Go Where Others Dare Not

taube RSS / 04.11.2009. u 16:42

Free running je jedan od novijih ekstremnih sportova. To je sport koji ruši granice a posmatrače ostavlja bez daha. Do skoro, nisam ni znala šta je free running. A, evo kako sam saznala. Pošto praktikujem da sa svojim učenicima pričam otvoreno i neobavezno, bez pritisaka i napetosti dešava se da mi se deca '' otvore '' i iznesu i neki svoj problem koji imaju, a nikom nisu rekli ili mi kažu koji sport treniraju. Jedan učenik mi je rekao da trenira free running. Nisam znala šta je to pa je on želeo da mi demonstrira. Prethodno sam ga naravno pitala o čemu se radi, i kada mi je rekao da je to penjanje po zidovima bez iakve opreme rekla sam : '' Nikola, nemoj molim te ''. Međutim, dogodilo se da sam povela decu na teren u sklopu rada istorijske sekcije; odvela sam ih na fudbalski teren lokalnog kluba, i dok smo se približavali terenu ja sam se '' zanela '' objašnjavajući im da u prostorijama kluba obrate pažnju na stare fotografije fudbalera, i na to kakva im je bila oprema i fizionomija pa da posle uporedimo sa novom opremom i drugačijom fizionomijom današnjih igrača. Cilj mi je bio da deca shvate da se i ljudske fizionomije kroz decenije koje prolaze menjaju, a ne samo sportska oprema.

Nisam ni primetila da se mali Nikola hitro popeo na zid i posmatrao nas sve odozgo sa pobedničkim izrazom na licu. Učenici su govorili : '' Nastavnice, ne bojte se, on to ume da radi i neće mu biti ništa ''. I nisam se uplašila, verovala sam mu da će uspeti da vešto siđe isto onako kako se vešto i popeo. Nikola je fantastično spreman za sport koji trenira, telo mu je lagano, popenje se na zid nečujno i isto tako nečujno i siđe. Može ostvariti ogromne rezultate samo ako tako vredno nastavi da trenira i ako ga niko u tome ne omete ili sputa što već naslućujem da može da se dogodi. Nakon onoga što sam videla prozvala sam ga Spajdermen. Nikolu - Spajdermena drugovi snimaju kako se penje i skače na površinskim kopovima rudarskog basena Kolubara. Na nesreću, za taj snimak su saznali ostali nastavnici i odlučili na Nastavničkom veću da Nikoli - Spajdermenu smanje ocenu iz vladanja na trojku, a pritom on nije dete koje se nasilnički ponaša. Razlog za smanjenje ocene je '' zabrinutost '' nastavnika da se on ne povredi. Zanimljivo je to kako se oni brinu za učenike, a pogotovo kad ih šalju na velikom odmoru da im kupuju užine što me strahovito iritira. Nisam mogla da se uzdržim pa sam ih pitala : '' A ko odgovara ako se dete povredi ili nastrada dok na velikom odmoru ode nastavniku da kupi užinu? . Imali su spreman odgovor: '' Niko, na velikom odmoru je !!!! ''. Izgleda da veliki odmor ne ulazi u deo nastavnog dana, a free running malog Nikole ulazi, i smeta im toliko da on zaslužuje smanjenu ocenu iz vladanja. Nešto sam pokušala da prozborim u Nikolinu odbranu rekavši da je to što on radi sport koji vredno trenira, i da svakako mislim da to ne sme da radi u školi ali negde ga mora upražnjavati i uvežbavati. Niko nije ni znao da je to sport, niko mi nije ni verovao da je to sport, niko nije pokazao interesovanje da sazna kakav je to sport pa ni nastavnik fizičkog koji je čuo samo za odbojku i fudbal, a sa učenicima i ne razgovara o njihovim interesovanjima. Više razgovaram ja koja predajem istoriju o njihovim treninzima nego on, a evo i zašto to radim. Iz razloga što je nasilje u školama postalo uobičajena pojava, tuče su svakodnevne, deca kao da su pobesnela, nagomilana tenzija iz prethodnih mučnih srpskih godina obila se toj nedužnoj deci o glavu. Jedino, i jedino ako budu više trenirali( bilo, koji sport pa i free running - zašto da ne) možemo smanjiti nasilje u školama. Nije cilj ostaviti nekome jedinice i pustiti ga da ponavlja. Cilj je pomoći detetu da na času ne oseća : dosadu i strah, i pokušati da se dete privoli da zavoli učenje. Da počne da voli da uči. Ponavljanje predstavlja fenomen u Srbiji koji opstaje uprkos brojnim reformama školstva. U Srbiji je zanimljivo to što odgovornost za ponavljanje većina nastavnika pripisuje učeniku, njegovoj porodici, i svima osim sebi. Nastavnici kao da ne uočavaju vezu između lične odgovornosti za neuspeh učenika i ponavljanja u osnovnoj školi. Srpska škola je kruta i tradicionalna i najveći domet joj je negativno vrednovanje učenika iz čega direktno proizilazi strah od učenja, izbegavanje rada, samohendikepioranje, pa ako hoćete javljanje robovskog mentaliteta kod đaka. A prioritetni zadatak škole morao bi biti da osposobi decu za efikasno učenje, da ih motiviše da zavole učenje i da postanu entuzijastični učenici. I sport je važna stavka u borbi protiv nasilja u školama. Jedna od legendi našeg ringa, Petar Mileusnić, zajedno sa pop pevačicom Jelenom ( Jellena ) osmislio je akciju '' Sportom protiv nasilja ''. Kada na treninzima počnu da izbacuju negativnu energiju neće biti ni toliko nasilja u srpskim školama. Pre svega toga, deci ne bi trebalo smanjivati ocenu iz vladanja samo zato što se bavi sportom za koje '' sveznajući '' nastavnici nikad čuli nisu jer to dete neće prestati da trenira taj sport a lični integritet će mu biti srozan do dna zbog ničim izazvane loše ocene iz vladanja, a možda su u startu sputali nekog budućeg evropskog ili svetskog šampiona.

Atačmenti



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 17:02 04.11.2009

......

Pisala LL, pisala Lula, pišeš ti... stalno se vraćamo na pitanje škole, školstva, dece, nastavnika, odgovornosti, i vrtimo se u krugu. Što opet ne znači da ne treba i ne vredi da se piše - naprotiv. Nego šta više reći? Toliko je licemeran odnos prema Nikoli i nastavnička 'briga', da u meni odmah izazove bes, nalupala bi' im vaspitne....
taube taube 17:10 04.11.2009

Re: ......

margos
Pisala LL, pisala Lula, pišeš ti... stalno se vraćamo na pitanje škole, školstva, dece, nastavnika, odgovornosti, i vrtimo se u krugu. Što opet ne znači da ne treba i ne vredi da se piše - naprotiv. Nego šta više reći? Toliko je licemeran odnos prema Nikoli i nastavnička 'briga', da u meni odmah izazove bes, nalupala bi' im vaspitne....

I ja bih, veruj mi,
Nastavnici očekuju da ih deca poštuju a pritom se ne pitaju poštuju li oni decu?
Za sad mi je pisanje jedino '' oružje '' protiv tog NENORMALNOG licemerstva a o tome kako ' ogovaraju ' jedni druge iza leđa u zbornici da i ne pričam, ja često izađem u hodnik kod dece ili napolje samo da ih ne slušam šta pričaju.
Decu kririkuju kako su nevaspitana i vulgarna , a oni u zbornici vode tako vulgarne razgovore da meni postane muka, zaista dobijem fizičku muku
margos margos 17:27 04.11.2009

Re: ......

U vremenima pre politički korektnog govora, ovolike hipokrizije i licemerstva, moj bivši muž je za njegovu majku i njene vrle kolege u prosveti govorio da su sekta i gori od Cigana. Često se toga setim kad ovakve priče pročitam.
I uvek mi je tužno kad - kao i kvalitetna deca, tako i kvalitetni profesori i nastavnici - ostanu nevidljivi.
taube taube 17:41 04.11.2009

Re: ......

margos
U vremenima pre politički korektnog govora, ovolike hipokrizije i licemerstva, moj bivši muž je za njegovu majku i njene vrle kolege u prosveti govorio da su sekta i gori od Cigana. Često se toga setim kad ovakve priče pročitam.I uvek mi je tužno kad - kao i kvalitetna deca, tako i kvalitetni profesori i nastavnici - ostanu nevidljivi.

u pravu je tvoj bivši muž, nazvao ih je pravim imenom, i da znaš da sam jutros tazmišljala da su oni nekakva KASTA u koju primaju samo sebi slične ( čitaj - bezosećajne ) a kvalitetnim nastavnicima ostaje ili da se bore kao vukovi ako imaju snage ili da pobegnu od takvih '' slučajeva '' glavom bez obzira
niccolo niccolo 18:17 04.11.2009

Nikole su cool ;)

Iz razloga što je nasilje u školama postalo uobičajena pojava, tuče su svakodnevne, deca kao da su pobesnela, nagomilana tenzija iz prethodnih mučnih srpskih godina obila se toj nedužnoj deci o glavu. Jedino, i jedino ako budu više trenirali( bilo, koji sport pa i free running - zašto da ne) možemo smanjiti nasilje u školama.


Srpska škola je kruta i tradicionalna i najveći domet joj je negativno vrednovanje učenika iz čega direktno proizilazi strah od učenja, izbegavanje rada, samohendikepioranje, pa ako hoćete javljanje robovskog mentaliteta kod đaka.


Na nesreću, za taj snimak su saznali ostali nastavnici i odlučili na Nastavničkom veću da Nikoli - Spajdermenu smanje ocenu iz vladanja na trojku, a pritom on nije dete koje se nasilnički ponaša. Razlog za smanjenje ocene je '' zabrinutost '' nastavnika da se on ne povredi.

A ovo je takav debilitet (a o kršenju zakona da i ne govorim) da nemam reči!
Blade Runner Blade Runner 18:41 04.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

taube taube 18:54 04.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

niccolo
Iz razloga što je nasilje u školama postalo uobičajena pojava, tuče su svakodnevne, deca kao da su pobesnela, nagomilana tenzija iz prethodnih mučnih srpskih godina obila se toj nedužnoj deci o glavu. Jedino, i jedino ako budu više trenirali( bilo, koji sport pa i free running - zašto da ne) možemo smanjiti nasilje u školama.
Srpska škola je kruta i tradicionalna i najveći domet joj je negativno vrednovanje učenika iz čega direktno proizilazi strah od učenja, izbegavanje rada, samohendikepioranje, pa ako hoćete javljanje robovskog mentaliteta kod đaka.
Na nesreću, za taj snimak su saznali ostali nastavnici i odlučili na Nastavničkom veću da Nikoli - Spajdermenu smanje ocenu iz vladanja na trojku, a pritom on nije dete koje se nasilnički ponaša. Razlog za smanjenje ocene je '' zabrinutost '' nastavnika da se on ne povredi.A ovo je takav debilitet (a o kršenju zakona da i ne govorim) da nemam reči!


nikole su naj cool
штаааа? и закон су прекршили, то нисам знала, хвала што си ми саопштио, они стварно не знају шта раде
taube taube 18:58 04.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

Blade Runner

и јесу бладе, и јесу, бар ове николе које ја познајем - сваки од њих је фасцинантан
niccolo niccolo 19:08 04.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

и закон су прекршили, то нисам знала, хвала што си ми саопштио, они стварно не знају шта раде

Pa doduše ne znam napamet, ali ako sam pravilno razumeo on je to radio van školskog vremena, a ne možeš smanjivati ocenu iz vladanja nekome zbog nečega što je urađeno van škole, samo za školske prekršaje...
taube taube 21:20 04.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

niccolo
и закон су прекршили, то нисам знала, хвала што си ми саопштио, они стварно не знају шта радеPa doduše ne znam napamet, ali ako sam pravilno razumeo on je to radio van školskog vremena, a ne možeš smanjivati ocenu iz vladanja nekome zbog nečega što je urađeno van škole, samo za školske prekršaje...

hm, da , radio je van nastave ali su se okomili na njega što je to uradio i na ekskurziji pa sad ne znam da li ekskurzija spada u nastavno vreme? sad baš imam dilemu
Blade Runner Blade Runner 23:32 04.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

što je to uradio i na ekskurziji pa sad ne znam da li ekskurzija spada u nastavno vreme?

Biće da spada. Ipak, ja mislim nema razloga za kaznu jer nije ugrožavao druge već samo sebe.
taube taube 23:38 04.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

Blade Runner
što je to uradio i na ekskurziji pa sad ne znam da li ekskurzija spada u nastavno vreme?Biće da spada. Ipak, ja mislim nema razloga za kaznu jer nije ugrožavao druge već samo sebe.

da, u pravu si, nije ugroжавао друге но само себе
mada bih mogla da u korist tuh nastavnika naglasim da je on možda, ali samo možda ugrozio i nastavnike koji treba da paze da mu se nešto ne desi. ako mu se nešto desi nastavnik je taj koji će odgovarati ali nisu nastavnici, prema mom uvidu zainteresovani da se detetu nešto ne desi nego samo da slučajno oni ne odgovaraju disciplinski za to. Bilo je i slučajeva koji su zataškani, primera radi - jedno dete je polomilo ruku na čadu fizičkog vaspitanja i ja sam tad bila dežurni nastavnik i htela sam da upišem u svesku dežurstva da se to desilo na času fizičkog ali su me molili da ipak to ne upišemo zbog nastavnika fizičkog da slučajno gospodin ne bi ofgovarao za svoj propust. sad mi je krivo što ga nisam upisala jer je to toliko loš čovek kakvog skoro u životu nisam srela, njemu sve smeta, smetaju mu deca, stalno se dernja po hodnicima, stalno gleda kuda idu nastavnice i šta rade, '' šlihta '' se što bi deca rekla direktorki i naravno misli da sve zna. misliš da ga je zanimalo što je to dete polomilo ruku na njegovom času - nijednom rečju ili delom nije pokazao da mu je stalo ili žao, i još nešto, kad sam već kod njega ( moram da se ispraznim jer me izluđuje ) - on ne podnosi dečake koji imaju dugu kosu i zove roditelje da ih upozori da ošišaju dete a roditelji kao roditelji neće ni da čuju - jer kad će da imaju dugu kosu ako ne sad kad su mladi, i tako ako neki dečak ima lepu, dugu kosu, ili lepu frizuru sa gelom ( ni gel ne voli da vidi ) neka se ne nada dobroj oceni iz fizičkog iako možda savršeno izvodi stav na rukama ili zvezdu!!!!!!!!
nastavnik fizičkog je ovo evil -zao , ne obazire se ni na reči veroučitelja kako su deca u našoj školi čak i dobra u odnosu na decu po školama gde je ranije radio, ne, ne, ne, i ne - za nastavnika fizičkog deca su bezobrazna i nevaspitana i treba ih kažnjavati, ja mislim da je on umislio da je direktor škole
miloradkakmar miloradkakmar 01:03 05.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

niccolo
и закон су прекршили, то нисам знала, хвала што си ми саопштио, они стварно не знају шта раде

Pa doduše ne znam napamet, ali ako sam pravilno razumeo on je to radio van školskog vremena, a ne možeš smanjivati ocenu iz vladanja nekome zbog nečega što je urađeno van škole, samo za školske prekršaje...

Kad sam ja išao u osnovnu školu moglo je.
Npr. bilo je zabranjeno da posle 20,oo švrljaš glavnom ulicom. U svom sokačetu si mogao , a na glavnoj ulici mogao si se pojaviti samo sa roditeljima ili u pratnji starije osobe.
taube taube 09:36 05.11.2009

Re: Nikole su cool ;)

miloradkakmar

niccolo
и закон су прекршили, то нисам знала, хвала што си ми саопштио, они стварно не знају шта радеPa doduše ne znam napamet, ali ako sam pravilno razumeo on je to radio van školskog vremena, a ne možeš smanjivati ocenu iz vladanja nekome zbog nečega što je urađeno van škole, samo za školske prekršaje...Kad sam ja išao u osnovnu školu moglo je.Npr. bilo je zabranjeno da posle 20,oo švrljaš glavnom ulicom. U svom sokačetu si mogao , a na glavnoj ulici mogao si se pojaviti samo sa roditeljima ili u pratnji starije osobe.

auh, ovo nisam znala
mislim da bi tu praksu nastavnik fiзичког увео само да може он је човек круте дисциплине и финоће али рекла бих да у многим случајевима ни сам није фин , нити дисциплинован
lucidalina lucidalina 21:25 04.11.2009

super stvar

free running je sjajna stvar za um, mozda ne najbolji sport za telo (skacu sa visine od 3-4 m, to mora da ubije zglobove, no, manje vise svaki sport ima neki takav rizik i posledice). drugi naziv za ovaj sport je parkour, ili tacnije, preteca free running-a je parkour.
on ima nekoliko karakteristika koje se meni jako dopadaju, od kojih izdvajam dve: prvo, parkour je nekompetitivni sport. u praksi je naravno to tesko izvesti, jer je u ljudskoj prirodi da se takmici. ipak, parkour treba da se shvati kao umetnost kretanja, kao ventil, kao oslobadjanje slobode zarobljene u umornom telu. kao sto deca trce samo zato sto im se trci (setite se samo kakav je to osecaj, i prisetite se kako zaista nismo trcali jer smo hteli biti brzi od nekog, nego da bismo bili brzi od sebe). tako treba da trce i parkouristi (za ovu priliku cemo ih tako zvati). drugo, jedno od osnovnih postulata parkpoura je stizanje od tacke A do tacke B najbrze moguce, ne koristivsi pritom nista drugo samo svoju snagu i umece, i to ne preskacuci druge ljude. pa ako ovo nije najbolja moguca zivotna filozofija, ne znam sta je.

i htela sam jos nesto da dodam. draga, ja mogu samo da drzim fige da ostanes tu gde si, medju decom koja ce te postovati koliko i ti njih, a jos bitnije, koja ce se u tebe pouzdati mnooogo vise nego u ostale nastavnike. tvoj posao je tezak, ali ce vreme pokazati da se isplati raditi ga, u to sam ubedjena.

i naravno, preporuka
taube taube 21:57 04.11.2009

Re: super stvar

lucidalina
free running je sjajna stvar za um, mozda ne najbolji sport za telo (skacu sa visine od 3-4 m, to mora da ubije zglobove, no, manje vise svaki sport ima neki takav rizik i posledice). drugi naziv za ovaj sport je parkour, ili tacnije, preteca free running-a je parkour. on ima nekoliko karakteristika koje se meni jako dopadaju, od kojih izdvajam dve: prvo, parkour je nekompetitivni sport. u praksi je naravno to tesko izvesti, jer je u ljudskoj prirodi da se takmici. ipak, parkour treba da se shvati kao umetnost kretanja, kao ventil, kao oslobadjanje slobode zarobljene u umornom telu. kao sto deca trce samo zato sto im se trci (setite se samo kakav je to osecaj, i prisetite se kako zaista nismo trcali jer smo hteli biti brzi od nekog, nego da bismo bili brzi od sebe). tako treba da trce i parkouristi (za ovu priliku cemo ih tako zvati). drugo, jedno od osnovnih postulata parkpoura je stizanje od tacke A do tacke B najbrze moguce, ne koristivsi pritom nista drugo samo svoju snagu i umece, i to ne preskacuci druge ljude. pa ako ovo nije najbolja moguca zivotna filozofija, ne znam sta je. i htela sam jos nesto da dodam. draga, ja mogu samo da drzim fige da ostanes tu gde si, medju decom koja ce te postovati koliko i ti njih, a jos bitnije, koja ce se u tebe pouzdati mnooogo vise nego u ostale nastavnike. tvoj posao je tezak, ali ce vreme pokazati da se isplati raditi ga, u to sam ubedjena. i naravno, preporuka

hvala mnogo
divno ti je ovo '' вентил као ослобађанје слободе заробљене у уморном телу '' ово ми је баш било потребно да чујем
lucidalina lucidalina 10:31 05.11.2009

Re: super stvar

hihi izvini ne mogu da ne primetim kako se prebacujes iz latinice u cirilicu, ne bih ni skontala da nisi mene citirala u cirilici, a ja nikad ne kucam cirilicom... a svoj tekst si postovala latinicno. ne prozivam, ne smeta mi, samo me interesuje, u cemu je stos?
taube taube 13:54 05.11.2009

Re: super stvar

lucidalina
hihi izvini ne mogu da ne primetim kako se prebacujes iz latinice u cirilicu, ne bih ni skontala da nisi mene citirala u cirilici, a ja nikad ne kucam cirilicom... a svoj tekst si postovala latinicno. ne prozivam, ne smeta mi, samo me interesuje, u cemu je stos?

nije nikakav štos tastatura je u pitanju, i ne vidim kad se prebaci sama iz ćirilice u latinicu jer brzo kucam i ne gledam u ekran, a '' ispadam '' sasvim opravdano i veliki demokrata - poštujem oba pisma u jednoj jedinoj prosto priširenoj rečenici
lucidalina lucidalina 12:29 06.11.2009

Re: super stvar

pretpostavljala sam da je tako nesto rofl

ali izgleda sizofreno, ili kao da uporno pokusavas da se odupres nagonu da pises cirilicom ali da on ipak nadvlada hihihihi

slatko je, neizmerno, jer ljudi toliko insistiraju na jednom ili drugom pismu, a ti toliko ne obracas paznju da istovremeno pises na oba. kad se neko razume, razume se na svim jezicima i pismima.

taube taube 13:43 06.11.2009

Re: super stvar

lucidalina
pretpostavljala sam da je tako nesto roflali izgleda sizofreno, ili kao da uporno pokusavas da se odupres nagonu da pises cirilicom ali da on ipak nadvlada hihihihislatko je, neizmerno, jer ljudi toliko insistiraju na jednom ili drugom pismu, a ti toliko ne obracas paznju da istovremeno pises na oba. kad se neko razume, razume se na svim jezicima i pismima.

ne, naprotiv, volim da pi[em latinicom jer je brža, i na faxu sam belešle '' hvatala '' latinicom jer brže se piše a i sad u školi pišem latinicom po tabli, takođe - jer je brže, a ćirilaca je lepša a šta se dešava ? ako sačekam samo nekoliko trenutaka i ne napišem rečenicu tastatrura mi pređe na drugo pismo i zasta deluje čudno kad posle pogledam u ekran i pošto uvek negde žurim mrzi me da isprevljan, neka ostane tako šizofreno i slatko, немам ништа против, јао evo ga опет сад видим да сам написала pisem sa nekim znakom umesto s, to je treća varijanta koju mi moja ' divna ' podivljala tastatura nudi
taube taube 13:46 06.11.2009

Re: super stvar

lucidalina
pretpostavljala sam da je tako nesto roflali izgleda sizofreno, ili kao da uporno pokusavas da se odupres nagonu da pises cirilicom ali da on ipak nadvlada hihihihislatko je, neizmerno, jer ljudi toliko insistiraju na jednom ili drugom pismu, a ti toliko ne obracas paznju da istovremeno pises na oba. kad se neko razume, razume se na svim jezicima i pismima.

ne, naprotiv, volim da pi[em latinicom jer je brža, i na faxu sam belešle '' hvatala '' latinicom jer brže se piše a i sad u školi pišem latinicom po tabli, takođe - jer je brže, a ćirilaca je lepša a šta se dešava ? ako sačekam samo nekoliko trenutaka i ne napišem rečenicu tastatrura mi pređe na drugo pismo i zasta deluje čudno kad posle pogledam u ekran i pošto uvek negde žurim mrzi me da isprevljan, neka ostane tako šizofreno i slatko, немам ништа против, јао evo ga опет сад видим да сам написала pisem sa nekim znakom umesto s, to je treća varijanta koju mi moja ' divna ' podivljala tastatura nudi a apsolutno si u pravu - ne opterećujem se kojim pismom pišem ,kao neki
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:43 04.11.2009

pozvana

sam svojevremeno u osnovnu skolu, jer je nastavnica engleskog htela da posalje za vreme odmora mog sina da joj kupi cigare, odgovorio joj je da ne kupuje ni mami, a kamoli njoj, a jos je i maloletan, a nedelju dana pre je islo obavestenje u skoli da ne smeju da napustaju skolsko dvoriste. Isto tih dana nestao je dnevnik i svima su hteli da smanje ocenu iz vladanja. Deca su tvrdila da nemaju veze sa tim, pozvana je i policija, sazvan roditeljski da bi posle dva dana nastavnica srpskog dosla sa ekskurzije i njihov dnevnik je pronadjen u njenom kabinetu. Deca su trazila izvinjenje i od razredne i od direktora, a i kolovodja, kao predsednik odelenja, moje dete je okvalifikovano da odgovara nastavnici i direktoru a i da je nevaspitan. Culi su me na drugom spratu kad su mi objasnili zasto su me zvali. Dodjes u situaciju da se pitas ko je ovde lud?
Inace za to pentranje sam cula od drugarice, jer njena kcerka trenira, sad je u sedmom razredu, a pocelo je na preporuku zbog problema sa kicmom i nepravilnim drzanjem, sad se to u pocetku puberteta izuzetno korigovalo. Posebno se preporucuje da se krene sa treniranjem kao i svaki drugi sport sto ranije.
Na Kalemegdanu se mogu videti, kad je lepo vreme kako se veru po zidinama.

Tebi svaka cast na savesnosti, a ako mozes, ISTRAJ.
taube taube 22:10 04.11.2009

Re: pozvana

dusanovaiivanovamama
sam svojevremeno u osnovnu skolu, jer je nastavnica engleskog htela da posalje za vreme odmora mog sina da joj kupi cigare, odgovorio joj je da ne kupuje ni mami, a kamoli njoj, a jos je i maloletan, a nedelju dana pre je islo obavestenje u skoli da ne smeju da napustaju skolsko dvoriste. Isto tih dana nestao je dnevnik i svima su hteli da smanje ocenu iz vladanja. Deca su tvrdila da nemaju veze sa tim, pozvana je i policija, sazvan roditeljski da bi posle dva dana nastavnica srpskog dosla sa ekskurzije i njihov dnevnik je pronadjen u njenom kabinetu. Deca su trazila izvinjenje i od razredne i od direktora, a i kolovodja, kao predsednik odelenja, moje dete je okvalifikovano da odgovara nastavnici i direktoru a i da je nevaspitan. Culi su me na drugom spratu kad su mi objasnili zasto su me zvali. Dodjes u situaciju da se pitas ko je ovde lud. Inace za to pentranje sam cula od drugarice, jer njena kcerka trenira, sad je u sedmom razredu, a pocelo je na preporuku zbog problema sa kicmom i nepravilnim drzanjem, sad se to u pocetku puberteta izuzetno korigovalo. Posebno se preporucuje da se krene sa treniranjem kao i svaki drugi sport sto ranije.Na Kalemegdanu se mogu videti, kad je lepo vreme kako se veru po zidinama.Tebi svaka cast na savesnosti, a ako mozes, ISTRAJ.

нисам знала да се пентрају и по калемендану, то је дивно, и ја бих им се радо придружила, и, да у праву си - мораш у школи да се запиташ, на крају крајева - ко је овде луд
vanja.t vanja.t 00:50 06.11.2009

.

Cilj je pomoći detetu da na času ne oseća : dosadu i strah, i pokušati da se dete privoli da zavoli učenje. Da počne da voli da uči

pročitao sam jutros na poslu, i u povratku sretnem svoju profesorku iz gimnazije, sad smo dobri prijatelji, i pričam joj da čitam tvoje tekstove i da me strašno podsećaš na nju - smeje se, kaže: teško da danas ima budala kao što sam ja bila :), ispričam joj i za ovo što je margos prokomentarisala; a što ti sve ovo pišem?
pa vidi njen primer, posle gimnazije upiše fakultet i diplomira u roku i zaposli se u istoj (svojoj) gimnaziji, vrlo brzo dobija razredno starešinstvo nad jednim eksperimentalnim razredom (škola je formirala grupu koja je na osnovu prijemnog i rezultata iz oš, takmičenja... izabrala grupu izuzetnih klinaca, mada smo ih mi tada zvali roboti:), ona je tada imala 27god.; odlične rezultate je imala sa njima, a sa većinom je ostala prijatelj, međutim u školi je nailazila na suzdržanost i nezainteresovanost koji su vremenom prerastali u manje ili više otvorenu netrpeljivost, i to od profesora, među kojima je većina i njoj predavala. sve se dešava u vreme hiper inflacije, sankcija... direktorka koja je nju zaposlila u međuvremenu je penzionisana a postavljena žena jednog ministra iz sps-a... međutim to su bile godine koja je ona provela radeći i čekajući neke bolje dane, njeno razočarenje nastaje u dvehiljaditim, posle promena, kada je ona shvatila sa kakvom količinom mentola, sujete, spletkarenja, sitnih interesa oko izdavanja sale i učionica privatnim klubovima i školama, % od ekskurzija, pa raznih kurseva i seminara, a da je o poslu (ovo o čemu i ti pišeš) tek po neko razmišljao i radio na tome ovako kako i ti to shvataš; to su bili izolovani slučajevi (a onda se smejemo kad klinci svašta lupetaju); ona je nakon što je izvela i drugi razred starešinstva, posle nekih 10-ak godina rada dala otkaz i otvorila malu privatnu firmu, potpuno se preorijentisala i evo već 7 godina vodi svoj biznis, i to vrlo uspešno. u vreme kad je otvarala firmu ja sam bio postdiplomac (na teme koje su i njoj bile korisne) pa sam imao zadovoljstvo da i tu sarađujemo;

ja radim u privatnoj firmi, i nikad ne bih mogao da radim u državnoj (preduzeću, školi svejedno) baš zbog ovakvih stvari, koje opisuješ i zbog toga što se individualni kvaliteti i rad ne cene, čak naprotiv, pa dovoljno je pogledati plate u prosveti, koje su tek nešto iznad prosečnih pa da se vidi stav države prema obrazovanju; a voleo bih da se varam, bar kad su škole u pitanju, baš zbog takvih ljudi kao što si ti, koji ozbiljno rade i da čujem neki pozitivan primer :)
taube taube 01:04 06.11.2009

Re: .

vanja.t
Cilj je pomoći detetu da na času ne oseća : dosadu i strah, i pokušati da se dete privoli da zavoli učenje. Da počne da voli da učipročitao sam jutros na poslu, i u povratku sretnem svoju profesorku iz gimnazije, sad smo dobri prijatelji, i pričam joj da čitam tvoje tekstove i da me strašno podsećaš na nju - smeje se, kaže: teško da danas ima budala kao što sam ja bila :), ispričam joj i za ovo što je margos prokomentarisala; a što ti sve ovo pišem? pa vidi njen primer, posle gimnazije upiše fakultet i diplomira u roku i zaposli se u istoj (svojoj) gimnaziji, vrlo brzo dobija razredno starešinstvo nad jednim eksperimentalnim razredom (škola je formirala grupu koja je na osnovu prijemnog i rezultata iz oš, takmičenja... izabrala grupu izuzetnih klinaca, mada smo ih mi tada zvali roboti:), ona je tada imala 27god.; odlične rezultate je imala sa njima, a sa većinom je ostala prijatelj, međutim u školi je nailazila na suzdržanost i nezainteresovanost koji su vremenom prerastali u manje ili više otvorenu netrpeljivost, i to od profesora, među kojima je većina i njoj predavala. sve se dešava u vreme hiper inflacije, sankcija... direktorka koja je nju zaposlila u međuvremenu je penzionisana a postavljena žena jednog ministra iz sps-a... međutim to su bile godine koja je ona provela radeći i čekajući neke bolje dane, njeno razočarenje nastaje u dvehiljaditim, posle promena, kada je ona shvatila sa kakvom količinom mentola, sujete, spletkarenja, sitnih interesa oko izdavanja sale i učionica privatnim klubovima i školama, % od ekskurzija, pa raznih kurseva i seminara, a da je o poslu (ovo o čemu i ti pišeš) tek po neko razmišljao i radio na tome ovako kako i ti to shvataš; to su bili izolovani slučajevi (a onda se smejemo kad klinci svašta lupetaju); ona je nakon što je izvela i drugi razred starešinstva, posle nekih 10-ak godina rada dala otkaz i otvorila malu privatnu firmu, potpuno se preorijentisala i evo već 7 godina vodi svoj biznis, i to vrlo uspešno. u vreme kad je otvarala firmu ja sam bio postdiplomac (na teme koje su i njoj bile korisne) pa sam imao zadovoljstvo da i tu sarađujemo;ja radim u privatnoj firmi, i nikad ne bih mogao da radim u državnoj (preduzeću, školi svejedno) baš zbog ovakvih stvari, koje opisuješ i zbog toga što se individualni kvaliteti i rad ne cene, čak naprotiv, pa dovoljno je pogledati plate u prosveti, koje su tek nešto iznad prosečnih pa da se vidi stav države prema obrazovanju; a voleo bih da se varam, bar kad su škole u pitanju, baš zbog takvih ljudi kao što si ti, koji ozbiljno rade i da čujem neki pozitivan primer :)

hvala ti na ovome što si napisao, izuzetno cenim tvoje mišljenje i još jednom si u pravu, sve je tačno onako kako si opisao,
spletkarenje, sujeta, % i ostalo i mene će najverovatnije oterati iz škole, biće mi samo žao dece preorijentisaću se i ja na nešto privatno
margos margos 03:25 06.11.2009

Re: .

biće mi samo žao dece preorijentisaću se i ja na nešto privatno

Pa opet ćeš, verovatno, biti od koristi nekoj drugoj deci. :)
taube taube 09:53 06.11.2009

Re: .

margos
biće mi samo žao dece preorijentisaću se i ja na nešto privatnoPa opet ćeš, verovatno, biti od koristi nekoj drugoj deci. :)

i to što kažeš važno je da sam otkrila da me deca vole, znala sam ja i ranije da me deca vole ali toliko da me vole baš i nisam znala a volim i ja njih ( iju, zvuči kao reči onog pokojnog, da ga ne pominjem)
Blade Runner Blade Runner 05:43 06.11.2009

Poslednji pozdravi potpalublju

Vidimo se na tudjim blogovima
taube taube 09:50 06.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

Blade Runner
Vidimo se na tudjim blogovima

ne razumem , nešto se dešava a ja ne znam?????????????
vanja.t vanja.t 10:38 06.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

blogerima iz potpalublja je ukinuta mogućnost pisanja tekstova
taube taube 01:29 07.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

vanja.t
blogerima iz potpalublja je ukinuta mogućnost pisanja tekstova

eeeeeeeeeeee, ili AIS što bi rekli stariji ljudi u mom kraju, a ja taman htela da pišem o mogućnosti da Srbi dožive sudbinu Avara ako se ne prilagode modernim tokovima.
Avari su bili azijsko pleme turskog porekla i kad su '' provalili '' u Evropu samo su pljačkali i ostali pagani dok su se stari Sloveni ( naši preci ) opredelili za sedelački način života i za zemljoradnju i prihvatili su hrišćanstvo što je tad bio preduslov opstanka, dakle bili su mudri za razliku od Avara koje je franački car Karlo Veliki ( 768 - 814 ) istrebio i više ne postoje pa htedoh da napravim paralelu u smislu da ako Srbi se malo ne opamete i iskoriste globalizaciju za svoje intterese može se lako desiti da završe kao Avari, postoji i rečenica jednog letopisca '' pogibiše kao Avari '' - nastala nakon što ih je Karlo Veliki '' sredio '' prihvataj moderne tokove ili te NEMA, ŽURIM DA PIŠEM DOK JOŠ MOGU POŠTO NASLOVNU STRANU NE VERUJEM DA ĆU IKAD DOBITI ILI BAR NE SKORO
vanja.t vanja.t 20:20 08.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

stari Sloveni ( naši preci ) opredelili za sedelački način života i za zemljoradnju i prihvatili su hrišćanstvo što je tad bio preduslov opstanka,

to će biti interesantna tema, baš bih voleo da vidim to poređenje, pogotovo što ja mislim (verujem) da se moji preci nisu doselili sa slovenima na balkan, već da smo ovde starosedeoci :)
za slučaj da ti ovde ne pođe za rukom da objaviš tekst probaj ovde
pozdrav
taube taube 22:53 09.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

vanja.t
stari Sloveni ( naši preci ) opredelili za sedelački način života i za zemljoradnju i prihvatili su hrišćanstvo što je tad bio preduslov opstanka,to će biti interesantna tema, baš bih voleo da vidim to poređenje, pogotovo što ja mislim (verujem) da se moji preci nisu doselili sa slovenima na balkan, već da smo ovde starosedeoci :)za slučaj da ti ovde ne pođe za rukom da objaviš tekst probaj ovdepozdrav

hvala
mislim da u potpalublju više neće biti pisanja, i da o naslovnoj strani nema ni govora, šta je napisano - napisano, znam za teorije o autohtonisti slovena ali ja kao oficijelni istoričar moram da se držim zvaničnih verzija i pisala sam i jedan tekst o tome pa ako te ne mrzi možeš ga naći, samo izlistaj moje tekstove i pročitaj onaj pod naslovom '' da li je marko kraljević znao za internet ? ''
i hvala za link
vanja.t vanja.t 01:31 10.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

pronašao sam, odličan tekst, naravno da ćemo se složiti oko značaja istorije kao nauke, i gde je mesto ovim drugima, mada ja volim kad neko na te teme (van zvaničnog stava) piše interesentno i nepretenciozno, kada nema za cilj da čitaocima po svaku cenu ''otvara oči'', kao neki prorok; ili da o tome piše sa nekim, recimo političkim interesom. kolumnista nina, dragan jovanović, koji je inače diplomirao filozofiju, piše o antičkom periodu vrlo duhovito i interesantno, nikad ne sporeći zvaničnu istoriju, čak više zvuči kao da se šali na svoj račun i svojih teza, ali ih ipak iznosi, bar meni, to je vrlo prihvatljivo za formu kolumne. a jedva čekam da plato objavi zbirku knjiga dž.štulića, koji je prevodio dela iz tog perioda.

u stvari, kad sam sad sve pogledao, odličan izbor tema o koijma pišeš, pa bi baš bilo šteta da se to prekine!
taube taube 04:11 10.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

vanja.t
pronašao sam, odličan tekst, naravno da ćemo se složiti oko značaja istorije kao nauke, i gde je mesto ovim drugima, mada ja volim kad neko na te teme (van zvaničnog stava) piše interesentno i nepretenciozno, kada nema za cilj da čitaocima po svaku cenu ''otvara oči'', kao neki prorok; ili da o tome piše sa nekim, recimo političkim interesom. kolumnista nina, dragan jovanović, koji je inače diplomirao filozofiju, piše o antičkom periodu vrlo duhovito i interesantno, nikad ne sporeći zvaničnu istoriju, čak više zvuči kao da se šali na svoj račun i svojih teza, ali ih ipak iznosi, bar meni, to je vrlo prihvatljivo za formu kolumne. a jedva čekam da plato objavi zbirku knjiga dž.štulića, koji je prevodio dela iz tog perioda. u stvari, kad sam sad sve pogledao, odličan izbor tema o koijma pišeš, pa bi baš bilo šteta da se to prekine!

hvala, jeste šteta ali ne odlučujem ja
vanja.t vanja.t 10:37 10.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

ono tamo si u stvari ti?
taube taube 12:05 10.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju

vanja.t
ono tamo si u stvari ti? [/quo
ako misliš na cherokee love onda DA NE MORA NICK DA BUDE ISTI, JEL TAKO
vanja.t vanja.t 12:19 10.11.2009

Re: Poslednji pozdravi potpalublju


NE MORA NICK DA BUDE ISTI, JEL TAKO

jednatanja jednatanja 17:04 06.11.2009

Hvala

što si prenela ovu priču. Divno je znati da ima nastavnika i profesora u Srbiji kao što si ti.
taube taube 01:34 07.11.2009

Re: Hvala

jednatanja
što si prenela ovu priču. Divno je znati da ima nastavnika i profesora u Srbiji kao što si ti.

HVALA TEBI ŠTO SI PROČITALA
I NEĆU ODUSTATI ODMALOG NIKOLE -SPAJDERMENA, TRENIRAĆE ON FREE RUNNING MA ŠTA NASTAVNIK FIZIČKOH KOJI KAO DA JE DOŠAO IZ 19.VEKA MISLIO O TOME

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana