Šljepci na poljskom drumu

Sestre Bogavac RSS / 24.10.2009. u 01:14

dial up 92... user busy
dial up 92... user busy
Tamo gde moji imaju vikendicu, živi porodica Šljepac.
Dva brata: Branko i Đole. Branko ima petoricu sinova.
Jedan drugom do uveta, krupni, delije. Đole je takođe imao sina, ali su mu ga, baš pre neki dan oduzeli. Dobro je! ...Jer, vidite: porodica Šljepac nekoliko generacija unazad, živi od pljačke.
Pljačka! Velika reč... može da zvuči i prokleto cool ako se setimo onih momaka sa filma, što pljačkaju banke i tako nešto, tipa: savremeni Robin Hud... Ne!

To što Šljepci rade, mnogo je jadnije.
Oni kradu. Ne samo vredne stvari. Kradu bilo šta. Salatu. Trešnje. Ruže. Crevo za polivanje bašte. Otirač za noge, ako ga ostavite noću pred vratima... Retrovizore i šoferke s kola... Ljuljašku s oraha, ili sam orah... Recimo, stablo u vašem dvorištu... Kad niste tu, oni iseku, odvuku, prodaju u daske. Iseku žicu s ograde. Obiju vajat, pokradu alat i farbe. Ili, recimo, kad vikendaša nema, upadnu u pustu kuću... Tako to, dvadeset godina. Ustvari, od kad ja znam za sebe. Vikendicu su nam makar pedeset puta obijali.
I ne samo našu, naravno. ... To vam je tamo najnormalnija stvar.
Noć, široko polje i Dunav. Niko da prođe. Niko da vidi. Niko da kaže, a svi znaju... I svi misle: za sad smo dobro prošli... Šta je to?! Kosilica... lopata, crevo... Bolje da se ne zameram, da ih ne navučem na vrat. ...

E, sad.
Policija, naravno, zna. I u policiji kažu da je protiv članova ove porodične bande, dignuto više od četrdeset tužbi... Tu slede neke peripetije, koje nikad do kraja ne razumem... Meštani pričaju... Pričaju komšije, vikendaši, ali sve zvuči ko da je pisao Jonesko i ja, dok slušam, potpuno podlegnem žanru, pa mi se izgubi kritičko mišljenje i moć da postavljam logična pitanja. Sve nešto kao: hapse ih, pa puste. Pa nema dokaza, svedoka, nema ... šta znam.
U svakom slučaju, to tako dvadeset godina.
Svaka kuća u donjem šoru, dvadeset puta obijena.


Sad više, ni iz jedne, uglavnom nema šta ni da se uzme. Ali su zato Brankove delije izrasle kao iz vode, pa je dosta da nađu kombi, i da vam njih „sedmorica mladih" za pola sata iz kuće istovare čak i fotelje, TA peć ili kauč... Situacija je postala gora, kada se Đole opasno navuko. Bilo odvaljen, bilo u krizi, potpuno je neuračunjiv i lud. S krađa se prešlo na iznude, što opet zvuči nekako pompezno... Ali, hej!... Kad vam se pojavi, noću- jak, mlad i lud, drogiran kao đubre i ispriča pripovetku u stilu podunavskog socrealizma: „Majka mi ima rak dojke, daj 500 kinti"- Vi kao jedan, da tako kažem: prosečan građanin... Šta biste Vi uradili?! Pod pretpostavkom da vam u sobi pored spava dete i da je najbliža kuća trista metara mraka od vas....Petsto po petsto, drugi put hiljadarka... Treći put, dođe jedan od mlađih u dvorište. Gleda, ćuti.
Ti kažeš: „Izvoli, Dimitrije." , on kaže: „Danas mi je rođendan", gleda i ćuti. ... „Pa, srećan ti rođendan", kažeš i naravno, daš mu za „čokoladu"... ako se tako naziva dop.

Malo po malo, vikend naselje pored Beograda, pretvorilo se u Tvin Piks.
Nimalo prijatno mesto za odmor od surove gradske vreve!
Pred spavanje, vrata se tri put zaključavaju.
Navlače se rešetke i šaloni, pred dečijim sobama smenjuje se straža, svetlo se nikada ne gasi, kola se parkiraju u predsoblje, lične se stvari i preko dana drže pod katancem. U prvo vreme, ljudi su počeli da ostavljaju puštene pse... sve dok jednog nisu ubili kamenom, drugog zadavili. Male, seoske pse. Ništa im nisu mogli. Samo da laju!
I onda... jedne večeri, Đole krene kroz selo sa pištoljem! Uđe u nekoliko kuća. Nišani, preti... sve za petsto kinti... Sutra, policija, opšti haos... uhapse ga i opet puste. ... I onda, našoj komšinici ukradu tri koze, ubiju psa. I onda, nekom tamo komšiji bukvalno isprazne kuću... I onda, opet ih pohapse... I onom majmunu oduzmu dete...
I taman selom zavlada mir, kad... Evo njih nazad. Pustili ih!
Do suđenja, koje će biti jednog datuma.
Pustili ih iz pritvora, posle 48 sati. Po zakonu.

Hajde. Šta biste vi, kao prosečan građanin radili?!
Šta biste mislili i kako biste se ponašali, naprimer, noćas, kada bi trebalo da spavate u svojoj vikendici, jer dođavola, petak je veče i recimo da ste upravo stigli?!
Da li biste napustili svoju kuću i pobegli nazad, u grad?
Da li biste spavali kod komšije?
Da li biste pustili psa u dvorište, ili bi ga sakrili u krevet?
Ja znam da naša država nije u stanju da garantuje za bezbednost Premijera, u dvorištu Republičke vlade. Takođe znam da je bezbednost za petsto gej osoba u centru prestonice, nerešiv zadatak... Međutim, ovde imamo posla sa najsitnijim šljamom od svog srpskog šljama! Sa sedam seoskih dripaca, balavaca, lopova, narkomana i budala, čiji se reon završava u ataru rodnog im Belegiša.
Kako je moguće da firma koju plaćamo da nas zaštiti, nije u stanju da izađe na kraj sa sedam, rećiću: mangupa, jer ne znam koju bih drugu reč upotrebila za ove seoske dike... ?!
Za čopor. Secikese i budale, strah i trepet na prašnjavom, poljskom drumu.

Ja ih se ne bojim. Samo razmišljam...Zar nisu Šljepci neka metafora za nemoć ovog sirotog društva?!
Apsolutno ne želim da uzmem pravdu u svoje ruke.
Ali se pitam... ko bi me uhapsio, ako bih prestala da plaćam porez?

Prosečna građanka,
Milena Bogavac

Atačmenti



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Unfuckable Unfuckable 01:27 24.10.2009

Keyword : organizacija

ovlaš opremljen narod, sublimiran u omanjoj, odlučnoj interesnoj grupi, mladalački nazvanoj "sačekuša", idila tmine i tišina koju samo remeti povremeno šljepkanje udaljenog Dunava (i još ponečeg)
Selo je veće od par budala, samo ako to želi - hoću reći.
pozdrav sestrama
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 01:32 24.10.2009

Re: Keyword : organizacija

Misliš SAMOORGANIZACIJA?!
Pazi... sve to stoji... ali, ne kapiram: ZASTO?! Odjednom ti tako u život upada sedam morona i ti, kao prokleti "prosečni građanin" najednom treba da postaneš selforganised šibadžija, a to uopšte nisi imao u planu, za ovaj vikend.
Selo je veće od par budala, al ko se ne bi osećao kao budala, kad izlazi budalama na crtu?! ... Razumes, valjda.


Pozdrav i tebi! Veliki, veliki!!! I od
Unfuckable Unfuckable 01:39 24.10.2009

Re: Keyword : organizacija

razumem.
Ali, gledao sam film...beše "Psi od slame", dakle - 'ebo planove, kad te isplaniralo
Možda, u ovo modernije vreme ostavljam mogućnos' finansijske samoorganizacije seljana u smislu angažovanja dostupnih resursa spolja, takozvano "autsorsovanje", što je možda čak i efikasnije, diskrecije i učinkovitosti radi.
Čak ne treba ni puno ići okolo : ista ona murija koja inače ne radi svoj posao - jako voli extrajob, kladim se.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 01:52 24.10.2009

Re: Keyword : organizacija

Čak ne treba ni puno ići okolo : ista ona murija koja inače ne radi svoj posao - jako voli extrajob, kladim se.


Zar ti to hoćeš da prosečni građani podlegnu prosečnoj korupciji?


Znaš šta? ... Tvoja rešenja su praktična ali, opet... Gde je tu čoveče PRAVDA?!


p.s. Znam, znam... zvučim ko "zadnji romantik na ovom svijetu" ali me situacija zaista nervira na nivou metafore!
Gospodja Klara Gospodja Klara 01:54 24.10.2009

Dobro pitanje!

Šta biste mislili i kako biste se ponašali, naprimer, noćas, kada bi trebalo da spavate u svojoj vikendici, jer dođavola, petak je veče i recimo da ste upravo stigli?!





mladen.mladen mladen.mladen 01:53 24.10.2009

reno megan ne volim

cuo sam jednom da reno megan ima brisac koji kosta 100 evra. to me nervira. 100 evra je puno para. brisac je brisac.

juce je ispred moje kuce polomljen brisac na nekom reno meganu. nisam bio tu, otac mi prica. parkirao se na moje parking mesto. pored mog bilo je jos jedno parking mesto prazno. oni koji misle da polazu prava na oba parking mesta, moje i to prazno, parkirani su bili preko puta, jer je bila kisa i ovde ima bara. al kao.. da se zapisa teritorija, da se zna cije je. a svi parkinzi su opstinska zemlja. teoretski.

to bas bas duuuugo traje. takve stvari. niko od toga ne zivi, niko od toga ne zaradjuje, ne kupuje dop. prosto.. moze mu se i to je sve. nije kao da ima koristi, ma kakve. mozda pisa od toga raste, mada, do sad bi se i izdaleka videlo.

neresive su to stvari. ili si ko oni ili si u njihovoj vlasti. nema treceg.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 01:59 24.10.2009

Re: reno megan ne volim

ili si ko oni ili si u njihovoj vlasti. nema treceg.


UPRAVO!!!



shumska shumska 04:17 24.10.2009

ček

malo....odmah mi se nametnulo samo od sebe pitanje - a gde Šljapci šljepci da se leče npr. kad bi hteli?
aha, ali oni su lopovi od malih nogu, jes nezgodno, stalno nešto šljapali i lapali, kosilice, creva ništa murija ništa da ih strpaju u maloletnički dom, a posle reči dom ide reč dop - pa onda daj za čokoladu (pretpostavljam onu najveću milku od 300 gr.)...
mislim, možda ja razmišljam totalno obrnuto - ali kako pomoći Šljapcima?
ok, vama stanovnicima treba pomoć od njih ali izgleda i njima treba pomoć, od njih samih.
po mojoj umornoj logici, tu je catch.
ovo društvo je trulo ne zato što policijski aparat ne funkcioniše (oho ho on funkcioniše kad treba ubiti dečka koji izlazi iz svojih kola na pešačkom prelazu jer ga je zaustavilo nekoliko Šljapića iz marice ) ali gde je to društvo kad treba lečiti i te sitne mangupe Šljapiće i ove Šljapiće sa značkama što pucaju okolo....
klučne reči: bolesno društvo uštvi , lečenje, otimačina, pucanje (pucanje u nujve prvih Šljapića i pucanje u ljude drugih Šljapića...
ma nisam pametna a i nisam naspavana.
Blade Runner Blade Runner 17:49 24.10.2009

Re: ček

a gde Šljapci šljepci da se leče npr. kad bi hteli?

ili morali
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 21:15 24.10.2009

Re: ček

mislim, možda ja razmišljam totalno obrnuto - ali kako pomoći Šljapcima?


Uopšte ne razmišljaš obrnuto!
Mislim da postavljaš Pitanje Svih Pitanja.... vrlo na tragu onoga što je i Jelica, niže, pomenula.

da li je moguće da država u svojim raznim logističkim oblicima ne može da izađe na kraj sa ekipom seoskih baraba?!


RAZNI LOGISTIČKI MEHANIZMI, jesu keyword(s).
Šljepcima se verovatno još uvek može pomoći, a gotovo je sigurno da im se moglo totalno pomoći, mnogo ranije... da je bolest na vreme otkrivena i lečena, pre metastaze. ... Uh!
Ne znam otkud sam zabasala u ovaj laičko-medicinski žargon, ali to o čemu ti pišeš, potpuno je jasna stvar.

Nije meni stalo da Šljepce, do jednog, očistim sa Belegiškog polja... boli me baš uvo... I svih ovih godina ja ih doživljavam kao vrstu folklora, ili recimo, elemetarne nepogode... (kao: Komarci... tako: Šljepci!) ... međutim, situacija je uznapredovala dotle da se osećam krivom i da krivim sve stanovnike tog mesta, zbog toga što se uopšte pustilo da stvar uzme toliko maha... da sad ludaci lete okolo s pištoljima i maltretiraju.

Društvo pati samo zbog onog što je zapatilo samo... pa onda ne čudi što nam je sudstvo ko i policija- bedno, kad drugi RAZNI LOGISTIČKI MEHANIZMI svoj posao, ostavljaju policiji... ili ga obavljaju jednako traljavo, kao i policija. Policija je poslednja instanca na kojoj se stvari mogu "rešiti".
U uređenim društvima, postoji snažna svest o tome.
No, naše društvo je više "šljepio nas ko nas sastavi" i nema nikog ko će da preuzme odgovornost, za bilo šta.

Kad bih o Šljepcima pisala dramu, imala bih svo moguće razumevanje...
I istina je da su oni u ovoj priči, najtragičniji likovi.... Mi koji smo pustili da njihova tragetska dimenzija ode tako daleko, samo smo saučesnici u njihovom zločinu... Zločinu? ... Koji hype! Više u njihovom smrduljanju, okolo.

Mada, pitamo li moju komšinicu kojoj su mahali pištoljem oko glave... ona će sigurno reći da je u pitanju zločin, čak i ako pištolj nije bio pravi.... (btw. to je komšinica koja je mlađe Šljepce naučila da pišu!)

Odličan komentar, Shumska. :)))
Hvala ti.

kamichak92 kamichak92 07:21 24.10.2009

...

ovo je odlicno napisano.
leopold_lady leopold_lady 08:48 24.10.2009

Na žalost ....

takvih ima mnogo .... I uglavnom "niko im ne može ništa" .... Da li ???

U selu - gde su moji sada (vikendica) imaju slični ljudi.... I mogu sve,a onda im se desi saobraćajka,sin im u svoje dvorište (kakav glupan) dovodi ljubavnicu - dok su oni u polju i rade.... Deca koja su mala se razboljevaju..... I umesto da prestanu sa glupostima i postanu "normalni" oni idu još dalje i još gore.... I još veća sranja im se dešavaju.... I onda "pitaju" Boga što ih tako kažnjava.... Ali,ništa ne menjaju u svom ponašanju....
background noise background noise 09:49 24.10.2009

Meni ne pasu rasprave o pravdi

A spremam se i na put.

Kakva bre pravda. U civilizaciji u kojoj zivimo? Samo sanjaj.

Ili je pravda da se ti osecas uljuljkano i sigurno? Pitas gore pa gde je tu pravda, a ako otvorimo koncept pravde kao temu, nikad kraja. Nema resenja za Šljepce. Neki od njih će prerano završiti život, jedan ili dvojica će se izvući i nastaviti kuda i obični ljudi, neki će završiti kao klošari.

Ništa ne traje večno pa ni 6 Šljepaca pljačkaša.

A onda ćeš ti unucima pričati priče o strašnim Šljepcima, preuveličane da bi bile duže.

I?

Tresla se gora rodio se miš.

E baš mi vas nešto žao . . . Ajde bre!

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 20:58 24.10.2009

Re: Meni ne pasu rasprave o pravdi

Pitas gore pa gde je tu pravda, a ako otvorimo koncept pravde kao temu, nikad kraja.

Jasno je da caps-lock PRAVDU, sa sve prikladnim smajlićem koji šizi, nisam napisala bez ironije.
To ipak ne znači da delim žabokrečnu od stava da pravda nije moguća u našoj civilizaciji.
Postoje pravde i pravde... Jedna je poetska, naprimer... Na nju se baš ložim, a vidim da ni tebi nije daleka. ... Šta više, vidim da voliš da je deliš.
Neki od njih će prerano završiti život, jedan ili dvojica će se izvući i nastaviti kuda i obični ljudi, neki će završiti kao klošari.Ništa ne traje večno pa ni 6 Šljepaca pljačkaša.


Napisala sam ovaj blog, ne zato da bih otvorila diskusiju o malograđanskom poimanju pravde, nego zato što sam htela da podelim jednu epizodu iz života u Srbiji, koja mi se, zbog mnogo čega, čini simptomatičnom.
Mislim da svako selo ima svoje Šljepce. I još mislim da svako ima pravo da u svojoj kući (makar bila i vikendica) živi bez straha da će mu u svako doba, na prozor banuti sedam rmpalija, u želji da ga zastraše i nešto maznu.

Ili je pravda da se ti osecas uljuljkano i sigurno?

Ne znam kako da ti odgovorim, a da te ne uvredim, jer se zbog nečeg u ovom pitanju i sama osećam uvređeno.

Ništa ne traje večno

... pa čak ni Ja!
A onda ćeš ti unucima pričati priče o strašnim Šljepcima, preuveličane da bi bile duže.

Pod pretpostavkom da ću trajati dovoljno da vidim svoje unuke i da im nešto ispričam, veruj mi da Šljepci neće biti highlight bakinog bogatog iskustva, u svakom žanru, pa i u ovom, šljepačkom, mangupskom ili kakvom god hoćeš! ... A sto se tiče preuveličavanja, šta da ti kažem osim da od toga živim?

spremam se i na put.

Srećan ti put, Background Noisy, gde god da ideš...
Nadam se da je "dovoljno daleko" i da će te putovanje obogatiti novim iskustvima, pa ćeš nam se vratiti drugačiji, duhovitiji i s boljim smislom za ironiju. I s više vere u pravdu, naravno.
background noise background noise 12:00 26.10.2009

Re: Meni ne pasu rasprave o pravdi

E, vratio se ja, sa jos manje vere u pravdu.

A da sam hteo da budem ironican, bilo bi to jasnije. Ja itekako delim osecanja nesigurnosti zbog sličnih Šljepcima. I tako to traje i ništa. Šljepci postoje u našim životima ili dolaze i odlaze.

Izujedana i izudarana džukela slomljenog repa i iskrzanih ušiju, ponekad se i druzim sa kojekakvim Šljepcima u raznim pričama, velikim i malim.

Dobri su Šljepci, da ne zaboravimo šta je život zaista, kad siđemo sa mreže...

Dobri su Šljepci, visiće negde, sudiće im preki sud ili neki običan, ili sud za ratne zločine možda. A zašto im sudi? Da bi se ratovi opravdali, krađe legalizovale.

Kad porastete sestrice, kašće vam se samo . . .

A nemoj da se ustežeš i da me uvrediš jer su male šanse. Razlog da se uvredi lako nađe onaj ko ga traži. Pravo i služi da nas uljiljka u lažnu sigurnost i daleko je od pravde, naročito capslockovane do smajlija.

E, jos da sam tvoj post doživeo kao duhovit, potrudio bi se malo oko toga. Naravno, ti imaš isuviše dobar ukus da bi uz ovakvu temu provlačila humor jer bi ispao crnjak. Nema romantike. Što se unuka tiče, čekaj da postaneš baka, Šljepci će ti biti kec iz rukava.

Itd...
jasnaz jasnaz 10:11 24.10.2009

mućketari



Znači li to da Belegiš, budući njihov, zaobilaze? Ne volim katance, na kući za odmor.....


Sestre Bogavac Sestre Bogavac 19:58 24.10.2009

Re: mućketari

Znači li to da Belegiš, budući njihov, zaobilaze?


Ne, ne. Upravo suprotono. Sve sto rade- rade u Belegisu i ne znam da li su ikad mrdnuli odatle, sem do Banovaca po gudru i mozda do Pazove u policiju. S mestanima nisu u dobrim odnosima, niko ih ne voli, ali ni oni nikog ne diraju.
Pljackaju vikendase i ljude koji su jednom bili vikendasi, ali su se zatim trajno nastanili u vikendicama.
Neki od svih tih ljudi, veoma su im poznati i vise puta su pokusali da im pomognu.
Upravo u tome i jeste tragedija.
jasnaz jasnaz 21:00 24.10.2009

Re: mućketari


Hvala za info! Do moje kuće još nisu stigli, što znači da ozbiljnije zabravim-o. Hitno sprovodim porodične konsultacije - otac mi je tamo češće - verovatno i zna za njih - proveriću.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 21:22 24.10.2009

Re: mućketari


Hvala za info! Do moje kuće još nisu stigli, što znači da ozbiljnije zabravim-o.


Komšinice, da li me zezaš????
Ja ne mogu da verujem da boraviš u Belegišu i ne znaš za ovu nepogodu!!!
S jedne strane, to mi vraća nadu u... nešto. S druge strane, još sam više šokirana ako se Šljepcima reon završava i pre atara Belegiša, odnosno ako se odnosi samo na deset kuća... pet iza, i pet ispred naše.
Ja ne znam baš mnogo belegiške prilike, ali sve što znam tiče se šljepizma i njihove "akcije" koja neprestano traje. .... Ustvari, Jasnaz, imam konkretno pitanje:
Da li tvoja porodica ima belegišku vikendicu koju nikad niko nije obijao????
(užasno me zanima!!!)





jasnaz jasnaz 21:33 24.10.2009

Re: mućketari


(da!)

Evo te pročitah prvi put - kod tebe. Ne stižem, nažalost, da odlazim tamo često, ali koliko sutra ću proveriti o-ovom-pitanju kod oca - javljam!

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 22:26 24.10.2009

Re: mućketari

(da!)


Kako sam videla ovo DA, momentalno sam ti lupila preporuku!

Mislim da nastupamo sa vrlo slicnih pozicija... Odnosno, ni ja nisam toliko cesto u Belegisu, koliko ostatak moje porodice... Ali, kad god odem, ili kad god da se oni vrate, slusam te iste price o Sljepcima i njihovim poduhvatima! Naravno, cak i preko nedelje, nama komsije javljaju razne stvari. ... pa je sad doslo dotle da i ako nemamo vremena da idemo tamo, neko od nas ode da resi "tekuce probleme"... Recimo da skloni otvoren tetrapak mleka iz ograde, namenjen Kučetu Duni .... (kaže jedna žena: "Ostavio Đole, ne smem da sklonim, ali vam javljam!" ... ja odem, sklonim; prospem "mleko" i silno se začudim boji tečnosti u tetrapaku!!!) ... Zatim da zamenimo sijalicu na tremu, koja je pregorela... ili nam već jave da je nešto sa kuće skinuto (tipa, katanac od garaže), pa opet idemo tamo, kao, da "policajišemo" i ako nam uopšte nije do toga.

Pitaj Tatu za Amerikanca... to je poslednja vest!

Pozdrav, osmeh... I daj, kad smo vec tamo, da nekad pijemo neku kafu na Dunavu. :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:29 24.10.2009

Jeste

stvarno pitanje za razmišljanje, da li je moguće da država u svojim raznim logističkim oblicima ne može da izađe na kraj sa ekipom seoskih baraba?! I kakvi dokazi (sem da upadnu i u lokalnu stanicu policije, pokradu pandure i preprodaju ih na prvom seoskom vašaru) su potrebni da bi se dotični zaustavili?!
Ali...uprkos tome da je to, ljudima koji bi da se odmore ili žive u Belegišu, više no problem, ja prosto ne mogu da izdržim i dam ti preporuku kao vrata za mnogo lepo ispričanu priču sa junacima zaista neponovljivog prezimena - Šljepac, sa još očarljivijom množinom
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 21:32 24.10.2009

Re: Jeste

Ali...uprkos tome da je to, ljudima koji bi da se odmore ili žive u Belegišu, više no problem, ja prosto ne mogu da izdržim i dam ti preporuku kao vrata za mnogo lepo ispričanu priču sa junacima zaista neponovljivog prezimena - Šljepac, sa još očarljivijom množinom


Hvala, draga Jelice!
I mene posebno fascinira njihovo prezime! Da to upotrebiš u drami, svi bi mislili da nije dovoljno verovatno.
Nego vidiš, i sama tu stvar posmatram na dva nivoa...
Na prvom, ja sam dramaturskinja iz Beograda i sve me to mnogo zabavlja... Tek na drugom, shvatam da sam prosečna građanka, i da ne mogu da skapiram šta je to što me sprečava da zanoćim u kući svog dede, sama... odnosno, da odem tamo za vikend, malo se izolujem i pišem.
Dramaturg u meni ceri se na ovu priču.
Prosečni građanin ipak bira da je piše iz Beograda.
... Užas.

?!

Hvala ti za preporuku "ko vrata"...
Pozdrav & osmeh mojoj omiljenoj blogerki! :)
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:34 24.10.2009

Re: Jeste

Jes...nezgodno je kad moraš da učestvuješ u sopstvenoj drami, ma koliko dobra bila...
El ćete da dođete na promociji? Vreme je da se vidimo, prošlo je već godinu dana a biće, nadam se, u vreme sajma još jedna prilika modela izgovor za razgovor, javiću...
sentinel26 sentinel26 13:01 24.10.2009

Priča

vam je divna i veoma podobna za izvodjenje na sceni u formi monologa.

"Šljepci" nijesu pojedinci koji odskaču, koji štrče, oni su deo sistema, kako kaže onaj pekar : "Mi smo sistem ... ".
Sistem u kojem su inkorporirani, u kojem se šljepuju mora da se promijeni, drugačijeg dugoročnog lijeka nema.

Moj lični ugao gledanja je nešto drugačiji - zbog ovakvog sitema vrijednosti - kratkoročni lijek je - ja svoje pravo na samoodbranu nijesam "prenio" ni na jednu državu, bez obzira šta one o tome mislile i kako se ponašale.
Naravno, to je privremeno, dok se ne steknu prethodni uslovi.

Preporuka.
nicolaus_liesinich nicolaus_liesinich 13:28 24.10.2009

Re: Priča

Napisi predstavu o njima, napravi neke pare, prodaj vikendicu i pali odatle.

Ili se samoorganizujte i platite nekoj ekipi da im polomi ... bilo sta ...

Ili postavite web kamere po selu, pa stream direktno na reality show, jos cete i pare da napravite, a mozda i postanu zvezde, neki mozda i propeva, pa se i odsele ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:45 24.10.2009

Re: Priča

stream direktno na reality show, jos cete i pare da napravite, a mozda i postanu zvezde, neki mozda i propeva, pa se i odsele ...

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 21:36 24.10.2009

Re: Priča

vam je divna i veoma podobna za izvodjenje na sceni u formi monologa.

Ne znam baš da li je dobar monolog, ali drama bi sigurno mogla biti...
Ne znam da li ću umeti da je napišem, ali, hvala na komentaru zbog kog obećavam da ću pokušati.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 22:03 24.10.2009

Re: Priča

Napisi predstavu o njima, napravi neke pare, prodaj vikendicu i pali odatle.


Ne kapiram da li su to razni predlozi za moju buducnost (prva dva mi se svidjaju!!!) ili mislis da je to sve jedan predlog, izlozen step by step? :)

Za slucaj da je ovo drugo, moram da iznesem par cinjenica.
1. Rado bih napravila predstavu o njima.
2. Rado bih napravila pare (al kad pravis predstavu, obicno napravis samo predstavu i uzmes neki mali honorarcic.)
3. Ne mogu da prodam vikendicu (ako to jos jednom predlozis, sen mog dede ce te pratiti i disati ti za vrat!)
4. Sto bre da palim???!!! Pa, sta sam lose uradila?????




Pozdrav, osmeh. :)
4krofnica 4krofnica 14:22 24.10.2009

*

porodica Šljepac nekoliko generacija unazad, živi od pljačke.

ajd' bar za nesto da ne mozemo da krivimo Milosevica...
Kakva prica, mi imamo u vikendici problem sa starosedeocem koji smatra da su vikendasi otpad ljudskog roda, stalno nam pravi probleme, a pre 3 godine nam je otrovao 2 kuceta i odneo ih daleko..
za ovu pricu imam resenje samo da se skupe bas ti vikendasi u petak sa vilama i bakljama i da malo priprete, ne znam kakva je struktura stanovnistva tu, a od policije mala vajda narocito sto ih parcijano hapse i uvek ima poneki na slobodi da 'vileni'.

znaci: Vostani (vikend) Naselje
miloradkakmar miloradkakmar 16:17 24.10.2009

Ovi su

Šljepci bar vidljivi i zna se odakle preti opasnost .

P:S: A, da vi njih zaposlite da vam čuvaju vikend naselje, brinu o zelenim površinama... Možda ukapiraju odgovornost, poverenje... razmišljam.
tyson tyson 16:33 24.10.2009

Re: Ovi su


Za kapiranje je potreban funkcionalan mozak i bar mrvica razvijene svesti i društvene odgovornosti.

Ne zaboravi, nekada smo bili životinje. Praiskonski instinkti, iz vremena kada je jedini zakon na snazi bio zakon jačeg, malo-malo pa izbiju na površinu.




miloradkakmar miloradkakmar 17:44 24.10.2009

Re: Ovi su

tyson

Za kapiranje je potreban funkcionalan mozak i bar mrvica razvijene svesti i društvene odgovornosti.

Ne zaboravi, nekada smo bili životinje. Praiskonski instinkti, iz vremena kada je jedini zakon na snazi bio zakon jačeg, malo-malo pa izbiju na površinu.

OK, ali...
Kod životnja mozak može da postane funkcionalan sa malo mesa ili koskom.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 19:52 24.10.2009

Re: Ovi su

P:S: A, da vi njih zaposlite da vam čuvaju vikend naselje, brinu o zelenim površinama... Možda ukapiraju odgovornost, poverenje... razmišljam.


Dragi Milorade!
Tvoj komentar me je mnogo obradovao, jer sam mislila da slicna stvar moze da padne napamet samo mojoj preterano socijalno-odgovornoj majci. ... Dakle, to je upravo bio njen nacin i upravo je to pokusala.
Zavrsilo se jako lose: platili smo im posao koji nisu uradili, a ta je stvar koincidirala sa Djoletovim poslednjim i najzescim flip-outom, kad je mahao pistoljem po selu.
Ti su me dogadjaji i naveli da razmisljam o Šljepcima... i uopste, kako ponekad iz najbolje namere samo pogorsas neciji zivot.
Poverenje i odgovornost su tanane stvari ... Kad recimo imas decu, tome ih ucis sve do kasne adolescencije, i samo ako si jako dobar roditelj, stvar ti uspe.
S druge strane, ako nekom ko nikad nije pokusao da zivi u takvom sistemu, pokusas da predstavis te stvari u njegovim tridesetim, onda stvarno izazivas malu ljudsku dramu.
Umesto da se ponasaju kao osobe od poverenja, takvi ljudi shvataju sta je poverenje i koliko im je nepoznato... Nesto tu ima jako tuzno... a kad si tuzan, posegnuces za starim dobrim heroinom i sve postaje jos gore.
Znaci, to sa poverenjem ti je humanisticki i ispravno, ali se plasim da ne moze da se zavrsi na pojedinacnoj inicijativi. U pitanju je nesto sto je drustvo, nekom visom instancom, moralo da pocne da radi mnogo ranije... Recimo da za Djoletovog sina ima sanse...

Svako dobro.
miloradkakmar miloradkakmar 00:53 25.10.2009

Re: Ovi su

Znaci, to sa poverenjem ti je humanisticki i ispravno, ali se plasim da ne moze da se zavrsi na pojedinacnoj inicijativi. U pitanju je nesto sto je drustvo, nekom visom instancom, moralo da pocne da radi mnogo ranije... Recimo da za Djoletovog sina ima sanse.

Imam nekoliko primera iz moje sredine. Neobuzdani u dečaštvu i mladosti, smirivali su se posle 20-ak godina.- U tom periodu ni jedna tuča, lopovluk, maltretiranje... nije moglo da prođe bez njih. Sada su porodični ljudi, zaposleni , pravi domaćini, deca uzorna... Ima i onih koji nisu mogli da se vrate, nisu na vreme odustali, ostali su sami, unakažene ličnosti, matori, niko ih se ne boji.. ponižavajuće.
Društvo , država ne sme da se odriče čoveka.
nebesky nebesky 16:25 24.10.2009

Crvene beretke

Naravno, ne ove odavde...
Nekada, u Njujorškoj podzemnoj beše strašno. Pa se udružiše građani i napraviše civilnu gardu - crvene beretke. Pa su, samo držeći prestupnike, dok ne dođe policija, smirili situaciju...
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:43 24.10.2009

Re: Crvene beretke

udružiše građani i napraviše civilnu gardu - crvene beretke

Ššš, da te zlo ne čuje...
tyson tyson 16:28 24.10.2009

Ološ


Ma, te bitange treba zarvoriti u neki mračan podrum a ključ baciti u Dunav. Rehabilitacija i prevaspitavanje nekada jednostavno ne daju rezultate - da ne idem u krajnost izjavom da je koncept prevaspitavanja baraba humanistička bajka.

A vi Bogavčeve previše verujete u moć organizovanog društva. Ponekada problem jednostavno treba rešiti svojeručno.




Unfuckable Unfuckable 16:34 24.10.2009

Re: Ološ

Ponekada problem jednostavno treba rešiti svojeručno.

pa da, to : svojeručno organizovana grupa odlučnih gradžana
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 21:57 24.10.2009

Re: Ološ

Ponekada problem jednostavno treba rešiti svojeručno.


pa da, to : svojeručno organizovana grupa odlučnih gradžana


Hej, Unfuckable!
Ja bih ti rado opet odvratila necim polu-ironicnim o pravdi, ali sam skapirala da to ne kapiraju bas svi.

Zato, ... radje citiram.

ili si ko oni ili si u njihovoj vlasti.

kaze Mladen.


Damned if you do and damned if you don't.

reče Ivana.







Unfuckable Unfuckable 03:31 25.10.2009

Re: Ološ

Damned if you do and damned if you don't.

uvek biram da budem proklet po prvom osnovu, tako me učilo
zlatozubi zlatozubi 16:57 24.10.2009

kako bih rekao...

citiram velikog mislioca i poznavaoca ljudske psihe Radovana treceg: "da pobijem ....... i gotova stvar!"
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:16 24.10.2009

Granice

Fantasticna pripovetka, Milena.
Kao realnost - ruzna prica.

Uvek su u pitanju granice i pomeranje istih ako su slabe i savitljive. Od sofisticiranih primera do ovog vaseg problema. Obicno legalni sistem i funkcionalna policija odrzavaju granice dosta pristojno.
Porodica Sljepaca nema nista da ih efektivno zaustavi. Oni sami su jadni cak tragicni primeri svega pogresnog - od (ne)vaspitanja do policije koja ne zna kako da bude efikasna sve i da zeli.

Pridruzujem se preporuci iznad da od ovoga napravite dramu.

Sto se tice pitanja 'sta poduzeti', bojim se da nemam predlog. Mozda ce vec sledece nedelje sedmorica junaka nastradati u kombiju negde usred noci. Mozda ce jedan medju njima tako osiljen izvrsiti ubistvo, zavrsiti u zatvoru i ostali ce se razici od krivice ili ocaja. Mozda cete se zaista organizovati i nalupati im par samara... ali oni su verovatno navikli na samare. Damned if you do and damned if you don't.

Najelegantnije resenje, po meni, je nocnoj mori postati nocna mora. Ako to ne smislite, drugo po redu elegantno resenje je - bezite glavom bez obzira. Zivot je previse kratak.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:44 24.10.2009

Nego, kamo

domaćice? Da ih nisu Šljepci maznuli?
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 21:44 24.10.2009

Re: Nego, kamo

domaćice? Da ih nisu Šljepci maznuli?



Hehehhe!!! ... Dobro pitanje.
U stvari, ja sam se samo pritajila da bih dodala dramatiku priči!

p.s.
Salim se, salim se... Imala sam danas neka nepredvidjena jurcanja po gradu i jedva sam cekala da se vratim i zasednem za domacinsko mesto na blogu! ... Evo, na sve odgovaram... postupno, sa malim zakasnjenjem!
Ipak, tvoje pitanje mi Jelice, pokazuje da je cudni splet okolnosti samo radio za misticnost i zlokobnost ove price!

HVALA VAM SVIMA NA CITANJU, KOMENTARIMA I PREPORUKAMA!
Nadam se da su bar neki od vas iz policije Pazove.

hihihi.
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 21:51 24.10.2009

Re: Granice

Mozda ce vec sledece nedelje sedmorica junaka nastradati u kombiju negde usred noci. Mozda ce jedan medju njima tako osiljen izvrsiti ubistvo, zavrsiti u zatvoru i ostali ce se razici od krivice ili ocaja. Mozda cete se zaista organizovati i nalupati im par samara... ali oni su verovatno navikli na samare.


Hm. Sve ove pretpostavke motaju se i po mojoj glavi... pa, i pored predloga da napisem dramu, ne znam kako bih je zavrsila... Pada mi na pamet samo naslov one sulude rubrike iz voljenog Zabavnika. "Zivot pise drame".
OK... "Zivot pise drame, but so am I" ... ipak, u ovom slucaju, nisam sigurna sta bih napisala, jer ja zaista ne znam kako oni govore medju sobom, sta su njihovi problemi i tacke na kojima se lome... Ostaje mi samo da posmatram i da cekam da Zivot ovu dramu, vec nekako raspetlja.

Unfuckable Unfuckable 21:52 24.10.2009

Re: Granice

"Zivot pise drame, but so am I"

Ivana Knežević Ivana Knežević 16:02 25.10.2009

Re: Granice

Sestre Bogavac
... ipak, u ovom slucaju, nisam sigurna sta bih napisala, jer ja zaista ne znam kako oni govore medju sobom, sta su njihovi problemi i tacke na kojima se lome... Ostaje mi samo da posmatram i da cekam da Zivot ovu dramu, vec nekako raspetlja.


Da, naravno, neka odlezi. Ima i ovde predloga bas fanstasticnih. Od toga da se drama uradi na osnovu ovog teksta, iz ugla jedne porodice vikendasa, sa njenim problemima i krizama i kojoj ovi momci samo daju background za lom civilizacije i duse sa izvesnim tragicnim zavrsetkom neke vrste, do poslednjeg komentara nize sa majstor-Srbom. U svakom slucaju je prica arhetipska, i ne o borbi dobra i zla, vec o transformaciji jednog u drugo...recimo

Srecno!
StEtOc|nA StEtOc|nA 22:43 24.10.2009

Wild wild west

Super prica, skroz u vestern fazonu, cak su i negativci kao Daltoni, policija kao neki serif u malom gradu nesposoban da se brani... Samo da nadjete Talicnog Toma, Klinta Istvuda ili Dzona Vejna i bice i srecnog kraja
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 23:11 24.10.2009

Re: Wild wild west

Super prica, skroz u vestern fazonu, cak su i negativci kao Daltoni, policija kao neki serif u malom gradu nesposoban da se brani... Samo da nadjete Talicnog Toma, Klinta Istvuda ili Dzona Vejna i bice i srecnog kraja


Ja malo licim na Dzon Vejna, a?!







HVALA NA SUPER VESTERN KOMENTARU!!!!



Jelica Greganović Jelica Greganović 23:38 24.10.2009

Re: Wild wild west

Ma, duplirana Kalamiti Džejn bi im doakala...samo čekam da se sestre ooozbiljno iznerviraju, pa kad se belegiški hajduci nađu u prvoj vesti dnevnika, iz profila sa računom za struju ispod, videćete...
StEtOc|nA StEtOc|nA 00:06 25.10.2009

Re: Wild wild west

Jelica Greganović
Ma, duplirana Kalamiti Džejn bi im doakala...samo čekam da se sestre ooozbiljno iznerviraju, pa kad se belegiški hajduci nađu u prvoj vesti dnevnika, iz profila sa računom za struju ispod, videćete...


Ja cu u tom slucaju biti debeli brkati barmen i cim krene pucnjava nestacu u vidu lastavicjeg repa... a da ne bih vise trolovao, dobrovoljno se prijavljujem da budem deo besne rulje koja ce po hladnoj mracnoj belegiskoj noci, sa sve bakljama u rukama i ruznim povicima, isterati pravdu. Katran i perje su spremni
Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:12 25.10.2009

Re: Wild wild west

Pa, westernije je od Beograda. A i za nijansu wildnije!
A sto se racuna za struju tice... uh... to je vec druga (duga) prica...
(kad me samo ne bi mrzelo da se peglam s Elektro Vojvodinom, bilo bi jos štošta na blogu, o vikendici)
hehhhe.

Sestre Bogavac Sestre Bogavac 00:17 25.10.2009

Re: Wild wild west

Ja cu u tom slucaju biti debeli brkati barmen i cim krene pucnjava nestacu u vidu lastavicjeg repa

Jeah, bejbi!
Vud ju tejk mi vit ju?!
Bikoz aj von tu ran avej!!! Aj vona flaaaj aveeeej!!! (sto bi reko izvesni pjevac!)




hehhehehhh.




A

Unfuckable Unfuckable 03:38 25.10.2009

Re: Wild wild west

e, ima tu jedan žešći keč : u mom geostrateškom pogledu na svet, a uzevši u obzir sve raspoložive historije, pouzdano raspolažem sledećom rečenicom iz nekog vodiča za sporCke ribolovce, davna '74 recimo
(a mali Unfuckable naučio napamet celu mapu kanala u Vojvodini, zatrebaće ! )
dakle ide toponim "Tereni oko Belegiša i Kišvarske regulacije"
i posle toga se sećam da se nešto spominjalo par sprudova oko Belegiša koji su, šaaatro dobri za bucova, a ključni deo je da ja nikako nisam mogao da skontam koji je pampur Kišvarska fuckin' regulacija, dok se nije otvorilo na mapi da je to - kanal, uz ključnu rečenicu da "riba za vreme niskog vodostaja migrira za Kišvaru"
Migracije, a tek '74 - boktemolovo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:18 25.10.2009

Re: Wild wild west

Moja tetka je imala vikendicu u Belegišu. U fazi stvaranja iste su moji roditelji, kao i ostatak familije, išli vikendom da pomažu u gradnju...kojom prilikom sam upoznala belegiške pterodaktile, koji se samo zarad neviđene skromnosti nazivaju - komarcima.
nikvet pn nikvet pn 12:02 25.10.2009

od ništaka majstor

Dobri moj majstor Srba primakao se 60-toj a nema dece. Žao mu radionice nema ko da nasledi. Tražio šegrta, učenika sve da mu ostavi i nikako da nadje. Dodje dečko sve fino krene kad drugo treće jutro on drema. Skito malo noćas pa eto. E ne može sinko tako da mi dremaš uz mašine, ode prst, ruka ... Nego ajde kući. I tako tridesetak puta. Dok nije smislio : neću dobro dete - oću ništaka ! Oću žišku, neću ova fina mrtva puvala ! U te godine i ja sam nesoj bio.
Prodje neko vreme eto majstor-Srbe vodi momka. Jel taj ? Taj. Ništak mali tuko se ovde i kurčio, pa napipo prdekanu. Onda otišo kod majke u Beč pa krao po Prateru. I evo ga sad kod mene na deljanje. Izdržao dosad ko magare. I šaku zavrat, i u rebra, i rotcangle preko noge i s torban šrafovi sam ga gađao. Kad moralo. Bolje ja da ga mlatim s flakajzni nego oni s pendrek. Kad ga najzad ispoliram ce bidne od njega majstor za diku.
Posle dve godine posinio ga. Kod popa, kakva opština. Kupio mu staru kuću i zajedno je sredili da ima gde da dovede devojče. Proletos mu i svadbu pravio. I sad eno mladenci zimuju samo tako.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana