Društvo| Ekologija

Očistimo Srbiju – ALI STVARNO!

albicilla RSS / 02.11.2009. u 14:04

Ovi ljudi su celu svoju zemlju (OK, upola manju od Srbije) očistili za 5 sati! Za 10.000 tona otpada trebala im je pre svega vizija, a zatim 40.000 volontera i 500.000€. Evo kako se to radi:

 

 



Komentari (78)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 14:14 02.11.2009

Ocistimo Srbiju

Exitus Letalis Exitus Letalis 14:33 02.11.2009

Re: Ocistimo Srbiju

fenomenalno.
i nije neizvodljivo, kao što se vidi.
vidimo ko je sve uključen u akciju.
mislim da bi ministarsvo za ekologiju to moglo da preuzme na sebe
i da vlada stavi na raspolaganje resusrse kao što su kamioni, rukavice,
timove za mapiranje, gde odlagati smeće... etc...

ja se prijavljujem odmah kao volonter.
mislim da mogu da nađem bar još 20 ljudi koji bi učestvovali u akciji.

nije jedina korist što će srbija biti očišćena od smeća.
sekundarna i važna stvar je što će kod 50 ili 100 hiljada učesnika da se razvije
svest o tome koliko je to stravično i kakvu zarazu nosi, osim što grozno izgleda.
možda će preneti i drugima.

dakle, glasam da se pokrene akcija!!!!


albicilla albicilla 14:43 02.11.2009

Re: Ocistimo Srbiju

mislim da bi ministarsvo za ekologiju to moglo da preuzme na sebe


ja bas i ne mislim

mislim da ministarsto treba da podrzi gradjansku inicijativu

ako ni zbog ceg, manje ce kostati

drzava nam je pomalo, kako da kazem, neekonomicna
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:53 02.11.2009

Re: Ocistimo Srbiju

drzava nam je pomalo, kako da kazem, neekonomicna

Ovo je lepo rečeno. A u klipu se iznosi podatak koliko bi kampanja koštala (vremena i para) da su je vodile institucije
background noise background noise 14:50 02.11.2009

Jednog dana

Kad se ekoloski incidenti ne budu cuvali u tajnosti e da bi se upotrebili kao sredstvo pritiska na neposlusne.

Ministarstvo za zastitu zagadjivaca zivotne sredine?

Tesko.
Biljana 77 Biljana 77 14:56 02.11.2009

Evropa

.. ipak.. Sećam se kada je ćale početkom devedesetih dolazio s puta iz Češke i pričao kako je video ljude koju su u subotu ujutru masovno izašli da sakupljaju opalo lišće po parkovima i ulicama.. Đubreta verovatno nije ni bilo. A kad je na našoj mesnoj zajednici organizovana akcija da se sredi malo parkić ispred crkve, vrtića, travnjaci ispred dvorišta i zgrada izašlo je nas možda 5-6 porodica koje i inače vode računa o tome. Užas! I to je jedna od retkih stvari za koju bih volontirala u ovoj zemlji, a znam još puno ljudi za koje verujem da bi. Samo je potrebna velika medijska akcija da se ljudi informišu.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:55 02.11.2009

Re: Evropa

Mi smo, sredinom devedestih, organizovali kampanju "Očistimo svet", na prilično sličnim principima Učestvovalo je i po dve stotine hiljada ljudi u toku jednog vikenda. Nažalost, nedovoljno (ni da se postigne efekat, ni da se dobije podrška onih od kojih je trebalo da stigne)
opetnaistommestu opetnaistommestu 17:19 02.11.2009

Re: Evropa

Da li znaš koji je razlog zbog koga nije postignut željen efekat? Dvesta hiljada ljudi je ogroman broj! Kontam da je ova kampanja uspela najviše zbog dobre orrganizacije i raspoređivanja resursa. Mapiranje tačaka putem Google eartha i telefona sa GPSom je mnogo praktičnije nego obrazovanjem komisija, izradom studija itd. Kontam da je to ključ uspeha, takva organizacija i način rada...
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:25 02.11.2009

Re: Evropa

Ma, da. Naša ideja (a u skladu sa ciljem i svrhom organizacije) bila je da delujemo vaspitno, pre svega na decu u mlade. Za ovakve akcije, potrebno je koordinirano delovanje celog društva - upravo na način na koji je izvedena kampanja u Estonji.
drug.clan drug.clan 15:01 02.11.2009

za pocetak

za pocetak da prestanemo da bacamo djubre

to je ipak potreban uslov da bi nesto bilo cisto jer niko ne moze da ocisti koliko mi mozemo da zaprljamo
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:14 02.11.2009

Re: za pocetak

Da, kakvi smo za početak će svakako biti potrebna asistencija policije pa tek onda ekologija i građanske inicijative.
Oni koji najviše bacaju nisu spremni na nikakva pristojna komšijska upozorenja jer su spremni i da se biju u stilu "jes ti će mi zabraniš" i "ti će me učiš o kulturu", pa je potrebno ipak malo asistencije policije.
Neverovatno je da upravo oni koji se najviše busaju kako vole Srbiju oni je i najviše prljaju , počev od bahatog bacanja smeća,nepoštovanja bilo kakvih pravila pa do šaranja po svim objektima i gde god stignu sa raznim grafitima.
drug.clan drug.clan 15:12 03.11.2009

Re: za pocetak

Milan Karagaća
Da, kakvi smo za početak će svakako biti potrebna asistencija policije pa tek onda ekologija i građanske inicijative.
Oni koji najviše bacaju nisu spremni na nikakva pristojna komšijska upozorenja jer su spremni i da se biju u stilu "jes ti će mi zabraniš" i "ti će me učiš o kulturu", pa je potrebno ipak malo asistencije policije.
Neverovatno je da upravo oni koji se najviše busaju kako vole Srbiju oni je i najviše prljaju , počev od bahatog bacanja smeća,nepoštovanja bilo kakvih pravila pa do šaranja po svim objektima i gde god stignu sa raznim grafitima.


znam ja to ali je potpuno zaludno cisiti bilo sta dok se uzrok prljana ne otkloni

i da ulozimo svu energiju koju imamo i ocistimo sve, sa ovakvom svescu za mesec dana ce opet sve biti isto
filantrop filantrop 05:07 04.11.2009

Re: za pocetak

nista bez ovoga


gorio92 gorio92 15:07 02.11.2009

Podržavam

i spreman da radim.
Mada mi iskustvo govori da bi to kod nas u Srbiji malo teže išlo.
albicilla albicilla 15:11 02.11.2009

Re: Podržavam

Mada mi iskustvo govori da bi to kod nas u Srbiji malo teže išlo.


i to je razlog zasto to ne treba da vodi drzavni organ, kao ministarstvo

ko bi se odazvao pozivu drzave?

to je posao za gradjanski sektor
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:08 02.11.2009

Re: Podržavam

albicilla
Mada mi iskustvo govori da bi to kod nas u Srbiji malo teže išlo.


i to je razlog zasto to ne treba da vodi drzavni organ, kao ministarstvo

ko bi se odazvao pozivu drzave?

to je posao za gradjanski sektor

ok. ko će da pokrene građansku inicijativu?
oćeš ti?
ja se pridružujem.
ovde se videlo da su se pridružili svi, i policija i vojska i volonteri i nema ko se ne pridružuje logistikom.
i predsednik.
NNN NNN 17:00 02.11.2009

Re: Podržavam

Ja sam (uvek) za ekološku diktaturu

Trebalo bi (za početak) uvesti veeeeelike kazne za bacanje đubreta (i za bilo kakvo drugo zagađivanje), a ovakve akcije čišćenja bi trebalo da budu obavezne (svako ko nema lekarsko opravdanje, gubi pravo glasa na sledećim izborima ).
albicilla albicilla 17:06 02.11.2009

Re: Podržavam

Trebalo bi (za početak) uvesti veeeeelike kazne za bacanje đubreta (i za bilo kakvo drugo zagađivanje), a ovakve akcije čišćenja bi trebalo da budu obavezne (svako ko nema lekarsko opravdanje, gubi pravo glasa na sledećim izborima ).



ja sam spreman da ucestvujem u ovome, ali mi vise ne pada na um da glasam. moj glas su potrosili odavno

sta cemo s takvima?
Milutin Milošević Milutin Milošević 17:13 02.11.2009

Re: Podržavam

Da dodam primer iz 2000. godine. Tada sam organizovao akciju čišćenja Čika Ljubine ulice, u okviru kampanje povodom Dana zemlje. Svo osoblje Ambasade Australije, koja je u toj uličici, izašlo je na akciju, zavrnulo rukave i sakupljalo otpatke. Ambasador, kome je ovo bilo drugo pojavljivanje u javnosti posle uručenja agremana Predsedniku, obukao je onaj narandžasti prsluk Gradske čistoće i sakupljao pikavce. A gospoda iz tadašnje Gradske vlade došla su u odelima na otvaranje akcije, da "uveličaju svečanost".
NNN NNN 17:40 02.11.2009

Re: Podržavam

ja sam spreman da ucestvujem u ovome, ali mi vise ne pada na um da glasam. moj glas su potrosili odavno

sta cemo s takvima?
Znam da mnogi ne glasaju.
Da li bi glasao za one koji bi kažnjavali za prljanje i organizovali i sprovodili čišćenje?
albicilla albicilla 18:33 02.11.2009

Re: Podržavam

ok. ko će da pokrene građansku inicijativu?
oćeš ti?
ja se pridružujem.


ovo nije posao za pojedinca/e

da se akcija izvede, potrebna je finansijska podrska
a nju ne moze da dobije grupa sa facebooka
vec prijavljena i registrovana nvo koja ima svoj pib

meni jedna ili dve padaju na um, ali necu nikoga da prozivam
opetnaistommestu opetnaistommestu 18:51 02.11.2009

Re: Podržavam

Ne, nemoj da prozivaš nego predloži, kontaktiraj, dogovaraj. Ako ne ti, onda neko drugi. O tome sam pisao u svom komentaru malo niže.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:21 02.11.2009

Re: Podržavam

A gospoda iz tadašnje Gradske vlade došla su u odelima na otvaranje akcije, da "uveličaju svečanost".

ma kakva gospoda, da su gospoda prvo bi očistili ispred svoje zgrade
zilikaka zilikaka 19:29 02.11.2009

Re: Podržavam

albicilla
Trebalo bi (za početak) uvesti veeeeelike kazne za bacanje đubreta (i za bilo kakvo drugo zagađivanje), a ovakve akcije čišćenja bi trebalo da budu obavezne (svako ko nema lekarsko opravdanje, gubi pravo glasa na sledećim izborima ).ja sam spreman da ucestvujem u ovome, ali mi vise ne pada na um da glasam. moj glas su potrosili odavnosta cemo s takvima?

albicilla albicilla 11:16 05.11.2009

Re: Podržavam

Da li bi glasao za one koji bi kažnjavali za prljanje i organizovali i sprovodili čišćenje?


ne bih ni tada, moj glas je MNOGO skuplji
nikola721 nikola721 15:35 02.11.2009

Apsolutna Podrska !

Apsolutno podrzavam akciju !!!

Moram da naglasim da mnogi ljudi HOCE da se prikljuce tome, samo je treba dobro organizovati ( mislim na jaku medijsku kampanju).

PS
Na konto ove teme moram da prepricam dogadjaj u vezi zgrade na Vracaru gde se imam svoju kancelariju. Ta zgrada je, ako sam to dobro zapamtio, cuo, pod zastitom drzave zbog svoje arhitektonske vrednosti. Medjutim, ulazi i hodnik su bili u jako losem stanju. Prirodno, odmah sam pokrenuo akciju, agitujuci stanare zgrade da okrecimo hodnik. Moram da napomenem da su ogroma vecina stanara fakultetski obrazovana i da ima dosta PROFESORA , i to nekoliko profesora uglednih beogradskih fakulteta. Pet godina sam cesto pricao sa mojim komsijama da je steta da tako lepa zgrada ima prljav, neokrecen i polumracan ulaz i hodnik....bla, bla, bla, ali moji napori su bili uzaludni.
Proslog leta vracajuci se sa produzenog vikenda (nisam svracao u kancelariju 5 dana), dozivljavam prijatan sok!
Ulaz i hodnik okreceni, sva svetla rade, prozori oprani, gelenderi ofarbani !

Milina jedna...sva lepota hodnika, arhitektonski osmisljenog pre vise od 90 godina je dosla do izrazaja. Zadivljen i sretan, dugo sam stajao u hodniku, posmatrajuci tu lepotu....Kada sam se pribrao , pitao sam prvog prolazeceg komsiju .."A ko je to organizovao i odradio, hocu da dam moj novcani udeo..."

Opet sledi jos jedan sok....Dobijam odgovor da je to sve sam organizovao i platio nas novi komsija, ENGLEZ , koji je ozenio jednu nasu komsinicu i dosao da zivi u nasu lepu, ali prljavu Srbiju...Coveku se ta prljavstina ocigledno smucila...
Osetio sam se beskrajno postidjenim...tako se osecam i danas, svaki put kada ga sretnem u hodniku...Sram nas bilo!

opetnaistommestu opetnaistommestu 15:52 02.11.2009

Ne "Da li?", nego "Kada i kako?"

Odgledao sam snimak i ostao u sedećem položaju razjapljene vilice još par minuta. Onda sam pokušao da izbacim iz sebe neki artikulisani zvuk, npr. "Au!" ili možda čak neku dužu reč...
Okej, da ovo kažem dok ne popusti ovaj entuzijazam... Ne mislim da je nemoguće ponoviti ovu akciju bilo gde, pa ni u Srbiji i svako ko razmišlja da postuje nešto u fazonu "Nema svrhe to da se radi, mnogo je skupo, ljude baš briga, veći su negativni nego pozitivni efekti..." neka ne tupi tastaturu zabadava, ne može da me ubedi. Nije pitanje da li je moguće nego kako i kada bi moglo. Predlažem odmah.

Ne poznajem umetnost organizacije. Nisam menadžer, nisam studirao FON. Ono što meni pada na pamet jeste da napravim grupu na fejsbuku, alarmiram sve svoje kontakte iz inboksa, mobilnog telefona i sa socijalnih mreža. Pada mi na pamet i da kažem da sam student prostornog planiranja (još dva ispita do kraja) pa mi je materija vezana za životnu sredinu i zagađenje malko bliža nego prosečnom čoveku. Takođe imam oko sebe i gomilu kolega planera, geografa i demografa od kojih bar jedan deo ima podjednako snažan osećaj za ovo pitanje kao i ja i koji bi se "aktivirali" na isti način. Imam i profesore sa Geografskog fakulteta koje mogu bar da pitam za informacije i kontakte, mada verujem da bi se i sami angažovali ako bi od ove priče stvarno bilo nešto. Nemam vozačku dozvolu i do decembra sam u civilnoj vojsci tako da mi je radijus kretanja mali. E, da, iz Beograda sam. Nisam zaposlen te nemam materijalnih sredstava za ulaganje ali imam suficit entuzijazma i volje . Google earth koristim, poprilično baratam računarom, poznajem osnove baza podataka (oracle db designer i db administrator obuka na faksu, malo zarđ'o al' ovih dana ponavljam jer polažem za sertifikat, pa taman), brzo kapiram i učim, danekažem mlad i komunikativan ...

I tako dalje, i tako dalje. Ja sam spreman. Stavljam se na raspolaganje koliko god je to u mojoj moći. Ipak, nemam predstavu šta je sve potrebno da bi se ovakva stvar organizovala. Bilo bi dobro da se javi neko ko poznaje organizaciju i ima ideju kako ovo obaviti...
opetnaistommestu@gmail.com (gtalk - opetnaistommestu)
opetnaistommestu@hotmail.com (msn - opetnaistommestu)
opetnaistommestu@yahoo.com (yahoo messenger - opetnaistommestu)
skype username - opetnaistommestu
facebook

P.S.
Što se tiče grupe na fejsbuku i tome sličnih stvari... I mene to nervira, svestan sam da je to uglavnom salonski aktivizam, ali zaista verujem da je to dobar i kvalitetan način povezivanja i organizacije dokle god grupa nije sama sebi svrha.

EDIT:
Kliktao sam malo i našao svašta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Let's_Do_It_2008 - Wiki članak o originalnoj kampanji (iz nekog razloga link ne vodi na postavljenu adresu pa sam ga skinuo)
website kampanje na svetskom nivou - mogu se naći podaci o drugim zemljama u kojima je sprovedena akcija (Portugal moj lepi, još jedan razlog da te upoznam!)
facebook grupa let's do it world (eto, ja bi' istu takvu zgotovio, tek da se nađe )
jednatanja jednatanja 16:20 02.11.2009

Re: Ne "Da li?", nego "Kada i kako?"

Ne poznajem umetnost organizacije.


Eto prilike da je upoznaš, pravi si čovek za ovako nešto!!
albicilla albicilla 16:22 02.11.2009

Re: Ne "Da li?", nego "Kada i kako?"

ja jesam spreman da se angazujem u organizaciji ciscenja
opetnaistommestu opetnaistommestu 17:46 02.11.2009

Re: Ne "Da li?", nego "Kada i kako?"

Pa, šta misliš? Odakle početi? Šta uraditi? Još bolje, šta ne uraditi, odnosno, na šta ne gubiti vreme?
jednatanja jednatanja 16:18 02.11.2009

Super!

Eto primera kako se sa malo para i mnogo volje dešavaju ČUDA!
albicilla albicilla 16:24 02.11.2009

Re: Super!

jednatanja
Eto primera kako se sa malo para i mnogo volje dešavaju ČUDA!


s obzirom na impresivne rezultate, to jeste malo para

ali ih prvo treba prikupiti.. a do tada je to mnogo para
alexlambros alexlambros 16:23 02.11.2009

bravo Estonci

Odokativno cenim da bi se u Srbiji skupilo 10 000 miliona tona smeca ... jer ovde od smeca ne moze da se zivi ...

Ono sto sam imao prilike da proputujem, mogu da posvedocim da nisam video strokaviju zemlju od Srbije ... na zalost, ali tako je ....

Ovde postoji neki sistemski i sustinski problem sa elementarnim higijenskim standardima (javni toaleti?!), bacanje smeca kroz terasu, nerecikliranje otpada tamo gde su stvoreni uslovi za to (posebne kante za PET ambalazu), a domaca specijalnost je (nece mi biti jasno dok sam ziv), skoljke, gume, sporeti po recnim koritima ...

Plasticne kese su posebna prica ... misljenja sam da ih treba ODMAH zabraniti ... nosite cegere, platnene vrece, ili nek u prodavnici pakuju u papirnim ili bio razgradivim kesama ....

Izludjuje me kad kupim kesicu nes kafe i prodavacica mi je spakuje u kesu (?!?!?!), i pored toga sto naglasim da nije potrebno (stavicu je u dzep, ranac, gde god) ....

Ne moze se raspravljati o nivou ekoloske svesti kod Srba iz prostog razloga sto ona ne postoji ... ali mora se odnekud krenuti ... i ovakva akcija bi bila savrsen pocetak .... predlazem jos i drakonske novcane kazne za bacanje smeca po ulicama ...

Ekologija od prvog razreda osnovne? Svakako bi bila korisnija od veronauke ...

Svaka cast Estoncima !!! Divan primer da je stvari moguce promeniti

jednatanja jednatanja 16:28 02.11.2009

Re: bravo Estonci

Ne moze se raspravljati o nivou ekoloske svesti kod Srba iz prostog razloga sto ona ne postoji ... ali mora se odnekud krenuti ... i ovakva akcija bi bila savrsen pocetak .... predlazem jos i drakonske novcane kazne za bacanje smeca po ulicama ...


zilikaka zilikaka 19:34 02.11.2009

Re: bravo Estonci

Ekologija od prvog razreda osnovne? Svakako bi bila korisnija od veronauke ...

Imaju je u drugom razredu, ali stidljivo, kao izborni predmet koji se podrazumeva.
Posle im verovatno više ne treba?!
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:36 04.11.2009

Re: bravo Estonci

alexlambros
... jer ovde od smeca ne moze da se zivi ...
Ono sto sam imao prilike da proputujem, mogu da posvedocim da nisam video strokaviju zemlju od Srbije ... na zalost, ali tako je ....

Plasticne kese su posebna prica ... misljenja sam da ih treba ODMAH zabraniti ... nosite cegere, platnene vrece, ili nek u prodavnici pakuju u papirnim ili bio razgradivim kesama ....

Dobro rečeno.
Mada se retko slažem sa Alexlambrosom, ovog puta podržavam sve što je rekao, čak i ovo
Ekologija od prvog razreda osnovne? Svakako bi bila korisnija od veronauke ...

neka bude: prvo ekologija, pa onda veronauka, jer ne vredi učiti veronauku u - djubretu do guše.

Ja povremeno putujem do Trešnje, tzv. "starim kragujevackim putem", pa se svaki put čudim i čudim koliko smeća (prvenstveno od plastike) ima oko Avale, svuda pored puta... I setim se Patonove knjige "Plači, voljena zemljo",
premda je on te reči izgovorio u drugom kontekstu. Plači, Srbijo!

Akcija čišćenja je svakako neminovna, kako na globalnom tako i na lokalnom nivou, jer sva Srbija je - u djubretu.
Ali, i veća angažovanost nadležnih organa u učenju (uz prisilu, odnosno drakonsko finansijsko kažnjavanje) onih koji bacaju smeće svuda oko sebe. Samo kažnjavanje Srbina uči pameti.

alexlambros alexlambros 16:30 02.11.2009

gledam ponovo

i cudim se ... ovo je nesto najbolje sto sam video u poslednje vreme, tako nadahnjujuce ...

i tako konkretno i odlucno ...

kod nas bi se oformile komisije koje bi cmoljavile za donacije, donacije bi se podrpale i tu bi bio kraj akcije a krivac za neuspeh bi uvek bio "onaj drugi"

ps. jedna stvar me mnogo zanima ... zna li se kud su deli tih 10 000 tona pociscenog smeca?
opetnaistommestu opetnaistommestu 16:38 02.11.2009

Re: gledam ponovo

Pa, pretpostavljam da je deo otišao na reciklažu, deo na uređene deponije... To mi je logično.
albicilla albicilla 16:38 02.11.2009

Re: gledam ponovo


ps. jedna stvar me mnogo zanima ... zna li se kud su deli tih 10 000 tona pociscenog smeca?


pravo u srz.. ne znam, mada imaju web sajt, na kraju spota, ali ga nisam obilazio

bez adekvatnih deponija, sve je to bas ono sto se kod nas sada i radi: prenosenje sa tacke a na istu takvu tacku b
Inner Party Inner Party 17:04 02.11.2009

Kod nas...

U nasoj opstini je upravo propala naplata komunalnih usluga. Ljudima je bilo previse da plate 300 dinara po osobi mesecno. I nikom nista...

opetnaistommestu opetnaistommestu 17:23 02.11.2009

Re: Kod nas...

Koja je opština u pitanju? Mislim, trebalo bi reći, ovo nije tema koja trpi diskreciju.

Pitam jer me (kao prostornog planera ali i građanina) interesuju sledeće stvari:
Na kom nivou je organizovana naplata komunalnih usluga (opštinski nivo)?
Na koji način je realizovana naplata (primer RTS pretplate - kako da te ne odbiju čak i da hoće)?
Kako je ovo pitanje regulisano u zakonu (pravnici, pomozite)?
Inner Party Inner Party 17:52 02.11.2009

Re: Kod nas...

opetnaistommestu
Koja je opština u pitanju?...
Na kom nivou je organizovana naplata komunalnih usluga (opštinski nivo)?
Na koji način je realizovana naplata (primer RTS pretplate - kako da te ne odbiju čak i da hoće)?
Kako je ovo pitanje regulisano u zakonu (pravnici, pomozite)?


Opstina Kovacica
Radilo je privatno preduzece (Brantner)

Opstinski nivo sa 8 naseljenih mesta i mislim jednom deponijom

Po osobi se placalo 300 dinara mesecno (kao objedinjena komunalna usluga)
Socijalno je oslobadjalo socijalne slucajeve
Naplata je bila tek oko 30%
Ljudi su se zalili da je preskupo i jednostavno nisu placali
Brantner nije imao nacina da silom naplacuje ili da ukine uslugu

Potrajalo je oko godinu dana
I sada se, ako se ne varam, stvar vratila na nivo mesnih zajednica...
opetnaistommestu opetnaistommestu 02:24 03.11.2009

Re: Kod nas...

Malo sam kopao i evo šta sam našao (prema publikaciji Opštine u Srbiji 2008, Republički zavod za statistiku):

Opština Kovačica je 2007. godine imala 26 867 stanovnika.
Korisnika socijalne zaštite na teritoriji opštine ije bilo 835 (u ovu grupu spada više kategorija ali ću pretpostaviti da sve kategorije spadaju u grupu koju je socijalno oslobađalo plaćanja).
Dakle, platiša je bilo 26 032 komada glava.

Najveći procenat zaposlenih je 2007. godine spadao u kategoriju Privatni preduzetnici, lica koja samostalno obavljaju delatnost i zaposleni kod njih - 23,9%, zatim u kategoriju Obrazovanje - 10% i Poljoprivreda, šumarstvo i vodoprivreda - 9,5%.

Prosečna zarada u opštini Kovačica 2007. godine je iznosila 21 847 dinara bez poreza i doprinosa.
Najnižu zaradu su ostvarili zaposleni u primarnom sektoru - 15 567 dinara, prema istom izvoru.
(E, sad, koliko sam ja upućen u tu našu statistiku, ti podaci se dobijaju nekim diskutabilnim metodama pa i ne moraju baš da daju realnu sliku (ko se seća Krugolininog bloga o broju abortusa i smrtnosti odojčadi zna o čemu pričam) ali nisam kompetentan da objasnim šta i kako se tu dešava pa ne bih da pričam u prazno. Tek da izrazim sumnju u date cifre. Mislim da su i manje.)

Prema popisu 2002. godine u opštini Kovačica struktura domaćinstava je izgledala ovako:
domaćinstvo sa 1 članom - 21,93%
sa 2 člana - 26,84%
sa 3 člana - 19,08%
sa 4 člana - 19,86%
sa 5 i više članova - 12,28%
prosečan broj članova domaćinstva - 2,82

26 032 platiša x 300 dinara = 7 809 600 dinara = 83 472 evra po današnjem kursu. Fina cifra na mesečnom nivou.

Na sajtu firme Brantner piše je objavljeno da su sa opštinom Kovačica dogovorili saradnju za period od 20 godina.

Ima li nekoga ovde ko može da protumači gorenavedenu cifru? Da li je taj prihod nedovoljan, dovoljan ili do jaja dobar iz vizure privatnog preduzeća koje se bavi waste managemantom u Srbiji 2009. godine? Interesuje me. A i druge, prertpostavljam. U kontekstu pitanja: da li je 300 dinara po glavi stanovnika dobra cena, za "njih" kao i za "nas"?

Da li je prosečnom stanovniku Kovačice mnogo 300 dinara po članu domaćinstva? Moje je mišljenje: kako kome. Ipak, ne mislim da je tek 30% stanovnika (kolika je, kažeš, bila naplata) moglo da priušti da plaća. Dakle, u pitanju je nedostatak svesti o problemu. Meni se čini.

Da li je prosečnom stanovniku Kovačice palo na pamet "Ma, to su stranci, privatnici, šta ja ima njima da plaćam? M'rš!"? Verujem da jeste. I da bi to tako svugde bilo. I da je pogrešno.

Da li mislim da je aktivizam nemoguć u opštini Kovačica? Ne mislim. Eto, ti si prvi od, verujem, mnogih koji će pokrenuti stvar. 'Si raspoložen?
Inner Party Inner Party 18:23 03.11.2009

Re: Kod nas...

opetnaistommestu
...
Da li je prosečnom stanovniku Kovačice palo na pamet "Ma, to su stranci, privatnici, šta ja ima njima da plaćam? M'rš!"? Verujem da jeste. I da bi to tako svugde bilo. I da je pogrešno.

Da li mislim da je aktivizam nemoguć u opštini Kovačica? Ne mislim. Eto, ti si prvi od, verujem, mnogih koji će pokrenuti stvar. 'Si raspoložen?


Mislim da se ovde radi o cinjenici da je privatna komunalna sluzba jos uvek velika novina u Srbiji (moja opstina je samo jedna od tek nekoliko klijenata Brantnera) i ljudima bas nije sve najjasnije... Najradije bi da vide kako to ide kod drugih pa da procene. Ali znas, uvek ima zatucanih ljudi koji ne bi platili ni da je 30 dinara... Na primer imas slucajeve da ljudi nece/ne mogu da poprave kanalizaciju u zgradi zbog jednog ili dvojice stanara (koji se nesto inate iz ko zna kog razloga) i onda svi u zgradi umiru od smrada... jer "Ako nece da plati ovaj, onda necu ni ja..." i tome slicno.

Dok ljudi u Srbiji razviju svest o tome da treba odrzavati cistu okolinu - ima da se podavimo u smecu. Zato nije sve u razvoju svesti. Ima nesto i u uredbama i zakonima...

mladen.mladen mladen.mladen 17:28 02.11.2009

ma..

meni zasuze oci kad gledam nesto ovakvo.. al zaista,
edit: ili kad procitam komentar ispod
sm58 sm58 17:55 02.11.2009

PODRZAVAM

Tesko je poceti,ali mora se.Cilj je VAZAN,najvazniji.Ovo nema alternativu.Neka drzava radi sta hoce i moze,ali ovo je nasa zemlja.Drugu nemamo.Zato moramo sami,ne cekajuci nikoga.
Ja sam iz Zrenjanina,ali sam uglavnom na imanju,na putu prema Beogradu.Svakodnevno sakjupljam smece,koje vozaci izbacuju iz kola.Nije mi tesko i necu odustati.Zao mi je sto drugi prljaju,ali ja jedino mogu da to sakupljam.
Pozdrav svima
Miodrag Cvejin(shure)
1234bgd 1234bgd 19:40 02.11.2009

Super ideja!

Ne bih da budem pesimista, ali ovo ce mozda uspeti kod nas tek kad se vidi cijeg bratanca kum ce da uvozi ove rukavice sto treba dati tim volonterima...

Salu na stranu - akcija je odlicna i mislim da bih se pridruzio u raznim fazma (od mapiranja do samog skupljanja).
opetnaistommestu opetnaistommestu 04:36 03.11.2009

Re: Super ideja!

1234bgd
Salu na stranu - akcija je odlicna i mislim da bih se pridruzio u raznim fazma (od mapiranja do samog skupljanja).

Okej, daj odmah i ovde predlog, ili objasni podobnije kakve su tvoje mogućnosti, znanja, pravac u kome možeš, umeš i hoćeš da deluješ, lokacija, radijus kretanja itd! Ja sam to pokušao u svom postu.

Počnimo sada i ovde!
alexlambros alexlambros 15:01 03.11.2009

Re: Super ideja!

Ne bih da budem pesimista, ali ovo ce mozda uspeti kod nas tek kad se vidi cijeg bratanca kum ce da uvozi ove rukavice sto treba dati tim volonterima...


i ako se zezas ...
dunja73 dunja73 19:47 02.11.2009

---

Ja kad sam bila dete i osnovac , nas su vodili s ´ vremena na vreme da skupljamo smece i papire sa skolom , neki su to i onda dozivljavali kao iskoriscavanje dece , neki nisu , uglavnom sve je bilo cistije nego danas .
bivalo je i akcija na dobrovoljnoj bazi..
Meni nije jasno sta se ceka za ovakve akcije da ih bude uvek i svuda ...
Pismena molba , mozda ??
miloradkakmar miloradkakmar 23:53 02.11.2009

Podržavam

Moja opština dobila je od pokrajine oko dva miliona dinara za ekološki projekat - uređenje deponije , uklanjanje divljih deponija, čišćenje kanala pored puta od smeća, za brigu da se ne baca smeće kome se gde prohte... Uposleno je 5-6 radnika i svi su izgledi da će prilazi naseljenim mestima biti uređeniji, a urediće se i odlaganje smeća na glavnoj deponiji / ima radno vreme, čuvara, ograđena je /.
Danas je dunula košava i zelene površine i cvetnjaci u naselju su preplavljeni najlon kesama i papirima od brze hrane. I pored kanti za otpatke ispred prodajnih objekata i na ulici, svest građana se slabo budi. Komunalni redari " ne stižu " da opominju i prijavljuju komunalnom inspektoru.Niko ih zbog toga ozbiljno ni ne shvata.
opetnaistommestu opetnaistommestu 01:08 03.11.2009

Re: Podržavam

Koja opština je u pitanju? Još jednom kažem, mislim da je ovo tema koja ne trpi diskreciju.

(Zašto niko ne napiše lepo IME opštine, čoveka, organizacije, firme i ostalog o čemu priča? Pogotovo kada se radi o ovakvoj temi! Je l' zagađuje? Reci ko je i šta je! Je l' pomaže da se očisti? Reci ko je i šta je! Što se sve krije?)

Nemoj se ljutiti, nije ovo upućeno samo tebi, inače imam problem sa takvim stavom (ako je u pitanju stav). Mislim, neko možda na profilu ima informaciju odakle je, ali mi je malo bzvz da svaki put kad neko nešto napiše trčim na njegov profil da bih skontao o čemu ili kome govori. Pozdrav!

Edit: otišao sam na tvoj profil. Nema informacije odakle si.
miloradkakmar miloradkakmar 10:47 03.11.2009

Re: Podržavam

opetnaistommestu
Koja opština je u pitanju? Još jednom kažem, mislim da je ovo tema koja ne trpi diskreciju.

(Zašto niko ne napiše lepo IME opštine, čoveka, organizacije, firme i ostalog o čemu priča? Pogotovo kada se radi o ovakvoj temi! Je l' zagađuje? Reci ko je i šta je! Je l' pomaže da se očisti? Reci ko je i šta je! Što se sve krije?)

Nemoj se ljutiti, nije ovo upućeno samo tebi, inače imam problem sa takvim stavom (ako je u pitanju stav). Mislim, neko možda na profilu ima informaciju odakle je, ali mi je malo bzvz da svaki put kad neko nešto napiše trčim na njegov profil da bih skontao o čemu ili kome govori. Pozdrav!

Edit: otišao sam na tvoj profil. Nema informacije odakle si.

Da si malkice preleto preko mojih tekstova lako bi zaključio iz koje sam opštine.
' Ajde da se ne reklamiram- reč je o opštini Temerin.

P. S. Ni ti nisi u profilu napisao iz koje si opštine !
opetnaistommestu opetnaistommestu 12:05 03.11.2009

Re: Podržavam

miloradkakmar
P. S. Ni ti nisi u profilu napisao iz koje si opštine !


Fair enough! Dopisao sam!

I, da ne bude čist troll, imaš li volje i mogućnosti da budeš deo eventualne akcije? Imaš li operativna saznanja, da upotrebim policijsku terminologiju, o situaciji u Temerinu? Deponije, divlje deponije, svest stanovnika o problemu, potencijal stanovništva za aktivizam?
opetnaistommestu opetnaistommestu 04:04 03.11.2009

Ne "Da li?", nego "Kada i kako?" pt. 2

Bangalore cleanup drive



Evo kako su se, inspirisani originalnom akcijom u Estoniji, organizovali stanovnici grada Bangalor u Indiji. Ovde je primenjen drugačiji vid aktivizma prilagođen urbanoj sredini i manjoj površini. Grad ima površinu od 741 km^2 i 5 310 318 stanovnika (Beograd je 360 km^2 i 1 200 000 stanovnika). Na sajtu pokreta se može videti mapa otpada, slično kao i u slučaju Estonije. Dakle, primer za urbane sredine. Ako je moglo u tolikom gradu, može i kod nas!
angie01 angie01 11:00 03.11.2009

,

Ivana Knežević Ivana Knežević 16:38 03.11.2009

Civilno i civilizovano

Kako ovo probudi ljubav prema ljudima i gomilu lepih emocija. Bravo za Estonce! Bravo sa svakoga ko vrati granice ljubavi i postovanja prema svom okruzenju tamo gde su one zaista vazne.

Svaka im cast na organizaciji. To je mnogo i teze i vece od tih tona djubreta koje su sakupili. Ali zaista, bravo!

marooned marooned 21:51 03.11.2009

volonter

Ako bude ovako nečeg u Srbiji, računajte na mene.
opetnaistommestu opetnaistommestu 01:02 04.11.2009

Re: volonter

marooned
Ako bude ovako nečeg u Srbiji, računajte na mene.

Super! A da li imaš neki konkretan predlog, viđenje svoje uloge u celoj priči? Možeš li da sagledaš kako bi sam mogao/la da doprineseš akciji?

Pokušavam ovde i sada da aktiviram ljude, za početak na ovom blogu. U jednom od prethodnih postova sam objasnio ko sam i šta sam i šta mogu da uradim i u svakom sledećem postu pokušavam da apelujem na ljude da urade isto, ako su ozbiljni. Pogledaj pa razmisli.

Kontam da neko mora da počne. Zašto to ne bismo bili mi?
albicilla albicilla 07:52 04.11.2009

Re: volonter

Kontam da neko mora da počne. Zašto to ne bismo bili mi?


ja jesam spreman da ucestvujem, ali ne i da vodim
a posto mi se cini da je opetnaistommestu najvise zagrizao, eko kako bi se to mogo odraditi

predlozi za opetnaistommestu:

okupiti grupu koja bi cinila srz akcije
sto raznovrsniju grupu, sa razlicitim iskustvima i znanjima
pokrenuti i facebook grupu (o cemu pojma nemam, iako sam pre nekoliko godina tamo registrovao profil, nisam se ulogovao nikad vise), okupiti i siri krug volontera
a potom napraviti web sajt
krenuti na i medije, na fondacije i donatore
a fund raisingu predstoji osnivanje nvo koja ce to voditi

uputstva za osnivanje nvo su ovde:

Sva neophodna uputstva za registraciju (i "preregistraciju" ) nevladinih organizacija u Srbiji, po novom Zakonu o udruženjima možete videti i preuzeti na sledećim linkovima: Kako osnovati i registrovati NVO (DOC), (PDF), (HTML)

http://www.crnps.org.rs/xdoc/Kako_osnovati_i_registrovati_NVO_2009doc

http://www.crnps.org.rs/xdoc/Kako_osnovati_i_registrovati_NVO_2009pdf

http://www.crnps.org.rs/xdoc/Kako_osnovati_i_registrovati_NVO_2009.html

U izdanju Gradjanskih inicijativa izašao „Vodič za primenu zakona o udruženjima”. Izdanje pomogli Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu, OEBS Misija u Srbiji i Ambasada Velike Britanije u Srbiji.Vodič za primenu zakona o udruženjima

http://www.gradjanske.org/admin/download/files/_id_233/Vodic%20za%20primenu%20zakona%20o%20udruzenjima.pdf
opetnaistommestu opetnaistommestu 11:47 04.11.2009

Re: volonter

Najzad! Neko da kaže nešto konkretno!

albicilla, hvala na predlozima, veoma mi znači da čujem mišljenje nekog drugog jer u poslednja tri dana na ovu temu skoro ekskluzivno vodim razgovore sa samim sobom... Tvoje smernice su jako dobre.

Ovo što pokušavam na ovom topicu jeste upravo da okupim tu grupu koja će činiti srž akcije. Nisi spreman da vodiš? Pa, ovde nema vođa, svako ko preuzme inicijativu vodi onog do sebe! Ja barem tako vidim ovu stvar! Ne smatram ni sebe nekim "vođom" jer ovde smaram druge ljude da se pridruže eventualnoj akciji. Dakle, ako si spreman da učestvuješ, za početak to učini tako što ćeš da proceniš šta ti možeš da učiniš za akciju u pogledu stručnosti, kao što sam ja pokušao u jednom od prethodnih postova. Ako si u fazonu. Ako ćeš da napišeš da si raspoložen da izađeš taj i taj dan na lokaciju i da učesetvuješ u čišćenu, to je oglično! Ako napišeš i da možeš nešto više, to je genijalno! Bitno je da svako od nas može da uradi ber nešto! Bilo šta! Ako skupimo kritičnu masu da izađe taj dan na lokaciju, pa lako ćemo sve ostalo!

albicilla
a fund raisingu predstoji osnivanje nvo koja ce to voditi


Što se ovoga tiče, trebao bi nam neko ko ima iskustva sa ovom temeom. Smatram da bi prvo trebalo proveriti da li već postoji neka NGO koja bi odgovarala profilu potrebnom za ovakvu stvar. Mislim, postoji malih milion nevladinih organizacija kod nas, sigurno postoji jedna odgovarajuća! Mislim da je to praktičnije nego formirati novu.

Suggestions anyone?
albicilla albicilla 12:33 04.11.2009

Re: volonter

Nisi spreman da vodiš? Pa, ovde nema vođa, svako ko preuzme inicijativu vodi onog do sebe!


to je bio uljudan nacin da kazem: vodja je onaj koji najbolje vuce i na koga ce svi da tovare posao

postoji malih milion nevladinih organizacija kod nas, sigurno postoji jedna odgovarajuća!!


ja sam prosledio ovaj info jednoj grupi odabranih organizacija okupljenih oko neke sire price, i niko se nije odazvao

ne treba nam ma kakva organizacija, potrebna je dobro uhodana, ili nova. zasto? dobro uhodana ima prostorije i zaposlene, tj. bar minimum kapaciteta i infrastrukture, a takvih je tek par.

ako takva nije zainteresovana, bolje je krenuti od nule, tako da ljudi okupljeni oko ove price imaju punu kontrolu nad organizacijom koju stvaraju,kao i punu kontrolu nad protokom i upotrebom sredstava koja se sutra u te svrhe prikupljaju. oni ce ujedno imati i odgovornost za ta sredstva, a ukoliko se uzme neka mala i dezorganizovana nvo, ubrzo ce se pojaviti neki clan uo iz senke koji ce se setiti da ta organizacija duguje ne znam kome ne znam koja sredstva... dakle, ili ozbiljna, ili od nule

a onaj vodja, gorepomenuti, mimo tovara treba da ima i part-time job u ovoj cistackoj nvo, mozda i full-time, i pratecu platu. on/a ce biti najopterecenija osoba u prici, i da bi svoje vreme mogla da odvoji i posveti ovoj akciji, treba u nju uci sto profesionalnije, makar koordinator akcije treba da u njoj bude i zaposlen, a pozeljno je da taj krug angazovanih bude i nesto siri. placenom osoblju mozete i tovariti posao. neplacenim dobrovoljcima samo mozete reci hvala, ma sta i koliko uradili. a posla ima dovoljno za sve
opetnaistommestu opetnaistommestu 12:48 04.11.2009

Re: volonter

Uh! Pa, ja bih rado postavio leđa da svi tovare na mene, ali nemam znanje. Kontam da to može da bude neko FONovske orijentacije, menadžer ili tako nešto. Ovaj, neću da kažem da je plan da se nešto tovari na nekog, samo zapažam... Uh!

Jes', zvuči logično ovo što kažeš za nevladine organizacije. Zvuči kao da si u materiji. Što se toga tiče, ja sam totalni duduk ali sam spreman da učim, da trčim ako mi neko pokaže pravac.

Eto, počelo je sa konstruktivnim predlozima... Veeeliko hvala!!! OVOLIKO!
marooned marooned 17:00 07.11.2009

Re: volonter

Super! A da li imaš neki konkretan predlog, viđenje svoje uloge u celoj priči? Možeš li da sagledaš kako bi sam mogao/la da doprineseš akciji?


Nemam nikakav konkretan predlog.

Kad sam rekao da se računa na mene, mislio sam prije svega da sam spreman da svojim prisustvom i radom doprinesem situaciji, pa bio to projekat, organizacija, radna akcija ili nazovi kako god.

Moj, ajde da nazovem problem, je taj što radim ponedjeljak-petak od 9 do 17. Vikendom sam slobodan, a bio bih spreman čak i par dana odmora da uzmem ukoliko bi se radilo o nečem ozbiljnijem.
opetnaistommestu opetnaistommestu 03:12 08.11.2009

Re: volonter

Hvala ti i na tome! To je velika stvar! Ti sebe stavljaš na raspolaganje! Kada bi svaki bloger koji je komentarisao na ovoj temi učinio bar toliko!
nikola721 nikola721 03:20 04.11.2009

Interesantno....

Interesantno je primetiti da kada se pokrene tema gde se komentarise gde je ko i sta rekao, ili se diskutuje o temama koje su politickog karaktera, ima na stotine postova, a kada se pokrene tema koja poziva na zaista korisnu Akciju, kao sto je ova, Ciscenje nase zemlje od fizicke prljavstine, postova je bar 10 puta manje....

Ovo mnogo govori o nama samima....gomila ( umisljenih ) neradnika sklona mentalnom drkanju....
opetnaistommestu opetnaistommestu 11:58 04.11.2009

Re: Interesantno....

Jesi li za akciju?

Pročitao sam tvoj post u kome si opisao iskustvo vezano za zgradu na Vračaru. Ako se tako osećaš i ako želiš da uradiš nešto, aktiviraj sebe i ljude oko sebe. Hajde da to pokrenemo ovde i sada, na ovom blogu, na ovom topicu! Da se ne bavimo, kako ti kažeš, mentalnim drkanjem! Da pokrenemo konkretne stvari! To set things in motion, štobirekli! Ja sam to pokušao na ovaj način. Da li si voljan da mi se pridružiš? Pročitaj moj post u kome sam na najpraktičniji mogući način stavio sebe na raspolaganje. Voleo bih da što više ljudi uradi isto, naravno, u skladu sa svojim mogućnostima.

Najmanje što svako od nas može da uradi jeste da odvoji par minuta svog vremena i da da bar jedan konstruktivan predlog o pravcima delovanja. I da odvoji još par minuta da pročita tuđe predloge. Možda jedni drugima upalimo lapmice...

...za početak...
nikola721 nikola721 22:17 04.11.2009

Re: Interesantno....

Naravno, Akcija....svaka cast !

Svako moze i treba da uradi bar nesto...dovoljno je i pocititi prostor ispred svoje zgrade (sto redovno radim sa celom mojom porodicom) , zameniti pregorele sijalice u ulazu i liftu, ne bacati pikavce po stepenistima, na ulici (uvek moze da se baci u kanalizacioni odvod na ulici)...zasaditi neko cvece ispred ulaza...Jako je vazno da se napravi Akcija na Opstem nivou....ima dovoljno vremena da se to pripremi za pocetak sledeceg Proleca.
Svi u napad...!
opetnaistommestu opetnaistommestu 23:49 04.11.2009

Re: Interesantno....

Ali... Nisi rekao ništa vezano za ovu konktretnu priču... I meni je u glavi proleće, eventualno kraj leta, kada se ljudi vrate sa letovanja. To će da prođe brzo, a ovo je veliki posao...
nikola721 nikola721 01:59 05.11.2009

Re: Interesantno....

Pa nisam ni ja vican organizovanju bilo cega na visem nivou, te sposobnosti mi uspevaju samo na nivou mog okruzenja, mogu se uvek pridruzititi siroj akciji.....

Neka sira medijska akcija bi ispilela vodje ove akcije, javili bi se sigurno ljudi sa vecim organizatorskim sposobnostima, pogotovo ljudi koji se bave politikom, ne bi li "mudro" prikupili politicke poene (treba angazovati podmladak politickih partija, bar neka korist od njih)....
Dakle, ono sto je bitno je da treba siriti pricu, na primer preko B92, pa dalje....Akcija mora dobiti prvo medijski zamajac, treba to prosiriti dalje na skole....Treba "opsedati" medijske kuce sa mejlovima u vezi Ciscenja , pa bi se i oni spontano ukljucili....
albicilla albicilla 10:19 05.11.2009

Re: Interesantno....

pogotovo ljudi koji se bave politikom, ne bi li "mudro" prikupili politicke poene (treba angazovati podmladak politickih partija, bar neka korist od njih)....


ne treba. ako se u akciju ukljuci visoki predstavnik partije a, automatski ce svi biraci partije b biti opozicija akciji i zvati je prevarom i pranjem para. manje-vise bi ista reakcija bila i na ucesce jugenda, samo malo manje ostra. politicari ispred svojih partija uvek podsticu sumnjicavost posmatraca

drugo je ako se ukljuci visoki drzavni predstavnik, koji onda predstavlja podrsku vlasti akciji (i 15 minuta pozira sa rukavicama i nekim prethodno dezinfikovanim otpatkom, a onda nestane), ali ne podrsku ove ili one politicke opcije, vec same drzave
albicilla albicilla 10:40 05.11.2009

Re: Interesantno....

Pa nisam ni ja vican organizovanju bilo cega na visem nivou, te sposobnosti mi uspevaju samo na nivou mog okruzenja, mogu se uvek pridruzititi siroj akciji.....


volim one sto umeju nesto da organizuju na lokalnom nivou

poodavno mi je pun ....... onih sto samo na drzavnom nivou "umeju" da rade....
opetnaistommestu opetnaistommestu 20:45 05.11.2009

Re: Interesantno....

albicilla
ne treba. ako se u akciju ukljuci visoki predstavnik partije a, automatski ce svi biraci partije b biti opozicija akciji i zvati je prevarom i pranjem para. manje-vise bi ista reakcija bila i na ucesce jugenda, samo malo manje ostra. politicari ispred svojih partija uvek podsticu sumnjicavost posmatraca

drugo je ako se ukljuci visoki drzavni predstavnik, koji onda predstavlja podrsku vlasti akciji (i 15 minuta pozira sa rukavicama i nekim prethodno dezinfikovanim otpatkom, a onda nestane), ali ne podrsku ove ili one politicke opcije, vec same drzave

Uze mi post iz tastature.

albicilla
volim one sto umeju nesto da organizuju na lokalnom nivou

poodavno mi je pun ....... onih sto samo na drzavnom nivou "umeju" da rade....


opetnaistommestu opetnaistommestu 12:08 04.11.2009

Ne "Da li?", nego "Kada i kako?" pt. 3

Sinoć sam poslao email estoncima. S obzirom da su to ljudi koji su pokrenuli čitavu stvar kontao sam da će mi oni dati najsmislenije odgovore. Ako mi odgovore i ako odgovor bude smislen počinjem da koristim megafon, prvo ovde na blogu, a za posle ćemo videti...

Smajlija na stranu, vrlo sam ozbiljan u vezi ovoga, ali ne mogu sam.
natasha.dj natasha.dj 17:24 05.11.2009

Očistimo Srbiju – ALI STVARNO!

Kod nas u Srbiji je ovo akcija u toku samo mnogi nisu obavešteni jer je kod nas LAŽNO!
Kao u ostalom i sve drugo LAŽNO , imaginarno, fiktivno , mrtvo slovo na papiru, prazna marketinška priča, dobra fora za još malo minuta na TV-u, paravan za nerad, kao to oni nešto rade...mnogo definicija za ovu akciju u Srbiji.

Mene brine druga stvar dosta je reakcija na ovu divnu priču iz Estonije. Pozitivno : Znači da smo još živi, maštamo da bi ovako nešto moglo i kod nas u zaprljanoj nam majčici i pridružujem se ovoj grupaciji blogera .Ali me brine što se niko nije osvrnuo na našu akciju Očistimo Srbiju koja je potpuna propast. Da li to znači da nam je to da je neka akcija kod nas propast postalo tako prirodno da ni ne reagujemo ili ljudi nisu obavešteni da se budžet Srbije prilično smanjio zarad realizacije akcije Očistimo Srbiju , koja je opet ponavljam u toku...
opetnaistommestu opetnaistommestu 21:24 05.11.2009

Re: Očistimo Srbiju – ALI STVARNO!

natasha.dj
Kod nas u Srbiji je ovo akcija u toku samo mnogi nisu obavešteni jer je kod nas LAŽNO!
Kao u ostalom i sve drugo LAŽNO , imaginarno, fiktivno , mrtvo slovo na papiru, prazna marketinška priča, dobra fora za još malo minuta na TV-u, paravan za nerad, kao to oni nešto rade...mnogo definicija za ovu akciju u Srbiji.

Mene brine druga stvar dosta je reakcija na ovu divnu priču iz Estonije. Pozitivno : Znači da smo još živi, maštamo da bi ovako nešto moglo i kod nas u zaprljanoj nam majčici i pridružujem se ovoj grupaciji blogera .Ali me brine što se niko nije osvrnuo na našu akciju Očistimo Srbiju koja je potpuna propast. Da li to znači da nam je to da je neka akcija kod nas propast postalo tako prirodno da ni ne reagujemo ili ljudi nisu obavešteni da se budžet Srbije prilično smanjio zarad realizacije akcije Očistimo Srbiju , koja je opet ponavljam u toku...

Delim tvoju ogorčenost, slažem se da je ovde stanje daleko od dobrog, ali čemu ovakav komentar? Kako se to pridružuješ "ovoj grupaciji blogera"? Da li si čitala komentare od početka? Bez uvrede, ali tvoj ceo komentar je ništa drugo do salonsko lamentiranje nad trenutnim stanjem. Nisi dala ni jedan konstruktivni predlog, nisi stavila sebe na raspolaganje. Da li je to tvoje pridruživanje deklarativno?

Akcija Očistimo Srbiju nema veze sa ovom temom, ovo je upravo pokušaj da se posao uradi kako valja. A to će se desiti kada ljudi prestanu da troše rersurse na mlaćenje prazne slame. A mlaćenje prazne slame je način na koji se akcija Očistimo Srbiju odvija isto kao i prazno komentarisanje bez konstruktivnih elemenata.

Ali, sa druge strane, verovatno ti dugujem i izvinjenje jer je ovo tema koju je otvorio drugi bloger i možda bi trebalo da ne reagujem ovako jer je tvoje pravo da komentarišeš temu kako nađeš za shodno. Samo mi se čini da radiš isto što i oni koje pljuješ i za koje kažeš da su LAŽNI. Misliš li da ne znam za gorepomenutu akciju? Nisam je ni pomenuo jer to nije svrsishodno. Pročitaj moj post i shvatićeš šta hoću da ti kažem (po stoti put na ovoj temi linkujem ka tom postu, smučio sam se samom sebi, ali to je jedini način koji znam da pokušam da pokrenem 100% aktivizma i 0% proseravanja u ljudima). Više bih voleo da si barem rekla "Ja neću / ne mogu ama baš ništa da doprinesem, ali samo napred!" nego što nisi ništa rekla.

I još jednom, izvini ako sam grub, samo mi je stalo da se jednom ovde i sada nešto zakotrlja.
opetnaistommestu opetnaistommestu 21:33 05.11.2009

Ne "Da li?", nego "Kada i kako?" pt. 4

Od 27 komentatora (uključujem i sebe) na ovoj temi:

6 (šestoro) je eksplicitno izjavilo da podržava ideju i da bi se angažovalo i stavilo se na raspolaganje,

2 (dvoje) je eksplicitno izjavijo da podržava akciju,

2 (dvoje) se oglasilo smajlijima ili sličicama koje se mogu protumačiti kao pozitivan stav.


Ova tema je poslednja na naslovnoj strani. Uskoro će, ako već nije, da nestane sa horizonta. Estonci ne odgovaraju na moj mail. Možda sam bio nerealan jer sam očekivao odgovor u roku od 24sata ili 48 sati. Sve se polako stišava. Ja ne odustajem. Čekam mail, čekam blogere, pravim plan.
marooned marooned 17:15 07.11.2009

Predlog


Mislim da je RASMC jedan od likova koje je lijepo i treba imati pored sebe u ovakvim situacijama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana