Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Zdravlje| Životni stil

Pravda za Davidoffa

Unfuckable RSS / 23.10.2009. u 05:35

   U Srbiji se dnevno popuši oko 70 miliona cigareta, tj oko 3,5 miliona kutija. Jedna od njih je moja.
Po nekim istraživanjima, Srbi su po potrošnji cigareta u Evropi odlična srebrna medalja, odmah iza braće Grka.
Nema, na žalost, podataka koji smo po potrošnji bensedina, ugljenmonoksida ili ribe po glavi stanovnika, ako bi Neko krenuo da drži slovo o „zdravlju nacije“, odmah da prekinem tu muku.
LM, naš dragi ministar Tomica Milosavljević rešio je da Srbima nanese još malo zdravlja, a sreća i zabava se podrazumevaju :

 

U tom smislu, narečeni Tomek je obznanio da će do kraja godine doneti Zakon o zaštiti stanovništva od posledica duvanskog dima , kojim će biti zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorijama. Da ne gubim vreme u opisivanju ove fantastične i nadasve genijalne ideje, pustimo to nadahnutom Tomi :
Odgovarajući na pitanje hoće li dobiti podršku on je kazao da to ne zavisi od njega već od toga da li će 250 poslanika u Skupštini imati svest o štetnosti duvanskog dima i o tome da niko nema ništa protiv pušača, već protiv pušenja. (dakle : nema ništa protiv fudbalera, al’ mu smeta lopta, idi !)
„To je jedna jednostavna i primenjiva mera, koju u naredne dve godine treba da naučimo da primenjujemo. Zakon je praktičan, kratak, uvodi strože kaznene mere i obavezu da unutar radne ustanove imate osobu odgovornu za poštovanje zakona, koja treba da vas prijavi pre dolaska inspektora”, kazao je ministar. 
Izuzetak do 2012. godine su restorani, kafići, ugostiteljski objekti u kojima se dozvoljava podela na pušački i nepušački deo, gde mora da bude bar polovina i malo više nepušačko. To je jedna jednostavna i primenjiva mera svuda”, smatra inspiracijom katapultirani Tommy i nezadrživo nastavlja :“Čini mi se da nam to skreće pažnju i da nas uči da ipak u svakom ugostiteljskom prostoru mora da bude podela”. On je dodao da prostor u ugostiteljskim objektima mora da se prilagodi u roku od 90 dana od usvajanja zakona i ocenio da je taj propis test i za društvo da li smo svesni da je „reč isključivo o civilizacijskoj stepenici“
(hvala ti Ministre na učenju, postepenosti, praktičnosti, civilizacijskim skalinama, deobama i izuzecima, ali ne kopčam se još uvek na leđima)
Također, Tommy planira da Zakon bude usvojen do kraja godine.
Ok, sada već moram malo više da se umešam : a koje to godine, plemeniti Ministre? Ove ? 
Netje motji ove notji, iskreno Vam velim.
  Entuzijastični und Dobronamerni Tomaž malko se zatrčao i gubi iz vida nekoliko stvari : 
  Prvo : nikoga nije pitao šta zaista misli o toj velelepnoj ideji, osim u vidu neke sirote ankete na sajtu ministarstva. Glasao, ali me baš briga za ankete na sajtovima u vreme kada bar polovina životno zainteresovanih za ovu temu nema ni internet, a druga polovina nema pametnija posla nego da se zeza po sajtu ministarstva. Ali na ovo ću se vratiti kasnije.
  Drugo : razmišlja li bezbrižni Tommy o sasvim izvesnom porastu nasilja. O da : nasilja - u svoje ime govorim, naravno, i priznajem da sam, u nedostatku uslova da vršim praiskonsku potrebu pušenja spreman svašta da uradim. Bukvalno svašta. A računaju me u „kulijanu“, uglavnom. Među 3,5 miliona korisnika cigareta sigurno ima bar 20% nešto malo nestrpljivijih od mene, koji bi se mogli osetiti krajnje frustrirano. A frustracija rađa bes. Da li je ministar predvideo eventualne vanredne izdatke na organe reda i mira koji bi morali da preuzmu teret, ovako nespretnim razmišljanjem generisane tenzije, na svoja već umorna pleća i - koliko bi to opteretilo Budžet, a o spokojstvu građana da ne pričam ? Ne remeti li ministar ovim pretnjama umotanim u „ideje“ upravo spokojstvo nekih tričavih 3 milijuna svojih sugrađana ? Moje je demolirano i nespokojan sam danima. Ometen mi je lični red i mir, nisam ni za šta. a produktivnost mi je nula.
  Treće : već mesecima čitamo kako se naši veći gradovi etabliraju kao dobra i relativno jeftina mesta za provod. Zvuči kao turizam, ili nešto bar slično tome. U mojoj glavi turizam = priliv novca i pozitivno pozicioniranje. Ne i u Tomekovoj : Čovek je rešio da motornom testerom ubije tu krhku zelenu mladicu srpskog turističkog progresa i deviznih priliva : provod bez cigara, ma idi! Svež planinski zrak (iz Pančeva, recimo?) u limenkama i voćni sokovi, mora da zato turisti hrle vikendom, a i šire, put Srbije?
  Četvrto : hajde da ne drvim previše o ljudskim pravima, pravima na izbor,etc, valjda će to neko umeti i bolje, ali nije zgoreg da se spomene: Ovo je poziv na diskriminaciju velikog dela populacije iz samog vrha vlasti. Jer, ja ne znam odakle ikome pravo da kažnjava pušenje, i one koji to dozvoljavaju punoletnim poreskim obveznicima i glasačima, a ovamo im dozvoljava da te iste cigarete kupuju i poprilično lepo pune Budžet? Zašto se Zaštitnik građana malo ne pozabavi glede razmahanog Ministra, takodže se pitam.
  Peto : efekat na ugostiteljstvo i iskustva iz okruženja. (to je ono oko kopčanja na leđima, moj Ministre!). Dakle:neće biti kao u Hrvatskoj, ali će ubrzo biti kao u Hrvatskoj, a ja sam valjda blesav pa ne umem da sabiram 2 i 2 ? Pa baš lepo : ruinirajmo i to malo poreskih obveznika koje Kriza nije dokusurila, grehota da se propusti. Možda da svi otvore bašte na račun parking prostora, sa posebnim akcentom na zimske bašte (ognjište included) ili poskidaju krovove, pa naprave montažne kafane na sprat, kao garaže? Bravo Ministre! Još malo manje priliva u državnu kasicu a malo više naroda na birou rada , level completed! A ove što ne postignu u 90 dana – pokažnjavajte, naravno!
  Zašto država ne dotira novcem od akciza, kao pilot projekat, otvaranje par ugostiteljskih objekata u kojima neće uopšte smeti da se puši + malo dampingovanih cena, čisto da vidimo kako će finansijski stajati nakon 6-12 meseci, i koliko ljudi zaista želi da uživa u tome?  
Radite malo oglede na nepušačima, hoću reći!
  Gledajući s nevericom u monumentalne planove ministra Tomice, kojima provocira dodatno upropaštavanje već istanjenih živaca većine poreskih obveznika Srbije - ja ne mogu a da se ne zapitam ono čuveno :  „Kome sve to treba u ovom trenutku?“
  Je l' se to šalje poruka polovini (bar) punoletnih građana Srbije da mogu da idu na Ušće pa da tamo malo puše ? I šta će biti ako na tom Ušću bude malo - gužva ?
Vraćam se na tačku jedan : kao što rekoh, komrad ministar nikoga nije pitao o ovoj svojoj ideji, a ako i jeste – nije pitao one koje bi trebalo da pita – građane Srbije :

 Predlažem, krajnje đentlmenski, besplatnu ideju gopodinu Ministru : da na tih 3,5 miliona dnevno prodatih kutija cigareta, privremeno nadogradi par dinara i iz tog viška vrednosti koji se stvori finansira referendum. 
Da, da – referendum, verovatno prvi referendum u istoriji Srbije koji Državu neće koštati ni dinara!
(imamo ovde na blogu i tak'ih upućenih koji bi nam mogli odokativno reći koliko košta ta zajebancija, svakako manje nego raspolaganje tuđom mukom & plućima, kao i da li je to izvodljivo)
Dakle, ne zanimaju me polovične i kvazikompromisne ideje, molbe raznih udruženja da se sve to malo prolongira ili ublaži, pošto je to samo obična „prodaja cigle“, ne tražim čak ni Zakon o zaštiti pušača od Tomice Milosavljevića.
Hoću referendum ! Hoću da moj poslanik traži fuckin’ referendum, hajde da prebrojimo mi sve to. 
Onda ćemo jako lako utvrditi čija će to većina biti u kafani, gospon' Ministre, i da li će od tog Vašeg krajnje nepromišljenog predloga uopšte nešto i ostati - prosto je i lahko to - kao ispuhnuti plavičasti dim poslat u tmicu sobe posle dobrog sexa.
   „...s obje strane restorana
  prikrivene razlike
  zabranjeni teritorij
  pravo lice pobune...“

ps : ja ću, svakako, iskoristiti priliku da se ovim povodom malo kreativno ispoljim na dve mejl adrese : 
zastitnik@ombudsman.rs
http://www.zdravlje.gov.rs/1contact.html
što ne bi i Vi ?

bartsimpsongeneratorri.gif

 

 



Komentari (816)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sybil sybil 05:37 23.10.2009

prva

sad na citanje

Unfuckable Unfuckable 05:47 23.10.2009

Re: prva

za prvu :
wukadin wukadin 07:59 23.10.2009

Re: prva

niko nema ništa protiv pušača, već protiv pušenja. (dakle : nema ništa protiv fudbalera, al’ mu smeta lopta, idi !)


Niko nema ništa protiv ped... gejeva, ali ima protiv homoseksualnosti.
omega68 omega68 05:38 23.10.2009

Dobro jutro

1.
Edit : Šta se ti guraš kad ne voliš pušenje!
Živela braća i sestre pušači
Unfuckable Unfuckable 05:49 23.10.2009

Re: Dobro jutro

nema veze što ne voli, bitno je da podrži pravednu borbu sestara i braće u Matici da se omogući glasanje o ovom genijalnom predlogu našeg Tomeka
sybil sybil 05:51 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
nema veze što ne voli, bitno je da podrži pravednu borbu sestara i braće u Matici da se omogući glasanje o ovom genijalnom predlogu našeg Tomeka

moje iskustvo se zna. sta je lose kada se pusi samo na otvorenom. pusace ce naterati da manje puse, a nepusace ce da spase od pasivnog pusenja.
Unfuckable Unfuckable 05:56 23.10.2009

Re: Dobro jutro

ok, ovo nije blog "za" i protiv" pušenja i nema potrebe da prežvakavamo stare teze.
Imamo oko 3 miliona prodatih kutija cigara dnevno u Srbiji, to je fakat
Puši se, dakle.
Želim samo da Ministar shvati da se radi o izvesnom, ne tako malom broju ljudi, koji imaju pravo na izbor, uostalom on ovim zakonom ne smanjuje pušenje nego - kažnjava.
sybil sybil 06:03 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Imamo oko 3 miliona prodatih kutija cigara dnevno u Srbiji, to je fakat

da, ali cilj kampanje je da se smanji broj pusaca, onako kako je vec uradjeno u evropi.
sto se tice prava na izbor, sta cemo sa nepusacima? oni se pasivno truju u zatvorenom prostoru sa pusacima.
jedino pravicno resenje izbora je da pusaci lepo idu na vazduh.
Unfuckable Unfuckable 06:18 23.10.2009

Re: Dobro jutro

da, ali cilj kampanje je da se smanji broj pusaca,

cilj kampanje je, izgleda, da se kafane očiste od pušača, ostanu prazne i propadnu.
Ako pušimo na livadi, onda će da krene priča : "A gde bacaš opuške?", trt
Što se pasivnog pušenja tiče, samo jedan lagani prolaz ulicom 29.novembra (Desktopa Stefana) ili lagana šetnja Pančevom potpuno zamenjuje pola pakle cigara - i aktivnom pušaču i nepušaču.
Dakle, neka se Ministar pozabavi malo tim problemima, pre svega
sybil sybil 06:20 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
da, ali cilj kampanje je da se smanji broj pusaca,cilj kampanje je, izgleda, da se kafane očiste od pušača, ostanu prazne i propadnu.Ako pušimo na livadi, onda će da krene priča : "A gde bacaš opuške?", trtŠto se pasivnog pušenja tiče, samo jedan lagani prolaz ulicom 29.novembra (Desktopa Stefana) ili lagana šetnja Pančevom potpuno zamenjuje pola pakle cigara - i aktivnom pušaču i nepušaču.Dakle, neka se Ministar pozabavi malo tim problemima, pre svega

cekaj molim te. moze da se pusi na otvorenom, koliko ima otvorenih restorana u knez mihajlovoj, kakve livade pobogu.
sto se desktopa stefana i panceva tice, to je izvan tomice. o tome su trebali da misle oni sto su sklapali dilove.
iris.davidovich iris.davidovich 07:18 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Želim samo da Ministar shvati da se radi o izvesnom, ne tako malom broju ljudi, koji imaju pravo na izbor, uostalom on ovim zakonom ne smanjuje pušenje nego - kažnjava.

pa i ovi sto ne puse (ne mogu da kazem mi, jer bih ja nepusac otisla u pusacku sekciju) imaju pravo na izbor da ne udisu taj dim koji im smeta, a da ostanu u kafani. ako covek mora da bira da li ce da izbaci malo napolje one koji zagadjuju ili one koji ne zagadjuju, mislim da nece mnogo da se misli
u neku ruku se i kaznjava. ovde (u usi) se pusaci osecaju nekako prokuzeno. vazda dzedze ispred nekih vrata, 6 feet od nekog stuba, i tako to
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:26 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
da, ali cilj kampanje je da se smanji broj pusaca,

cilj kampanje je, izgleda, da se kafane očiste od pušača, ostanu prazne i propadnu.
Ako pušimo na livadi, onda će da krene priča : "A gde bacaš opuške?", trt
Što se pasivnog pušenja tiče, samo jedan lagani prolaz ulicom 29.novembra (Desktopa Stefana) ili lagana šetnja Pančevom potpuno zamenjuje pola pakle cigara - i aktivnom pušaču i nepušaču.
Dakle, neka se Ministar pozabavi malo tim problemima, pre svega


I tim, naravno, ali prvo vama da doakamo!
ed_novipazar ed_novipazar 07:30 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
ok, ovo nije blog "za" i protiv" pušenja i nema potrebe da prežvakavamo stare teze.
Imamo oko 3 miliona prodatih kutija cigara dnevno u Srbiji, to je fakat
Puši se, dakle.
Želim samo da Ministar shvati da se radi o izvesnom, ne tako malom broju ljudi, koji imaju pravo na izbor, uostalom on ovim zakonom ne smanjuje pušenje nego - kažnjava.

Izvini, ali, niko nema pravo na izbor kada je u pitanju da li necije zdravlje ugrozavati ili ne ugrozavati.

Diskusija sa pusacima po ovom pitanju obicno zavrsi u corsokaku. Ministru podrska a ja sam od sebe ucinio sta sam mogao: u svojoj kuci okacio znak a mjesta gdje je cigareta dozvoljena bojkotujem. To me je vec kostalo nekih rodbinskih i prijateljskih veza ali ako. Postoje stvari za koje cu slatko da platim.




Unfuckable Unfuckable 07:38 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Izvini, ali, niko nema pravo na izbor kada je u pitanju da li necije zdravlje ugrozavati ili ne ugrozavati

potpuno se slažem : ministar je ovim nastupom totalno ugrozio moje krhko psihičko zdravlje, to pod 1.
Dalje, malo "ne vidi šumu od drveća" pa čisti vazduh od tvari koje ne bi trebalo da mu budu prioritet.
Ja poštujem tvoj izbor i stav, tvoja kuća je samo tvoja i nije kafana, na koju svi imamo pravo.
A jako bih voleo da vidim koliko procenata nepušača posećuje kafane i žive li kafane od nepušača ili pušača.
U tom smislu sam i predložio onaj "pilot projekat" pa neka se malo eksperimentiše - ali na nepušačima.
ed_novipazar ed_novipazar 07:58 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable

U tom smislu sam i predložio onaj "pilot projekat" pa neka se malo eksperimentiše - ali na nepušačima.

Ja tvoj protest razumijem. Uostalom, niko nepusace ne bije po usima da ulaze u kafane gdje se pusi. Ja sam se svojevremeno kretao u drustvu gdje se pusi. Nakon uzaludnih pokusaja da ih odvratim od pusenja makar dok sjedimo zajedno za stolom (a bio sam jedini nepusac kojem je to smetalo i koji je javno protestvovao) ja sam prestao da izlazim sa njima. Od tada se vidjamo samo u prolazu ili na terenu gdje sam u prilici da nametnem pravila.

Ovaj problem se moze posmatrati iz vise uglova. Na primjer, od posljedica pusenja trpi i zdravstveni sistem zemlje. Manje pusenja --> manje obolelih ---> manje intervencija ljekara ---> zdravija zajednica i manje opterecen zdravstveni sistem

Doduse, ko zna, mozda bi sa pulmonologa teret pao na psihijatre pa ova moja teorija pada u vodu
buba_truba buba_truba 07:59 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
...(Desktopa Stefana)...

dragoljub92 dragoljub92 08:13 23.10.2009

Re: Dobro jutro

To me je vec kostalo nekih rodbinskih i prijateljskih veza ali ako

isto samo obrnuto.i ja presto da se družim i idem kod nepušača.
kolko vidim ima da smislimo novu vrstu građanskog rata nepušači vs pušači,pa ko preživi ćepriča
Unfuckable Unfuckable 08:16 23.10.2009

Re: Dobro jutro

mislim da to nema veze : ovde se radi o tome da jeste činjenica da se svaki dan proda 3,5 miliona kutija cigareta. To je realnost, ma šta ko o tome mislio - i ne može se obrisati gumicom ili promeniti jednim krajnje besmislenim i rigidnim zakonom, čije su posledice, i to ne samo po pušače - nesagledive
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:17 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Manje pusenja --> manje obolelih ---> manje intervencija ljekara ---> zdravija zajednica i manje opterecen zdravstveni sistem

Ovo je dosta čest pristup u EU, jedino što niko neće da napravi nešto slično na temu hrane, jer samo dragibog zna šta sve jedemo, o lekovima da ne govorim i šta sve udišemo i bez duvanskog dima.
Što se tiče pušenja napolju, ovde u Slo su prvo uveli ćebencad. Za umotavanje nogu i bubrega kad za'ladi. Onda su uveli plinske grejače, za koje se brzo ispostavilo da turbo zagađuju vazduh. Zato sad imamo neke duguljaste grejalice, koje stoje iznad stolova i greju nam mozak, dokazujući da "čizma glavu čuva, šubara je kvari" je potpuno nazadnjačka izreka. Uz to su svi kafići, koji su to ikako mogli, na svojim baštama digli čarobne, najlonske čadore, koji jesu i nisu zatvoreni, tj. otvoreni prostor. Vrlo su zgodni za videti...ima gi razni.
Unfuckable Unfuckable 09:25 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Ovo je dosta čest pristup u EU, jedino što niko neće da napravi nešto slično na temu hrane, jer samo dragibog zna šta sve jedemo, o lekovima da ne govorim i šta sve udišemo i bez duvanskog dima.

vlada_bg79 vlada_bg79 10:00 23.10.2009

Bravo za ministra, za promenu...

ministar je ovim nastupom totalno ugrozio moje krhko psihičko zdravlje, to pod 1.
Dalje, malo "ne vidi šumu od drveća" pa čisti vazduh od tvari koje ne bi trebalo da mu budu prioritet.
Ja poštujem tvoj izbor i stav, tvoja kuća je samo tvoja i nije kafana, na koju svi imamo pravo.


Pa ako svi imamo pravo na tu kafanu, zasto ja kada odem u istu moram da smrdim na dim i da se trujem cancerogenim materijama koje su u njemu? Dokazano je, u ne znam ni sam koliko studija, da je pasivno pusenje opasno i da povecava rizik kod NEPUSACA za hronicni bronhitis i razlicite maligne bolest!!! To je medicinska cinjenica koju vise niko ne spori, pa onda cija su prava ugrozena i ko nema pravo da ode u kafanu i sedi na miru?
O posledicama koje pasivno pusenje ima za decu necu ni da govorim, to je katastrofa i deca u Srbiji su medju najugrozenijim u Evropi po tom pitanju...
Bas sinoc sam bio u jednom od "fancy" trznih centara sa svojom bebom od 8 meseci i jedva sam cekao da izadjem jer ne moze da se dise od dima, leti i nekako, ali zimi je katastrofa. Zasto moj sin od 8 meseci mora da se truje sa dimom i da povecava rizik da dobije astmu, alergijski bronhitis itd (medicinski dokazano) - sta je sa njegovim pravima?
Ako hocete da pusite to je vase pravo i vas izbor, ali to ne bi trebali da radite na mestima gde mozete druge da ugrozite, sa zakonom ili bez njega...


vlada_bg79 vlada_bg79 11:15 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Ja tvoj protest razumijem. Uostalom, niko nepusace ne bije po usima da ulaze u kafane gdje se pusi. Ja sam se svojevremeno kretao u drustvu gdje se pusi.


Pa to bi moglo da se gleda i ovako - niko ne tera pusace da sede u kafanama u kojima je zabranjeno pusenje, u cemu je tu problem? Ja kada sedim u kafani i ne pusim - ne trujem nikog, nije ovo pitanje komfora nego zdravlja...
Unfuckable Unfuckable 11:27 23.10.2009

Re: Dobro jutro

nije ovo pitanje komfora nego zdravlja...

e, pa onda izgleda da pola Evrope nema pojma o zdravlju
čim su ublažili stavove o zabrani pušenja, što ovde sasvim čitko piše
vlada_bg79 vlada_bg79 11:37 23.10.2009

Re: Dobro jutro

e, pa onda izgleda da pola Evrope nema pojma o zdravlju
čim su ublažili stavove o zabrani pušenja, što ovde sasvim čitko piše


Ako ste nekada bili u Evropi, videli ste da su cigarate barem 3 puta skuplje i mesta gde moze da se pusi ima barem 3 puta manje, pa nemam nista protiv da uzmemo njih za uzor.
Ova "popustanja" su kao sto pise u tekstu politicko-ekonomski motivisana, a ne medicinski, i sa tim "popustanjima" pravila za pusace i u ovim zemljama ostaju neuporedivo restriktivniija...
jednatanja jednatanja 12:01 23.10.2009

Re: Dobro jutro

ministar je ovim nastupom totalno ugrozio moje krhko psihičko zdravlje,



mysticx mysticx 12:04 23.10.2009

Re: Dobro jutro

A jako bih voleo da vidim koliko procenata nepušača posećuje kafane i žive li kafane od nepušača ili pušača.


Ja ne pušim, a vrlo rado idem u kafane, kao i kafiće i klubove, kao i masa ljudi koju poznajem. I sve mi se čini da kafane više žive od onoga što ja popijem/pojedem, nego od onoga što ti popušiš...

Inače, čitav tekst je jako subjektivan i posmatra samo jednu stranu - pušače. Gle čuda, vas ima puno, pa vam to daje za pravo da nas ostale maltretirate. I kao, kafane restorani i ostala mesta samo od vas žive, a mi što ne pušimo samo sedimo kod kuće i nigde ne izlazimo. I koliko shvatam, nepušačima ako smeta pušenje mogu slobodno da ne izlaze, jer pučači očigledno imaju tapiju na taj vid provoda. Ma daj!
Unfuckable Unfuckable 12:43 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Inače, čitav tekst je jako subjektivan i posmatra samo jednu stranu - pušače.

tekst jeste subjektivan jer objektivno imam jako subjektivni štress od ovih Ministrovih pretnji, što sam i naveo.
Ali ne gleda samo jednu stranu, pogledaj malo bolje
mariopan mariopan 15:05 23.10.2009

Re: Dobro jutro

prvo vama da doakamo!

Ma nemoj? (oćeš da se biješ?)
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 15:24 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
ok, ovo nije blog "za" i protiv" pušenja i nema potrebe da prežvakavamo stare teze.
Imamo oko 3 miliona prodatih kutija cigara dnevno u Srbiji, to je fakat
Puši se, dakle.
Želim samo da Ministar shvati da se radi o izvesnom, ne tako malom broju ljudi, koji imaju pravo na izbor, uostalom on ovim zakonom ne smanjuje pušenje nego - kažnjava.


U mom malom gradu na jugu USA-a pusaci kao kuzni stoje ispred zgrada u kojima valjda rade i puse dok ceznjivo gledaju u nebo s nadom da ce ili da prestane da sija, i,li da prestane kisa....sve je ovde ispoljavano do krajnosti:)) U kafanama, kafeima, restoranima, postoje zone za pusace i one druge za nepusace. Cak se i u bastama vrsi podela.
NNN NNN 21:30 23.10.2009

Re: Dobro jutro

samo jedan lagani prolaz ulicom 29.novembra (Desktopa Stefana) ili lagana šetnja Pančevom potpuno zamenjuje pola pakle cigara
EVO REŠENJA!
Umesto da pušiš možeš da šetaš
blogovatelj blogovatelj 22:09 23.10.2009

Re: Dobro jutro

Delim Vladino misljenje...
Uvodna napomena - pusac sam cetvrt veka. Dok sam u Srbiji ziveo pusio sam pedeset cigara dnevno, ako ne izlazim uvece. Kada sam izlazio islo je i do osamdeset. Jezivo.
Onda sam 2002. godine dosao u Kanadu i posto sam pusac, tretirali su me kao stoku, i hvala im na tome. Danas pusim samo dvadeset i pet cigara dnevno. Pokusavao sam da ostavim, ali ne vredi. Jednom narkoman, uvek narkoman.
Neprejebivi, probaj to da shvatis kao stvar opste kulture, nesto kao pustanje vode u WC-u posle nuzde. Zasto bi ti morao da dimis ako nekome smeta. Shvati da to smrdi i da vodi u bolest.
Da se vratim na Kanadu.
Datumi mozda nisu 100% tacni ali otprilike se desavalo ovo
2002 - Posebno kafane za pusace i posebno za nepusace. Mladji od 19 godina nisu smeli ni da privire u pusacke kafane. Cak ni roditelji nisu smeli da uvode decu, iako su deca tu pred njihovim ocima. Jednostavno, osoblje ne zeli da te usluzi i zamoli te da izadjes napolje.
2004 - U pusackim kafanama zabranjeno pusenje, ali dozvoljeno samo ako si za sankom.
2005 - Dozvoljeno u kafanama ali samo ako postoji hermeticki odvojen prostor koji ima i air-cond.
2006 - Zabranjeno SVUDA u kafanama (pusackim) u zatvorenom, dozvoljeno samo u bastama. Ovde sam prestao da idem u kafane od oktobra do maja, jer tada baste ne rade, a ja ne zelim da kao ludak na vetrini i temperaturi od -35 stepeni stojim napolju i pusim. Idem u kafane samo leti.
2007 - Zabranjeno pusenje I U BASTAMA KAFANA ako imaju tendu. Gazde kafana se bunile pa su pojasnili propis.da ako imas tendu, nema pusenja, ako imas suncobrane, moze ali ako se suncobrani ne dodiruju, da bi vazduh mogao u vis da ide neometano. Sve ovo vreme (od 2002.) u nepusackim kafanama NIGDE nije smelo da se pusi.
2008 - u prodavnicama koje prodaju cigare uveden tzv "Powerwall" da niko od dece ne bi gledao brendove cigara, jer je to indirektna reklama. Cigare ne smeju da budu vidljive oku maloletnika, stoje u specijalnim odeljcima (fiokama)
2009 - zabranjeno je da u svojim kolima pusis ako vozis osobu mladju od 19 godina. Kazna za ovo je $250. Kanadskih. Otprilike 15.000 dinara.
I za sve ovo mogu da im kazem samo veliko hvala, jer ja sad pusim samo 25 pljuga dnevno.
Dalje - cene cigara. Danhil, pakovanje od 25 komada, kad sam dosao kostao je $5.75, opet kanadskih. Sada kosta $11.00. ili 660 dinara.
Ali zato kada sam proletos iz Toronta preko Beca putovao do Srbije, prvi smrad sam doziveo na aerodromu u BG kada su otvorili vrata aviona. Svuda je sve cisto. I mirise! U Beogradu ne mirise, Meni, koji pusim 25 cigara dnevno je smrdelo!
BTW kad vec pricate o Evropi, Bec je trenutno na nivou Toronta iz 2005. Na aerodromu postoji jedan jedini smrdljivi, hermeticki zatvoreni kutak gde sme da se pljuga. Zamislite sve pusace na aerodromu u Becu koji moraju da dodju u sobu dimenzija 5X3m i tu puse. Zidovi stakleni, svi te gledaju kao da si u Zoo vrtu. U Torontu nema ni toga. U javnim prostorijama NIGDE.
Jos jednom, hvala im na tome, kad ja ne znam da se kontrolisem, bar me oni kontrolisu.
I sve ovo vreme po TV stanicama antipusacke kampanje. Jedan od glavinih argumenata im je, posto je zdravstvo finansirano iz budzeta "Zasto bih ja tebi placao hemoterapije, zracenja i magnente rezonance"

Pusaci u Srbiji srecno, trebace vam sreca.... Hteli ste civilizaciju... Civilizacija stize.... Ali i kosta!

I jos jedna napomena autoru. Nema referenduma... Jer se nepusaci, cak i kada su manjina tretiraju kao zasticena divljac. Kao i svaka druga manjina. Zasto bi se oni gusili smradom koji ti ili ja izazivamo?
Jel tako? Tako je!
rankot rankot 08:13 24.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
potpuno se slažem : ministar je ovim nastupom totalno ugrozio moje krhko psihičko zdravlje, to pod 1.

Душевно здравље се не лечи цигаретама, него код психијатра. Иди лепо у дом здравља, они ће ти даље показати пут.
cult cult 10:19 24.10.2009

Re: Dobro jutro

Jel tako? Tako je!


hmhh, u dva navrata sam prestajao da pusim po zavidnih tri-cetiri meseca.
I u to vreme zanesenosti sopstevnom snagom volje, pusaci su mi izgledali prljavo i nevaspitano i bezobzirno. Narocito mi je bilo odvratno kad vidim lika u susednim kolima na semaforu kako pali cigaretu u onako malom prostoru. A da...kad izadjem iz kuce imao sam osecaj da sam zaboravio da obucem nesto...bitno nesto...pantalone, recimo. I uzasno sam mrzeo duvansku industriju. Narocito one kauboje. Bili su mi niski i odvratni.
Medjutim, kad se konacno slomis, a to se desavalo oba puta kad grane proleće, taj osecaj kad povuces prvi dim ti da takav osecaj slobode, licne slobode, da je to tesko ikom preneti.
Jel tako? Tako je!
mariopan mariopan 10:22 24.10.2009

Re: Dobro jutro

cult
Jel tako? Tako je!


hmhh, u dva navrata sam prestajao da pusim po zavidnih tri-cetiri meseca.
I u to vreme zanesenosti sopstevnom snagom volje, pusaci su mi izgledali prljavo i nevaspitano i bezobzirno. Narocito mi je bilo odvratno kad vidim lika u susednim kolima na semaforu kako pali cigaretu u onako malom prostoru. A da...kad izadjem iz kuce imao sam osecaj da sam zaboravio da obucem nesto...bitno nesto...pantalone, recimo. I uzasno sam mrzeo duvansku industriju. Narocito one kauboje. Bili su mi niski i odvratni.
Medjutim, kad se konacno slomis, a to se desavalo oba puta kad grane proleće, taj osecaj kad povuces prvi dim ti da takav osecaj slobode, licne slobode, da je to tesko ikom preneti.
Jel tako? Tako je!

Jeltakotakoje
cult cult 10:22 24.10.2009

Re: Dobro jutro

p.s.
i jutarnja kafa izgubi smisao.
i cokoladna bananica ili eurokrem tabla imaju sasvim drugi ukus.
katastrofa.
Unfuckable Unfuckable 13:54 24.10.2009

Re: Dobro jutro

Душевно здравље се не лечи цигаретама, него код психијатра.

nisam ni rekao da se duševno zdravlje leči cigaretama, ne znam odakle ti takav genijalan zaključak. Poenta komentara je, pošto vidim da prenebregavaš suštinu, da ministar olako daje poprilično nepromišljene izjave, neutemeljene po mnogo osnova.
Ukoliko sakupiš nešto malo strpljenja (mada i na pristojnosti bi moglo da se poradi) i prošetaš se kroz komentare, shvatićeš o čemu govorim
Unfuckable Unfuckable 13:58 24.10.2009

Re: Dobro jutro

povuces prvi dim ti da takav osecaj slobode, licne slobode, da je to tesko ikom preneti.

ovo me jako podsetilo na "neopisivi osećaj lične slobode" i jaknu od zmijske kože Nikolasa Kejdža
cult cult 14:25 24.10.2009

Re: Dobro jutro

i jaknu od zmijske kože Nikolasa Kejdža

for me it's a symbol of my individuality and my belief in a personal freedom!

bas sam je juce pominjao.
Zverilla Zverilla 18:16 24.10.2009

Re: Dobro jutro

Unfuckable
Izvini, ali, niko nema pravo na izbor kada je u pitanju da li necije zdravlje ugrozavati ili ne ugrozavati

potpuno se slažem : ministar je ovim nastupom totalno ugrozio moje krhko psihičko zdravlje, to pod 1.
Dalje, malo "ne vidi šumu od drveća" pa čisti vazduh od tvari koje ne bi trebalo da mu budu prioritet.
Ja poštujem tvoj izbor i stav, tvoja kuća je samo tvoja i nije kafana, na koju svi imamo pravo.
A jako bih voleo da vidim koliko procenata nepušača posećuje kafane i žive li kafane od nepušača ili pušača.
U tom smislu sam i predložio onaj "pilot projekat" pa neka se malo eksperimentiše - ali na nepušačima.


gluplje argumente skoro nisam procitao.

vidim, propale sve kafane po eu, usi, i ostalim nazadnjackim drzavama gde uvedose tu nepravdu da nepusaci imaju pravo da ne disu dim koji proizvodi neki samosvesni baja poput tebe za susednim stolom...
Hansel Hansel 18:33 26.10.2009

Re: Dobro jutro

povuces prvi dim ti da takav osecaj slobode, licne slobode, da je to tesko ikom preneti.
Bez uvrede, mislim da se tako oseća svaki zavisnik posle apstinencije. Ovo kažem kao neko ko bi sebe mogao da opiše kao povremenog (naročito bivšeg) zavisnika od čokolade! Naglašavam da u mom vrednosnom "prostoru" "biti zavisnik" ne znači po sebi degradaciju ličnosti, osim kad je ta degradacija u nekim slučajevima realna. A to baš nisam viđao kod pušača, tj. onih koji su SAMO pušači.

E, sad, da li se čovek može osećati slobodnijim i kad je realno manje slobodan... može, ako je tada iz bilo kog razloga zadovoljniji ( avljda je i bitno koliko mu neke slobode znače... običnom svetu, koji nije mnogo mario za političke slobode, i danas je Titovo vreme bezuslovno bolje, drugima nije...) Prisećam se jednog drastičnog eksperimenta, s pacovima kojima je implantirana elektroda u "centar za zadovoljstvo" ( "centar za potkrepljenje" ). Imaju u kavezu tri poluge - za hranu, vodu i za direktnu stimulaciju, preko one elektrode... Pacovi inače brzo nauče čemu koja poluga služi... a kad OVI nauče, krenu da pritiskaju samo polugu za one lepe elektro-stimulacije... I tako umru gladni i žedni... ali zadovoljni!

Ovo je samo crtica, nisam uopšte isključiv, iako mi smeta duvanski dim (a miris nezapaljenog duvana baš volim)... napisah o (ne)toleranciji nešto kod Krugoline, tu se verovatno može bolje videti šta mislim...
Unfuckable Unfuckable 19:56 26.10.2009

Re: Dobro jutro

hansel, hvala na komentaru.
Mislim da je ovaj momenat nadahnuća kolege culta samo mali i diskretan prst u oko previše ostrašćenim a razumevanjem za različitost deficitarnim akterima niotkuda iznikle rasprave "pušenje - da ili ne", koja i nije tema ove cele priče - jer, kako već rekoh : pušenje je pojava koju sprovodi znatan deo Srba. Tema je ponašanje jednog od vršioca vlasti prema toj činjenici
Hansel Hansel 20:49 26.10.2009

Re: Dobro jutro

Nema na čemu!
Meni je ta opaska bila čak i simpatična (pa i ceo opis apstinencije je bio vanredno iskren i objektivan - u opisu subjektivnosti), ali učinilo mi se da vredi napisati ovo što sam naveo...

A o tom vv-u sam prestao da se izjašnjavam!
mara92 mara92 21:26 26.10.2009

Re: Dobro jutro

pušenje je pojava koju sprovodi znatan deo Srba

Без дискриминације колега...велики број грађанки и грађана Србије упражњава ову штетну навику (без разлике по национу, вери, сполу и штатијазнам)...хехехехе...
sybil sybil 05:49 23.10.2009

tema je odlicna


mislim da ministar sprovodi mere kao u evropi, sta je lose u tome.
vishnja92 vishnja92 06:01 23.10.2009

Re: tema je odlicna

nije zabranjeno pusenje na otvorenom, imate terase



imate i vi
maksa83 maksa83 06:27 23.10.2009

Re: tema je odlicna

Prvo što sam pomislio kad sam video tekst je: "sa' kad naiđe sybil ima samo da se bacim na pod i gledam krv kako pršti po plafonu i zidovima (Alien 3 fazon)", i sestro sybil - nisi razočarala! :)

Da se ponovim - država koja je ozbiljna u toj nameri će prvo da rkne opak porez na to i tako npr. utrostruči cenu cigareta, a što ova neće uraditi, pošto je izfinansirala lokalna tobacco mafija, a siguran sam i da razni Filip Morisi i slični (koji su jedna vrlo, vrlo, vrlo bogata i mračna ekipa, kad bih vam rekao mesečni profit pomenutog Filp Morisa u Srbiji pala bi teška neverica, pa ću samo reći da su u pitanju visoki osmocifreni iznosi u EUR) plaćaju gde treba da se to ne desi. Možda sam već pominjao, ali postoji dobar razlog što su sve duvanske firme registrovane u Ženevi - Švajcarci naime imaju zgodan zakon sklopljen tako da je nemoguće da budeš pravno gonjen zbog šverca duvana dok god ga nisi švercovao u Švajcarsku, a te firme jesu itekako povezane sa tim sivim tokovima. Tako da, sybil my man, ako stvarno želiš nešto da uradiš protiv pušenja piši svom Kongresmenu da JuEsOfEj izvrši pritisak na Švajcarsku da promeni zakone i isporuči im njihove Filip Moris zlikovce, pa da im se pošteno sudi u njihovom rodnom Teksasu pa ako treba - katran & perje & vešala.

mislim da ministar sprovodi mere kao u evropi, sta je lose u tome.

Zanimljivo je i kako je to antipušenje sprovedeno u EU. Npr. kod Italijana koji su generalno lucprde & hedonisti se cela stvar sprovela oštro i rigorozno, nema zezanja, mada ovi kolektivno i individualno nisu neka law abiding ekipa. Austrijanci pak jesu law abiding ekipa, kod njih nema zezanja sa državom i zakonima, ali je cela stvar sprovedena sa puno džmirenja na oba oka - kafandžije su u obavezi da urade sve to, ali izvrdavaju pošto bi im to ozbiljno sobalilo promet - ima restorana koji imaju pušački deo ograđen pleksiglasom, ali se uredno dimi i van toga. Država zvižduće i gleda na drugu stranu pošto osiromašene kafandžije ne plaćaju veliki porez, a ovi (država) tradicionalno nisu baš skloni da odu kod Rusa i mole za malo para, i tako...

evo ti resenje. zalepi transdermalni flaster ili nadji neku zensku da te istambura

Sybil, je l' može malo detalja oko tog tamburanja?
Da zna Ufuck (a i mi) u šta se upušta ako batali cigare.
Ovako na prvi pročit zvuči kao neki protivprirodni blud, tipa pornografija, kafa, itsl. sick pojave, pa ako bi elaborirala?


sybil sybil 06:45 23.10.2009

Re: tema je odlicna

pozdrav maksi

maksa83
Prvo što sam pomislio kad sam video tekst je: "sa' kad naiđe sybil ima samo da se bacim na pod i gledam krv kako pršti po plafonu i zidovima (Alien 3 fazon)", i sestro sybil - nisi razočarala! :)Da se ponovim - država koja je ozbiljan po tom pitanju će prvo da rkne porez na to i tako npr. utrostruči cenu cigareta, a što ova neće uraditi, pošto je izfinansirala lokalna tobacco mafija, a siguran sam i da razni Filip Morisi i slični (koji su jedna vrlo, vrlo, vrlo bogata i mračna ekipa) plaćaju gde treba da se to ne desi. Možda sam već pominjao, ali postoji dobar razlog što su sve duvanske firme registrovane u Ženevi - Švajcarci naime imaju zgodan zakon sklopljen tako da je nemoguće da budeš pravno gonjen zbog šverca duvana dok god ga nisi švercovao u Švajcarsku, a te firme jesu itekako povezane sa tim sivim tokovima. Tako da, sybil my man, ako stvarno želiš nešto da uradiš protiv pušenja piši svom Kongresmenu da JuEsOfEj izvrši pritisak na Švajcarsku da promeni zakone i isporuči im njihove Filip Moris zlikovce, pa da im se pošteno sudi u njihovom rodnom Teksasu pa ako treba - katran & perje & vešala.Inače, zanimljivo je i kako je to antipušenje sprovedeno u EU. Npr. kod Italijana koji su generalno lucprde & hedonisti se cela stvar sprovela oštro i rigorozno, nema zezanja, mada ovi kolektivno i individualno nisu neka law abiding ekipa. Austrijanci pak jesu law abiding ekipa, kod njih nema zezanja sa državom i zakonima, ali je cela stvar sprovedena sa puno džmirenja na oba oka - kafandžije su u obavezi da urade sve to, ali izvrdavaju pošto bi im to ozbiljno sobalilo promet - ima restorana koji imaju pušački deo ograđen pleksiglasom, ali se uredno dimi i van toga. Država zvižduće i gleda na drugu stranu pošto osiromašene kafandžije ne plaćaju veliki porez, a ovi (država) tradicionalno nisu baš skloni da odu kod Rusa i mole za malo para, i tako...


brate makso, potpuno se slazem i podrzavam sve moguce poreze protiv cigareta. ovde u usa ako neko hoce da pusi 1 kutiju dnevno, mora da plati oko 500-600 dolara jer su porezi ogromni, a to je veliki izdatak za cigarete.
dalje, jako dobro se zna da su svi marlboro kauboji sto su reklamirali marlboro i dobijali cigarete za dzabe umrli od raka pluca, neko u 40-im,a neko u 50-im, neki u 60-im, kako se kome zalomilo. uprkos tom mocnom morrisu, drzava uspesno iskorenjuje pusenje, cak se prica da ce da zabrane pusenje na otvorenom.

evo ti resenje. zalepi transdermalni flaster ili nadji neku zensku da te istamburaSybil, je l' može malo detalja oko tog tamburanja? Da zna Ufuck (a i mi) u šta se upušta ako batali cigare.Ovako na prvi pročit zvuči kao neki protivprirodni blud, tipa pornografija, kafa, itsl. sick pojave, pa ako bi elaborirala?


nije perverzno, to su specijalne masaze dok tambure sviraju. nesto kao lopatanje, samo sto je tambura umesto lopate.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:21 23.10.2009

Re: tema je odlicna

Austrijanci pak jesu law abiding ekipa, kod njih nema zezanja sa državom i zakonima, ali je cela stvar sprovedena sa puno džmirenja na oba oka - kafandžije su u obavezi da urade sve to, ali izvrdavaju pošto bi im to ozbiljno sobalilo promet - ima restorana koji imaju pušački deo ograđen pleksiglasom, ali se uredno dimi i van toga.

Sticajem geografskih predispozicija, a i sinovljevog studiranja u imperatorskoj prestonici, počesto sam u Austriji i mogu vam reći da mi Bgd izgleda kao banja za odvikavanje od pušenja, u poređenju sa Austrijom, u kojoj se kanda ne puši samo na intenzivnoj nezi (a i to može, ako lepo zamoliš glavnog čika doktora)...
A, što se tiče otvorenog-zatvorenog i broja mušterija, odokativnom analizom ugostiteljskih objekata u Slo se može provaliti do koje mere su dramatično prazne, u poređenju sa delom na otvorenom, unutrašnjosti istih.
myredneckself myredneckself 09:38 23.10.2009

pravda za marlboro man-a

dalje, jako dobro se zna da su svi marlboro kauboji sto su reklamirali marlboro i dobijali cigarete za dzabe umrli od raka pluca, neko u 40-im,a neko u 50-im, neki u 60-im, kako se kome zalomilo. uprkos tom mocnom morrisu, drzava uspesno iskorenjuje pusenje, cak se prica da ce da zabrane pusenje na otvorenom.

sybil, doduše factoid, trojica!
a sad, da dopaprim pušački manifesto...
da se povede računa o repertoaru mog lokalnog bioskopa i prikazivanju " Brokeback mountain", jer ugrožava moja prava
izvori kojima verujem kažu da je to silovanje Marlboro man-a, i ne želim da ga gledam

Edit: i tako drugi marginalci nenamerno postaju "mete", usled nepromišljenih zabrana
gordanac gordanac 09:51 23.10.2009

pravda za marlboro man-a

da se povede računa o repertoaru mog lokalnog bioskopa i prikazivanju " Brokeback mountain", jer ugrožava moja prava

:))
I miss you now...my Marlboro man

EDIT:
And, please, remember me :))
myredneckself myredneckself 10:41 23.10.2009

Re: pravda za marlboro man-a

gordanac
da se povede računa o repertoaru mog lokalnog bioskopa i prikazivanju " Brokeback mountain", jer ugrožava moja prava

:))
I miss you now...my Marlboro man

EDIT:
And, please, remember me :))

hat off !
maksa83 maksa83 12:37 23.10.2009

Re: tema je odlicna

nije perverzno, to su specijalne masaze dok tambure sviraju. nesto kao lopatanje, samo sto je tambura umesto lopate.

Apatakoreci sybil bre - good old spanking. :)))

Ali tambura... sweet baby jesus, zar ništa nije sveto, pa čak ni ta mandala ravničarskog pathosa?

Znao sam da ima neka fora sa tobom, ili što reče Adam Ant svojevremeno u Goody Two Shoes:

Goody two goody two goody goody two shoes
Goody two goody two goody goody two shoes

Don't drink don't smoke - what do you do?
Don't drink don't smoke - what do you do?
Subtle innuendos follow
There must be something inside




I naravno za tebe:
mariopan mariopan 15:10 23.10.2009

Re: tema je odlicna

neko u 40-im,a neko u 50-im, neki u 60-im,

Jaaaaoooo

Pa ja samo pušačkog staža imam toliko, vreme mi je da bacam il cigare ili život ?
NNN NNN 21:39 23.10.2009

Re: tema je odlicna

maksa83
Dobrodošao (na ovu stranu)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 05:49 23.10.2009

A, ja pomislio...

.. da je Krugolina, kad ono Unf.
Unfuckable Unfuckable 06:13 23.10.2009

Re: A, ja pomislio...

jbg Džeremaja, zadnje vreme došlo kad ja moram da šiljim plajvaz...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:02 23.10.2009

Re: A, ja pomislio...

Ma, to za plajvajz je u redu, nego sam mislio da je Krugolina zadužena za Tomicu Večnog.
gordanac gordanac 06:17 23.10.2009

:))

Dobar ti naslov, samo malo - diskriminatorski
Ima tu, osim Druga Davidoffa, još drugova koji bi mogli da stanu - u naslov, od Drugova Gitanes i Gauloises, preko raznih drugih, a da se i ne spominje Drug Lord Marlboro.

Cela priča je odlična ilustracija za društva koja novim regulacijama (čitaj "tranziciona" ) grade "dobro društvo" (što bi rek`o E. From) i često se svodi na "želeli smo pravdu, a dobili smo - pravnu državu". Razlika ume da bude - ogromna.

Što se same teme tiče, već rekoh (i poreć` neću, mož` me seć`, mož` me peć` k`o Lovru Pravednoga ) skoro sve što imam prilikom jednog prethodnog razgovora o - duvanu kaotakvom na postu Krugoline Borup:

Duvanski Manifest

Regulacije, kad su razumne, efikasno i relativno lako primenjive jer znanjem o kontekstu za koji su pravljene "prirodno ležu" u oblast za koju su pravljene, takve regulacije su - odlična stvar, jer su i red i pravila u bilo kojoj oblasti, kad su uobličeni u takve regulacije - stvarno odlična stvar.

Šta je problem za regulacijama o zabranama duvana?
"Prekadriraju se", reklo bi se slengom.
I onda, umesto da "proizvedu" bolji kvalitet u bilo kojoj sredini postaju sredstvo za - diskriminaciju.
Ako već "propustiš" da (mahom bez svoje volje) u život stupiš kao žena, manjina (nacionalna ili bilo kakva), osoba sa invaliditetom, emigrant, izbeglica, kao bilo koji "marginalac", a svojom slobodnom voljom odlučiš da uživaš u duvanu - postaješ "meta", odnosno - regulacijama o zabranama duvana razvija se "pravo" drugih da te diskriminišu zato što ti je Drug Duvan blizak i drag, da smatraju da mogu da ti "popuju" da je to što radiš "društveno nepoželjno i neprihvatljivo".
To (verovatno) nije bila osnovna namera bilo koga ko piše, zagovara i donosi regulacije o zabranama duvana, ali to se - dešava.

Razumne regulacije, informisanje o štetnosti, održiv "red" za javna mesta gde je duvan dozvoljen, a gde ne, sve to - DA, HVALA.
Diskriminacija, agresivno temeljenje predrasuda prema ljudima koji koriste duvan, omalovažavanje slobodnog prava na izbor, maltretiranje pušača - NE, HVALA.

Već sam negde (kao ilustrativnu šalu) navela da mi pada na pamet da organizujem nekakvu "nevladinu organizaciju za zaštitu ljudskih prava korisnika duvana", dotle je došlo...a kad god sam o tome pričala, vidim da bi članova bilo i-haaaaaj!, a ni sredstva za rad nam ne bi kokanda nedostajala....
Unfuckable Unfuckable 06:26 23.10.2009

Re: :))

kafane bez pušača, ehej....k'o pivo bez pene, sačuvajmebože
vishnja92 vishnja92 06:32 23.10.2009

Re: :))

Ima tu, osim Druga Davidoffa, još drugova koji bi mogli da stanu - u naslov, od Drugova Gitanes i Gauloises, preko raznih drugih, a da se i ne spominje Drug Lord Marlboro.

a drug Winston?

'ajmo opet, ovde nije trol:

srdjan.pajic srdjan.pajic 07:17 23.10.2009

Re: :))

gordanac
..


E, tu si Comicka, lovim te ovde po blogovima da ti pokazem ovu sliku, od letos:



Je'li sta je bre ovo?! Samo da ti dam koordinate - Nacionalni Park Tara. Pa hebem mu mater, o cemu mi ovde pricamo!? Kakva bre prava na pusenje, kakva bre djavolja varos, da ides tamo sa ministrima da sklonite ove proklete burice, jer ste placeni da ja ovo ne moram da gledam kad idem da planinarim! Pa posle dodji ovde da mi pricas o regulativi.
mirelarado mirelarado 07:25 23.10.2009

Re: :))

Unfuckable
kafane bez pušača, ehej....k'o pivo bez pene, sačuvajmebože


Ти си се баш наљутио, Анфе. Па знао си ваљда да смо ми пушачи најгори злочинци и насилници у овој земљи и да се против нас ваља борити свим средствима. ;-)

Надам се да ће они који одлучују имати у виду негативна искуства из окружења, а и шире, када о тим прописима буду гласали. Јер, у Хрватској су недавно били принуђени да донесу уредбу како би угоститељство извукли из кризе. Улице италијанских градова прекривене су пикавцима, с којима комуналне службе не успевају да се изборе, итд.

Све остало је Горданац већ рекла. :))
Unfuckable Unfuckable 07:49 23.10.2009

Re: :))

Nacionalni Park Tara

Pajiću, mašiš suštinu, malo fali pa da dođemo do tlapnje "kome padaju cigare na pamet dok Hilandar gori"
evo komentara na koji bi trebalo da obratiš pažnju, nije dugačak
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:57 23.10.2009

Re: :))

Unfuckable
Nacionalni Park Tara

Pajiću, mašiš suštinu, malo fali pa da dođemo do tlapnje "kome padaju cigare na pamet dok Hilandar gori"
evo komentara na koji bi trebalo da obratiš pažnju, nije dugačak


Ma jok, ti masis da je ovo bio trol.
ivana23 ivana23 08:52 23.10.2009

Re: :))

gordanac
Dobar ti naslov, samo malo - diskriminatorski Ima tu, osim Druga Davidoffa, još drugova koji bi mogli da stanu - u naslov, od Drugova Gitanes i Gauloises...


vlada_bg79 vlada_bg79 11:12 23.10.2009

Re: :))

Razumne regulacije, informisanje o štetnosti, održiv "red" za javna mesta gde je duvan dozvoljen, a gde ne, sve to - DA, HVALA.
Diskriminacija, agresivno temeljenje predrasuda prema ljudima koji koriste duvan, omalovažavanje slobodnog prava na izbor, maltretiranje pušača - NE, HVALA.

Već sam negde (kao ilustrativnu šalu) navela da mi pada na pamet da organizujem nekakvu "nevladinu organizaciju za zaštitu ljudskih prava korisnika duvana", dotle je došlo...a kad god sam o tome pričala, vidim da bi članova bilo i-haaaaaj!, a ni sredstva za rad nam ne bi kokanda nedostajala....


Jedina razumna svrha regulacije pusenja na javnom mestu je zastita nepusaca (a i pusaca) od pasivnog pusenja, za koje je dokazano da moze da uzrokuje (i uzrokuje) opasna oboljenja. Ako vam neko kaze da ne mozete da pusite na mestu gde sede drugi ljudi i vi to smatrate maltretiranjem, pa ja se od rodjenja osecam maltretiranim od pusaca jer kada god izadjem negde, em ne mogu da disem, em smrdim na dim (sto smeta i vecini pusaca koje znam).
Niko ne spori pravo pusacima da uzivaju u svojim voljenim cigaretama/cigarama/lulama, ali ako su negde zasticeni i bezbrizni pusaci onda je to u Srbiji, najjeftinije cigarete u Evropi i pusenje gde god vam padne na pamet, pa sada mislite da je to vase pravo, to je u stvari pozitivna diskriminacija za pusace, koja ce se nadam se, delimicno ispraviti sa ovim zakonom...
gordanac gordanac 11:50 23.10.2009

Re: :))

Ako vam neko kaze da ne mozete da pusite na mestu gde sede drugi ljudi i vi to smatrate maltretiranjem,

Ne, ne smatram.
Jasno sam napisala ŠTA smatram maltretiranjem i diskriminacijom - kad na mestima GDE je DOZVOLJENO neko sebi daje za pravo da me "maltretira". Kad se odredbe zakona koriste za omalovažavanje i diskriminaciju, za "legalizaciju" netrpeljivosti, za stvaranje nove "mete" jer se zloupotrebljava jedna dobra ideja o redu kojim su zaštićena i prava pušača i prava nepušača.. To jasno piše i na linku koji sam postavila i u svakom od mojih komentara.

Regulacija (propisi) i sada postoje, postoje i kazne (prekršajne), a odredbe predloga zakona smatram da su takve da ih treba menjati, jer nisu "održive", jer stvaraju prostor za štetu u drugom sektoru i jer može zakon da izgleda mnogo bolje od toga, eto.

Ovako - regulativa podstiče i razvija - netrpeljivost prema jednom ponašanju i stvara uslove da probleme imaju ljudi na koje ta regulativa ima, prividno, indirektan uticaj.
mara92 mara92 16:46 23.10.2009

ГОЦОООООО...

Одма' да ме се упише у ту невладину организацију...
пс. немаш појма какве су ми све идеје пале на памет

Atomski mrav Atomski mrav 16:53 23.10.2009

Re: :))

Gordana, da li ti pušiš na javnim mestima (kafana, restoran), iako znaš da je to zabranjeno već postojećim propisima?
Mi znamo kako se propisi poštuju u našoj državi, tako da čak i ako se ovaj zakon donese u Skupštini, neće se poštovati nigde. Možda tamo neka inspekcija bude i pisala prijave na početku ali to će brzo prestati.
Prema tome, dragi pušači, dižete frku bez potrebe.
Jbg, nismo mi stvoreni jednostavno za neke civilizacijske tekovine... niti će se kojekakve zabrane pušenja poštovati, niti bi poskupljenje duvana donelo rezultate kao u nekim normalnim državama pošto bi kod nas odmah procvetao šverc-komerc i to bi se, po starom običaju, švercovale cigarete domaćih proizvođača uz njihovo znanje.

A jeste li, dragi blogeri, primetili onu akciju "Zaštita umesto zabrane", koja je pokrenuta odmah nakon prvih najava donošenja ovakvog zakona? Baš me zanima ko je finansira i kako su se naprasno setili da zaštite nepušače od pušača (samim tim priznaju da su ovi prvi ugroženi od strane ovih drugih)...
gordanac gordanac 17:17 23.10.2009

Re: :))

Gordana, da li ti pušiš na javnim mestima (kafana, restoran), iako znaš da je to zabranjeno već postojećim propisima?

Ne.
Samo tamo gde je dozvoljeno.
I ne slažem se da je ikome na takvim mestima dozvoljeno da me - maltretira, da me diskriminiše, omalovažava i da mi govori šta treba ili ne treba da radim. (o jednom od takvih doživljaja sam pisala u tekstu na linku).

I ceo ovaj post "vrvi" od - omalovažavanja prava na izbor koji učine ljudi koji vole duvan, bilo zakona ili ne bilo.

Red je dobar, poštovanje reda je dobro, kontrola primene zakona je odlična, ali - netrpeljivost je loša, diskriminacija je loša, odredbe koje (eventualno) mogu da donesu više štete nego koristi - treba napraviti boljim, Ništa više i ništa manje.
Sloboda izbora je - neprocenjiva.
Atomski mrav Atomski mrav 23:33 23.10.2009

Re: :))

gordanac
Gordana, da li ti pušiš na javnim mestima (kafana, restoran), iako znaš da je to zabranjeno već postojećim propisima?

Ne.
Samo tamo gde je dozvoljeno.
I ne slažem se da je ikome na takvim mestima dozvoljeno da me - maltretira, da me diskriminiše, omalovažava i da mi govori šta treba ili ne treba da radim. (o jednom od takvih doživljaja sam pisala u tekstu na linku).

I ceo ovaj post "vrvi" od - omalovažavanja prava na izbor koji učine ljudi koji vole duvan, bilo zakona ili ne bilo.

Red je dobar, poštovanje reda je dobro, kontrola primene zakona je odlična, ali - netrpeljivost je loša, diskriminacija je loša, odredbe koje (eventualno) mogu da donesu više štete nego koristi - treba napraviti boljim, Ništa više i ništa manje.
Sloboda izbora je - neprocenjiva.


Kada bude u ovoj zemlji reda, poštovanja reda, kontrole primene zakona - onda da pričamo o maltretiranju, ljudskim pravima itd. Trenutno su u Srbiji ugrožena ljudska prava nepušača, propisi koji su doneti da se ta prava zaštite se ne poštuju i nikom ništa. To vam ne smeta, a to što nećete moći da pušite u zatvorenim prostorijama na javnim mestima vas izuzetno pogađa. Priča o "maltretiranju pušača" je samo dimna zavesa...

Ne omalovažavam ničije pravo da puši ali niko nema pravo da meni nameće smrdljivi duvanski dim.
jesen92 jesen92 22:55 24.10.2009

Re: :))

kafane bez pušača, ehej....k'o pivo bez pene, sačuvajmebože
..stvarno, sacuvaj me boze....moj predlog je da budu kafane za pusace i kafane za nepusace....znaci, nema podeljenog prostora nego onaj ko otvara kafanu mora da se izjasni dal ce da bude pusacka ili nepusacka....tako nepusacima nece biti ugrozeno zdravlje a pusaci ce sami sebe da truju po sopstvenom izboru....e sad, koje ce kafane bolje da rade to treba da se dokaze u praksi....
PS........ja mislim da vecina sadasnjih kafica i restorana imaju propisanu(mislim da ih neki zakon na to obavezuje) ventilaciju i jedino jos u nekim totalnim birtijama moze da se covek udavi od dima pa mi nije jasno nasta se zale ovi sto ne puse posto je na ulici tj na otvorenom veca koncentracija otrovnih gasova nego u kafanama....Ako zanemarimo industriju, energetiku i sobracaj velika su zagadjenja i od individualnog grejanja...Na primer, preko puta mene zive ljudi koji se greju na ugalj i kad pocne da se viori dim u ogromnim kolicinama niko u nasoj zgradi ne sme da otvori prozor da se proluftira, narocito ako je vreme vetrovito... tu kolicinu dima ne mogu da proizvedu hiljadu pusaca...Medjutim, tu se nista ne moze...ko moze da zabrani ljudima da se greju na ugalj ako nemaju mogucnosti da plate "ekolosko" grejanje na gas.....
jesen92 jesen92 23:30 24.10.2009

Re: :))

Nacionalni Park Tara
....ne mogu bas da tvrdim ali mislim da je direktor ovog Nacionalnog parka informaticar....dobro je sto si postavio sliku mozda drug informaticar vidi sta ima u parku...
Doctor Wu Doctor Wu 06:38 23.10.2009

3.5 M evra dnevno.

To mu dođe više od milijardu evra godišnje, el tako? 3% GDP-ja.

SETimes
Currently, the percentage of the budget that Serbia devotes to education is one of the lowest in Europe. The 2008 budget envisioned spending 3.6% of the overall GDP on education. That amount will fall to 3% in 2009 because the global economic crisis forced cutbacks in all areas of the budget. In comparison, Bosnia and Herzegovina invests 3.8% of its GDP in education, while Croatia spends about 5%.


Tužno.
gordanac gordanac 06:51 23.10.2009

Re: 3.5 M evra dnevno.

Doctor Wu
To mu dođe više od milijardu evra godišnje, el tako? 3% GDP-ja.

SETimes
Currently, the percentage of the budget that Serbia devotes to education is one of the lowest in Europe. The 2008 budget envisioned spending 3.6% of the overall GDP on education. That amount will fall to 3% in 2009 because the global economic crisis forced cutbacks in all areas of the budget. In comparison, Bosnia and Herzegovina invests 3.8% of its GDP in education, while Croatia spends about 5%.


Tužno.

Doctor Wu,nisam sigurna da sam te razumela, al mislim da nije GDP, nego - Budget, a citirano mislim da se takođe odnosi na - budžet, možda grešim...
Doctor Wu Doctor Wu 07:28 23.10.2009

Ako koza laže...

Gordana, u tekstu koji sam citirao piše:
The 2008 budget envisioned spending 3.6% of the overall GDP on education.

Na linku koji si ljubazno priložila jasno stoji da GDP Srbije iznosi $42.385 billion (2009 estimate, nominal). To, ako se ne varam, trenutno iznosi nešto manje od 30 milijardi evra (tačnije oko 29 milijardi, jer 1evro=$1.5).

Milijarda evra je oko 3% od toga, ili ne?
Unfuckable Unfuckable 07:50 23.10.2009

Re: 3.5 M evra dnevno.

To mu dođe više od milijardu evra godišnje, el tako?

pa ok, šta je sporno tu ?
Koliko para gradžani potroše na benzin, pa se niko ne buni ?
I ne troše oni tuđe nego - svoje.
gordanac gordanac 07:57 23.10.2009

Re: Ako koza laže...

Doctor Wu
Gordana, u tekstu koji sam citirao piše:
The 2008 budget envisioned spending 3.6% of the overall GDP on education.

Na linku koji si ljubazno priložila jasno stoji da GDP Srbije iznosi $42.385 billion (2009 estimate, nominal). To, ako se ne varam, trenutno iznosi nešto manje od 30 milijardi evra (tačnije oko 29 milijardi, jer 1evro=$1.5).

Milijarda evra je oko 3% od toga, ili ne?

Aha
Sad razumem.
U prvi mah mi se učinilo kao da se mešaju prihodi-rashodi budžeta (s obzirom na procenat budžetskih prihoda od cigareta) i Bruto Domaći Proizvod uopšte (ne samo ono što se zove "javna potrošnja" - to je budžet, ali nije i GDP).
Ovako je OK, hvala.
kiselkasta kiselkasta 07:04 23.10.2009

prioriteti

Netje motji ove notji, iskreno Vam velim


dragom ministru zelim da postavi prioritete u svom poslu, a progon pusaca da ostavi za neku daleku buducnost

hvala na razumevanju
iris.davidovich iris.davidovich 07:08 23.10.2009

Nije

"sto ne bi i Vi", nego "sto ne biste i Vi"
mene cigarete ne smetaju. podsecaju me na mene mladu, sto je bilo u drugom zivotu, kad je bog jos hodao po zemlji. no, mislim da nije lose da se ima opcija, za ove koji nece da disu punim plucima, i zbog dece (neke zime dosli mi u majicicu pa pravac kafana, ali, naviknuti na americki zivot, povedemo i dete - bebu. nije u redu, zar ne, restoran je izmedju ostalog i mesto gde dolaze porodice)
ne znam el si davidova slucajno odabrao, il je to tvoja cigareta, ja sam pusila "crni davidov"
Unfuckable Unfuckable 07:41 23.10.2009

Re: Nije

nije moja cigareta ali mi se nekako rimuje, a zvuči tako istočnoevropski, to je ovih dana u trendu
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:11 23.10.2009

e bravo!

Sta bre kukas ko neka strina! Nema bre pusenja i gotovo! Sa vama pusacima jedino na silu se moze obracunati i ako treba da se plate batinasi da vas drze mirne dok vam ne prodje kriza, prvi cu da platim! Dzaba lepis ovde ankl Sema, kitis ministra pogrdnim imenima (iako to i zasluzije, ali ne zbog ovog zakona, nego zbog toga sta ce ga zaboli dupe da se taj zakon i sprovede). Dzaba se folirantski pozivas na neka ljudska prava, iskustva iz komsiluka. Pusenje je bolesno i trujes sve oko sebe, tako da me savrseno zabole za tvoju dusevnu bol. Kupi si patch ako ne mozes da izdrzis bez pljuge i ko te sisa! Evo ti antipreporuka, cmizdravce, sto kvaris omladinu!


gordanac gordanac 07:30 23.10.2009

:))))

srdjan.pajic

e, bravo!
Sta bre kukas ko neka strina! Nema bre pusenja i gotovo! Sa vama pusacima jedino na silu se moze obracunati i ako treba da se plate batinasi da vas drze mirne dok vam ne prodje kriza, prvi cu da platim! Dzaba lepis ovde ankl Sema, kitis ministra pogrdnim imenima (iako to i zasluzije, ali ne zbog ovog zakona, nego zbog toga sta ce ga zaboli dupe da se taj zakon i sprovede). Dzaba se folirantski pozivas na neka ljudska prava, iskustva iz komsiluka. Pusenje je bolesno i trujes sve oko sebe, tako da me savrseno zabole za tvoju dusevnu bol. Kupi si patch ako ne mozes da izdrzis bez pljuge i ko te sisa! Evo ti antipreporuka, cmizdravce, sto kvaris omladinu!


Ahem i khm i - kad ne mogu da odolim!

DakleM, ovako je (otprilike) počelo i sa argumentacijom zabrane duvana (po volji zameniti objekt-subjekt zabrane)

I planinarenje i planinare bi trebalo zabraniti (ili bar ograničiti na jednu do dve planine, osrednje), a evo iz kojih razloga:

1. zagađuju, oštećuju i ugrožavaju nenastanjene predele životne sredine, izlažu se nepotrebnom riziku po zdravlje
2. troše novac poreskih obveznika namenjen službama bezbednosti i spašavanja (koji bi se mogao mnogo bolje upotrebiti), s obzirom da ih često treba spašavaiti, pa ugrožavaju i svoje i tuđe živote
3. penju se na planine samo zato što planine postoje, što nije razuman i racionalan razlog, i postavlja se pitanje društvene prihvatljivosti takvog opredeljenja
4. uznemiravaju i dovode u opasnost drugi živi svet na raznim nadmorskim visinama, životinje i biljke bez evolutivnih navika na prisustvo planinara
5. većina planinara ne puši, što je nedopustivo i neprihvatljivo

Eto.
S nadom da se razume da je ceo tekst samo - neodoljiva parodija.
A stvarno mislim da je planinarenje - super, ali neću da kažem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:33 23.10.2009

Re: :))))

gordanac
srdjan.pajic

e, bravo!
Sta bre kukas ko neka strina! Nema bre pusenja i gotovo! Sa vama pusacima jedino na silu se moze obracunati i ako treba da se plate batinasi da vas drze mirne dok vam ne prodje kriza, prvi cu da platim! Dzaba lepis ovde ankl Sema, kitis ministra pogrdnim imenima (iako to i zasluzije, ali ne zbog ovog zakona, nego zbog toga sta ce ga zaboli dupe da se taj zakon i sprovede). Dzaba se folirantski pozivas na neka ljudska prava, iskustva iz komsiluka. Pusenje je bolesno i trujes sve oko sebe, tako da me savrseno zabole za tvoju dusevnu bol. Kupi si patch ako ne mozes da izdrzis bez pljuge i ko te sisa! Evo ti antipreporuka, cmizdravce, sto kvaris omladinu!


Ahem i khm i - kad ne mogu da odolim!

DakleM, ovako je (otprilike) počelo i sa argumentacijom zabrane duvana (po volji zameniti objekt-subjekt zabrane)

I planinarenje i planinare bi trebalo zabraniti (ili bar ograničiti na jednu do dve planine, osrednje), a evo iz kojih razloga:

1. zagađuju, oštećuju i ugrožavaju nenastanjene predele životne sredine, izlažu se nepotrebnom riziku po zdravlje
2. troše novac poreskih obveznika namenjen službama bezbednosti i spašavanja (koji bi se mogao mnogo bolje upotrebiti), s obzirom da ih često treba spašavaiti, pa ugrožavaju i svoje i tuđe živote
3. penju se na planine samo zato što planine postoje, što nije razuman i racionalan razlog, i postavlja se pitanje društvene prihvatljivosti takvog opredeljenja
4. uznemiravaju i dovode u opasnost drugi živi svet na raznim nadmorskim visinama, životinje i biljke bez evolutivnih navika na prisustvo planinara
5. većina planinara ne puši, što je nedopustivo i neprihvatljivo

Eto.
S nadom da se razume da je ceo tekst samo - neodoljiva parodija.
A stvarno mislim da je planinarenje - super, ali neću da kažem.


Prvo burici da se sklone, pa da razgovaramo
dragoljub92 dragoljub92 07:34 23.10.2009

čisto da se zna

I planinarenje i planinare bi trebalo zabraniti (ili bar ograničiti na jednu do dve planine, osrednje), a evo iz kojih razloga:

1. zagađuju, oštećuju i ugrožavaju nenastanjene predele životne sredine, izlažu se nepotrebnom riziku po zdravlje
2. troše novac poreskih obveznika namenjen službama bezbednosti i spašavanja (koji bi se mogao mnogo bolje upotrebiti), s obzirom da ih često treba spašavaiti, pa ugrožavaju i svoje i tuđe živote
3. penju se na planine samo zato što planine postoje, što nije razuman i racionalan razlog, i postavlja se pitanje društvene prihvatljivosti takvog opredeljenja
4. uznemiravaju i dovode u opasnost drugi živi svet na raznim nadmorskim visinama, životinje i biljke bez evolutivnih navika na prisustvo planinara
5. većina planinara ne puši, što je nedopustivo i neprihvatljivo

srdjan.pajic srdjan.pajic 07:37 23.10.2009

Re: čisto da se zna

dragoljub92



Da, a sta si ti imao da kazes?
gordanac gordanac 07:37 23.10.2009

Re: :))))

srdjan.pajic:
Prvo burici da se sklone, pa da razgovaramo

:))))))))))))))))))))))))))))))))
i - pepeljare

Čaše vina mogu da ostanu.
Bojan Budimac Bojan Budimac 07:42 23.10.2009

Re: e bravo!

Nema bre pusenja i gotovo! Sa vama pusacima jedino na silu se moze obracunati i ako treba da se plate batinasi da vas drze mirne dok vam ne prodje kriza, prvi cu da platim!

Srki, idi 'leba ti na kauč i ubijaj malo "teroriste" na plejstejšnu, daj svoj (dnevni) doprinos borbi protiv terorizma.

Ja se kasnije vraćam na blog, samo moram sad u kupovinu (da, da, kupujem i boks cigareta, valjda će mi potrajti za vreme vikenda i ovog bloga).
gordanac gordanac 07:48 23.10.2009

no more...

..chain smoking, ha?
Msleeeeem:
Bojan Budimac:
Ja se kasnije vraćam na blog, samo moram sad u kupovinu (da, da, kupujem i boks cigareta, valjda će mi potrajti za vreme vikenda i ovog bloga).

..ovaj blog traje 7 (i slovima sedam dana) + (i slovima plus) vikend
DakleM, preporućila bih dodatne dve kutije just in case...
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:55 23.10.2009

Re: :))))

gordanac


Čaše vina mogu da ostanu.


. Moze vince. E nemo' se ljutis na moj recnik, Laki je malo nervozan kad vidi burice sa loz uljem tamo gde bi trebalo da su dabrovi i retke ptice.

Inace si u pravu sto se tice pobrojanog, sem 5. A sigurno znas da se u normalnim zemljama, dakle ne sabanskim:

1. Kaznjava ozbiljnim zatvorom, narocito ako se recimo radi o zasticenoj oblasti, a svaka je zasticena na ovaj ili onaj nacin.

2. Intervencije spasilacke sluzbe naplacuju od tvog zdravstvenog/zivotnog osiguranja, i to krvavo, zato je bolje da imas jedno, kao i da kupis posebno osiguranje za slucaj nezgode u planini, jer nije mala verovatnoca da ce se tvoja osiguravajuca kompanija praviti blesava kad dodje na naplatu. Narocito helikoptersko izvlacenje.

3. Iracionalno nije uvek drustveno neprihvatljivo. Znam mnogo planinara koji da to nisu, bili bi serijske ubice, sto je uvek drustvano neprihvatljivo. Ne znam ni jednog pusaca koji bi bio to, da nije pusac, ali znam da mnogo vole da se deru i zapomazu kao da bi bili serijske ubice).

4. Tacno, ali samo na nizim nadmorskim visinama. Preko 3 i po soma vec manjevise niceg zivog ni nema. Da ne kazem opet da su delovi planine sezonski ili trajno zasticeni, vec prema zivotinjskoj vrsti. 1-5 godina zatvora za prekrsioce.

Da ne kazem i da je upotreba otvorenog plamena pa time i pusenje zabranjena manjevise u svakoj posumljenoj oblasti, zbog opasnosti od pozara.





dragoljub92 dragoljub92 07:59 23.10.2009

Re: čisto da se zna

srdjan.pajic
dragoljub92



Da, a sta si ti imao da kazes?

ako treba da se plate batinasi da vas drze mirne

i ja ćuplatim toporv da vas malo umiru,mlogoste se bre raspištoljili,i još pošto su batinaš uglavnom pušači ima da gi dobijemo upola cenenu pošto ćepomešaju poso i zadovoljstvo
i trujes sve oko sebe

to vi nepušači najbolje radite,oma uništite svako veselo raspoloženje,čim se pojavite u neko društvo oma napravite sranje
tako da me savrseno zabole za tvoju dusevnu bol.

isto takodže,najbolje za sve da i ne silaziš s planinu,imaš si tamo vazduk kolko oćeš i nikom ne smetaš
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:01 23.10.2009

Re: e bravo!

Bojan Budimac
Nema bre pusenja i gotovo! Sa vama pusacima jedino na silu se moze obracunati i ako treba da se plate batinasi da vas drze mirne dok vam ne prodje kriza, prvi cu da platim!

Srki, idi 'leba ti na kauč i ubijaj malo "teroriste" na plejstejšnu, daj svoj (dnevni) doprinos borbi protiv terorizma.

Ja se kasnije vraćam na blog, samo moram sad u kupovinu (da, da, kupujem i boks cigareta, valjda će mi potrajti za vreme vikenda i ovog bloga).


Ma sad sam se vratio, napucali nas neki meksikanci, al' samo zato sto imaju kabl, a ja se mucim sa ADSL-om ko da je 19. vek. . Smanji pusenje jer hocu da jos godinama uzivam u tvojim blogovima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:02 23.10.2009

Re: čisto da se zna

to vi nepušači najbolje radite,oma uništite svako veselo raspoloženje,čim se pojavite u neko društvo oma napravite sranje


Ja se ne druzim sa takvima. Samo na blogu
gordanac gordanac 08:12 23.10.2009

Re: :))))

..E nemo' se ljutis na moj recnik, Laki je malo nervozan kad vidi burice sa loz uljem tamo gde bi trebalo da su dabrovi i retke ptice.


Nesebrigaj za rečnik, svi rečnici su mi drugo ime...

Znam za slandalozne prizore poput slike koju si postavio, a iz Nacionalnog Parka Tara, ima ih na žalost još uvek previše na raznim područjima Srbije (za mene je i jedna takva slika previše)

Mogu samo da ti odgovorim rečju koju niko ne voli:
proces
je u pitanju.
Kad pogledaš tok saniranja i uklanjanja "divljih deponija" raznih razmera (neprevodivo na razne jezike, kao i "divlja gradnja" ) i regulativu za poslednjih deset godina, onda brojkama možeš meriti napredak, relativni.
Regulative su - neophodne, ljudi ne umeju da na spontan način razviju svest o tome šta treba i valja, a šta ne treba i ne valja.
Dosledna primena dobrih regulativa (a regulative iz oblasti zaštite životne sredine u Srbiji JESU dobre) je ono što te razlikuje od uspešnih zemalja, od država sa jakim i dobrim institucijama koje se staraju o primeni, to je ono što te ustvari obeležava kao "tranziciono društvo".
Ugrožavanje i oštećivanje životne sredine je - krivično delo kod nas i ta se odredba preretko koristi, tako ja mislim.
U tom smislu, tvoj opravdani gnev zbog ruženja i oštećivanja Tare nije čak ni troll - i ovaj tekst (post) je o dobroj regulativi koja može biti primenjena, na dobar način i ne diskriminišući nikoga, ne ugrožavajući nijedan drugi sektor.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:25 23.10.2009

Re: :))))

Pravilno se kaže - buburići. Jednina - buburence.
gordanac gordanac 08:31 23.10.2009

Re: :))))

Jelica Greganović
Pravilno se kaže - buburići. Jednina - buburence.


:)))))))))))))))))))))))))))))))
daj sliku toga, cele ti EU, k`oboga te molim!
Atomski mrav Atomski mrav 08:58 23.10.2009

Re: :))))

gordanac
srdjan.pajic

e, bravo!
Sta bre kukas ko neka strina! Nema bre pusenja i gotovo! Sa vama pusacima jedino na silu se moze obracunati i ako treba da se plate batinasi da vas drze mirne dok vam ne prodje kriza, prvi cu da platim! Dzaba lepis ovde ankl Sema, kitis ministra pogrdnim imenima (iako to i zasluzije, ali ne zbog ovog zakona, nego zbog toga sta ce ga zaboli dupe da se taj zakon i sprovede). Dzaba se folirantski pozivas na neka ljudska prava, iskustva iz komsiluka. Pusenje je bolesno i trujes sve oko sebe, tako da me savrseno zabole za tvoju dusevnu bol. Kupi si patch ako ne mozes da izdrzis bez pljuge i ko te sisa! Evo ti antipreporuka, cmizdravce, sto kvaris omladinu!


Ahem i khm i - kad ne mogu da odolim!

DakleM, ovako je (otprilike) počelo i sa argumentacijom zabrane duvana (po volji zameniti objekt-subjekt zabrane)

I planinarenje i planinare bi trebalo zabraniti (ili bar ograničiti na jednu do dve planine, osrednje), a evo iz kojih razloga:

1. zagađuju, oštećuju i ugrožavaju nenastanjene predele životne sredine, izlažu se nepotrebnom riziku po zdravlje
2. troše novac poreskih obveznika namenjen službama bezbednosti i spašavanja (koji bi se mogao mnogo bolje upotrebiti), s obzirom da ih često treba spašavaiti, pa ugrožavaju i svoje i tuđe živote
3. penju se na planine samo zato što planine postoje, što nije razuman i racionalan razlog, i postavlja se pitanje društvene prihvatljivosti takvog opredeljenja
4. uznemiravaju i dovode u opasnost drugi živi svet na raznim nadmorskim visinama, životinje i biljke bez evolutivnih navika na prisustvo planinara
5. većina planinara ne puši, što je nedopustivo i neprihvatljivo

Eto.
S nadom da se razume da je ceo tekst samo - neodoljiva parodija.
A stvarno mislim da je planinarenje - super, ali neću da kažem.


Mislim da bi u Srbiji pre svega trebalo zabraniti - političare.
Političari su u ovoj državi upropastili više života nego rak, pušenje, droga i alkoholizam zajedno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:02 23.10.2009

Re: :))))

Ovo je recimo buburence (planinski model za Pajića, na pravom mestu)...

Uz prateći stari, ovdašnji vic:
Dvojica Štajeraca (poznati kao alkosi u Slo) se zaglave vrh planine i jedva ih spasu. Sutradan ih u lokalnom bircuzu ispituju kako im je bilo, kako su izdržali...i kaže jedan od njih: "Strašno, ledeno...već smo mislili da smo gotovi kad se pojavio čovekov najbolji prijatelj...nosilo ga je neko ogromno kučište."

krkar krkar 09:57 23.10.2009

Re: :))))

Moram da razočaram i tebe i Pajića - bernardinci sa brendijem su ukinuti.

Sad ih izvlače helikopterima. Bezalkoholno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:30 23.10.2009

Re: :))))

Što mene? Ja nit pijem alkohol, nit se verem po planinama. A, shodno drugom, ni bezalkohol ne pijem uzbrdo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana