Društvo

Švajcarsko proljeće, Poljska zora i Nova Hrvatska

sentinel26 RSS / 13.10.2009. u 22:16

Vlasti Švajcarske zabranile su gostovanje, odnosno ulazak u  Švajcarsku hrvatskom muzičaru Marku Perkoviću Tompsonu zbog njegove suptilne podrške ustaškom režimu u vrijeme endehazije...

Ministar inozemnih poslova gospodin Jandroković dao je nalog svojim službenicima da upute Notu Švajcarskoj vladi i zatražio ukidanje te mjere.

U noti bilo više odbrane Tompsona nego objašnjenja gradjanskog rata u domovini mu.

Predsednik Hrvatske, gospodin Stjepan Mesić je osudio taj njegov postupak.

Premijer hrvatske vlade, gospodja Jadranka Kosor se sprema smijeniti ministra Jandrokovića.

I z v o r :

Izgleda da tako rade ozbiljni ljudi po pitanju neozbiljnih koji se nadju na nekom ozbiljnom mjestu.

Gospodo Švajcarci, kako bi bilo lijepo da pojačate dioptriju na vašem dalekozoru pa ulovite još koju ptičicu sa Balkana, svijet će vam biti zahvalan do neba.

...............................

Poljska zora

Sud  u jednom malom gradu na jugu Poljske je naredio da se odmah raspusti lokalna nacistička organizacija, Nacionalno-radikalni blok (ONR ).

I z v o r :

To je najkraći sadržaj presude a optužnica je zbog :

-         propagiranja nacizma,

-         pozdravljanja dignutom rukom ( „Zig Hajl“ ),

-         širenja rasne mržnje.

Nova Hravtska

Kosor: Zbog skandiranja ‘ubij Srbina’ prekidat ćemo utakmice

Piše: Suzana Barilar, Jutarnji.hr

“Zbog incidenata na utakmici mladih reprezentacija Hrvatske i Srbije Vlada će opet mjenjati Zakon o navijačima. Premijerka Jadranka Kosor danas se u Saboru pridružila svim zastupničkim klubovima koji su najoštrije osudili govor mržnje na utakmici u Varaždinu i najavila oštre mjere. 

- Vlada osuđuje takvu vrstu divljaštva i poručujem da to nećemo tolerirati niti podnositi. Već sam koordinirala nekoliko ministra i danas na sjednici užeg kabineta vidjet ćemo što se može napraviti - rekla je Kosor i  najavila dodatne izmjene Zakona kojima će se propisati prekidanje utakmica i prijenosa.

-  Očito ovo do sada nije bilo dovoljno i morat ćemo ići i dalje. Jer sve dok se utakmice i prijenosi ne budu prekidali očito divljaci neće shvatiti poruku. Budući da dosadašnji zakonski okviri nisu bili dovoljni tražit ćemo i odgovornost za organizatore - najavila je predsjednica Vlade. “

 

kosor.wide.2.jpg 

 

 

 

Pitanje koje se nameće:

Kako to da su se u zemljama koje su najviše propatile od nacizma pojavile nacističke organizacije, u nekima skoro kao poplava.

Sve te organizacije sebe predstavljaju kao nacionalne, odnosno da su oni „samo“ nacionalisti. Izgleda da nijesu.

 

 



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mladen.mladen mladen.mladen 22:32 13.10.2009

uf!

konacno da neko otvori zaista pravu temu! pa ja mislim...
sentinel26 sentinel26 22:47 13.10.2009

Re: uf!

mladen.mladen
konacno da neko otvori zaista pravu temu! pa ja mislim...

Zahvaljujem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:04 13.10.2009

El behu oni

i udovici zabranili koncert?
sentinel26 sentinel26 23:28 13.10.2009

Re: El behu oni

Jelica Greganović
i udovici zabranili koncert?

Moguće, nijesam siguran.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:30 13.10.2009

Re: El behu oni

Znaš da mislim da jesu baš oni, pre jedno 3 godine, mrzi me da kopam po arhivi, ali skoro bih se kladila...oni su je oduvali, ali zato ovde peva svako malo...
Bili Piton Bili Piton 23:30 13.10.2009

Re: El behu oni



Ne, udovica je koliko znam sletela na odrediste - doduse ne na aerodrom u Cirihu vec Bazelu, mislim - bilo veliko nevreme, pisala zabrinuta stampa o tome. Isla redovnom Swissovom linijom, svaki dan polece u dvaes do 3.
sentinel26 sentinel26 23:36 13.10.2009

Re: El behu oni

A što je još zanimljivije, pošto je Švajcarska u Šengen zoni, Tompson sada ne može da mrdne ni u jednu članicu zone.

To je kao bio jedan od razloga ministrove intervencije, tj njegova ocjena da je odluka "prestroga".
Stroga, pa šta ? Je li zaradio ? Jeste. Eto mu sada.

I Slovenija bi morala da ga vrati sa granice.

Exitus Letalis Exitus Letalis 23:58 13.10.2009

Re: El behu oni

Bili Piton


Ne, udovica je koliko znam sletela na odrediste - doduse ne na aerodrom u Cirihu vec Bazelu, mislim - bilo veliko nevreme, pisala zabrinuta stampa o tome. Isla redovnom Swissovom linijom, svaki dan polece u dvaes do 3.

jes, bio i bora čorba koji ih je sve hrabrio.
Bili Piton Bili Piton 00:40 14.10.2009

Re: El behu oni



I Seka Aleksic, ako se dobro secam, koja je isla na isti gig, ili tako nekako.

Moguce da je ona bila sa svojim telohraniteljem, u kom slucaju su svakako zauzeli tri sedista u avionu.
Jelena Gall Jelena Gall 21:28 14.10.2009

Re: El behu oni

A što je još zanimljivije, pošto je Švajcarska u Šengen zoni, Tompson sada ne može da mrdne ni u jednu članicu zone.

tako je :)
za pocetak tri godine, a onda - bumo vidli
adam weisphaut adam weisphaut 00:18 14.10.2009

Ako pogledamo

Kako to da su se u zemljama koje su najviše propatile od nacizma pojavile nacističke organizacije, u nekima skoro kao poplava.

sam nacizam je nastao na talasu nemačkog osećaja poniženosti, duboke nestabilnosti društva i ekonomske krize...s obzirom na stanje u kojem su pomenute države i nije to toliko neverovato a rto što su stanovnici tih država bili untermensch, ionako je ta ideologija bila mishmash pa je nije teško adaptirati a i sledbenci nisu odveć pismeni da se toga sete...
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:32 14.10.2009

Re: Ako pogledamo

nije teško adptirati

уопште није тешко. цела идеологија се састоји у томе да су наши супер, а њихови не ваљају. да ми радимо, а они нам једу хлеб. само copy/paste на пар места где треба и све остало се може преписати од речи до речи.
Jelena Gall Jelena Gall 21:29 14.10.2009

Re: Ako pogledamo

marco_de.manccini
nije teško adptirati

уопште није тешко. цела идеологија се састоји у томе да су наши супер, а њихови не ваљају. да ми радимо, а они нам једу хлеб. само copy/paste на пар места где треба и све остало се може преписати од речи до речи.

a to je definicija - gluposti, korena svih ideologija...
dali76 dali76 00:32 14.10.2009

Hercegovacke zore slobode

Hej jos uvijek moze “umjetnik” do Hercegovine. Nema briga za sengensku zonu I sl.
Na kraju krajeva vremena se mjenjaju sto je nekad bila Argentina sad je Hercegovina.
Glavas ,svi znaju gdje je,I koja kuca, I koja ulica, I koji grad al zakon je zakon pa ti sad vidi.
Sta ti je ozbiljnost I postovanje zakona.
sesili sesili 08:23 14.10.2009

Re: Hercegovacke zore slobode

Eh, kad bi taj "virus" iz pravosuđa Švajcarske i Poljske došao i do nas! Nek nas zarazi, nek ide život.
sentinel26 sentinel26 08:55 14.10.2009

Re: Hercegovacke zore slobode

dali76
Hej jos uvijek moze “umjetnik” do Hercegovine. Nema briga za sengensku zonu I sl.
Na kraju krajeva vremena se mjenjaju sto je nekad bila Argentina sad je Hercegovina.
Glavas ,svi znaju gdje je,I koja kuca, I koja ulica, I koji grad al zakon je zakon pa ti sad vidi.
Sta ti je ozbiljnost I postovanje zakona.

To mu dodje kao nekakva "nadoknada" što ni u svojoj Hrvatskoj ne može da pjeva u svakom mjestu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:19 14.10.2009

Re: Hercegovacke zore slobode

To mu dodje kao nekakva "nadoknada" što ni u svojoj Hrvatskoj ne može da pjeva u svakom mjestu.

ne može, naravno. nema u istri.
ne daju ljudi.
hercegovina je posebna priča..
upropastiše je totalno.
pracka pracka 11:17 14.10.2009

Interesantno

Kako to da su se u zemljama koje su najviše propatile od nacizma pojavile nacističke organizacije, u nekima skoro kao poplava.


1) Zlo je inertno. Jednom kada se pokrene, onda samo klizi preko ljudi i hvata zalet.
Npr, onaj nesrecni raspad SFRJ- imao je uzroke koji su po nekima bili stari decenijama, ali cinjenica je da je poceo na svadbama i fudbalskim stadionima, potukli se dvojica, pa cetvorica, pa osmorica, pa sesnaestorica i sve tako dok na kraju dva naroda (tri, zapravo) nisu udarili jedni na druge i na kraju rata vise nisu bili bitni uzroci- bilo je samo bitno ubiti onog ko je ubio nekoga ko ti je bio drag...

2) Zlo voli neuke, plahovite, ocajne, nemoralne- takvi su spremni na sve!

3) Ljudi vole rituale, a rituali nacizma su prilicno tetralni.

Eto, to je moja teorija, koja nikako ne mora biti tacna :)
Pozdrav!
duchesse duchesse 12:09 14.10.2009

Odgovor na pitanje:

Kako to da su se u zemljama koje su najviše propatile od nacizma pojavile nacističke organizacije

jeste:

Identifikacija sa agresorom. Poznat pojam u psihologiji.

Milan Karagaća Milan Karagaća 13:36 14.10.2009

Mesić je kriv

što je reagovao na tako šizofren potez ministra odbrane.
Šta još taj Mesić treba da uradi da dokaže da je antifašista. Što se ne mane ćorava posla jer lagodnije prolaze oni koji tom pitanju ne pridaju značaj sve dok ih značajnije ne lupi po glavi.
Očito da je mladi ministar učio istoriju u periodu kada je nisu priznavali pa je onda dobio teze prepravljene povijesti, a možda dečno sluša samo muziku a ne i reči onog Tupsona a njegov šef kabineta mu nije na to skrenuo pažnju.A vrag bi ga zna , more bit da ministar sve zna i baš zato tako i učinje, možda je za njega isti pravi domoljub.
sentinel26 sentinel26 14:01 14.10.2009

Re: Mesić je kriv

Milan Karagaća
što je reagovao na tako šizofren potez ministra odbrane.
Šta još taj Mesić treba da uradi da dokaže da je antifašista. Što se ne mane ćorava posla jer lagodnije prolaze oni koji tom pitanju ne pridaju značaj sve dok ih značajnije ne lupi po glavi.
Očito da je mladi ministar učio istoriju u periodu kada je nisu priznavali pa je onda dobio teze prepravljene povijesti, a možda dečno sluša samo muziku a ne i reči onog Tupsona a njegov šef kabineta mu nije na to skrenuo pažnju.A vrag bi ga zna , more bit da ministar sve zna i baš zato tako i učinje, možda je za njega isti pravi domoljub.
E, prijatelju,
ima tu štošta još.
Najprije lekcija - nije Jandroković jedini ministar inostranih poslova koji je slao note bez prethodne saglasnosti predsednika vlade i(li ) predsednika države.
Postoji zvanična i nezvanična obaviještenost.
Zamisli situaciju u nekoj državi gdje ministar IP ne govori sa premijerom, osim na sjednicama (službeno obraćanje ).
Olako slanje note može da se obije o glavu.

Drugo, Hrvatskoj uskoro predstoje izbori za predsjednika države.
Ovaj slučaj (u kompletu ) će da bude deo nečije predizborne kampanje ili će samo Jandrokovićev slučaj biti u nečijoj izbornoj korpi.

Pošto je Hrvatska sada pod velikom posmatračkom opsadom zbog nastavka pregovora sa EU, veoma je moguće da su i Mesić i Kosor unaprijed "pustili" momka, pa reagovali ovako jedno pa drugo i direktno nabacili poen u korpu nekom kandidatu.
Medjutim, obzirom da je momak već pokazao nadobudnost sličnu nekim kolegama, vjerovatnoća je mnogo bliža onom scenariju o kojem piše štampa.

Što se kombinacija tiče - muzika bez teksta i tekstovi bez muzike, pa nju je lansirao upravo taj Tupson, ali to nije drugo trajalo, jer "advokati" su ostali bez odbrane.

Švajcarski su vidjeli scenografiju i atmosferu i nijesu htjeli da čuju ni muziku niti da analiziraju posebno svaku riječ.

PS. Nije u pitanju ministar odbrane nego njihov Jeremić.
foreverton foreverton 14:11 14.10.2009

zaista



...ne poznajem niti jednog,a znam ih mnogo,Hrvata koji sluša Tompsona ili ga voli,tako da ovaj potez može samo da mu godi,jer je njemu bitno da je vijest,pa dobra ili loša,manje važno.Pustio bih ga da pjeva bilo gdje,tako bi mu bilo jasnije koliko je nevažan.
sentinel26 sentinel26 14:30 14.10.2009

Re: zaista

foreverton
...ne poznajem niti jednog,a znam ih mnogo,Hrvata koji sluša Tompsona ili ga voli,tako da ovaj potez može samo da mu godi,jer je njemu bitno da je vijest,pa dobra ili loša,manje važno.Pustio bih ga da pjeva bilo gdje,tako bi mu bilo jasnije koliko je nevažan.
Sumnjam da će da mu godi.
On sada u "inostranstvo" bez bojazni da ga vrate sa granice može samo u Hercegovinu.
Poznajem i ja dosta Hrvata i ni oni ne slušaju Tompsona i ne znaju ni o čemu pjeva.
Medjutim, nije mali broj posjetilaca na njegovim koncertima.

Scenografija koja prati njegove dobro posjećene koncerte nije ambijent koji Švajcarska želi da pruži njenim gradjanima.
Tu je kraj. Njih ne interesuje njegova karijera niti hoće li njemu sada u Hrvatskoj porasti "rejting" ili ne.

I treće, dogadjaj, ovako u kompletu predstavlja šamar i opomenu hrvatskim vlastima da nikakvo koketiranje sa tom prošlom ideologijom neće biti dobrodošlo.
hommeenblanc hommeenblanc 18:49 14.10.2009

Pogled sa druge strane

"Izgleda da tako rade ozbiljni ljudi po pitanju neozbiljnih koji se nadju na nekom ozbiljnom mjestu."

Ne bas, ocigledno ne poznajes Senta Svajcarce...
Svajcarci jesu ozbiljni ljudi, ali su pre svega pre pragmaticni.

Tompson bi gostovao u Cirihu. U Svajacarskoj (a pogotovu u Cirihu) 2. a mozda i 1. najbrojnija manjina (posle nemacko/francusko/italijanske) su verovao ili ne Srbi. S druge strane Hrvata ima zanemarljivo mali broj.
Reci cu ti jos nesto, posle eliminacije Hrvatske sa svetskog prvenstva u Nemackoj u Cirihu se vise slavilo nego kad je Italija osvojila to isto prvenstvo.

E sad zamisli kako bi izgledao koncert Tomsona u tom istom Cirihu... Organizacioni rizik gej parade u Bg-u je malo dete u odnosu na ovo. U tome lezi i objasnjenje zasto je Tompsonu zabranjen koncert.
S druge strane ulazak u Svajcarsku mu nije zabranjen, zabranjena mu je sezonska L dozvola, a tu i te kako ima razlike.

Edit: Sad videh da je trebalo da gostuje u Aragauu, sto mislim da je cak i gore. Argau je jedan od "najvecih" srpskih kantona...
sentinel26 sentinel26 19:09 14.10.2009

Re: Pogled sa druge strane

hommeenblanc
"Izgleda da tako rade ozbiljni ljudi po pitanju neozbiljnih koji se nadju na nekom ozbiljnom mjestu."
Ne bas, ocigledno ne poznajes Senta Svajcarce...
Svajcarci jesu ozbiljni ljudi, ali su pre svega pre pragmaticni.
Vi ste pogrešno protumačili gornju rečenicu. To je nastavak prethodne :
Premijer hrvatske vlade, gospodja Jadranka Kosor se sprema smijeniti ministra Jandrokovića.

Izgleda da tako rade ozbiljni ljudi po pitanju neozbiljnih koji se nadju na nekom ozbiljnom mjestu.
Ozbiljni ljudi .......... - Jadranka Kosor i ...
Neozbiljni ljudi ......- Jandroković
Ozbiljno mjesto..... - Ministarstvo inostranih poslova.

Što se tiče Švajcaraca nijesam ni pomislio da imaju neozbiljnih ljudi na ozbiljnim mjestima.

Podaci koje ste naveli mogu da bace i drugačiji pogled na motive odluke njihove vlasti.
Lično ne vjerujem da će oni Tompsonovu scenografiju dozvoliti bilo kome i u bilo kojem mjestu Švajcarske.

hommeenblanc hommeenblanc 19:14 14.10.2009

Re: Pogled sa druge strane

sentinel26
Podaci koje ste naveli mogu da bace i drugačiji pogled na motive odluke njihove vlasti.
Lično ne vjerujem da će oni Tompsonovu scenografiju dozvoliti bilo kome i u bilo kojem mjestu Švajcarske.
Imaju i Svajcarci svojih neonacista, ali dosta manje nego npr. u Nemackoj ili Austriji. Mislim da je ovde na odluku oticala i protesna nota srpske zajednice, ali i to sto Tompsona ganjaju Jevreji (centar Simon Vizental, etc), a oni su poprilicno uticajni u finansijskim, pa i zakonodavnom krugovima u Svajcarskoj.
Jelena Gall Jelena Gall 21:38 14.10.2009

Re: Pogled sa druge strane

Mislim da je ovde na odluku oticala i protesna nota srpske zajednice, ali i to sto Tompsona ganjaju Jevreji (centar Simon Vizental, etc), a oni su poprilicno uticajni u finansijskim, pa i zakonodavnom krugovima u Svajcarskoj.

bilo je u švajcarskoj rasprava o thompsonu još pre 2-3 godine. bunile su se i neke organizacije za ljudska prava. tako da je teren u suštini već bio višestruko pripremljen.
mikimedic mikimedic 00:05 15.10.2009

Re: Pogled sa druge strane

slazem se sa cub o pragmatizmu.

lako je svajcarcima da zabrane nastup nekom levom pevacu iz neke male zemljice, ali da je u pitanju bilo koja veca zverka svajcarci ne bi bili toliko principijalni.

sto rekose jos svojevremeno za eu (a izgleda da je eu dobro naucila lekcije od svajcaraca) 'treba naci balans izmedju principijelnosti i pragmatizma', a tile jos pre njih to isto patentirao...

tako da kad gadafi pripreti onda 'ebes zakone principijelnost i sve ostalo, onda predsednik brzopotezno leti u libiju ali na kraju ni to nije pomoglo da oslobodi ona dva bizMismena/mucenika sto zaglavise tamo.

a ovaj ih vozao kao malo decu -- dodji da se izvinis, pa cu da ih pustim. e sad se vrati kuci i posalji drugi avion po njih, pa cu da ih pustim. oni posalju drugi avion koji tamo bio jedno 10 dana pa se opet vratio prazan. navodno je gadafi trazio jos po 400 soma za svakog. ne znam sta je bilo dalje. sem da je gadafi trazio da se rasformira svica

ili polanski. pritisli ameri za racune, pa daj sta das. mora se kad se naredi. ali zato necemo da nikom drugom da kazemo bilo sta o racunima... a i polanskog cemo o istom trosku, malo da smirimo azdahu...

pragmatizam bate je konza...
sentinel26 sentinel26 12:43 15.10.2009

Re: Pogled sa druge strane

mikimedic
tako da kad gadafi pripreti onda 'ebes zakone principijelnost i sve ostalo, onda predsednik brzopotezno leti u libiju ali na kraju ni to nije pomoglo da oslobodi ona dva bizMismena/mucenika sto zaglavise tamo.

Gadafi je tražio od UN da se "rasformira" Švajcarska zbog hapšenja njegovog mezimca i njegove pratnje koji su pretukli poslugu hotela.
Kad mu molba nije uslišena, povukao je prvo pare otuda pa onda tražio "rasformiranje" i podjelu Švajcarske izmedju Njemačke, Francuske i Italije.
Potom je platio premlaćenom osoblju telesne povrede a ovi odustali od privatne tužbe.
"Kupio" je pravdu i pomislio da sada on može da naplati svoje "bolove".

Još štošta je Gadafi tražio... hteo sam o tome blog da pišem ali sam odustao.

Ovi koji se sa njim druže i dodvoravaju mu se, nemaju petlju kao švajcarci, ali nijesu oni tema...

mikimedic mikimedic 14:08 15.10.2009

Re: Pogled sa druge strane

ne znam sta bas nisi shvatio iz mog komentara -- da, gadafijevi zahtevi su bizarni, i na to ne treba trositi reci.

ali si nesto pogresno cuo da je gadafi platio osoblju -- suprotno, trazio je od svajcaraca izvinjenje pa je merz brze bolje zapalio u libiju. i izvinio se. mada mu je onda gadafi rekao 'e sad daj jos po 400k po glavi pa cu onda da ti pustim onu dvojicu'.

ja koliko znam ta dvojica su jos tamo, a ovi valjda skupljaju lovu...
nesto slicno i sa americkim bankovnim racunima. i polanskim.
ono...covek ziveo kod njih godinama, sve bilo cool, a onda kad ameri pritisli sa racunima bilo daj da im damo polanskog mozda ih smirimo malo.

nisam bas siguran ko tu ima petlju...
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 21:26 14.10.2009

.

svim tim ljudima, koji sire nacizam, rasizam treba zabraniti gostovanja i bilo koju priiku da sire to sto podrzavaju
sentinel26 sentinel26 12:32 15.10.2009

Re: .

Velimir Mladenovic
svim tim ljudima, koji sire nacizam, rasizam treba zabraniti gostovanja i bilo koju priiku da sire to sto podrzavaju
Jeste, samo oni svi ne žele da idu u Švajcarsku.

sentinel26 sentinel26 15:10 15.10.2009

Dopuna

Osnovni post sam dopunio, jer sam tek danas vidio ovu vijest u Jutarnjem a na našim TV stanicama nijesam primjetio da su obratili pažnju na ovu veoma značajnu izjavu premijera Hrvatske, gospodje Jadranke Kosor.

Obzirom na značaj ove njene akcije koja može da utiče na cijeli region mislim da gospodja Kosor zaslužuje sve pohvale i podršku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana