Život

Kraj imperije srca !?

miloradkakmar RSS / 28.10.2009. u 01:25

    Čovek ne pamti ko je vladao i šta je vladalo pre njegovog nastanka. Pretpostavke su  mnogobrojne – svetlost, zvuk, mračne sile tame, neljudi, ale i aždaje, dinosaurusi... možda i vanzemaljci ...tragovi i nagađanja postoje, kao i ovo moje. Vladavinom čoveka, od pećine do modernog doba, u raznim predelima zemaljske kugle, stvorene su poznate imperije koje su za sobom ostavljale dubok trag u svakom pogledu. Zapisivana su imena imperatora, njihova dela i nedela, sve što je kasnije pomoglo razvoju čoveka i čovečanstva, uspostavljanju civilizacije, njenom proširenju van matične planete.

   Bili su to „uski„ pokušaji da se uredi i uneredi život, u granicama trenutne moći, bez spoznaje o kasnijim uticajima na druge imperije. Čovek je emotivno-intelektualno-stvaralačko biće i u svako svoje delanje, sem utroška energije i pameti, unosi i emocije, srce.

   To je manje merljiva kategorija koja može da se ogleda u lepoti, ljubavi, strasti, iskrenosti, zadovoljstvu...neobičnom i trenutno nerzumljivom obliku...Ogleda se u slikarstvu, književnosti, glumi, muzici...čije sadržaje, sem utvrđenih naukom, možemo jedino da pretpostavimo, naslutimo...Onda to poklonimo nekome prema kome osećamo slično, samo su način i veza drugačiji. Zatim to slično osetimo bezbroj puta, ni sami ne shvatamo kako, ali osetimo, pa bezbroj puta to ne možemo da iskažemo, mučimo se, umesto da ćutimo, jer će to zasigurno osetiti onaj kome je upućeno, nekim nevidiljivim kanalima. Ne znamo tačno ni kuda sve to prolazi, da li se filtrira kroz mozak, kuda vodi i da li to isto oseti onaj drugi ili malo drugačije - koji je verodostojniji osećaj?

   Možda su mi tek sada jasne reči: ne moraš sve da shvatiš, nešto moraš i da voliš. Vraćajući se unazad znam da nisam mogao da shvatim devojku - lepu, umiljatu, punu duha, nežnosti, ljubavi, od čijeg poljupca su me hvatali žmarci - da se nakon par meseci ne viđanja predavala drugim muškarcima, za novac, a mene je i dalje volela, isto ljubila. Zelen i uvređen prekinuo sam tok žmaraca.

   Nisam mogao da razumem  „prijatelja„ od detinjstva koji se mnogo ranije nego što treba pretvorio u oronulog starca, pohabanog čoveka. Perspektivni sportista,  intelektualac .. odmetnuvši se u visoki poslovno-politički svet, pao je na zemlju, uglibiši se do kolena, pre nego što je postao svestan visine. Sećam se dva svršena osmaka, kako su u bosanskoj šumi i dalamtinskom kršu dali zavet na večno prijateljstvo.

Možda su mi tek sada jasne reči: prijatelj se bira, neprijatelj ne. Ili: ni jedna nacija nas neće sprečiti, da pomešamo dve naše. Ili: daljina spaja.

   Od mlađane Ale, dobih pismo i od sve slovenštine jedino sam razumeo „čakam otroka„. Ajdovščina je daleko, a tamo se nalazilo pola mene, ako ne i ceo ja. Svim bićem. Selom je lutala spodoba kojoj se u tom trenutku javila planinska rečica, pastrmke na žaru, cviček...za nekoliko dana dobih demanti  „čakam tebe„. Bio sam vladar ili rob, svejedno je – imperija srca.

    Jedno vreme vladao sam sibirskim stepama i norveškim fjordovima. Svetlana mi je obećavala mesto atamana, a Turil mi je rekla da sam pravi viking. Nisam  proveravao, verovao sam im. Godilo je bezbrižnosti mlade lude glave koja je i posao, čistu, golu egzistenciju razumevala srcem. Ni prečesta  savetovanja - „hladne glave„- nisu pomogla. Dok su ostali stvarali svoje imperije ograđene zidinama, šurovali sa  „ovim„ i „onim„, ja nisam mogao ni da razgovaram sa čovekom, a da ne osetim zračenje iskrenosti, dobrotu... naivnost koja je i meni bliska. „Nisi ti za političara. Pojeli bi te dok trepneš. Prvo moraš umesto njih da prljaš ruke, a kada ih jednom uprljaš, nema šanse da ih opereš„- govorio mi je stariji prijatelj.

  Otuđujemo se.Odričemo se. Sve svoje funkcije prepuštamo nečem drugom i verujemo u drugo više nego u sebe. Izvitoperili smo se. Pretvaramo li se u  vodeno - masne mašine koje se „pale„ plastičnom karticom.

 Može li imperija srca da opstane !?

 



Komentari (115)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 01:51 28.10.2009

Može

Može. Nemam nikakvu dilemu u pogledu toga. Emocije se ne mogu suzbiti. Mogu da se pritaje, na izvesno vreme, ali su tu i vraćaju se. Periodi razvoja čovekovog društva, i njega samog, i ovakvi su, i onakvi. Ali emotivnost ne gubi na snazi. Naprotiv. Čovek je mnogo pitomiji i topliji nego pre par hiljada godina. Ne treba da buni gomila metala i plastike koja pluta na površini stvarnosti.

miloradkakmar miloradkakmar 02:07 28.10.2009

Re: Prvi ..! .. :)

loader
....

Nije valjda vraćanje .
Hvala.

Gde je prvi komentar ?
Slažem se da se emocije ne mogu suzbiti, ali se mogu kontrolisati, pretakati u nešto druge van čoveka.
jesen92 jesen92 02:08 28.10.2009

Re: Može

hehe...istovremeno smo rekli "moze"...
u to ime...
miloradkakmar miloradkakmar 02:13 28.10.2009

Re: Može

jesen92
hehe...istovremeno smo rekli "moze"...
u to ime...


loader loader 09:44 28.10.2009

Re: Prvi ..! .. :)

miloradkakmar

Nije valjda vraćanje .
Hvala..
Ah, da... vrćka :) Nisam u prvom trenutku mislio na to, ali sam shvatio kad sam postavio komentar :)
Gde je prvi komentar ?
Slažem se da se emocije ne mogu suzbiti, ali se mogu kontrolisati, pretakati u nešto druge van čoveka
"Prvi" sam izmenio, jer tekst komentara i naslov baš i nisu bili spojivi. Mislim da je ovako malo manje profano..
A što se emocija tiče, da. Nema suzbijanja, ima transformacije.
Mada, mislio sam na generalno gibanje pojma emocija pod udarom vremena.
Kazezoze Kazezoze 15:12 28.10.2009

Re: Može

loader
Čovek je mnogo pitomiji i topliji nego pre par hiljada godina.

zezash se, kako bi ovo mogao znati?
loader loader 23:16 28.10.2009

Re: Može

Ostavili ovi u pećinama video trake. Sve se lepo vidi.
jesen92 jesen92 01:55 29.10.2009

Re: Može

loaderČovek je mnogo pitomiji i topliji nego pre par hiljada godina.
zezash se, kako bi ovo mogao znati?
...ja mislim da se sve menja da bi sve ostalo isto..bar sto se coveka tice...menja se okruzenje i usslovi zovota ali ono u coveku se ne menja ili se menja spoooorooo...To vazi i na mikro i na makro planu...Pre mnogo godina jedna baka je rekla nesto kao "covek menja svoju spoljasnjost dok stari ali iznutra ostaje isti"...meni je to bilo smesno tada....ali vise nije.....
miloradkakmar miloradkakmar 09:19 29.10.2009

Re: Može


jesen92
ono u coveku se ne menja ili se menja spoooorooo..


Kratak rok.
Ne stigne.
jesen92 jesen92 01:59 28.10.2009

imperija srca

..
Može li imperija srca da opstane !?
..moze...
miloradkakmar miloradkakmar 02:16 28.10.2009

Re: imperija srca

jesen92
..
Može li imperija srca da opstane !?
..moze...

I ja mislim , ali kako?
mirelarado mirelarado 02:24 28.10.2009

Re: imperija srca

miloradkakmar
jesen92
..
Može li imperija srca da opstane !?
..moze...

I ja mislim , ali kako?


Може и мора. Зато што нам је неопходна.


jesen92 jesen92 02:36 28.10.2009

Re: imperija srca

Може и мора. Зато што нам је неопходна
..eto, mirela se setila zasto.....
...dame biraju

jesen92 jesen92 02:53 28.10.2009

Re: imperija srca

mirela, izvinjavam se....ja mislila da je milorad sam odgovorio na svoje pitanje....slicni su vam nickovi......ispravila sam gresku....

za tebe
arianna arianna 08:08 28.10.2009

Re: imperija srca

miloradkakmar miloradkakmar 08:50 28.10.2009

Re: imperija srca

mirelarado
miloradkakmar
jesen92
..
Može li imperija srca da opstane !?
..moze...

I ja mislim , ali kako?


Може и мора. Зато што нам је неопходна.

Neopohodna je , slažem se, međutim koliko smo moćni, imamo li snage da je odbranimo ?
Iza svakog " volim ", ne stoji uvek potvrda.
miloradkakmar miloradkakmar 08:52 28.10.2009

Re: imperija srca

jesen92
Може и мора. Зато што нам је неопходна
..eto, mirela se setila zasto.....
...dame biraju


Lepo izabrano.
miloradkakmar miloradkakmar 08:58 28.10.2009

Re: imperija srca

jesen92
mirela, izvinjavam se....ja mislila da je milorad sam odgovorio na svoje pitanje....slicni su vam nickovi......ispravila sam gresku....

za tebe

Lepo je i ovo.
Izvinjavam se , morao sam otići na spavanje.
miloradkakmar miloradkakmar 09:04 28.10.2009

Re: imperija srca

arianna

Znamo li stalno slušati ili to radimo tek kada jače zalupa?

endersgame endersgame 09:05 28.10.2009

Re: imperija srca

Imperija o kojoj govorite je uvek postojala i uvek ce postojati.....dokle god je coveka....
Tokom vremena ona je menjala oblike i boje...zastave i grbove....rasipala se i ujedinjavala...ali je uvek postojala....
Za razliku od nekih drugih imperija ona ne treba dobrovoljce koji ce je braniti....ona ne treba ekonomiju koja ce je hraniti....niti politicare koji ce je voditi.....ona je sama po sebi dovoljna....brine se za svoje podanike....o svakom ponaosob...neki se odsele na odredjeno ili neodredjeno vreme u neke druge krajeve...ali se na kraju ipak vrate....neki se rode preko pa zatraze drzavljanstvo u pedesetim godinama svoga zivota....i sve njih ona trtira isto...
Ne brinite se za nju....ona se brine za vas... :)
arianna arianna 09:09 28.10.2009

Re: imperija srca

miloradkakmar

Znamo li stalno slušati ili to radimo tek kada jače zalupa?



Ja slušam stalno . Da lupa- lupa, nakad jače nekad slabije .
Samo se nadam da još nije angina pectoris
miloradkakmar miloradkakmar 09:20 28.10.2009

Re: imperija srca

endersgame
Imperija o kojoj govorite je uvek postojala i uvek ce postojati.....dokle god je coveka....
Tokom vremena ona je menjala oblike i boje...zastave i grbove....rasipala se i ujedinjavala...ali je uvek postojala....
Za razliku od nekih drugih imperija ona ne treba dobrovoljce koji ce je braniti....ona ne treba ekonomiju koja ce je hraniti....niti politicare koji ce je voditi.....ona je sama po sebi dovoljna....brine se za svoje podanike....o svakom ponaosob...neki se odsele na odredjeno ili neodredjeno vreme u neke druge krajeve...ali se na kraju ipak vrate....neki se rode preko pa zatraze drzavljanstvo u pedesetim godinama svoga zivota....i sve njih ona trtira isto...
Ne brinite se za nju....ona se brine za vas... :)

Komšija , možemo li bez vikanja?
Ja ne poredim sa drugim imperijama, to je nemoguće, jer je bila deo svake.
Bojim se da se od velike nepravilne upotrebe ishabala, da se adekvatno ne obnavlja.

Hvala na čitanju.
endersgame endersgame 09:45 28.10.2009

Re: imperija srca

miloradkakmar

Komšija , možemo li bez vikanja?


Nije mi bila namera ....lepo vaspitanje je jace od mene....kao i postovanje ....ja sam ipak ovde novi :)


miloradkakmar
Ja ne poredim sa drugim imperijama, to je nemoguće, jer je bila deo svake.
Bojim se da se od velike nepravilne upotrebe ishabala, da se adekvatno ne obnavlja.


Shvatio sam to....samo sam na drugi nacin komentarisao smanjenu prisutnost emocija u svakodnevnom zivotu...
...a sto se tice nepravilne upotrebe....pa eto i vecina kolega blogera je to ovde upravo pokazala....jer....surogati ljubavi,romantike i emocija su i ovde prisutni.....kliknes jednom i eto srce....copy-paste...slicica koja je lepa na oko ali lisena osobenosti i iskrenosti onoga koji ju je poslao jer je vidjena mnogo puta a i napravio ju je neko drugi....instant ljubav....expres emocije....ja sam osoba koja ce se pre potruditi da napise pismo i tako ponudi svoje srce i dusu nego da klikce besomucno po ponudjenim substratima....
Kada dajem svoje srce ja dajem svoje....ne tudje...
Da ne bude zabune.....komsija....ovo pise covek koji je negde tokom svog puta izgubio dusu i srce.....i ponovo ga nasao....kao narkoman koji se odvikao...resen da nikad vise ne proba.....

miloradkakmar
Hvala na čitanju.


Hvala tebi na pisanju....jer ovakvi tekstovi meni mnogo vise odgovaraju od razglabanja o spoljnopolitickoj situaciji Azerbejdzana ili uspesima madjarske zenske reprezentacije u hokeju na travi :)
Ovakvi tekstovi hrane moju dusu...i jos jednom ...hvala ....
miloradkakmar miloradkakmar 12:01 28.10.2009

Re: imperija srca


endersgame Da ne bude zabune.....komsija....ovo pise covek koji je negde tokom svog puta izgubio dusu i srce.....i ponovo ga nasao....kao narkoman koji se odvikao...resen da nikad vise ne proba.....

Čestitam.
Ta snaga nam je potrebna, ona će održati imperiju.
Za copy-paste, osetio sam iz tvog prvog komentara,. pa nisam ništa okačio, ali i svaka sličica znači nešto bez obzira koliko je puta upotrebljavana. Svakako , izvornom dajem prednost.
Hvala na lepim rečima.
miloradkakmar miloradkakmar 12:06 28.10.2009

Re: imperija srca

arianna
miloradkakmar

Znamo li stalno slušati ili to radimo tek kada jače zalupa?



Ja slušam stalno . Da lupa- lupa, nakad jače nekad slabije .
Samo se nadam da još nije angina pectoris

Daleko bilo.
Nadam se da te otkucaje i neko drugi čuje.
jesen92 jesen92 02:49 28.10.2009

Good Night

mirelarado mirelarado 03:08 28.10.2009

Re: Good Night

Поздрав, Јесени

miloradkakmar miloradkakmar 09:12 28.10.2009

Re: Good Night

mirelarado
Поздрав, Јесени


Još jednom , izvinjenje obema zbog bega na spavanje
Divnu ste muziku okačile.
mashha mashha 03:15 28.10.2009

Mislim da može

evo ja se borim svim srcem (pa čak i avatarom )
miloradkakmar miloradkakmar 09:09 28.10.2009

Re: Mislim da može

mashha
evo ja se borim svim srcem (pa čak i avatarom )

To se zove doslednost u brobi za svoja unutrašnja prava.


Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 03:37 28.10.2009

Odgovor jednog pesnika

Para mí sólo recorrer los caminos que tienen corazón, cualquier camino que tenga corazón. Por ahí yo recorro, y la única prueba que vale es atravesar todo su largo. Y por ahí yo recorro mirando, mirando, sin aliento.

(For me there is only traveling on paths that have heart, on any path that may have heart. There I travel, and the only worthwhile challenge is to traverse its full length. And there I travel looking, looking, breathlessly.)


miloradkakmar miloradkakmar 09:44 28.10.2009

Re: Odgovor jednog pesnika

Ninoslav Randjelovic
Para mí sólo recorrer los caminos que tienen corazón, cualquier camino que tenga corazón. Por ahí yo recorro, y la única prueba que vale es atravesar todo su largo. Y por ahí yo recorro mirando, mirando, sin aliento.

(For me there is only traveling on paths that have heart, on any path that may have heart. There I travel, and the only worthwhile challenge is to traverse its full length. And there I travel looking, looking, breathlessly.)



Srce je vodilja, vodi sebe , vodi nas , zavodi druge.
Blade Runner Blade Runner 04:01 28.10.2009

Ako ona ne opstane

nijedna druga nema nikakve šanse.
miloradkakmar miloradkakmar 09:50 28.10.2009

Re: Ako ona ne opstane

Blade Runner
nijedna druga nema nikakve šanse.

Uz češća osvežavanja.
dunja73 dunja73 05:30 28.10.2009

herz

Ne , mislim da se Svet ne otudjuje , ali se javlja nesto sto bih ja nazvala
konflikt glave i srca u odredjenim zivotnim situacijama..
Cemu dati prioritet ?
Srcu?
Glavi?
e, ova ti je tema skroz komplikovana , bolje da se ne raspisujem ..

miloradkakmar miloradkakmar 09:58 28.10.2009

Re: herz

dunja73
Ne , mislim da se Svet ne otudjuje , ali se javlja nesto sto bih ja nazvala
konflikt glave i srca u odredjenim zivotnim situacijama..
Cemu dati prioritet ?
Srcu?
Glavi?
e, ova ti je tema skroz komplikovana , bolje da se ne raspisujem ..


Da ostane sve kao i jučer , ili ...

miluli miluli 13:16 28.10.2009

Re: herz

konflikt glave i srca u odredjenim zivotnim situacijama

Ako izuzmemo one koji nisu u dosluhu sami sa sobom i oličenje su : brzo ,lako,status,pare,foliranje,izigravanje,lažno ,trendi ( pa i trendi emocionalnost ) - mislim da većina nas ostalih ima česte konflikte glave i srca . Tu ne mislim samo na neke "velike" situacije i teme , već na sve one životne -gde često vagamo ili nam je sve isprepleteno , a da ni ne znamo. Neće emocije nestati , ali da , transformišu se često u nešto drugo - nekad upravo u svoju karikaturu , nekad ih moramo skloniti u stranu , a nekada upravo emocije utiču na to kako ćemo razumom reagovati .
Tu imamo i ono drugo veliko pitanje : da li to kako mislim utiče na to kako se osećam ili to kako se osećam utiče na to šta i kako mislim ? Šta sa raznim porivima ( npr. strah , agresivnost , bes. ,seksualnost.. i oni su emocije ).
Emocije i autentične relacije sa sobom i sa drugima da ,da,da , ali onda kada : svojim emocijama ne ugrožavamo drugog , kada nismo izostavili potrebu drugog koji nam je bitan da bi se bavili sobom...Znači opet vaganje i trud...
Ja nekako ipak glasam za blagu prevagu razuma ( ali pod njim ne podrazumevam hladnoću , praktičnost , razna pravila i slično , već mi je razumnost u nekim situacijama upravo dokaz emocija...).
Eto sad , nemojte da me kamenujete

bocvena bocvena 13:57 28.10.2009

Re: herz

miluli

Ne da neću da te kamenujem, nego ću i cvetić da ti dam.
Ne bih ni sama umela ovo bolje da sročim.

Milorade, preporuka!
miluli miluli 14:45 28.10.2009

Re: herz

bocvena

hvala na cvetiću , evo i tebi jedan
miloradkakmar miloradkakmar 15:31 28.10.2009

Re: herz


miluli kada nismo izostavili potrebu drugog koji nam je bitan da bi se bavili sobom

Suština normalnog protoka.
Kameni cvet.

miloradkakmar miloradkakmar 15:40 28.10.2009

Re: herz

bocvena
miluli

Ne da neću da te kamenujem, nego ću i cvetić da ti dam.
Ne bih ni sama umela ovo bolje da sročim.

Milorade, preporuka!

Hvala, bocvena.
U to ime poslah joj kameni cvet.
dunja73 dunja73 15:55 28.10.2009

Re: herz

Eto sad , nemojte da me kamenujete


i ja ti saljem cvetic , ah , i uzdah ..i tebi i Bocvejni
Lid
bocvena bocvena 17:46 28.10.2009

Re: herz

Postoji samo jedan mali problem.To što znam da je Miluli u pravu, ne znači da sam uvek na visini zadatka:)
Love is the drug...
miloradkakmar miloradkakmar 18:33 28.10.2009

Re: herz

bocvena
Postoji samo jedan mali problem.To što znam da je Miluli u pravu, ne znači da sam uvek na visini zadatka:)
Love is the drug...

Zašto ?
Znaš da se to isto nalazi u tebi, samo te ona preduhitrila.
bocvena bocvena 18:56 28.10.2009

Re: herz

Nije to, nego racio u meni ne odnese baš uvek pobedu, a nije da se ne trudim:)
miluli miluli 00:08 29.10.2009

Re: herz

nego racio u meni ne odnese baš uvek pobedu, a nije da se ne trudim:)


Uh često ni meni ne uspe , al' bitno je da se trudimo...ja sam jako zadovoljna kada "prevladam sebe" kod nekih recimo manje dobrih emocija -npr. kada shvatim i usmerim bes ili kada obuzdam strah i uznemirenost...
Mislim da bi ponekad silina emocija spržila sve ispred sebe kada ih ne bismo nekako uobličavali -verovatno je svako od nas imao takve situacije...
miluli miluli 00:12 29.10.2009

Re: herz

i uzdah ..i tebi i Bocvejni

Hvala na cvetiću , šaljem i tebi jedan nazad...i da i ja često kažem : ah , uh , mmm, ccc , grrr , hi hi hi ...
miluli miluli 00:20 29.10.2009

Re: herz

U to ime poslah joj kameni cvet.


Hvala , nek' je i kameni ali je lep ...
miluli miluli 00:27 29.10.2009

Re: herz

Suština normalnog protoka.


Baš tako - kovitlanja , komešanja , razmene ... treba da bude .
Stavio si dobru reč : protok .
miloradkakmar miloradkakmar 00:27 29.10.2009

Re: herz

miluli
i uzdah ..i tebi i Bocvejni

Hvala na cvetiću , šaljem i tebi jedan nazad...i da i ja često kažem : ah , uh , mmm, ccc , grrr , hi hi hi ...

..frr, brr,giligili.. u ovom jeziku ne mislim na emocije, izleću u jatima, čoporima.. i sada sam pomislio koliko ih to čovek ima?
miluli miluli 02:00 29.10.2009

Re: herz

.frr, brr,giligili.. u ovom jeziku ne mislim na emocije, izleću u jatima, čoporima.. i sada sam pomislio koliko ih to čovek ima?


Ma to bi mogla biti tema za novi tekst - toliko smo kreativni na tom polju...

miloradkakmar miloradkakmar 09:27 29.10.2009

Re: herz


miluli
Ma to bi mogla biti tema za novi tekst - toliko smo kreativni na tom polju

Biće to zanimljiv blog.
Negde sam rekao , da se sa unukom sit ispričam i da me ona najbolje razume. Ostali upotrebljavaj neke čudne reči.
taube taube 07:44 28.10.2009

,predivno

fantastičan uvod, profesorka istorije ( to jest - ja ) je oduševljena

može da opstane imperija srca , ali samo ako jedina promena koju želimo da vidimo u svetu budemo prvo mi sami
miloradkakmar miloradkakmar 10:03 28.10.2009

Re: ,predivno

taube
fantastičan uvod, profesorka istorije ( to jest - ja ) je oduševljena

može da opstane imperija srca , ali samo ako jedina promena koju želimo da vidimo u svetu budemo prvo mi sami

Hvala , profesorka
Evo, ja sam od noćas zagledan samo u sebe.

bandina bandina 08:35 28.10.2009

Da li moze?


Moze sigurno...Vidim da nas i ovde ima dosta koji veruju u to...

Sto se srca tice, kad sam bila mladja, 14-15, verovala sam na trenutke da ljudi bez srca srecnije zive...oni zli ljudi....Godinama se to misljenje promenilo...na srecu
miloradkakmar miloradkakmar 10:16 28.10.2009

Re: Da li moze?

bandina

Moze sigurno...Vidim da nas i ovde ima dosta koji veruju u to...

Sto se srca tice, kad sam bila mladja, 14-15, verovala sam na trenutke da ljudi bez srca srecnije zive...oni zli ljudi....Godinama se to misljenje promenilo...na srecu

Znam da vi možete da doprinesete održanju imperije srca, ali ja počinjem da sumnjam u sebe.


miluli miluli 14:37 28.10.2009

Re: Da li moze?

počinjem da sumnjam u sebe.

Zašto ? Ne treba .
Možda su se razne emocije samo malo bile primirile , a možda su dobile drugi oblik - pa ih ne prepoznaješ...
A nekad pomaže i najobičnije glupiranje sa dragim ljudima da se protresemo i dozovemo sebe ...
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:35 28.10.2009

Bez srca - ne valja!

U redu je što si naslov baš tako postavio (Kraj imperije srca !?), ali je očigledno da si hteo da provociraš.

Podsećam da je još mudri Blez Pascal (Blaise Pascal) rekao: “Srce ima svoje razloge za koje razum ne zna”.
Tako je bilo i tako će biti dok je čoveka i sveta. Biće u čoveku dileme, pa i borbe oko toga da li da osećanja podredjuje razumu ili ne. I grešiće kada radi protiv srca. Jer, ne smeju se osećanja podredjivati razumu. (Osim ponekad, he, he, he).
Ne treba previše lamentirati oko ovoga
Otuđujemo se.Odričemo se. Sve svoje funkcije prepuštamo nečem drugom i verujemo u drugo više nego u sebe. Izvitoperili smo se. Pretvaramo li se u vodeno - masne mašine koje se „pale„ plastičnom karticom.

Otudjujemo se, to da (recimo, ne žive više, srećom, četiri-pet generacija u jednoj porodici, kao nekada, što dovodi do odredjenog "odrodjivanja", odnosno "otudjivanja", ali srce radi i dalje.

Pošto ima dosta okačenih zvučnih zapisa, ja kačim dva Modiljanija

miloradkakmar miloradkakmar 10:45 28.10.2009

Re: Bez srca - ne valja!

U redu je što si naslov baš tako postavio (Kraj imperije srca !?), ali je očigledno da si hteo da provociraš.

Malkice.
Mene već duže vreme podbada pitanje u naslovu i nikako da dokučim odgovor. Svi se nešto snebivaju da pričaju o tome, imaju preča , svakodnevna posla, smatraju da je to tema za mlade.. Teško prihvataju da je to večna tema. Čovek ne može tek tako da bude operisan od emocije, ljubavi, strasti..
Jednom sam primetio kako je devojka u prolazu lepa, zgodna, zavodljiva .. dobio sam packu "može da ti bude kći ", " pa i moja kćerka je lepa, zgodna i zavodljiva .. " , "ijjuuu "..
Jer, ne smeju se osećanja podredjivati razumu.

Da, ali sam primetio da previše razmišljamo o osećanjima, dajemo im drugorazredni značaj.
Hvala za Modiljanija.

miluli miluli 13:29 28.10.2009

Re: Bez srca - ne valja!

Svi se nešto snebivaju da pričaju o tome, imaju preča , svakodnevna posla

Ja opet imam utisak da ljudi oko mene sve više govore o emocijama kako su zreliji ...to i jeste zrelost , ali npr. neki moji prijatelji praktično mašu svojim stanjima , emocijama , problemima , utiscima k'o da su otkrili toplu vodu i kao da ih niko drugi nema ,ekskluzivno su emotivni...kao da su ponosni na to da budu što manje razumni...pff...ne znam jel' sam dobro ovo opisala...
miloradkakmar miloradkakmar 14:39 28.10.2009

Re: Bez srca - ne valja!

miluli
Svi se nešto snebivaju da pričaju o tome, imaju preča , svakodnevna posla

Ja opet imam utisak da ljudi oko mene sve više govore o emocijama kako su zreliji ...to i jeste zrelost , ali npr. neki moji prijatelji praktično mašu svojim stanjima , emocijama , problemima , utiscima k'o da su otkrili toplu vodu i kao da ih niko drugi nema ,ekskluzivno su emotivni...kao da su ponosni na to da budu što manje razumni...pff...ne znam jel' sam dobro ovo opisala...

Odlično.
U četiri oka i do mene dopre " izliv emocija", ponekad se to dogodi i javno, ljudi nesvesno govore o onome što su decenijama kontrolisali, suzbijali.. zarad nekog tamo autoriteta, zbog kojeg se nisu mogli nasmejati, veseliti ..
Na primer, svi se čude što ja sada pevam i igram sa unukom, što brbljam kao nikad do sad / poznat sam po štednji reči / i što me ništa ne interesuje kada je ona u mojoj blizini.
miluli miluli 14:56 28.10.2009

Re: Bez srca - ne valja!

Na primer, svi se čude što ja sada pevam i igram sa unukom, što brbljam kao nikad do sad


To je to ...
ivana23 ivana23 10:53 28.10.2009

***

miloradkakmar miloradkakmar 11:08 28.10.2009

Re: ***

ivana23

Srce moje pređi na drugoga, zna da kaže jedan prijatelj.


KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 14:26 28.10.2009

Re: ***

Srce moje pređi na drugoga, zna da kaže jedan prijatelj.

Ženo moja, pređi na drugoga.
miloradkakmar miloradkakmar 14:41 28.10.2009

Re: ***

KRALJMAJMUNA
Srce moje pređi na drugoga, zna da kaže jedan prijatelj.

Ženo moja, pređi na drugoga.


Biljana 77 Biljana 77 14:12 28.10.2009

Šta god da bude

mislim da ljudi suštinski ostaju bića emocija. Instinkti otupljuju, postoji de facto i otuđenje i surogat emocije (tipa srcića&zvočića na FB i slične budalaštine), ali emocije će sve to nadživeti. Ko ne veruje, neka pogleda oči nekog mladog para ili majke koja gleda u bebu... Ili čoveka koga juri besna rulja, ili zatvorenika naslonjenog na rešetke. Pitanje se samo hoće li imperija srca biti happily ever after ili sad ever after..
miloradkakmar miloradkakmar 15:09 28.10.2009

Re: Šta god da bude


Biljana 77 Instinkti otupljuju, postoji de facto i otuđenje i surogat emocije (tipa srcića&zvočića na FB i slične budalaštine),

To me brine.
Ko ne veruje, neka pogleda oči nekog mladog para ili majke koja gleda u bebu

Ovo daje nadu.
AlexDunja AlexDunja 14:18 28.10.2009

...

Now suzanne takes you hand
And she leads you to the river
She is wearing rags and feathers
From salvation army counters
And the sun pours down like honey
On our lady of the harbour
And she shows you where to look
Among the garbage and the flowers
There are heroes in the seaweed
There are children in the morning
They are leaning out for love
And they will lean that way forever

While suzanne holds the mirror
And you want to travel with her
And you want to travel blind
And you know that she will trust you
For shes touched your perfect body with her mind
miloradkakmar miloradkakmar 15:05 28.10.2009

Re: ...


AlexDunjasuzanne

Neiscrpna emocija.
Moć trajanja.
AlexDunja AlexDunja 15:25 28.10.2009

Re: ...


Neiscrpna emocija.
Moć trajanja.


dok je poezije i muzike,
nemas brines:)
miloradkakmar miloradkakmar 16:16 28.10.2009

Re: ...

dok je poezije i muzike,
nemas brines:)

Znam, ali ubih se razmišljajući kako ih prepisivati tri puta posle jela.
mirelarado mirelarado 16:25 28.10.2009

Re: ...

miloradkakmar
dok je poezije i muzike,
nemas brines:)

Znam, ali ubih se razmišljajući kako ih prepisivati tri puta posle jela.


Васко Попа за после јела:

ЛИПА НАСРЕД СРЦА

Липа цветна насред срца
Под липом котао закопан
У котлу дванаест облака
У облацима младо сунце

Копали смо за котлом по срцу
Ископали дванаест облака
Котао је бежао са сунцем
Из једне у другу дубину

Буљили смо у последњу дубину
Дубљу од рођеног живота
Дигли смо руке од копања

Посекли смо липу да се огрејемо
Хладно нам било око срца
Dawngreeter Dawngreeter 14:21 28.10.2009

Mind over body

Jasno mi je da su ljudi kao bica upuceni na svoje emocije iz prostog razloga sto se od njih ne moze pobeci, to je nacin na koje telo funkcionise. Ali zar je stvarno neophodna tolika mistifikacija hormonskih aktivnosti?

Osim toga, srce je misic.
Kazezoze Kazezoze 15:09 28.10.2009

Re: Mind over body

Dawngreeter
Jasno mi je da su ljudi kao bica upuceni na svoje emocije iz prostog razloga sto se od njih ne moze pobeci, to je nacin na koje telo funkcionise. Ali zar je stvarno neophodna tolika mistifikacija hormonskih aktivnosti?

Osim toga, srce je misic.

zashto bi bezhali od emocija?
strah ili neshto drugo?
Dawngreeter Dawngreeter 15:18 28.10.2009

Re: Mind over body

Strah je emocija.

I ne kazem da obavezno treba bezati od njih. Kazem da je to nemoguce. You're stuck with the damn thing. Jasno je zasto ti je onda toliko bitno. Nije jasno zasto se oko toga mora graditi tolika mistika i ucitavati svrha i lamentirati nad kletom sudbom sto se danas ljudi ne ponasaju kao pre 100, 500 ili 1000 godina.
miloradkakmar miloradkakmar 15:23 28.10.2009

Re: Mind over body

Dawngreeter
Jasno mi je da su ljudi kao bica upuceni na svoje emocije iz prostog razloga sto se od njih ne moze pobeci, to je nacin na koje telo funkcionise. Ali zar je stvarno neophodna tolika mistifikacija hormonskih aktivnosti?

Nema mistifikacije. Koliko je razum spreman da ih prihvati, prepozna u pravom trenu, da ih ne registruje kada proteknu..?!
Osim toga, srce je misic.

Slažem se, ali reč je o metafori.
Kazezoze Kazezoze 16:07 28.10.2009

Re: Mind over body

Dawngreeter
Strah je emocija.

I ne kazem da obavezno treba bezati od njih. Kazem da je to nemoguce.

a kako bi bilo kad bi, za promenu, pokushali da je kontrolishemo. treba malo truda dok je ne postanesh u svakom trenutku svestan, a kad si je svestan mozhesh i da je kontrolishesh. chak shta vishe, u stanju si da je totalno odvojish od uma.
miloradkakmar miloradkakmar 16:23 28.10.2009

Re: Mind over body

Dawngreeter
Strah je emocija.

I ne kazem da obavezno treba bezati od njih. Kazem da je to nemoguce. You're stuck with the damn thing. Jasno je zasto ti je onda toliko bitno. Nije jasno zasto se oko toga mora graditi tolika mistika i ucitavati svrha i lamentirati nad kletom sudbom sto se danas ljudi ne ponasaju kao pre 100, 500 ili 1000 godina.

Koja mistika i lamentiranje?! Emocija je jedna, u svom stalnom obliku, načini ispoljavanja se menjaju.
Dawngreeter Dawngreeter 09:59 29.10.2009

Re: Mind over body

Kazezoze
a kako bi bilo kad bi, za promenu, pokushali da je kontrolishemo. treba malo truda dok je ne postanesh u svakom trenutku svestan, a kad si je svestan mozhesh i da je kontrolishesh. chak shta vishe, u stanju si da je totalno odvojish od uma.


Kako ja vidim stvari, to je pozeljno stanje, slazem se. Nije moguce uvek ga sprovoditi ali smatram da je vazno imati jasnu ideju da kada te hormoni udaraju iz bilo kog razloga, bio to seratonin, adrenalin ili testosteron, da ti je proces zakljucivanja kompromitovan.

miloradkakmar
Koja mistika i lamentiranje?! Emocija je jedna, u svom stalnom obliku, načini ispoljavanja se menjaju.


Mozda nisam dobro shvatio zeljenu poruku teksta, ali ono na kraju mi je izgledalo kao lamentiranje:
Otuđujemo se.Odričemo se. Sve svoje funkcije prepuštamo nečem drugom i verujemo u drugo više nego u sebe. Izvitoperili smo se. Pretvaramo li se u vodeno - masne mašine koje se „pale„ plastičnom karticom.

Ako sam pogresio, izvinjavam se na pogresnim zakljuccima. Bilo kako bilo, teza otudjivanja je stvarno neodrziva. Evo ja pricam sada sa tobom a pre samo dvadeset godina vrlo je verovatno da nikada ne bi mogli ni da stupimo u kontakt bilo kojim povodom, a pogotovo ne da bi caskali o tome sta je emocija.
miloradkakmar miloradkakmar 11:32 29.10.2009

Re: Mind over body


Dawngreeter Ako sam pogresio, izvinjavam se na pogresnim zakljuccima. Bilo kako bilo, teza otudjivanja je stvarno neodrziva. Evo ja pricam sada sa tobom a pre samo dvadeset godina vrlo je verovatno da nikada ne bi mogli ni da stupimo u kontakt bilo kojim povodom, a pogotovo ne da bi caskali o tome sta je emocija.

Drago mi je da si na blogu. Zahvaljujem ti.
Nije reč o otuđivanju u bukvalnom smislu. Reč je o potiskivanju emocije, podređivanju isključivo egzistencijalnim stvarima /novac, dobar auto../, remećenju toka ostvarenja emocije /iz nekog razloga sputavamo je da se ostvari u nekome ili nečemu, jer nam to npr. ne dozvoljavaju godine/sramota/, društveni status.. zakoni - ne možemo da izađemo napolje u ponoć i viknemo šta nam je tog trenutka na duši, jer remetimo javni red i mir... /, čuvanje emocije za pravu stvar / žena mog života, npr. /, iskazivanje emocija u ograničenom prostoru / koncerti, žurke, svadbe.. / .. itd.
U ostalom smo se razumeli, iako ti imaš potpuno pravo da drugačije misliš i osećaš tekst .
leopold_lady leopold_lady 15:54 28.10.2009

Ja ne želim da opstane....

ne treba mi .... Smeta mi.... Opterećuje me i .... Već počinje da me boli štitna žlezda .... Tako je kad sam tužna i iznervirana....

Ja ne mogu nikoga ni na šta da nateram - ni onoga koga treba da nateram .... Tako da - živim,dišem .... To što imam emocije - me samo slama.... Najjradije bi da ih gumicom izbrišem.... Na njih uvedem amneziju....

Lepo je što možeš sa ponosom da voliš i što imaš ljude koji ti od srca uzvraćaju ljubav .... Ja nisam te sreće ....
miloradkakmar miloradkakmar 16:30 28.10.2009

Re: Ja ne želim da opstane....


leopold_lady
Ja ne želim da opstane...

Milsim da nema smisla odustajati, odricati se..
Priseti se lepših, prijatnijih emocija .. one su samo tvoje, niko ne može da ti ih oduzme.
MightyNora MightyNora 16:17 28.10.2009

Preporuka

... kada neko otvori srce i stavi ga na sto.

To valjda izgleda tako kako si ti to napisao.

Respect.

miloradkakmar miloradkakmar 16:41 28.10.2009

Re: Preporuka

MightyNora
... kada neko otvori srce i stavi ga na sto.

To valjda izgleda tako kako si ti to napisao.

Respect.

zahvaljujem ti, što si to primetio, inače bi bilo besmisleno.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:06 28.10.2009

Uvek lepo napisano

Ja volim

miloradkakmar miloradkakmar 18:42 28.10.2009

Re: Uvek lepo napisano

Jelena Pavlović
Ja volim


Ludo .

Zahvaljujem.
myredneckself myredneckself 21:34 28.10.2009

Re: Uvek lepo napisano

First Time Ever I Saw Your Face

The first time ever I saw your face
I thought the sun rose in your eyes
And the moon and stars were the gifts you gave
To the dark and the empty skies, my love,
To the dark and the empty skies.

The first time ever I kissed your mouth
And felt your heart beat close to mine
Like the trembling heart of a captive bird
That was there at my command, my love
That was there at my command.

And the first time ever I lay with you
I felt your heart so close to mine
And I knew our joy would fill the earth
And last till the end of time my love
It would last till the end of time my love

The first time ever I saw your face, your face,
your face, your face

kraj? never...




miloradkakmar miloradkakmar 23:23 28.10.2009

Re: Uvek lepo napisano

Iskreno zahvaljujem MRNS.

jesen92 jesen92 23:30 28.10.2009

Re: Uvek lepo napisano

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:56 28.10.2009

trebalo bi



preporuka nad preporukama
miloradkakmar miloradkakmar 23:30 28.10.2009

Re: trebalo bi

dusanovaiivanovamama


preporuka nad preporukama

Hvala DiIM.

bandina bandina 23:00 28.10.2009

..............


“I would rather have eyes that cannot see; ears that cannot hear; lips that cannot speak, than a heart that cannot love”

Robert Tizon



miloradkakmar miloradkakmar 23:45 28.10.2009

Re: ..............

bandina

“I would rather have eyes that cannot see; ears that cannot hear; lips that cannot speak, than a heart that cannot love”

Robert Tizon


solcence solcence 03:46 29.10.2009

Re: ..............

Bez srca se zaista ne moze....mozda neko moze...Ali ja ne mogu ziveti bez ljubavi.
Cudna je logika srca: ali neumoljiva.
Dobro je da je tu i glava...ali bez srca to nije zivot, nego zavrsen zivot, bukvalno ili se samo fenomenoloski odvija,, mehanicki skoro. Srce nas ponovo radja...ili daje do znanja da smo idalje zivi.

Bili su to „uski„ pokušaji da se uredi i uneredi život, u granicama trenutne moći, bez spoznaje o kasnijim uticajima na druge imperije. Čovek je emotivno-intelektualno-stvaralačko biće i u svako svoje delanje, sem utroška energije i pameti, unosi i emocije, srce.





Evo ti na dlanu
miloradkakmar miloradkakmar 09:37 29.10.2009

Re: ..............


solcence
Bez srca se zaista ne moze....mozda neko moze...Ali ja ne mogu ziveti bez ljubavi.
Cudna je logika srca: ali neumoljiva.
Dobro je da je tu i glava...ali bez srca to nije zivot, nego zavrsen zivot, bukvalno ili se samo fenomenoloski odvija,, mehanicki skoro. Srce nas ponovo radja...ili daje do znanja da smo idalje zivi.

Srce ima svoj jezik, ono emituje znake, titraje ... i kada nije izazvano nekom pojavom.
Kada se uznemiri , onda tek kažemo da je to ono pravo.

Zhavljujem na čitanju i dlanu.
solcence solcence 12:05 29.10.2009

Re: ..............

miloradkakmar Srce ima svoj jezik, ono emituje znake, titraje ... i kada nije izazvano nekom pojavom.
Kada se uznemiri , onda tek kažemo da je to ono pravo.

Zhavljujem na čitanju i dlanu.




nema na cemu...zadovoljstvo je moje
razmisljam razmisljam 01:06 30.10.2009

Re: ..............

Bez srca se zaista ne moze....

Чисто медицински - глава без срца не може, срце без главе може. Зашто се онда стидети срца?
miloradkakmar miloradkakmar 01:17 30.10.2009

Re: ..............

razmisljam
Bez srca se zaista ne moze....

Чисто медицински - глава без срца не може, срце без главе може. Зашто се онда стидети срца?

Setih se davnog razgovora o poeziji.
Da l' glava peva o srcu , il' srce peva o sebi !?
razmisljam razmisljam 01:40 30.10.2009

Re: ..............

Срце пева из душе о лудој глави...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana