Butmirsko zagrijavanje

Aleksandar T RSS / 16.10.2009. u 13:00

Ovih dana je objavljeno da je u BiH za vrijeme rata život izgubilo 99 000 ljudi.
Odnos koji uspostavimo prema ovih 99 000 nesrećnika je kamen temeljac kojim možemo povratiti sebi svoj ljudski oblik
Jer tek onog trenutka kada počnemo da ih kolektivno oplakujemo, ne radeći momentalno DNK i analizu nacionalne pripadnosti ove brojke, počećemo da se liječimo i ozdravljujemo kao društvo.

preuzeto sa www.6yka.com

Prošlog je petka u Butmiru započelo još jedno dugotrajno mrcvarenje međunarodne zajednice sa osvajačima vlasti u Bosni i Hercegovini.

Gotovo istovremeno u zgradi Opere u Kopenhagenu bivši sekretar UN-a Kofi Anan, Premijer Danske Lars Løkke Rasmussen i predsjednik Evropske Komisije Joso Manuel Barosso na konferenciji" Od Kjota do Kopenhagena" poslali su zajedničku poruku o alarmantnoj potrebi za akcijom povodom globalnog zagrijavanja planete.
Sa preko 500 urednika medija iz cijelog svijeta na konferenciji je bio i potpisnik ovih redova, a glavni zaključak bio je da javnosti u svojim zemljama svakodnevno  upozoravamo na posao koji nas čeka.

Zamišljen nad tastaturom realno sam se zapitao koga u BiH uopšte zanima tekst o globalnom zagrijavanju i da li ćemo, ako ovako nastavimo da uništavamo planetu, mnogo ranije nego što je planirano, ostati bez nje.
Koga u BiH zanima bilo koji globalni problem i da li će zbog naslovnice koja upućuje na to pročitati ili kupiti novine?
Pa naravno da neće, jer prosječnog bosanskohercegovačkog čitaoca i gledaoca, pored Big Brother-a i sudbine odabranih latinoameričkih domaćica, isključivo i samo zanimaju osvajači vlasti i njihovi životi, doživljaji i promišljanja.
Povinovan željama većine, potpisnik ovih redova licemjerno bira da piše o Butmiru, a ne o potencijalnom i skorom roštiljanju planete.
Ko je uopšte bio u Butmiru?

Odabrani domaći tim se, između ostalih, sastojao i od jednog dokazanog prevaranta, te bivšeg i možda budućeg zatvorenika.
U domaćem timu većina sagovornika već dugo ne komunicira međusobno i prije sastanka su unaprijed jedni druge optužili za popustljivost.

Međunarodnu zajednicu predstavljaju Evropljani i Amerikanci i cijeli taj dan su proveli svađajući se međusobno.
Predstavnici međunarodne zajednice još su objavili da ne znaju tačno o čemu će razgovarati, a osvajači glasova su se zakleli da ništa neće prihvatiti.
Ovom groteskom Butmir prijeti da postane mjerna jedinica traljavog angažovanja međunarodne zajednice u regionu.
Pored toga što je zaustavila rat u BiH i što je u ovu zemlju nekontrolisano i bez ikakve strategije upumpala ogromnu količinu novca, međunarodna zajednica se nema više čime pohvaliti.
Evropska komisija u svom godišnjem izvještaju tako navodi da su pomaci u BiH minorni i ne nazire se skoro približavanje evropskim integracijama.

Svjetski mediji redom zaključuju da je naša zemlja potencijalno bure baruta i da zahtijeva ozbiljnu pažnju.
U Bosni godinama ne žive ljudi već Bošnjaci, Srbi i Hrvati i podijeljeni su, mrze se i plaše jedni drugih.
Vodi nas kriminalizovana politička elita nesposobna da ponudi bilo kakav dogovor i periodično nam svojim imovinskim kartonima jasno pokaže jedini stvarni razlog zbog kog se bave politikom.
I međunarodna zajednica i osvajači vlasti bez ikakve sumnje smatraju da je narod u Bosni glup i ne zanima ih do trenutka kad zapadnu u ćorsokak.

Tada političari prijete da narod neće prihvatiti nametnuta riješenja, a "stranci" pozivaju narod da smijeni svoju sebičnu i korumpiranu vlast ako žele bolji život i stampedo ka integracijama, bezviznom režimu i NATO-u.
Međunarodna zajednica nikada nije imala jasnu strategiju kako uspostaviti dijalog sa građanima i u ovoj zemlji napraviti društveni sistem koji će samosmjenjivati štetnu politiku i donositi rješenja u korist svih, kako napraviti, popularno rečeno, demokratiju.

Razgovorima iza zatvorenih vrata sa domaćim vlastima još od Dejtona pa sve do prošlonedeljnog hapšenja građanskih aktivista pred butmirskim kapijama pokazali su da ih ne zanimaju građani već isključivo uspjeh njihovog eksperimenta.
U skladu sa tim, stvoren je i vještački i jalovi civilni sektor, "društvena elita" koja se u većini slučajeva bavi onim što nema veze sa stvarnošću ili se zabavlja po parlamentima matematički zbrajajući neuspješnost domaćih parlamentaraca, godinama ne dovodeći ovom vrstom aktivizma nikog od izbrojanih u neugodnu situaciju da bude smijenjen ili da izazovu bilo kakvu drugu razumnu reakciju građana.

Ovakav nevladin sektor narod zanima ništa više nego li zanima domaće političare.

Međunarodna zajednica od svog dolaska u Bosnu i Hercegovinu ne radi ništa do li se  kurva danas sa jednim sutra sa drugim političarima i politikama, danas sa jednim- sutra sa drugim vlasnikom medija uspješno gubeći i poslednje zrnce kredibiliteta da bude ozbiljno shvaćena i prihvaćena.
I možda je ovaj narod glup, možda ima i fabričku grešku da vijekovima nije živio samostalno već pod ovim ili onim protektoratom, možda je plašljiv i trpi ali više ne želi da se kurva i potura se tamo gdje ne vidi svoje mjesto.
Jasno mu je da je zabrinutost za građane od strane civilnog sektora, domaćih političara i međunarodne zajednice pornjava u kojoj više ne žele da učestvuju.

Ljudi na horizontu ne vide ni jedan razlog zašto bi se mijenjali i bili bolji.

Zato Bošnjaci, Hrvati i Srbi biraju da se mrze, gledaju Big Brother ili slično regionalno prcalište, nariču nad sudbinama Emanuelâ i Kasandri, guraju jedni drugima baklje u lice ili se već ubijuckaju po utakmicama bijesni i nemoćni, neupotrebljivi, lobotomizovani od besprizornog višegodišnjeg mrcvarenja međunarodne i domaće politike.

Ali ma kako glup i neupotrebljiv ovaj narod bio bez njega će biti teško napraviti Bosnu i Hercegovinu. To je previd sa kojim ni u Butmiru ni u Dejtonu nisu računali.
Dok god u raspravu o ovoj državi ne budu uključeni ljudi, ova zemlja će biti osuđena da bude nedovršena započeta skulptura koja ne liči ni na šta.

Ovih dana je objavljeno da je u BiH za vrijeme rata život izgubilo 99 000 ljudi.
Odnos koji uspostavimo prema ovih 99 000 nesrećnika je kamen temeljac kojim možemo povratiti sebi svoj ljudski oblik
Jer tek onog trenutka kada počnemo da ih kolektivno oplakujemo, ne radeći momentalno DNK i analizu nacionalne pripadnosti ove brojke, počećemo da se liječimo i ozdravljujemo kao društvo.
Postaćemo upotrebljivi za promjene i za normalan život.

A onda će valjda na red doći i tekst potpisnika ovih redova o globalnom zagrijavanju planete.

 Aleksandar Trifunović



Komentari (63)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 13:34 16.10.2009

...

Aleksandar

Ovih dana je objavljeno da je u BiH za vrijeme rata život izgubilo 99 000 ljudi.
Odnos koji uspostavimo prema ovih 99 000 nesrećnika je kamen temeljac kojim možemo povratiti sebi svoj ljudski oblik
Jer tek onog trenutka kada počnemo da ih kolektivno oplakujemo, ne radeći momentalno DNK i analizu nacionalne pripadnosti ove brojke, počećemo da se liječimo i ozdravljujemo kao društvo.
Postaćemo upotrebljivi za promjene i za normalan život.


POTPISUJEM ... Ali bih i dodao: normalan zivot ce biti tek moguc kad budu javno osudjeni oni koji su stalno i uporno (i po celom svetu) tvrdili (a mnogi to rade i danas) da su Srbi ubili 250-300.000 Muslimana u BiH. Da se razumemo, protiv toga sam da se zrtve stalno prebrajaju ali uvecavati ih 5-6 puta je stvarno NEDOPOSTIVO i preko toga se ne moze tek tako preci jer se jednostavno radi o zloupotrebi tih jadnika u politicke svrhe ... Dok se to ne desi iluzorno je "mastati" o normalnom zajednickom zivotu u BiH ...
wukadin wukadin 14:00 16.10.2009

Re: ...

Uze mi reč Vaso.
I meni je to palo napamet već od početka čitanja teksta. Napisah dole...
krkar krkar 14:11 16.10.2009

Re: ...

Virtuelni Vasilije
POTPISUJEM ... Ali bih i dodao: normalan zivot ce biti tek moguc kad budu javno osudjeni oni koji su stalno i uporno (i po celom svetu) tvrdili (a mnogi to rade i danas) da su Srbi ubili 250-300.000 Muslimana u BiH.


Vazda Alija j*** Srbe u Bosni i Hercegovini!

NE rahmetli Izetbegović nego ovo ali kojim srpski nacionalisti ama baš sve pokušavaju da relativizuju, obesmisle, okrenu na svoju vodenicu i da dokažu da su svi isti i svi podjednako krivi.

Nađalost, ne pomaže. Stoput ponovljena glupost ostaje glupost.
Goran Vučković Goran Vučković 14:22 16.10.2009

Re: ...


Vazda Alija j*** Srbe u Bosni i Hercegovini!

NE rahmetli Izetbegović nego ovo ali kojim srpski nacionalisti ama baš sve pokušavaju da relativizuju, obesmisle, okrenu na svoju vodenicu i da dokažu da su svi isti i svi podjednako krivi.

Nađalost, ne pomaže. Stoput ponovljena glupost ostaje glupost.

A posebno pomaže ova vrsta razgovora - kada, umesto da se zameri na neracionalnosti i neizvodljivosti suđenja za pojedinačne propagandne laži učinjene za vreme rata, ili da se zameri na postavljanju, čak i retoričkom, takvog "uslova" normalizacije - udari po "relativizacijama srpskih nacionalista" i "nejednakosti krivice".

Konstruktivno do koske, kao i Vasin predlog uslova pod kojim je moguć novi život.
mostarac mostarac 14:22 16.10.2009

Re: ...

Nađalost, ne pomaže. Stoput ponovljena glupost ostaje glupost.

Pa zbog cega je stalno ponavljas?
wukadin wukadin 14:23 16.10.2009

Re: ...

Stoput ponovljena glupost ostaje glupost.


Kako ste samo njegoševski to sročili profesore.
Samo ne znam što onda i dalje pišete na ovim blogovima... I ponavljate se
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:25 16.10.2009

Re: ...

Krkisa
Nađalost, ne pomaže. Stoput ponovljena glupost ostaje glupost


Ja mislim Krkisa da si ti "pobrkao loncice" i da se tu radi o onoj "sto puta ponovljena laz, postaje istina" ... I da se tome nadaju ovi koje ja kritikujem ... I ima njih ne samo u BiH nego i u Srbiji (oni "sto bi prodali caleta i kevu" ) ... recimo oni koji idu samo da odaju pocast zrtvama u Srebrenici ali ne i u Bratuncu ... i ne kapiraju (ili mozda kapiraju?) da takav jednostran pristupu samo vodi daljim podelama ... Zar nisu besramne ove lazi koje sam gore naveo? I ko onda da veruje u iskrenu zelju u zajednicki zivot onima koji takve teske neistine i dalje sire?

I naravno podjednako je bitno da se i SVI zlocinci osude ... a ne da se jedni slave (ili precutkuju i aboliraju) a SAMO oni drugi osudjuju...
wukadin wukadin 14:27 16.10.2009

Re: ...

Jesu li Srebreničke Majke (je li to neka institucija?!?) ustale protiv slavljenja Nasera Orića?
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:28 16.10.2009

Re: ...

Ali

Vasilije,dokle vise ova rec iz citata. Mira nece bit dogod bude ovakvih komentara poput tvog.
wukadin wukadin 14:35 16.10.2009

Re: ...

Mira neće biti dok se ne uspostavi održivo rešenje. A to je razdvajanje naroda. Uopšte ne znam kako isti političari (si claro zapadni) vide da je rešenje da se u Srbiji posebnim državama razdvajaju Srbi i Albanci, a to isto nije rešenje u BiH. Ako traže od Srbije da bude "dobar sused" "Kosova"-i, što ne traže od Federacije BiH da ima isti odnos prema RS?!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:42 16.10.2009

Re: ...

Aleksandar Stosic

Vasilije,dokle vise ova rec iz citata. Mira nece bit dogod bude ovakvih komentara poput tvog.


A jel' ti zbilja mislis da mira moze zaista bit dok ovakve TESKE lazi, manipulacije i optuzbe ne budu raskrinkane? Ok, slazem se i ja da ce se tesko desiti recimo da medju Muslimanima prevlada glas onih koji ce otvoreno traziti osudu zlocina Nasera Orica i osudu ovih teskih lazi i manipulacija o kojima ja pricam ... Ali ako se to ne desi onda nema smisla ni govoriti o zajednickom zivotu - nego o potpunoj deobi BiH ...

pozz

p.s. Iako je ovo prosirivanje teme: evo vidim da se, HVALA BOGU, u Hrvatskoj stvari krecu na bolje - prvi put procitah da je njihova javnost ovako slozno i masovno ustala protiv sovinizma (Прекид утакмица због скандирања „Убиј Србина”) ... U Srbiji su takve stvari (kao i osude "nasih zlocinaca" ) vec odavno uobicajena stvar ... Zato je Srbija daleko ispred njenih suseda iz bivse SFRJ po tom pitanju ...
krkar krkar 14:44 16.10.2009

Re: ...

Virtuelni Vasilije
I ima njih ne samo u BiH nego i u Srbiji (oni "sto bi prodali caleta i kevu" ) ... recimo oni koji idu samo da odaju pocast zrtvama u Srebrenici ali ne i u Bratuncu ... i ne kapiraju (ili mozda kapiraju?) da takav jednostran pristupu samo vodi daljim podelama ... Zar nisu besramne ove lazi koje sam gore naveo? I ko onda da veruje u iskrenu zelju u zajednicki zivot onima koji takve teske neistine i dalje sire? I naravno podjednako je bitno da se i SVI zlocinci osude ... a ne da se jedni slave (ili precutkuju i aboliraju) a SAMO oni drugi osudjuju...


Stalno se provlači ovo izjednačavanje Bratunca i Srebrenice kojeg se neki apologeta Srebrenice dosetio pa ga proglasio mantrom srpskih nacoša.

Bratunac i Srebrenica NISU ISTO.

I u Bratuncu i u Srebrenici (i u okolini) bilo je jako mnogo zločina kad jedna strana uđe u nebranjeno ili loše branjeno selo pa pobije, pokolje, popali i popljačka. Jedni drugima su to radili od samog početka. Zločinci jedni - zločinci drugi. Da ne brojimo ko kome koliko puta, neljudski je i nepotrebno.

I onda posle svega srpska strana masovno postrelja neprijateljske vojnike (stvarne ili pretpostavljene) koji su se predali uz garancije pobednika (i UN) i civile koji joj nisu po volji.

E, to je ta diferentia specifica. I dok to ti i tvoji ne shvatite nema vajde.
Goran Vučković Goran Vučković 14:44 16.10.2009

Re: ...

Uopšte ne znam kako isti političari (si claro zapadni) vide da je rešenje da se u Srbiji posebnim državama razdvajaju Srbi i Albanci, a to isto nije rešenje u BiH.

Možda da ne bi postali orkestar za svadbe i (posebno) sahrane, pa da sledeća stanica ne bude Skoplje. Drže se republičko-pokrajinskih granica k'o pijan plota. Ti, naravno, možeš reći da se to nas (da ne kažem Srbijanaca, da ne dođe Miki opet da me gnjavi) ne tiče. Ali mislim da se i nas tiče. I bez Kosova, koje je, kao što znamo - Srbija
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 14:50 16.10.2009

Re: ...

A jel' ti zbilja mislis da mira moze zaista bit dok ovakve TESKE lazi, manipulacije i optuzbe ne budu raskrinkane? Ok, slazem se i ja da ce se tesko desiti recimo da medju Muslimanima prevlada glas onih koji ce otvoreno traziti osudu zlocina Nasera Orica i osudu ovih teskih lazi i manipulacija o kojima ja pricam ... Ali ako se to ne desi onda nema smisla ni govoriti o zajednickom zivotu - nego o potpunoj deobi BiH ...

Ja samo mislim da politika "da, ali" proizvodi samo dalje napetosti i tenzije koje vremenom proizvedu nove ratove, bez obizra da li dolaze sa srpske, hrvatske, bosnjacke ili albanske strane.
bjes bjes 14:53 16.10.2009

Re: ...

Aleksandar Stosic
A jel' ti zbilja mislis da mira moze zaista bit dok ovakve TESKE lazi, manipulacije i optuzbe ne budu raskrinkane? Ok, slazem se i ja da ce se tesko desiti recimo da medju Muslimanima prevlada glas onih koji ce otvoreno traziti osudu zlocina Nasera Orica i osudu ovih teskih lazi i manipulacija o kojima ja pricam ... Ali ako se to ne desi onda nema smisla ni govoriti o zajednickom zivotu - nego o potpunoj deobi BiH ...

Ja samo mislim da politika "da, ali" proizvodi samo dalje napetosti i tenzije koje vremenom proizvedu nove ratove, bez obizra da li dolaze sa srpske, hrvatske, bosnjacke ili albanske strane.


и шта треба, кад неко опали неку цифру од пола милиона пострадалих, на пример, то треба прихватити, да се не стварају тензије? будитебогснама...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:01 16.10.2009

Re: ...

и шта треба, кад неко опали неку цифру од пола милиона пострадалих, на пример, то треба прихватити, да се не стварају тензије? будитебогснама...
*novo

isto to kazu Hrvati za jasenovacke zrtve, sve s будитебогснама...
oni tvrde da nema 700.000 zrtava, vec deset puta manje, i to ne samo njihovi fasiodni elementi u drzavi vec i oni "nama prihvatljivi". Opet, ja ne znam ni tu istinu, dakle nemojte me optuzivati da sam na ovoj ili onoj strani, nego samo dajem kontraargument.
i jos nesto, uopste ne zelim da se cenkam sa brojem zrtava ovog ili onog rata. I jedna zrtva je previse.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:04 16.10.2009

Re: ...

Stalno se provlači ovo izjednačavanje Bratunca i Srebrenice kojeg se neki apologeta Srebrenice dosetio pa ga proglasio mantrom srpskih nacoša.

Bratunac i Srebrenica NISU ISTO.
....
E, to je ta diferentia specifica. I dok to ti i tvoji ne shvatine nema vajde.


E ovo sto si ti napisao je bas odlican primer za manipulacije o kojima ja pricam: ti meni stavljas u usta ono sto ja nisam nikad ni rekao ... a ni mislio...

A evo, sta ja tvrdim i mislim: naravno da Bratunac i Srebrenica nisu isto. I osim svima znane razlike u broju zrtava postoji i ovo o cemu ti pricas - samo na pogresan nacin. Ubijanje svih stanovnika jednog sela, od male bebe do stare bake (sto je tipicno za ono sto je radio Naser Oric) je najgori zamislivi zlocin i najtipicniji oblik onoga sto se zove genocidom (ili bar ispoljavanjem genocidne namere): ubijanje ljudskihj bica za koje izvrsioci unpared znaju da su nevini i ubijaju ih SAMO zato sto pripadaju drugoj naciji, veri, rasi i sl. To su one iste/slicne pobude koje su postojale kod Nemaca prilikom ubijanja Jevreja ...

Za Srebrenicu se slazem sa tobom: tu se radi o osveti/odmazdi prema vojnicima (stvarnim ili pretpostavljenim) za neka (stvarna ili pretpostavljena) nedela koja su ucinili ... Ja sam ovde vec vise puta citirao Comskog koji ono sto su uradili Mladic i njegovi u Srebrenici uporedjuje sa onim sta su Amerikanci radili u Faludzi ... Ako ne znas taj citat, rado cu ti jos jednom citirati ...

I da zavrsim: to sto Srebrenica i Bratunac UOPSTE nisu isto, APSULUTNO ne znaci da iskren i moralan covek, kome su bitni SAMO ljudi i njhova tragedija treba da odaje postu samo zrtvama na jednoj strani ... Ko to radi je ili zaslepljen/manipulisan ... ili je sam MANIPULATOR
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:09 16.10.2009

Re: ...

Aleksandar
Ja samo mislim da politika "da, ali" proizvodi samo dalje napetosti i tenzije


Ma ti si se uhvatio (valjda video od Krkise ) za tu frazu pa ni makac dalje ... A vrlo je jasno sta sam ja rekao (mogao sam to da kazem i bez tog famoznog "ali" ) ... nema mira i zajednickog zivota ako se ne prizna i sazna POTPUNA istina, ako se ne tezi da se kazne zlocinci na SVIM stranama i ako se ne raskrinkaju lazi i manipulacije bez obzira sa koje strane dolaze ...
Goran Vučković Goran Vučković 15:11 16.10.2009

Re: ...

A vrlo je jasno sta sam ja rekao (mogao sam to da kazem i bez tog famoznog "ali" ) ... nema mira i zajednickog zivota ako se ne prizna i sazna POTPUNA istina, ako se ne tezi da se kazne zlocinci na SVIM stranama i ako se ne raskrinkaju lazi i manipulacije bez obzira sa koje strane dolaze ...

Imaš li ti neki PROSTIJI način za MIR, sinko
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:19 16.10.2009

Re: ...

Goran Vučković

Imaš li ti neki PROSTIJI način za MIR, sinko


Jedini prostiji koji mi pada na pamet je da se ozvanici REALNOST: BiH postoji samo na papiru kao jedna drzava pa je zato bolje da se ozvanici postojanje dve (ili tri) posto su se ljudi, kao sto znamo, vec podelili ... i to na vrlo krvav nacin ...

A ovo sto izgleda komplikovano bi moglo da bude i jednostavnije kad bi se kod Muslimana pojavio neki pametniji i razumniji covek ... neko kao sto je recimo bio Fikret Abdic ... Ne radi se o tome da se isprave bas sve nepravde i Drina bas potpuno ispravi ... Ali osnovna zelja i namera morala bi da postoji ... Ja sam, nazalost, pesimista da ce se takav u doglednije vreme pojaviti

pozz ... sinko
Inner Party Inner Party 16:38 16.10.2009

Re: ...

Virtuelni Vasilije

A ovo sto izgleda komplikovano bi moglo da bude i jednostavnije kad bi se kod Muslimana pojavio neki pametniji i razumniji covek ... neko kao sto je recimo bio Fikret Abdic ...



Kako od Srba olako zaboravljeno ime.
krkar krkar 19:02 16.10.2009

Re: ...

Inner Party

Virtuelni VasilijeA ovo sto izgleda komplikovano bi moglo da bude i jednostavnije kad bi se kod Muslimana pojavio neki pametniji i razumniji covek ... neko kao sto je recimo bio Fikret Abdic ... Kako od Srba olako zaboravljeno ime.


Ali su zato nezaboravljeni Sejdo Bajramović, Guljbehar Šabović, Zejnelabedin Kurejši, Faik Jašari, Sokolj Ćuse, Refik Sinadinović, Ibro Vajt, Ljuan Koka i Ćerim Abazi
Jelena Gall Jelena Gall 20:05 16.10.2009

Re: ...

POTPISUJEM ... Ali bih i dodao: normalan zivot ce biti tek moguc kad budu javno osudjeni oni koji su stalno i uporno (i po celom svetu) tvrdili (a mnogi to rade i danas) da su Srbi ubili 250-300.000 Muslimana u BiH. Da se razumemo, protiv toga sam da se zrtve stalno prebrajaju ali uvecavati ih 5-6 puta je stvarno NEDOPOSTIVO i preko toga se ne moze tek tako preci jer se jednostavno radi o zloupotrebi tih jadnika u politicke svrhe ... Dok se to ne desi iluzorno je "mastati" o normalnom zajednickom zivotu u BiH ...

ma samo kad si ti odmah u prvu recenicu - pardon, drugu, ukoliko je "potpisujem" prva - gurnuo ostecene srbe! mogao si i da ne procitas tekst, zaista.

aleksandre, PREPORUKA, velikim slovima bas kao vasilijev POTPIS, i bez ikakvog "ali".
Jelena Gall Jelena Gall 20:11 16.10.2009

Re: ...

A vrlo je jasno sta sam ja rekao (mogao sam to da kazem i bez tog famoznog "ali" ) ... nema mira i zajednickog zivota ako se ne prizna i sazna POTPUNA istina, ako se ne tezi da se kazne zlocinci na SVIM stranama i ako se ne raskrinkaju lazi i manipulacije bez obzira sa koje strane dolaze ...

nisi TO rekao iza famoznog "ali". iza "ali" nisu dosle "sve strane", nego samo srbi kao zrtve manipulacije. stavise, potpuno je jasno da si rekao BAS TO, a ne ovo sto sada pokusavas "logicki" da izvuces iz svog prvog iskaza.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:44 17.10.2009

Re: ...

Jelena
nisi TO rekao iza famoznog "ali". iza "ali" nisu dosle "sve strane", nego samo srbi kao zrtve manipulacije. stavise, potpuno je jasno da si rekao BAS TO, a ne ovo sto sada pokusavas "logicki" da izvuces iz svog prvog iskaza.


Uf, evo jos jedne ALI(ijine) teoreticarke ... u tih par recenica prvog posta nisam mogao da kazem bas sve sto o pomenutoj problematici mislim. Ali sam rekao/pojasnio u sledecim ... a i mnogo puta do sada. U tom postu sam se ogranicio SAMO na jedan primer koji je pomenuo sam autor... A mogao samo da navedem jedan drugi isto tako (ili jos vise) drastican: o desetinama (pa i sto) hiljada Muslimanski koje su navodno silovali Srbi ...

Uostalom ovde se radi o drasticnom slucaju jednostranog preuvelicavanja (izmisljanja) zlocina jedne strane i istovremenom skrivanju/precutkivanju zlocina koji su ucinili neki zlocinci sa druge strane ... Drugim recima, zalagati se da se ta jednostranost koriguje znaci istovremeno zalagnje da se kazne zlocinici na svim stranama. Na srpskoj su i tako kaznenji prakticno svi za koje se zna (osim onog jednog begunca) ... a na muslimanskoj strani to uopste nije slucaj ...
mikimedic mikimedic 13:54 16.10.2009

A sto ga je...

Pored toga što je zaustavila rat u BiH i što je u ovu zemlju nekontrolisano i bez ikakve strategije upumpala ogromnu količinu novca, međunarodna zajednica se nema više čime pohvaliti.


... zapocela?
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:56 16.10.2009

Da

Jer tek onog trenutka kada počnemo da ih kolektivno oplakujemo, ne radeći momentalno DNK i analizu nacionalne pripadnosti ove brojke, počećemo da se liječimo i ozdravljujemo kao društvo.

Da, tek tada, ali niko ne zna kada će to biti jer svi relevantni faktori, a naročito političari , mediji i stranke upravo rade na tome da se to nikada ne desi. Obrnuto, idu da dalje raspirivanje mržnje jer je to lakše nego oživeti privredu.
Inner Party Inner Party 16:41 16.10.2009

Re: Da

Milan Karagaća

Da, tek tada, ali niko ne zna kada će to biti jer svi relevantni faktori, a naročito političari , mediji i stranke upravo rade na tome da se to nikada ne desi. Obrnuto, idu da dalje raspirivanje mržnje jer je to lakše nego oživeti privredu.


Aaa ne moze! Ako ozivis privredu onda te proglase za korumpiranog kriminalca. Odma' ti traze imovinsko stanje!


wukadin wukadin 13:58 16.10.2009

Ajde prvo ...

Da se odredite prema jednoj ranijoj broci. Koja kaže da je bilo 200.000 poginulih (ukupno), ili čak dvesta hiljada poginuli muslimana. Manipulacija tako velikim brojem je bila jedan od ključnih elemenata pretvaranja Srba u bad guys, i onoga što je usledilo - bombardovanje RS, naoružavanje neprijatelja, logistička pomoć hrvatsko-muslimanskoj ofanzivi. Dok se posle rata koristila već stvorena slika o "genocidnim Srbima" koji su silovali stotine hiljada muslimanki (nešto slično se provuklo u tekstu Jasmine T o skrivanju Dabić Raše). Posle rata takve manipulacije su deo rušenja Republike Srpske koja je "nastala na genocidu", pa je neodrživa kao takva. Dakle, ma kako izgledalo nemoralno "igranje brojkama", u stvari baš zbog toga, da se odredimo prema onima koji su tu igru započeli. A to beše CNN i njemu slični...
krkar krkar 14:16 16.10.2009

Re: Ajde prvo ...

wukadin
Da se odredite prema jednoj ranijoj broci. Koja kaže da je bilo 200.000 poginulih (ukupno), ili čak dvesta hiljada poginuli muslimana. Manipulacija tako velikim brojem je bila jedan od ključnih elemenata pretvaranja Srba u bad guys, i onoga što je usledilo - bombardovanje RS, naoružavanje neprijatelja, logistička pomoć hrvatsko-muslimanskoj ofanzivi. Dok se posle rata koristila već stvorena slika o "genocidnim Srbima" koji su silovali stotine hiljada muslimanki (nešto slično se provuklo u tekstu Jasmine T o skrivanju Dabić Raše). Posle rata takve manipulacije su deo rušenja Republike Srpske koja je "nastala na genocidu", pa je neodrživa kao takva. Dakle, ma kako izgledalo nemoralno "igranje brojkama", u stvari baš zbog toga, da se odredimo prema onima koji su tu igru započeli. A to beše CNN i njemu slični...


Ma malo ti se pobrkao redosled i uzročno-posledične veze.

Nije niko "izmislio" poginule Bošnjake dok su oni sedeli kod kuće i kahvenisali i jeli rahatlokume nego dok su ih komšije Srbi, oružjem koje su im podelili srpski političari i JNA, uz pomoć iste te JUGOSLOVENSKE NARODNE Armije i raznih paravojski, bandi, kriminalaca i ostalog bašibozuka ubijali u kućama i iz njih proterivali.

Mir, mir, niko nije kriv...
Svi smo mi isti...
_______________ (dodati po želji)

Podseti me na Zećanku koja da komšiji u šumi i posle obavljenog posla ga pita "Anu, mogasmo li bez ovoga?"
wukadin wukadin 14:21 16.10.2009

Re: Ajde prvo ...

Pazi profesor se udostojio da odgovori meni "junetu", kako me je jednom nazvao pa otišao na zaluženi odmor
Još kada bi odgovor imao smisla i veze sa onim što sam ja rekao.

Da li je cifra od 200.000 tačna?! Ako nije, šta možemo reći o onome ko je plasirao:
a) Da se zaj... ovaj pogrešio, što će reči da je nekompetentan i da mu ne treba verovati (glede Kosova, Avganistana, Iraka...)
b) Da je namerno lagao, što će reći da je imao neki cilj. Koji profesore?!

Nemci su tako 1938. lagali o navodnjim stradanjima njihove manjine u Čehoslovačkoj. Fašisti lažu, šta je tu čudno... Treći ili Četvrti Rajh, na isto mu dođe.
krkar krkar 14:49 16.10.2009

Re: Ajde prvo ...

wukadin
Da li je cifra od 200.000 tačna?! Ako nije, šta možemo reći o onome ko je plasirao:a) Da se zaj... ovaj pogrešio, što će reči da je nekompetentan i da mu ne treba verovati (glede Kosova, Avganistana, Iraka...)b) Da je namerno lagao, što će reći da je imao neki cilj. Koji profesore?!Nemci su tako 1938. lagali o navodnjim stradanjima njihove manjine u Čehoslovačkoj. Fašisti lažu, šta je tu čudno... Treći ili Četvrti Rajh, na isto mu dođe.


Cifre su 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 i 9. 200.000 je broj.

A sad o suštini:

Je li suština da 99000 ili xx.000 ubijenih nije bitno jer, bože moj, nije ih 200.000?

Ili je suština da je x.000 ili x00 ili x0 ili x ljudi ubijeno?

bjes bjes 14:58 16.10.2009

Re: Ajde prvo ...

то питање око суштине треба на првом месту поставити онима који измишљају толике бројеве пострадалих, јер управо они таквим лажима највише доливају уље на ватру
krkar krkar 15:38 16.10.2009

Re: Ajde prvo ...

bjes
то питање око суштине треба на првом месту поставити онима који измишљају толике бројеве пострадалих, јер управо они таквим лажима највише доливају уље на ватру


Znači, nije bitno ko je koga ubio i zašto nego ko je to preuveličao. Dakle nije kriv ni onaj ko je ubijao nego onaj ko je lagao o tome.

Baš interesantno.
Inner Party Inner Party 17:06 16.10.2009

Re: Ajde prvo ...

krkar

Znači, nije bitno ko je koga ubio i zašto nego ko je to preuveličao. Dakle nije kriv ni onaj ko je ubijao nego onaj ko je lagao o tome.


Zanimljivo!

Srbima se uvek pripisivalo da su koristili svoju ulogu zrtve u II svetskom ratu da bi opravdali ratovanje 90-tih. Samo sto su Srbi u mnogome imali pravo i njihov strah od ponavljanja genocida na teritoriji bivse NDH je bio potpuno opravdan.

Bosnjaci i Hrvati su preuvelicavali i bezocno lagali da bi prizvali pomoc NATO pakta i u tom ratu de fakto odneli pobedu, i u tome niko ne vidi problem. To cak niko ni ne pominje... niti je zbog toga ikome sudjeno.
escherichije_colic escherichije_colic 10:04 17.10.2009

Re: Ajde prvo ...

krkar
Znači, nije bitno ko je koga ubio i zašto nego ko je to preuveličao. Dakle nije kriv ni onaj ko je ubijao nego onaj ko je lagao o tome.

Baš interesantno.


Kad kažeš "ko je koga ubio" - tvrdiš da Muslimani nisu ubijali Srbe u tom ratu? Pa da je situacija, strateški i sa aspekta vojne moći gledano, bila obrnuta, Srba danas ne bi bilo u BiH.
A višestruko uveličavanje broja žrtava, izmišljanje stotina hiljada silovanja i tendenciozno pristrasno izveštavanje, u ratnoj situaciji ne može biti niša drugo nego dolivanje ulja na vatru.
ivana23 ivana23 14:46 16.10.2009

Butmir

Autor uvodnog teksta Aleksandar Trifunović kaze:

Prošlog je petka u Butmiru započelo još jedno dugotrajno mrcvarenje međunarodne zajednice sa osvajačima vlasti u Bosni i Hercegovini.

Medjutim, agencije su prenele sledece:

SARAJEVO – Usaglašeni predlog Evropske unije i Sjedinjenih Američkih Država, koji je trebalo da bude predstavljen političkim liderima u Bosni i Hercegovini, „na svoju ruku” dopunila je bivši američki državni sekretar Madlin Olbrajt zbog čega je došlo do žestokog sukoba Amerikanaca i Evropljana, prenose mediji.

Pozivajući se na evropske diplomatske izvore, nemačko izdanje lista Vesti navodi da je uoči sastanka izbila žestoka svađa između Amerikanaca i Evropljana zbog toga što su Amerikanci dopunili predlog „na svoju ruku”.

Zbog toga je 10 dana, koji su dati domaćim liderima da, uz asistenciju američkog i evropskog tima koji su ostali u BiH, postignu dogovor, u stvari vreme za koje će Vašington i Brisel ponovo pokušati da usaglase svoje stavove, prenosi Srna.

Izvor lista tvrdi da je, prema prvobitnom dogovoru Brisela i Vašingtona, predviđeno ujedinjenje Sarajeva sa Istočnim Sarajevom, da bi celim gradom u početku upravljala neka vrsta „lake” administracije, sa tendencijom jače integracije grada, a da bi Mostar bio glavni grad Federacije BiH.

Prema tom dogovoru, predlog za reformu Ustava trebalo da bude nešto redukovani „aprilski paket”, koji je predviđao uvođenje institucije predsednika BiH, dvostruko veći broj poslanika i delegata u parlamentu BiH, dva nova ministarstva u Savetu ministara i njegovu transformaciju u Vladu.

Učesnici sastanka potvrdili su listu da je zamenik američkog državnog sekretara Džejms Stajnberg na večeri, uoči sastanka otvorio priču o entitetskom glasanju.

List saznaje da je švedski šef diplomatije Karl Bilt od 19.00 do 21.40 sati, dan pred sastanak u Butmiru, bio na telefonskoj liniji sa Briselom, tražeći izlaz iz situacije koju su zakomplikovali Amerikanci svojim novim predlogom.



FoNet
[objavljeno: 11/10/2009]
vinone vinone 14:46 16.10.2009

Irelevantnost

Očigledno nije trebalo dugo da veoma dobra tema, nažalost, ode u oftopikovanje i dokazivanje ko je pravedan, a ko grešan. Danas je potpuno svejedno da li je poginulo 1000 ili 1000000 ljudi. Rat je prošao i mislim da je mnogo važnije da gledamo u budućnost i zajednički život, a ne da se vrtimo u krug sa čuvenom rečenicom "ko je počeo rat?"
Iz "nacionalno osvešćene" retorike danas koristi ima dva posto stanovništva, odnosno političari i njima bliski, dok ostala raja gleda kako preživeti od meseca do meseca. I naravno, najlakše je nekom reći nemaš posao zato što su ti srušili Srbi/Hrvati/Muslimani fabriku. Kad malo bolje pogledaš, "ko je počeo rat?" ne bi trebalo da bude važno. Važna je budućnost, tu smo rođeni, jedni pored drugih, tu ćemo i umreti, jedni pored drugih i hajde da gledamo kako da što bolje proživimo ovo malo života što imamo, a ne da premeravamo čiji je veći.
Inner Party Inner Party 16:55 16.10.2009

Re: Irelevantnost

vinone
Rat je prošao i mislim da je mnogo važnije da gledamo u budućnost i zajednički život, a ne da se vrtimo u krug sa čuvenom rečenicom "ko je počeo rat?"


Pa to je bar jasno, rat su zapalile drzave koje su prerano i potpuno nepromisljeno priznale nezavisnost Hrvatske i BIH. Svako ko kaze drugacije taj manipulise. I oko toga ce kad-tad vladati konsenzus.

Eto Sreder je juce 'ladno izjavio da je priznanje Kosova bila greska. I nikom nista! Oni su doneli jednu odluku, koja se ispostavila pogresnom i koja je dovela da masovnih stradanja. I eto, to je sada priznato kao greska...

Narodi BIH bi morali da izvuku neke pouke iz svojuh predratnih i ratnih iskustava i da prestanu da veruju strancima koji ce mozda jednog dana reci "E jebi ga zajebali smo se..."

krkar krkar 18:13 16.10.2009

Re: Irelevantnost

Inner Party
Pa to je bar jasno, rat su zapalile drzave koje su prerano i potpuno nepromisljeno priznale nezavisnost Hrvatske i BIH. Svako ko kaze drugacije taj manipulise. I oko toga ce kad-tad vladati konsenzus.


Izaberi datum početka rata u Hrvatskoj:

a) 17. 8. 1990. - početak oružane pobune u Kninu - balvan-revolucija
b) 23.11.1990. - ubijen prvi hrvatski policajac Goran Alavanja (inače po nacionalnosti Srbin)
c) 31.3.1991. - na Plitvicama ubijen policajac Josip Jović - krvavi Uskrs
d) 2.5.1991. - u Borovu Selu ubijeno 12 policajaca
e) 27.8.1991. - napad na Kijevo

Koji god da izabereš, pa i da izabereš neki drugi, svakako je pre međunarodnog priznanja Hrvatske:

19.12.1991. - Island priznaje Hrvatsku
15.1.1992. - 12 zemalja EU priznaju Hrvatsku...


Rat u Bosni - isti slučaj, isti redosled samo drugi datumi. Mrzi me da sad pišem, iovako sumnjam da ima koristi, ti se očigledno napajaš znanjem mimo činjenica
Inner Party Inner Party 18:37 16.10.2009

Re: Irelevantnost

krkar

Izaberi datum početka rata u Hrvatskoj:

a) 17. 8. 1990. - početak oružane pobune u Kninu - balvan-revolucija
...
Mrzi me da sad pišem, iovako sumnjam da ima koristi, ti se očigledno napajaš znanjem mimo činjenica


A Balvan revolucija se desila onako iznebuha, iz cista mira, bez razloga?!

Nista ti ne znaci povratak ustaske emigracije i dodvoravanje istoj, nista zapaljive izjave hrvatskih politicara, nista ukidanje statusa konstitutivnog naroda Srbima ...

U pravu si. Nema koristi. Tvoje nepoznavanje cinjenica je frapantno.
krkar krkar 18:49 16.10.2009

Re: Irelevantnost

Inner Party

krkarIzaberi datum početka rata u Hrvatskoj: a) 17. 8. 1990. - početak oružane pobune u Kninu - balvan-revolucija ...Mrzi me da sad pišem, iovako sumnjam da ima koristi, ti se očigledno napajaš znanjem mimo činjenicaA Balvan revolucija se desila onako iznebuha, iz cista mira, bez razloga?! Nista ti ne znaci povratak ustaske emigracije i dodvoravanje istoj, nista zapaljive izjave hrvatskih politicara, nista ukidanje statusa konstitutivnog naroda Srbima ...U pravu si. Nema koristi. Tvoje nepoznavanje cinjenica je frapantno.


Znači zapadne sile su u stvari tajno priznale Hrvatsku pre nego što je objavljeno pa je zato, sasvim opravdano, manjinski, ruralni i intelektualno inferiorni deo tamošnjih Srba započeo oružanu pobunu, naravno goloruk...

Jesi ti ovo napisao?

Inner Party

Pa to je bar jasno, rat su zapalile drzave koje su prerano i potpuno nepromisljeno priznale nezavisnost Hrvatske i BIH. Svako ko kaze drugacije taj manipulise. I oko toga ce kad-tad vladati konsenzus.


Jesi. Ajde sad bez širenja, gluposti i floskula, objasni nam na intelektualnom nivou kao da objašnjavaš Miletu Martiću:

kako su to države koje su prerano ... priznale nezavisnost Hrvatske ... zapalile rat koji je počeo PRE priznanja?
Aleksandar T Aleksandar T 19:31 16.10.2009

Re: Irelevantnost

Važna je budućnost, tu smo rođeni, jedni pored drugih, tu ćemo i umreti, jedni pored drugih i hajde da gledamo kako da što bolje proživimo ovo malo života što imamo, a ne da premeravamo čiji je veći.


Nisam baš siguran da iko u BiH gleda tako daleko i jednostavno u budućnost , ali ima smisla ovo što pišeš
Domazet Domazet 19:52 16.10.2009

Ovo je vec toliki bezobrazluk...

manjinski, ruralni i intelektualno inferiorni deo tamošnjih Srba
...i intelektualni i uopshte da ti je nepotrebno odgovarati. Shto nikako ne znachi da te ne treba zahebavati. 'Ajde ljubitelju Zecanki, kad vec ne htjede da ni priznash jesi li Stojser, daj mi reci da nijesi moze bit' Cikotic? Cisto da tebi premjerimo kolichinu ruralne intelektualne inferiornosti. Sve mjereci tvojijem kantarom, razumije se. Mojijem je premjerena...
krkar krkar 20:19 16.10.2009

Re: Ovo je vec toliki bezobrazluk...

Domazet
manjinski, ruralni i intelektualno inferiorni deo tamošnjih Srba...i intelektualni i uopshte da ti je nepotrebno odgovarati. Shto nikako ne znachi da te ne treba zahebavati. 'Ajde ljubitelju Zecanki, kad vec ne htjede da ni priznash jesi li Stojser, daj mi reci da nijesi moze bit' Cikotic? Cisto da tebi premjerimo kolichinu ruralne intelektualne inferiornosti. Sve mjereci tvojijem kantarom, razumije se. Mojijem je premjerena...


Što je bezobrazluk?

Zato što se ćuti o tome kako je MANJINA srba digla bunu (više Srba u Hrvatskoj živelo je van samozvane Krajine nego u toj tvorevini)?

Ili što se ćuti o tome da su magacioner Hadžić, milicajac Martić, lice-bez-zanimanja Paspalj i ostali poluinteligenti ustoličeni iz Beograda da vode tu pobunu nižeg saznajnog i spoznajnog nivoa od, recimo Pupovca, Bamburača, Prodanovića, itd?

Ili što su, bar verbalno, promovisali ruralno-patrijarhalni sistem kolektivističkih vrednosti, počevši o tome da kuća ima gazdu (po imenu S.M.) koji se za sve pita i o svemu odlučuje a ostala čeljad ima da slušaju. I ginu...

Inače nijesam ti ni Stojser, ni Cikota.
Jelena Gall Jelena Gall 20:26 16.10.2009

Re: Irelevantnost

Izaberi datum početka rata u Hrvatskoj:

a) 17. 8. 1990. - početak oružane pobune u Kninu - balvan-revolucija
b) 23.11.1990. - ubijen prvi hrvatski policajac Goran Alavanja (inače po nacionalnosti Srbin)
c) 31.3.1991. - na Plitvicama ubijen policajac Josip Jović - krvavi Uskrs
d) 2.5.1991. - u Borovu Selu ubijeno 12 policajaca
e) 27.8.1991. - napad na Kijevo

Druže dragi, tebe kolege još nisu obavestile da rata u Hrvatskoj uopšte nije bilo, bar ne u to vreme? Ili si zaboravio:

"Tu državu (SFRJ) odneo je vihor Trećega balkanskog rata, koji je "na ovim prostorima" dunuo o 50-godišnjici Drugog svetskog rata razbuktavši se 6. IV 1992. godine, na dan kada je priznata Bosna i Hercegovina i na dan kada je, 1941, Hitlerova Nemačka bombardovala Beograd."

(Brborić, Klajn: Srpski jezički priručnik. Predgovor drugom izdanju, str. 7, druga rečenica. Bgd, 2004)
Inner Party Inner Party 22:23 16.10.2009

Re: Irelevantnost

krkar

Jesi. Ajde sad bez širenja, gluposti i floskula, objasni nam na intelektualnom nivou kao da objašnjavaš Miletu Martiću:

kako su to države koje su prerano ... priznale nezavisnost Hrvatske ... zapalile rat koji je počeo PRE priznanja?


Pa lepo, sve dok je postojala neka verzija SFRJ - opcije za Srbe su bile otvorene.

Da se nekako nagode i zadovolje svoja prava. Onoliko koliko su ulozili u projekat Jugoslavije - da toliko dobiju nazad. Teritorijalno (kroz tzv. krnju Jugoslaviju, koju ce neko nazvati Velika Srbija) ili da dobiju autonomije i politicka prava (kroz zivot u Hrvatskoj i BIH, u BIH su to i dobili). Kada su te dve drzave naprasno priznate u svojim avnojevskim granicama a bez ikakvog zadovoljenja Srba, Srbima, kao narodu koji je na toj teritotoriji doziveo Jasenovac, nije ostalo nista drugo nego da se bore, uz sve sto ta borba podrazumeva.

Zapadne drzave su se prema Srbima ponele potpuno ignorantski, apsolutno negirajuci istoriju jugoslovenskih naroda i bilo kakva ljudka prava Srba i Hrvatskoj i BIH. Da nisu tako olako priznale otcepljene republike to bi dalo priliku Srbima (a Boga mi i Bosnjacima i Hrvatima) da ispregovaraju bolja resenja raspada SFRJ...

Q.E.D.
Domazet Domazet 22:39 16.10.2009

Ne pravi se blesaviji nego shto jesi...

krkar
Domazet
manjinski, ruralni i intelektualno inferiorni deo tamošnjih Srba...i intelektualni i uopshte da ti je nepotrebno odgovarati. Shto nikako ne znachi da te ne treba zahebavati. 'Ajde ljubitelju Zecanki, kad vec ne htjede da ni priznash jesi li Stojser, daj mi reci da nijesi moze bit' Cikotic? Cisto da tebi premjerimo kolichinu ruralne intelektualne inferiornosti. Sve mjereci tvojijem kantarom, razumije se. Mojijem je premjerena...


Što je bezobrazluk?

Zato što se ćuti o tome kako je MANJINA srba digla bunu (više Srba u Hrvatskoj živelo je van samozvane Krajine nego u toj tvorevini)?

Ili što se ćuti o tome da su magacioner Hadžić, milicajac Martić, lice-bez-zanimanja Paspalj i ostali poluinteligenti ustoličeni iz Beograda da vode tu pobunu nižeg saznajnog i spoznajnog nivoa od, recimo Pupovca, Bamburača, Prodanovića, itd?

Ili što su, bar verbalno, promovisali ruralno-patrijarhalni sistem kolektivističkih vrednosti, počevši o tome da kuća ima gazdu (po imenu S.M.) koji se za sve pita i o svemu odlučuje a ostala čeljad ima da slušaju. I ginu...

Inače nijesam ti ni Stojser, ni Cikota.
...Srbi koji su digli bunu digli su je tamo gde su bili vecina ili bar nisu bili prevelika manjina. Dizali su bunu tamo gde su imali nekakvu shansu da ne nestanu kao ona porodica iz Zagreba.

Za nekoga ko tako olako mashe ruralnom poluinteligencijom dosta neoprezno razmishljash. Ili racunash da bacish dimnu bombicu, uvek ce se naci ovchica koje prosto zude da se izgube u magli. Sluchajno ili namerno...

Inache laknulo mi. Ne bi mi bilo drago da si od mojih a i o inteligenciji Stojsera imam samo takvo mishljenje. Pa ne bih da menjam...
krkar krkar 04:51 17.10.2009

Re: Irelevantnost

(Brborić, Klajn: Srpski jezički priručnik.


Šta ja onomad napisah o Klajnu, pa me napadoše ohoho.
krkar krkar 04:52 17.10.2009

Re: Irelevantnost

Inner Party
Q.E.D.


Baš!
Inner Party Inner Party 16:27 16.10.2009

Ko je kriv?!

Korumpirani nacionalisticki politicari (gde to oni nisu?)?!
Nesposobni i nezainteresovani stranci (zato bi bili zainteresovani? )?!
Narod koji nije dao podrsku gradjanskom antinacionalistickom sektoru ()?!

Niko nije kriv.
Narodi koji nisu mogli zajedno u SFRJ (i u to ime ratovali) tesko mogu zajedno u BIH.

BIH ce sigurno za nekoliko decenija postati drzava Bosnjaka, pitanje je samo kako ce se Srbi i Hrvati zastititi od toga da postanu apsolutne manjine, i to se koliko razumem resava bas sada. Ili ce se Srbi i Hrvati odvojiti od BIH ili ce u dogledno vreme ova dva naroda (zbog toga sto oba imaju svoju drugu, rezervnu drzavu koja ima neku perpektivu) potpuno nestati kao bitan politicki faktor u BIH.





mostarac mostarac 17:05 16.10.2009

Re: Ko je kriv?!

ili ce u dogledno vreme ova dva naroda (zbog toga sto oba imaju svoju drugu, rezervnu drzavu koja ima neku perpektivu) potpuno nestati kao bitan politicki faktor u BIH.

Najverovatnije resenje.
Ivan Marović Ivan Marović 17:37 16.10.2009

Butmir

Ja predlažem da se izvrše sledeće ustavne promene u BiH:

1. RS da promeni ime u Bosna.
2. Federacija da promeni ime u Hercegovina.

Ovim bi se postiglo sledeće:

1. Stranci ne moraju da razbijaju glavu od čega se sastoji BiH, sve lepo stoji u imenu.
2. Dodik bi se zalagao za jačanje Bosne, što bi obradovalo Silajdžića.
3. Silajdžić bi se zalagao za ukidanje Bosne, što bi obradovalo Dodika.
4. Hercegovci bi ostvarili prvo veliko teritorijalno proširenje nakon osvajanja Splita.
Goran Vučković Goran Vučković 17:40 16.10.2009

Re: Butmir

Ivan Marović
Ja predlažem da se izvrše sledeće ustavne promene u BiH:

1. RS da promeni ime u Bosna.
2. Federacija da promeni ime u Hercegovina.

Ovim bi se postiglo sledeće:

1. Stranci ne moraju da razbijaju glavu od čega se sastoji BiH, sve lepo stoji u imenu.
2. Dodik bi se zalagao za jačanje Bosne, što bi obradovalo Silajdžića.
3. Silajdžić bi se zalagao za ukidanje Bosne, što bi obradovalo Dodika.
4. Hercegovci bi ostvarili prvo veliko teritorijalno proširenje nakon osvajanja Splita.

Genijalno
Aleksandar T Aleksandar T 19:29 16.10.2009

Re: Butmir

Zanimljivo Ivane,

možda da doturis prijedlog nekom u D.C. ko ce za Butmir u ponedeljak...
Ivan Marović Ivan Marović 20:03 16.10.2009

Re: Butmir

Aleksandar T
možda da doturis prijedlog nekom u D.C. ko ce za Butmir u ponedeljak...
Idi bre, kauboji su to, još bi i prihvatili, i to zbog prve tačke. Znaš ti onu narodnu priču, kad je Buš pitao šta rađa u Smederevu, oni mu rekli da rađa grožđe, a on nije dobro čuo, mislio da kažu gvožđe pa poslao US Steel da kupi železaru.

Šalu na stranu, ovde će biti važniji Brisel od Vašingtona, a naročito njihov predlog Beogradu koji leži u trouglu Butmir-Mladić-SSP. A onda ćemo da pišemo o klimatskim promenama.
Aleksandar T Aleksandar T 10:52 17.10.2009

Re: Butmir

Idi bre, kauboji su to, još bi i prihvatili


S ovim si potpuno u pravu, šta su sve ad hoc prihvatali, kakve ideja, kakve kampanje ti nesrecni stranci u BiH to je za nepovjerovati, bitno je bilo izgleda samo ih zaskociti dobro rasplozene, svakako im je mandat ovdje prekratak da bi pokušali nešto započnu, pa još da na kraju budu i odgovorni :)

"Sahib", Nenada Veličkovića je sjajno objasnio ovaj slučaj
Domazet Domazet 18:11 16.10.2009

Vidji Aco, moram ti neshto rec'...

Odnos koji uspostavimo prema ovih 99 000 nesrećnika je kamen temeljac kojim možemo povratiti sebi svoj ljudski oblik
Jer tek onog trenutka kada počnemo da ih kolektivno oplakujemo, ne radeći momentalno DNK i analizu nacionalne pripadnosti ove brojke, počećemo da se liječimo i ozdravljujemo kao društvo.
Postaćemo upotrebljivi za promjene i za normalan život.
...nevalja ti ovo shto si napisa', ama ni malo. Vidish li jadan dje vodi ovo tvoje 'za pomirenje nije vazhan DNK zhrtava no je vazhno da su pobijeni bili ljudi'? Ada, ako se prihvati ovo tvoje odma' ce neko doc' da kazhe 'za pomirenje nije vazhan DNK zlochinaca no je vazhno da su zlochinci bili ljudi'! To bi, jadan, bio smak svijeta. Barem za Krkara. Kojim bi se onda jadom zabavljao? Ne bi valjda Zecankama? Mislim, more bit' bi on i htio. Al' izgleda Zecanke nece...
krkar krkar 18:52 16.10.2009

Re: Vidji Aco, moram ti neshto rec'...

Domazet
Kojim bi se onda jadom zabavljao? Ne bi valjda Zecankama? Mislim, more bit' bi on i htio. Al' izgleda Zecanke nece...


Tvoje ime je tvoj program

Samo se ti prizeti, valja se. Makar i u Zetu.
Domazet Domazet 19:04 16.10.2009

Ada no...

krkar
Domazet
Kojim bi se onda jadom zabavljao? Ne bi valjda Zecankama? Mislim, more bit' bi on i htio. Al' izgleda Zecanke nece...


Tvoje ime je tvoj program

Samo se ti prizeti, valja se. Makar i u Zetu.
...i chuj - program!? Nije program no programski prebachaj. Bog me pogledao. Nego, vidji, kad smo kod imena, ovo Krkar, da nijesi ti od Stojsera?
escherichije_colic escherichije_colic 09:15 17.10.2009

ljudi

Ali ma kako glup i neupotrebljiv ovaj narod bio bez njega će biti teško napraviti Bosnu i Hercegovinu. To je previd sa kojim ni u Butmiru ni u Dejtonu nisu računali.
Dok god u raspravu o ovoj državi ne budu uključeni ljudi, ova zemlja će biti osuđena da bude nedovršena započeta skulptura koja ne liči ni na šta.


Pa baš zbog ljudi nije moguće ostvariti unitarnu BiH. Političari bi se možda nekako i dogovorili ali ljudi ... U Bosni se živo pamte stvari iz Drugog svetskog rata a kamo li krv iz 90ih. Političari bi se verovatno i dogovorili ali narod ... Obaška što je priča koju slušamo iz Sarajeva - o "građanskoj, multietničkoj i unitarnoj BiH"- ustvari težnja za hegemonijom jednog naroda i religije na prostoru cele bivše SR BiH. Bila je i za vreme rata, a sad je još više šuplja i impotentna ta priča. Ne može se unitarna BiH ostvariti ni novim ratom i egzodusom Srba po scenariju Krajine. Ne verujem da bi se Hrvati pomirili sa statusom manjine, koji bi odlaskom Srba bio još više naglašen. Unitarna BiH moguća je jedino bez Srba i Hrvata - znači nikako.
Verujem da u Bosni ima dosta ljudi koji se iskreno i nadnacionalno doživljavaju Bosancima - nadnacionalnom kategorijom- i koji svojom domovinom doživljavaju sve od Cazina do Drine. Realno, oni su u manjini, kao što su bili Jugosloveni u SFRJ pred raspad i ne verujem da oni mogu biti taj faktor uspostavljanja zbilja unitarne BiH.
Objektivno, da nije tolike zle krvi, da nisu ljudi tako zaguljeni i zadojeni mržnjom (što iz medija a što iz ratnih iskustava) mogla bi to da bude sasvim fina državica : velikih prirodnih kontrasta i solidnih energetskih bogatstava, sa gotivnom fudbalskom reprezentacijom. Možda je najpravednije rešenje formalno zadržati status kvo, a svakoj jedinici dati faktičke atribute državnosti. I naravno potpuno demilitarizovati BiH, to je conditio sine qua non.
leopold_lady leopold_lady 22:30 17.10.2009

Ko zna....

šta će na kraju od svega toga i biti .... Ja ne znam.... Videćemo.Što rekao jedan poznati pisac - Nikad nije bilo da nekako nije bilo....
day_of_reckoning day_of_reckoning 04:06 20.10.2009

IZVINJENJE PREDSJEDNIKU BORISU TADICU

Povodom jos jednog istupa Predsednika Borisa Tadica, ovog puta za DIE WELT dnevne novine,
http://www.welt.de/die-welt/politik/article4876711/Warum-sollte-Serbien-Mladic-schuetzen.html

Edin Begovic i njegov komsija Boris upucuju:

IZVINJENJE PREDSJEDNIKU SRBIJE, BORISU TADIĆU
Autor: Edin Begović

Objavljeno: 19. October 2009. 21:10:48

Jest da nisam bošnjački lider, ali…

Gospodine Tadiću,

Izvinjavam se u ime svoje porodice, što su mi četnici ubili oca, tako mi je žao!
Iskreno se izvinjavam i zbog nestalog dajdže, gospodine Tadiću.

Izvinjavam se za svoju mladost, provedenu međ' zidovima mračnog podruma, oprostite.
Izvinjavam se zbog dvije upale pluća i astme, dobijenih u gore pomenutom podrumu, gospodine Tadiću.

Izvinjavam se za svoju mladost, jer kao dječak, nekoliko dana pred rat, mahao sam vojnicima u maslinasto zelenim kamionima, a oni bi meni dizali tri prsta?!



Mislio sam da tri prsta imaju veze sa tri slova na kamionima, JNA! Šta sam znao ja.

Izvinjavam se zbog svoje mladosti, izrešetane gelerima od projektila iz minobacača, VBR-ova, bestrzajnih topova i tenkova
na kojima su ona ista, upečatljiva, tri velika slova: JNA, gospodine Tadiću.

Izvinjavam se i zbog svojih sjećanja, jer umjesto da se sjećam bajramluka, ringišpila, i ako hoćete, novogodišnjih paketića, ja se sjećam ljudi, nana, deda, momaka i djevojaka ubijenih snajperom iz Nedžarića dok su nosili kanistere vode sa hidranta ispred zgrade Oslobođenja, gospodine Tadiću.

Izvinjavam se zbog svojih sjećanja, jer umjesto da se sjećam novih epizoda nadrealista, sa Đurom, Šiberom i onim idiotom, Neletom, čokolada, grudvanja i odlazaka na plaže Jadranskog mora, ja se sjećam prage, pamova i patova, sijača smrti, Karadžića i Mladića, Arkana i njegovih tigrova,
Belih orlova i još kojekakvih hajvana.

Izvinjavam se zbog svojih sjećanja, jer u mjesto da se sjećam sankanja na Bjelašnici i očevih savjeta, sjećam se Markala i jutarnjeg guslanja i pjevanja o stražama đenerala Draže s druge strane zgrade Oslobođenja, ja se sjećam Kovača…

Izvinjavam se zbog svojih sjećanja, jer u mjesto da se sjećam odlazaka u kino, vožnje biciklom i zijana, ja se sjećam Srebrenice, Riste Đoge, iz rijetkih trenutaka kad bi došla struja
i mršavog, premršavog Senada Hadžifejzovića, da mu dragi Bog da svako dobro.

Sjećam se gospodine Tadiću, prokuhavanja sakupljene kišnice i topljenje snijega za piće.
Sjećam se gospodine Tadiću a volio bih da se ne sjećam…
Ali eto, ja se izvinjavam zbog ovih svojih “zločina”!!!
A koliko nas je samo ovakvih, pa čak i još “griješnijih”, ja ne znam da li ćete nam ikada moći oprostiti…

P.S.
Evo, i moj komšija Boris, vaš imenjak, koji je rat proveo na Čengić Vili, također vam se izvinjava
.

Edin Begović

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana