Društvo| Politika| Sport

Više od igre, mnogo više... [2]

Bojan Budimac RSS / 15.10.2009. u 11:49

Juče uveče je odigrana istorijska fudbalska utakmica u Bursi, Turska – Jermenija 2:0. Ova revanš utakmica kvalifikacija za svetsko prvenstvo u Južnoj Africi nije imala nikakav, apsolutno nikakav, sportski značaj, s obzirom da su se obe reprezentacije pre ovog meča oprostile od učešća na istom. Međutim, ipak je istorijska, a ovaj tekst baš kao i onaj napisan povodom prvog susreta ovih reprezentacija, pre nešto više od godinu dana, nije tekst o fusbalu.

Za razliku od prve utakmice ova se dešavala posle godinu dana intenzivne diplomatije koja je rezultirala potpisivanjem protokola o otvaranju granice, diplomatskih predstavništava i ekonomskih veza između Turske i Jermenije. To potpisivanje uz malo štucanja u poslednjem momentu se desilo u subotu u glavnom gradu Švajcarske i bilo je povod da se podigne temperatura među nacionalistima obe strane ili bolje, četiri strane, s obzirom da su se i Azejberdžanci ispoljavali u tom smislu, baš kao i jermenska dijaspora.

Da podsetim, Turska i Jermenija su prekinule diplomatske odnose i zatvorile granicu 1993. što je došlo kao posledica sukoba u Nagorno Karabahu i Nahčivanu (koji se mnogo manje spominje). Turska je tada stala na stranu Azerbejdžana.

Predsednik Jermenije, Serž Sargsjan, je sledeći prošlogodišnji primer predsednika Turske, hrabro prihvatio poziv da gleda ovu utakmicu. Znajući retoriku ovdašnje opozicije glede Gulove posete Jerevanu i predviđanja da će se nebo srušiti ako ode tamo da gleda 22 čoveka koji jucaju za loptom, lako mogu da zamislim kako je bilo Seržu.

Značaj utakmice se ogleda i u činjenici da se za izveštavanje sa nje akreditovalo preko 190 stranih novinara. Nigde ne kaže koliko je od toga sportskih, ali sam potpuno siguran da je samo mali delić tog broja onih koji su zaista analizirali igru loptom. Uostalom, utakmica je, kao i ona prva, bila očajno dosadna (koja pa nije?).

Baš kao i tokom gledanja prve, jedina misao u našim glavama je bila "samo da ne bude nekog sranja". Vlasti su uradile mnogo da do istog ne dođe. Mediji su javnuli da je svega 3000 karata dato u normalnu prodaju. Da li to znači da je stadion bio prazan? Pa ko video, video – bio je pun ko oko. Naime, ako je taj izveštaj tačan "ostatak" publike je tamo bio po službenoj dužnosti – policija i vojska u civilu.

Nekoliko dana pre utakmice otkrivene su masovne porudžbine azerbejdžanskih zastava. Izveštaji sa ulica Burse i ispred stadiona pre meča su pokazivali kako "radnički sindikati" (ovo su uglavnom front organizacije para-državnog kartela) delili iste. Brzo je donesena odluka da se zabrani unošenje drugih zastava osim jermenskih i turskih. Oh da, bilo je jermenskih zastava u moru turskih, ako bih bio zloban zaključio bih da je njima mahano po službenoj dužnosti.

Sve te mere ipak nisu uspele da spreče zviždanje jermenskoj himni, koje se čulo u TV prenosu kao background noise i pored veštog ton majstora koji je digao orkestar do panja, a regler za atmosferu spustio do nivoa da se samo oseti, čisto da ne izgleda kao da sviraju u studiju. Sagrsjan i Gul, koji su došli jednim automobilom na stadion (lepo), su to stoički podneli. Levo od Gula je sedeo Mišel Platini, pretpostavljam da je i to pokazatelj važnosti ove fudbal diplomatije.

Međutim, ako ćemo pravo, sva ta diplomatija nije počela fusbalom, niti prošle godine, nego pre dobre četiri (2005.) kada je turski premijer Erdoan poslao pismo tadašnjem predsedniku Jermenije, Robertu Kočarjanu, u kome je izrazio želju za raprošmanom. Kad već pominjem Erdoana, on je juče bio primoran da zabavlja 12 poslanika azerbejdžanskog parlamenta, koji su se bez poziva nacrtali u Ankari.

U svakom slučaju utakmica, iako igrana u znatno napetijoj atmosferi nego ona u Jerevanu, je prošla bez ikakvih incidenata.

Fu i ja nismo mogli da se ne setimo Hranta Dinka, a (u svetlu potpisivanja protokola i utakmice) odzvanjala nam je u glavi nedavna izjava njegove ćerke Delale – "Kada se granica sa Jermenijom otvori, moj dragi otac će ustati sa onog pločnika."

*************

Beleške na margini

Kako god da se tumači ovaj raprošman u smislu geostrateških igara, ja ne mogu da vidim otvaranje granica drugačije nego pozitivno. Ako ni zbog čega drugog, a ono zbog ko zna koliko ličnih priča o rodbinskim, prijateljskim, pa što ne reći i poslovnim vezama koje su osujećene zatvorenim granicama.

Prvi, meni vrlo drag, tekst na ovu temu je bio napisan u vreme mog boravka u potpalublju, pa mu je čitanost zaista minimalna, zato ga linkujem još jednom.

 



Komentari (140)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:56 15.10.2009

Eto rešenja za naše probleme

Mediji su javnuli da je svega 3000 karata dato u normalnu prodaju. Da li to znači da je stadion bio prazan? Pa ko video, video – bio je pun ko oko. Naime, ako je taj izveštaj tačan "ostatak" publike je tamo bio po službenoj dužnosti – policija i vojska u civilu.
Lionsgate Lionsgate 12:24 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

Mali trol... ocekivah danas tekst na 20-to godisnjicu smrti Kisa. Ili od tebe ili od Brajovica...
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:32 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

Mali trol... ocekivah danas tekst na 20-to godisnjicu smrti Kisa. Ili od tebe ili od Brajovica...

To je, uz svo moje obožavanje Kiša, Brajovićev fah. Ako ništa drugo mogao bi da preštampa šta je već pisao o Kišu.
Lionsgate Lionsgate 12:37 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

To je, uz svo moje obožavanje Kiša, Brajovićev fah

Pitanje (ili ocekivanje) je bilo upuceno Vojislavu, mozda sam to trebao da napomenem...
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:43 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

Lionsgate
To je, uz svo moje obožavanje Kiša, Brajovićev fah

Pitanje (ili ocekivanje) je bilo upuceno Vojislavu, mozda sam to trebao da napomenem...

aaaaaa, nesporazum... Sve OK
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:47 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

Dobro, onda ću ja prepisati od Brajovića.
mara92 mara92 16:19 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

Vojislav Stojković
Dobro, onda ću ja prepisati od Brajovića.



ninasimone ninasimone 16:24 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

Ko je zaduzen za tv godisnjice? 40 godina Monti Pajtona ovih dana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:25 15.10.2009

Re: Eto rešenja za naše probleme

ninasimone
Ko je zaduzen za tv godisnjice? 40 godina Monti Pajtona ovih dana.

Ја.

За обе...
tyson tyson 12:25 15.10.2009

Bujrum


Uostalom, utakmica je, kao i ona prva, bila očajno dosadna (koja pa nije?).
Hej hej, pazi šta pričaš!

Bravo za Turke i Jermene, mada mi se javlja da će još puno snega napadati i okopniti na Araratu pre nego što se strasti između iole zagriženijih - one najzagriženije isključujem kao izgubljene slučajeve - Jermena i Turaka dovesti u normalu. Ali, i za najduže putovanje potreban je prvi korak.

Zanimljiv je put kojim je krenula trenutna turska vlada. Hvatanje u koštac sa snažnim tabuima i to u isto vreme (Kurdi, Jermeni, Ergenekon) je za svaku pohvalu; ipak, pitam se da nisu možda zagrizi preveliki zalogaj...



Bojan Budimac Bojan Budimac 12:30 15.10.2009

Re: Bujrum

Zanimljiv je put kojim je krenula trenutna turska vlada. Hvatanje u koštac sa snažnim tabuima i to u isto vreme (Kurdi, Jermeni, Ergenekon) je za svaku pohvalu; ipak, pitam se da nisu možda zagrizi preveliki zalogaj...

U sridu, Tysone, i mi strahujemo od toga... (dodati spisku i Kipar)
sinergija92 sinergija92 13:10 15.10.2009

Onomatopeja zivota...



Koliko je, zapravo, svet mali...i koliko su problemi slicni na razlicitim stranama sveta...

Dobro dosli u svet globalizma, druga liga, istok.....


p.s. preporuka za tekst
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:56 15.10.2009

Re: Onomatopeja zivota...

не греши душу, мени се чини да је турска прва лига. мислим гео-стратешки, или како се већ то зове, а не на лепоту кајсија и мора.

ЕДИТ. додуше, и кајсије и море су прва лига. и памуккале.
ed_novipazar ed_novipazar 14:36 15.10.2009

Re: Bujrum

tyson

Zanimljiv je put kojim je krenula trenutna turska vlada. Hvatanje u koštac sa snažnim tabuima ...

Nadam se da mi necete zamjeriti da na ovom mjestu postavim pitanje koje se bas i ne tice teme. Mogao sam i na private ali rekoh, mozda jos nekog interesuje.

Prije neki dan na njemackoj televiziji, u emisiji za djecu u kojoj govore o politici (na nacin prilagodjen njihovom uzrastu) rekose da na putu do EU Turska mora da rijesi nekoliko problema: sloboda medija, ravnopravnost polova i vjerske slobode. U objasnjenju ovog posljednjeg rekose kako krscani u Turskoj ne mogu slobodno da ispoljavaju svoju vjeru, da zbog svoje vjere bivaju proganjani a da cak ima i ubistava samo zato sto neko nije musliman. Bi mi tesko da povjerujem u ovo a mojoj zbunjenoj djeci, onako, bez dubljeg razmisljanja rekoh da to nije istina i da je neka greska u pitanju.

Budimac, kakve su vjerske slobode u Turskoj?
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:55 15.10.2009

Re: Bujrum


Budimac, kakve su vjerske slobode u Turskoj?

Nisu na zavidnom nivou, koliko god to paradoksalno zvučalo, kad je o bilo kojoj religiji reč, uključujući islam i njegove offshots.

Ta ubistva su činjenica (Trabzon i Malatja slučajevi), ali je to, kako istrage pokazuju delo para-državnog kartela upravo radi podizanja tenzija u društvu i nema mnogo veze sa religijom. Da je pogromaška atmosfera prema hrišćanima i ostalima, nije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:40 15.10.2009

Re: Bujrum

Bojan Budimac

Budimac, kakve su vjerske slobode u Turskoj?

Nisu na zavidnom nivou, koliko god to paradoksalno zvučalo, kad je o bilo kojoj religiji reč, uključujući islam i njegove offshots.

Ta ubistva su činjenica (Trabzon i Malatja slučajevi), ali je to, kako istrage pokazuju delo para-državnog kartela upravo radi podizanja tenzija u društvu i nema mnogo veze sa religijom. Da je pogromaška atmosfera prema hrišćanima i ostalima, nije.


Ne razumem na sta si mislio pod "paradoksalno"?
A sloboda medija i ravnopravnost polova?
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:09 15.10.2009

Re: Bujrum

Ne razumem na sta si mislio pod "paradoksalno"?

Paradoksalno da ni religiozni muslimani koji su ogromna većina (99%) ne uživaju religiozne slobode jednake onima koje bi imali na Zapadu.
A sloboda medija i ravnopravnost polova?

Stvari se bitno popravljaju. Još nisam stogao da pročitam najnoviji (jučerašnji) izveštaj evropske komisije, ali znam da ga predstavljaju kao vrlo pozitivan, neki kažu najpozitivniji do sada. Naravno, da tu ima mnogo da se poradi na svim planovima, ali promene u odnosu na kad sam došao (pre devet godina) su prilično primetne.

EDIT: Sad tek videh koju glupost sam napisao. Naime, muslimani su ogromna većina (99%), no većina nije praktikujuća.

euronews

to je jutros bila jedna od glavnih vesti na euronews. i oni su se radovali kao i ti. delim pozitivne impresije
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:48 15.10.2009

Re: euronews

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
to je jutros bila jedna od glavnih vesti na euronews. i oni su se radovali kao i ti. delim pozitivne impresije

Lepo je biti svedok pozitivnim promenama.



Ova slika je bila nezamisliva pre, recimo, godinu i po dana. Sargsjan i Gul u istom automobilu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:17 15.10.2009

Re: euronews

Bojan Budimac
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
to je jutros bila jedna od glavnih vesti na euronews. i oni su se radovali kao i ti. delim pozitivne impresije

Lepo je biti svedok pozitivnim promenama.



Ova slika je bila nezamisliva pre, recimo, godinu i po dana. Sargsjan i Gul u istom automobilu.



Nego sad ozbiljno, sta mislis da li je te kebabe odobrio State Department i ovaj nobelovac?

Bojan Budimac Bojan Budimac 18:32 15.10.2009

Re: euronews


Nego sad ozbiljno, sta mislis da li je te kebabe odobrio State Department i ovaj nobelovac?

Biljana 77 Biljana 77 13:34 15.10.2009

Cilj&sredstva

.. Ma koliko glupo zvučalo čini mi se da su službe odradile dobar posao i odradile svoj posao. Pa neka su punili stadion i mahali jermenskim zastavama po službenoj dužnosti, bitan je rezultat. Smirivanje tenzija, dobra slika poslata u svet i preko granice onim drugima, otvaranje zemalja jedne prema drugoj + relativno zadovoljna treća zainteresovana strana...meni sve to izgleda kao diplomatska akcija za udžbenike.

EDIT: Mali trol.. Seriju istoimenog naziva smatram jednom od najboljih domaćih porodičnih serija po više osnova.
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:49 15.10.2009

Re: Cilj&sredstva

.. Ma koliko glupo zvučalo čini mi se da su službe odradile dobar posao i odradile svoj posao. Pa neka su punili stadion i mahali jermenskim zastavama po službenoj dužnosti, bitan je rezultat. Smirivanje tenzija, dobra slika poslata u svet i preko granice onim drugima, otvaranje zemalja jedne prema drugoj + relativno zadovoljna treća zainteresovana strana...meni sve to izgleda kao diplomatska akcija za udžbenike.

Uopšte mi ne zvuči glupo
Biljana 77 Biljana 77 13:52 15.10.2009

Re: Cilj&sredstva

Ma glupo u smislu apoteozae službama.. Iz naše perspektive izgleda suludo, pošto su naše službe, so far, u diplomatskom smislu samo štetu pravile..
Domazet Domazet 14:27 15.10.2009

Hmmm, ovo oko turskog jezuitizma...

Biljana 77
.. Ma koliko glupo zvučalo čini mi se da su službe odradile dobar posao i odradile svoj posao. Pa neka su punili stadion i mahali jermenskim zastavama po službenoj dužnosti, bitan je rezultat. Smirivanje tenzija, dobra slika poslata u svet i preko granice onim drugima, otvaranje zemalja jedne prema drugoj + relativno zadovoljna treća zainteresovana strana...meni sve to izgleda kao diplomatska akcija za udžbenike.

EDIT: Mali trol.. Seriju istoimenog naziva smatram jednom od najboljih domaćih porodičnih serija po više osnova.
...po chemu se ove danashnje sluzhbe koje mashu jermenskim zastavama po sluzhbenoj duzhnosti razlikuju od onih ondashnjih, Ataturkovih, koje su po sluzhbenoj duzhnosti skidale fesove?
mikimedic mikimedic 14:39 15.10.2009

Re: Cilj&sredstva

u nedostatatku smislenijeg komenatara, a da ne ponavljam sta je vec receno,

mogu samo da kazem:

budimac:



biljana



turci i jermeni

Biljana 77 Biljana 77 14:44 15.10.2009

Re: Hmmm, ovo oko turskog jezuitizma...

Da rezimiramo:
Domazet
Biljana 77
.. Ma koliko glupo zvučalo čini mi se da su službe odradile dobar posao i odradile svoj posao. Pa neka su punili stadion i mahali jermenskim zastavama po službenoj dužnosti, bitan je rezultat. Smirivanje tenzija, dobra slika poslata u svet i preko granice onim drugima, otvaranje zemalja jedne prema drugoj + relativno zadovoljna treća zainteresovana strana...meni sve to izgleda kao diplomatska akcija za udžbenike.

EDIT: Mali trol.. Seriju istoimenog naziva smatram jednom od najboljih domaćih porodičnih serija po više osnova.
...po chemu se ove danashnje sluzhbe koje mashu jermenskim zastavama po sluzhbenoj duzhnosti razlikuju od onih ondashnjih, Ataturkovih, koje su po sluzhbenoj duzhnosti skidale fesove?


A ko je rekao da se službe razlikuju?

Bojan Budimac Bojan Budimac 14:47 15.10.2009

Re: Hmmm, ovo oko turskog jezuitizma...

...po chemu se ove danashnje sluzhbe koje mashu jermenskim zastavama po sluzhbenoj duzhnosti razlikuju od onih ondashnjih, Ataturkovih, koje su po sluzhbenoj duzhnosti skidale fesove?

Kao i obično mašiš i upoređuješ žabe i babe. Skidanje fesova je koštalo glave neodređen, ali velik broj ljudi, a mahanje jermenskim zastavama nije koštalo ničijeg života.
Unfuckable Unfuckable 18:32 15.10.2009

Re: Cilj&sredstva

pošto su naše službe, so far, u diplomatskom smislu samo štetu pravile..

u, pa ja mislim da ima blogera koji su ubijeđeni da je Služba učestvovala u onom tapšućem pokrivanju zviždanja Marseljezi kod nas
Domazet Domazet 03:11 16.10.2009

Re: Hmmm, ovo oko turskog jezuitizma...

Biljana 77
Da rezimiramo:
Domazet
Biljana 77
.. Ma koliko glupo zvučalo čini mi se da su službe odradile dobar posao i odradile svoj posao. Pa neka su punili stadion i mahali jermenskim zastavama po službenoj dužnosti, bitan je rezultat. Smirivanje tenzija, dobra slika poslata u svet i preko granice onim drugima, otvaranje zemalja jedne prema drugoj + relativno zadovoljna treća zainteresovana strana...meni sve to izgleda kao diplomatska akcija za udžbenike.

EDIT: Mali trol.. Seriju istoimenog naziva smatram jednom od najboljih domaćih porodičnih serija po više osnova.
...po chemu se ove danashnje sluzhbe koje mashu jermenskim zastavama po sluzhbenoj duzhnosti razlikuju od onih ondashnjih, Ataturkovih, koje su po sluzhbenoj duzhnosti skidale fesove?


A ko je rekao da se službe razlikuju?
Vidi dole.

Budimac
Kao i obično mašiš i upoređuješ žabe i babe. Skidanje fesova je koštalo glave neodređen, ali velik broj ljudi, a mahanje jermenskim zastavama nije koštalo ničijeg života.


Nego, sluzbe josh i nekako, mozda se i razlikuju. Ali kakva je razlika medju Potemkinovim selima? Osim shto su jedna nasha. A druga njihova...
Doctor Wu Doctor Wu 08:17 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

u, pa ja mislim da ima blogera koji su ubijeđeni da je Služba učestvovala u onom tapšućem pokrivanju zviždanja Marseljezi kod nas

E sad ako mi budeš rekao da nije odma' ima da se overim.
Unfuckable Unfuckable 10:26 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

heh, pa ne mogu da kažem da nije, ali - ne mogu da kažem ni da jeste.
Ako jeste : onda baš mnogo službenika imamo.
Ja bih nekako više voleo da nije, ali ne kažem da - nije, što ipak ne znači da jeste.
mara92 mara92 19:34 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

Unfuckable
heh, pa ne mogu da kažem da nije, ali - ne mogu da kažem ni da jeste.Ako jeste : onda baš mnogo službenika imamo.Ja bih nekako više voleo da nije, ali ne kažem da - nije, što ipak ne znači da jeste.

...


...
Unfuckable Unfuckable 19:37 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

pa : nije da nije, ali ja se ipak nekako nadam da - nije
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:48 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

Unfuckable
pa : nije da nije, ali ja se ipak nekako nadam da - nije

Čist ramsfeldizam

Skoro kao: There are known knowns. These are things we know that we know. There are known unknowns. That is to say, there are things that we know we don't know. But there are also unknown unknowns. There are things we don't know we don't know.
mara92 mara92 20:09 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

COPYRIGHT BY MARA:
Donald Unfackable Rumsfeld...
Unfuckable Unfuckable 20:15 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

Maro razvuče me ti od ajatolaha do Ramsfelda, k'o 'armoniku, boktemolovo
mara92 mara92 20:18 16.10.2009

Re: Cilj&sredstva

Maro razvuče me ti od ajatolaha do Ramsfelda, k'o 'armoniku, boktemolovo

Пст,
...ви'ш да правим замку да се наФатају тичице ... (обожаватељи/љке твог лика и дела...па ондаК да дејствујем...не квари ми зез )
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:45 15.10.2009

Bursa & kebab

osim što je je poznata kao prva prestonica Osmanskog carstva (pre Jedrena i Konstantinopola), Zelenoj džamiji i fantastičnom hamamu, poznata je i po Iskender kebabu. Biznis sadašnje porodice Iskender je osnovan pre oko 160 godina. Prvi restoran se zvao Mehmet efendi restoran. Sin Mehmet efendije, Iskender, je došao na ideju da ražanj koji je do tada bio, kao i svagde horizontalan, postavi vertikalno, kako bi se meso manje dimilo.

Kada su Sargsjan i Gul stigli u Bursu, prvo su otišli u hotel Almira. Hotel je angažovao Javuza Iskenderolua (od imena sina Mehmet efendije je napravljeno prezime – İskenderoğlu, koje znači Iskenderov sin) sadašnjeg vlasnika Iskender imperije da lično napravi kebab za predsednike i njihovu svitu. Kako Star novine pišu, umesto kelnera kebab je poslužila Javuzova žena Turkan. Sargsjan je bio oduševljen i zapitao se zašto Iskender kebaba ne bi bilo i u Jerevanu. Dogovor je pao oma na licu mesta da Javuz otvori sledeće godine restoran u Jerevanu. Posle meča je spakovao 135 porcija kebaba jermenskoj delagaciji da im se nađe za usput.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:04 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Budimac ja sam juce za veceru nabavila od lokalnog middle eastern restorana beef kabob i lamb kabob , falafel i plus tabuli salaticu
konacno i kod nas stigla ovakva hrana pre neki mesec. ranije nije bilo moguce da u ovom gradu nadjes falafel ili kabob.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:48 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

njanja_de.manccini
Budimac ja sam juce za veceru nabavila od lokalnog middle eastern restorana beef kabob i lamb kabob , falafel i plus tabuli salaticu
konacno i kod nas stigla ovakva hrana pre neki mesec. ranije nije bilo moguce da u ovom gradu nadjes falafel ili kabob.


A jesi im trazila sertifikat da im meso nije od krava / ovaca koje su tretirane sa rBST?
Imamo i mi naseg avgistanca na Hill-u, (neki Srbi ovde su mu odma nadenuli nadimak "Taliban", ne, ne, ne ja Budimce, ima i gorih od mene ), kako taj majstor pravi kebab i giros....Preuzeo je nazad svoj restoran od nekih Turaka koji su isto tako bili sasvim solidni sto se klope tice. Jos nas sve zna po imenu i posto ne prima kreditne kadrice, samo kes, onda kad im ne radi ATM masina na cosku, cica samo odmahne rukom i kaze, ma platices drugi put. Nezamislivo. Ali dobro, de, nije to tema, nego me povuce ova Njanja.


NNN NNN 15:49 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Bojan Budimac
Iskender kebab
Ovo je neozbiljno: fudbal, kebab...
(iako bih voleo da ga probam, ipak pljeska je pljeska...)
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:11 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Jos nas sve zna po imenu i posto ne prima kreditne kadrice, samo kes, onda kad im ne radi ATM masina na cosku, cica samo odmahne rukom i kaze, ma platices drugi put.

Drago mi je da imaš šmek Bliskog istoka u tom, kako li beše "šabanskom" Bolderu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:16 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

A jesi im trazila sertifikat da im meso nije od krava / ovaca koje su tretirane sa rBST?

таква безобразна питања нису ни за кафану.
mara92 mara92 16:25 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Куд отворих блог...
Ја мислила озбиљни коментари, Јермени, Турци ово-оно, а они обрнуше на 'рану... ево ми вода иде на уста (фалафел, ћевапи, пљескавица...)...
Међутим ово:
Posle meča je spakovao 135 porcija kebaba jermenskoj delagaciji da im se nađe za usput.

МАЈСТОРИ!!! За успут...хахахахаха
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:41 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Куд отворих блог...
Ја мислила озбиљни коментари, Јермени, Турци ово-оно, а они обрнуше на 'рану... ево ми вода иде на уста (фалафел, ћевапи, пљескавица...)...

izvini maro al nisam ja pocela. da se zabelezi da je sam Budimac zapodenuo ovo sa kebapima.
hvala bogu ovaj put nije Onaj covek poceo prvi
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:41 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

МАЈСТОРИ!!! За успут...хахахахаха

Ja mislim da su to osnovi diplomatije
mara92 mara92 16:47 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

izvini maro al nisam ja pocela. da se zabelezi da je sam Budimac zapodenuo ovo sa kebapima.
hvala bogu ovaj put nije Onaj covek poceo prvi

извукла си се
Ja mislim da su to osnovi diplomatije

него шта! Ехехехе...кад би се бележило шта се све договори за столом, а уз крканлук...још ћевапи, па ти домаћини спакују за пут
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:59 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Bojan Budimac
Jos nas sve zna po imenu i posto ne prima kreditne kadrice, samo kes, onda kad im ne radi ATM masina na cosku, cica samo odmahne rukom i kaze, ma platices drugi put.

Drago mi je da imaš šmek Bliskog istoka u tom, kako li beše "šabanskom" Bolderu.


Ma ja sam bre sav all about bliski istok, , samo ne volem ove bombase sto dizu svoje sunarodnike/komsije u vazdu(k), i vade se posle na Amere koji su ih oslobodili od diktatora, ili ga barem zamenili novijim modelom, jebi ga. I sve dok se ne petljaju oko atomskijeh bomaba, mogu da budu sabanski koliko god im volja. Sto sabanskije, to bolje, sto se mene tice.

I meni je drago da ima tog sabanskog smeka, pogotovu u Bolderu, inace bi licio na apoteku, mada se ponekad pitam koliko je to prava klopa, a koliko je modifikovana americkom istancanom ukusu (peanut butter and MnMs). Verovatno ima svega da se nadje. Baj d vej, jel' znas da je Dusanbe "bratski" grad Bolderu, te da su jedni drugima ispokljanjali neke silne gradjevine, evo na primer ova: Dushanbe Teahouse. Ma zivimo bre u ljubavi bratstvu i jedinstvu.





srdjan.pajic srdjan.pajic 17:01 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

njanja_de.manccini
Куд отворих блог...
Ја мислила озбиљни коментари, Јермени, Турци ово-оно, а они обрнуше на 'рану... ево ми вода иде на уста (фалафел, ћевапи, пљескавица...)...

izvini maro al nisam ja pocela. da se zabelezi da je sam Budimac zapodenuo ovo sa kebapima.
hvala bogu ovaj put nije Onaj covek poceo prvi


Ali on je to zapoceo sa nekim smislom, to jest bar donekle vezano sa temom, ali onda sam dosao ja i izneo to do neslucenih trolnih razmera
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:06 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Ali on je to zapoceo sa nekim smislom, to jesto bar donekle vezano sa temom, ali onda sam dosao ja i izneo to do neslucenih trolnih razmera

a ne izvini, ja sam pocela sa trolovanjem do neslucenih razmera. eno procitaj moj komentar - cist trol i nema nikakve veze sa temom!
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:10 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

njanja_de.manccini
Ali on je to zapoceo sa nekim smislom, to jesto bar donekle vezano sa temom, ali onda sam dosao ja i izneo to do neslucenih trolnih razmera

a ne izvini, ja sam pocela sa trolovanjem do neslucenih razmera. eno procitaj moj komentar - cist trol i nema nikakve veze sa temom!


E, nemoj bre da se guras gde ti nije mesto - najveci trolejbus na Budimcevom blogu sam JA! I to sto si sad VIP ne znaci da ne moras mnoooogo da radis na svom trolerskom statusu i vestinama! Drz' se ti tvojih hormonskih mlekaca, you are out of your league! I nemoj da krenem sad ovde da kacim random Usketove fotke!

Bili Piton Bili Piton 17:11 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Bojan Budimac
МАЈСТОРИ!!! За успут...хахахахаха


Ja mislim da su to osnovi diplomatije


Ne kaze se za dzabe - najkraci put do ljudskog srca vodi kroz - stomak.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:16 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

ne znaci da ne moras mnoooogo da radis na svom trolerskom statusu i vestinama!

ja ne znam da trolujem!? Ja!
niko me nije ovako uvredio odavno
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:26 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

njanja_de.manccini
ne znaci da ne moras mnoooogo da radis na svom trolerskom statusu i vestinama!

ja ne znam da trolujem!? Ja!
niko me nije ovako uvredio odavno


Ne, ne, draga koleginice blogerice, nije da ne znas, naprotiv, ali status se gradi, kao kuca. Tek kad te Budimac bude banovao jedno tri cetiri puta (ala nosim taj ban, ko orden, a?!), pa te vratio, onda mozemo da razgovaramo na ravnopravnoj trol-nozi, ok?!



njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:28 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Ok, ubedio si me
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:31 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

njanja_de.manccini
Ok, ubedio si me


Sad bih rekao - pametnij(a) popusta, al' bi to bilo malo kontraproduktivno
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:31 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Ne, ne, draga koleginice blogerice, nije da ne znas, naprotiv, ali status se gradi, kao kuca. Tek kad te Budimac bude banovao jedno tri cetiri puta (ala nosim taj ban, ko orden, a?!), pa te vratio, onda mozemo da razgovaramo na ravnopravnoj trol-nozi, ok?!

Jaaaaaaaaao kako se*eš bio si banovan jednom na oko tri i po minuta... Idi bre Pajo

Ali s obzirom da ti je Uške gazda imaš jako visok kredit kod mene
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:41 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

Bojan Budimac
Ne, ne, draga koleginice blogerice, nije da ne znas, naprotiv, ali status se gradi, kao kuca. Tek kad te Budimac bude banovao jedno tri cetiri puta (ala nosim taj ban, ko orden, a?!), pa te vratio, onda mozemo da razgovaramo na ravnopravnoj trol-nozi, ok?!

Jaaaaaaaaao kako se*eš bio si banovan jednom na oko tri i po minuta... Idi bre Pajo

Ali s obzirom da ti je Uške gazda imaš jako visok kredit kod mene


Najteza TRI I PO minuta u mom zivotu! . Kako si samo mogao?! Privijao sam Usketa uz dusevne rane da se oporavim.

ninasimone ninasimone 17:44 15.10.2009

Re: Bursa & kebab

vidis kako ti je tema inspirativna, cvetici samo pljuste (tnx za onaj dole)
Blade Runner Blade Runner 15:31 15.10.2009

I najduže putovanje počinje prvim korakom

ali ako se malo potrči na početku brže se stigne. Mora samo da se pazi da se pri trčanju ne saplete
sentinel26 sentinel26 15:53 15.10.2009

Lične priče i rodbina

zbog ko zna koliko ličnih priča o rodbinskim, prijateljskim, pa što ne reći i poslovnim vezama koje su osujećene zatvorenim granicama.

Uskraćivanje prava na vidjenje rodbini je samo jedan dodatak zločinima koji su prije toga počinjeni.

Kad vidite rijetko otvaranje granice izmedju Južne i Sjeverne Koreje i vidite starije ljude kako plaču, zapitate se ko je uzeo sebi pravo da im uskrati vidjenje.
A onda sve padne u zaborav, pa jovo nanovo sljedećom prilikom.

Turska išpak korača ka Evropi, ima usporavanja, ima problema ali ipak korača.

Popravljanje odnosa sa Jermenijom neće imati nikakve negativne posljedice.
Ovo u vezi Nagorno Karabaha je (po mojem mišljenju ) više za unutrašnju upotrebu.

Pozdrav.

Bojan Budimac Bojan Budimac 16:27 15.10.2009

Re: Lične priče i rodbina

Ovo u vezi Nagorno Karabaha je (po mojem mišljenju ) više za unutrašnju upotrebu.

U pravu si, ta izjava premijera je prenesena u mnogo stranih medija maltene kao ultimatum i uslovljavanje ratifikacije protokola, a nije, daleko bilo.
NNN NNN 15:58 15.10.2009

i još nešto u vezi "fudbala"

U prošlim kvalifikacijama za evropsko prvenstvo imali smo pola grupe iz Azije (Jermenija, Azerbejdžan i Kazahstan!) i dvomeč između Jermenije i Azerbejdžana nije ni igran! (UEFA ga je ostavila za kraj kvalifikacija, da, ako ne bude bilo takmičarskog značaja, se ne igra).
mara92 mara92 16:31 15.10.2009

Важно је да се нешто покренуло

Верујем да се махало заставама по службеној дужности и да је на стадиону било службених лица кол'ко оћеш, али се ствари померају са мртве тачке, а то је најважније. Јесте тешко, међутим, важно је да се разговара: нека су то и ситни кораци (отварање ресторана у Јеревану), па отварање границе...па људи почну да се посећују...крене роба, трговина...
...
пс. добар ти и онај потпалубни текст (хех, ако се моја маленкост пита, ти си на Блогу експерт за тај део кугле: ем си тамо, ем пратиш медије како треба и читаш шта треба - што пише и што не пише)
Unfuckable Unfuckable 19:07 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

Верујем да се махало заставама по службеној дужности и да је на стадиону било службених лица кол'ко оћеш,

hm, pa i to mu dođe kao neka organizovana navijačka grupa kao oni što halaču po mitinzima istine i drugim molebanima
mara92 mara92 19:12 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

kao oni što halaču po mitinzima istine i drugim molebanima

...падох од смеха (вештом финтом сам избегла да шољу пуну кафе не зафрљачим на тастатуру...какав сам мајстор)
vishnja92 vishnja92 19:27 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

kakav zaheb, maro, prosuta kafa znaci novce u izgledu. pojma nemas bre.
Unfuckable Unfuckable 19:29 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

prosuta kafa znaci novce u izgledu

u ovom slučaju samo : novu tastaturu u izgledu, he he he
vishnja92 vishnja92 19:39 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло


nije.

onomad kada mi je neko od vas zlikovaca uradio to, ja sam novu tastaturu trebovala za dz (zasluge za narod, oce to ponekad) a posle 10min pocele da pljuste pare niotkud - od zaboravljenih tezgi, pa bonusi, pa viskovi, bozemesacuvaj...

moram to nekako da ponovim, al ne sme namerno. tada se ne vazi.
mara92 mara92 20:05 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

vishnja92
kakav zaheb, maro, prosuta kafa znaci novce u izgledu. pojma nemas bre.

Паре - чему? (@В. Петровић)...

пс. ал' да сте ме видели: к'о свеЦка шампионка у ритмичкој гимнастици
sinergija92 sinergija92 21:20 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

vishnja92

nije.

onomad kada mi je neko od vas zlikovaca uradio to, ja sam novu tastaturu trebovala za dz (zasluge za narod, oce to ponekad) a posle 10min pocele da pljuste pare niotkud - od zaboravljenih tezgi, pa bonusi, pa viskovi, bozemesacuvaj...

moram to nekako da ponovim, al ne sme namerno. tada se ne vazi.


Vazi se unakrsno...evo odoh ja da skuvam kaficu, a ti se Vishnja spremi da mi ispricas nesto smesno ...

...............................
vishnja92 vishnja92 21:24 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло



ja to n'umem...
veca je sansa da te nekako drmnem laktom, trapava sam bozemesacuvaj.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:47 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

vishnja92


ja to n'umem...
veca je sansa da te nekako drmnem laktom, trapava sam bozemesacuvaj.

Lažeš Višnja, nije kafa (u ovj pozni sat), ali skoro da je pivo završilo na monitoru
sinergija92 sinergija92 21:54 15.10.2009

Re: Важно је да се нешто покренуло

Bojan Budimac
vishnja92


ja to n'umem...
veca je sansa da te nekako drmnem laktom, trapava sam bozemesacuvaj.

Lažeš Višnja, nije kafa (u ovj pozni sat), ali skoro da je pivo završilo na monitoru


Ma i mene je nasmejala...Vishnja je samo previse skromna
ninasimone ninasimone 16:38 15.10.2009

Nezvani gosti

Bojan Budimac
Kad već pominjem Erdoana, on je juče bio primoran da zabavlja 12 poslanika azerbejdžanskog parlamenta, koji su se bez poziva nacrtali u Ankari


nedruzenje jedna muka, druzenje dve. Kazes im dobar dan a oni se odma' svi komplet nacrtaju pa zasednu. Sve u svemu , super
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:45 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

nedruzenje jedna muka, druzenje dve. Kazes im dobar dan a oni se odma' svi komplet nacrtaju pa zasednu. Sve u svemu , super

Misanderstending Ninasimone, radilo se o nadrndanim Azerbejdžancima (vid pritiska na tursku vladu). Kam sreće da su Jermenski poslanici došli u tim brojevima. No, Tajjip ih je valjda uspešno hendlovao (nema mnogo detalja o tom prijemu).
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:50 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

бре, будимац, не квари, видиш како се обрадовала. а ти истина, па истина, ...
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:54 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

marco_de.manccini
бре, будимац, не квари, видиш како се обрадовала. а ти истина, па истина, ...

Oduvek sam bio kvariigra
ninasimone ninasimone 16:55 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

Bojan Budimac
nedruzenje jedna muka, druzenje dve. Kazes im dobar dan a oni se odma' svi komplet nacrtaju pa zasednu. Sve u svemu , super

Misanderstanding Ninasimone, radilo se o nadrndanim Azerbejdžancima (vid pritiska na tursku vladu). Kam sreće da su Jermenski poslanici došli u tim brojevima. No, Tajjip ih je valjda uspešno hendlovao (nema mnogo detalja o tom prijemu).

a, da, druga vrsta, ma' bad. Mozda i njima da spakuju koji kebab...
ninasimone ninasimone 17:03 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

marco_de.manccini
бре, будимац, не квари, видиш како се обрадовала. а ти истина, па истина, ...

ih, sad i ti, marco zakuvavas...
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:16 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

мора мало, кад тема уопште није експлозивна.
ninasimone ninasimone 17:25 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

marco_de.manccini
мора мало, кад тема уопште није експлозивна.

ja ovakve teme koristim da se malo dodvorim Budimcu, ume da se ljutne kad se negde dokacimo. Al, vidis, provalio me, ne pada lako na te fazone.
Bud, ?
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:27 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

ninasimone
marco_de.manccini
мора мало, кад тема уопште није експлозивна.

ja ovakve teme koristim da se malo dodvorim Budimcu, ume da se ljutne kad se negde dokacimo. Al, vidis, provalio me, ne pada lako na te fazone.
Bud, ?

Nina
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:30 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

ninasimone
marco_de.manccini
мора мало, кад тема уопште није експлозивна.

ja ovakve teme koristim da se malo dodvorim Budimcu, ume da se ljutne kad se negde dokacimo. Al, vidis, provalio me, ne pada lako na te fazone.
Bud, ?


Ma dusa jedna od coveka, kad ti kazem, odavno sam ga snimio! Cak ni ban se nije mogao ispreciti nasim simpatijama. Evo ti i Budimcu .
mara92 mara92 19:00 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

Деца цвећа...
ШТА ЈЕ БРЕ ОВО? Блогсток ???
Unfuckable Unfuckable 19:09 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

e pajicu kukumavčiš nad tim banom samo te gledam, jbt obraćaćemo ti se sa "Bane sine" k'o ona keva iz Grlom u jagode
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:12 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

Unfuckable
e pajicu kukumavčiš nad tim banom samo te gledam, jbt obraćaćemo ti se sa "Bane sine" k'o ona keva iz Grlom u jagode


Unfrackable, nemo' da mi umanjujes zrtve koje su pale zarad ovakve sloge na Budimcevome blogu. Kad se tvoja krvca prolije za takav ideal, onda se javi!
Unfuckable Unfuckable 19:16 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

ja bolje da se ne puvakam jer moje su žrtve - večite , mislim brale : mene kad banuju, k'o atomska da je bačena
Ali, da se poslužim izrazom kojim je moja omiljena novinarka Ljilljana Bulatović častila svog Idola Milošeskua posle "prvih slobodnih demokratskih izbora" tešeći ga što nije uzeo svih 250 :
"Srećne ti rane, junače!" (uvodnik Politikinog Sveta, recimo, znam da sam dugo i nezaustavljivo povraćao )
ninasimone ninasimone 20:13 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

mara92
Деца цвећа...
ШТА ЈЕ БРЕ ОВО? Блогсток ???

aha, ja sam ona kranje zdesna na slici a Budimac po defaultu s bradom u sredini, naginje na levo.
mara92 mara92 20:19 15.10.2009

Re: Nezvani gosti

ninasimone
quote]
Inner Party Inner Party 16:56 15.10.2009

Ha!

Naime, ako je taj izveštaj tačan "ostatak" publike je tamo bio po službenoj dužnosti – policija i vojska u civilu.




Umalo padoh sa stolice!

Sjajna ideja!!!

Pa ovo su i ovi nasi mogli da urade za Paradu ponosa! Umesto homoseksualaca bi Beogradom paradirali policajci i vojnici golih torzoa ili preobuceni u sarenu odecu... pa neka proba neki huligan da udari!
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:09 15.10.2009

Re: Ha!

Kazezoze Kazezoze 17:38 15.10.2009

Re: Ha!

kad smo vec kod fusbala, setih se da sam negde prochitao vest da ce severna koreja (dobro ste prochitali, severna) koja se uspela plasirati na svetsko prvenstvo, angazhovati za trenera shveda sven goran eriksona, bivsheg trenera engleske.
ovaj je radosno prihvatio ponudu FS severne koreje, k'o da je nash goran2 :)))
pa posle kazhu: severna koreja zatvorena zemlja. c-c-c-c
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:42 15.10.2009

Re: Ha!

kad smo vec kod fusbala

Inače ovo je bila oproštajna utakmica turskog selektora Fatiha Terima, pa je za Turke, a o njemu da ne govorimo, bila još za stepen emotivnija.
Inner Party Inner Party 17:58 15.10.2009

Re: Ha!

Kazezoze
kad smo vec kod fusbala,...
pa posle kazhu: severna koreja zatvorena zemlja. c-c-c-c


Pa komunisti su uvek bili nalozeni na sportski prestiz. Samo da Eriksonu ne pobegnu igraci. Sa terena pravo u policiju da zatraze azil. Pa makar to bila samo Juzna Afrika ...


Kazezoze Kazezoze 18:17 15.10.2009

Re: Ha!

Pa komunisti su uvek bili nalozeni na sportski prestiz.

i to je sad tipichno komunistichki, shta li?
ovi ostali se uopshte ne lozhe na sport i njima nije stalo do prestizha?
Samo da Eriksonu ne pobegnu igraci. Sa terena pravo u policiju da zatraze azil. Pa makar to bila samo Juzna Afrika ...

ako se i to desi, nishta nije neobichno. pola planete je nezadovoljno svojom zemljom i zheli da je napusti, samo shto ostali imaju vishe shanse da napuste svoju zemlju od severne koreje, pa im se emigracija ne postavlja senzacionalistichki kao shto bi se to moglo desiti u pitanju severne koreje...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:22 15.10.2009

Re: Ha!

Kazezoze
kad smo vec kod fusbala, setih se da sam negde prochitao vest da ce severna koreja (dobro ste prochitali, severna) koja se uspela plasirati na svetsko prvenstvo, angazhovati za trenera shveda sven goran eriksona, bivsheg trenera engleske.
ovaj je radosno prihvatio ponudu FS severne koreje, k'o da je nash goran2 :)))
pa posle kazhu: severna koreja zatvorena zemlja. c-c-c-c


E, nemoj bre da me zbunjujete sa tim foosball-om.
Inner Party Inner Party 18:39 15.10.2009

Re: Ha!

Kazezoze
Pa komunisti su uvek bili nalozeni na sportski prestiz.

i to je sad tipichno komunistichki, shta li?


Pa jeste, ako je sport jedina oblast u kojoj imas vrhunske rezultate.
Unfuckable Unfuckable 19:12 15.10.2009

Re: Ha!

Umesto homoseksualaca bi Beogradom paradirali policajci i vojnici golih torzoa ili preobuceni u sarenu odecu

možda je problem što bar polovina posle toga ne bi htela više da obuče uniforme, a i po koja strasna iskra međ' kolegama bi sevnula, heh zamisli tek tog scenarija desetkovanja obrambenih snaga ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana