Nauka

Kako ubiti koncept neuron?

Milan Novković RSS / 21.10.2009. u 22:58

neuron.jpgPre neki dan gledam britansku emisiju Horizont, na temu svesti. Autor se dotiče delova raznih priča koje sam ja znao od pre, ali mi ponovan susret sa Koncept neuronom budi pažnju. Za one koji nisu čuli do sad - radi se o pojedinačnim neuronima koji "okidaju" (uključe se i "rade") samo i uvek na jedan konkretan, ovom prilikom prost nadražaj, na primer fotografiju neke ličnosti. I to ne ličnosti u nekom kontekstu, sa drugim ličnostima, u specifičnoj situaciji ili slično. Nego samo ličnosti.

Dobro, mnogi od nas će pomisliti, svi možemo da se pohvalimo gomilom "koncept neurona", ogoljenih i odvezanih od bilo kakve logike, smisla ili uzročno-posledične igranke. Samo ćemo pogrešiti! Te naše "tvrdoglave" tačkice skoro nikad nisu u stvari tačkice, pojedinačni neuroni, nego i dalje organizacioni fenomeni hiljada, desetina hiljada ili miliona neurona koji rade u nekoj vrsti simultanog aranžmana.

Tako je solo neuron fenomen, višestruki. Prvo, jedan je od sto milijardi neurona u glavi, pa ćelije umiru, nove se rađaju, ličnost je kompleksan "concept", neuron je uvezan sa mnogo hiljada drugih neurona i slično.

Šta ako postoje i pojedinačni neuroni za koncepte? Npr, u Horizontu prikazuju samo primer čoveka kome su našli jedan neuron koji okida samo na fotografiju glave Jennifer Aniston, uvek, i nikad na ništa drugo. Stave se dve glave u veliki plan, Jennifer i Brad Pitt, Jennifer i blio šta drugo, i neuron "mrtav", iako ostatak mozga, naravno, radi ko "lud", kao i na sve ostalo.

Sam koncept koncepta je najverovatnije problem, ako i ovakvi concept neuroni postoje. Što ne čudi. I filozofima je koncept odavno premešten iz fioke za razmišljanje u fioku za umetnost.

U IT-ju ovakvi "neuroni" nisu ništa čudno, mi ih  zovemo "ključevi" i nisu koncepti nego otvaraju mnoga vrata gde je koncept opisan i objašnjen. Samo nije isto otkucati u Googlu "Jennifer Aniston" i dobiti još malo pa 3 miliona linkova, i otkucati to isto u glavi. Glava je spora i neprecizna.

A pametnija!

Emisija je, uopšte, bila interesantna. Mnoge laboratorije iz raznih krajeva sveta su „opkolile" svest. Kao i uvek, nauka unosi i dosta šuma u našu maštu, ako šum u mašti uopšte postoji kao koncept, i dosta šuma među naša očekivanja.

Samo obruč se sužava - za svest kao organizacioni fenomen smo što znali i što nagađali i pre, sada počinjemo i da ga vidimo - isključi se komunikacija između malih delova sive mase i više „nismo", spavamo.

No i dalje gledamo regione, milione.

Jedna ćelija nije region, nije mnogo od fenomena, ma koliko uvezana. Šta ćemo ako nam dete sutra pokaže prstom na ekran - eno ti je, ćelija za „čistu" mržnju, eno ti je i za čistu ljubav.



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blau.punkt blau.punkt 23:17 21.10.2009

kako ? nikako

a sto se tice zadnjeg pasusa...
mislim da je nemoguce pokazati prstom na "cistu mrznju" ili "cistu ljubav"
postoje mnogi razlozi, ali najprostiji je postojanje terminoloskix nesuglasica.

ono sto je ljubav za mene nije za nekog drugog.

to se odnosi i na sve ostalo.
rorschach test je savrsena ilustracija.

eto, recimo: u apstraktnoj mastiljavoj mrlji neko vidi leptira, a neko ko u onom crtacu vidi samo zgodne zene..

da ne kazem nesto drugo.
Milan Novković Milan Novković 23:28 21.10.2009

Re: kako ? nikako

a sto se tice zadnjeg pasusa...
mislim da je nemoguce pokazati prstom na "cistu mrznju" ili "cistu ljubav"
postoje mnogi razlozi, ali najprostiji je postojanje terminoloskix nesuglasica.

ono sto je ljubav za mene nije za nekog drugog.

to se odnosi i na sve ostalo.
rorschach test je savrsena ilustracija.

eto, recimo: u apstraktnoj mastiljavoj mrlji neko vidi leptira, a neko ko u onom crtacu vidi samo zgodne zene..

da ne kazem nesto drugo.

Razumem šta kažeš, ali ja nisam tako siguran. Ljubav, uredu. Ali "čista ljubav", neka esencija ljubavi, zajednički sadržalac svih ljubavi.

Ok, i to je preteško, iako je i ovo mnogo uže od mrlje, pa probamo "čista ljubav prema površini planinskog potočića u koju buljimo".

Taravno, kontekst i ovde muti tu čistu planinsku vodu, ali ovako se do "čistoće" može jos dosta ići. Šta je na kraju? Ako ga nema šta je u okolini kraja kojeg nema?

Ipak, u pravu si, ja ne dajem odgovor, pošto ga ne znam, nego samo pitam
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:25 22.10.2009

Re: kako ? nikako

Milan Novković
... ali ovako se do "čistoće" može jos dosta ići. Šta je na kraju? Ako ga nema šta je u okolini kraja kojeg nema?

Primećujem da ti umeš da se pesnički izražavaš. Bravo. Jer, od ovoga što si spontano rekao mogla bi se napraviti lepa pesma!
Milan Novković Milan Novković 11:36 22.10.2009

Re: kako ? nikako

Primećujem da ti umeš da se pesnički izražavaš. Bravo.

Podseća me na onaj vic o engleskoj travi. Od:

Sunce žeže, zapara je ljuta,
Svaka biljka stoji zabrinuta
....


...do bloga kao table za švrljanje mi je trebalo samo 35 godina.

Sad još samo da zalivam talenat jedno 70 godina i to je to
sinergija92 sinergija92 23:18 21.10.2009

Laicko pitanje...

Sta je to u mozgu, gledajuci na mikro planu (celija, neuron), sto kod ogromnog broja ljudi proizvodi takvu reakciju da moze da (nedvosmisleno) zakljuci da je neka, recimo zena, lepa?

-organska, bioloska, prirodna predispozija? Na koji nacin?
-socijalna, stecena predispozicija?
-nesto trece...?

....---...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:30 21.10.2009

Re: Laicko pitanje...

Nije važno šta se dešava u blackbox-u, važno je da zaključiš.
sinergija92 sinergija92 23:35 21.10.2009

Re: Laicko pitanje...

a i to sto kazes...ja samo reko' da pitam zbog eventulnog treninga...
Milan Novković Milan Novković 23:38 21.10.2009

Re: Laicko pitanje...

sinergija92
Sta je to u mozgu, gledajuci na mikro planu (celija, neuron), sto kod ogromnog broja ljudi proizvodi takvu reakciju da moze da (nedvosmisleno) zakljuci da je neka, recimo zena, lepa? -organska, bioloska, prirodna predispozija? Na koji nacin?-socijalna, stecena predispozicija? -nesto trece...?....---...

Neka "konstrukcija" je u pitanju, nagađam. Samo konstrukcija se brzo izgubi što u organizacionoj fenomenologiji, što u fenomenologiji kumulativnog uvezivanaj raznih efekata poluge, iako često neprimetno malih.

Ono što je meni najfascinantnije je da na kraju uvek ima doza slučajnosti. Neka nam je osoba lepa i delićem slučaja, nekad najbanalnijegeg, neprimetnog slučaja - na lep način padne jesenji list sa strane, i to može da bude tačka oko koje, lepota neke osobe sa druge strane počne da se kristališe. I kad jednom počne ne može tako lako da se zaustavi.
sinergija92 sinergija92 23:44 21.10.2009

Re: Laicko pitanje...

Nesto nisam razumeo, nesto jesam...(moje shvatanje konstrukcije je da ona treba biti stabilna, no nije bitno), a drugo...ja sam upravo postavio pitanje o tome kada je velikom broju ljudi neka zena lepa, ne individualno za nekoga jeste, za nekoga nije...mislim, ne zahtevam ja odgovor, nisam siguran da ga neko pouzdano zna, citao sam nesto, onako u stampi, da postoji u mozgu centar "za estetiku" ....
Milan Novković Milan Novković 00:01 22.10.2009

Re: Laicko pitanje...

o tome kada je velikom broju ljudi neka zena lepa

Delimično, sasvim sigurno, postoje i "koncepti". Neki od rođenja (kao što tele ume da hoda čim se rodi, ili ne gledamo u sunce (ok, ovo bi i bolelo)).

Ja sam smeo da se kladim da su moja deca, troje, kao jako mali posebno gledali na previše stvari koje nisu postojale pre dve hiljade godina - tj koncept žbuna u bašti su imali donekle od rođenja, a koncept digitrona ili sličnog nisu pa su ih ove "novine" više interesovale.

Onomad su cevna pojačala (verovatno i danas) sa više izobličenja lepše zvučala od nekih tranzistorskih sa manje izobličenja - nelinearnost cevaša proizvodi neparne harmonike, koji nam prijaju, a nelinearnost tranzistoraca proizvodi više parnih harmonika, koji, iako mogu da nose manje energije u kvalitetnijem pojačalu, iritiraju, neka fiziološka "kukica", ne znam da li je potvrđena i/ili objašnjena.

Tako, možda, deo lepote, neka bude proizvoljno mali, ima harmonijsku podlogu koju prepoznajemo i od rođenja.
Time Bandit Time Bandit 00:10 22.10.2009

Re: Laicko pitanje...

ja sam upravo postavio pitanje o tome kada je velikom broju ljudi neka zena lepa


nekada je velikom broju ljudi debela žena bila lepa, a sada je dogovorno mršava sa naprednim grudima i plava

Jednom sam na klasi video devojku koju ne bih pogledao dva puta na ulici, bila je negacija svega onoga što sam smatrao da je idealno ili što se kaže moj tip. Pošto smo se viđali nekoliko puta nedeljno zapazio sam njen osmeh koji je bio veličanstven, i mislim da je objašnjavao njen ljupki karakter i neveseo život. I sada mislim da je to najlepša devojka koju sam video, i predpostavljam da onaj ko ima sličan raspored neurona može imati mišljenje slično mome.
sinergija92 sinergija92 00:16 22.10.2009

Re: Laicko pitanje...

Time Bandit
ja sam upravo postavio pitanje o tome kada je velikom broju ljudi neka zena lepa

nekada je velikom broju ljudi debela žena bila lepa, a sada je dogovorno mršava sa naprednim grudima i plava


E...ovo misljenje ide u prilog ovome:
-socijalna, stecena predispozicija?


Dok prethodni autorov komentar vise idu u prilog tezi:
-organska, bioloska, prirodna predispozija?


Mozda su svi u pravu...


Milan Novković Milan Novković 22:27 23.10.2009

Re: Laicko pitanje...

Time Bandit
... I sada mislim da je to najlepša devojka koju sam video, i predpostavljam da onaj ko ima sličan raspored neurona može imati mišljenje slično mome....

sinergija92

.....Dok prethodni autorov komentar vise idu u prilog tezi:
-organska, bioloska, prirodna predispozija?Mozda su svi u pravu...

Pojam lepog ima neku svoju strukturu i dinamiku, vektor je, u vremenu, nije prosta, neumitna, zamrznuta skalarna mera.

Crte neke žene mogu biti lepe svima, takva im prirodna harmonija, ali crte lica, prema lepoti su kao slika poršea prema poršeu, jedan akord prema pesmi.

I na prostijim stvarima ljudi lako i neprimetno počnu od onog što misle da je priča o jednom, i u tom ubeđenju ostaju i kad se priča već odavno rastočila na razne niti, ko zna gde je koja otišla i gde će završiti.

Na kraju je lepota ipak više instinkt nego aksiomi i misaone operacije.
fixxerus fixxerus 23:19 21.10.2009

sipaj, al me nanišani:.



e jebote ti mora da radiš na kontru
aj nemoj da mi sipaš
e taaako burazeru
još malo mi ne sipajj
,,,,,ux,,,,,aj još ni jednu
ux majku ti nam,,,,,,
a el znaš kako klinci obavljaju ljubav kad su mali
neznaš jeli a neznaš ni da mi sipaš u kontinuitetu
OČIMA brate očima
šta me gledaš tako
sećam se
kad više ne bi smo znali od milote kako jače
onda bi se uzeli u ruke
i jeli bi se očima
izlivajući duše do mešanja
ne bismo trepnuli danima tako
životima ne bismo trepnuli
dok drugi su nam ix krojili
štrojili..
daj tu flašu da vidiš kako se sipa
gledaj,,,,,,,
razumeš a
imali smo mantru tada
neostvarivu u glavama sastrane
a vidiš valjda da je u meni uspela
zauvek dragana zauvek
vilice nemojte se kočiti
suze nemojte kročiti
dušo jedina
pronašla si put do nje
blago tebi
ti bar znaš gde ćeš
,,,,,,nego sreća mi nešto večito kasni
neuroni su mi svi povukli na nju
pa mi dolij vatru
da stignem mozak
utrnućem
da još jednom osetim tu paralizu
kao kad bi je ranije sreo
stane ona stanem ja
dal je škola dal je majka dal je svadba il sneg
crna slova nam se ucrvene
i trese nas struja iznutra
ljubav nam zadavala standarde
koje niko nije mogao da prati
evo sve do danas
a i danas
ja tražim
stopkadrove te paralize
sipaj,,,,evo ga
eno ga
sipaj brate
ovo me sranje promašuje
sipaj ali me nanišani
mene samo snajperom možeš da
izbumbumiraššššššššššš
draganaaaaaaaaaaaaaaaaa

bum
Milan Novković Milan Novković 00:14 22.10.2009

Re: sipaj, al me nanišani:.

imali smo mantru tada
neostvarivu u glavama sastrane
a vidiš valjda da je u meni uspela
zauvek dragana zauvek

Jednom zajednička mantra; zauvek zajednička mantra, zauvek zajednički svet - tako fizika radi. Nova mantra - novi svet, nove radosti, nove tuge.

loader loader 23:25 21.10.2009

Mikrovasiona mozga

Uh... Izuzetno zanimljiva tema..!
Najedanput mi se pojavio takav broj varijacija, da sam blokirao. Moram da se restartujem :)
loader loader 23:47 21.10.2009

Re: Mikrovasiona mozga

'Aj da pokušam sad :)
Čini mi se da tu ima više "generalnih" pravaca mogućih zakonitosti funkcionisanja neurona. Od pojedinačnih, specijalnih uloga, preko "uparenih", pa sve do istovremenih unakrsnih međudejstava na mnogo načina i mnogo nivoa intenziteta.

Drugo, sigurno je da se ove komplikovane zakonitosti menjaju, tj. evoluiraju. Naime, ako bismo, hipotetički, čak i uvideli kompletno funkcionisanje svih neurona mozga u jednom momentu, to već u sledećem vremenskom intervalu više ne bi važilo, već bi se prethodna slika izmenila. Ne samo u smislu kvantitativnog rasporeda, već i u smislu zakonitosti po kojoj sistem funkcioniše (razume se, u nekoj mikro-meri). Naprosto, i tu mora da vlada izmenjivost kakvu opažamo bukvalno svuda oko sebe.


Milan Novković Milan Novković 22:32 23.10.2009

Re: Mikrovasiona mozga

Naprosto, i tu mora da vlada izmenjivost kakvu opažamo bukvalno svuda oko sebe.

Naravno, samo fenomen i dalje ostaje u smislu da ne možeš da imaš samo potpunu dinamiku, ipak u sistemu postoji neka orkestracija.

Na kraju smo koherentna bića, ma kako na trenutke bili nepredvivljivi i histerični.

Interesantan mix "haosa" i reda" povrh "iste" fiziološke podloge.
Jelena Gall Jelena Gall 23:37 21.10.2009

FAN-TA-

-STI-ČNO!

a i napisao si tako da razumem!

a možda uspem nešto i da dodam, kad sporije, nepreciznije & pametnije glave od moje dopišu koji komentar na koji mogu da se dopišem ja.
Milan Novković Milan Novković 23:40 21.10.2009

Re: FAN-TA-

a i napisao si tako da razumem!

Samo ti zezaj, kupiću ja još jednu knjigu o pravopisu. Šta ćeš onda
Jelena Gall Jelena Gall 23:58 21.10.2009

Re: FAN-TA-

Milan Novković
a i napisao si tako da razumem!

Samo ti zezaj, kupiću ja još jednu knjigu o pravopisu. Šta ćeš onda

PRAVOPISU?!
odreci se ovih bogohulnih reči, inače odoh da se bacim s terase!
AlexDunja AlexDunja 00:00 22.10.2009

Re: FAN-TA-

PRAVOPISU?!
odreci se ovih bogohulnih reči, inače odoh da se bacim s terase!

ma jok.
ubij ga na mestu,
vishnja92 vishnja92 09:09 22.10.2009

Re: FAN-TA-

a možda uspem nešto i da dodam, kad sporije, nepreciznije & pametnije glave od moje dopišu koji komentar na koji mogu da se dopišem ja.

:))))))))))))))

Milan Novković Milan Novković 22:35 23.10.2009

Re: FAN-TA-

ma jok.
ubij ga na mestu

AlexDunja, brani se, ili ću od sad samo fotke pankera da ti lepim po blogovima

pracka pracka 00:14 22.10.2009

Zanimljivo! :)

Zanimljiva tema! :)
Moje misljenje na ovu temu (na osnovu prilicno skromnog znanja o neutransmisiji i fiziologiji ponasanja :) ), bi bilo sledece:
-Fotografija nije prost nadrazaj. Dug je put od receptora do vizulene kore, sklapanja slike, prepoznavanja, asocijacije sa prethodnim iskustvima... Hocu da kazem da je fotografija prilicno veliki izazov za mozak. Prosto mi je nepojmljivo da jedan toliko glomazan proces (pri cemu postoji na milijarde razlicitih varijanti tog procesa) moze da pobudi tacno jedan odredjeni neuron.
-Funkcionalno, mozak je plastican kao nijedna druga struktura u prirodi, verujem da je malo verovatno da u njemu postoji celija koja ce okinuti samo u jednom strogo definisanom slucaju (i ni u kom drugom). "Slucaj" zamisljam kao salvu milijarde impulsa :).

Deluje mi neverovatno... Sludjen sam :)
pozzzzzzz
Milan Novković Milan Novković 00:21 22.10.2009

Re: Zanimljivo! :)

pracka
Zanimljiva tema! :)Moje misljenje na ovu temu (na osnovu prilicno skromnog znanja o neutransmisiji i fiziologiji ponasanja :) ), bi bilo sledece:-Fotografija nije prost nadrazaj. Dug je put od receptora do vizulene kore, sklapanja slike, prepoznavanja, asocijacije sa prethodnim iskustvima... Hocu da kazem da je fotografija prilicno veliki izazov za mozak. Prosto mi je nepojmljivo da jedan toliko glomazan proces (pri cemu postoji na milijarde razlicitih varijanti tog procesa) moze da pobudi tacno jedan odredjeni neuron.-Funkcionalno, mozak je plastican kao nijedna druga struktura u prirodi, verujem da je malo verovatno da u njemu postoji celija koja ce okinuti samo u jednom strogo definisanom slucaju (i ni u kom drugom). "Slucaj" zamisljam kao salvu milijarde impulsa :).Deluje mi neverovatno... Sludjen sam :)pozzzzzzz

Jeste, slika ode u mnoge regione, u milione neurona.

I to je paralelan proces. A onda je tu i ovaj jedan neuron, potpuno deterministički određenog ponašanja.

Samo ima smisla, čista apstrakcija jedne ličnosti, koncepta, kad je sve ostalo zaboravljeno - oči, usta, nos, boja kose it. Mi umemo i tako da se setimo ličnosti, mnogih stvari.

Čak je fenomenalno ako se ne radi o jednom neuronu, nego više njih ali uvek o istoj grupi (na ovaj način se o koncept neuronima priča, tj hipotetiše decenijama), baš iz razloga koje navodiš.
mirelarado mirelarado 00:35 22.10.2009

Circulus vitiosus

Можемо ли схватити како функционишу милиони неурона, кад од алата имамо само те исте неуроне? Хоће ли нам овај "признати" зашто се "укључио" баш он а не неки други?

loader loader 01:00 22.10.2009

Re: Circulus vitiosus

Moj neuron, ovamo, kaže:
Mirela je iznela jedno divno, logično pitanje :)
Milan Novković Milan Novković 01:24 22.10.2009

Re: Circulus vitiosus

Можемо ли схватити како функционишу милиони неурона, кад од алата имамо само те исте неуроне? Хоће ли нам овај "признати" зашто се "укључио" баш он а не неки други?

Kompjuterski model neurona uošte nije loš, a njega su modelirali ljudi.

U "dokazu" da model nije loš, interesantno, učestvuje baš ta nerazumljiva priroda kompleksnosti (razumljivost i kompleksnosti se i kao pojmovi pomalo "bodu"

IBM i EPFL rade na BlueBrain projektu gde simuliraju režnjeve neokorteksa - simulirane "šare" atkivnosti na desetine hiljada neurona se poprilično poklapaju sa realnim, ukazujući na relativnom dobar model jednog neurona.

Baš su ove godine na TED konferenciji rekli da ih ne bi iznenadilo da za 10 godina mogu simulirati ljudski mozak.

Self-referencijalnost tvojih reči "схватити" i "функционишу " u rečenici održava paradoks, naravno, kao i mnoge druge self-referencijalnosti (shvatamo funkcionalnost, dok je funkcionalnost deo procesa shvatanja), ali ne na svim nivoima abstrakcije, pa još manje kako se vreme, tj proces uvedu u analizu.

Shvatićemo, danas (tačnije do nedavno) ljudi znanje o kristalnoj rešeci neke supstance nisu učili direktnim gledanjem, pošto je bilo nemoguće gledati, nego strpljivom analizom odbijanja drugih čestica kojima se bombarduje supstanca.
ninasimone ninasimone 04:51 22.10.2009

Re: Circulus vitiosus

loader
Moj neuron, ovamo, kaže:
Mirela je iznela jedno divno, logično pitanje :)

Moj se potpuno zbunio al' mu verujem na rec da ne zna odgovor.
Ivana Knežević Ivana Knežević 02:58 22.10.2009

Mnogo volim ovakve teme

Ali priznajem da nisam puno od teksta razumela. Narocito me je ovo dete na kraju zbunilo - jel' ce pokazati prstom na Jennifer ili neki zuti neuron?

Ali predlazem resenje za cudni neuron: dok su neuroni oko njega radili ovo on je radio ono, ako su oni bili na onome on je bio na ovome, i tako se zatekao prilicno go/izolovan/sam kad se ona pojavila, zalepila se za njega besposlenog, i sada mu drugi neuroni govore - jel' sam ti lepo pricao da se ne zamajavas...
Naravno, oni i dalje rade vredno kao mravi a on se samo zanima w/ Ms. Aniston

Ma kako fantasticna bila organizacija mozga ne znaci da je uvek savrseno produktivna i uniformna. U tako komplikovanoj shemi nisu svi podjednako vredni i aktivni, ili bar ne uvek.
Recimo.

p.s. u slucaju da sam promasila temu i ona nije bila poziv za ideje, outlandish & sl. onda nista
Milan Novković Milan Novković 08:32 22.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

Narocito me je ovo dete na kraju zbunilo

Tehnologije skeniranja i analize mozga je toliko napredovala da sad već mogu da se prate, u nekim eksperimentima, pojedinačni neuroni. Tj vide se na ekranu kompjutera uz pomoć raznih tehnika za kompjutersku grafiku.

S druge strane, brain-interfaces su sve boji, od najprostijih i ne previše pouzdanih, koje već prave, za igranje kompjuterskih igara, gde se jurca, puca, tuče u igri, online, sa višestruko učesnika, preko brain orchestra (stave ti kacigu na glavu, mali trening i sviraš instrumenat ili dva, nema višegodišnjeg vežbanja sviranja instrumenta, do, čak, interfejsa ka pojedinačnim neuronima gde pokušavaju da pomognu ozbiljno povređenim-paralizovanim ljudima.

Do nedavno su mogli da kontolišu protetičku ruku ili šaku, nedanvo su napravili i veštačku šaku sa čulom dodira, šalju povratne informacije u mozak, što je bio izuzetno tešak i opasan posao zbog nesigurnosti tipa koji nerv radi šta (zamisli da nekome sa veštačkom čakom koja hvata čašu sa pićem ta šaka pošalje nazad u mozak signal sličan onom kad nesrećno mašina nekom odseče prst).

I napreduju tako sam ja u mašti pomislio kako sutra ova besmislena mašina ispred nas, koja sad ima tastaturu, miša, mikrofon, kameru itd množe da ima u sebi takav neuralni skener da ti prosto crta na ekranu šta ti se dešava u glavi.

To će biti interesantan atak na naše "ja", gde šačica phihometrijskih PowerPoint slajdova završava sa ovim pokazivanjem prstom. I atak je višedimenzionalni - napadaju kompjuter, mi sami, pa onda ovako neko društvo.

Ovi pojedinačni neuroni su ipak apstraktni, ključevi koji ništa ne znače, jedinstven potpis nekog našeg znanja koje je rasuto po bliskom i daljem susedstvu u mozgu.
Jelena Gall Jelena Gall 20:53 22.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

novkovicu (sad sam te prozvala kao prava uciteljica, zbog onog sinocnjeg pravopisa ),
jos jedno digresivno pitanje, a mislim da se ovamo uklapa. da li ove neverovatne inovacije znace da se ona tvrdnja o koriscenju, pa samim tim i poznavanju svega nekih 10% mozga (ako se ne varam) pretvorila u mit? ili je uvek bila mit?
i jos, kad uz pomoc one kacige naucis da sviras dva instrumenta u roku od odmah, da li to nastavis da znas i kad ti skinu kacigu, ili carolija prestaje u ponoc?

e, a sto se visedimenzionalnog ataka tice - ubi me u pojam posle onakve price, ali u pravu si, moram da priznam. i nuklearna bomba je bila posledica fantasticnih naucnih otkrica. :(
Milan Novković Milan Novković 21:45 22.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

a mislim da se ovamo uklapa. da li ove neverovatne inovacije znace da se ona tvrdnja o koriscenju, pa samim tim i poznavanju svega nekih 10% mozga (ako se ne varam) pretvorila u mit? ili je uvek bila mit?

Te cifre se kreću na potezu od mitova do nerazumevanja - obično nam radi onoliko mozga koliko je potrebno, ili koliko mi mislimo da je potrebno

Kad bi se moja žena pitala meni bi radilo mnogo više nego što radi, ovako ja samo "muški" klimam glavom (motorni centar, dakle, radi lepo), a u pozadini podržavam neku minimalnu strategiju očuvanja.

Na primer, imaš region koji orkestrira aktivacijom nekih apstraktnijih misli - apstraktno misliš da ti treba kafa a onda ovaj region sakupi konzorcijum od još par regiona pa ti da instrukcije mišićima da te "odnesu" do kuhinje i ostalo.

A onda apstraktno misliš kako ćes jednog dana odleteti do meseca - tu nema aktivacije i, normalno, neki radnici su ti na prinudnom odmoru.

Zatim, ljudi greše utoliko što ih nekad iznenadi kako smo podsvesno uradili veliki posao - imaš problem, zaboraviš na njega, i za nekoliko dana, na sred ulice, evo ga, rešeno, a ti razmišljala ne o problemu nego novim cipelama.

Ovo nam se ne dešava svako malo pa ljudi često greše u zaključku da su regioni koji su to rešili uglavnom nezaposleni. I to nije tačno.

Tj, ok je 10%, da koristim cifru kao marker, ali nije to uvek istih 10%, nego potrebnih 10% - tj razni podsvesni sistemi za rešavanje sistema diferencijalnih jednačina u jednom trenutku samo paze da ne padneš dok hodaš, u drugom rade nešto drugo, npr mentalno vežbaš forehand u tenisu.

Kaciga - nisam bio dovoljno precizan, ona te ne uči da sviraš, uvek si znala, mentalno, ona ti samo čita misli. Ovo je stvarno fascinantno, možda među našim kolegama blogerima koji mnogo znaju o muzici i posvećuju joj dosta vremena ima genija koji nikad nisu ništa naučili niti da sviraju niti da zapisuju muziku. I ovde će im tehnika omogućiti da kreiraju, vajarima da vajaju itd.

Kreativni talenat je commoditz koji ubedljivo najviše traćimo - sve mi se izmešalo, ne znam da li je Kaz ili neko drugi priložio TED clip na temu obrazovanja kod Dragana7557.

Brzi naučno-tehnološki razvoj je uvek bio provokacija po širokom intelektualnom frontu. Tako će, verovatno, ostati još dugo, možda se i pogorška kad ozbiljno napadnemo, da pozajmim od Kazea, na "njegovo Veličanstvo JA".
Jelena Gall Jelena Gall 22:30 22.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

eeee, ima ovde svasta zanimljivo, ali sad prvo moram da provozam neurone. kunoc do sjutra :)
stari92 stari92 07:30 23.10.2009

<o>

~ praskozorje ..

On,sedi na gajbi,od rebara pterodaktila,oždran od klope,a preskočilo još,iha-ha.
Ma,sve potaman. Vatrica pucketa,al' rupetina sedimentna zjapi prazna,čami.
Džaba je oslikao uspehe iz lova,otisak šake,svoje.Nije to to.
Izjutra eto najave najboljeg,režećeg,druga !
Neke strendžerice bazaju po bloku.
Imajuće nedostatka dole i dva viška gore.
Tojaga odradi svoje.
Ufur,za kosijanu,u pećinče toplo - Urgh-Snif-Ugur ..
..
Nekako je bio svestan Velike promene,nakon spoznaje da sve teže nabavlja,ima, ''manu''.
A,gladnih usta onoliko,pa,sve ređe svraća u stanište da ne remeti Njen mir.
Pritom,svakako,izbegava prekore,a i škrgut zuba ,nekad,najboljeg druga.
Rugoba viče: Da si našao ,bar,neki monolit - I šta znače ove žvrljotine - Okreči !!!
E,tako nekako započinje era (dob) Yаба-Dаба-Дууу !
..
Nekoliko tauzenki godinica kasnije ..
Ona stoji na balkonu i uzzzdisa a - ah.
I dalje uzdiše.
On,kao,jaše laganica,slučajka.
Baca čeznju na tren ka objektu.
Ona,slučajno,ispusti maramče/veo,sve vez vezen,inicijali,adresa,raspored straže,..
Tamo-'vamo,on malčice ubiven u predstavi za masu,a ona ga leči.
O,da , tu se smuvaju uz spiku : Gospo Moja - Gospodaru Moj.
I življahu srećno do kraja života,kažu,neki.
..
Nekoliko stotinica god. , i ..
Piči 'zika.
Povede se i kolce koje,menuet,polka,tango li je,šta li !?
Stiskaju se ručice uz bacanje čežnje. Uzdasi teški.
Ovo-ono,'e l' mož' da Mi date ćeru - će je čuvam,al' malo i da se doplati,da se ne pati ?!
I,živeše,trudeći se da sredina ne primeti ima li još onih leptirića u stomaku pri pogledu,im.
Gledaju li se uopšte .
..
Te, neke '68. (še'setosme)) : BBUM !
Pogledi govorahu sve,k'o i pre,al' petingovanja ne bi,ne.
Odmah na .. fabulu radnje.
Ništa uvod,razrada pa zaključak.
Povratak korenima : snif,snif-ugur.
Leptirići,zvezdice,posvuda,okolo.
..
Koja praznina.
Milenijumska.
Nagon za parenjem kao primarni cilj.
A,ima li nešto zaista više ?
Ništa neuron.
Samo,stari,dobri,nagon. I,želja,volja,..
Ostalo je tehnika.
..
Biće da je pogled ono što priča: Ima li nečeg međ' nama,il' ne ?

D => (trol li je,a ?))
Jelena Gall Jelena Gall 10:52 23.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

Milan Novković
a mislim da se ovamo uklapa. da li ove neverovatne inovacije znace da se ona tvrdnja o koriscenju, pa samim tim i poznavanju svega nekih 10% mozga (ako se ne varam) pretvorila u mit? ili je uvek bila mit?

Te cifre se kreću na potezu od mitova do nerazumevanja - obično nam radi onoliko mozga koliko je potrebno, ili koliko mi mislimo da je potrebno

Kad bi se moja žena pitala meni bi radilo mnogo više nego što radi, ovako ja samo "muški" klimam glavom (motorni centar, dakle, radi lepo), a u pozadini podržavam neku minimalnu strategiju očuvanja.

Na primer, imaš region koji orkestrira aktivacijom nekih apstraktnijih misli - apstraktno misliš da ti treba kafa a onda ovaj region sakupi konzorcijum od još par regiona pa ti da instrukcije mišićima da te "odnesu" do kuhinje i ostalo.

A onda apstraktno misliš kako ćes jednog dana odleteti do meseca - tu nema aktivacije i, normalno, neki radnici su ti na prinudnom odmoru.

Zatim, ljudi greše utoliko što ih nekad iznenadi kako smo podsvesno uradili veliki posao - imaš problem, zaboraviš na njega, i za nekoliko dana, na sred ulice, evo ga, rešeno, a ti razmišljala ne o problemu nego novim cipelama.

Ovo nam se ne dešava svako malo pa ljudi često greše u zaključku da su regioni koji su to rešili uglavnom nezaposleni. I to nije tačno.

Tj, ok je 10%, da koristim cifru kao marker, ali nije to uvek istih 10%, nego potrebnih 10% - tj razni podsvesni sistemi za rešavanje sistema diferencijalnih jednačina u jednom trenutku samo paze da ne padneš dok hodaš, u drugom rade nešto drugo, npr mentalno vežbaš forehand u tenisu.

Kaciga - nisam bio dovoljno precizan, ona te ne uči da sviraš, uvek si znala, mentalno, ona ti samo čita misli. Ovo je stvarno fascinantno, možda među našim kolegama blogerima koji mnogo znaju o muzici i posvećuju joj dosta vremena ima genija koji nikad nisu ništa naučili niti da sviraju niti da zapisuju muziku. I ovde će im tehnika omogućiti da kreiraju, vajarima da vajaju itd.

Kreativni talenat je commoditz koji ubedljivo najviše traćimo - sve mi se izmešalo, ne znam da li je Kaz ili neko drugi priložio TED clip na temu obrazovanja kod Dragana7557.

Brzi naučno-tehnološki razvoj je uvek bio provokacija po širokom intelektualnom frontu. Tako će, verovatno, ostati još dugo, možda se i pogorška kad ozbiljno napadnemo, da pozajmim od Kazea, na "njegovo Veličanstvo JA".

sjajno. hvala. boldujem nove fascinacije, uz pozdrav - i za zenu
vishnja92 vishnja92 11:00 23.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

Zatim, ljudi greše utoliko što ih nekad iznenadi kako smo podsvesno uradili veliki posao - imaš problem, zaboraviš na njega, i za nekoliko dana, na sred ulice, evo ga, rešeno, a ti razmišljala ne o problemu nego novim cipelama.

u, pa da - meni se ekipa nasmejala nekoliko puta kada sam, posle osrednje mucnih pokusaja da pronadjem resenje, izjavljivala "a sada cemo ovaj problem prepustiti podsvesti".
prestali su da se smeju kada su shvatili da to stvarno radi.

a jos je lepse kad sanjas resenje - poslednji put mi se to desilo zimus: problem je bio veoma slozen a odgovor iz sna - neverovatno elegantan. pet dana sam bukvalno plovila od radosti 5cm iznad tla, i to ne zbog posla vec zbog svojih sveznajucih snova :)
Milan Novković Milan Novković 11:21 23.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

sjajno. hvala. boldujem nove fascinacije, uz pozdrav - i za zenu

U stvari moram da priložim link još jednom. Treba biti open minded, nije Betoven još, al dajmo im šačicu godina

Žena špancira po Srbiji, deci raspust, dok ja crnčim ko japanac na EC tenderima pa mi sad samo prsti rade, glava se odmara
Milan Novković Milan Novković 11:29 23.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

a jos je lepse kad sanjas resenje

Ja sam ne tako davno, pre godinu dve, pročitao o default-mreži regiona u mozgu (veća sam pisao negde).

To je jedna mreža koja intenzivno radi dok spavamo ili danju kad ne mislimo svesno na bilo šta konkretno - dnevno sanjarenje.

Kažu da ova mreža kreira hipotetične situacije da bi u njima ocenila kvalitet onoga sa čim smo se nedavno susreli, pa nam je još samo u short-term memoriji. Tj u long term memoriju treba da idu samo važne stvari.

Nije uvek lako razumeti zbog koje teme je mozak režirao situaciju, ali sa malo truda i analize uglavnom se može prozreti.

Danju, čim počneš nešto konkretno da radiš ili razmišljaš skener pokaže kako ovi regioni trenutno utihnu.
vishnja92 vishnja92 11:39 23.10.2009

Re: Mnogo volim ovakve teme

To je jedna mreža koja intenzivno radi dok spavamo ili danju kad ne mislimo svesno na bilo šta konkretno - dnevno sanjarenje.

aaa, otud znaci ovo:
imaš problem, zaboraviš na njega, i za nekoliko dana, na sred ulice, evo ga, rešeno, a ti razmišljala ne o problemu nego novim cipelama.



izgleda da sam propustila to pisanje o default-mreži regiona u mozgu, steta :((
Milan Novković Milan Novković 22:47 23.10.2009

Re: <o>

Da li nema petinga nego ima samo fabula, ili je fabula postala peting da bi nešto dublje postalo fabula, ko će ga znati.

Važno je da smo mi uvek skoro onakvi kakvi bi trebali biti, a sutra ćemo sigurno biti onakvi kakvi smo trebali biti danas
gorran2 gorran2 03:05 22.10.2009

Ideš mi na neurone!

Zanimljivo istraživanje koje otvara široko polje mogućnosti.
Na primer, ubuduće iz raskid-žvake mogu izbaciti one ponižavajuće "ja tebe ne zaslužujem", "život teče dalje", i "biće ti bolje bez mene", i tsl...
Jednostavno - izvini, crk'o mi neuron koji se pali na tebe. Can't establish connection - need to terminate - sorry for the inconvenience.
Milan Novković Milan Novković 08:45 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

gorran2
Zanimljivo istraživanje koje otvara široko polje mogućnosti.Na primer, ubuduće iz raskid-žvake mogu izbaciti one ponižavajuće "ja tebe ne zaslužujem", "život teče dalje", i "biće ti bolje bez mene", i tsl...Jednostavno - izvini, crk'o mi neuron koji se pali na tebe. Can't establish connection - need to terminate - sorry for the inconvenience.

Bilo je dosta interesantnih delova emisije, Doctor Wu je dole izneo jednan deo. Ovaj tvoj scenario ide daleko dalje od najprostijeg, apstraktnog koncepta :)

Interesantno je bilo kako generišemo slučajnost. Dovoljno je prvo setiti se koiko su bizarni detektori laži sad, sa merenjem pulsa, pritiska, vlažnosti kože itd. Ovde je traženo od ispitanika da generišu, zaboravih, boju karata na zadati signal - prosto kažeš crna-karta, crvena-karta bez ikakvog razmišljanja. I skener te "posmatra". Ma koliko se trudio da ti izbor bude slučajan na skeneru se "vidi" 5-6 sekundi ranije šta ćeš izabrati. Ogroman vremenski raspon.

Zamisli da zaljubljenom paru kompjuter kaže - ne morate da se trudite, za 6 meseci ćete da se raziđete ovako i ovako.

Ili ti kaže - zaboravi na dijetu, nego lepo za 10 minuta idi i pojedi celu čokoladu.

Uvrnuto, sasvim sigurno - s jedne strane ljudi meditiraju pokušavajući da pobegnu od šuma misli i približe se sebi, a ovde ti kažu - mislio ne mislio, evo te (ili evo ti ga na, što bi rekla moja žena)
vishnja92 vishnja92 09:32 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

Uvrnuto, sasvim sigurno - s jedne strane ljudi meditiraju pokušavajući da pobegnu od šuma misli i približe se sebi, a ovde ti kažu - mislio ne mislio, evo te (ili evo ti ga na, što bi rekla moja žena)

sum misli - sum svesnih misli - je itekako bucan, i svi oni koji upraznjavaju neki vid meditacije znaju u kojoj meri se svest izmeni tokom, recimo, visednevnog "jaceg" programa meditacije. naravno, nakon toga (ali tek posle izvesnog vremena) svest se vrati u "normalu", malo drugacije preslozena - tek malo, ali dovoljno.

najveca uocljiva promena desava se, medjutim, na culima - i to svim.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:38 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

Milan Novković
... Zamisli da zaljubljenom paru kompjuter kaže - ne morate da se trudite, za 6 meseci ćete da se raziđete ovako i ovako.

Pa za ovo i nije potrebno da kompjuter bude previše pametan...
Milan Novković Milan Novković 11:41 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

sum misli - sum svesnih misli - je itekako bucan, i svi oni koji upraznjavaju neki vid meditacije znaju u kojoj meri se svest izmeni tokom, recimo, visednevnog "jaceg" programa meditacije. naravno, nakon toga (ali tek posle izvesnog vremena) svest se vrati u "normalu", malo drugacije preslozena - tek malo, ali dovoljno.

najveca uocljiva promena desava se, medjutim, na culima - i to svim.

Fascinantan je doživljaj kad čovek nauči da se potpuno opusti i baš o ničemu ne misli.

Što kažeš, nije teško postići, iako beznadežno izgleda prih par dana, a vanredno je vredna sposobnost.

A da pokušamo da uguramo u školske programe mnogi bi pomislili da smo poludeli.
ninasimone ninasimone 17:55 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

Milan Novković

A da pokušamo da uguramo u školske programe mnogi bi pomislili da smo poludeli.

A to bi deci kasnije u zivotu pomoglo vise nego 90% onoga cemu ih uce. Da umeju da uklj/isklj mozak u potpunosti.
vishnja92 vishnja92 18:27 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

stari dobri strah od nepoznatog - nekoliko puta sam sa potpuno neocekivanih strana cula pitanje "kako se ne plasis da radis to svom mozgu, zar ne mislis da moze biti jaaaako opasno?" - takve stvari.

a korisno jeste, i lepo je (narocito u avionu, kada dojave da "ulazimo u zonu turbulentnog leta" - e tada sam u stanju da dosegnem transcendentno iz cistog i nepatvorenog stra'a :))
Kazezoze Kazezoze 19:44 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

shnjavi
sum misli - sum svesnih misli - je itekako bucan, i svi oni koji upraznjavaju neki vid meditacije znaju u kojoj meri se svest izmeni tokom, recimo, visednevnog "jaceg" programa meditacije. naravno, nakon toga (ali tek posle izvesnog vremena) svest se vrati u "normalu", malo drugacije preslozena - tek malo, ali dovoljno.

najveca uocljiva promena desava se, medjutim, na culima - i to svim.

mislim da se prilikom meditacije svest, sa leve strane mozga gde je bila aktivna, preseljava na desnu stranu mozga.
aktiviranjem desne hemisfere mozga,mi postajemo svesni i onih misaonih parchica koje ne upotrebljavamo chesto u obichnom zhivotu, a koji su itekako vazhni jer, kao shto si i sama primetila, utichu na promenu kod chulnih percepcija.
naime, u levoj hemisferi nasheg mozga se, tokom nasheg "budnog" stanja svesti, aktiviraju svi ovi neuroni, o kojim milan govori, koji dekodiraju vanjske informacije koje smo mi registrovali pomocu nashih misaonih centara; motorichkog, emocionalnog ili intelektualnog. ta tri centra kontrolishu nash zhivot, upravlja nashim chulima, pokretima (motorichki centar), izaziva u nama stanje radosti, tuge, straha, mrzhnje (emocionalni centar) ili nam inspirishe um na razne intelektualne napore, pamcenje itd. levom hemisferom mozga gospodari njegovo visochanstvo ego. svi ovi centri se dele i na pozitivne i negativne i stvaraju nam pravu zbrku u glavi. tako imamo pozitivan i negativan motorichki centar, + i - emocionalni centar, + i - intelektualni centar. zatim svaki od ova tri centra sadrzhi u sebi i ostala dva centra, pa imamo:
- intelektualni centar, intelektualni motorichki centar i intelektualni emotivni centar
- emotivni centar, emotivno motorichki i emotivno intelektualni centar
- motorichki centar, emotivno motorichki i intelektualno motorichki centar.
dodaj da je svaki od njih pozitivan i negativan (shto nam, na primer, omogucuje da kritichki razmishljamo) i dobijemo opshti haos u glavi.
U desnoj hemisferi mozga su smeshteni, u budnom stanju svesti, slabo korishteni i obichno potpuno neupotrebljeni delovi nasheg mozga. tu su smeshteni talenat, istinska kreativnost, savest, ljubav itd. taj deo mozga skoro uvek spava.
njega gotovo nikad nismo svesni jer nama upravljaju vanjski uticaji preko nashe lichnosti.
kada chovek meditira on zaustavlja aktivnosti nasheg uma tako shto prestaje da dekodira nash vanjski uticaj preko leve hemisfere mozga, a usput otvara vrata za ulaz svesti u desnu hemisferu mozga. Tada se aktivira nashe pravo Ja i mi njega postajemo svesni. kada svakodnevno meditiramo mi otkrivamo kako da neaktivne delove aktiviramo i stavimo ih kasnije u funkciju leve strane mozga. to se najbolje izrazhava preko nashih chula, mada i emotivni centar ima osetna poboljshanja.
nadam se da nisam previshe zapetljao
vishnja92 vishnja92 21:01 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

meni nisi :))

meditacija se cesto povezuje i sa epifizom - organskim "otelovljenjem" ceone cakre ili treceg oka.
navodno ("navodno", jer zaista ne znam dovoljno o tome da bih verovala ili neverovala) je ona izuzetno aktivna tokom meditacije. jedno vreme sam malo ceprkala po tome i maltretirala svog sirotog tatu da mi donosi relevantne medicinske clanke, ali nista nisam uspela da zakljucim :))

ps - secas li se jedne prepiske gde se spominjala leva&desna hemisfera mozga?
Jelena Gall Jelena Gall 21:01 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

zapetljao, zapetljao, jasta, al opet manje od milana koji je zapetljao o neuronima

htedoh reci, ne meditiram, ali ponekad nekako, pojma nemam kako, ocigledno umem tako da se opustim - tako da to stanje mogu da opisem na potpuno isti nacin. ponekad je to pred spavanje, ali cesto (na to me snjavi asocirala) u voznji. mislim da ne moram da dodam da obozavam da vozim :)
Milan Novković Milan Novković 21:22 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

ocigledno umem tako da se opustim .... ali cesto (na to me snjavi asocirala) u voznji


Kad jednog dana tvoja unuka bude pričala prijateljicama - "Ja bih volela da umrem u dubokom snu, kao moja baka Jelena, a ne kao njeni putnici, vrišteći od užasa"
Jelena Gall Jelena Gall 21:27 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

Milan Novković
ocigledno umem tako da se opustim .... ali cesto (na to me snjavi asocirala) u voznji


Kad jednog dana tvoja unuka bude pričala prijateljicama - "Ja bih volela da umrem u dubokom snu, kao moja baka Jelena, a ne kao njeni putnici, vrišteći od užasa"

smisljam u koji danteov kruzic pakla da te smestim. :)))
ili, naravno, hoces da te provozam malo naokolo?
mirelarado mirelarado 21:39 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

Jelena Gall
smisljam u koji danteov kruzic pakla da te smestim. :)))
ili, naravno, hoces da te provozam malo naokolo?


Нема ту много премишљања, Јелена. Закон одмазде каже да је Милану место у вечитом леду 9. круга, међу издајицама гостију (овде гошће на блогу). ;-)
vishnja92 vishnja92 21:51 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

jao Mirela, nemoj tako neopozivo, led je hladan :)
mislim da je bolje da presudi sebi sam - evo mu test, onaj njanjin, pa nek vidi ko je i sta je...

(mozda ce da upadne u moj komsiluk, bas bi bilo zgodno :)
mirelarado mirelarado 21:57 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

Ааааа, Њањин тест!!! Ту сам са јеретицима. Фини људи. :)))))
Milan Novković Milan Novković 22:13 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

mislim da je bolje da presudi sebi sam

Presudio

First Level of Hell - Limbo
vishnja92 vishnja92 22:16 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

vau!
znala sam da ces sa testom bolje proci (u svakom slucaju, gore od onoga nije moglo)

(ja sam u drugom krugu, jeste nekakav komsiluk)
Milan Novković Milan Novković 22:23 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

znala sam da ces sa testom bolje proci

Ne kaži to dvaput

Purgatory Repenting Believers Low
Level 1 - Limbo Virtuous Non-Believers Very High
Level 2 Lustful High
Level 3 Gluttonous Moderate
Level 4 Prodigal and Avaricious Low
Level 5 Wrathful and Gloomy Low
Level 6 - The City of Dis Heretics Low
Level 7 Violent Moderate
Level 8- the Malebolge Fraudulent, Malicious, Panderers Moderate
Level 9 - Cocytus Treacherous Very Low

8 me brine :) iako mislim da je test prestrog ovde tj nisam Fraudulent, Malicious i ostale gluposti, nego se samo pecam na sitnicu ili dve
Jelena Gall Jelena Gall 22:36 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

Milan Novković
mislim da je bolje da presudi sebi sam

Presudio

First Level of Hell - Limbo

haha, ne nadaj se da ces tako jeftino proci!
vise mi se svidja onaj mirelin deveti krug - samo nemoj posle ja da budem kriva, ona je predlozila
odooooohhhhh
a ko je citao kiklopa, mozda ce se setiti coknjeva rakije i zdravice: cokanj do coknja- dva.
neuron do neurona - dva. to mislim.
Kazezoze Kazezoze 22:50 22.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

vishnja92
meni nisi :))

meditacija se cesto povezuje i sa epifizom - organskim "otelovljenjem" ceone cakre ili treceg oka.
navodno ("navodno", jer zaista ne znam dovoljno o tome da bih verovala ili neverovala) je ona izuzetno aktivna tokom meditacije. jedno vreme sam malo ceprkala po tome i maltretirala svog sirotog tatu da mi donosi relevantne medicinske clanke, ali nista nisam uspela da zakljucim :))

ps - secas li se jedne prepiske gde se spominjala leva&desna hemisfera mozga?

znash kako ja na to gledam... meditacija nam sluzhi da postanemo svesni nashih neaktivnih delova, recimo, da postanemo svesni sadashnjosti jer sadashnjost je smeshtena u vremenskom prostoru izmedju jednog udisaja i izdisaja. ta sadashnjost, to je nasha realnost jer sve ostalo pripada svetu maye (iluzije).
otvaranje cheone chakre je isto shto i budjenje nashih vishi misaonih centara (vishi emotivni i vishi intelektualni centar), a meditacija je samo put ka svesnom razumevanju ovih centara. shto vishe meditiramo, to vishe treniramo neaktivnu stranu i onog trenutka kada ta neaktivna strana nasheg mozga dovoljno ojacha i preuzme komandu nad aktivnom stranom mozga, odnosno desna hemisfera nad levom, tada se stvara mogucnost za otvaranja cheone chakre (treceg oka) iliti vishih misaonih centara koji preuzimaju svesnu kontrolu nad nashim umom.
vishnja92 vishnja92 08:39 23.10.2009

Re: Ideš mi na neurone!

naravski :)

ima tu jos nesto sto bi moglo biti zanimljivo za ovu Milanovu temu: kada si na intenzivnom programu meditacije (sto znaci da je priliv šuma sveden na minimum, a "ciscenje" kanala pojacano), pojavljuje se odnekud jedan mali hauzmajstor koji krene da ti vrslja po telu i opravlja i kucka raznorazne rasrafljene delove, tj - pocnes da osecas mesta koja nisu kako treba, i koja se nekako - verovao ili ne - dovode u red.

kao da mozak (ili svest, ili svesnost) prebacuje teziste na ono za sta inace nema vremena zbog gomile informacija kojima je zatrpan.
dvojni princip duh/telo tada kao da galami "hej, ja postojim! gle, ima me!" i opominje da cisto organska bolest ne postoji, vec je u pitanju samo narusena ravnoteza.
Blade Runner Blade Runner 04:29 22.10.2009

Eh! Nekad je sve to bilo jednostavnije...

Milan Novković Milan Novković 08:49 22.10.2009

Re: Eh! Nekad je sve to bilo jednostavnije...

Da, kompleksnost dekonstruisali u sve mnanje delove sve jednostavnijeg značenja.

Sad je dekonstruišemo u sve manje sastojke sve čudnijeg i nejasnijeg značenja.

Dva puta organizacione fenomenologije.
Unfuckable Unfuckable 05:47 22.10.2009

možda će

biti još zanimljivije (a trebalo bi...) kada nauka razotkrije - tajming, tj da li se koncept neuron "pali" kao rezultat analize ili - sinteze.
Pomalo nevezano, a možda i nije, mada je verovatno plod nekog lošeg iskustva :
komšija ima psa, staford - pitbul - kungfu - štatijaznam - mix, rođeni ubica demonskog pogleda i neverovatno pitome naravi. Naravi koja svičuje na "uništi" samo kada ugleda nekog crnog psa. Dakle - samo crnog.
Ostali deo života uglavnom glumi - mačku.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:43 22.10.2009

Re: možda će

Unf...
... Naravi koja svičuje na "uništi" samo kada ugleda nekog crnog psa. Dakle - samo crnog.
Ostali deo života uglavnom glumi - mačku.

Ovo me podseti na nešto. Dok sam boravio, kao dete, u Zambiji, jedan naš tip, iz Galenike, imao je psa koji je - lajao samo na crnce. Bukvalno tako. Belci su mogli da ulaze i izlaze iz dvorišta bez problema - ali kad se pojavi crnac, pas hoće da pobesni. Ili je tako izgledalo.
Unfuckable Unfuckable 09:51 22.10.2009

Re: možda će

ih, pa naš Đeki je u askari bio naučen da laje samo ako šapku ugleda, da opomene vojsku
ninasimone ninasimone 17:31 22.10.2009

Re: možda će

Unfuckable
biti još zanimljivije (a trebalo bi...) kada nauka razotkrije - tajming, tj da li se koncept neuron "pali" kao rezultat analize ili - sinteze.
Pomalo nevezano, a možda i nije, mada je verovatno plod nekog lošeg iskustva :
komšija ima psa, staford - pitbul - kungfu - štatijaznam - mix, rođeni ubica demonskog pogleda i neverovatno pitome naravi. Naravi koja svičuje na "uništi" samo kada ugleda nekog crnog psa. Dakle - samo crnog.
Ostali deo života uglavnom glumi - mačku.

Pomalo nevezano, takodje - zato se ja bojim tih kungfu pasa i pored svih ubedjivanja njhovih gazda kako su pitomi ko macke. Kad im dodje zuta minuta - na sta mi nekako ovaj neuron najvise lici - nahebo si.
ninasimone ninasimone 17:34 22.10.2009

Re: možda će

vladimir petrovic
...jedan naš tip, iz Galenike, imao je psa koji je - lajao samo na crnce. Bukvalno tako. Belci su mogli da ulaze i izlaze iz dvorišta bez problema - ali kad se pojavi crnac, pas hoće da pobesni. Ili je tako izgledalo.

hmmm... da nije gazda tu malo umesao prste? Ili je pas dosao iz legla sa dugom tradicijom lajanja na crnce? Naravno, uvek postoji mogucnost i da je kao mali popio neke batine od strane crne ruke.
silver bullet silver bullet 19:54 22.10.2009

Re: možda će

Ovo me podseti na nešto. Dok sam boravio, kao dete, u Zambiji, jedan naš tip, iz Galenike, imao je psa koji je - lajao samo na crnce. Bukvalno tako. Belci su mogli da ulaze i izlaze iz dvorišta bez problema - ali kad se pojavi crnac, pas hoće da pobesni. Ili je tako izgledalo.


Ovo ipak nije tako tesko objasniti i stvar je pre dozivljenog negativnog iskustva nego okidanja tog jednog neurona.
Jednostavno receno - zivotinja pamti ako ju je neko zlostavljao ili tukao u detinjstvu (steninjstvu?). Sansa da je to radio crnac - srazmerna je broju crnaca u Zambiji. Pogotovo ako se uzme u obzir da je kasniji vlasnik bio upravo belac te je pas fiksirao crnca kao izvor maltretiranja.

I uopste da li koncept svesti i moze da se primeni na zivotinje?
Milan Novković Milan Novković 22:39 23.10.2009

Re: možda će

Kad im dodje zuta minuta

Kad se koncept neuron napije, ili ode na spavanje
Doctor Wu Doctor Wu 06:05 22.10.2009

Meni je fascinantnije od

Jennifer Aniston bilo ono "odvajanje" svesti od njenog "nosioca". Za one koji nisu gledali, ukratko, eksperiment se sastoji u tome što mozak, pomoću specijalnih goggles i kamera, dovede u stanje da reaguje na senzacije koje se dešavaju drugoj osobi. Na taj način se mikrostruje u mozgu pobuđuju, na primer, kad nekog drugog, potpuno se izgubi osećaj za levo i desno. Da li to znači da su, na primer, slepi ljudi "svesni" na drugi način od onih koji vide?... A fascinantni su bili i oni MRI scanovi koji pokazuju jasno razliku između budnog i uspavanog mozga (kao i zašto je čoveku potreban san).

I pade mi na pamet kako će neki od ovih baja verovatno za koju godinu dobiti Nobela, a svo njihovo istraživanje je omogućeno isključivo radom nekih inženjera koji su omogućili i nMRI i medical imaging najviše klase. Valjda će ih "nobelovci" pomenuti u svom pozdravnom govoru.
Gospodja Klara Gospodja Klara 07:56 22.10.2009

Re: Meni je fascinantnije od

"odvajanje" svesti od njenog "nosioca"


Ovo me je asociralo na priču o dečaku iz Indije, Tito M-nekako se zove, koji je uprkos dijagnozi teškog autizma, uz pomoć svoje majke naučio da se izražava pismeno (čak je i nekoliko knjiga njegovih objavljeno), i tako prvi autentično uspeo da opiše celu tu kakofoniju impulsa i informacija u sebi. Treba napomenuti da gotovo da nije imao kontrolu nad sopstvenim telom. On je to opisao kao postojanje dve nezavisne osobe u sebi, jednu koja razmišlja, percipira, oseća i druge koju čine nekontrolisane radnje i pokreti.
Mi danas, tj. nauka uglavnom zna šta blinka i pucketa u ljudskoj glavi, verovatno će u nekoj bliskoj budućnosti uspeti da pronikne i u zašto i kako. Što reče gore Unfuckable, da li se palimo na analizu il' sintezu.

Valjda će ih "nobelovci" pomenuti u svom pozdravnom govoru.


A njih ako se sete - sete...

EDIT: Tito Mukhopadhyay, našla
Milan Novković Milan Novković 09:03 22.10.2009

Re: Meni je fascinantnije od

"odvajanje" svesti od njenog "nosioca"

Da, fascinanto kako je mozak plastičan, po svim presecima.

Kao da svako jutro "pita": Koja čula imamo danas na raspolaganju?

Što se tiče tih "naočara" nas su još u gimanziji učili kako možeš da staviš naočare koje ti obrću sliku po vertikali, naglavačke. I posle nekoliko dana sve je normalno, ti to više ne doživljavaš naglavačke, nego kako treba.

Onomad je "Wired" preneo eksperiment gde su čoveku zatvorili oči, stavili kameru na čelo, svaki pixel generiše napon, kao baterija, +/- N volti, na kvadratnoj pločici koju su ispitaniku stavili na jezik (ko nije probao može da proba da stavi elektrode 4.5 i 9 volti baterije na jezik).

Ovde je na jeziku bilo onoliko ovakvih baterijica koliko pixela.

I priča čovek - neko vreme mora da razmišlja, voljan aktivnost, uči, neku prepreku zaobiđe u neku udari.

A onda, polako, odjednom počinje da "vidi" prostor oko sebe bez razmišljanja.

Još devedesete su "trebale" da budu decenija mozga-svesti. Ali nisu, uvek nepredviljivi putevi naučno tehničkog istraživanja. Samo sve to sad tako ubrazava, co-ubrzava, tako da nema dileme da je ovo sad LifeScience stoleće.
ivana23 ivana23 10:14 22.10.2009

***

angie01 angie01 08:18 22.10.2009

,

myredneckself myredneckself 09:12 22.10.2009

uhhh...


Šta ćemo ako nam dete sutra pokaže prstom na ekran - eno ti je, ćelija za „čistu" mržnju, eno ti je i za čistu ljubav.

I napreduju tako sam ja u mašti pomislio kako sutra ova besmislena mašina ispred nas, koja sad ima tastaturu, miša, mikrofon, kameru itd množe da ima u sebi takav neuralni skener da ti prosto crta na ekranu šta ti se dešava u glavi.

To će biti interesantan atak na naše "ja", gde šačica phihometrijskih PowerPoint slajdova završava sa ovim pokazivanjem prstom. I atak je višedimenzionalni - napadaju kompjuter, mi sami, pa onda ovako neko društvo.


mene sve ovo fascinira !
a pomalo me hvata i jeza...
možda ćemo neizbežno postati delom mašina, delom genetski modifikovani besmrtni organizmi
ako preživimo dovoljno dugo
mislim da ovaj moj "sf izlet" nije mnogo off-topic
vishnja92 vishnja92 09:16 22.10.2009

Re: uhhh...

zasto jeza? pa to je visi stepen slobode, ako nista drugo
myredneckself myredneckself 11:33 22.10.2009

Re: uhhh...

zasto jeza? pa to je visi stepen slobode, ako nista drugo

vishnja, ti si na polju filozofije, a ja na izletu sa
lovely cyborg i...

... cyborg officer


dalje, mogla bih te možda nestrpljivo, kao ti mene, pitati ( ah...ti neuroni!) - kako ti to ne vidiš kao ja?-
ali ja ću probati ovako - hmm...ti to tako vidiš!? divno, čudesno! -
vishnja92 vishnja92 11:40 22.10.2009

Re: uhhh...

izvini ako je tako zazvucalo, nije mi bila namera. a tebi?
dalje, mogla bih te možda nestrpljivo, kao ti mene, pitati ( ah...ti neuroni!) - kako ti to ne vidiš kao ja?-
ali ja ću probati ovako - hmm...ti to tako vidiš!? divno, čudesno! -
myredneckself myredneckself 11:58 22.10.2009

Re: uhhh...

vishnja92
izvini ako je tako zazvucalo, nije mi bila namera. a tebi?
dalje, mogla bih te možda nestrpljivo, kao ti mene, pitati ( ah...ti neuroni!) - kako ti to ne vidiš kao ja?-
ali ja ću probati ovako - hmm...ti to tako vidiš!? divno, čudesno! -

moji neuroni su se odmah izgrupisali i doneli odluku, ( nijedan nije bio freelancer) - nipošto !!!
vishnja92 vishnja92 18:28 22.10.2009

Re: uhhh...

jasnaz jasnaz 08:44 22.10.2009

Koncept koncepta: 1 na 1


Iju, zašto ubijati!?
Meni je sjajno što postoje i zanimljivo: zašto postoje, takvi! ne)vezani






Šta radim, tako nevezan?
Molim lepo, čekam svoju atrakciju.
Drugi mi, izvin`te, niste zanimljivi.
Šta radim čekajući?
Volim je.
Ee, dragi moji: o toj vezanosti vi možete samo šumeti.......






Milan Novković Milan Novković 09:19 22.10.2009

Re: Koncept koncepta: 1 na 1

Iju, zašto ubijati!?

Lako je pitanje šta sa sto milijardi minus pet neurona. A teško šta sa tih pet, npr.

Zamisli oca koji tuče decu i kome se 10 sekundi pre tuče pali jedan neuron, samo tad i nikad više.

Nisam toliko mislio na fizičko ubijanje, nego i razvezivanje našim ponašanjem. Koncept je više u tim "pipcima", tako sam i ovu mračnu kompjutersku ilustraciju izabrao.

Interesanant misaona slika nas kao ekosistema ovih svetlih i mračnih igrača u načim glavama, koji jedni druge koriste da postignu "ciljeve", pošto ni jedan sam za sebe nije dovoljno pametan.
jasnaz jasnaz 09:52 22.10.2009

Koncept koncepta: 1 na ?


ako excentrika treba ne pustiti da vršlja, jer može da naudi ritmu organizovanih - ok: povlačim svoju naklonost ka solo projektima! ovde su posledice, kako razumem, suviše ozbiljnije.

Milan Novković Milan Novković 11:32 22.10.2009

Re: Koncept koncepta: 1 na ?

solo projektima

Veze su tu osnovna dimenzija. Ok, solo "centrala" samo kome pripadaju veze / kome pripada veza izmedju dvoje ljudi?

Ja sam uzeo negativan primer pošto je negativna strana panic strana, brza reakcija, možda blago odsustvo lepih manira u priči sa drugima, ali ja je koristim i u priči sa samim sobom često, da "ubrzam" stvari :)

To često su i dalje retki "projekti" u ondosu na sav ovaj inspirativni buzz oko nas

Zamisli koncept neuron, koji možda već imaš, koji ti dozvoljava da u sekundu pogledaš prvo drvo i kažeš, puna oduševljenja, vidi kako je lep ovaj svet, bez obzira na ostatak sveta oko tebe u tom trentuku.

Nije lako, izuzetno je apstraktno, nema logike, od nas 5 u kući izgleda da ga samo moja starija ćerka ima, dok mi ostali još vežbamo, svakog dana u svakom pogledu
jasnaz jasnaz 14:08 22.10.2009

Koncept: u-pisano

-- kome pripadaju veze / kome pripada veza izmedju dvoje ljudi?

Kaže meni čovek koga volim:

Nismo Mi vlasnici Naše sreće,
a ni zaslužni
koliko bismo voleli da smo
,

a ja se ljutim: Pa Ko je onda!?

eeeeee


-- Zamisli koncept neuron, koji možda već imaš, koji ti dozvoljava da u sekundu pogledaš prvo drvo i kažeš, puna oduševljenja, vidi kako je lep ovaj svet, bez obzira na ostatak sveta oko tebe u tom trenutku.
Nije lako, izuzetno je apstraktno, nema logike, od nas 5 u kući izgleda da ga samo moja starija ćerka ima
, dok mi ostali još vežbamo, svakog dana u svakom pogledu.


To znači da, ako bih volela da neki odnosi rade na odmah-prekidač, to mogu da uvežbam! Hm.... Mislim da taj ljubavni odnos imam sa morem: oduvek. I sasvim sam sigurna da ima veze sa onim gore: o nemanju uticaja na tu sreću! Ne znam da li pripisati tim-tvojim-neuronima (!), ali znam kako jeste.



mirelarado mirelarado 21:13 22.10.2009

Re: Koncept koncepta: 1 na 1

Milan Novković
Zamisli oca koji tuče decu i kome se 10 sekundi pre tuče pali jedan neuron, samo tad i nikad više.


Мој једва жмигајући радом истрошени неурон, у ове вечерње сате, јавља ми да нам је ипак одавно познато тзв. стање сужене свести, у којем је човек кадар да почини најгнусније злочине.


vladimir petrovic vladimir petrovic 09:49 22.10.2009

Odličan blog

čak i za nas koji, kako neki već pre mene rekoše, nismo previše "science minded".
Milan Novković
... Sam koncept koncepta je najverovatnije problem, ako i ovakvi concept neuroni postoje. Što ne čudi. I filozofima je koncept odavno premešten iz fioke za razmišljanje u fioku za umetnost.

Očigledno je da i filozofi, ponekad, idu linijom manjeg otpora, he, he, he...
Samo nije isto otkucati u Googlu "Jennifer Aniston" i dobiti još malo pa 3 miliona linkova, i otkucati to isto u glavi. Glava je spora i neprecizna. A pametnija!

Svaka čast čika Guglu, ali - živela glava!
ivana23 ivana23 10:45 22.10.2009

***

myredneckself myredneckself 11:52 22.10.2009

Re: Odličan blog

Svaka čast čika Guglu, ali - živela glava!

Vladimire,


marco_de.manccini marco_de.manccini 13:15 22.10.2009

Kako ubiti koncept neuron?

па зна се, алкохолом.
Jelena Gall Jelena Gall 21:20 22.10.2009

Re: Kako ubiti koncept neuron?

marco_de.manccini
па зна се, алкохолом.

i cigarama. molim lepo, da se ne zaboravi. i naravno, mora da se pretera.
Milan Novković Milan Novković 21:24 22.10.2009

Re: Kako ubiti koncept neuron?

Ja svoje rokam dremanjem pred televizorom, na kom trešte neke gluposti
naroz naroz 14:33 22.10.2009

Brain theory

Cini mi se ovaj TED talk ima veze sa temom.... i skorz me interseuje sta mislis o tome. Ja sam odgledao predavanje onda odsulsao oko 9h predavanja na internetu i na kraju kupio knjigu.

U knjizi ima deo o neruonskim mrezama i kaze da je to kao kad bi neki ljudi iz buducnosti proucavali nase kompjutere da bi ustanovili kako rade. Otkriju da su izgradjeni od tranzistora. Onda pocnu da ih povezuju i onda ih povezu nekako i wow otkriju radio, onda ih povezu malo drugacije i otkriju tevlevizor... Ali to nisu hteli. Hteli su da provale kako rade kompjuteri.





naroz naroz 21:38 22.10.2009

Re: Brain theory

u njegovoj teoriji tvrdi da logicno razmisljnje pripada neokorteksu. Kao na primer prepoznavanje neke licnosti dok emocije dolaze iz nizeg mozga (lower brain). E sad koliko mali mozak razlicit, i da li i tamo ima neka celija koja opali na ljubav mrznju itd. Ne kaze nista o tome. Ja sam se valjda odusevio idejom da su stvari komplikovane dok ih ne skapiramo, a onda vise nisu takve.
Milan Novković Milan Novković 23:12 22.10.2009

Re: Brain theory

Odgledao.

Da, memorisanje je genije našeg intelekta, ne logika. Tj i logika je kritični deo ali mnogo manje od genija.

On pominje "patterns", obrasce, ali se ne udubljuje u tu priču pa ostaje utisak da je to jednostavan proces.

A nije, inače bi nam se memorija popunila za nekoliko nedelja života.

Isto tako, pamćenje i predikcija kojoj je pamćenje u osnovi nisu ni malo simetrični - mi mnogo bolje pamtimo da bismo bili u stanju da prepoznamo, predikcija ima mnogo ograničeniji prostor.

Npr, kad po prvi put pojedeš neko izuzetno ukusno jelo pa ga posle mnogo godina ponovo probaš svašta prepoznaš pre nego po drugi put počneš da ga jedeš, ali ne možeš previše da rekreiraš u sećanjima - velike su šanse da ćeš samo da se setiš "koncepta" (evo ga opet :) da je jelo jako ukusno, interesantno.

To je zato što pre nego što nešto zapamtimo na dug rok to nešto prolazi kroz žestoku redukciju podataka, hashing, koji je evoluirao da pamtimo da bi kansije prepoznavali.

Hashing algoritmi su izuzetan izazov za matematičare uglavnom, mi inženjeri ih više koristimo nego što pokušavamo da ih dizajniramo, u svakodnevnom poslu, u AI polako i sve više i kreativnos IT dela populacije dolazi do izražaja (hashing algoritmi i data modeling su u nekoj iterativnoj, kreativnoj petlji)

Ovo sa tranzistorima nije isto, elektronika je za sad, i uglavnom, algoritamska mašinica, mozak heuristička.

Elektroniku je lako "provaliti" "standardnim" mehanizmima, u njoj ima "opipljive" logike, u mozgu mnogo manje :)

Na sreću, kad je viša organizacija mozga u pitanju i tamo ima logike i kad počne da se priča o regionima, a ne neuronima, tu ima algoritamskog, slični smo, tu baš brzo napreduju (u jednom eksperimentu ideš kroz neki lavirint u kompjuterskoj igri, npr, skener ti skenira aktivnost mozga i softwer ume solidno da odredi gde si samo po ovom skeniranju - znači modeli su "tu", analitički, heuristički, mešani, nije bitno, u svakom slučaju je istinski fascinanto.
mladen.mladen mladen.mladen 18:54 22.10.2009

ja ne reagujem na jenifer.

ne stigoh do sad da procitam, sve cekam na miru da budem. mada nema sad mire, al fala na informaciji. objasnjava mi neke stvari o meni te mozda i nisam malo lud sam sebi ponekad.

ja reagujem na maju.
bindu bindu 19:39 22.10.2009

.

- radi se o pojedinačnim neuronima koji "okidaju" (uključe se i "rade" samo i uvek na jedan konkretan, ovom prilikom prost nadražaj, na primer fotografiju neke ličnosti. I to ne ličnosti u nekom kontekstu, sa drugim ličnostima, u specifičnoj situaciji ili slično. Nego samo ličnosti.



da, to i ja kazem ako hoces da posaljes poruku nekom ko te nervira stavis youtube sa ovakvim umetnickim kontentom,
a ne da mu kazes ti si ovakav ili onakav:) sto ne znaci da ja ne slusam i ne gledam i drugu vrstu umetnost.ali ova je uvek prigodna za specificne momentume:)))))))))))))
valjada sarski je mislio na takva moja misljenja, sa kojima se on ne slaze, a za koja imam sva prava ...
ostala moja misljenja su; ne ubij ,ne ukradi , ne siluj, ne omalovazaj, ne ponizavaj, ne salji privatne poruke sa uvredljivim kontentom itd & itd. to su neka opsta misljenja koja bi trebala da budu civilizaciski standard.:)

edit; da, jos da dodam, za one koje ce da "mrze" da pogledaju youtube u jednom momentu marlin manson jase svinju:))))))
i to je poruka ovok youtuba i mog komentara; kad uzjases svinju, onda si ko na konju. u tome je velicina ovog umetnika.sto samo on to moze i niko drugi i to radi iz ciste ljubavi prema ljudima koji ga u vecini ne trpe. tako da je skretanje paznje na mrznju, ovde centar cele price.mrznja, taj tako fino upakovan prepatat za masovnu upotrebu. dakle treba jahati svinje a ne klati ih i jesti ih.

ps moracu i ja vec jednom da pocnem da pisem blogove o ovim stvarima malo opsirnije, (idiot hehehe)



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana