Eksperimenti u blogovanju| Putovanja| Reč i slika| Zdravlje

Ala je lep ovaj cvet ...

marco_de.manccini RSS / 28.10.2009. u 16:41

 

Mozda je čovek čoveku vuk, ali je sam sebi zasigurno samo magarac.

 

 cvet7.jpg?t=1256743888

 

cvet9.jpg?t=1256743939 

 

cvet8.jpg?t=1256744005 

 

cvet5.jpg?t=1256744085 

 

cvet2.jpg?t=1256744126 

 

cvet4.jpg?t=1256744189 

 

cvet3.jpg?t=1256744222 

 

cvet1.jpg?t=1256744270 

 

cvet6.jpg?t=1256744325 

 



Komentari (214)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:44 28.10.2009

*

Iznenađenje. Preporuka.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:18 29.10.2009

Re: *


za tebe veličanstvo

marco_de.manccini marco_de.manccini 10:22 29.10.2009

краљевске ингеренције

хвала, височанство.

успут, из приложеног текста произилази да се ваша надлежност не односи на мене.

pa ti si...

...neki romanticar?
scabies scabies 16:52 28.10.2009

Re: pa ti si...

...neki romanticar?
ili botaničar?
bauer. bauer. 17:08 28.10.2009

Re: pa ti si...

...neki romanticar?

ma kakav romanticar, nego je vezbao makroe. a mozda je i kupio novu makinu, a?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:59 28.10.2009

Re: pa ti si...

ma kakav romanticar, nego je vezbao makroe. a mozda je i kupio novu makinu, a?

ma uci high dynamic range sa novom makinom, al slabo mu ide
Milan Novković Milan Novković 23:53 28.10.2009

Opasni šarm ...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
...neki romanticar?

... Frangipani plaže

(mislim da je Budimac preuzeo resor prevođenja engleskih imena na srpski

marco_de.manccini marco_de.manccini 10:24 29.10.2009

Re: Opasni šarm ...

романтичар или ботаничар, питање је сада. to sleep, perchance to dream.

чекај бре, спиро, тек сам се пробудио.
mirelarado mirelarado 16:52 28.10.2009

******

Прелепо, Марко. Ти си фотографисао?
Ево ти цветић из овдашње понуде.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:38 28.10.2009

Re: ******

jeste on u san antoniu na riverwalk-u pre neki vikend.
prelep ambijent.
loader loader 22:12 28.10.2009

Re: ******

Marko, divan blog. Zaslužili ste da kod vas objavim cvet koji sam letos fotografisao u jednoj od saksija, u ambijentu u kome živim: Pogledajte, kakva konstrukcija, kakva lepota...



dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:18 28.10.2009

Re: ******

loader
Marko, divan blog. Zaslužili ste da kod vas objavim cvet koji sam letos fotografisao u jednoj od saksija, u ambijentu u kome živim: Pogledajte, kakva konstrukcija, kakva lepota...





Sta je ovo, ima li ime?
loader loader 22:42 28.10.2009

Re: ******

Ne znam mu ime. Raspitaću se. Jel da da je čudesan?
Milan Novković Milan Novković 23:16 28.10.2009

Passion of...

Sta je ovo, ima li ime?

...Passion Flower

(ne znam na srpskom)

Bojan Budimac Bojan Budimac 23:23 28.10.2009

Re: Passion of...

Milan Novković
Sta je ovo, ima li ime?

...Passion Flower

(ne znam na srpskom)


Pasiflora

P.S. Tz tz tz
Milan Novković Milan Novković 23:27 28.10.2009

Re: Passion of...

P.S. Tz tz tz


Ja sam neko cveće, drveće, začine naučio tek u poslednjih 25 godina, u UK.

U bgd sam "studirao" restorane i kafane oko ETF-a
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:30 28.10.2009

Re: Passion of...

Ja sam neko cveće, drveće, začine naučio tek u poslednjih 25 godina, u UK.

Ma nije zbog toga tz tz tz, nego zbog "propuštanja" mog bloga Ni ja nisam znao do pre 5 godina ime tog cveta ni na engleskom ni na srpskom.
Milan Novković Milan Novković 23:38 28.10.2009

Re: Passion of...

Ma nije zbog toga tz tz tz, nego zbog "propuštanja" mog bloga

Otišao malopre i....prepoznao, bio sam tamo i pre i prepoznao priču, a zaboravio cvet
iris.davidovich iris.davidovich 02:48 29.10.2009

Re: Passion of...

Ma nije zbog toga tz tz tz, nego zbog "propuštanja" mog bloga

ha, citala! (ja pazim na casu, nek se zna, ali se uopste ne secam gordanac komentara, koji mi se sad zarezo za glavu)
Otišao malopre i....prepoznao, bio sam tamo i pre i prepoznao priču, a zaboravio cvet

kad ne citas sa razumevanjem
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:33 29.10.2009

Re: Passion of...

мирела, јесте, ја сам сликао. све је ово сликано у око 500 метара шетње поред једног канала (што протиче!) у сан антонију. после ми је нестало батерије, било би још 100 слика.

иначе, то ми је била ко зна која шетња тамо, а и пре сам приметио сво то цвеће уз воду, али овај пут сам решио да га приметим мало боље.

будимац, ништа не брини, ниси бадава писао, одмах сам препознао лоадеров цвет.

а милану је све лепо објаснила ирис. милане, стани мало и помириши те руже. we know that resistance is futile and we will be assimilated, али ипак ...
Milan Novković Milan Novković 12:00 29.10.2009

Re: Passion of...

а милану је све лепо објаснила ирис. милане, стани мало и помириши те руже. we know that resistance is futile and we will be assimilated, али ипак ...

Stajem, mirišem, škljocam, skrećem sa staze, nikad bez dve pune baterije ne krećem, punim gigabajt svakih 100 metara (50 fotki, raw, sensor image 15 Mb, jpg oko 5)

Kuća puna fotki i prljavih cipela, razbacanih, zagubljenih. Nekoliko stotina backup DVD-jeva.

A onda, u pravu ste, zaboravim na sve to mesac-dva i to nije uredu, nikako, bez obzira šta teoretičari kažu o lupanju čežnje
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:41 29.10.2009

Re: Passion of...

у сан антонију. после ми је нестало батерије, било би још 100 слика.


Pih, koja si ti amatercina! Kako ovo SME da ti se dogodi??!?! Treba da imas barem 3 (tri) baterije, koje uvek drzis pune. I nemo da se vadis na decu, za njih ti aparat najvise i treba (a i baterije).
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:42 29.10.2009

Re: Passion of...

nikad bez dve pune baterije ne krećem

упс, е ту сам се ја прешао. ја и немам две батерије. нисам мислио да то икада треба. а испоставило се да треба.

ЕДИТ. е срки куд ме претече, баш сам се похвалио да немам дадатну батерију и објавим кад оно твој коментар испред.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:58 29.10.2009

Re: Passion of...

Milan Novković
а милану је све лепо објаснила ирис. милане, стани мало и помириши те руже. we know that resistance is futile and we will be assimilated, али ипак ...

Stajem, mirišem, škljocam, skrećem sa staze, nikad bez dve pune baterije ne krećem, punim gigabajt svakih 100 metara (50 fotki, raw, sensor image 15 Mb, jpg oko 5)

Kuća puna fotki i prljavih cipela, razbacanih, zagubljenih. Nekoliko stotina backup DVD-jeva.

A onda, u pravu ste, zaboravim na sve to mesac-dva i to nije uredu, nikako, bez obzira šta teoretičari kažu o lupanju čežnje


E, ja imam lose iskiustvo sa tim bekap dvd-jevima. Nista bez jedno dva harda od po 2Tb, plus DVD-ovi.

Samo, priznajem da sam jedno vreme slikao u tom RAW formatu i pravo da ti kazem nisam video nikakvih prednosti, barem na ovom niovu amaterskog fotografisanja kojim se bavim. MIslim, sve je ok, sednes posle i slupas to u fotosopu, izgleda lepo, ali nista znacajno bolje nego jpegovane slike. A posto mi je vecina gledalaca online, na pikasi naravno nema razlike. Nisam nikad probao da napravim slike, ali i to ne verujem da je ista bolje, posto ti skeneri po Targetima ionako to pretabaju u neku nisku rezoluciju i sem ako mozda ne pravs neke slike ogromnog formata, ne vidim svrhu. Da ne pominjem sto ovaj moj glupavi nikon to snima u NEF formatu, pa kad hocu nekom da dam slike, ako ne koristi recimo pikasu, obicno moram da ih konvertujem u jpg. Cak i za fotosop moram stalno da jurim neke plug-inove, posto ni on ne cita nef po prirodi stvari. Ok, moze da snimi i u tiff-u, ali nije to to, dakle direktno sa senzora.

Milan Novković Milan Novković 16:19 29.10.2009

Re: Passion of...

srdjan.pajic

Milan Novković
а милану је све лепо објаснила ирис. милане, стани мало и помириши те руже. we know that resistance is futile and we will be assimilated, али ипак ... Stajem, mirišem, škljocam, skrećem sa staze, nikad bez dve pune baterije ne krećem, punim gigabajt svakih 100 metara (50 fotki, raw, sensor image 15 Mb, jpg oko 5) Kuća puna fotki i prljavih cipela, razbacanih, zagubljenih. Nekoliko stotina backup DVD-jeva.A onda, u pravu ste, zaboravim na sve to mesac-dva i to nije uredu, nikako, bez obzira šta teoretičari kažu o lupanju čežnje E, ja imam lose iskiustvo sa tim bekap dvd-jevima. Nista bez jedno dva harda od po 2Tb, plus DVD-ovi.Samo, priznajem da sam jedno vreme slikao u tom RAW formatu i pravo da ti kazem nisam video nikakvih prednosti, barem na ovom niovu amaterskog fotografisanja kojim se bavim. MIslim, sve je ok, sednes posle i slupas to u fotosopu, izgleda lepo, ali nista znacajno bolje nego jpegovane slike. A posto mi je vecina gledalaca online, na pikasi naravno nema razlike. Nisam nikad probao da napravim slike, ali i to ne verujem da je ista bolje, posto ti skeneri po Targetima ionako to pretabaju u neku nisku rezoluciju i sem ako mozda ne pravs neke slike ogromnog formata, ne vidim svrhu. Da ne pominjem sto ovaj moj glupavi nikon to snima u NEF formatu, pa kad hocu nekom da dam slike, ako ne koristi recimo pikasu, obicno moram da ih konvertujem u jpg. Cak i za fotosop moram stalno da jurim neke plug-inove, posto ni on ne cita nef po prirodi stvari. Ok, moze da snimi i u tiff-u, ali nije to to, dakle direktno sa senzora.


Ja pravim dva backupa na DVD-jeve, a na disk samo probrane.

Nema prevelike razlike u gledanju ako su ti params bili ok. Ako pogrešiš, a bas si lepo odabrao scenu i iskadrirao, RAW ti pomaze da popravis. RAW fajlove uglavnom ne drzim na disku.

Ako nisi probao probaj neke svoje fotke da odstampas u A2 formatu, ok i A3, posebno je spektakularno baš to što ti radiš, daćeš motor za dobar A2 printer
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:44 29.10.2009

Re: Passion of...

сад ћу да се похвалим. тај RAW формат ми се некад укључи а некад не. и немам појма кад како и зашто. падам у очај јер ћу можда ипак морати да погледам упутство.

мада, ја не грешим, шта ће ми тај RAW?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:57 29.10.2009

Re: Passion of...

marco_de.manccini
сад ћу да се похвалим. тај RAW формат ми се некад укључи а некад не. и немам појма кад како и зашто. падам у очај јер ћу можда ипак морати да погледам упутство.

мада, ја не грешим, шта ће ми тај RAW?


A jesi li ti od onih sto se uspanice kad im aparat kaze "blip!" i onda krenes da tandrljas po dugmicima ko sumanut? Tako da slucajno ukljucis raw format (eh, matematicka gimnazija...sve vise mi se svidja ona slika sa belim papirom, digitronom, Veneovom zbirkom). Kod tih jeftinijih aparata je obicno na nekom od onih multifunkcionalnih dial-a opcija za podesavanje formata slike i stepena kompresije, tako da se covek u panici da lako zahebati.

Milan Novković Milan Novković 17:56 29.10.2009

Re: Passion of...

шта ће ми тај RAW?

Može da bude koristan za razne stvari (ceo članak ovde).

Najčešće ti nije potreban. Ali ponekad neke izgubljene info možeš da izvučeš. Npr, kamere ti danas mere svetlo na više mesta. Neka mogu da budu jako svetla neka jako tamna. Kad ti postprocesor u kameri sabija fotku u jpg sa gubitkom velike su ti šanse da ćeš mnoge nivoe i svetlog i tamnog da izgubiš nepovratno, i džaba ti pristup kvalitetnom printeru.

RAW ti daje, obično, podatke "direktno" sa senzora - tamo nijanse još uvek postoje. Čak i "burning" (sabijanje više nijansi u jednu) koji ne možeš da izbegneš na ekranu ili printeru ovde onda možeš softwerski, i uz uložen rad, da izbegneš naglašavanjem kontrasta (kao ekvilajzer kod muzike, koji ti ne treba ako imaš dobru opremu, ali pomaže kod lošije opreme).

Ako do sad nisi mnogo škljockao taj burning problem će verovatno jako brzo da te strefi, fantastičan ti kadar, al odjednom neki dramatični delovi, neo npr, beli ili previše svetlo homogeni, a neko šipražje potpuno crno ili klot-tamno, a ti si očima tamo svašta video. Itd. U početku ti svejedno, još si pdo utiskom ionako, a posle nekoliko godina ti onda bude krivo.

RAW fajlovi su ogromni, ali je zato memorija jeftina danas

Znači, prednosti:

Higher image quality. Because all the calculations (such as applying the gamma curve, demosaicing, white balance, brightness, contrast, etc...) used to generate pixel values (in RGB format for most images) are performed in one step on the base data, the resultant pixel values will be more accurate and exhibit less posterization.

Bypassing of undesired steps in the camera's processing, including sharpening and noise reduction

JPEG images are typically saved using a lossy compression format (though a lossless JPEG compression is now available). Raw formats are typically either uncompressed or use lossless compression, so the maximum amount of image detail is always kept within the raw file.

Finer control. Raw conversion software allows users to manipulate more parameters (such as lightness, white balance, hue, saturation, etc...) and do so with greater variability. For example, the white point can be set to any value, not just discrete preset values like "daylight" or "incandescent".

Camera raw files have 12 or 14 bits of intensity information, not the gamma-compressed 8 bits stored in JPEG files (and typically stored in processed TIFF files); since the data is not yet rendered and clipped to a color space gamut, more precision may be available in highlights, shadows, and saturated colors.

The color space can be set to whatever is desired.

Different demosaicing algorithms can be used, not just the one coded into the camera.

The contents of raw files include more information, and potentially higher quality, than the converted results, in which the rendering parameters are fixed, the color gamut is clipped, and there may be quantization and compression artifacts.

Large transformations of the data, such as increasing the exposure of a dramatically under-exposed photo, result in less visible artifacts when done from raw data than when done from already rendered image files. Raw data leave more scope for both corrections and artistic manipulations, without resulting in images with visible flaws such as posterization.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:17 29.10.2009

Re: Passion of...

да, знам да је RAW оно што камера види, без икаквог преправљања и компресирања, али моја поента је да сам ја ипак само туриста. ако 5 од 100 мојих шкљоцања имају проблеме са светлом ја их обришем.

(наравно, сада мислим тако, али можда постанем ”грамзивији” ако се више удубим у сликање. у сваком случају, ја сам хтео да подесим да се поред jpeg копије сачува и RAW, вођен мишљу да ми ’леба не траже, и некако сам и успео, али се то онда искључило, па сад треба поново да набадам.)
crossover crossover 18:33 29.10.2009

Re: Passion of...

srdjan.pajic
Da ne pominjem sto ovaj moj glupavi nikon to snima u NEF formatu, pa kad hocu nekom da dam slike, ako ne koristi recimo pikasu, obicno moram da ih konvertujem u jpg. Cak i za fotosop moram stalno da jurim neke plug-inove, posto ni on ne cita nef po prirodi stvari. Ok, moze da snimi i u tiff-u, ali nije to to, dakle direktno sa senzora.

Срки, немој да збуњујеш људе, RTFM. NEF формат је такође RAW формат (тзв. digital negative) и сасвим је нормално да њим не можеш да манипулишеш као са сваким другим компримованим форматом. Јбг, мало ко ће да буде срећан (осим offset штампара), а није ни потребно да неком даш слику од 50 Mb. Као што је раније било више произвођача негатив филмова, тако данас има више RAW формата, заправо софтвер сваког произвођача апарата генерише свој RAW (некомпримовани) фајл на начин на који је то решено у самом софтверу. Зато свака фирма има свој RAW (сирови) формат са другачијом екстензијом, нпр: Nikon - .nef; Canon - .crw; Hasselblad - .3rf; итд.
Аматерима, у принципу, није потребан сирови формат, он је намењен за фотографије високог (техничког) квалитета, нпр: велика повећања, велика резолуција, прецизност у репродукцији боја... тј. штампа, примена фотографије у науци, итд.
Milan Novković Milan Novković 18:40 29.10.2009

Re: Passion of...

наравно, сада мислим тако, али можда постанем ”грамзивији” ако се више удубим у сликање. у сваком случају, ја сам хтео да подесим да се поред jpeg копие сачува и RAW, вођен мишљу да ми ’леба не траже, и некако сам и успео, али се то онда искључило, па сад треба поново да набадам

Pa da, sa 16 ili 32 Gb imaš dovoljno prostora za šetnju od 500 m

Tako i ja, spašavam, a ne koristim, ali na nekim fotkama hoću jednog dana.

Backup blago iritira sad dok su BlueRays još uvek preskupi. Ili, što kaže Srđan, kupiš lepo 2x 2 Tb pa si miran dok to cveće oko kuće ne odradiš

Samo, ako se dobro sećam, i ti si outdoors ljubitelj. Ako na nečemu zavidim vama tamo onda je to priroda. Kao takav, pitanje je trenutka kad ćeš hteti to što bolje da zabeležiš. Ti to verovatno već želiš samo još nije došlo do svesti, ili bloga.

Kad sledeći put odeš iznad 2Km zapamti nebo, nijanse, detalje, posle pogledaj na fotkama, lošim i dobrim, i upecan si zauvek
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:43 29.10.2009

Re: Passion of...

JPEG images are typically saved using a lossy compression format (though a lossless JPEG compression is now available).

a znas da ima metod za lossy compression baziran na Markov random fields (od negde 2007 ga valjda koriste)? sad skoro sam radila neki projekat i pisali smo o ovome. mrzi me sad da razglabam, al glavno je da se ovim metodom mogu sacuvati glavne stukturalne informacije o slici sto nije slucaj bas kod lossy compression jer posle decompresije slika ovaj metyod vadi podatke koji su razliciti od originala. evo ti link ovde.
Milan Novković Milan Novković 18:48 29.10.2009

Re: Passion of...

Аматерима, у принципу, није потребан сирови формат, он је намењен за фотографије високог (техничког) квалитета, нпр: велика повећања, велика резолуција, прецизност у репродукцији боја... тј. штампа, примена фотографије у науци, итд.

Nema potrebe da amateri ne uživaju u tehnici. Prosto, 15 Mpixels kamere i A3 Epsoni su postali tako jeftini da svi koji vole do škljockaju mogu da urade jednostavan eksperimenat - uzmu omiljenu fotku, relativno urednu, u 10-15 MPixels i odnesu kod profesionalca da im odštampa u A3.

U pravu si, RAW još uvek nije potreban, ali upecaće se neko, i neka se pecaju ljudi, bolje od mnogih drugih stvari
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:01 29.10.2009

Re: Passion of...

примена фотографије у науци, итд.

vidi ovde sta sve ima bogte
Biology Image Library
ja sam jednom ceo dan na poslu zurila po ovim slikama. al vazno sam na kraju zavrsila posao.
crossover crossover 19:01 29.10.2009

Re: Passion of...

Milan Novković
Nema potrebe da amateri ne uživaju u tehnici. Prosto, 15 Mpixels kamere i A3 Epsoni su postali tako jeftini da svi koji vole do škljockaju mogu da urade jednostavan eksperimenat - uzmu omiljenu fotku, relativno urednu, u 10-15 MPixels i odnesu kod profesionalca da im odštampa u A3.

U pravu si, RAW još uvek nije potreban, ali upecaće se neko, i neka se pecaju ljudi, bolje od mnogih drugih stvari

Ма наравно, ја сам то грубо поделио на аматере и професионалце да не бих залазио дубоко у детаље. Поготово данас, када је та оштра подела скоро бесмислена (ако не рачунамо сликање на плажи), има таквих напредних аматера чије је знање, таленат и искуство за многе профије, недостижно. Једноставно, ти људи страсно воле фотографију и технику. На нашу и њихову срећу квалитет хардвера расте, а цене... јбш цене :)))
crossover crossover 23:05 29.10.2009

Re: Passion of...

njanja_de.manccini
vidi ovde sta sve ima bogte
Biology Image Library
ja sam jednom ceo dan na poslu zurila po ovim slikama. al vazno sam na kraju zavrsila posao.

Њањо, ови не дају да се гледају слике ако ниси улогован.
Е, а пази ову комбинацију, знам да ће ти се свидети.
mirelarado mirelarado 23:56 29.10.2009

Re: Passion of...

marco_de.manccini
сад ћу да се похвалим. тај RAW формат ми се некад укључи а некад не. и немам појма кад како и зашто. падам у очај јер ћу можда ипак морати да погледам упутство.




Једном сам некоме преводила упутство за употребу фотоапарата ("идиот" ), чисто сумњам да је помоћу њега научио да га употребљава.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:48 30.10.2009

Re: Passion of...

Њањо, ови не дају да се гледају слике ако ниси улогован.

uvek me prevari s posla kad linkujem jer odatle automatski idem na sve strane koje traže nekakav login jer nas prepoznaju po IP valjda i pustaju nas da ulazimo slobodno jer smo pretplaćeni. baš mi žao što ne možete da vidite. divota jedna.

a kombinacija ponudjena je f e n o m e n a l n a !
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:46 30.10.2009

Re: Passion of...

crossover
srdjan.pajic
Da ne pominjem sto ovaj moj glupavi nikon to snima u NEF formatu, pa kad hocu nekom da dam slike, ako ne koristi recimo pikasu, obicno moram da ih konvertujem u jpg. Cak i za fotosop moram stalno da jurim neke plug-inove, posto ni on ne cita nef po prirodi stvari. Ok, moze da snimi i u tiff-u, ali nije to to, dakle direktno sa senzora.

Срки, немој да збуњујеш људе, RTFM. NEF формат је такође RAW формат (тзв. digital negative) и сасвим је нормално да њим не можеш да манипулишеш као са сваким другим компримованим форматом. Јбг, мало ко ће да буде срећан (осим offset штампара), а није ни потребно да неком даш слику од 50 Mb. Као што је раније било више произвођача негатив филмова, тако данас има више RAW формата, заправо софтвер сваког произвођача апарата генерише свој RAW (некомпримовани) фајл на начин на који је то решено у самом софтверу. Зато свака фирма има свој RAW (сирови) формат са другачијом екстензијом, нпр: Nikon - .nef; Canon - .crw; Hasselblad - .3rf; итд.
Аматерима, у принципу, није потребан сирови формат, он је намењен за фотографије високог (техничког) квалитета, нпр: велика повећања, велика резолуција, прецизност у репродукцији боја... тј. штампа, примена фотографије у науци, итд.


Mislim da si malo nabrzaka procitao komentar (a gle ko govori ), mada se nisam bas ni ubio od jasnoce. Rekao sam da je NEF RAW format, u kome Nikon pakuje podatke direktno sa senzora, ali ok, nema frke oko toga. Sigurno znas, al' evo kad sam pomenuo, da ne ostavimo Marka u cudu, standardni .tiff koji Nikon a i veciin drugih aparata podrzava je data posle procesora, komprimovano bez gubitka informacije.

Upravo problem i jeste u tome sto ako slikas u RAW-u i onda hoces nekom da das slike, moras da ih slupas u opstepoznatom i prihvacenom formatu. Da ne pominjem da obicno bas kad te jure da slike das - tebi se ne radi. A da im das NEF, sta ce s njim? Plus, to sto kazes, svaki proizvodjac kamera se naravno pravi pametan i pakuje to u nekakvom svom formatu. Posto imam Nikona, prirodno je ocekivati da svaki iole ozbiljniji program za prikaz slika i obradu ume da cita NEF, bez da ja moram da se cimam oko plug-inva, drajvera, qraca, palaca. Mislim, nije to tamo neki neozbiljni Soni ili Olimpus, jel' tako? . Ali nije tako.

Inace, slazem se sa ovim sto si rekao u poslednjoj recenici, ali i ono sto Milan gore kaze ima smisla, barem u nekom teorijskom smislu. U prakticnom, ne bih rekao. Po mom misljenju, ako je slika takva da si nesto skenjao u njoj toliko da uz malo fotosopa ne mozes da se vadis nego ti treba RAW, vrlo je malo verovatno da ce ti i to pomoci. Pogotovu ako naucis da koristis bracketing. Obicno ljudi koji petljaju sa fotosopom na nekom amaterskom nivou umeju da iz solidnog jpega izvuku sliku koja barem na ekranu i na nekom obicnom stampanom formatu ne zaostaje za onima u RAW formatu. Mada priznajem da je slika u RAW zaista nesto ostrija pri vecim zoomovima. Prema tome, sto rece i ti, cini mi se da RAW format ima samo smisla ako se bavis studijskom fotografijom i tvoj proizvod ce posle biti stampan nekim ultrakvalitetenim printerima ili nekom poluklasicnom stamparskom metodom, na stanicama Plejboja ili Nacionalne geografije. Za obican fotopapir mislim da nema veze. Ali ok, udavih ja, u svakom slucaju lepo je imati ga, ono kad bas hoces da se igras, ili kad se pod stare dane smiris i krenes polako da obradjujes svoju datoteku uspomena.

Nego kako vi ljudi sa malo boljim kamerama obicno podesavate balans belog? Jel' koristi neko pomagalo, kao onaj expoDisc ili verujete vise svojim ocima i to doterate u fotosopu?


ivana23 ivana23 09:47 30.10.2009

Re: Passion of...



Kalemegdan, septembar 2009.
crossover crossover 17:11 30.10.2009

Re: Passion of...

srdjan.pajic
Mislim da si malo nabrzaka procitao komentar (a gle ko govori ), mada se nisam bas ni ubio od jasnoce.

Знам бре Срки да ти ово имаш у малом прсту (иако си ишао у Теслу), нисам ја баш толика веверица, јасно ми је чиме се бавиш. Ово о RAW формату сам написао због осталих који можда не знају чему то служи. А, и ви пећинари сте зауебани играчи кад је фотографија у питању, гледао сам неколико пута изложбе оних твојих лудака са ПМФ-а (АСАК), пар њих уши заврћу какви су мајстори. Ладно да се постиде којекакви набеђени уметници и мајстори, џаба им и уметнички статус и „репутација“. Ај’, доста сам те хвалио, сад мало чвенгери.

Када је стандардизација имиџ фајл формата у питању, ти боље знаш од нас, ситне бораније, о чему се ту ради, дакле, немој да кукаш него свлачи кодеке и плагинове са Никоновог сајта и милина једна. Јбг, кад сав други софтвер који користиш мораш да покрпиш и запушиш, ово мало додатних зајебанција и није толико страшно.

Још мало о RAW формату: аматери којима треба само успомена са летовања заиста није неопходно да замарају мозак сировим имиџ подацима. Зато су и купили дигитални фотоапарат, да не би развијали филмове и правили позитив повећања. Напредни аматери који желе да добију нешто више од својих снимака, нека лепо седну и мало прочитају нешто о томе, тај мали труд може да буде веома користан, а и није баш неки рокет сајенс. Уосталом, видим, овде на Блогу има људи који се разумеју у тај „вуду“, па нека љубитељи фотографије питају шта их занима, нека добра душа ће се наћи да помогне (некако ми се чини да је твој блог к’о уписан за ту активност, јбг ко ти је крив кад си качио оне лепе слике).

Кратко речено, ја волим да се дружим, али ми је мало безвезе да у коментарима овако паушално дробимо о стварима о којима су написани камиони документације. Ко има неки проблем нека пита слободно или још боље, нека неко напише блог.
crossover crossover 17:14 30.10.2009

Re: Passion of...

srdjan.pajic
Nego kako vi ljudi sa malo boljim kamerama obicno podesavate balans belog? Jel' koristi neko pomagalo, kao onaj expoDisc ili verujete vise svojim ocima i to doterate u fotosopu?

А сад мало конкретније: савршено је тачно ово што си рекао, нема тог сировог формата који ће да извади ствар ако је снимак (технички) јако лош. Може нешто мало да се поправи „на мишиће“ али ће се увек у неким карактеристикама слике осећати губитак. На пример, најчешћи случај: ако је снимак подекспониран/преекспониран, пеглањем у фотошопу ће се изгубити доста детаља који су у сенци или они у најсветлијим подручјима, промениће се тоналитет боја, „густина“ снимка итд. У принципу, ако је могуће, не треба се ослањати на постпродукцију (фотошоп), зато је важно да апарат има добар сензор, светломер који мери параметре у више тачака и добра сочива.

White balance: потребно је много велико искуство да би се одокативно одредио white balance. У приципу је најбољи начин да се то уради онако како каже произвођач апарата али могуће су (понекад и пожељне) и импровизације. Поготово је то важно у случајевима када се на снимку налазе површине које имају драматично различите светлосне карактеристике: пејзаж на снегу, небо, велике водене површине, промена околине (затворен и отворен простор), рефлектујуће површине итд. У ситуацијама када се нема одговарајући прибор (као што је нпр. ExpoDisc), добро може да послужи и нека друга нешљаштећа (приближно) бела површина, па чак и људско лице.

У принципу, ово су све школска правила и овога би требало почетници да се придржавају, ако желе да имају контролу над оним шта желе да постигну. Али... најбоље зезање почиње, као и у животу, кад се ова правила мало заобилазе. Експериментисање је најузбудљивије, а дигиталне камере су к’о створене за то јер нема скупог филма, процесирања и повећавања. О томе... касније, сад журим код Будимца на блог :))
Milan Novković Milan Novković 18:26 30.10.2009

Re: Passion of...

Али... најбоље зезање почиње, као и у животу, кад се ова правила мало заобилазе

Kad Marco, greškom, podeksponira cveće

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:23 31.10.2009

Re: Passion of...

Кратко речено, ја волим да се дружим, али ми је мало безвезе да у коментарима овако паушално дробимо о стварима о којима су написани камиони документације


Hehe, meni nije bezeveze, u stvari, medju nama, uzivam! Mozda Marko nije hteo da mu se po blogu sa mutnim cvecem prica o tehnikalijama fotografisanja, ali dok ga jos drzi vikodin moz' da radimo sta o'cemo.

U pravu si, sigurno bi blog o fotografiji bio interesantan, ali ne znam dovoljno da bih pokrenuo pricu (kad porastem voleo bih da budem Budimac ) i sve se nadam da ce neko drugi da se lati pisanja, a ja cu rado da se tu nacrtam i podavim sve sa stotinak komentara i pitanja.

E, hvala na ovom odgovoru. Nekako sam kapirao slicno, pa sam kupio doticni expodisk i to radi ok, ali znam ljude koji mi se smeju kad potegnem spravu (a znas i sam koliko egoa ima medju fotografima), ono u fazonu, sta ce ti to, to sve mozes da doteras u fotosopu. Znam i ja da mozes, ali sta cu, verujem u merne instrumente vise nego u sebe, jer sam primetio da mi balans belog vise zavisi od toga kako sam raspolozen tog dana kad se latim fotosopa, nego kako nesto stvarno izgleda. S druge strane, to je dodatno parce opreme koje moras da vuces na teren i brines se o njemu, pa ga malo, malo, pa zaboravim kod kuce.





crossover crossover 17:01 01.11.2009

Re: Passion of...

srdjan.pajic
znam ljude koji mi se smeju kad potegnem spravu (a znas i sam koliko egoa ima medju fotografima), ono u fazonu, sta ce ti to, to sve mozes da doteras u fotosopu.

Ма то су неки чобани, будале. А препознају се лако – имају криву кичму од фотошопа. Ма, боле те уши за њих, тко их хаба, ти ради на начин на који је теби најефикасније. Упореди сам, је л’ боље да потрошиш минут драгоценог времена, накачиш тај дифузор на објектив и са три клика подесиш машину или да сатима боцкаш по фотошопу и квариш очи. Па онда сабери колико годишње потрошиш времена на корекцију боја за сваки појединачни снимак, колико за то време метаболираш хране и попијеш кафе, колико потрошиш струје и колико пљунеш за нове цвикере, па то лепо претвориш у долар/сат – ’ладно си изарчио ресурсе са којима можеш да одеш на Каракорум и да се вратиш, и још да ти остане за 7 дана у Буљарицама.

Мислим, капирам ја да има људи који воле да им слике вуку у жуто, црвено или плаво, али зар није лакше да од коректне слике направиш purple haze какав год ’оћеш. Много ћеш лакше и лепше да дисторзираш боје експериментишући у фотошопу него ако не подесиш white balance. Уосталом, да не гњавим превише, овде има пристојан чланак који објашњава како и зашто се користи white balance. Упозорење за туристе: када у чланку наиђете на слику чика Келвина већ све знате, не читајте даље, нема ништа занимљиво, само неки бројеви и дијаграми.
mirelarado mirelarado 17:31 01.11.2009

Re: Passion of...

Свим поклоницима уметничке фотографије препоручујем да прочитају књигу Естетика фотографије : губитак и остатак Франсоа Сулажа.
Одломак:
Зашто писати о фотографији? Зар она није довољна сама себи? Зашто уопште говорити и писати о неком уметничком делу? Како треба говорити и писати о слици? Реч је о два проблема која се срећу у свакој визуелној уметности, али се они на посебан начин постављају у фотографији.
И чињенички и теоријски, уметничка фотографија не прима се само очима, у немом одушевљењу које је посматрачу одузело и дах и реч, напротив, често изазива бујицу речи и може бити извор врсних писаних текстова.


Наравоученије: пишите о фотографији. :)
gorran2 gorran2 17:00 28.10.2009

planina















srdjan.pajic srdjan.pajic 01:04 29.10.2009

Re: planina

gorran2





Zadnje tri si, cini mi se, uprskao sa suvise izostravanja. 2, 3, 4 bi bile jos bolje da si upalio blic. Em bi se otarasio senke, em bi popravio kontrast, em bi mogao na dubinsku ostrinu da izvuces da ti budu ostrije. Mada su i dosta komprimovane tako da originali sigurno izgledaju znatno bolje.

marco_de.manccini marco_de.manccini 10:41 29.10.2009

Re: planina

хвала, горране, пусти овог сркија, њему је криво што је страћио најбоље године завлачећи се по пећинама, а тамо нема цвећа, па сад као немаш дубину, много је оштро, грожђе је кисело, ...

иначе, тамо око сан антонија постоји много пећина и велике су и могу чак и туристи да се шетају (нешто као постојна).
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:45 29.10.2009

Re: planina

хвала, горране, пусти овог сркија, њему је криво што је страћио најбоље године завлачећи се по пећинама, а тамо нема цвећа, па сад као немаш дубину, много је оштро, грожђе је кисело,



Sta bre nema cveca. Poglej samo ovo pecinarsko cvece, iz Teksasa.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:44 29.10.2009

Re: planina

иначе, тамо око сан антонија постоји много пећина и велике су и могу чак и туристи да се шетају (нешто као постојна).


Poznat je to kraj, a ove godine je u Kervilu bio svetski speleoloski kongres (to je tu u blizini San Antonija, za one koji ne znaju, znam da ti znas Njanjo). Bili i neki nasi ljudi. Ja nisam, jer sam bio na nekoj svadbi u Srbiji, bas u to vreme.

Nego, poceli su opasno da zatvaraju pecine po USA, narocito onamo na istoku, zbog white nose sindroma. Kod nas malo, malo pa drze neka predavanja na tu temu, vec uveliko nas teraju da peremo i dezinfikujemo svu opremu, pogotovu ako idemo da pecinaremo negde na istok USA.


JJ Beba JJ Beba 17:07 28.10.2009

biljke koje ...

...same niču


na najneočekivanijim mestima..


uče nas borbi..

..daju nadu


ee njih najviše volim
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:56 29.10.2009

Re: biljke koje ...

ех која провокација, сада морам да окачим слику дрвета које расте из зида куће, одмах поред тог канала где сам сликао оно цвеће. после неке поплаве почело да расте из зида и оставили га, па ено сад види колико је.

nsarski nsarski 12:36 29.10.2009

Re: biljke koje ...

Usput, Riverwalk ima posebnu draz kad ga za St. Patrick's Day oboje u zeleno.
Ja sam imao priliku bas u to vreme da budem u San Antoniju nekoliko nedelja. (I, naravno, Alamo, koji ne treba zaboraviti...)
marco_de.manccini marco_de.manccini 13:27 29.10.2009

Re: biljke koje ...

remember alamo, да. види каква мајица има да се купи преко пута.

JJ Beba JJ Beba 15:42 29.10.2009

Re: biljke koje ...

marco_de.manccini
ех која провокација, сада морам да окачим слику дрвета које расте из зида куће, одмах поред тог канала где сам сликао оно цвеће. после неке поплаве почело да расте из зида и оставили га, па ено сад види колико је.


ja u savamali znam sva mesta gde biljke rastu iz asfalta...iz kuća.. iz zidova..
nije baš ovaj svet tako lako uništiv, upropastljiv....ne daju se biljke
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:52 29.10.2009

Re: biljke koje ...

nije baš ovaj svet tako lako uništiv, upropastljiv....ne daju se biljke

ја свој новац стављам на бубашвабе
JJ Beba JJ Beba 17:29 29.10.2009

Re: biljke koje ...

marco_de.manccini
nije baš ovaj svet tako lako uništiv, upropastljiv....ne daju se biljke

ја свој новац стављам на бубашвабе

dokle god ima negde samoniklih biljaka nema da bude kraj
AlexDunja AlexDunja 17:08 28.10.2009

...

Ruzo, oh cisto protivrecje, slasti,
ničiji san da ne budeš ispod tolikih kapaka očnih.
B.M.
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:06 29.10.2009

ружо, како се зваше онај лек

погађам ја нешто, играмо асоцијације, и схватим да је цвет и схватим и који је, тако бар мислим, али не могу да се сетим имена, па почнем р ... р .... р ..., онај мој скаче од радости што ћу погодити, а ја се сав срећан сетим имена које сам хтео и кажем

зумбул!

хтео да ме убије. рекао ми је да сам магарац. прозрео ме, дуго смо се дружили.
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:14 28.10.2009

Bravo, Marko

Treba imati dušu, pa se istinski diviti cveću.


A ja, duša nezasitna, sanjam o japanštini, pa samim tim i o ikebani. Znam da ima lepših stvari na svetu, ali meni je toplo oko srca kada vidim neku ikebanu


a evo i jedne lepe prustovske katleje za Mimi, koja je već dugo odsutna
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:11 29.10.2009

Re: Bravo, Marko

невероватно, она игра асоцијације коју сам описао горе дуњи се одвијала на путу возом за прилеп, одатле је, чини ми се, те године полазила штафета и ко је ишао био је ослобођен школе. е у прилепу кажу

во прилеп немаме ичебани.

(ич = турцизам за нимало, а ебани већ није турцизам, погодићеш шта је.)
Blade Runner Blade Runner 17:20 28.10.2009

Domaća proizvodnja?

Kazezoze Kazezoze 17:41 28.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

evo malo fotki i iz moje bashtice:













JJ Beba JJ Beba 18:05 28.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

Kazezoze
evo malo fotki i iz moje bashtice:

a kam' ga mali buda?

Kazezoze Kazezoze 18:12 28.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

JJ Beba
Kazezoze
evo malo fotki i iz moje bashtice:

a kam' ga mali buda?


na prvoj slici (crn) ispod biljke, tachno po sredini, na kamenu iznad bazenchica...vidish li?
bauer. bauer. 18:27 28.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

na prvoj slici (crn) ispod biljke, tachno po sredini, na kamenu iznad bazenchica...

u hladu indijske konoplje :))
JJ Beba JJ Beba 20:56 28.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

Kazezoze
JJ Beba
Kazezoze
evo malo fotki i iz moje bashtice:

a kam' ga mali buda?


na prvoj slici (crn) ispod biljke, tachno po sredini, na kamenu iznad bazenchica...vidish li?

eee pa da...biljka mu daje senku.
kad reče senka... vidi šta otkriva ova senka
nsarski nsarski 22:23 28.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

a kam' ga mali buda?

"Samo se zatvorskog prozora zagonetno smesio mali Buda"
(Solzenjicin - Buddha's smile).
JJ Beba JJ Beba 23:04 28.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

nsarski
a kam' ga mali buda?

"Samo se zatvorskog prozora zagonetno smesio mali Buda"
(Solzenjicin - Buddha's smile).

Where have All The Flowers Gone
dead flowers
magnolia
Nothing but Flowers
Flowers For A Lady
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:16 29.10.2009

Re: Domaća proizvodnja?

ми код куће имамо само љубицице и гладидоле.
Biljana 77 Biljana 77 17:29 28.10.2009

I ovaj svet..

marco_de.manccini marco_de.manccini 11:25 29.10.2009

Re: I ovaj svet..

биља послала слику сунца које избија иза земље.

хмм, ... биља ... земља ... избија ... јој ово ми познато ...

изобиље то је неко биље
што се набије у земљу
па после само избије
Biljana 77 Biljana 77 15:07 29.10.2009

Re: I ovaj svet..

...i ima neko lišće
i to se bilje jede
ali nije lepo
zato što je spanać


Ili jeste lepo?


endersgame endersgame 17:48 28.10.2009

Cvece je ukras baste....

....a ove slike su pravo osvezenje za moje umorne oci...:)
Definitivno iznenadjenje i preporuka....

Veseli pozdrav :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:32 29.10.2009

хвала

весело.

(отац мога зета имао обичај да тако поздравља људе. и био једном на погребу, а у близини још један погреб где види неког познаника, па му махне и викне ”весело”.)
topcat topcat 18:03 28.10.2009

Hej...

ovdje je u tijeku ljigav, kisovit i nikakav dan...koji si mi upravo osvjezio!

mirelarado mirelarado 19:02 28.10.2009

Re: Hej...

topcat
ovdje je u tijeku ljigav, kisovit i nikakav dan...koji si mi upravo osvjezio!


И мало румених булки да разбију сивило.

A тек цвеће на шумском пропланку... дивота!


marco_de.manccini marco_de.manccini 11:36 29.10.2009

Re: Hej...

торсат, понекад ми фале такви дани. не шалим се уопште. никад нисам мислио да ће ми фалити. бар два три дана годишње.
moderator05 moderator05 18:23 28.10.2009

Molba

Poštovani komentatori,

Najljubaznije vas molimo da prilikom ostavljanja fotografija u komentarima povedete računa da iste nisu zaštićene autorskim pravima (da na njima nema teksta, oznaka, "vodenog žiga"...), kako ne bismo morali da brišemo komentare sa takvim fotografijama.

Ukoliko želite da ukažete baš na tu fotografiju, možete to učiniti tako što ćete postaviti link.

Unapred hvala
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:42 29.10.2009

Re: Molba

ево, за модерацију, мало мита и корупције. а ако дође срки да каже да слика није лепа, банујте одмах, нек вам прсти не затрепере ни на трен.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:02 29.10.2009

Re: Molba

marco_de.manccini
ево, за модерацију, мало мита и корупције. а ако дође срки да каже да слика није лепа, банујте одмах, нек вам прсти не затрепере ни на трен.



Samo za moderaciju: slika je lepa, posebno je interesantna kompozicija.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:04 29.10.2009

Re: Molba

ih al se šlihtaš
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:32 29.10.2009

Re: Molba

njanja_de.manccini
ih al se šlihtaš


Ma pampurcina svetskih razmera!. Pa ja bre mal' nisam umro kad me Budimac ono banovao na 3 minuta, zamisli sad da mi me moderacija posalje na ladjenje. Cak i ako uglavnom ni sam ne zna o cemu pise, nas Marko je ovde ipak nekakva vipcina, dovoljno je da okom migne i ima da me nema, jadan ja.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:33 29.10.2009

Re: Molba

posebno je interesantna kompozicija.

да је била само мало интересантнија ја бих упао у воду. онде сам се клацкао између два камена. али ми магарци научени да теглимо и балансирамо по брдима, па сам преживео.
ivana23 ivana23 18:27 28.10.2009

***





marco_de.manccini marco_de.manccini 11:49 29.10.2009

Re: ***

ова је мало мутна, извини, још покушавам да укапирам како то ради. засад се играм кадровима и угловима. биже боље кад порастем.



AlexDunja AlexDunja 18:50 28.10.2009

:)

evo moje poljsko cvece:)
myredneckself myredneckself 19:44 28.10.2009

марко,

ти пишеш о цвећу, ја помињем снагу цвећа у мом посту, овде је неко стварно сајкик
него, да пробамо да зарадимо ти и ја !?


сви су ти окачили прелепо цвеће, право
а ја ти нудим да погледаш и овај кренбери стаклени цвет за башту...

...не знам да ли је отпоран на лопту
marco_de.manccini marco_de.manccini 11:57 29.10.2009

Re: марко,

... ovaj svet, onde veverica ovde (poljski) cvet.



marco_de.manccini marco_de.manccini 11:58 29.10.2009

Re: марко,

...не знам да ли је отпоран на лопту

вероватно ни лопта није отпорна на њега.
crossover crossover 19:04 28.10.2009

mmm... something

marco_de.manccini
Mozda je covek coveku vuk, al je sam sebi zasigurno magarac.

Је л’ ово нешто криптовано?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:08 29.10.2009

Re: mmm... something

Је л’ ово нешто криптовано?

aha, al kad se pobudi nek ti javi sam šifru.
marco_de.manccini marco_de.manccini 12:30 29.10.2009

Re: mmm... something

ма нема шифре.

овим мојим студентима увек дајем на почетку године упутство за учење. увек завршава са смешите се пуно, живот је леп.

а понекад се сам намагарчим и заборавим.
leopold_lady leopold_lady 19:04 28.10.2009

Cela bašta ....

Pozdrav za tebe i Njanju .... - mali od mene za vas - oboje ....
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:12 29.10.2009

Re: Cela bašta ....

hvala evo i tebi jedan cvetak



marco_de.manccini marco_de.manccini 12:36 29.10.2009

Re: Cela bašta ....

хвала, лејди, бар код цвећа величина није пресудна.

њена срећа
никад већа
него кад јој
пружим цвећа
iris.davidovich iris.davidovich 19:16 28.10.2009

Mene

je sramota. Dosad su mi skoro sve biljke koje sam imala uvenule. Trenutno imam dve, orhideja krenula da se susi, a neki zeleni sarenis prezivljava za sad (mozda je plastican, da i ne znam?). Toliko se trudim oko njih, ali negde ocigledno gresim... eh, ljubav ubija.
sesili sesili 20:03 28.10.2009

Re:Hvala...

... za divno osveženje. Prelepo je. Kod mene u bašto sazrevaju japanske jabuke. Prelepe su, lišće je crveno, one narandžaste. Ali, verujte mi na reč, ne znam da pošaljem sliku.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana