Nauka| Tehnologija| Zdravlje

Nema tu hemikaliju a skuplje je!?

njanja_de.manccini RSS / 12.10.2009. u 15:30


Svako ko živi u SAD može primetiti da postoji veliki izbor mleka u bolje snabdevenim supermarketima, a i da postoji veliki broj proizvodjača. Pada još u oči i činjenica da postoje dve veoma različite vrste mleka. Jedna grupa poroizvodjača drži cenu koja je dosta prihvatljiva dok druga grupa proizvodjaca drži cenu koja je ponekad i više od dvostruko veća od cene mleka iz prve grupe. Postoje potrošači koji nemaju pojma zašto je to tako, niti se interesuju, i bez ikakve dileme kupuju ono jeftinije mleko. Deo potrošača ne zna da mleko iz prve grupe dolazi iz dela mlekarske industrije u kojoj se koristi sintetički hormon rasta rBST koji doprinosi većoj proizvodnji mleka kod krava tretiranih ovim hormonom, a da druga grupa ne koristi taj hormon (postoje i druge razlike, ali zadržimo se na ovoj). Pre nekoliko godina dok sam radila svoj postdiplomski i pisala i pričala malo na ovu temu, jedna koleginica je protestovala protiv visoke cene organskog mleka (mleka dobijenog od krava koje ne primaju ovaj hormon; postoje i dodatni uslovi za dobijanje ovakve klasifikacije mleka, ali kako je rečeno, nećemo o tome ovaj put) rečima "Šta? To mleko nema te dodatne hemikalije i još je i skuplje!!! Pa nisam luda da ga kupujem!".


Šta je rBST?

Najbolje je da pogledate ovaj izveštaj iz Biotechnology Information Series sa Iowa State Univerziteta i sami naučite šta je rBST, a ako nemate vremena evo ukratko osnovnih podataka o ovom hormonu: Bovine somatotropin (BST) je prirodni hormon rasta kod krava. Konkretno, ovaj hormon je proteinski hormon koji proizvodi hipofiza i važan je za rast i razvoj krava (sve životinje proizvode sličan hormon). Još 1930 godine naučnici su otkrili da ubrizgavanje ovog hormona kravama dovodi do veće proizvodnje mleka. Ali hormon koji je korišćen tada je bio prirodan i dobijao se iz životinja koje su bile odredjene za klanje. Napredak u biotehnologiji dozvolio je naučnicima da rade sa DNA i time odrede koji gen kod krava kontroliše produkciju BST hormona. Odvojili su ovaj gen i ubrizgali ga u bakteriju pod imenom Escherichia coli koja se nalazi u intestinalnom traktu kod ljudi i zivotinja i glumi malu fabriku koja proizvodi velike količine BST u kontrolisanim laboratoriskim uslovima. BST proizveden od strane ove bakterije se prečišćuje i onda tako prečišćen se ubrizguje kravama. Ova tehnologija gde se jedan gen iz jednog organizma prenosi u drugi organizam, u ovom slučaju iz hipofize krave na bakterijski organizam se zove rekombinantna DNA tehnologija. Sam hormon dobijen na ovaj način se zove recombinanti hormon (recombinant bovine somatotropin, rBST, ili recombinant bovine growth hormone, rBGH).

 

bST_fig_1.jpg?t=1255351424 

Već dosta godina se odvija bitka Davida i Golijata oko sintetičkog hormona rBGH (recombinant bovine growth hormone) koji se upotrebljava kod krava muzara. David je u ovom slucaju grupa farmi i organizacija sastavljenih od potrošača a Golijat je koalicija agrohemijskih kompanija koje imaju razumevanje i podršku od strane Administracje za Hranu i Lekove (Food and Drug Administration, FDA) i Američkog Ministrarstva Poljoprivrede (USDA).

Sintetički kravlji hormon rasta (rGBH) se koristi da bi se povecala proizvodnja mleka kod tretiranih krava i do 20%. Sintetički hormon rasta rBGH je jos poznat i pod imenom recombinant Bovine Somatotropin (rBST), a glavni proizvodjač (pogodite ko - Monsanto) ga proizvodi pod komercijalnim imenom POSILAC. Uvecana količina ovog hormona prouzrokuje kod tretiranih krava infekciju poznatu pod imenom mastitis, ozbiljne reproduktivne probleme, digestivne poremecaje i tako dalje. Zbog problema sa mastitisom krave se učestalo, a ponekad i preventivno, tretiraju antibioticima.

 

dairy1.jpg 

Mišljenja oko štetnosti ovog hormona za ljude koji konzumiraju mleko od tretiranih krava su u naučnim krugovima podeljena. Neki naucnici kažu da ovaj hormon nije opasan za ljude, jer je dovoljno verna sintetička kopija prirodnog hormona koje krave proizvode. Ovaj hormon, prirodan ili sintetički, stimuliše rast kod mladih naraštaja i povećava proizvodnju mleka kod krava u laktaciji. Kanadski strucnjaci su 1999. godine pregledali podatke iz nekoliko istraživanja koja su uključivala miševe i našli dovoljno podataka koji ukazuju na negativne zdravstvene efekte koje sintetički proizveden hormon izaziva kod miševa, a koji nisu bili sadržani u izveštaju koji je podnet FDA. Oni su našli dokaze da je 20-30% miševa koji su primali hormon razvilo antitela prema njemu, a neki miševi muškog pola su razvili ciste na tiroidnim žlezdama i abnormalnosti na svojim prostatama. Kanadska vlada je na osnovu ovog izveštaja zabranila korišćenje rBGH hormona, a upotreba istog nije dozvoljena ni u EU. Takodje Codex Alimentarius Komisija, kao telo Ujedinjenih Nacija koje postavlja medjunarodne standarde za hranu nije odobrilo ovaj hormon rBST (rBGH) kao bezbedno. Codex Alimentarius nema autoritet da zabranjuje ili odobrava ovaj hormon ali njegovo mišljenje se smatra za standard i odobravanje ovog hormona bi značilo da zemlje koje bi htele da izvoze mleko koje dolazi od tretiranih krava bi mogle da tuže Svetskoj Zdravstvenoj Organizaciji one zemlje koje imaju zabranu za upotrebu ovakvog mleka.

Posle gore pomenutog izveštaja kanadskih naučnika, dva američka senatora, Patrick Leahy i James Jeffords, obojica iz Vermonta, poslali su zahtev tadašnjem Sekretaru Zdravlja (Donna Shalala) da preispita da li je mozda FDA propustila da razgleda izvestan broj dokaza, ali ova inicijativa nije dovela do promene. FDA ne poriče da ovaj hormon dovodi do bolesti kod tretiranih krava kao sto su mastitis, reproduktivni problemi i digestivni poremecaji, ali ih to nije sprečilo da dozvole njegovu upotrebu još 1993. godine i na toj se odluci stoji i dalje.

Rick North iz organizacije Lekara za Drustvenu Odgovornost (Physicians for Social Responsibility) kaže da se tragovi antibiotika u mleku dobijenom od krava tretiranih rBGH hormonom vremenom podstiču antibiotičku rezistеntnost, što znači da upotreba hormona deluje i na zdravstvenu bezbednost ljudi koji nikada ne koriste takvo mleko. Studije pokazuju i da rBGH povecava nivo jednog drugog hormona u mleku koji je poznat pod imenom insulin-like growth factor 1 koji se prirodno proizvodi i kod ljudi i kod krava, ali je povišen nivo ovog hormona kod ljudi povezan sa rakom dojki, prostate i debelog creva. Mleko koje dolazi od krava koje nisu tretirane ovim hormonom ima veci procenat omega-3 kiselina i kiseline CLA, za koje je poznato da doprinose zdravom mozgu i srcu, a CLA takođe deluje preventivno protiv raka dojki.


Čemu sve to?

Napor koji Monsanto ulaže da se činjenice sakriju od potrošača je zadivljujući. Na primer, 2003. godine je Monsanto tužio Oakhurst Dairy of Portland, Maine, zato što su na svoja pakovanja mleka stavili informaciju da rBGH hormon nije korišten. U pogodbi koju su sklopili Monsanto i Oakhurst Dairy, proizvodjaču mleka je dozvoljeno da ostavi tu informaciju ako doda da FDA nije našla značajnu razliku izmedju mleka dobijenog od krava tretiranih hormonom i onih koji nisu. Ali nista ne moze da spreči potrošače i ostale proizvođače da se bore za ono što im pripada, tako da su neke poznate kompanije, kao na primer Ben&Jerry (proizvodjač sladoleda), na svojim pakovanjima postavile znak da su njihovi proizvodi rBGH free; takođe, 34 od 100 najvećih američkih mlekarskih kompanija su deklarisali sebe kao delimično ili u celini rBGH free (Kroger, Safeway Dairy Group, Anderson Erkison i Publix Super Markets). Čak i Wal-Mart, koji ima svoju marku mleka Great Value, tvrdi da koristi mleko samo od krava koje nisu tretirane hormonom. Starbucks (strana 33) je, na primer, od 2007 kompletno rBGH free. Ovo pomeranje u potražnji ima uticaj jer se procenat krava koje su na rBGH hormonu smanjen od 22.3 % u 2002. na 17.2 % u 2007.

Avgusta 2008 godine Monsatno je prodao svoj POSILAC Brand Dairy Product i povezane odeljke kompaniji Elanco Animal Health. Znači pokupio je kajmak i otišao sa scene (nešto slično je Monsanto uradio i sa proizvodnjom drugih kontroverznih hemijskih preparata).


Od 2002. godine postoje standardi doneti od strane USDA za sertifikovano organsko mleko i ti standardi zabranjuju farmerima tretiranje svojih krava rBGH hormonom i korišćenja rutinske preventivne doze antibiotika. Moje mišljenje je da ovakvi standardi treba da postoje za svo mleko. Živim u nadi da će doći i taj dan. Dotle ja i moja porodica pijemo samo organsko mleko.



Komentari (397)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:07 12.10.2009

Re: .

take your time
odo i ja da sebi umutim kafu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:07 12.10.2009

Re: .

shumska
vidim da je tekst ozbiljan i vrlo informativan, te odoh umutiti kafu sa mlekom i doći na čitanje :)

Немој, нездрава је...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:09 12.10.2009

Re: .

a je l' imaš neku informaciju o genetski modifikovanom sojinom mleku, kad već ne pijem ovo obično?

eh soja modifikovana je skoro pa ista prica - glavni akteri slični ko u ovoj priči. da ne pričam na pamet naći ću nešto konkretno pa ću da ti javim.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:09 12.10.2009

Ovo je jače od mene...

112358oo 112358oo 23:21 12.10.2009

Re: .

eh soja modifikovana je skoro pa ista prica
naći ću nešto konkretno pa ću da ti javim

odoh ja u međuvremenu da popijem čaj ,)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:31 12.10.2009

Re: .

Jelice nisam mogla da nadjem bolju fotku

crossover crossover 23:33 12.10.2009

Re: .

Predrag Brajovic
shumska
vidim da je tekst ozbiljan i vrlo informativan, te odoh umutiti kafu sa mlekom i doći na čitanje :)

Немој, нездрава је...

Ух, бре, па шта да радимо? Надам се само да и дуван није генетски модификован, не свиђа ми се идеја да пушим нездраве цигаре.

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:43 12.10.2009

Re: .

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:48 12.10.2009

Re: .

odoh ja u međuvremenu da popijem čaj ,)

ovako na brzaka: Roundup Ready GM soy's DNA sadrži bakterijske gene koje dozvoljavaju biljci soji da preživi tretmane sa Monsantovim Roundup herbicid (ako nisi do sad pročitaj onaj marcov post Šta je za genetski modifikovanu večeru i biće ti jasnije ovo oko herbicida). 85 % od soje koja raste u USA je Roundup Redy, što znači da ove je paktičn nemoguće da se nadje normalna ne modificirana soja. na žalost to je uglavnom slučaj i kod drugih zemalja koje su veliki proizvodjači.
možda nadješ nešto interesantno ovde

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:54 12.10.2009

Re: .

Чим се кафа мути, то значи да не знаш шта је у њој. Инстант кафа је највише хемијски обрађени облик кафе, а хемију ми је у основној школи представила једна зла вештица, отад јој ништа не верујем...

Док кафи не видиш зрно, није сигурно ни да га је било ;-) Рецимо, боб (сочиво) понеки додају зарад оне креме итд итсл. Мислим, знам да знаш, него да поновимо градиво.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:57 12.10.2009

Re: .

Док кафи не видиш зрно, није сигурно ни да га је било ;-) Рецимо, боб (сочиво) понеки додају зарад оне креме итд итсл. Мислим, знам да знаш, него да поновимо градиво.

Brajoviću ode svet u nepovrat izgleda kad ni instant kafu ne smemo da pijemo više!
a baš volim nes kafu onako umućenu pa sa penom i mlekom
mirelarado mirelarado 00:16 13.10.2009

Re: .

Њањо, најбоља кафа је еспресо, ту збора нема. И то од доообре мешавине различитих врста кафе. Неки овакав апарат и нема шта да бринеш. Ако баш мора да буде с млеком, можеш да направиш и капућино.
myredneckself myredneckself 00:27 13.10.2009

Prvo

njanja, čestitke za VIP status! vrlo lepo, razumljivo i popularno napisan post
ja bih malo o lifestyle-u. često kažemo i čujemo - ono si što jedeš!
danas često dolazimo do toga da treba da se definišemo i po svojim navikama u ishrani.
način ishrane dosta reflektuje i one naše core vrednosti.
nemanje novca tera ljude da budu junk food junkies, nažalost

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:45 13.10.2009

Re: Prvo

hvala mrns na čestitkama
kako je to tačno što ti govoriš ...
ja sam jedino junk for ice cream i načos sa sirom topljenim. kad bi to izbacila....
al neću
myredneckself myredneckself 01:28 13.10.2009

Re: Prvo

ja sam jedino junk for ice cream i načos sa sirom topljenim. kad bi to izbacila....
al neću

ja jedem pretežno hranu mog podneblja i kad je čemu vreme
dolazi vreme čvaraka...neću ni ja!
drug.clan drug.clan 01:29 13.10.2009

Re: Prvo

najveci problem genetski modifikovanih biljaka nije to sto su genetski modifikovane (sve te DNK molekule mi razbijemo tokom varenja) problem je sto se genetska modifikacija zloupotrebljava jer se biljke ne prave otporne na korov vec se prave otporne na herbicide sto omogucava bacanje jos vise herbicida pa je takva hrana uzasno zatrovana herbicidima.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:34 13.10.2009

Re: Prvo

problem je sto se genetska modifikacija zloupotrebljava jer se biljke ne prave otporne na korov vec se prave otporne na herbicide sto omogucava bacanje jos vise herbicida pa je takva hrana uzasno zatrovana herbicidima.

jeste druže član i to je tačno. o tome smo govorili u onom zajedničkom blogu ja i marco.
bez pardona to rade i izgleda nemaju nameru da prestanu da se tim sportom bave.
shumska shumska 02:48 13.10.2009

Re: .

Ух, бре, па шта да радимо? Надам се само да и дуван није генетски модификован, не свиђа ми се идеја да пушим нездраве цигаре.

zato ima onih zelenih cigareta, pošto su zelene - verovatno su zdrave i stoprocentno prirodne
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:56 13.10.2009

Re: .

koje su to zelene cigarete? ima neka slička?
crossover crossover 03:39 13.10.2009

Re: .

njanja_de.manccini
koje su to zelene cigarete? ima neka slička?

Има. И слика и звук, и мирис и укус... and I hope you like jammin', too.
shumska shumska 04:04 13.10.2009

Re: .

ma šalim se ja malo... :):):)
nego ima nekih cigareta (da ih ne reklamiram, početno slovo je S ) i raznobojne su. u jednoj kutiji više boja, roze, plave, žute, braon, ljubičaste a filter je boje zlata, stvarno su smešne...)
a ima onih stvarno zelenih, ali se u ovom delu sveta ne kupuju na kioscima :):)
a u tamo nekom dalekom svetu postoje specijalizovane prodavnice za njih
ali drugi put o njima - ipak smo taze na naslovnoj
:)
shumska shumska 04:05 13.10.2009

Re: .

Има. И слика и звук, и мирис и укус... and I hope you like jammin', too.


shumska shumska 04:52 13.10.2009

Re: .

Predrag Brajovic
shumska
vidim da je tekst ozbiljan i vrlo informativan, te odoh umutiti kafu sa mlekom i doći na čitanje :)

Немој, нездрава је...

nekada mi je bilo nezamislivo ostavljanje crne kafe, ali desilo se i to čudo. kiseli ukus nas je razdvojio, pričali smo nedavno o tome..
( a crno bele ( kao boja bele kafe ) fotografije tog susreta ljubomorno čuvam i ovom prilikom ih neću pokazati, :):):))....
nakon onoga 'pričali smo jednom o tome' se prepadnem shvativši kako može biti pogrešno shvaćeno da smo se doista susreli i kafenisali, možda i na francuskom pričali ili ćutali; zato brže bolje dodajem 'na blogu jednom, kada je baš bilo reči o čudesnom napitku, kafi' ...
otpetljah se, nekako
ne zameri Predrage ovom nadasve asocijativnom i nezaustavljivom toku mojih misli
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:23 12.10.2009

у ствари, ја волим млеко!

одрастао сам на млеку, односно на хлебу удробљеном у млеко, годинама сам, као клинац, опстајао искључиво на овој храни (по свом избору, ништа друго није задовољавало моје високе стандарде). преко лета још и хлеб парадајз и сир и то је то.

сир је најбољи изум икада (а и парадајз је ту негде).
crossover crossover 23:40 12.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

marco_de.manccini
одрастао сам на млеку

И ја сам. Млеко рулз!
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:44 12.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

Kod mene su se baš trudili da me zalivaju mlekom, samo nije išlo, vazda me boleo stomak od mleka...sada kada postoji ovo mleko bez laktoze, bolje mi je...mada ne trošimo mleko u nekim velikim količinama...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:54 12.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

vazda me boleo stomak od mleka...

ja imam mali problem sa mlekom u zadnjih nekoliko godina tako da uglavnom pijem jogurac. meni ukusniji svakako što reče mariopan.
mirelarado mirelarado 00:10 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

Јогурт рулеЗ!

myredneckself myredneckself 00:37 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

Јогурт рулеЗ!

та сам исто такоЏе, још један јогурт лавер, њања, мирела, мариопан...мљацццц
mirelarado mirelarado 00:50 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

myredneckself
Јогурт рулеЗ!

та сам исто такоЏе, још један јогурт лавер, њања, мирела, мариопан...мљацццц


Групишемо се... хммм.
drug.clan drug.clan 01:31 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

mirelarado
myredneckself
Јогурт рулеЗ!

та сам исто такоЏе, још један јогурт лавер, њања, мирела, мариопан...мљацццц


Групишемо се... хммм.



ja - bela kafa

PS:
сир је најбољи изум икада


slazem se, ironija je da je izmisljen tako sto se mleko pokvarilo
myredneckself myredneckself 01:33 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

Групишемо се... хммм.

мирела, ми смо нешто као разуздана гомилетина истомишљеника
е, ево ти препорука!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:35 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

е, ево ти препорука!

epa evo i tebi jedna od mene!
mirelarado mirelarado 01:47 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

njanja_de.manccini
е, ево ти препорука!

epa evo i tebi jedna od mene!


Треба ли наглашавати: обема препорука.

П.С. Друг Члан је издвојио мишљење, њему нека дају препоруку љубитељи беле кафе.
drug.clan drug.clan 01:53 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

mirelarado
njanja_de.manccini
е, ево ти препорука!

epa evo i tebi jedna od mene!


Треба ли наглашавати: обема препорука.

П.С. Друг Члан је издвојио мишљење, њему нека дају препоруку љубитељи беле кафе.


da li se mladji blogeri secaju divke?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:53 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

П.С. Друг Члан је издвојио мишљење, њему нека дају препоруку љубитељи беле кафе.

nisam ni sumnjala da znaš da delegiraš
treba li da kažem ono što se podrazumeva...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:56 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

da li se mladji blogeri secaju divke?

moja mama to pije još uvek jer ima problema sa časovnikom koji nosi u grudima
sesili sesili 15:01 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

Od jutros pokušavam da prenesem zanimljiv tekst, sa puno logičnih pogleda na konzumiranje mleka. Sad moram da "hvatam" internet i da kratko prenesem: kravlje mleko je za telad. Ni jedno mladunče, sem ljudskog, ne pije mleko celog života, nego samo u toku odrastanja. Kažu da je čak štetno, opterećuje organizam i...
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:11 13.10.2009

да, али телад не једе сир

јесте, можда је то тако, чуо сам и ја нешто на ту тему, али не сећам се где па не могу да дам поуздан суд.

али сложићемо се, сир, сир једу само људи. и ту не може да има штете (?).

ма живео сир, па шта буде!
vishnja92 vishnja92 15:18 13.10.2009

Re: да, али телад не једе сир

to je Kushijeva postavka: kravlje mleko je idealna hrana - za telad.
(covek je inace vodeci svetski makrobioticar, a obrazlozenja zvuce vrlo logicno sa laicke strane gledajuci)

ps - a sir... pa jos sa paradajzom i bosiljkom :)
di je ona Topcat?
scabies scabies 15:24 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

kravlje mleko je za telad. Ni jedno mladunče, sem ljudskog, ne pije mleko celog života, nego samo u toku odrastanja.
Da, teza koju zastupaju borci za što prirodniji život. Zvuči logično, ali nije baš tačno.
To što nešto nije prirodno, nikako ne znači da nije dobro i korisno, a još manje da je štetno.
Kao što me uvek fascinira koliko je česta obrnuta srazmera između poznavanja prirodnih procesa, zakona, mehanizama i borba za prirodnost. Mada, kad bolje razmislim ta obrnuta srazmera je logična.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:26 13.10.2009

Re: да, али телад не једе сир

ps - a sir... pa jos sa paradajzom i bosiljkom :)

evo tebi jedan caprese sendvic
vishnja92 vishnja92 15:31 13.10.2009

Re: да, али телад не једе сир

aaa... hvala :)))

(ovaj gornji lebac komotno moze da se odvadi pa posle da se jede na suvo, ko kolac)
mirelarado mirelarado 15:52 13.10.2009

Re: да, али телад не једе сир

vishnja92

(ovaj gornji lebac komotno moze da se odvadi pa posle da se jede na suvo, ko kolac)


:)))) Удвостручени ужитак.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:29 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

sesil: Ni jedno mladunče, sem ljudskog, ne pije mleko celog života, nego samo u toku odrastanja. Kažu da je čak štetno, opterećuje organizam i...


sad sam nasla jedan clanak koji se zove Milk – The promoter of chronic Western diseases (Bodo C. Melnik) al me mrzi da prevodim:

According to the presented hypothesis cow milk consumption has to be regarded as a health hazard for humans which affords immediate intervention. It is of special concern, that pregnancy and the postnatal period are most sensitive programming periods in human life which should not be manipulated by an evolutionary developed growth stimulating system of another mammalian species imposed on the human IGF-1 axis. Consequently, gynaecologists should not advise pregnant women to consume milk during pregnancy. The hormonal changes during the first months of intrauterine and postnatal life may affect adult health outcomes predisposing to cancer, allergies and other diseases. Dermatologists and paediatricians should recommend to reduce milk consumption in patients with acne. In this context, persistent acne in adulthood with increased IGF-1 serum levels should be considered as an indicator disease of increased cancer risk like in PCOS and acromegaly. Paediatricians and general practitioners should consider milk restriction in patients with obesity to reduce the synergistic insulinotropic effects of milk- and hyperglycaemic carbohydrate enriched diets. Oncologists should advise their cancer patient families to refrain from milk and milk protein consumption. Especially, persons with already increased IGF-1 serum levels and those with genetic variations with elevated IGF-1/IGF1R signalling should refrain from milk consumption. Caution is also necessary in patients with a familial risk of atherosclerosis as well as neurodegenerative diseases which might be postponed in onset by a reduction of milk- and milk protein intake. It is most important to evaluate safe limits for the daily consumption of milk proteins. A better understanding of the mechanism of the insulinotropic and IGF-1 raising effects of milk proteins might lead to targeted enzymatic or biophysical destruction of these adverse mitogenic and antiapoptotic effects.

i tako dalje

pogle slicku:




drug.clan drug.clan 18:09 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

sad sam nasla jedan clanak koji se zove Milk – The promoter of chronic Western diseases (Bodo C. Melnik) al me mrzi da prevodim:



ja sam zapazio tokom godina da je skoro univerzalan odgovor evropskih stogodisnjaka na pitanje dugovecnost mleko i mlecni proizvodi
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:15 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

ja sam zapazio tokom godina da je skoro univerzalan odgovor evropskih stogodisnjaka na pitanje dugovecnost mleko i mlecni proizvodi

a ja sam mislila da je u pitanju mediteranski nacin ishrane sa puno povrca i maslinovog ulja
bauer. bauer. 18:21 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

mediteranski nacin ishrane sa puno povrca i maslinovog ulja

i buteljka crnog vina svaki dan. protiv slobodnih radikala
drug.clan drug.clan 18:26 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

njanja_de.manccini
ja sam zapazio tokom godina da je skoro univerzalan odgovor evropskih stogodisnjaka na pitanje dugovecnost mleko i mlecni proizvodi

a ja sam mislila da je u pitanju mediteranski nacin ishrane sa puno povrca i maslinovog ulja


povrce pola godine a hleb i mleko tokom druge polovine

u evropi masline rastu na samo 2% povrsine, u ostalim delovima rastu krave, koze i ovce

PS. vinova loza raste na 70% povrsine evrope
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:33 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

ма нема шансе да престанем да једем сир и кисело млеко. зато ми је и стало да су краве здраве.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:33 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

u ostalim delovima rastu krave, koze i ovce

kad smo raspravljali sa prijateljem iz Svajcarske zasto oni proizvode najbolje cokolade dosli smo do zakljucka da preneti krave tamo gde ima zrna cacao nije bas ekonomicno. mora da smo pili dosta vina kad smo uopste i pomislili da o ovome raspravljamo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:49 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

не, не, њањо, то је била савршена дискусија, уз вино и, наравно, сир, са погледом на женевско језеро.

наш генијални, научно утемељен, вином потпомогнут, закључак је био да је лакше носити какао у швајцарку, где има доброг и свежег млека, него носити млеко у крајеве где расте какао (млеко се брже и лакше квари, а и, у принципу, течности су компликованије за пренос).
Unfuckable Unfuckable 19:22 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

течности су компликованије за пренос

a i krave, same po sebi
pri tom umiju ispuštati i svakakve gasove, što - ako stojite s pogrešne strane - može uticati na frizuru
(i ozonski omotač, s bilo koje strane - pročitah to negde)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:30 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

a i krave, same po sebi

jeste i to je tacno i mislim da je cak i to bio nas zakljucak, al se drug marco slabo seca - zbog vina verovatno

eto kako je drug Unf ukazao na jos jednu pojavu koja upropascava nasu planetu Zemlju - ispustanje gasova
eto tema za blog!
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:37 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

сад се сећам сцене кад је крамер возио сузанине родитеље у фијакеру док су џери и џорџ покушавали да подметну хлеб назад у стан сузаниних родитеља, а онај коњ, храњен beef-a-rinom, имао гасове.

мрзи ме да тражим бољи инсерт.
Unfuckable Unfuckable 20:33 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

eto tema za blog!

ja se nešto prisećam, maglovito, kao beogradsko predvečerje, da je Srđan Mitrović pisao o tome
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:44 13.10.2009

Re: у ствари, ја волим млеко!

e jbg
smislicu nesto drugo
u medjuvremenu evo vam the end of civilization
NNN NNN 00:46 13.10.2009

Ogoli i'

Jedino mi je nelogično da je razlika u količini mleka koju daju krave oko 20%, a da je razlika u ceni oko 2x
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:51 13.10.2009

Re: Ogoli i'

Па разлика није само у хормону. Да би се добила класификација certified organic потребно је много више од некоришћења додатног хормона раста. Важно је каква се храна користи, одакле, у каквим условима се чувају краве, итд, итд, ...

Мада, сасвим је могуће да се у ту цену угради и мало мирнији сан.
Blade Runner Blade Runner 02:45 13.10.2009

He, he, he

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:49 13.10.2009

Re: He, he, he

ima nešto ima.

bauer. bauer. 03:42 13.10.2009

...

200

hehe, rekoh, da probam, mada se topket šunja tu negde :))
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 03:49 13.10.2009

Re: ...

tvoje je videla sam! ih što su zgodni ovi dugmići mada ponekad se preplašim da ne kliknem pogrešno dugme.



xe, xe, xe
iris.davidovich iris.davidovich 04:46 13.10.2009

Aaaaa!

Panicim!!! (nema odgovarajuci smesko)

ja kupujem horizon organic 2%, ali aaaaaaaaa! (panicim again)

moja malecka pije 1L-1.2L dnevno, i malo me strah da nije previse. ne znam da li da predjem na ono 1% (pedijatar mi rekao da predjem na skim, ali ne znam bas... pa sam mu ponosno odgovorila da ja pijem 3.2% ceo zivot, and look at me )
a taj FDA je jedna beskrupulozna (da ne kazem mafijaska) organizacija

i kako ovoliko miliona komentara cim ja ne otvorim blog?!
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:06 13.10.2009

Re: Aaaaa!

ја пијем само пуномасно млеко па шта пукло да пукло (укључујући важне артерије око срца).

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 05:15 13.10.2009

Re: Aaaaa!

ne paniči nego produži da kupuješ mleko koje je sertifikovano organik i ne brigaj. ja da ti kažem kupujem whole milk deci, nešto ne verujem onim sa manjom masnoćom da su dobri sad kad su ovako mali.
a inače marco ima jednu izreku da kravje mleko nije za ljude već za telad.
iris.davidovich iris.davidovich 05:17 13.10.2009

Re: Aaaaa!

ја пијем само пуномасно млеко па шта пукло да пукло (укључујући важне артерије око срца).

njanjo, a sto delis samo ono organic valley? el to najbolje? da predjem na njega? (vec sam u zescoj paranoji)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 05:23 13.10.2009

Re: Aaaaa!

pa svašta se priča mada ništa nije sigurno al ja ko i ti lako padam u panic mode. ja i dalje kupujem horizon ponekad al uglavnom sam na organic valley.
iris.davidovich iris.davidovich 05:28 13.10.2009

Re: Aaaaa!

ja da ti kažem kupujem whole milk deci, nešto ne verujem onim sa manjom masnoćom da su dobri sad kad su ovako mali.

ja sam kupovala do pre 2-3 meseca, ali pedijatri kazu da predje na low fat (tolko bas nisam mogla, nasli smo se na reduced fat), a i jedna drugarica ovde, lekar inace, isto to savetuje. kao, talozi se nepotrebna masnoca na krvne sudove radije nego sto se ta mast iskoristi kao izvor energije. ja malo sumnjam da se to bas od mleka talozi, ali ajd' sad
marta l marta l 11:52 13.10.2009

Re: Aaaaa!

marco ima jednu izreku da kravje mleko nije za ljude već za telad

ovo mi je bio kljucni argument celog detinjstva, pre nego sto se predje na urlanje...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 12:31 13.10.2009

Re: Aaaaa!

ovo mi je bio kljucni agument celog detinjstva, pre nego sto se predje na urlanje...

pa kad razmisliš stvarno šta će nam to? nego volim jogurt pa to ti je.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:12 13.10.2009

...

ovo je trolčina na...kolko oćeš,
al' jače je od mene.

razgledala ja tako jednom ovaj sajt i tu natrapam na aditive, one štetne i zabranjene (u nekim zemljama), pa one koji nisu baš štetni ali ne bi trebalo deci davati namirnice sa istim i tako...
dodjem do podatka da je ona žuta boja u pudingu u stvari neki aditiv tamo štetan i prenerazim se (E 102 žuta br. 5; poznato da izaziva napade astme i koprivnjaču kod dece; povezan je sa tiroidnim tumorima, oštećenjem hromozoma i hiperaktivnošću; koristi se za bojenje pića, slatkiša, džemova, cerealija, grickalica, konzervirane ribe, pakovanih supa )...
pa onda neki E 503, koji je označen crvenom bojom (a to kad ga oboje crvenom bojom znači da je zabranjen, naravno u nekim zemljama) i piše da je iritant za sluzokožu, a ima ga u plazmi, ovoj što ti ne da da porasteš...
onda sam porazmislila o kvalitetu mleka, mesa
i shvatila da kod nas još uvek nema kontrole koja bi ti omogućila da ne truješ dete hranom koja se inače reklamira kao baš ona za decu, ona supernajbolja i to...
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:41 13.10.2009

Re: ...

ne izgleda mi kao trol.

nego, umoran sam. evo jedno mleko pa na spavanje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:11 13.10.2009

Re: ...

razgledala ja tako jednom ovaj sajt i tu natrapam na aditive, one štetne i zabranjene (u nekim zemljama), pa one koji nisu baš štetni ali ne bi trebalo deci davati namirnice sa istim i tako...

e na tom sajtu sam nasla nesto sto mi se dopalo jako:

UP shvata da biotehnologija i nove prehrambene tehnologije, mogu doneti mnogo dobrih stvari, ali nove tehnologije brinu sve nas po pitanju sigurnosti prilikom ljudske konzumacije, uticaja na okolinu i potencijalnog društvenog i ekonomskog uticaja.

I zato se UP zalaže da vlade i medjunarodne organizacije treba da:

* prvo naprave procenu tržišta i ispitaju društveni i zdravstveni uticaj genetički modifikovane hrane i proizvoda novih tehnologija
* odustanu od pokušaja da stave u nezgodan položaj druge vlade koje zabranjuju ili ograničavaju takve proizvode
* zabrane upotrebu hormona i antibiotika kao dopunu u ishrani i veterinarskim lekovima dok se ne dokaže njihova sigurnost; bilo koji da je dozvoljen, omogućiti jasan uvid u njihovu neispitanost
* aktivno učestvovati u donošenju politike, omogućiti transparentnost odluka i interesa onih koji ih donose
* jasno i eksplicitno obeležavati ozračenu, genetski modifikovanu i ostale hrane koje izazivaju razumljivu brigu
* promovisati metode za suzbijanje bolesti uzrokovane hranom koje su efektivne, sigurne, isplative i održive po okolinu.

bene_geserit bene_geserit 07:28 13.10.2009

a kozje mleko?

Sjajan tekst, preporuka kao vrata.

Nego imam pitanje ako neko zna: da li koriste to cudo i kod koza ili ne?
Posto mi volimo da ga kupujemo, ali ga je tesko naci organic.
marco_de.manccini marco_de.manccini 07:38 13.10.2009

Re: a kozje mleko?

ја бих рекао да не, јер нема толико коза по САД па није интересантно за ове велике играче.

а конкретно, rBGH (као и природна верзија BGH) је хормон специфичан само за краве (оно bovine га одаје).
nikvet pn nikvet pn 09:30 13.10.2009

Re: a kozje mleko?

Davno mi reče jedan starac čobanin : ovčice su božja stoka a koze đavolja.
Neće koza da jede svašta taman lipsala gladna. Samo taze vrhove zelene. Hemiju kad nanjuši to ne pipa. A i ove uvozne fine što jedu ko krnja krava brzo se posrbe pa biraju i one.
Stoka đavolja ali mleko božje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:15 13.10.2009

Re: a kozje mleko?

i ja mislim da nisu koze interesantne sa ove velike igrace.
a sto se tice onog sto je nikvet reko cak ni to nisam znala - da koze paze sta jedu.
uporedba kozjog melka sa ljudskim i kravljim na ovom linku u tabeli
libkonz libkonz 07:30 13.10.2009

e

zaslužen VIP. Čestitam!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:21 13.10.2009

Re: e

hvala lib!
evo ti malo meda


cult cult 07:53 13.10.2009

Da

fan sam jogurta i to samo zimi.
Ne znam zasto.

Nego, jutro mi pocelo slikom g. Brajovića sa testerom. Prilicno upecatljivo. Pratice me ta slika. Bice ovo zanimljiv dan, sigurno.

Cestitke za vip.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:26 13.10.2009

Re: Da

Nego, jutro mi pocelo slikom g. Brajovića sa testerom. Prilicno upecatljivo. Pratice me ta slika. Bice ovo zanimljiv dan, sigurno.

WTF?!?!
ili slikovito



hvala na cestitkama i sto kazu u mom kraju: pa da ti se vrati!

opaska

oblast mog istrazivanja je rhGH, i mogu da ti kazem da hormon rasta ni IGF-I nema sanse da dodje u ljudki krvotok preko hrane jer se razlozi u zelucu. zato svi preparati GH i IGF-I moraju da se daju parenteralno, tj injekcijama.
jednatanja jednatanja 09:22 13.10.2009

Re: opaska

"In response to concerns about rBGH, the FDA contended that it is not recognized as a hormone in the human body and that, because it is a protein hormone, it is broken down during human digestion....Casein, however, can protect IGF-1 from digestion. A 1990 paper by FDA staff reported that pasteurization of rBST milk could increase IGF-1 further and that the undigested protein could cross the intestinal wall in humans. IGF-1 in cow’s milk is identical to IGF-1 in humans where it is used to regulate the growth of cells."

odavde
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:33 13.10.2009

Re: opaska

hvala ani na javljanju i naravno hvala tanji sto je radila umesto mene dok sam ja mirno spavala.

Re: opaska

obratiti paznju na formulaciju i spinovanje.
"A 1990 paper by FDA staff reported that pasteurization of rBST milk could increase IGF-1 further and that the undigested protein
could
cross the intestinal wall in humans. IGF-1 in cow’s milk is identical to IGF-1 in humans where it is used to regulate the growth of cells."
Ovo u praksi nikad nije dokazano jer bi farmaceutska industrija vec upotrebila ta saznanja za dobijanje IGF-I koji bi se oralno davao, sto bi bila velika novost i izvar profita jer se trenutno daje samo injekcijama, a ko jos zeli da se bode svaki dan?
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:14 13.10.2009

Zivelo organsko mleko!

Jednoj mojoj rodjaci, koja zivi u Tampi, na Floridi, i ima dve bebe/blizance, mailirao sam ovaj tvog blog, Njanja, te je uputio na sajt B92 ako zeli da vidi komentare, koji uvek mogu biti korisni.
I preporucio sam joj, naravno, da kupuje skuplje mleko. (Uostalom, i ovde u Srbiji vazi pravilo: "Ako ne znas sta je dobro, pitaj sta je skupo".
Moram da se osvrnem i na tvoj dobar naslov. Koleginica koja je rekla
"Šta? To mleko nema te dodatne hemikalije i još je i skuplje!!! Pa nisam luda da ga kupujem!".

razmislja kao da je - ekonomista po vokaciji, a mi ekonomisti cesto imamo mnogo prost nacin razmisljanja. Zato ja nju razumem, dusu jednostavnu, mada time navodim na pomisao da nas ekonomiste treba tutnuti u jednu od onih Mirelinih/Ekoovih kategorija "kreten, budala, glupak, ludak", he, he, he...

P. S. Video sam da je nedeljni NYT doneo clanak "Putting America's Diet on a Diet", o poseti Dzejmija Olivera Americi (on je popularan na TV i kod nas, premda ga ja, naravno, ne gledam) i njegovim savetima, za slucaj da nisi videla taj clanak, mozes da pogledas
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:41 13.10.2009

Re: Zivelo organsko mleko!

Vladimire u pravu si koleginicu koja je to izjavila srela sam na casu Business ethics. sad ona radi za Du-Pont (sto mu dojde nesto slicno ko Monsanto). ja kad sam zavrsila sa mojim business studijama shvatila sam da ne bih mogla da radim za nikakvu korporaciju pa sam se vratila na akademiju. kaze moja mama: "dzaba bacene pare za studije", sto ja ne verujem jer ne postoji tako nesto.

drago mi je da si poslao ovaj blog svojoj rodjaci u Tampi (mnogo lep Ibor city - downtown Tampa).
inace clanak jos nisam procitala u New York Times-u. evo sad cu...
ninasimone ninasimone 18:01 13.10.2009

Re: Zivelo organsko mleko!

Kad god i gde god mogu, svima preporucujem knjige Michael Pollan-a, In Defense of Food, The Omnivore's Dilemma. Pisano je vrlo razumljivo i bez nekog preteranog senzacionalizma gde ti potpuno zgade svaku hranu. Posle ove knjige jos uvek mozes da jedes, vidis neku nadu, ali debelo pocnes da razmisljas. Sta se radi i kako se radi, a sve zbog njegovog velicanstva jeftinog kukuruza, je stvarno kriminal. Krave se krkaju antibioticima ali i kojekakvim lekovima protiv stomacne (buradzne?) kiseline jer one sirote jako tesko vare kukuruz a time ih pretezno hrane (ovo ce veterinar nikvet sigurno bolje znati da objasni). Najgore je sto se ne mozes mnogo pouzdati u ove velike organske proizvodjace jer rastezu pojmove do neba. To samo mali proizvodjaci imaju toliko teskoca da se sertifikuju.
Posebna je prica sto su i ljudi puni hemije i njima svojstvenih lekova pa to sve ide nazad u vodne tokove, pa odatle u ribe, poljoprivredno zemljiste i stoku. Savrsen ekoloski krug samo sa pogresnim sastojcima.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:05 13.10.2009

Re: Zivelo organsko mleko!

u pravu si posle te knjige mnogo teze resavas sta da kupis da pojedes.
sve drugo sto si rekla oko savrsenog ekoloskog kruga potpisujem
ines08 ines08 09:17 13.10.2009

* * *

Njanja, sve pohvale za izbor teme i za tekst.
Jedan od najboljih tekstova koje sam pročitala u poslednje vreme.
I naravno, čestitke za zasluženi VIP.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:42 13.10.2009

Re: * * *

hvala ines na cestitkama
da ti se vrati sto pre!
biohemichar biohemichar 10:35 13.10.2009

biohemija

Dakle ovako,

hormon rasta je protein. Funkcionalan je samo kad je u svom "nativnom" obliku. Kao i svaki protein ima svoju pH stabilnost, pa tako kad dospe u zeludac promenice svoju strukturu (denaturisace se recimo 50%), onda ce preci u dvanaestopalacno crevo gde ce ga enzimi dokrajciti. Kao sto rekoh pre toga, protein bi mogao da deluje samo ako je u nativnoj strukturi! Ima tu jos ejdna zanimljiva stvar. Iako su slicni po strukturi, ljudski receptori za ovaj hormon reaguju samo na ljudski i hormon rasta iz primata, ne i ostalih vrsta.

To nas dovodi do kompletnog naucnong besmisla ovog teksta i bespotrebnog cak i malicioznog dizanja dreke oko necega sto nema logicku osnovu.

Link za eksperimente na misevima bih voleo da vidim, pa da kazem nesto vise i o tome. Da li su misevi tretirani direktno ovim hormonom (sto nije isto kao i kad pijete mleko) ili su tretirani kravljim melko. Drugo misevi u ovakvom slucaju nisu dobar model sistem.

To nas dovodi do sustine, da li je to o cemu vi govorite (nazovi stetno dejstvo mleka) posledica hormona rasta (za sta se aspolutno slazem sa FDA da nije) ili necega drugog u mleku. Ako su zivotnje tretirane raznim drugim, malim molekulima kao sto su antibiotici, ili su tokom procesa proizvodnje mleka izlozene nekoj bolesti njihovo mleko ce odrazavati njihovo zdravstveno stanje. Sve to ostalo moglo bi biti stetno u nekim slucajevima, tj na nekim ljudima.

I za kraj, ja nisam siguran da bih bas pio mleko krava koje su tako slobodno setale i pasle travu, recimo na jugu Srbije nakon bombardovanja gde je zemlja puna svacega...kao ni krava koje tako slobodno pasu travicu pored vrlo prometnog autoputa gde je zemlja puna olova i cega sve ne.



jednatanja jednatanja 11:43 13.10.2009

Re: biohemija

hormon rasta je protein.


Njanja navodi kao najveći problem za ljudsko zdravlje uticaj hormona rBGH na povećanje koncentracije "insulin-like growth hormone 1" ili IGF-1. Korelacija konentracije tog hormona i raka dojke kod žena ili raka prostate kod muškaraca je dokazana.

Prema tome naučno ili logički besmislen ovaj Njanjin blog sigurno nije.
biohemichar biohemichar 12:53 13.10.2009

Re: biohemija

da ste procitali dalje od prve recenice, mozda biste uvideli zasto je to naucno i logicki neosnovano.

Da bi nesto povecalo IGF-1 (pri cemu hormon rasta radi mnogo toga jos, ne samo to i inace ga ima u svakom mesu mladih zivotinja, kao sto ga ima i u nasem organizmu) mora prvo da postoji i to da postoji u odredjenoj koncentraciji da bi ostvarilo svoju funkciju....ovaj je pojeden, razgradjen kao i svaki protein na manje molekule koji onda mogu da prodju u krvotok i tamo se iskoriste kao gradivni materijal.

Da ne ulazim u dublju raspravu oko statike i KORELACIJA.

Pa korelacija izmedju pusenja i raka pluca je ogromna, ali niti jedan bar malo obrazovani lekar vam ne bi rekao da pusenje izaziva rak pluca jer to nije tacno, psoto je broj pusaca bez raka pluca mnogo veci od onog sa rakom pluca....(ovo je bilo cisto o korelacijama i statistici i njihovoj zloupotrebi i laickom tumacenju)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:58 13.10.2009

Re: biohemija

Njanja navodi kao najveći problem za ljudsko zdravlje uticaj hormona rBGH na povećanje koncentracije "insulin-like growth hormone 1" ili IGF-1. Korelacija konentracije tog hormona i raka dojke kod žena ili raka prostate kod muškaraca je dokazana.

da podvucem sta je tanja rekla.

a dali se razlaze hormon ili ne, dali antibiotik ostaje u mleku i mesu tih jadnih zivotinja to nije ni mnogo bitno - bitno je da te zivotinje pate bespotrebno. nikome nije potreban 20% viska mleka, nema potrebe da se spricaju hormonom jer se ne isplati cak ni farmerima, samo kompaniji koja proizvodi taj hormon.
lakipingvin lakipingvin 14:18 13.10.2009

Re: biohemija

lekar vam ne bi rekao da pusenje izaziva rak pluca jer to nije tacno, psoto je broj pusaca bez raka pluca mnogo veci od onog sa rakom pluca.

biohemichar

na osnovu jednog podatka(i to kakvog) ti izvodis naucni zakljucak
o korelacijama i statistici i njihovoj ZLOUPOTREBI i laickom tumacenju

Cemu sto bi reko Pizon?
preporuka za blog
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:31 13.10.2009

Re: biohemija

preporuka za blog

hvala druze pingvin

marco_de.manccini marco_de.manccini 14:58 13.10.2009

Re: biohemija

To nas dovodi do sustine, da li je to o cemu vi govorite (nazovi stetno dejstvo mleka) posledica hormona rasta (za sta se aspolutno slazem sa FDA da nije) ili necega drugog u mleku. Ako su zivotnje tretirane raznim drugim, malim molekulima kao sto su antibiotici, ili su tokom procesa proizvodnje mleka izlozene nekoj bolesti njihovo mleko ce odrazavati njihovo zdravstveno stanje. Sve to ostalo moglo bi biti stetno u nekim slucajevima, tj na nekim ljudima.


колико видим, и сам доказујеш оно што и основни текст. сам хормон није штетан по људе, али повишена количина хормона код третираних крава изазива маститис и третман антибиотицима, што се одражава на квалитет млека па и на његову безбедност. дакле, употреба тог хормона код крава је штетна за људе који конзумирају то млеко, а посредно и за све остале.

ако ниси прочитао овај чланак ево пар цитата (надам се да су цитиране студије довољно научно основане за твоје критеријуме):

The peer-reviewed Medical Clinics of North America concluded last year that antibiotics in livestock feed were “a major component” in the rise in antibiotic resistance.

Five out of 90 samples of retail pork in Louisiana tested positive for MRSA — an antibiotic-resistant staph infection — according to a peer-reviewed study published in Applied and Environmental Microbiology last year.

Research by Peter Davies of the University of Minnesota suggests that 25 percent to 39 percent of American hogs carry MRSA.

Seventy percent of all antibiotics in the United States go to healthy livestock, according to a careful study by the Union of Concerned Scientists — and that’s one reason we’re seeing the rise of pathogens that defy antibiotics.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:46 13.10.2009

Re: biohemija

Pa korelacija izmedju pusenja i raka pluca je ogromna, ali niti jedan bar malo obrazovani lekar vam ne bi rekao da pusenje izaziva rak pluca jer to nije tacno, psoto je broj pusaca bez raka pluca mnogo veci od onog sa rakom pluca....(ovo je bilo cisto o korelacijama i statistici i njihovoj zloupotrebi i laickom tumacenju)


веома интересантан ток мисли.

овим научним методом доказивања можемо доказати и да вожња у алкохолисаном стању не изазова саобраћајне несреће. па забога, више несрећа се догоди трезнима него пијанима. закључак, маните људи те лаичке корелације, наливајте се слободно док возите.

што се бар мало образованих лекара тиче који не тврде да пушење изазива рак (ваљда усвајајући и примењујући овај твој метод), штета што нису консултовани кад је одлучено да са на паковања цигарета поставе знаци

USA:
SURGEON GENERAL'S WARNING: Smoking Causes Lung Cancer, Heart Disease, Emphysema, And May Complicate Pregnancy.

Germany:
Rauchen verursacht tödlichen Lungenkrebs. - Smoking causes lethal lung cancer.

France:
Fumer provoque le cancer mortel du poumon. (Smoking causes fatal lung cancer.)

Russia:
Курение — причина раковых заболеваний (Smoking causes cancer.)

Singapore:
Smoking causes lung cancer
Smoking causes 92% of oral cancer

South Corea:
흡연은 폐암 등 각종 질병의 원인이 되며, 특히 임신부와 청소년의 건강에 해롭습니다 (Smoking causes lung cancer and other dieseases and it is especially dangerous for teenagers and pregnant women)

има још, али ме мрзи да их лепим.

остаје ми само да се надам да си се само шалио и да ниси покушао да демонстрираш научне методе и разумевање статистике и корелације на којима базираш своје закључке и оцењујеш туђ рад.

и на крају, овај блог и није претендовао да буде научна студија. лепо каже да су научна мишљења подељена. а да има нечег око чега треба разговарати и мислити се види из чињенице да је употреба хормона дозвољена у САД, а није у Канади и ЕУ.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana