Zdravlje

Kuku majci

Krugolina Borup RSS / 07.11.2009. u 17:55

valliam.jpg 

Šta je zajedničko za premijera Poljske i ministra zdravlja Srbije?

Bežanje od odgovornosti.

Dok premijer Poljske odbija da kupi vakcine sve dok proizvođači istih ne preuzmu odgovornost za eventualne sporedne efekte, naglašavajući da farmaceutske kompanije vrše pritisak na vlade država da one preuzmu tu odgovornost umesto njih, naš ministar je - kreativno, kako to srpskim ministrima i dolikuje - taj problem rešio tako što je odgovornost prebacio na - narod.

"Politika" piše da će svi oni koji su u obavezi da prime vakcinu (hronični bolesnici stariji od šest meseci; zdravstveni radnici; zaposleni u javnim službama; zaposleni u državnim organima) i svi kojima se preporučuje da vakcinu prime (trudnice; deca od 6 meseci do 15 godina; osobe od 50 do 64 godina starosti; stariji od 65 godina) MORATI da POTPIŠU da na sebe preuzimaju đa odgovornost za posledice uzimanja vakcine, đa odgovornost za posledice neuzimanja vakcine.

Kaže ministar da on ne želi da bude "odgovoran ukoliko neko neće da primi vakcinu, ali i ako neko primi vakcinu pa ga zaboli ruka ili mu se desi neki drugi neželjeni efekat".

Izem ti ministra koji beži od odgovornosti i prebacuje istu na nejake majke!

Šta sad ja, kao majka deteta kome se vakcinacija preporučuje da radim?

Gledam sinoć emisiju "OKO" na javnom servisu, bombastičan naziv "Vakcinacija ili peticija", sve čekajući da razrade ovo pitanje potpisa, kad ono - tzvrtz, što bi rekla Gordanac. Umesto te priče, svo troje uglas ponavljaju kako se treba dobro obavestiti o neželjenim efektima. A niko ni da bekne koji su to neželjeni efekti.

Jutros odem na sajt Ministarstva zdravlja, s namerom da se obavestim o neželjenim efektima. Tzvrtz - nema ni slovca.

I šta crna majka onda da radi nego da Googluje, u potrazi za informacijama? A googlovanjem iznova nalazim jedno te isto: neželjeni efekti ne mogu se sa sigurnošću znati dok se ne vakciniše veći broj ljudi, te oni postanu očigledni.

Znači, tek dogodine.

A šta ja SAD da radim?

Na osnovu kojih informacija da preuzmem odgovornost đa za vakcinisanje, đa za nevakcinisanje deteta?

Ako mi država nalaže OBAVEZU (čak i kad je zovu PREPORUKA, jer onda bi i potpisivanje moralo biti tek PREPORUČENO, a ne obavezno) da dete vakcinišem, valjda je logično da država onda preuzme i odgovornost u slučaju da nakon vakcinacije nešto pođe naopako?

Kuku meni majci s ovakvom državom i ovakvim ministrom.

 



Komentari (254)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ivana23 ivana23 14:50 09.11.2009

Vakcina

Švajcarska farmaceutska kompanija "Novartis" ponudila je danas da tržistu Srbije obezbedi tri miliona doza vakcina protiv novog gripa za 799 dinara po dozi.
Na otvaranju ponuda u Fondu za zdravstveno osiguranje predstavnici "Novartisa" naveli su da pola miliona doza mogu dostaviti 25 dana po potpisivanju ugovora, a prestalu količinu do sredine marta naredne godine, odnosno 75 dana posle 1. januara 2010.

"Novartis" ponudio vakcinu za 799 dinara po dozi - ceo tekst

Ne lipsi magarce do zelene trave...
maca22 maca22 15:16 09.11.2009

Re: Vakcina

Da se lično odredim: nisam lekar i neću da se vakcinišem.
I dodatak: moj otac se nikad nije vakcinsao protiv sezonskog gripa. Kaže da se samo jeden godine vakcinisao i samo te je posle dobio grip. Možda jeste, možda nije povezano, ali otad on neće da se bocka.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:31 09.11.2009

I ovo je zanimljivo

"Objaviti neželjena dejstva"

"Savez sindikata lekara i farmaceuta zatražio je od Ministarstva zdravlja da se u svim sredstvima javnog informisanja objave moguća neželjena dejstva vakcine protiv novog gripa A H1N1, koja treba da stigne na tržište Srbije.

Na taj način pacijenti bi sami odlučili da li žele ili ne žele da je prime, navodi se u saopštenju i dodaje da bi na taj način svakom stanovniku Srbije bila data mogućnost da izabere sopstveni rizik."
ivana23 ivana23 15:41 09.11.2009

Re: I ovo je zanimljivo, kao i ovo

Komericijalni direktor "Jugohemije farmacije" Vladimir Marković naveo je da je to "najniža ponuda na evropskom tržištu", kao i da je vakcinu "Novartisa" do sada primilo 42 miliona ljudi bez kontraindikacija. Inače, "Jugohemija" je deo Delta holdinga.

B92
maca22 maca22 15:47 09.11.2009

Re: I ovo je zanimljivo, kao i ovo

omg, mora li Delta i TO da uveze?
Kupiće ga po ceni 15 dinara po dozi, a nama prodavati po 1500?

Sad sam uverena da je ovaj grip obična ujudurma.
Hansel Hansel 15:59 09.11.2009

Re: I ovo je zanimljivo, kao i ovo

Inače, "Jugohemija" je deo Delta holdinga.
SimpatiĆno.
ivana23 ivana23 16:12 09.11.2009

Re: I ovo je zanimljivo, kao i ovo

maca22
omg, mora li Delta i TO da uveze? Kupiće ga po ceni 15 dinara po dozi, a nama prodavati po 1500?
Sad sam uverena da je ovaj grip obična ujudurma.

Cena je kao sto sam linkovala, (ne citas ) 799 dinara po vakcini.
Gde imas vakcinu za 15 din?

Meni je zlo sto je ON starteski pokupovao sve u ovoj zemlji. Skoro da smo zavisni od njegove volje.

Ujdurma je oko gripa na planeti, ko bi rekao da je sve to zbog Delte...
mannitou.jr mannitou.jr 19:46 09.11.2009

Re: I ovo je zanimljivo, kao i ovo

Hansel
Inače, "Jugohemija" je deo Delta holdinga.
SimpatiĆno.


Vlada je deo DELTA HOLDINGA.
G r o f G r o f 15:57 09.11.2009

kritična masa besa...

Ovako izgleda borba protiv pandemije..
Ćerka mi studira u Beogradu. Već treći dan ima temparaturu od oko 39stepeni.
Danas je bila u studentskoj poliklinici i nisu je hteli primiti jer je greškom ponela zdravstvenu knjižicu od majke.
Nije pomoglo to što ima otvoren karton na toj poliklinici, ni to što je pokazala index.
Formalnost je bila jača od borbe protiv gripa, od pitanja života i smrti.
Mislim da je čitava priča sa gripom naduvana da se prikrije nesposobnost da se izbori sa njim. Što je neprijatelj jači manje smo krivi za poraz.....ali..
da slučajno nastupe komplikacije kod ćerke..
Jebao bih majku gospodi sa poliklinike.
Ovo je pretnja, ozbiljna pretnja, i neka je ozbiljno shvate. Pretnja izrečena jezikom koji jedino razumeju.
Malo mi je dosadilo da svakodnevno jedem govna koja mi servira gospodin Tomica i družina. Oni ne mogu normalno izvršiti obični pregled pacijenta, a kamo li nešto drugo.
maca22 maca22 17:11 09.11.2009

Re: kritična masa besa...

G r o f
Ovako izgleda borba protiv pandemije..
Ćerka mi studira u Beogradu. Već treći dan ima temparaturu od oko 39stepeni.
Danas je bila u studentskoj poliklinici i nisu je hteli primiti jer je greškom ponela zdravstvenu knjižicu od majke.
Nije pomoglo to što ima otvoren karton na toj poliklinici, ni to što je pokazala index.
Formalnost je bila jača od borbe protiv gripa, od pitanja života i smrti.
Mislim da je čitava priča sa gripom naduvana da se prikrije nesposobnost da se izbori sa njim. Što je neprijatelj jači manje smo krivi za poraz.....ali..
da slučajno nastupe komplikacije kod ćerke..
Jebao bih majku gospodi sa poliklinike.
Ovo je pretnja, ozbiljna pretnja, i neka je ozbiljno shvate. Pretnja izrečena jezikom koji jedino razumeju.
Malo mi je dosadilo da svakodnevno jedem govna koja mi servira gospodin Tomica i družina. Oni ne mogu normalno izvršiti obični pregled pacijenta, a kamo li nešto drugo.


Znam da pregledaju ako se plati.
A znam i da ne odbijaju ako im kažeš da imaju bolove (barem je tako na ginekologiji)
G r o f G r o f 21:12 09.11.2009

Re: kritična masa besa...

Znam da pregledaju ako se plati.


Ja znam da se odrah plaćajući, da bi mi ministar zdravlja rekao da perem ruke.
Gospodine ministre to su me učili kad sam išao u prvi razred, a sad bi voleo da znam koliko ima ljekova, zašto vakcine već nisu kupljene kad ste sami prognozirali da će u ovo vreme doći do eskalacuje gripa, što je konkretno uradjeno da se bolje i efikasnije iskoriste kapaciteti zdravstvenog sistema, šta govore brojke kad se uporedi trenutna smrtnost i smrtnost proteklih godina, da li je bilo propusta u lječenju umrlih i zašto se ne iznosi njihova klinička slika već se samo horski ponavlja, grip, grip ,grip..Zašto, zašto...a ono, perite ruke i nema mesta za paniku obesite mačku o rep...
maca22 maca22 21:38 09.11.2009

Re: kritična masa besa...

G r o f
Formalnost je bila jača od borbe protiv gripa, od pitanja života i smrti.
Jebao bih majku gospodi sa poliklinike.
Ovo je pretnja, ozbiljna pretnja, i neka je ozbiljno shvate.

Pa dobro, sad znamo da nije samo formalnost prepreka na putu života i smrti, već i tatin džep. To je stvarno ružno od strane klinike, no kad se već ozbiljno preti, treba ozbiljno i da shvate.
G r o f G r o f 23:10 09.11.2009

Re: kritična masa besa...

Pa dobro, sad znamo da nije samo formalnost prepreka na putu života i smrti, već i tatin džep.


O čemu ti pričaš maco.
Ja ne živim u Beogradu. Ćerka je greškom odnjela u Beograd maminu zdravstvenu knjižicu, a da to nije ni znala. Iscrpljena temperaturom i bolešću jedva je skupila snage da ode do doktora i nakon maltretiranja po prevozu i čekanja nisu je hteli ni pogledati.
O kakvom ti plaćanju govoriš.
Da je od studentskog džeparca i odvojila pare da plati pregled da li bi joj pare vratili kada bi donela knjižicu?
Ako je u redu da nekog u takvom stanju hladno pošalju kući ne pogledavši ga, onda je bolje da nas taj grip sve potamani jer nismo zaslužili bolje.
Gospodjo ili gospodjice maco, kao privatnik ja plaćam zdravstveno osiguranje i očekujem da se onaj koga plaćam prema meni odnosi sa više obzira. U zadnje tri godine nisam ni jednom bio kod ljekara ali pare za njega sam odvajo svaki mesec. I sad kad mi je prvi put zatrebao, ogromni je problem što je knjižica od majke, takodje overena, a ne od ćerke.
Ja bih ukinuo obavezno zdravstveno osiguranje pa neka gospoda doktori, ako misle da će ih neko takve plaćati, rade kako hoće. Tada neću od njh očekivati humanost. Ovako, unapred ga plaćam, izmedju ostalog i da bude human.
ivana23 ivana23 23:46 09.11.2009

Re: kritična masa besa...

To je stvarno ružno od strane klinike

Maco, izvini, opet nisi citala... nije klinika, vec studentska poliklinika!
Ima razlike i potpuno je jasno zasto je Grof tako ljut!!!
maca22 maca22 23:55 09.11.2009

Re: kritična masa besa...

ivana23
To je stvarno ružno od strane klinike

Maco, izvini, opet nisi citala... nije klinika, vec studentska poliklinika!
Ima razlike i potpuno je jasno zasto je Grof tako ljut!!!

Svaka ti čast!
Hansel Hansel 23:59 09.11.2009

Re: kritična masa besa...

Ma, i da je bilo koja klinika - neko u takvom stanju je hitan slučaj i ne mora ni da mu se traži knjižica.

A da ne pričamo o toj "sjajnoj" organizaciji - umesto da su pojačali patronažu, oni puštaju bolesnike em da se maltretiraju po prevozu, em da seju viruse!
maca22 maca22 00:09 10.11.2009

Re: kritična masa besa...

Ma naravno Hansel. Nego, vi'te ovo:

O B A V E Š T E NJ E

Molimo sve pacijente koji imaju simptome gripa (visoku temperaturu, kašalj, malaksalost...) da se odmah, bez čekanja i obraćanja svom opredeljenom lekaru, obrate dežurnom lekaru Zavoda, u ordinaciji br. 25, I sprat.
Sve informacije o postupanju u slučaju sumnje na grip možete dobiti na telefone: 011-3440-143, 011-2430-814 ili 063-238-261

Epidemiološka služba Zavoda za zdravstvenu zaštitu studenata

Ako nekog ne mrzi, da pozove sutra i pita šta da radi student u identičnoj situaciji kao ova devojčica (iz unutrašnjosti, greškom ponela overenu majčinu knjižicu, ima index i danima 39). Baš će biti zanimljivo čuti odgovor.

Re: kritična masa besa...

Hansel
Ma, i da je bilo koja klinika - neko u takvom stanju je hitan slučaj i ne mora ni da mu se traži knjižica.A da ne pričamo o toj "sjajnoj" organizaciji - umesto da su pojačali patronažu, oni puštaju bolesnike em da se maltretiraju po prevozu, em da seju viruse!

nikad mi nece biti jasno zasto kad nas podaci o zdravstvenom osiguranju ne mogu da se provere preko kompjutera. kal licna karta, na primer. infrastruktura za to postoji. resili bi se tih glupih knjizica
Hansel Hansel 11:07 10.11.2009

Re: kritična masa besa...

Eee, Ana, šta bi sve moglo da se tako reši... A kad bi to bilo dozvoljeno, opet bi tražili i knjižicu... Sada, tamo gde ima kompjutera, moraju da pišu dijagnozu i terapiju i u klasični i u elektronski karton!...
ivana23 ivana23 14:58 10.11.2009

Vazna informacija!

Republički zavod za zdravstveno osiguranje

Здравствена заштита код сумње на вирус A H1N1

Лица код којих постоји сумња да болују од грипа изазваног вирусом А H1N1 третирају се као хитни случајеви.
Потребну дијагностику и лечење здравствене установе су дужне да им пруже без обзира на то да ли имају здравствену књижицу, односно да ли је књижица оверена или не.


RZZO
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:09 09.11.2009

Da vidimo šta znamo:

Ana...
ovaj grip je nesto sto je novo. o njemu ucimo iz dana u dan.

Da, ovo je ne samo novi tip gripa, već i jedno novo iskustvo. I šta mi zapravo u ovom momentu znamo? Evo ja ću brzinski da nabacam ono što mi je poznato.

Znamo naziv i način prenošenja virusa. Nismo sigurni zapravo koliko se brzo i lako prenosi jer se po izbijanju simptoma ne rade laboratorijske anlize koje bi nedvosmisleno pokazale da li je reč o H1N1. Svi slučajevi sa odredjenim simptomima se tretiraju kao novi grip, na osnovu čega se rade statistike i prati širenje pandemije. Pretpostavlja se takodje da je, za razliku od sezonskog gripa, posebno ugrožena mladja populacija.

Znamo kakvi su simptomi; povišena ili visoka temperatura, bolovi u grlu, mišičima, glavobolja, bolovi u grlu (ne obavezno), drhtavica,ponekad mučnina i povraćanje i komplikacije koje su česte: bronhitis, upala pluća (kod odredjenih bolesnika komplikacije mogu imati i smrtni ishod). Ali i u slučaju da smo zadovoljili sve uslove koji nas kandiduju za obolelog od novog gripa, ne znači da ga zaista i imamo. Ovo govorim iz ličnog iskustva jer sam nedavno imala sve ove simptome (7 dana sam morala da ležim u krevetu), uz anginu i bronhitis koji su se pojavili posle 5. dana. Opet, nisam dobila dijagnozu H1N1, već mi je rečeno da je to neki ''običan'' virus. Nije da sam bila nezadovoljna plasmanom, ali ni sada zapravo ne znam šta sam preležala. Jedini validan metod da se to utvrdi je laboratorijska analiza krvi, koja se po difoltu izgleda nigde ne primenjuje dok ne ispadne da je kasno.

Znamo koji su higijenski imperativi da bismo nekako zaštitili sebe i druge. Mada je to neki opšti bon-ton.

O prevenciji znamo da se preporučuje imunizacija. Na evropskom tržištu postoje 3 vakcine koje je odobrila EMEA, i to su Pandemrix (proizvodi ga GlaxoSmithKline), Focetria (Novartis) i Celvapan (Baxter). Evo linka sa sasvim solidnim info. o ovima vakcinama, kao i o procedurama za dobijanje ''zelenog svetla''. Naravno, oko vakcina postoje nedoumice o kojima je bilo dosta reči, ali u svakom slučaju svodi se na to da su prve dve sa adjuvansima, tj. pojačivačima imunog odgovora, a treća nabrojana je bez njih. Glavni problem je u tome što niko zapravo ne može decidirano da potvrdi da upotreba adjuvansa nije potencijalno opasna na kraće i duže staze. Izvesno je da će se Evropljani uglavnom vakcinisati Pandemrixom. I dalje nema dobrog odgovora na pitanje zašto ne Celvapanom, ako su vakcine sa adjuvansima rizične na neki način. Mogući odgovori su da je a) Pandemrix ekonomski isplativiji i/ili b) Celvapan je manje efikasan. I dalje postoje nedoumice oko toga da li je preporučljivo vakcinisati se u trudnoći.

Lečenje je posebna tema. Znamo da naročito treba da budu oprezni ljudi sa odredjenim postojećim bolestima (dejabetes, upala pluća, astma, autoimune bolesti...) kojima se preporučuje blagovremeno obračanje lekaru (ja bih rekla odmah) ukoliko imaju simptome gripa. Ostali bi trebalo da se konsultuju sa lekarom za savet, i da se leče kao što bi se lečili od sezonskog gripa. Dostupni lekovi protiv H1N1 su Tamiflu i Relenza, mada se u poslednje vreme sumnja u njihovu efikasnost, jer je virus moguće postao rezistentan na njih.

Vidimo da postoje mnoge nedoumice, virus je new kid in town, znači potrebno je vreme da vidimo kao, šta, koliko, kada, da li, itd. Tako treba i reći. Znači, u studiju dobar novinar, (evo mogu ja - imam koncept i sposobnost za logičko rasudjivanje, a uradila sam i malo istraživanje, solidno sam elokventna, baratam i pojmovima ozbiljnijim od pojmova kiseli kupus, rakija, acetisal) i jedan epidemiolog, može i Kon, da odgovori na jasna i ozbiljna pitanja na koncizan način. Onda se utvrdi šta se zna a šta je još uvek nepoznanica, šta možemo i šta se preporučuje, kada će biti itd. A sledeća emisija ministar zdravlja i njegov deo priče.

Umiriti i uputiti ljude.
Umesto da izigravaš budalu kao oni poslanici što i ne znaju šta je grip i ko je to uvez'o.

ivana23 ivana23 16:28 09.11.2009

Raspust do kraja nedelje

BEOGRAD – Ministar prosvete Žarko Obradović saopštio je danas da je doneo odluku da raspust za učenike osnovnih i srednjih škola u Srbiji, uključujući i Vojvodinu, bude produžen do kraja nedelje, zbog toga što se epidemiološka situacija pogoršala.

Obradović je rekao da je sastavni deo te odluke i preporuka da se za vreme ovog produženog raspusta odlože i ekskurzije, odlazak na rekreativnu nastavu u prirodi, kao i svaki drugi oblik okupljanja đaka, koji bi omogućio širenje gripa.

On je naveo da je od gripa obolelo 50 učenika i studenata, kao i pet nastavnika, da je kućno lečenje kod većeg dela đačke populacije dalo rezultate i da se situacija popravlja.



Izvor
zlizlaja zlizlaja 22:54 09.11.2009

Re: Raspust do kraja nedelje

Glupo,
naročito u Vojvodini gde je raspust bio od 30.10 do 02.11.-pet dana ,pa sad opet od sutra do nedelje-šest dana, a maksimalna inkubacija novog gripa je 7 dana.
Rejlem Rejlem 17:14 09.11.2009

Tomica ... dix points

Na osnovu kojih informacija da preuzmem odgovornost đa za vakcinisanje, đa za nevakcinisanje deteta?

Ako mi država nalaže OBAVEZU (čak i kad je zovu PREPORUKA, jer onda bi i potpisivanje moralo biti tek PREPORUČENO, a ne obavezno) da dete vakcinišem, valjda je logično da država onda preuzme i odgovornost u slučaju da nakon vakcinacije nešto pođe naopako?

Kuku meni majci s ovakvom državom i ovakvim ministrom.



Sve se slazem.
I preuzimam na sebe odgovornost sto necu vakcinisati ni sebe ni familiju.
A Tomici ne potpisujem nista. I necu da ucestvujem u ovoj paranoji oko gripa koju sire vlastodrsci preko svih svojih medija. Pun mi je .....
Uzgred, zivele sede glave iz Akedemije. Po prvi put da kazem da su nesto pametno uradili. Tomica dobio slovima deset glasova
Hansel Hansel 17:21 09.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Baš me zanima ko je glasao za njega...
maca22 maca22 17:23 09.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Hansel
Baš me zanima ko je glasao za njega...



(lol)
katica_zlatica katica_zlatica 22:46 09.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Hansel
Baš me zanima ko je glasao za njega...

haha, miskovic i stanojevic sa porodicama kao dopisni clanovi donatori :)
Rejlem Rejlem 10:34 10.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Hansel
Baš me zanima ko je glasao za njega...

A mene jos vise zanima ko ga je predlozio...
Hansel Hansel 11:49 10.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Ministra Milosavljevića je za akademika, prema saznanjima Pressa, predložilo Udruženje gastroenterologa Srbije, čiji je on član kao subspecijalista gastroenterohepatolog.
Naravno, imamo i potpitanja!
Rejlem Rejlem 13:14 10.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Hansel
Ministra Milosavljevića je za akademika, prema saznanjima Pressa, predložilo Udruženje gastroenterologa Srbije, čiji je on član kao subspecijalista gastroenterohepatolog. Naravno, imamo i potpitanja!

Evo jedan link
http://www.yuga.org.yu/clanstvo.htm
Za potpitanja...
Hansel Hansel 13:41 10.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Oooo... opasan si, Rejlem!

Pa, da mu čestitamo na neizboru?
Rejlem Rejlem 15:21 10.11.2009

Re: Tomica ... dix points

Hansel
Oooo... opasan si, Rejlem! Pa, da mu čestitamo na neizboru?

dobra ideja
a i da ga pitamo za savet, kao gastroenterologa mislim
Posto ja imam problem, dosta mi je njihovih sr..... . Pa mozda on to moze da resi, kao ekspert
ivana23 ivana23 18:59 09.11.2009

USA

9. novembar 2009. | 17:43 | Izvor: B92, BBC
Mada je u SAD broj smrtnih slučajeva izazvanih novim gripom premašio 1000, vlasti ne stižu da obezbede dovoljne količine vakcine za sve koji žele da je prime.

Sjedinjene Države imaju velike probleme sa nabavkom vakcina protiv novog gripa. Američki predsednik Barak Obama je veoma nezadovoljan i u tom nezadovoljstvu sasvim sigurno nije jedini.

............

Konzervativni komentator Raš Limbo u svojoj uticajnoj radio-emisiji napao je zvanilčnike zadužene za zdravlje zbog odluke predsednika Barake Obame da prošlog meseca, zbog novog gripa, uvede vanredno stanje.

“Niste vi toliko zabrinuti za zdravlje ljudi, više vas brine promovisanje političkih ciljeva. Vaš zadatak u toj promociji jeste podsticanje panike, kako biste mogli da kontrolište ljude. Mene niko neće kontrolisati”, kazao je Limbo.

...........

Istovremeno, međutim, vlasti iz skladišta izvlače nove doze tamiflua za decu zaraženu virusom H1N1.

To je možda znak da zvaničnici trenutno više razmišljaju o lečenju gripa, nego o njegovom sprečavanju, pošto nabavka vakcine protiv novog gripa očigledno ne ide po planu.



Procitajte ceo tekst! - B92
Gospodja Klara Gospodja Klara 19:12 09.11.2009

Re: USA

Opet senzacionalizam u informisanju. Sada kao treba da mislimo da je tamo totalni haos, kao pred apokalipsu.

Ma, ko repuje - zlo ne misli.
ivana23 ivana23 19:37 09.11.2009

Re: USA

Gospodja Klara
Opet senzacionalizam u informisanju. Sada kao treba da mislimo da je tamo totalni haos, kao pred apokalipsu. Ma, ko repuje - zlo ne misli.

To je, kao sto se moze videti, vest BBC-a.
Gospodja Klara Gospodja Klara 20:08 09.11.2009

Re: USA

To je, kao sto se moze videti, vest BBC-a.

Što ne menja ovo što rekoh.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:48 09.11.2009

I dalje traje pumpanje

Dr Tiodorović sad kaže u Dnevniku RTS-a: trudnice, su prioritet za vakcinu ALI u konsultaciji sa svojim ginekologom jer ginekolog, jelte, najbolje zna kakva je situcija sa trudnicom. Šio mi ga Đura. Ja mislim da sad trudnice blogerke sa ovog bloga mogu same da zaključe šta treba da rade.
A onda kaže da đaci sad ne treba da idu u igraonice i slična mesta, to je suviše rizično, nego da sede kod kuće, da se roditelji organizuju i da deca gledaju TV. a RTS će da prilagodi svoj program. Neko je ovde lud.

Opet, neki iz servisnih službi BEOGRADA kažu na istoj TV da će sistem funkcionisati, da će biti svi spremni, i Gradska čistoća i grejanje, jelte, i snabdevanje,...Kao da je kuga na pomolu. Samo sam čekao da kaže da će i Gradska groblja biti spremna i da su se organizovali i da su ukinuli godišnje odmore.
Ja ništa ne razume.
Hansel Hansel 20:29 09.11.2009

Re: I dalje traje pumpanje

A doktorka iz zagrebačke infektivne klinike, gostujući na HRT-u, lepo kaže da ne treba paničiti i da su pripremili letak, TV spot... koji će pomaći građanima da sami procene svoju situaciju - pregledno objašnjava simptome, normalan i neželjen tok bolesti, šta uraditi i kome se i kada obratiti u ovom drugom slučaju....

I njihovi podaci: rekla je i da su danas do 17 h imali - u Zagrebu - 104 posete, od kojih je u 80%potvrđena klinička slika novog gripa. Na sajtu se nalazi podatak o 230 slučajeva dnevno i izjava nekog drugog lekara da oni koji dolaze na pregled moraju da budu spremni na čekanje od najmanje tri sata.

Posetilac komentariše:
crane, 09-11-09 17:48:
Čuo sam kako zagrebačke bolnice nemaju i neće imati dovoljno respiratora - aparata za umjetno disanje. Znači li to da će neki ljudi morati umrijeti jer nije osigurano dovoljno respiratora? Mislim da Hrvatska nije u potpunosti spremna za takve situacije. O nekakvim katastrofama da niti ne govorim. Posebno su mi smješni oni iz Drž. uprave za zaštitu i spašavanje - pa oni ne bi mogli organizirati ni vlastito spašavanje.
takamatsu takamatsu 21:52 09.11.2009

Re: I dalje traje pumpanje

Dr Tiodorović sad kaže u Dnevniku RTS-a: trudnice, su prioritet za vakcinu


Prema ugovoru sa proizvođačima, potrebno je posebno aktivno praćenje (nadzor) vakcinisanih vulnerabilnih grupacija, u koje spadaju i trudnice, od strane nadležnih medicinskih službi. Ne znam da li je ovom uopšte potreban komentar....

E, da. Izvor, tj .pdf koji se tiče European strategy for influenza A/H1N1 vaccine benefit-risk monitoring, i obratite pažnju na EMEA/359381/2009 pharmacovigilance plan malko niže.... str. 9., datum 24. sept.:

...In order to document the safety of vaccines in pregnant women, the company should investigate whether a national pregnancy registry or another source of information exist in the countries where its vaccine will be used, in order to identify pregnancies exposed to the A/H1N1 vaccine and determine their outcome. Pregnancies occurring during the prospective cohort study should also be followed up. Activities undertaken to identify and access these sources of data should be reported in the pharmacovigilance plan in order to facilitate the coordination of efforts.


... još negde ranije ima da se proizvođači obavezuju da dostave u ugovorenim vremenskim razmacima odgovarajuće dalje podatke o prospektivnim kohortnim studijama, sve do jeseni 2010.....
katica_zlatica katica_zlatica 22:50 09.11.2009

Re: I dalje traje pumpanje

KRALJMAJMUNA
Dr Tiodorović sad kaže u Dnevniku RTS-a: trudnice, su prioritet za vakcinu ALI u konsultaciji sa svojim ginekologom jer ginekolog, jelte, najbolje zna kakva je situcija sa trudnicom. Šio mi ga Đura. Ja mislim da sad trudnice blogerke sa ovog bloga mogu same da zaključe šta treba da rade.
A onda kaže da đaci sad ne treba da idu u igraonice i slična mesta, to je suviše rizično, nego da sede kod kuće, da se roditelji organizuju i da deca gledaju TV. a RTS će da prilagodi svoj program. Neko je ovde lud.

Opet, neki iz servisnih službi BEOGRADA kažu na istoj TV da će sistem funkcionisati, da će biti svi spremni, i Gradska čistoća i grejanje, jelte, i snabdevanje,...Kao da je kuga na pomolu. Samo sam čekao da kaže da će i Gradska groblja biti spremna i da su se organizovali i da su ukinuli godišnje odmore.
Ja ništa ne razume.

jel kazu nesto na otvaranje prozora? dal sme da se dise do proleca? sve vise mislim da organi vlasti nisu namerno organizovano paranoicni, vec da su zaista zaista loodi ali blago receno, stvarno mislim da su im mozgovi prokuvali.
zilikaka zilikaka 23:37 09.11.2009

Re: I dalje traje pumpanje

jel kazu nesto na otvaranje prozora? dal sme da se dise do proleca? sve vise mislim da organi vlasti nisu namerno organizovano paranoicni, vec da su zaista zaista loodi ali blago receno, stvarno mislim da su im mozgovi prokuvali.

Možda oni i jesu loodi, al za naše pare i preko naših leđa, pa ti vidi ...

Re: I dalje traje pumpanje

imam pdf zvanicnog dokumenta DoH (department of helath) o pristupu trudnicama sa sunjom na svijski grip. KO JE TRUDAN ILI JE U SITUACIJI DA DONOSI OVAKVE ODLUKE U SRBIJI NEKA SE JAVI NA PP< POSLACU MU DOKUMENT.
Dr Ana Pokrajac(-Simeunovic)
takamatsu takamatsu 08:50 10.11.2009

Re: I dalje traje pumpanje

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
imam pdf zvanicnog dokumenta DoH (department of helath) o pristupu trudnicama sa sunjom na svijski grip. KO JE TRUDAN ILI JE U SITUACIJI DA DONOSI OVAKVE ODLUKE U SRBIJI NEKA SE JAVI NA PP
Dr Ana Pokrajac(-Simeunovic)


Draga Ana,
da nije vas, trebalo bi vas izmisliti :).
A kad i mi dobijemo takav ili sličan dokument od našeg "department of health", ja ću meketati, što bi rekla deca, i to javno, samo kažite vreme i mesto....:(.
Rejlem Rejlem 10:30 10.11.2009

Preporuka za Studio B jutros

Studio B jutros na TV (voditeljka Sanja Lubardic) zvao dopisnike Danasa i Bete iz SAD, Nemacke, Ceske, da bi od njih cuo kakva je situacija u tim zemljama (i okolnim - Poljska, Slovacka, ...) oko gripa, ima li panike i histerije, ima li vakcinacije, da li je obavezna ili dobrovoljna i slicno.
I od svih sam cuo ono sto sam i ocekivao. Svuda se tome pristupa normalno, bez histerije i sirenja panike od strane medija medju stanovnistvom, i u svim zemljama vecina stanovnistva ne zeli da se vakcinise. Bombasticne vesti o gripu donosi zuta stampa, a ne kao kod nas sva stampa i TV. U Americi grip vise nije ni vest, jednostavno ga nema po medijima. Poljske vlasti su cak rekle da ne zele da ucestvuju u toj vestackoj prici oko gripa (dali su cak neku formulaciju oko manipulacija i zarada na toj prici, npr. sverc maski za susednu Ukrajinu i sl., ali da ne secam se doslovno reci dopisnika Bete, pa da ne citiram). Nigde nema raspusta u skolama i vrticima, niti objavljene epidemije (na nivou drzave, pokrajine, grada ili bilo cega). U Nemackoj se naravno sve prati, ali se eventualno na par dana zatvore samo objekti u kojima bude vise bolesnih od nekog normalnog broja, a i to na kratko.
A kod nas deca na raspust, pa ce zimus da im ukradu od zimskog raspusta, ili jos gore mozda i nece nego ce im natovariti da savladaju isto gradivo za manje vremena.
Ljudi, koliko naroda svake godina oboli i umre od obicnog gripa, pa se ne prebrojavaju oboleli i mrtvi svaki dan? OVO JE OBICNA FARSA I PREDSTAVA VLADAJUCE KLIKE, KAO I SVE DRUGO STO RADE. A o tome sto je Miskovic dobio tender ne vredi ni trositi reci.
katica_zlatica katica_zlatica 11:41 10.11.2009

Re: Preporuka za Studio B jutros

Rejlem
A o tome sto je Miskovic dobio tender ne vredi ni trositi reci.[/b]


zato su i digli frku, da niko ne bi reagovao na to da nam miskovic nabavlja losije vakcine za vece pare, kao "frka je velika evo ti sve samo nam daj vakcine" SRAMOTA I BRUKA...da nije tuzno bilo bi smesno..na nekom blogu neko rece(zaboravih ko) da za mnogo manje para moze da se osposobi torlak da pravi iste te vakcine, slazem se skroz, a miskovicu bih pozelela da se najede novca da pukne i nestane odavde i rodi se kao komarac :)
Hansel Hansel 11:55 10.11.2009

Re: Preporuka za Studio B jutros

Nemoj, bre, kao komarac bi nam preneo neku bolest za koju bi opet neko njegov uvezao vakcinu!

Jedna od enigmi ovog konkursa je kako i zašto Baxter nije dostavio potpunu dokumentaciju, 'ajde Torlak i Kinezi, ali Baxter...
maca22 maca22 12:12 10.11.2009

Re: Preporuka za Studio B jutros

Hansel
Jedna od enigmi ovog konkursa je kako i zašto Baxter nije dostavio potpunu dokumentaciju, 'ajde Torlak i Kinezi, ali Baxter...

Zaista misterija. A sigurna sam da je tener bio fer.
stasava stasava 12:07 10.11.2009

Nesudjeni akademik

Ljudi, nesudjeni akademik bas iritira. Ne volim da vredjam, ali odusevila me izjava jednog neuropsihijatra-On boluje od zapaljenja licnosti. Ne znam, mozda je bila Miskoviceva ponuda najpovoljnija, postoji to ponderisanje u postupku tendera, tj. javnih nabavki, ali nesudjeni akademik je lepo rekao da ce se potrebna kolicina nabaviti sredinom decembra. Nije rekao da ce se nabavka tog prvog dela vakcina produziti do marta meseca. On laze, laze i laze. On je rekao da ce se ostatak vakcina nabaviti posle decembra, a ne od ovog broja. I jos prica kako ne kasnimo nijedan jedini dan.On MORA da podnese ostavku.
Hansel Hansel 13:35 10.11.2009

Re: Nesudjeni akademik

odusevila me izjava jednog neuropsihijatra-On boluje od zapaljenja licnosti.
Hihi, ko je to rekao? Ja sam baš razmišljao neki dan ima li tu malo napoleonovskog kompleksa, šta li... a histerični napadi su mu prosto neodoljivi - kad počne da poskakuje, pomisliš da će svakog trenutka da poleti...

Sve i da ima najbolje namere, toliko je arogantan da nije u stanju da ih saopšti, objasni i da sa javnošću sarađuje. Samo to ga čini nepodobnim za mesto na kome je, a da ne govorimo o ozbiljnijim optužbama...
Rejlem Rejlem 15:23 10.11.2009

Re: Nesudjeni akademik

On boluje od zapaljenja licnosti.

malasneki malasneki 13:24 10.11.2009

mali trol

al' svetla tacka
blic
Hansel Hansel 15:00 10.11.2009

Zaštita u Skupštini





Ipak se nadam da je ovo bio samo performans... Vidim kisele krastavce, pljosku, ali ne i beli luk!
Hansel Hansel 15:31 10.11.2009

A evo i izveštaja

Посланици о новом грипу
На почетку седнице радикали су од Владе Србије и Министарства здравља тражили информације о ширењу новог грипа и упитали их како је могуће да су дозволили да дође до "великог степена узнемирености јавности" због новог грипа, као и зашто се касни са вакцинацијом.

Тврдили да је тендер за набавку вакцина "намештен" и упитали зашто је власнику "Делта холдинга" Мирославу Мишковићу дозвољена дистрибуција вакцина, јер је, како су навели, у власништву те компаније предузеће "Југохемија", иначе заступник фармацеутске куће "Новартис" која је јуче једина поднела комплетну правну документацију за набавку вакцина против новог грипа.

Посланик и председник Демохришћанске странке Србије Владан Батић навео је да је компанија "Југохемија" 2004. године била највећи донатор странке Г17 плус.

На то је реаговала шефица посланика Г17 плус Сузана Грубјешић, која је истакла да та компанија никада није финансирала њену странку.

"За разлику од Батића, ми смо увек предавали транспарентне извештаје финансијера и одговорно тврдим да "Југохемија" никада није била донатор моје странке. Молим вас да не износите овакве неистине", казала је Грубјешић.

Батић је одговорио да није правио алузију на набавку вакцина, као и да се подаци о финансирању Г17 плус могу наћи на сајту те странке, те да његова странка уредно доставља извештаје о финансирању.

Посланици Српске напредне странке упитали су представнике власти да ли ће због новог грипа забранити јавне скупове, јер је за недељу 15. новембра заказана скупштина те странке.

(РТС)
Шта смо дочекали, да нас радикали бране...
Hansel Hansel 20:01 10.11.2009

Bune se i Ukrajinke

Протестовале одевене у маске

Активисткиње украјинског женског покрета „ФЕМЕН” јуче су на необичан, али „врло актуелан” начин протестовале против политичара који „стварају хистерију у народу око новог грипа пред изборе” - одевене само у заштитне маске.

Украјинска феминистичка група "ФЕМЕН" организовала је јуче на Тргу Независности у Кијеву протест на којем су учествовале млађе активисткиње одевене у доњи веш направљен само од заштитних маски.

(više u linkovanom tekstu)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana