


a drugo - ja sam imala utisak da je ovaj blog vise gledao u buducnost a ne u proslost a ti upravo pricas o nekim stvarima koje su proslost, koje se ne mogu promeniti na koje u krajnjem slucaju en treba gubiti vreme jer se nista ne moze uraditi - al opet to je ono sto Srbiju i Srbe uvek koci - mi jos raspravljamo kako se Boj na Kosovu odvio umesto da raspravljamo kako da opet postanemo ostatak sveta.

prioriteti prioriteti...
dragan7557 dragan7557 11:47 06.10.2009

Re: Igrice

dakle broj 2 laže????????

A ti zaboravio narodnu "s'kim si onaki si."

dragan7557 cerski
dragan7557 dragan7557 11:52 06.10.2009

Re: Igrice

akt skidanja diktatora sa vlasti je uvek iz licnog interesa

Uz cilj da se dovede novi diktator, a stari sistem nepromenjen održi.

dragan7557 cerski
sentinel26 sentinel26 19:32 05.10.2009

Ko je gotov ?

Pa jel' možemo onda opušteno da ga proslavljamo? E cvrc, ne možemo. Peti oktobar je nezgodan datum. Za razliku od nekih drugih datuma koji su dušu dali za samosažaljenje, da sednemo i kukamo ...

Od dana za veselje do dana za plakanje.
Peti oktobar bi mogao da bude nešto kao Noć Veštica.

Da ti ne zamjere kolege iz Otpora koji su sada u vlasti zbog ovoga ?
Ivan Marović Ivan Marović 19:34 05.10.2009

Re: Ko je gotov ?

sentinel26
Da ti ne zamjere kolege iz Otpora koji su sada u vlasti zbog ovoga ?
Neće, njima je srce na pravom mestu. Da citiram Miloša Gagića "Ja sam sada vlast, ali ovo je tačno."
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:36 05.10.2009

dragi ivy

da ne dužim prevećma...

gledam na otpor i revolucionarstvo kao na neku divnu, uzbudljivu, nikad ponovljivu, prošlu mladost... sa nejasnom setom, kao čežnjom da ponovo budem tamo. al nije (što DIS kaže)...

a za ovo:

Za razliku od nekih drugih datuma - Gazimestana naprimer, pominjanje petog oktobra ne izaziva onu vrstu preispitivanja, pitanja tipa šta nam je to trebalo, da li smo mogli da učinimo nešto drugo, pa onda ide konstruisanje paralelne istorije, kao što obično radimo kada razimšljamo o raspadu bivše Jugoeslavije ‘ da se nismo raspali sad bi bili u EU. Kod petog oktobra nema tog "da nismo oborili Slobu sad bi...". Mi smo morali da ga oborimo, to jednostavno bila prava stvar, o tome nema dileme. Što se toga tiče, peti oktobar je jasan i nedvosmislen datum, dan kada su građani Srbije uradili pravu stvar.


posvećujem ti pjesmu.
Biljana 77 Biljana 77 20:07 05.10.2009

Ili nismo?

Šta je uopšte peti oktobar za nas koji se Tita sećamo kroz maglu, ako ga se uopšte sećamo, koji smo Slobu zaradili još u osnovnoj i koji smo te dvehiljadite bili studenti, a sad smo omatorili. Mislim, prešli tridesetu.
Pa recimo da je to jedna od onih stvari koje smo morali da uradimo da bismo mogli o sebi da mislimo kao o ljudima. E sad, da li smo gotovi? Volim da mislim da nismo. Ne da imam neko uporište u realnosti za takvo mišljenje, već samo volim...
Time Bandit Time Bandit 20:13 05.10.2009

prevelika očekivanja

Petog oktobra smo uzeli stvari u svoje ruke, pa ako danas treba da budemo razočarani, onda treba da budemo razočarani u sebe.


Svako je uradio koliko je to bilo moguće, ali ipak desetak godina kasnije.

Gde je danas inicijativa, gde je akcija? Nema.

Stvari idu svojim tokom, sa ili bez naše aktivnosti.

Vrlo je tačno da smo gotovi, jer zašto bi neko danas bio prepreka u reci koja buja, samo bi se đubre hvatalo na njega.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:01 05.10.2009

Glad


Revolucija jede svoju decu, važilo je do 5.oktobra, a od tada važi: Deca su pojela svoju revoluciju.
Kako god bilo mnogi su i dalje gladni.
ivana23 ivana23 21:05 05.10.2009

Re: Glad

Zato je smisljena akcija... da nekome savest bude (kao) mirnija...




link
wukadin wukadin 07:36 07.10.2009

Re: Glad

Prijavilo se preko 500.000 pa baš me zanima da li će svi štrajkovati. Bolje da su se organizovali na trgu, 2.000 štrajkača, ali pravih...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:27 05.10.2009

5.10

Petog oktobra smo uzeli stvari u svoje ruke, pa ako danas treba da budemo razočarani, onda treba da budemo razočarani u sebe
.
dragan7557 dragan7557 11:56 06.10.2009

Re: 5.10

Nebojša Milenković
Petog oktobra smo uzeli stvari u svoje ruke, pa ako danas treba da budemo razočarani, onda treba da budemo razočarani u sebe
.

Petog oktobra ste sve stvari predali po običaju u ruke istih i sličnih koji su i pre toga vladali sa tim stvarima.

dragan7557 cerski
Inner Party Inner Party 21:33 05.10.2009

Treba slaviti!

Ovo je veliki i vazan dan za Srbiju.

Ono sto meni uzasno smeta je to sto se od Petog oktobra 2000. do danas namece teza da su revoluciju izneli liberali i levicari - deo DS-a (ponajvise Ceda Jovanovic), GSS, SDU, LSV i ostali tzv. Drugosrbijanci.

A istina je da su Milosevica oborili Kostunica (bez njega Petog oktobra ne bi bilo!), Djindjic (tj. tadasnji DS kao jedina stranka sa infrastrukturom), Otpor (kao karika koja je pokrenula mlade) i Velja Ilic (koji je pokrenuo clanove SPO-a i dosta naroda iz provincije).

Peti oktobar je spasio Srbiju od propasti i onaj kome se taj datum ne cini vaznim ili ko smatra da je to "procerdana" revolucija - taj ne ceni dovoljno ni Srbiju ni sebe.

Ivan Marović Ivan Marović 21:40 05.10.2009

Re: Treba slaviti!

Revoluciju su izneli građani, jeste da zvuči bezveze, ali je tako. Ja bar znam za Otpor, a sto posto je tako bilo i drugde, mi smo jednostavno radili ono što se nametnulo kao preovlađujuće raspoloženje u narodu, pokušali smo da obezbedimo prostor, ali su sadržaj popunili razni levičari, desničari, liberali, konzervativci itd. I to su popunili sadržaj onim vrednostima koje svi dele, a uprkos razlikama koje ih dele.

To je stvarno nešto zbog čega građani mogu da čestitaju sebi.

Re: Treba slaviti!

nije sporno sta se desilo 5. oktobra 2000. (stating the obvious), vec u onom sto je doslo posle.
Goran Vučković Goran Vučković 22:05 05.10.2009

Re: Treba slaviti!

nije sporno sta se desilo 5. oktobra 2000., vec u onom sto je doslo posle.

6. oktobar - onako, po sećanju...

Re: Treba slaviti!

Goran Vučković
nije sporno sta se desilo 5. oktobra 2000., vec u onom sto je doslo posle.6. oktobar - onako, po sećanju...

upravo tako
mirelarado mirelarado 22:09 05.10.2009

Re: Treba slaviti!

Ivan Marović
Revoluciju su izneli građani, jeste da zvuči bezveze, ali je tako. Ja bar znam za Otpor, a sto posto je tako bilo i drugde, mi smo jednostavno radili ono što se nametnulo kao preovlađujuće raspoloženje u narodu, pokušali smo da obezbedimo prostor, ali su sadržaj popunili razni levičari, desničari, liberali, konzervativci itd. I to su popunili sadržaj onim vrednostima koje svi dele, a uprkos razlikama koje ih dele.

To je stvarno nešto zbog čega građani mogu da čestitaju sebi.


Можда звучи патетично и није баш да честита себи, али ова грађанка је још увек задовољна због тога.
gorran2 gorran2 23:11 05.10.2009

Re: Treba slaviti!

Goran Vučković
nije sporno sta se desilo 5. oktobra 2000., vec u onom sto je doslo posle.

6. oktobar - onako, po sećanju...
E, tu grešiš. Šesti preskočen, bila dva sedma
Goran Vučković Goran Vučković 23:12 05.10.2009

Re: Treba slaviti!

E, tu grešiš Šesti preskočen, bila dva sedma

To je bila neka čudna godina, onda
gorran2 gorran2 23:14 05.10.2009

Re: Treba slaviti!

Goran Vučković
E, tu grešiš Šesti preskočen, bila dva sedma

To je bila neka čudna godina, onda
Sve je to zbog topljenja ledenog pokrivača na polovima...
sentinel26 sentinel26 23:52 05.10.2009

Re: Treba slaviti!

gorran2
Goran Vučković
E, tu grešiš Šesti preskočen, bila dva sedma
To je bila neka čudna godina, onda
Sve je to zbog topljenja ledenog pokrivača na polovima...

Ozonska rupa iznad 48-e paralele je kriva.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana