Putovanja| Sport| Tehnologija

O opremi (3)

srdjan.pajic RSS / 09.11.2009. u 10:23

Gotovo nista ne moze da vam tako efektno upropasti uzivanje u planinarenju kao par neodgovarajucih cipela. Pocev od generalne neudobnosti i nepotrebnog zamaranja, kvasenja, pregrevanja pracenog smrzavanjem, mrskih zuljeva, pa do klizanja, uboja i uganuca koje je vasa cenjena cipela trebalo da spreci.

Iako u principu na gotovo sve dnevne treking ture mozete ici u najobicnijim patikama sa malo boljim djonom, ukoliko planirate da se planinom zanimate cesce od jednom ili dvaput godisnje, a narocito da kampujete u prirodi, nije lose investirati kintu u par dobrih planinarskih cipela. Tehnologija njihove izrade je, slicno kao kod ostatka opreme, znacajno uznapredovala u poslednjih desetak godina. Opet zahvaljujuci sintetickim materijalima, pre svega goreteksu, od koga se pravi ulozak za gotovo sve ozbiljnije  planinarske cipele. Kao i kod jakni, goreteks membrana stiti stopala od spoljasnje vlage, a istovremeno omogucava luftiranje. Zbog toga su ovakve cipele primetno udobnije od klasicnih koznih planinarskih gojzerica, u cemu prednjace cipele sa tzv. XCR goreteksom (Extended Comfort Range).

Spoljasnjost planinarske cipele se pravi od nekoliko vrsta materijala. One namenjene dnevnom tumaranju po brdima su obicno od sintetickog materijala, slicno vecini modernih patika. Sasvim su ok za sve krace hajkove, i u kombinaciji sa goreteks membranom odrzace vam noge suvim i toplim. Ovakve cipele su obicno vrlo lagane, elasticne i udobne za nosenje cak i uz sasvim tanke carape. Vrlo je vazno da im je "jezik" zasiven sve do vrha gojzerice, jer inace nema govora o vodonepropustljivosti. Dobra cipela mora solidno da prelazi preko clanaka, cime nam cuva nogu od uganuca i krljanja ako se krecemo po surovom kamenjaru ili gustom zbunju. Mehanicki je najtvrdi deo oko zgloba, a rub cipele je obicno od sasvim drugog materijala, znatno mekseg i cesto sa "V" prorezom na sredini, da se omoguci slobodano kretanje tetive i donjeg dela potkolenice. Potrebno je da spic cipele bude solidno oblozen gumom, posto je taj deo najcesce na udaru i vrlo brzo se aka. Postoji zona na svakoj cipeli koja trpi glavni deo savijanja pri hodu, otprilike santimetar do dva iza prstiju i to je mesto koje ce se obicno prvo raspasti. Svaka vrsta ojacanja koja tu postiji ukazuje da je proizvodjac obratio paznju na ovaj problem.

 

 

 

 

 

 

 

 

U pricipu, sto je teren po kome cemo se kretati meksi, to je potrebna tvrdja cipela. Sledece u kategoriji su gojzerice, koje se jos uvek prave od koze, bilo klasicne, bilo prevrnute, prave ili vestacke. Cipele od koze su vodootpornije od sintetickih, narocito kada je koza solidno impregnirana. Prevrnuta koza je takodje ok, izgleda lepo, mada nesto lakse upija vodu. Gojzerice obicno imaju tvrdji djon od cipela za treking, tako da se mogu koristiti i po blatnjavom terenu, po neutabanim stazama sa rastinjem kao i po snegu. Sama koza pristojno "dise", tako da su gojzerice pravljene od koze uglavnom bez goreteks membrane. Bolje gojzerice imaju useke na djonu koji sluze da se za njih nakace dereze (metalni kramponi za kretanje po ledu i snegu). Gojzerice su znatno robusnije od cipela za treking, ali i primetno su teze i zaista ih nema potrebe vuci na lake hajkove.

Konacno, najozbiljnije cipele za sneg i led se danas prave prakticno iskljucivo od tvrde plastike, sa uloskom slicnim onom u skijaskim cipelama. Nezgodne su za hodanje po obicnom terenu i sa njima se obicno u paketu nose lakse treking cipele (access boots), za upotrebu na manjim nadmorskim visinama, prilazima na uspon i uobicajeno muvanje po logoru.

Druga vazna komponenta svake planinarske cipele je djon. Ono sto je firma Gore za jakne i uloske, Polartek za polare, to je Vibram za djonove. Ova italijanska firma vec sedamdesetak godina pravi najbolje djonove za sve zivo, od papuca do plasticnih cipela za zimski alpinizam. Ako se upustite u kupovinu cipela, primeticete da sve ozbiljnije kompanije imaju iskljucivo Vibram djonove na svojim modelima, lako prepoznatljive po ovom zastitnom znaku ugraviranom u svaki djon. Tajna dobrog djona je pre svega u gumi koja se koristi za izradu, a koja sama po sebi pruza maksimalno adheziono prijanjanje po stenju. Podjednako je vazan i oblik djona, to jest sara i konacno ivica djona. Kod sare u principu treba birati djonove koji imaju oko 50% popunjenost (povrsina brdasaca naspram totalne povrsine djona). Gusce od toga ne valja, jer se brzo napuni blatom. Redje takodje ne valja, jer je losije prijanjanje a i djon se brze aka. Klasicna skola misljenja smatra da sara treba da ima generalno oblik strele, usmerene ka periferiji djona, kako na prednjem delu tako i na stikli. I konacno, djon treba da ima ostru i izrazenu ivicu, jer je to ono sto vas drzi na nogama pri kretanju po neravnom terenu, a narocito ako dodjete u situacija da morate malo da se popnete ili da sidjete niz kakvu stencugu ili strmu kosinu.Vrlo je bitna ostra i izrazena ivica izmejdu pete i sredine djona, jer je ona glavna kociona povrsina koja vas spasava od cestog padanja na dupe kad se krecete nizbrdo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovo su neke klasicne odrednice, medjutim, kad pogledate Vibram djonove videcete da je njihova tehnologija sare toliko uznapredovala da je ove detalje prilicno tesko prepoznati i njihovi noviji djonovi izlgedaju sasvim sasavo. Srecom, nema potrebe da se zavlacite u detalje - koji god Vibram djon je na vasoj treking gojzerici, sasvim sigurno je ok, jer je prilagodjen nameni same gojzerice.

Svi djonovi se u principu vremenom trose, kao gume na automobilima i kad se pojedu, mogu se zamentiti u specijalizovanim radnjama za relativno razumne pare. Pojedini modeli cipela imaju penast ulozak izmedju gumenog djona i koznog (ili sintetickog) dela u koji guramo nogu, sto ih cini nesto meksim za hodanje, ali vrlo cesto otezava zamenu istrosenog djona.

Od svih pobrojanih vrsta, jedino plasticne alpinisticke cipele pruzaju 100-% vodonepropustljivost. Sve ostale cipele ce pre ili kasnije poceti da cure. Kozne gojzerice su nesto zgodnije jer se koza moze solidno impregnirati, bilo gotovim sredstvima koja se mogu naci u svakoj planinarskoj radnji, bilo u kucnim uslovima, pecenjem u rerni, u parafinu i vosku (nikako ovo ne probati na cipelama sa goreteksom!). Impegnacija obicno traje barem nekoliko planinarskih tura, nakon cega se mora osveziti. Nalazost, impregnacija cesto smanjuje propustljivost goreteks membrane, tako da se noga u impregniranim gojzericama vise znoji.

Dok ste na terenu, potrebno je da obratite puno paznje na to da vam se gojzerice ne pokvase kada nisu na nogama. To se najcesce desava ako ih izujete ispred satora pa ih zaboravite, te ih dohvati kisa. Takodje, ako ih ostavite u travi preko noci, jutarnja kondenzacija (rosa) ce ih uciniti skoro potpuno neupoterbljivim. Nazalost, gojzerice koje su napravljene da dobro odbijaju vodu (narocito one sa goreteks membranom) se obicno tesko suse i potrebno je vise sati cvarenja na jakom suncu da bi ponovo dosle u ok stanje. Zato je dobro izvaditi uloske, ostaviti cipele ispod nastresnice satora da se malo prosuse a onda ih smotati u nekakvu kesu ili uneti u sator , pod uslovom da se niko od stanara ne buni. Logorska vatra je sasvim ok za susesnje, ali paljevine se prilicno cesto desavaju. Ako vam gojzerice ipak ostanu malo mokre iznutra, a napolju je lep (topao i suv) dan, mozete ih efikasno osusiti upravo na nogama. A ako dan nije lep, svejedno, nemate izbora.

DSCN0085.JPG

I najbolja gojzerica vam moze zadati muke na terenu, narocito ako je ganc nova. Pre svega, dobro ih je nositi na nogama par dana jos dok ste kod kuce, da se malo razrade a i da bi videli da li u kalupu postoji neko mesto koje nas moze nazuljati. Takodje potrebno je da ocenite da li vam je ok njihova tezina. Cipele treba da su solidno zategnute oko zgloba a relativno labave oko donjeg dela stopala i iznad njega. Labava gojzerica ne stiti nogu a mozete je i izgubiti u blatu, dok preterano zategnuta sputava pokrete, izaziva zuljeve i hladna je!

Postoji krs boziji proizvodjaca dobrih gojzi, evo samo da pomenemo glavne LaSportiva, Scarapa, Garmont, Trezeta, Meindl, Raichle, Lowa, North Face, Asolo, Koflach, Zamberlend i jos mnogo drugih. Cene im se krecu od stotinak dolara, pa navise.

Gojzerice se ne kupuju naslepo (preko interneta ili tako sto navatate prijatelja da vam ih donese), dakle nikako bez probe u radnji. Pre svega, treba da sa sobom ponesete dodatni par carapa koje cete upotrebiti prilikom probanja. U svakoj ozbiljnoj radnji koja prodaje gojzerice postoje povrsine pod uglom (strme ravni) po kojima mozete da hodate do mile volje sa buducim parom cipela na nogama i da ispitate kako prijanjaju, koliko su precizne, kako se ponasaju pod opterecenjem i da li smetaju kad hodate "uzbrdo" i "nizbrdo". Cipela treba da vam ravnomerno prijanja uz celo stopalo, tako da ne skliznete "na priste" pri hodanju nizbrdo ili na pete na uzbrdici.

Danas se prodaju odlicni ulosci za gojzerice (insole) koji vam podupiru unitrasnjost pete, sto je od velike koristi ljudima sa pomalo ravnim stopalima. Takodje, postoje ravni ulosci cija je jedina svrha da popune zapreminu gojzerice sa vasom nogom u njoj. Tu treba imati na umu da se zapremina nasih nogu menja sa naporom i da stopala umeju manje ili vise da "oteknu", tako da je dobro uzeti velicinu koja je za pola broja veca od one koju nosimo na uobicajenim cipelama, mereno sa sve debelim carapama na nogama i po potrebi izbaciti neki od ulozaka za popunu.

Ako kupite goreteks cipelu, nije lose da cim je donesete kuci, napunite kadu sa vodom, udjete u cipele i stanete u kadu taman do crte malo ispod zasivenog jezika. Odstojte neko vreme u kadi i obratite paznju na eventualno curenje. Cipele su obicno pod garancijom sve dok ih prvi put ne prosetate po terenu, tako da mogucnost zamene treba iskoristiti ako je potrebno.

Dobra gojza, narocito kozna ce vam trajati vrlo dugo, mozda i desetak - petnest godina, uz povremenu promenu djona i  uloska i zato ne treba cicijasiti na njima. Ako su vam stvarno dobre, vec posle par tura cete prestati da ih osecate na nogama, a najtuzniji dan u planinarskoj karijeri ce biti onaj kad dodje vreme da ih zamenite novim. Sinteticke gojzerice se obicno pocepaju ili raspadnu i pre nego sto im propadne djon i tu u principu nema neke nade za popravak, jer je zbog goreteks membrane svako zasivanje prakticno nemoguce.

Najveci neprijatelj gojzerica je vlaga - pre nego sto ih odlozite u orman, postarajte se da su oprane i potpuno suve, inace ce u njima svasta poceti da raste. Kozne gojzerice treba konzervisati odgovarajucom kremom ili sprejem koji ce spreciti da se osuse i ispucaju. Takodje, izvadite ulozak i operite ga ili zamenite novim na pocetku manjevise svake sezone. I pre svakog izleta bacite pogled na savove, ne biste li uocili ostecenje konca kojim su zasiveni, a koje se lako sredi lepkom za djonove, samo ako se otkrije na vreme.

Carape

Stvar je vrlo slicna kao sa rukavicama. Prvi sloj treba da bude tanka sinteticka carapa (liner), tkana kapilarno, kao akivni ves, a cija je jedina svrha da upija vlagu (znoj). Drugi sloj moze biti bilo koja deblja carapa. Za treking su vrlo popularne carape od merino vune i danas ih posebno prave sa pregibima i zadebljanjima tamo gde je potrebno, to jest gde se najcesce javljaju zuljevi. Carape treba da su uvek lepo slozene i zategnute oko noge jer naborana carapa ume da vec posle prvog kilometra proizvede zuljeve koje cemo dugo pamtiti. Rebeka dobacuje savet preko ramena: nikad ne zapocinjite dan na terenu sa mokrim caparapama na nogama! Dakle, na teren treba nositi vise pari, jer kao i kod ostatka odece, kada se pokvase na nogama brzo postaje hladno. Slicna stvar je i sa pertlama - imajte uvek rezervni par u nekom budzaku, makar da ih uvalite prijatelju, ako se nadje u nevolji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Sitnice zgodne za imati

Za kraj ovog nastavka, evo par reci o nekoliko dodatnih stvarcica, koje ne spadaju direktno u obucu ili odecu, ali ce vam uciniti zivot na terenu laksim. Rec je o gamasnama (gaiters). Gamasne postoje verovatno koliko i planinarenje - to su navlake za nogavice koje pokrivaju donje ekstremitete, sve od gornje povrsine gojzerice pa do ispod kolena. Cilj im je da zastite nogavice od kvasena, bilo kada bazamo po snegu (prtimo) bilo kada se provlacimo kroz vlazno zbunje ili jutarnju rosu. Elem, pantalone, sem ako su od goreteksa i dobro prijanjaju uz gojzericu, strasno vole da se pokvase. Kolicina vode koju pantalone akumuliraju je tolika da posle izvesnog vremena krene da se cede - pravo u cipele. Osim toga, ako je iole dublji - i sneg mnogo voli da se uvlaci u nogavice. Tako da je sav nas trud i trosak da noge odrzimo suvim doveden u pitanje. Moderne gamasne se prave od dva materijala - donji deo koji je posebno skrojen tako prekriva gojzericu, izradjen od balistickog platna (najlona) ili jos bolje (skuplje) od kordure. O korduri ce biti malo vise reci kada budemo pricali o rancevima. Gonji deo je nesto meksi i podseca na shell - dakle impregnirana sintetika spolja a goreteks membrana iznutra. Namena i finkcionisanje su identicni kao kod shell-a, sto je vec objasnjeno pre par nastavaka. Gamasne se pricvrscuju specijalnim kaisem ispod djona gojzerice i obicno za jednu od pertli i zatvaraju se oko nogu cicak-trakom sa strane. Mozda ce vam se uciniti da je upotreba goreteksa ovde preterana, ali ako se potpare, kamasne gube svoju osnovnu srhu i znoj ce vam se slivati u cipele.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Gamasne pravi opet krs bozji kompanija, kao sto su Black Diamond, Mountain Harwear, REI, Outdoor Research, itd. i sve su ok. Jedini problem koji gamasne mogu da imaju je pucanje kaisa koji ih drzi za cipelu, ali to se zaista retko desava. Ipak, taj detalj treba sacnuti pri kupovini. Za hard core zimski alpinizam, umesto gamasni koriste se navlake za gojzerice, koje ih potpuno obuhvataju, zajedno sa celim potkolenicama, i imaju samo otvor na djonu, tako da se mogu zakaciti dereze (kramponi), krplje (snowshoes) ili skije. Za letnje dane postoje mini-gamasne, koje su obicno pravljene od vrlo tankog i laganog platna, i sezu samo do malo iznad zglobova. Njihova je jedina svrha da sprece upadanje sitnog kamenja u cipele dok se akamo po terenu.

Konacno, uz gojze nije lose uvek imati ovaj fenomenalan izum, koji se na Engleskom jeziku zove "mole skin" (krticje krzno). To je zapravo parce od par mm debelog sloja pamuka i jednom samolepljivom stranom, kao flaster. Ova stvarcica ce vam kad-tad spasiti zivot na terenu, ako vam se pojave zuljevi. Kad zagusti, a pre nego sto prokrvarite, svajcarcem oblikujte to parce flastera tako da ostavite rupu oko nazuljanog mesta i zalepite ga gde treba. Posle ovoga na zulj mozete potpuno da zaboravite.

 

 

 

 

 

U sledecem nastavku pricamo o rancevima, podloskama, vrecama za spavanje i satorima.

DSCN0058.JPG 

Atačmenti



Komentari (106)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bojan Budimac Bojan Budimac 12:15 09.11.2009

Prvi :)

a čitanje malo posle
Milan Novković Milan Novković 13:13 09.11.2009

Re: Prvi :)

Drugi, samo ja i pročitao

I ja volim da mlatim po planinama, samo ni priližno kao Srđan, a s godinama sam i spao na dvaput godišnje, ili ređe
myredneckself myredneckself 13:37 09.11.2009

Re: Prvi :)

U sledecem nastavku pricamo o rancevima, podloskama, vrecama za spavanje i satorima.

što su dobre cipele, a za sledeći...
divno, ( zamisli nikad nisam spavala u vreći za spavanje, u šatoru jednom u osnovnoj školi, na nekom izviđačkom izletu)
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:25 09.11.2009

Re: Prvi :)

Bojan Budimac
a čitanje malo posle

E, bravo! Ajde, ti si mi najvise kukumavcio oko ovog nastavka, kao i onaj Vikodin, pa ocekujem pitanja, komentare i pohvale, ne mora pokude.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:29 09.11.2009

Re: Prvi :)

Milan Novković
Drugi, samo ja i pročitao

I ja volim da mlatim po planinama, samo ni priližno kao Srđan, a s godinama sam i spao na dvaput godišnje, ili ređe


Pazi, ni ja ne planinarim samo radi planinarenja preterano cesto. Obicno su pecine u nekim teskim planincugama, pa hteo ne hteo, moram. Jos koju godinu, kad napokon omatorim za pecine, prebacujem se sasvim na planinarenje, dokle god noge mogu da me nose.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:39 09.11.2009

Re: Prvi :)

myredneckself
U sledecem nastavku pricamo o rancevima, podloskama, vrecama za spavanje i satorima.

što su dobre cipele, a za sledeći...
divno, ( zamisli nikad nisam spavala u vreći za spavanje, u šatoru jednom u osnovnoj školi, na nekom izviđačkom izletu)


U, ok, ima tako slatkorecivo da opisem vrece za spavanje, da ces odma' pozeliti da se uvuces u jednu, pod vedrim nebom i zvezdama (doduse, tek za jedno pola godine). E, a ja nikad jos nisam spavao u vucjoj jami (to je ona rupa sto se iskopa u dobokom snegu, dakle ad-hoc iglo, tako da o tome necu moci da pisem. Ali sam spavao na blatu, u pecini. Osecaj je pomalo ko da se valjas na vodenom krevetu koji je neko napunio zelatinom, a i ne bucka toliko
krkar krkar 16:29 10.11.2009

Re: Prvi :)

srdjan.pajic

U, ok, ima tako slatkorecivo da opisem vrece za spavanje, da ces odma' pozeliti da se uvuces u jednu, pod vedrim nebom i zvezdama (doduse, tek za jedno pola godine).


Moja žena pre nego što je mene upoznala nikad nije spavala u vreći. Sad je ona glavna za održavanje vreća (imamo ih preko 10 za različite namene) i uživa.

Nikad nije kasno, a jako je lepo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:21 10.11.2009

Re: Prvi :)

krkar
srdjan.pajic

U, ok, ima tako slatkorecivo da opisem vrece za spavanje, da ces odma' pozeliti da se uvuces u jednu, pod vedrim nebom i zvezdama (doduse, tek za jedno pola godine).


Moja žena pre nego što je mene upoznala nikad nije spavala u vreći. Sad je ona glavna za održavanje vreća (imamo ih preko 10 za različite namene) i uživa.

Nikad nije kasno, a jako je lepo.


A znas za one vrece sa konektorom, da se "spojis" sa drugom vrecom i njenom sadrzinom . Mislim, ono, kad zima zagudi, dva tela se greju mnogo bolje nego jedno...
krkar krkar 23:40 10.11.2009

Re: Prvi :)

srdjan.pajic


A znas za one vrece sa konektorom, da se "spojis" sa drugom vrecom i njenom sadrzinom . Mislim, ono, kad zima zagudi, dva tela se greju mnogo bolje nego jedno...


Ih, ćit'o, hebav'o

Većina mi je takva. Počevši od skroz tankog polara, samo polar, ništa spolja, pa do dve letnje (njena je plavu moja crvena ), pa par do -10... Za sopstvene potrebe i dalje preferiram faraonke u koje možeš lepo da se ušuškaš i na otvorenom, taman ih otvoriš onoliko koliko ti treba. Moj šampion je jedna stara engleska vojna SMB vreća kupljena u military surpluss store (lepše zvuči nego vojni otpad) za 2 funte pre 20 godina. Ta je neuništiva i ne znam čime su je punili ali u njoj sam spavao na otvorenom ispod -10. Samo treba dobra podloga.

Inače taj famozni "konektor" je najobičniji rajsferšlus koji ide preko 3 strane. Kad si sam zatvoriš se kad uđeš u vreću, kad dupliraš vreće samo spojiš dva rajsferšlusa.

Sad mi pade napamet koliko je vašno da na vreći rajsferšlus ima dve ručke, unutrašnju i spoljašnju, pa unutrašnji džep u vreći, pa ventilacija nogu... nego neću sad da ti kvarim buduću temu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:41 12.11.2009

Re: Prvi :)

krkar
srdjan.pajic


A znas za one vrece sa konektorom, da se "spojis" sa drugom vrecom i njenom sadrzinom . Mislim, ono, kad zima zagudi, dva tela se greju mnogo bolje nego jedno...


Ih, ćit'o, hebav'o

Većina mi je takva. Počevši od skroz tankog polara, samo polar, ništa spolja, pa do dve letnje (njena je plavu moja crvena ), pa par do -10... Za sopstvene potrebe i dalje preferiram faraonke u koje možeš lepo da se ušuškaš i na otvorenom, taman ih otvoriš onoliko koliko ti treba. Moj šampion je jedna stara engleska vojna SMB vreća kupljena u military surpluss store (lepše zvuči nego vojni otpad) za 2 funte pre 20 godina. Ta je neuništiva i ne znam čime su je punili ali u njoj sam spavao na otvorenom ispod -10. Samo treba dobra podloga.

Inače taj famozni "konektor" je najobičniji rajsferšlus koji ide preko 3 strane. Kad si sam zatvoriš se kad uđeš u vreću, kad dupliraš vreće samo spojiš dva rajsferšlusa.

Sad mi pade napamet koliko je vašno da na vreći rajsferšlus ima dve ručke, unutrašnju i spoljašnju, pa unutrašnji džep u vreći, pa ventilacija nogu... nego neću sad da ti kvarim buduću temu.


E, jebi ga, pa sve si napis'o! Nema sledeceg nastavka! Raspust!!! Uraaaaa!!!!!
krkar krkar 13:57 12.11.2009

Re: Prvi :)

E, jebi ga, pa sve si napis'o! Nema sledeceg nastavka! Raspust!!! Uraaaaa!!!!!


Nemoj na pamet da ti je palo da probaš da eskiviraš!!!
krkar krkar 14:06 12.11.2009

Re: Prvi :)

A ja ću na temi o vrećama da pišem kako sam na svojoj (smrznutoj) koži naučio pravilo od kojeg više ne odstupih ni po koju cenu: da bez obzira ko je šta poslao, doneo, pakovao... svaki komad svega što će meni i mojima možda biti potreban mora da prođe kroz moje ruke.

A to sam naučio kad smo jednu noć na kijametu neviđenom, sneg pada horizonlatno, ledi se na tebi, -10ak, windchill -25ak... spavali u letnjim vrećama jer kutije koje je spakovao kreten a na kojima je pisalo SLEEPING BAGS nismo otvorili da proverimo. Tu noć se malo dalje od nas četvorica smrzla dibidus namrtvo. A mi u letnjim vrećama... Sutradan se vratismo nazad...
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:23 12.11.2009

Re: Prvi :)

krkar
A ja ću na temi o vrećama da pišem kako sam na svojoj (smrznutoj) koži naučio pravilo od kojeg više ne odstupih ni po koju cenu: da bez obzira ko je šta poslao, doneo, pakovao... svaki komad svega što će meni i mojima možda biti potreban mora da prođe kroz moje ruke.

A to sam naučio kad smo jednu noć na kijametu neviđenom, sneg pada horizonlatno, ledi se na tebi, -10ak, windchill -25ak... spavali u letnjim vrećama jer kutije koje je spakovao kreten a na kojima je pisalo SLEEPING BAGS nismo otvorili da proverimo. Tu noć se malo dalje od nas četvorica smrzla dibidus namrtvo. A mi u letnjim vrećama... Sutradan se vratismo nazad...


U, meni se slicno desilo, iako sam vajni "iskusni" planinar. U Novom Meksiku, kad smo isli na neki field trip sa grupom, ja pitao ortaka jel' ima sator (bilo nas je 4, i ja nisam tad jos imao svoj) i on rekao da ima, a u stvari je pozajmio od nekog svog ortaka i naravno niko nije pregledao to sranje dok nesto iza pola noci nismo dosli u tesku vukojebinu tamo pored onog VLA-a. Da kazem ovako: morali smo mnogo da improvizujemo.

krkar krkar 16:45 12.11.2009

Re: Prvi :)

Da kazem ovako: morali smo mnogo da improvizujemo.


Nama nikakva pamet, kreativnost, iskustvo ni improvizacija te noći nisu mogli da pomognu. Sve što smo imali na sebe, pod sebe i preko sebe pa u te us*ane pamučne vreće. Da nas je video Azdejković kako smo se grlili. Prosečno odspavali po sat ipo, sa desetak pauza za pocupkivanje. I bili srećni što smo živi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:14 12.11.2009

Re: Prvi :)

krkar
Da kazem ovako: morali smo mnogo da improvizujemo.


Nama nikakva pamet, kreativnost, iskustvo ni improvizacija te noći nisu mogli da pomognu. Sve što smo imali na sebe, pod sebe i preko sebe pa u te us*ane pamučne vreće. Da nas je video Azdejković kako smo se grlili. Prosečno odspavali po sat ipo, sa desetak pauza za pocupkivanje. I bili srećni što smo živi.


Ok, kad smo vec krenuli da otvaramo dusu, ja sam jednom zaboravio vrecu za spavanje. Ne pitaj me kako, ali eto desilo se da je nisam spakovao (koristim naravno onu kompresionu vrecu tako da kad spakujem vrecu za spavanje u nju izgleda samo malo veca od moje macke) . Sreca da je bilo leto, ali leto na skoro 4000m nije ono sto mi obicno podrazumevamo pod "letom" i nocu temperatura padne dosta ispod nule. Pazi kad sam oblacio ranac na sebe koliko je bilo hladno! Na kraju sam morao da potegnem moju astrofoliju (emergency blanket), i tek onda sam spavao ko covek! Bilo me blam da pitam koleginice u komijskom satoru da se uvucem kod njih, da prenocim na toplom...

Od tad uvek prvo pakujem vrecu, sator i podlosku, pa slem i svetlo, i tek onda sve ostalo.

krkar krkar 18:37 12.11.2009

Re: Prvi :)

Ok, kad smo vec krenuli da otvaramo dusu,


Sad dođe Ona i gleda o čemu pišem pa upravo saznadoh da je bilo života i Pre Mene: "Kad mi je onomad pukao đon na Ljubotenu na 2500m..". Ništa o tom ne znam ali sad i nemam vremena, kad mi ispriča preneću ovde.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:51 12.11.2009

Re: Prvi :)

"Kad mi je onomad pukao đon na Ljubotenu na 2500m.."


их, ал претерује, нема више од 2498 метара.
krkar krkar 19:39 12.11.2009

Re: Prvi :)

marco_de.manccini
"Kad mi je onomad pukao đon na Ljubotenu na 2500m.."


их, ал претерује, нема више од 2498 метара.


Slagala nas je za 0,08%! Kad je sad dohvatim! Hvala što si bio budan i na oprezu!
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:55 12.11.2009

Re: Prvi :)

marco_de.manccini
"Kad mi je onomad pukao đon na Ljubotenu na 2500m.."


их, ал претерује, нема више од 2498 метара.


Pazi ovog udbasa, ladno proverava sta mi ovde pricamo!!!

Moram sad da pazim da ne slazem nesto masno u ovim lovackim pricama s kojima smo krenuli, a sto se moze proveriti na intenetu!
miloradkakmar miloradkakmar 14:25 09.11.2009

Lep

ovaj planinski cvet što gleda.
Ima li ime ?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:14 09.11.2009

Re: Lep

miloradkakmar
ovaj planinski cvet što gleda.
Ima li ime ?


Ima, zove se Neki Kaktus ;-).
E, nemam pojma, u stvari neko mi je rekao ime, al' sad da me ubijes ne mogu se setim. Ali znam gde sam ga uslikao, ako to moze da prodje umesto imena ?



miloradkakmar miloradkakmar 17:09 09.11.2009

Re: Lep

srdjan.pajic
miloradkakmar
ovaj planinski cvet što gleda.
Ima li ime ?

Ima, zove se Neki Kaktus ;-).
E, nemam pojma, u stvari neko mi je rekao ime, al' sad da me ubijes ne mogu se setim. Ali znam gde sam ga uslikao, ako to moze da prodje umesto imena ?

Ne mora, odgovara mu i Neki Kaktus.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:38 09.11.2009

Re: Lep

miloradkakmar

Ne mora, odgovara mu i Neki Kaktus.


Ok, evo onda jos jedna, ista biljka, ista padina:


maksa83 maksa83 15:52 09.11.2009

a bre

Zbog one gore tj. ove dole slike te treba prijaviti moderaciji, Greenpeaceu, i oduzeti autorsku opciju na 3 meseca.

Pa vidi bre ... miris se iz njih prosto vijori. Vidi ovu travu okolo što je polegla i požutela, i primeti odsutvo bilo kakvih insekata. I posle ti nekome nešto ke*aš za ostavljene buriće, a pogle' šta sam radiš. Eeeee, Pajiću-Pajiću, pa je l' se tako čuva priroda? Sra-mot-no. (Nemoj sad samo da se vadiš da su to ženine cipele a ne tvoje, netje protji).



srdjan.pajic srdjan.pajic 16:21 09.11.2009

Re: a bre

maksa83
Zbog one gore tj. ove dole slike te treba prijaviti moderaciji, Greenpeaceu, i oduzeti autorsku opciju na 3 meseca.

Pa vidi bre ... miris se iz njih prosto vijori. Vidi ovu travu okolo što je polegla i požutela, i primeti odsutvo bilo kakvih insekata. I posle ti nekome nešto ke*aš za ostavljene buriće, a pogle' šta sam radiš. Eeeee, Pajiću-Pajiću, pa je l' se tako čuva priroda? Sra-mot-no. (Nemoj sad samo da se vadiš da su to ženine cipele a ne tvoje, netje protji).




Nadrazuju cak i sesto culo, a morao sam da ih slikam pomocu teleobjektiva, iz susedne sume . E, nisu zenine, ove su moje, i koristim ih samo u pecinama jer su se prilicno izakale, ako je to za neku utehu covecanstvu. Stavio sam sliku iz edukativnog razloga, da demonstriram kompleksnu tehniku susenja smrdljivih gojzerica na suncu. Ili teralicu za medvede. Ali trebalo je da upozorim da prizor nije bas suitable for children.




Jelica Greganović Jelica Greganović 23:03 09.11.2009

A, ka'ćemo

o bocama?
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:52 10.11.2009

Re: A, ka'ćemo

Jelica Greganović
o bocama?


Jel o booocama, ili o bocama? O kakvim bre bocama?!
die hard die hard 23:59 09.11.2009

kakav opsezan tekst ...


Toliko opsezan, da sam zaprepascen.Veruj mi obucom ( na razne nacine ) se bavim vec 15-ak godina ali ovakvog poznavaoca nisam jos sreo.Sjajan post Srdjane, inace uzivam u svim tvojim tekstovima inace.Pozz
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:49 10.11.2009

Re: kakav opsezan tekst ...

die hard

Toliko opsezan, da sam zaprepascen.Veruj mi obucom ( na razne nacine ) se bavim vec 15-ak godina ali ovakvog poznavaoca nisam jos sreo.Sjajan post Srdjane, inace uzivam u svim tvojim tekstovima inace.Pozz


Malo sam se zabrinuo pri kraju, ne zbog toga sto mi je strano da pisem predugacke tekstove, ili sto sam shvatio da samo zuljevima mogu da posvetim jedno pola bloga (bez slika), nego da ne preplasim nekog novajliju kolicinom informacija, pa da pomisli da je to planinarenje nekakav rocket science i da se bez PhD-ja iz djonova ne sme upustati niukakvu avanturu. Ja mislim da ovim tekstovima treba pristupiti na sledeci nacin:

a) otvoris blog.
b) pogledas slike
c) lupis preporuku, eventualno me pozdravis, ko Budimac, ili odgundjas svoje, ko Vishnja

i konacno:

d) kad odlucis da kupis nesto od ovoga jer si se zaljubio u planinu, bacis pogled na to sto sam pisao (tekstovi nikud ne idu, blogu fala) i onda samo svrljnes po internetu za update

Fala na pohvalama, uzivam u njima




vishnja92 vishnja92 07:51 10.11.2009

Re: kakav opsezan tekst ...

odgundjas svoje, ko Vishnja

ja ne smem

jos nisam dokucila zasto mi je brisalo prvi komentar pa se snebivam.
(ovi, tagovi, ti, ne, valjaju, nista, dejs, sabane, cvetic - koja je kljucna rec? aj ako saznas, javi)
halman halman 09:59 10.11.2009

Опрема

Алал ти вера !!! Импресиониран сам познавањем обуће!!! Ајде препоручи неку обућу за лов, она је слична овој планинарско-алпинистичкој!!!! Све најбоље!!!
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:54 10.11.2009

Re: Опрема

halman
Алал ти вера !!! Импресиониран сам познавањем обуће!!! Ајде препоручи неку обућу за лов, она је слична овој планинарско-алпинистичкој!!!! Све најбоље!!!


Hvala, hvala, sto se tice lova, ja nemam pojma, a eno ti ga dole Krkar, taj covek zna bolje. Meni, onako pacerski, kretanje po terenu u lovu ne deluje znacajno drugacije nego u planinarenju tako da sam u iskusenju da kazem da sto god je dobro za planinarenje ne moze da bude lose za lov. Mada ne znam koliko se gojzerice prave sa onim maskirnim sarama, koje su valjda bitne za lov, ali sam video da toga ima po nekim magazinima. Takodje, pretpostavljam da u lovu ima i dosta stajanja u mestu, mozda nekad cak i u blatu, tako da bih ja tu isao sa necim sto znam da nece da propusti vodu ni nakon dugog stajanja u mokrom liscu. Mada, video sam na nekim slikama da lovci cesto setaju i gumene cizme (ne one za babasere, ima bre profi gumenih (ili bolje da kazem gumiranih) cizama sa krznom i vibram djonovima. Valjda je to ok. Svejedno pitaj Krkara.
krkar krkar 17:18 10.11.2009

Re: Опрема

srdjan.pajic


Hvala, hvala, sto se tice lova, ja nemam pojma, a eno ti ga dole Krkar, taj covek zna bolje.


Zavisi, pre svega, koji i kakav lov i u koje doba godine. Ako čučiš negde u trsci na obodu bare i čekaš guske ili patke u preletu gumene čizme, i to visoke, su obavezne. Za zimu i sneg - pre svega ono što je inače dobro za zimu i sneg, pa tek onda ima veze što je i lov. Generalno sam čin lova ne zahteva posebnu obuću ali vrsta kretanja i uslovi zahtevaju. U normalnim uslovima, recimo za ptice sa kerom svaka treking obuća uglavnom je dobra. Zimi za zeca u Vojvodini treba čvršća obuća jer se gazi po oranicama i podrljanoj zemlji a ima još i strnjike od kukuruza koja je oštra i za koju treba jaka obuća. Gumene čizme dobre su i po inače suvom vremenu ako se lovi rano ujutru kad je rosa, mogu za to i gamašne ali sigurno bi se naši genijalci koji sve znaju najbolje smejali i zahe*avali nosioca.

Kakva kamuflaža, ko kod nas sve lovi trebalo bi uvesti zakon da svi lovci smeju samo da nose signalno crvenu, narančastu i žutu i da svaki ima zvonce ili alarm.

Ja sam nekad davno u lov u gotovo svim uslovima nosio nemačke padobranske čizme, bile su zakon, lake, udobne, izdržljive.
krkar krkar 17:26 10.11.2009

Re: Опрема

I dopuna:

Nikad, nikada i ni pod kojim uslovima ne preporučujem JNA čizme (tačnije "cipele sa povišenim sarama", genijalcima iz Armije "čizme" su samo jahaće čizme bez šniranja, za ono što ceo normalan svet zove čizme oni su izmislili ovu glupost). To najtajnije oružje rahmetli JNA više je ljudstva izbacilo iz stroja nego što bi kompletan arsenal naoružanja uspeo. Sopstvenog, doduše.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:02 10.11.2009

dopuna

Samo jedna mala dopuna kao uvod u priču o vrečama.
U slučaju da je neki žestok minus, u toku noči obavezno spavati zajedno sa cipelima u vreči za spavanje. U suprotnom će se zalediti i sutra će ih biti vrlo teško ako ne i nemoguče obući.
Ovo naravno ne važi za plastične cipele
vishnja92 vishnja92 10:52 10.11.2009

Re: dopuna

vrabac!!!


pa de si :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 10.11.2009

Re: dopuna

vrabac_u_steni
Samo jedna mala dopuna kao uvod u priču o vrečama.
U slučaju da je neki žestok minus, u toku noči obavezno spavati zajedno sa cipelima u vreči za spavanje. U suprotnom će se zalediti i sutra će ih biti vrlo teško ako ne i nemoguče obući.
Ovo naravno ne važi za plastične cipele


Heheh, Vrapce, vidi se da znas znanje i imas "terenskog" iskustva!. Ma vrece su ne-za-men-lji-veeee!!! Ne samo za spavanje! Kad je napolju zestok minus, skoro ista zestina tog minusa moze da bude i u satoru, pogotovu ako se zajebes pa krenes u brda sa nekim tanusnim (laganim) satorcetom, ili ako te zlo natera da prinudno bivakujes. U njima mozes da osusis sve sto imas a gojze se u vreci sasvim sigurno nece zalediti, barem ne dok jos u tebi ima zivota. Samo da ne bude nesporazuma - ne treba NIKAKO spavati sa gojzericama na nogama. Nego ih treba ugurati tamo dole kod nogu, sa obavezno izvadjenim uloscima. Ako su bas mokre, nece se osusiti, ali se nece ni zalediti. Nabijes u kesu (uloske ne moras), jer je inaca malo strokavo, a ni pranje vreca nije bas preterano zabavan sport. Ako imas nekakav papir, najbolje novine, ali ne one masne, mozes da zguzvas nekoliko guglica i nabijes ih u gojzu preko noci, to pomaze da se izvuce vlaga iz njih.

vishnja92 vishnja92 17:11 10.11.2009

Re: dopuna

vidi se da znas znanje i imas "terenskog" iskustva!

vrabac u steni :)
krkar krkar 16:25 10.11.2009

Odlično po običaju

Naravno, nisam ni sumnjao. Svaka čast.

Prvo si me naterao da prekopam svoje cipele i da proverim jesu li svi đonovi Vibram - što je meni prvi kriterijum za izbor cipele, ako nije Vibram ne gledam dalje. Tako ustanovih da imam i jedan ne-Vibram na inače odličnim Timberland trekking cipelama od prevrnute kože sa Timberland đonom. Do sada mu nisam našao manu iako te češće koristim za motor nego za ozbiljniji teren.

Plastične nisam nikad nosio a bogme ni đon nikad nisam menjao. Dok sam bio mlad i neukusan desilo mi se i da sam kupio cipele sa lošim đonom koji je na ekstremnoj hladnoći od preko -20 jednostavno pukao popreko po pola. Takođe kao mlad i zelen probao sam da hodam po kamenjaru u spensericama, što nikako ne preporučujem.

Za impregnaciju koristim isključivo sprej i to samo zato što sam lenj da mažem cipele (možda jednom godišnje). Sa veštačkim materijalima mazanje se da sasvim izbeći. Prevrnutu kožu pre impregnacije treba vrlo temeljito očetkati gumenom rebrastom četkom, kupuje se u specijalizovanim radnjama. Sve za održavanje obuće proizvodi nemački Collonil, ne treba tražiti dalje.

Sa čarapama imam problem. Već skoro 20 godina isključivo koristim Thorlo Padds Hiking, za zimu preferiram dokolenice. Problem je što na terenu ako mogu da biram nosim isključivo crvene čarape (sitna sujeverja, više navika i običaj nego pravo sujeverje) a Thorlo ih više ne pravi u crvenoj boji. Upravo sam proverio, imam samo još jedan par novih neotpakovanih a posle ćemo videti šta ćemo. Ima, naravno, dosta proizvođača i sigurno da ima još dobrih. Samo, prave li crvene?

Gamašne: e tu se ne slažemo glede kožnog kaiša za učvršćenje. Ne volim, koža se kad-tad natopi vodom i omekša i olabavi i zakačiš na neki kamen i pukne. Zato sam ja odavno još našao gamašne sa čeličnom sajlom i oko toga me glava ne boli. Inače su mi bolje gamašne sa čičkom napred ili pozadi nego sa strane, praktičnije. Dobro je da na vrhu imaju metalnu kukicu koja se zakači za prvu pertlu na cipeli, onda nema nikakve brige. Jednom davno kupio sam uz jedne Berghaus kožne cipele gamašne sa sajlom na donjem obodu, cipele su imale horizontalni utor oko celog đona i tu su se uvlačile gamašne. Sistem je verovatno bio sasvim dobar ali meni su te cipele ukrali pa mi ni njihove custom fit gamašne više nisu ničemu služile.

Dereze nisi spominjao mada ne znam ima li tu nekog velikog izbora. Ja sam ih nekoliko puta koristio, jednom su mi bukvalno glavu spasle (i to više puta) ali eno ih negde odavno već stoje zapakovane.

Sad ću ja tebe da dopunim nečim što si zaboravio: nega stopala.

U cipele uvek, pod uslovom da su suve, stavljam antibakterijski puder. Može i običan, Johnson ili Paglieri ili uostalom bilo koji. Meni je važno da uveče operem noge ali čak i ako za to nema mogućnosti svakako ih je dobro obrisati dečjim masnim vlažnim maramicama (nikako alkoholnim, suše kožu). Ja ih posle toga OBAVEZNO namažem, najbolji mi je gel koji proizvodi The Body Shop: Peppermint Cooling Leg Gel. To mi dođe pravi melem na kraju dugog dana.

Kad će ostatak
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:05 10.11.2009

Re: Odlično po običaju

krkar
Naravno, nisam ni sumnjao. Svaka čast.

Prvo si me naterao da prekopam svoje cipele i da proverim jesu li svi đonovi Vibram - što je meni prvi kriterijum za izbor cipele, ako nije Vibram ne gledam dalje. Tako ustanovih da imam i jedan ne-Vibram na inače odličnim Timberland trekking cipelama od prevrnute kože sa Timberland đonom. Do sada mu nisam našao manu iako te češće koristim za motor nego za ozbiljniji teren.


Fala Krk, odlicna dopuna, sledi odgovor kasnije, moram sad na pos'o!
krkar krkar 18:29 10.11.2009

Re: Odlično po običaju

kasnije, moram sad na pos'o!


Ti stvarno nešto radiš?


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:25 10.11.2009

Re: Odlično po običaju

krkar
kasnije, moram sad na pos'o!


Ti stvarno nešto radiš?




Aha,
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:14 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

Prvo si me naterao da prekopam svoje cipele i da proverim jesu li svi đonovi Vibram


E, ma ok je i ako nije vibram, ali to je deo fenseraja koji ide uz planincine. Mi za pecine obicno kupimo u wallmart-u neke od tih jeftinih zidarskih cizama, koje traju jedno par ulazaka u pecinu, jer ih ova u slast pojede. Ali sam video kad je ortaku otpao ceo djon sa takve cipele, a mi jedno 10 km od ulaza. Srecom da je neko imao samolepljivu traku (u stvari imali smo je svi, bez samolepljive trake, one sa armaturom ja ni u bioskop ne idem), pa smo govno obmotali i covek je izasao ziv na svetlo dana.

Sa čarapama imam problem. Već skoro 20 godina isključivo koristim Thorlo Padds Hiking, za zimu preferiram dokolenice.


Nemam tako istancan kriterijum za carape, meni radi sve sto je dovoljno dugacko i nije sljompavo da se uvrti oko noge ili se zduda na pola stopala. Ponosan sam sto sam nadljuDsko bice, jer mi se ruke nikad ne smrzavaju niti mi se noge znoje (obrati paznju na one uloske na slici - to je staro jedno 3 godine, hehehe). Mada sam popio par zuljeva tu i tamo Od carapa i jos ih pamtim. Higijena nogu je No1, makar i ako si prinudjen da lomis led na potoku da bi ih oprao. I ja vucem te bebece maramice i obicno krknem niveu tamo gde meni obicno cipela planira da odere kozu.

Gamašne: e tu se ne slažemo glede kožnog kaiša za učvršćenje. Ne volim, koža se kad-tad natopi vodom i omekša i olabavi i zakačiš na neki kamen i pukne.


Ne volim ja celik, jer to ne mozes da pokidas ili da iseces svajcarcem, ako ne daj boze dodjes u situaciju da moras. Paranoja, znam, ali eto, svi imamo traume...A ne znam koliko si video, kod svih ovih novih gamasni je taj kais tako dobro uradjen, ko da ide na Spejs Satl - potpuno zatopljen u neki silikon, tako da izgleda ka komad plastike, a ne koze. I to NEMA SANSE da se izaka, barem ne za naseg zivota. Doduse, ja ne bih podcenjivao Usektovu upornost i ljubav prema svemu sto visi i landara u ormanu.

Dereze nisi spominjao mada ne znam ima li tu nekog velikog izbora. Ja sam ih nekoliko puta koristio, jednom


Nisam spominjao dereze jer, sramota me da priznam, ne znam ama bas nista o njima! U stvari, nikad u zivotu nisam stavio derezu na nogu (ni lance na tockove, jer hebe kevu kako dobro umem da vozim po snegu ). I ne nameravam! Jer prvo sto ce mi se desi kad to uradim je da ce Rebeka da me uvati za rep i odvuce da pentramo neki led! Ne pada mi napamet! Salu na stranu, imam strah od te naprave. Pre dosta godina mi je u Austriji na ledniku poginuo drugar, tako sto se smandljao kad mu je noga iscurela iz pogresno namestene dereze. Dereze - neka hvala! Mada priznajem da sam jednom ili dvaput bio u situaciji kad sam pozeleo da ih imam. Cuvam se od tih situacija!


krkar krkar 01:40 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

Srecom da je neko imao lepljivu traku (u stvari imali smo je svi, bez samolepljive trake, one sa armaturom ja ni u bioskop ne idem),


Još jedan

Kad bih samo proizvođaču trake poslao spisak čemu je sve koristila!

Mada, i kod trake ima raznih, za neke stvari su one sjajne (duct tape) odlične ali ja volim da imam i onu mat (gaffer tape), lakše se skida kad treba.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:38 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

krkar
Srecom da je neko imao lepljivu traku (u stvari imali smo je svi, bez samolepljive trake, one sa armaturom ja ni u bioskop ne idem),


Još jedan

Kad bih samo proizvođaču trake poslao spisak čemu je sve koristila!

Mada, i kod trake ima raznih, za neke stvari su one sjajne (duct tape) odlične ali ja volim da imam i onu mat (gaffer tape), lakše se skida kad treba.


Ma da duct tape rules! Ja mislim da se covek nikad ne bi na Mesec popeo da nije izmisljena samolepljiva traka. A posto obicno u pecinarskom rancu nema mesta da se nosi onaj ceo kotur, a boca u koju soras u pecini mnogo voli da napukne, narocito kad guras ili vuces ranac pun drangulija koje ti trebaju dole. I onda lepo preventivno tom armiranom trakom obmotas flajku, jedno 10 krugova, pa kad ti traka zatreba ko zna za sta, odatle je svlacis. E, a znas da je dobra i da njom zaustavis krvarenje? Nama se drugar pravio pametan pa skinuo slem kod nekog puzanja i kako je ustao - raspalio glavom u neki stalagmit, au, da si video taj krvoliptaj! Ali nista sto jedno metar i po duct tape-a ne moz' da sredi! Jos se i bunio jer nije bio ubedjen u to da je donator pee-bottle-a i trake pazljivo ciljao grlic.



vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:50 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

"hvala ti bako" (debele vunene, seljacke) model vunenih carapa se vec decenijama pokazuje kao dosta dobar i meni je jos uvek jedan od omiljenih
naravno preko nekih tanjih. dosta su jeftinije, mogu da se kupe i na kalenicu i u njima ti nije hladno dok god se kreces cak i ako su potpuno mokre (sve dok ne stanes). pre neku godinu uhvatila nas petoricu snezna oluja na Komovima, -25C udari vetra po mojoj proceni i do 80km/h (znaci gadan windchill faktor) nama dvojici sa "hvala ti bako" carapama nista, ovima u fensi carapicama od po 20-30 jura promrzli prsti.

a sto se tice dereza, koliko je meni poznato taj nesrecni slucaj se desio posto je covek stavio dereze sa gurtnama na plasticne cipele umesto automatskih a to nikako ne ide, ne mogu dobro da se nameste.
inace neko ovde rece da po ptanju dereza nema mnogo izbora. naprotiv...postoje dereze za glecerski treking, za planinarenje, za penjanje leda i miksa, sa fiksnom ili fleksibilnom osnovom, sa razlicitim tipovima vezivanja (automatske, poluautomatske, na gurtne)

inace, za penjanje leda se sve vise koriste kozne cipele (odnosno "hibridi" ) umesto plastike, zbog vece pokretljivosti clanaka. ako se ne varam, one zute cipele gore na prvoj slici su La Sportivine "Trango Prime" i one su bas primer jednih takvih cipela za led i miks (i sam sam ponosni vlasnik jednog para istih)

p.s.
pozdrav visnja
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 13:13 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

e i jos nesto.

duct tape jos moze dobro da se iskoristi kao improvizovani "anti snow" sistem za dereze, ako vec nemas isti (obmota se dereza ispod), mada su se i plasticni pakistanski kanisteri za kerozin pokazali kao dosta dobri za pravljenje istog
dalje, moze da posluzi za pricvrscivanje sky hook-a za stenu, ma svasta bre nesto, cudesna traka!

problem sa celicnim vezicama na gamasnama je sto se na njima mnogo lakse hvata led nego na koznim, i ja mnogo vise volim kozne.
krkar krkar 13:40 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

inace neko ovde rece da po ptanju dereza nema mnogo izbora. naprotiv...postoje dereze za glecerski treking, za planinarenje, za penjanje leda i miksa, sa fiksnom ili fleksibilnom osnovom, sa razlicitim tipovima vezivanja (automatske, poluautomatske, na gurtne)


Kada sam prvi put koristio dereze nisam znao ama baš ništa o njima (nije da sam nešto napredovao u međuvremenu). Ali na jednom stvarno gadnom terenu shvatio sam da treba probati jer štetiti nikako ne mogu. Kad sam ih naručio svome šefu reakcija je bila "kakve dereze, za to ti treba specijalni kurs" pa sam mu malo spomenuo mamu... Pitao je nekog ko se razume i poslao dereze. SPAS!

Bile su sa gurtnama i podesivom osnovom ali su vrlo dobro ležale na cipeli. Posle nekog vremena sam ih čak malo i modifikovao, prednji par zuba koji je gotovo horizontalan savio sam po duglom od skoro 60 stepeni za kočenje u nuždi na nizbrdicama. Generalno jedini problem koji sam na početku imao sa derezama su bile uzbrdice i nizbrdice u slojevitom snegu jer zubi sa strane odlično drže poprečno ali slabije napred-nazad (dereza je u suštini horizontalno postavljeni lim sa zubima savijenim nadole pa je površina prianjanja napred-nazad mala).

Probao sam jednom, iz radoznalosti, neke automatske. Mnogo hi-tech za moj ukus. Gurtna je gurtna, nema šta da se pokvari a sve može da se popravi na terenu nožem i klještima. Keep It Simple, Stupid!

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:14 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

sve ima svoje, za automatske dereze su ti potrebne odgovarajuce cipele. dok su ove sa gurtnama sasvim ok za treking, znatno je lakse i bezbednije penjati neki malo vetikalniji led ili miks (rock&ice) sa automatskim.

verovatno si imao tzv. glecerske odnosno treking dereze sa 10 pikova. od prvog uspona na Ajger 1938. godine u upotrebu ulaze dereze sa 12 pikova (od kojih su prednja dva para povijena) za vece nagibe, upravo zbog problema koje si spomenuo na eksponiranom trenu.

a ima malo i do tehnike kretanja, tako da ako ne kurs, onda bar neka kratka instruktaza nije na odmet ljudima koji ih prvi put koriste
krkar krkar 15:03 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

vrabac_u_steni
verovatno si imao tzv. glecerske odnosno treking dereze sa 10 pikova. od prvog uspona na Ajger 1938. godine u upotrebu ulaze dereze sa 12 pikova (od kojih su prednja dva para povijena) za vece nagibe, upravo zbog problema koje si spomenuo na eksponiranom trenu.a ima malo i do tehnike kretanja, tako da ako ne kurs, onda bar neka kratka instruktaza nije na odmet ljudima koji ih prvi put koriste


Srećom dereze su mi u long-term storage na drugom mestu, sad bih još i zube brojao :) Mislim da je baš 10, 2 napred, 2 pozadi, 2x2 napred sa strane, 2 peta sa strane, ovako napamet.

Eh, instruktaža. Volim ja kad mi neko ko zna nešto pokaže i objasni ali kad nema nikoga mora čovek sam da se snalazi. I to je u redu pod uslovom da empirijsko saznavanje sa sobom kao subjektom i objektom nije preskupo.
vishnja92 vishnja92 15:05 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

I to je u redu pod uslovom da empirijsko saznavanje sa sobom kao subjektom i objektom nije preskupo.



opsteupotrebljiva tvrdnja :)
uzas ustvari
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:01 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

vrabac_u_steni
sve ima svoje, za automatske dereze su ti potrebne odgovarajuce cipele. dok su ove sa gurtnama sasvim ok za treking, znatno je lakse i bezbednije penjati neki malo vetikalniji led ili miks (rock&ice) sa automatskim.

verovatno si imao tzv. glecerske odnosno treking dereze sa 10 pikova. od prvog uspona na Ajger 1938. godine u upotrebu ulaze dereze sa 12 pikova (od kojih su prednja dva para povijena) za vece nagibe, upravo zbog problema koje si spomenuo na eksponiranom trenu.

a ima malo i do tehnike kretanja, tako da ako ne kurs, onda bar neka kratka instruktaza nije na odmet ljudima koji ih prvi put koriste


I love you people! Posle ovih par postova, Krksonovog i tvog sam naucio o derezama vise nego u celom dosadasnjem zivotu! Pravdam se da je to vise Rebekina oblast a i ko sto rekoh, zentam se od tih snegova i ledova pod nagibom, ali svejedno, dobro je znati koristiti ih, jer nikad nisi siguran u kakvoj situaciji mozes da se zadesis u planincini, cak i ako ti otpocetka mozda nije bila namera da lomis vratove tamo po nekim lednicima. E, a pretpostavljam, Vrapce, da kad vec krenes da nosis dereze, moras obavezno na naucis i onu tehniku kocenja, sa cepinom. Uvek sam se pitao da li se pri tom kocenju koriste i dereze, ili one mogu da ti slome noge ako krenes da klizas, pa zapnes.

Znam da Rebeka ima neke Koflach-ove plastikanere (cipele) jer mi uvek padnu na glavu ili na prst iz ormana kad vijam macku ili trazim neki alat. I toliko ih voli, mazi i pazi, nedavno je promenila onu postavu, i tako. Hebi ga, cipela glavu cuva. I znam da je jednom psovala te dereze jer su joj nepaznjom u transportu pocepale termarest ili neki deo odece ili tako nesto (nadam se ne kesu za __vna).
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:26 11.11.2009

Re: Odlično po običaju

Uvek sam se pitao da li se pri tom kocenju koriste i dereze, ili one mogu da ti slome noge ako krenes da klizas, pa zapnes.


upravo tako, noge se savijaju u kolenima dok se ne zaustavis upravo iz tog razloga, a moze da ti se desi da nevoljno napravis i salto unazad, sto mi se naravno jednom i desilo

krkar krkar 04:23 15.11.2009

Re: Odlično po običaju

srdjan.pajic
Ma da duct tape rules! Ja mislim da se covek nikad ne bi na Mesec popeo da nije izmisljena samolepljiva traka.



Ovaj nas je sve prešio za 333 dužine: Zakrpio CEO avion trakom!!!



Slike pre-i-posle i tekst
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:50 10.11.2009

поздрав од викодина

narocito kada je koza solidno impregnirana. Prevrnuta koza je takodje ok, izgleda lepo,

нешто ми говори да ребека не зна да ти идеш у планине само зато што ти је ок превртање коза и што ти то изгледа лепо (а да и не почињем о солидном импрегнирању коза).

* * *

ја имам једне безвезне ципеле у овом тренутку, онакве грађевинске, са челичним уметком код прстију. функционишу ок до 2000-3000 метара, мада ако је суво до тих висина функционишу и добре патике (које такође немам).

мени само није јасно како нису забранили ношење тих челичних ципелетина после 9-11. не смем да носим грицкалицу за нокте а смем челиком ојачане ципеле од шес’ кила по комаду? где оно удари ту више нема оправљања.
vishnja92 vishnja92 19:59 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

ih, pa sve zive cipele imaju celicni umetak kod prstiju. mene uvek izuvaju na aerodromima.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:17 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

не знам, неке ципеле имају понешто, ја у једним имам нешто шипкицу у ђону, али ове о којима говорим имају противтенковску одбрану. може ти кућа пасти на ногу док си на градилишту, нећеш ни приметити.
vishnja92 vishnja92 20:33 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

pa da - za noge armaturno gvozdje a za glavu ona bedna zuta plastika...

ja uvek pistim ko blesava pa me isprepipaju i izuju (osim u Moskvi - tamo su to radili svima dok nisu nabavili ono cudeso u koje udjes da te vide golog, sto je ekstremno skratilo proceduru)

ustvari, logicno je bre to, noge najvise stradaju na gradilistu - dozivotno sam vakcinisana protiv tetanusa zahvaljujuci tome i svojoj gracioznoj trapavosti.
pnbb pnbb 21:30 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

нешто ми говори да ребека не зна да ти идеш у планине само зато што ти је ок превртање коза и што ти то изгледа лепо

prevrce koze?
a sto, mizlim kad vec ima cizme ..
al dobro , ako voli...
vishnja92 vishnja92 22:28 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

prevrce koze?
a sto, mizlim kad vec ima cizme ..

ode ovo u totalnu propas'



pajicu sabane, ko ti kriv kad radis u pogresno radno vreme :))))
maksa83 maksa83 22:33 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

мени само није јасно како нису забранили ношење тих челичних ципелетина после 9-11. не смем да носим грицкалицу за нокте а смем челиком ојачане ципеле од шес’ кила по комаду? где оно удари ту више нема оправљања.

True. Nenadjebive su za neznane vremenske uslove, kiša-sneg-vetar-i-grad-ne-mogu-vam-ništa-jer-to-je-Jelovica!, ali cijena sitnica toga je da te sazuvaju po aerodromima. Što bi rekao Grammaton Cleric First Class John Preston - "I'll pay it gladly". Mada jeste pomalo smaranje.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:37 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

нешто ми говори да ребека не зна да ти идеш у планине само зато што ти је ок превртање коза и што ти то изгледа лепо (а да и не почињем о солидном импрегнирању коза).


Cuo sam od nekog pastira na terenu da je za to zgodno imati gumane cizme sa sirokim obodom

Da si samo mogao da vidis kako su mi se smejali ameri kad sam pokusao da ima objasnim kako da "impregniraju" proklete gojzerice. Sabani, nikad nisu culi za tu sofisticiranu rec, direktno prebacenu na Engleski.

Ma kakav bre crni metalni ulozak, to je dobro samo za koncerte, i gradilista! Ali je jednom mom ortaku spasilo nogu u pecini, kad mu je kolega sklucajno odronio kamencugu od pola tone i zarobio mu je. U koja je to drama bila, jer mu je kamen usput prikljestio list i noga je pocela polako da mu odumire. A nije moga da se pomeri ta kamencina, dok nije stigla pomoc sa povrsine i dok nisu zajednicki potkopali kamen. I kad je izvukao nogu, vidi on nesto mu neobicno u stopalu, koje vec vise nije osecao, izuje se i vidi da se celo dno cipele iskrivilo u "V" (nije taj metal samo oko prstiju, nego kod nekih cipela ide skroz ispod celog stopala). Da nije bilo tog sranja, verovatno bi mu kamen odmah smrvio stopalo.







pnbb pnbb 22:45 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

od nekog pastira na terenu da je za to zgodno imati gumane cizme sa sirokim obodom

pa da, djon tu i niej nesto bitan, ne verujem da bi koza pravila pitanje
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:10 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

pa da - za noge armaturno gvozdje a za glavu ona bedna zuta plastika...


Pa ne nosi se taj slem da ti sacuva glavu od padavina nosece konstrukcije, nego da dok radis ne udaras istom po predmetima koji pogano strce oko tebe. Zajebano je koliko nam je zapravo vidno polje spljosteno po vertikali, sto mozes da ustanovis ako samo pola sata probas da radis nesto ispod stola, na primer.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:15 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

maksa83

True. Nenadjebive su za neznane vremenske uslove, kiša-sneg-vetar-i-grad-ne-mogu-vam-ništa-jer-to-je-Jelovica!, ali cijena sitnica toga je da te sazuvaju po aerodromima. Što bi rekao Grammaton Cleric First Class John Preston - "I'll pay it gladly". Mada jeste pomalo smaranje.


Ma sazuvaju i kad krenes u papucama. A tek sto ume da dismr na tim security check pointima, uh! Priznajem da uopste ne volem da hodam bos po stazi po kojoj milion ljudi dnevno prodje boso pre mene.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:17 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

Zajebano je koliko nam je zapravo vidno polje spljosteno po vertikali, sto mozes da ustanovis ako samo pola sata probas da radis nesto ispod stola, na primer.


I bez prljavih komentara na ovo, svima cu da vam operem usta krpom za sudove!
vishnja92 vishnja92 23:21 10.11.2009

Re: поздрав од викодина


Pa ne nosi se taj slem da ti sacuva glavu od padavina nosece konstrukcije, nego da dok radis ne udaras istom po predmetima koji pogano strce oko tebe

u tom slucaju, druze pajicu, treba da smisle slemove koji su nagnuti jedno 35 stepeni ka bradi u odnosu na postojece, i od neprobojnog stakla. gradilista su grrrrdno prostrana mesta a oni koji se bakcu sa tesnim situacijama obicno ih imaju pred nosom a ne iznad sebe. vaznije je stititi celo i oci nego potiljak.

ja kad ti kazem - ti slemovi su glupavi, mali, slabi i neupotrebljivi. mahom sluze poslovodjama da prebroje ljudstvo putem zutih tackica, bruka i sramota.
maksa83 maksa83 23:42 10.11.2009

Re: поздрав од викодина

u tom slucaju, druze pajicu, treba da smisle slemove koji su nagnuti jedno 35 stepeni ka bradi u odnosu na postojece, i od neprobojnog stakla. gradilista su grrrrdno prostrana mesta a oni koji se bakcu sa tesnim situacijama obicno ih imaju pred nosom a ne iznad sebe. vaznije je stititi celo i oci nego potiljak.

Pa ti stavi onu hokejašku golmansku masku.
krkar krkar 01:11 11.11.2009

Re: поздрав од викодина

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:20 11.11.2009

Re: поздрав од викодина

krkar




Goreces u paklu zbog ovog!

krkar krkar 01:42 11.11.2009

Re: поздрав од викодина

Goreces u paklu zbog ovog!


A pošto voziš motor


srdjan.pajic srdjan.pajic 03:25 11.11.2009

Re: поздрав од викодина

krkar
Goreces u paklu zbog ovog!


A pošto voziš motor





Daklem, stvaaaarno nemam reci
mikimedic mikimedic 16:14 11.11.2009

Re: поздрав од викодина

Sabani, nikad nisu culi za tu sofisticiranu rec, direktno prebacenu na Engleski.


ameri, pa jos sabani... ccc...
Unfuckable Unfuckable 20:34 10.11.2009

Pajiću

super tekst, ja o ovim stvarima nemam pojma, osim ako ima neke dodirne tačke sa askarom (a ima, ima... - žuljevi, zaleđene zmeči, čarape tanke pa debele...)
Taj goreteks...izgleda dobra neka stvar, jel ima neka oznaka pa da znaš da gilje to imaju, ili - šta/kako ?
Mislim, ja bih pola ovih gilja nosio i onako - svakodnevno, svidžaju mi se.
E da : sjajne fotke, mnogo bolje nego što Budimac (onaj što te banovao!) kači okolo, sam' da znaš
vishnja92 vishnja92 22:28 10.11.2009

Re: Pajiću

svidžaju mi se.

takodZer
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:02 10.11.2009

Re: Pajiću

Unfuckable
super tekst, ja o ovim stvarima nemam pojma, osim ako ima neke dodirne tačke sa askarom (a ima, ima... - žuljevi, zaleđene zmeči, čarape tanke pa debele...)
Taj goreteks...izgleda dobra neka stvar, jel ima neka oznaka pa da znaš da gilje to imaju, ili - šta/kako ?
Mislim, ja bih pola ovih gilja nosio i onako - svakodnevno, svidžaju mi se.
E da : sjajne fotke, mnogo bolje nego što Budimac (onaj što te banovao!) kači okolo, sam' da znaš


Mojne po Budimketu, oduvace nas .





U principu sve cipele sa goreteksom imaju malu metalnu plocicu sa strane (slika 1, metalna plocica na peti), sa logoom na kome pise "Gore-Tex". Ili kao recimo ova na slici 2 (iznad naziva firme Scarpa), ima mali platneni tag, na kome pise ili Gore-Tex ili XCR. Uvek mozes da ih prepoznas i po ceni, jer sigurno dodaju jedno 50-ak dolara na model bez goreteksa. Ali kao sto rekoh ranije, za planinarenje ima dobrih cipela koje nemaju goreteks, kao ona LaSportiva na slici 3 - to su uglavnom kozne gojzerice.

Ja inace nosim to njesra svaki dan, zimi, leti, cak i po najgoroj vrucincini. One Skarpine, sto ih je Maksa proglasio ekoloskom katastrofom, sam koristio svakodnevno jedno par godina, pa sam im promenio djon i poceo da ih akam u pecinama i nikako bre da se raspadnu, mada sam popravljao konac tu i tamo. U stvari, i nemam druge obuce do para laksih planinarskih cipela (one Garmontove, na slici 4 gore u tekstu akam evo drugu godinu) i meni je to sasvim ok. Jedino treba da izbegavas da ih peres u ves masini i susis u dryer-u, ako ga koristis .

One na slikama 1, 6 i 7 meni izgledaju jako opako, uglavnom zbog boje, ali nemoj da se zajebes - takve cipele nisu za svaki dan, jer imaju tvrd djon, znaci ne mogu da se saviju ni malo i nisu za hodanje po ulicama.





vishnja92 vishnja92 23:27 10.11.2009

Re: Pajiću

moram da ti priznam da si retko kompetentan autor.
casna rec i svaka cast, bez zajebancije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:45 11.11.2009

Re: Pajiću

vishnja92
moram da ti priznam da si retko kompetentan autor.
casna rec i svaka cast, bez zajebancije.


Ekspert za aktivne ćega i doktor za đonove .
mimi09 mimi09 00:47 11.11.2009

Re: Pajiću

A vid' ovo



Shoes worn by a 5300-year-old iceman have been replicated using leather tanned with boiled liver and pig brains.

Now they are set to go into commercial production after getting rave reviews bymountain climbers and backpackers.

Dr Petr Hlavacek, a Czech university department head and expert on footwear, spent years recreating the mountain boots found on the mummified body of Oetzi the Iceman, discovered in a frozen glacier in the Italian Alps in 1991.
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:50 11.11.2009

Re: Pajiću

moram da ti priznam da si retko kompetentan autor.
casna rec i svaka cast, bez zajebancije.

ovo nije fer. šta da radimo mi što za ništa nismo kompetentni? da ćutimo? e, samo se vi nadajte.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:24 11.11.2009

Re: Pajiću

mimi09
A vid' ovo



Shoes worn by a 5300-year-old iceman have been replicated using leather tanned with boiled liver and pig brains.

Now they are set to go into commercial production after getting rave reviews bymountain climbers and backpackers.

Dr Petr Hlavacek, a Czech university department head and expert on footwear, spent years recreating the mountain boots found on the mummified body of Oetzi the Iceman, discovered in a frozen glacier in the Italian Alps in 1991.


Impregnirano svinjskim mozgom i kuvanom dzigericom?! Pazi kako to tek smrdi, kad moraju pod staklenim zvonom da ih drze! Hvala, ali preferiram kozu .
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:26 11.11.2009

Re: Pajiću

marco_de.manccini
moram da ti priznam da si retko kompetentan autor.
casna rec i svaka cast, bez zajebancije.

ovo nije fer. šta da radimo mi što za ništa nismo kompetentni? da ćutimo? e, samo se vi nadajte.




A za vishnju:
rmontange rmontange 04:26 11.11.2009

Re: Pajiću

mimi09
A vid' ovo



Shoes worn by a 5300-year-old iceman have been replicated using leather tanned with boiled liver and pig brains.

Now they are set to go into commercial production after getting rave reviews bymountain climbers and backpackers.

Dr Petr Hlavacek, a Czech university department head and expert on footwear, spent years recreating the mountain boots found on the mummified body of Oetzi the Iceman, discovered in a frozen glacier in the Italian Alps in 1991.

Hey Srki, will you buy me a pair for Christmas?
marco_de.manccini marco_de.manccini 14:16 11.11.2009

Re: Pajiću

Only if you buy him a tie like that guy has. We understood from one of the comments above that Srki had a job. For real.
vishnja92 vishnja92 14:37 11.11.2009

Re: Pajiću

ovo nije fer. šta da radimo mi što za ništa nismo kompetentni? da ćutimo? e, samo se vi nadajte.



a po cijim sam ja blogovima drzala monologe u sred noci, usput peglajuci stvari tri sata pred put? a?
ovom sabanu mogu samo recima da dokazem lojalnost ali zapravo nikad nece biti sasvim siguran...

za Lorda
za Pajica
za Rebeku

za ostale

sto ste osetljivi, gospodeboze...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:38 11.11.2009

pajicu

ja sam pocela da citam onomaT i evo sad sam zavrsila. sta da ti kazem osim da imam poverenja u tebe da te gnjavim oko toga sta sve treba da kupim za zimovanje u koloradu. jel vazi?

p.s. preporuka ko Rocky Mountain!
krkar krkar 15:19 11.11.2009

Pajiću i Vrabice

Čitam ovo pa ispadoh ja neki veliki planinar maltene. Samo da na vreme izjavim da je sve bilo slučajno i dosta kasno u mome veku!

Čitajući vas dvoje i Pajićevu ženu (hm, ima li tu nešto podsvesno u činjenici da se Pajić oženio ženom po imenu Re-bee-ka???) priupitah se kako li ste vi počeli i otkud ja u tom društvu.

Jer ja sam vam kasnopridošli ničimizazvani planinolutač i vukojebinoposetilac. Pisao bih ja rado o svojoj transformaciji od tipičnog gradskog kretenčeta do planinskog čudaka i treehugera koji skuplja čičkove belosvetske i pravi herbare mediteranskog bilja... al nemam tu opciju

Kako vi završiste u tome? Ja sam asvaltno i asvaltovo dete, oca sam u prirodi video samo kad je uključivala i nekog papkara na ražnju najdalje 100m od parkiranih kola; majka je imala ljubav i želju ali ne i znanje tako da je jednom o prvome maju povela sopstvenu decu na Triglav, obučene 'nako a tek obuvene! Šta da vam kažem kad je ona bila u haljini kratkih rukava. Srećom, dobre čike iz GRS znale su (za razliku od nje) da će mećava... i tako sam prvi put u životu pio rum (sa čajem, doduše ali brat-bratu pola-pola)...

E pa od takvog asvaltnog kretenčeta malopomali i dalbašsasvimslučajno završih ja po kojekakvim vukohebinama belosvetskim po kojima čak i uživam . Počeo sam odlascima u lov sa ćaletovim prijateljem i kumom (sa nekih 15 godina sam prvi put naučio da prepoznam još neko drvo osim jablana, žalosne vrbe, čempresa, "palme" i "bora" ). Pa mi se onda potrefio i posao... U međuvremenu sam otkrio, baveći se nekim drugim sportovima, da se to moje nekako privlači sa pećinarsko-planinarskim ludacima, da se otprilike razmenjuju ludaci, i tako korak po korak...

A vi? Ajde neko nek piše.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:30 11.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

pajic je 100% poceo kako bi impresionirao Rebeku!
a tvoja prica je mnogo lepa.
krkar krkar 16:01 11.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

(hm, ima li tu nešto podsvesno u činjenici da se Pajić oženio ženom po imenu Re-bee-ka???)



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:24 11.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

krkar
Čitam ovo pa ispadoh ja neki veliki planinar maltene. Samo da na vreme izjavim da je sve bilo slučajno i dosta kasno u mome veku!



E, odogovoricu ti, al' moram sad na pos'o. Samo da stavim kravatu i sakrijem kozu u orman.






krkar krkar 19:45 11.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

njanja_de.manccini
pajic je 100% poceo kako bi impresionirao Rebeku!a tvoja prica je mnogo lepa.


Naravno, potrefila se tu i nekakva prirodoljubiva cura ali o tome neću. Šta neću, ne smem! Iako bi bilo interesantno opisati romantično pentranje po Prokletijama zarad prirode dok svi okolo, i jedni i drugi, ludi naskroz... Srećom, mi smo njima delovali dibidus ludi pa nas nisu dirali, samo su nas zdravo čudno gledali.

Ali onda bih morao da opisujem i lov u Bosni 96. kad se ide stazom između 2 minska polja. I to ti kažu tek na pola puta kad više nemaš izlaza...

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:42 11.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

njanja_de.manccini
pajic je 100% poceo kako bi impresionirao Rebeku!
a tvoja prica je mnogo lepa.


Ma uvek se sve to vrti oko zena. Nego pitam se sta je Vikodin siroma mogao da uradi da te impresionira? Resio ti Rikatijevu diferencijalnu jednacinu pomocu WKB aproximacije?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:26 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

ma jok ja sam pala na njega onog momenta kad sam ukapirala da ne mogu tako lako da ga prebijem u preferansu čak i ako ga napijem. znači ništa spektakularno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:55 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

Pisao bih ja rado o svojoj transformaciji od tipičnog gradskog kretenčeta do planinskog čudaka i treehugera koji skuplja čičkove belosvetske i pravi herbare mediteranskog bilja... al nemam tu opciju


Sta bre nemas opciju, pa jesmo li mi ovde nekakvi planinari ili nismo?! A zna se da planinari dele SVE (osim zena!). Prema tome, Krke, sta je malo mesta na blogu spram vecnosti? Koliko te ovo kratko znam, mislim da imas ti ohohoho o cemu da pises.

Dakle, samo ako imas zelje i volje, izvoli, budi mi gost, pomoci cu oko formatiranja i postovanja, a ubedjen sam da ce ti posle jednog takvog teksta urednistvo dati autorski nalog. Nije se niko bunio ni na Rebekino gostovanje, eto.


srdjan.pajic srdjan.pajic 04:37 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

njanja_de.manccini
ma jok ja sam pala na njega onog momenta kad sam ukapirala da ne mogu tako lako da ga prebijem u preferansu čak i ako ga napijem. znači ništa spektakularno.



Ej, to je tako romanticno . Ja sam moju Rebeku morao d'udarim sakom, u stilu majstora Masutacu Ojame, da bi dala fontele. Planinarenje je doslo tek posle.



krkar krkar 05:21 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

njanja_de.manccini
ma jok ja sam pala na njega onog momenta kad sam ukapirala da ne mogu tako lako da ga prebijem u preferansu čak i ako ga napijem. znači ništa spektakularno.


Ja sam moju prvo zaposlio jer je stvarno bila vrhunski dobra. A pristao sam da uopšte sa njom razgovaram iako nisam imao ni potrebu za dodatnim čovekom (pa ni ženom), ni slobodno mesto, ni budžet da je platim, jer su me zaposleni maltretirali da kako nisam zaposlio nju koja je najbolja. Well, nit' sam je poznavao nit' se bila prijavila. U stvari jeste ali kreteni iz HR nisu je uzeli u obzir iz samo njima poznatih kadrovičko-kretenskih razloga.

A kao zaposlenu sam je gledao potpuno aseksualno, kao volvoks, covecju ribicu, stalak za kišobrane ili kutiju prve pomoći. (Nekad davno, dok bejah mlad i zelen jednom sam brljao po platnom spisku ... i nikad više, pogotovu otkako sam počeo da šefujem).

Onda sam promenio firmu. Ona ostala u bivšoj.

Onda sam je zvao na jedrenje, pod uslovom da se spakuje u jednu torbu - i to meku. I pod uslovom da me ne zapitkuje mnogo kako i šta joj sve treba.

Onda je ona poslala mail sa apsolutno najboljim uputstvom šta pakovati i kako koje sam u životu video.

Onda sam joj ja odgovorio da su beli đonovi na patikama sasvim glupi i nepotrebni ali sve ostalo sa njenog spiska je jako pametno i korisno rečeno i da nemam šta ni da oduzmem ni da dodam.

Onda sam joj dan pred dolazak javio da ne dolazi u A nego u B jer imam jak čeoni vetar i ne mogu da stignem. Nije pitala kako da stigne od A do B ni "zašto joj to ranije nisam rekao" ni "zar nisam mogao to da predvidim"...

Onda je došla sa jednom torbom. Mekom.

Onda se smejala i bila draga, vesela i pametna.

Onda je prvog jutra na brodu pitala imam li ja nešto protiv da umesto doručka koji sam ja spremio ona fruštukuje 'leba i maslinova ulja. E, tu me pravo kupila.

Onda smo još nekoliko dana bili "fini". Njenim rečima rečeno "živeli smo zajedno pre nego što smo počeli da se zabavljamo".

Onda je bilo.

Onda me pitala "kretenu šta si čekao?" Ja rekao "signal". Ona se smejala i rekla da samo budala od žene koja mu je došla na brod čeka signal.

Onda sam ja bio srećna budala.

Godinu i 27 dana kasnije postala je žena mi. Moglo je i pre, ali ne valja da se žene uobraze

A preferans ne igra.
krkar krkar 05:26 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

E, odogovoricu ti, al' moram sad na pos'o. Samo da stavim kravatu i sakrijem kozu u orman.


Nadam se da orman ima ventilaciju inače će te prijavimo za cruelty to goats!

Siguran sam da EU ima propis sa dimenzijama ormara za koze
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 06:11 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

Nadam se da orman ima ventilaciju inače će te prijavimo za cruelty to goats!


da znaš da sam i ja pomislila nešto slično jerbo čovek se izgubio sa odgovorom.

nego druže krkar tvoja gospodža i pored toga što ne igra preferans je veoma srećna žena.
vishnja92 vishnja92 07:19 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

Onda...



e to je za poseban blog.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:20 12.11.2009

Re: Pajiću i Vrabice

njanja_de.manccini
Nadam se da orman ima ventilaciju inače će te prijavimo za cruelty to goats!


da znaš da sam i ja pomislila nešto slično jerbo čovek se izgubio sa odgovorom.

nego druže krkar tvoja gospodža i pored toga što ne igra preferans je veoma srećna žena.


Pa koza je prevrnuta, tako da smrad ostaje iznutra!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana