Osamdesete I: počeci

pape92 RSS / 06.11.2009. u 13:02

2mepjrq.jpgOsmatračnica sa koje posmatram osamdesete se konačno uzdigla na visinu sa koje mogu da priuštim priču o tom vremenu. Shvatio sam i smisao „istorijske distance": ona nastaje kada postoje čitaoci koji nemaju pojma o vremenu o kome pišete. Kao u anegdoti koja poredi čitanje i hodanje po ćupriji na Drini, pisati za one koji su ćuprijom hodali riskantan je posao. No, zadovoljavam se timearrow-10x10.png da postoje oni koji je nisu prešli, i ne čekajući da oni koji jesu pomru, počinjem.

Priča o osamdesetim biće ponajviše priča o muzici koja je pratila to vreme. Nama se tada činilo da ga je i oblikovalo, a devedeste su nas oslobodile te zablude. Ono što je, krhkije nego što se trsilo, proklijalo osamdesetih, nije uspelo da se ukoreni, i Bane Bumbar generacija formirana polovinom šezdesetih je uzela stvari u svoje ruke. O tom potom.


Mora od početka

422254776515da899a1.jpgU gornjim desnim uglovima školskih tabli se pisalo 1979, imao sam još poslednji put da vidim Tita, a Pankrti su snimili singl za koji nisam bio uopšte čuo. Niko nije. Održali su, malo kasnije, i koncert u SKC-u na kome nisam bio. Išao sam tek u sedmi. Ali su Pankrti već uticali na mene. Ili su to bili direktno Sex Pistolsi - tek, postao sam član grupe Status Kvočka koju su osnovali osmaci, ali im je trebao još jedan gitarista. Baš nekako u to vreme sam uz ogromne poteškoće savlađivao bar hvatove i radovao kevu svirajući Kondorov let na dve žice, a posedovao sam i ozvučen instrument (iz Mengeša). Ovo me je kfalifikovalo za tzv. ritam gitarstu u novonastalom bendu. Naš jedini, ali u kraju veoma zapažen hit nosio je naslov Paradajz u liftu, svirka je bila galama a reči urlanje: ovde nešto smrdi/da li deda prdi/ili je to samo/paradajz u liftu. Tvrdim, da smo imali 6-7 godina više (pomogao bi i bubnjar koji bi zaista imao bubnjeve) čulo bi se za nas. A danas bi se svakako pronašle političke konotacije teksta.
Pankrti su taman imali tih 6-7 do 10 godina više, kao i cela generacija ljudi koji su osnivali bendove osamdesetih istim žarom kojim će (takođe po podrumima) devedestih gajiti šampinjone. No, pank je u socijalističkoj Jugoslaviji bio kao društveni pokret osuđen na propast. Naime, potpuno je prihvaćen od strane državnih institucija - ima li težeg udarca za buntovnike. Objašnjenje je jednostavno: pank, rođen u ekonomski posrnuloj Britaniji kao pobuna protiv svega, bio je u suštini pobuna protiv imperijalističkog, majkumobožju, društva. Pomalo ekscentričan za pojmove kulturnih radnika SFRJ (nećemo ih, ipak, zvati da uveličaju doček štafete) ali na pravoj ideološkoj strani, pank je sa prijateljskim osmehom dočekan sa kancelarijskih stolova. Nakon prvog koncerta, na kome su Pankrti svirali prepevane stvari Pistolsa, osvanuli su isključivo pozitivni članci po novinama. Jedini koji se osuo drvljem i kamenjem bio je mladi kulturni aktivista Dimitrije Rupel, u nezavisnoj Sloveniji gradonačelnik Ljubljane i ministar spoljnih poslova u tri navrata. I tako su Pankrti, privilegovana deca dobrostojećih roditelja iz ljubljanskog predgrađa, pre nego što su se i okrenuli, snimili ploču i počeli da sviraju diljem domovine, pod firmom predstavnika mlade slovenačke kulture. Čak su dobili nagradu „7 sekretara SKOJa" u Hrvatskoj. Sve ovo je naravno bilo dobro. Jer, ako već nije prodrmao društvo, YU pank je prodrmao muzičku scenu i primerom dokazao da se u Jugoslaviji može svirati drugačija muzika. Najvažnija konsekvenca je bila da se ta drugačija muzika mogla svirati. Hoću da kažem, mogu je svirati priučeni klinci. Ne moraš biti Kornelije Kovač ili Goran Bregović, uopšte ne moraš biti muzičar. Ne moraš čak ni da znaš da pevaš. Treba ti samo par gitara, podrum (i toliko traženi bubnjar sa bubnjevima), pa udri po rifu koga možeš i da mazneš. Već si neko i nešto. Na pola koraka da imaš najlepše devojke u gradu, čemu sam se unapred radovao između dve bubuljice.


Vratimo se na trenutak sudbini panka u Jugoslaviji. Petar Lovšin je održavao Pankrte (kopilad) u životu do 1987. Kuriozitet koji zvuči poražavajuće za pank grupu predstavlja okolnost da je poslednji koncert Pankrta bio podjednako državi, samo drugoj, prijatan kao i prvi: bili su jedna od grupa koje su na ljubljanskom Kongresnom trgu 1989. održale koncert, pred 30.000 ljudi, u potporu uhapšenom Janezu Janši i trojci njegovih kasnije zaboravljenih saboraca. Ne treba preoštro suditi o ovom aspektu Pankrta. Radije pronađite i pogledajte snimke sa njihovih ranih koncerata, i nemojte samo reći da je to ionako već radio Đorđe Marjanović. Bilo je jasno da dolazi novo vreme (vrijeme), a brzo će postati i da je u pitanju isto sranje. „Buldožer" u tom pogledu nije imao iluzije ni 1979, „novo vrijeme, isto sranje" su njihovi stihovi, i neizostavan je u priči ne samo jer je jedan njegov član bio moj lekar. Još jedni dobitnici nagrade „Sedam sekretara skoja" koji ih, sekretare, ne bi mogli nabrojati ni za nagradno odsustvo iz vojske, Buldožer nije bio pank bend, ali je bio prvi bend u Jugoslaviji koji se rugao. Takođe, prvi i za sada jedini čiji su članovi na sceni divljački proždirali glavicu salate. Već ovo je dovoljno da bar propere ljagu „previše dobro prilagođene generacije" sa ljudi rođenih u drugoj polovini četrdesetih. Iako danas, kada je sve viđeno, javni nastupi, intervjui, tekstovi i životni stav Buldožera i ne zvuče kao bogznašta, Buldožer je u Jugoslaviju doneo sarkazam, lascivnost i otkačenost jednog Franka Zape, dostignuće zbog kojih im pripada mesto u dvorani slavnih. Kao što su na prvom u svakom pogledu histerično-revolver-halucinativnom omotu imali spornu fotografiju pionira i Tita, koja je za reizdanje zamenjena golim muškarcem (što je sigurno, sigurno je), ili mrtvi ozbiljni davali izjave kako su morali da potkupe žiri da bi ispred Bijelog Dugmeta dobili pulsku Zlatnu Arenu, nisu u „novim vremenima" štedeli ni nedodirljive legende: 1982. su u sred koncerta u Kulušiću održali pomen Džoniju Štuliću, koji se „u znak protesta zbog situacije u Poljskoj, zapalio na Trgu Republike". Boris Bele, prvi čovek Buldožera je kasnije kao urednik objavio ploče grupama Film, Lačni Franc, Luna, Mizar, Let 3 i KUD Idijoti-ma.


No duh Buldožera nije bio duh nove generacije, ništa više nego Zapin, iako mu je bio na tragu. Duh nove generacije bio je oličen u drugačijoj vrsti pobune, muzički i estetski žešćoj, pa kreativno miljama zaostalija grupa poput Pankrta ima stoga važniju ulogu u nastanku onoga što se odmah nazvalo novim talasom. Mene je, kao i sve žitelje glavnog grada približne starosti povukao 1980-te, baš kad je trebalo da se ozbiljnije zaljubim. O tome u jednom od sledećih nastavaka.


U ovom još nekoliko reči o patki. Grupa Pekinška Patka, i njihov legendarni frotmen, Profesor Čonta su sve što je ostalo upamćeno od srpskog panka, no varate se ako mislite da je to malo. Pekinška Patka je tvorac slogana „ali to je naša stvar/biti ružan pametan i mlad/ionako nema veze", što su, uz slogan ko vas šljivi mi sviramo pank, najbolji pank stihovi u Jugoslaviji svih vremena. (Mada je meniarrow-10x10.png draži onaj deo: a dok tebe jure tetke, moje šanse baš su retke, gde je na koncertima pevan tobož provokativniji, ali bezvezniji stih „ja uzalud čuvam metke"). Pank u Jugoslaviji nije imao žestinu koju je imao u Engleskoj: tulio je o skučenosti uštogljenih pogleda na život, bedi egzistiranja u rupama od jugoslovenskih gradova, imao nesretno-ljubavne pesme ali mu je manjkalo političko krilo. Naravno, lako je bilo Englezima da podjebavaju Kraljicu, ovde je trebalo Tita i sistem. Stvar bi bila zabranjena, a autor proganjan. To se uopšte nije desilo. Podsetimo se filma Plastični Isus, koji je direktno poredio Tita sa Hitlerom, završio u bunkeru a njegov autor u zatvoru. Film je manje-više bezvezan baš kao što je u suštini bezvezna i pank muzika, ali ima ono što bi pank morao da ima po definiciji: udarac u srce sistema. Možda razloge mlitavosti YU panka kad je u pitanju ovakva vrsta pobune ne treba toliko tražiti u maloj hrabrosti jugoslovenskih pankera, koliko u okolnosti da je malo ko imao sasvim loše mišljenje o Jugoslaviji i Titu 1979. Bilo je za to i razloga. Titova diktatura, u to vreme a da nismo ni znali osuđena na samo još jednogodišnji mandat, primer je meke autokratije kojoj se tada u svetu nije moglo naći pandana, a malo ih je i u istoriji. Zapravo su sve organizovane pobune uzimale na zub sam sistem u najboljem slučaju samo uzgredno; bile su to pobune koje su za cilj imale raskid sa Jugoslavijom kao udruženjem naroda, ili promenu odnosa moći između republika i savezne vlade. Tako bi naprimer hrvatski pank bend na liniji organizovane pobune protiv sistema, a Paraf je bio vredan pažnje, plus Prljavo Kazalište, morao istovremeno da bude nacionalistički. Tako nešto jedan pošten panker ne može sebi da dozvoli (pa nisu ni Paraf ni Kazalište). Pravde radi, navešću da su Pankrti 1982. imali stih uzalud se moliš za izbore. Sliku ću upotpuniti činjenicom da su urednici izdavačkih kuća sakatili tekstove pod rutinskim izgovorom „neću da robijam zbog tebe". Ovaj ili onaj razlog, ostadasmo bez političke pobune u panku. Ali ružni, pametni i mladi.


Kod nas i u svetu, pank je neposredno uticao na pojavu novog talasa. No ni kao društvena ni kao muzička pojava nije mogao biti dugovečan. U krajnjoj liniji, ko želi da bude ružan, makar bio pametan i mlad. Ono što smo želeli, to je da budemo šmekeri, ali novi šmekeri, bez bradica, a naročito bez brkova poput onih u Bebeka. A šmekeri su, te 1979. bili već tu, iza prvog ćoška.

______________________________________________________________________

Crtice iz 1979.

Jugoslavija ratifikovala ugovor o ukidanju viznog režima sa Kneževinom Monako

Umro je Carlo Abarth, čije je imo bilo sinonim za friziranog fiću.

U Beogradu po prvi put gostuje Erik Klepton

Index-i izdaju singl „Živela Jugoslavija", a Oliver Dragojević komponuje i izvodi pesmu u čast dana JNA

Madona izgleda ovako: madonnanudeshoot1.jpg

KK Bosna šampion Evrope; Crvena Zvezda poražena u finalu kupa UEFA...

...a ja dobijam nadimak po najboljem fudbaleru u Jugoslaviji, drndam po Mengešovoj gitari, i jedva čekam da najzad pođem u osmi.



Komentari (181)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:15 06.11.2009

OSAMDESETE su...

u kreativnom, umetničkom, teatarskom, filmskom, muzičkom... smislu vrhunac proevropskog i demokratskog razloga opstanka jugoslovenske ideje. Ujedno, u generacijskom smislu, OSAMDESETE su izvor trajnog nadahnuća za sve nas rodjene posle klanice II svetskog rata. Te godine "novog talasa/novog vala" bile su dokaz da je drugačiji svet ipak moguć! OSAMDESETE su mrtve, živele OSAMDESETE!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:07 06.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Filip Mladenović
u kreativnom, umetničkom, teatarskom, filmskom, muzičkom... smislu vrhunac proevropskog i demokratskog razloga opstanka jugoslovenske ideje. Ujedno, u generacijskom smislu, OSAMDESETE su izvor trajnog nadahnuća za sve nas rodjene posle klanice II svetskog rata. Te godine "novog talasa/novog vala" bile su dokaz da je drugačiji svet ipak moguć! OSAMDESETE su mrtve, živele OSAMDESETE!

Може се и овако (оптимистички) тумачити уметнички процват оног доба. Но, може и другачије: цео затрпани идеолошки товар добио је тих година, кроз уметност, своју противтежу. Да ли у позоришту, да ли у музици, да ли на филму – није битно, свуда је мање-више била реч о истоветној енергији која се помаљала. Погледајмо, на пример, ВИС Идоле: цео њихов приступ имао је понешто од оног што се данас зове концептуална уметност. Потом је ту била укључена и провокација, криптојезик, музички цитати и прерађени жанровски обрасци… Један идеолошки систем, силом убрзања историје и превелике близине Европе без граница, био је почео да се круни, а уметност оног доба забележила је његову повишену температуру и малаксалост. Уосталом, за ондашњу политику многе теме били су табуи и закривене зидом тупавог неразумевања шта се у стварности догађа, а књижевност (још седамдесетих) и музика (осамдесетих) искористиле су своју прилику да властитим језиком кажу оно што је требало бити речено политичким. Отуда делом и потиче аура која прати ово доба.
Doctor Wu Doctor Wu 22:31 06.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Може се и овако (оптимистички) тумачити уметнички процват оног доба. Но, може и другачије: цео затрпани идеолошки товар добио је тих година, кроз уметност, своју противтежу. Да ли у позоришту, да ли у музици, да ли на филму – није битно, свуда је мање-више била реч о истоветној енергији која се помаљала. Погледајмо, на пример, ВИС Идоле: цео њихов приступ имао је понешто од оног што се данас зове концептуална уметност. Потом је ту била укључена и провокација, криптојезик, музички цитати и прерађени жанровски обрасци… Један идеолошки систем, силом убрзања историје и превелике близине Европе без граница, био је почео да се круни, а уметност оног доба забележила је његову повишену температуру и малаксалост. Уосталом, за ондашњу политику многе теме били су табуи и закривене зидом тупавог неразумевања шта се у ствари догађа, а књижевност (још седамдесетих) и музика (осамдесетих) искористеле су своју прилику да властитим језиком кажу оно што је требало бити речено политичким. Отуда делом и потиче аура која прати ово доба.

Lepo rečeno, Predraže, ali čini mi se da su to, pre svega, bile godine velike besvesti. Ljudi su znali da se nešto slomilo, videlo se da je stari sistem lešina, ekonomska kriza je uveliko drmala (par-nepar, nestašice), energetski sistem se bukvalno raspadao, počele su ozbiljne političke trzavice (Kosovo), ali još nije bilo jasno kuda će sve ići. Pankrti su dobijali nagrade SKOJ-a, Houra još nije lupao petama za Hrvatsku (čitao je i Borbu i Mladinu, a zapravo je pevao isto što i Bregović), Idoli su koristili Kalajiča i Bunuševca (kakav duet, a?) za promociju svog pravoslavnog roka (pitam se šta danas V Divljan misli o svojoj ćirilici iz 1981.), parodirali i paradirali sa socrealističkim motivima (Maljčiki, Malena), Parafi pevali o miliciji od koje nema bolje, Rundek o pa pa proleterima koji idu na svoje piknike po Zagorju, El Org o klasnim podelama (Zlatni papagaj) ali sve je to, manje više, bilo nemušto. Pravi soundtrack 80-tih su bili Zana, Bajaga, Dorian Gray- totalna besvest, heroinski tripovi, jugoslovenske ture, uvek nasmejana Duca Marković. I to je baš ono za čim vlada nostalgija- za tom besvesti i nesvesti, vremenom velike inercije, u kome se nisu morale donosti važne i bolne odluke.
pape92 pape92 23:53 06.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Hvala vam, obojci, na sintezi, i prispevku koji je na liniji onoga što, u verovatno preambicioznom zahvatu mislim da kažem o osamdesetim (što bi rekli na partijskom sastanku u to vreme: da razradim temu, heh) u sledećih par nastavaka; i jedan i drugi komentar su ono što i sam mislim (jasno je da se ne isključuju).
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:35 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

pape92
Hvala vam, obojci, na sintezi, i prispevku koji je na liniji onoga što, u verovatno preambicioznom zahvatu mislim da kažem o osamdesetim (što bi rekli na partijskom sastanku u to vreme: da razradim temu, heh) u sledećih par nastavaka; i jedan i drugi komentar su ono što i sam mislim (jasno je da se ne isključuju).

U svom magistarskom radu "ALTERNATIVNO POZORIŠTE U JUGOSLAVIJI OSAMDESETIH" na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu prikazao sam SUPERIONOST i AVANGARDNOST jedne epohe, koja je mogla poroditi demokratsko i prosperitetno društvo ili abortirati u nacional-socijalizam, sa etničkim čišćenjima i ratnim zločinima. Ta epoha zaslužuje ozbiljna naučna istraživanja, a ne blogovska pljuckanja i simulirane, na de kažem isfolirane "sinteze".
topcat topcat 00:50 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Ta epoha zaslužuje ozbiljna naučna istraživanja


Ta epoha je već bila produkt raspada sistema - zato je takva reakcija upravo u umjetnosti. Viđalo se i ranije.
Valjda imamo pravo na mišljenje i o nečemo što nismo magistrirali? Ili za sve treba fakultetska potvrda (koja još uvijek nije tapija na znanje)?

Ponekad vam zavidim - 80-te poznajem po pričama starijih "kad smo mi...onda...bla, bla..." - kad sam sama došla u doticaj s tom muzikom, više nije imala istu poruku, snagu i smisao. Ostalo je ono što je muzički valjalo ili je jednostavno samo bilo...lijepo... ; ))

Odličan blog.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:02 07.11.2009

Помоћ пријатеља

Filip Mladenović
U svom magistarskom radu...
Ta epoha zaslužuje ozbiljna naučna istraživanja, a ne blogovska pljuckanja i simulirane, na de kažem isfolirane "sinteze".

Нема проблема, Филипе, тај твој озбиљни рад (је л' стварно уме да се мршти?) свакако те стајао великог труда. Једино што си у њему био пропустио да сачуваш неку фусноту за Доктора и мене. Без бриге, ево смо ти сада и нетражено припомогли.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:06 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

topcat
Ponekad vam zavidim - 80-te poznajem само po pričama starijih...

Не брини се, Висока Мачко, кад упознаш Доктора и мене, као да си упознала осамдесете ;-)

P.S.
Не сумњам да се на ову моју реченицу до Америке чуо из Британије узлетели крик Докторовог негодовања. :))
mirelarado mirelarado 01:06 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Filip Mladenović
U svom magistarskom radu "ALTERNATIVNO POZORIŠTE U JUGOSLAVIJI OSAMDESETIH" na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu prikazao sam SUPERIONOST i AVANGARDNOST jedne epohe


Пошто си ти написао магистарски рад о алтернативном позоришту тога доба, музика осамдесетих је постала табу тема за блог? Папеов текст је изванредан приказ његовог виђења тадашње музичке сцене.

Чини ми се веома поједностављеном теза да, како кажеш, супериорна и авангардна уметност пресудно утиче на то у којем ће се правцу неко друштво развијати.
blogovatelj blogovatelj 02:07 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Pravi soundtrack 80-tih su bili Zana, Bajaga, Dorian Gray- totalna besvest, heroinski tripovi, jugoslovenske ture, uvek nasmejana Duca Marković


Svega se naravno secam sem heroinskih tripova za koje sam bio mali. Samo bih jos dodao Brenu, Miroslava Ilica, Minimaksa kao deo establismenta i Dzonija kao kontrateg prethodno pomenutima.
Doctor Wu Doctor Wu 07:38 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Samo bih jos dodao Brenu, Miroslava Ilica, Minimaksa kao deo establismenta i Dzonija kao kontrateg prethodno pomenutima.

A Danijela?? Ne, stvarno mislim da je Duca Marković, nekako, pravo lice tih 80-tih. Medijski su počele njenim dečačkim osmehom u Rokenroleru, a završile njenom konsternacijom tretmanom prema njoj na zagrebačkog Evroviziji 1990. Tuđman je već bio osvojio vlast, već je bila krenula pljuvačina Srba, i na jadnu Ducu (inače, poludubrovčanku po ocu) su se istresali kao na jugokomunistkinju (još nisu bili smislili onaj termin "komunoćetnici" ). Totalno se pogubila i mislim da je nedugo posle toga zapalila za Lisabon.

Što se tiče Đonija, slažem se, ali njega je ogromna većina publike slušala kao narodnjake, dakle Miroslava Ilića, Brenu, Bregovića. Balkan, Fafala i Nemoj po glavi druže plavi su bile pesmice koje su mu obezbeđivale publiku, a slabo je ko razmišljao koji su to mrtvi fazani koji lete iznad naših glava, koja je to prevara dovedena do neprepoznavanja (iz Filipovih odgovora, čini se da neki ni danas ne prepoznaju tu prevaru) i koje je to proljeće 13. u decembru. Previše pitanja i ne uvek prijatni odgovori.

Bilo je svetlih, pre svega medijskih, primera u 80-tim (Petkom u 22, Start, Polet, Džuboks, Vidici, galerija Sebastijan, SKC, Škuc, Lapidarij, KPGT, Studio B) ali to je sve (osim Starta) išlo na mahove i bilo je zasnovano na uverenju da živimo u najboljem od svih svetova koji je trebalo samo malo popraviti. Kad je krajem 80-tih postalo jasno da nije problem u konstrukciji nego u temeljima, ljudi su počeli da traže nove osnove. A kako su ih našli, saznali smo 90-tih.
Doctor Wu Doctor Wu 07:55 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Не сумњам да се на ову моју реченицу до Америке чуо из Британије узлетели крик Докторовог негодовања. :))

Tačno! Vratite nam 70-te!!! Sinoć čuo Claptona i Winwooda, Can't find my way home i Little Wing, i pomislio: Bože , kakvo smo mi đubre zvali muzikom 80-tih.

Prašak Crni bik, Milka, Nestle čokolade, Eurokrem se tek pojavio, Fest (i na njemu Hitch, Jack Nicholson, Sofia Loren, Paul Schraeder) i Duke Ellington u Domu sindikata, Dalibor Bulj baletan reguliše saobraćaj ispred Terazijskog tunela, Gazela tek otvorena (tada se istom u pola 4, tj vreme komunističkog rush houra, moglo samo prozujati), kao i Beograđanka- najveća zgrada na Balkanu, Babin kuk, jedina dilema koju je narod imao bila je da li gradski autobusi treba da budu crvene ili zelene boje, Đoka Vještica otvarao fontane, nikom nije padalo na pamet da dočekuje košarkaše iz Manile... E, al' onda su došle 80-te i vreme da se vraćaju krediti...
Milan Novković Milan Novković 11:02 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Не брини, Висока Мачко, кад упознаш Доктора и мене, као да си упознала осамдесете ;-)

U opuštenoj varijanti...



...ili spremne za koncert (sa Papeom i Kumom) (Filip je propustio da bude glavni na foto aparatu)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:10 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Види, Милане, мене је лако препознати: на обе фотографије ја сам онај с наочарима. Али Доктор и даље остаје тајна...


Иначе, Докторе, онај твој трактат о Дуубравки Марковић као икони осамдесетих отворио ми је очи ;-)
Milan Novković Milan Novković 11:17 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Али Доктор и даље остаје тајна

Opkolićemo ga Vučko i ja jednog dana, kad nas put navede na Cambridge, ili kad nam dojave da je krenuo putem Glazgova ili Londona
Unfuckable Unfuckable 14:56 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Dalibor Bulj baletan reguliše saobraćaj ispred Terazijskog tunela

mislim da je u pitanju bio Jovan Bulj
(Dalibor je - Brun)
pape92 pape92 15:36 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Doktore,
ote mi disertaciju Ja lepo napisah, biće nastavka. No deo o Duci ću jednostavno morati da prepišem. A bogami i još poneki.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:38 07.11.2009

A sada imamo paradu kiča i šunda

Filip Mladenović
u kreativnom, umetničkom, teatarskom, filmskom, muzičkom... smislu vrhunac proevropskog i demokratskog razloga opstanka jugoslovenske ideje. Ujedno, u generacijskom smislu, OSAMDESETE su izvor trajnog nadahnuća za sve nas rodjene posle klanice II svetskog rata. Te godine "novog talasa/novog vala" bile su dokaz da je drugačiji svet ipak moguć! OSAMDESETE su mrtve, živele OSAMDESETE!

Potpuno ste u pravu, samo kad pričate o tome odmah će vam pripisati jugonostalgiju, da ste komunjara, da ne razumete šta su prave naše vrednosti, pa će vam čak reći i izvorne.Sada imamo paradu kiča, šunda.....
Iako se ne moramo u svemu složiti sa onim što je napisano u jednom komentaru u Borbi, ali vredi pročitatai.
Parada kiča, šunda, sponzoruša i „kontroverzinih" biznismena
Unfuckable Unfuckable 15:39 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Tačno! Vratite nam 70-te!!!

au evo još jednog hipika
Bili Piton Bili Piton 16:10 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...



Samo jedna mala ispravka, ne narocito bitna: Rokenroleru je prethodio "Pop Ekspres" koji su vodili (ako se ne varam) Duca i Marko Jankovic, i koji je bio u svakom pogledu preslikani Top of the pops i isao je nedeljno - ta emisija belezi i prvo TV pojavljivanje Pekinske patke sa "Belom sljivom". Od toga ce kasnije nastati "Hit meseca".

Inace sedamdesete i osamdesete su bile jedine dve dekade u kojima se moze govoriti o nekakvom usponu YU popa i roka, pa mi je malo bez veze da se jedne od te dve dekade tako lako odricemo - iako i ja vise volim sedamdesete, iz razumljivih razloga (disko), ne samo kod nas nego uopste.
Unfuckable Unfuckable 16:17 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

ja ne mislim da se odričemo, to samo Wu malo zeza krizu - međutim, kada se pogleda sa ove distance meni je jako zanimljivo ovo papeovo "čitanje" okolnosti pod kojima je siroti YU pank odrastao, i moram da kažem da mi je vrlo zanimljivo i autentično to tumačenje - vadi mi iz "arhive" sliku pankera iz veoma dobrostojećih bg kuća sa sve Marlborom u džepu, a takvih je bio - pun grad.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:20 07.11.2009

Re: A sada imamo paradu kiča i šunda

Milan Karagaća
Potpuno ste u pravu, ФИЛИПЕ, samo kad pričate o tome odmah će vam pripisati jugonostalgiju, da ste komunjara, da ne razumete šta su prave naše vrednosti, pa će vam čak reći i izvorne.

Видим, Милане, да је и теби и Филипу аргументација јача страна. Њему јер је написао магистарски рад, па мисли да је то довољна потврда тачности свега што је изрекао, а теби по пукој снази властитог мишљења: тачно је јер ја тако мислим. Занимљиво. (Треба испробати тај механизам и другде; рецимо, једноставно изрећи мисао или написати магистарски рад насловљен: Гравитација не постоји.) Да не кажем колико је утемељена она оптужна страна твог коментара. Ни Доктор ни ја речју нисмо споменули ни југоносталгију, ни комуњаре, ни изворност...

Дакле, ни мој, овом приликом, докторски брат по перу ни ја нисмо спорили неке ствари, него их стављали у одговарајући и могућни контекст, дајући при том и некакво утемељење зашто мислимо онако како мислимо. Потом, очигледно је да ниси ни прочитао како ваља све што је написано, иначе би разумео да су, по мом, суду, осамдесете године оне у којима долази и до слома и укидања једног друштвеног устројства где уметност (књижевност, позориште, филм, музика, сликарство...) има доста повлашћену и специфичну позицију. (Тај процес се на Западу био далеко раније одиграо.) Ја, додуше, нисам написао магистарски рад о томе, али јесам, поводом једне књиге која се управо бави тим питањем, срочио подужи чланак и објавио га када је за то била прилика. Да не понављам тамо изречено, онима које ова тема интересује може бити корисно да га прочитају, и то на овом месту.

Моја малициозна примедба могла би да гласи: прошло је доба када се исправност нечијег мишљења утврђивала декретом. Ма колико не желео да будем малициозан, мислим да није згорег ипак је овде оставити.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:22 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

No deo o Duci ću jednostavno morati da prepišem. A bogami i još poneki.


wu davaj još,
što volem kad se komentari uglavljuju u čitavu priču...
(a volem i kad se wu razneži)
:)

pape,
citiraću sebe iz komenta koji upravo obrisah:
uuuu jeee, kakav tekst!

i p.s.
asocijacija na tvoje crtice: bumbar kad rekapitulira...
Doctor Wu Doctor Wu 18:17 07.11.2009

Re: A sada imamo paradu kiča i šunda

Видим, Милане, да је и теби и Филипу аргументација јача страна.

Sve mi radi, samo mi Karagaću ne diraj.
mirelarado mirelarado 20:54 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

pape92
. No deo o Duci ću jednostavno morati da prepišem.


Само мала напомена да се Дуца из Лисабона доцније ипак вратила у Србију. Барем је пролетос водила конферансу за једну џез свирку којој сам присуствовала.
houp houp 21:14 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

...Hit meseca ( TV )...
(muzička emisija Televizije Beograd scenarista Mladena Popovića sa popularnom voditejkom Ducom Marković (u prugastim pantalonama i dubokim starkama), slatkom kao naš pubertet - ćerkom beogradske anchorwoman 60-ih, Ljiljane Marković)


Rađena je po uzoru na britanski Top of the Pops, promovisala je domaći pop, od "Laibacha do Lakih Pingvina". Emisija je zapravo bila top lista najpopularnijih dvadeset domaćih muzičkih numera iz bivše Jugoslavije.
Od 1981., kada je počela da se prikazuje, išla je ponedeljkom na prvom, a onda u svojoj napopularnijoj fazi na drugom programu, jednom mesečno.
Voditeljka Duca Marković bila je prava novotalasna gradska devojka koja je urbani duh svog vremena uspela da prenese na male ekrane. U to vreme JRT je imao dovoljno para da svake nedelje snimi po tri ili četiri sasvim nova spota bendova iz cele Ex-Jugoslavije i da ih potom prikaže kao predloge u emisiji „Hit meseca“. Spotovi su radili provereni reditelji poput Miše Vukobratovića ili Stanka Crnobrnje, ali i mladi Zoran Pezo, Vladimir Slavica, Goran Gajić, Mihajlo Stanić. Scenaristi spotova i prigodnih skečeva bili su Zlatan Fazlagić, Vladimir Đurić i Milutin Petrović. Oni su bili kreatori humorističkog specijala u okviru „Hita meseca“ koji se zvao „Piratska televizija“, rađenog po uzoru na slavni britanski šou „Monti Pajton“. Emisiju „Hit meseca“ nasledio je sličan format koji se zvao „Rok Odeon“ i koji je režirao Darko Bajić.
pape92 pape92 22:47 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Tnx houp.
houp houp 23:00 07.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

you welcome :)
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:44 08.11.2009

Re: A sada imamo paradu kiča i šunda

Očiti nesporazum verovatno zbog toga što sam članak koji takođe govori o temi nastavio na Filipov komentar jer mi je prosto izgledalo da može u tom kontekstu da se čita.
Ni jednog trenutka nisam sporio tvoje i doktorove komentare, a ako ste shavtili da je na bilo koji način usmereno ka vama ja se izvinjavam.
Видим, Милане, да је и теби и Филипу аргументација јача страна.

Pošto nisam ulazio u polemiku nisam ni pretendovao da dajem argumentaciju, osim tekst koji otprilike ilustruje to o čemu piše.Nevezano za tvoje i doktorove stavove ja sam samo hteo da kažem da ako neko kritikuje ovaj današnji kič i slučajno kaže da je nekada bilo dobrih i boljih stvari odmah mu pripišu to što rekoh.
Дакле, ни мој, овом приликом, докторски брат по перу ни ја нисмо спорили неке ствари, него их стављали у одговарајући и могућни контекст, дајући при том и некакво утемељење зашто мислимо онако како мислимо.

Ja uopšte nisam ulazio u polemiku niti šta sporim tebi ni doktoru.
Моја малициозна примедба могла би да гласи: прошло је доба када се исправност нечијег мишљења утврђивала декретом. Ма колико не желео да будем малициозан, мислим да није згорег ипак је овде оставити.

Nema nikakvog razloga za malicioznost je ni ja nisam bio maliciozan niti sam za to imao razlog, i to što sam rekao kako neki brane današnju nekulturu i dekadenciju ne odnosi se uopšte ni na tene ni na doktora jer iz vaših komentara nisam ni mogao shvatiti tako.
blogovatelj blogovatelj 05:36 08.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

Vratite nam 70-te!!!


Sedamdesetih se secam samo iz najranijeg detinjstva.
Kada sam kasnije bio student u NS (kraj osamdesetih i pocetak devedesetih) gazdarica mi je pricala kako je ona kao student iz Sarajeva isla za BG sredinom sedamdesetih. Uvek avionom do BG, pa iz BG za NS vozom, studenti su za domace letove imali popust od 90% ?! To su njene reci, ja u to ni dan danas ne verujem.
Kaze da je glavni problem pred neki praznik bio da li avionom ici za Portoroz, Pulu, Dubrovnik, Ohrid itd...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:53 08.11.2009

Re: A sada imamo paradu kiča i šunda

Milan Karagaća
Ni jednog trenutka nisam sporio tvoje i doktorove komentare, a ako ste shavtili da je na bilo koji način usmereno ka vama ja se izvinjavam.

Извињење се, наравно, прихвата, јер сада, по твом објашњењу, видим да уопште ниси мислио оно што си написао. Дешава се.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:27 09.11.2009

Re: A sada imamo paradu kiča i šunda

Predrag Brajovic
Milan Karagaća
Ni jednog trenutka nisam sporio tvoje i doktorove komentare, a ako ste shavtili da je na bilo koji način usmereno ka vama ja se izvinjavam.

Извињење се, наравно, прихвата, јер сада, по твом објашњењу, видим да уопште ниси мислио оно што си написао. Дешава се.

Hvala sto prihvati izvinjenje a kako si poceo ubedices me da nisam ni pisao.
Da li se ti slazes sa bilo kojom konstatacijom u tekstu koji sam linkovao.Ako da, onda se slažeš da smo naročito u muzici, naravno ne računam klasičnu mada se i njoj manje poklanja pažnje no nekada, otišli dosta u srozavanje.
Ako slučajno kažeš da nam je narodna i zabavna muzika lošija nego što je bila, odmah će ti reći da nemaš kriterijum jer si ideološki indoktriniran. To što nema nikakve veze sa ideologijom njih ne interesuje.
pnbb pnbb 15:49 09.11.2009

Re: OSAMDESETE su...

studenti su za domace letove imali popust od 90% ?! To su njene reci, ja u to ni dan danas ne verujem.

da, ali kao grupa od najmanje 9 preko ferijalnog saveza... nijednom na more nisam isao vozom...
Unfuckable Unfuckable 13:15 06.11.2009

samo na

osnovu viđenog u preview siguran sam da imamo malo remek - delo ovde.
Ne pada mi na pamet sada da čitam i upropaštavam si filing, preporuka odmah a čitanje - uveče
pape92 pape92 13:21 06.11.2009

Re: samo na

Što bi rekao Tarantino: just sit back and enjoy
Unfuckable Unfuckable 02:01 07.11.2009

Re: samo na

just sit back and enjoy

evo sad se "punim" - koliko lepih i zanimljivih detalja !
pazi :
No, pank je u socijalističkoj Jugoslaviji bio kao društveni pokret osuđen na propast. Naime, potpuno je prihvaćen od strane državnih institucija - ima li težeg udarca za buntovnike. Objašnjenje je jednostavno: pank, rođen u ekonomski posrnuloj Britaniji kao pobuna protiv svega, bio je u suštini pobuna protiv imperijalističkog, majkumobožju, društva. Pomalo ekscentričan za pojmove kulturnih radnika SFRJ (nećemo ih, ipak, zvati da uveličaju doček štafete) ali na pravoj ideološkoj strani, pank je sa prijateljskim osmehom dočekan sa kancelarijskih stolova.

kakvo dobro pojašnjenje, detalj o kome nisam uopše razmišljao na taj način - koje će tek u nekom od sledećih nastavaka dobiti svoj puni smisao, kladim se.
Mnogo mi se sviDŽa, samo ne pretrčavaj - pa makar imalo deset nastavaka.
medjutim92 medjutim92 13:21 06.11.2009

Opak tekst..

.. a ja i dalje drndam po Mengesovoj gitari, razmisljam o kupovini nove, ova ima 36-7 godina

jedva cekam drugi deo

samo jedna sitnica:

„ja uzalud čuvam metke" je snimljeno na albumu, sad si me poterao da preslusam, a nisam skoro.. i vise mi se svidja ovakva verzija..
pape92 pape92 13:36 06.11.2009

Re: Opak tekst..

Obojca smo nekako u pravu. Yutube i tvoja ploča daju metke, a ovaj link i moja ploča daju tetke. Interesantno.
No ono što je zaista bitno je da se Mengeš upotrebljava. Kad si poslednji put zamenio žice
medjutim92 medjutim92 13:45 06.11.2009

Re: Opak tekst..

pape92
Obojca smo nekako u pravu. Yutube i tvoja ploča daju metke, a ovaj link i moja ploča daju tetke. Interesantno.
No ono što je zaista bitno je da se Mengeš upotrebljava. Kad si poslednji put zamenio žice


Pre par meseci, nisam siguran kako bese, sad treba da naidje serija svirki pa cu verovatno opet..
pape92 pape92 13:48 06.11.2009

Re: Opak tekst..

A, svaka čast!
medjutim92 medjutim92 13:51 06.11.2009

Re: Opak tekst..

pape92
A, svaka čast!


:)

uporedio sam sad verziju s tvog linka i ovu koju imam, moguce da je "tvoja" sa singla, a da je ova "moja" s albuma ili tako nesto. Svakako, u "tvojoj" je izrazeniji bas i vokal se vise izmotava, dok je "moja" snimljena pod znatno boljim uslovima, ima drugu boju gitare..
pape92 pape92 13:59 06.11.2009

Re: Opak tekst..

Ono što je u to vreme išlo na radio su, mogu da se zakunem, bile tetke. Zanimljivo bi bilo čuti je li to bilo tako zbog cenzure, što bi bilo smešno i za ono vreme, ali nikad se ne zna, ili iz umetničkih razloga. Možda se radi baš o radio cenzuri, formalne ne bi (nije) bilo ali su procenili da će ih sa tetkama više puštati nego sa "metkama".
medjutim92 medjutim92 14:19 06.11.2009

Re: Opak tekst..

pape92
Ono što je u to vreme išlo na radio su, mogu da se zakunem, bile tetke. Zanimljivo bi bilo čuti je li to bilo tako zbog cenzure, što bi bilo smešno i za ono vreme, ali nikad se ne zna, ili iz umetničkih razloga. Možda se radi baš o radio cenzuri, formalne ne bi (nije) bilo ali su procenili da će ih sa tetkama više puštati nego sa "metkama".


cek, ja tek sad nesto skontao..

Tetke se pominju u obe verzije, ali "prilike retke" i "metke" razlikuju verzije..

cisto da se ne pogubimo
pape92 pape92 14:31 06.11.2009

Re: Opak tekst..

Jeste, zaneo sam se. Poslednjih decenija, čim vidim tetke, pomislim na metke i tako...
Unfuckable Unfuckable 02:04 07.11.2009

Re: Opak tekst..

"moje šanse baš su retke"
nema metaka, koliko se sećam
Uzgred : velika premijera budućeg gitariste "Radničke kontrole" u busu ka ekskurziji podrazumevala je, a što ne reći - perrrfektnu izvedbu "Bele šljive"
(keyword, u tom - osmom - razredu : "Ostajem bez seksa ja, a i bez nje!"
a, kao - bilo ga
leverkin leverkin 13:27 07.11.2009

Re: Opak tekst..

Naravno da je bila cenzura, jer u to doba se procenjivalo da su seksualne aluzije isto tako ozbiljno moralno podrivanje sistema, i zastranjivanje, samo je bilo pitanje da li je neko tamo od urednika ili neko iz Komiteta upoznat sa doticnim zargonom, da li je bas iz tog kraja Jugoslavije pa da skonta da to lici na seksualnu aluziju. To sto su neke pesme prolazile kao Fafala si mi, i tako dalje, znaci da niko nije ocenio da tu ima nesto otvoreno pornografski, a da je procenjeno, bilo bi skinuto. Ali i inace su Dzonijeve pesme cesto bile u nemillosti na radiju itd, zbog psovki - kao "kurvini sinovi", napr. Zanimljivo je da je malo sta bilo stvarno zabranjivano, nego bi bilo prosto sklonjeno sa glavnih stanica, negde zatureno, pa propustano s vremena na vreme.

Svidja mi se ovo objasnjenje: da je pravi razlog za mlitavost panka u Jugoslaviji - ne strah od sistema, nego prosto nedostatak motivacije i klasne svesti u zemlji, sto kaze autor - malo ko je bio bio bas TOLIKO nezadovoljan sistemom. Ja bih da dodam: malo ko je bio SVESNO nezadovoljan sistemom. Zato kad se pojavio nacionalizam krajem osamdesetih, svi su ga prigrlili kao objasnjenje svih svojih nezadovoljstava od ranije - ispalo je da je nacionalna svest spas od svega: nezaposlenosti, malih plata, ideoloskog i intelektualnog mediokritetstva, nesposobnih i podmitljivih direktora, sterilnih politicara, inflacije...Mali je sloj ljudi bio SASVIM zadovoljan bivsom Jugoslavijom, vecina je zapravo bila gladna mnogih stvari, ali umesto da se spakuje i ode na zapad i potrazi to, uskocili su u mrznju prema svome bliznjem, tu su videli svoju sansu da napreduju u zivotu...Jugoslaviji postavljenoj kao socijalistickoj zemlji - nije bilo spasa. Da je drugacije bila uredjena, decentralizovana ekonomski (a ne samo administrativno, po Kardeljevom sistemu), da je dozvolila drugacije principe odlucivanja i organizovanja, osim po komunickoj partiji/savezu komunista, danas bi bila nesto kao Spanija ili Irska, sa problemima, ali ipak sa jednom cvrstom elitom, i cvrstim gradjanskim slojem, a onda, prirodno, i sa doslednijim pobunjenicima protiv sistema. Zanimljiv blog, jedva cekam sledece nastavke.
pape92 pape92 15:41 07.11.2009

Re: Opak tekst..

Hvala na komentaru, preporučujem ga.
nkica.akrobata nkica.akrobata 13:50 06.11.2009

Profesor...

...jedini pravi jugoslovenski punk bend Pekinska Patka!
Samo su oni skontali pricu...ostali su Sex Pistolsi!
˝God save the Tita˝!
pape92 pape92 14:01 06.11.2009

Re: Profesor...

Svakako je da su ukapirali kako da pank predstave "lokalnom življu" bolje od bilo koje druge grupe.
die hard die hard 20:59 06.11.2009

Re: Profesor...

...jedini pravi jugoslovenski punk bend Pekinska Patka!


Sve to mi se dopadalo dok nisam procitao pre 5-6 godina Contin intervju iz Kanade u kome je ispljuvao sav taj rad oko Pekinske patke.Bilo mi je krajnje cudno sve u tom intervjuu.Posle toga napravise neko reizdanje ovde ( ili vec kako bese ) i kao nista od one price iz intervjua.Mislim, tako se nekako secam a volim povremeno da cujem PP.
Inner Party Inner Party 14:09 07.11.2009

Strah od monotonije

die hard
...jedini pravi jugoslovenski punk bend Pekinska Patka!


Sve to mi se dopadalo dok nisam procitao pre 5-6 godina Contin intervju iz Kanade u kome je ispljuvao sav taj rad oko Pekinske patke.Bilo mi je krajnje cudno sve u tom intervjuu.Posle toga napravise neko reizdanje ovde ( ili vec kako bese ) i kao nista od one price iz intervjua.Mislim, tako se nekako secam a volim povremeno da cujem PP.


Ja sam prvi album Pekinske Patke uvak kapirao kao parodiju na pank, i kao takav je OK...

Drugi album PP je ono na sta zaista treba obratiti paznju!
To je vec ozbiljniji poduhvat!

sybil sybil 14:15 06.11.2009

ja sam pocetkom 80-ih

bila dete i bolje da se javim kada se bude govorilo o kasnim 80-im.

samo opste mesto kako su nam se posle 80-ih desile 90-te. tokom 80-ih se desio novi val, ali je i radio sabac doziveo procvat, lepa brena je imala vise prodatih ploca od azre i ekv zajedno, drugi je bio bora corba, a gde su sarlo akrobata, ekv i azra? novi val nikada nije bio mainstream. na kraju nas se radio sabac dokrajcio.

moj ujak cesto kaze da je njegova generacija nakaradna jer su svi slusali narodnjake, a niko bitlse. takvi su nas sahranili.

volim ovu stvar


pape92 pape92 14:24 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

Sretno dijete, siguran sam. Ukoliko me bude držao drajv da pišem, o ovome što si pomenula će biti reči "u nekom od narednih brojeva". O Šarlu svakako. Što ne znači da nije dobrodošao i sada.
myredneckself myredneckself 15:32 06.11.2009

osamdesetih

Priča o osamdesetim biće ponajviše priča o muzici koja je pratila to vreme.

je izbio i prvi politički skandal i prava frka, oko stihova bore čorbe, jedan od mnogih koji će riblju čorbu kasnije pratiti
("za ideale ginu budale"..."kreteni dižu bune i ginu"...), kaže wikipedia , a i sećamo se... (Na zapadu ništa novo)

League of Communist Youth of Bosnia and Herzegovina demanded for Mrtva priroda to be banned because of the lyrics "Za ideale ginu budale" ("Fools get killed for their ideas" and "Kreteni dižu bune i ginu" ("Jerks organize uprisings and get killed" from the song "Na zapadu ništa novo". Before the concert in Sarajevo, Đorđević had to write an explanation for this problematic lyrics. This was only an beginning of the political censorship Đorđević will fight in the rest of his career.
pnbb pnbb 15:33 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

novi val nikada nije bio mainstream.

kako nije, pa samo ovde na blogu mozes da skupis bar par milona koji se kunu da su bili na prvoj probi sarla...
ima i jedan sto je bio na koncertu paket aranzmana...
znam da sam dosadan s ovim, ali mnogo mi smesno
Colin_bgd Colin_bgd 15:50 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

ima i jedan sto je bio na koncertu paket aranzmana...
A i steta sto je Paket Aranzman prestao sa radom odmah posle drugog albuma…
pnbb pnbb 15:57 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

Colin_bgd
ima i jedan sto je bio na koncertu paket aranzmana...
A i steta sto je Paket Aranzman prestao sa radom odmah posle drugog albuma…

pevac otisao u vojsku... bubnjara ostavila riba ... basista se ozenio...
Colin_bgd Colin_bgd 16:00 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

pnbb
Colin_bgd
ima i jedan sto je bio na koncertu paket aranzmana...
A i steta sto je Paket Aranzman prestao sa radom odmah posle drugog albuma…

pevac otisao u vojsku... bubnjara ostavila riba ... basista se ozenio...
A gitarista uplatio prvi paket aranzman u "Yugotours"-u i nestao bez traga...
pnbb pnbb 16:14 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

... we should have known they ll never get far...
mirakulus mirakulus 19:04 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

pnbb
novi val nikada nije bio mainstream.

kako nije, pa samo ovde na blogu mozes da skupis bar par milona koji se kunu da su bili na prvoj probi sarla...
ima i jedan sto je bio na koncertu paket aranzmana...
znam da sam dosadan s ovim, ali mnogo mi smesno

Evo ja sam bio u SKC-u na jednom od prvih predstavljanja sarla i Idola. Negdje druga polovina lipnja 1980 i uz njih su nastupale jos neke grupe kao Suncokret samo s Jandrolickom i Vruc vetar. Tu sam vecer kupio Vidike u kojima je bio singl Idola Plastika i Retko te vidjam sa devojkama a s druge strane je svirao na klaviru mislim sandorov.
pnbb pnbb 19:27 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

bio u vojsci?

mirakulus mirakulus 20:35 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

bio u vojsci?

Ne.
crossover crossover 22:57 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

mirakulus
Tu sam vecer kupio Vidike u kojima je bio singl Idola Plastika i Retko te vidjam sa devojkama a s druge strane je svirao na klaviru mislim sandorov.

Тај број Видика је прилично битан и у мом космосу, и ја га се сећам по веома занимљивим догађајима у музици и уметности. На синглу се налазе на А страни песме Идола „Помоћ, помоћ“ и „Ретко те виђам са девојкама“, а на Б страни песник и сликар Слободан Шкеровић чита своју поему „Поклон“ уз клавирску пратњу А. Шандорова. Иначе, Шкеровић је био један од уредника Видика, у редакцији коју су годину дана касније отерали комунисти, па је на место гл. и одг. уредника постављен commie apprentice Жељко Симић (да, тај што је касније сликан како декра паре).
Сличне ствари су се дешавале и у Студенту, углавном се знало још у припреми броја ко из редакције треба да припреми ћебе и пасту за зубе, и да каже кеви да од сутра има један мање за ручком. Све у свему, у то време је било много занимљивих догађаја и много добре музике.

Ово је омот тог сингла Идола из Видика:

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:19 06.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

Да, и ја сам се тога био сетио, и Слободана Шкеровића и песме Ретко те виђам с девојкама.

Ко жели да "установи" феноменолошку разлику између оног и овог доба треба да послуша и прераду споменуте песмe ВИС-а Идоли коју изводи grupa E.N.I. - Rijetko te viđam sa djevojkama.
blogovatelj blogovatelj 02:15 07.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

ima i jedan sto je bio na koncertu paket aranzmana...


Slusao sam svojevremeno Dejvida Gilmora kada su ga pitali kako je izgledao zivot sezdesetih.
Odgovor je bio - ko se seca sezdesetih nije bio u sezdesetim.
Inner Party Inner Party 14:13 07.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

blogovatelj
ima i jedan sto je bio na koncertu paket aranzmana...


Slusao sam svojevremeno Dejvida Gilmora kada su ga pitali kako je izgledao zivot sezdesetih.
Odgovor je bio - ko se seca sezdesetih nije bio u sezdesetim.


"I have troubles remembering the certain parts of our career."
"Which parts?"
"The seventies."


mirakulus mirakulus 15:41 07.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

Ово је омот тог сингла Идола из Видика:

Nije. To je omot prvog singla kojem je producent bio Bregovic. U Vidicima je bio stavljen u obican bijeli s rupom na sredini.
crossover crossover 23:53 07.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

mirakulus
Ово је омот тог сингла Идола из Видика:

Nije. To je omot prvog singla kojem je producent bio Bregovic. U Vidicima je bio stavljen u obican bijeli s rupom na sredini.

Да, у праву си, моја грешка.
Ово је тај из Видика, који је продуцирао Енцо Лесић.
blogovatelj blogovatelj 05:38 08.11.2009

Re: ja sam pocetkom 80-ih

remembering the certain parts of our career


Jel to Gilmor rekao?
Ja sam ovo za sezdesete gledao kada su pocinjali turneju za Division Bell, pa je imao neki intervju na MTV.
Colin_bgd Colin_bgd 14:36 06.11.2009

Muzicki tobogan

Ja se secam (ako je to ikome interesantno) kada su Pekinska Patka nastupili na TV-u u emisiji (mislim da je bio TV Novi Sad, ne mogu da se setim kako se zvala emisija) koju je vodio Minja Subota, subotom ili nedeljom uvece, pa je to emitovanje bilo, malo “fijaker stari”, malo Janika Balas, malo Zvonko Bogdan, malo profesor Conta. Mislim, kako covek (dete) izlozen takvim baucima da ostane normalan
pape92 pape92 14:44 06.11.2009

Re: Muzicki tobogan


Al tačno tako je bilo.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:52 06.11.2009

Bio

na prvom koncertu Patke. Ne znam godinu, SKC Sonja Marinković u NS. Totalni šok (hbga slušao tzv. džez-rok u to vreme).

Sjajan tekst Pape.
pape92 pape92 14:54 06.11.2009

Re: Bio

Hvala Budimac.
gordanac gordanac 15:07 06.11.2009

o je

Bojan Budimac

Bio
na prvom koncertu Patke. Ne znam godinu, SKC Sonja Marinković u NS. Totalni šok (hbga slušao tzv. džez-rok u to vreme).

Sjajan tekst Pape.


1979.....



..i skoro dvadeset godina kasnije:




mirelarado mirelarado 18:32 06.11.2009

Re: o je

Као неко ко спада међу оне који памте осамдесете (а још нису поумирали ;-) морам рећи да сам уживала читајући овај текст.

Панкерско поигравање комунистичким симболима. :)
mirakulus mirakulus 19:05 06.11.2009

Re: o je

Meni je Pekinska patka bio pozerski bend.
pape92 pape92 21:40 06.11.2009

Re: o je

Meni je Pekinska patka bio pozerski bend.


Ovo nije konstatacija koja bi se lako otpisala kao neosnovana. No, u krajnjoj liniji, gleda se efekat: kakve su stvari, kakav je uticaj...da li je Čonta imao autentično pankersko srce, do dna ojađeno i ogorčeno svetom u kome živi i besno na njega - naravno da nije imao, kao što ga nije imao niko u Jugoslaviji. Pozer, malo ko nije bio...ne treba precenjivati sve te ljude iz tih vremena.
Unfuckable Unfuckable 02:12 07.11.2009

Re: Bio

Sjajan tekst Pape.
Hvala Budimac.

jbg, ja čekam, dok se vi ležerno izljubite u usta - '80 pa da opalimo po "Radost Evrope"
pape92 pape92 22:50 07.11.2009

Re: Bio

Sve hoću da ti odgovorim kako se smejem svaki put kad preletim preko ovog komentara (listajući gde se dede prijavljeni novi komentator) a sad najzad i moram.
background noise background noise 16:05 06.11.2009

Ja sam osamdesetih

rastao, pa posle odrastao, svirao, visio kod SKC-a itd.

Muzicki ( moja opsesija ) 80-e su do polovine bile genijalne a posle toga dno dna. Oblacenje - uzas! Sve posle panka ninasta ne lici. Sminkanje riba? Totalna katastrofa. Opsti vizuelni ideniteti, dizajn - jezivo!

Tako da osamdesete pamtim kao najlepsih pet godina a zatim totalan fijasko. I to i kod nas i usvetu. Da nije bilo nekoliko dobrih stvari da nam osvetli pute, stvarno bi zavrsili u blatu.

Evo neceg sto sam ja voleo:



Moze kojekude da se procita i ocemu peva, taj weltschmerz me osvojio.

Colin_bgd Colin_bgd 16:16 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Evo neceg sto sam ja voleo:
Strummer & co. se ne uzimaju olako u usta…

Kad je Strummer umro 2002. na BBC website-u je neko iz Beograda (a nisam bio ja!) ostavio komentar koliko su bili veliki u Beogradu, koliko su ih ljudi i slusali i “slusali”, i da ni sami The Clash nisu nikad bili svesni koliki su uticaj imali na adolescentnu populaciju grada na uscu dveju reka tih godina…

background noise background noise 17:18 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Pa ja mislim da ih i nisam uzeo olako

A sto se uticaja tice, prosle godine na EXIT-u, izmedju Weller-a i Primal Scream cuje se sa razglasa London Calling , kad dodje refren publika koja shetka i gura se za vopi, peva kao da su The Clash na bini.

Bio sam srecan k'o malo dete, kao da me neko vratio 25 god unazad.
background noise background noise 17:22 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

A i dalje mislim da je moja opsesija Remain in Light od Heads-a najvazniji za 80-e. I uz njih Adrian Bellew i Nona Hendryx.

Btw, 82-e sam pobegao sa mora da dodjem da ih vidim u Pioniru. Matori me traili nasla me policija.
pape92 pape92 17:43 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

A jedan naš drug umesto da kupi ulaznice proneverio pare za taj koncert. Isto btw.
pnbb pnbb 18:00 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

da dodjem da ih vidim u Pioniru

propustio, arrrrrrghhh!!!!
zasto, nije mi ni danas jasno

a isao jna mejdn i nobros i .. zaboravih ko bese treci.. a na to se nisam ni lozio.. . svasta
background noise background noise 19:35 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Za mene je to bilo hodocasce po svaku cenu i tesko mogu da objasnim koliko sam bio nalozen na Remain in Light koji opet btw tada jos nije ni bio izdat kod nas. Prvo je izasao dupli uzivo. A He ads-i su bili pomalo gurnuti kod nas u stranu jer su dominantni kriticari i urednici pronalazili "vece vrednosti" u dronjcima 70-ih.


I dalje me njihov poduhvat inspirise . . .


E, ali ima i nesto drugo, tih osamdesetih je stasao i Milan a umro je na danasnji dna pre 15 god.
Doctor Wu Doctor Wu 21:56 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Btw, 82-e sam pobegao sa mora da dodjem da ih vidim u Pioniru. Matori me traili nasla me policija.

U, imao si sreće, jer se 2 sata pre koncerta još uvek nije znalo da li će ga zaista i biti, jer su sutradan držali koncert u Budimpešti. To je, koliko se sećam, bilo u okviru promocije duplog živog The name of this band, a na koncertu je, pored None i Belewa bio i Busta Jones (koji je bio pozdravljen ovacijama). To leto je u Beogradu, inače, obeležio Tom Tom Club i Under the Boardwalk a boga mi i Wordy Rappinghood. Byrne je tih meseci producirao B52 EP Messopotamia, još jedan hit bg žurki te godine.

Posle tog leta je sve otišlo pear shaped.
pape92 pape92 23:59 06.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Zapravo je koncert bio najavljen kao "pred-turnejski" u fazonu da se napravi generalna proba pred zacrtanu turneju, zato je i bio neizvesan (nije bio ugovoren, mislim ugovorom). Koliko se sećam.
background noise background noise 11:03 07.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

B52 EP Messopotamia


Cake i danas pustam na starom Thorens-105.

A i inace nema lepsih glasove od Kate Pierson i Cindy Wilson.

Ja sam dosao, ortak je kupio karte zvao sam ga iz kampa Orasac kod Dubrovnika gde su me matori naterali da sa njima idem na more. Bilo je to poslednji put.

A ortak eto nije vise ziv. Kad sam napisao ovo gore, pomislim da je malo kao in memoriam.
background noise background noise 11:18 07.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Busta Jones


Da, publika se uvek lozi na tamnpute perkusioniste, svaka cast Busti ne sporim.

Nona je carica, a malo ih je pirmetilo Belew-a koji je kad je dosao iz Crimson-a doneo sasvim novu gitaru i svi su posle to svirali ( i ja nesto pokusavao ).
Doctor Wu Doctor Wu 18:28 07.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Ja sam dosao, ortak je kupio karte zvao sam ga iz kampa Orasac kod Dubrovnika

Izgleda da smo se promašili za 3 ili 4 nedelje. Ja sam bio u Orašcu te godine, ali u vreme SP u fudbalu.
blogovatelj blogovatelj 05:45 08.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

Sminkanje riba? Totalna katastrofa. Opsti vizuelni ideniteti, dizajn - jezivo


Seti se samo prvih sverc tura u Stambol na Bosforu, prvih laznjaka Najki odatle, baletanki, suknji sa karnerima....
I stone washed farmerki
background noise background noise 21:24 08.11.2009

Re: Ja sam osamdesetih

A frizure ko sa planete majmuna ?
maricacarica maricacarica 16:13 06.11.2009

Paket Aranžman



je itekako obeležio domaću scenu... Posle Azra, Leb i Sol.... Tajm i sl.... Da, dje me nadje...
pnbb pnbb 16:40 06.11.2009

Re: Paket Aranžman

Tajm i sl..

koji ja msilim da niej ni postojao u 80 tim...
al da je obelezio, jeste
maricacarica maricacarica 21:20 06.11.2009

Re: Paket Aranžman



Ako se sećaš dueta Slađana i Dado, oni su pevali 1983. Negde izvan planeta... A Tajm i Dado su i pre toga, naravno, postojali...
Bili Piton Bili Piton 21:31 06.11.2009

Re: Paket Aranžman



Mislim da je pnbb hteo da ukaze na to da su se Tajm raspali jos tokom sedamdesetih, poslednji studijski album objavili su 1976 (Zivot u cizmama s visokom petom). Potom su objavili jos par singlova i to je bilo to. Vec 1979 Dado je objavio svoj prvi solo album, "Neosedlani" a u to vreme je vec bio oformio grupu Mama Co-co koja je svirala kao prateci bend Zdravku Colicu na turnejama.
Unfuckable Unfuckable 02:30 07.11.2009

Re: Paket Aranžman

a svo prokleto vreme se pitam gde je Bili...
mirakulus mirakulus 12:52 07.11.2009

Re: Paket Aranžman

Bili Piton


Mislim da je pnbb hteo da ukaze na to da su se Tajm raspali jos tokom sedamdesetih, poslednji studijski album objavili su 1976 (Zivot u cizmama s visokom petom). Potom su objavili jos par singlova i to je bilo to. Vec 1979 Dado je objavio svoj prvi solo album, "Neosedlani" a u to vreme je vec bio oformio grupu Mama Co-co koja je svirala kao prateci bend Zdravku Colicu na turnejama.

Grupa Tajm je jedan od posljednjih nastupa imala na koncertu "Retrovizor" u domu sportova u kombinaciji s dragim Jelicem na gitari.

Prije par godina pokusali su se ponovno okupiti no neuspjesno.
ninasimone ninasimone 19:12 07.11.2009

Re: Paket Aranžman

mirakulus


Mislim da je pnbb hteo da ukaze na to da su se Tajm raspali jos tokom sedamdesetih, poslednji studijski album objavili su 1976 (Zivot u cizmama s visokom petom).

ne secam se vise tacno koja je godina bila, 77. mozda, i u kojoj postavi: Dado Topic, Studio M u NS, drugarica i ja u PRVOM redu, totalne balavice jedva izasle iz osnovne, piskimo firnajz na Za koji zivot treba da se rodim?.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana