Ljubav

Monika i ja, čemu?

vladimir petrovic RSS / 14.11.2009. u 16:16

"She said that she would dance with me if I brought her red roses," cried the young Student; "but in all my garden there is no red rose... Ah, on what little things does happiness depend! I have read all that the wise men have written, and all the secrets of philosophy are mine, yet for want of a red rose is my life made wretched" (Oscar Wilde: The Nightingale and the Rose)

Subotnje popodne. Lepo, jesenje vreme. Već nekoliko sati čitam Muzilovog "Čoveka bez svojstava" (Robert Musil: Der Mann ohne Eigenschaften).

U sobu ulazi Monika (koju ponekad, iz milja, zovem: Milica, a najčešće jednostavno - Mo), sa osmehom na licu. Kao i uvek.  

Ja: Ako ostavim po strani ovo čitanje Muzila, danas sam prilično  lenčario. Valjda zato i postoje vikendi.

Mo: Kako za koga. Zna se da za nekoga postoje i - radni vikendi.

Ja, sarkastično: Tell me about it?

Mo: Ma, sve je OK. Znam tu tvoju praksu - kada moraš da radiš ti baš radiš, kada ne moraš ti lenčariš. Samo, tu mi nešto ne štima, pošto ti, ponekad, tako mi se čini, umišljaš da si - Japanac. Ako je tako, mogao bi malo više da poradiš na tome, u tom kalemljenju japanštine na tvoje srpstvo.

Ja: Da poradim više, na čemu? Koliko znam (pokušavam da stvar okrenem na šalu), Japanci ne slove baš za prefinjene ljubavnike, ako si na to mislila... Stereotipno gledano, Italijani važe za najbolje ljubavnike. Mnogo knjiga je napisano na tu temu, a ti znaš da ja mnogo čitam. Prema tome, poželi mi da budem Italijan. Jer, mislim da je Monterlan (Montherlant) dosta u pravu kada tvrdi da «čoveka poznaju jedino oni koji su ga videli na poprištu ljubavi», he, he, he...

Mo: Ma, ne, mislila sam na nešto drugo. Naime, kada sam pomenula Japance, mislila sam na nešto konkretnije - na tvoj odnos prema radu, koji mi, u poslednje vreme, deluje nekako previše opušteno.

Ja: Šta fali mom odnosu prema radu? Zar ne primećuješ da često izgaram od posla, da od ponedeljka do petka «radim k'o Crnac», kako se to narodski kaže?

Mo: Pogrešno. Crnci, bar oni u Africi, ne slove za preterano vredne ljude. Ja volim Japance.

Ja: I ja volim Japance. Trudim se, koliko mogu, da uzimam od njih ono što je najbolje, he, he, he... Evo, recimo, volim njihovu mangu. To sam baš jutros malo čitao na Netu. 

Mo, posve ozbiljna: A da li ti znaš šta je to karoši? Čist japanski izum. Ako ne znaš, to je ono što odlikuje disciplinovanog i radu krajnje predanog čoveka. Bar u prvoj fazi. A ti budi stalno u toj prvoj fazi, ne idi dalje.  

Ja: Hm. Problem je u tom šta ti podrazumevaš pod tim «krajnje predanog čoveka» i «prvom fazom».. Rad, pa rad, do iscrpljenosti poslom, drugim rečima do - smrti? Čemu to?

Mo: Dobro, ja to kažem onako, metaforički. Nisam mislila baš da se bukvalno treba ubiti od rada, već da se treba zaustaviti na poslednjem stepeniku, pre karošija. U svakom slučaju, ne bi bilo na odmet biti disciplinovaniji i predaniji poslu.

Ja: Lako je pričati. Ali, predoziranje poslom škodi. Kako znati da taj poslednji stepenik, pred karošijem, nije klizav... To vodi preterivanju, a i ti mi stalno govoriš da ne treba preterivati...

Mo: Opet relativizuješ stvar. Čim ja izadjem sa nekom dobrom idejom, to je odmah relativizuješ.

Ja: Dobra ideja? Meni deluje kao da ti ju je upravo šapnula tvoja mama, preko telefona.

Mo: Ostavi ti moju mamu na miru. By the way, odavno se nismo čule, trebalo bi da je pozovemo u goste. Uostalom, mudri ljudi kažu da je užasno kada su mladi ljudi u velikoj meri sami sebi dovoljni, kada za njih niko ništa ne znači.

Ja: Da se kratko vratim na tvoju natuknicu o potrebi povećanog rada: sećam se da je moja baka mom ocu govorila, to mi je otac pričao: «Pobedjuj koliko želiš, sinko, samo ne zaboravljaj da budeš srećan». Ja se trudim da to sprovodim u delo.

Mo: Rad i sreća idu zajedno.

Ja: OK. O radoholičarenju ću još razmisliti. Počeću već noćas, jer primećujem da sam noćom najproduktivniji - tada mi na pamet dolaze najbolje ideje, a i akcije...

Mo: Opet me teraš da budem prizemna i da ti kažem ono što mislim: noću radi ono što se od tebe očekuje, a potom spavaj. As simple as that...

Ja: Da, ali Japanci malo spavaju... a ti si počela sa Japancima. Samo Mediteranci pridaju značaja dobrom (dugom) spavanju, pa i onome što prethodi spavanju, he, he, he...  A neki od njih čak spavaju (i rade ono što prethodi tom spavanju) i tokom dana, zar ne?

Mo: Misliš - dobro jedu pre spavanja?

Neko zvoni na vratima. Kao u Čehovljevim dramama, čim razgovor počne da biva iole napet, zvoni telefon, ili neko nailazi. A baš mi predstoji dugo gledanje jednog zanimljivog  teniskog  meča na TV. Na miru. A šta ja mogu što, ponekad, ti teniski mečevi traju po tri-četiri sata. Jer, meni, koji sam lišen generacijskog interesovanja za fudbal - to je važno, makoliko je Moniki teško da to shvati. 

Monika se vraća, kaže da nećemo imati goste.

Iz daljine se čuje stara, dobra pesma: What a diff'rence a day made? Eh, nezaboravna Dajna Vašington (Dinah Washington)  i njenih "24 little hours", koji bi bili strašno dosadni kada ne bismo imali s kim da delimo vreme, i sreću. Smešim se Moniki.

Mo: Ja sam danas mnogo radila, trudim se da privedem kraju moj rad, bez obzira što je, kako ti to, činovnički, my dear Civil Servant,  kažeš sada - vikend. I baš sam se umorila.

Ja, pokušavajući da se našalim: Ne treba žuriti. Neki kažu da je brzina ideal skorojevića. S druge strane, mada nismo katolici, moramo imati na umu da je rimski papa Benedikt - XVI pre par meseci izjavio: «Previše rada, čak i za one koji vode Katoličku crkvu, loše je za dušu». Papa je citirao savet sv. Bernarda, iz XII veka, upućen poglavarima Crkve tog vremena - da budu svesni opasnosti teškog rada, nezavisno od zanimanja, jer posao često «ranjava srce, dovodi do patnje duha i gubitka inteligencije».

Mo: Eh, ti i tvoji citati! Samo, primećujem u poslednje vreme da koristim neke tvoje citate u mom radu. Utičeš na mene. Bilo kako bilo, u pravu si ti. Hajde da se odmorimo, ali držeći se za ruke.

Sedosmo.

Legosmo.

Atačmenti



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bili Piton Bili Piton 16:25 14.11.2009

Prvi....

...i odmah da reknem - sa Oskarom Vajldom nisam u ljubavi bas zbog "Slavuja i ruze" koja mi je kao detetu nanela uzasan dusevan bol - te suze mu nikad nisam oprostio.

Sad citam dalje
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:46 14.11.2009

Re: Prvi....

Bili Piton
... sa Oskarom Vajldom nisam u ljubavi bas zbog "Slavuja i ruze" koja mi je kao detetu nanela uzasan dusevan bol - te suze mu nikad nisam oprostio.

Nemoj tako, Bili. Svi smo plakali, i smejali se, i radovali...

Mene je ovih dana ponukala ta priča i zbog jednog drugog razloga. Naime, pročitao sam da je to školski primer Vajldovog savršenog engleskog jezika, da je malo priča, pre i posle Vajlda, napisanih tako lepim jezikom. To zaslužuje našu pažnju, da se priči vraćamo i vraćamo.

Evo ti jednog slavuja - u akciji. Radi ono što najbolje ume - peva.

Bili Piton Bili Piton 16:59 14.11.2009

Re: Prvi....



Pa ne kaze se uzalud, ako hoces da citas najelegantniji, najvrcaviji engleski jezik citaj Oskara Vajlda i Agatu Kristi u originalu.

Ne, "Slavuj i ruza" je personifikacija totalnog bedaka, tu nema svetlosti na kraju tunela, niko ni sibicu da kresne, sve je uzalud. Mrak. Cela ta zbirka je utterly depressing.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:08 14.11.2009

Re: Prvi....

Bili Piton
...Pa ne kaze se uzalud, ako hoces da citas najelegantniji, najvrcaviji engleski jezik citaj Oskara Vajlda i Agatu Kristi u originalu.

Nisam znao da to važi i za Agatu Kristi. Jer, za Vajlda mi je to nekako bilo normalno, pošto je on bio veliki esteta, a Agata mi se nikako u tu (estetsku) sliku nije uklapala, premda veoma volim da čitam njene (brojne i prebrojne) knjige i da joj se uvek divim. Obratiću pažnju sledeći put na lepotu njenog jezika.
myredneckself myredneckself 22:13 14.11.2009

Re: Prvi....

vladimir petrovic
Bili Piton
... sa Oskarom Vajldom nisam u ljubavi bas zbog "Slavuja i ruze" koja mi je kao detetu nanela uzasan dusevan bol - te suze mu nikad nisam oprostio.

Nemoj tako, Bili. Svi smo plakali, i smejali se, i radovali...

Mene je ovih dana ponukala ta priča i zbog jednog drugog razloga. Naime, pročitao sam da je to školski primer Vajldovog savršenog engleskog jezika, da je malo priča, pre i posle Vajlda, napisanih tako lepim jezikom. To zaslužuje našu pažnju, da se priči vraćamo i vraćamo.

Evo ti jednog slavuja - u akciji. Radi ono što najbolje ume - peva.


vladimire divno što si se setio o. wilde-a.
i meni često zasuze oči, ali ne znam da li od njegove breathtaking proze ili sećanja na njegovu preranu smrt i život, od slave do prokazanosti od društva koje je voleo.
no kakogod bilo, mislim da se o.w. poslednji smeje,
njegove reči su snažne i britke danas i uvek.
"life is too important to be taken seriously", my friend
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:50 14.11.2009

Re: Prvi....

MRNS
vladimire divno što si se setio o. wilde-a.

Baš ti hvala, od srca, na ovim lepim rečima.
mislim da se o.w. poslednji smeje,

Ovo si lepo rekla. I ja to mislim.

(Pomalo mi je žao što se, na traženje Vajldovih poklonika, Nj. V. Kraljica Elizabeta II nije smilovala da posthumno pomiluje OW, prilikom obeležavanja stogodišnjice njegove smrti. Znam, njegov prestup je u onom vremenu bio veliki, ali on je to životom platio i ljudski je opraštati - bolje da ne pričam).

Inače, OW je jedan od veoma citiranih autora, jer ima stvarno dosta bisera. Ja ću navesti jednu njegovu izreku koja se retko citira - a izgovorio ju je nakon izlaska sa robije, dok je siromaški životario u Parizu: "Toliko mnogo sam ljudi lagao - ali sam počinio neoprostiv greh, lagao sam sebe. Sada moram da pokušam da skršim životnu naviku".
"life is too important to be taken seriously", my friend

Slažem se.

niccolo niccolo 16:36 14.11.2009

Rad

Ja sam uvek govorio da se ne treba predati radu više nego što te plaćaju za to


P.S.
Čim ja izadjem sa nekom dobrom idejom, to je odmah relativizuješ.

Odličan pristup, samo nastavi tako
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:54 14.11.2009

Re: Rad

Niccolo
Odličan pristup, samo nastavi tako

Već sam se prilično izveštio - i u jednom i u drugom (da se ne pretržem od posla tamo gde nisam dovoljno plaćen, kao i da ponekad grešim svoju dušu relativizujući ono što mi se kaže, he, he, he).

P. S. U zaostatku sam, zbog kraće odsutnosti, a vidim da se u medjuvremenu pojavilo nekoliko dobrih blogova, pa moram sada da podjem u obilazak
antioksidant antioksidant 16:40 14.11.2009

ozbiljna pretnja

Mo: Ostavi ti moju mamu na miru. By the way, odavno se nismo čule, trebalo bi da je pozovemo u goste.

vladimir petrovic vladimir petrovic 16:57 14.11.2009

Re: ozbiljna pretnja

AO
Ma ja volim gospodju mamu, samo (u tome nisam originalan) ne baš njene prečeste posete.
niccolo niccolo 17:02 14.11.2009

Re: ozbiljna pretnja

E da, i ovo sa mamom sam hteo da spomenem - sve pohvale za Mo koja je odlično iskoristila trenutak tvoje nepažnje i spominjanje mame da stvar preokrene u svoju korist. Sasvim iskusno...
NNN NNN 17:01 14.11.2009

nie trol

Mislio sam da je neki tekst o ženidbi, a ono (zamalo da bude skroz) o radu
vladimir petrovic vladimir petrovic 17:28 14.11.2009

Re: nie trol

NNN
... Mislio sam da je neki tekst o ženidbi, a ono (zamalo da bude skroz) o radu

I rad na ženidbi (braku) je rad, zar ne? Ne baš rudarski, ali rad.

Odnosno rad vodi - ženidbi (kažu da se lenji ljudi teže žene!), pa se tako običan rad udvostručuje, he, he, he
NNN NNN 19:44 14.11.2009

Re: nie trol

I rad na ženidbi (braku) je rad, zar ne? Ne baš rudarski, ali rad.
Hmm. meni je jedan prijatelj, kad sam dobio sina, čestitao rečima: "Ti si se tu najviše namučio!", tako da ima tu i nečeg rudarskog.

Odnosno rad vodi - ženidbi (kažu da se lenji ljudi teže žene!), pa se tako običan rad udvostručuje, he, he, he
Ženiću se ja,
žena mi treba,
koja znade svašta radit',
a ja ću se gospodarit'.


miloradkakmar miloradkakmar 17:51 14.11.2009

I

Legosmo.

Čemu ?
mirelarado mirelarado 18:14 14.11.2009

Re: I

miloradkakmar
Legosmo.

Čemu ?


Можда по оном Черчиловом рецепту за дугоживост: "Кад год сам стајао, а био сам у прилици да седнем, сео сам. Кад год сам седео, а био сам у прилици да легнем, легао сам."
nkica.akrobata nkica.akrobata 18:40 14.11.2009

Re: I

Можда по оном Черчиловом рецепту за дугоживост: "Кад год сам стајао, а био сам у прилици да седнем, сео сам. Кад год сам седео, а био сам у прилици да легнем, легао сам."


Ee,ta mu je ka' Njegoseva!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:41 14.11.2009

Mašta, čemu?

Vidim, vladimire, sem izuzetne načitanosti i poznavanja svetske književnosti, posebno japanske, i religije, posebno istočnjačke, ti imaš i bogatu maštu, osetljivost za prefinjeni dijalog, i da ne nabrajam..
Otud očekujem da i nama komentatorima dozvoliš pravo na malo upitne mašte, a glede tvog čitanja Roberta Muzila.
Otud, i samo otud, i moje pitanje:

Da nisi ti Urlih, a Milica (Mo) Agata?

Naravno, kume, ja nemam pokvarenu maštu kao, primera radi narečeni Muzil, i moje je pitanje više retoričko.
Unfuckable Unfuckable 19:13 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Naravno, kume,

ovo obećava
mariopan mariopan 19:24 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Hajde da se odmorimo, ali držeći se za ruke.

Ovo mi je najlpeši deo
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:26 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Vojislav Stojković
Vidim, vladimire, sem izuzetne načitanosti i poznavanja svetske književnosti, posebno japanske, i religije, posebno istočnjačke, ti imaš i bogatu maštu, osetljivost za prefinjeni dijalog, i da ne nabrajam..
Otud očekujem da i nama komentatorima dozvoliš pravo na malo upitne mašte, a glede tvog čitanja Roberta Muzila.
Otud, i samo otud, i moje pitanje:
Da nisi ti Urlih, a Milica (Mo) Agata?
Naravno, kume, ja nemam pokvarenu maštu kao, primera radi narečeni Muzil, i moje je pitanje više retoričko

Eh, moj Vojislave!

Prvo, priznajem da si me malo postideo, bar za trenutak.
A ne umem da objasnim tačno zašto sam se osetio postidjenim.

Potom, nakon što sam dva puta pročitao tvoj komentar, shvatio sam koliko je tačna ona opaska "da postoje intervjui u kojima pitanja imaju prednost nad odgovorima".

Sve što bih, kume, ja konkretno odgovorio bilo bi ispod značaja tvog, dobro sročenog i umesnog, pitanja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:26 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unfuckable
Naravno, kume,

ovo obećava

Ni sam ne znaš, unf, koliko obećava, glede diskusije, a i ranijih pitanja o identitetu.:)
Samo da mi se kum ne na ljuti, to me brine.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:32 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

mariopan
Hajde da se odmorimo, ali držeći se za ruke.

Ovo mi je najlpeši deo

I najzagonetniji, ali pod uslovom da nisi čitala Čoveka bez osobina.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:35 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Hajde da se odmorimo, ali držeći se za ruke.

Mariopan
Ovo mi je najlpeši deo

Hvala. I meni je to bio najlepši deo, samo što mnogi pre tebe preskaču lepe delove, he, he, he...

Zaslužuješ, Mariopan, veliki buket ovakvog cveća


Doduše, meni je lepa i sama završna odrednica mog teksta!
Unfuckable Unfuckable 19:37 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Ni sam ne znaš, unf, koliko obećava, glede diskusije, a i ranijih pitanja o identitetu.:)
Samo da mi se kum ne na ljuti, to me brine.

eh ?
izgleda da sam mnogo propustio :
naime, ja sam čvrsto rešio da postanem intelektualac i trenutno sam u maloj krizi - prolaznoj, naravno.
Ako se kumašin naljuti, meni je to siguran znak, patognomoničan simptom hajde i tako da kažem, fenomenalne spoznaje da ste obojica - Srbi : ja da sam neka vlast izdavao bih uverenje o kumovskim svađama umesto državljanstva
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:05 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unfuckable

izgleda da sam mnogo propustio :

Sačekaj Brajovića, taj uvek prvi počinje, a i kada neko drugi počne, on zna nastavak.:)

Patagnomički simptom? Simptom koji je izrazito specifičan za pojedine bolesti i njiegovo prisustvo omogućava lako postavljanje dijagnoze?
Ne bih rekao?
U postu: Monika i ja, čemu? stavri su znatno složenije.
Unfuckable Unfuckable 20:16 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Patagnomički

izvinjavam se, ali kao što već spomenuh : jako i crveno se trudim da fajnli postanem intelektualac, dakle :
patognomoničan

U postu: Monika i ja, čemu? stavri su znatno složenije

Džeremaja, dok sa radošću otvaram kokice, osećam jasno prisustvo dojma da ti znaš nešto što mi ostali ne znamo
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:21 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unf
... da ste obojica - Srbi : ja da sam neka vlast izdavao bih uverenje o kumovskim svađama umesto državljanstva

Hm. Ma nije strašno da se kumovi medjusobno svadjaju, ne valja kada dodje ono krajnje - da se cmekaju... pu, pu, pu... I daleko bilo! Ja sam ovde kucnuo u drvo (ne plastični keyboard, he, he, he).
mariopan mariopan 20:36 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

vladimir petrovic
Hajde da se odmorimo, ali držeći se za ruke.

Mariopan
Ovo mi je najlpeši deo

Hvala. I meni je to bio najlepši deo, samo što mnogi pre tebe preskaču lepe delove, he, he, he...

Zaslužuješ, Mariopan, veliki buket ovakvog cveća


Doduše, meni je lepa i sama završna odrednica mog teksta!

Hvala
Romantiku namirišem na kilometar, kao taj buket cveća.
Završna odrednica ne bi bila tako romantična i lepa da nije ove rečenice - prethodnice. Sve zajedno čini celinu. Znam kakva je bila - savršena.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:52 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unfuckable
Patagnomički

izvinjavam se, ali kao što već spomenuh : jako i crveno se trudim da fajnli postanem intelektualac, dakle :
patognomoničan



OK, anf, pobrkao sam jedno ili dva slova( A pathognomonic sign is a particular sign whose presence means beyond any doubt, that a particular disease is present.), ali to nije od značaja, jer se u postu Monika i ja, čemu? ,
bar prema mom čitanju, ne radi o bolesti, a svakako ne o somatskoj.
mariopan mariopan 20:54 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Vojislav Stojković
mariopan
Hajde da se odmorimo, ali držeći se za ruke.

Ovo mi je najlpeši deo

I najzagonetniji, ali pod uslovom da nisi čitala Čoveka bez osobina.

Nisam čitala ali mi je taj deo najlepši. Da li bi mi bio drugačiji da sam čitala "Čoveka bez osobina"?
Sve što je pre te rečenice rečeno išlo je u ovom pravcu - do držanja za ruke i trenutka predaha koji je miran , tih i pun emocija. Sve što je sledilo iza toga je samo nastavak ovog romantičnog trenutka.
Unfuckable Unfuckable 20:55 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

naravno da se ne radi o bolesti u tom delu - nedajbože, ja sam izraz upotrebio u drugom kontekstu
nsarski nsarski 21:12 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Sve što bih, kume, ja konkretno odgovorio

????
You two guys are kums? (plural of "kum". Yiiikes! This is freeky.

Da li vas je vise zblizila ljubav prema hentai-ju



ili prema Musil-u?

(Primetiti da mnoge hentai zenske imaju detinje plave oci - a Japanke, bog te mazo!)

Pitanje: Kako se to od "Milica" postane "Mo"?
Pitanje: Da li je ovo istinski dijalog izmedju ljudi koji provode vreme zajedno, ili ja to sanjam?
Pitanje: Zasto se cudis, Horatio, sto sanjas snove u kojima se Geteu obracas sa "postovani Gete", ako ti je ovo, gore opisano, dijaloska java?

Secanje: Pre ohoho godina sam bio na zimskom letovanju u nekom pansionu u Dalmaciji, i tamo je medju gostima bio i tek vencani par. Ipak, oni su sve vreme bili na "vi" (mislim, posle onoga covek valjda normalno predje na "ti", ako ne i nesto ranije). Enivej, oni su sedeli za susednim stolom i njihov razgovor za ruckom se sastojao od neverovatnih intimnosti kao: "Visoko vitaminaska juhica, zar ne draga?". Posle par dana odose, ali anegdote ih prate i danas. Ne znam da li su u medjuvremenu decu zapatili, ako su uopste ukapirali kako se to radi...Njihove kumove bih voleo da upoznam.


Unfuckable Unfuckable 21:20 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

(mislim, posle onoga covek valjda normalno predje na "ti", ako ne i nesto ranije)

uz dužno poštovanje, bio sam nemi svedok i sasvim suprotnih situacija
nsarski nsarski 21:25 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

uz dužno poštovanje, bio sam nemi svedok i sasvim suprotnih situacija

Hm, i to biva, ali, verujem, iz sasvim opravdanih razloga (tako nesto se, siguran sam, nasem Cheru nije nikada desilo).
Imao sam ja i neku dalju rodjaku koja se svom ocu celog zivota obracala sa "vi". Ali, to je vec psihopatologija besmislenog zivota, kako bi rekao cika Frojd.

Uzgred, moze li neki dataljcic, da ne lutam po mraku neznanja?
Unfuckable Unfuckable 21:30 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Uzgred, moze li neki dataljcic, da ne lutam po mraku neznanja?

ne može, pa posle da me zezaju
Mada, ako bi smo samo malo proširili sliku, spoznaja da ima zaista mnogo tih "retrogradnih" tokova - sa "ti" na "vi" - je na dohvat : ne bih da plašim Kandidata, ali brakovi su jako dobar plejgraund za tu tezu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:31 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

nsarski


Uzgred, moze li neki dataljcic, da ne lutam po mraku neznanja?

Čeka se Brajović,
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:55 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Nsarski
????
You two guys are kums? (plural of "kum". Yiiikes! This is freeky.


Ništa tu nije freeky.

Pitanje: Kako se to od "Milica" postane "Mo"?

Obrnuto. Monika (Mo) postaje Milica.
Pitanje: Da li je ovo istinski dijalog izmedju ljudi koji provode vreme zajedno, ili ja to sanjam?
Pitanje: Zasto se cudis, Horatio, sto sanjas snove u kojima se Geteu obracas sa "postovani Gete", ako ti je ovo, gore opisano, dijaloska java?


Ovo nije san. Ono sa Geteom je bilo nešto drugo. Prema tome, ovo je "dijaloška java".
Njihove kumove bih voleo da upoznam.

Pretpostavka je da kumovi imaju nečeg zajedničkog, svakako. Inače ne bi se okumili. I da se medjusobno uvažavaju i poštuju.

N. B. Ja, recimo, prema tebi oduvek pokazujem kumovsko poštovanje, iako nismo kumovi. Nadam se da si to primetio.
Unfuckable Unfuckable 21:59 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Ja, recimo, prema tebi oduvek pokazujem kumovsko poštovanje, iako nismo kumovi. Nadam se da si to primetio.

sad još ostaje samo da se izljubite, nema vam druge
nsarski nsarski 22:09 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Obrnuto. Monika (Mo) postaje Milica.

OK, my question still stands...Kako se od Monika postaje Milica?
Ovo nije san.

Hoces da kazes da tako zaista razgovaras sa drugim ljudima? Fascinating, rekao bi Mr. Spock. A ja kazem - I've got to meet you, man! I ponecu neki recording device...
Sto se tice postovanja, ja prema tebi toga imam u velikim kolicinama, ali ne u kumovvskom smislu. Mislim da ni jednog od svojih raznih kumova ne kontaktiram vec godinama.


Najzad, "Slavuj i ruza" je, po mom misljenju, jedna prilicno bolesna prica - kao, npr., "Devojcica sa sibicama".

Ima i Arsen Dedic svoje:

Citavu noc, kazu, slavuj pjevat mari.
Kap krvi iz kljuna dok mu ne udari.
Ja da svoju ljubav, mogu ispjevati.
Ne bih zalio pojuc, zadnju kaplju dati.

Geeez!
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:34 14.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Nsarski
..."Slavuj i ruza" je, po mom misljenju, jedna prilicno bolesna prica - kao, npr., "Devojcica sa sibicama".

Kao što sam gore rekao Biliju, pripovetka "Slavuj i ruža" mi se prvenstveno svidja kao sjajan primer Vajldovog stila i njegovog prekrasnog engleskog jezika.

Čoveče, ja umem da se oduševljavam, he, he, he

Pogledaj samo ovo:
"Here at last is a true lover", said the Nightingale. "Night after night have I sung of him, though I knew him not: night after night have I told his story to the stars, and now I see him. His hair is dark as the hyacinth blossom, and his lips are red as the rose of his desire; but passion has made his face like pale ivory, and sorrow has set her seal upon his brow".

Mnogo lepote ima u ovom malom pasusu, zar ne?

Medjutim, možda je tebi, koji voliš kondore, teško da shvatiš malecnog slavuja.

kako se razgovara sa ljudima

imam prilog. malo je manje filosofski od vladimirovog, ali je psihlosko-ekonomski.

okacila ja neke stare slike na fb. na njima moja drugarica djina, sada ponosna majka dvoje dece i dalje dobra riba, ali na slikama pozira drugacije...
odjednom pocele da joj stizu gomile poruka od raznih ljudi za koje se cinilo da su je zaboravili. ona me nalazi na chatu i kaze:
DJ- sta mi to radis? ja sam sada postena zena...
JA- draga, videces, kako vreme prolazi zeni je sve lakse da bude postena, a sve teze da bude OVAKVA
DJ - znas moj muz se tuzi sa jednim sto je njegova ulja stavio u novine bez pitanja
JA - da, ali to je posao, a ovo je privatni zivot. ako tebe na toj slici koju sam ja napravila posmatramo kao umetnicko delo, onda su autorska prava moja.ako hoces posao, mozemo i da ponemo da naplacujemo gledanje, pa da delimo kintu...
DJ - cekaj, cekaj, porodices se i ti, pa kad ja krenem da kacim prljavu proslost...
JA - ja to vec i sama radim. vidi mi samo blog...
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:27 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Nsarski
Ima i Arsen Dedic svoje:

Citavu noc, kazu, slavuj pjevat mari.
Kap krvi iz kljuna dok mu ne udari.
Ja da svoju ljubav, mogu ispjevati.
Ne bih zalio pojuc, zadnju kaplju dati.

Geeez!

Postoji i jedna narodna pesma o slavuju "Slavuj pile" (okolina Kraljeva), koja može, uz strpljenje, da se odsluša do kraja.



Ne reci da te, opet, bacam u očajanje, he, he, he...

N. B. Da bih bio pravičan prema Moniki, evo i jednog slavuja na francuskom (Rossignol)
topcat topcat 13:06 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unfuckable

naime, ja sam čvrsto rešio da postanem intelektualac i trenutno sam u maloj krizi - prolaznoj, naravno.


Pa zvučiš više hoh nego prije 15 min.
Da li ova preobrazba uključuje i neke modne detalje tipa kućni haljetak od satena?
mirelarado mirelarado 20:28 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

topcat
Unfuckable

naime, ja sam čvrsto rešio da postanem intelektualac i trenutno sam u maloj krizi - prolaznoj, naravno.


Pa zvučiš više hoh nego prije 15 min.
Da li ova preobrazba uključuje i neke modne detalje tipa kućni haljetak od satena?


:) Хеј, Топкет, макар и само због речи патогномоничан, Анфова преобразба је уродила плодом.
Радује се тетрапилоктомичарка у мени. :))))
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:46 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

mirelarado


:) Хеј, Топкет, макар и само због речи патогномоничан, Анфова преобразба је уродила плодом.


Mislim da je ta reč (ne bih da je ponavljam, da ne pogrešim) deo njegovog svakodnevnog stručnog vokabulara, te se tu i ne radi o bilo kakvoj metamorfozi.

Više puta mi se javljalo, ni sam ne znam zašto, da je Unf po struci veterinar, a po duši muzičar.
mirelarado mirelarado 20:53 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Vojislav Stojković
Više puta mi se javljalo, ni sam ne znam zašto, da je Unf po struci veterinar, a po duši muzičar.


Ма то је у реду, Јеремија, али одлично звучи кад се такав стручни термин употреби изван стручног контекста. Као кад ми пријатељица, лекарка, каже да умало није колабирала у загушљивом аутобусу.

П.С. Мени се ништа не јавља у вези са Анфовом струком. Ни Чак не зна ко је Анфак.
maksa83 maksa83 21:26 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Više puta mi se javljalo, ni sam ne znam zašto, da je Unf po struci veterinar, a po duši muzičar.

Ja sam oduvek bio ubeđen da je on neko svešteno lice.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:30 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

mirelarado


П.С. Мени се ништа не јавља у вези са Анфовом струком. Ни Чак не зна ко је Анфак.


Ja, kao profajler iz hobija, rekao bih, a u vezi tog nepoznatog lika, sledeće:

- odrastao u krugu dvojke, u Beogradu
- belac, srednjih godina, nešto iznad četrdesete,
- prosečne visine, sa vidljivim pivskim naslagama oko struka,
- studirao veterinu, moguće da još nije diplomirao,
- zaljublen u muziku, u mladosti maštao o karijeri POP pevača, pokušao i nije uspeo,
- komunikativan,
- sklon porocima,
- nije opasan po okolinu


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:32 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

maksa83
Više puta mi se javljalo, ni sam ne znam zašto, da je Unf po struci veterinar, a po duši muzičar.

Ja sam oduvek bio ubeđen da je on neko svešteno lice.

dobar si makso, moguće da je:
sveštenopoppevačkiveterinarskoblogerskilik
Kazezoze Kazezoze 21:53 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

maksa83
Više puta mi se javljalo, ni sam ne znam zašto, da je Unf po struci veterinar, a po duši muzičar.

Ja sam oduvek bio ubeđen da je on neko svešteno lice.

to!
i meni se uvek chinio kao neki animal pop:)))
nsarski nsarski 22:14 15.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Vojislav Stojković
mirelarado


П.С. Мени се ништа не јавља у вези са Анфовом струком. Ни Чак не зна ко је Анфак.


Ja, kao profajler iz hobija, rekao bih, a u vezi tog nepoznatog lika, sledeće:

- odrastao u krugu dvojke, u Beogradu
- belac, srednjih godina, nešto iznad četrdesete,
- prosečne visine, sa vidljivim pivskim naslagama oko struka,
- studirao veterinu, moguće da još nije diplomirao,
- zaljublen u muziku, u mladosti maštao o karijeri POP pevača, pokušao i nije uspeo,
- komunikativan,
- sklon porocima,
- nije opasan po okolinu





U, jbt!
Unf je jedan mean dude in a loose mood.

Pecaros. Covek sa najvecom udicom u gradu.
mirelarado mirelarado 00:21 16.11.2009

Анфолози

Ау, колико анфолога овде!

А само ми се свидела реч патогномоничан...
topcat topcat 07:05 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Vojislav Stojković

- zaljublen u muziku, u mladosti maštao o karijeri POP pevača, pokušao i nije uspeo,

Pojma nemate, gospon!
Uvek je voleo da lupa, što je opravdavao bubnjarskim angažmanom u nepostojećem bendu!

Inače mi se više sviđa ona Njanjina "zgodni doktor s urgentnog" od njegovog pokušaja izmotavanja da bloguje iz staračkog doma. Btw, uskoro mu je rođiš...spremite neke lude petarde...jer ga fešta neće iznenaditi!
Ja već obilazim dućane u potrazi za adekvatnim bordo haljetkom [Božjumumajku! Zna se kako izgleda intelektualac! (ovo srče popodnevni čaj - zeleni, imported by sybil of kors! From Japan - da budemo u temi & ne smotamo Pižona)] sajz XL - nek se nađe ako se stomak poveća prema penziji!


moguće da još nije diplomirao,

Nemoguće!!! Taj kad REŠI...
Sigurno već čita neke debele knjige...; )))
topcat topcat 07:09 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

mirelarado
. Ни Чак не зна ко је Анфак.

Pa naravno kad je Čak amater i nije na blogu! Pih!

edit:
suma sumarum:
Čak nema pojma
Unf čita debele knjige
Brajović piše latinicom i ne trola
_______________________________

GOTOVO JE!

bauer. bauer. 07:22 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

hey topcat

što je opravdavao bubnjarskim angažmanom u nepostojećem bendu!

mislis, nesto ovako...



...samo sto su air drums izmisljeni daleko pre air guitars. to se odavno zna.

Zna se kako izgleda intelektualac!

nadam se da ne mislis na isto na sta i ja mislim, onaj vic, kada je fata imala date sa intelektualcem, pa posle pricala prijateljici...
bauer. bauer. 07:27 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

- belac, srednjih godina, nešto iznad četrdesete,

too old to rock-and-roll, too young to die!
topcat topcat 07:28 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

bauer.

nadam se da ne mislis na isto na sta i ja mislim, onaj vic, kada je fata imala date sa intelektualcem, pa posle pricala prijateljici...


Pa ne znam taj vic. Eh...kakav peh...

Mislila sam na kombinaciju:
svilena piđama na pruge, kožne papuče, HALJETAK, kožna fotelja, noga preko noge, žućkasta lampa, nečujno srkanje čaja (gotovo jedvačujno odlaganje šalice na tanjurić), listanje DEBELE knjige (+miris stare hartije!) sa 7. police u 133. redu kućne biblioteke. ; )

Kužiš, Džeče?
Dobro ti veče.
topcat topcat 07:29 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

bauer.

too old to rock-and-roll, too young to die!

to heavy to fly!
myredneckself myredneckself 09:25 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

topcat


Mislila sam na kombinaciju:
svilena piđama na pruge, kožne papuče, HALJETAK, kožna fotelja, noga preko noge, žućkasta lampa, nečujno srkanje čaja (gotovo jedvačujno odlaganje šalice na tanjurić), listanje DEBELE knjige (+miris stare hartije!) sa 7. police u 133. redu kućne biblioteke. ; )

Kužiš, Džeče?
Dobro ti veče.

majkumubožju top, stalno zaboravljaš taj svileni šal i kašmir šaru, kao osnovni, dokazni asesoar, sine qua non
maksa83 maksa83 09:26 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

to!
i meni se uvek chinio kao neki animal pop:)))

Ili svešteno lice ili instruktor aerobika, nema treće. Eventualno kombinacija ta dva.
Unfuckable Unfuckable 09:47 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

osećam se krajnje skeNJirano (i nasmejano) posle ovog toplog - profajling - zeca ...ali, što je i nabitnije, ne i dekuražirano u istinskoj nameri da istrajem na dugačkom, i što ne reći, trnovitom putu da postanem istinski znalac i vrsni intelektualac.
Sada dolazi na red iznenadni napad skromnosti, koja je - a to bar svi znamo - vrlina (i, nekome majka a nekome - maćeha) kao mali doprinos vaskolikom nagađanju :
"Što je više kleveta i laži, sam sam sebi miliji und draži"


ps : moraću kevi da prosledim ove komentare, ima žena (najzad) da se oduševi sinkom - jankom.Već predosećam zapanjenu repliku tipa :
"Sine, idi malo češće na taj internet, tamo te svi tako lepo gledaju !"

ps2 : svakako, molio bih da se fundamentalno pripazi - vrlo je verovatno da ovaj tekst čita i Milica zvana Mo, imajte to u vidu.
Nije žena kriva što smo mi malo opičeni
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:01 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unfuckable
ps2 : svakako, molio bih da se fundamentalno pripazi - vrlo je verovatno da ovaj tekst čita i Milica zvana Mo, imajte to u vidu.Nije žena kriva što smo mi malo opičeni


Ja, Milicu, odskora Mo, doživljavam kao virtualnu, a ne stvarnu ličnost. Kao, uostalom, i vladimira petrovića, zvanog Pižon. Mogao bih da kažem i unfa, ali nije tema.:)

Ipak, ako si posle intelektualne metamorfoze, uočio, nisam nastavio da spekulišem na temu Urliha i Agate.
A i Brajović apstinira.
Unfuckable Unfuckable 10:13 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Ipak, ako si posle intelektualne metamorfoze, uočio, nisam nastavio da spekulišem na temu Urliha i Agate.
A i Brajović apstinira.

ali zato šarski puni iz svih pozicija
Što se Milice tiče - mislim da je ipak najbitnije kako je naš domaćin doživljava
Uzgred : metamorfoza je tek - u nastajanju, čuvam se olako obećane brzine koja bi mogla ugroziti temeljitost i sveobuhvatnost tog ireverzibilnog, a time i sudbonosnog procesa
Milan Novković Milan Novković 11:26 16.11.2009

Return of the Unfuck...

osećam se krajnje skeNJirano (i nasmejano) posle ovog toplog - profajling - zeca ...ali, što je i nabitnije, ne i dekuražirano u istinskoj nameri da istrajem

...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:21 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

bauer.
- belac, srednjih godina, nešto iznad četrdesete,

too old to rock-and-roll, too young to die!

Da, ali nije prestar za intelektualca, zbog toga je i započeo temeljitu metamorfozu, taj ireverzibilni, a time i sveobuhvatni proces.


topcat topcat 12:24 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unfuckable
vrlo je verovatno da ovaj tekst čita i Milica zvana Mo


Ma daj, pa Pižon je ne pušta na blog.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:43 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Možda je i pušta, ali vladimir petrović je samo nick, spomenutoj Mo nepoznat.
Ma, stvari su komplikovane..... a sada, uvođenjem u igru Muzelovog Čoveka bez osobina, kipte od komplikovanosti.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:21 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Vojislav Stojković
Možda je i pušta, ali vladimir petrović je samo nick, spomenutoj Mo nepoznat.
Ma, stvari su komplikovane..... a sada, uvođenjem u igru Muzelovog Čoveka bez osobina, kipte od komplikovanosti

Ček', ček'...
Čemu ovakve presumcije?
Da je Vladimir Petrović - nick? Na osnovu čega ti to, dragi Vojislave, tvrdiš? Ako si ti, jedno vreme, bio Jeremija, pa si se prebacio na Vojislava Stojkovića, ne znači da sam ja sada Vladimir Petrović ali da ću sutra izaći pred vaskoliku blogersku javnost sa nekim drugim (pretpostavimo pravim) identitetom?
Zar je uopšte bitna razlika (if any) na blogu izmedju virtuelnog i stvarnog? Bloger je dobar ili loš, zar ne?

Bilo kako bilo, kume - uozbilji se, i ne provociraj.

Pominjem ovo "kume" kako bi učeni Nsarski, koji je profesorski nedovoljno obavešten (kada je to doznao, prva reakcija mu je bila - freeky, he, he, he), bio upoznat sa tim našim nezvaničnim orodjenjem, iz kojeg može proizaći da ćeš mi biti prvi svedok-kum kada se budem odlučio na onaj veliki, životni korak... The Wedding!


A što se tiče Muzilovog "Čoveka bez svojstava", najpre priznajem da kasnim sa čitanjem (što mi se često dogadja, obično nisam u "prvoj liniji čitalaca", ni kada su u pitanju knjige tipa "Čoveka bez svojstava" ni tipa "Dragulj iz Medine".
Drugo, moram reći da ja čitam prevod Zorana Gluščevića i Maje Starčević-Jankovski. On mi je dopao do ruku, mada sam ja bio čuo, ali nisam baš bio isterao na čistac, da "neki" prevod ove velike knjige nije baš bio najbolji. Elem, naknadno otkrivam da se u medjuvremenu pojavio i prevod Branimira Živojinovića, koji slovi za jednog od naših najboljih prevodilaca sa nemačkog jezika.

Voleo bih da saznam zašto se išlo na novo prevodjenje "Čoveka bez svojstava"? Da li je prvi prevod (ovaj koji ja imam u rukama) bio toliko loš? Ja prilično znam o Zoranu Gluščeviću, kao kritičaru i prevodiocu, tako da mi je teško da poverujem da se on bio upustio u jednu takvu pustolovinu, te da je, zajedno sa partnerkom, dao loš prevod?

A nisam u mogućnosti da naknadno kupim i Živojinovićev prevod (u posebnom povezu košta preko 6.ooo dinara), pa da sam uporedjujem.

Ceniću informacije na tu temu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:01 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

vladimir petrovic
Vojislav Stojković
Možda je i pušta, ali vladimir petrović je samo nick, spomenutoj Mo nepoznat.
Ma, stvari su komplikovane..... a sada, uvođenjem u igru Muzelovog Čoveka bez osobina, kipte od komplikovanosti

Ček', ček'...
Čemu ovakve presumcije?
Da je Vladimir Petrović - nick? Na osnovu čega ti to, dragi Vojislave, tvrdiš? Ako si ti, jedno vreme, bio Jeremija, pa si se prebacio na Vojislava Stojkovića, ne znači da sam ja sada Vladimir Petrović ali da ću sutra izaći pred vaskoliku blogersku javnost sa nekim drugim (pretpostavimo pravim) identitetom?
Zar je uopšte bitna razlika (if any) na blogu izmedju virtuelnog i stvarnog? Bloger je dobar ili loš, zar ne?

Bilo kako bilo, kume - uozbilji se, i ne provociraj.

Kume, prvo ispravka mog poslednjeg komentara. Trebalo je da stoji:
Možda je i pušta, ali vladimir petrović je možda samo nick, spomenutoj Mo nepoznat.
Kada ga tako ispravljenog pročitaš, onda on ima drugačije značenje. Dakle, ja ne tvrdim, samo kažem da postoji i takva mogućnost.
Naravno da razlika između nika i pravog imena nije bitna, kada je kvalitet u pitanju. Ali, kume, postoje eksperimenti u blogovanju, čini mi se da ih je među prvima na ovom blogu koristio baš nsarski.
To znači, da ono što piše u postu, ne treba uvek uzimati zdravo za gotovo, čak i kada je pisano u prvom licu.
Uostalom, tako je i u književnoj prozi.
Dakle, kada ti u prvoj rečenici napišeš da čitaš Muzilovog Čoveka bez osobina, a zatim nastaviš priču u formi dijaloga sa izvesnom Mo, a taj dijalog mene po svojoj formi podseća na dijalog između Urliha i Agate, likova iz Muzilovog dela, onda kume, ja mogu da pomislim da je reč o eksperimentu u blogovanju. Tj, da likovi nisu stvarni, već d je čitav tekst tvoja impresija, nastala čitanjem spomenutog dela.
Samo u tom kontekstu se može ispravno shvatiti moj komentar:

Vojislav Stojković
Vidim, vladimire, sem izuzetne načitanosti i poznavanja svetske književnosti, posebno japanske, i religije, posebno istočnjačke, ti imaš i bogatu maštu, osetljivost za prefinjeni dijalog, i da ne nabrajam..
Otud očekujem da i nama komentatorima dozvoliš pravo na malo upitne mašte, a glede tvog čitanja Roberta Muzila.
Otud, i samo otud, i moje pitanje:

Da nisi ti Urlih, a Milica (Mo) Agata?

Naravno, kume, ja nemam pokvarenu maštu kao, primera radi narečeni Muzil, i moje je pitanje više retoričko.

Inače, Muzil lik Agate uvodi tek u trećem delu knjige. Njih dvoje, Urlih i Agata, zajedno čtaju mistične i egzotične pisce i raspravljaju o njihovim delima. Pokušavaju dostići oboženje, ali bez boga i nirvanu, ali ne svako u sebi, već zajedno. To stanje Muzil naziva "drugim stanjem". Nažalost, Muzil je umro 1942.g. a nije završio roman. Nije uspeo da pojasni šta je to "dugo stanje" kojem ljudi treba da teže. Iza njega je ostalo brdo beleški. U ovom drugom prevodu sve te beleške su objavljene, ali ni jedan teoretičar književnosti nije uspeo da dokaže da li je reč o kraju romana, jer niko ne zna kako je Muzil hteo da dovrši roman.
Ja imam Živojinovićev prevod i njega sam čitao, za onaj prvi nisam ni znao da postoji.

I, konačno, zašto sam na kraju prvog komentara rekao: Naravno, kume, ja nemam pokvarenu maštu kao, primera radi narečeni Muzil, i moje je pitanje više retoričko?

Agata je Urlihova rođena, a zaboravljena sestra. I, uparvo zbog toga sam hteo da podvučem razliku između virtuelnih likova o kojima sam mislio da pišeš u ovom postu, dakle o impresijama izrečenim u prvom licu, i realnog života.

Za sve je kriv Robert Muzil.:))

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:11 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Vojislav Stojković
... Kume, prvo ispravka mog poslednjeg komentara. Trebalo je da stoji:
Možda je i pušta, ali vladimir petrović je možda samo nick, spomenutoj Mo nepoznat.

Ovo "možda" spasava stvar, he, he, he...
Ja imam Živojinovićev prevod i njega sam čitao, za onaj prvi nisam ni znao da postoji.

Kao što vidiš, ja se tek sada hvatam u koštac sa "Čovekom bez svojstava". Vidim da to činim sa slabijim prevodom (siguran sam da je Živojinovićev prevod bolji, jer on je vrhunski prevodilac za nemački danas).
Neka, ako mi se knjiga svidi u celokupnosti (a siguran sam da hoće), onda ću kupiti jednog lepog dana i Živojinovićev prevod (makar na rate).

Meni, koji sam bibliofil neće to biti prvi put. Već imam dosta knjiga u različitim prevodima, ali (do sada) u srpskoj i hrvatskoj verziji, odvojeno. Tako imam Zolin "Žerminal" u prevodu Dušana Matića (srpski) i Tina Ujevića (hrvatski); "Gospodu Golovljeve" od M. E. Saltikova-Ščedrina, u prevodu Isidore Sekulić (srpski) i Ise Velikanovića (hrvatski), i druge. Naravno, te knjige su iz biblioteke mog oca.

Edit:
Naknadno sam se setio jedne vrlo važne knjige, Geteovog "Vertera". Znam da postoje prevodi na srpski jezik Stanislava Vinavera i Isidore Sekulić (odvojeno), a možda se, u medjuvremenu, pojavio i neki "moderniji" prevod...
mirelarado mirelarado 21:42 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

topcat
Brajović piše latinicom i ne trola
_______________________________
GOTOVO JE!


Тзвртз, ни ти ни остали не пратите блог Марка Де Манчинија... па овде ширите дезинформације.





marco_de.manccini marco_de.manccini 22:37 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

mirela, pa taj blog više ni ja ne pratim. kasno stiže predrag na trolosovo.
niccolo niccolo 22:39 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

kasno stiže predrag na trolosovo.

Pa vidiš kažu dole da je bio zauzet za vikend...zato se on i raspitivao za jabuke po povratku, trebalo mu da povrati snagu...
mirelarado mirelarado 22:52 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Ију, Марко, па откуд сад и ти пишеш латиницом?

П.С. Никад није касно за трол док је ту Ц-мол: Бахова је фуга преголема.
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:54 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

na poslu sam. neki od nas rade.

za razliku od vladimira koji samo gleda kako bi zabušio. sećam se ja lepo, on je i pre pisao nešto kao "rad, čemu?".
mirelarado mirelarado 23:04 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Па да, Марко, и иза мене је напоран радни дан, неко мора и да привређује, јбг. Владимиров блог сам исто схватила као величање доколице, само што је све то зачинио Музилом и књишким дијалогом, да нам одвуче пажњу. :))
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:18 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Marco de.manccini
... na poslu sam. neki od nas rade.
za razliku od vladimira koji samo gleda kako bi zabušio. sećam se ja lepo, one je i pre pisao nešto kao "rad, čemu?".

Svašta ti pamtiš, Marko. Obično se veruje da onaj ko mnogo pamti loše prolazi kroz život, he, he, he...

Drugo, tačno je da sam pisao o radu, ali u jednom drugom kontekstu.
Polazno stanovište je tada bilo da nije neophodno VOLETI POSAO KOJI RADIŠ, jer mene niko nije učio da volim posao koji radim, nego da radim.
Dakle, naglasak je na potrebi da se radi, a ne na ljubavi da se radi. A da li se te dve stvari preklapaju nije tako važno.
Prema tome, Marko, ne trpaj sve u isti koš, postoje finese i nijanse...

Na kraju, i ja radim k'o crnac (to sam i u tekstu pomenuo), samo ne bih voleo da lično spoznam smisao japanskog karošia.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:24 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Marco de.manccini
...mirela, pa taj blog više ni ja ne pratim. kasno stiže predrag na trolosovo


Eh, Marko, plaćaš cenu prevelike ljubavi i simpatije koje blogeri pokazuju prema tebi. Svi trče na tvoj blog, a mnogi drugi blogovi zvrje poluprazni.

Ali, ja se lično ne žalim. Ja obično imam oko dvadesetak preporuka (retko kada preko trideset) i izmedju sto-dvesto komentara. Retko kada više.

Puna kapa. Ne volim gužvu kao da smo na Zagrebačkom kolodvoru, he, he, he... (ili je to samo moja priča o kiselom groždju?).
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:38 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

baš mi je drago što ljudi dolaze, svakako, zato i pišem, da se ne lažemo, ali mi nije jasno što se ustežu da troluju. čudo jedno.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:38 16.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Mirela
... неко мора и да привређује, јбг. Владимиров блог сам исто схватила као величање доколице, само што је све то зачинио Музилом и књишким дијалогом, да нам одвуче пажњу. :))

Bože, Mirela, kao da si zaboravila onu toliko poznatu i jednu od najitalijanskijih mudrosti: Dolce far niente!

A sada da su Italijani po prirodi lenjštine, a da su Srbi po prirodi vrednice, tell me about it?

Jedna moja komšinica ima običaj da pita nekog ko mnogo crnči: Pa kad toliko radiš, što si siromašan?

Na kraju, moram istaknuti ono što je veoma vidljivo iz mog teksta - da sam ga pisao TOKOM VIKENDA
(Bog je rekao: šest dana radi, pa se odmori), kao i da neko u mom blaženom društvu radi i vikendom - Mo.

A iz onoga što poručuju moj kum Vojislav Stojković, i čitanje Muzila je - naporan rad! Em je u dva debela toma, em je delikatno štivo da ne sme ništa da se propusti ili, ne daj Bože, preskoči. A još manje da se čita uz istovremeno radjenje još nekog drugog posla, he, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:05 17.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Mirela
... и иза мене је напоран радни дан, неко мора и да привређује, јбг. Владимиров блог сам исто схватила као величање доколице, само што је све то зачинио Музилом и књишким дијалогом, да нам одвуче пажњу. :))

Well, well...
U pravu si, naravno, ali ne baš skroz na skroz. S tim u vezi, osvrnuću se na dve ključne reči koje si ti pomenula: "Muzil" i "dokolica", pošto u ovom mom postu, koji pronicljivi Nsarski nazva “dijaloškom javom”, uglavnom ništa nije slučajno, već je sve s nekim razlogom bilo.

Dokolica je samo prividno sinonim za “nešto lako”, a bilo bi loše shvatiti je kao nešto što treba izbegavati.

Bez želje da o tome sada previše elaboriram, pomenuo bih da u svakodnevnom životu, oko nas, imamo ljude koji se bukvalno plaše dokolice: to su one osobe koje “ne mogu mirno da sede”, već vole da su im ruke stalno zauzete, da stalno nešto rade, makoliko je to što rade potpuno beskorisno. (Kažem "ruke da im budu zauzete", jer pritom uglavnom izbegavaju da koriste glavu). Dakle, očigledno je da te osobe “nešto rade” da bi svoj (ne baš razvijeni) um nečim okupirale, iz straha da, ako bi bile u dokolici, mogle im se pojaviti “čudne, a time i opasne mislii”. Drugim rečima, ne rade zato što su po prirodi vredne, niti zato što smatraju da taj rad kojem one pribegavaju je stvarno koristan - dapače, taj rad može biti totalno beskoristan, ili malo koristan. O, koliko samo ljudi rade beskorisne poslove! I koliko često!

Stoga, je veliki broj onih koji beže od dokolice, jer dokolica je – za filozofe. Zar nisu mnogi postali filozofi baš iz - dokolice? Ali, da više ne filozofiram na tu temu….

Vraćam se na Muzila. Ono što hoću da kažem jeste da i za dokolicu može biti potreban napor. O tome Muzil govori već na prvim stranicama svog “Čoveka bez svojstava”. Naime, kada ga prvi put autor predstavlja čitaocima, on navodi slučaj Čoveka koji gleda kroz prozor na prometnu ulicu – sa mnogo sveta, tramvaja itd.
Ovako to stoji u knjizi:
"Kad bi se mogli izmeriti svi skokovi pažnje, sve radnje očnih mišića, sva talasanje duše i drugi napori što ih čovek mora preduzeti da bi se u uličnoj bujici održao na nogama, po svoj prilici (tako je razmišljao i kao u šali pokušavao da izračuna Neizračunljivo) - dobili bi matematički odredjenu veličinu, prema kojoj je snaga što je Atlasu bila potrebna da se odupre o zemljinu kuglu vrlo mala, i moglo bi se shvatiti koliko je već danas veliki napor što ga savladava čovek koji uopšte ništa ne radi. Jer, Čovek bez svojstava je u tom trenutku bio takav.... ". /Boldiranje i kurziv su moji/

Prema tome, dokolica nije, obavezno, nešto što treba izbegavati, he, he, he... Povremeno, ona deluje lekovito.
lavinia_amaldi lavinia_amaldi 10:34 17.11.2009

Re: Mašta, čemu?

vladimir petrovic
...
Ovako to stoji u knjizi:
"Kad bi se mogli izmeriti svi skokovi pažnje, sve radnje očnih mišića, sva talasanje duše i drugi napori što ih čovek mora preduzeti da bi se u uličnoj bujici održao na nogama, po svoj prilici (tako je razmišljao i kao u šali pokušavao da izračuna Neizračunljivo) - dobili bi matematički odredjenu veličinu, prema kojoj je snaga što je Atlasu bila potrebna da se odupre o zemljinu kuglu vrlo mala, i moglo bi se shvatiti koliko je već danas veliki napor što ga savladava čovek koji uopšte ništa ne radi. Jer, Čovek bez svojstava je u tom trenutku bio takav.... ". /Boldiranje i kurziv su moji/

Prema tome, dokolica nije, obavezno, nešto što treba izbegavati, he, he, he... Povremeno, ona deluje lekovito.

u sustini, u dokolici mogu zaista uzivati samo vrlo vredni ljudi koji svoje poslove zavrsavaju na vreme, te sa osecanjem ispunjenosti i zadovoljstva - a bez grize savesti ili osecaja krivice - mogu da se prepuste stvarima koje vole ciniti - ma sta to bilo - a nisu ih 'duzni' obavljati i cije ispunjenje nije nuzno..
(ili se meni bar tako cini)

niccolo niccolo 14:47 17.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Pa kad toliko radiš, što si siromašan?

Odlično pitanje! Moraću da ga zapemtim...
mirelarado mirelarado 15:02 17.11.2009

Re: Mašta, čemu?

vladimir petrovic
Prema tome, dokolica nije, obavezno, nešto što treba izbegavati, he, he, he... Povremeno, ona deluje lekovito.


Све је то јасно као дан, једино ми је недокучиво с ким полемишеш, изузев ако ипак не желиш да набилдујеш број коментара, хе, хе, хе... Разуме се да волим ленчарење, мој разговор с Марком у неку руку је жаљење што оно није увек могућно.

О чарима доколице писане су песме, трактати, филозофски огледи, стара је то тема. Филозофи и песници били су напросто принуђени да се њоме баве, да уздижу своје стваралаштво, зато што су врли трудбеници на њих одвајкада гледали као на дангубе и лезилебовиће.

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:11 18.11.2009

Re: Mašta, čemu?

једино ми је недокучиво с ким полемишеш

Pa kako (i zašto) se čudiš s kim polemišem, kad si ti prethodno rekla
и иза мене је напоран радни дан, неко мора и да привређује, јбг. Владимиров блог сам исто схватила као величање доколице


Kako ja po prirodi nisam baš mutav, shvatio sam da je to tražilo objašnjenje, jer je poznato da: (a) i drugi rade onda kada treba da rade, kao i (b) da i dokolica (ponekad) može da bude delotvorna.
Samo sam to hteo da kažem biranim rečima, ništa drugo, oca mi.

A zbunilo me je ovo što kažeš:
изузев ако ипак не желиш да набилдујеш број коментара, хе, хе, хе...

Bildovanje komentara?

Neka to znači što god može da znači, ali imam utisak da me čitaš - kao otvorenu knjigu...
te zaslužuješ još dva cvetića za originalnost izražavanja (ja često to radim, kada sam zbunjen, poklanjam cveće).

mirelarado mirelarado 19:58 18.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Билдовање коментара (жарг.) = гомилање, повећавање броја коментара, као што се у теретани повећава мишићна маса.

Рекла сам да величаш доколицу, не и да је то погрешно, ружно, или да је ја не волим.

Otium
Unfuckable Unfuckable 20:09 18.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Билдовање коментара (жарг.) =

= hiljadarčenje
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:27 18.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Unf
...hiljadarčenje

Jadno me hiljadarčenje (valjda bi na hrvatskom bilo tisućarčenje).

Za mene je dvestotinarčenje najčešće - maksimum. Puna kapa, ispod koje mi nije hladno glavi, he, he, he... Visoke brojke, od kojih se čoveku u glavi vrti, ostavljam tebi, Marku, Nsarskome, Predragu, Vojislavu, Gordani, Mireli, pa i MRNS i Nini...
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:39 18.11.2009

Re: Mašta, čemu?

Sve sam razumeo, ali ovo
Mirela
Otium


Never heard!
Baš ti hvala za link, volim kad nešto novo saznam.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:52 14.11.2009

potkrala ti se štamparska greška

dobro jedu pre spavanja?

ili mo ne govori dobro srpski?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:29 14.11.2009

Re: potkrala ti se štamparska greška

Marco de.manccini
...ili mo ne govori dobro srpski?

Monika govori dobro srpski, ne brka slova "d" i "b", nego ti, Marko, imaš malkice pokvarenu maštu...

Ako (ipak) treba da prevodim, reći ću da je ona, poor thing, htela da izrazi čudjenje što neki ljudi vole da se najedu pre nego što podju na spavanje.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:45 14.11.2009

Re: potkrala ti se štamparska greška

а шта друго?

кад год се наједем, приспава ми се. кад год се пробудим, гладан као вук.
cult cult 20:38 14.11.2009

Dakle,

već od opening scene:
Subotnje popodne. Lepo, jesenje vreme. Već nekoliko sati čitam Muzilovog "Čoveka bez svojstava" (Robert Musil: Der Mann ohne Eigenschaften).
shvatih da će ovo biti jedan od genijalnijih postova Vladimira Petrovića.

Još sam pod utiscima i moram da sredim misli, ali dva prvotna zakljucka: žao mi je slučajnog posetioca ovog posta koji ne poznaje ceo blogoopus Vladimira Petrovića, te nema sreću da uklopi ovu puzzle u širu sliku; Milica će imati vraški težak, a najverovatnije sizifovski posao oblikovanja i finog brušenja Vladimira Petrovića. Moguće je da će se slomiti par puta, pre no što, eventualno, podvlačim: eventualno, uspe.
Unfuckable Unfuckable 20:40 14.11.2009

Re: Dakle,

Milica će imati vraški težak, a najverovatnije sizifovski posao oblikovanja i finog brušenja

zavisi od alata, to je presudno :

niccolo niccolo 20:42 14.11.2009

Re: Dakle,

Meni se pak čini da je Milica opasan igrač, vidite kako ga pušta da veruje da se ne da...
cult cult 20:48 14.11.2009

Re: Dakle,

ti si optimista sklon lakim rešenjima. : )

Meni se, pak, javila slika Milice ledenorešenog pogleda, sa otvorenim zippom i palcem na kremenu, tik kraj kućne biblioteke.
niccolo niccolo 20:48 14.11.2009

Re: Dakle,

ti si optimista sklon lakim rešenjima. : )

Istina
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:53 14.11.2009

Re: Dakle,

Cult
...shvatih da će ovo biti jedan od genijalnijih postova Vladimira Petrovića.

Hvala, hvala.
A što se ovog drugog dela tiče
... Milica će imati vraški težak, a najverovatnije sizifovski posao oblikovanja i finog brušenja Vladimira Petrovića. Moguće je da će se slomiti par puta, pre no što, eventualno, podvlačim: eventualno, uspe.

ja ću odgovoriti ovako, ostavljajući skromnost po strani (što bi Francuzi rekli: laisse la modesté à part): mudri ljudi kažu da što je dijamant vredniji, to je teži za brušenje. Ali se isplati - brušiti ga!
Unfuckable Unfuckable 20:59 14.11.2009

Re: Dakle,

ti si optimista sklon lakim rešenjima. : )

u pravu si, ispustio sam potpuno japanski fil rouge diskretno aplikovan u tekstu,
dakle - moj drugi predlog je :




...kreše, pa rastura

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana