Zdravlje

Danska: Grip A pretekao vakcinaciju

Krugolina Borup RSS / 10.11.2009. u 17:32


15457951-47840d9ec8d3b3509955914c64a7af81.jpeg

Broj Danaca inficiranih gripom A raste tako brzo, da bolest napada pre vakcinacije.

"Voleo bih da je epidemija malo pričekala. Ovakva epidemija traje 8 do 12 nedelja, i polovina onih koji će se inficirati, inficiraće se u naredne tri nedelje. Rekao bih da ćemo sigurno uspeti da dopremno do polovine rizičnih pacijenata, ali stvar je hitna, tako da apelujem na one iz rizične grupe da zakažu termin za vakcinaciju", kaže direktor Statens Serum Instituta, Nils Standberg Pedersen.

 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26352802.html

Deca su bolesna

Ova izjava dolazi nakon što je postalo jasno da je očekivana epidemija gripa H1N1 postala činjenica.

Obolela su uglavnom deca uzrasta od 5 do 14 godina.

"Skoro 12% onih koji pozivaju doktora iz te starosne grupe, imaju simptome nalik gripu. U grupi uzrasta od 14 do 64 godine, taj broj iznosi 4%, što je prag za epidemiju. Dakle, ono što sad nazivamo epidemijom ugrožava decu, izuzev izuzetno male dece, a počelo je da ugrožava i one od 15 do 64 godina starosti. Broj obolelih se brzo povećava", kaže Nils Standberg Pedersen.

12 nedelja pre nego što vakcina počne da deluje

Iako su lekari sada u punom zamahu da vakcinišu osobe iz rizične grupe, nemoguće je vakcinisati sve pre nego što se inficiraju.

"Osobe iz rizične grupe treba da dobiju dva cepiva. Nakon što prime prvo cepivo, potrebno je oko 12 nedelja pre nego što vakcina počne da deluje."

"Biće onih koji će se razboleti nakon što prime vakcinu, ali mi tu ne možemo ništa da uradimo", kaže Strandberg. Njega iritira što je epidemija stigla pre nego što su vakcinisani svi iz rizičnih grupa.

"Ali, nismo bili u mogućnosti da bilo šta uradimo drugačije", kaže on.

***

Pitanje za lekare (ministra nema vajde ni da pitam, digla sam ruke):

- Ako je u Danskoj vakcinacija počela pre neki dan, a kod nas neće da počne za još mesec dana, a više od polovine onih iz rizične grupe će do tad već da se inficira... a vakcina svejedno ne deluje dok ne prođe 12 nedelja od njenog primanja... a kad preležim grip, to mu dođe ko da sam se vakcinisala... zašto onda uopšte da se vakcinišem?

EDIT: Za razliku od juče, danas na istoj vesti stoji da vakcina počinje da deluje za 1-2 nedelje. Juče je pisalo 12 nedelja.

 



Komentari (207)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Spiridon Spiridon 21:40 10.11.2009

..

Obavezno pogledati


Finnish Minister of Health (Dr Rauni Kilde) blows lid off global swine-flu campaign


meni su ovakve osobe odgovorne za eventualnu smrt izazvanu svinjskim virusom isto koliko i one koji su za to da vakcina bude obavezna (i eventualne komplikacije izazvane istom vakcinom)

yebote, ovo je jako ozbiljna zena, a prica da Kisindzer i ekipa hoce da pobiju narod jer je velika prenaseljenost na plavoj planeti
Pazi, ona kaze da ne moras da riknes odmah, nego za 10 godina od neke jezive bolesti. Pa ajde sada neka neko proveri da li je ovo istina. Svi smo dovedeni u sah-mat poziciju.


I sada ovo gleda majka deteta sa hronicnim oboljenjem (asmom) odbija da detetu da vakcinu i direktno mu izlaze zivot opasnosti od eventualnih komplikacija galopirajuceg svinjskog gripa.

A ako se detetu da vakcina i (daleko bilo) za 10 godina dete se razboli od neke bolesti (ko zna iz kog razloga), opet roditelj ima grizu savesti jer je svojevremeno vakcinisao dete.

Doktori ovde na zapadu su definitivno postali "bela mafija". Uzimaju sve vecu lovu, a sve manje preuzimaju odgovornost.

da popizdis

dodje mi da pokupim porodicu i odem da zivim negde u lepu pizdu materinu.


Po meni fora bi bila da svi predsednici drzava javo na TV-u vakcinisu svoje porodice. Ipak je velika lova u pitanju, pa izvoli bato. Drzava uvozi vakcine, ministar zdravlja podrzava vakcinaciju ...zasto Boris Tadic ne bi vakcinisao porodicu javno i na taj nacin nas postedeo muka? On ipak ima vise informacija od "obicnih smrtnika".

ivana23 ivana23 21:52 10.11.2009

Re: ..

Slovenaccki mikrobiolog, Gorazd Pretnar tvrdi da neka od istrazzivanja reakcija dece na vakcinu protiv novog gripa ukazuju na moguchnost uticaja na mozak.

Jelicin prevod izlaganja G. Pretnara na Slovenackoj TV

Link + video
ivana23 ivana23 21:54 10.11.2009

Re: ..

Spiridon
Po meni fora bi bila da svi predsednici drzava javo na TV-u vakcinisu svoje porodice. Ipak je velika lova u pitanju, pa izvoli bato. Drzava uvozi vakcine, ministar zdravlja podrzava vakcinaciju ...zasto Boris Tadic ne bi vakcinisao porodicu javno i na taj nacin nas postedeo muka? On ipak ima vise informacija od "obicnih smrtnika".

U pravu si, dok ne posumnjas da li je u spricu zaista vakcina ili secerna vodica.
Spiridon Spiridon 21:59 10.11.2009

Re: ..

ivana23
Spiridon
Po meni fora bi bila da svi predsednici drzava javo na TV-u vakcinisu svoje porodice. Ipak je velika lova u pitanju, pa izvoli bato. Drzava uvozi vakcine, ministar zdravlja podrzava vakcinaciju ...zasto Boris Tadic ne bi vakcinisao porodicu javno i na taj nacin nas postedeo muka? On ipak ima vise informacija od "obicnih smrtnika".

U pravu si, dok ne posumnjas da li je u spricu zaista vakcina ili secerna vodica.


a pazi sada najnoviju teoriju zavere iz Spiridonove kuhinje

Virus svinjskog gripa postaje sve smrtonosniji, vakcina koja pomaze postoji ali Kisindzer i ekipa pumpaju dezinformacije da vakcina ubija. Narod se ne vakcinise jer je uplasen ali ipak umire od sve smrtonosnijeg svinjskog virusa i rast populacije se smanjuje.

Kisindzer i ekipa imaju ciste ruke pod parolom "ko ih jebe kad se nisu vakcinisali".

Ovo je malo kulturnija fora ako hoces da priznas?

Pa u Svajcarskoj 87 % ljudi nece da se vakcinise. Pazi kad su i "neprejebive" svajcarce na ovaj nacin preveslali =]




dolybell92 dolybell92 22:02 10.11.2009

Re: ..

a prica da Kisindzer i ekipa hoce da pobiju narod jer je velika prenaseljenost na plavoj planeti


...da, o tome sam nešto skoro čitala....
samo neznam kako će da prave selekciju...
a da i njih ne "zakači" ... ili već koga misle
da izaberu.... po boji kože, veroispovesti...
krvnoj grupi.... ili već šta god....

Jedno je sigurno, ili će priroda da šutne
ovu neuklapajuću pojavu od čoveka ili
će biti sama uništena od istog.... a samim tim
i čovek... mislim da priroda ume sama da se pobrine
za sebe i opstane.... pa ispočetka...
ivana23 ivana23 22:07 10.11.2009

Re: ..

Spiridon
a pazi sada najnoviju teoriju zavere iz Spiridonove kuhinje Virus svinjskog gripa postaje sve smrtonosniji, vakcina koja pomaze postoji ali Kisindzer i ekipa pumpaju dezinformacije da vakcina ubija. Narod se ne vakcinise jer je uplasen ali ipak umire od sve smrtonosnijeg svinjskog virusa i rast populacije se smanjuje.Kisindzer i ekipa imaju ciste ruke pod parolom "ko ih jebe kad se nisu vakcinisali".Ovo je malo kulturnija fora ako hoces da priznas?


Pogledaj datum - 15.07.2009.

Pricitaj sta je tada napisano!

Njen sajt
maca22 maca22 22:12 10.11.2009

Re: ..

Šta nam datum govori?
Spiridon Spiridon 22:13 10.11.2009

Re: ..

ivana23
Spiridon
a pazi sada najnoviju teoriju zavere iz Spiridonove kuhinje Virus svinjskog gripa postaje sve smrtonosniji, vakcina koja pomaze postoji ali Kisindzer i ekipa pumpaju dezinformacije da vakcina ubija. Narod se ne vakcinise jer je uplasen ali ipak umire od sve smrtonosnijeg svinjskog virusa i rast populacije se smanjuje.Kisindzer i ekipa imaju ciste ruke pod parolom "ko ih jebe kad se nisu vakcinisali".Ovo je malo kulturnija fora ako hoces da priznas?


Pogledaj datum - 15.07.2009.

Pricitaj sta je tada napisano!

Njen sajt


po meni ovo ima logike. Vestacki napraviti virus i posle prodavati vakcinu koja sprecava njegovo sirenje. Ali da se u vakcinu ubacuju "smrtonosne supstance" jednostavno ne mogu da verujem.

to su bili Slobini fazoni =] Ove vucibatine sa zapada ipak imaju sufisticiranije metode =]
maca22 maca22 22:18 10.11.2009

Re: ..

A ako ćemo da pratimo teorije zavere, ova gospođa mi se dojmila
http://www.vimeo.com/7298827
ivana23 ivana23 22:19 10.11.2009

Re: ..

Spiridon
po meni ovo ima logike. Vestacki napraviti virus i posle prodavati vakcinu koja sprecava njegovo sirenje. Ali da se u vakcinu ubacuju "smrtonosne supstance" jednostavno ne mogu da verujem.to su bili Slobini fazoni =] Ove vucibatine sa zapada ipak imaju sufisticiranije metode =]

Samo sam htela da napomenem da svakakvi scenariji ljudima padaju napamet.
Negde sam procitala da su u vakcini nano cipovi koje nam ubacuju radi kontrole.

Mnogo se gleda SF...
Spiridon Spiridon 22:27 10.11.2009

Re: ..

ivana23
Spiridon
po meni ovo ima logike. Vestacki napraviti virus i posle prodavati vakcinu koja sprecava njegovo sirenje. Ali da se u vakcinu ubacuju "smrtonosne supstance" jednostavno ne mogu da verujem.to su bili Slobini fazoni =] Ove vucibatine sa zapada ipak imaju sufisticiranije metode =]

Samo sam htela da napomenem da svakakvi scenariji ljudima padaju napamet.
Negde sam procitala da su u vakcini nano cipovi koje nam ubacuju radi kontrole.

Mnogo se gleda SF...


a zamisli da u vakcinu ubace čipove za slusanje narodnjaka i svi kompletno šaltujemo u ovom pravcu:



ivana23 ivana23 22:30 10.11.2009

Re: ..

Ako cemo ozbiljno, evo primera iz davnih sedmdesetih.

1. deo



2. deo


Dokumentarac BBC-a na istu temu prikazao je HRT pre nedelju dana.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:35 11.11.2009

Re: ..

ivana23
Slovenaccki mikrobiolog, Gorazd Pretnar tvrdi da neka od istrazzivanja reakcija dece na vakcinu protiv novog gripa ukazuju na moguchnost uticaja na mozak.Jelicin prevod izlaganja G. Pretnara na Slovenackoj TVLink + video

Ja verujem doktorki Greganović, čini mi se da ona ima ono što njene kolege infektolozi i političari nemaju: Mozak i Moral.
zilikaka zilikaka 08:41 11.11.2009

Re: ..

Jel vidite koliko smo mi zapravo u prednosti?
Naši kupili VACKINE da se ne bi razlikovali od drugih. Da se Vlasi ne dosete!
Ali šta?
Mi ćemo te VACKINE dobijati tek kad doobro oproleći, a do tada će se već iskristalisati stvar sa teorijom zavere! Pravda će pobediti, a mi ćemo biti pošteđeni! Provućićemo se za dlaku!
I nek samo još neko kaže kako nemamo sposobnu vlast!!!
Gospodja Klara Gospodja Klara 09:59 11.11.2009

Re: ..

Mnogo se gleda SF...

A i čita se ''Galaksija''.
Gospodja Klara Gospodja Klara 10:19 11.11.2009

Re: ..

I sada ovo gleda majka deteta sa hronicnim oboljenjem (asmom) odbija da detetu da vakcinu i direktno mu izlaze zivot opasnosti od eventualnih komplikacija galopirajuceg svinjskog gripa.

Evo ja npr. U pitanju je blaži oblik, hvala Zevsu. Evo dileme: šta ako vakcinom sa još uvek nepoznatim efektima oslabim imunitet svog deteta (i zašto je pre godinu dana moje tada dvogodišnje potpuno zdravo i negovano dete uopšte dobilo disajne probleme, vakcina možda, ili paranoišem)?
Vidiš, moraš da podvojiš sopstvenu ličnost, pa jedan njen deo izigrava racio, razmišlja logički i odgovorno i smatra da bi trebalo raditi kao što rade svi dobri djaci, a drugi deo je skeptik koji kaže: pa čekaj, nisam ja ovca, ima logike i u teoriji zavere. E sad ti nemoj da budeš budala, hajde što ćeš da ispadneš glup u društvu, nego što je ulog zdravlje tvog deteta.
dodje mi da pokupim porodicu i odem da zivim negde u lepu pizdu materinu

Došlo mi, pokupila, otišla, ali izgleda da je ceo svet zaista pizda materina. Nego da vidimo te placeve na Mesecu, možda ima nešto povoljno da se kupi u sivoj fazi.
Hansel Hansel 11:42 11.11.2009

Re: ..

po meni ovo ima logike. Vestacki napraviti virus i posle prodavati vakcinu koja sprecava njegovo sirenje. Ali da se u vakcinu ubacuju "smrtonosne supstance" jednostavno ne mogu da verujem.

to su bili Slobini fazoni =] Ove vucibatine sa zapada ipak imaju sufisticiranije metode =]
Koliko meni pamćenje doseže, patent na teorije o otrovnim vakcinama na našim prostorima drže kosovski Albanci koji su optuživali pre jedno 20+ godina srpske vlasti da preko vakcina truju njihovu decu. Setite se...

(Ne znam samo da li su oni u to zaista verovali, običan svet možda i jeste...)
mariopan mariopan 10:49 12.11.2009

Re: ..

ivana23
Spiridon
a pazi sada najnoviju teoriju zavere iz Spiridonove kuhinje Virus svinjskog gripa postaje sve smrtonosniji, vakcina koja pomaze postoji ali Kisindzer i ekipa pumpaju dezinformacije da vakcina ubija. Narod se ne vakcinise jer je uplasen ali ipak umire od sve smrtonosnijeg svinjskog virusa i rast populacije se smanjuje.Kisindzer i ekipa imaju ciste ruke pod parolom "ko ih jebe kad se nisu vakcinisali".Ovo je malo kulturnija fora ako hoces da priznas?


Pogledaj datum - 15.07.2009.

Pricitaj sta je tada napisano!

Njen sajt

Pazi kad joj sve verujem.
ssvetlana92 ssvetlana92 22:52 10.11.2009

Kad se sve uzme u obzir...

Jedinu vajdu od vakcine imaće Mišković.
takamatsu takamatsu 09:24 11.11.2009

Re: Kad se sve uzme u obzir...

ssvetlana92
Jedinu vajdu od vakcine imaće Mišković.


Malo šala, malo zbilja, ali ja se otkidoh od smeha na jedan od komentara posle snimka tendera: e, što ne rekoste odma', pa da se učipimo Mišku po 500 kinti direktno na račun u Švajcarskoj, da smo izbegli ovu paniku i to...
takamatsu takamatsu 06:32 11.11.2009

HRT?

Ne znam da li je ko gledao malko sinoć jednu emisiju o svinjskom gripu na nekom hrvatskom kanalu, ja sam samo nekoliko minuta, i videla jednog sasvim trezvenog infektologa, mislim da je dr Kuzman. Jel' ima koga da je gledao celu emisiju, ja sam odustala kad sam videla dr Kona kako (kao gost u direktnom kontaktu) izjavljuje kako imamo 3 miliona vakcina.... Zanima me ako je bilo šta zanimljivo :). Fala :).
Unfuckable Unfuckable 06:58 11.11.2009

Re: HRT?

ja sam gledao , dobar je bio čiča, jasno i glasno je rekao da se svake godine od sezonskog gripa u Cro razboli između 40 i 600 tisuća ljudi, a mortalitet je isti kao i kod meksičkog gripa, i još je rekao da je superultra što virus ptičijeg nije postao pandemičan jer je kod njega smrtnos' oko (tričavih) 50%
Kon je rekao da imamo 1,5 milion duplih doza (tj : imaćemo, je l' te, jadničak je vrlo vešto koristio reči)
ali da, po preporuci SZO, ne treba revakcina, pa stoga se 1,5 pretvara u 3, mašala al' će da se bodemo.
A ko će na Kosovo da ide da vakciniše, heh ?
Posle će da bude kako ne štitimo narod na delu svoje teritorije, pa ljucka prava, pa ovo - ono...
takamatsu takamatsu 09:07 11.11.2009

Re: HRT?

E, fala, Unfuck, tako sam i mislila :).
Problem je sto ja jako tesko pratim ljude kao dr Kon, koji imaju vreme latencije od 10 sekundi dok ne predju na sledecu rec u recenici, pa kad nekako i po'vatam smisao, onda mi se smuci :), pa onda dignem ruke, i pitam nadalje blogere, ako imam malo vremena, a ako ne - penzionere, frizerku, taksiste itd. - i dobijem uvek verodostojnu informaciju .

Bitno da smo mi shvatili da Nasa Vlada brine o nama .
Unfuckable Unfuckable 09:10 11.11.2009

Re: HRT?

evo ti ga ispod Atommrav rastura sa verodostojnim informacijama, gdi ćeš bolje ?
takamatsu takamatsu 09:31 11.11.2009

Re: HRT?

evo ti ga ispod Atommrav rastura sa verodostojnim informacijama, gdi ćeš bolje ?


Čak Noris, šta je reći .
Atomski mrav Atomski mrav 08:46 11.11.2009

Epidemija!

Pošto je i Beograd prijavio epidemiju na svojoj teritoriji, a pošto se samo to čekalo, mislim da će danas da proglase epidemiju u čitavoj Srbiji. Šta će posle toga biti, ostaje da vidimo. Nekako me sve ovo podseća na ono famozno pomračenje Sunca 1999. godine...
Inače, pominje se dosta Tamiflu... čuo sam od farmaceuta da to i nije nikakav lek već splet određenih vitamina, minerala i slično koji bi trebalo da deluje kao neki booster imunološkog sistema. Inače, ako već kupujete Tamiflu u našim apotekama, dobro proverite da rok upotrebe nije prelepljen (u Srbiji je po apotekama velika količina Tamiflu-a kojem je rok upotrebe istekao u avgustu ove godine a onda je po nalogu Ministarstva zdravlja taj rok "produžen" a sve kao po preporuci SZO...)!

Re: Epidemija!

"čuo sam od farmaceuta da to i nije nikakav lek već splet određenih vitamina, minerala i slično koji bi trebalo da deluje kao neki booster imunološkog sistema."

na preteruj. ostlamivir (tamiflu) je antivirusni preparat koji je po svojoj strukturi slican onima koji se koriste za lecenje AIDSa na primer. njegova efikasnost zavisi od promenljivosti virusa, a H1N1 je do sada min 2 puta mutirao.

ps. od kako sam updateovala profil, moram da budem na visini zadatka
Unfuckable Unfuckable 09:04 11.11.2009

Re: Epidemija!

čuo sam od farmaceuta da to i nije nikakav lek već splet određenih vitamina, minerala i slično

a ja sam čuo da je to samlevena Teslina purpurna ploča, pa presovana u tablete spletom okolnosti, deluje samo na pravoslavne imunološke ćelije, ako turiš u jogurt uopšte neće da se pokvari, recimo.
Sluh mi, općenito, rastura ovih dana, čoveče
Atomski mrav Atomski mrav 09:06 11.11.2009

Re: Epidemija!

Kako god, proverite rok upotrebe na kutiji...
Unfuckable Unfuckable 09:11 11.11.2009

Re: Epidemija!

pa nije brale "kakogod" : širiš poprilično dezinformacija, da ne kažem nešto gore.
Kad već gledaš rok upotrebe, pogledaj i sastav na kutiji : piše (ako to uopšte nešto znači)

Kako ide onaj stih :
"A i to što čitaju - krive stvari čitaju..."
takamatsu takamatsu 09:30 11.11.2009

ovo mi je jutros stiglo mailom :)

Ž**** recept čuvan u tajnosti porodičnih odaja i otkriven upravo u ovim teškim trenucima!
Odlučio se na ovaj korak iz iskrenih razloga i neskrivenih želja da pomogne našim sugrađanima!

".....kašičica meda ujutro na tašte da se virusi sjate na isti. sačekati. sunuti čokanjče ljute mučenice pokretom iz zgloba. (ista skenjava skotove viruske na gomili)

čalabrcnuti dva para ugljenisanih prženica natrljanih belim lukom sa salatom od češnjeva belog luka uz vruću domaću jaku gorku kahvicu (ruke ne prati, da emulzija belog lukaca potraje&štiti)**

ishranu tokom dana bazirati na vrućim čvarcima, kiselom kupusu ribancu i rezanim lepinjama sa solju (imućnjiji ljudi namesto ribanca koriste glavicu sos tucanom ljutom)

Ako, kojim slučajem, uzsprkos, navedenim merama čovek oseti nelagodu, pribegava se ULTIMAT ANTI-VIRUS STRIKE-u: pola litre vode začiniti sa zrncima bibera i karanfilića i kašičicama šećera sve u istom broju (10) kada provri dodati litru ROJAL* crnog "vina", kada opet provri i malo pršće okolo ........ skinuti sa peći............. piti čim pre, a što više,
oteturati do kreveta i leći na stomak. preznojati se.

a zapravo što sve ovo pišem? ah da! grip............ da ......

----------------------------------------------------------------------------------------
**
uklanjanje krmelja i otkop nozdrva uraditi prethodno

*
Najjbolja marka svih vremena svih crnih vina zauvek! ...."

ivana23 ivana23 09:36 11.11.2009

Re: Epidemija!

Tamiflu kojem je rok upotrebe istekao u avgustu ove godine a onda je po nalogu Ministarstva zdravlja taj rok "produžen" a sve kao po preporuci SZO...!

To je receno i u Utisku kod Olje... kao moze da se koristi jos 2 (dve) godine nakon isteka roka trajanja. !?!
Atomski mrav Atomski mrav 09:43 11.11.2009

Re: Epidemija!

ivana23
Tamiflu kojem je rok upotrebe istekao u avgustu ove godine a onda je po nalogu Ministarstva zdravlja taj rok "produžen" a sve kao po preporuci SZO...!

To je receno i u Utisku kod Olje... kao moze da se koristi jos 2 (dve) godine nakon isteka roka trajanja. !?!

Da pitamo Unfuck-a, ako on kaže da je bezbedno da se pije, onda ne beri brigu
ivana23 ivana23 09:48 11.11.2009

Re: Epidemija!

Atomski mrav
Da pitamo Unfuck-a, ako on kaže da je bezbedno da se pije, onda ne beri brigu

Mozda je bezbedan u smislu da niko nece otrovati, ali on i 'svez' nema vise dejstvo na viruse.
Virusi su mutirali, postali rezistentni... Receno je i to u Utisku.
ivana23 ivana23 09:51 11.11.2009

Re: Epidemija!

Oko: Tomica Milosavljević, ministar zdravlja - 18:25, RTS1

Novi grip doneo je mnogo pitanja i nedoumica, ne samo prosečnim građanima, nego i zdravstvenim radnicima.

Kako se brinuti o bolesnicima zaraženim novim gripom?

Može li se i kako sprečiti širenje virusa?

Kako je najbolje lečiti se?

Da li je vakcina sigurna zaštita od virusa?

Na koji način se izboriti sa strahom, navodno proverenim i poluproverenim informacijama koje stižu sa raznih strana?

Voditelj je Nada Vasiljević.
takamatsu takamatsu 09:57 11.11.2009

Re: Epidemija!

ivana23
Tomica Milosavljević, ministar zdravlja:

Novi grip doneo je mnogo pitanja i nedoumica, ne samo prosečnim građanima, nego i meni lično....


Nego, jel' on to sebe smatra natprosečnim građaninom?
zilikaka zilikaka 10:00 11.11.2009

Re: ovo mi je jutros stiglo mailom :)

(imućnjiji ljudi namesto ribanca koriste glavicu sos tucanom ljutom)

Ovo je sad vređanje na nacionalnoj osnovi!

Opšte je poznato da PREČANI preferiraju kupus ribanac za salatu i podvarak, a glavice (prokole) se, jelte, koriste isključivo za sarmu. I šta mu sad mi dođemo? Sirotinja? Sram Vas bilo!
takamatsu takamatsu 10:05 11.11.2009

Re: ovo mi je jutros stiglo mailom :)

Ovaj, ja se izvinjavam ako se ma ko oseća prozvanim, jel', jer ja sam pola odavde pola odande rodom, pa nisam upućena :).
Osim toga, farmaceutske preporuke eminentnih stručnjaka kao što je ovaj mislim da nadilaze nacionalne, istorijske, jezičke i ne znam kakve sve ne barijere, jel' .
ivana23 ivana23 10:15 11.11.2009

Bas dobar tekst!


H1N1 - Virus komercijalne panike


www.bifonline.rs

edit: Uklonila insert iz linkovanog teksta.
Gospodja Klara Gospodja Klara 10:25 11.11.2009

Re: Bas dobar tekst!

najviše vremena proveo zapitkujući koliko je epidemija gripa ozbiljna i kakve su konsekvence ako se oboli. Ako se zvanični predstavnik Boga na zemlji toliko interesuje

Ništa ja ''njima'' ne verujem. Čim je on predstavnik, znači da kalkuliše profit svoj i matične mu firme
Sepulturero Sepulturero 11:53 11.11.2009

Белгија

Од почетка епидемије укупно око 120.000 заражених, 8 смртних случајева. Ипак, епидемија ових дана показује знаке опадања.
Вакцинација за ризико групе почела прошле седмице и до сада је вакцинисано око 250.000. Користи се вакцина Пандемрикс купљена, на време, од ГлаксоСмитКлајн.

Купили су по једну вакцину по глави становника, то је неких 8 милиона, али нико не верује да ће се вакцинисати више од једне четвртине, половине највише.Није било тендера. И у Белгији постоје Мишковићи...

Re: Белгија

sad bi mogli da preprodaju srbiji za male pare - kao rasprodaja
ivana23 ivana23 12:59 11.11.2009

POLJSKA - parlament

Polish Health Ministry Mrs Ewa Kopacz gives speech in Polish Parliament on serious issues with swine flu vaccines safety.
5th Nov 2009.

takamatsu takamatsu 21:55 11.11.2009

Re: POLJSKA - parlament

Mislim, jeza me podišla gledajući ovu damu. Ona može "našeg" da metne pod levo (ekhm), ovo je bre doktor i po. I misli, i zna, i energija, i stav.... Gde smo mi od toga....:(
Hansel Hansel 12:12 11.11.2009

ŽIVELA EPIDEMIJA!

Evo, konačno je proglasili, valjda će sada malo da se smanji doživljaj...





Sličice sam stavio u prošli blog, ali vidim da je novi već tada bio u opticaju,
pa performans nije niko video

Mnogi su možda, u tom slučaju, propustili i ovo:



Протестовале одевене у маске

Активисткиње украјинског женског покрета „ФЕМЕН” јуче су на необичан, али „врло актуелан” начин протестовале против политичара који „стварају хистерију у народу око новог грипа пред изборе” - одевене само у заштитне маске.

Украјинска феминистичка група "ФЕМЕН" организовала је јуче на Тргу Независности у Кијеву протест на којем су учествовале млађе активисткиње одевене у доњи веш направљен само од заштитних маски.

Više (teksta, a i fotografija) u linkovanom tekstu!
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:21 11.11.2009

Re: ŽIVELA EPIDEMIJA!

Ne znam hoće li demonstrantkinje dobiti svinjski grip, ali na upalu pluća mogu da računaju.
Hansel Hansel 13:34 11.11.2009

Re: ŽIVELA EPIDEMIJA!

Glavno da se poslanica zaštitila i da je obezbedila kisele krastavce! Dobro, jes' i to performans, navikli smo to od nje, čak i kada misli ozbiljno!

Ali, paz'te ovaj komentar:
Sestra moje zene treba da se porodi ove nedelje.
U duhu tradicije srpskih imena Arsenije, Amfilohije, Petronije i sl, predlozio sam joj da sinu da ime Epidemije. Ime cak poseduje i izvestan helenski prizvuk, mada i Pandemije zvuci prilicno fensi. A ako se jos rodi na Petak 13, mozemo tvrditi da je doslo na pravo mesto (ovu nasu Srbiju) u pravo vreme.
Jadnicak.
(Zavera farmaceuta, 11. novembar 2009 12:06)
zilikaka zilikaka 14:27 11.11.2009

Re: ŽIVELA EPIDEMIJA!

Arsenije, Amfilohije, Petronije i sl, predlozio sam joj da sinu da ime Epidemije. Ime cak poseduje i izvestan helenski prizvuk, mada i Pandemije zvuci prilicno fensi

I odma da ga školujemo za patrijarha! Ko Dalaj Lamu.
Hansel Hansel 14:50 11.11.2009

Re: ŽIVELA EPIDEMIJA!

A kad čuje za ovaj helenski prizvuk, dr Stanojević će odmah da se ponudi da dâ gratis izabranog ginekologa, omogući besplatno prisustvo oca na porođaju i ujedno da bude kum!
G r o f G r o f 12:27 11.11.2009

osamdesetčetiri dana!!!!

Dvanaest nedelja?????????????????????????
Na milione reči je izgovoreno o gripu, a ja prvi put čujem ovaj podatak??????????? On očigledno nekom ne odgovara. Ne mogu verovati da vrsni stručnjaci, kad govore o vakcini, slučajno ne spomenu taj podatak, a izbace tonu gluposti na sat.
Da mi je da na kratko izadjem iz ludnice.
Voleo bi da hipnoza deluje na mene, bio bih deo stada miran i spokojan, ovako samo se uzalud nerviram.
Na prošlom Krugolininom blogu pisao sam o ćerki koja je imala grip, a doktor je nije htio pregledati.
Srećom temperatura joj je spala i izlječiće se bez pomoći Tomičinog zdravstvenog sistema.
...a on samo neka dalje melje pred kamerama.
Jebeš narod koji ne može smeniti takvog ministra.

Nešto mislim o tih dvanaest nedelja. Ako smo zakasnili sa vakcinom, a očigledno jesmo, bolje da parama predvidjenim za kupovinu pomognemo Torlaku da što pre krene sa vlastitom proizvodnjom, jer ova gripa će očigledno od sada pa nadalje trajati...
rascha rascha 13:11 11.11.2009

ISPRAVKA

Koliko se ja razumem u danski jezik, nigde ne pise da treba 12 nedelja da pocne dejstvo vakcine, vec jedna do dve nedelje. Valjda je greska u prevodu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:24 11.11.2009

Re: ISPRAVKA

Koliko se ja razumem u danski jezik, nigde ne pise da treba 12 nedelja da pocne dejstvo vakcine, vec jedna do dve nedelje. Valjda je greska u prevodu.


Pa, miša im njihovog, promenili su!
Pisalo je 12 nedelja kad smo mi (Krle i ja) prevodili vest!
Hebo lud zbunjenog...
Unfuckable Unfuckable 14:07 11.11.2009

Re: ISPRAVKA

Pa, miša im njihovog, promenili su!

banovati, odmah
anastasija.p anastasija.p 13:41 11.11.2009

Jedna od prvih... i ne kasni.... :)

http://www.smedia.rs/vesti/detalji.php?id=20601
Ministar Milosavljević je objasnio da to znači da u ovom trenutku nema opšte zabrane okupljanja.

Milosavljević je, najavljujući prva vakcinisanja za početak decembra, naglasio da Srbija ne kasni sa imunizacijom, budući da će biti jedna od prvih zemalja van EU koja će započeti vakcinaciju protiv novog gripa.

Unfuckable Unfuckable 14:08 11.11.2009

Re: Jedna od prvih... i ne kasni.... :)

budući da će biti jedna od prvih zemalja van EU

jeste, evo recimo : Atlantida će da okasni
ivana23 ivana23 14:17 11.11.2009

Re: Jedna od prvih... i ne kasni.... :)

Unfuckable
budući da će biti jedna od prvih zemalja van EU
jeste, evo recimo : Atlantida će da okasni


Poljska nece ni kupovati vakcinu.
takamatsu takamatsu 21:56 11.11.2009

Re: Jedna od prvih... i ne kasni.... :)

Milosavljević je, najavljujući prva vakcinisanja za početak decembra, naglasio da Srbija ne kasni sa imunizacijom, budući da će biti jedna od prvih zemalja van EU koja će započeti vakcinaciju protiv novog gripa.


Jel' vi verujete meni ili svojim očima....
stasava stasava 10:45 12.11.2009

Re: Jedna od prvih... i ne kasni.... :)

Jel' vi verujete meni ili svojim očima....

Carne oci, da bi ne gledale. Kada njega slusam i gledam, ne verujem ni usima ni ocima.
Spiridon Spiridon 16:48 11.11.2009

..

evo sada me zvala pedijatrica i predlozila vakcinaciju za klince u subotu.

vakcina je Novartisova, Focetria 0.5 ml


Description and Composition of the finished product:

Each 0.5 ml dose of vaccine has the following composition:
Active Ingredient:
HA and NA antigens from the influenza virus
strain recommended by WHO/EU for the Pandemic ≥ 7.5 μg HA
Adjuvant MF59C.1:
Squalene 9.75 mg
Polysorbate 80 1.175 mg
Sorbitan trioleate 1.175 mg
Other Ingredients:
Sodium chloride
Potassium chloride
Potassium dihydrogen phosphate
Disodium phosphate dihydrate
Magnesium chloride hexahydrate
Calcium chloride dihydrate
Thiomersal (included only in multi-dose vials)
Sodium citrate
Citric acid
Water for injections
Hansel Hansel 17:20 11.11.2009

Re: ..

U, čoveče, ne bih da dodajem so na ranu, ali ova receptura izgleda gore od one "veštičje"...

Jes' da se polovina njih viđa u deklaracijama lekova pa neki i u hrani čini mi se... mada sam se uvek pitao - čemu...

Ne misilim na ove:
Sodium chloride (kuhinjska so - NaCl)
Potassium chloride (kalijum-hlori KCl)
Sodium citrate (natrijum-citrat - so limunske kiseline, ne bi trebalo da je problematično)
Citric acid (limunska kislelina)
Magnesium chloride hexahydrate (Magnesium chloride is the name for the chemical compounds with the formulas MgCl2 and its various hydrates MgCl2(H2O)x)
Calcium chloride dihydrate

Ovo je moćda malo teža hemija(?!):
Potassium dihydrogen phosphate (KH2PO4 - doobro, nije strašno ))
Disodium phosphate dihydrate (Synonyms: Phosphoric acid, disodium salt, dihydrate, CID6451167, 10028-24-7
Molecular Formula: H5Na2O6P)

Ostalo, sem - naravno - vode (osim ako nije teška ), je još "malo" teže... Ne mogu sada još d atražim - polysorbate je, npr. emulgator...
Spiridon Spiridon 18:19 11.11.2009

Re: ..

ma ovo je najgore: Adjuvant MF59C.1: Squalene 9.75 mg
Hansel Hansel 18:36 11.11.2009

Re: ..

Pa, znam, ali o tome smo već pričali - kod tebe - seti se da sam citirao one komentare iz Danasa - pominjana su dva adjuvansa, jedan od njih je i ovaj, ako se dobro sećam oznake...

EDIT: Pardon, Spiro, nisam to postovao kod tebe, nego na prošlom Krugolininom blogu, ti si učestvovao u diskusiji, pa sam pomešao...
Kazezoze Kazezoze 19:01 11.11.2009

Re: ..

Spiridon
ma ovo je najgore: Adjuvant MF59C.1: Squalene 9.75 mg

Prochitao sam negde na netu da se taj imuni sastojak (MF-59) pokazao kao sastojak koji izaziva autoimune bolesti poput MS (multipla) rematoidni artitis I Lupus. To je vrlo vazhan imunoloshki stimulator i vakcine sa tim stimulatorom su korishtene u zalivskom ratu i prouzrokovale preko 10 000 mrtvih i veliki broj oboljelih od teshkih bolesti poput ALS (Amiotrofična lateralna skleroza ) i sl. Hvala im za brigu, ali meni vakcina sa tim sastojkom ne treba. Prochitao sam danas da su holandski doktori dobili stimulans od 8 eura po vakcini i sad vrshe kampanju medju svojim pacijentima za vakcinisanje. Ja josh nishta nisam dobio od svog kucnog doktora, a ionako se slabo poznajemo :))
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:05 11.11.2009

Re: ..

Kazezoze

Spiridonma ovo je najgore: Adjuvant MF59C.1: Squalene 9.75 mgProchitao sam negde na netu da se taj imuni sastojak (MF-59) pokazao kao sastojak koji izaziva autoimune bolesti poput MS (multipla) rematoidni artitis I Lupus. To je vrlo vazhan imunoloshki stimulator i vakcine sa tim stimulatorom su korishtene u zalivskom ratu i prouzrokovale preko 10 000 mrtvih i veliki broj oboljelih od teshkih bolesti poput ALS (Amiotrofična lateralna skleroza ) i sl. Hvala im za brigu, ali meni vakcina sa tim sastojkom ne treba. Prochitao sam danas da su holandski doktori dobili stimulans od 8 eura po vakcini i sad vrshe kampanju medju svojim pacijentima za vakcinisanje. Ja josh nishta nisam dobio od svog kucnog doktora, a ionako se slabo poznajemo :))

Ja ne znam da li je tačno da "izaziva autoimune bolesti poput MS (multipla) rematoidni artitis I Lupus". Ali na takve stvari misle mnogi kad kažu MOGUĆE NEGATIVNE POSLEDICE primanja vakcine protiv novog gripa. I kad lekari i ministri kažu vakcinu je dobilo preko 40 miliona ljudi i to bez posledica meni dođe da razbijem PC. Niti su vakcine u svetu iste iste niti navedene bolesti mogu da se dobiju za nedelju dve.
Unfuckable Unfuckable 20:35 11.11.2009

Re: ..

hebemmumiša, možda je stvarno najbolje da sačekamo jedno pešes' godina da vidimo šta će da ispadne , bila bi nam to jedna od boljih šansi da zavladamo Svetom

ps
Squalene

"It is important to note that our laboratory-based investigations do not establish that squalene was added as adjuvant to any vaccine used in military or other personnel who served in the Persian Gulf War era." A later study reported that many humans have squalene antibodies in their blood, regardless of whether or not they received squalene from a vaccination


Oil-water suspensions, including MF59, were associated with the ability to induce lupus autoantibodies in non-autoimmune mice In one study, endogenous squalene was linked to autoimmune arthritis in rats.An epidemiologic analysis of safety data on MF59 seasonal and pandemic influenza vaccines showed no evidence of increased risk of vaccine adverse events of potential autoimmune origin.

The World Health Organization and the US Department of Defense have both published extensive reports that emphasize that squalene is a chemical naturally occurring in the human body, present even in oils of human fingerprints.

WHO goes further to explain that squalene has been present in over 22 million flu vaccines given to patients in Europe since 1997 and there have never been significant vaccine-related adverse events.
ivana23 ivana23 21:13 11.11.2009

Epidemija, cemu...*

Dr Branislav Tiodorović, predsednik Komisije za nabavku vakcine i član Radne grupe za pandemiju, nada se da ćemo najveći broj vakcina dobiti do kraja januara, jer u februaru i martu „nema smisla sprovoditi vakcinaciju”.
- Borimo se da „Novartis” nateramo da nam daju vakcinu koju su možda namenili nekoj drugoj zemlji gde nije proglašena epidemija. Sigurno ćemo uspeti da do kraja januara dobijemo bar milion i po doza - kaže za „Blic” dr Tiodorović.
Kako saznajemo, tokom sledeće nedelje „Novartis” i „Jugohemija” održaće sastanak u Bazelu povodom zahteva Srbije da joj se veća količina doza isporuči do kraja januara.


Blic - ceo tekst


* copyright by: znate vec
Hansel Hansel 22:57 11.11.2009

Re: ..

'Aj' sad malo da ja još malo podgrejem - može li neko da iščačka sastav vakcina koje su dobijali vojnici pred Zalivski rat i dolazak na Kosovo. Setićete se da nikada nisu dati validni podaci o uzrocima zalivskog i balkanskog sindroma (neki kažu da među njima nema razlike), kao i da su u opticaju bile "vakcina" teorije i "osiromašeni uranijum" teorije... Uranijuma je bilo u oba slučaja, koliko se zna, zar ne, a bilo je sigurno i vakcina, samo - da li su iste, da li su imale adjuvanse i koje? Mislim, ako se slučajno ispostavi da je u vakcinama bilo nešto srodno sastojcima u ovoj, onda to može da ima neki značaj za neko ozbiljnije zaključivanje...

EDIT: Ah, vidim da nešto o ovome ima gore kod Unfa...
topcat topcat 16:19 12.11.2009

Re: ..

Kazezoze
Hvala im za brigu, ali meni vakcina sa tim sastojkom ne treba.

Izgleda da bi zajedno s onom prijašnjom listom mogla jednim udarcem nadoknaditi namirnice životinjskog porijekla koje već jako dugo propuštam.
Najviše mi se sviđa detalj o psećem bubregu.
Bez toga nema spasa.

Zanimaju me 2 stvari:
1) zaista ćete TO servirati svojoj djeci?
...nasilje nad djecom je kad dijete malo dobije po guzi, a ubrizgavanje ovih svinjarija se zove "preventiva i zaštita"? E, svaka nam čast!

2) koji se mislite cijepiti, a pušači ste i nedavno ste branili pušenje (da li sa medicinskog aspekta kod Kru ili kao ljudsko pravo kod Unfa), ako je već takva panika zbog "zdravlja" - nije li ipak lakše prestati pušiti?

p.s.
tko je gore trubio o akupunkturi?
Tko vam je kriv da čekate "znansveni dokaz" i "objavu u časopisu Nature" za nešto što provjereno radi tisućama godina. U Kini se to studira jednako kao i "zapadna medicina". Konkretno za mene - zapadni sveznadari nisu imali rješenje, ali se i dalje rado sprdaju sa istočnjacima - iako je rezultat i više no vidljiv.
Homeopatija isto tako nije nikakva mistifikacija, nego postoji od pamtivijeka. Daleko od toga da od iste treba praviti religiju, ali da može pomoći - dokazano može.
Isto tako - postoje iscjelitelji koji su činili "čuda" gdje je medicina rekla "laku noć". Posjećivali su ih ugledni liječnici iz jednako tako uglednih ustanova - slali svoju rodbinu, kao i pacijente kojima nisu znali/ mogli pomoći.
Energije struje tijelom i oko tijela, bez obzira što vam to nisu naglašavali na predavanjima, niti takvo što piše na kutijama s magičnim tabletama koje će valjda spasiti svijet...
Šarlatanstva ima svugdje - diploma s fakulteta na žalost nije vakcina koja štiti od te bolesti!

Gdje smo ono stali (oprosti, Kaz)?

Vakcina?
Kao i u bezbroj slučajeva do sad - većina doktora NE ZNA o čemu se radi - a dobrom dijelu sujeta ne dozvoljava da budu realni (čitaj: panično traže jednako tako neprovjerene citate koji će im malo umiriti savjest...pobogu, ta neće valjda pljunuti na svoju profesiju zarad nekog tamo svinjskog cjepiva!?).
Nije sramota nešto ne znati, pa i ako je u pitanju struka.
Sramota je praviti se da znaš - znajući da ne znaš!
Hansel Hansel 16:49 13.11.2009

Re: ..

tko je gore trubio o akupunkturi?
I ja sam trubio, ali, koliko sam ja primetio, delotvornost akupunkture niko nije negirao.
Hansel Hansel 23:18 11.11.2009

Genijalno!

Dr Tiodorović u prilogu na B92:
Bolje je ne kažnjavati novčano roditelje koji nisu vakcinisali svoju decu; bolje je deci koja nisu vakcinisana zabraniti pohađanje obdaništa jer - zašto bi ona ugrožavala drugu decu?
Da li je dr Tiodorović svestan šta je rekao ovom rečenicom? Ona direktno implicira da vakcina ne daje dovoljnu zaštitu! Mogao bih da smatram da se ovde radi o lapsusu, ali...
maca22 maca22 23:19 11.11.2009

Re: Genijalno!

Kako implicira?
Hansel Hansel 23:27 11.11.2009

Re: Genijalno!

Pa, ako vakcina nedvosmisleno štiti, onda znači da onoga ko ju je primio ne treba da bude briga da li je neko pored njega vakcinisan ili ne, ili je čak bolestan.
maca22 maca22 23:34 11.11.2009

Re: Genijalno!

Tu pretpostavljaš da su sva druga deca vakinisana.

Ali i da je to mislio, a sigurna sam da nije, ta mogućnost uvek postoji. Samo bi oblik u tom slučaju bio blaži. (koliko ja znam o vakcinama)
Hansel Hansel 23:41 11.11.2009

Re: Genijalno!

I ja mislim da nije, ali rečenica nije logički korektna. Njegova izjava podrazumeva da su neka deca vakcinisana a druga ne. Ako se zabrani dolazak nevakcinisanoj, ostaju samo vakcinisana. U tom slučaju nisu ugrožena. Ako pustiš i nevakcinisanu, vakcinisana opet, u principu, nisu ugrožena.

A da ne pričamo kako bi se tretirala deca koja su već preležala grip - kako su propisi uvek nedorečeni, garant bi i ona morala da se vakcinišu da bi mogla da idu u obdanište.

Ali, dobro, ako se ide na zautavljanje epidemije, logično je da je što veći broj jedniki s imunitetom bolji od manjeg, tu nema zbora.
maca22 maca22 23:44 11.11.2009

Re: Genijalno!

Hansel
I ja mislim da nije, ali rečenica nije logički korektna. Njegova izjava podrazumeva da su neka deca vakcinisana a druga ne. Ako se zabrani dolazak nevakcinisanoj, ostaju samo vakcinisana. U tom slučaju nisu ugrožena. Ako pustiš i nevakcinisanu, vakcinisana opet, u principu, nisu ugrožena.

matematika je jasna. dva put ništa, itd.
malo se šalim. :)
Krugolina Borup Krugolina Borup 00:15 12.11.2009

Re: Genijalno!

Mogao bih da smatram da se ovde radi o lapsusu, ali...


Ne radi se o lapsusu, dragi Hansel.
RAdi se o UCENI.

More, nemoj da im dođe ova majka koja nameru nema da vakciniše dete, da im kaže koju oko te ucene s pohađanjem obdaništa, ima da pršti perje!

Iznervira me dotični Tiodorović samo tako...
Hansel Hansel 00:54 12.11.2009

Re: Genijalno!

Jeste, ucena je, suzdržah se da napišem, ni sam ne znam zašto (ceneći, valjda, da je to očigledno), ali upakovana (valjda) u lapsus (mislim, ako razmatramo samo delotvornost vakcine). Pomislih, u očaju (ipak donekle razumejući njihovu logiku koja se oslanja na statistiku, ali što lepo reče onaj hrvatski epidemiolog - taj promil statistike za porodicu žrtve je 100% - doduše, to je govorio o gripu) da bi mogli da razdvoje obdaništa - za vakcinisane i nevakcinisane i tako reše taj problem - uf, k'o restorani za pušače i nepušale, ali jedino to vidim kao pomirenje, tj. koegzistenciju dva pogleda na problem (ne)vakcinacije i njihovih posledica, uz očuvanje prava na slobodan izbor svakoga... ali, ako je vakcina pouzdana, i oni tvrde da jeste, onda vakcinisani generalno ne treba da strepe od nevakcinisanih, to je poenta mog prvog posta o Tiodoroviću...
maca22 maca22 01:21 12.11.2009

Re: Genijalno!

Hansel
ali, ako je vakcina pouzdana, i oni tvrde da jeste, onda vakcinisani generalno ne treba da strepe od nevakcinisanih, to je poenta mog prvog posta o Tiodoroviću...

Me is slow tonight. Imaš pravo. :)
Hansel Hansel 01:31 12.11.2009

Re: Genijalno!

Razmišljala si iz drugog ugla, mislim da potpuno razumem - zašto se nismo razumeli... :)
Unfuckable Unfuckable 06:33 12.11.2009

Re: Genijalno!

Tiodorović se izlupetao samo tako, i ja sam "snimio" ovo proklizavanje.
Ima tu, doduše, jedna jako važna stvar - a to je period koji je potreban od momenta vakcinacije do formiranja imuniteta, to ne znam da li je bilo gde javno spomenuto za Novartisovu vakcinu.
ivana23 ivana23 09:00 12.11.2009

Re: Genijalno!

Unfuckable
Tiodorović se izlupetao samo tako, i ja sam "snimio" ovo proklizavanje. Ima tu, doduše, jedna jako važna stvar - a to je period koji je potreban od momenta vakcinacije do formiranja imuniteta, to ne znam da li je bilo gde javno spomenuto za Novartisovu vakcinu.

I ovaj podatak nije zanemarljiv:

Kao i kod sezonskog gripa, H1N1 moguće je širiti od jednog dana pre početka do 5-7 dana po završetku bolesti. Taj period može biti i duži, ako su u pitanju deca, ili osobe sa oslabljenim imunitetom.

Virus prenosiv i posle ozdravljenja

Znaci, ozdravis, vratis se u kolektiv (vrtic, skolu, na posao...), ali i dalje si kliconosa!
vishnja92 vishnja92 09:22 12.11.2009

Re: Genijalno!

Kao i kod sezonskog gripa, H1N1 moguće je širiti od jednog dana pre početka do 5-7 dana po završetku bolesti.

da, ali najzaraznija faza bolesti je upravo prodromalna kada simptomi jos uvek nisu jasno izrazeni i par dana nakon toga. posle to opada: bar kod "uobicajenih" respiratornih bolesti nosilac je daleko manje opasan po okolinu u trenutku kada boluje vec 5-6 dana nego kada jos uvek i ne zna da je fasovao virus.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:23 12.11.2009

Re: Genijalno!

Ima tu, doduše, jedna jako važna stvar - a to je period koji je potreban od momenta vakcinacije do formiranja imuniteta, to ne znam da li je bilo gde javno spomenuto za Novartisovu vakcinu.


Juče "uvatim" ministra na Studiju B nakratko u nekoj emisiji, i on kaže - u roku od 15 do 21 dana.
Uzgred, reče i da NEĆE BITI POTPISIVANJA ako primiš vakcinu, samo notiranja da je vakcina data.
Predomislio se, izgleda.
Hansel Hansel 13:48 12.11.2009

Re: Genijalno!

Ali, i dalje potpisuješ ako nećeš?
Krugolina Borup Krugolina Borup 14:03 12.11.2009

Re: Genijalno!

Hansel
Ali, i dalje potpisuješ ako nećeš?


Reče ministar otprilike ovako:
Ko se pojavi kod lekara, lekar mu preporuči vakcinu (zato što je hronični bolesnik), i on odbije - red je da potpiše da je odbio. Ali, ko neće da se vakciniše, neće ni odlaziti kod lekara, i sigurno ga niko neće cimati za rukav da dodje i potpiše da neće.

Neka se on, blago meni, predomislio što se potpisivanja tiče.
Hansel Hansel 15:45 12.11.2009

Re: Genijalno!

Ne znam, meni je to s potpisivanjem iritantno, ali ne vidim neku suštinsku važnost... Da neće možda država da obešteti nekoga ko ne daj Bože ima neke ozbiljnije posledice ako ovaj nije potpisao da ih prihvata? A tek ako te neke posledice (govorim zaista hipotetički) nastupe tek za neku godinu? Ko bi uspeo da dokaže vezu i ko bi još uspeo da nešto naplati?

Ovde se u stvari postavlja jedno drugo - možda svojevrsno filozofsko (a danas bi to bilo i ekonomsko) pitanje - treba li da se štitimo od neprijatnosti koje, uglavnom, ne ubijaju (potpuno sam za to da se zaštite ugroženi, ako oni to žele!) - možda nam, lupam, preležani svinjski grip dâ neku vrstu imuniteta za neki budući, mnogo opasniji, grip - recimo reprizu španskog, kao što su, recimo, preležane kravlje boginje štitile od velikih (što je, btw, Edvard Džener čuo od neke mlekarke i tako napravio prvu vakcinu - vaccina od vacca - krava; ipak smo tim zaraznim bolestima neraskidivo povezani sa životinjskim svetom! )? Danas imunolozi govore o neophodnosti nekih infekcija u ranom detinjstvu za pravilan razvoj imunog sistema!... pretpostavljajući da mnoge alargije imaju poreklo u previše sterilnim uslovima u kojima današnja deca odrastaju (da ne uplićemo u priču i vakcine - da se razumemo, ako su one krive za alergije, ipak je dobrobit od njih, kada su u pitanju ozbiljne bolesti, mnogo veći, tu se slažem, osim ako nisu počeli da im dodaju koješta što nije nužno, a može biti dodatno štetno)...
vishnja92 vishnja92 15:48 12.11.2009

Re: Genijalno!

veoma slicnu stvar je Novkovic zastupao kod Spiridona, meni to zvuci veoma logicno.
Hansel Hansel 17:39 12.11.2009

Re: Genijalno!

Nisam prepisivao, ozbiljno!

Nisam čitao detaljno Spirin blog, priznajem (posebno prvu stranu), evo, sada sam preleteo malo pomnije :), nisam siguran da je Novković to baš zastupao, kao što ni ja ne zastupam, samo razmišljam o onome što sam čitao, pokušavam da povežem... eto, da se razumemo!
vishnja92 vishnja92 18:22 12.11.2009

Re: Genijalno!

ma razumemo se, nego sam probala da kazem kratko naustrb preciznosti :)

sticanje imuniteta je nekakvo pozeljno opste mesto kada je iza nas ali tesko da ce neko bas resiti da ga u buducnosti jaca namerno ili kakogod (ja sam, npr, prelezala sve decije bolesti a grip sam prvi (i nadam se - poslednji) put u zivotu imala ovog proleca - pojma blagog nemam da li treba da budem zadovoljna ili ne zbog toga u ovakvoj situaciji).

da ponovim ono sto sam rekla kod spire - jedan oblik H1N1 pojavio se u sirim razmerama u Rusiji osamdesetih godina i zastita od njega ugradjena je tada u vakcinu pa nije izbacena godinama. moze biti (a ne mora) da i to pomaze unekoliko, kao i mnoge druge prelezane virusne infekcije.
jedina istina je da gotovo resenje ne postoji jer je rat sa epidemijama stalan i promenljivog oblika a nauka nije svemoguca jer taj rat ne diktiraju - ljudi.

(sad sam bila daleko opsirnija ali nista vise precizna nego malopre)

aj kad procitas to o homeopatiji da nam negde preneses :)

Piromanski Piromanski 11:10 12.11.2009

Evo zasto se treba vakcinisati

stasava stasava 12:10 12.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

Piromanski
null

Ili jesti beli luk.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:04 12.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

pa ne znam, piromanski,
ali meni ova priča govori nešto sasvim drugačije, a to je:
da ukoliko oćeš da ti bude bolje odeš kod privatnika na snimanje, platiš lekove iako imaš pravo da ne platiš,
moraš sam da organizuješ vožnju, a dr te, iako si izvor zaraze šalje u javni prevoz, pritom - ne dobijaš terapiju na vreme (u slučaju klinaca), ili je ne dobijaš uopšte (što se desilo matorima).
takodje, pokazuje da: ukoliko se o vama neko brine, kao što se desilo deci - ne mora da se dobije upala pluća. ali onaj ko je bio uz istu tu decu, tj. gospodja J je, da prostite malko nahebala,
i tako.
Piromanski Piromanski 13:07 12.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

snezana mihajlovic
pa ne znam, piromanski,
ali meni ova priča govori nešto sasvim drugačije, a to je:
da ukoliko oćeš da ti bude bolje odeš kod privatnika na snimanje, platiš lekove iako imaš pravo da ne platiš,
moraš sam da organizuješ vožnju, a dr te, iako si izvor zaraze šalje u javni prevoz, pritom - ne dobijaš terapiju na vreme (u slučaju klinaca), ili je ne dobijaš uopšte (što se desilo matorima).
takodje, pokazuje da: ukoliko se o vama neko brine, kao što se desilo deci - ne mora da se dobije upala pluća. ali onaj ko je bio uz istu tu decu, tj. gospodja J je, da prostite malko nahebala,
i tako.


Apsulotno se slazem. Ali moja poenta se ne odnosi samo na bolest, vec i na kontekst u kom se ona prelezava.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 13:37 12.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

Ali moja poenta se ne odnosi samo na bolest, vec i na kontekst u kom se ona prelezava.

pa i moj komentar se odnosio baš na kontekst u kom se preležava.
i šta smo imali: dedu, koji se nije razboleo,
oca, koji je imao malkice temperaturu,
majku i baku koje su nadrljale, mada mi se čini da je baka odlično proša s obzirom da ima bronhitis - pretpostavljam da je potrebno neko izvesno vreme da se isti razvije, te slobodno i procenjujem da ga je možda imala pre virusa,
i
decu, od kojih je jedno držalo nižu, a drugo višu temperaturu, što dečaku nije smetalo da dva-tri dana posle bolnice u kući izigrava nindža kornjaču.

iz teksta smo mogli videti i to koliko je trajala inkubacija kod roditelja i kada su se prvi simptomi kod njih javili, kao i sam tok bolesti kod klinaca.

hoću da kažem da je ova priča jeziva zbog tretmana koji su svi familijarno dobili,
tako da se sa tvojim naslovom komentara nikako ne slažem. (ponavljam: vezano za tekst koji je linkovan)
Piromanski Piromanski 15:18 12.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

z teksta smo mogli videti i to koliko je trajala inkubacija kod roditelja i kada su se prvi simptomi kod njih javili, kao i sam tok bolesti kod klinaca.

hoću da kažem da je ova priča jeziva zbog tretmana koji su svi familijarno dobili,
tako da se sa tvojim naslovom komentara nikako ne slažem. (ponavljam: vezano za tekst koji je linkovan)


Iz teksta smo mogli videti da se od onih koji su dosli u kontakt sa virusom u kratkom vremenu 80% razbolelo, od toga dvoje teze. Sve se odvija u trenutku kada broj obolelih nije toliko veliki, dakle kapaciteti nisu prepunjeni. Zamislite kako bi to izgledalo u epidemiji koja zaista uzme maha?
Sto se tice naslova, on izrazava moj stav da bi dosledno sprovedena vakcinancija ustedela mnogo maltretiranja porodici, ne bi im isterala poslednji cvonjak iz dzepa za Rö pluca J., jedino sto bi mi ostali uskraceni za tekst kao to sve izgleda u praksi.
vishnja92 vishnja92 15:43 12.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

utvrdivati procenat obolelih na uzorku od 6 ljudi posle svih prica i linkova je u najmanju ruku cudno.
hoću da kažem da je ova priča jeziva zbog tretmana koji su svi familijarno dobili
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:10 12.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

priomanski,
moj komentar se nije odnosio na referendum oko primanja vakcine.
moj komentar je trebalo da kaže da doneti zaključak na osnovu ovog primera (iz linka) je...hm: šta reći.
dalje,
ukoliko je dvoje teže obolelo, onda teško nama kad jedno od to dvoje teže obolelih nije ni primljeno na odeljenje, a drugo pušteno kući. (mada nisam sigurna na koga si mislio pod: teže oboleli, ali nije ni toliko važno)

to što je isteran cvonjak iz džepa nema veze sa virusom, već sa t r e t m a n o m koji su ovi ljudi dobili
i to je,
ponavljam:
jeza.
ko to ne oseti (tretman, mislim), ne zna šta ga je snašlo. a mene je već jednom snašlo, pa znam.

dalje,
majka je sve vreme bila sa decom, a niko na nju nije obratio pažnju, što samo dalje upućuje na dodatno ježenje i negodovanje s moje strane: jer je ista bila izolovana u zatvorenoj prostoriji, verovatno bez maske i bez dodatnih uslova koji su potrebni za održavanje higijene itakodaljeitakodalje.
to, što niko nije našao za shodno da ženu pregleda, niti joj da taj tamiflu, govori više o onome što nam se može dogoditi zbog eventualnih propusta medicinskog osoblja, nego li o samom virusu. zaludjicu o uputima i odanjima vamo-tamo, dok te negde ne smeste i dok te neko konačno ne pregleda, da i ne pominjem.

znači, da ponovim - ne sporim vakcinisanjie, niti sporim nevakcinisanje,
samo kažem da se na osnovu ove priče ne mogu izvlačiti zaključci iz tvog naslova.

p.s.
a vrh je što si na kraju rekao ovo

Sto se tice naslova, on izrazava moj stav da bi dosledno sprovedena vakcinancija ustedela mnogo maltretiranja porodici, ne bi im isterala poslednji cvonjak iz dzepa za...

čime u stvari samo potvrdjuješ da
se treba vakcinisati da se ne bismo maltretirali,
a ne zato jer će nam to spasiti život.
Piromanski Piromanski 10:13 13.11.2009

Re: Evo zasto se treba vakcinisati

snezana mihajlovic
priomanski,
moj komentar se nije odnosio na referendum oko primanja vakcine.
moj komentar je trebalo da kaže da doneti zaključak na osnovu ovog primera (iz linka) je...hm: šta reći.
dalje,
ukoliko je dvoje teže obolelo, onda teško nama kad jedno od to dvoje teže obolelih nije ni primljeno na odeljenje, a drugo pušteno kući. (mada nisam sigurna na koga si mislio pod: teže oboleli, ali nije ni toliko važno)

to što je isteran cvonjak iz džepa nema veze sa virusom, već sa t r e t m a n o m koji su ovi ljudi dobili
i to je,
ponavljam:
jeza.
ko to ne oseti (tretman, mislim), ne zna šta ga je snašlo. a mene je već jednom snašlo, pa znam.

dalje,
majka je sve vreme bila sa decom, a niko na nju nije obratio pažnju, što samo dalje upućuje na dodatno ježenje i negodovanje s moje strane: jer je ista bila izolovana u zatvorenoj prostoriji, verovatno bez maske i bez dodatnih uslova koji su potrebni za održavanje higijene itakodaljeitakodalje.
to, što niko nije našao za shodno da ženu pregleda, niti joj da taj tamiflu, govori više o onome što nam se može dogoditi zbog eventualnih propusta medicinskog osoblja, nego li o samom virusu. zaludjicu o uputima i odanjima vamo-tamo, dok te negde ne smeste i dok te neko konačno ne pregleda, da i ne pominjem.

znači, da ponovim - ne sporim vakcinisanjie, niti sporim nevakcinisanje,
samo kažem da se na osnovu ove priče ne mogu izvlačiti zaključci iz tvog naslova.

p.s.
a vrh je što si na kraju rekao ovo

Sto se tice naslova, on izrazava moj stav da bi dosledno sprovedena vakcinancija ustedela mnogo maltretiranja porodici, ne bi im isterala poslednji cvonjak iz dzepa za...

čime u stvari samo potvrdjuješ da
se treba vakcinisati da se ne bismo maltretirali,
a ne zato jer će nam to spasiti život.


Cini mi se da ne govorimo o istim stvarima. Kada pominjem kontekst prelezavanja bolesti, mislim pre svega na okolnosti u kojima ces se razboleti. Nije svejedno da li ces kijavicu imati u svom toplom, udobnom stanu sa mamom/babom/partnerom koji ce ti prinositi cajeve, tople supe i aspirin ili, recimo, u rovu na minus deset bez krova nad glavom. Upravo se ovde radi o tome da zdravstveni sistem radi aljkavo i traljavo. Za detalje pogledaj sopstveni post.
Grip nije ebola. Zato je potpuno besmisleno tvrditi da vakcina protiv gripa (osim ako je covek ugrozena kategorija) spasava zivot. Ali isto tako, grip nije prijatna niti bezazlena bolest. Svako stanje koje obara coveka u krevet na nekoliko dana, bez obzira na pozitivan ishod, predstavlja za njega i njegovu okolinu znacajno opterecenje. Da ne govorimo o tome kada se cela porodica razboli.
Meni se cini da iz gomile komentara provejava znacajan strah prema bilo kojoj medicinskoj intervenciji zasnovan na cesto primitivnoj zdravstvenoj kulturi. Otprilike, ja cu jesti beli lik i piti radzu, pa ako se razbolim, razboleo sam se. Nece mene tamo neko da bode i cepi.
sandra16 sandra16 13:07 12.11.2009

prvo...

Prvo: Zasto bi se bilo ko vakcinisao. Vakcina je opasnije od gripa(sadrzi veoma opasnu supstancu skvalin koja je u Amerci zabranjena pa je tako americka verzija vakcije bitno drugacija od evropske. Zasto?). I uopste vakcine su cesto opasnije od bolesti.
Drugo. Tesko da ce Miskovic&co ukljucujuci i drzavu bilo sta da zarade, ovde zaradjuju samo velike farmaceutske kompanije, mislala sam da je to svima jasno . Pa ipak ni svajcarski farmaceuti se nece ovajditi od Srbije. Suvise je malo stanovnika. Italija je kupila 24 miliona vakcina a niko nece da se vakcinise jer je kampanja protiv vakcinacije na srecu veoma uspesna.
Trece: NE zaostaje Srbija bas toliko za Evropom koliko vi mislite, Italija pocinje sa vakcinacijama u decembru bas kao i Srbija. Nismo u losem drustvu, zar ne?
Cetvrto: Zasto i vi dizete paniku oko jednog obicnog sezonskog gripa. Secate li se pticijeg gripa od pre par godina? PAnika, vakcine, ubijanje pernatih zivotinja svake vrste zbog cega? U svetu je od pticijeg gripa umrlo "samo" 250 ljudi...
Piromanski Piromanski 13:29 12.11.2009

Re: prvo...

I uopste vakcine su cesto opasnije od bolesti.


Tako je! Pogledajte samo milione kljakavih sto su primili vakcinu protiv decje paralize, stotine hiljada umrlih u najstrasnijim mukama od vakcine od tetanusa i milijardu hendikepiranih od vakcine protiv difterije! Eh, da su se samo razboleli od pravih bolesti na vreme...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana