Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Zdravlje| Životni stil

Pravda za Davidoffa

Unfuckable RSS / 23.10.2009. u 05:35

   U Srbiji se dnevno popuši oko 70 miliona cigareta, tj oko 3,5 miliona kutija. Jedna od njih je moja.
Po nekim istraživanjima, Srbi su po potrošnji cigareta u Evropi odlična srebrna medalja, odmah iza braće Grka.
Nema, na žalost, podataka koji smo po potrošnji bensedina, ugljenmonoksida ili ribe po glavi stanovnika, ako bi Neko krenuo da drži slovo o „zdravlju nacije“, odmah da prekinem tu muku.
LM, naš dragi ministar Tomica Milosavljević rešio je da Srbima nanese još malo zdravlja, a sreća i zabava se podrazumevaju :

 

U tom smislu, narečeni Tomek je obznanio da će do kraja godine doneti Zakon o zaštiti stanovništva od posledica duvanskog dima , kojim će biti zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorijama. Da ne gubim vreme u opisivanju ove fantastične i nadasve genijalne ideje, pustimo to nadahnutom Tomi :
Odgovarajući na pitanje hoće li dobiti podršku on je kazao da to ne zavisi od njega već od toga da li će 250 poslanika u Skupštini imati svest o štetnosti duvanskog dima i o tome da niko nema ništa protiv pušača, već protiv pušenja. (dakle : nema ništa protiv fudbalera, al’ mu smeta lopta, idi !)
„To je jedna jednostavna i primenjiva mera, koju u naredne dve godine treba da naučimo da primenjujemo. Zakon je praktičan, kratak, uvodi strože kaznene mere i obavezu da unutar radne ustanove imate osobu odgovornu za poštovanje zakona, koja treba da vas prijavi pre dolaska inspektora”, kazao je ministar. 
Izuzetak do 2012. godine su restorani, kafići, ugostiteljski objekti u kojima se dozvoljava podela na pušački i nepušački deo, gde mora da bude bar polovina i malo više nepušačko. To je jedna jednostavna i primenjiva mera svuda”, smatra inspiracijom katapultirani Tommy i nezadrživo nastavlja :“Čini mi se da nam to skreće pažnju i da nas uči da ipak u svakom ugostiteljskom prostoru mora da bude podela”. On je dodao da prostor u ugostiteljskim objektima mora da se prilagodi u roku od 90 dana od usvajanja zakona i ocenio da je taj propis test i za društvo da li smo svesni da je „reč isključivo o civilizacijskoj stepenici“
(hvala ti Ministre na učenju, postepenosti, praktičnosti, civilizacijskim skalinama, deobama i izuzecima, ali ne kopčam se još uvek na leđima)
Također, Tommy planira da Zakon bude usvojen do kraja godine.
Ok, sada već moram malo više da se umešam : a koje to godine, plemeniti Ministre? Ove ? 
Netje motji ove notji, iskreno Vam velim.
  Entuzijastični und Dobronamerni Tomaž malko se zatrčao i gubi iz vida nekoliko stvari : 
  Prvo : nikoga nije pitao šta zaista misli o toj velelepnoj ideji, osim u vidu neke sirote ankete na sajtu ministarstva. Glasao, ali me baš briga za ankete na sajtovima u vreme kada bar polovina životno zainteresovanih za ovu temu nema ni internet, a druga polovina nema pametnija posla nego da se zeza po sajtu ministarstva. Ali na ovo ću se vratiti kasnije.
  Drugo : razmišlja li bezbrižni Tommy o sasvim izvesnom porastu nasilja. O da : nasilja - u svoje ime govorim, naravno, i priznajem da sam, u nedostatku uslova da vršim praiskonsku potrebu pušenja spreman svašta da uradim. Bukvalno svašta. A računaju me u „kulijanu“, uglavnom. Među 3,5 miliona korisnika cigareta sigurno ima bar 20% nešto malo nestrpljivijih od mene, koji bi se mogli osetiti krajnje frustrirano. A frustracija rađa bes. Da li je ministar predvideo eventualne vanredne izdatke na organe reda i mira koji bi morali da preuzmu teret, ovako nespretnim razmišljanjem generisane tenzije, na svoja već umorna pleća i - koliko bi to opteretilo Budžet, a o spokojstvu građana da ne pričam ? Ne remeti li ministar ovim pretnjama umotanim u „ideje“ upravo spokojstvo nekih tričavih 3 milijuna svojih sugrađana ? Moje je demolirano i nespokojan sam danima. Ometen mi je lični red i mir, nisam ni za šta. a produktivnost mi je nula.
  Treće : već mesecima čitamo kako se naši veći gradovi etabliraju kao dobra i relativno jeftina mesta za provod. Zvuči kao turizam, ili nešto bar slično tome. U mojoj glavi turizam = priliv novca i pozitivno pozicioniranje. Ne i u Tomekovoj : Čovek je rešio da motornom testerom ubije tu krhku zelenu mladicu srpskog turističkog progresa i deviznih priliva : provod bez cigara, ma idi! Svež planinski zrak (iz Pančeva, recimo?) u limenkama i voćni sokovi, mora da zato turisti hrle vikendom, a i šire, put Srbije?
  Četvrto : hajde da ne drvim previše o ljudskim pravima, pravima na izbor,etc, valjda će to neko umeti i bolje, ali nije zgoreg da se spomene: Ovo je poziv na diskriminaciju velikog dela populacije iz samog vrha vlasti. Jer, ja ne znam odakle ikome pravo da kažnjava pušenje, i one koji to dozvoljavaju punoletnim poreskim obveznicima i glasačima, a ovamo im dozvoljava da te iste cigarete kupuju i poprilično lepo pune Budžet? Zašto se Zaštitnik građana malo ne pozabavi glede razmahanog Ministra, takodže se pitam.
  Peto : efekat na ugostiteljstvo i iskustva iz okruženja. (to je ono oko kopčanja na leđima, moj Ministre!). Dakle:neće biti kao u Hrvatskoj, ali će ubrzo biti kao u Hrvatskoj, a ja sam valjda blesav pa ne umem da sabiram 2 i 2 ? Pa baš lepo : ruinirajmo i to malo poreskih obveznika koje Kriza nije dokusurila, grehota da se propusti. Možda da svi otvore bašte na račun parking prostora, sa posebnim akcentom na zimske bašte (ognjište included) ili poskidaju krovove, pa naprave montažne kafane na sprat, kao garaže? Bravo Ministre! Još malo manje priliva u državnu kasicu a malo više naroda na birou rada , level completed! A ove što ne postignu u 90 dana – pokažnjavajte, naravno!
  Zašto država ne dotira novcem od akciza, kao pilot projekat, otvaranje par ugostiteljskih objekata u kojima neće uopšte smeti da se puši + malo dampingovanih cena, čisto da vidimo kako će finansijski stajati nakon 6-12 meseci, i koliko ljudi zaista želi da uživa u tome?  
Radite malo oglede na nepušačima, hoću reći!
  Gledajući s nevericom u monumentalne planove ministra Tomice, kojima provocira dodatno upropaštavanje već istanjenih živaca većine poreskih obveznika Srbije - ja ne mogu a da se ne zapitam ono čuveno :  „Kome sve to treba u ovom trenutku?“
  Je l' se to šalje poruka polovini (bar) punoletnih građana Srbije da mogu da idu na Ušće pa da tamo malo puše ? I šta će biti ako na tom Ušću bude malo - gužva ?
Vraćam se na tačku jedan : kao što rekoh, komrad ministar nikoga nije pitao o ovoj svojoj ideji, a ako i jeste – nije pitao one koje bi trebalo da pita – građane Srbije :

 Predlažem, krajnje đentlmenski, besplatnu ideju gopodinu Ministru : da na tih 3,5 miliona dnevno prodatih kutija cigareta, privremeno nadogradi par dinara i iz tog viška vrednosti koji se stvori finansira referendum. 
Da, da – referendum, verovatno prvi referendum u istoriji Srbije koji Državu neće koštati ni dinara!
(imamo ovde na blogu i tak'ih upućenih koji bi nam mogli odokativno reći koliko košta ta zajebancija, svakako manje nego raspolaganje tuđom mukom & plućima, kao i da li je to izvodljivo)
Dakle, ne zanimaju me polovične i kvazikompromisne ideje, molbe raznih udruženja da se sve to malo prolongira ili ublaži, pošto je to samo obična „prodaja cigle“, ne tražim čak ni Zakon o zaštiti pušača od Tomice Milosavljevića.
Hoću referendum ! Hoću da moj poslanik traži fuckin’ referendum, hajde da prebrojimo mi sve to. 
Onda ćemo jako lako utvrditi čija će to većina biti u kafani, gospon' Ministre, i da li će od tog Vašeg krajnje nepromišljenog predloga uopšte nešto i ostati - prosto je i lahko to - kao ispuhnuti plavičasti dim poslat u tmicu sobe posle dobrog sexa.
   „...s obje strane restorana
  prikrivene razlike
  zabranjeni teritorij
  pravo lice pobune...“

ps : ja ću, svakako, iskoristiti priliku da se ovim povodom malo kreativno ispoljim na dve mejl adrese : 
zastitnik@ombudsman.rs
http://www.zdravlje.gov.rs/1contact.html
što ne bi i Vi ?

bartsimpsongeneratorri.gif

 

 



Komentari (816)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 14:06 23.10.2009

Re: ponasas se

Ekonomski:
psihoterapija 45 minuta za 20 do 50 evara (kako gde) ili pušenje mesec dana za 20 do 100 evara (zavisno od vrste i količine).
Voilà!
shumska shumska 14:11 23.10.2009

Re: ponasas se

vishnja92 vishnja92 14:14 23.10.2009

Re: ponasas se

e sad ce tek da se dignu kuka&motika

dejs :))
shumska shumska 14:21 23.10.2009

Re: ponasas se

...vajni Ministar bi mogao malo više da se pozabavi zdravstvom i korupcijom i listama čekanja za običan specijalistički pregled kod npr. ortopeda i uslovima lečenja, a ne nekakvim progonom pušača. nije mi jasno kako im iskustvo nama bliske Kroacije nije pomoglo da shvate neke stvari?
ovo za gandzu, pa ništa, malo se igram sa Bartvovom tablom....
alkohol je ako ćemo pravo štetniji i od duhana i od ganje, pa je ovde društveno prihvaćen i svi piju k'o nenormalni.
da se ja nešto pitam - prohibicija bato.
dok te zbog dva tri grama trave ovde još uvek leše u policiji, ne verujem nikakvim procesima tranzicijama regulativama napretcima. u našem društvu.
dovoljno te spopali nepušači još ti je samo falio jedan gandza liberation lunatik sorry Unf
.
margos margos 14:24 23.10.2009

Re: ponasas se

Shumi, sad tu imamo novu frku - društveno je druželjubivije, to kad kruži, al' da l je zdravije - mislim to - od usta do usta???
Hmmm...
shumska shumska 14:29 23.10.2009

Re: ponasas se

dejs

malo me šlog nije dokačio kad videh da je blog objavljen u sedam ujutru...da ti uzvratim prigodnim otpozdravom:
e sad ce tek da se dignu kuka&motika

nisam odolela da u priči oko zdravog života, svekolikih tolerancija u društvu i ostalim slobodama ne spomenem još jedan problem :):)))))
Unfuckable Unfuckable 14:36 23.10.2009

Re: ponasas se

da se ja nešto pitam - prohibicija bato.

hehehehe, pa kakva crna prohibicija, osta Budžet prazan !
shumska shumska 14:38 23.10.2009

Re: ponasas se

društveno je druželjubivije, to kad kruži, al' da l je zdravije - mislim to - od usta do usta???

ima rešenja, Mardz - neki ga već primenjuju: svako svoju cigaretu puši...eh, šta ti je ta alijenacija, prokleto otudjenje...nema više onih vremena, onako svi zajedno, milina u krugu bre k'o da su ljudi oko ognjišta, kog spomenu autor današnji čovek je usamljen čovek i potrebni su mu stimulansi, hebga.
neko Davidoff, neko Smirnoff, neko Morning glory, neko zeleni čaj.
margos margos 14:50 23.10.2009

Re: ponasas se

ebga.
neko Davidoff, neko Smirnoff, neko Morning glory, neko zeleni čaj.

Svaki put kad se povede priča o nekoj vrsti zavisnosti i o zdravlju - meni odmah u glavi jedan čistunac - Adolf Hitler. Vidim da čuči u mnogima i sam' čeka da se iskaže.
sybil sybil 15:03 23.10.2009

Re: ponasas se


ne znam cemu tolike komplikacije kad je sve veoma jednostavno. takav zakon je u evropi i uopste na zapadu na snazi vec vise od 15 godina i nema problema. pa necemo mi valjda ovde da pravimo nesto mimo sveta, neku kubu za pusace.
Rejlem Rejlem 15:10 23.10.2009

Re: ponasas se

Nas koji pusimo gandzu...



Unfuckable Unfuckable 18:43 23.10.2009

Re: ponasas se

takav zakon je u evropi i uopste na zapadu na snazi vec vise od 15 godina i nema problema. pa necemo mi valjda ovde da pravimo nesto mimo sveta, neku kubu za pusace.

ne, mi ćemo samo malo da sprovedemo da se o tome izjasni gradžanstvo kome je dosadilo da Tomica vrši ekperimente in vivo.
Uostalom, kako su to uradili u Evropi, imaš na nekoliko mesta po komentarima - linkovao sam. Tamo je ostavljena mogućnost da vlasnici lokala (veličine do 70 ili 100 kvadrata, zavisno od države) sami odluče (a ne Ministar za sve njih da odlučuje!) hoće li njihov lokal biti "smoke free" ili ne.
I onda će svako od tih vlasnika, prema profilu svojih klijenata i usluzi koju nudi naći neki svoj interes i neku konkurentsku prednost, prosto je to
extruder extruder 14:27 23.10.2009

neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

Pusenje je neodgovorno ponasanje prema zdravlju organizma, poput neodgovornog ponasanja u saobracaju.
Ukoliko u saobracaju napravite neki prekrsaj, sledeci put upadate u razred sa mnogo skupljom premijom od razreda u kome se nalaze savesni vozaci, bez nacinjenih saobracajnih prekrsaja (tako je barem kod kasko osiguranja).
Na isti nacin je potrebno tretirati pusace.
Urediti tako sistem zdravstvenog osiguranja, da pusaci mnooogo skuplje placaju iste one usluge koje placaju nepusaci.
Zasto bi nepusaci placali izgradnju bolnica i zdravstevnih usluga kojih polovina ne bi ni trebalo da postoji da nije pusaca i bolesti direktno ili indirektno izazvanih pusenjem?
margos margos 14:38 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

Pa jes'... što bi oni bez dece odvajali za porodilišta, vrtiće, škole... pešaci za saobraćaj i autoputeve... a tek, svi mi koji smo za mir - za odbranu i naoružanje?
Unfuckable Unfuckable 14:38 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

ma, o svemu može da se priča - ne sporim
Ali, hoćemo da pušimo u kafani, bato, za sve pare - to je poslednja linija odbrane i to ne damo.
ivana23 ivana23 14:39 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

margos
Pa jes'... što bi oni bez dece odvajali za porodilišta, vrtiće, škole... pešaci za saobraćaj i autoputeve... a tek, svi mi koji smo za mir - za odbranu i naoružanje?

sybil sybil 15:04 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

Unfuckable
ma, o svemu može da se priča - ne sporimAli, hoćemo da pušimo u kafani, bato, za sve pare - to je poslednja linija odbrane i to ne damo.

imas u knez mihajlovoj kafana do kafane na otvorenom, tamo moze da se pusi do mile volje, sta fali.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:10 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

Ali, hoćemo da pušimo u kafani, bato, za sve pare - to je poslednja linija odbrane i to ne damo.

Čovek ne može da ne primeti da si uporan, braneći "svoje pravo". To je u redu.
Samo najžešći su oni koji brane nešto što, deep inside, osećaju da će im doći glave, odnosno da neće odbraniti...

Baš sam pretrčao preko jednog članka Svetislave Basare, u Danasu, od pre dva dana. Naslov: "Pravda za Borisa!", a podnaslov: "Čaša vina kao uvertira".

Sprda se Basara sa vešću da će predsednik države biti kažnjen što je popio čašu šampanjca u prostorijama sportskog kluba (Basara na to ima pravo, jer priznaje da je on lično ljubitelj dobre kapljice, zna o čemu priča, he,he,he). I tako je Basara razvezao priču (da pravosudje zamajava javnost kako, eto, kažnjava sitne prestupnike dok veliki prestupnici...). Ali na kraju, Basara pominje ovo:

"Prekosutra zapališ cigaretu na pogrešnom mestu, ode na prisilni rad, oduzimaju ti gradjanska prava i postaješ predmet društvenog prezira. Za to vreme, ona gospoda koju sam malopre pomenuo, kloneći se cigareta i pića, puni džepove i ambare".

Hteo sam da kažem da i misleći pušači vide da im se ne smeška "bright future", da će jednog dana "njihovo pravo" da puše biti maksimalno ograničeno, kako im se ne bi dala šansa da budu "društveno prezreni"... OK, možda to nije baš bliska budućnost, ali jednog dana će decu voditi u muzeje da im pokažu "čoveka koji je pušio"....
gordanac gordanac 16:17 23.10.2009

---

Vladimire Petroviću,
ovo:
OK, možda to nije baš bliska budućnost, ali jednog dana će decu voditi u muzeje da im pokažu "čoveka koji je pušio"....

..ti je misao oprečna inače izrečenim stavovima, jer - u muzeje se stavljaju i u njima čuvaju dragocenosti, neprocenjivo vredne stvari..
Dakle - da se raskritikuješ i revidiraš stavove, ili jedno ili drugo - ne može oba.
extruder extruder 17:37 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

margos
Pa jes'... što bi oni bez dece odvajali za porodilišta, vrtiće, škole... pešaci za saobraćaj i autoputeve... a tek, svi mi koji smo za mir - za odbranu i naoružanje?


Da bi se mozda porodili u tom porodilistu jednog dana i kasnije skolovali decu. Pesaci su aktivni ucesnici u saobracaju, dok se finansiranjem odbrane i naoruzanja jedne zemlje odrzava mir, koji svi zelimo.

Pusenje je kancer jednog drustva, a ne samo pojedinaca konzumenata i njihove neposredne okoline.
mara92 mara92 17:56 23.10.2009

Re: ---

..ti je misao oprečna inače izrečenim stavovima, jer - u muzeje se stavljaju i u njima čuvaju dragocenosti, neprocenjivo vredne stvari..

СТОЈЕЋЕ ОВАЦИЈЕ ЗА ГОЦУ...
margos margos 18:02 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

Da bi se mozda porodili u tom porodilistu jednog dana i kasnije skolovali decu. Pesaci su aktivni ucesnici u saobracaju, dok se finansiranjem odbrane i naoruzanja jedne zemlje odrzava mir, koji svi zelimo.

Ma neće da se porađaju i neće da piče autoputevima sto na sat i 'oće da mir održavaju mirom..... Znam znam - takvi su mala malecna manjina i nisu mnogo bitni - no da ne ostaneš bez odgovora :)
Pusenje je kancer jednog drustva,

Po meni je više pokazatelj hipokrizije i društva i vlasti, al to već rekoše mnogi, pametnije od mene.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:24 23.10.2009

Re: ---

Gordanac
..ti je misao oprečna inače izrečenim stavovima, jer - u muzeje se stavljaju i u njima čuvaju dragocenosti, neprocenjivo vredne stvari..
Dakle - da se raskritikuješ i revidiraš stavove, ili jedno ili drugo - ne može oba.

Ma ja to - onako... metaforički.
Hteo sam ... da uplašim ovisnike, he, he, he..

Logika tu ne pomaže. (Kakva crna logika; logika pušača je apstrakcija; da nije tako ne bi čovek mogao da puši ako na kutiji piše lepo i jasno, krupnim slovima, pa još boldovanim: pušenje ubija! Evo paralele: kada bi na flaši finog vina pisalo: Chardonnet ili Baujolais ubija, ja ne bih pio, a volim vino).

Samo, šalu na stranu, kada se jednog lepog dana pušenje totalno ukine, nije isključeno da će se napraviti neki muzej, kako bi se deci pokazivalo kako su se nekada, u dalekoj prošlosti, ljudi zabavljali ubijajući sebe nežno (killing 'emselves softly)...
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:42 23.10.2009

Re: ---

Logika tu ne pomaže. (Kakva crna logika; logika pušača je apstrakcija; da nije tako ne bi čovek mogao da puši ako na kutiji piše lepo i jasno, krupnim slovima, pa još boldovanim: pušenje ubija!

Evo sad nije dovoljno da bi nas autoritarci ubijali od batina, stavljli u torove i izbacivali iz kafana, nego se pojavljuje Pižon i odriče nam moć logičkog zaključivanja.

Evo paralele: kada bi na flaši finog vina pisalo: Chardonnet ili Baujolais ubija, ja ne bih pio, a volim vino).

Znaš, Pižone, život je opasan po zdravlje, a kako je krenulo jednog dana će se pojaviti i natpisi na vinu. Boj se ovna, boj se govna...

Unfuckable Unfuckable 18:48 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

imas u knez mihajlovoj kafana do kafane na otvorenom, tamo moze da se pusi do mile volje, sta fali.

pazi sybil, obožavam bašte. Ali, nedavno je otkriveno da u tih tričavih 12 meseci ima i nekoliko koje nazivaju jesen i zima, i kažu da je tada hladno.
A meni ne pada na pamet da se smrzavam ili kisnem za sve svoje pare sedeći na nekoj improvizovanoj klupici na - 20C zato što se ministar pre neki dan probudio malo nervozan i rešio da menja Svet.
Je l' i žutu traku predvideo da nam natakne ?

život je opasan po zdravlje

gordanac gordanac 18:58 23.10.2009

Re: ---

Logika tu ne pomaže. (Kakva crna logika; logika pušača je apstrakcija;...

Evo odlične ilustracije za ono o čemu pričam:
Generalizacija kao osnov predrasuda, pa predrasude kao osnov - diskriminacije, omalovažavanja, stava "s visoka" kao kod svake netrpeljivosti..
(obaška što logičko mišljenje jeste - "apstraktno" mišljenje, ali ovde je upotrebljeno u pežorativnom kontekstu)

Dakle - "legalno i legitimno" je SVE pušače etiketirati i diskvalifikovati na osnovu te jedne osobine koju imaju - vole duvan. To je tebi dovoljno da zaključiš da "pušači NEMAJU sposobnost apstraktnog mišljenja". Jes`, paz` da nije tako.

To je teorijski osnov izgradnje modela diskriminacije.

Žene - zbog pola (roda)
Crnci (ili bilo koja rasa) - zbog boje kože
Manjine - zbog etničkog porekla
Gej - zbog seksualnog izbora
Invalidi - zbog telesnog (ili kakvog god) nedostatka (različitosti)
----
----

Slobodan izbor ljudskog bića da koristi duvan je JEDINA osobina zbog koje je neko objekat i žrtva netrpeljivosti (ako POŠTUJE zakone, zabrane i dozvole).
Kao kad bih ja kazala:

"Svi nepušači pojma nemaju, svi su oni isti"
Na šta bi to ličilo ?! Bruka i sramota, eto na šta.To da neko bira da ne voli duvan je SAMO JEDNA od njegovih/njenih mnogobrojnih osobina i on/ona ima prava na zaštitu te svoje osobine taman toliko koliko i pušač i NIKO nema prava da ga diskvalifikuje na osnovu te osobine - zato je DOBRO da postoje pravila o mestima gde je pušenje dozvoljeno i gde nije.

Kad se podlegne iskušenju da ti samo JEDNA nečija osobina bude dovoljan osnov za odnos prema tom ljudskom biću, kad se ne odoli otrovnom zovu generalizacija - onda svi imamo problem.

I ondaK se vidi da je donošenje dobrog zakona ponekad - manji problem.
I da možda, uopšte nije problem u tome - koliko je zakon strog, oštar i "dobar ustvari za sve".

I znam ja da ti možda i "ne misliš uopšte tako, da to tako samo izgleda", ali - ja imam doživljaje i događaje sa ljudima koji izgledaju prilično ozbiljno kad mi u lice izriču vrlo slične generalizacije, to je maleni problem.

Ne postoji način da bilo koga opišeš - jednim svojstvom, jednom osobinom, nikako ne postoji.
I - živele razlčitosti, svake vrste, tako ja mislim.
margos margos 19:07 23.10.2009

Re: ---

život je opasan po zdravlje,


I promaja - nemoj na nju da zaboravimo.

mara92 mara92 19:30 23.10.2009

Re: ---

I promaja - nemoj na nju da zaboravimo.

Bili Piton Bili Piton 19:33 23.10.2009

Re: ---

vladimir petrovic
ako na kutiji piše lepo i jasno, krupnim slovima, pa još boldovanim: pušenje ubija!


Striktli spiking, to sto piše na kutijama je laž, budući da je jedina ustanovljiva istina ta da pušenje može da ubije, ali to ne čini redovno i sistematski. A taj rizik ću razmotriti ja, pušač, sam za sebe, i samo ja

Kako je medjutim krenulo, uskoro će na paklama cigara pisati "pušači ubijaju".
mara92 mara92 19:36 23.10.2009

Re: ---

Striktli spiking, to sto piše na kutijama je laž, budući da je jedina ustanovljiva istina ta da pušenje može da ubije, ali to ne čini redovno i sistematski. A taj rizik ću razmotritii ja, pušač, sam za sebe, i samo ja
Kako je medjutim krenulo, uskoro će na paklama cigara pisati "pušaci ubijaju".
*novo

аплауз, аплауз....(болдовање бај Мара)
Dr M Dr M 19:43 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

život je opasan po zdravlje


Ma, jos gore...

Zivot je smrtonosan
Kazezoze Kazezoze 19:46 23.10.2009

Re: ---

vladimir- logika, chemu?- petrovic
Logika tu ne pomaže. (Kakva crna logika; logika pušača je apstrakcija; da nije tako ne bi čovek mogao da puši ako na kutiji piše lepo i jasno, krupnim slovima, pa još boldovanim: pušenje ubija! Evo paralele: kada bi na flaši finog vina pisalo: Chardonnet ili Baujolais ubija, ja ne bih pio, a volim vino).

tvoja logika je da treba verovati u sve shto je napisano?
ne samo da ti je glupa logika, nego je i surealna, kako bi rekla doktorka sybil...biblijska.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:51 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

Zivot je smrtonosan

Da, nisam hteo da budem brutalan
milisav68 milisav68 22:33 23.10.2009

Re: neodgovornost prema sopstvenom zdravlju

Dr M
život je opasan po zdravlje


Ma, jos gore...

Zivot je smrtonosan

Kad si se rodio grob ti se otvorio
Atomski mrav Atomski mrav 23:11 23.10.2009

Re: ---

gordanac
Logika tu ne pomaže. (Kakva crna logika; logika pušača je apstrakcija;...

Evo odlične ilustracije za ono o čemu pričam:
Generalizacija kao osnov predrasuda, pa predrasude kao osnov - diskriminacije, omalovažavanja, stava "s visoka" kao kod svake netrpeljivosti..
(obaška što logičko mišljenje jeste - "apstraktno" mišljenje, ali ovde je upotrebljeno u pežorativnom kontekstu)

Dakle - "legalno i legitimno" je SVE pušače etiketirati i diskvalifikovati na osnovu te jedne osobine koju imaju - vole duvan. To je tebi dovoljno da zaključiš da "pušači NEMAJU sposobnost apstraktnog mišljenja". Jes`, paz` da nije tako.

To je teorijski osnov izgradnje modela diskriminacije.

Žene - zbog pola (roda)
Crnci (ili bilo koja rasa) - zbog boje kože
Manjine - zbog etničkog porekla
Gej - zbog seksualnog izbora
Invalidi - zbog telesnog (ili kakvog god) nedostatka (različitosti)
----
----

Slobodan izbor ljudskog bića da koristi duvan je JEDINA osobina zbog koje je neko objekat i žrtva netrpeljivosti (ako POŠTUJE zakone, zabrane i dozvole).
Kao kad bih ja kazala:

"Svi nepušači pojma nemaju, svi su oni isti"
Na šta bi to ličilo ?! Bruka i sramota, eto na šta.To da neko bira da ne voli duvan je SAMO JEDNA od njegovih/njenih mnogobrojnih osobina i on/ona ima prava na zaštitu te svoje osobine taman toliko koliko i pušač i NIKO nema prava da ga diskvalifikuje na osnovu te osobine - zato je DOBRO da postoje pravila o mestima gde je pušenje dozvoljeno i gde nije.

Kad se podlegne iskušenju da ti samo JEDNA nečija osobina bude dovoljan osnov za odnos prema tom ljudskom biću, kad se ne odoli otrovnom zovu generalizacija - onda svi imamo problem.

I ondaK se vidi da je donošenje dobrog zakona ponekad - manji problem.
I da možda, uopšte nije problem u tome - koliko je zakon strog, oštar i "dobar ustvari za sve".

I znam ja da ti možda i "ne misliš uopšte tako, da to tako samo izgleda", ali - ja imam doživljaje i događaje sa ljudima koji izgledaju prilično ozbiljno kad mi u lice izriču vrlo slične generalizacije, to je maleni problem.

Ne postoji način da bilo koga opišeš - jednim svojstvom, jednom osobinom, nikako ne postoji.
I - živele razlčitosti, svake vrste, tako ja mislim.


U je, kakav govor...
Već vidim jednu PPP u najavi ako se ovaj zakon usvoji - Pušačku Paradu Ponosa?!
Sve što ti ovde namećeš nama nepušačima možeš lepo da prilepiš i svima vama koji smatrate da smo ovakvi ili onakvi jer ne pušimo i jer se, molim te, bunimo zbog toga što nam pušači ugrožavaju prava svojim neodgovornim ponašanjem. Naša prava su danas, u ovom momentu, i te kako ugrožena u Srbiji ali nešto ne vidim da je neko pisao blog o tome.
Unfuckable Unfuckable 23:20 23.10.2009

Re: ---

carski odgovor, ako mene pitaš.
ali nešto ne vidim da je neko pisao blog o tome.

Ali eto prilike za jedan krajnje nepušački blog, kao prvo, ispolji se i reci koju - ne očekuješ valjda i da to neko obavi, osim Tomčija koji ionako ne objavljuje ovde ?
Osim toga, drago mi je da postaje sve jasnije da nedoumice i napetost koje je među narod Srbije ovim, sve samo ne promišljenim nastupom uneo Tomček, treba da budu razrešene referendumom.
gordanac gordanac 23:35 23.10.2009

Re: ---

U je, kakav govor...
Već vidim jednu PPP u najavi ako se ovaj zakon usvoji - Pušačku Paradu Ponosa?!
Sve što ti ovde namećeš nama nepušačima možeš lepo da prilepiš i svima vama koji smatrate da smo ovakvi ili onakvi jer ne pušimo i jer se, molim te, bunimo zbog toga što nam pušači ugrožavaju prava svojim neodgovornim ponašanjem. Naša prava su danas, u ovom momentu, i te kako ugrožena u Srbiji ali nešto ne vidim da je neko pisao blog o tome.

Moguće.
Ali - ja to NE RADIM "nepušačima", niti generalizujem, ali se MENI to dešava od strane ljudi koji SAMI za sebe govore da su "zakleti nepušači".
I - ne ugrožavam ti JA TEBI nikakva prava. Ovde smo ti i ja, nema "nas" i "njih", samo dvoje ljudi koji razgovaraju.
I o tome pričam - generalizuješ s lakoćom, a bez potrebe.
Ja poštujem doneta pravila i poštujem prava drugih i smatram da niko ne može ostvarivati svoja prava na štetu drugih.

NIKO ne spori da se moraju obezbediti prava nepušača i prava pušača tako da ne ugrožavaju jedni druge, niko ne spori da se kontroliše primena postojećih pravila i donesu nova (predlog zakona) takva da budu primenjiva i da ne proizvode štetu u bilo kom drugom sektoru.
Dakle, ako je o restoranima reč - jedne "smoke" druge "smoke free", ako je reč o "obavezi prijavljivanja" - preformulisati odredbu, ako je reč o rokovima - napraviti ih realnim. Ništa više i ništa manje.

Činjenica da ja što-šta vidim kao sredstvo diskriminacije je - iskustvena činjenica.

Kada uključim mozak, onda vidim sledeće:

(zamišljena skaska između jednog korisnika duvana i jednog predlagača regulativa i zagovornika odvikavanja od pušenja - parodija :))))

Predlagač regulativa kaže "duvan je loš, duvan su troškovi, duvan ubija, duvan truje druge, pušače treba izolovati, proglasiti nepoželjnim"
Ja pitam:"ako duvan izaziva svo to zlo, hajde da ga zabranimo, da zabranimo proizvodnju, preradu, prodaju, sve"
Predlagač kaže "a, ne, tako se stvara crno tržište, količina novca ostaje ista ili veća, jedina razlika je što akcizni novac ne ide u budžet, već u privatne ruke"
Ja pitam "da li to znači da će predlagač da viče da je duvan samo kobajagi sve ono zlo, a da ustvari hoće da se duvan prodaje i troši i da se tako puni budžet?"
Predlagač kaže "ne, ne mi hoćemo da se čuva zdravlje stanovništva, da se smanji pušenje i da se na kraju skroz svi odviknu"
Ja pitam "da li to znači da vam ne trebaju prihodi u budžet od proizvodnje, prerade i prodaje ?"
Predlagač kaže "o, ne, trebaju nam naravno, jako nam trebaju"
Ja pitam "šta vi ustvari hoćete od pušača?"
Predlagač kaže "da puše kao i pre, ali da mi propisujemo gde i kako i kada"
Ja pitam "a sve ono o zlu i zdravlju i ugrožavanju drugih?"
Predlagač kaže "i to"

Ajde?!

Atomski mrav Atomski mrav 23:53 23.10.2009

Re: ---

Pošto je Unf vezao pušenje za kafanu, da uzmemo nju za primer. Dakle, trenutno u Srbiji ja kao nepušač nemam pravo izbora - ako hoću u kafanu, onda moram da se dimim k'o šunka. Mislim, da sam to hteo, mogao sam da sedim i u pušnici kod kuće. I to vama ne smeta, odgovara vam da pušite tamo i baš vas briga da li nekome to smeta. A to je tako jer se propisi koji već postoje ne sprovode. Čemu onda frka oko novog zakona, pa neće se ni on sprovoditi onako kako je predviđeno.

Što se mene tiče, duvan može komotno da se zabrani. Takođe, i gazirana pića i oni Exxx aditivi u hrani. I neka se zaustavi industrija u Pančevu i Boru. I neka se svi SUS motori u vozilima zamene električnim. Ali to je već spisak želja u rangu "mir u svetu i ozonske rupe". Ain't gonna happen.

Ja ne želim nikoga da diskriminišem na osnovu toga što je pušač ali želim da se i moja prava poštuju a ne da se krše kao sada. Ako ste već šatro zabrinuti zbog zagađenja, počnite od onoga što je pod vašom kontrolom.
gordanac gordanac 00:31 24.10.2009

Re: ---

Atomski mrav
Pošto je Unf vezao pušenje za kafanu, da uzmemo nju za primer. Dakle, trenutno u Srbiji ja kao nepušač nemam pravo izbora - ako hoću u kafanu, onda moram da se dimim k'o šunka. Mislim, da sam to hteo, mogao sam da sedim i u pušnici kod kuće. I to vama ne smeta, odgovara vam da pušite tamo i baš vas briga da li nekome to smeta. A to je tako jer se propisi koji već postoje ne sprovode. Čemu onda frka oko novog zakona, pa neće se ni on sprovoditi onako kako je predviđeno.

Što se mene tiče, duvan može komotno da se zabrani. Takođe, i gazirana pića i oni Exxx aditivi u hrani. I neka se zaustavi industrija u Pančevu i Boru. I neka se svi SUS motori u vozilima zamene električnim. Ali to je već spisak želja u rangu "mir u svetu i ozonske rupe". Ain't gonna happen.

Ja ne želim nikoga da diskriminišem na osnovu toga što je pušač ali želim da se i moja prava poštuju a ne da se krše kao sada. Ako ste već šatro zabrinuti zbog zagađenja, počnite od onoga što je pod vašom kontrolom.

Now you`re talkin` !
Iste stvari, kad ih ovako predstaviš - smatramo poželjnim.
Da nema ugrožavanja, maltretiranja, bilo kakve neprijatnosti.
I - to je cela mudrost. Da se važeće odredbe poštuju i primenjuju i da nove odredbe budu primenjive i bez štete za bilo koga.
Meni je logičnije da restorani budu "sasvim" za nepušače ili za pušače, logičnije mi je da kontrole kršenja takve odredbe budu u nadležnosti komunalne policije u gradovima, a obične u opštinama (ili inspekcije koja može da naplati kaznu ili napiše prekršajnu prijavu), logičnije mi je da bude dobre, pozitivne informativne kampanje o štetnosti duvana i u medijima i u školama i svugde gde postoje oni koje treba odvratiti "da počnu", logičnije mi je i da cene i akcize budu više, SVE i SVAŠTA mi je logično i prihvatljivo osim da mi svako kome padne na pamet drži pridike o duvanu na mestima gde mi je - dozvoljeno da duvan koristim. Ili da smatra legitimnim da me tom temom "smara" u bilo kom trenutku neobaveznog razgovora.
Msleeeeeeeem, može da proba, naravno...
shumska shumska 01:15 24.10.2009

Re: ---

Kad se podlegne iskušenju da ti samo JEDNA nečija osobina bude dovoljan osnov za odnos prema tom ljudskom biću, kad se ne odoli otrovnom zovu generalizacija - onda svi imamo problem.

mnogo jako.
baš suština. dala preporuku, ali morala i dopisati ovo :)
Dr M Dr M 07:29 24.10.2009

Re: ---

Pošto je Unf vezao pušenje za kafanu, da uzmemo nju za primer


Samo da ne zaboravimo, kafana je drustveno prihvatljivo mesto za poroke, (alkohol, pusenje itd), nije restoran drustvene ishrane i mesto za edukaciju.

Maksimalisticki zahtevi, cesto, proizvode minimalan uspeh.
Kad negde gori, bolje je da lokalizujes pozar nego da prizivas kisu u celoj oblasti, sto TM sada cini.
Atomski mrav Atomski mrav 18:43 24.10.2009

Re: ---

Now you`re talkin` !
Iste stvari, kad ih ovako predstaviš - smatramo poželjnim.
Da nema ugrožavanja, maltretiranja, bilo kakve neprijatnosti.
I - to je cela mudrost. Da se važeće odredbe poštuju i primenjuju i da nove odredbe budu primenjive i bez štete za bilo koga.
Meni je logičnije da restorani budu "sasvim" za nepušače ili za pušače, logičnije mi je da kontrole kršenja takve odredbe budu u nadležnosti komunalne policije u gradovima, a obične u opštinama (ili inspekcije koja može da naplati kaznu ili napiše prekršajnu prijavu), logičnije mi je da bude dobre, pozitivne informativne kampanje o štetnosti duvana i u medijima i u školama i svugde gde postoje oni koje treba odvratiti "da počnu", logičnije mi je i da cene i akcize budu više, SVE i SVAŠTA mi je logično i prihvatljivo osim da mi svako kome padne na pamet drži pridike o duvanu na mestima gde mi je - dozvoljeno da duvan koristim. Ili da smatra legitimnim da me tom temom "smara" u bilo kom trenutku neobaveznog razgovora.
Msleeeeeeeem, može da proba, naravno...


Problem je to što mi o ovome ne bismo ni pričali ovde da pušači nisu postali zabrinuti da će njihova, tj. vaša prava biti ugrožena tim predlogom zakona. O ugroženim pravima nepušača se ni ne priča. Ova varijanta "zaštita umesto zabrane", tj. podela lokala na pušačke i nepušačke je izlazna strategija, varijanta "nađimo se na pola"... Kako se ta akcija i takva razmišljanja nisu pojavile pre nego što je zaprećeno ovakvim zakonom? Zašto onda o tome niko nije razmišljao?

Evo ovde u Holandiji zabranili pušenje u zatvorenim prostorijama što je dovelo do toga da se po coffee shop - ovima puši čista marihuana jer ne sme više da se meša sa duvanom. Ispada da je duvan štetniji od marihuane. Paradoksalno? Ali ne vidim da se neko buni. Pominje se primer Hrvatske - pa majku mu, jel' mi treba da se ugledamo na Hrvatsku ili na Holandiju, Veliku Britaniju...?
Bili Piton Bili Piton 19:25 24.10.2009

Re: ---


Atomski mrav
pa majku mu, jel' mi treba da se ugledamo na Hrvatsku ili na Holandiju, Veliku Britaniju...?


Na Britaniju svakako ne, odmah da ti kazem. Zato sto je antipusacki lobi smoking ban sproveo americki beskrupulozno, djonom u pleksus, unapred znajuci da je plebs kao stado ovaca koje se nece buniti (ne buni se ni za mnogo gore stvari, kao sto je izvanredno losa usluga za skupe pare, na primer. It's just too embarrassing to complain).

A toliko su se kao zemlja donedavno dicili svojom nonsalancijom, trpeljivoscu i razumevanjem tudjih osobenosti, ekscentricnosti i navika, ovim su se sami sebi posrali na glavu. Da ironija bude veca, u klubovima i restoranima u okviru Houses of Parliament se i dalje purnja sve u sesnaest, kako negde jednom procitah, tamo zakon ne vazi.
Unfuckable Unfuckable 20:00 24.10.2009

Re: ---

Da ironija bude veca, u klubovima i restoranima u okviru Houses of Parliament se i dalje purnja sve u sesnaest, kako negde jednom procitah, tamo zakon ne vazi.


pa meni se čini da sam negde čuo / pročitao i da je ova ruska delegacija što je bila kod nas kurila sve u 16, eto šanse Tomeku da malo radi na dilpomaCkom planu, grehota da nam samo gospodarstvo razbucava kad ima čovek talenat
pnbb pnbb 14:31 23.10.2009

broj

Drugo : razmišlja li bezbrižni Tommy o sasvim izvesnom porastu nasilja. O da : nasilja - u svoje ime govorim, naravno, i priznajem da sam, u nedostatku uslova da vršim praiskonsku potrebu pušenja spreman svašta da uradim. Bukvalno svašta. A računaju me u „kulijanu“, uglavnom. Među 3,5 miliona korisnika cigareta sigurno ima bar 20% nešto malo nestrpljivijih od mene, koji bi se mogli osetiti krajnje frustrirano. A frustracija rađa bes.


hmmmm...

verovatno postoji gomila skinhedsa koji se gadno iznerviraju jer im se brani da svako jutri pretuku bar 1 pedera.. a da se nedajboze glasa, anonimno, o podrsci homoseksualcima, verujem da bi zaokruzeno ne bilo u daleko vecem procentu , nego sto bi to bio broj pristalica pusenja..

i sta, da damo novi zakon o zastiti ludskih prava na referendum?
jer gomila smatra drugacije?
Unfuckable Unfuckable 14:43 23.10.2009

Re: broj

hajde da ne komentarišem ovo o gomili (koja uredno puni budžet)
ali, pušači svojom aktivnošću ne prave ni jedno krivično delo, za razliku od navedenog skinheds primera.
Mala, ali bitna razlika
Armitage Armitage 14:47 23.10.2009

Re: broj

Ugrožavanje zdravlja jeste krivično delo.
Unfuckable Unfuckable 14:59 23.10.2009

Re: broj

Ugrožavanje zdravlja jeste krivično delo.

pa lepo, lepo - je l' možeš taj propis da mi citiraš u kojem piše da je pušenje krivično delo, hajde da se obradujemo zajedno - ti, ja i minimum pola do 3 miliona prestupnika, pliz ?
I, da li možda po toj logici Država čini krivično delo prodajući cigarete ?
pnbb pnbb 15:02 23.10.2009

Re: broj

ali, pušači svojom aktivnošću ne prave ni jedno krivično delo,

tako je.
za sada.
zato je i potrebno ozakoniti gde je dozvoljeno, a gde ne.

mislis da je meni lako sto ne mogu da sednem ispred dragstora i popijem pivo?
margos margos 15:04 23.10.2009

Re: broj

I, da li možda po toj logici Država čini krivično delo prodajući cigarete ?

Ma jok... samo je podstrekač... :)
Armitage Armitage 18:05 23.10.2009

Re: broj

Veoma rado:

KRIVIČNI ZAKON REPUBLIKE SRBIJE
("Sl. glasnik SRS", br. 26/77, 28/77 - ispr., 43/77 - ispr., 20/79, 24/84, 39/86, 51/87,
6/89, 42/89 i 21/90 i "Sl. glasnik RS", br. 16/90, 26/91 - odluka USJ br. 197/87, 75/91
- odluka USRS br. 58/91, 9/92, 49/92, 51/92, 23/93, 67/93, 47/94, 17/95, 44/98,
10/2002, 11/2002 - ispr., 80/2002 - dr. zakon, 39/2003 i 67/2003)

KRIVIČNA DELA PROTIV ŽIVOTA I TELA

Teška telesna povreda
Član 53
Ko drugog teško telesno povredi ili mu zdravlje teško naruši, kazniće se zatvorom od šest
meseci do pet godina

Laka telesna povreda
Član 54
Ko drugog lako telesno povredi ili mu zdravlje lako naruši, kazniće se zatvorom do jedne
godine

Izlaganje opasnosti
Član 57
Ko drugo lice ostavi bez pomoći u stanju ili prilikama opasnim za život koje je sam
prouzrokovao, kazniće se zatvorom od tri meseca do tri godine.
Ako lice izloženo takvoj opasnosti usled toga bude teško telesno povređeno ili mu zdravlje
bude teško narušeno, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do pet godina.

KRIVIČNA DELA PROTIV ZDRAVLJA LJUDI I ČOVEKOVE SREDINE

Zagađivanje životne sredine
Član 133
Ko kršenjem propisa o zaštiti, čuvanju i unapređenju životne sredine zagadi vazduh, vodu
ili zemljište kazniće se zatvorom do tri godine.

Teška dela protiv zdravlja ljudi
Član 135
Ako usled dela iz čl. 122 st. 1 i 2, 125 stav 1, 126 st. 1 i 2, 128, 128a stav 1, 129 stav 1,
130 stav 1, 131 stav 1, 133 st. 1 i 2 ovog zakona neko lice bude teško telesno povređeno ili
mu zdravlje bude teško narušeno, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do deset godina.
Ako je usled dela iz čl. 122 st. 1 i 2, 125 stav 1, 126 st. 1 i 2, 128, 128a stav 1, 129 stav 1,
130 stav 1, 131 stav 1, 133 st. 1 i 2 ovog zakona nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će
se kazniti zatvorom najmanje tri godine.

I rest my case.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:44 23.10.2009

Re: broj

I rest my case.

Super ti je case, samo nije odgovor na pitanje, koje je da podsetim glasilo: je l' možeš taj propis da mi citiraš u kojem piše da je pušenje krivično delo?
Unfuckable Unfuckable 18:51 23.10.2009

Re: broj

armitage, a koliko će onda Država da robija, ja kad ovo vidim - smrznem se : ode država u mardelj, boktemolovo!
mara92 mara92 18:54 23.10.2009

Re: broj

Момци,
Кај се узбуђујете...he can rest his case, because he has NONE!
Armitage Armitage 22:21 23.10.2009

Re: broj

Svašta.
Pa pucanje iz pištolja nije krivično delo, i nigde ne piše da je pucanje iz pištolja krivično delo, ali ubistvo jeste.
Pušenje nije krivično delo, i nigde ne piše da je pušenje krivično delo, ali ugrožavanje zdravlja jeste.

Država je pravno a ne fizičko lice tako da nije odgovorna u smislu navedenog zakona.

Stvar je prosta, da li misliš da ti pravo da truješ sebe automatski daje pravo da truješ i one oko sebe? Ne. Nemam ništa protiv toga da pušiš gde hoćeš i koliko god hoćeš dok god ne stvaraš dim koji udišu drugi kojima se taj dim ne udiše. Ok?

Jeste, super mi je case, zato što on nije odgovorio ni na jedno jedino pitanje koje sam mu postavio:

TI si odabrao da udišeš dim, a ja ne. Ostavljaš me bez izbora, a to nije lepo, jer tebe niko nije terao, a ti mene teraš. Da imam isti izbor kao i ti?

I kao nećeš ulaziti i paliti u lokalu u kojem se ne puši? I kao postojaće neki gazda lokala koji će da zabrani pušenje?

A šta te košta, izađeš na par minuta napolje, popušiš, vratiš se, i svi srećni! A, šta ti je problem? Zašto uporno namećeš svoj dim drugima? Lakše ti je da segregaciju vrši tamo neki gazda lokala, umesto da svi sedimo zajedno?

Hajde barem na nekoliko od ovih odgovori direktno.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:31 23.10.2009

Re: broj

I kao nećeš ulaziti i paliti u lokalu u kojem se ne puši?

Kakva je ovo vrsta pitanja? Ne, neću ulaziti u nepušačku kafanu. Nogom ne kročim recimo u Mekdonalds zato što se tamo ne puši. Kako bi bilo ostaviti slobodu vlasnicima kafana da odluče da li će se u njihovim dimiti ili ne, šta koji moj ima država s tim?
Savet, netraženi, pročitaj osnovni tekst još jednom. Case ti je ..............
Unfuckable Unfuckable 22:41 23.10.2009

Re: broj

evo, nema direktnije - mada vidim da nisi pročešljao komentare -
Neka me država uveri (ne - ubedi, ne dopada mi se to, to mi već Tomica radi) u stvarne efekte pasivnog pušenja, kao i koliko to zaista ugrožava zdravlje. Referenca je link koji je u jednom od komentara postavljen na Krugolinin blog.
Država je, tj njen ministar, licemerna jer kažnjava korišćenje, pa čak ni to direktno, već - davanje utočišta za korišćenje, a istovremeno dozvoljava prodaju nečega što ti nazivaš skoro pa izazivanjem opšte opasnosti i pokušajem ubistva.
Zatim : ja nisam džiber. (to što sam malo jače krenuo na Tomicu je samo zato što me je špicerojkom šutnuo u cevanicu, a ja volim svoje cevanice)
Ne pušim u društvu onih koje to smeta i nemam problem sa apstiniranjem i u radno vreme i na okupljanjima ljudi koja ne podpadaju pod "javna mesta" - uvek ima neki balkon, ne plaćam da bih bio tamo nego prisustvujem jer volim ili cenim i poštujem te ljude.
Gazde lokala su vlasnici i kreatori svog biznisa - ako reše da dozvole pušenje : nekoliko stotina hiljada Srba (da ne bude preko 2 miliona, a kamo li 3, da se neko ne zabrine ) - njihovi su.
Ako reše da zabrane pušenje - mene tamo nema, ali će svakako dobiti, uz pametan advertajzing, svoju klijentelu. Koliku - neka vide sami, zato postoje biznis planovi.
Za svakoga ima mesta, to je poenta : ne terajte nas, jer nas nikada nećete isterati.
Armitage Armitage 22:43 23.10.2009

Re: broj

A ostatak pitanja?
Nemaš odgovor ili nemaš odgovor kojim bi mogao da vređaš?

Hajde, reci mi, ali iskreno, šta misliš ZAŠTO takav zakon postoji? Zašto države donose takve zakone? Šta je poenta, ratio legis, po tvom mišljenju?

Čoveče, odeš u kafanu i piješ. Važi. Da li prskaš i prosipaš piće po svima oko sebe? Ne. E, pa ovo ti je ista stvar, zar ne? Ili misliš da bi trebalo da postoje dve vrste kafana, one u kojima se međusobno polivaju pićem i one u kojima to nije dozvoljeno, i da je na vlasnicima kafana da odluče?

Ili hajde zamisli ovako. Do sada (recimo nekih 50 godina unazad) su nepušači morali da trpe pušače. Jel' ok da sada obrnemo uloge (na nekih 50 godina recimo)?
Armitage Armitage 22:46 23.10.2009

Re: broj

Unfuckable
ne terajte nas, jer nas nikada nećete isterati.


Zahvaljujem na odgovoru.
Unfuckable Unfuckable 22:51 23.10.2009

Re: broj

ako je meni upućeno - ne znam čime sam te uvredio ?
Ako Vam treba podela na nepušačke i pušačke kafane - pa to je pola Evrope uradilo, ja tu ne vidim ništa sporno, ali Tomaž želi da sve kafane idu po istom principu, ne ostavlja prostora vlasnicima za izbor, tu je problem, dakle Tommy ide mimo Evrope a ne ja.
Ako svesno jednog dana uđem u nepušačku kafanu - ne palim, znam gde sam ušao.
Ako svesno (a, desiće se, život je krajnje zaguljen i vragolast...) uđeš u neku pušačku kafanu - nemoj da kukaš onda, znaš zašto si ušao.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:57 23.10.2009

Re: broj

Armitage
A ostatak pitanja?
Nemaš odgovor ili nemaš odgovor kojim bi mogao da vređaš?

Hajde, reci mi, ali iskreno, šta misliš ZAŠTO takav zakon postoji? Zašto države donose takve zakone? Šta je poenta, ratio legis, po tvom mišljenju?

Čoveče, odeš u kafanu i piješ. Važi. Da li prskaš i prosipaš piće po svima oko sebe? Ne. E, pa ovo ti je ista stvar, zar ne? Ili misliš da bi trebalo da postoje dve vrste kafana, one u kojima se međusobno polivaju pićem i one u kojima to nije dozvoljeno, i da je na vlasnicima kafana da odluče?

Ili hajde zamisli ovako. Do sada (recimo nekih 50 godina unazad) su nepušači morali da trpe pušače. Jel' ok da sada obrnemo uloge (na nekih 50 godina recimo)?

Pošto sad ne znam s kim pričaš, pretpostavljam sa mnom jer kažeš ostatak pitanja. Elem, Unf ti je dao svoje odgovore na ostatke pitanja, a ja sam već svoje velikim delom rekao pa i ono o (i)ratio legis, no sa nekim ko je tako ubeđen u svoj binarni pogled -- "mi" protiv "njih" (a još nije pročitao ostatke komentara) ne vredi puno diskutovati. Šta je bilo vređanje? (retoričko pitanje, jer se ja neću baviti lovljenjem komentara po celom blogu, odavno je prešao na treću stranu).
shumska shumska 01:23 24.10.2009

Re: broj

Ugrožavanje zdravlja jeste krivično delo.

daj neki link...

(Atomski, ovo je šala na račun funkcionisanja bloga, ništa lično)
Atomski mrav Atomski mrav 18:47 24.10.2009

Re: broj

Erm... ne shvatam šalu, al' shvatam da sam ispao baba - roga
Ako, treba se šaliti, to produžava život (za razliku od cigara)
ivana23 ivana23 14:45 23.10.2009

Da pitamo ministra i zasto:

scabies scabies 15:28 23.10.2009

zabrana pušenja u zatvorenim prostorijama

do kraja godine doneti Zakon o zaštiti stanovništva od posledica duvanskog dima , kojim će biti zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorijama.
do 2012. godine su restorani, kafići, ugostiteljski objekti u kojima se dozvoljava podela na pušački i nepušački deo, gde mora da bude bar polovina i malo više nepušačko.
Sve dok u ugostiteljskim objektima postoji pušački deo, dok sme da se puši na otvorenom i dok ne proveravaju po qćama da li se puši, meni je to u redu.
pnbb pnbb 15:54 23.10.2009

Re: zabrana pušenja u zatvorenim prostorijama

dok sme da se puši na otvorenom i dok ne proveravaju po qćama

dobro je dok ne proveravaju po gacama
Unfuckable Unfuckable 18:54 23.10.2009

Re: zabrana pušenja u zatvorenim prostorijama

Sve dok u ugostiteljskim objektima postoji pušački deo, dok sme da se puši na otvorenom i dok ne proveravaju po qćama da li se puši, meni je to u redu.

pa znaš kako to ide s kuvanjem žaba : mic po mic
scabies scabies 00:20 24.10.2009

Re: zabrana pušenja u zatvorenim prostorijama

ulicno_pojacanje ulicno_pojacanje 15:48 23.10.2009

Seci uzrok ne posledicu

Povećaj akcize i namete na duvan, pohapsi švercere i popleni im imovinu i sve iz rubrike za pametne tipa autora koji misli da nasiljem reši stvari (država ima monopol nasilja da se odmah razumemo).
Ko hoće da puši nek ostane kući i nek napravi privatnu žurku, o5 jeftinije. Ne pališ auto da odeš od i do grada, manje zagađuješ okolinu. Rešenje će pomoći da se ljudi o5 više druže i posećuju nego da se vucaraju po gradu.

+Nećeš morati da se raspravljaš sa ljudima kojima smeta duvan, kući si a tu važe samo tvoja pravila.

Zanimljiv pristup problemu autore.
Unfuckable Unfuckable 18:58 23.10.2009

Re: Seci uzrok ne posledicu

moram da priznam da sam osetio veliki nespokoj, nemir pa što ne reći i - duševnu bol, kada sam primetio Ministrov istup kojim kao da je otvorio sezonu lova na pušače i njihove jatake, tako da je tekst napisan krajnje emotivno
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:04 23.10.2009

Kuvanje žaba

Evo vratih se iz kupovine (Gordana(c), savet poslušan (i više od toga) kupih 2 boksa).

Vidim izgradilo se – očekivano. Vidim takođe ispromašivalo se big time – takođe očekivano.

Kao i na svakom (Unfovom) blogu na kome postoji stanovita mogućnost da se problem pretvori u binarno nadgornjavanje tako se i na ovom otkriva jaaako mnogo. Najvolijem što se autoritarni mindsetovi autiraju sam' tako. Uopće me ne čudi, kako vidim, da isti dolaze u velikom broju od ljudi koji žive u zemljama tzv. razvijene demokratije [Srđan Pajić bi da ubija pušače od batina (it's so Srdjan), drugi bi da ih/nas stavljaju u konc logore, ups pardon, torove, treći oni blaži bi "samo" da nas izbace iz kafana]. Da, demokratija je neuredna i razbarušena, a većini anti-pušačkih zilota je, vidim, promakao ključ (barem ja to tako vidim) ovog bloga – predlog za referendum i to referendum koji bi finansirali sami pušači. Teško je zamisliti demokratskiji pristup.

Parafraziraću Voltera – ne slažem se što pušite, ali ću braniti vaše pravo da to činite. Takav pristup sam primetio samo kod NjV Kralja Majmuna.

Tamo negde devedesetih kada je ovaj pogrom pušača zapljusnuo obale Jevrope, udarivši prvo (logično) Veliku Britaniju, u Ekonomistu je izašao jedan sjajan uvodnik (na žalost ostao mi je u nekom budimpeštanskom podrumu, pa ću umesto citata samo izložiti osnovnu ideju članka). Autor se zapitao zašto Britanija mora da prati SAD u svakoj gluposti, a naročito onih koje se odnose na ograničavanje sloboda. Šta više u tom članku je napisao nešto na liniji – umesto da budemo predvodnici u svetu što se tiče proširivanja sloboda, recimo legalizacijom lakih droga (na moje veliko iznenađenje u iste je ubrojao i razne hemije poput ekstazija) mi pratimo Ameriku. Završio je članak pitanjem "šta je sledeće? Čaj? Kafa? Crveni džemperi?"

Vid'la žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu... i prevrnula se na leđa

Turske vlasti se trude da budu veći katolici od pape, pa ne samo da su doneli taj idiJotski set zakona (koji kako vidim izaziva smeh i prezir većine) nego su, pajz sad, zabranili na TV-u prikazivanje pušenja, pa se cigareta u kadru pikselizira ili zamagljuje. Moš' misliti uživanja gledanja filma u kome glavni likovi puše te im je pola vremena pola lica zamagljeno. Ne znam... da sam autor filmova nad kojima se vrši takvo nasilje zabranio bih prodaju svojih dela turskim televizijama.

Na kraju mojih pet groša je da se političke elite (svih tih zemalja u kojima se to sprovelo) igraju jedne vrlo odvratne igre, a ona se svodi na "ako možemo da im zavrnemo jaja na pitanju fizičke adikcije, onda nema toga što ne možemo da im radimo." Sve to po principu kuvanja žaba (a da one to ne primete, treba li da dodam?)

Zaista, šta je sledeće?
Bili Piton Bili Piton 16:25 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba


Bojan Budimac

Autor se zapitao zašto Britanija mora da prati SAD u svakoj gluposti, a naročito onih koje se odnose na ograničavanje sloboda.



Atomski mrav Atomski mrav 16:55 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

Ha ha ha... dakle, pušači ovu problematiku mogu da sagledaju sasvim objektivno, za razliku od nepušača?
Kazezoze Kazezoze 16:56 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

Na kraju mojih pet groša je da se političke elite (svih tih zemalja u kojima se to sprovelo) igraju jedne vrlo odvratne igre, a ona se svodi na "ako možemo da im zavrnemo jaja na pitanju fizičke adikcije, onda nema toga što ne možemo da im radimo." Sve to po principu kuvanja žaba (a da one to ne primete, treba li da dodam?)

da, upravo se o tome radi. totalna kontrola uma. iznenadno budjenje svesti (pomocu zakona) da pushenje shteti, nije nishta drugo do kolektivno ispiranje mozga koje provode vlade "demokratskih" zemalja prema svojim gradjanima...
"demokratske" zemlje se prosto takmiche koja ce uvesti vishe zabrana i sprovesti vishe kontrole.njihovi sateliti iz bivshih istochno evropskih zemalja ih prate u stopu. zbog toga mislim da je vlada bratske nam 'rvatske uchinila pravi potez sa ukidanjem tog apsurdnog zakona...
bindu bindu 17:40 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

Kazezoze
Na kraju mojih pet groša je da se političke elite (svih tih zemalja u kojima se to sprovelo) igraju jedne vrlo odvratne igre, a ona se svodi na "ako možemo da im zavrnemo jaja na pitanju fizičke adikcije, onda nema toga što ne možemo da im radimo." Sve to po principu kuvanja žaba (a da one to ne primete, treba li da dodam?)

da, upravo se o tome radi. totalna kontrola uma. iznenadno budjenje svesti (pomocu zakona) da pushenje shteti, nije nishta drugo do kolektivno ispiranje mozga koje provode vlade "demokratskih" zemalja prema svojim gradjanima...
"demokratske" zemlje se prosto takmiche koja ce uvesti vishe zabrana i sprovesti vishe kontrole.njihovi sateliti iz bivshih istochno evropskih zemalja ih prate u stopu. zbog toga mislim da je vlada bratske nam 'rvatske uchinila pravi potez sa ukidanjem tog apsurdnog zakona...


e pa sad. ovo je toliko relativno da je apsolutno netacno.
istina je; da je ljudima-nepusacima (koji su inace u vecini. pusaci su manjina. to je cinjenica) dosadilo da sede u zadimljenim avionima, kafanama i SVIM OSTALIM JAVNIM MEsTIMA.
da ne pricamao o ljudima koji se raspadaju od raka pluca ciji je uzrok pusenje. itd.

ok neki ljudi mogu da puse i zive sto godina, ali neki ne
.neki ljudi nisu otporni na tu vrstu trovanja.to su sve cinjenice.
Kazezoze Kazezoze 18:32 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

a sad. ovo je toliko relativno da je apsolutno netacno.
istina je; da je ljudima-nepusacima (koji su inace u vecini. pusaci su manjina. to je cinjenica) dosadilo da sede u zadimljenim avionima, kafanama i SVIM OSTALIM JAVNIM MEsTIMA.
da ne pricamao o ljudima koji se raspadaju od raka pluca ciji je uzrok pusenje. itd.

ok neki ljudi mogu da puse i zive sto godina, ali neki ne
.neki ljudi nisu otporni na tu vrstu trovanja.to su sve cinjenice.

ja ne mislim da se vlade drzhava koje su uvele ove zakone bash previshe brinu o zdravlju pushacha kao i ugrozhenosti za zdravlje nepushacha. da je to tako vlade bi zabranile proizvodnju i prodaju duvana. kazhnjavale bi se velike kompanije koje proizvode duvan, a ne sitni ugostitelji koji gube na profitu sa tim zakonom.
dalje, ako vec brinu za zdravlje svojih gradjana, kako nam zhele predstaviti, zashto dopushtaju da im se stanovnishtvo tovi nezdravom hranom i zashto ne zabrane automobile sa izduvnim gasovima da se krecu po naseljenim mestima.
ne, njima je cilj da vide mogu li kontrolisati veliku vecinu ljudi koji su ovisni o cigaretama.
uzgred, ja sam nepushach, ali mi ove podle zakonske igre mnogo smetaju.

ps. jedina zemlja koja je uvela zakon o zabrani pushenja (ne samo na javnim mestima, nego uopshte), a za koju mislim da je uredu shto je to uradila je butan. naime butanski kralj je uveo visoke novchane kazne za pushache, s tim, da je, za sada, on jedini koji te kazne i placa jer niko drugi u toj zemlji ne pushi osim njega.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:46 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

ja ne mislim da se vlade drzhava koje su uvele ove zakone bash previshe brinu o zdravlju pushacha kao i ugrozhenosti za zdravlje nepushacha.

Ne da ne mislim nego na tu propoziciju mogu samo da
Unfuckable Unfuckable 19:00 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

wow : bravo Kaz, najzad jedan nepušač koji malo drugačije gleda na problem.

Budimac, nemoj da nerviraš ministra sa tim čaršafima, petak je.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:08 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

Budimac, nemoj da nerviraš ministra sa tim čaršafima, petak je.

Neću više... a ni manje
iris.davidovich iris.davidovich 21:47 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

Parafraziraću Voltera – ne slažem se što pušite, ali ću braniti vaše pravo da to činite. Takav pristup sam primetio samo kod NjV Kralja Majmuna.

budimac, majka mu stara, pa el nisi i kod mene primetio

bindu bindu 23:39 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

ps. jedina zemlja koja je uvela zakon o zabrani pushenja (ne samo na javnim mestima, nego uopshte), a za koju mislim da je uredu shto je to uradila je butan. naime butanski kralj je uveo visoke novchane kazne za pushache, s tim, da je, za sada, on jedini koji te kazne i placa jer niko drugi u toj zemlji ne pushi osim njega.


idem za nepal i butan za novu godinu pa cu da proverim te stvari




ps nemam pojma kako vi pusaci ali meni je dobro ovako, mislim nepuscki. nekad sam pusila i stavrno kad pomislim na taj period- koji besmislini gubitak energije.
Unfuckable Unfuckable 23:54 23.10.2009

Re: Kuvanje žaba

bindu, niko te ne tera da to radiš ponovo i niko te ne osuđuje što ne pušiš, svaka čas'
mi se samo malo trzamo da izborimo neko malo pravo da možemo da obavljamo to što se nama svidža kako dolikuje, jer kako je krenulo, đonom. - neće valjati
bindu bindu 07:13 24.10.2009

Re: Kuvanje žaba

Unfuckable
bindu, niko te ne tera da to radiš ponovo i niko te ne osuđuje što ne pušiš, svaka čas'
mi se samo malo trzamo da izborimo neko malo pravo da možemo da obavljamo to što se nama svidža kako dolikuje, jer kako je krenulo, đonom. - neće valjati


nisam ni rekla da me neko tera a bilo sta radim...
ja samo kazem da u beogradu ne mogu da ostanem duze od pola sata u nekom kaficu koji mi se svidja.imam astmu pa mi se simptomi pogorsaju na takvim estima. tuzno je to sto svi moji prijatelji u bgdu su pusaci pa ja moram da trpim ,tako da o tome i ne razmisljam dok ne pocnem da se gusim.


ljude koji pale panj na panj ne mogu da shvatim mada je bilo vremena kad sam i ja to radila, pa sam shvatila koliko je to besmisleno. koiko samo vremena izgubis u pusenju i pijenju kafe. ima toliko drugih stvari koje mogu da se rade. mislim da je pusenje drustvena "bolest". vidim da su svi moji prijatelji postali svesni ovog problema te tako smanjiju ili razmisljaju o prestanku veoma ozbiljno. u medj vremenu ja to sve trpim i podnosim vrlo strpljivo i oni to vide i trude se da kad smo zajedno ili smanjuju ili su veoma pazljivi .

kod nas u srbiji veci deo problema je sto ljudi nemaju svest "o onom drugom" tako da su pusaci zbog svoje zavisnosti jos vise podlozni tome i boli ih "dzon " za one druge" tako da zbog toga drzava mora da se umesa da bi ljudima
koji puse olaksala taj proces u dizanju svesti "o onim drugima" . veruj mi to je sve samo za vase dobro.

Atomski mrav Atomski mrav 16:40 23.10.2009

Secondary smoke commercial

ninasimone ninasimone 16:50 23.10.2009

sloboda pusenja

Zasto niko ne prica o tome da u cigaretama ima svega a najmanje duvana? Nije cudo sto ih je teze ostaviti nego heroin. To ide dotle da znam majke koje su vrlo savesne kad je u pitanju zdravlje njihove dece pa strogo paze da ne jedu preradjeni secer a bez probleme puse pred njima. Ima i takvih organic/vegetarian/sustainable/globalwarming/bla/bla zealots koji ladno naprave izuzetak kad je u pitanju njihovo sopstveno pusenje. Ajde uporedo neku akciju da cigarete krenu da se prave od prirodnog duvana, za promenu, pa da vidimo dalje gde i kako moze da se pusi, mozda bi lakse islo. Ovako, borite se za pravo da budete pokretna pancevacka rafinerija u malom.
pnbb pnbb 17:00 23.10.2009

Re: sloboda pusenja

Ajde uporedu neku akciju da cigarete krenu da se prave od prirodnog duvana, za promenu, pa da vidimo dalje gde i kako moze da se pusi, mozda bi lakse islo

ma kad bi pusili samo cigare i lulu ... sve ok
ninasimone ninasimone 17:08 23.10.2009

Re: sloboda pusenja

pnbb
Ajde uporedu neku akciju da cigarete krenu da se prave od prirodnog duvana, za promenu, pa da vidimo dalje gde i kako moze da se pusi, mozda bi lakse islo

ma kad bi pusili samo cigare i lulu ... sve ok

ne, nije, ali se pitam gde je zapravo tu sloboda izbora na koju se pusaci toliko pozivaju a najgori su robovi duvanske industrije koja im potura sve i svasta.
ivana23 ivana23 17:17 23.10.2009

Re: sloboda pusenja

pnbb
ma kad bi pusili samo cigare i lulu ... sve ok


pnbb pnbb 17:18 23.10.2009

Re: sloboda pusenja

ne, nije,

ozbiljno mislim, nije bilo ironicno
ninasimone ninasimone 17:58 23.10.2009

Re: sloboda pusenja

pnbb
ne, nije,

ozbiljno mislim, nije bilo ironicno

jbg kad manjkamo ovako u pisanom obliku u prepoznavanju/neprepoznavanju iste. U celoj ovoj prici i nepusaci imaju izbor: da li ce da trpe dim ili ce da trpe nervozne pusace kojima je dim uskracen. Izem ti izbor.
Unfuckable Unfuckable 19:04 23.10.2009

Re: sloboda pusenja

Zasto niko ne prica o tome da u cigaretama ima svega a najmanje duvana? Nije cudo sto ih je teze ostaviti nego heroin.

sasma sigurno, ali možemo se isto tako zapitati i čega sve ima i u hrani koju jedemo i vazduhu koji dišemo.
I - zapitati se, ako je to sve već tako kako jeste : zašto onda država dozvoljava slobodnu prodaju toga gradžanima ?
Kažnjavamo korisnika a ne diramo dilera, to je malo smešno
shumska shumska 01:41 24.10.2009

Re: sloboda pusenja

Kažnjavamo korisnika a ne diramo dilera, to je malo smešno

e moj Unfe, ja o ovome kukam i vičem godinama
(ono što je pisalo na onoj Bartovoj tabli, znaš. a tek što budzet voli tu vrstu šverca i sive ekonomije, auuuuu....)
Unfuckable Unfuckable 01:45 24.10.2009

Re: sloboda pusenja

a tek što budzet voli tu vrstu šverca i sive ekonomije, auuuuu...

daj neki link !
ninasimone ninasimone 05:28 24.10.2009

Re: sloboda pusenja

Unfuckable
Zasto niko ne prica o tome da u cigaretama ima svega a najmanje duvana? Nije cudo sto ih je teze ostaviti nego heroin.

sasma sigurno, ali možemo se isto tako zapitati i čega sve ima i u hrani koju jedemo i vazduhu koji dišemo.

Pa pitamo se, kako se ne pitamo? Svaki bozji dan neko postavi pitanje u vezi hrane i okoline. Eno se njanja tamo ubila pisuci o mleku punom hormona i slicnim gadarijama. A malo se prica o tome sta je u cigaretama jer su automatski proglasene zlom pa sto bi se i pitali kako da poboljsamo "zlo".

Poptuna zabrana pusenja jedne biljke je nepotrebna i smesna, mislim da se u tome svi slazemo. Ustupci mogu da se ucine na obe strane. Ako neki gazda zeli da dozvoli pusenje u njegovoj kafani, moze, svakako ce izracunati sta mu se vise isplati. Ali jedno su gosti a drugo su zaposleni. Tu ce se sigurno pojaviti pitanja zastite na radu i zakona koje on, iako privatnik, mora postovati. Samo konstatujem, ne impliciram nista.

I - zapitati se, ako je to sve već tako kako jeste : zašto onda država dozvoljava slobodnu prodaju toga gradžanima ?
Kažnjavamo korisnika a ne diramo dilera, to je malo smešno

Upravo tako, duvanska industrija je ta koja najvise profitira u svemu ovome i to uz pomoc drzave. A korisnici bi, uz pomoc te iste drzave, trebali da jure ove prve. Kad ovi prestanu da diluju najcrnji crack, tek onda mozemo da pricamo o nekom uzivanju u duvanu, socijalnim radostima i slobodnoj volji pusaca. Elemenat nevoljne adikcije u svemu ovome je isto toliko bitan kao i kod pilula za spavanje sa minornim nuspojavama poput halucinacija, trodnevne dezorijentisanosti i iznenadne, doduse retke, smrti. Barem u slucaju pilula postoji mala prednost a to je da je smrt bas lepa. Zaspis i umres.
Unfuckable Unfuckable 14:49 24.10.2009

Re: sloboda pusenja

zvuči prihvatljivo
Osnovna priča je ta da se ovim nakaznim zakonom apsolutno isključuje slobodna volja svakog kafedžije da odredi šta će se dešavati u njegovom objektu.
Mene to malo podseća na ideje drugova Tita i Kardelja, da ti odrede koju marku automobila ćeš samo moći da pereš u svojoj auto - perionici, recimo - što je apsurd.
Ugostitelje treba ostaviti da sami procene šta i kako će uraditi u okviru nekih realnih propisa, a sadašnja realnost Srbije jeste tih 3,5 miliona kutija dnevno. Dakle - neki će se povesti za "realnošću" i staviti da kafane budu za pušače, ali će mnogi naći mogućnost za dobijanje gostiju u nepušačkoj populaciji i pozicioniraće se na taj način u svojoj ponudi.
Time će "loptica" biti u rukama korisnika, tj - tržišta, pa ću ja moći da odem gde treba da pijem svoje pivo, pušim i slušam muziku bez da me iko popreko gleda, ili ću moći svoju majku da odvedem na večeru u restoran za nepušače, unapred pomiren sa pravilima da, ako mi se puši, izađem malo napolje.
Lionsgate Lionsgate 17:07 23.10.2009

samo da...

#300 :)
Biljana 77 Biljana 77 17:07 23.10.2009

Penal

ili nije? O da jeste...
@lionsgate 299
EDIT: ipak nije...
Lionsgate Lionsgate 17:20 23.10.2009

Re: Penal

@lionsgate 299


Ne, ja sam ubo #300 . . . ako ne verujes broj, od napred naravno
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:37 23.10.2009

ajmsoribat

nemam razumevanja za pusace in general. eto. jbg. idite na odvikavanje mislim, kad vec birate da se trujete (i smrdite!!!), sto da se i ja trujem (i smrdim!!!), right? kako sam alergicna na duvanski dim i kako imam astmu, nadam se da me se razume stimuvezi.
Srbi su po potrošnji cigareta u Evropi odlična srebrna medalja, odmah iza braće Grka.

ne znam kakva je kod grka situacija oko karcinoma, ali znam kakva je kod nas. opet, mnogo bih vise volela kada bi zatvorili borsku i pancevacku industriju (i jos koju!) ili vec stavili one skupe filtere koji sprecavaju odlazak otrovnih materija u vazduh, i zabranili ovaj benzin ili sta vec, od čijeg sagorevanja cemo svi da pomremo! so, razumemo se oko problema. opet, u pitanju je taj famozni izbor. zbog tri kretena (ukljucujuci i moju voljenu maaaajku), na roditeljskoj slavi uglavnom perem sudove i sedim u kuhinji, jer pomenuti kreteni satima pale jednu na drugu, bez da ih se tice da li nekome smeta. jednostavno - ne razumem, ali da ne sirim temu

ps. pozdrav od bebe , ponovo pale od nekog pigeceg ili slicnog gripa, koja se pita doklelicevisedamemuci?!

ps2. e sad nam treba cuveni Milutin, The Milutin, da nam kaze sta on misli o pusacima Milutine, vrati se, sve ti je oprosteno!
vishnja92 vishnja92 17:43 23.10.2009

Re: ajmsoribat

Milutine, vrati se, sve ti je oprosteno!

Majlutin nije dosao kada sam ga prizivala na uniforme, sto bi se sad tebi odazvao?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana