Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika| Zdravlje| Životni stil

Pravda za Davidoffa

Unfuckable RSS / 23.10.2009. u 05:35

   U Srbiji se dnevno popuši oko 70 miliona cigareta, tj oko 3,5 miliona kutija. Jedna od njih je moja.
Po nekim istraživanjima, Srbi su po potrošnji cigareta u Evropi odlična srebrna medalja, odmah iza braće Grka.
Nema, na žalost, podataka koji smo po potrošnji bensedina, ugljenmonoksida ili ribe po glavi stanovnika, ako bi Neko krenuo da drži slovo o „zdravlju nacije“, odmah da prekinem tu muku.
LM, naš dragi ministar Tomica Milosavljević rešio je da Srbima nanese još malo zdravlja, a sreća i zabava se podrazumevaju :

 

U tom smislu, narečeni Tomek je obznanio da će do kraja godine doneti Zakon o zaštiti stanovništva od posledica duvanskog dima , kojim će biti zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorijama. Da ne gubim vreme u opisivanju ove fantastične i nadasve genijalne ideje, pustimo to nadahnutom Tomi :
Odgovarajući na pitanje hoće li dobiti podršku on je kazao da to ne zavisi od njega već od toga da li će 250 poslanika u Skupštini imati svest o štetnosti duvanskog dima i o tome da niko nema ništa protiv pušača, već protiv pušenja. (dakle : nema ništa protiv fudbalera, al’ mu smeta lopta, idi !)
„To je jedna jednostavna i primenjiva mera, koju u naredne dve godine treba da naučimo da primenjujemo. Zakon je praktičan, kratak, uvodi strože kaznene mere i obavezu da unutar radne ustanove imate osobu odgovornu za poštovanje zakona, koja treba da vas prijavi pre dolaska inspektora”, kazao je ministar. 
Izuzetak do 2012. godine su restorani, kafići, ugostiteljski objekti u kojima se dozvoljava podela na pušački i nepušački deo, gde mora da bude bar polovina i malo više nepušačko. To je jedna jednostavna i primenjiva mera svuda”, smatra inspiracijom katapultirani Tommy i nezadrživo nastavlja :“Čini mi se da nam to skreće pažnju i da nas uči da ipak u svakom ugostiteljskom prostoru mora da bude podela”. On je dodao da prostor u ugostiteljskim objektima mora da se prilagodi u roku od 90 dana od usvajanja zakona i ocenio da je taj propis test i za društvo da li smo svesni da je „reč isključivo o civilizacijskoj stepenici“
(hvala ti Ministre na učenju, postepenosti, praktičnosti, civilizacijskim skalinama, deobama i izuzecima, ali ne kopčam se još uvek na leđima)
Također, Tommy planira da Zakon bude usvojen do kraja godine.
Ok, sada već moram malo više da se umešam : a koje to godine, plemeniti Ministre? Ove ? 
Netje motji ove notji, iskreno Vam velim.
  Entuzijastični und Dobronamerni Tomaž malko se zatrčao i gubi iz vida nekoliko stvari : 
  Prvo : nikoga nije pitao šta zaista misli o toj velelepnoj ideji, osim u vidu neke sirote ankete na sajtu ministarstva. Glasao, ali me baš briga za ankete na sajtovima u vreme kada bar polovina životno zainteresovanih za ovu temu nema ni internet, a druga polovina nema pametnija posla nego da se zeza po sajtu ministarstva. Ali na ovo ću se vratiti kasnije.
  Drugo : razmišlja li bezbrižni Tommy o sasvim izvesnom porastu nasilja. O da : nasilja - u svoje ime govorim, naravno, i priznajem da sam, u nedostatku uslova da vršim praiskonsku potrebu pušenja spreman svašta da uradim. Bukvalno svašta. A računaju me u „kulijanu“, uglavnom. Među 3,5 miliona korisnika cigareta sigurno ima bar 20% nešto malo nestrpljivijih od mene, koji bi se mogli osetiti krajnje frustrirano. A frustracija rađa bes. Da li je ministar predvideo eventualne vanredne izdatke na organe reda i mira koji bi morali da preuzmu teret, ovako nespretnim razmišljanjem generisane tenzije, na svoja već umorna pleća i - koliko bi to opteretilo Budžet, a o spokojstvu građana da ne pričam ? Ne remeti li ministar ovim pretnjama umotanim u „ideje“ upravo spokojstvo nekih tričavih 3 milijuna svojih sugrađana ? Moje je demolirano i nespokojan sam danima. Ometen mi je lični red i mir, nisam ni za šta. a produktivnost mi je nula.
  Treće : već mesecima čitamo kako se naši veći gradovi etabliraju kao dobra i relativno jeftina mesta za provod. Zvuči kao turizam, ili nešto bar slično tome. U mojoj glavi turizam = priliv novca i pozitivno pozicioniranje. Ne i u Tomekovoj : Čovek je rešio da motornom testerom ubije tu krhku zelenu mladicu srpskog turističkog progresa i deviznih priliva : provod bez cigara, ma idi! Svež planinski zrak (iz Pančeva, recimo?) u limenkama i voćni sokovi, mora da zato turisti hrle vikendom, a i šire, put Srbije?
  Četvrto : hajde da ne drvim previše o ljudskim pravima, pravima na izbor,etc, valjda će to neko umeti i bolje, ali nije zgoreg da se spomene: Ovo je poziv na diskriminaciju velikog dela populacije iz samog vrha vlasti. Jer, ja ne znam odakle ikome pravo da kažnjava pušenje, i one koji to dozvoljavaju punoletnim poreskim obveznicima i glasačima, a ovamo im dozvoljava da te iste cigarete kupuju i poprilično lepo pune Budžet? Zašto se Zaštitnik građana malo ne pozabavi glede razmahanog Ministra, takodže se pitam.
  Peto : efekat na ugostiteljstvo i iskustva iz okruženja. (to je ono oko kopčanja na leđima, moj Ministre!). Dakle:neće biti kao u Hrvatskoj, ali će ubrzo biti kao u Hrvatskoj, a ja sam valjda blesav pa ne umem da sabiram 2 i 2 ? Pa baš lepo : ruinirajmo i to malo poreskih obveznika koje Kriza nije dokusurila, grehota da se propusti. Možda da svi otvore bašte na račun parking prostora, sa posebnim akcentom na zimske bašte (ognjište included) ili poskidaju krovove, pa naprave montažne kafane na sprat, kao garaže? Bravo Ministre! Još malo manje priliva u državnu kasicu a malo više naroda na birou rada , level completed! A ove što ne postignu u 90 dana – pokažnjavajte, naravno!
  Zašto država ne dotira novcem od akciza, kao pilot projekat, otvaranje par ugostiteljskih objekata u kojima neće uopšte smeti da se puši + malo dampingovanih cena, čisto da vidimo kako će finansijski stajati nakon 6-12 meseci, i koliko ljudi zaista želi da uživa u tome?  
Radite malo oglede na nepušačima, hoću reći!
  Gledajući s nevericom u monumentalne planove ministra Tomice, kojima provocira dodatno upropaštavanje već istanjenih živaca većine poreskih obveznika Srbije - ja ne mogu a da se ne zapitam ono čuveno :  „Kome sve to treba u ovom trenutku?“
  Je l' se to šalje poruka polovini (bar) punoletnih građana Srbije da mogu da idu na Ušće pa da tamo malo puše ? I šta će biti ako na tom Ušću bude malo - gužva ?
Vraćam se na tačku jedan : kao što rekoh, komrad ministar nikoga nije pitao o ovoj svojoj ideji, a ako i jeste – nije pitao one koje bi trebalo da pita – građane Srbije :

 Predlažem, krajnje đentlmenski, besplatnu ideju gopodinu Ministru : da na tih 3,5 miliona dnevno prodatih kutija cigareta, privremeno nadogradi par dinara i iz tog viška vrednosti koji se stvori finansira referendum. 
Da, da – referendum, verovatno prvi referendum u istoriji Srbije koji Državu neće koštati ni dinara!
(imamo ovde na blogu i tak'ih upućenih koji bi nam mogli odokativno reći koliko košta ta zajebancija, svakako manje nego raspolaganje tuđom mukom & plućima, kao i da li je to izvodljivo)
Dakle, ne zanimaju me polovične i kvazikompromisne ideje, molbe raznih udruženja da se sve to malo prolongira ili ublaži, pošto je to samo obična „prodaja cigle“, ne tražim čak ni Zakon o zaštiti pušača od Tomice Milosavljevića.
Hoću referendum ! Hoću da moj poslanik traži fuckin’ referendum, hajde da prebrojimo mi sve to. 
Onda ćemo jako lako utvrditi čija će to većina biti u kafani, gospon' Ministre, i da li će od tog Vašeg krajnje nepromišljenog predloga uopšte nešto i ostati - prosto je i lahko to - kao ispuhnuti plavičasti dim poslat u tmicu sobe posle dobrog sexa.
   „...s obje strane restorana
  prikrivene razlike
  zabranjeni teritorij
  pravo lice pobune...“

ps : ja ću, svakako, iskoristiti priliku da se ovim povodom malo kreativno ispoljim na dve mejl adrese : 
zastitnik@ombudsman.rs
http://www.zdravlje.gov.rs/1contact.html
što ne bi i Vi ?

bartsimpsongeneratorri.gif

 

 



Komentari (816)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 09:55 23.10.2009

Re: Statistika

pa ne znam da li je toliko pušača, ali proda se toliko kutija cigareta.
Podatak je plasirao Blic, ima link gore, preneto sa Radija 021, ali zaista ne znam ko je njihov izvor.
4krofnica 4krofnica 09:58 23.10.2009

Re: Statistika

statisticki -mnogi postovi se mnogo lakse prate od Unf.
idem da zapalim..
Atomski mrav Atomski mrav 10:00 23.10.2009

Re: Statistika

Finansirate duvansku mafiju i lopove na vlasti, sram vas bilo!
Unfuckable Unfuckable 10:45 23.10.2009

Re: Statistika

Finansirate ...

kupuješ benzin, hm ?
Lionsgate Lionsgate 12:15 23.10.2009

Re: Statistika

pa ne znam da li je toliko pušača, ali proda se toliko kutija cigareta.
&

Među 3,5 miliona korisnika cigareta

Ucinilo mi se i da si ovo napisao . . . ali izgleda da je lapsus. Izvinjenje mister Unfe . . .
Unfuckable Unfuckable 12:25 23.10.2009

Re: Statistika

nema potrebe za izvinjenjem, to ti je bre - taktika : ministar bolduje, pa moram malo i ja da mašem brojkama, pošavši od pretpostavke da je prosek kutija cigara dnevno.
Ali zaista bi bilo zanimljivo videti koliki bi deo nepušača glasao za ovaj Tomicin zakon, mislim da bi se mnogi iznenadili
Lionsgate Lionsgate 12:35 23.10.2009

Re: Statistika

Ali zaista bi bilo zanimljivo videti koliki bi deo nepušača glasao za ovaj Tomicin zakon, mislim da bi se mnogi iznenadili

Posto si ovisnik ne mozes da znas sta iskreno o tome misle oni koji to nisu . . .

PS.
Nisam mislio ja tebi da se izvinjavam
Unfuckable Unfuckable 12:38 23.10.2009

Re: Statistika

ali mogu da zamislim šta o tome misli prosečni ugostitelj i njegova familija
Lionsgate Lionsgate 12:57 23.10.2009

Re: Statistika

Unfuckable
ali mogu da zamislim šta o tome misli prosečni ugostitelj i njegova familija


9 hiljada ugostiteljskih objekata u celoj Srbiji, a recimo u susednoj Hrvastkoj sa 2.5 miliona manje stanovnika i dosta manjim % pusaca nego u Srbiji umre 10 hiljada ljudi od posledica pusenja . . . koliko drzavu kosta lecenje tih ljudi? Koliko je drzava izgubila na besplatnom skolovanju onih koji su pre nego sto treba otisli u grob? Koliko porodice kostaju pogrebi umrlih? (da se zadrzimo samo na finansijskom aspektu, ostale trivijalne kao zdravstveni i moralni da ostavimo po strani)
Unfuckable Unfuckable 13:02 23.10.2009

Re: Statistika

pa znaš kako : mene jako zanima koliko procenata ljudi umre od posledica izduvnih gasova nepušačkog porekla, hajde negde nađi tu cifru, ili je zero ?
Lionsgate Lionsgate 13:12 23.10.2009

Re: Statistika

pa znaš kako : mene jako zanima koliko procenata ljudi umre od posledica izduvnih gasova nepušačkog porekla, hajde negde nađi tu cifru, ili je zero ?

Mister Unfe, meshanje babuskara i zaba vam ide bas od ruke . . . recimo da dimimo po vracharskim kafanama&kaficima nismo prisiljeni ali smo prisiljeni da sednemo u kola i prebacimo se iz tacke A u tacku B udaljenu 25km. Doduse mozemo da to (iz tacke A u tacku B) uradimo i pesice, biciklom, taljigama, balonom, teleportovanjem . . .

Uzgred, na smanjenju emitovanja stetnih gasova putnickih automobila se poprilicno radi, uveli su neke trice i kucine u vidu EURO standarda za motore (emisije stetnih gasova), cistija goriva itd. A kod smokera mogu samo da ih izbace na ulicu . . .

A nadam se da ce jednog dana i to da zabrane (pusenje na ulici) kao sto su uradili u mom rezervnom gradu . . .
Lionsgate Lionsgate 13:13 23.10.2009

Re: Statistika

I pozvao bih te jednom na kafu u Moment . . . u nepushacki deo
Unfuckable Unfuckable 13:15 23.10.2009

Re: Statistika

žao mi je ako izazivam gnev, zaista mi to nije namera - ali ta statistika mi pomalo liči na onu čuvenu pandursku "maznuli smo te da obijaš kola pa ti pripisujemo i 55 obijanja u okolini u poslednjih godinu dana" - čist račun, rešeno mnogo slučajeva, kljunovi hepi - a ti ionako mardeljaš....kad smo već kod mahanja ciframa

edit : može, hvala !
A ako s kafe skliznemo na pivo, kako ćemo onda bez pljuga ?
Lionsgate Lionsgate 13:21 23.10.2009

Re: Statistika

kad smo već kod mahanja ciframa

Umesto ciframa mozemo da masemo i ruchicama . . .


A ako s kafe skliznemo na pivo, kako ćemo onda bez pljuga ?

Tamo ionako nemaju tocenoga pa nema da se brigas . . .
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:38 24.10.2009

Re: Statistika

A ako s kafe skliznemo na pivo, kako ćemo onda bez pljuga

vrlo, vrlo lako
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 10:10 23.10.2009

Živeli

Nisam čitao komentare. Pišem iz glave i iz iskustva.
Ja sam nepušač koji godinama radi i sedi sa pušačima-dakle pušač. Dakle, kontraverzna ličnost. Dakle, kompetentna osoba za ovu temu.
Tačno je da ne dobijaju svi pušači rak pluća i tačno je da su skoro svi "dobitnici" raka pluća bili pušači.
Tačno je da je država licemerna po pitanju "brige" za ljudsko zdravlje. Da je briga iskrena pušenje bi bilo rešeno za jedan dan tj. zabranjeno bez obzira na nervozu bivših pušača.
U Srbiji su i dalje Bolesti sistema krvotoka u 51 odsto umrlih uzročnik smrti.
Ima jedno veliko ALI zašto ja nisam za zabranu pušenja u zatvorenim prostorima, a pogotovo u tzv. ugostiteljskim objektima. Kod pušača je veoma izražen socijalni momenat, oni se, brate, mnogo bolje druže i mnogo lakše uspostavljaju kontakte sa nepoznatim osobama. A to je ZDRAVO, vrlo zdravo. A taj socijalni momenat po mojim istraživanjima strašno utiče na dobro zdravlje.I amortizuje (u masi) negativan uticaj pušenja.
A lekari, generalno, slabo stoje sa celovitim pogledom na stvar. Nekako vole da se uhvate jedne stvari (recimo pušenja) i udri. A to što su u preko 50% slučajeva glavni uzrok smrti bolesti sistema krvotoka, a vrlo verovatno je da je tu uticaj loših navika u ishrani, debljina i sl. u ogromnom procentu vodeći na tabeli, dakle, to se zanemaruje potpuno.
ŽIVELI PUŠAČI, ma šta to značilo.
Unfuckable Unfuckable 10:26 23.10.2009

Re: Živeli

hvala Vaše Veličanstvo, pravi kraljevski komentar
maki100 maki100 10:39 23.10.2009

Re: Živeli

KRALJMAJMUNA
Ima jedno veliko ALI zašto ja nisam za zabranu pušenja u zatvorenim prostorima, a pogotovo u tzv. ugostiteljskim objektima. Kod pušača je veoma izražen socijalni momenat, oni se, brate, mnogo bolje druže i mnogo lakše uspostavljaju kontakte sa nepoznatim osobama. A to je ZDRAVO, vrlo zdravo. A taj socijalni momenat po mojim istraživanjima strašno utiče na dobro zdravlje.I amortizuje (u masi) negativan uticaj pušenja.


Druzice se oni i napolju. Mnogo ozbiljnija istrazivanja i praksa u evropskim zemljama su pokazala da taj broj pusaca ispred ugostiteljskih objekata se super zeza i druzi, cak se i broj smuvanih parova povecao...
Mnogo zdravije. I za njih i za nas.
Unfuckable Unfuckable 10:43 23.10.2009

Re: Živeli

Mnogo zdravije. I za njih i za nas.

utomsmislu, pretpostavljam da ćeš od sada svuda iči peške, ili bajsom.
Mnogo je zdravije. Za sve.
maki100 maki100 10:59 23.10.2009

Re: Živeli

Upravo si pogodio slogan kojim ljude u Evropi stimulisu da koriste alternativne prevoze i smanje zagadjenja vazduha.
To u Evropi funkcionise, kao sto kod nas nikada nece... Zove se ekologija.
jednatanja jednatanja 11:44 23.10.2009

Re: Živeli

i tačno je da su skoro svi "dobitnici" raka pluća bili pušači.


4 od 5 koji dobiju rak pluća su pušači, znači 80%.
maki100 maki100 10:15 23.10.2009

Vi pusaci...

...ste stvarno Cudo!
Odakle vam samo inspiracija i nadahnuce da tako grcevito branite nesto sto druge ljude ugrozava i smeta im?
Meni recimo duvanski dim smeta i iritira me i ne zelim da mi kosa i odeca kandisu na duvan. Ne zelim da budem u istoj prostoriji sa pusacima, ne zelim da i mene kade dimom.
Moj sin je asmaticar, njemu jos vise to smeta a ja sam imala muke cak i u svom stanu da objasnim ljudima da pusenje nije dozvoljeno. Dodju, sednu, izvade cigare i zapale. Cak i ne pitaju da li smeju. Onda sam ja bila nemilosrdna sto goste izbacujem na terasu...
Na poslu sam se sa pola kolega posvadjala jer nisam dozvoljavala da puse u mojoj kancelariji. Zamisli 3 zene nepusaca kojima smeta duvan pa ne dozvoljavaju da im neko udje u kancelariju sa cigarom? Svasta! Bezobrazluk!
A one koji zapale na pola slavske vecere "da preseku" da i ne spominjem. "Preseku" i mene pa mi se vise i ne jede i ne ostaje...
A to sto mi se desilo nekoliko puta da mi klima saspe oblak dima u oci i grlo pa placem i izgledam ko Alis Kuper sa maskarom koja se cedi do pola obraza ili to sto su mi progoreli novu perjanu jaknu na jednom divnom koncertu u groznoj maloj zadimljenoj sali...
I to sve pusaci misle da je OK. E pa nije. No pasaran!
Rejlem Rejlem 10:22 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

preporuka
Unfuckable Unfuckable 10:33 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

ok, kao što već rekoh upravo Rejlemu gore : potpuno razumem ali ne odobravam takvu isključivost, jer je ona malo - jednooka.
Činjenica je da pušači postoje u Srbiji, kao što je činjenica da mnogi nepušači sasvim lepo i udobno žive od tih pušača. Biti isključiv prema tolikoj populaciji je poprilično kratkovido i nezrelo.
4krofnica 4krofnica 10:38 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

aman, spusti loptu... ni ja nevolim agresivne pusace, a tek nepusace...
ti ako se druzis sa nevaspitanim ljudima koji nemaju obzira prema tvom detetu, tvoj je problem...
i moj klinac ima astmu, pa nikom nije palo na pamet da zapali u mom stanu...
sve je to stvar vaspitanja...
maki100 maki100 10:48 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Unfuckable
potpuno razumem ali ne odobravam takvu isključivost, jer je ona malo - jednooka.Činjenica je da pušači postoje u Srbiji, kao što je činjenica da mnogi nepušači sasvim lepo i udobno žive od tih pušača. Biti isključiv prema tolikoj populaciji je poprilično kratkovido i nezrelo.


Aha, to je kao da si reko: OK, svi znamo kako zive ljudi u Pancevu, ali je fakat da svi mi ostali koji ne zivimo u Pancevu sasvim lepo zivimo od tih nesrecnika koji se dave u tom dimu. Zato ne budimo iskljucivi, dopustimo im da se guse jer i mi imamo koristi...
Kakve bre koristi?
Ako mislis na gmazove politicke kojima odgovara da vrte lovu od toga sto prodaju narodu jeftino cigare, alkohol i vutru onda me oni uopste ne zanimaju.
maki100 maki100 10:53 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Naravno da ne mislim na prijatelje i ljude koji me znaju, vec one koji mi prvi put udju u kucu, ne padne im na pamet ni da pitaju mogu li a vec su zapalili.
Doso covek da mi popravi ves masinu i zapalio.
Dosao komsija da skuplja novac, svratila ga na kafu-zapalio...
Slazem se da je to stvar (ne)vaspitanja.
Unfuckable Unfuckable 10:54 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

ne, to je kao da sam rekao da pola Srbije - puši, a broju od oko 9000 ugostitelja to su glavni klijenti.
I da se taj podatak ne može jednostavno ignorisati, obrisati gumicom ili poništiti nekim krajnje bezveznim, da ne upotrebim neku goru reč, zakonom.
Postoje dokazi i iskustva iz okruženja. Pametan uči na iskustvima drugih - ili ćemo opet onu staru :
"Englez se uči na Oxfordu, a Srbin na - iskustvu"
marija.mt marija.mt 11:01 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Moj sin je asmaticar, njemu jos vise to smeta a ja sam imala muke cak i u svom stanu da objasnim ljudima da pusenje nije dozvoljeno. Dodju, sednu, izvade cigare i zapale. Cak i ne pitaju da li smeju. Onda sam ja bila nemilosrdna sto goste izbacujem na terasu...
Na poslu sam se sa pola kolega posvadjala jer nisam dozvoljavala da puse u mojoj kancelariji. Zamisli 3 zene nepusaca kojima smeta duvan pa ne dozvoljavaju da im neko udje u kancelariju sa cigarom? Svasta! Bezobrazluk!


Ovo postujem, ali ovo je Vas licni problem, kako ce ljudi da se ponasaju u Vasem stanu je Vasa odluka, kao i Vasi odnosi sa Vasim koleginicama. A ovde niko nije osporio zabranu pusenja na radnom mestu.


Meni recimo duvanski dim smeta i iritira me i ne zelim da mi kosa i odeca kandisu na duvan. Ne zelim da budem u istoj prostoriji sa pusacima, ne zelim da i mene kade dimom.

A one koji zapale na pola slavske vecere "da preseku" da i ne spominjem. "Preseku" i mene pa mi se vise i ne jede i ne ostaje...


Uvek mozete da odete kuci.

Imam razumevanja za nepusace, ali ovakav stav je krajnje sebican i netolerantan.
maki100 maki100 11:06 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Izvini ali ne znam o kojim dokazima pricas. Gde si to procitao da se broj poseta ugostiteljskim objektima smanjio zbog zabrane pusenja?
Pa ne idu ljudi u pusionice nego u restorane, kafane, kafice. Idu da jedu, piju, slusaju muziku, druze se. Mogu da puse ali u odvojenim prostorijama ili napolju, gde je tu nelogizam?
Unfuckable Unfuckable 11:11 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Izvini ali ne znam o kojim dokazima pricas. Gde si to procitao da se broj poseta ugostiteljskim objektima smanjio zbog zabrane pusenja?
Pa ne idu ljudi u pusionice nego u restorane, kafane, kafice. Idu da jedu, piju, slusaju muziku, druze se. Mogu da puse ali u odvojenim prostorijama ili napolju, gde je tu nelogizam?

izvini, ali pre nego što spustiš u "niži stepen prenosa", svakako pogledaj link koji sam već negde postavio, ali nije problem i da ga ponovim
maki100 maki100 11:20 23.10.2009

Re: Vi pusaci...


Zahtev za cistim vazduhom ne smatram ni sebicnim ni netolerantnim.
crossover crossover 11:28 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Unfuckable
Englez se uči na Oxfordu, ...

И на Блиском истоку.

maki100 maki100 11:41 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Unfuckable
izvini, ali pre nego što spustiš u "niži stepen prenosa", svakako pogledaj link koji sam već negde postavio, ali nije problem i da ga ponovim


Presaltovala u drugu, pogledala link...
Sve to stoji ali...
Nisu pomenute sve zemlje u kojima je zabrana sprovedena.
Drugo, oni preinacuju totalnu zabranu na parcijalnu, ovu koju spomenuti ministar zeli da uvede.
Trce: U Hrvatskoj je glavni razlog ekonomske nemoci zatvorio te kafice a ne duvan.
Cetvrto: Koji to srpski turizam bi bio unisten? Pa valjda ce im pre smetati sto nije isto kao kod njih ili mislimo samo na domaci zivalj? Ako je poenta oterati strane drzavljane a zadrazti domace, onda u redu.
markostamenic markostamenic 11:44 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

maki100
Zahtev za cistim vazduhom ne smatram ni sebicnim ni netolerantnim.


Pretpostavljam da sa istim zarom nastupas i protiv npr. koriscenja automobila, 'teske industrije, a ako u jednacinu ubacimo i pretpostavku da zahtev za zdravom hranom nije ni sebican ni netolerantan, otvara nam se sirok spektar mogucnosti napada na prehrambenu industriju...

A ako izadjem napolje da pusim...pa opet zagadujem, ne?

Na kraju krajeva, izadjite vi napolje ako vam je previse zadimljena kafana!

Ozbiljno, ako se prevazidju licne (objektivne i subjektivne) netrpeljivosti, bezobrazluk poznanika, gostiju...ovo je ipak ozbiljnije pitanje i zahteva trezveniji pristup.
marija.mt marija.mt 12:01 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Upravo sam htela sve to da napisem, nego sam nova ovde pa se jos uvek sporo snalazim

Inace, letos idemo na more, nas 6, 5 pusaca i 1 zadrti protivnik. Idemo sa 2 auta, pri cemu je jedan od ovog zadrtog i ne dozvoljava pusenje u njemu. OK, njegov auto, njegova pravila, nema ljutnje. I tako nas 5 sedne i jedan auto, pricamo, smejemo se, pevamo, PUSIMO, a on 10 sati sam u kolima - svako ima pravo na svoj izbor.
maki100 maki100 12:24 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

markostamenic

Pretpostavljam da sa istim zarom nastupas i protiv npr. koriscenja automobila, 'teske industrije, a ako u jednacinu ubacimo i pretpostavku da zahtev za zdravom hranom nije ni sebican ni netolerantan, otvara nam se sirok spektar mogucnosti napada na prehrambenu industriju...


To nije napad nego je izbor. Izbor drzave da gradjanima pruzi zdraviji vazduh i vodu, zdraviju hranu i podstakne ih da misle o svom zdravlju. Izbor pojedinca da odluci hoce li da to prihvati ili ne.

markostamenic

Na kraju krajeva, izadjite vi napolje ako vam je previse zadimljena kafana!Ozbiljno, ako se prevazidju licne (objektivne i subjektivne) netrpeljivosti, bezobrazluk poznanika, gostiju...ovo je ipak ozbiljnije pitanje i zahteva trezveniji pristup.


Ne mislim da iko treba da izadje iz kafane. Ako samo razdvojimo prostorije mozemo svi da uzivamo.

Pitanje jeste jako ozbiljno i njime se mnogo umniji i odgovorniji bave od nas. "Sacuvajmo planetu", zvuci otrcano ali tako je.
Unfuckable Unfuckable 12:28 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

dirljiva je briga države, ne sporim : a što onda ne obrate pažnju na tone bensedina koje to gradžanstvo guta, i ne zapita se - zašto ?
I, da li bi potrošnja tog bensedina opala ili porasla kada bi Tommy sproveo Zakon ?
Kardiovaskularne bolesti ?
Ok, pa hajde nek malo smanje cenu ribe, eto rešenjnjnja.
vishnja92 vishnja92 12:36 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Ok, pa hajde nek malo smanje cenu ribe, eto rešenjnjnja.

vec drugi put poturas tu ribu i niko nista ne primecuje :)))
marija.mt marija.mt 12:57 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Bas tako, TM se uhvatio za pusenje kao da je to jedini problem u zemlji i zdravstvu. Vidim da i moja dr. tetka koja i sama ponekad zapali mora da ide na neke seminare o odvikavanju od pusenja - salje ih ministarstvo zdravlja.

A tebi licno hvala sto si me naterao da se prikljucim ovom blogu, godinama citam, ali nisam osetila potrebu da se ukljucim, ali ova tema, pa jos sa ovakvim nick-om - irresistible

Mada sam cula da je ovaj blog jos veca navlaka od ove o kojoj danas polemisemo
Atomski mrav Atomski mrav 16:30 23.10.2009

Re: Vi pusaci...

Unfuckable
dirljiva je briga države, ne sporim : a što onda ne obrate pažnju na tone bensedina koje to gradžanstvo guta, i ne zapita se - zašto ?
I, da li bi potrošnja tog bensedina opala ili porasla kada bi Tommy sproveo Zakon ?
Kardiovaskularne bolesti ?
Ok, pa hajde nek malo smanje cenu ribe, eto rešenjnjnja.


Čekaj, šta će onda farmaceutska industrija da radi ako smanjimo upotrebu bensedina u Srbiji?
Od čega će da žive apotekari ako ne prodaju bensedin ljudima, a?
Doduše, procvetaće duvanska industrija jer će ljudi spas od nervoze tražiti u - nikotinu...
miloradkakmar miloradkakmar 10:19 23.10.2009

'Oće li

moći da se puši sa onom "ekološkom "muštiklom što ima patronu za skupljenje nikotina.

Država / minstar / je kasno počela da se brine o zdravlju /ne /pušača.
Jeste da nije nikad kasno, ali da je počela na vreme ja ne bih pušio 37 godina.
Neka država izračuna koliko je na meni zaradila, a ja znam da li sam i koliko izgubio.
Unfuckable Unfuckable 10:44 23.10.2009

Re: 'Oće li

upravo, Milorade :
koliko vidim - Ministar ne leči, nego kažnjava
Spiridon Spiridon 10:46 23.10.2009

..

Unfuckable Unfuckable 10:56 23.10.2009

Re: pomoć drugu u nevolji

to se zove solidarnost, uviđavnost i tolerancija
urbanosaurus2 urbanosaurus2 11:04 23.10.2009

Re: pomoć drugu u nevolji

Spiridon Spiridon 11:27 23.10.2009

Re: pomoć drugu u nevolji


jednatanja jednatanja 11:19 23.10.2009

Prva reakcija

Ovako pišeš sada, i totalno te razumem, meni sad neko da zabrani neku naviku (internet, na primer) linč, bes, referendumi, revolucija....možda bih posle par nedelja shvatila da je ne buljenje u računar ustvari super za moje oči i ten. Možda ćeš i ti za koju godinu biti zahvalan Tomici. Ništa nije nemoguće...
Unfuckable Unfuckable 11:44 23.10.2009

Re: Prva reakcija

to napisah i u tekstu bloga :referendum je logičan ishod imajući u vidu fantastične rezultate Tomicine ankete na sajtu Ministarstva zdravlja.
Niko ništa neće morati da plati, a rezultati će, svakako, biti vrlo ilustrativni
margos margos 11:25 23.10.2009

Briga za zdravlje

Edukacija koja se prima
Liči na trol, ali nije

Jelica Greganović Jelica Greganović 11:35 23.10.2009

Re: Briga za zdravlje

Što je ovo lepo!
jednatanja jednatanja 12:00 23.10.2009

Re: Briga za zdravlje

Super!
ivana23 ivana23 11:32 23.10.2009

Češka:

Češki senator Tomaš Tepfer predložio je da se dok ne prođe svetska ekonomska kriza, bar narednih godinu dana, na kutijama cigareta u Češkoj, uz obavezno "pušenje škodi zdravlju", pojavi apel "pušenje krpi rupe u državnom budžetu".

Pušite, krpite državni budžet - 7. oktobar 2009.
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:03 23.10.2009

foliranje

Sve se na kraju svede na prepucavanje dva tabora. Imaju pravo i jedni i drugi. S jedne strane, protiv sam osporavanja prava ljudima da sede u kafani i da uzivaju u cigaretama, picu, druzenju itd. Takodje sam protiv toga da oni na taj nacin obavezno moraju da ugrozavaju nepusace.
Zasto ljudi ne uloze malo vise maste u resavanje ovog problema? Dobar potez u ozbiljnoj kampanji protiv pusenja moglo bi da bude otvaranje kafica, restorana itd. koje ce biti smoke-free, i koji bi bili jeftiniji od ''pusackih''. Drzava neka pokriva razliku u ceni, sto da ne, neka nadje nacin i novac. Svi zadovoljni: idem veceras u pab na pivo, sto podrazumeva da cu da dimim. Sutra vodim klince na klopu u resto, opusteno, idemo u nepusacki, super.
Ovako, proteracemo pusace iz kafana, unisticemo im promet, eto jos nezaposlenih i manje para u budzetu. Ma oni nemaju nista protiv pusenja, samo moraju da se (deklarativno) usaglasavaju sa EU, I kao i uvek kad radis nesto neiskreno i prekoonestvari (izvinjavam se), od toga ne ispadne nista na kraju.

A ovi argumenti o vezi na liniji rak pluca - pusenje stoje, ali i oni se potezu samo kad neki anti-pusac hoce da poentira. Ne vidim da se tako zazare u vezi sa rakom grlica materice i HP virusima koji ga uzrokuju, a koji prenose nesavesni muskarci bez kondoma (mozda cak i nepusaci ). Ova paralela je moguca, zasto da ne? I jedni i drugi uzivaju bez obzira na to da li nekog ugrozavaju. Ali to je drugo, najgore je ipak kad udahnes dim od necije cigarete.
Ne volim zilote ni kad puse ni kad su vegetarijanci.
vishnja92 vishnja92 12:09 23.10.2009

Re: foliranje

Ne volim zilote ni kad puse ni kad su vegetarijanci.

a vegetarijance i pusace koji nisu ziloti?
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:23 23.10.2009

Re: foliranje

a vegetarijance i pusace koji nisu ziloti?



Sve kombinacije (pa i nastrane) dolaze u obzir (nek cveta 1000 cvetova) ali bez zilotizma. Na greskama se uci. Videste li sta Kalvin napravi od Zeneve onomad? I je l im lepo sada?
vishnja92 vishnja92 12:25 23.10.2009

Re: foliranje


Sve kombinacije (pa i nastrane) dolaze u obzir (nek cveta 1000 cvetova)

e, tome sam se nadala
ali bez zilotizma

naravski
cult cult 12:07 23.10.2009

.

Live and let die.
Gospodja Klara Gospodja Klara 12:24 23.10.2009

Re: .

Live and let die.


I obrnuto naravno!
Unfuckable Unfuckable 12:35 23.10.2009

Re: .

gospodžo : briljirate
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:31 23.10.2009

Uuuu, druže...

Svaka čast!
Petnaest preporuka od mene!
Mene evo na kraćem proputovanju u Kanadi, gdi mogu da pušim samo u svojoj sobi.
Ili napolju.
Sinoć duvanimo Krle i ja na kiši, a pored nas bakica od 75 godina, takođe duvani i besni šta joj rade u njenim godinama!
Što je uopšte još uvek živa u svojim godinama kad puši, ne kaže.

Oće biti neka peticija, druže, da se potpisuje to, a?
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:34 23.10.2009

Re: Uuuu, druže...

Jel' viš' kolko sam se oduševila, tri puta postovala po petnaest preporuka...
Unfuckable Unfuckable 12:42 23.10.2009

Re: Uuuu, druže...

hehehehe, najzad i ja nekoga da brišem malo
Atomski mrav Atomski mrav 16:32 23.10.2009

Re: Uuuu, druže...

Ma otkud tako varvarska metoda na delu u tako civilizovanoj zemlji? Ćudim, ćudim...
Lionsgate Lionsgate 12:32 23.10.2009

Ala se frljamo sa . . .

U Srbiji se dnevno popuši oko 70 miliona cigareta, tj oko 3,5 miliona kutija.


A u istom tom Blicu od 11.okt ove godine stoji da se dnevno u Srbiji popusi 2 miliona paklica . . . kom Blicu onda da verujemo, onom koga je mister Unf citirao ili ovom drugom? 75% razlike nije mala stvar . . .

Ah, da, u tekstu koji citira zaposlene u Batutu stoji da je % pusacha daleko veci u neobrazovanijem sloju stanovnistva . . . sta su autori toga teksta tim podatkom hteli da kazu ja ne znam, moracete njih da priupitate
Unfuckable Unfuckable 12:40 23.10.2009

Re: sa čime se frljamo ?

pa ja ne vidim šta je problem, pitaj Blic za to kome više veruju : u jednom članku citiraju Radio 021 a u drugom Batut.
Veruj kome god hoćeš ali broj pušača je - znatan.
Što se tiče "sloja" stanovništva koje puši, zaista ne znam koliko bi to trebalo biti relevantno - koji god to "sloj" bio, i to su građani Srbije
Lionsgate Lionsgate 12:46 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

Što se tiče "sloja" stanovništva koje puši, zaista ne znam koliko bi to trebalo biti relevantno - koji god to "sloj" bio, i to su građani Srbije

Zato sam i rekao da priupitate zaposlene iz Batuta sta su time hteli da kazu . . .


pa ja ne vidim šta je problem, pitaj Blic za to : u jednom članku citiraju Radio 021 a u drugom Batut.

Nema problema, nego kad vec mases sa brojkama samo da kazem da ima i drugih, Radio 021 vs Batut i to celih 75% razlike . . .
Unfuckable Unfuckable 12:51 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

pazi, mene jedino zanima da Ministar malo "obori periskop", a ako neće - ok, da se prebrojavamo.
Kada bih svakoga pitao zašto misli to što misli o pušačima....ehej, brajko....
Ima, svakakvih cifara, slažem se. I ne mašem, jer nemam nameru da guglam danonoćno i podastirem 500 izvora, nije ovo naučni rad.
Pa i zbog toga. zbog tih tako različitih brojki je referendum odlična ideja, pa neka Tommy živi u nadi da je tih 2 miliona paklica u stvari 500.000 toksikomana koji puše po 4 kutije dnevno, nemam ništa protiv
Armitage Armitage 12:56 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

Ako je broj pušača znatan, onda ja kao nepušač zahtevam da budem zaštićen kao bilo koja druga manjina, odnosno, da mi se omoguće moja manjinska prava ne pušenja i ne udisanja dima.

Jel mnogo tražim? Da imam isti izbor kao i ti? TI si odabrao da udišeš dim, a ja ne. Ostavljaš me bez izbora, a to nije lepo, jer tebe niko nije terao, a ti mene teraš.

Eto, toliko.
vishnja92 vishnja92 12:58 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

aman ljudi

niko ne osporava pravo nepusaca na zastitu od duvanskog dima, jel procitao neko tekst?
(za komentare i da ne pitam... )
Lionsgate Lionsgate 13:03 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

pazi, mene jedino zanima da Ministar malo "obori periskop", a ako neće - ok, da se prebrojavamo

Ybt, vi pusaci sebi bas dajete velika prava, cak bi i referendum . . . jel' bi da se odcepljujete od nepusachke Srbije ako dobijete tih 55% na tom glasovanju?
Unfuckable Unfuckable 13:04 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

ok, hajde da pogledamo šta su uradil apsolutni šampioni Evrope u pušenju :
Grčka je, posle više neuspešnih pokušaja uvođenja potpune zabrane pušenja, u julu ove godine počela sa primenom novog zakona, po kojem vlasnici objekata manjih od 70m2 biraju da li će se u njemu pušiti ili ne, dok vlasnici većih objekata mogu da obezbede odvojeni prostor za pušače.

dakle, ako Vas neko tera iz objekata - to su vlasnici istih, a ne pušači, ne menjajmo teze

.
jel' bi da se odcepljujete od nepusachke Srbije ako dobijete tih 55% na tom glasovanju?

Ne. Samo da nateramo Ministra da malo porazmisli o ovom bezveznom predlogu Zakona, dovoljno je.
Moja procena je da bi oko 60% bilo protiv zakona, najmanje
Lionsgate Lionsgate 13:18 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

Ne. Samo da nateramo Ministra da malo porazmisli o ovom bezveznom predlogu Zakona, dovoljno je.
Moja procena je da bi oko 60% bilo protiv zakona, najmanje


Da pustimo ministra na miru pogotovo sto ne zelis referendum za otcepljenje push-aca . . . a ako si tako dobar u procenama da se nadjemo i da odigramo neku kladionicu, greota je da takav talenat propada . . .
Unfuckable Unfuckable 13:20 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

samo neka on prvo porazmisli malo bolje...
(kako bre u kladionicu, pa tamo svi puše !?)
Lionsgate Lionsgate 13:23 23.10.2009

Re: Ala se frljamo sa . . .

kako bre u kladionicu, pa tamo svi puše !

To si stvarno u pravu, tamo ga na kraju svi is-pushe . . .
pravimse.englez pravimse.englez 12:45 23.10.2009

U Engleskoj je to vec na snazi

Unf..

U Engleskoj (tacnije celoj UK, samo postepeno) potpuno zabranili pusenje u zatvorenim prostorijama. Znaci nema podele restorana i kafica, nema odlaganja, nema, kraj!

I da budem iskren meni je SVANULO, ali najiskrenije. Nikada nisam bio pusac, nikad nisam voleo osecaj kad se vratim kuci iz nocnog zivota, i moram da se tusiram i perem kosu, inace cela kuca smrdi na duvan.

Na trulom zapadu su uradili racunicu, 1 pacijent na intenzivnoj nezi zbog raka pluca "potrosi" novac od poreza 1000 pusaca. Uz to da napomenem, ovde su cigarete £5 pa na gore, sto znaci da ubijaju sa porezom.
A ako kazemo da od bolesnika od raka pluca 92% su pusaci, vrlo lako dolazimo do racunice da se ne isplati prodavati cigarete.

Nisam neki "nazi" tip, ali dosta je vise bilo. Hocete da pusite, izvolite napolje. Ostale price oko slobode i ostalog, ne piju vodu. Sta da radi konobar u tom kaficu, ako on, recimo, nije pusac, a provodi 8 sati u pusackoj komori? Sta je sa njegovom slobodom i ljudskim pravima?

U ostalom, Irska je bila prva, posle je dosla UK, polako ce i Nemacka, ako vec nije. Doci ce i normalno stanje i u Srbiju, samo trebace malo vise vremena da nam dodje iz hm... u glavu
Bili Piton Bili Piton 15:20 23.10.2009

Re: U Engleskoj je to vec na snazi

pravimse.englez
Unf..

U Engleskoj (tacnije celoj UK, samo postepeno) potpuno zabranili pusenje u zatvorenim prostorijama. Znaci nema podele restorana i kafica, nema odlaganja, nema, kraj!


Gest psihoticne, osvetoljubive dadilje.





pravimse.englez pravimse.englez 18:02 23.10.2009

Re: U Engleskoj je to vec na snazi

Neki put deca prevrse svaku meru i dadilja mora da reaguje.

Irska je prva zemlja koja je zabranila pusenje, jos pre 3 godine, i svi su kukali kako ce svet da propadne, i naravno nije. I u UK je bila ista prica, vlasnici pabova su se bunili, i odustali.

Kao i uvek, ko si ti da me trujes? Ja sam gost u kafani isto koliko i ti, s tim da ti trujes ne samo sebe, vec i mene, i ostale goste i radnike u tom lokalu. I sta onda?

Najlakse je eliminisati uzrok svega i zabraniti pusenje. Ljudi ce da kukaju prvih 2-3 meseca, i onda da prestanu. A ako nece, velike kazne, ne samo za pusace nego i za vlasnike kafana, i sve ce se dovesti u red.

Unfuckable Unfuckable 18:34 23.10.2009

Re: U Engleskoj je to vec na snazi

Najlakse je eliminisati uzrok svega i zabraniti pusenje.

pazi, ako ćemo da gađamo uzrok, kao što predlažeš : hajde da ukinemo cigarete, ha ?
Mislim da bi Tomicina Vlada bila oduševljena tim potezom.
Bili Piton Bili Piton 18:35 23.10.2009

Re: U Engleskoj je to vec na snazi


pravimse.englez

Najlakse je eliminisati uzrok svega i zabraniti pusenje.


To se obicno zove linijom manjeg otpora i smatra se slaboscu.
Dr M Dr M 19:24 23.10.2009

Re: U Engleskoj je to vec na snazi

Najlakse je eliminisati uzrok svega i zabraniti pusenje.


Glavobolja se najefikasnije leci amputacijom bolnog mesta...
noboole noboole 12:48 23.10.2009

...

Pazi sad zbog tvog osecaja komfora, puckanje u kaficu, mi koji ne pusimo treba da se davimo.
Zasto da budem osudjen da udisem tvoj katran? Za razluku od ostalih zavisnosti, imas uticaj na ostale ljude u okolini. Zasto moram da postanem pusac da bih otisao u kafic? Istreniraj malo nerve, i popusi kod kuce.
Unfuckable Unfuckable 13:07 23.10.2009

Re: ...

i popusi kod kuce.

u 4 zida, to ?
noboole noboole 13:26 23.10.2009

Re: ...

Unfuckable
i popusi kod kuce.

u 4 zida, to ?




Ma sve bi bilo u redu da vas drze (ili nas) lepo ogradjene k'o ovce u toru u restoranu.
Armitage Armitage 13:27 23.10.2009

Re: ...

Aha.
Vidi ovako, kod mene se ne puši, i svako ko dođe to poštuje. Kod tebe se puši, i kad me pozoveš, znam gde idem, i ne zakeram.
Ali to je kuća. A šta je sa van kuće?
Dovoljno je jedan u lokalu/instituciji da dimi i postavlja svoja pravila.
Zar ti nije dovoljno mesta gde možeš da odeš i osećaš se kao kod kuće? E pa i ja bih, makar neko mesto gde mogu da odem, i da se ne osećam na dim posle.
Hajde da budemo jednaki, važi, jer ovako, pušenjem ti svako mesto pretvoriš u svoja privatna 4 zida (uključujući i moj dom). A to nije lepo.
Unfuckable Unfuckable 13:33 23.10.2009

Re: ...

Pravila u lokalu postavlja vlasnik lokala - i dat im je izbor da to urade po svojoj savesti, proceni i nahođenju, zato sam i linkovao
Ako gazda lokala kaže "nema pušenja" - ja u taj lokal ne ulazim, jasno.
Pravila u tvojoj kući postavljaš ti, a ne ja.
Armitage Armitage 14:35 23.10.2009

Re: ...

A ti kao poštuješ pravila u mojoj kući? I kao nećeš ulaziti i paliti u lokalu u kojem se ne puši? I kao postojaće neki gazda lokala koji će da zabrani pušenje?
'Ajd i to čudo da vidim...
A šta te košta, izađeš na par minuta napolje, popušiš, vratiš se, i svi srećni! A, šta ti je problem? Zašto uporno namećeš svoj dim drugima? Lakše ti je da segregaciju vrši tamo neki gazda lokala, umesto da svi sedimo zajedno?
Unfuckable Unfuckable 18:38 23.10.2009

Re: ...

ne, segregaciju je izmislio Tomica, a po toj naredbi vrši je vlasnik lokala.
Jbg, milionima godina su pušači i nepušači sedeli zajedno po kafana bez mnogo buke i frke.
A onda je neko napalio nepušače i počela je segregacija, nisu je pušači ni uveli ni sproveli.
margos margos 13:11 23.10.2009

E, psssst,

ja smanjila broj kutija i cigareta - 'oće li sad da me kazne da pravim rupe u budžetu???

A nameravam i da prekinem.... jaosigameni...

PS Maločas jedan lik sa nabudženim pežoom 607, koji nije nikako uspevao da pod nagibom istera kola iz jednog pasaža - napravi jednu omanju ekološku katastrofu - smrdelo do pola ulice. Bilo je brušenja metal o metal, i guma i metal - svega je bilo... a koliko se meni uvuklo u garderobu i nozdrve - da ne pričam. Ko mi je kriv što se nađoh na tom mestu u to vreme.
Unfuckable Unfuckable 13:18 23.10.2009

Re: E, psssst,

pazi, akcija je očigledno da svakako kupuješ, ali nekako - da pušiš "u sebi" a ne na glas
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:40 23.10.2009

Re: E, psssst,

ali nekako - da pušiš "u sebi"


tom tom 13:35 23.10.2009

pogrešan je koncept

Mislim da je bolje da se kafane podele na pušačke i nepušačke, po volji vlasnika. pa ko voli da se dimi ide u pušačke a ko ne, u ove druge. Mislim da bi to oborilo teoriju da dozvoljenost pušenja utiče na ugostiteljski promet. Vrlo brzo bi većina mesta bila nepušačka, ali samoinicijativno, bez neke prisile zakona ili policije, a i pušači bi mogli u "svojim" kafićima da uživaju u pljugama. Naravno na javnim mestima zabranjeno uz pušačke kabine. Eto, tako bi ja to uradio!
Unfuckable Unfuckable 13:46 23.10.2009

Re: pogrešan je koncept

hvala Tome, predlog deluje odmereno i razumno, za razliku od Ministrovog
49 41 49 41 13:38 23.10.2009

Kazu, ... ; jos nisam proverio

... razlika izmedju PUSACA i NEPUSACA je da
NEPUSACI zdraviji UMRU !
Unfuckable Unfuckable 13:48 23.10.2009

Re: Kazu, ... ; jos nisam proverio

pa to je mali problem : i jedno i drugo su - ljudi.
A izgleda da ovim predlogom zakona imamo podelu na pušače i - ljude
tom tom 13:58 23.10.2009

Re: Kazu, ... ; jos nisam proverio

...i obično dooosta kasnije od pušača
Lionsgate Lionsgate 13:44 23.10.2009

Tlachenje...

Imam razumevanja za nepusace, ali ovakav stav je krajnje sebican i netolerantan.


Mislim da je blogerka koja je ovo napisala zabola, probola i nabola sushtinu . . . Nepushaci su stvarno krajnje sebican i netolerantan soj ljudi, ovisnici nijedni. Zato podrzavam predlog mister Unfa za organizovanjem opstenacionalnog referenduma i kad nepushaci izgube sa 60% protiv da ih onda izbace na ulicu, kafane ionako ne postoje zbog njih . . .
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:50 23.10.2009

aaaaa

netje motji tako




p.s. Got ya!


Unfuckable Unfuckable 14:47 23.10.2009

Re: aaaaa

netje motji tako

videtjemo, videtjemo....samo polako
sybil sybil 13:58 23.10.2009

ponasas se

kao da se ukida pusenje po zakonu. ne, samo se malo prerasporedjuje vreme i mesto za pusenje. svugde na zapadu je tako vec 15 godina pa oni koji hoce da puse puse bez problema. nema razloga za paniku.

za sve pusace kojima ove mere zadaju psihicku bol. postoji 7 stadijuma patnje:

Sok i poricanje
odbrana od osecaja bola.

Bol i Krivica
konacno se shvata gubitak, i nastaje haos i strah. cesto je odavanje drogama i alkoholu.

Bes
bes zbog nepravde. bes menadzment terapija se preporucuje.

Cenkanje
odbijanje da se prihvati realnost i pokusaj da se promeni nepromenljivo.

Depresija i tuga
Gubitak se prihvata, ali ne podnosi.

Testiranje i rekonstrukcija
priprema za sledeci stadijum.

Prihvatanje
pomirenje sa realnoscu, normalnost, stabilnost.




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana