Društvo

Homo ludens, blog dugmići i - vox populi

gordanac RSS / 07.11.2009. u 07:43

vote-box-small.jpgBlog, kakav ga već neko vreme poznajemo (i rado mu pristupamo), ulazi (očigledno) u još jednu fazu neophodnih izmena, promena, dopuna i svega ostalog što je neophodno za bilo koji sektor, a nekmoli za internet, tu skoro "živu tvar" koja nam omogućava virtuelnu komunikaciju. (otuda u editoru novi "dugmići" za odbir kategorija sopstvenih tekstova)

I poslednjim novotarijama na BLOGb92 "bejah posvetih" tri posta u želji da, igrajući se, lakše i brže upoznamo upotrebu tada novih mogućnosti za pristup i "upotrebu" i BLOGb92 i u tom momentu nastajućeg FMb92.

B92.fm, i - kaj sad?

Blogove će svi pisati, i - kaj sad?

FM b92 Blogger`s List (update service)

U tom smislu - eto i meni i svima vama i četvrtog teksta koji nastaje usled još uvek nejasne informacije (koja je kao i svaka nejasna informacija brzinom ovećeg požara prostrujala blog-zajednicom) da nove opcije i novi design BLOGb92 izgleda podrazumeva i prestanak dosadašnje mogućnosti da članovi FMb92 pišu svoje tekstove na svom korisničkom FMb92 nalogu.

Ovaj post napisan je sa namerom da se vidi VOX POPULI, dakle za praktikovanje jedne (meni inače omiljene) discipline tj. - za glasanje.

Proces glasanja obavlja se  korišćenjem mašte da je svaki od komentara koje dodajem uz osnovni tekst istovremeno i listić i glasačka kutija, te se "click-om" na "preporuči komentar" opredeljujemo  za ponuđeni tekst u samom komentaru.

Tekst zatvaram za komentarisanje (o čemu se isto može glasati) jer mi je namera glasanje u tišini, kao što je i red kad su bilo koja glasanja u pitanju.

Rezultati glasanja bi mogli da ohrabre donosioce odluka o  eventualnim izmenama i dopunama nekih  već donetih odluka o novim i "ukidajućim" mogućnostima korišćenja i BLOGb92 i FMb92 i da dokažu da i virtuelna blog-zajednica ima mnogo svojstava prave, realne zajednice u kojoj ljudi dobrovoljno komuniciraju.

Glasati mogu, naravno, samo registrovani korisnici, time se identitet glasača proverava i dokazuje per se. I, ne može se glasati - dvaput, čime su ispunjeni svi uslovi da glasanje unapred bude proglašeno regularnim i ispravnim. Jeltakotakoje.

 p.s.

TZVRTZ!

Tehnološko-tehnička poteškoća sprečava ideju zatvaranja bloga, jer ako autor/ka sam/a zabrani komentare - ondaK ne može da se glasa, odnosno "nestaje" opcija "preporuči komentar".

Ostaje mi da nas sve jako, jako zamolim za samodisciplinu, za "uzdržavanje" od ostavljanja komentara i samo za glasanje.

Molim lepo.



Komentari (264)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 19:05 07.11.2009

Re: Ohooo,

Jednog i po.
malasneki malasneki 18:25 07.11.2009

kutija br. 1

ja sam pocela iz kotlarnice, pa dodjoh u VIP a sad sam autor. ipak mislim da potpalublje krije jos puno dobrih autora i VIP-ovaca i da kao takvo treba da opstane
jasnaz jasnaz 20:23 07.11.2009

Where there's a will, there's a way







Supermod Supermod 21:32 07.11.2009

Obaveštenje

Poštovani korisnici (komentatori, autori i čitaoci),

molim vas da uvažite izvinjenje zbog toga što obaveštenje o ukidanju servisa poznatijeg kao "blog na profilu" ili tzv. "potpalublja" nije objavljeno pre nego što je ova opcija isključena, te su nas blogeri svojim tekstovima "pretekli".

Pošlo se od pretpostavke da nešto što nije najavljeno, ne mora da bude ni odjavljeno.

Medjutim, trebalo je da budete obavešteni i to jeste propust zbog koga ste s razlogom reagovali, bez obzira što je pravo B92 da neki od servisa ukine na način kako je to objavljeno ovde link

"... RDP B92 a.d. može da promeni ili ukine servise na B92.fm s vremena navreme, iz bilo kog razloga, i bez najave, bez odgovornosti prema vama ili bilo kom trećem licu."

Pisanje "bloga na profilu" je tehnički neodrživo, a B92 je u najboljoj nameri ovu opciju ponudila i omogućila svim korisnicima koji su se na B92FM registrovali da vode "blog na profilu" koji je ne samo linkovanjem dolazio do šireg čitalaštva, što su neki zloupotrebili.

Medjutim, zahvaljujući ovom servisu, solidan broj korisnika je dobio autorsku opciju, tako da bi bila neistina tvrditi da tzv. "potpalublje" nije imalo dobru stranu. Naprotiv! Ovim putem im se zahvaljujem.

FM nije imao i nema svoj blog softver, a moderacija dela platforme poput FM-a (u jednom segmentu, jer ostali ne podležu moderaciji zbog prirode sajta) iziskivala bi dodatne resurse, koje sada nismo u mogućnosti da obezbedimo, što ne znači da u perspektivi nećemo raditi na tome.


Blog B92 ostaje prostor gde će i komentatori dobijati autorsku opciju na osnovu njihovog pisanja na Blogu, iako nije javni blog servis, (ali vas sve molim da upravo to imate u vidu - ovo nije javni blog servis). To ni jednog trenutka nije dovedeno u pitanje.

Mi posedujemo arhivu tekstova objavljenih "na profilu" i neki od korisnika koji su ih pisali će svakako dobiti autorsku opciju, nakon što ih budemo kontatirali i moderatori, koji nisu moderisali tzv. "potpalublje" pregledaju komentare i ukoliko ima povreda autorskih prava i disclaimer-a takve uklone. Za to će biti potrebno izvesno vreme, ali svakako da ćemo uložiti dodatni napor, iako su nam ljudski resursi ograničeni, da to bude uradjeno.

Zahvaljujem se svim autorima, te korisnicima koji su svojim pisanjem "na profilu" obogatili sadržaj sajta B92 i uveravam vas da će svi koji svojim komentarima budu doprinosili Blogu, imati mogućnost da dobiju autorsku opciju, te da ćemo zajednički nastaviti da gradimo Blog pa i sajt, koji je po kvalitetu i posećenosti ispred ostalih, kako saradničkih, tako i onih koji pretenduju da budu konkurentski sajtovi.


urednica Bloga









margos margos 21:56 07.11.2009

Re: Obaveštenje

O, B(l)ogu hvala te se oglasiste !
Bili Piton Bili Piton 22:03 07.11.2009

Re: Obaveštenje

Eto, better late than never.

Ja sam vec mislio da namerno cute i pustaju nas da vide dokle smo sposobni da spekulisemo sta se desava (i ko ce sve da se uvredi i da najavi odlazak )

Ipak, nadao sam se da je ovo privremeno dok se ne restrukturise blog ali - nije. Steta.

Nista, lica sa naslovne strane - prenosite tekstove autora iz bivseg potpalublja jos vise nego do sada.
trener92 trener92 22:07 07.11.2009

Re: Obaveštenje

gordanac , da li sada može da se komentariše ?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:09 07.11.2009

Re: Znači adio potpalublje?!?

margos margos 22:14 07.11.2009

Re: Obaveštenje

Nista, lica sa naslovne strane

Bili, i ti si lice. :)

PS Kod mene je rasprodato u pretplati do Nove godine.
Bili Piton Bili Piton 22:18 07.11.2009

Re: Obaveštenje

margos
Nista, lica sa naslovne strane

Bili, i ti si lice.


Ja sam hteo da se ponudim za Dragoljuba ali sam siguran da on vec ima neki aranzman


niccolo niccolo 22:19 07.11.2009

Re: Obaveštenje

Kod mene je rasprodato u pretplati do Nove godine

Hm, vidiš, sad ću ja da se pravim lud dok većina autora ne rasproda svoje termine potpalublju, a onda ću da povećam cene kao jedan od retkih kod kojih još ima slobodnih mesta...Biznis, čoveče!
Bili Piton Bili Piton 22:22 07.11.2009

Re: Obaveštenje

niccolo
Kod mene je rasprodato u pretplati do Nove godine

Hm, vidiš, sad ću ja da se pravim lud dok većina autora ne rasproda svoje termine potpalublju, a onda ću da povećam cene kao jedan od retkih kod kojih još ima slobodnih mesta...Biznis, čoveče!


Ko to rece kod Margos, brother,can you spare a post - mislim Nina Simone (Nina, come to me) - tacno je prorekao
blogovatelj blogovatelj 22:24 07.11.2009

Re: Obaveštenje

margos
O, B(l)ogu hvala te se oglasiste !


Margi, pokrenula si lavinu, Ti si bila ona prva grudva koja je povaljala sve. Cestitam
Sad se lepo vrati na svoj blog i guraj bar do 1000!
vishnja92 vishnja92 22:25 07.11.2009

Re: Obaveštenje

gordanac , da li sada može da se komentariše ?

najkomentar nedelje :)))
Supermod Supermod 23:04 07.11.2009

Re: Obaveštenje

Bili Piton


Ko to rece kod Margos, brother,can you spare a post - mislim Nina Simone (Nina, come to me) - tacno je prorekao



ninasimone je juče dobila autorsku opciju link
dragoljub92 dragoljub92 23:12 07.11.2009

Re: Obaveštenje

Bili Piton
margos
Nista, lica sa naslovne strane

Bili, i ti si lice.


Ja sam hteo da se ponudim za Dragoljuba ali sam siguran da on vec ima neki aranzman



hvala bili,samo mene retko interesuje da pišem blog,više volim da komentarišem,ali pamtiću ponudu i hvala još jednom
margos margos 23:24 07.11.2009

Re: Obaveštenje

Supermod
Bili Piton


Ko to rece kod Margos, brother,can you spare a post - mislim Nina Simone (Nina, come to me) - tacno je prorekao



ninasimone je juče dobila autorsku opciju link

Bili, tebi sad skače cena jer si srećne ruke... razmisli o tome. :)

za Ninu Simone :)
Jelena Gall Jelena Gall 23:26 07.11.2009

Re: Obaveštenje

vishnja92
gordanac , da li sada može da se komentariše ?

najkomentar nedelje :)))

bogami se ni ja dosad nisam usudila.

narode, meni su bili potrebni sati da pohvatam konce, priznajem. nisam postizavala da pratim potpalublje, jedva sam nedavno i shvatila u čemu je štos sa "tajnom vezom" potpalublja i bloga, a onda danas vidim prvo ovaj gocin blog i posle se dam u iščitavanje svega što se napisalo kod margos. pa, stigla sam npr. do pola, a otišlo mi dva sata!
e, zbog ta dva sata (koji su mi omogućili da malo bolje razumem koliko toga moderacija ovde/tamo mora samo da "prati", a da ne govorim o svemu što na blogu i radi) i zbog činjenice da se urednica oglasila, ja joj dadoh i preporuku na ovaj komentar. :)

višnja i alava će, ako ih neko tako mlade i lepe već nije maznuo, uvek moći nešto da objave preko mog bloga. (vidim da ste počeli da se delite, čak se i cene ugovaraju - e kod mene ne mož svako, al mož besplatno .) naravno i krkar, al njega ću verovatno morati da obavestim.

urednicu ću da pitam ovde javno, a ona molim neka mi odgovori kad bude znala i mogla, da li da je zasipamo predlozima za davanje autorskih opcija? evo, meni je otkako sam počela da razvezujem klupko čitajući margitin blog TO glasanje odnosno predlaganje na umu.

a za margos: ne samo zato što je pokrenula temu, nego zato što je uložila ogroman napor u mission impossible koja se zove - sagledati obe strane.
Bili Piton Bili Piton 23:32 07.11.2009

Re: Obaveštenje

margos
jer si srecne ruke... razmisli o tome. :)


Naravno da sam toga vrlo svestan
Unfuckable Unfuckable 23:38 07.11.2009

Re: račun bez Unfuckablea

za Alavu nemoj da se kladiš : naši skauti kupili su talentovanu Mladu odavno, dakle : ima da calneš kešššš.
Za višnju možda možemo da se ispogađamo : prvo da vidim kako banuje kod Tebe pa da razmotrimo deal.
gorstak95 gorstak95 23:43 07.11.2009

Re: Obaveštenje

Bili Piton
Eto, better late than never.

Ja sam vec mislio da namerno cute i pustaju nas da vide dokle smo sposobni da spekulisemo sta se desava (i ko ce sve da se uvredi i da najavi odlazak )

Ipak, nadao sam se da je ovo privremeno dok se ne restrukturise blog ali - nije. Steta.

Nista, lica sa naslovne strane - prenosite tekstove autora iz bivseg potpalublja jos vise nego do sada.


Urednica
Pisanje "bloga na profilu" je tehnički neodrživo, a B92 je u najboljoj nameri ovu opciju ponudila i omogućila svim korisnicima koji su se na B92FM registrovali da vode "blog na profilu" koji je ne samo linkovanjem dolazio do šireg čitalaštva, što su neki zloupotrebili.


Eto, da ne bude da vas nisam upozorio na vreme na posledice

Hm, jedino što me interesuje je:
Da li je ovo stav Urednice ili matične kuće?

Ako je stav urednice predlažem da se na nekom novom blogu sazove redakcijski odbor svih autora ( VIP, ne-VIP i "blog na profilu" ) gde bi se pokušala započeti rasprava o uredjivačkoj politici.

Ako je stav vlasnika kuće,bilo bi lepo da nas urednica o toj činjenici obavesti u svom obraćanju.

Ukoliko je zajednički stav i to bi bila informacija od značaja za naredni period.

Na ovaj način bi se otklonile mnoge nedoumice

@Gordanac

Izgleda da je došlo do nesporazuma o mogućnostima blog b92fm

@Makso

Izgleda da je uložen trud da se ovakve autorske opcije daju svim blogerima ipak na kraju žrtvovan

@Urednice

Stvarno mi je na kraju žao da gledam kako nakon par dana dajete saopštenje i po prvi put čitajući ga , imam osećaj da provejava da li neka natruha neslaganja ili samo blagog oblika žaljenja zbog ovakvog razvoja događaja.

@Kazezoze

Odgovor Urednice koristan je jer smo razjasnili bar ovu dilemu

FM nije imao i nema svoj blog softver, a moderacija dela platforme poput FM-a (u jednom segmentu, jer ostali ne podležu moderaciji zbog prirode sajta) iziskivala bi dodatne resurse, koje sada nismo u mogućnosti da obezbedimo, što ne znači da u perspektivi nećemo raditi na tome.


Nije bilo moderacije

Što bi rekla Jelica, da li u ovom čuču grmi zec?

i za kraj

Zahvaljujem se svim autorima, te korisnicima koji su svojim pisanjem "na profilu" obogatili sadržaj sajta B92 i uveravam vas da će svi koji svojim komentarima budu doprinosili Blogu, imati mogućnost da dobiju autorsku opciju, te da ćemo zajednički nastaviti da gradimo Blog pa i sajt, koji je po kvalitetu i posećenosti ispred ostalih, kako saradničkih, tako i onih koji pretenduju da budu konkurentski sajtovi.


urednica Bloga


Kako je krenulo, ne bih se iznenadio da neka druga kuća otvori konkurentski sajt na kom će omogućiti blogerima koji su onemogućeni da objavljuju na blogu b92 da i dalje budu viđeni.
U nadi da će se tako nešto i desiti te da će ovakva konkurencija poboljšati i ovoj blog
ostajem s poštovanjem

PS

@Gordanac
izvinjavam se što sam ovde ostavio kometar iako si zamolila da se ne komentariše.
Glupo mi je bilo da komentarišem komentar Urednice koja se oglušila o tvoju molbu postavljanjem ovog komentara kod Margos.
I koliko mi se čini , tvoja ideja o glasanju kao demokratskom obliku odlučivanja nije više aktuelna jer je doneta autokratska odluka

PPS
nadam se da ovaj komentar ni na koji način nije protivan pravilima ( disclaimeru) te molim moderaciju i uredništvo da ga ne obrišu

hvala
Jelena Gall Jelena Gall 23:53 07.11.2009

Re: račun bez Unfuckablea


Unfuckable
za Alavu nemoj da se kladiš : naši skauti kupili su talentovanu Mladu odavno, dakle : ima da calneš kešššš.
Za višnju možda možemo da se ispogađamo : prvo da vidim kako banuje kod Tebe pa da razmotrimo deal.

auh, dragi unfuck, pa ja nisam razumela - ja njima treba da platim, a ne one meni?
dobro, onda dajem više, da se nikad ne izbriše
a višnja ima kod mene da banujeeee... ih! sve će da se puši! živ bio pa video, zaboravi ti deal, znaš
vishnja92 vishnja92 00:00 08.11.2009

Re: račun bez Unfuckablea

hvala

pitoma sam ja, pusti njega...

aleksandarz92 aleksandarz92 00:01 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Kako je krenulo, ne bih se iznenadio da neka druga kuća otvori konkurentski sajt na kom će omogućiti blogerima koji su onemogućeni da objavljuju na blogu b92 da i dalje budu viđeni.
U nadi da će se tako nešto i desiti te da će ovakva konkurencija poboljšati i ovoj blog
ostajem s poštovanjem


Ovaj je malo živnuo od juče

PS
Pošto više potpalublje nema pravo pisanja, nadam se da ovim ne kršim ni jedno pravilo bloga.
niccolo niccolo 00:02 08.11.2009

Re: račun bez Unfuckablea

ja njima treba da platim, a ne one meni?

Pa naravno, ti platiš njima a onda prodaješ reklamni prostor i zaradiš
Supermod Supermod 00:04 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Jelena Gall




urednicu ću da pitam ovde javno, a ona molim neka mi odgovori kad bude znala i mogla, da li da je zasipamo predlozima za davanje autorskih opcija? evo, meni je otkako sam počela da razvezujem klupko čitajući margitin blog TO glasanje odnosno predlaganje na umu.





Autori imaju kontakt mejl sa urednicom, tako da svoje predloge uvek mogu da pošalju tim putem, pa i da obrazlože detaljno ukoliko to žele.

Svi ostali (komentatori) mogu pisati na nalog Supermod koji prate oba moderatora i urednica (modovi za vreme njhovog dežurstva, a urednica po potrebi i/ili nekad u vreme u koje modovi inače ne rade).

Predlozi će biti razmotreni. Konačna odluka je na B92, a nije mi poznato da i jedan sajt neke medijske kuće daje bilo kakvo obaveštenje o tome na koji način bira svoje blogere. Ovde, svojim predlozima možete da utičete.
Unfuckable Unfuckable 00:06 08.11.2009

Re: račun bez Unfuckablea

pitoma sam ja

budistiĆki ?


(šala, šala)

Lektorka, vidim da si nova u poslu pa ne bih previše da se eksponiram, ali nekako ne mogu a da se ne setim stiha Lakih pingvina koji ide "raspitaj se u fabrici za mene..."
dakle :
mi (ovo sad sebi persiram) - istinski znalci burze, na vreme kaptiramo izvore
he he he
myredneckself myredneckself 00:07 08.11.2009

Re: Obaveštenje

trener92
gordanac , da li sada može da se komentariše ?



Alava Alava 00:13 08.11.2009

Re: Obaveštenje

višnja i alava će, ako ih neko tako mlade i lepe već nije maznuo, uvek moći nešto da objave preko mog bloga.

za Alavu nemoj da se kladiš : naši skauti kupili su talentovanu Mladu odavno, dakle : ima da calneš kešššš.

Potpuno sam postiđena, k'o seljačka mlada, izgleda došlo vreme da opravdam nadimak
Hvala Jelena
A Anfak i ja smo stari drugari, ja sam kod njega već gostovala i to u ono vreme dok sam bila na dalajami pa nam bilo teško da se uskladimo. Sad će da fercera samo tako.
Jelena Gall Jelena Gall 00:17 08.11.2009

Re: račun bez Unfuckablea

niccolo
ja njima treba da platim, a ne one meni?

Pa naravno, ti platiš njima a onda prodaješ reklamni prostor i zaradiš

a kome prodajem reklamni prostor??? ajme, neposlovne lektorke!
(ovo me sad setilo jednog prijatelja koji je doterivao neki website, pa me pitao "kakve banere najbrže primetiš?" reko, nikakve, uopšte ih ne vidim! )
Jelena Gall Jelena Gall 00:23 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Autori imaju kontakt mejl sa urednicom, tako da svoje predloge uvek mogu da pošalju tim putem, pa i da obrazlože detaljno ukoliko to žele.

Svi ostali (komentatori) mogu pisati na nalog Supermod koji prate oba moderatora i urednica (modovi za vreme njhovog dežurstva, a urednica po potrebi i/ili nekad u vreme u koje modovi inače ne rade).

Predlozi će biti razmotreni. Konačna odluka je na B92, a nije mi poznato da i jedan sajt neke medijske kuće daje bilo kakvo obaveštenje o tome na koji način bira svoje blogere. Ovde, svojim predlozima možete da utičete.

hvala.
Lektorka, vidim da si nova u poslu pa ne bih previše da se eksponiram, ali nekako ne mogu a da se ne setim stiha Lakih pingvina koji ide "raspitaj se u fabrici za mene..."
dakle :
mi (ovo sad sebi persiram) - istinski znalci burze, na vreme kaptiramo izvore
he he he

a jel možemo da glasamo poverenje nevaljalom anfaku? bojim se da je predugo u poslu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:23 08.11.2009

Re: Obaveštenje

gorstak95
Kako je krenulo, ne bih se iznenadio da neka druga kuća otvori konkurentski sajt na kom će omogućiti blogerima koji su onemogućeni da objavljuju na blogu b92 da i dalje budu viđeni.

Таквих бесплатних и јавних платформи има тушта и тма. Ја лично користим Гуглов бесплатни блог сервис, поприлично оскудну машину, али са неким својим предностима. Изузетно графички и могућностима богат јесте wordpress; наравно, запазио сам још много других бесплатних и ничим ограничавајућих блог платформи, а неке од њих су покренули некадашњи блогери са Б92 сервиса.

Комплетан сајт РДП Б92 далеко је, по својем садржају и могућностима, изнад свих других на српском језику. Такође је, чини ми се, надмоћан и по броју читалаца који му приступају. Чини ми се да иста ствар важи и за његов блог.

Хоћу да кажем да није нужно да се овде блогује. То је ствар избора; има и толико других приступачних места, која уопште и немају никакву уређивачку политику или модерацију. Па зашто би се онда овде морало остати? Ко кога на то гони? И стално се при том заборавља да је ова платформа део медијске куће Б92. Ми смо у њиховој кући, а њихова кућа мора да зарађује паре, а паре зарађује тако што има своју уређивачку политику која им доноси или не доноси оглашиваче или политичку и финасијску подршку. А Блог? Он им доноси само трошак: обратите пажњу који су банери на њему окачени. Он је нека врста луксуза коју је ова медијска кућа себи приуштила, а у кризна времена луксуз је први који трпи. Једно десетак модератора вероватно би могло покрити већину овде објављених текстова, за које Б92 ипак на неки начин одговара. (Ако не законски, онда својим угледом и својом политиком.) Хммм, десет модератора... То је најмање, са администраторима и уредницима и одржавањем, десетак хиљада евра месечног трошка! А, рецимо, један наш јако познати web портал прошлог месеца је приходовао од реклама само 400 евра.

Драж овог места ипак јесте што је део Б92, али ми их ни на који начин не плаћамо да би нас они морали трпети. И то се мора признати. Ако не желимо да будемо деца.

Да, не сумњам да ће ми овај коментар "донети" много симпатија. (Злуради ће рећи: код уредништва.) Али чини ми се да је тако као што кажем.

И још нешто: и ја сам препоручио оно прву Горданчеву гласачку кутију. (Ја, на пример, спадам у оне ретке манијаке, који је из неких својих разлога прочитао све текстове gorrana2, замарајуће раскошног блогера.) Али, биће да то не може. Да л' због пара, да л' због политике, сасвим ми је неважно.


gordanac gordanac 00:26 08.11.2009

komentari...

Uramljivanje i "hall of fame" za sve koji pišu "jel sada može da se komentariše?"
:)))))))))))))))))

fantastikuš
vishnja92 vishnja92 00:35 08.11.2009

Re: komentari...



treba da ubace to dugmence, nema smisla...
Supermod Supermod 00:37 08.11.2009

Re: Obaveštenje

gorstak95


Hm, jedino što me interesuje je:
Da li je ovo stav Urednice ili matične kuće?

Ako je stav urednice predlažem da se na nekom novom blogu sazove redakcijski odbor svih autora ( VIP, ne-VIP i "blog na profilu" gde bi se pokušala započeti rasprava o uredjivačkoj politici.

Ako je stav vlasnika kuće,bilo bi lepo da nas urednica o toj činjenici obavesti u svom obraćanju.

Ukoliko je zajednički stav i to bi bila informacija od značaja za naredni period.

Na ovaj način bi se otklonile mnoge nedoumice



Kao urednica, prenosim stav B92.
Ovim su sve nedoumice otklonjene.



....



PPS
nadam se da ovaj komentar ni na koji način nije protivan pravilima ( disclaimeru) te molim moderaciju i uredništvo da ga ne obrišu

hvala



Ovaj komentar jeste protivan pravilima, jer ste njime nakon godinu i kusur dana i tridesetak komentara koje ste za to vreme napisali, skrenuli pažnju na sebe, pa je ustanovljeno da ste klon. Komentar nece biti obrisan, ali će nalog biti banovan.


molim i drugi put
Unfuckable Unfuckable 00:38 08.11.2009

Re: Poverenje i pomračenje

a jel možemo da glasamo poverenje nevaljalom anfaku? bojim se da je predugo u poslu

Nemaj straha, samo volim da lupetam subotom uveče ;
Inače, ja već savetovao Jednog, doduše slabije pismenog, da okači neki blog tak'e tematike, čisto da pojača posetu i fb reputaciju
rastinjak rastinjak 01:04 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Ако не желимо да будемо деца.


Ovo mi je previše banalizovan pristup, ako se ne slaganje sa odlukom o ukidanju autorske opcije i otvoreno negodovanje smatra dečijim ponašanjem. Mislim da su reakcije poptuno prirodne i opravdane, ako se ne bi pobunili negodovanjem ispalo bi da nam nije ni stalo, što u osnovi nije tačno, meni lično je stalo do te opcije ali to što je više nema ne znači da ću otpočeti krstaški rat ili se povući u ćošak i žaliti nad svetskom zaverom koja se obrušila na nas neposlušne iz potpalublja. Inače se potpuno slažem da je problem kontrolisati glomazan sistem kao što je blog b92, takodje se slažem da ima i nekih previše emotivnih reakcija, ali na kraju krajeva, pa ljudi smo u svoj svojoj lepoti nesavršenstva.

Nego pročitao sam jedan tekst koji možda u neku ruku opravdava postupak uprave omiljenog nam bloga:

Blogeru preti zatvor zbog pisane reči
trener92 trener92 01:26 08.11.2009

Re: Obaveštenje

myredneckself
trener92
gordanac , da li sada može da se komentariše ?





gordana je lepo zamolila ,

Ostaje mi da nas sve jako, jako zamolim za samodisciplinu, za "uzdržavanje" od ostavljanja komentara i samo za glasanje.

Molim lepo.

i samo sam ispoštovao njenu molbu( tako je kod nas u krajeviima - Bačkim - našao sam kome ću da objašnjavam ,)
, jer je jedino tako i imalo smisla ono što je postavila
a pročitao sam tekst kada je postavila ( odmah jutros , u VIP listi)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:41 08.11.2009

Re: Obaveštenje

rastinjak
Ovo mi je previše banalizovan pristup, ako se ne slaganje sa odlukom o ukidanju autorske opcije i otvoreno negodovanje smatra dečijim ponašanjem.

Нисам баш имао намеру да будем баналан или остављам увредљив коментар. Али, кад сам у једном трену кренуо да утврђујем број регистрованих блогера (а сви са могућношћу писања), разумео сам који то гломазан посао може да буде настојати држати под контролом све оне који ће на вашем сајту објавити властити текст. Како то постићи? Ја сам на три дебела слова нашао њих две хиљаде, а вероватно их укупно има преко десет хиљада. Мора се разумети да је толики број спремних на писање немогуће испратити са двоје, ако сам добро упамтио, запослених модератора. Деца овакав проблем не могу да сагледају. И плакаће за својом играчком, иако можда родитељи заиста немају пара да је купе. Њих, децу, то не интересује. Оправдано су и природно гневна, али не виде да и поред могућне жеље њихових родитеља од играчке нема ништа. Јер пара, једноставно, нема.

У ствари, хоћу да нагласим, још једном, да ни код мене нема зле воље према распуштеним ауторима из потпалубља. Да подсетим: и сам сам одатле дошао. И не спадам у оне који се свог завичаја стиде. Само желим да у оквирима стварних чињеница и могућности сагледамо проблем и његово окаснело разјашњење.
gorran2 gorran2 01:53 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Predrag Brajovic
Ја, на пример, спадам у оне ретке манијаке, који је из неких својих разлога прочитао све текстове gorrana2, замарајуће раскошног блогера
Primi moje iskreno saučešće
rastinjak rastinjak 02:08 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Деца овакав проблем не могу да сагледају. И плакаће за својом играчком, иако можда родитељи заиста немају пара да је купе. Њих, децу, то не интересује. Оправдано су и природно гневна, али не виде да и поред могућне жеље њихових родитеља од играчке нема ништа.


Pa dobro, opet smo deca koja plaču za igračkom... ... Kad smo već dece, eto, kao deca, imamo i pravo i obavezu da plačemo za njom, ne zato što smatramo da moramo da je imamo, već zato što je bila lepa igračka i bilo bi ružno da mama i tata pomisle da su džabe bacili novce na kupovinu igračke koja nama na kraju ništa ne znači... Uveren sam da niko ne očekuje da ćemo galamom vratiti blog u pređašnje stanje, jbg bilo pa prošlo...
Imamo pravo da negodujemo, bilo to opravdano ili ne. Nemamo pravo da omalovažavamo, vredjamo a nije baš ni pristojno da budemo cinični i podsmešljivi, barem prema nama, deci ...

ivana23 ivana23 02:09 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Деца овакав проблем не могу да сагледају. И плакаће за својом играчком, иако можда родитељи заиста немају пара да је купе.

Da, ali... igracka je vec kupljena. Sada mu je lepo oduzmi.
I kazi da nemas para za nove baterije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:12 08.11.2009

Re: Obaveštenje

ivana23
Деца овакав проблем не могу да сагледају. И плакаће за својом играчком, иако можда родитељи заиста немају пара да је купе.

Da, ali... igracka je vec kupljena. Sada mu je lepo oduzmi.
I kazi da nemas para za nove baterije.

Слажем се.
Све је тачно.
Проблем.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:19 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Da, ali... igracka je vec kupljena. Sada mu je lepo oduzmi.
I kazi da nemas para za nove baterije.

Ivana tačno u sridu!

Re: Obaveštenje

gorran2
Predrag Brajovic
Ја, на пример, спадам у оне ретке манијаке, који је из неких својих разлога прочитао све текстове gorrana2, замарајуће раскошног блогера
Primi moje iskreno saučešće

takodje
trener92 trener92 03:24 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Hm, vidiš, sad ću ja da se pravim lud dok većina autora ne rasproda svoje termine potpalublju, a onda ću da povećam cene kao jedan od retkih kod kojih još ima slobodnih mesta...Biznis, čoveče!

niccolo


Advokat ()
trener92 trener92 03:56 08.11.2009

Re: Obaveštenje

vishnja92
gordanac , da li sada može da se komentariše ?

najkomentar nedelje :)))


...

gordanac
Ostaje mi da nas sve jako, jako zamolim za samodisciplinu, za "uzdržavanje" od ostavljanja komentara i samo za glasanje.

Molim lepo.

je lepo zamolila.
Kod nas je tako, ništa se ne radi dok se ne pita , da je drugačije bilo bi neučtivo.
U Novame Sadu( što bi rekla gordanac) to se podrazumeva kao jedino normalno,
-ne prekida se neko kada govori
-sasluša se šta ima da kaže ,razmisli o tome šta je rekao , pa mu se lepo odgovori , nije važno da li se slažemo sa tim što je rekao
-i najvažnije : nečija želja ili molba se poštuje.( to je - Novosadski )
Zato mi malo delujemo "usporeni" ( to je samo privid, možemo mi da budemo jako nezgodni , kada nas neko dira) , kako bi rekli, volemo sve lagano .
( doduše ja se pojedo` živ ovih 15.tak sati , pa sve ne otvaram blog , a bilo je provokacija za odgovor prilično)
niccolo niccolo 09:27 08.11.2009

Re: račun bez Unfuckablea

Jelena Gall
ovo me sad setilo jednog prijatelja koji je doterivao neki website, pa me pitao "kakve banere najbrže primetiš?" reko, nikakve, uopšte ih ne vidim!



trener92
Hm, vidiš, sad ću ja da se pravim lud dok većina autora ne rasproda svoje termine potpalublju, a onda ću da povećam cene kao jedan od retkih kod kojih još ima slobodnih mesta...Biznis, čoveče!

niccolo


Advokat ()


vishnja92 vishnja92 11:52 08.11.2009

Re: Obaveštenje

trener92

gordanac
Ostaje mi da nas sve jako, jako zamolim za samodisciplinu, za "uzdržavanje" od ostavljanja komentara i samo za glasanje.

Molim lepo.

je lepo zamolila.



doduše ja se pojedo` živ ovih 15.tak sati , pa sve ne otvaram blog , a bilo je provokacija za odgovor prilično

ne pricaj mi nista o tome... jedva
gordanac gordanac 12:42 08.11.2009

:))))

vishnja92
trener92

gordanac
Ostaje mi da nas sve jako, jako zamolim za samodisciplinu, za "uzdržavanje" od ostavljanja komentara i samo za glasanje.

Molim lepo.

je lepo zamolila.




doduše ja se pojedo` živ ovih 15.tak sati , pa sve ne otvaram blog , a bilo je provokacija za odgovor prilično

ne pricaj mi nista o tome... jedva




cult cult 13:42 08.11.2009

Re: Obaveštenje


Хоћу да кажем да није нужно да се овде блогује. То је ствар избора; има и толико других приступачних места, која уопште и немају никакву уређивачку политику или модерацију. Па зашто би се онда овде морало остати? Ко кога на то гони? И стално се при том заборавља да је ова платформа део медијске куће Б92. Ми смо у њиховој кући, а њихова кућа мора да зарађује паре, а паре зарађује тако што има своју уређивачку политику која им доноси или не доноси оглашиваче или политичку и финасијску подршку. А Блог? Он им доноси само трошак: обратите пажњу који су банери на њему окачени. Он је нека врста луксуза коју је ова медијска кућа себи приуштила,


Čika Brajoviću, svega par sitnica je u zivotu nuzno. Tako da niko nikog ovde ne nagoni.
Znate, čika Brajoviću, postoje razne vrste prihoda. Neki su direktni, a neki indirektni, te se ne mogu tako lako i odmah uočiti.
Vidite, čika Brajoviću, citiranost ovdašnjih autora po medijskom nebu (..or Hadu) Srbije je tolika da je kuca B92 sigurno prihodovala. Mislim da ne postoje dnevne novine, nedeljnici, radio ili tv stanice u Srbiji, internet portali, etc...koji nisu barem jednom, a najveci broj njih vise puta, pomenuli tekstove, teme, rasprave etc, koje su se vodile na ovom blogu. Siguran sam da to nije uspelo bilo kome od konkurencije. Profit za B92, dakle, iz ovog razloga sigurno postoji, pretpostavljam da niste ekonomista, pa mi je jasno da to niste mogli znati. Pogledajte malo literaturu ako vas zanima.

Деца овакав проблем не могу да сагледају. И плакаће за својом играчком, иако можда родитељи заиста немају пара да је купе. Њих, децу, то не интересује. Оправдано су и природно гневна, али не виде да и поред могућне жеље њихових родитеља од играчке нема ништа.


Ovo je, čika Brajoviću, malčice zlurado, znate. Imate lepo izgradjen stil i lepo ste zluradost upakovali, ali - čemu? Ne znam zašto je negodovanje, koje i sami nazivate opravdanim, dečije ponašanje. To je neka viša tajna koju nikad neću dokučiti, obzirom da sigurno neću uspeti da postanem odrastao na Vaš ili (teta) Višnjin način (ona poseduje copyright za "dečije" - isp. blog Margos). Znate, ljudi često negoduju - smanjenje plata, otpuštanja, ratovi koje vode vlade, peti i šesti parkići, nestanak vode koju uredno plaćaju, nasilje na ulicama, agresivnost u saobraćaju, loš tretman u porodilištima, idiotska poreska politika vlade, korupcija....a sve su ovo teme pisane na ovom blogu...pa nisam pokretače tema shvatio kao dečicu koja plaču. Zaista nekorektno s zluradom namerom. Nepotrebno.

Elem, da ponovim, čika Brajoviću, niko nas ne nagoni
ali da nam je ovim obezvredio logiku, oskvrnuo trud - jeste.
vishnja92 vishnja92 13:57 08.11.2009

let's troll

gordanac

sam' da se notira da si prva pocela, ja se nadovezujem (Kalvinu i Hobsu ne mogu da odolim)


margos margos 14:31 08.11.2009

Re: Obaveštenje

a za margos

Hvala, Jelena. :)
Meni se nije učinilo da je tako nemoguće sagledati obe strane, polazeći od toga da najveći broj nas ima više razloga što je tu - od zanimljivih tema, diskusija, učestvovanja, ljudi, pisanja, čitanja, druženja, mogućnosti da u isto vreme čuješ i leve i desne - i da i jednima i drugima daš preporuku jer argumentovano zastupaju svoje mišljenje (iako i ovde mnogi očekuju a priori svrstavanje, ipak je lakše no u realnom životu), da pročitamo najlucidnije komentare na neku temu, da se nasmejemo, razbesnimo, promislimo.... itd itd...

Jasno mi je da ne možemo svi biti zadovoljni, kao što ni prethodnim stanjem nisu svi bili zadovoljni. Kao ni onim prethodnijim... a ni onim pre... Tako je uvek.
omega68 omega68 14:33 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Kod nas je tako, ništa se ne radi dok se ne pita , da je drugačije bilo bi neučtivo.


ništa, ništa,... nešto sam 'teo da ti kažem
al' ćeš se naljutiš
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 15:56 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Supermod
.......

tuzno :(

ne da sam nesto jako mnogo i bitno pisala (btw tekstovi jos [po]stoje na serveru http://blog.b92.net/blog/61385/lavinia_amaldi/ iako ih se ne moze direktno naci - buduci je izbrisana i opcija koja je postojala ranije - "Vidi tekstove ovog blogera" ) ali mi je bilo jako drago da - ukoliko pozelim - mogu nesto da napisem, pa makar bilo jako tesko da iko to i procita ..

pozdrav svima.... :smajli koji mase:


edit:
ivana23
Деца овакав проблем не могу да сагледају. И плакаће за својом играчком, иако можда родитељи заиста немају пара да је купе.

Da, ali... igracka je vec kupljena. Sada mu je lepo oduzmi.
I kazi da nemas para za nove baterije.

eto - : )
kratko i jasno

a btw:

Predrag Brajovic
gorstak95
Kako je krenulo, ne bih se iznenadio da neka druga kuća otvori konkurentski sajt na kom će omogućiti blogerima koji su onemogućeni da objavljuju na blogu b92 da i dalje budu viđeni.

Хоћу да кажем да није нужно да се овде блогује. То је ствар избора; има и толико других приступачних места, која уопште и немају никакву уређивачку политику или модерацију. Па зашто би се онда овде морало остати?


jedan je b92.
jos od free b92.
a to je mnogo godina da bi se sad, tek tako, moglo promeniti za nesto ;-)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:22 08.11.2009

Re: Obaveštenje

cult
Čika Brajoviću...

Деда Култе, жао ми је ако се осећаш повређеним. Рекао сам, на почетку, да ми то није намера, као и то да не верујем да ће изнесени став поводом овог питања придонети мојој популарности. Даље, уверан сам да грешиш анализирајући могућне приходе од блога; наиме, ја сам радио свејевремено у медијима, и тамо још увек имам доста пријатеља па знам ситуацију. Преброј банере на блогу и види који су; размисли, такође, да ли су они плаћени или су pro bono; подсећам и на то да сам рекао како је један сличан и јако познат web портал прошлог месеца од реклама приходовао само 400 евра. И, узгред буди речено, неке ствари погрешно претпостављаш: на жалост сам и предубоко у економији.

Ја одавно указујем како овај блог "храни" текстовима а каткад и темама многе медије, па да се из њега неретко и преписује. Али, то не доноси паре. Нешто мало угледа међу упућенијима, и то је то. Без пара немогуће је одржавати машину са 10.000 могућних корисника и аутора; она се може смањити на одрживу меру, и чекати неко боље време. (Наравно, ово је прича ако је недостатак финансијских средстава узрок сакаћења блога; опет, ако је у питању немогућност да цела ствар буде подвргнута модерацији, чак и оној политичкој, у крајњем исходу опет је реч о парама, јер (про)пуштајући текстове који су уперени или негативни по неког политичког или економског заштитника десиће се, како се то каже речником дрвосеча, да се "сече гране на којој се седи".)

Што се тиче оног што је, видим, доста њих погодило, то јест спомињање деце, ја се свима извињавам. (И деци и блогерима.) Али, деца су ту само да укажу на један принцип где се одбија суочавање са реалношћу: 1) ово није јавни блог, значи његов власник није ни у каквим обавезама према његовим корисницима 2) да би овако нешто постојало, неко мора да за то даје паре, пошто у време кризе онакав какав је био блог по својим приходима није самоодржив. И то је оно несуочавање са реалношћу за које сам, као пример, потегао децу.

Деда Култе, проблем је, како каже Ивана, што је нешто, неко време, постојало као јавно добро, и сада се оно укида. Иако то никад није у суштини било јавно добро, већ добра воља. Ње – из економских или медијских или техничких или политичких или уредничких разлога – надаље нема, па се многи осећају превареним или изневереним. Али из свега што сам рекао требало би да буде јасно да такво осећање нема своје право утемељење.

P.S. за Лавинију:
Тачно, драга Лавинија, један је free B92; али данас је тај free B92 заробљен у економску и политичку ситуацију свога доба, и не може више бити онај стари.
cult cult 17:46 08.11.2009

Re: Obaveštenje

уверан сам да грешиш анализирајући могућне приходе од блога


Čika Brajoviću, Vi kao odrastao čovek, verovatno oduvek suočen sa realnošću, shvatate da sam ja o indirektnim prihodima bloga govorio, i da od bloga korist ima cela "kuća" B92. Naravno da je blog sam po sebi neprofitabilan. Sumnjam da je i ceo portal B92 profitabilan, tj ako jeste, to je hod po ivici, jer, priznacete, ipak postoji mnostvo banera na celom portalu.

Medjutim, čika Brajoviću, čudi me da ste uveli ekonomski momenat u celu pricu jer ako pogledate ono "postovani korisnici" okaceno od strane Supermoda, a potpisano od strane urednice, videcete da se pominju nekakve "tehnicke nemogucnosti". Mozda bi neko zlurad ovo prekrstio u "vodu u koaksijalnom kablu" ali ne i ja.

Takodje, čika Brajoviću, negodovanje protiv nečega nije znak nesuočavanja sa realnošću. Ali ja sam siguran da Vi to jako dobro znate. Hteli ste samo, nazivajuci nas nerazumnom decom, iz ko zna kog razloga, mozda laka mentalna vezba u nedeljno prepodne, ili ostrenje pera i stila za vase naredne postove koje tako zeljno iscekujemo, ili, pak, nesvesna potreba za iskazivanjem lojalnosti, da nama, odanim poštovaocima potpalublja, pokušate još malkice da stanete na žulj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:29 08.11.2009

Re: Obaveštenje

cult
... ili ostrenje pera i stila za vase naredne postove koje tako zeljno iscekujemo...

Деда Култе, чак и кад прихватимо да си толики љубитељ мојих текстова, не верујем да ти се овај данашњи допао. Ево, пробаћу још једном да кажем како ми је жао ако се неко нашао повређеним због мојих ставова и што неке ауторе више нећу моћи са ове платформе да читам. Наречена злурадост, лојалност, склоност менталној гимнастици? Остављам ти, у овоме, сву слободу избора, мада и није баш неки...
gorran2 gorran2 18:33 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Predrag Brajovic
cult
Čika Brajoviću...

Деда Култе, жао ми је ако се осећаш повређеним. Рекао сам, на почетку, да ми то није намера, као и то да не верујем да ће изнесени став поводом овог питања придонети мојој популарности. Даље, уверан сам да грешиш анализирајући могућне приходе од блога; наиме, ја сам радио свејевремено у медијима, и тамо још увек имам доста пријатеља па знам ситуацију. Преброј банере на блогу и види који су; размисли, такође, да ли су они плаћени или су pro bono; подсећам и на то да сам рекао како је један сличан и јако познат web портал прошлог месеца од реклама приходовао само 400 евра. И, узгред буди речено, неке ствари погрешно претпостављаш: на жалост сам и предубоко у економији.

Ја одавно указујем како овај блог "храни" текстовима а каткад и темама многе медије, па да се из њега неретко и преписује. Али, то не доноси паре. Нешто мало угледа међу упућенијима, и то је то. Без пара немогуће је одржавати машину са 10.000 могућних корисника и аутора; она се може смањити на одрживу меру, и чекати неко боље време. (Наравно, ово је прича ако је недостатак финансијских средстава узрок сакаћења блога; опет, ако је у питању немогућност да цела ствар буде подвргнута модерацији, чак и оној политичкој, у крајњем исходу опет је реч о парама, јер (про)пуштајући текстове који су уперени или негативни по неког политичког или економског заштитника десиће се, како се то каже речником дрвосеча, да се "сече гране на којој се седи".)

Што се тиче оног што је, видим, доста њих погодило, то јест спомињање деце, ја се свима извињавам. (И деци и блогерима.) Али, деца су ту само да укажу на један принцип где се одбија суочавање са реалношћу: 1) ово није јавни блог, значи његов власник није ни у каквим обавезама према његовим корисницима 2) да би овако нешто постојало, неко мора да за то даје паре, пошто у време кризе онакав какав је био блог по својим приходима није самоодржив. И то је оно несуочавање са реалношћу за које сам, као пример, потегао децу.

Деда Култе, проблем је, како каже Ивана, што је нешто, неко време, постојало као јавно добро, и сада се оно укида. Иако то никад није у суштини било јавно добро, већ добра воља. Ње – из економских или медијских или техничких или политичких или уредничких разлога – надаље нема, па се многи осећају превареним или изневереним. Али из свега што сам рекао требало би да буде јасно да такво осећање нема своје право утемељење.

P.S. за Лавинију:
Тачно, драга Лавинија, један је free B92; али данас је тај free B92 заробљен у економску и политичку ситуацију свога доба, и не може више бити онај стари.
Čika Brajović u raljama realnosti
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:55 08.11.2009

Re: Obaveštenje

cult


Čika Brajoviću, Vi kao odrastao čovek, ...

Brajović odrastao čovek?
Sumnjam.
Unfuckable Unfuckable 19:05 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Brajović odrastao čovek?

zašto meni to niko nije ranije javio ?
nikada ga ne bih turio u vip da sam to znao.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:12 08.11.2009

Re: Obaveštenje

nije ni cultu dojavljeno..
vishnja92 vishnja92 19:17 08.11.2009

Re: Obaveštenje

preporucila sam culta greskom
nisam tela, deda Predrage, zivota mi moga - sve se slazem s tobom, lojalna i tiha kakva vec jesam. zaozbiljski. eno pitaj... vec nekoga.


propast.

da nama, odanim poštovaocima potpalublja, pokušate još malkice da stanete na žulj

verujem da mi je ovo "nama" , tako neupitno izreceno, malicak narusilo samosvest i mrdnulo prst, necu vise nikad.
cult cult 19:36 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Остављам ти, у овоме, сву слободу избора, мада и није баш неки...


Da, sloboda izbora...pa u skladu s Blogom, na zalost.
endersgame endersgame 19:45 08.11.2009

Re: Obaveštenje


Pisanje "bloga na profilu" je tehnički neodrživo, a B92 je u najboljoj nameri ovu opciju ponudila i omogućila svim korisnicima koji su se na B92FM registrovali da vode "blog na profilu" koji je ne samo linkovanjem dolazio do šireg čitalaštva, što su neki zloupotrebili.

Medjutim, zahvaljujući ovom servisu, solidan broj korisnika je dobio autorsku opciju, tako da bi bila neistina tvrditi da tzv. "potpalublje" nije imalo dobru stranu. Naprotiv! Ovim putem im se zahvaljujem.

FM nije imao i nema svoj blog softver, a moderacija dela platforme poput FM-a (u jednom segmentu, jer ostali ne podležu moderaciji zbog prirode sajta) iziskivala bi dodatne resurse, koje sada nismo u mogućnosti da obezbedimo, što ne znači da u perspektivi nećemo raditi na tome.


Uz napomenu da nemam nameru da raspaljujem dalju raspravu ili prebacujem bilo sta bilo kome bio bih Vam zahvalan kada bi mi odgovorili na sledece pitanje....

Sta sa onima koji su se registrovali na Blog B92 (kao sto smo moja supruga i ja) a da pre toga nismo ni znali za B92FM ? Malo je glupo da ocekujem posle svega izrecenog autorsku opciju,posebno sto sam misljenja da ima mnogo kvalitetnijih blogera kao i onih koji su ovde mnogo duze od mene ali koliko sam shvatio ima jedan broj ljudi koji su kao i mi otisli direktno na Blog B92 i tamo se registrovali u zelji da pisu svoj blog ...

Uz izvinjenje mojoj sugradjanki i zahvalnost na eventualnom odgovoru...Endersgame & Chani.ns

cicmika cicmika 19:47 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Supermod
Poštovani korisnici (komentatori, autori i čitaoci),

molim vas da uvažite izvinjenje zbog toga što obaveštenje o ukidanju servisa poznatijeg kao "blog na profilu" ili tzv. "potpalublja" nije objavljeno pre nego što je ova opcija isključena, te su nas blogeri svojim tekstovima "pretekli".

Pošlo se od pretpostavke da nešto što nije najavljeno, ne mora da bude ni odjavljeno.

Medjutim, trebalo je da budete obavešteni i to jeste propust zbog koga ste s razlogom reagovali, bez obzira što je pravo B92 da neki od servisa ukine na način kako je to objavljeno ovde link

"... RDP B92 a.d. može da promeni ili ukine servise na B92.fm s vremena navreme, iz bilo kog razloga, i bez najave, bez odgovornosti prema vama ili bilo kom trećem licu."

Pisanje "bloga na profilu" je tehnički neodrživo, a B92 je u najboljoj nameri ovu opciju ponudila i omogućila svim korisnicima koji su se na B92FM registrovali da vode "blog na profilu" koji je ne samo linkovanjem dolazio do šireg čitalaštva, što su neki zloupotrebili.

Medjutim, zahvaljujući ovom servisu, solidan broj korisnika je dobio autorsku opciju, tako da bi bila neistina tvrditi da tzv. "potpalublje" nije imalo dobru stranu. Naprotiv! Ovim putem im se zahvaljujem.

FM nije imao i nema svoj blog softver, a moderacija dela platforme poput FM-a (u jednom segmentu, jer ostali ne podležu moderaciji zbog prirode sajta) iziskivala bi dodatne resurse, koje sada nismo u mogućnosti da obezbedimo, što ne znači da u perspektivi nećemo raditi na tome.


Blog B92 ostaje prostor gde će i komentatori dobijati autorsku opciju na osnovu njihovog pisanja na Blogu, iako nije javni blog servis, (ali vas sve molim da upravo to imate u vidu - ovo nije javni blog servis). To ni jednog trenutka nije dovedeno u pitanje.

Mi posedujemo arhivu tekstova objavljenih "na profilu" i neki od korisnika koji su ih pisali će svakako dobiti autorsku opciju, nakon što ih budemo kontatirali i moderatori, koji nisu moderisali tzv. "potpalublje" pregledaju komentare i ukoliko ima povreda autorskih prava i disclaimer-a takve uklone. Za to će biti potrebno izvesno vreme, ali svakako da ćemo uložiti dodatni napor, iako su nam ljudski resursi ograničeni, da to bude uradjeno.

Zahvaljujem se svim autorima, te korisnicima koji su svojim pisanjem "na profilu" obogatili sadržaj sajta B92 i uveravam vas da će svi koji svojim komentarima budu doprinosili Blogu, imati mogućnost da dobiju autorsku opciju, te da ćemo zajednički nastaviti da gradimo Blog pa i sajt, koji je po kvalitetu i posećenosti ispred ostalih, kako saradničkih, tako i onih koji pretenduju da budu konkurentski sajtovi.


urednica Bloga











Survivor
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 23:12 08.11.2009

Re: Obaveštenje

Supermod
Poštovani korisnici (komentatori, autori i čitaoci),

Pisanje "bloga na profilu" je tehnički neodrživo, a B92 je u najboljoj nameri ovu opciju ponudila i omogućila svim korisnicima koji su se na B92FM registrovali da vode "blog na profilu" koji je ne samo linkovanjem dolazio do šireg čitalaštva, što su neki zloupotrebili.


ali neki tu opciju nisu zloupotrebili, a ipak su strpani u isti kos sa onima koji jesu?
hm, znate sta hocu da kazem, zar ne
rastinjak rastinjak 00:42 09.11.2009

Re: Obaveštenje

Cika Brajović je mnogo blezoblazan cika
Unfuckable Unfuckable 22:21 07.11.2009

e pa sad

zaista želimo taj čekboks koji će se zvati "Gost Bloger", "Nova faca" ...kakogod
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:26 07.11.2009

Re: e pa sad

Unfuckable
zaista želimo taj čekboks koji će se zvati "Gost Bloger", "Nova faca" ...kakogod

Mogla bi i stalna rubrika kod svakog VIp blogera: Anđeli garavog lica.


gordanac gordanac 00:33 08.11.2009

check box...

...za tekst namenjen gostu / gošći - autoru / autorki

Ima bolji naziv:

Anđeli mastiljavih krila
(samo ne znam da li je pod "copyleft" )
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:45 08.11.2009

Re: check box...

Free share, Gordanac, free share...
Али: Give credit where credit is due ;-)
gordanac gordanac 01:00 08.11.2009

Re: check box...

Predrag Brajovic
Free share, Gordanac, free share...
Али: Give credit where credit is due ;-)

:)))))

to je esej od jedne rečenice, tako ja mislim
a ko drugi da autor bude no - Brajović, Predrag Brajović
mirelarado mirelarado 01:10 08.11.2009

Re: credit

gordanac
Predrag Brajovic
Free share, Gordanac, free share...
Али: Give credit where credit is due ;-)

:)))))

to je esej od jedne rečenice, tako ja mislim
a ko drugi da autor bude no - Brajović, Predrag Brajović


Вреди прочитати и тако насловљених неколико реченица: линк.
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:24 08.11.2009

Auuu, al'

sam se napropuštala...qq...je l' pitao kogođ kako da se sortiramo u slučaju da tema obuhvata više ponuđenih rubrika...mora li jedna ili tekst može da se pojavi u više rubrika?
Unfuckable Unfuckable 01:27 08.11.2009

Re: Auuu, al'

svećegičekIram!
sve!
gordanac gordanac 01:34 08.11.2009

:))

Jelica Greganović

Auuu, al'
sam se napropuštala...qq...je l' pitao kogođ kako da se sortiramo u slučaju da tema obuhvata više ponuđenih rubrika...mora li jedna ili tekst može da se pojavi u više rubrika?

Idi, bre, vešta ženo!
:))))

Ključna stvar je da sada tražimo "kockicu" za gost / gošća (ili : anđeli mastiljavih krila :)) kao "dodatnu" za sve već ponuđene.
Ako "čekiraš" više "kockica" verovatno te softver smešta u više kategorija, bogsvetinekazna, ili pak, softver neće imati pojma (takozvani pojmaroš softver) kojekuda da ti dene tekst, pa ondaK neće nigde možebiti, meni je logično da se "check" uradi samo na jednoj...
vishnja92 vishnja92 02:02 08.11.2009

Re: :))

softver neće imati pojma (takozvani pojmaroš softver) kojekuda da ti dene tekst, pa ondaK neće nigde možebiti

:)))

meni ga skoro zao :)
nije on kriv sto je takav, softver pojmaros u konfuziji, sirot :)
trener92 trener92 03:02 08.11.2009

Re: Auuu, al'

Unfuckable
svećegičekIram!
sve!


Ja sam svaki tekst ( dobro nisam još sve ) čekirao onako sa pet šest kockica.To onda znači da će tekst da se duplira na tih pet šest mesta .
Unakazićemo softver
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:03 08.11.2009

Re: check box...

gordanac
...za tekst namenjen gostu / gošći - autoru / autorkiIma bolji naziv:Anđeli mastiljavih krila(samo ne znam da li je pod "copyleft" )

Ja bih u nazivu, ipak, sačuvao uspomenu na kotlarnicu, možda ovako:
Anđeli garavog lica i mastiljavih krila

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:50 08.11.2009

Re: :))

Hm...a kako će izgledati naslovna to se pitam...hoće li pored tekstova na naslovnoj samo stajati rubrike koje ih "definišu" ili ćemo morati da se tražimo po rubrikama nabrojanim na naslovnoj? Zbog poradi toga pitam...
Da ne pominjem filozofsku dilemu, ako postoji rubrika "život", onda su sve ostale višak...
Goran Vučković Goran Vučković 01:34 08.11.2009

Auh,

ala se ovde brzo smrkava - što reče onaj bik iz crtaća. Propustim dva dana na blogu, a kad ono...

Džaba logika, pored stare kletve "da Bog da imao, pa nemao".

Iskreno, ono što ne razumem baš sasvim je: koja je razlika između dozvoljavanja svima da pišu svoje blogove i dozvoljavanja svima da pišu komentare?

Komentare je moguće napisati i na vrlo prometnim blogovima, a blog iz potpalublja je dolazio pod svetla pozornice samo ako je bio toliko dobar da ga neko linkuje (plus naravno pojava u listama onih koji su autora postavili u VIP status).

Ne razumem baš sasvim šta moderacija ovom promenom zaista dobija. Izvinjavam se ako je već pet puta objašnjeno negde na N-toj strani Margitinog bloga, a ja do tamo nisam stigao...
Bili Piton Bili Piton 01:47 08.11.2009

Re: Auh,

Goran Vučković
Propustim dva dana na blogu, a kad ono...


Odabrao si los trenutak za globetrotting
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:46 08.11.2009

Re: Auh,

što reče onaj bik iz crtaća.

Ferdinand?
Goran Vučković Goran Vučković 19:01 08.11.2009

Re: Auh,

Ma ne, bio je jedan sa patkom Dačom čini mi se - a citat je krajnje provokativan za jedan crtać
mikimedic mikimedic 02:42 08.11.2009

Jos jedan ugao

hm interesantna rasprava i kod margos i kod gordance. uvredjeni, neuvredjeni, za i protiv... jedni kukaju sto ne mogu vise da pisu, drugi bas zbog toga likuju...pa onda moderacije nemoderacije potpalublja kotlarnice svetla dana i naslovnih strana... da li su resursi ili tehnciki problemi ili nesto deseto... pa onda da li kuca dobija ili gubi, da li moze da ih kaznilo zbog potpalublja... . pa malo suvise licnih dozivljaja...jedno lepo blogdanistance...

ljudi, ovo je pre svega jedan lep i divan fun, a uz to moze i mnogo da se nauci. ponekad.
hvala b92 sto nam to omogucuje.

meni ce, priznajem, potrpalublje faliti. mnogo vise saznam o komenatoru kada otvorim njegove tekstove nego kada otvorim profil. toga vise nece biti. nazalost.
Unfuckable Unfuckable 06:15 08.11.2009

Re: Nj.V.Komentar

meni ce, priznajem, potrpalublje faliti. mnogo vise saznam o komenatoru kada otvorim njegove tekstove nego kada otvorim profil.

a zamisli kada komentatoru vidiš - komentar, šta se sve tu tek može saznati, ihaaaj
urbanosaurus2 urbanosaurus2 11:15 08.11.2009

Re: Nj.V.Komentar



a tek iz preporuke za komentar... :]
ili obavesti moda...

ko vidi preporuku na komentatorov komentar i pricha o tome, pozelece da je video nindzino lice...
mikimedic mikimedic 11:32 08.11.2009

Re: Nj.V.Komentar

a zamisli kada komentatoru vidiš - komentar, šta se sve tu tek može saznati, ihaaaj


pa bas zato -- kada vidim neki interesantan komentar obicno me zanima o cemu li taj i taj uopste (i kako) pise...

kad ja tamo, a ono medjutim... tj. tzvrtz...

mikimedic mikimedic 11:32 08.11.2009

Re: Nj.V.Komentar

a sto ja svoje komentare dupliram, a nic nisam pio?

urbanosaurus2 urbanosaurus2 11:45 08.11.2009

Re: Nj.V.Komentar

i eto, sad neko ko ne zna o chemu ja pishem, moze da pomisli svashta o meni...



rastinjak rastinjak 15:16 08.11.2009

Re: Jos jedan ugao

ljudi, ovo je pre svega jedan lep i divan fun, a uz to moze i mnogo da se nauci. ponekad.
hvala b92 sto nam to omogucuje.

markonio92 markonio92 07:01 08.11.2009

Stats

Mislim da bi bilo korisno videti neku statistiku od strane Moderacije. Znači, ovoliko ima blogera
sa nijednim objavljenim tekstom, ovoliko sa jednim, ovoliko sa od dva do 5 tekstova, ovoliko sa
5-15, ovoliko sa 15+ tekstova. I onda neki lep "pita" ili koloničasti grafikon... Pa još ako može da
se ukrsti sa datumom registracije, odnosno sa frekvencijom objavljivanja tekstova...
urbanosaurus2 urbanosaurus2 11:22 08.11.2009

Re: Stats

ja bih voleo da vidimo statistiku chitanosti i frekvenciju komentara i to da uporedimo sa ciframa ranije...
skontacemo da i pored ukupnog povecanja broja chitanja pada komentarisanje i da je to zbog toga shto svi svuda pishu i komentarishu...

guzva i zurka u kotlarnici uglavnom znache praznu gornju i srednju palubu...
vishnja92 vishnja92 11:45 08.11.2009

Re: Stats

pa da.

pritom ne treba zaboraviti da se mnogi blogovi pretvore u chat tako da broj komentara veoma cesto ne znaci nista. ima blogova sa perfektnim komentarima kojih je malo, ima i onih drugih, a dogadja se (doduse retko) da prakticno ceo blog ostane "u temi" iako radi punom parom bez prestanka (marcov "samo smece...", unfov prvi o uniformama i sad ovaj margitin - odosmo u sreh tek sinoc)

da nije marca.de manccinija sa neobuzdanom potrebom da troluje trol i vraca na temu, stvar bi bila jos gora...

a preporucivanje komentara - to tek ne znaci nista, ili vrlo malo, ili vrlo retko (osim kao argument u svadji)

meni je jedna od omiljenih kategorija potpuno zaokruzen i samodovoljan tekst koji procitam i nemam sta da kazem niti da dodam, ali osetim jaku potrebu da pokazem da sam tu. takvi su, naprimer, blogovi snezane mihajlovic.
urbanosaurus2 urbanosaurus2 11:49 08.11.2009

Re: Stats

meni je jedna od omiljenih kategorija tekst koji procitam i nemam sta da kazem a osetim jaku potrebu samo da pokazem da sam tu.



ja nikad i ne chitam tekstove... :]
ali trol trola poshtujem do bola...
vishnja92 vishnja92 11:53 08.11.2009

Re: Stats

ja nikad i ne chitam tekstove... :]

tudje ili i svoje? spira nikad nije procitao ni svoje, tako kaze
urbanosaurus2 urbanosaurus2 12:05 08.11.2009

Re: Stats

spira nikad nije procitao ni svoje, tako kaze


eee sad su mi neke stvari mnogo jasnije... :]

pazi kad svoje chitam...
koji sam ja narcis... :]


vishnja92 vishnja92 14:01 08.11.2009

Re: Stats

di si naso ovu slicku :)))))))))
aleksandarz92 aleksandarz92 13:02 08.11.2009

Račun

Ajd da vidimo šta smo dobili od potpalublja, šta sad gubimo.

Moj lični utisak je da je blog u vreme nastajanja potpalublja postajao sve siromašniji po broju tekstova. Prošli su izbori, formirana vlada i... odjednom nema teme zbog koje je ranije pisano 50% blogova. Potpalublje je vrlo brzo izbacilo kvalitet na površinu. Setite se samo euforije oko traženja novih blogera. Prva lista je objavljena kod Gordanac, a zatim sam ja objavio još dve i ako se ne varam Bojan Ljubomir Jugović. Taj talas je izbacio oko 15-20 novih autora na naslovnu. Moj lični utisak je da je nakon te početne euforije, do naslovne došlo možda još toliko (najviše zahvaljujući Fibonačiju).
Lično sumnjam da će dodeljivanje novih autorskih opcija samo na osnovu komentarisanja biti toliko produktivno, jer je pitanje koliko će se novih ljudi uopšte pojaviti ovde i biti aktivno u komentarisanju. Moj utisak je da bi ostali uskraćeni za mnogo dobrih tekstova na naslovnoj da nije bilo potpalublja i mogućnosti pisanja blogova. Prvi koji mi padaju na pamet su Krugolina, Budimac i Eizo, čije komentare nisam vidjao na blogu pre potpalublja (neka me isprave ako grešim). Kontra primer bi bili Manccinijevi, koji bi dobili autorsku verovatno i samo zbog komentara.
Da li ćemo izgubiti nekog kvalitetnog autora? Hoćemo sigurno.
Da li je korist uredništva veća od toga? Uredništvo najbolje zna, mi možemo samo da im verujemo, i pored njihovih grešaka.

Urednica
Pošlo se od pretpostavke da nešto što nije najavljeno, ne mora da bude ni odjavljeno.

Ovo je izuzetno pogrešna pretpostavka. Vidi se po jako različitim reakcijama blogera koji su ovde od pre potpalublja, i onih koji su došli kasnije.
Obaveštenje je trebalo dati odmah, a ne posle dva dana. Naročito zbog toga što su reakcije bile poznate uredništvu (Scabies je banovana istog dana zbog komentara kod Margite), tako da je to veliki minus.

PS
Ovo ne pišem kao neko kome je žao što je izgubio autorsku opciju, jer dosad ništa pametno nisam ni napisao (n' umem )

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana