Sloba roni gorke suze (up in heavens)

Dejan Tiago Stanković RSS / 11.11.2009. u 22:33

 

f2.9425.jpgSin: Opljačkan sam!

Otac: Šta su ti uzeli?

Sin: SVE! Sve što sam imao! OSAM EVRA!

Otac: Ko ti je uzeo OSAM EVRA?

Sin: Ciganin na ulici.

Otac: Naš?

Sin: Ma jok, Sigano.

Otac: 'Beš pare. Čuvaj zdravlje. Gde je to bilo?

Sin: Još je i niži od mene. Ima kraće ruke.

Otac: I kraće noge. Ne može da te stigne.

Sin: Ti, izgleda, ne shvataš koliko je to poniženje.

Otac: Stvarno ne shvatam... Evo ti desetka al da se smiriš. (vadim novac i nudim mu ga)

Sin: Nije meni do para, nego do časti i obraza. (uzima pare i odlazi)

Otac: Stani, Alo? 'De ćeš? Nisim mi ispričao kako se to dogodilo? Gde?

Sin: Ne mogu sada, osećam se jadno.

Par sati docnije.

Sin: Tata, sad stvarno, šta je trebalo da uradim? Nije bilo nikoga oko nas. Rekao mi je da će da me prebije ako mu ne dam lovu. Ja sam mu rekao da nemam, a onda mi je on rekao da će da me udari zato što ga lažem.

Otac: Postoje dva metoda. Moj tata tvrdi da, kad je tuča neminovna, treba prvi da udariš i odmah da bežiš.

Sin: Tako sam i mislio. Trebalo je da ga udarim prvi. Zašto me nisi naučio kako da se ponašam?

Otac: Zato što je nisam baš iz tog filma. Ti si tabadžija na tvoga dedu. Ja sam gospodin na mog. Mene je moj deda, učio „Bežanova majka nikada nije plakala". Ja sam pre pobornik te teorije. Kad zagusti - begaš.

Sin: Deda je u pravu. Mislim, moj deda. Trebalo je da ga udarim čim mi je pripretio.

Otac: Pa još da ti unakazi to lepo lice.

Nekoliko sati docnije.

Sin: Trebalo je da ga razbijem.

Otac: Još uvek tupiš o tome?

Sin: Ti i ja smo sramota za Srbiju! Meni kukavica koja prepada decu po ulici da uzme osam evra?! A ti me još učiš da bežim!

Otac: Ti si malo prolupao, blago tati?

Sin: Sloba sada roni gorke suze, gore u raju! :-)

Atačmenti

  • f2.jpg / 17.3 / KB image/pjpeg


Komentari (44)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 22:39 11.11.2009

Odličan tekst

...samo ova poslednja reč

Edit na edit: Je l' Sloba nečiji deda?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:43 11.11.2009

Re: Odličan tekst

NNN
...samo ova poslednja reč

У првој верзији није је било.
Тзв. ауторска колебања ;-)
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 22:45 11.11.2009

Re: Odličan tekst

jok, nije kolebanje, već nisam copipejstovao sve.
to je preozbiljna dilema da bi se ostavila za kraj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:48 11.11.2009

Re: Odličan tekst

Како год. Немој пропустити оног смилета што сам га ставио.
Него, дедер, што неком од оне новинске магаради не понудиш ове своје кратке, питке и паметне текстове, доста више тог бесплатног рада.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 22:51 11.11.2009

Re: Odličan tekst

Predrag: доста више тог бесплатног рада.

Ja: 'Beš pare. Čuvaj zdravlje.
mirelarado mirelarado 02:15 12.11.2009

Re: Odličan tekst

Dejan Tiago Stanković
Ja: 'Beš pare. Čuvaj zdravlje.


Ако си штогод научио од сина, после овога треба да питаш, онако узгред, нехајно, које новине најбоље плаћају.
topcat topcat 02:30 12.11.2009

Re: Odličan tekst

Dejan Tiago Stanković

Ja: 'Beš pare.

jes, jes...vidiš šta se sve može dogoditi...

(p.s. Slažem se s Profesrom. )
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 14:59 12.11.2009

Re: Odličan tekst

ipak je bilo autorskog kolebanja.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:45 11.11.2009

sloba

Sloba sada roni gorke suze, gore u raju!

mislim da ste pogrešili spart. on je negde u podrumu i krča se u vrelom ulju zajedno sa franjom.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 22:46 11.11.2009

Re: sloba

sereš? a što? šta je on kome skrivio? :)
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:53 11.11.2009

Re: sloba

ko? sloba ili franjo? a bogami i alija je tu u blizini.
die hard die hard 23:44 11.11.2009

Re: sloba

ko? sloba ili franjo? a bogami i alija je tu u blizini.


Dakle, to je vec ekipa za Leskovacki vozic - grilovan kako je danas moderno da se kaze.
4krofnica 4krofnica 22:52 11.11.2009

*

trebao je da ga pljune!(bar da ga zbuni...)

pre par godina kod konja su se skupljali neki cigancici koji su prilazili prolaznicima sa pricom 'ako mi ne das pare, pocupacu ti kosu' ili 'ako mi ne das pare pljunucu te!'...i stvarno su to i radili...stojim ispred jadrana i gledam devojku kako pokusava da povuce kosu od cigancica iz ruku i drugu kako brise jaknu...sok!...a njih gomila...nekako se promuvah izmedju njih sitnih i strafta...
u stvari rekla sam 'alo jel ste normalni' i onda sam pobegla.....
margos margos 22:56 11.11.2009

Eh...

Sin: Nije meni do para, nego do časti i obraza. (uzima pare i odlazi)

A je l ovo povuk'o na nekog ženskog pretka?
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 22:57 11.11.2009

Re: Eh...

na babu Cincarku. Nije valjda na dinarske pretke?
marta l marta l 16:16 12.11.2009

Re: Eh...

na babu Cincarku. Nije valjda na dinarske pretke?

haha, da je na babu cincarku jos bi ubedio siganosa da mu izvrne sve iz dzepova , dobrovoljno....nego to ratoborni varvari razvodnili krv.....
mayo1 mayo1 23:01 11.11.2009

grunf



"Bolji je nečastan bijeg nego častan poraz!"
Jelena Gall Jelena Gall 23:17 11.11.2009

Re: grunf

ma ne razume grunf problematiku!

Blade Runner Blade Runner 23:42 11.11.2009

Re: grunf

"Bolji je nečastan bijeg nego častan poraz!"

Ustvari Grunf kaže
Bolje časno povlacenje nego nečasni poraz
dinarski_tip dinarski_tip 00:08 12.11.2009

Za klinca

U pravu si. Trebalo je da ga opizdiš

Ps

Nadam se da će ti ćale dati da ovo pročitaš
ladyhawk ladyhawk 01:31 12.11.2009

Re: Za klinca

Mozda je trebao, a mozda i nije. Ko bi to znao?
I posle dvadeset i kusur godina mene pece jedan samar koji na pravdi Boga zaradih u diskoteci. Mi smo bile klinke, tek pocele tamo da izlazimo, da ne kazem "taze piletina". A bile smo fine, majke mi, i bas, bas zgodne curice. I desi se jednog petka vece da se podzapaju tamo neki momak i cura, pa raskinu. Cure iz tog drustva su bile opaasne cice, sve u kozi i metalu i sminkane na opasno. Tako cool. Pocnu one nesto da se guraju u nas dok smo djuskali, kao pankeri u svom pogo plesu, ako sam se dobro odrazila, i to poce da uzima ozbiljne razmere. Shvatimo mi da je vrag odneo salu i krenemo da napustimo salu, dobro, priznajem, imale smo izlaz do 22h i morale da krenemo da ne bude kuci belaja. I tada "ostavljena" u pratnji drugarica krenu za nama, prepreci izlaz i meni zalepi samarcinu da sam se cudila. Jedva nas neki drugari razdvojise i napravise nam odstupnicu. Kasnije smo saznale da se njen momak, navodno, lozio na neku od nas dve, nikad ne saznah koju i koji je to vragolan bio, a mi smo imale veliku srecu sto se narednih mesec-dva vise nismo pojavljivale tamo jer su nam spremale veeeelike batine. Za svaki slucaj smo vec istog vikenda pocele s jednim drugom da treniramo dzudo, ali je glavna parola ipak bila ona o Bezanovoj majci.
I eto, sada me je ova prica podsetila na to ponizenje i sramotu. Hiljadu puta sam se pitala da li sam trebala da uzvratima, ma koliko bila uverena da je blam da se devojke tuku. Godinama sam sanjala osvetu, od seljackih varijanti (krenula na treninge dzudoa, pa onda ipak presla na engleski) do onih rafiniranijih, "doci ce ona meni jednom u ordinaciju ili u skolu da moli za svog malog morona za ocenu, a ja cu onda..". I nije mnogo pomoglo sto sam saznala da je cela ta ekipa ostala u svetu probisveta i luzera za sva vremena, obraz mi jos bridi.
Dejane, tvoje price citam celoj porodici, a nije tako lako zainteresovati tinejdzere za literaturu.
miloradkakmar miloradkakmar 00:57 12.11.2009

Ja

sam mom sinu branio da se bije, a imao je potvrdu da zna to da radi , sve dok mu jedan stariji mangup nije palio upaljačem lepu dugu kosu, sa ravno podsečenim šiškama do preko očiju.
Onda smo sin i ja sreli tog starijeg mangupa i dečko mislio da ću ja da ga bijem. Rekoh , " ne , dete , neću ja, on će da ti lomi i ruke i noge, jer mu od ovog trenutka dozvoljavam da se bije . Pa, ti gledaj šta ti je činiti." Sin je imao 11 godina. Stariji mangup mu se klanjao , a ni danas mu nije svejedno kada se sretnu iako su dobri drugari.
iris.davidovich iris.davidovich 03:07 12.11.2009

Xe xe

Ti si tabadžija na tvoga dedu. Ja sam gospodin na mog. Mene je moj deda, učio „Bežanova majka nikada nije plakala". Ja sam pre pobornik te teorije. Kad zagusti - begaš.


potpuno razumem njegov postupak. da ispred mene stane isti toliki ciga, i ja bih se predala. nekog leta mi je cigancica ukrala snalu s glave dok sam cekala u kolima na semaforu, pa ti vidi (eventualno mu ispricaj, cisto da se utesi da ima gorih, a starijih)
Time Bandit Time Bandit 03:47 12.11.2009

ovaj tvoj sin

sudeći po slici baš i deluje kao neko kome je lako uzeti pare. Još je i dobro prošao, sin mog poznanika je izvadio novac kada mu je mangup (isto godište) ispalio metak pored glave.

NIje dobar savet reći nekome da udari prvi u takvoj situaciji jer ako nije vičan uličnim borbama sasvim sigurno će izvući deblji kraj (a i može da odgovara pred zakonom jer je prvi započeo fizički sukob).

Za pospešivanje sigurnosti na ulici po mom skromnom iskustvu najbolji su thai i western style boks, a što oni propuste sređuje sambo.
vishnja92 vishnja92 09:24 12.11.2009

Re: ovaj tvoj sin

ovo dete je sve lepse i lepse.
Time Bandit Time Bandit 15:51 12.11.2009

Re: ovaj tvoj sin

vishnja92
ovo dete je sve lepse i lepse.


sva deca su lepa, a bilo bi dobro da porade malo i na fizičkom planu

ovaj muay thai borac poznat pod nadimcima The Turbine from Hell i The Diamond je u tim godinama (15-16) bio fantastičan, čak je bio i prvi stranac koji je na Tajlandu osvojio nagradu najboljeg boksera


Kazezoze Kazezoze 16:24 12.11.2009

Re: ovaj tvoj sin

Time Bandit
vishnja92
ovo dete je sve lepse i lepse.


sva deca su lepa, a bilo bi dobro da porade malo i na fizičkom planu

ovaj muay thai borac poznat pod nadimcima The Turbine from Hell i The Diamond je u tim godinama (15-16) bio fantastičan, čak je bio i prvi stranac koji je na Tajlandu osvojio nagradu najboljeg boksera



ovaj 'olandjanin je bio kreten kao i svi ostali koji na ovako idiotski nachin troshe svoju energiju. ovakve sportove treba ukinuti.
u situacijama kao shto je ova u kojoj se nashao dejanov sin, treba koristiti mozak, a ne pesnice. ta vrsta ulichnih mangupa je intelektualno zaostala i to treba iskoristiti protiv njih. najvazhnije je ne pokazati strah jer je strah faktor na kojem oni grade svoju superiornost...
Time Bandit Time Bandit 17:43 12.11.2009

Re: ovaj tvoj sin

ovaj 'olandjanin je bio kreten kao i svi ostali koji na ovako idiotski nachin troshe svoju energiju. ovakve sportove treba ukinuti.


možda je moje interesovanje za ovakve sportove razlog što ne mogu da podelim neku sličnu tužnu priču sa vama

Interesantno je da se nasilnici i siledžije uglavnom ne zadržavaju na borilačkim veštinama, dođu dva-tri puta i kada shvate koliko energije i discipline je potrebno odustanu.

Primećujem u zadnje vreme sve više mladih devojaka na ovakvim treninzima, zanimljivo je da vrlo brzo napreduju i shvataju bolje mehaniku pokreta od mladića.
vishnja92 vishnja92 18:39 12.11.2009

Re: ovaj tvoj sin

sva deca su lepa, a bilo bi dobro da porade malo i na fizičkom planu

prvo, nisu sva deca lepa nego to mi odrasli govorimo kada zelimo da se dopadnemo sebi.

a drugo:
bilo bi dobro da porade malo i na fizičkom planu

zasto bi bilo dobro? meni to zvuci kao ono "treba da stvori radne navike". zasto? stvorice ih onda kada mu budu potrebne - do tada samo treba da radi (a vec radi) sve te stvari koje sirotim starim rodjiteljima ne dozvoljavaju opustanje, ko im kriv.

v.

ps - cvet for ju, i uzgred - moji klinci idu na karate ali samo zato sto ih to beskrajno zabavlja. svaka demonstracija sile (pa makar i one odbrambene ili verbalne) dodje im na red kad-tad, bez da je prizeljkujes. koji ce ti alati za to?

Черевићан Черевићан 10:36 12.11.2009

резиме

да се скрајнеш силиџији
бадава дилема
већ ће тебе такав наћи
ту помоћи нема

и шта онда је чинити
рокнут га ујаја
но ако је тај спремнији
ето ти белаја

најбоље је - пустити га
ако лоше крене . . .
- ма пустио ја би њега
ал неће он мене
tyson tyson 11:50 12.11.2009

Perfekcija


Jedan od nažalost retkih ovde koji razumeju formu bloga nas je još jednom počastio sjajnim tekstom.

Hvala!




makca92 makca92 13:56 12.11.2009

Nije naivno

Jeste ponižavajuće da te opelješi neki kratki, ali zamisli tek koliko je ponižavajuće da dobiješ nož u stomak zbog 8 evra? Nije vredno rizika, nikad ne znaš šta je "kratkom" u glavi..
mariopan mariopan 14:01 12.11.2009

Re: Nije naivno

Slažem se da nije vredno rizika uopšte ni za veće pare.
Vidi kako ti je ovo dete sve lepše i lepše (ako je to ikako moguće.)
To treba čuvati - **beš pare čuvaj ovo dete
Milutin Milošević Milutin Milošević 02:09 15.11.2009

Re: Nije naivno

Ne znam kako bih ja savetovao. A sam bi se qurčio - pa verovatno popio batine ili nož
pape92 pape92 15:46 12.11.2009

streetwise komentar


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

... a treba čitati sa zrnom soli.


Nakon što sam razmislio rešio sam da povučem svoj komentar, napisao sam ga bez mnogo razmišljanja, ponukan opisanim incidentom, a zaboravio na osnovno pravilo da se streetwise ne uči nigde drugde sem na ulici, da postoje specifičnosti vremena, prostora i karaktera i da sve što sam napisao važi (tj važilo je) za mene a svako ima svoju priču i situaciju. Jedino mudro što sam napisao su poslednjih nekoliko reči zaključka u vezi tog mog komentara (pa sam ih jedine i ostavio). Izvinjavam se komentatorima na moj komentar.
krkar krkar 16:27 12.11.2009

Re: streetwise komentar

Odrastanje je zajebano (i) u tom pogledu, postavljanja prema nasilju, ne valja ako se "provlačiš" kao "mamina maza" ne valja ni ako se "zalećeš".


Ja sam generalno bio ne-šibadžija ali bilo je situacija.

U petom osnovne menjamo sličice pred popodnevnu smenu. Meni baja iz osmog (to je otprilike za 2 glave viši) priđe s leđa i bez reči otme sličice i krene. Ja ga uhvatim za džep od školske jakne (nosilo se to tada), tu sam jedino uspeo da ga uhvatim, i povučem, pocepam mu jaknu, on se okrene u nekim gojzericama sa blokejom i iz punog okreta me udari u lice, pocepa, dobro bez oka nisam ostao (trebalo je tog dana da dobijem prve naočari ali oca zadržalo na poslu pa nismo stigli da ih podignemo). Padnem i onako krvav uzmem kamen, poveći, za označavanje golića za mali fudbal, zaletim se i odvalim ga u leđa jer mu glavu dohvatio nisam. Tu nas razdvoje, mene na krpljenje...

Osmaci koji su videli kako je "žestok mali i ne da se" samo su rekli da me više niko pipnuo nije. I do kraja osnovne nikom nije palo na pamet.

Koju godinu kasnije ja recimo sedmi, krupan sedmak, sportista, neki dripci iz kraja, prvi srednje, uvek po 5-6 zajedno, vise na istom mestu, ne možeš izbeći, moraš proći, krenu da mi lupaju čvrge, one macole, kad god prođem. Navadili se baš na mene, trajalo nedeljama, možda i mesecima. Ja u međuvremenu gledao oko sebe, učio uličnost. Počnem u kaišu da nosim feder od ekspandera stalno (efikasno oružje a ne pušta krv i ne lomi kosti). Kad sam prvi put jednog od njih dočekao samog on me pozove na čvrgu, priđem, iznenadim ga onim ekspanderom i ubijem ga k'o sliku, nije stigao da shvati šta u se desilo, stoka bahata, još ga nekoliko puta šutnem na zemlji. Ko zna kako bi se to završilo da nisu neki baš stariji mangupi (17-18 godina) malo dalje stajali i gledali (ja ih nisam video). Otišli njima i rekli "mali ima petlju da ga niste pipnuli", pozvali mene i rekli da sam svoje naplatio i više nema zezanja. I to je to - pipnuo me više niko od njih nije.

Ali recepta nema, dobijalo se batina i očekivano i neočekivano. You win some you lose some.

Samo, tada je bilo mnogo manje neizazvanog nasilja a i stepen brutalnosti je bio mnooooogo niži.

Sad je gadno, ne znam šta bih nekome preporučio. U stvari, ne bih ništa, ne umem.
boris-c boris-c 18:03 12.11.2009

Sitno

Ja sam imao (suludu) taktiku protiv takvih mangupa. Pošto nisam neki fajter, a i ne volim da se bijem osim u video igrama (i kada bih pobedio u tuči grizla bi me savest), kad bi mi neko tražio pare, ja bih rekao "nemam sitno" :0)

To je pomagalo kad sam bio klinac, jer, recimo, kada je dinar bio (otprilike) marka, tako su me mangupi zaustavili i tražili dinar. Ja sam rekao da nemam sitno, što je značilo da imam 5 dinara. S obzirom kolike su plate tada bile, to je kao danas 50e.
Kada uzme dinar, nikom ništa. Ako mi uzme 5 - zna da se neće završiti samo na tome, jer bi ga roditelji i policija već našli.
I tako sam se nekako izvlačio.

U stvari, moj problem je bio što nisam imao petlju da se tučem, ali mi "čast" nije dozvoljavala ni da pobegnem. Za to krivim Stinga (confront your enemies, avoid them when you can, gentleman will walk but never run) i "partizansko" vaspitanje. Gde da ustuknem pred "Nemcima", jel...

Doduše, danas su drugačija vremena, i mislim da je klincima "žrtvama" mnogo teže i komplikovanije. Da imam dete, zaista ne znam šta bih ga savetovao.
Sepulturero Sepulturero 20:43 12.11.2009

Шта је писац хтео да каже

Sin: Ti i ja smo sramota za Srbiju! Meni kukavica koja prepada decu po ulici da uzme osam evra?! A ti me još učiš da bežim!

Мислим да су коментатори промашили тему. Није главна поента текста да ли се или не тући са силеџијама већ како син види свог оца. Ја се, као отац, не бих баш пријатно осећао.

А конкретног случаја што се тиче, није се ни Слоба тукао већ је попуштао кадгод би га мало притиснули што му је доносило само нове притиске и попуштања.

Бојим се да ће тако да буде и у овом случају. Кадтад мораће да се одупре.
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 21:11 12.11.2009

Re: Шта је писац хтео да каже

ja sam zadovoljan kako me dete vidi. a jos sam zadovoljniji koliko je duhovito i dokoje mere je u stanju da se sali sa stereotipima.
vishnja92 vishnja92 21:12 12.11.2009

Re: Шта је писац хтео да каже

dete je prva liga
dinarski_tip dinarski_tip 21:28 12.11.2009

Re: Шта је писац хтео да каже

ja sam zadovoljan kako me dete vidi. a jos sam zadovoljniji koliko je duhovito i dokoje mere je u stanju da se sali sa stereotipima



I ja sam otac. I ovo sam shvatio isto kao i Dejan. Klinac je šmeker. Samo , mora naučiti da se bije. Na kraju krajeva, ovo je stvar svih nas!!! Ne možete tek tako da nas brukate po svetu!!!
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 21:38 12.11.2009

Re: Шта је писац хтео да каже

Ne možete tek tako da nas brukate po svetu!!!


Tako je ! - Povikase seljaci u glas. I svi bacise sajkace u vazduh, samo Radoje baci subaru. :)

ono, ja kapiram da se dobro bije, to je, uostalom, uobicajeni nacin komunikacije sa bratom. samo se voste. :)
dinarski_tip dinarski_tip 21:44 12.11.2009

Re: Шта је писац хтео да каже

ono, ja kapiram da se dobro bije, to je, uostalom, uobicajeni nacin komunikacije sa bratom. samo se voste. :)


Ćuti, more. Bratoubilački rat mi ne pominji. I ja imam dva sina. Često se pitam kako li bi tek dušmane tukli kad se oni onako krvnički mlate? Doduše moji banditi su još mali...
stevan511 stevan511 13:29 17.11.2009

Nevezano za temu

Saco, srecan ti rodjendan sa 15 dana zakasnjenja. Izgubih ti adresu u zameni computera.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana